Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

MazeWing

The plot thickens...

Eindelijk echt eens een goede en uitgebreide review over het scherm. Jammer dat dit het resultaat is na al die jaren…

Het is echt een WAARDELOOS scherm qua response tijd! De helft langzamer dan de Switch 1 (LCD). Ook de rest is eigenlijk maar allemaal zeer matig tot slecht. Ik ben blij dat ik voor 95% docked speel want anders zou ik echt balen als een stekker.

[ Voor 69% gewijzigd door MazeWing op 24-06-2025 17:06 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:06
MazeWing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:59:
[YouTube: How Slow is the Nintendo Switch 2 Display?]
Eindelijk echt eens een goede en uitgebreide review over het scherm. Jammer dat dit het resultaat is na al die jaren…

Het is echt een WAARDELOOS scherm qua response tijd! De helft langzamer dan de Switch 1 (LCD). Ook de rest is eigenlijk maar allemaal zeer matig tot slecht. Ik ben blij dat ik voor 95% docked speel want anders zou ik echt balen als een stekker.
Echt WAARDELOOS met hoofdletters.. Ik zat er helemaal naast. Ik stuur hem gelijk terug :P

Maar goed. In de conclusie, uit youtubes transcriptie getrokken:

"whether or not OLED or a better quality display was feasible at launch at the price they were targeting you know I've got no idea but in some way I hope it wasn't feasible because having a legitimate technical or price reason not to include a better display is kind of a more palatable reason than holding back better hardware for a future revision to make more money that's kind of a scummy move so I'm hoping that you know the Switch 2 has an LCD for some sort of technical reason i would guess just based on seeing what we're seeing in terms of OLED and LCD pricing the LCD screen is probably cheaper and it probably uses less power as well in the configuration that they've chosen so potentially with the Switch to OLED version if that ever does come out they'll have to tweak some of those things change pricing change battery that sort of thing"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Prullenbak84 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:10:
[...]

Echt WAARDELOOS met hoofdletters.. Ik zat er helemaal naast. Ik stuur hem gelijk terug :P

Maar goed. In de conclusie, uit youtubes transcriptie getrokken:

"whether or not OLED or a better quality display was feasible at launch at the price they were targeting you know I've got no idea but in some way I hope it wasn't feasible because having a legitimate technical or price reason not to include a better display is kind of a more palatable reason than holding back better hardware for a future revision to make more money that's kind of a scummy move so I'm hoping that you know the Switch 2 has an LCD for some sort of technical reason i would guess just based on seeing what we're seeing in terms of OLED and LCD pricing the LCD screen is probably cheaper and it probably uses less power as well in the configuration that they've chosen so potentially with the Switch to OLED version if that ever does come out they'll have to tweak some of those things change pricing change battery that sort of thing"
Als je de metingen ziet dan is het ook waardeloos met hoofdletters. Een pixel response tijd die 5x zo hoog ligt als een gemiddeld ips scherm, blur busters ufo die gewoon een waas is en een contrast ratio die hetzelfde is als de Switch 1 (LCD). Het enige betere is de resolutie want voor HDR is het bij lange na niet helder genoeg en een 120hz refresh rate is natuurlijk compleet zinloos met deze trage response tijden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De helft langzamer dan de Switch 1 (LCD).
Welk scherm? Sharp? JDI? Innolux? AUO?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prullenbak84
MazeWing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:18:
[...]

Als je de metingen ziet dan is het ook waardeloos met hoofdletters. Een pixel response tijd die 5x zo hoog ligt als een gemiddeld ips scherm, blur busters ufo die gewoon een waas is en een contrast ratio die hetzelfde is als de Switch 1 (LCD). Het enige betere is de resolutie want voor HDR is het bij lange na niet helder genoeg en een 120hz refresh rate is natuurlijk compleet zinloos met deze trage response tijden.
Weet je wat nou zo leuk is? Als ik m’n switch gebruik, boeien die metingen en getalletjes me helemaal niet. Sterker: ik zie ze niet. Ik vind t vooral spannend of link de top van de berg haalt voor z’n energie op is. En dan heb ik helemaal niks komma nul te maken met de response tijd van andere ips-schermen! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
-knip- video was al gedeeld

[ Voor 87% gewijzigd door Evernote op 24-06-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Disfigured schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Hmm weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik had liever het Steam Deck OLED 90hz scherm gehad dan het LCD scherm dat we nu in de Switch 2 hebben. Die is geen VRR, maar door de 90hz kun je wat zwaardere games heel mooi op 45 fps/90hz locken voor een soepele ervaring. Maar dan met het contrast, de kleuren en de response tijd van OLED.

Maar ach, we moeten het hier de komende jaren mee doen, dus ik ga me er niet heel druk om maken.
Niet helemaal mee eens. Ik heb voor een week een steam deck oled én ROG Ally X (kon niet kiezen haha). Maar ik merk wel echt een groot verschil. Ally X was wel echt veel vloeiender met framedrops. Veel stabieler. Enige minpunt van Ally X is Windows…

Ook merkte ik dat het flickeren van het OLED paneel zorgt voor vermoeiendere ogen dan LCD. Komt omdat het OLED paneel van Steam Deck veel meer flickerd dan LCD en zelfs OLED panelen van TV’s.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:29
[YouTube: How Slow is the Nintendo Switch 2 Display?]

Daarom kan je beter dit soort filmpjes niet kijken en lekker spelletjes spelen op dit stukje speelgoed. Want dat is het nog steeds :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:26:
Ik begin nu wel op 't punt te komen waarop ik mij afvraag waarom ik een Switch2 heb gekocht. :+

Mario Kart World is leuk maar het free roaming concept oogt nogal doods. Maar goed, het racen zelf is wel weer grappig en uiteindelijk gaat het toch daar om.

Wat ik echt een minpunt vind is dat mijn oude Switch 1 games op de Switch 2 er nogal "wisselend" uit zien in handheld mode. Zojuist had ik Super Mario Wonder er maar eens ingestopt en ik schrok mij dood van de zaagtanden en de net-niet scherpe teksten etc. Ik was sowieso niet echt een fanatieke Switch1 gamer en ik had nog het voornemen om Hollow Knight en Ori ergens te halen maar ik begin nu wel te twijfelen. :)
Bij Mario Kart World zijn de time trials natuurlijk ook heel leuk (volgens mij ben ik de enige die zich daar mee vermaakt…) Free Roam inmiddels ook wat op uitgekeken (zag ik al aankomen), maar ben nog zoet met 150CC/Mirror Mode 3 sterren en uberhaupt nog niet online gespeeld.

Ik zou bij Switch 1 games dan voornamelijk kijken naar games die een Switch 2 patch hebben gekregen zoals Super Mario Bros. U Deluxe en Super Mario Odyssey. Ongepatchte games zien er inderdaad wisselend uit in handheld. Mario Wonder heb ik niet, dus geen ervaring mee. Hollow Knight en de Ori games waren mijn korte indruk dat ze er prima uitzagen op de Switch 2. Geen onscherpe teksten zoals bij Lego City Undercover en andere games die ik uitgetest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

giantgiantus schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:53:
[...]

