Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:10
Cardwizard schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat bij de meeste mensen Mario en Zelda vele malen bekender zijn dan Metroid bijvoorbeeld, ik dank ook dat bij veel mensen Zelda tegenvalt en ze daar iets heel anders van verwachten
De instapdrempel ligt bij Breath of The wild denk hoger dan bij bv een Windwaker/Twilight princess.
Heb hier iemand binnen gehad en die vond de open-wereld een beetje te veel van het goede.

Zelf zit ik nu niet meteen te wachten op een nieuwe Zelda.Die nieuwe Hyrule Warrios game[spin-off] voel ik nog niet.

Van een nieuwe Star Fox game zou ik op moment iets gelukkiger worden. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 29-06-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:36
jori040 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:11:
Cyberpunk 2077:Ongelooflijk hoe goed de game voor de dag komt op de Switch 2.Maak dan wel gebruik van de 120Hz optie[Docked] maar toch.

In handheld-mode ook prachtig!
Volgens mij draait de game op 30FPS in quality mode en 40FPS in perfomance mode. Los van handheld of docked. De resolutie is wel war hoger in docked mode (ik zie vaak niet zoveel verschil omdat het kleinere scherm snel een mooie pixeldichtheid heeft vergeleken bij een grote 4K tv)

Los daarvan is het inderdaad een pracht game en draait hij lekker. Grappige is dat ik hem op mijn ps5 niet uitgespeeld krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
glydoscoop schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Volgens mij draait de game op 30FPS in quality mode en 40FPS in perfomance mode. Los van handheld of docked. De resolutie is wel war hoger in docked mode (ik zie vaak niet zoveel verschil omdat het kleinere scherm snel een mooie pixeldichtheid heeft vergeleken bij een grote 4K tv)

Los daarvan is het inderdaad een pracht game en draait hij lekker. Grappige is dat ik hem op mijn ps5 niet uitgespeeld krijg
Ik heb de game ook pas op een veel later moment uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Recept voor teleurstelling. Ik deed dit vroeger ook en speelde vervolgens heel weinig echt uit. Tegenwoordig koop ik een game en speel ik hem. Heb weer veel meer plezier!
Moet iedereen natuurlijk ook zelf weten, maar een game kopen zodra je er aan toe bent lijkt mij persoonlijk ook de beste aanpak. Dit lukt mij echter niet omdat ik een game altijd wel eerder in huis haal omdat ik koopjes aan het jagen ben of omdat een fysieke game gelimiteerd is. Ik voel me nu meer een verzamelaar met een backlog. Teleurstelling valt op zich wel mee, maar verkoop wel weer een paar games zonder ze (uit)gespeeld te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:37
Ik was een paar maanden geleden begonnen met Zelda Echoes op de Switch 1 en ben toen na een paar uur gestopt omdat ik het toch wel heel storend vond met die frame drops, en qua resolutie was het ook niet best, echt wel merkbaar pixelated.

Wat een verschil nu met de Switch 2, heb de afgelopen weken dat spel nu al bijna uitgespeeld, geen frame drops meer, en de scherpte is echt een verademing en voelt een beetje als "zo had de game eigenlijk moeten zijn"

Echt een super leuk spel ook, zeker een aanrader voor de Switch 2 eigenaren die nog wat te spelen willen hebben!

Zo ook met Mario Odyssey, vind hem persoonlijk niet zo leuk als Galaxy, die waren echt uitdagender en het "open wereld" achtige van Odyssey is leuk maar heeft niet zoveel uitdaging. Maar nu met de S2 heb ik hem toch wel uitgespeeld en was zeker een leuke upgrade, veel scherper en de game heeft toch ook wel mooie momenten

Kortom: heel blij met de upgrades, nu nog de Xenoblade games, dat zou fantastisch zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
259tim schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Ik was een paar maanden geleden begonnen met Zelda Echoes op de Switch 1 en ben toen na een paar uur gestopt omdat ik het toch wel heel storend vond met die frame drops, en qua resolutie was het ook niet best, echt wel merkbaar pixelated.

Wat een verschil nu met de Switch 2, heb de afgelopen weken dat spel nu al bijna uitgespeeld, geen frame drops meer, en de scherpte is echt een verademing en voelt een beetje als "zo had de game eigenlijk moeten zijn"

Echt een super leuk spel ook, zeker een aanrader voor de Switch 2 eigenaren die nog wat te spelen willen hebben!

Zo ook met Mario Odyssey, vind hem persoonlijk niet zo leuk als Galaxy, die waren echt uitdagender en het "open wereld" achtige van Odyssey is leuk maar heeft niet zoveel uitdaging. Maar nu met de S2 heb ik hem toch wel uitgespeeld en was zeker een leuke upgrade, veel scherper en de game heeft toch ook wel mooie momenten

Kortom: heel blij met de upgrades, nu nog de Xenoblade games, dat zou fantastisch zijn
Links Awakening heb ik al op de Switch 1 gespeeld. Vond ik een leuke game. Technische uitwerking een beetje jammer, maar acceptabel. Echoes of Wisdom überhaupt nog niet gekocht. Pas met de Switch 2 Tears of the Kingdom in bezit. Als het ooit zo ver is speel ik Echoes of Wisdom uiteraard op de Switch 2.

Hoever ben je met Super Mario Odyssey? Ik vond de game 100% uitspelen uitdagend genoeg. Na het uitspelen van het verhaal komen er nog allemaal extra uitdagingen bij, ik heb destijds alle manen verzameld.
Ik heb de Mario 3D platformers allemaal voor het eerst ervaren op de Switch. Eerste game was dus Super Mario odyssey en later de Super Mario 3D All-Stars collectie gespeeld. Zelf vond ik het verkennen van de werelden in Super Mario Odyssey het leukst en daarna komt voor mij Super Mario Sunshine die ik qua opzet vergelijkbaar vond. Super Mario Galaxy vond ik vergelijkbaar met Super Mario 64. Super Mario Galaxy zag er voor een Wii game nog steeds heel goed uit op de Switch. Goed mee vermaakt, maar niet een game die ik 100% wil uitspelen zoals bij Super Mario Odyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mario Sunshine was op de Gamecube mijn eerste 3D Mario ervaring.3D games zagen er op de Gamecube prachtig uit.
Van alle 3D Mario games is Galaxy denk wel mijn favo.Heel dat idee met die planeten vond ik zo leuk uitgewerkt.

Die klik die veel gamers met Mario64 hebben is er bij mij dan weer niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 29-06-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
Vanuit mijn ervaring heeft sunshine altijd een speciaal plekje gehad obv nostalgie en indruk, boven odyssey, galaxy en 64.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
sderooij schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:55:
Vanuit mijn ervaring heeft sunshine altijd een speciaal plekje gehad obv nostalgie en indruk, boven odyssey, galaxy en 64.
Same. Ik had toen net met eerste huis gekocht en speelde deze game samen met mijn toenmalige vriendin. Avondenlang zaten we het spel te spelen op die paarse kubus. Ik speel de game nu nog steeds op mijn GameCube.

