Acties:
  • 0 Henk 'm!
glydoscoop schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Ik doel ook niet op meerdere profielen, als de developer het nodig heeft kan hij meer ruimte krijgen om de 30 of 40FPS vast te houden.
Meer ruimte geven kan ook averechts werken denk ik. Beter als je de developer 2 opties (docked en handheld) geeft waar ze de game op optimaliseren. Extra performance klinkt natuurlijk wel mooi, maar het moet ook niet zo zijn dat de game dan in handheld alleen acceptabel zou draaien als het aangesloten is op het netstroom. Ik zie liever dat ze met die beperkingen leren omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 14:57
Dochter van net 4 had op een paar simpele mobiele spelletjes (nijntje) nog geen gameervaring, maar Mario Kart vindt ze geweldig. Het is nog gewoon rondrijden en overal tegenaan botsen, maar ze heeft er duidelijk schik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36
ik twijfel nu: ik heb cyberpunk op steam, maar niet die PL uitbreiding. Is het waard om de s2 editie te kopen (desnoods 2e hands) en hoe tevreden is men hier over hoe het loopt op de s2?

Volgens de reviews loopt het enorm goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:12:
ik twijfel nu: ik heb cyberpunk op steam, maar niet die PL uitbreiding. Is het waard om de s2 editie te kopen (desnoods 2e hands) en hoe tevreden is men hier over hoe het loopt op de s2?

De titel van het filmpje zegt het al en het werd hierboven in de reacties net ook al benoemd, de uitbreiding draait minder soepel. Basis game draait indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:13
JackAvery schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:00:
[...]

Wat je nu zegt over de hoeveelheid beschikbare RAM geheugen is wel iets helemaal anders dan "de developer kan meer ruimte krijgen" (want dat is wel een ander power profiel, of het nu automatisch bepaald wordt of niet). Een console handheld aan de lader hogere kloksnelheden laten gebruiken heeft impact op de warmte die weggeleid moet worden. Nintendo moet dan ook kunnen garanderen dat dit voor alle miljoenen apparaten even goed werkt en dat er geen uitzonderingen gaan zijn die bvb. te heet worden.

Bovendien wordt ontwikkelen voor de Switch dan ook complexer: als je dit standaard aanbiedt, moet een ontwikkelaar rekening houden met nog een power profiel om te testen en eventueel voor te tweaken. Docked en handheld ondersteunen is sowieso al redelijk wat werk.
Helemaal mee eens het zou dan ook bij uitzondering beschikbaar zijn. Meeste nintendo achtige games zullen dit niet gebruiken denk ik. De warmte is maar deels een probleem de dock heeft geen toegevoegde koeling voor de switch en ook dan kan ik me voorstellen dat iemand de console mid game eruit haalt om te switchen naar handheld mode.

Maar goed het is maar een idee, nu opzoek naar een hoes en powerbank. Hebben we al een lijstje (top 10?) ik lees dat 22.5W powerbanks het ook goed doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
sderooij schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:12:

Cyberpunk 2077 en Hogwart Legacy kan je beter op een ander systeem (PC, PS5, XBOX Series X) spelen mits je die hebt, tenzij je per se handheld wild gamen natuurlijk. Grafisch is het beter en de game is ook goedkoper te vinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Jumpman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:27:
[...]

Cyberpunk 2077 en Hogwart Legacy kan je beter op een ander systeem (PC, PS5, XBOX Series X) spelen mits je die hebt, tenzij je per se handheld wild gamen natuurlijk. Grafisch is het beter en de game is ook goedkoper te vinden.
Hogwarts legacy is nu 25 bij Bol en dan de switch 2 upgrade voor 10 euro.. dat is redelijk competitief in vergelijking met een ps5 copy bijvoorbeeld. Pc is wel een stukje goedkoper idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:25
[...]

Ongetwijfeld zijn er hier tweakers die meerdere consoles hebben, maar er zullen genoeg huishoudens zijn waar ze alleen een Switch 2 hebben. Dan is het toch tof dat dergelijk spellen op de Switch 2 beschikbaar zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

MazeWing

The plot thickens...

meesje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:58:
[...]