Daarom kan je beter dit soort filmpjes niet kijken en lekker spelletjes spelen op dit stukje speelgoed. Want dat is het nog steeds :).
Oh ik geniet echt heel erg van de switch 2 hoor. Een stuk meer dan de switch 1 OLED.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Prullenbak84 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:24:
[...]

Weet je wat nou zo leuk is? Als ik m’n switch gebruik, boeien die metingen en getalletjes me helemaal niet. Sterker: ik zie ze niet. Ik vind t vooral spannend of link de top van de berg haalt voor z’n energie op is. En dan heb ik helemaal niks komma nul te maken met de response tijd van andere ips-schermen! Heerlijk!
Je kunt wel zo cynisch doen, maar als al die metingen en cijfertjes je niks boeien kun je net zo goed op een Switch 1 blijven spelen. Daar kan Link precies hetzelfde.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
Raem schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:42:
[...]

Je kunt wel zo cynisch doen, maar als al die metingen en cijfertjes je niks boeien kun je net zo goed op een Switch 1 blijven spelen. Daar kan Link precies hetzelfde.
Heeft een kleiner scherm en minder fel. Dus speelt minder lekker op de switch 1 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
L23 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:33:
[...]

Bij Mario Kart World zijn de time trials natuurlijk ook heel leuk (volgens mij ben ik de enige die zich daar mee vermaakt…)
Nee nee, time trials speel ik vaak het meeste bij MK. Alleen als ik die tijden nu zie, dan hoef je er bijna niet meer aan te beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Raem schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:42:
[...]

Je begrijpt me denk ik niet helemaal. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat de cijfers me niet boeien en dat t mij om de algemene ervaring gaat. Dat grapje over link was gewoon een andere manier om dat te zeggen. Dat was wellicht niet duidelijk. Maaar speciaal voor mensen die dat moeilijk vonden, heeft @giantgiantus hetzelfde daarna veel beter verwoord.

Ik had overigens geen switch 1, maar wel genoeg mee gespeeld.

En: wellicht even opzoeken wat cynisme is?

[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 24-06-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:59:
[...]

Nee nee, time trials speel ik vaak het meeste bij MK. Alleen als ik die tijden nu zie, dan hoef je er bijna niet meer aan te beginnen :D
Welke tijden? De World Records? Ik zie daar ook allemaal bizarre shortcuts :p De mogelijkheden lijken een stuk groter dan bij Mario Kart 8 Deluxe met het relingen en de muur.
Ik vind het gewoon leuk om de Nintendo tijden te verbeteren. Tot nu valt het me op dat ze minder uitdagend zijn dan bij Mario Kart 8 Deluxe (we hebben ook geen 200CC Time Trials uiteraard en wellicht zijn de Booster Course Time Trials ook van een ander niveau dan de basis game). Bij Mario Kart World geven de Nintendo ghost rijders vaak meer een rondleiding van hoe je de banen op verschillende manieren kan rijden dan dat ze de snelste route rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

giantgiantus schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Heeft een kleiner scherm en minder fel. Dus speelt minder lekker op de switch 1 :).
* Switch OLED enters the room….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MazeWing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:39:
[...]

Die had ik ook. Nog steeds een kleiner scherm. Voelt allemaal veel prettiger op de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
MazeWing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:39:
[...]

Zonnebril op, 343 nits!

Als de zon een beetje goed schijnt merk je dat zowel de SWOLED en de Switch 2 allebei tekort schieten.

Gelukkig is er zonwering.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik ben op zoek naar de fysieke versie van FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time, maar lijkt nergens in EU beschikbaar. Iemand nog een goede site die ik kan proberen voordat ik hem uit Canada importeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Cardinal schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:22:
Ik ben op zoek naar de fysieke versie van FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time, maar lijkt nergens in EU beschikbaar. Iemand nog een goede site die ik kan proberen voordat ik hem uit Canada importeer?
De game is nooit in Europa (of eigenlijk buiten Azië) uitgebracht en gaat er ook nooit komen.

Een aantal mensen in dit topic (waaronder ikzelf) hebben de game bij Amazon Japan besteld. (+/- € 61)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Dank @Evernote zojuist besteld via Amazon JP.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
To be honest, ik erger me best aan het feit dat je in dit topic nooit je mening mag geven of eens kritisch mag zijn over de tekortkomingen of keuzes die gemaakt zijn voor Nintendo’s nieuwe console.

Omdat anderen zich “gewoon vermaken” met de Switch 2 ben je per definitie een klager en zijn alle YouTube filmpjes dikke bullshit? :?

Oke, je kan je ermee amuseren (en dat doet iedereen ook) en daar gaat het inderdaad ook om maar het is toch normaal/logisch dat je je afvraagt waarom ze sommige dingen niet helemaal afgewerkt hebben en wat er nog beter kan? Ik denk nu aan het HDR gebeuren, de virtual game cards of het gebrek aan OLED-scherm nu.

Ik vind het best interessant te discussiëren of lezen over wat er te verbeteren valt. Alleszins veel interessanter dan de zoveelste kutpost over welke f’ing screenprotector of case de beste is en of het slim is om de standaard protector eraf te prutsen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@RangedNeedles Niet mee eens, al begrijp ik wel wat je bedoeld. Die toon zie je in beide richtingen in dit topic waarbij ik me persoonlijk kan irriteren aan dat alles overdreven zwart en wit is. Vaak behoorlijk overdreven discussies.

Gewoon plaatsen als je een interessante Youtube video ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
RangedNeedles schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:18:
To be honest, ik erger me best aan het feit dat je in dit topic nooit je mening mag geven of eens kritisch mag zijn over de tekortkomingen of keuzes die gemaakt zijn voor Nintendo’s nieuwe console.

Omdat anderen zich “gewoon vermaken” met de Switch 2 ben je per definitie een klager en zijn alle YouTube filmpjes dikke bullshit? :?

Oke, je kan je ermee amuseren (en dat doet iedereen ook) en daar gaat het inderdaad ook om maar het is toch normaal/logisch dat je je afvraagt waarom ze sommige dingen niet helemaal afgewerkt hebben en wat er nog beter kan? Ik denk nu aan het HDR gebeuren, de virtual game cards of het gebrek aan OLED-scherm nu.

Ik vind het best interessant te discussiëren of lezen over wat er te verbeteren valt. Alleszins veel interessanter dan de zoveelste kutpost over welke f’ing screenprotector of case de beste is en of het slim is om de standaard protector eraf te prutsen :P
Goed dat je erover begint. Ik ben zeer content met de spinnen screenprotector en de nintendo case :P

Wat ik tot nu heb begrepen over dat scherm gedoe, is dat het KAN zijn dat nintendo bewust het scherm niet genoeg oempf geeft om de batterij nog enigszins iets langer mee te laten gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84

Ik voel me aangesproken ;)

Het gaat er mij niet om of je klaagt. Dat kan best. Sommige dingen zijn niet goed.

Maar volgens mij is dit topic er voor ervaringen met de switch 2, en niet voor ervaringen met de switch 2 “die had kunnen zijn”. Dat komt wel weer als de geruchtenmolen over een opvolger op gang komt.

