Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36
Ik kan er echt niet wakker van liggen van dat hele geneuzel inzake het scherm. Als ik het niet had geweten, had ik niks gezien. Nu ik het weet, zie ik nog steeds niks. 99% van de mensen hier zullen het niet eens zien.

Zodra iemand met een vergrootglas of met een telefoon op slomo gaat lopen filmen om iets te bewijzen, is het een non-issue in mijn optiek :P

Dus, lekker gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:05
Eergisteren Super Mario Odyssey uitgeprobeerd op de Switch 1 en veel zitten draaien met de camera en daar wordt het scherm ook een beetje blurry tijdens het draaien. Het is misschien irritant als je er extra op gaat letten, zoveel slechter vind ik het scherm van de Switch 2 niet. Ik vind het juist tof om nu met 1080p handheld te kunnen gamen, het ziet er echt scherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:15
xyler schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:20:
[...]

De Switch 1 (LCD) heeft ook geen vlot paneel, zie bijvoorbeeld de video van Monitors Unboxed die hier al gepost is. Het scherm van de Switch 2 is wel trager dan die van de Switch 1, waardoor het nu mogelijk meer mensen opvalt. Daar komt ook bij kijken dat de LCD techniek de afgelopen jaren niet stilgestaan heeft en moderne IPS panelen gemiddeld een stuk sneller zijn.

Maar het is eigenlijk heel simpel: als je er geen last van hebt moet je je er vooral niet druk om maken. Lekker genieten van je apparaat. :)
Het is ook niet dat ik op zoek ben, maar vroeg het me gewoon af. In de spellen die we gespeeld hebben, zowel docked als handheld valt me bij de Switch 1 niks op: geen ghosting, maar ook geen frame rate issues (terwijl die laatste er kennelijk echt wel zijn). Het ging even door me heen om te upgraden naar een (tweedehands) OLED, maar zo lang ik ze niet naast elkaar houd, vind ik het LCD scherm nog prima. Destijds ook even een Lite gehad, maar daarvan vond ik het scherm te klein. Dat is wellicht nog een pre van de OLED: een nog groter scherm. Of de Switch 2 natuurlijk, maar ik wacht wel tot er een revisie/update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:23:
Eergisteren Super Mario Odyssey uitgeprobeerd op de Switch 1 en veel zitten draaien met de camera en daar wordt het scherm ook een beetje blurry tijdens het draaien. Het is misschien irritant als je er extra op gaat letten, zoveel slechter vind ik het scherm van de Switch 2 niet. Ik vind het juist tof om nu met 1080p handheld te kunnen gamen, het ziet er echt scherp uit.
Switch 1 met LCD of de Switch OLED? Ghosting is mij verder ook niet opgevallen (vergeleken met de Switch OLED). Mogelijk ben ik er minder gevoelig voor of er is sprake van een kwaliteitsverschil in de schermen of vind ik het acceptabel. Het is voor mij ook alweer sinds 2021 dat ik de Switch v2 gezien heb, van de Switch v1/v2 naar de Switch OLED vond ik qua beeld een enorme vooruitgang.

Wellicht dat er wel meer ghosting te zien is bij Mario Odyssey op de Switch 2, maar de Switch 2 update maakt de game een stuk mooier vanwege de hogere resolutie en minder tot geen aliasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat het weer over ghosting gaat. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik het zelf amper of niet zie in Super Mario World, maar ik zal later nog eens proberen.

Wat mij betreft alleszins voorlopig geen groot probleem, maar dit is waarschijnlijk deels persoonlijk en deels schermloterij.
De AmFilm matte versie kreeg ook goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:49

RayNbow

Kirika <3

sderooij schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:17:
Ik kan er echt niet wakker van liggen van dat hele geneuzel inzake het scherm. Als ik het niet had geweten, had ik niks gezien. Nu ik het weet, zie ik nog steeds niks. 99% van de mensen hier zullen het niet eens zien.
Volgens een poll op een ander forum merkt 77% er niets van. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:05
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Switch 1 met LCD of de Switch OLED? Ghosting is mij verder ook niet opgevallen (vergeleken met de Switch OLED). Mogelijk ben ik er minder gevoelig voor of er is sprake van een kwaliteitsverschil in de schermen of vind ik het acceptabel. Het is voor mij ook alweer sinds 2021 dat ik de Switch v2 gezien heb, van de Switch v1/v2 naar de Switch OLED vond ik qua beeld een enorme vooruitgang.

Wellicht dat er wel meer ghosting te zien is bij Mario Odyssey op de Switch 2, maar de Switch 2 update maakt de game een stuk mooier vanwege de hogere resolutie en minder tot geen aliasing.
Een oude Switch 1 met LCD, Switch OLED heb ik nooit mogen aanschouwen. Gelukkig ook maar want anders was ik dan beter gewend, een Switch 2 OLED zie ik niet zo snel gebeuren met 120hz en VRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:59:
[...]

Ja maar dat zijn ook geen Tweakers :P
True, maar Tweakers zijn ook niet de belangrijkste doelgroep voor Nintendo. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:05:
[...]

Tweakers vinden zich zelf anders erg belangrijk hoor.
Alsof Nintendo daar een boodschap aan heeft. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 07:03
meesje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:38:
[...]

Het is ook niet dat ik op zoek ben, maar vroeg het me gewoon af. In de spellen die we gespeeld hebben, zowel docked als handheld valt me bij de Switch 1 niks op: geen ghosting, maar ook geen frame rate issues (terwijl die laatste er kennelijk echt wel zijn). Het ging even door me heen om te upgraden naar een (tweedehands) OLED, maar zo lang ik ze niet naast elkaar houd, vind ik het LCD scherm nog prima. Destijds ook even een Lite gehad, maar daarvan vond ik het scherm te klein. Dat is wellicht nog een pre van de OLED: een nog groter scherm. Of de Switch 2 natuurlijk, maar ik wacht wel tot er een revisie/update is.
Een van de mogelijke verklaringen die ik in de meest recente podcast van Digital Foundry gehoord had is dat het (buiten je gevoeligheid voor dit soort zaken) ook afhankelijk zou zijn van waar je tijdens het gamen naar kijkt. Er is een grote groep mensen die voornamelijk naar hun karakter kijken. Die blijft in de meeste spellen voor het grootste deel van de tijd ruwweg op dezelfde plek van je scherm staan, waardoor het minder opvalt. De groep mensen die meer "rondkijkt" tijdens het bewegen van de camera zou er dan sneller last van hebben.

Zelf valt het me wel op (zoals het me ook opvalt bij de 120hz LCD panelen van Apple), maar het stoort me in dit geval (nog) niet. Nou speel ik toch liever docked, dus boeit het me ook vrij weinig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyler
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 07:03
Vraagje voor degenen die TOTK spelen: valt het jullie ook op dat de interne resolutie van het spel vlak na laadschermen en bij camera-overgangen in cutscenes voor een moment omlaag gaat? Meestal schakelt 'ie wel weer terug naar een hogere resolutie na ~1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

MazeWing

The plot thickens...

xyler schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:14:
[...]

