Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 22:16
THE_BASE schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:54:
Ik ben er niet zo van, maar nadat ik de originele case van Nintendo veel te lomp en groot vond, heb ik bij AliExpress een case gevonden die verrassend prettig is. Heb er wel een draagkoord afgesneden. Ziet er netjes uit, volgens mij vrijwel hetzelfde als die ik al langs zag komen van Amazon.

Deze case was 88 cent. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lol en ik vind hem nog nice ook.. zou je mij de link kunnen geven?

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:27
Ik ben er niet zo van, maar nadat ik de originele case van Nintendo veel te lomp en groot vond, heb ik bij AliExpress een case gevonden die verrassend prettig is. Heb er wel een draagkoord afgesneden. Ziet er netjes uit, volgens mij vrijwel hetzelfde als die ik al langs zag komen van Amazon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die case is van 88 cent is over 88 zo smerig zwart, dat je een nieuwe wil kopen 😂.
Maar ja je heb wat het valt te proberen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Sir_Lion schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Dat weet ik, maar dat ze dan niet gelijk de dock meenemen....
het zou een enormere (geen woord, maar hey) blunder zijn als meer dan 0,02% van hun docks ook issues hebben. Je moet voor dockingsproblemen wel contact met ze opnemen. De joycon bescherming fixen ze zelf.

ik hoop alleen niet dat ik weer invoer moet betalen net zoals bij m’n v2 killswitch. Dat vond ik nogal zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
Als ik dan toch iets moet aanmerken op de Nintendo Switch 2 (buiten geen OLED scherm), dan is het wel dat USB-C poort zilvergrijs is en niet mooi ‘verguld’ zwart.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
wat een gedoe met dbrand zo te lezen, ik hoop dat het voor tweakers hier die dat ding besteld hebben dat het meevalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Vandaag ben ik erachter gekomen dat No Man's Sky cross save heeft, gelijk geen spijt meer van mijn aankoop. Dan kan ik thuis op de PC spelen en handheld verder gaan op m'n Switch 2.

https://cloud.nomanssky.com/cross-save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
RaXz schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:01:
Vandaag ben ik erachter gekomen dat No Man's Sky cross save heeft, gelijk geen spijt meer van mijn aankoop. Dan kan ik thuis op de PC spelen en handheld verder gaan op m'n Switch 2.

https://cloud.nomanssky.com/cross-save
thanks, dit wist ik niet eens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:17
Lashrom schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:56:
Official Switch 2 case van Game Traveler is binnen. Alles wat ik nodig heb, kan ik meenemen. Switch met joycons passen er precies in met een halve cm ruimte aan beide kanten. Afscheiding voor de docking of controller kan je naar wens afstellen met een pouche voor de ac adapter of andere kabels.
Case zelf is super robuust en niet groot. Al met al, blij mee!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vermoed dat een pro controller en dock niet gaat passen?
De case ziet er wel heel robuust en praktisch uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
sderooij schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:54:
wat een gedoe met dbrand zo te lezen, ik hoop dat het voor tweakers hier die dat ding besteld hebben dat het meevalt?
Eerste indruk is best goed. Case en grips sluiten super aan op de hardware en ligt een stuk fijner in de hand. De travel case is solide :*).
De console op de dock plaatsen (adapter) vraagt wat oefening, eraf nemen idem. Best de adapter tegen houden terwijl je de Switch optilt. Nu was ik dat al gewend van de Switch 1 case die ik gebruik, maar dit kan beter. De fit van de joycons op de console is prima. Ik heb de console opgetild aan enkel de joycon en het houdt, nu voelt dit überhaupt ongemakkelijk aan en zou ik hem nooit zo oppakken. Ik zie het zelf niet gebeuren dat de joycon loskomt zoals ik met de console om ga :). Ik moet er nog wat langer gebruik van maken voor ik een definitief oordeel heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSde68ANzoohd_P8fKbIj46tCRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUCCYmGbLYiJZRHta9uDpbC1.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Millert schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:28:
[...]

Eerste indruk is best goed. Case en grips sluiten super aan op de hardware en ligt een stuk fijner in de hand. De travel case is solide :*).
De console op de dock plaatsen (adapter) vraagt wat oefening, eraf nemen idem. Best de adapter tegen houden terwijl je de Switch optilt. Nu was ik dat al gewend van de Switch 1 case die ik gebruik, maar dit kan beter. De fit van de joycons op de console is prima. Ik heb de console opgetild aan enkel de joycon en het houdt, nu voelt dit überhaupt ongemakkelijk aan en zou ik hem nooit zo oppakken. Ik zie het zelf niet gebeuren dat de joycon loskomt zoals ik met de console om ga :). Ik moet er nog wat langer gebruik van maken voor ik een definitief oordeel heb.

[Afbeelding]
Thanks.

Nou moet ik zeggen, ik til nooit een switch op (1 of 2) aan een joycon zonder de console zelf te steunen met de rest van mijn hand. Ik zeg niet dat dbrand niets moet doen, maar ze hebben ergens wel een beetje een punt.

Veel plezier met de case :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:11
Millert schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:28:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook vandaag binnen, en sluit me hier bij aan. Joycon hoesjes sluiten mooi aan en komen niet over het randje heen ( dat is volgens de Reddit post de aard van het probleem). Dock doet het, alleen in en uit moet je even opletten doordat de usb aansluiting als het ware scharniert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtGn9FhsZY8XDr2sW2gyFtVIg4A=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/JEGLQzxHpn0jGTBMwfTBg5TB.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5wX1WT4OYlQNpZwDjVBjkFHFE4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/sJZbIHhkRJe0SgzdhJRM4Q2F.gif?f=fotoalbum_large

Voor wie nog bevestiging zoekt, ik heb mijn Vinted game binnen.
Gespeeld tot het moment dat je kunt saven, dan terug naar title screen, "DLC" voor deze korting downloaden, digitale Hogwards S2 opzoeken en hij is 10,-

Het is, zoals al eerder bevestigd, inderdaad geen upgrade maar de volledige titel.
Nu garandeer ik niets maar lijkt dus nog meermaals te lukken ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:48
Donstil schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gespeeld tot het moment dat je kunt saven, dan terug naar title screen, "DLC" voor deze korting downloaden, digitale Hogwards S2 opzoeken en hij is 10,-

Het is, zoals al eerder bevestigd, inderdaad geen upgrade maar de volledige titel.
Dus nu kan ik de game weer van jou overnemen voor een paar euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
259tim schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Deze ziet er echt praktisch exact hetzelfde uit als deze: https://www.tomtoc.com/pr...ch-2-slim-hard-shell-case

Is het draagkoord dat je er afgesneden hebt toevallig een hendeltje aan de bovenkant zoals dit? Want dan zou het me niets verbazen als het gewoon dezelfde fabrikant is die met een logo'tje weer doorverkocht wordt.