En die filmpjes met getallen en “meten” en zeggen “ooo zo slechte dit en contrast dat het is allemaal zo erg”, terwijl het scherm er in de praktijk gewoon prima uit ziet, daar erger ik me dan juist weer aan.

Is het dan leuk/interessant om samen na te denken over waarom Nintendo bepaalde keuzes heeft gemaakt? Dat kan zeker wel. En dat proberen sommigen onder ons ook. Maar negatief blijven drammen over hoe slecht het allemaal wel niet is, helpt dan nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

Prullenbak84 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:43:
[...]

En die filmpjes met getallen en “meten” en zeggen “ooo zo slechte dit en contrast dat het is allemaal zo erg”, terwijl het scherm er in de praktijk gewoon prima uit ziet, daar erger ik me dan juist weer aan.
Voor mij voelen dit soort filmpjes dan ook vooral als clickbait, en als je maar hard genoeg schreeuwt dat het scherm slecht is, krijg je vanzelf publiek en publiek betekent advertentie inkomsten… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Satom schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Voor mij voelen dit soort filmpjes dan ook vooral als clickbait, en als je maar hard genoeg schreeuwt dat het scherm slecht is, krijg je vanzelf publiek en publiek betekent advertentie inkomsten… :X
Exact. En in je thumbnail heel groot “bad screen!?” dan in de conclusie zeggen dat het helemaal zo erg nog niet is allemaal. Die checkt toch niemand, want de negativiteit is al gevoed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Wat mij betreft is het helemaal ok om kritiek te hebben op bvb. het scherm dat ik zou beschrijven als "degelijk maar niks speciaals". Het enige wat mij stoort zijnde bakken hyperbool waarmee soms hierover gediscussieerd wordt. "Het scherm" heeft zeker tekortkomingen, maar een deel van het online discours wordt bepaald door mensen die soms een beetje vast zitten in de "bigger number is better" mentaliteit van PC hardware. Ik herken dat, ik ben zelf ook redelijk nitpicky wanneer ik dure PC hardware ga kopen. Een Switch 2 is echter noch erg duur noch het type hardware waar ik op dit soort details ga hameren. Daarmee wil ik niet zeggen dat 460 euro niet veel geld is, eerder dat het landschap ondertussen zo veranderd is dat die prijs tegenwoordig aan de "low end" zit van dit soort hardware. Ik vind zelf dat je best veel krijgt voor wat je betaalt (magnestische joycons, dock, custom chipset, een dunne lichte tablet die afgestemd is op koel en relatief stil blijven, ...), en besef dat er bij deze prijzen ook altijd enkele minpunten gaan voorkomen.

Persoonlijk merk ik vrij weinig van de grey-to-grey responstijdproblemen die bvb. in de video's getoond worden. Betekent dit dat ze er niet zijn? Nee hoor, een Hardware Unboxed meten gewoon wat ze meten - en zal dan zijn best doen om hun eigen publiek hiermee aan te spreken, dat enorm gefocust is op dit soort technische details. Dit merk je ook in de conclusie, wanneer Tim gewoon zegt dat het eigenlijk een heel degelijk scherm is voor een handheld ondanks de tekortkomingen.

Voor mezelf is het scherm in dit soort device gewoon voldoende om er plezier mee te hebben zonder dat ik me ergens aan moet storen - maar dit is voor iedereen verschillend. Ook is het duidelijk dat Nintendo een aantal karakteristieken zeker wou meehebben in de keuze van het scherm hier, en dat hierbij compromissen gemaakt moesten worden om binnen een bepaald prijspunt en een bepaalde featureset (7.9", 1080p, HDR400, VRR/120Hz) te komen.

Verder denk ik dat er een beetje een "panel lottery" zichtbaar wordt waarbij de ene Switch 2 een al (veel) beter scherm heeft dan de andere. Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad. Die consistentie is iets wat je vooral tijdens QA gaat nakijken, en dit is wel iets typisch om geld op te besparen wanneer je zo snel en goedkoop mogelijk miljoenen devices klaar wilt stomen voor launch. Het is ook iets wat we bij veel andere Nintendo handhelds meegemaakt hebben. Dit is helaas iets dat we enkel gaan weten met grotere sample sizes: heeft iedereen een scherm van dezelfde producent? Gaat het om hetzelfde schermmodel? Wat is de variatie tussen al die schermen? etc.

Ik ga me in ieder geval niet verder hier in mengen als de nuance toch in de discussie ontbreekt. Je kan perfect over die minpunten praten zonder dit allemaal te overdramatiseren. Ondertussen zal ik wel met Donkey Kong Bananza in mijn hoofd blijven zitten wat er gewoon superleuk uitziet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
Zojuist de Savage Raven Neogrip in ontvangst genomen, inclusief ‘Max Carry’ case.

Eerste indruk is positief! De case lijkt kwalitatief op die van Valve’s Steam Deck, een fijne harde case, i.t.t. de case van Orzly die ik hiervoor had.
De Switch 2 is goed beschermd en daarnaast kun je er ook een aantal games in kwijt in van die cartridge ‘pockets’ die bovenop het scherm rust. (en het scherm tevens goed bedekt)
Onder de Switch is ook nog wat ruimte over en hier zou je waarschijnlijk prima een compacte lader kunnen stoppen of bijvoorbeeld zo’n doosje met game carts, er zit nog een flap tussen de Switch en dat compartiment, erg fijn.

De enige twee minpuntjes voor de case zijn voor mij de zeer onaangename chemische lucht en het vakje (pouch/pcket) in de case die niet over de hele breedte is maar daardoor vermoed ik wel krassen voorkomt.

Dan de grip zelf, hier was ik best huiverig over gezien er mensen waren die de kwaliteit t.o.v. de Switch (1) variant ondermaats vonden.
Ik ben zelf echter enorm tevreden over de kwaliteit, de grip is licht maar voelt toch solide aan, zeker wanneer de Switch 2 er in geïnstalleerd is.

Er zitten 3 verschillende opties op qua ‘handvaten’ waarbij de ‘trigger grips’ nu mijn favoriete variant zijn.

Qua kleurstelling komt het in mijn ogen perfect overeen met de kleuren van de Switch 2. (Ik heb zelf de gekleurde variant gekozen)

Als je de Switch 2 dan eenmaal vast hebt met de grip voelt het echt als een heel ander apparaat, de Switch ligt dan zoveel fijner in de hand! En omdat de grip licht is blijft het totaal gewicht binnen de perken, zonder spelen is ook geen optie meer.

Ondanks dat de kleuren van de grips goed overeenkomen doet het materiaal dat niet, daar moet ik nog wel even aan wennen. Het plastic van de Switch 2 voelt fijner aan dan de Neogrip.

Als klap op de vuurpijl kan als één geheel in de case en is ook docken mét grip gewoon een optie.