Galaxy heb ik pas later ontdekt omdat ik geen Wii had vroeger. De controllers en dat zwiepen sprak en spreekt me niet aan. Ik vond Galaxy eigenlijk de minste 3D Mario's. Ik vind het zwiepen nog steeds niks en op de Switch speelt hij niet zo lekker. Nee, Sunshine is wel echt mijn favoriete 3D Mario.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-06-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-09 13:16
Vrijdag screenprotector van Switch 2 opdoen na het uitpakken. Ik had veel moeite om dat ding erop te doen.
Uiteindelijk erop gekregen, maar zat een plekje die niet weg kon.

Na het lezen van diverse berichten op Reddit dat mensen hun Switch 2 zonder screenprotector hebben en geen krassen op het scherm hebben, heb ik het maar ook gewaagd. Gisteravond zag ik toch een krasje van onder naar boven rechts op het scherm..

Ai, die doet zeer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
jori040 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:49:
De instapdrempel ligt bij Breath of The wild denk hoger dan bij bv een Windwaker/Twilight princess.
Heb hier iemand binnen gehad en die vond de open-wereld een beetje te veel van het goede.
Ik was initieel ook een beetje huiverig voor BotW vanwege het open-wereld karakter ervan. Ben in het verleden (op de PC) ook begonnen aan Red Dead Redemption 2, en hoewel ik het een prachtige wereld vind verzand ik gewoon in de vrijheid en kom niet verder met het verhaal en het einddoel.

Maar ik heb nu zo'n 41 uur zitten in BotW en vind het tot nu toe een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Gewoon WOW, wat een prachtige game die precies de juiste hoeveelheid vrijheid geeft. Je merkt vanzelf dat je voor bepaalde tegenstanders of gebieden nog niet sterk genoeg bent en dat dwingt je om eerst de gemakkelijkere gebieden te verkennen, waardoor je de stappen maakt om sterker te worden, en je uiteindelijk wel die eerdere drempels kunt overwinnen.

Gisteravond m'n eerste twee Guardian Stalkers gesloopt, waar ik die voorheen vermeed als de pest. Dat gevoel van progressie maken en iets kunnen wat je eerder niet kon geeft zo veel voldoening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Haay schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Gisteravond m'n eerste twee Guardian Stalkers gesloopt, waar ik die voorheen vermeed als de pest. Dat gevoel van progressie maken en iets kunnen wat je eerder niet kon geeft zo veel voldoening!
Op verschillende plekken staan een soort uit de kluiten gewassen paarden. Die moet je aaien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:31
sderooij schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:55:
Sunshine heeft bij veel mensen inderdaad een speciaal plekje in het hart. Echt een toffe game ook natuurlijk. Toch heb ik dat gevoel meer bij 64. Ik ben opgegroeid met de NES, SNES en Gameboy en dus ook met de fantastische 2D Mario’s van die tijd.

Ik was echt flabbergasted door de ongekende vrijheid en mogelijkheden die 64 bood in de 3D omgeving. En de nieuwe jumps, en het slaan, en de nieuwe uitdagingen qua platformen. En de nieuwe besturing met het stickje. Volgens mij ben ik na de eerste keer starten zelfs een uur bezig geweest met het spelen in het startscherm waar je Mario naar de ster kon laten kijken :+

Ondertussen is mijn zoon niet weg te slaan van zijn Switch 2, dus dat blijkt een goede keuze te zijn. Hij is druk met Mario Kart World en leuk om te zien dat hij inmiddels ook volledig in de wereld van BotW gezogen wordt.

Toen hij gisteravond op bed lag heb ik de Switch 2 gepakt, ben buiten op de loungebank gaan liggen en met de zon inmiddels achter het huis was er met 24 graden buiten prima te gamen. Heerlijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Na een paar weken veel BoTW en Fast Fusion gespeeld te hebben op de Switch 2 zou ik graag een Xenoblade game toevoegen aan mijn collectie. Ik twijfel alleen nog even welke dit moet worden (heb deze nooit eerder gespeeld).

Wat raden jullie aan, beginnen met deel 1 of juist eerst kennis maken met X om te kijken of deze serie iets voor me is (ik lees dat X een standalone is en qua verhaal niet verder gaat op 1)?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
denyos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:43:
Na een paar weken veel BoTW en Fast Fusion gespeeld te hebben op de Switch 2 zou ik graag een Xenoblade game toevoegen aan mijn collectie. Ik twijfel alleen nog even welke dit moet worden (heb deze nooit eerder gespeeld).

Wat raden jullie aan, beginnen met deel 1 of juist eerst kennis maken met X om te kijken of deze serie iets voor me is (ik lees dat X een standalone is en qua verhaal niet verder gaat op 1)?
Uiteindelijk zijn ze allemaal onderdeel van hetzelfde multiverse, maar X is wel verreweg de meest losstaande uit de set - er zit eigenlijk, zelfs met de extra content uit de Definitive Edition, nog steeds niet echt een link tussen die game en de rest. Ook qua gameplay is hij wel echt anders - de genummerde games zijn veel meer lineair opgebouwd, terwijl X echt een open wereld is waar je naar believen nieuwe story missions kunt oppakken.

De rest kun je redelijk goed losstaand spelen, al is deel 3 wel leuker als je de andere twee al gespeeld hebt. Qua verhaal maakt het niet echt uit, maar er zitten veel verwijzingen in die je sneller door hebt als je 1+2 gespeeld hebt, van kleine knipoogjes naar grotere connecties, zowel naar 1 als naar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Bedankt, vooral het verschil tussen lineair en open wereld is goed om te weten. Na BoTW ben ik wel even toe aan een meer lineair verhaal. Voor meer open wereld exploration heb ik ook nog ToTK liggen, dus dat wordt met Xenoblade starten bij deel 1.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03:03
denyos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:39:
Bedankt, vooral het verschil tussen lineair en open wereld is goed om te weten. Na BoTW ben ik wel even toe aan een meer lineair verhaal. Voor meer open wereld exploration heb ik ook nog ToTK liggen, dus dat wordt met Xenoblade starten bij deel 1.
Ik vond persoonlijk het eerste deel met afstand niet zo leuk als de tweede en derde. Dat zit hem vooral in de complexiteit van de combat. Die vond ik in het eerste deel relatief simpel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik aan deel 2 en 3 was begonnen als dat het eerste deel was geweest dat ik had gespeeld. Voor mij was 2 de eerste, en ja, er zitten wat verwijzingen in, maar ook zonder dat je die kent was het voor mij een zeer bijzondere ervaring, en ik denk ook het meest indrukwekkende computerspel dat ik ooit heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disney Speedstorm krijgt een Switch 2 update (bron). Vanaf volgend seizoen is het grafische doel: 60 FPS, 1080p handheld, 1440p docked.

Dit is een free to play mobile game met een hoop microtransacties, dus YMMV wat de game zelf betreft :)

[ Voor 50% gewijzigd door JackAvery op 30-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:49:
Disney Speedstorm krijgt een Switch 2 update (bron). Vanaf volgend seizoen is het grafische doel: 60 FPS, 1080p handheld, 1440p docked.