Misschien zelf toch eens op Ali kijken want 88 cent ipv 30-40 euro is wel een heel bizar verschil
Tomtoc ziet er aan de binnenkant nog iets netter uit, maar zal me niets verbazen dat het echt dezelfde fabrikant is. Koortje is ook iets anders, zonder zo’n gespje.

Maar voor dat bedrag echt een no-brainer. En binnen 5 dagen in huis.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
stijn1309 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:35:
[...]

Dus nu kan ik de game weer van jou overnemen voor een paar euro :P
Haha het zou zomaar kunnen dat ik mijn game weer op Marktplaats gezet heb inderdaad 🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
HertogJack schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Lol en ik vind hem nog nice ook.. zou je mij de link kunnen geven?
Zeker, dat is deze:

https://nl.aliexpress.com/item/1005009086934993.html

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:02:
[...]

Die case is van 88 cent is over 88 zo smerig zwart, dat je een nieuwe wil kopen 😂.
Maar ja je heb wat het valt te proberen haha.
Waar heb je het over voor 88 cent. Ik geloof dat overigens niet, prima materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
Donstil schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:37:
[...]

Haha het zou zomaar kunnen dat ik mijn game weer op Marktplaats gezet heb inderdaad 🤫
€ 25, je wil ‘m niet gratis maar er ook nog op verdienen dus.

Maar wel raar dat dit op deze manier werkt, je bent dan eigenlijk gek als je hem voor de volle mep haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
Kakaroto schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Ik vermoed dat een pro controller en dock niet gaat passen?
De case ziet er wel heel robuust en praktisch uit.
Klopt, als je beide wilt meenemen dan zou ik de XL (travel) case hiervan aanraden. Bij deze is het of één van de twee. Voor mij is het de bedoeling dat ik uiteindelijk de pro controller kan meenemen. Voor zover ik een Switch heb gehad, was het voor mij niet nodig om een docking station mee te nemen. Mocht ik het eventueel toch wel nodig hebben, dan koop ik een converter. Of ik zal uiteindelijk de travel case van Qware moeten gebruiken die ik samen heb moeten kopen bij Mediamarkt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Nu na bijna drie weken, kan ik zeggen dat het toch wel weer goed gelukt is door Nintendo. Ze hebben geleerd van de Nintendo Wii U, wat betreft launch. De games zijn een stuk levendiger en zien er stukken beter uit dan op de Nitendo Switch. In handheld is het geluid ook beter. De docking vind ik dan weer redelijk ‘gammel’ het klepje achterop zit standaard al speling op. Verder mis ik Dolby Atmos t.o.v. mij Sony PlayStation 5. Ook wat betreft de verschillende type games had het een stuk duidelijker gekund. En niet te vergeten de zilvergrijze USB-C poort i.p.v. een mooie ‘vergulde’ zwarte.

Ik vermaak mij verder uitstekend. Ik wacht nog tot Coolshop mijn Nintendo Switch 2 Pro controller gaat verzenden van €66,15, tot die tijd speel ik nog met de Nintendo Switch 1 Pro controller. De HDR ‘problemen’ zullen ook nog wel opgelost worden met software updates.

Het voelt voor mij als een Sony PlayStation 4 met Sony PlayStation 4 Pro resolutie mogelijkheden in een Nintendo ‘ handheld’ en dat is een goed teken.

De Jsaux glazen screen protector er meteen goed opgekregen vanaf de eerste dag, dat is ook een aanrader.

Momenteel speel ik Mario Kart World en Fast Fusion. De The Legend Of Zelda BOTW en TOTK liggen ook nog klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 25-06-2025 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze methode werkt alleen met Hogwarts neem ik aan? Want voor Tears of Kingdom bijvoorbeeld geeft het duidelijk aan dat het een upgrade edition betreft. Zonder cartridge kan ik het spel niet spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Lashrom op 25-06-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Lashrom schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Deze methode werkt alleen met Hogwarts neem ik aan? Want voor Tears of Kingdom bijvoorbeeld geeft het duidelijk aan dat het een upgrade edition betreft. Zonder cartridge kan ik het spel niet spelen.
Voorlopig wel en bij Tears of the Kingdom, Breath of the Wild etc. gaat het om DLC terwijl je bij Hogwarts Legacy gewoon een volledige game koopt met behoorlijke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
L23 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:14:
@Lashrom Werkt alleen met Hogwarts Legacy.
Ah duidelijk! Ty. :-)
Evernote schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Voorlopig wel en bij Tears of the Kingdom, Breath of the Wild etc. gaat het om DLC terwijl je bij Hogwarts Legacy gewoon een volledige game koopt met behoorlijke korting.
Got it! Mag Nintendo ook wel stiekem ''fouten'''maken voor andere titels hahaha. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-09 10:15
Ben ik blij dat geen D-brand Killswitch heb gekocht, wat een absolute troep. €100 + shipping betalen om vervolgens de schuld bij jezelf te moeten zoeken?

Het is nog wachten op Hori of knockoffs die wel betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had de verkoper aangegeven dat hij deze methode ook al had gebruikt? Of heb je het zelf met een ander account geprobeerd?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Evernote schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:43:
[...]

€ 25, je wil ‘m niet gratis maar er ook nog op verdienen dus.
Hoe bedoel je?
Raem schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:58:
[...]

Had de verkoper aangegeven dat hij deze methode ook al had gebruikt? Of heb je het zelf met een ander account geprobeerd?
Wel gevraagd maar kwam een ontwijkend antwoord op, ik ga er daarom vanuit dat de verkoper het ook zo gedaan heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 25-06-2025 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Maar dit is toch geniaal voor Warner Bros. en Avalanche Software mensen updaten massaal voor €10,00 een game van 14 november 2023. Weer een enorme omzet, die je anders niet gehad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan je nou ook digitale cartridges uitlenen aan Nintendo Vrienden?
Ik kon dat zo 1.2.3. Niet vinden in het menu, alleen maar aan mensen in je Nintendo familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:23:
Kan je nou ook digitale cartridges uitlenen aan Nintendo Vrienden?
Ik kon dat zo 1.2.3. Niet vinden in het menu, alleen maar aan mensen in je Nintendo familie.
Als die vrienden in je Nintendo-account-familiegroep zitten.

https://www.nintendo.com/...le-gamecards-2812485.html

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 25-06-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:25:
[...]