Ik kan deze accessoire al met al van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:09:
Verder denk ik dat er een beetje een "panel lottery" zichtbaar wordt waarbij de ene Switch 2 een al (veel) beter scherm heeft dan de andere. Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad. Die consistentie is iets wat je vooral tijdens QA gaat nakijken, en dit is wel iets typisch om geld op te besparen wanneer je zo snel en goedkoop mogelijk miljoenen devices klaar wilt stomen voor launch. Het is ook iets wat we bij veel andere Nintendo handhelds meegemaakt hebben. Dit is helaas iets dat we enkel gaan weten met grotere sample sizes: heeft iedereen een scherm van dezelfde producent? Gaat het om hetzelfde schermmodel? Wat is de variatie tussen al die schermen? etc.
Zijn er al vergelijkingen te vinden van de twee verschillende schermen? Er zijn twee fabrikanten begrijp ik. Of is het net als bij de Switch OLED dat er ook kwaliteitsverschillen zijn tussen hetzelfde scherm?

Ik verbaas me hier in de reacties ook dat ik soms mensen zie beweren dat de Switch OLED een hogere helderheid heeft terwijl ik het tegenovergestelde geconstateerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Zijn er al vergelijkingen te vinden van de twee verschillende schermen? Er zijn twee fabrikanten begrijp ik. Of is het net als bij de Switch OLED dat er ook kwaliteitsverschillen zijn tussen hetzelfde scherm?

Ik verbaas me hier in de reacties ook dat ik soms mensen zie beweren dat de Switch OLED een hogere helderheid heeft terwijl ik het tegenovergestelde geconstateerd heb.
Ik heb tot nu toe enkel bewijs van het Innolux paneel gezien, maar er zijn ook gewoon niet zoveel mensen die hun scherm gaan losmaken enkel om het serienummer te kunnen kijken. Maar het gaat rond dat de Chinese en Vietnamese productielijnen bvb. verschillende schermen geleverd zouden hebben gekregen. Allemaal te verifiëren. Ik ga er voorlopig vanuit dat er binnen één paneel veel variatie zit door gebrekkige QA/inconsistente aansturing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
OLED, lcd het maakt mij niks uit, de Switch 2 zit hier 99% van zijn tijd in de dock en oh wat vermaak ik mij met BotW … heerlijk spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
voog schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Jij al iets binnen, of een update? Die van mij zit al sinds 21-6 geen beweging meer in…
Vanavond bijgewerkt naar locatie, Belgium-Hoboken. Inmiddels in Netherlands-Ouderkerk Aan De Amstel.
Dpd komt vanmiddag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Millert op 25-06-2025 09:24 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hier 100% handheld en heb in tijden niet zoveel gespeeld :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:22:
[...]

Ik heb tot nu toe enkel bewijs van het Innolux paneel gezien, maar er zijn ook gewoon niet zoveel mensen die hun scherm gaan losmaken enkel om het serienummer te kunnen kijken. Maar het gaat rond dat de Chinese en Vietnamese productielijnen bvb. verschillende schermen geleverd zouden hebben gekregen. Allemaal te verifiëren. Ik ga er voorlopig vanuit dat er binnen één paneel veel variatie zit door gebrekkige QA/inconsistente aansturing.
Gaat volgens mij ook lastig om een vergelijking te maken tussen de verschillende schermen gezien wij in Nederland alles van dezelfde productielijn krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:18:
[...]
Dit is het mooie van daadwerkelijke tests die bijvoorbeeld Hardware Unboxed heeft gedaan maar ook andere reviewers hebben het scherm gewoon daadwerkelijk gemeten waarbij het dus duidelijk is dat de Switch 2 feller is dan de Switch OLED.

Nu is dit geen prestatie aangezien ze allebei niet bepaald fel zijn maar dit soort objectieve informatie lijkt hier eigenlijk niet te worden gewaardeerd en dat is jammer.

Harde cijfers en metingen horen juist thuis op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Dit is het mooie van daadwerkelijke tests die bijvoorbeeld Hardware Unboxed heeft gedaan maar ook andere reviewers hebben het scherm gewoon daadwerkelijk gemeten waarbij het dus duidelijk is dat de Switch 2 feller is dan de Switch OLED.

Nu is dit geen prestatie aangezien ze allebei niet bepaald fel zijn maar dit soort objectieve informatie lijkt hier eigenlijk niet te worden gewaardeerd en dat is jammer.

Harde cijfers en metingen ben ik helemaal fan van. Ik vind het wel meevallen hoor, volgens mij genoeg waardering voor. Iedereen is hier welkom en dan zitten er dus (helaas) ook Tweakers tussen die daar niet objectief mee kunnen omgaan. Dat zie je in beide richtingen, zowel heel negatief of juist te positief. Die voelen zich dan aangevallen en beweren dan het andere uiterste.

Ik zie ook Tweakers beweren dat je in dit topic nooit je mening mag geven, maar volgens mij is dit topic daar niet anders in dan op andere plekken op Tweakers zoals de frontpage.

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 24-06-2025 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Voor pinball fx is vooralsnog geen switch 2 update gepland. Dat is jammer, maar die zal heus nog wel komen.

Moet er wel bij zeggen, heb zelf nog geen switch 2, dus heb geen idee of dat dit nodig is voor pinball fx, of dat die gewoon super draait op 1080p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bevestigd voor Switch 2:

En het lijkt er op dat de Japanse collectors edition een gewone fysieke cartridge bevat. In Europa is het me niet 100% duidelijk maar Bandai Namco heeft een Mirror Edition en een nog uitgebreidere versie daarvan (“Premium Spiral edition”) op hun website beschikbaar als preorder.

Ook Little Nightmares Enhanced Edition komt naar Switch 2. Helaas zal dit geen update zijn, je moet het volledige spel opnieuw kopen indien je het op Switch hebt. Men geeft technische beperkingen als de reden.

Voor mensen die de Gex trilogie digitaal bezitten is er nu een update uit die de backwards compatibiliteit problemen zou moeten oplossen:

If you bought the game and encountered issues, please download the latest update to enjoy GEX Trilogy on your Nintendo Switch 2. This patch will be included on the physical release, and we sincerely appreciate everyone's patience!

Limited Run Games (@limitedrungames.com) 24 juni 2025

[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 25-06-2025 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu blijkt dat de framerate testing tool die MVG gebruikt niet de juiste data genereert en dat F-Zero gewoon op 60 FPS werkt :+ maakt zijn andere punten natuurlijk niet minder correct.

Ergens anders nog een video tegengekomen die claimt dat Surround Sound verwijderd is uit de GameCube emulator. Ook dit blijkt niet te kloppen. De settings zijn verwijderd maar blijkbaar gebeurt het aan/uit schakelen nu automatisch op basis van de instelling van de console en/of de compatibiliteit van de receiver. Ook in headsets zou je het moeten horen.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 25-06-2025 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Sir_Lion schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Er zijn zoveel situaties waarbij je misschien maar even de joycon met 1 hand vast hebt. Bijvoorbeeld even wat jeuk weg krabben, of wat drinken pakken. Je kunt zelf vast ook wat invullen.
Toch wel op een plek waar de zon niet schijnt en dan weer vastpakken he?