Een van de mogelijke verklaringen die ik in de meest recente podcast van Digital Foundry gehoord had is dat het (buiten je gevoeligheid voor dit soort zaken) ook afhankelijk zou zijn van waar je tijdens het gamen naar kijkt. Er is een grote groep mensen die voornamelijk naar hun karakter kijken. Die blijft in de meeste spellen voor het grootste deel van de tijd ruwweg op dezelfde plek van je scherm staan, waardoor het minder opvalt. De groep mensen die meer "rondkijkt" tijdens het bewegen van de camera zou er dan sneller last van hebben.

Zelf valt het me wel op (zoals het me ook opvalt bij de 120hz LCD panelen van Apple), maar het stoort me in dit geval (nog) niet. Nou speel ik toch liever docked, dus boeit het me ook vrij weinig. :P
Zolang er mensen zijn (lees: collega's van mij) die geen verschil zien tussen hun telefoon die op 60hz of 120hz draait, denk ik dat er genoeg mensen zijn die het simpelweg niet zien omdat ze er:
a: niet op letten
b: niet weten waar ze moeten kijken
c: (de meeste) er gewoon geen "getraind" oog voor hebben.

Heel vaak hebben mensen hun tv op standje 100 staan met de kleuren die veel te blauw zijn + ook nog eens een boel motion interpolation zooi. En mensen vinden het kennelijk allemaal prachtig. Pas als je weet hoe het er uit moet (en kan) zien dan is het echt een gevalletje: "what has been seen cannot be unseen".

Verder denk ik dat het vooral "engineering laziness" is en ze het al redelijk snel "goed genoeg" vonden. Hopelijk kunnen ze de display controller nog aanpassen met firmware om iets van overdrive aan te zetten echter zou het me ook niets verbazen als ze dit niet kunnen omdat het niet meer achteraf aan te passen is (omdat de display controller echt apart zit).

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MazeWing schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:30:
[...]

Zolang er mensen zijn (lees: collega's van mij) die geen verschil zien tussen hun telefoon die op 60hz of 120hz draait, denk ik dat er genoeg mensen zijn die het simpelweg niet zien omdat ze er:
a: niet op letten
b: niet weten waar ze moeten kijken
c: (de meeste) er gewoon geen "getraind" oog voor hebben.

Heel vaak hebben mensen hun tv op standje 100 staan met de kleuren die veel te blauw zijn + ook nog eens een boel motion interpolation zooi. En mensen vinden het kennelijk allemaal prachtig. Pas als je weet hoe het er uit moet (en kan) zien dan is het echt een gevalletje: "what has been seen cannot be unseen".

Verder denk ik dat het vooral "engineering laziness" is en ze het al redelijk snel "goed genoeg" vonden. Hopelijk kunnen ze de display controller nog aanpassen met firmware om iets van overdrive aan te zetten echter zou het me ook niets verbazen als ze dit niet kunnen omdat het niet meer achteraf aan te passen is (omdat de display controller echt apart zit).
Als ik het scherm vergelijk van mijn iPhone 14 Pro Max met mijn vorige iPhone (11) dan zie ik wel verschil met bv scrollen, maar niet dat het scherm van de 11 niet werkbaar vind. Ik ben daarin wellicht een uitzondering, maar dat scherm vind ik zelf ook wel prima.
Idem voor mijn televisie, we kijken nu al 10 jaar naar een (destijds vrij goede) Full HD televisie. Deze vind ik nog steeds prima. Een voetbalwedstrijd, F1 race of Netflix serie wordt er echt niet beter op met een 4K televisie. :) Kennelijk ben ik daar te nuchter in en vind ik de kwaliteit van de content, gameplay, etc. belangrijker dan de kwaliteit van een scherm.

Weer een beetje on topic. :) Ik speel nu opeens meer handheld. Qua formaat van het scherm zou ik daarom best wel willen upgraden naar een Switch 2. Ik heb nu 6,2 inch. Een OLED is 7 inch, maar een Switch 2 zelfs 7,9 inch. Best flink groter scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 02-07-2025 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje Hier ook een 10 jaar oude Full HD tv. Zolang het niet stuk is vind ik het ook een beetje zonde om het dan maar te vervangen en het bevalt mij ook nog prima. Ik weet dat het mooier en beter kan (ook gezien), maar geen haast mee.

Bij mijn iPhone heb ik ook andere verwachtingen van het scherm dan bij een Nintendo product.

Het grotere schermformaat is inderdaad een leuke upgrade. Al vind ik de handheld als geheel wel aan de grote kant worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Waarschijnlijk maakt ongeveer 95% zich geen zorgen om het scherm, alleen enthousiasts en Tweakers. We hebben het hier over speelgoed: Een spelcomputer.

Je wilt ook niet weten bij hoeveel mensen de Samsung TV uit de doos jaren op standje LSD Trip Levendig winkeldemonstratie staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 02-07-2025 20:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:33:
@meesje Hier ook een 10 jaar oude Full HD tv. Zolang het niet stuk is vind ik het ook een beetje zonde om het dan maar te vervangen en het bevalt mij ook nog prima. Ik weet dat het mooier en beter kan (ook gezien), maar geen haast mee.

Bij mijn iPhone heb ik ook andere verwachtingen van het scherm dan bij een Nintendo product.

Het grotere schermformaat is inderdaad een leuke upgrade. Al vind ik de handheld als geheel wel aan de grote kant worden.
Helemaal niet bij stil gestaan. Naast een groter scherm, is de Switch zelf natuurlijk ook groter geworden. Dat was bij Switch > OLED niet het geval. Misschien toch nog even kijk naar een OLED Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:41

Turfschipper

Hup NAC

logix147 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:39:
[...]

die van jsaux heeft ook zo’n guide alleen die is niet echt 100% idioot proof te noemen, bij die specifieke van Spigen zit het systeem wat ik bedoel, heb jij een link van 1 die op 10 € zit?
Idiot proof he….. dit komt wel ff binnen…. besteld en ga het toch zelf proberen 💪🏻😂.

Ok… heb nu een rubber hoes, een case, screenprotectors…. Mis ik nog iets? Uhmmm…..

Oja! De Switch 2 nog… 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-07 16:38
Disfigured schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Als handheld-only speler sta ik eigenlijk op 't punt om m'n Switch 2 weer te verkopen door die ghosting issues. Ik erger me er mateloos aan. Moet ook wel zeggen dat ik er best gevoelig voor ben. Niet voor niks dat alles bij mij thuis OLED is. Vooral (snelle) 2D games zijn echt verschrikkelijk, vind ik. Gister even Sonic Mania gespeeld en ik vond het echt heel irritant. Ja, het is heus wel speelbaar, maar na jaren op een OLED Switch en Steam Deck OLED gespeeld te hebben is dit gewoon zwaar ondermaats.
En voor hoeveel euro wil je hem verkopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptnObvious
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-07 15:44
Ik heb een vraagje waar iemand van jullie vast een goed antwoord op heeft. Ik heb een tv met maar 2 HDMI-poorten erin, eentje in gebruik door mijn receiver (enkel full hd helaas) en de andere wordt gebruikt door mijn 4k Apple-tv. Nu is er een switch 2 bij gekomen (en in de toekomst een PS5) en ben ik dus steeds die HDMI-kabel handmatig aan het omwisselen.