Ah zonde, dat zag ik op de console ook al idd.

Zitten er nog nadelen aan vrienden (daadwerkelijk ook vrienden in real-life) aan je Nintendo “Familie” toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:34:
[...]

Ah zonde, dat zag ik op de console ook al idd.

Zitten er nog nadelen aan vrienden (daadwerkelijk ook vrienden in real-life) aan je Nintendo “Familie” toevoegen?
Ik zit zelf in een familiegroep met alleen maar vrienden, maar beheer het zelf niet. Zover ik weet zitten er geen nadelen aan en volgens mij kan je ook vrij eenvoudig iemand weer uit de familiegroep halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
L23 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:25:
[...]

Let wel op dat je virtuele games alleen kan uitlenen wanneer je de switches fysiek naast elkaar liggen en het kan max 14 dagen en dan moet het proces opnieuw voor opnieuw 14 dagen. Beetje flauw op deze manier moet ik eerlijk zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kakaroto schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:12:
[...]

Let wel op dat je virtuele games alleen kan uitlenen wanneer je de switches fysiek naast elkaar liggen en het kan max 14 dagen en dan moet het proces opnieuw voor opnieuw 14 dagen. Beetje flauw op deze manier moet ik eerlijk zeggen..
Alles voor de winst maximalisatie d.m.v. digitale aankopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Kakaroto schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:12:
[...]

Grote kans dat er verschillende digitale verhuur websites zouden opduiken als ze deze beperking niet hadden gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:59:
[...]

Grote kans dat er verschillende digitale verhuur websites zouden opduiken als ze deze beperking niet hadden gedaan. :P
Dit is mogelijk zelfs een van de redenen dat ze het systeem aangepast hebben. In Zuid-Amerikaanse landen werd dit al veelvuldig gedaan met het primary/secondary systeem omdat Nintendo producten daar zeer duur zijn tegenover het modale inkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 26-06-2025 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Jumpman schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:53:
[...]

Dan zouden ze deze dienst toch juist helemaal niet aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
Jumpman schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:53:
[...]

Nintendo is net een bedrijf 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 11:50
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:03:
Nu na bijna drie weken, kan ik zeggen dat het toch wel weer goed gelukt is door Nintendo. Ze hebben geleerd van de Nintendo Wii U, wat betreft launch. De games zijn een stuk levendiger en zien er stukken beter uit dan op de Nitendo Switch. In handheld is het geluid ook beter. De docking vind ik dan weer redelijk ‘gammel’ het klepje achterop zit standaard al speling op. Verder mis ik Dolby Atmos t.o.v. mij Sony PlayStation 5. Ook wat betreft de verschillende type games had het een stuk duidelijker gekund. En niet te vergeten de zilvergrijze USB-C poort i.p.v. een mooie ‘vergulde’ zwarte.

Ik vermaak mij verder uitstekend. Ik wacht nog tot Coolshop mijn Nintendo Switch 2 Pro controller gaat verzenden van €66,15, tot die tijd speel ik nog met de Nintendo Switch 1 Pro controller. De HDR ‘problemen’ zullen ook nog wel opgelost worden met software updates.

Het voelt voor mij als een Sony PlayStation 4 met Sony PlayStation 4 Pro resolutie mogelijkheden in een Nintendo ‘ handheld’ en dat is een goed teken.

De Jsaux glazen screen protector er meteen goed opgekregen vanaf de eerste dag, dat is ook een aanrader.

Momenteel speel ik Mario Kart World en Fast Fusion. De The Legend Of Zelda BOTW en TOTK liggen ook nog klaar.
Ik vind het apparaat zelf echt prima. Hij is lekker snel en in docked mode ziet het er allemaal prima uit. Het scherm hebben we het al vaak over gehad met z'n allen, ik ben er niet heel kapot van maar it does the job. Meer is het niet. Het is en blijft gek in mijn optiek dat de opvolger van mijn Switch1 OLED een (in mijn ogen) minder scherm heeft en HDR op het scherm totaal niet uit de verf komt. Maar het is allemaal niet zo heel dramatisch en prima speelbaar.

Qua uiterlijk en feeling ben ik hier blij mee. Hij voelt meer premium maar daar staat tegenover dat ik de Nintendo "vibe" een beetje mis bij de Switch 2. Bouwkwaliteit is veel beter dan de Switch 1 (vooral door de Joycons manier van bevestigen) maar de batterij vind ik dan maar weer zozo.

Ik heb een Pro Controller 2 en 2 GC controllers. Die laatste gebruik ik ook voor Mario 3D All Stars en Metroid Prime Remasterd en dat werkt echt top.

Qua games speel ik MKW, de GC app en verder wat SW1 games. Ik wacht met smart op het eerste grote 3D avontuur van Donkey Kong.

Al met al ben ik zeer tevreden en blij met mijn aankoop maar zijn er meer (grotere) minpunten dan ik vooraf had gedacht (scherm en accu).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Ik ben echt heel blij met de Switch 2, recentelijk nog een PS5 pro gekocht en heb eigenlijk geen enkel spel waar ik lekker in kom of langere tijd kan spelen, Switch 2 aangechaft en hoppa Mario Kart en BotW "ohne ende" 30x game over bij Zelda? geen probleem......Ik kan letterlijk de hele dag achter dat ding zitten mocht ik willen/kunnen.....heerlijk, dat game gevoel heb ik zo lang niet meer gehad

Ik hou echt van goeie graphics, vloeiende fps, hoge resolutie etc etc maar op de 1 of andere manier boeit het me niets bij de Switch 2 omdat het mij zoveel plezier bezorgt O+

[ Voor 27% gewijzigd door Cardwizard op 26-06-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Passen hier de plastic joycon polshouders ook in ? Voor de Switch OLED heb ik een case van de Action. Daar was ik gisteren, maar die hadden hier niks liggen. Bij die case konden de plastic polshouders wel opgeborgen worden ondanks dat het een slim-case is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 11:50
Cardwizard schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:30:
Ik ben echt heel blij met de Switch 2, recentelijk nog een PS5 pro gekocht en heb eigenlijk geen enkel spel waar ik lekker in kom of langere tijd kan spelen, Switch 2 aangechaft en hoppa Mario Kart en BotW "ohne ende" 30x game over bij Zelda? geen probleem......Ik kan letterlijk de hele dag achter dat ding zitten mocht ik willen/kunnen.....heerlijk, dat game gevoel heb ik zo lang niet meer gehad

Ik hou echt van goeie graphics, vloeiende fps, hoge resolutie etc etc maar op de 1 of andere manier boeit het me niets bij de Switch 2 omdat het mij zoveel plezier bezorgt O+
Mooi om te horen.