Mijn dbrand staat on-hold lijkt het. Ben benieuwd of ze aanpassingen doen. Besteld op 6-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:27:
Maar vergelijkingen kunnen mank lopen wanneer er niet gemeld wordt om welk beeldscherm het gaat. Nintendo gebruikt namelijk meerdere leveranciers. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online

Natuurlijk mag dat. Het valt me wel enorm op dat er heel veel mensen erg enthousiast over het scherm waren, ook hier, maar na de review van DF is het ineens een superslecht scherm en staat het topic er vol mee. "Ineens" zien heel veel mensen ghosting. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die het daarvoor ook zagen, maar lang niet iedereen.

Ik vind het ook balen dat er geen OLED in zit want ik vind die techniek mooier. Mijn Switch OLED scherm vind ik oprecht mooier, maar ja, ik zie dat alleen als ik ze naast elkaar hou. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het LCD scherm in de Switch 2 okay vindt, maar het had gewoon meer kunnen zijn en misschien wel moeten zijn.

Ik blijf erbij (en dat is geen feit, maar gewoon wat ik denk) dat Nintendo dit vooral heeft gedaan zodat ze over een tijdje een betere versie met beter scherm (OLED?) en verbeterde batterij kunnen uitbrengen. De huidige techniek voor LCD schermen is echt wel een stukje verder dan het paneel dat Nintendo in de Switch 2 heeft gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De keuze voor geen OLED scherm en slechte accu is inderdaad natuurlijk heel bewust gemaakt om in de toekomst wat beters te kunnen uitbrengen (lijkt me). Een paar Tweakertjes en een hondekop die daar over zeurt is natuurlijk allemaal meegenomen in de risico analyse en dat is waarschijnlijk door hele slimme koppen binnen Nintendo bestempeld als 0,0 interessant om rekening mee te houden.

Vergeet niet dat wij Tweakers en mensen die DF filmpjes kijken ver, héél ver bovengemiddeld kritisch zijn en misschien 1% van de gebruikers vertegenwoordigen.

Ik doe daarom een ruwe en verder totaal ongefundeerde schatting;

ik denk dat 99% van de gebruikers de Switch 2 een geweldig ding vindt en er niets op aan te merken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Bij Ieder product ligt t in de lijn der verwachting dat er later een betere versie uitkomt.

Zoals eerder gezegd is een product een verzameling van keuzes. Kunnen jullie je voorstellen wat de algemene reactie was geweest als de switch2 700 euro had gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:31:
Bij Ieder product ligt t in de lijn der verwachting dat er later een betere versie uitkomt.

Zoals eerder gezegd is een product een verzameling van keuzes. Kunnen jullie je voorstellen wat de algemene reactie was geweest als de switch2 700 euro had gekost?
Volgens mij is er in zeven jaar geen Nintendo SNES Pro uitgekomen. Alles draait tegenwoordig om winst maximalisatie, daarom beter twee of drie iteraties van een console uitbrengen binnen één generatie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:42
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Volgens mij is er in zeven jaar geen Nintendo SNES Pro uitgekomen. Alles draait tegenwoordig om winst maximalisatie, daarom beter twee of drie iteraties van een console uitbrengen binnen één generatie.
Maar het is niet alsof ze daar niet mee bezig zijn geweest - de Nintendo/Sony Playstation vergeten? En zaken als de SuperFX chip zijn natuurlijk ook gewoon upgrades aan je console, alleen dan via een andere route die je op huidige systemen gewoon niet meer kunt doen.

De N64 had ook een geheugenuitbreiding en er zat een diskdrive in de pijplijn. De GCN heeft ook revisies gehad, de Wii idem dito. Ze zijn niet allemaal ook "sneller" geweest als voorgangers, maar goed, de OLED is dat ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Kunnen jullie je voorstellen wat de algemene reactie was geweest als de switch2 700 euro had gekost?
Dit *100. Dat alle keuze's zouden zijn gemaakt zodat er over 2 jaar een beter model kan worden uitgebracht, lijkt me wat kort door de bocht.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online

Want de Switch 2 met een LCD scherm die meer van deze tijd is en niet een van de traagste schermen ooit heeft met een halfslachtige HDR zou € 700,00 moeten kosten?

Iedereen snapt dat het keuzes zijn, daar hoef je niet steeds over door te blijven drammen. Sommigen denken dat het keuzes zijn vooral uit (maximalisering van) het winstoogpunt (zoals ik) en anderen denken dat er andere keuzes ook heel belangrijk zijn geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:12:
[...]

Want de Switch 2 met een LCD scherm die meer van deze tijd is en niet een van de traagste schermen ooit heeft met een halfslachtige HDR zou € 700,00 moeten kosten?

Iedereen snapt dat het keuzes zijn, daar hoef je niet steeds over door te blijven drammen. Sommigen denken dat het keuzes zijn vooral uit (maximalisering van) het winstoogpunt (zoals ik) en anderen denken dat er andere keuzes ook heel belangrijk zijn geweest.
We snappen nou wel dat jij denkt dat het puur om het geld gaat, daar hoef je niet steeds over door te blijven drammen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Esumontere schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:16:
[...]

We snappen nou wel dat jij denkt dat het puur om het geld gaat, daar hoef je niet steeds over door blijven drammen. ;)
:+ Je hebt gelijk. Gelukkig had ik nog iets nieuws te melden ook

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
OK even wat anders: Ik heb de Neo Grip Bundle van Savage Raven by Skull & Co binnen en dit is toch wel een hoogwaardige grip hoor. Het verbetert voor mij de handheld ervaring echt enorm. Er zitten 3 verschillende grips bij die je er op kunt schuiven, ik weet nog niet welke van de 3 ik het fijnst vindt. Maar dat je die keuze hebt is heel fijn.

En een absolute pre is dat ie gewoon gedocked kan worden met de grips eraan.

De case die erbij zit is ook hoogwaardig (stinkt wel nog flink naar chemische lucht), maar wel erg groot. Dat is even wennen in vergelijking met de veel plattere case die ik eerst had, maarja daar hadden de grips weer niet in gepast natuurlijk. Al met al vind ik dat je voor 45 euro erg veel waar voor je geld krijgt en voor mij valt hiermee de behoefte voor de Dbrand meteen ook een beetje weg.

De Neo Grip is in mijn optiek simpelweg helemaal top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Doe nou toch eens rustig jongen. Man man man.

Die maximalisering van winst waar je t over hebt, die zit m er dus ook in dat ze NU een console uitbrengen waar markt voor is. En het grootste gedeelte van de mensen zit nou eenmaal niet met analyse-tooltjes vertragingen en contrastwaardes te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Flauw grapje, verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Prullenbak84 op 25-06-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Laten we hopen dat het scherm “anders” aangestuurd kan worden en Nintendo een update uitbrengt die de pixel response tijden aanzienlijk beter maakt ook al gaat dit (mogelijk) ten koste van de batterijduur. Dit is voor mij echt het grootste minpunt aan het sowieso matige scherm.