Ongetwijfeld zijn er hier tweakers die meerdere consoles hebben, maar er zullen genoeg huishoudens zijn waar ze alleen een Switch 2 hebben. Dan is het toch tof dat dergelijk spellen op de Switch 2 beschikbaar zijn?
Hij zegt toch “mits” je een alternatief hebt. Verder heeft hij volkomen gelijk en gaat dit praktisch op voor ieder 3rd party spel; goedkoper en grafisch (veel) beter.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier een heel artikel over alternatieve Nintendo Switch 2 Docking’s, helaas achter een betaalmuur: https://www.theverge.com/...authentication-encryption.

Het komt er op neer dat Nintendo’s USB-C niet zo universeel is. Dus van de standaard afspraken afwijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 06-07-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:30
Jumpman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:00:
Hier een heel artikel over alternatieve Nintendo Switch 2 Docking’s, helaas achter een betaalmuur: https://www.theverge.com/...authentication-encryption.

Het komt er op neer dat Nintendo’s USB-C niet zo universeel is. Dus van de standaard afspraken afwijkt.
Zelfs het artikel zit achter een betaalmuur. >:)
Edit: ik dacht dat je bedoelde dat usb-c achter een betaalmuur zat. Maar het is dus beide… 😉

[ Voor 9% gewijzigd door Antigo op 06-07-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:17
Nog even een tip voor mensen die beide Zelda's spelen met een Pro Controller:

In BOTW is het switchen van 'kracht' (d-pad up) wat lastiger dan bij TOTK (L). Wil je sneller wisselen van kracht in BOTW: gebruik de GR/GL knop van de Pro Controller als button up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Antigo schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:16:
[...]

Zelfs het artikel zit achter een betaalmuur. >:)
Edit: ik dacht dat je bedoelde dat usb-c achter een betaalmuur zat. Maar het is dus beide… 😉
Ja, helaas wel. Is wel te lezen met tools, maar die mogen hier niet meer gelinkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:49

RayNbow

Kirika <3

Jumpman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:00:
Wijkt het daadwerkelijk af van de USB-standaard?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik ben blijkbaar geen mens. Kun je samenvatten wat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:18
Linkjes die een paywall omzeilen zijn niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door Mog op 06-07-2025 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:38
hcQd schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:45:
[...]

Ik ben blijkbaar geen mens. Kun je samenvatten wat daar staat.
De schrijver reageert op kritiek dat de Nintendo Switch 2 geen video-uit ondersteunt via standaard USB-C accessoires. Hij stelt dat Nintendo binnen de officiële USB-specificaties blijft: de communicatie verloopt via VDM, wat eigen authenticatie toestaat. Dat derde partij docks niet werken, komt doordat de Switch 2 streng afgesteld is op prestaties, stroom en warmtebeheersing in docked modus. Universele ondersteuning zou te risicovol zijn.

Hij stelt dat een lichtere modus – waarbij alleen het scherm gespiegeld wordt zonder hogere prestaties – een mogelijke middenweg zou zijn. Nintendo wil waarschijnlijk controle houden over de accessoires, deels uit commerciële overwegingen, maar handelt niet buiten de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:28
Ja had de digitale versie geselecteerd en mijn nl adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Is laden met een usb-c lader van bijv een iPhone wel mogelijk? (Of bijv een usb-c kabel in de Tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

...maar dan moet je wel een 60W lader nemen denk ik, en niet zo'n bijgeleverd blokje dat maar 15W duwt. Al mijn powerdrive laders doen het op de Switch 2 iig.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:04:
...maar dan moet je wel een 60W lader nemen denk ik, en niet zo'n bijgeleverd blokje dat maar 15W duwt. Al mijn powerdrive laders doen het op de Switch 2 iig.
Niet perse nodig. Handheld spelen en laden tegelijk trekt minder dan 25W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:35:
[...]

Niet perse nodig. Handheld spelen en laden tegelijk trekt minder dan 25W.
Klopt. Mijn eigen ervaring is met de Apple USB‑C-lichtnetadapter van 20 W. Dat is de standaard oplader voor de iPhone, maar gebruik die eigenlijk hoofdzakelijk voor mijn MacBook Air. Verder laad ik daarmee ook mijn Switch OLED en controllers op. Wellicht kan je met meer watt sneller opladen, maar deze adapter leverde genoeg om tijdens het spelen van Mario Kart World ook de Switch 2 accu bij te laden.