Dus om dit op te lossen ben ik op zoek naar een HDMI-splitter, heeft iemand advies voor een goede of kan iemand mij vertellen waar ik op z'n minst op moet letten. Ik zou er graag eentje hebben die enigszins toekomst bestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:18
CptnObvious schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:34:
Ik heb een vraagje waar iemand van jullie vast een goed antwoord op heeft. Ik heb een tv met maar 2 HDMI-poorten erin, eentje in gebruik door mijn receiver (enkel full hd helaas) en de andere wordt gebruikt door mijn 4k Apple-tv. Nu is er een switch 2 bij gekomen (en in de toekomst een PS5) en ben ik dus steeds die HDMI-kabel handmatig aan het omwisselen.

Dus om dit op te lossen ben ik op zoek naar een HDMI-splitter, heeft iemand advies voor een goede of kan iemand mij vertellen waar ik op z'n minst op moet letten. Ik zou er graag eentje hebben die enigszins toekomst bestendig is.
Heb je wel een optie om een optische audio kabel te gebruiken ?
Dan houd je een HDMI poort open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptnObvious
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-07 15:44
jori040 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:39:
[...]

Heb je wel een optie om een optische audio kabel te gebruiken ?
Dan houd je een HDMI poort open.
Dit heb ik in het verleden geprobeerd, maar dit gaf audio sync issues met mijn Apple TV. Plus wanneer ik dan de PS5 (voor GTA 6) erbij wil gaan gebruiken kom ik weer een poort te kort. Mijn voorkeur gaat uit naar meer HDMI-poorten beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:50
Ik copypaste even mijn ervaring van eerder, Tldr: Ik heb hem persoonlijk uiteindelijk er afgehaald, ik vond de "fuzzy" in heldere delen van het beeld zoals de lucht storend, en heb nu een normale protector, vind dit veel fijner, maar misschien ben je zelf meer gewend aan matte protectors:

Recent een anti-reflectieve screen protector besteld https://www.amazon.nl/-/e...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ik dacht dat is chill, 99% transparant, had eigenlijk een beetje de veronderstelling dat het net zoals bij een bril helder glas met een soort coating zou zijn, vind de reflecties soms best storend en had bij de Switch 1 een protector die heel snel weerkaatste, dus ik dacht, ik probeer wat nieuws.

Helaas blijkt dit geen helder glas maar mat glas zoals bij een matte laptop, ik merk dat ik dit toch storend vind op de kleine afstand die je hebt van een Switch in handheld, bij bijvoorbeeld Mario Kart World of Tears of the Kingdom zie je in de heldere delen van het spel: De lucht, zon, gras, etc. de "fuzzies" van de matte coating en zit ik daar steeds op te focussen. Ik zie dat nu ook staan op de listing, beetje verwarrend want ze benoemen "crystal clear transparency" maar dan ook "matte". Dat was mij niet opgevallen. Verder overigens prima ding, fijn dat hij dun is, en zo'n guide is top, dan weet je zeker dat hij recht zit

Laat het nog even erop om te kijken of ik er aan kan wennen, maar denk dat ik toch maar een "normale" screen protector bestel, beter opletten volgende keer!

Overigens merkte ik bij het applyen van deze protector zeker ook een hoop kleine krasjes in de standaard "shatter protector" van Nintendo. Op zich kan dit niet zo'n kwaad want als je een andere protector er overheen plakt dan vult de adhesive die krajses toch wel op en valt het niet meer op, maar het is dus zeker een aanrader om een protector te doen als je krassen storend vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door 259tim op 17-06-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
CptnObvious schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:44:
[...]

Dit heb ik in het verleden geprobeerd, maar dit gaf audio sync issues met mijn Apple TV. Plus wanneer ik dan de PS5 (voor GTA 6) erbij wil gaan gebruiken kom ik weer een poort te kort. Mijn voorkeur gaat uit naar meer HDMI-poorten beschikbaar hebben.
Oke.
Heb door de jaren heen best wel wat schermen gehad maar die waren meestal wel voorzien van 3 of 4 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Donkey Kong toch ook maar gepreordered. Beelden zien er wel geinig uit.
Digitaal bij Amazon Japan, 43 euro zo'n beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
matthijst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:35:
Als je dan toch digitaal bezig bent is dat een mooie deal.Zelf wil ik op de Switch alles het liefst nog fysiek hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
CptnObvious schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:34:

Nieuwe versterker met genoeg poorten? Dat zou mijn optie zijn. Ben zelf vroeger van een JVC naar een Marantz 1080p naar een Marantz met 4k gegaan en meer dan genoeg aansluitingen. Alhoewel ik nu omdat we en de Switch 1 2x hebben en een Switch 2 nu, toch de kabel in de voorkant aan het pluggen haha.

Maar wij hebben dan best wel wat apparaten staan en in gebruik.

Maar het hoeft de wereld niet te kosten om je versterker te vervangen voor een prima versterker met genoeg aansluitingen, maar dat is mijn mening en wilde het je toch meegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zelf pas deze van Ali besteld, maar dat is een hdmi matrix omdat ik gelijk wat oude consoles aan wil gaan sluiten en wil kunnen schakelen tussen de tv die ik als monitor gebruik op mijn bureau en de tv aan de muur (staan dichtbij elkaar). Ik heb echter nog niet de kans gehad hem aan te sluiten... Zal proberen dat binnenkort te doen om in ieder geval te testen of het werkt.
Ik weet alleen niet of ik in de switch goed kan zien of ik inderdaad een 4k120 connectie heb, anders even de Xbox er aan hangen daarvan weet ik zeker dat die me dat vertelt.

Edit: mocht iemand deze post later nog zien... Ondertussen getest en werkt prima. De Switch 2 blijkt helemaal geen 4k 120 te ondersteunen, alleen op lagere resoluties, had ik me niet gerealiseerd (maakt ook niet uit verder) maar mijn pc en Xbox Series x konden zonder problemen 4k 120 gebruiken. In eerste instantie dacht ik even dat het ding inputlag toevoegde maar dat was mijn tv die niet meer op game mode stond. Eenmaal geactiveerd geen probleem meer (heb nog een tijdje zitten testen met zo'n reactiesnelheid test of ik langzamer was via de matrix maar was niet zo, terwijl dat zonder game mode wel heel duidelijk was).

[ Voor 33% gewijzigd door Finraziel op 04-07-2025 20:33 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Hier wel een interessant stuk van Nintendo Everything over de Switch 2 en hoe Nintendo door extra authenticatie (DRM) alle USB-C docks incompatible heeft gemaakt.