Benieuwd wanneer de eerste 120 fps spellen komen zodat we kunnen zien dat je er niets aan hebt omdat het scherm het dus allemaal niet aan kan. Ik vraag me dan ook echt af of Nintendo geen drastische keuzes heeft gemaakt (op het einde van de ontwikkeling) om de batterijduur te verbeteren. In andere woorden: dadelijk kan het scherm aanzienlijk helderder en kan de pixel refresh rate ook flink omhoog.

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat anno 2024/2025 (de jaren waarin het scherm gemaakt is) er nog schermen met deze slechte response tijden gemaakt worden. Zoals Hardware Unboxed aangeeft is het echt een factor 5 onder het gemiddelde en 50% langzamer dan de Switch 1 (LCD). Volgens mij zou een fabrikant dan echt opzettelijk (lees: in opdracht) een aanzienlijk slechter scherm maken dan ze normaal maken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:30:
[...]

Doe nou toch eens rustig jongen. Man man man.

Die maximalisering van winst waar je t over hebt, die zit m er dus ook in dat ze NU een console uitbrengen waar markt voor is. En het grootste gedeelte van de mensen zit nou eenmaal niet met analyse-tooltjes vertragingen en contrastwaardes te meten.
Ik doe toch rustig, wat zit je nou allerlei rare dingen te roepen en mijn teksten te fixen. Doe zelf even een beetje normaal man.

Ik zeg dat een Switch 2 met een scherm wat meer van deze tijd geen € 700,00 hoeft te kosten zoals jij aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Stoere jongen hoor. Hoe oud ben jij? En maar roepen dat ik normaal moet doen maar je blijft maar arrogant mijn teksten aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Maarre, ik ben erg blij met mijn 8Bitdo Ultimate 2C-controllers.

Zat eerst te kijken naar de Pro 2 controllers, maar de prijs daarvan staat mij een beetje tegen.
De 8Bitdo Ultimate 2C werken naar behoren, behalve dat je met deze controllers (nog) niet je Switch 2 kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Ik doe toch rustig, wat zit je nou allerlei rare dingen te roepen en mijn teksten te fixen. Doe zelf even een beetje normaal man.

Ik zeg dat een Switch 2 met een scherm wat meer van deze tijd geen € 700,00 hoeft te kosten zoals jij aangaf.
Ja nee ik bedoelde ook natuurlijk letterlijk 700 euro. Nee natuurlijk niet. Maar een ander scherm of wat voor andere aanpassingen en verbeteringen je ook nog kan verzinnen kosten wel allemaal geld. Dan had de prijs van dat ding natuurlijk omhoog gegaan. Of inderdaad, de winst naar beneden. Dat is toch zo logisch als wat?
Bij het ontwikkelen van een product telt dat allemaal mee. Ze mikken ook een beetje op een prijspeil wat nog enigszins fatsoenlijk is voor een launch console voor de massa. De k je niet dat Nintendo heeeel veel data heeft over wat hun klanten belangrijk vinden, wat ze waarvoor willen betalen, tevredenheids- en verkoopcijfers van de switch1 en oled, etc etc?

En er is een kleine groep die wel meer geld over heeft voor een “betere” versie. Maar die groep heeft bij een nog hogere prijs, ook nog hogere eisen.
Het is dus ook te verwachten dat ze dat over een paar jaar wel gaan doen. Dan kunnen die veeleisendere mensen lekker weer de knip trekken. Dat is geen oplochterij of gierigheid, maar gewoon de markt bedienen met waar ze om vragen. En daar inderdaad winst mee maken. Niks meer dan logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Stoere jongen hoor. Hoe oud ben jij? En maar roepen dat ik normaal moet doen maar je blijft maar arrogant mijn teksten aanpassen.
Was een grapje. Ok ok wellicht wat flauw. neem ik terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Ja nee ik bedoelde ook natuurlijk letterlijk 700 euro. Nee natuurlijk niet. Maar een ander scherm of wat voor andere aanpassingen en verbeteringen je ook nog kan verzinnen kosten wel allemaal geld. Dan had de prijs van dat ding natuurlijk omhoog gegaan. Of inderdaad, de winst naar beneden. Dat is toch zo logisch als wat?
Bij het ontwikkelen van een product telt dat allemaal mee. Ze mikken ook een beetje op een prijspeil wat nog enigszins fatsoenlijk is voor een launch console voor de massa. De k je niet dat Nintendo heeeel veel data heeft over wat hun klanten belangrijk vinden, wat ze waarvoor willen betalen, tevredenheids- en verkoopcijfers van de switch1 en oled, etc etc?

En er is een kleine groep die wel meer geld over heeft voor een “betere” versie. Maar die groep heeft bij een nog hogere prijs, ook nog hogere eisen.
Het is dus ook te verwachten dat ze dat over een paar jaar wel gaan doen. Dan kunnen die veeleisendere mensen lekker weer de knip trekken. Dat is geen oplochterij of gierigheid, maar gewoon de markt bedienen met waar ze om vragen. En daar inderdaad winst mee maken. Niks meer dan logisch.
Je noemt dat bedrag, dus ik nam aan dat je dat ook bedoelde. Als ik steeds moet gaan raden wat je wel en niet bedoelt als je letterlijk iets zegt wordt het allemaal lastig.

Ik stel slechts dat er een beter scherm in had kunnen zitten voor die € 470,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Was een grapje. Ok ok wellicht wat flauw. neem ik terug.
Hilarisch, dat is al de tweede keer dat je mijn tekst aanpast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Je noemt dat bedrag, dus ik nam aan dat je dat ook bedoelde. Als ik steeds moet gaan raden wat je wel en niet bedoelt als je letterlijk iets zegt wordt het allemaal lastig.
Zo vermoeiend. Ik kan toch niet gaan lopen uitrekenen wat t kost om een switch 2 te ontwikkelen die wel een of ander hypothetisch beter scherm heeft.

Begrijpend lezen is ook een vak.

Dit was overigens de laatste keer dat ik op jou reageer. Met sommige mensen is niet te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Zo vermoeiend. Ik kan toch niet gaan lopen uitrekenen wat t kost om een switch 2 te ontwikkelen die wel een of ander hypothetisch beter scherm heeft.

Begrijpend lezen is ook een vak.

Dit was overigens de laatste keer dat ik op jou reageer. Met sommige mensen is niet te communiceren.
Bijzonder, nu zeggen dat je niet kunt uitrekenen wat het kost maar wel roepen dat dat € 700,00 moet zijn. Wat je daarna gaat bagatelliseren want dat is dan ineens natuurlijk niet letterlijk bedoelt en dat moet de ander maar weten.

Dit is je meest verstandige reactie in deze hele discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Bijzonder, nu zeggen dat je niet kunt uitrekenen wat het kost maar wel roepen dat dat € 700,00 moet zijn. Wat je daarna gaat bagatelliseren want dat is dan ineens natuurlijk niet letterlijk bedoelt en dat moet de ander maar weten.

Dit is je meest verstandige reactie in deze hele discussie.
700 euro bij wijze van spreken.

Dat snapte je wel, maar je vind t leuker om te muggenziften.