Verder gebruikte ik vroeger (toen ik nog niet bovenstaande USB-C adapter had) een 10 W USB-A iPad adapter voor de Switch 1. Dat werkte voor mij destijds prima. Bij de Switch 2 gaat dat uiteraard erg traag, maar het werkt wel. Opvallend is dat een 10 W oude Ikea Solbana powerbank, die ik nog steeds regelmatig gebruik om onderweg de iPhone en Switch OLED op te laden, dan weer niet werkt met de Switch 2. Geeft wel aan dat er opgeladen wordt, maar zag het percentage na een kwartier nog niet toenemen. Dus wellicht eens tijd voor een moderne USB-C Power Delivery powerbank, maar om dat nou enkel voor een Switch 2 aan te moeten schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

Weet dat je met de kickstand ook TATE kan opzetten. Maar vind dat niet ideaal. Net deze besteld….

https://www.temu.com/good...rz2ny&refer_page_sn=10045

Geen geld voor prima set up denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Turfschipper op 07-07-2025 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:27
Tektoon schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:04:
Waar kan ik zo'n blokje los kopen? De officiele van Nintendo kost 30 euro, lijkt me wat duur. Ik heb mijn Switch in Azie gekocht dus ik wil eigenlijk een europese lader kopen voor mijn dock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
abc874 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Waar kan ik zo'n blokje los kopen? De officiele van Nintendo kost 30 euro, lijkt me wat duur. Ik heb mijn Switch in Azie gekocht dus ik wil eigenlijk een europese lader kopen voor mijn dock.
Je moet het zelf weten maar 30 euro is een redelijk normale prijs voor een degelijke 60W lader. Voor het Dock weet ik niet of een andere lader gaat werken.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 07-07-2025 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:26
MazeWing schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:10:
[...]

Hij zegt toch “mits” je een alternatief hebt. Verder heeft hij volkomen gelijk en gaat dit praktisch op voor ieder 3rd party spel; goedkoper en grafisch (veel) beter.
Helemaal eens. Dit (hogwarts en cyberpunk) zijn allebei spellen die ik nog wel een keer wil proberen, maar ga ik echt wel op mijn seriesX doen. Maar dit ligt wel heel erg aan het soort spel. Er zijn ook best spellen te verzinnen die ik juist liever op de switch speel. Switch is toch iets meer "ik ga even een half uurtje spelen" en de xbox is dan meer voor "ik ga er eens lekker een avondje voor zitten". Ok, uitzonderingen daargelaten...bijvoorbeeld Zelda, omdat er daar geen keus is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik vind Switch juist mooi omdat je dan niet hoeft te kiezen tussen tv-kijken of gamen :)
Hogwarts uitgespeeld, 30 uur, nu net begonnen aan Cyberpunk.
Die ziet er erg goed uit vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 12:40
Wel weer leuk om Hogwarts Legacy te spelen op de S2. Ook lekker goedkoop voor 10 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Ik heb via de 10,- methode dus Hogwarts Legacy op de Switch 2 maar vond hem eigenlijk best wel matig draaien, nog niet echt gekeken of er verschillende grapische modussen zijn maar de variant waar standaard in gestart wordt is 30FPS en ziet er niet zo best uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 12:40
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:57:
[...]

Ik heb via de 10,- methode dus Hogwarts Legacy op de Switch 2 maar vond hem eigenlijk best wel matig draaien, nog niet echt gekeken of er verschillende grapische modussen zijn maar de variant waar standaard in gestart wordt is 30FPS en ziet er niet zo best uit.
Ben wel benieuwd of dit soort spellen beter draaien op de steamdeck. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zit momenteel weer heel diep in de BOTW, inmiddels gewend aan 60 FPS dus dat "versneld afspelen" wat ik eerder al poste stoort mij niet meer en had even gewenning nodig, in combat is het wel een stuk fijner. Goed om te zien dat een game van 2 generaties geleden nu zo lekker loopt :+

Maar dat gezegd hebbende, ik speel met de Pro1 controller, maar mis toch wel de betere haptics van de Joycons, zit dan wel in de Pro2 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:04:
Ik zit momenteel weer heel diep in de BOTW, inmiddels gewend aan 60 FPS dus dat "versneld afspelen" wat ik eerder al poste stoort mij niet meer en had even gewenning nodig, in combat is het wel een stuk fijner. Goed om te zien dat een game van 2 generaties geleden nu zo lekker loopt :+

Maar dat gezegd hebbende, ik speel met de Pro1 controller, maar mis toch wel de betere haptics van de Joycons, zit dan wel in de Pro2 controller?
Volgens mij heeft BotW maar zeer matige haptics omdat het eigenlijk een WiiU spel was. Ik merkte in ieder geval geen enkel verschil tussen de pro 1 en pro 2 controller.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Volgens mij heeft BotW maar zeer matige haptics omdat het eigenlijk een WiiU spel was. Ik merkte in ieder geval geen enkel verschil tussen de pro 1 en pro 2 controller.
Aah zo, heeft de Pro1 controller niet gewoon een ouderwets trilmotortje?