Vind jij dat MKW en BotW dan geen mooie graphics hebben? Die draaien toch (op de SW2) gewoon vloeiend? Ik vind dat best mooie games om te zien en te spelen. Ik vind zelf overigens dat graphics meer zijn dan polygonen en state of the art technische foefjes.

Nintendo vind ik juist een bedrijf dat mooie games kan (laten) maken op minder sterke hardware. Door de sfeer, de manier waarop alles tot leven wordt gebracht, kleurengebruik en ga zo maar door. Zo vind ik een Luigi's Mansion 3 echt een enorm mooie game, en dat op de Switch 1. Als ik die op mijn Switch OLED speel dan verbaast het me steeds weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 13:53
Ook hier 3 weken verder, en elke dag weer verheug ik me erop dat ik weer kan verder gamen op de Switch 2 (als het me lukt en de kids deze niet bezet houden - want ook die genieten ervan).
We spelen veel Mario Kart World (de kids zelfs heel veel in free-roam), maar we genieten ook volop van de oudere games die op de Switch 2 toch net beter presteren.

Zelf had ik "Prince of Persia: The lost crown" nog in mijn backlog staan (kon er destijds niet in komen) en ben daar maar opnieuw mee begonnen: ook dat spel is genieten. Game is uiteraard gelijk aan de Switch 1, maar de laadtijden zijn echter (veel) beter nu.

Ik moet toegeven dat de Nintendo Direct van Donkey Kong Bananza mijn mening van "nope" heeft doen veranderen naar "yes, soon enough".
...maar...
Ik merk nu dat ik toch wel een grotere honger krijg voor een nieuwe Switch 2 game naast MKW, dus ik moet inmiddels mijn Donkey Kong Bananza enthousiasme al bijstellen naar "yes, at launch". :9~

offtopic:
Uiteraard komt de Switch 2 upgrade van Mario Party Jamboree er volgende maand ook, maar is toch anders dan een echte full-blown nieuwe game zoals DK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Laatst online: 11:11

Roshnak

PSN: Roshgill

Goedemorgen,

Ik heb een raar probleempje met de Switch 2, als ik een tijdje speel op docked modus begint mijn TV te knipperen, ik heb de Switch meerdere malen een herstart gegeven, andere HDMI kabel geprobereerd, Output van de Switch op 60Hz gezet aangezien ik een 4K60Hz tv heb, niks lijkt te werken.

Hebben anderen hier dit probleem ook ( gehad ) en een oplossing weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Passen hier de plastic joycon polshouders ook in ? Voor de Switch OLED heb ik een case van de Action. Daar was ik gisteren, maar die hadden hier niks liggen. Bij die case konden de plastic polshouders wel opgeborgen worden ondanks dat het een slim-case is.
Ik denk dat daar wel ruimte voor is, maar dat is dan wel een beetje proppen. Heb het zelf niet geprobeerd in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Qua uiterlijk en feeling ben ik hier blij mee. Hij voelt meer premium maar daar staat tegenover dat ik de Nintendo "vibe" een beetje mis bij de Switch 2. Bouwkwaliteit is veel beter dan de Switch 1 (vooral door de Joycons manier van bevestigen) maar de batterij vind ik dan maar weer zozo.
De Joy-con magnetische bevestiging geeft het zeker een meer premium gevoel. De achterkant van de Switch 2 unit zelf voelt wat hol, dat merk je voornamelijk als je de Switch 2 bij het scherm uit zijn dock tilt. In dat opzicht vind ik de Switch OLED achterkant steviger aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:10
Iemand tips voor Zelda ToTk? Ik loop ontzettend vaak tegen dingen aan die mij in 1 hit omleggen en mijn hits doen vrijwel niks. Goede wapens gaan snel stuk en ontdekken van nieuwe plekken duurt heel lang duur korte sprinttijd en glider tijd… kan het niet iets makkelijker? Ik ben puur een story speler.

Inmiddels aan CyberPunk 20777 begonnen.. wat draait die goed zeg! Heerlijk nog nooit gespeeld maar heel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:25
glydoscoop schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:39:
Iemand tips voor Zelda ToTk? Ik loop ontzettend vaak tegen dingen aan die mij in 1 hit omleggen en mijn hits doen vrijwel niks. Goede wapens gaan snel stuk en ontdekken van nieuwe plekken duurt heel lang duur korte sprinttijd en glider tijd… kan het niet iets makkelijker? Ik ben puur een story speler.

Inmiddels aan CyberPunk 20777 begonnen.. wat draait die goed zeg! Heerlijk nog nooit gespeeld maar heel tof
Fuse je je wapens? Dat maakt veel uit qua damage.
Daarnaast, doe zo veel mogelijk shrines zodat je je stamina en/of hartjes kunt upgraden.
En als laatste, wees creatief met de combat! Vaak genoeg liggen er bijvoorbeeld grote stenen op een klif boven een groepje enemies. Als je die naar beneden mikt dan heb je misschien al wat enemies uitgeschakeld of iig hebben ze minder health. Zo zitten er heel veel mogelijkheden in de game. Ook pijlen gefused met bepaalde materialen of het gooien met dingen die je in de wereld vindt kan interessante momenten opleveren :)
Succes ermee, hopelijk lukt het je om iets meer in de gane te komena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 18:20
Momenteel speel ik Mario Kart World en Splatoon 3 op de Switch 2. Merk wel dat balans in MKW ver te zoeken in als het om multiplayer draait, waar Splatoon in uit blinkt. Hoop dat ze het een en ander gaan patchen met Mario Kart, het is te chaotisch wat het plezier bederft, ook al kom je redelijk voortaan te staan. 2 x nu een afval toernooi gewonnen, uit geluk (heeft niks met skills te maken haha). Tijd voor een speler aantal keuze optie, met minder spelers, en een classic modus, zodat je alsnog 3 ritten in een map hebt (en niet alleen bij selecteren random maps).

Merk wel dat ik liever Splatoon 3 dan op start. Hoe ervaren jullie MKW Multiplayer?

[ Voor 16% gewijzigd door rudyman85 op 26-06-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 15:54
rudyman85 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:08:
Momenteel speel ik Mario Kart World en Splatoon 3 op de Switch 2. Merk wel dat balans in MKW ver te zoeken in als het om multiplayer draait, waar Splatoon in uit blinkt. Hoop dat ze het een en ander gaan patchen met Mario Kart, het is te chaotisch wat het plezier bederft, ook al kom je redelijk voortaan te staan. 2 x nu een afval toernooi gewonnen, uit geluk (heeft niks met skills te maken haha). Tijd voor een speler aantal keuze optie, met minder spelers, en een classic modus, zodat je alsnog 3 ritten in een map hebt (en niet alleen bij selecteren random maps).