En nu is t echt klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
joblamie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:29:
OK even wat anders: Ik heb de Neo Grip Bundle van Savage Raven by Skull & Co binnen en dit is toch wel een hoogwaardige grip hoor. Het verbetert voor mij de handheld ervaring echt enorm. Er zitten 3 verschillende grips bij die je er op kunt schuiven, ik weet nog niet welke van de 3 ik het fijnst vindt. Maar dat je die keuze hebt is heel fijn.

De case die erbij zit is ook hoogwaardig (stinkt wel nog flink naar chemische lucht), maar wel erg groot. Dat is even wennen in vergelijking met de veel plattere case die ik eerst had, maarja daar hadden de grips weer niet in gepast natuurlijk. Al met al vind ik dat je voor 45 euro erg veel waar voor je geld krijgt en voor mij valt hiermee de behoefte voor de Dbrand meteen ook een beetje weg.

Goed om te lezen, deze moet ergens deze week nog binnenkomen bij mij, de case heb ik niet gekocht trouwens, wat een gezeur trouwens hier de laatste dagen pfff

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:42
Prullenbak84 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:10:
[...]

700 euro bij wijze van spreken.

Dat snapte je wel, maar je vind t leuker om te muggenziften.

En nu is t echt klaar.
dat zei je net ook al, nou allebei kappen of neem een kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
lays526 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:10:
[...]

dat zei je net ook al, nou allebei kappen of neem een kamer
Ja klopt. Maar nu écht. Excuses voor dit uit de hand lopen in dit topic.

Over dat “neem een kamer”. Ik heb geprobeerd dit normaal uit te praten in een privébericht, maar tervergeefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
joblamie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:29:

Die lucht is niet te harden haha, maar zeker een fijne case & grip zoals ik zelf ook al eerder noemde.

Zelf gebruik ik voorlopig de trigger clips/grips, die liggen fijn in de hand alleen moet ik nog even wennen aan het materiaal zelf, het voelt een beetje raar.

Overigens heb ik laatst ook een Allmiibo gehaald en die kan in dat vakje onder de Switch.

Waar Valve loze ruimte onder de Steam Deck case heeft zitten kun je deze bij de Savage Raven Max Carry case gewoon gebruiken.

Aanvankelijk heb ik ook een dbrand Killswitch overwogen maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want de ervaring is imho vrij dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Aanvankelijk heb ik ook een dbrand Killswitch overwogen maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want de ervaring is imho vrij dramatisch.
Las nu ook problemen over de bijgeleverde dock.

https://www.nintendolife....ently-isnt-quite-seamless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Yep, en daar lijken ze voorlopig niets aan te doen. De problemen met de Joycons erkennen ze wel en willen ze gaan oplossen.

Aldus Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het begint meer en meer op een compleet fiasco te lijken. Ik zie echt een complete recall aankomen en volledig terug naar de tekentafel. Het probleem met de Dock die meegaat is denk ik gewoon zorgen voor meer gewicht, daarnaast wordt een USB verlengkabel niet officieel ondersteund bij USB-C. En een dock op een dock is volgens mij niets anders dan een verlengkabel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ik kan me ook niet voorstellen dat Nintendo blij is met zo'n verhaal. Ik zie in mijn youtube-aanbevelingen nu allemaal shorts van switches die op de grond vallen als je m bij de joy-con beet houdt. Wij snappen dat dat door die case komt, maar als gewoon iemand die zich er niet in verdiept heeft, en die een switch voor zijn zoontje wilde gaan kopen dat ziet, die kan al gauw denken dat de switch 2 niet best is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:23
MazeWing schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Het begint meer en meer op een compleet fiasco te lijken. Ik zie echt een complete recall aankomen en volledig terug naar de tekentafel. Het probleem met de Dock die meegaat is denk ik gewoon zorgen voor meer gewicht, daarnaast wordt een USB verlengkabel niet officieel ondersteund bij USB-C. En een dock op een dock is volgens mij niets anders dan een verlengkabel…
Ik zie dat helaas niet gebeuren bij DBrand. Ze hebben inmiddels al een heuze post geplaats waarbij ze het issue met de joycons als "User Error" afdeden, terwijl het aantoonbaar een ontwerpfout is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:11
Sir_Lion schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Ik zie dat helaas niet gebeuren bij DBrand. Ze hebben inmiddels al een heuze post geplaats waarbij ze het issue met de joycons als "User Error" afdeden, terwijl het aantoonbaar een ontwerpfout is.
Je hebt de post gelezen dat ze iedereen nieuwe joycon grips sturen, ongeacht of je klachten hebt of niet?
Evernote schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Yep, en daar lijken ze voorlopig niets aan te doen. De problemen met de Joycons erkennen ze wel en willen ze gaan oplossen.

Aldus Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
voog schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Je hebt de post gelezen dat ze iedereen nieuwe joycon grips sturen, ongeacht of je klachten hebt of niet?

[...]
En jij hebt mijn bericht gelezen die je notabene quote waar hetzelfde in staat?

Even voor de goede orde, Helaas is ook de Dock is niet op orde en vooralsnog doen ze daar niks mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Evernote op 25-06-2025 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:11
Evernote schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:46:
[...]

En jij hebt mijn bericht gelezen die je notabene quote waar hetzelfde in staat?

Even voor de goede orde, de Dock is niet op orde en vooralsnog doen ze daar niks mee.
Jouw bericht was juist het voorbeeld wat ik wilde aanstippen, vandaar dat het er onder staat.

[ Voor 4% gewijzigd door voog op 25-06-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
voog schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Jouw bericht was juist het voorbeeld wat ik wilde aanstippen, vandaar dat het er onder staat.
Ah my bad.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
ezra070 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:47:
Maarre, ik ben erg blij met mijn 8Bitdo Ultimate 2C-controllers.

Zat eerst te kijken naar de Pro 2 controllers, maar de prijs daarvan staat mij een beetje tegen.
De 8Bitdo Ultimate 2C werken naar behoren, behalve dat je met deze controllers (nog) niet je Switch 2 kan aanzetten.
Ik heb de Pro controller 2 en ik moet zeggen dat hij echt fantastisch is. Hij is inderdaad duur, maar dat ding ligt zo lekker in de hand en met de extra buttons die hij heeft heb ik toch al aardig het e.e.a. kunnen instellen waardoor sommige games echt lekkerder spelen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik heb nog geen Switch 2, maar volg dit topic wel. Maar elke keer verbaas ik me weer hoe fel we richting elkaar zijn. #doeslief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
De originele Nintendo Switch 2 Case en de Nacon Nintendo Game Traveler: Deluxe Travel Case Mario Kart World naast elkaar getest. Hoewel de Nacon wat steviger lijkt door de harde bovenkant, behoud ik toch de originele van Nintendo, die is net wel meer slim line, voelt van betere duurzame materialen en oogt meer chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:23
voog schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:36:
[...]