Dit is een free to play mobile game met een hoop microtransacties, dus YMMV wat de game zelf betreft :)
Aangezien de publisher ook Gameloft is, ben ik benieuwd of Disney Dreamlight Valley dan ook een Switch 2 upgrade krijgt :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
Het valt me op dat ik toch best vaak een free to play mmo game opstart gewoon om lekker even iets anders te doen maar helaas is er naast Fortnite volgens mij niets met Switch 2 support.

Ze mogen games als Genshin Impact en Throne and Liberty en andere mmo's best beschikbaar maken voor de Switch 2 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik word een beetje angstig voor die screen protector verhalen. Daarbij opgeteld; ik ben er zelf nog nooit in geslaagd om een screen protector fatsoenlijk aan te brengen. Het gaat altijd fout. Een haar, een vingerafdruk, scheef, stof, bubbels,etc…

Dus ik wil eigenlijk als ik een switch haal, daar een protector met plakservice bij halen. Dat ze dat meteen netjes doen.

Geen idee of de mediamarkt dat doet, eens even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@GranCanaria Genshin hebben ze ooit voor Switch 1 aangekondigd - dit is nooit gematerialiseerd. Het spel is ondertussen wat minder populair dan vroeger en meerdere versies verder, weet niet of Hoyoverse nog geld gaat steken in een late port.

Maar over MMO’s gesproken, het zou me niks verbazen als FF14 aangekondigd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:23
Haay schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Maar ik heb nu zo'n 41 uur zitten in BotW en vind het tot nu toe een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Gewoon WOW, wat een prachtige game die precies de juiste hoeveelheid vrijheid geeft. Je merkt vanzelf dat je voor bepaalde tegenstanders of gebieden nog niet sterk genoeg bent en dat dwingt je om eerst de gemakkelijkere gebieden te verkennen, waardoor je de stappen maakt om sterker te worden, en je uiteindelijk wel die eerdere drempels kunt overwinnen.

Ik ben nu een tweede keer TOTK aan het spelen op Switch 2. Hoewel ik het een ontzettend leuke ervaring vind, gaat er voor mij ook niets boven BOTW qua avontuur. Het plateau, daarna via Duelling Peaks naar Kakariko en daarna te voet (of paard...) naar de verschillende uithoeken. Het voelt als een enorme onderneming en geeft - precies zoals je zegt - echt voldoening! Een goed voorbeeld:
spoiler:
Zora's Domain bereik je in TOTK door gewoon vanuit de lucht naar beneden te zweven, maar in BOTW moet je door die gevaarlijke canyons slingeren. Of wat te denken van Goron City? In TOTK ben je vanuit Lookout Landing zo bij die Eldin toren en dan zweef je zo Goron City in (en verbrand je ook niet levend).

Plus, dat hele sfeertje van BOTW met die shrines en de Guarians. Toch echt wel uniek en daarom voor mij - samen met Wind Waker - mijn favoriete Zelda game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
JackAvery schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:16:
@GranCanaria Genshin hebben ze ooit voor Switch 1 aangekondigd - dit is nooit gematerialiseerd. Het spel is ondertussen wat minder populair dan vroeger en meerdere versies verder, weet niet of Hoyoverse nog geld gaat steken in een late port.

Maar over MMO’s gesproken, het zou me niks verbazen als FF14 aangekondigd wordt.
Dat zijn toch altijd games waar je aan blijft plakken vind ik. Ze zijn allemaal welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook deze retro klassieker komt naar beide Switch consoles. Release op 3 juli. Upgraden vanaf de Switch 1 versie is mogelijk voor enkele euro's.

GranCanaria schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Dat zijn toch altijd games waar je aan blijft plakken vind ik. Ze zijn allemaal welkom :)
Ik ben stiekem blij dat ik al enkele jaren geen Genshin meer speel :P Het werd gewoon werk om altijd maar genoeg gratis currency proberen bij elkaar te harken. Maar er is zeker een publiek voor.

Teyvat storyline zal binnen enkele jaren wel rond zijn denk ik. Benieuwd of het populair genoeg blijft. Hoyoverse concurreert nogal wat met zichzelf, en andere partijen worden ook steeds beter. Eigenlijk absurd hoeveel geld er in deze sector rondgaat.

[ Voor 63% gewijzigd door JackAvery op 30-06-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
JackAvery schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:49:

Heb weleens een paar uurtjes in Speedstorm gestopt op de xbox. Op zich vond ik het best aardig. Maar als je op de switch (2) beschikt over Mario Kart, zie ik eigenlijk geen enkele reden om Speedstorm op te starten. Nou ja vooruit: De disney karakters en muziekjes zijn soms leuk. Zeker als je kinderen hebt kan ik me ook wel voorstellen dat dit in de smaak valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
Ik merk dat het echt leuk is oudere games op te pikken die jaren niet gespeeld zijn. Heb zelf leuke herinneringen aan Puzzle Quest op de PSP, deze blijkt ook op de Switch uitgekomen te zijn.

Nu zou je het niet verwachten, maar de Switch versie was echt waardeloos qua prestaties. Wat een prestatie op zich is, gezien het een PSP game betreft die volgens mij z’n basis had in de DS.

Afijn, de demo is dus geïnstalleerd mee gemigreerd. Alle problemen brute force opgelost.

Het is bijna net als een PC upgrade die vervolgens getest wordt met een oeroude game, om daar in te blijven hangen terwijl de gloednieuwe hardware uit de neus staat te vreten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:31
Magic schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Aangezien de publisher ook Gameloft is, ben ik benieuwd of Disney Dreamlight Valley dan ook een Switch 2 upgrade krijgt :)
Ja, die is in ontwikkeling. Gameloft heeft dit een paar weken geleden bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

SmileBASIC werkt nu op de Switch 2. *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb net twee cases besteld. Bij skull and co/ savage raven. Die dikke om te vervoeren. Maar ook dit…

https://www.savage-raven....ase-for-nintendo-switch-2

Een case voor als die uit de vervoercase is. En deze is perfect voor TATE, omdat de joycons en het scherm hun eigen case hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:25
Turfschipper schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 00:55:
Heb net twee cases besteld. Bij skull and co/ savage raven. Die dikke om te vervoeren. Maar ook dit…

https://www.savage-raven....ase-for-nintendo-switch-2

Een case voor als die uit de vervoercase is. En deze is perfect voor TATE, omdat de joycons en het scherm hun eigen case hebben.
Enige waar ik mij aan erger bij een transparante cover is dat er makkelijk stof in kan komen en dit na een tijdje enorm waarneembaar is. Ook afstoffen/schoonmaken gaat niet altijd even makkelijk. Verder zijn transparante covers altijd wel prima qua uiterlijk! Ik zoek zelf namelijk een zwarte siliconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
livranca schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:31:
[...]

Ja, die is in ontwikkeling. Gameloft heeft dit een paar weken geleden bevestigd.
Die aankondiging heb ik gemist, hopelijk komt ie snel dan. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47
Julos schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:43:
Sinds de release van de Switch 2 wilde ik een extra dock kopen. Scheelt wat gesjouw als je op een andere TV in huis wil spelen. Oude docks van de Switch 1 werken/passen niet, dus een nieuwe nodig... Maar zoals veel anderen hier vind ik de €110 behoorlijk veel voor de officiële Switch 2 dock.