Merk wel dat ik liever Splatoon 3 dan op start. Hoe ervaren jullie MKW Multiplayer?
Na een week spelen had ik het gevoel dat MKW iets miste. Heb dan een paar keer MK8DX terug gespeeld, en dan terug naar MKW gegaan. Om een of andere reden kwam dan pas de klik bij MKW die ik nodig had. Voor mijn gevoel speelt MKW nu 'moderner' dan 8DX, kan niet goed bepalen wat de klik juist is. De gameplay en besturing voelt voor mij beter nu.

Wat ik een voordeel vind bij online races is dat je tussen de races door in de open wereld kan ronddolen. Bij 8DX zit je gewoon naar je scherm te staren voordat de volgende race begint. De intermissions in MKW blijf ik nog steeds 'kaal' vinden, je rijdt niet de hele tijd in hetzelfde 'thema' zegmaar. Jammer dat je alleen de 3 ritten kan spelen bij random te kiezen, maar bij de laatste update die Nintendo gisteren vrijgegeven heeft zitten bij de random keuzes nu ook de intermissions :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
@L23
Was jij nou in bezit van Cyberpunk2077 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Cyrax0508 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:33:
[...]

Mooi om te horen.

Vind jij dat MKW en BotW dan geen mooie graphics hebben? Die draaien toch (op de SW2) gewoon vloeiend? Ik vind dat best mooie games om te zien en te spelen. Ik vind zelf overigens dat graphics meer zijn dan polygonen en state of the art technische foefjes.

Nintendo vind ik juist een bedrijf dat mooie games kan (laten) maken op minder sterke hardware. Door de sfeer, de manier waarop alles tot leven wordt gebracht, kleurengebruik en ga zo maar door. Zo vind ik een Luigi's Mansion 3 echt een enorm mooie game, en dat op de Switch 1. Als ik die op mijn Switch OLED speel dan verbaast het me steeds weer.
Laat ik het zo zeggen als bv Gran tursimo en Horizon er op de PS5 zo hadden uitgezien als Mario Kart en Zelda op de Switch ik daar niet zo'n plezier mee zou hebben dan nu.

Luigi's Mansion 3 heb ik ook nog liggen om een keer te gaan spelen, deel 1 was een toppertje op mijn GameCube, denk trouwens dat ik voor het eerst weer sinds die geliefde GameCube echt weer heel blij ben met een nieuwe Nintendo console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:16:
[...]

Ja klopt. Een paar uurtjes gespeeld. De uren zaten de laatste tijd voornamelijk in Mario Kart World.
Is je inventory menu in handheld mode niet heel klein of hebben ze daar een aanpassing gedaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Is je inventory menu in handheld mode niet heel klein of hebben ze daar een aanpassing gedaan ?
Ik heb het spel niet eerder gespeeld dan op de Switch 2. Ziet er docked en handheld hetzelfde uit en de inventory menu oogt mij niet te klein. Voor mij geen probleem in ieder geval. Niet zoals bij Bioshock Infinite...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8AX5S2SAKeDCSltbfofKBoW6f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2PSVvsF6xsUJS2KZntmlkr3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Raem schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:01:
[...]

Dan zouden ze deze dienst toch juist helemaal niet aanbieden?
Nee, winstmaximalisatie draait niet alleen om alles zo duur mogelijk maken. Het is een balans tussen aantrekkelijk genoeg zijn voor de consument om meer te verkopen en genoeg vragen om per verkoop meer binnen te halen. Dat geldt hier ook... Als je helemaal niet kunt sharen betekent dat niet dat iedereen die het anders geshared zou spelen het dan los koopt en ongetwijfeld zijn er mensen die het helemaal niet zouden kopen als ze niet kunnen sharen. Ongetwijfeld heeft Nintendo daar uitgebreide onderzoeken naar gedaan om de balans te proberen te vinden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Ik heb het spel niet eerder gespeeld dan op de Switch 2. Ziet er docked en handheld hetzelfde uit en de inventory menu oogt mij niet te klein. Voor mij geen probleem in ieder geval. Niet zoals bij Bioshock Infinite...

[Afbeelding]
Thnx.Als ik de artikelen lees klinkt het als een interessante port.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Thnx.Als ik de artikelen lees klinkt het als een interessante port.
Ik vind het wel indrukwekkend dat zoiets handheld kan draaien en hoe mooi het er dan uitziet. Dus niet alleen een knappe prestatie, maar het ziet er ook gewoon mooi uit (van een ander niveau dan de Witcher 3 port).
Docked ziet het er ook goed uit (mijn reverentie kader is een 1080P tv, Xbox One S en Xbox Cloud Gaming).

De Digital Foundry review vond ik ook interessant om te kijken. De uitbreiding die inbegrepen zit daar heeft de Switch 2 versie het duidelijk zwaar mee, ik begrijp dat dit zich afspeelt in een ander deel van de wereld/stad. Van wat ik nu gezien heb draait de game soepel. Digital Foundry raad performance mode aan in handheld vanwege de 40 fps en dat VRR dan beter tot zijn recht komt, persoonlijk gaat mijn voorkeur naar quality mode omdat door de hogere resolutie de tekst scherper oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:10
evil_lemon schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Fuse je je wapens? Dat maakt veel uit qua damage.
Daarnaast, doe zo veel mogelijk shrines zodat je je stamina en/of hartjes kunt upgraden.
En als laatste, wees creatief met de combat! Vaak genoeg liggen er bijvoorbeeld grote stenen op een klif boven een groepje enemies. Als je die naar beneden mikt dan heb je misschien al wat enemies uitgeschakeld of iig hebben ze minder health. Zo zitten er heel veel mogelijkheden in de game. Ook pijlen gefused met bepaalde materialen of het gooien met dingen die je in de wereld vindt kan interessante momenten opleveren :)
Succes ermee, hopelijk lukt het je om iets meer in de gane te komena
Dank voor de tips, grotendeels deed ik dit al ja, voelt alleen nogal uit balans hoe snel je stamina op is en je vaak met 1 of 2 hits dood bent. Voor mij echt balen dat er geen story difficulty in zit.