[...]
Dat weet ik, maar dat ze dan niet gelijk de dock meenemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:16:
De originele Nintendo Switch 2 Case en de Nacon Nintendo Game Traveler: Deluxe Travel Case Mario Kart World naast elkaar getest. Hoewel de Nacon wat steviger lijkt door de harde bovenkant, behoud ik toch de originele van Nintendo, die is net wel meer slim line, voelt van betere duurzame materialen en oogt meer chique.
Ik heb zelf ook de originele case van Nintendo, dat heb ik eigenlijk altijd wel met mijn Switches. Voor hoe ik omga met mijn consoles (ik ben ook een verzamelaar van Nintendo spul) is dat meer dan afdoende en heb ik nog nooit een case met een stevigere bovenkant/zijkant/onderkant nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Ik heb zelf ook de originele case van Nintendo, dat heb ik eigenlijk altijd wel met mijn Switches. Voor hoe ik omga met mijn consoles (ik ben ook een verzamelaar van Nintendo spul) is dat meer dan afdoende en heb ik nog nooit een case met een stevigere bovenkant/zijkant/onderkant nodig gehad.
Hier ook verzamelaar. :)

Alleen bij de Nintendo Switch OLED TLOZ TOTK heb ik die Nacpon erbij gekocht om de set compleet te hebben (Nintendo Switch OLED TLOZ TOTK, TLOZ TOTK Collectors Edition, Amiibo en die Nacon case). Overigens zit die case nog ongebruikt in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Jumpman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Hier ook verzamelaar. :)

Alleen bij de Nintendo Switch OLED TLOZ TOTK heb ik die Nacpon erbij gekocht om de set compleet te hebben (Nintendo Switch OLED TLOZ TOTK, TLOZ TOTK Collectors Edition, Amiibo en die Nacon case). Overigens zit die case nog ongebruikt in de verpakking.
Nice! Ik heb exact ook die combinatie maar dan met de TloZ TOTK case van Nintendo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:41:
[...]

Nice! Ik heb exact ook die combinatie maar dan met de TloZ TOTK case van Nintendo zelf.
Deze? Dat is de Nacon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:33:
[...]

We hebben het dan over de etui toch? Die had ik ook al bij de Switch 1. Prima spul inderdaad en hoef zelf ook geen hardcase. De rits was in de bochten op een gegeven moment wel versleten bij de Switch 1 versie, maar goed het is ook veel gebruikt sinds 2017.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:04:
[...]

We hebben het dan over de etui toch? Die had ik ook al bij de Switch 1. Prima spul inderdaad en hoef zelf ook geen hardcase. De rits was in de bochten op een gegeven moment wel versleten bij de Switch 1 versie, maar goed het is ook veel gebruikt sinds 2017.
Klopt, de etui inderdaad. Dat is voor mij meer dan voldoende. Ik vind de originele van Nintendo ook wat meer premium aanvoelen dat die grote hardcases met Zelda/Mario schreeuwend erop. Laatst liepen mijn vriendin en ik door de MediaMarkt en zag ze dus van die schreeuwerige hardcases met felle kleurtjes en Nintendofiguren. Toen zei ik dat ik dat kinderachtig vond :)

♪En dit is wat ze zei♪

"Zegt degene die in zijn 40ste levensjaar nog steeds blij wordt van een nieuwe Nintendo console en prinsjes probeert te redden in een kleurrijke fantasiewereld".

Dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Klopt, de etui inderdaad. Dat is voor mij meer dan voldoende. Ik vind de originele van Nintendo ook wat meer premium aanvoelen dat die grote hardcases met Zelda/Mario schreeuwend erop. Laatst liepen mijn vriendin en ik door de MediaMarkt en zag ze dus van die schreeuwerige hardcases met felle kleurtjes en Nintendofiguren. Toen zei ik dat ik dat kinderachtig vond :)

♪En dit is wat ze zei♪

"Zegt degene die in zijn 40ste levensjaar nog steeds blij wordt van een nieuwe Nintendo console en prinsjes probeert te redden in een kleurrijke fantasiewereld".

Dus :+
Haha, fantastisch. Ik kan daar om lachen.

Mijn uitspraak is dan altijd direct, maar jij moet er naast lopen. >_> :+ All in good fun uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
Official Switch 2 case van Game Traveler is binnen. Alles wat ik nodig heb, kan ik meenemen. Switch met joycons passen er precies in met een halve cm ruimte aan beide kanten. Afscheiding voor de docking of controller kan je naar wens afstellen met een pouche voor de ac adapter of andere kabels.
Case zelf is super robuust en niet groot. Al met al, blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSsuB5WDvQl1dfdR3k3SR4Kc57w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K59LcaY3gmlVvyeJiKn3IPU1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNn2QHp69QsKY6QXvNawJhLEeOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Brv1yHLDA7BCUbqKn9G2KTZ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vITe_7XIm98vKzM7xkFFSGzt74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ortiL3ChhSo0DrWYWjpAajhU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8PUSQtb3GfhpasS5G-YjcTS09U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivwxHjFITJjl6Wu0yT6WFieh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:10:
Ik heb nog geen Switch 2, maar volg dit topic wel. Maar elke keer verbaas ik me weer hoe fel we richting elkaar zijn. #doeslief
Het is hier ook af en toe net Pepper. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:29:
[...]

Het is hier ook af en toe net Pepper. ;)
Hoe bedoel je :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben er niet zo van, maar nadat ik de originele case van Nintendo veel te lomp en groot vond, heb ik bij AliExpress een case gevonden die verrassend prettig is. Heb er wel een draagkoord afgesneden. Ziet er netjes uit, volgens mij vrijwel hetzelfde als die ik al langs zag komen van Amazon.

Deze case was 88 cent. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5D9dr60Qh6z1gspQOi3bhR_mL_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBeUwMUZb40VFX9ingi9JZNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlB-77246IK2WRgV9EeuTMVFjiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1AUsYmAXWVrrPo23nXEQiSk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/399oglm_oaYOcy5g983T6ytWuWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UodA1S8oV9ZrU9DlAdNrTBo6.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hey Gamers,

Even in het algemeen, iedereen heeft recht op een mening, en dat is ook prima, alleen laten we iedereen wel in zijn waarde en gaan we niet op de man reageren. Ik zie wat reacties voorbij komen waarbij ik wel wat vraagtekens heb, daarom deze algemene waarschuwing even. Wees lief voor elkaar en Game On!!!!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:56
THE_BASE schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:54:
Ik ben er niet zo van, maar nadat ik de originele case van Nintendo veel te lomp en groot vond, heb ik bij AliExpress een case gevonden die verrassend prettig is. Heb er wel een draagkoord afgesneden. Ziet er netjes uit, volgens mij vrijwel hetzelfde als die ik al langs zag komen van Amazon.

Deze case was 88 cent. :+
Deze ziet er echt praktisch exact hetzelfde uit als deze: https://www.tomtoc.com/pr...ch-2-slim-hard-shell-case

Is het draagkoord dat je er afgesneden hebt toevallig een hendeltje aan de bovenkant zoals dit? Want dan zou het me niets verbazen als het gewoon dezelfde fabrikant is die met een logo'tje weer doorverkocht wordt.

Misschien zelf toch eens op Ali kijken want 88 cent ipv 30-40 euro is wel een heel bizar verschil
Pagina: 1 ... 98 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4