Na wat zoeken op Reddit/YouTube vond ik de "Antank S3 Max TV Dock Station for Nintendo Switch 2". Die is online te koop (en wordt verzonden vanuit China) voor iets minder dan €30. Was behoorlijk skeptisch, maar na een video op YouTube toch besteld. De dock is net binnen en werkt gewoon zonder problemen.

Switch 2 in de dock, USB-kabel en HDMI aansluiten en de TV herkent direct de console. Het is niet de mooiste dock imo, maar hij is klein, een stuk goedkoper dan de officiële en hij werkt. Dus mochten mensen een geschikt alternatief zoeken dan zou ik zeggen Google even naar de Antank.
Bedankt voor de tip. Ik zocht nog zoiets voor de vakanties.
Zojuist er een besteld bij de 'Antank Direct Store' op AliExpress
Daar staat hij voor €21,59 en met de code CDNL02 krijg je €2 extra korting.

PS: dit is overigens de versie zonder ethernet port. Er is er ook een variant waar die wel in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldtb op 01-07-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 13:15
1TB SD Express kaartje van Lexar te koop op de Belgische Amazon. Prijskaartje, 2/3de van een Switch 2 (300 euro).

https://www.amazon.com.be...HJBTS?_encoding=UTF8&th=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
michownz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:20:
1TB SD Express kaartje van Lexar te koop op de Belgische Amazon. Prijskaartje, 2/3de van een Switch 2 (300 euro).

https://www.amazon.com.be...HJBTS?_encoding=UTF8&th=1
Waarom zou je dit nu voor de hoofdprijs kopen? Deze worden nog wel stukken goedkoper.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 259tim
ronaldtb schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik zocht nog zoiets voor de vakanties.
Zojuist er een besteld bij de 'Antank Direct Store' op AliExpress
Daar staat hij voor €21,59 en met de code CDNL02 krijg je €2 extra korting.

PS: dit is overigens de versie zonder ethernet port. Er is er ook een variant waar die wel in zit.
Misschien wel relevant om te benoemen: ik heb wel wat posts gezien over deze dock dat de Switch 2 een stuk warmer kan worden, dit omdat de vents aan de onderkant zitten en deze dock daar dicht plastic heeft waar de Switch op rust ipv ventilatiegaten zoals bij de OEM dock.

Verder geen idee of het echt kwaad kan, lijkt me in ieder geval het proberen waard voor 10% van de prijs van de 'echte', maar handig om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
259tim schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:
[...]

Misschien wel relevant om te benoemen: ik heb wel wat posts gezien over deze dock dat de Switch 2 een stuk warmer kan worden, dit omdat de vents aan de onderkant zitten en deze dock daar dicht plastic heeft waar de Switch op rust ipv ventilatiegaten zoals bij de OEM dock.

Verder geen idee of het echt kwaad kan, lijkt me in ieder geval het proberen waard voor 10% van de prijs van de 'echte', maar handig om te weten
Daarom wacht ik nog even op een verbeterde versie. Het (bijna) afsluiten van de ventilatie gaten lijkt mij niet bevorderlijk voor de levensduur van je Nintendo Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Jumpman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Waarom zou je dit nu voor de hoofdprijs kopen? Deze worden nog wel stukken goedkoper.
Wat als je nu meer dan 512 GB nodig hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet je toch al aardig je best doen om zelfs de interne storage vol te krijgen, laat staan een twee keer zo groot kaartje.. Dan moet je al specifieke third party titels hebben en zelfs dan om een of andere reden erg veel games tegelijk geïnstalleerd willen hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Nodig, want ik ben voorlopig te lui om gedownloade spellen over de interne opslag en de SD-kaart te spreiden. :p
Finraziel schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:16:
Volgens mij moet je toch al aardig je best doen om zelfs de interne storage vol te krijgen
Volgens Deku Deals:
Your digital games take up 612.1 GB of space!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Voor degene die moeite hebben met de battery life, adviseer ik de volgende powerbank:

https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Prima formaat, past netjes in mijn Skull and Co case. Er zitten zowat alle foefjes op die je van een powerbank kan verwachten, laad mijn Switch 2 op tijdens het handheld spelen (2-3 volle ladingen) en is daarbij geregeld heel scherp geprijsd!

Afgelopen week heb ik met korting slechts €30,- betaald, wat echt een steal is voor deze powerbank als je het mij vraagt.

Van 08-07 tot 11-07 is Prime dag bij Amazon, grote kans dat deze dan weer sterk afgeprijsd is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD4r-r9ozXj_zkZ7R_7A6fvzfLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPDg7eNqOuF4uEBzZETNHzlr.jpg?f=fotoalbum_large

AirPods Pro case for scale :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
Turfschipper schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:15:
Ik word een beetje angstig voor die screen protector verhalen. Daarbij opgeteld; ik ben er zelf nog nooit in geslaagd om een screen protector fatsoenlijk aan te brengen. Het gaat altijd fout. Een haar, een vingerafdruk, scheef, stof, bubbels,etc…

Dus ik wil eigenlijk als ik een switch haal, daar een protector met plakservice bij halen. Dat ze dat meteen netjes doen.

Geen idee of de mediamarkt dat doet, eens even uitzoeken.
MediaMarkt doet dit inderdaad, wel aardig aan de prijs, ga maar uit van €30-40 afhankelijk van welke protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
gezien dit het algemene topic voor de switch 2 is kan ik deze vraag hier vast wel stellen?

Ik ben opzoek naar een beschermhoes/cover voor de switch 2 console maar de reguliere opties een dbrand killswitch is prijzig en lees er weinig goede verhalen over.

nou vond ik een jsaux model op amazon maar ook daar waren de reviews niet mals.

Nu vraag ik mij dus af wie heeft er hier ervaring met goede beschermhoezen/covers voor de switch 2?
Ik wil nog wel de console in de dock kunnen plaatsen en de controllers los kunnen halen.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 16:31
Rck010 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:40:
Voor degene die moeite hebben met de battery life, adviseer ik de volgende powerbank:

https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Prima formaat, past netjes in mijn Skull and Co case. Er zitten zowat alle foefjes op die je van een powerbank kan verwachten, laad mijn Switch 2 op tijdens het handheld spelen (2-3 volle ladingen) en is daarbij geregeld heel scherp geprijsd!

Afgelopen week heb ik met korting slechts €30,- betaald, wat echt een steal is voor deze powerbank als je het mij vraagt.

Van 08-07 tot 11-07 is Prime dag bij Amazon, grote kans dat deze dan weer sterk afgeprijsd is!

[Afbeelding]

AirPods Pro case for scale :D
30€ voor de 65wh batterij? De 22,5wh zie ik aan 30 staan, de 65 aan 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
matth111 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:14:
[...]

30€ voor de 65wh batterij? De 22,5wh zie ik aan 30 staan, de 65 aan 50
€32,89 om volledig correct te zijn.
Dubbele korting op de 65wh powerbank.

Geen garantie dat dit tijdens de Prime dagen wederom gebeurd, maar wel een flinke kans, ik zou het zeker in de gaten houden komende dagen!