Ze zouden in theorie middels updates de (op moment van schrijven) enige werkende third party dock onbruikbaar kunnen maken.

https://nintendoeverythin...arty-docks-compatibility/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 15:05
Kan je dit wel spelen in Europa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kobject schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:09:
[...]

Kan je dit wel spelen in Europa?
Zou je andersom kunnen uitleggen waarom het niet zou kunnen? Want dat is niet het geval. Games zijn regio vrij, ook die uit Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54
L23 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Zou je andersom kunnen uitleggen waarom het niet zou kunnen? Want dat is niet het geval. Games zijn regio vrij, ook die uit Japan.
Zijn er niet specifiek games op cartridge die alleen in bepaalde talen uitgebracht worden. Zo had ik een game in Zuid-Korea vast waarbij de spraak alleen Japans was en de tekst alleen Koreaans. Was dan ook geen westers spel maar dan nog. Was dan wel een spel op cartridge, als het digitaal is maakt het dacht ik niets uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 03-07-2025 15:36 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:35:
[...]

Zijn er niet specifiek games op cartridge die alleen in bepaalde talen uitgebracht worden. Zo had ik een game in Zuid-Korea vast waarbij de spraak alleen Japans was en de tekst alleen Koreaans. Was dan ook geen westers spel maar dan nog. Was dan wel een spel op cartridge, als het digitaal is maakt het dacht ik niets uit.
Die game kan je gewoon op je Nintendo Switch spelen in Nederland. Er zijn inderdaad games die fysiek zijn uitgebracht waar geen Engels etc. op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
sderooij schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:32:
[...]

argh nog twee weken...ik zou zeggen: releasen die handel!
Heeft wel wat om midden in de zomer uit te kijken naar een AAA Nintendo productie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wat een nietszeggende review! Ben echt beter gewend van hem.

Wel grappig om al die killswitch ads te zien met de wetenschap dat het (op dit moment) gewoon een slecht product is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

MazeWing schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:21:
[...]

Wel grappig om al die killswitch ads te zien met de wetenschap dat het (op dit moment) gewoon een slecht product is.
Gaming produceten is niet echt zijn ding, dit was gewoon een verplichte review denk ik.

Ik gebruik de killswitch.. en buiten de rechter joycon die iets los zit (laat niet los bij mij, en dit gaan ze oplossen met nieuwe gratis joycon covers) is het echt een heel goede case juist. Ik zou echt niet meer zonder willen. Zonder voelt de switch 2 ineens stukken goedkoper aan.

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 04-07-2025 09:52 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
1 dingetje met die Japanse eshop-codes: als je nog tegoed hebt in heb in je NL-account, dan moet je dat eerst opmaken. Of de code via een Japans account gebruiken (had d'r al 1 voor Japanse games).
Net even getest met de Welcome Tour (€5,26).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Het was wat meer een opsomming van specs dan echt een review idd. Vond het wel geinig om een mening te zien van een “niet echt gamer”. Prima digitaal behang wat mij betreft, gekeken terwijl ik zelf op de switch speelde :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:38
[...]

Nevermind :+ Je had het over de Killswitch

[ Voor 44% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-07-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thomas schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:42:
Hier helaas geconstateerd dat het linker speakertje merkbaar minder hard gaat dan rechts. Ook even gemeten met een dB meter om te controleren dat ik niet gek aan het worden ben :+. Heb maar een ticket aangemaakt bij de technische dienst. Daar is mijn oude Switch 1 in 2017 ook een keer geweest en dat ging veel sneller dan ik had verwacht. Hoe zijn de ervaringen hier met de snelheid van Nintendo’s service?
Het duurde even, maar ze hebben dit netjes opgelost. Ik heb een vervangende console gekregen en een geinig stickervel :*) . Het leek even alsof PostNL het pakket kwijt was omdat er nooit een scan is gemaakt bij aflevering, maar eigenlijk is het de Technische Dienst die het momenteel druk heeft dus het duurde lang voordat hij was ingescand. In totaal heeft het net wat meer dan 2 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
Thomas schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:54:
[...]

Het duurde even, maar ze hebben dit netjes opgelost. Ik heb een vervangende console gekregen en een geinig stickervel :*) . Het leek even alsof PostNL het pakket kwijt was omdat er nooit een scan is gemaakt bij aflevering, maar eigenlijk is het de Technische Dienst die het momenteel druk heeft dus het duurde lang voordat hij was ingescand. In totaal heeft het net wat meer dan 2 weken geduurd.
Hoe erg was dit merkbaar? Ik heb nog niets gemeld maar dat komt waarschijnlijk door het spel wat ik nu aan het spelen ben. Donkey Kong Country HD, kan mij ook niet voorstellen dat dat ook echt iets doet met surround sound :P

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Daniel. schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:17:
[...]

Hoe erg was dit merkbaar? Ik heb nog niets gemeld maar dat komt waarschijnlijk door het spel wat ik nu aan het spelen ben. Donkey Kong Country HD, kan mij ook niet voorstellen dat dat ook echt iets doet met surround sound :P
Als in, de klacht? Ja behoorlijk merkbaar. Het wisselde wel per moment wat mij doet vermoeden dat er waarschijnlijk gewoon een connector o.i.d niet goed zat. Toen ik de Switch aan mijn partner gaf zei ze direct “Oh ja, dit is wel irritant”. Dat was voor mij bevestiging dat ik hem op moest sturen. Ik ben zelf een behoorlijke audio nerd en zij helemaal niet, dus vandaar dat ik in eerste instantie twijfelde of ik overdreef of niet. Vervelend om zo’n nieuwe console even kwijt te zijn maar ik wil hem graag mee op vakantie over een paar weken, dus ik dacht liever nu dan straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 13:25
Hi, ik merk dat mijn rechter joycon vaak niet helemaal is opgeladen (60~70%) zelfs nadat hij constant aan de console zit en dat ik met een (switch 1) pro controller aan het spelen ben. Ik heb gelezen dat dit vaker voorkomt. Als je heir ook last van hebt, dan zou de joycons updaten dit probleem moeten oplossen, dit gebeurt niet automatisch, hiervoor moeten je joycons dus nog wel charge hebben en aan de console vastzitten en vervolgens handmatig de controllers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Aangezien ik nu steeds meer met de Switch 1 in handheld mode speel, ben ik door onderstaande video enthousiaster geworden over de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:38:
Aangezien ik nu steeds meer met de Switch 1 in handheld mode speel, ben ik door onderstaande video enthousiaster geworden over de Switch 2.
[YouTube: Nintendo Switch 2 Review - Best Worst Console Ever.]
Wat maakt er in de review jouw enthousiaster? Ik ben tevreden met de Switch 2 als handheld, maar als je een Nintendo product wil met de volgende generatie games heb je sowieso weinig keus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Wat maakt er in de review jouw enthousiaster? Ik ben tevreden met de Switch 2 als handheld, maar als je een Nintendo product wil met de volgende generatie games heb je sowieso weinig keus :P
Nog simpeler: als je Nintendo spellen wil spelen (op de tv en/of handheld) heb je geen andere keuze.