Over Cyberpunk2077 ben ik ook zeer te spreken, eerst op de ps5 gespeeld en halverwege gestopt door de toen nog glitches en bugs. Inmiddels een uurtje op quality mode gespeeld en het speeld heerlijk weg. Mijn Rog Ally heeft er iets meer moeite mee een de batterij is dan simpelweg binnen 50min leeg! Dat gaat op switch een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ik vind het wel indrukwekkend dat zoiets handheld kan draaien en hoe mooi het er dan uitziet. Dus niet alleen een knappe prestatie, maar het ziet er ook gewoon mooi uit (van een ander niveau dan de Witcher 3 port).
Docked ziet het er ook goed uit (mijn reverentie kader is een 1080P tv, Xbox One S en Xbox Cloud Gaming).

De Digital Foundry review vond ik ook interessant om te kijken. De uitbreiding die inbegrepen zit daar heeft de Switch 2 versie het duidelijk zwaar mee, ik begrijp dat dit zich afspeelt in een ander deel van de wereld/stad. Van wat ik nu gezien heb draait de game soepel. Digital Foundry raad performance mode aan in handheld vanwege de 40 fps en dat VRR dan beter tot zijn recht komt, persoonlijk gaat mijn voorkeur naar quality mode omdat door de hogere resolutie de tekst scherper oogt.
Gezien ik een 120Hz scherm heb kan ik in docked tot 40fps gaan.Volgens DF is die mode niet perfect maar ik verwacht daar wel wat patches.

Omdat de prijs best flink is zit ik nog ff te denken.Op een of andere manier vind ik dit spel wel cool om op de Switch 2 te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 26-06-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

jori040 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:48:
[...]

Gezien ik een 120Hz scherm heb kan ik in docked tot 40fps gaan.Volgens DF is die mode niet perfect maar ik verwacht daar wel wat patches.

Omdat de prijs best flink is zit ik nog ff te denken.Op een of andere manier vind ik dit spel wel cool om op de Switch 2 te hebben.
120hz werkt toch alleen bij 1440p en 1080p?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
MazeWing schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:54:
[...]

120hz werkt toch alleen bij 1440p en 1080p?
De game draait dan in 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:48:
[...]

Ik dacht ook de game ooit eens in de digitaal in de aanbieding te kopen en had er geen haast mee. Tijdje terug had Bol een foutje gemaakt en heb ik de game fysiek voor 45 euro. Dat vond ik wel een mooie prijs voor een game die compleet op cartridge staat.

Ik vind het altijd wel cool om games op een Switch te hebben. 1 apparaat dat zowel op de tv werkt als handheld onderweg heeft voor mij een grote meerwaarde om de game op dit platform te halen (mits de game acceptabel draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ik heb deze ali-express controller van mijn switch 1, maar de switch 2 herkent hem niet. Ik probeer te koppelen via usb kabel, zonder succes. Ook mijn N64 controller wilde niet verbinden via de usb kabel, maar daarmee kon ik draadloos verbinden.

Is dit een bekend issue? Iemand die een oplossing weet?

Afbeeldingslocatie: https://img.offers-cdn.net/assets/uploads/offers/nl/23256545/kruidvat-game-controller-geschikt-voor-nintendo-switch-thumbWebP.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:42
glydoscoop schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Dank voor de tips, grotendeels deed ik dit al ja, voelt alleen nogal uit balans hoe snel je stamina op is en je vaak met 1 of 2 hits dood bent. Voor mij echt balen dat er geen story difficulty in zit.

Over Cyberpunk2077 ben ik ook zeer te spreken, eerst op de ps5 gespeeld en halverwege gestopt door de toen nog glitches en bugs. Inmiddels een uurtje op quality mode gespeeld en het speeld heerlijk weg. Mijn Rog Ally heeft er iets meer moeite mee een de batterij is dan simpelweg binnen 50min leeg! Dat gaat op switch een stuk beter
Kleding kopen, verstevigen en aantrekken

Als je steeds in 1 klap dood bent kan het ook zijn dat je de verkeerde kant op bent gegaan naar een gebied met sterkere tegenstanders, voor de grijze zijn taai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
abc874 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:08:
Ik heb deze ali-express controller van mijn switch 1, maar de switch 2 herkent hem niet. Ik probeer te koppelen via usb kabel, zonder succes. Ook mijn N64 controller wilde niet verbinden via de usb kabel, maar daarmee kon ik draadloos verbinden.

[Afbeelding]
ik zou niet al teveel ondersteuning verwachten van een kruidvat controller :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:47:
[...]

ik zou niet al teveel ondersteuning verwachten van een kruidvat controller :P
Lekker flauwe reactie. Iemand vraagt om hulp. Kun je ook normaal, of niet, op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Lekker flauwe reactie. Iemand vraagt om hulp. Kun je ook normaal, of niet, op reageren.
rustig hoor, het was inhoudelijk bedoelt. volgens mij kon je met de pro controller V1 (€60) nog niets eens de SW2 van afstand aanzetten. Zelfs die werkt niet volledig. tot hoever verwacht je dat een kruidvat controller dan gaat werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 26-06-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:21:
[...]

rustig hoor, het was inhoudelijk bedoelt. volgens mij kon je met de pro controller V1 nog niets eens de SW2 van afstand aanzetten. Zelfs die werkt niet volledig. tot hoever verwacht je dat een kruidvat controller dan gaat werken?
Ik heb er 2 van de action (Batteltron) en die werken gewoon nadat ik ze de eerste keer met een kabel heb verbonden. Heb ook nog een kruidvat controller liggen. Zal die straks eens testen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

rustig hoor, het was inhoudelijk bedoelt. volgens mij kon je met de pro controller V1 (€60) nog niets eens de SW2 van afstand aanzetten. Zelfs die werkt niet volledig. tot hoever verwacht je dat een kruidvat controller dan gaat werken?
De Kruidvat controller is een werkelijk fantastische controller die voor 15 euro een enorm goed en goedkoop alternatief biedt op de originele Pro Controller. Maar er zijn meerdere versies van, degene op het plaatje is de "oude" Kruidvat Switch controller. Ik heb een nieuwere, die ook veel meer lijkt op de Pro Controller. Deze verbindt probleemloos met de Switch 2. Inmiddels 2 van in huis, naast mijn originele Switch 2 Pro Controller.

De oude:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PxxY54ck609NLrE1OyqiJK-_bo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QEE7A9pVW0w2rVIzDRbaT1lN.jpg?f=user_large

De nieuwe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnjSeE4PQSZ--Jomj_mdzZciVlw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PhewwI1pY8iLVeiQfSEaGWzE.jpg?f=user_large

Dus misschien werkt de oude niet en de nieuwe wel?

[ Voor 22% gewijzigd door joblamie op 26-06-2025 15:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Evernote
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/408051763422429184/1387786902425305099/image0.jpg?ex=685e9cc5&is=685d4b45&hm=2decbba0b018ce4a11961df4366c8efed9163859cc2afa1f41359dac9d5acb4d&

Daar is ie dan! Hyped oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
joblamie schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:27:
[...]