Bewijsje dat ik niet uit m'n nek zit te lullen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g11sg1OFIqq28jZs9pfAusOumvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uXAtAjdG86vBMKu5dCvGNX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
Denman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Sunshine heeft bij veel mensen inderdaad een speciaal plekje in het hart. Echt een toffe game ook natuurlijk. Toch heb ik dat gevoel meer bij 64. Ik ben opgegroeid met de NES, SNES en Gameboy en dus ook met de fantastische 2D Mario’s van die tijd.

Ik was echt flabbergasted door de ongekende vrijheid en mogelijkheden die 64 bood in de 3D omgeving. En de nieuwe jumps, en het slaan, en de nieuwe uitdagingen qua platformen. En de nieuwe besturing met het stickje. Volgens mij ben ik na de eerste keer starten zelfs een uur bezig geweest met het spelen in het startscherm waar je Mario naar de ster kon laten kijken :+

Ondertussen is mijn zoon niet weg te slaan van zijn Switch 2, dus dat blijkt een goede keuze te zijn. Hij is druk met Mario Kart World en leuk om te zien dat hij inmiddels ook volledig in de wereld van BotW gezogen wordt.

Toen hij gisteravond op bed lag heb ik de Switch 2 gepakt, ben buiten op de loungebank gaan liggen en met de zon inmiddels achter het huis was er met 24 graden buiten prima te gamen. Heerlijk :)
haha ik weet nog wel dat ik toen SM64 uitkwam, dat ik elke dag uit school langs de Dixons fietste om daar op de n64 te spelen en Mario's gezicht in het beginscherm zat uit te rekken...was toen 12? Geweldige tijd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
sderooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:55:
[...]

haha ik weet nog wel dat ik toen SM64 uitkwam, dat ik elke dag uit school langs de Dixons fietste om daar op de n64 te spelen en Mario's gezicht in het beginscherm zat uit te rekken...was toen 12? Geweldige tijd :)
Ik in 91 naar Bart Smit Voor Super Mario Bros 3 & Sonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donkey Kong Bananza wordt ontwikkeld door Mario Odyssey-team: https://pu.nl/nieuws/nint...-door-mario-odyssey-team/

Vanuit gamers was dat vermoeden er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

259tim schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:23:
[...]

MediaMarkt doet dit inderdaad, wel aardig aan de prijs, ga maar uit van €30-40 afhankelijk van welke protector
Hey, thanks man! Goed nieuws voor een plakker als ik. 30 piek… haha! Dat is toch van de gekke. Ga het toch doen denk ik.

Ik ga eens langs de mediamarkt hier als de hitte weg is. Wellicht hebben ze ook weer switches, dan sla ik meteen toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:14
YouTube: Donkey Kong Bananza is the Nintendo weirdness we've been waiting for...

Aiaiaiaiai. Nu is deze preview erg positief maar....frame rate issues (10:50). En dat moet de Switch 2 nu net niet doen.
Hoe lekker is het dat we nu gewoon Switch 1 games fatsoenlijk kunnen spelen. Het doet er niet toe dat het er niet next gen uit ziet. Ik wil gewoon een cartridge erin pluggen en een game spelen die als een zonnetje draait. Kan mij het schelen dat het eruit ziet als iets uit 2013, als het maar werkt en goede gameplay heeft. Dat is voor mij de console ervaring. Voor high end heb ik een PC (of PS5 pro voor de console liefhebbers).
Hopelijk valt het mee, maar dit ziet er niet goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik had de neo geo case en de tumbs van skull&co al op/om de switch zitten maar ik miste het matte scherm van mijn Steam deck oled . Vooral met Bepaalde verlichting of buiten is dat gewoon niet te doen voor mij, ik heb nu de matte screen protector van jsaux erop zetten en wat een enorme vooruitgang ! Ook voor het eerst zo 99 euro coupon gebruikt voor 2 games ; zelda echoes of wisdom en Pokémon scarlet . Mijn zoontje vermaakt zich elke avond met Mario kart world en dan het vrij rond rijden vooral . Langzaam maar zeker wint de switch 2 een beetje terrein bij mij, nog steeds niet zo weg geblazen zoals destijds als met sd oled maar het komt . Nu hopen op aankondigingen de aankomende tijd ( BLACK OPS 7 waar blijf je ) en ben helemaal tevreden met de console

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
friketje1 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:11:
YouTube: Donkey Kong Bananza is the Nintendo weirdness we've been waiting for...

Aiaiaiaiai. Nu is deze preview erg positief maar....frame rate issues (10:50). En dat moet de Switch 2 nu net niet doen.
Hoe lekker is het dat we nu gewoon Switch 1 games fatsoenlijk kunnen spelen. Het doet er niet toe dat het er niet next gen uit ziet. Ik wil gewoon een cartridge erin pluggen en een game spelen die als een zonnetje draait. Kan mij het schelen dat het eruit ziet als iets uit 2013, als het maar werkt en goede gameplay heeft. Dat is voor mij de console ervaring. Voor high end heb ik een PC (of PS5 pro voor de console liefhebbers).
Gelukkig heb ik meer vertrouwen in Nintendo dan jij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06

Om de 1 of andere reden trekt mij deze game helemaal niet. Ik ben wel een enorme fan van donkey 2d games . Zag liever een leuke game zoals tropical freeze die je met 2 man volwaardig kan spelen dan deze 3D game . Ik sla hem voor nu over . Metroid wel enorm veel zin in

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
jori040 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:06:
[...]

Ik ook hoor. Dit wordt DE game van het jaar tot nu toe voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
jori040 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:06:
[...]

Je snapt mijn punt niet. Overigens doen alle ontwikkelaars dit: te veel de hardware pushen ten kosten van de gameplay.
Ik ben meer een pc gamer maar en heb maar 4 consoles gehad: een Sega 16, een ds, een Switch 1 en 2.
Die Sega 16 (zeker aan het eind v/d cyclus) en al helemaal de nintendo DS leverden gewoon geen high end games. En dat vond iedereen prima, het is een ander product. Gewoon een cartridge in de console steken en het werkt. Het werkte gewoon op je console zoals verwacht. Minder mooi dan high end, maar zonder problemen speelbaar Als je betere graphics wil heb je een ander systeem nodig.
De switch 1 is in dat opzichte gewoon een drama. Die probeert games te draaien die het gewoon niet aankan. Vrijwel alle games hebben ernstige frame rate problemen.
Ik denk ook dat Nintendo weinig keus had met een handheld uit 2017, ik verwijt ze niets, maar persoonlijk vind ik de meeste games op een switch 1 dramatisch om te spelen.
Nu is er betere hardware en kan de Switch wel een 3d game met een fatsoenlijke resolutie draaien in 60 (of misschien zelfs 30) FPS voor een zorgeloze ervaring. Maar het is nog steeds niet high end. Dat is een pc of ps5 pro, maar dat geeft helemaal niet. Ik vind de Switch 2, in tegenstelling tot de 1, daarom ook een prima console. En kijk erg uit naar toekomstige exclusives.