Als je een multi platform spel zoals Cyberpunk op de switch 2 gaat spelen (enkel docked) terwijl je ook een ps5/xbx (of krachtige pc) hebt dan maak je volgens mij een verkeerde keuze.

Daarnaast is het eigenlijk hetzelfde als bij de MKBHD review. Het voegt echt niets toe zoveel weken na release. Alsof het echt een “moetje” was…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Nog simpeler: als je Nintendo spellen wil spelen (op de tv en/of handheld) heb je geen andere keuze.

Als je een multi platform spel zoals Cyberpunk op de switch 2 gaat spelen (enkel docked) terwijl je ook een ps5/xbx (of krachtige pc) hebt dan maak je volgens mij een verkeerde keuze.

Daarnaast is het eigenlijk hetzelfde als bij de MKBHD review. Het voegt echt niets toe zoveel weken na release. Alsof het echt een “moetje” was…
Bovenstaande review is ook niet nieuw, iets van 3 weken oud. Voor meesje is het wel nieuw en heeft nog geen Switch 2 aangeschaft. Daarom was ik benieuwd. De review zelf een tijdje terug ook gezien volgens mij, maar inmiddels heeft dat voor mij ook geen zin meer.

Maar gewoon benieuwd hoe meesje er tegen aan kijkt, ik zie zowel voor- als nadelen aan handheld gamen op een Switch 2 ook omdat hij nog twijfelde over een Switch OLED. Kijk je echter uit naar nieuwe generatie games dan is de Switch 2 sowieso de beste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 15:30
matthijst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:56:
1 dingetje met die Japanse eshop-codes: als je nog tegoed hebt in heb in je NL-account, dan moet je dat eerst opmaken. Of de code via een Japans account gebruiken (had d'r al 1 voor Japanse games).
Net even getest met de Welcome Tour (€5,26).
Ja wisselen van store is niet goed voor je tegoed. Beter gewoon andere account aanmaken voor specifieke store en met je main account spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessant. Ik speculeer nu, maar het klinkt alsof Portkey Games een "snelle" port heeft gedaan van de last-gen versie, DLSS heeft geïmplementeerd, en verder gewoon heeft geprobeerd om op lanceerdatum klaar te zjin met enkele optimalisaties van de assets. Voor mij ziet het er toch beter uit dan de PS4 versie. Alleszins zeker voldoende voor mensen die graag Hogwarts Legacy willen spelen op een Nintendo platform. Mogelijk zou het nog beter kunnen met wat meer budget.

Overigens is de docked resolutie 1440p30 na DLSS. handheld 1080p - dit toch volgens deze press release voor de publicatie van het spel in Japan.

Ik blijf het verder raar vinden dat Digital Foundry blijft spreken over een "goedkoper DLSS algoritme." Dat lijkt speculatie van hun kant die ze blijven volhouden. Natuurlijk gaat men op Switch 2 geen transformer model gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 04-07-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hogwarts is echt een leuke game. Helemaal voor die 10 euro upgrade. 25+ uur in zitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Strikers 2 is in de aanbieding. Dat gebeurd niet vaak. Ff opgepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
matthijst schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:13:
Hogwarts is echt een leuke game. Helemaal voor die 10 euro upgrade. 25+ uur in zitten nu.
ik heb de game vorig jaar al tot 92% completion gespeeld op de ps5, maar die toen helaas verkocht.
Nu op de switch 2 opnieuw begonnen, en moet zeggen: ben dik tevreden. Moet wel zeggen dat de s2 volgens mij met gemak iets meer fps aan zou kunnen, jammer dat we geen optie hebben net als fast fusion om de grafische modus te veranderen.

maar ook erg leuk dat muis ondersteuning er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Natuurlijk zijn de Nintendo exclusives erg tof. Maar ik werd vnl. enthousiast over de vergelijking met andere handhelds voor third party games. Een vrij goede beeldkwaliteit terwijl de accuduur (in vergelijking met de andere handhelds) nog aardig acceptabel is. Ik ben erg benieuwd hoe straks bv FC26 er uit zal zien op de Switch 2 in handheld.
Wat overigens voor mij nieuw was, is dat het geluid vrij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:58:
[...]

Natuurlijk zijn de Nintendo exclusives erg tof. Maar ik werd vnl. enthousiast over de vergelijking met andere handhelds voor third party games. Een vrij goede beeldkwaliteit terwijl de accuduur (in vergelijking met de andere handhelds) nog aardig acceptabel is. Ik ben erg benieuwd hoe straks bv FC26 er uit zal zien op de Switch 2 in handheld.
Wat overigens voor mij nieuw was, is dat het geluid vrij goed is.
Ik bedoelde niet de Nintendo exclusives specifiek hoor. Zelf zoveel meer third party games gekocht, zal bij de Switch 2 niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:01
Ik schrok vandaag toch best wel van 90 naar 42% in handheld modus in amper een uur tijd. Moet je dat systeemtrucje nog steeds doen om de batterij te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:11:
Ik schrok vandaag toch best wel van 90 naar 42% in handheld modus in amper een uur tijd. Moet je dat systeemtrucje nog steeds doen om de batterij te resetten?
Dat was volgens mij alleen als het ding zegt praktisch leeg te zijn maar dan toch nog heel lang door blijkt te kunnen. 48% accu verbruik in een uur is volgens mij aardig volgens verwachting, afhankelijk van wat je aan het spelen was.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Aan de ene kant denk ik er had wat meer batterij ingemogen. Echter de opties kwa laden en powerbanks zijn zo talrijk... En vaak heb je die toch al bij voor je phone, iPad etc. Dan kies ik toch voor als het nu is.

Want extra batterij betekent ook dat de switch zwaarder wordt. En dat heb ik liever niet. Voor thuis is het geen enkel probleem. (Voor mij als handheld speler)

Ik zit er overigens aan te denken de 2 als thuis console te gebruiken. En dan mijn lite als kampeer/onderweg/vakantie apparaat in te zetten. Op zich geen verkeerde combi, en zo blijft mijn 2 fonkelmooi.

[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 04-07-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Turfschipper schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:23:
Strikers 2 is in de aanbieding. Dat gebeurd niet vaak. Ff opgepikt.
Deze?
https://www.nintendo.com/...3EL7TADswEVVKo5_NVFXfr4Lu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Yep. Deel 3 ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Julos schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Even wat foto's van de Antank met en zonder Switch 2. Onderin is vrijwel geen ruimte voor toevoer/afvoer van lucht. Geen idee of dat voor (grote) problemen kan zorgen bij langdurig spelen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hoe bevalt deze Dockingstation nu? Hier ook nog opzoek naar een tweede, maar een extra originele voor €109,99 gaat wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Ik weet niet wat ze nu met de switch 2 bluetooth integratie hebben gedaan (ie. verneukt), maar nu gaat mijn switch uit het niets verbinding maken met mijn headset die al verbonden staat met mijn laptop waar YouTube wordt afgespeeld.
Dit is nieuw, vorige week was dit niet.

