Je snapt mijn punt niet. Overigens doen alle ontwikkelaars dit: te veel de hardware pushen ten kosten van de gameplay.
Ik ben meer een pc gamer maar en heb maar 4 consoles gehad: een Sega 16, een ds, een Switch 1 en 2.
Die Sega 16 (zeker aan het eind v/d cyclus) en al helemaal de nintendo DS leverden gewoon geen high end games. En dat vond iedereen prima, het is een ander product. Gewoon een cartridge in de console steken en het werkt. Het werkte gewoon op je console zoals verwacht. Minder mooi dan high end, maar zonder problemen speelbaar Als je betere graphics wil heb je een ander systeem nodig.
De switch 1 is in dat opzichte gewoon een drama. Die probeert games te draaien die het gewoon niet aankan. Vrijwel alle games hebben ernstige frame rate problemen.
Ik denk ook dat Nintendo weinig keus had met een handheld uit 2017, ik verwijt ze niets, maar persoonlijk vind ik de meeste games op een switch 1 dramatisch om te spelen.
Nu is er betere hardware en kan de Switch wel een 3d game met een fatsoenlijke resolutie draaien in 60 (of misschien zelfs 30) FPS voor een zorgeloze ervaring. Maar het is nog steeds niet high end. Dat is een pc of ps5 pro, maar dat geeft helemaal niet. Ik vind de Switch 2, in tegenstelling tot de 1, daarom ook een prima console. En kijk erg uit naar toekomstige exclusives.
Maar dan moeten ze niet alles uit het systeem willen persen ten koste van de framerate. Het is toch niet high end, dat wordt het ook niet. Maak het dan maar wat minder mooi. Ik wil gewoon een cartridge inpluggen en een game op 60fps spelen zonder zorgen. De graphics interesseren mij niet, het blijft een switch, low end. Prima. Net zoals mario kart world, dat is een goed voorbeeld. Het werkt gewoon en ziet er prima uit. Natuurlijk kunnen de graphics beter, maar dat doet er helemaal niet toe.
Wat betreft Donkey Kong Bananza: de game is nog niet uit en we moeten het maar zien, misschien valt het mee, maar ik maak mij hier wel een beetje zorgen over. Dat je weer een hele ritst technisch matige games krijgt voor de Switch 2 omdat ontwikkelaars er teveel uit willen persen.
[
Voor 8% gewijzigd door
friketje1 op 02-07-2025 08:57
]