Maar dan moeten ze niet alles uit het systeem willen persen ten koste van de framerate. Het is toch niet high end, dat wordt het ook niet. Maak het dan maar wat minder mooi. Ik wil gewoon een cartridge inpluggen en een game op 60fps spelen zonder zorgen. De graphics interesseren mij niet, het blijft een switch, low end. Prima. Net zoals mario kart world, dat is een goed voorbeeld. Het werkt gewoon en ziet er prima uit. Natuurlijk kunnen de graphics beter, maar dat doet er helemaal niet toe.

Wat betreft Donkey Kong Bananza: de game is nog niet uit en we moeten het maar zien, misschien valt het mee, maar ik maak mij hier wel een beetje zorgen over. Dat je weer een hele ritst technisch matige games krijgt voor de Switch 2 omdat ontwikkelaars er teveel uit willen persen.

[ Voor 8% gewijzigd door friketje1 op 02-07-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:53
@friketje1 precies hoe ik er over denk, als we moeten wachten op de Switch 3 om Switch 2 games goed te kunnen spelen zoals nu de Switch 1 games heerlijk spelen op de Switch 2 dan is het voor mij geen blijvertje vrees ik, ik stoor me er echt aan als een game niet soepel draait, als de keus er is in een game dan kies ik altijd performance ipv quality

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 02-07-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 20-09 10:46
-

[ Voor 100% gewijzigd door derKaiser29 op 02-07-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
@derKaiser29 Er wordt letterlijk 15 posts boven je gepost over een powerbank die goed werkt en 3 keer de Switch 2 kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 18:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Vanochtend de HW Unboxed test van het scherm gezien. Kan me maar 3 redenen bedenken waarom het scherm zulke slechte response tijden heeft:

1) Nvidia chip is zo duur dat Nintendo alles op alles heeft moeten zetten nog een betaalbare console te kunnen produceren

2) Nvidia chip verbruikt zo veel stroom dat dit het zuinigste scherm is wat ze konden vinden

3) Nintendo wilde zijn eigen marge verhogen door een zo goedkoop mogelijk scherm te kiezen en ook mensen nog te motiveren om over te stappen op de oled als die uit komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Als je de video verder kijkt wordt gezegd dat de framerate een CPU probleem is bij Donkey Kong. Verlagen van de graphics heeft dan weinig effect.

En je statement over dat alle games framerate problemen hebben heb je volgens mij al eerder gemaakt. En toen bleek dat je maar 4 games ofzo hebt gespeeld? 8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Cyrax0508 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
[...]

Ik ook hoor. Dit wordt DE game van het jaar tot nu toe voor mij.
Dit gaat voor mij ook de game van het jaar worden.Ik ga vanaf nu ook geen gameplay beelden meer kijken.

Naast de gameplay vind ik het visueel ook een prachtig spel om te zien.Ik heb bij dit spel een next-gen gevoel.

Tuurlijk sta ik voor in de toekomst ook altijd open voor een 2D game maar nu werd het eens tijd voor DK in 3D.

FF wat anders: Mijn Switch 2 werd gisteren na een uur gamen zo warm dat ik hem uit heb gezet.Ja goed bij mij binnen was het gisteren dan ook 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

friketje1 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:53:
Die Sega 16 (zeker aan het eind v/d cyclus) [...] Gewoon een cartridge in de console steken en het werkt.
Je gaat toch niet beweren dat spellen op de Mega Drive geen framedrops hadden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Raem schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:38:
En je statement over dat alle games framerate problemen hebben heb je volgens mij al eerder gemaakt.
Nee, friketje1 had het over de overgrote meerderheid, niet alle. ;)

* RayNbow wacht nog steeds op die lijst van minstens 7500 games die framerate-issues hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
[...]

Je snapt mijn punt niet. Overigens doen alle ontwikkelaars dit: te veel de hardware pushen ten kosten van de gameplay.
Ik ben meer een pc gamer maar en heb maar 4 consoles gehad: een Sega 16, een ds, een Switch 1 en 2.
Die Sega 16 (zeker aan het eind v/d cyclus) en al helemaal de nintendo DS leverden gewoon geen high end games. En dat vond iedereen prima, het is een ander product. Gewoon een cartridge in de console steken en het werkt. Het werkte gewoon op je console zoals verwacht. Minder mooi dan high end, maar zonder problemen speelbaar Als je betere graphics wil heb je een ander systeem nodig.
De switch 1 is in dat opzichte gewoon een drama. Die probeert games te draaien die het gewoon niet aankan. Vrijwel alle games hebben ernstige frame rate problemen.
Ik denk ook dat Nintendo weinig keus had met een handheld uit 2017, ik verwijt ze niets, maar persoonlijk vind ik de meeste games op een switch 1 dramatisch om te spelen.
Nu is er betere hardware en kan de Switch wel een 3d game met een fatsoenlijke resolutie draaien in 60 (of misschien zelfs 30) FPS voor een zorgeloze ervaring. Maar het is nog steeds niet high end. Dat is een pc of ps5 pro, maar dat geeft helemaal niet. Ik vind de Switch 2, in tegenstelling tot de 1, daarom ook een prima console. En kijk erg uit naar toekomstige exclusives.

Maar dan moeten ze niet alles uit het systeem willen persen ten koste van de framerate. Het is toch niet high end, dat wordt het ook niet. Maak het dan maar wat minder mooi. Ik wil gewoon een cartridge inpluggen en een game op 60fps spelen zonder zorgen. De graphics interesseren mij niet, het blijft een switch, low end. Prima. Net zoals mario kart world, dat is een goed voorbeeld. Het werkt gewoon en ziet er prima uit. Natuurlijk kunnen de graphics beter, maar dat doet er helemaal niet toe.

Wat betreft Donkey Kong Bananza: de game is nog niet uit en we moeten het maar zien, misschien valt het mee, maar ik maak mij hier wel een beetje zorgen over. Dat je weer een hele ritst technisch matige games krijgt voor de Switch 2 omdat ontwikkelaars er teveel uit willen persen.
Klopt ik snap idd heel je punt niet.Mijn bericht was puur op DK gebaseerd.
Alle previews zijn juist heel positief.Het minpuntje dat men af en toe noemt is de camera.

Deze game gaat een 90 op Metacritic scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Cardwizard schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:14:
@friketje1 precies hoe ik er over denk, als we moeten wachten op de Switch 3 om Switch 2 games goed te kunnen spelen zoals nu de Switch 1 games heerlijk spelen op de Switch 2 dan is het voor mij geen blijvertje vrees ik, ik stoor me er echt aan als een game niet soepel draait, als de keus er is in een game dan kies ik altijd performance ipv quality
Dit is waarom ik vanaf 2021 zo'n beetje de Nintendo Switch games kocht, maar ge-emuleerd speelde op mijn PC met een Nintendo Switch 1 Pro controller. De Nintendo Switch 2 haalf nu ongeveel de beeldkwaliteit en performance van hoe de games er ge-muleerd uitzagen.

Voor nu speelt de Nintendo Switch 2 erg fijn, ik speel eigenlijk bijna niet in handgeld mode.
Ryan1981 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:34:
Vanochtend de HW Unboxed test van het scherm gezien. Kan me maar 3 redenen bedenken waarom het scherm zulke slechte response tijden heeft:

1) Nvidia chip is zo duur dat Nintendo alles op alles heeft moeten zetten nog een betaalbare console te kunnen produceren

2) Nvidia chip verbruikt zo veel stroom dat dit het zuinigste scherm is wat ze konden vinden

3) Nintendo wilde zijn eigen marge verhogen door een zo goedkoop mogelijk scherm te kiezen en ook mensen nog te motiveren om over te stappen op de oled als die uit komt.
Ik zeg nummer drie.