Anderen wellicht ook dit probleem? Heb mijn apparaat maar verwijdert en ga maar bekabeld verder met mijn leven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:59
Jumpman schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Hoe bevalt deze Dockingstation nu? Hier ook nog opzoek naar een tweede, maar een extra originele voor €109,99 gaat wat ver.
Tot nu toe gaat het helemaal goed. Ik speel vooral Echoes of Wisdom. Deze Antank-dock is gekoppeld met een LG C9 65". De Switch 2 connect probleemloos. Geen verschil t.o.v. de originele dock die bij m'n PC monitor staat. En mocht Nintendo zelf iets wijzigen, dan kan de dock via USB een firmware upgrade krijgen. Dus het lijkt ook een toekomstbestendig ding te zijn. :)

Enige mogelijke nadeel zoals in het topic genoemd: de dock heeft inderdaad geen ventilatierooster. Geen idee of dat problemen kan veroorzaken met grafisch zwaardere games zoals Cyberpunk icm lang achter elkaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:06

Esumontere

Floep, banaan.

sderooij schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:
Ik weet niet wat ze nu met de switch 2 bluetooth integratie hebben gedaan (ie. verneukt), maar nu gaat mijn switch uit het niets verbinding maken met mijn headset die al verbonden staat met mijn laptop waar YouTube wordt afgespeeld.
Dit is nieuw, vorige week was dit niet.

Anderen wellicht ook dit probleem? Heb mijn apparaat maar verwijdert en ga maar bekabeld verder met mijn leven :P
Had je vorige week je headset al gekoppeld aan je Switch? En staat je Switch aan of in slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Spigen eerste keer zat er een haar die uit het niets ineens ertussen zat. 2de kans, zit er een bubbel in het midden, en die krijg ik met geen mogelijkheid weg.

Ik ga dit NOOIT meer zelf doen, kutzooi.

Systeem over gezet, is nu alles aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 21:06
Turfschipper schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:00:
Spigen eerste keer zat er een haar die uit het niets ineens ertussen zat. 2de kans, zit er een bubbel in het midden, en die krijg ik met geen mogelijkheid weg.

Ik ga dit NOOIT meer zelf doen, kutzooi.

Systeem over gezet, is nu alles aan het downloaden.
Zelf in het verleden ook slechte ervaring gehad met dit soort dingen, maar moet zeggen dat ik deze erg makkelijk vond gaan en zit echt perfect, erg tevreden over en makkelijk aan te brengen met die houder:

JSAUX 3-Pack Protective Glass for... https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Scherm goed schoonmaken met bijgeleverde doekjes, houder over de switch, glasplaatje ertussen, een keer aandrukken in het midden en klaar. Zijn er ook 3 voor die prijs, dus genoeg pogingen als het een keer mislukt, zelf niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik heb deze week Switch 2 voor mijn zoontje van 7 gekocht (heeft hij zelf voor gespaard). Welke games van de Switch 1 zijn absolute must haves? (Voor iemand van 7)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Thanks Pimjai. Douche warm gedraaid, ff gewacht. Alles pas in de douche uitgepakt. Doekje 1, doekje 2, de sticker. Mooi uitgelijnd. En het resultaat is bekend…. Beetje ziek van maar……

WOW!!! Ik start pinball FX op, draai het naar TATE. Holy shit! Dat is echt supergaaf!

Yes!!! 💪🏻

Nu al weer blij mee. Man… dit is echt heel tof. Vanavond eens een rondje games doen. Wellicht odessey ed nog upgraden? Nouja, zie het straks wel.

Nu eerst mijn 8bitdo pro 2 updaten…. (Edit, gelukt)

[ Voor 5% gewijzigd door Turfschipper op 05-07-2025 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 21:06
chrissis schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:10:
Ik heb deze week Switch 2 voor mijn zoontje van 7 gekocht (heeft hij zelf voor gespaard). Welke games van de Switch 1 zijn absolute must haves? (Voor iemand van 7)
Absolute must haves voor kinderen geen idee, maar ik zag dat er een zooitje lego games momenteel in de eshop in de aanbieding zijn, waaronder lego star wars en lego Harry potter. Wellicht leuk om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Esumontere schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:52:
[...]

Had je vorige week je headset al gekoppeld aan je Switch? En staat je Switch aan of in slaapstand?
jazeker, toevallig een weekje NIET gebruikt, en nu vandaag dit gedrag. Heb het met meerdere apparaten getest, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:15
Het is een beetje de vraag wat hij leuk vind, maar je zou eens kunnen kijken naar:
  • Mario Kart World (of evt Mario Kart 8 )
  • Elke Super Mario game, bijvoorbeeld: Super Mario Bros. Wonder of Super Mario Odyssey
  • Animal Crossing: New Horizons
  • Kirby en de Vergeten Wereld
  • Pokémon-games. Denk aan titels als Pokémon Scarlet/Violet of Pokémon Legends: Arceus.
  • LEGO-games: Er zijn veel LEGO-games beschikbaar voor de Switch, zoals LEGO Star Wars, LEGO Marvel Super Heroes of LEGO The Incredibles.
  • Captain Toad: Treasure Tracker
  • Super Mario Party Superstars / Super Mario Party Jamboree
Zelda games is ie officieel nog te jong voor, maar die zijn ontzettend goed. Naast de Zelda games zijn er ook nog behoorlijk wat remakes gekomen van bijv de Wii U, daar zitten ook zeker nog leuke games tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 05-07-2025 18:58 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobject
  • Laatst online: 17-07 15:05
L23 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Check - soms heb je dat je die codes dan via een buitenlandse VPN oid moet invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
De aanbevelingen van mijn neefje van 6,5 zijn als volgt:

Mario Odyssey
Links awakening
Luigis mansion 3
Mario kart
Kirby en de vergeten wereld

En nog eentje out of left field: hij speelt heel graag met mij samen untitled goose game!

Hopelijk heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Thanks all voor de suggesties :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
chrissis schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:49:
Thanks all voor de suggesties :)!
Pikmin 4 was super leuk, en kan je best een tijdje zoet mee zijn.

https://www.nintendo.com/...-4-2267217.html#Overzicht

Heb de vorige delen ook geprobeerd, waar ik alleen deel 3 leuk van vond. maar deel 4 was toch wel het leukste.
Ik ben zelf nu ook bezig met EGO® Marvel™ Super Heroes weer eens, ooit eens op de pc gespeeld.