De Kruidvat controller is een werkelijk fantastische controller die voor 15 euro een enorm goed en goedkoop alternatief biedt op de originele Pro Controller. Maar er zijn meerdere versies van, degene op het plaatje is de "oude" Kruidvat Switch controller. Ik heb een nieuwere, die ook veel meer lijkt op de Pro Controller. Deze verbindt probleemloos met de Switch 2. Inmiddels 2 van in huis, naast mijn originele Switch 2 Pro Controller.

De oude:

[Afbeelding]

De nieuwe:

[Afbeelding]

Ik heb exact die eerste, de oude dus. Werkt perfect. Moest niet via kabel of zo verbinden, gewoon die H knop een tijdje ingedrukt houden zodat je in pairmodus gaat en dan op de Switch ff zoeken naar nieuwe controllers, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 17:10
abc874 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:08:

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde controller via AliExpress en heb hem werkend gekregen op de Switch 2. Ik heb dat volgens mij gedaan door lang op de Home button te klikken. Dan zal hij vanzelf in sync modus treden en zoeken naar een nieuwe switch. (Dit heb ik gewoon draadloos gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
[...]

Zelf zou ik andersom redeneren. De oude Switch controller werkt op de nieuwe Switch. Dus waarom zou een 3rd party controller die werkt op de originele Switch niet ook werken op de nieuwe Switch. Zo'n vreemd vraag vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Een vraagje over de batterij is deze na de updates beter geworden, want ik zag op youtube dat dit nu slechter was? Ik denk zelf te wachten tot er een switch 2 komt met 2x de batterij capaciteit en blijven dan op de oled versie.

Ik vindt dik 2 uur erg magertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
joblamie schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:27:
[...]

De oude:

[Afbeelding]

De nieuwe:

[Afbeelding]

Waar vind ik die nieuwe en wat kosten deze? laat deze je SW2 van afstand opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Zojuist had m’n Switch een update van een bepaalde game, hoe zie je in hemelsnaam terug wat er recent gedownload/geupdate is?

Volgens de Nintendo site zou je het in de eShop moeten kunnen zien maar dat is dan waarschijnlijk alleen van toepassing voor de Switch 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Evernote schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:09:
Zojuist had m’n Switch een update van een bepaalde game, hoe zie je in hemelsnaam terug wat er recent gedownload/geupdate is?
Je kan niet zien welke games er als laatst een update hebben gehad op je Switch. Je moet handmatig zoeken op patches/updates per spel.

'Changelogs' van patches zijn niet te zien op de Switch zelf. Dit zal je moeten 'Googlen' |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Ike. op 26-06-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Ike. schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Je kan niet zien welke games er als laatst een update hebben gehad op je Switch. Je moet handmatig zoeken op patches/updates per spel.

'Changelogs' van patches zijn niet te zien op de Switch zelf. Dit zal je moeten 'Googlen' |:(
Wauw.. dus als ik die notificatie mis kan ik dus alle software afgaan om te kijken of er iets bij staat.

Dat is wel echt heel slecht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Waar vind ik die nieuwe en wat kosten deze? laat deze je SW2 van afstand opstarten?
https://www.kruidvat.nl/k...endo-controller/p/6140972

Nee, hij kan de SW2 volgens mij niet van afstand opstarten. Hij gedraagt zich dus hetzelfde als de SW1 Pro Controller. Er zitten wel 2 programmeerbare buttons op de achterkant net als bij de SW2 Pro Controller. Of die daadwerkelijk zijn in te stellen vanaf de SW2 weet ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door joblamie op 26-06-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het zijn echt kruidvatmerkjes dus, ik dacht een third-party merk dat bij kruidvat werd verkocht :P kan ik deze alleen online bestellen? of liggen ze ook in de winkels? haalt deze de SW2 uit de slaap?

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 26-06-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Evernote schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Wauw.. dus als ik die notificatie mis kan ik dus alle software afgaan om te kijken of er iets bij staat.

Dat is wel echt heel slecht!
Notificatie van een update voor een spel zie je alleen als je een spel opstart, je krijgt dan de vraag of je deze wilt downloaden of dat je het spel wilt starten zonder update...
Je kan per spel handmatig op updates zoeken. Als er een update is wordt deze automatisch gedownload.

Had je niet een melding van een firmware update van de Switch zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 18:59
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:29:
[...]

het zijn echt kruidvatmerkjes dus, ik dacht third-party merk dat bij kruidvat werd verkocht :P haalt deze de SW2 uit de slaap?
Ik heb de oude versie, die kon Switch 1 niet aanzetten. Maar als multiplayer controllers zijn ze prima.

Dank voor de reacties iedereen, ik ga het vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
abc874 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:32:
[...]

Ik heb de oude versie, die kon Switch 1 niet aanzetten. Maar als multiplayer controllers zijn ze prima.

Dank voor de reacties iedereen, ik ga het vanavond nog eens proberen.
ik had destijds geen fijne ervaringen met third-party controllers (op allerlei consoles). maar ik zie dat iedereen positief is bij dit model. we gaan dus opnieuw een poging wagen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 26-06-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Ike. schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:29:
[...]

Notificatie van een update voor een spel zie je alleen als je een spel opstart, je krijgt dan de vraag of je deze wilt downloaden of dat je het spel wilt starten zonder update...
Je kan per spel handmatig op updates zoeken. Als er een update is wordt deze automatisch gedownload.

Had je niet een melding van een firmware update van de Switch zelf?
Nope de Switch had een game (geen idee welke dus) ge-update in sleep mode en toen ik de Switch aanzette zag ik dat ie een update gedownload had.

Ik dacht ook even aan een firmware update maar dat was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Evernote schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Nope de Switch had een game (geen idee welke dus) ge-update in sleep mode en toen ik de Switch aanzette zag ik dat ie een update gedownload had.