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 02-07-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Ik voel wel iets voor 1 & 3.
Over twee jaar zijn alle onderdelen wat goedkoper en is het voor hun te doen om een Oled voor een mooi prijs aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je constatering is verder goed, maar wellicht ook even naar jezelf kijken qua verwachtingen? Gezien je eerder al vond dat een overgrote meerderheid van de Switch 1 games ernstige framerate problemen hebben is de kans toch vrij groot dat het op de Switch 2 ook niet goed gamen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Switch 2 breekt records met 5 miljoen verkochte exemplaren in eerste maand: https://playsense.nl/6542...emplaren-in-eerste-maand/

Dat beloofd veel goeds voor het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:52:
[...]

Je constatering is verder goed, maar wellicht ook even naar jezelf kijken qua verwachtingen? Gezien je eerder al vond dat een overgrote meerderheid van de Switch 1 games ernstige framerate problemen hebben is de kans toch vrij groot dat het op de Switch 2 ook niet goed gamen is?
Gezien de nieuwe generatie games meer kracht nodig hebben zullen er ook nu altijd wel framerate problemen blijven bestaan.

Men moet er ook niet 100% vanuit gaan dat elke nieuwe N game 60fps draait.Een game als Luigi's Mansion 3 is prima speelbaar in 30fps.In het platform genre is 60fps dan weer wel gewenst.

Mario Sunshine:Deze game op de Switch niet naar 60fps brengen zag ik als een gemiste kans.De game verdient meer aandacht.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 02-07-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:39

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

https://www.amazon.nl/JSA...ca-4196-b4dc-f72dea5e842c

Is dit een mooie antiglare screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Gezien de nieuwe generatie games meer kracht nodig hebben zullen er ook nu altijd wel framerate problemen blijven bestaan.

Men moet er ook niet 100% vanuit gaan dat elke nieuwe N game 60fps draait.Een game als Luigi's Mansion 3 is prima speelbaar in 30fps.In het platform genre is 60fps dan weer wel gewenst.
Je ziet bij elke generatie en console (ook Playstation en Xbox) dat ze de grenzen opzoeken en wellicht er ook een beetje overheen gaan (daar mag je uiteraard wat van vinden). Daar was mijn opmerking ook over bedoelt. Als iemand bij de Switch 1, een van de meest succesvolle verkochte consoles ooit, vindt dat de meerderheid van de games ernstige framerate problemen hebben dan lijkt het me verstandig de verwachtingen van de Switch 2 daarop bij te stellen.

Luigi's Mansion 3 vond ik ook een prachtige game, friketje1 waarschijnlijk niet. Prima speelbaar is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@L23
Die game oogt wel heel erg 2013. ;)

Het goede nieuws voor hem is dat de nieuwe Metroid prime[120fps optie] er aankomt.

[ Voor 52% gewijzigd door jori040 op 02-07-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:15:
@L23
Die game oogt wel heel erg 2013. ;)
Luigi's Mansion 3? Dat mag :P Het zal mij een worst wezen haha. Ik probeer in ieder geval over te brengen dat als je de Switch 1 compleet waardeloos vind dat je beter geen Switch 2 kan halen. In ieder geval zonde dat friketje1 zich er zorgen over gaat maken.
Het goede nieuws voor hem is dat de nieuwe Metroid prime[120fps optie] er aankomt.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar hoe dat speelt. Voor mij geen noodzaak, maar het zal uiteraard een mooie ervaring zijn. We hebben het hier echter wel over een Nintendo Switch 2 Edition game waarbij ze van een Switch 1 games alle toeters en bellen aanzetten. Bij Switch 2 games verwacht ik niet dat we vaak een 120 fps game gaan zien van Nintendo, maar wie weet.

[ Voor 36% gewijzigd door L23 op 02-07-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Nintendo games hebben hun eigen smoel en daar gaat het bij mij om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Lijkt me helemaal prima. Je zou nog kunnen zoeken op JSAUX in dit topic en de mensen die er een besteld hebben naar hun ervaring kunnen vragen.
Die heb ik meteen gekocht bij release, goed setje met drie protectors en alles wat je nodig hebt om ze goed te plaatsen voor €9,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:52:
[...]

Ik verwacht in ieder geval dat de switch 2 exclusives gewoon stabiel 60FPS draaien. Technisch moet dat ook gewoon kunnen. Als de ontwikkelaars zich een beetje in kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
friketje1 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Ik verwacht in ieder geval dat de switch 2 exclusives gewoon stabiel 60FPS draaien. Technisch moet dat ook gewoon kunnen. Als de ontwikkelaars zich een beetje in kunnen houden.
Ik maak me zorgen over je verwachtingen :p Technisch moet dat uiteraard zeker kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47

Als handheld-only speler sta ik eigenlijk op 't punt om m'n Switch 2 weer te verkopen door die ghosting issues. Ik erger me er mateloos aan. Moet ook wel zeggen dat ik er best gevoelig voor ben. Niet voor niks dat alles bij mij thuis OLED is. Vooral (snelle) 2D games zijn echt verschrikkelijk, vind ik. Gister even Sonic Mania gespeeld en ik vond het echt heel irritant. Ja, het is heus wel speelbaar, maar na jaren op een OLED Switch en Steam Deck OLED gespeeld te hebben is dit gewoon zwaar ondermaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
[...]

Maar dan krijg je in jou ogen toch die 2013 ogende games ?
En bij DK heb je nu al vast kunnen stellen dat die niet stabiel 60 loopt.Als ik jou was zou ik de Switch 2 vandaag nog de deur uit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Disfigured schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Als handheld-only speler sta ik eigenlijk op 't punt om m'n Switch 2 weer te verkopen door die ghosting issues. Ik erger me er mateloos aan. Moet ook wel zeggen dat ik er best gevoelig voor ben. Niet voor niks dat alles bij mij thuis OLED is. Vooral (snelle) 2D games zijn echt verschrikkelijk, vind ik. Gister even Sonic Mania gespeeld en ik vond het echt heel irritant. Ja, het is heus wel speelbaar, maar na jaren op een OLED Switch en Steam Deck OLED gespeeld te hebben is dit gewoon zwaar ondermaats.
Ik zal mijn switch voornamelijk docked gebruiken, simpelweg omdat ik merk dat in handheld ik last van mijn nek en rug krijg als ik te lang naar beneden zit te staren :P

Al loop ik nog wel met de gedachte om een keer een soort van monitor/ipad arm aan mijn bed te bevestigen om al liggend naar boven kijkend op de switch te kunnen spelen _O- Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, ben ik te lui voor om uit te zoeken 8)7

Maar vind het idd wel apart voor een systeem uit 2025.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 02-07-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

En wat als de ontwikkelaar vindt dat ze liever kiezen voor 30 fps en meer pracht en praal? Jij bent niet de enige klant :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Al loop ik nog wel met de gedachte om een keer een soort van monitor/ipad arm aan mijn bed bevestig om al liggend naar boven kijkend op de switch te gunnen spelen _O- Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, ben ik te lui voor om uit te zoeken 8)7
Te lui? Lig je de hele dag in bed of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Animal Crossing is ook zo'n game waarbij ik snap dat ze voor mooie plaatjes gaan[30fps]

Een 3D platform game als DK & Mario moet mooi zijn en 60 draaien.Nou goed ik lees op het web genoeg berichten dat men de game visueel matig vind.