LEGO® Marvel™ Super Heroes
LEGO® MARVEL Super Heroes 2
LEGO® Marvel Avengers
LEGO® Harry Potter™ Collection
LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga
LEGO® Jurassic World

Mocht dit niet echt zijn ding zijn, want deze zijn natuurlijk op een film gebaseerd.

https://www.nintendo.com/...y-Undercover-1177194.html

Dit spel is echt super leuk, het is een soort gta van Lego. Alleen niet zo gewelddadig :+ .
Je speelt in een grote stad, als een under cover politie agent, en er is echt heel veel te doen. het spel is al wel vrij lang uit. ik zou hem dus niet snel voor dit bedrag digitaal kopen(Hij is nu niet in de actie zie ik).
Je heb hem ook al voor 20 euro een digitale code, of 25 euro het spel fysiek.

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

- Luigi's Mansion 2 HD
- Luigi's Mansion 3
- Mario Kart 8 Deluxe
- Animal Crossing kan leuk zijn als je hiervan houd
- Super Mario Party / Super Mario Party Jamboree
- Pokémon Scarlet / Violet
- Pokémon Legends: Arceus
- Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl
- Pokémon Shield / Sword
- Pokemon Lets Go Pikachu / Eevee
- Super Mario Odyssey (Vond ik echt het leukste Mario spel op de switch)
- Captain Toad: Treasure Tracker (Leuk kleine puzzel achtige leveltjes).
- Mario vs. Donkey Kong

Mooie is van veel spellen staan demo's in de shop, dus kan je er een aantal proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Super Mario 3D World + Bowser’s Fury:Dit is ook een echte must-have titel.Deze heeft ook een Switch 2 update gekregen.
o.a. de soundtrack is heel sterk in deze Mario game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrissis
Carlos0_0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Pikmin 4 was super leuk, en kan je best een tijdje zoet mee zijn.

https://www.nintendo.com/...-4-2267217.html#Overzicht

Heb de vorige delen ook geprobeerd, waar ik alleen deel 3 leuk van vond. maar deel 4 was toch wel het leukste.
Ik ben zelf nu ook bezig met EGO® Marvel™ Super Heroes weer eens, ooit eens op de pc gespeeld.

LEGO® Marvel™ Super Heroes
LEGO® MARVEL Super Heroes 2
LEGO® Marvel Avengers
LEGO® Harry Potter™ Collection
LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga
LEGO® Jurassic World

Mocht dit niet echt zijn ding zijn, want deze zijn natuurlijk op een film gebaseerd.

https://www.nintendo.com/...y-Undercover-1177194.html

Dit spel is echt super leuk, het is een soort gta van Lego. Alleen niet zo gewelddadig :+ .
Je speelt in een grote stad, als een under cover politie agent, en er is echt heel veel te doen. het spel is al wel vrij lang uit. ik zou hem dus niet snel voor dit bedrag digitaal kopen(Hij is nu niet in de actie zie ik).
Je heb hem ook al voor 20 euro een digitale code, of 25 euro het spel fysiek.

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

- Luigi's Mansion 2 HD
- Luigi's Mansion 3
- Mario Kart 8 Deluxe
- Animal Crossing kan leuk zijn als je hiervan houd
- Super Mario Party / Super Mario Party Jamboree
- Pokémon Scarlet / Violet
- Pokémon Legends: Arceus
- Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl
- Pokémon Shield / Sword
- Pokemon Lets Go Pikachu / Eevee
- Super Mario Odyssey (Vond ik echt het leukste Mario spel op de switch)
- Captain Toad: Treasure Tracker (Leuk kleine puzzel achtige leveltjes).
- Mario vs. Donkey Kong

Mooie is van veel spellen staan demo's in de shop, dus kan je er een aantal proberen.
Thanks, Lego Undercover net voor €15 besteld op Amazon (€10,- kortingscode). :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:59
Weet iemand of het touchscreen uit kan? Mijn vogel vind het leuk om op mijn Switch te zitten als ik handheld speel (ik vind dat ook erg gezellig), maar hij tikt ook graag op het scherm. Bij spelen waarbij je touch kunt gebruiken als input erg irritant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Emmavdv schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:11:
Weet iemand of het touchscreen uit kan? Mijn vogel vind het leuk om op mijn Switch te zitten als ik handheld speel (ik vind dat ook erg gezellig), maar hij tikt ook graag op het scherm. Bij spelen waarbij je touch kunt gebruiken als input erg irritant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNSsidMo3DrbYztN6pTBzP11gDE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ITscl14Jqwq5RmglnTBovouM.gif?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door MazeWing op 05-07-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik zie dat er sale is in de Amerikaanse eshop. Ruiner is 3,99 ipv 19,99 bijvoorbeeld. Is het de moeite om credits op een us account te zetten en daar die game te kopen, of kan ik verwachten dat de eu store in de zomer ook ergens een soortgelijke sale gaat houden?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tektoon schreef op zondag 6 juli 2025 @ 03:11:
Ik zie dat er sale is in de Amerikaanse eshop. Ruiner is 3,99 ipv 19,99 bijvoorbeeld. Is het de moeite om credits op een us account te zetten en daar die game te kopen, of kan ik verwachten dat de eu store in de zomer ook ergens een soortgelijke sale gaat houden?
Ruiner staat heel regelmatig aan 4 euro te koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gisterenavond Link’s Awakening uitgespeeld en er erg van genoten. Het was fijn dat het was meer focus had dan het open en “zoek het maar uit” van BotW.

Zojuist 2 vouchers gekocht voor €99 en daar Echoes of Wisdom en TotK van gekocht. Als ik filmpjes en reviews zie van beide spellen dan lijken ze me echt beter dan hun voorgangers. Echoes of Wisdom geeft veel meer mogelijkheden en oplossingen voor de verschillende puzzels en tegenstanders en TotK pakt het grootste (voor mij althans dan) probleem van BotW aan: de wereld is levendig en er is wat te doen dan de kale lege wereld uit BotW.

Maar nu ga ik eerst even wat anders doen dan Zelda: Mario 3D world. Al jaren op de backlist en nauwelijks gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:51
MazeWing schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:05:
Gisterenavond Link’s Awakening uitgespeeld en er erg van genoten. Het was fijn dat het was meer focus had dan het open en “zoek het maar uit” van BotW.

Zojuist 2 vouchers gekocht voor €99 en daar Echoes of Wisdom en TotK van gekocht. Als ik filmpjes en reviews zie van beide spellen dan lijken ze me echt beter dan hun voorgangers. Echoes of Wisdom geeft veel meer mogelijkheden en oplossingen voor de verschillende puzzels en tegenstanders en TotK pakt het grootste (voor mij althans dan) probleem van BotW aan: de wereld is levendig en er is wat te doen dan de kale lege wereld uit BotW.