Ik dacht ook even aan een firmware update maar dat was het niet.
Bij mij komen de spellen die als laatst geupdate zijn weer vooraan in mijn lijst met spellen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb automatisch updaten altijd uitstaan, dus zie vanzelf als ik een game wil gaan spelen of er dan een (nieuwe) update beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Geen van de 3rd party SW1 controllers (ook niet de originele pro) kan de SW2 op afstand aanzetten.
Die van de kruidvat heb je in het filiaal maar ook online, nu zelfs maar €12,-
https://www.kruidvat.nl/k...endo-controller/p/6140972

De oude heb je ook bij de action voor €13, die is iets meer geschikt voor (kleine) kinderhandjes.
https://www.action.com/nl...ntroller-nintendo-switch/

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Noresponse schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:02:
Een vraagje over de batterij is deze na de updates beter geworden, want ik zag op youtube dat dit nu slechter was? Ik denk zelf te wachten tot er een switch 2 komt met 2x de batterij capaciteit en blijven dan op de oled versie.

dan kan je lang wachten, heel lang. 2 uur voor dit soort specs is gemiddeld tot verwacht zou ik zeggen. Wat is dan normaal, 3 uur? 4 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:34:
[...]

ik had destijds geen fijne ervaringen met third-party controllers (op allerlei consoles). maar ik zie dat iedereen positief is bij dit model. we gaan dus opnieuw een poging wagen :P
Ik wil nog wel even een iets ander geluid laten horen: ik heb de eerste kruidvat controller voor de switch 1 en àls hij werkt is het inderdaad prima, zeker voor die prijs, maar bij mij heeft ie ontzettend veel connectivity issues... de verbinding wordt sowieso verbroken wanneer je bijvoorbeeld met je been voor de controller zit, maar zelfs als ik mijn switch dichterbij zet dan normaal en er helemaal niets tussen zit, valt zeer regelmatig de verbinding even kort weg. Het kan zijn dat ik toevallig pech heb gehad, maar voor mij was het in elk geval de laatste goedkoper controller voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

evil_lemon schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:58:
[...]

Ik wil nog wel even een iets ander geluid laten horen: ik heb de eerste kruidvat controller voor de switch 1 en àls hij werkt is het inderdaad prima, zeker voor die prijs, maar bij mij heeft ie ontzettend veel connectivity issues... de verbinding wordt sowieso verbroken wanneer je bijvoorbeeld met je been voor de controller zit, maar zelfs als ik mijn switch dichterbij zet dan normaal en er helemaal niets tussen zit, valt zeer regelmatig de verbinding even kort weg. Het kan zijn dat ik toevallig pech heb gehad, maar voor mij was het in elk geval de laatste goedkoper controller voorlopig
Met de pro controller 2 heb ik dezelfde issues helaas. Heb mn Switch ergens anders neer moeten zetten om het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De verbinding issues kan met andere signalen thuis te maken hebben zoals een wifi signaal. De oplossing was bij sommige van kanaal wisselen.

Ik had precies dezelfde issues op mijn xbox xontroller destijds. Het probleem bleek toen...je gelooft het niet, de hdmi kabel te zijn. Ik had een nieuwe hdmi kabel in mijn xbox geprikt, maar de verbinding van mijn controller viel de hele tijd weg. Daarna met een nieuwe hdmi kabel opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 26-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:02:

Van waaruit komt de verwachting dat de batterijduur beter zou gaan worden met een update? Waar zag je wat op Youtube? (Is dit zo snel uit te testen na een update?)

Je zou inderdaad kunnen wachten op een Switch 2 revisie waarbij de chip zuiniger is zodat de batterijduur langer is, maar op de website van Nintendo staat bij de huidige Switch 2 aangegeven wat de verwachte batterijduur is. Dat kan als magertjes ervaren worden, maar van wat ik zelf ervaren heb en op internet heb gezien voldoet het aan de aangegeven batterijduur. Er hoeft dus niks "opgelost" te worden met een update en een update kan het naar mijn mening ook niet merkbaar verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:08:
De verbinding issues kan met andere signalen thuis te maken hebben zoals een wifi signaal. De oplossing was bij sommige van kanaal wisselen.

Ik had precies dezelfde issues op mijn xbox xontroller destijds. Het probleem bleek toen...je gelooft het niet, de hdmi kabel te zijn. Ik had een nieuwe hdmi kabel in mijn xbox geprikt, maar de verbinding van mijn controller viel de hele tijd weg. Daarna met een nieuwe hdmi kabel opgelost.
Klopt, het zal vast ergens storen, maar met de Joy con, pro controller en een duurdere 3rd party controller had ik allemaal zelden of nooit issues. Dat kan natuurlijk pech zijn, maar ook iets te maken hebben met de kruidvat controller.
Anyway, maakt ook weinig uit, ik wilde alleen even aangeven dat niet iedereen alleen maar enthousiast is over die controller, maar hij is zeker het proberen waard want bij heel veel mensen werkt het dus wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
In de US heeft Nintendo nu summer sale, veel games afgeprijsd (met name Switch 1), maar Mario Odyssey voor 40$ bijvoorbeeld.

Wanneer volgt de sale in EU, iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:34:
[...]

Ik ben ook lang weggebleven van 3rd party controllers omdat ze vroeger (vrijwel?) allemaal crap waren. Niet alleen voor Nintendo maar voor alle platformen. Maar tegenwoordig zijn er echt hele goede opties, zoals de 8bitdo ultimate (waar ik zelf de vorm wat minder van vindt maar dat is een voorkeur ding, het is wel echt kwaliteit) en de gamesir cyclone 2 die ik heb vind ik echt met afstand de beste controller die ik ooit gehad heb (al heb ik geen ervaring met Nintendo pro controllers). Natuurlijk is dat nog even een ander prijsniveau dan die Kruidvat controllers, maar dat druppelt langzaam door de markt heen omdat ze allemaal van elkaar afkijken, dus op zich ook niet gek dat ook in die range betere opties komen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rck010 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:29:
In de US heeft Nintendo nu summer sale, veel games afgeprijsd (met name Switch 1), maar Mario Odyssey voor 40$ bijvoorbeeld.

Nog niks over gelezen. Dat soort sales zijn vaak op verschillende momenten per continent. Zal vast iets vergelijkbaars volgen in Europa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
De eerste 'gratis' update voor Fast Fusion is er: https://playsense.nl/6536...te-met-drie-nieuwe-banen/.

Echt een briljante game! YouTube: Fast Fusion on Switch 2 - DF Tech Review - Brilliant Technology, Exc....

Ik had hem graag fysiek gehad, maar dan zou hij wel wat duurder zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Rck010 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:29:

Nobody knows… even afwachten.

Maak via bijv. dekudeals .com een wishlist en dan krijg je een email zodra spellen zijn afgeprijsd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 26-06-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
sderooij schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:51:
[...]

dan kan je lang wachten, heel lang. 2 uur voor dit soort specs is gemiddeld tot verwacht zou ik zeggen. Wat is dan normaal, 3 uur? 4 uur?
Als men nu meerdere batterijen er in hadden plaatst en het apparaat 3 mm dikker dan had er nog 8000mAh erbij gekund.
Pagina: 1 ... 99 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4