[ Voor 46% gewijzigd door jori040 op 02-07-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Te lui? Lig je de hele dag in bed of zo :P
Nee af en toe moet ik naar de WC :Y

Maar effe alle gekheid op een stokje, zelfs als ik op de bank BOTW speel merk ik na een paar uur toch ook wel dat het oncomfortabel aan het worden is. Vrees dat de enige oplossing is om toch even een pauze te nemen dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Maar effe alle gekheid op een stokje, zelfs als ik op de bank BOTW speel merk ik na een paar uur toch ook wel dat het oncomfortabel aan het worden is. Vrees dat de enige oplossing is om toch even een pauze te nemen dan :P
Thuis op de bank hier docked op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Turfschipper schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:36:
[...]

Hey, thanks man! Goed nieuws voor een plakker als ik. 30 piek… haha! Dat is toch van de gekke. Ga het toch doen denk ik.

Ik ga eens langs de mediamarkt hier als de hitte weg is. Wellicht hebben ze ook weer switches, dan sla ik meteen toe.
Een beetje goede protector heeft een kit die je op je device plaatst en dan kan je het niet verpesten.

Wil je 100% zeker dat het goed gaat en stofvrij? Zorg ervoor dat je badkamer goed schoon is van stof anders werkt dit niet, zet de douche op goed warm en de ventilatie bij voorkeur even uit. Als je spiegel goed beslaat, dan maak je scherm schoon, check met een felle lamp schuin op stofdeeltjes. Niets te zien?

kit erop en je bent klaar. Ik durf dat tegenwoordig zelfs met de hond naast me en die ploft ook van haar en stof :+

Setje van Spigen bijv. heeft zo’n guide die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:28:
[...]

Setjes van 10 euro hebben het ook.
die van jsaux heeft ook zo’n guide alleen die is niet echt 100% idioot proof te noemen, bij die specifieke van Spigen zit het systeem wat ik bedoel, heb jij een link van 1 die op 10 € zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:26:
[...]

Thuis op de bank hier docked op de tv.
O ja dat had ik wel wat duidelijker moeten omschrijven, dat bedoel ik hier ook, docked op TV en dan op de bank zittend. Misschien moet ik een betere bank kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
logix147 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:39:
[...]

die van jsaux heeft ook zo’n guide alleen die is niet echt 100% idioot proof te noemen, bij die specifieke van Spigen zit het systeem wat ik bedoel, heb jij een link van 1 die op 10 € zit?
Ik vond de frame makkelijk werken. Idioten houdt je natuurlijk altijd. Er zijn ook versies met dat systeem, amFilm verkoopt ze voor 13 euro.

Ik begrijp dat Spigen populair is, maar er zijn gewoon goedkopere opties die net zo goed zijn. Het verbaast me gewoon hoe vaak dit soort dure screenprotectors aanbevolen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 02-07-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:31
jori040 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:54:
Switch 2 breekt records met 5 miljoen verkochte exemplaren in eerste maand: https://playsense.nl/6542...emplaren-in-eerste-maand/

Dat beloofd veel goeds voor het najaar.
Het was geen reële data: https://www.reddit.com/r/..._the_switch_2_sales_leak/

We zullen binnenkort wel echte cijfers krijgen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Matomatisch schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:45:
[...]

Het was geen reële data: https://www.reddit.com/r/..._the_switch_2_sales_leak/

We zullen binnenkort wel echte cijfers krijgen verwacht ik.
Verwacht dat ze in het najaar echt gaan knallen.Er is op dit moment 1 nieuwe first-party titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09

Wat is de producent van het panel?

Want er is ook nog een 4) Nintendo heeft een voorkeur voor een (bijv.) Japanse fabrikant en die levert toevallig dit display :)

1) Ik denk niet dat de SoC extreem duur is en/of een verschil maakt voor de uiteindelijke keuze. Uiteindelijk wordt een console geprijsd op het niveau waarop men bereid is om het te betalen. De prijs van de hardware is eigenlijk niet eens heel relevant - ook Nintendo heeft sommige consoles initieel met verlies verkocht. Of andersom; ookal kost een beter panel +$1; over een paar miljoen devices is dat gewoon wel serieus geld.

2) Het kan wel een goede reden zijn om voor LCD te gaan ipv OLED. Over het algemeen zijn OLED's overigens zuiniger, maar het tonen van een wit scherm op piekhelderheid is over het algemeen zuiniger bij een LCD dan bij OLED. Om dergelijke pieken te voorkomen kan men voor LCD hebben gekozen. Maar; betere pixel response maakt het energieverbruik niet anders, dus dat zou ik toch als vergezocht bestempelen.

3) zie ook 1, maar het telt ongetwijfeld mee om geen OLED te doen om in de toekomst een upsell optie te creëren, dat is denk ik een open deur ;)

Uiteindelijk zijn er procentueel gezien maar weinig mensen die de aanschaf afhangen van dit soort opties. Nintendo kan het marketen als "beter dan de Switch 1!" en iedereen die de 2 naast elkaar legt, zal dat onderschrijven. Dat is voldoende, en daar blijft het dan gewoon bij.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Je hebt ook van die houders gemonteerd op een kussen wat je op jezelf kunt zetten zodat de Switch (of tablet of steam deck) voor je neus hangt.
De meeste die hier te krijgen zijn vond ik echter niet heel handig uitzien. Ik heb destijds voor mijn steam deck gekeken naar mechanism die een klik systeem hebben (getmechanism.com) maar de verzendkosten zouden de prijs zo ongeveer verdubbelen en dat werd me wat te gortig.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:28
Ik lees nu iets over ghosting. Was (of: is) dat destijds bij de Switch 1 ook het geval? Ik heb een v2 model, maar ik ervaar geen ghosting. Tenminste ik zie het niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 05:05
meesje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:05:
Ik lees nu iets over ghosting. Was (of: is) dat destijds bij de Switch 1 ook het geval? Ik heb een v2 model, maar ik ervaar geen ghosting. Tenminste ik zie het niet. :)
De Switch 1 (LCD) heeft ook geen vlot paneel, zie bijvoorbeeld de video van Monitors Unboxed die hier al gepost is. Het scherm van de Switch 2 is wel trager dan die van de Switch 1, waardoor het nu mogelijk meer mensen opvalt. Daar komt ook bij kijken dat de LCD techniek de afgelopen jaren niet stilgestaan heeft en moderne IPS panelen gemiddeld een stuk sneller zijn.

Maar het is eigenlijk heel simpel: als je er geen last van hebt moet je je er vooral niet druk om maken. Lekker genieten van je apparaat. :)
Pagina: 1 ... 101 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4