Maar nu ga ik eerst even wat anders doen dan Zelda: Mario 3D world. Al jaren op de backlist en nauwelijks gespeeld.
En ik had al moeite met sommige puzzles in Link’s Awakening 😅 maar wil echoes ook zeker nog wel eens een keer spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:28
ik was aan het proberen die te kopen maar krijg de melding dat die niet voor regio nederland is hoe heb je dat gefixt als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

BomBer_BeN schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:21:
[...]

ik was aan het proberen die te kopen maar krijg de melding dat die niet voor regio nederland is hoe heb je dat gefixt als ik mag vragen?
Als het een Japanse eShop-code betreft, dien je die te verzilveren met een Japans account.

* RayNbow heeft zelf een NL, US, JP en HK account op z'n Switch staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
nDirect090 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:12:
[...]

En ik had al moeite met sommige puzzles in Link’s Awakening 😅 maar wil echoes ook zeker nog wel eens een keer spelen
Wat ik juist heel leuk vind aan de puzzels in Echoes, is dat er voor mijn gevoel vaker meer dan 1 oplossing is. Dat vond ik bij BOTW en TOTK ook heel erg leuk, vooral in de shrines heb ik vaak dingen gedaan op een manier die helemaal niet de 'bedoeling' is. Het kan best zijn dat de puzzels makkelijker worden voor je, juist omdat er niet 1 juist oplossing is maar er meerdere mogelijkheden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
BomBer_BeN schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Ik heb niks bijzonders hoeven doen. Wel aantal keer in Japan geweest en toen bij Family Mart bestellingen laten afleveren. Dus misschien omdat dat adres er ook nog in staat? Had wel gewoon NL als afleveradres staan, meen ik.

Edit. Heb je wel de digitale versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No0DAvVEtmfdbiBkrCBuBFkCf6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfS6mvrIJstlqURPkenHxsQ8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 06-07-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
.

[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 06-07-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

nDirect090 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Heb af en toe gewoon een guide gebruikt hoor. Sommige puzzels en "oplossingen" waren wel heel cryptisch. Ik vind het niet erg om dingen zelf uit te zoeken maar af en toe was de oplossing van waar je moest zijn wel heel ver gezocht.

Ik vind er weinig aan als ik 2 uur heel de kaart moet afstruinen om eindelijk te ontdekken waar een bepaald trapje is of een item ligt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Laatst online: 17:13
Inmiddels 40uur in Cyberpunk zitten, door een bepaalde missie de dlc Phanton Liberty ingezogen. Hele toffe transitie en wat een dikke game is het toch nu…

Maar.. op quality mode in handeld is het echt 20fps in die gebieden, met behoorlijk strakke kwaliteit en erg veel NPC’s wel. Heb nu maar even omgezet in performance modus dan heb je in night city toch wel een betere ervaring en in Liberty zon 30fps.. blijft wel onstabiel merk ik nu bij grotere missies e.d. ik verwacht daar nog wel een kleine patch wellicht.

Vraag. Is het ooit duidelijk geworden waarom er geen handheld on power modus is gekomen voor de switch? Veel handhelds hebben een soort boost TDP die enkel beschikbaar komt met de stroomadapter aangesloten. Ik gebruik de switch nooit docked maar ik lees wel dat hij docked echt beduidend meer rekenkracht heeft? Ik zie alleen niet waarom dit moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
glydoscoop schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:10:

Vraag. Is het ooit duidelijk geworden waarom er geen handheld on power modus is gekomen voor de switch? Veel handhelds hebben een soort boost TDP die enkel beschikbaar komt met de stroomadapter aangesloten. Ik gebruik de switch nooit docked maar ik lees wel dat hij docked echt beduidend meer rekenkracht heeft? Ik zie alleen niet waarom dit moet zijn.
Omdat consoles idiotproof moeten zijn, en dit soort power profielen openen de weg naar "De Switch was wel erg heet zeg mijn kind heeft zich verbrand hier is een rechtzaak". Een PC handheld is gewoon een PC, en mensen die dat kopen weten meestal welke risico's ze nemen en dat het op hun eigen kop is.

Docked is het de bedoeling dat Switch 2 hogere resoluties pusht voor op een TV scherm, dan heb je meer kracht nodig. In die zin is het ook een 'echte hybride.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Als het een Japanse eShop-code betreft, dien je die te verzilveren met een Japans account.

* RayNbow heeft zelf een NL, US, JP en HK account op z'n Switch staan.
Je kan natuurlijk ook de regio van je account tijdelijk aanpassen. Moet je wel ervoor zorgen dat je geen tegoed op de account hebt staan. Beide methodes hebben voor- en nadelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 06-07-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Laatst online: 17:13
JackAvery schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:48:
[...]
Omdat consoles idiotproof moeten zijn, en dit soort power profielen openen de weg naar "De Switch was wel erg heet zeg mijn kind heeft zich verbrand hier is een rechtzaak". Een PC handheld is gewoon een PC, en mensen die dat kopen weten meestal welke risico's ze nemen en dat het op hun eigen kop is.

Docked is het de bedoeling dat Switch 2 hogere resoluties pusht voor op een TV scherm, dan heb je meer kracht nodig. In die zin is het ook een 'echte hybride.'
Ik doel ook niet op meerdere profielen, als de developer het nodig heeft kan hij meer ruimte krijgen om de 30 of 40FPS vast te houden. Dit kan automatisch bepaald worden op battery powered / AC powered. Uiteraard maakt die dan een overweging tussen batterijduur en looks in de game. DLSS werkt extreem goed is te zien maar ik sluit niet uit dat nintendo toch meer ruimte gaat bieden in de toekomst, hebben ze eerder ook al eens gedaan met het interne geheugen van de switch 1 net als microsoft bij de xbox one.

Mid game de switch docked gaat feilloos in tegenstelling tot een handheld PC. Lets see

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glydoscoop schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Ik doel ook niet op meerdere profielen, als de developer het nodig heeft kan hij meer ruimte krijgen om de 30 of 40FPS vast te houden. Dit kan automatisch bepaald worden op battery powered / AC powered. Uiteraard maakt die dan een overweging tussen batterijduur en looks in de game. DLSS werkt extreem goed is te zien maar ik sluit niet uit dat nintendo toch meer ruimte gaat bieden in de toekomst, hebben ze eerder ook al eens gedaan met het interne geheugen van de switch 1 net als microsoft bij de xbox one.
Wat je nu zegt over de hoeveelheid beschikbare RAM geheugen is wel iets helemaal anders dan "de developer kan meer ruimte krijgen" (want dat is wel een ander power profiel, of het nu automatisch bepaald wordt of niet). Een console handheld aan de lader hogere kloksnelheden laten gebruiken heeft impact op de warmte die weggeleid moet worden. Nintendo moet dan ook kunnen garanderen dat dit voor alle miljoenen apparaten even goed werkt en dat er geen uitzonderingen gaan zijn die bvb. te heet worden.

Bovendien wordt ontwikkelen voor de Switch dan ook complexer: als je dit standaard aanbiedt, moet een ontwikkelaar rekening houden met nog een power profiel om te testen en eventueel voor te tweaken. Docked en handheld ondersteunen is sowieso al redelijk wat werk.

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 06-07-2025 15:02 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 109 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4