Want dat was eigenlijk meer de vraag, los van BOTW. Heeft de Pro2 de haptics van de Joycon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Want dat was eigenlijk meer de vraag, los van BOTW. Heeft de Pro2 de haptics van de Joycon?
Nee, de Pro controller heeft HD Rumble, bij de Switch 2 Pro controller is het HD Rumble 2 (geen ervaring mee). Wel viel het me bij de Switch 1 op dat je de HD Rumble wat steviger/directer voelt bij de Joy-cons dan bij de Pro controller. Ik zou dus niet zeggen dat het slechter is, maar zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Nee, die ondersteunen HD Rumble 1.
Ja, die heeft de vernieuwde HD rumble 2 van de nieuwe joycons. Vraag me niet of ze exact hetzelfde zijn, lineaire actuators nemen best wat plek in, de materialen en plaatsing zijn anders, …

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:33:
[...]

Helemaal eens. Dit (hogwarts en cyberpunk) zijn allebei spellen die ik nog wel een keer wil proberen, maar ga ik echt wel op mijn seriesX doen. Maar dit ligt wel heel erg aan het soort spel. Er zijn ook best spellen te verzinnen die ik juist liever op de switch speel. Switch is toch iets meer "ik ga even een half uurtje spelen" en de xbox is dan meer voor "ik ga er eens lekker een avondje voor zitten". Ok, uitzonderingen daargelaten...bijvoorbeeld Zelda, omdat er daar geen keus is :)
Ik zie dit helemaal anders, maar ieder zijn ding. Ik merk dat ik bvb. lange RPG’s zelden op een desktop/console ga spelen, en dat het me niks kan schelen dat het er beter uitziet op mijn PC. Hybride geeft me de opportuniteit om te kiezen waar ik zin in heb - handheld of console ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:25:
[...]
Nee, die ondersteunen HD Rumble 1.

[...]
Ja, die heeft de vernieuwde HD rumble 2 van de nieuwe joycons. Vraag me niet of ze exact hetzelfde zijn, lineaire actuators nemen best wat plek in, de materialen en plaatsing zijn anders, …
L23 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:24:
[...]

Nee, de Pro controller heeft HD Rumble, bij de Switch 2 Pro controller is het HD Rumble 2 (geen ervaring mee). Wel viel het me bij de Switch 1 op dat je de HD Rumble wat steviger/directer voelt bij de Joy-cons dan bij de Pro controller. Ik zou dus niet zeggen dat het slechter is, maar zwakker.
Is "HD Rumble 1" de marketing term voor wat ook in de Joycons1 zit?

Want er zit bij mij een gigantisch verschil tussen mijn Pro1 en Joycons1, en dan bedoel ik niet zwakker maar daadwerkelijk slechter, echt vibreren van een oude Nokia i.p.v. haptics van de Joycons1. Dat lijkt hier, absoluut niet dezelfde hardware te zijn.

Edit: Om het een beetje beeldend te maken: In Mario Wonder zijn er van die stukken waar je overheen kunt lopen en dan komt er via Haptics "geluid" uit je Joycons, dat werkt op de Joycons er goed en is dus leuk, op de/mijn Pro controller is dat alleen maar getril en is het effect daardoor volledig verdwenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 07-07-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:58:
[...]

[...]

Want er zit bij mij een gigantisch verschil tussen mijn Pro1 en Joycons1, en dan bedoel ik niet zwakker maar daadwerkelijk slechter, echt vibreren van een oude Nokia i.p.v. haptics van de Joycons1. Dat lijkt hier, absoluut niet dezelfde hardware te zijn.

Edit: Om het een beetje beeldend te maken: In Mario Wonder zijn er van die stukken waar je overheen kunt lopen en dan komt er via Haptics "geluid" uit je Joycons, dat werkt op de Joycons er goed en is dus leuk, op de/mijn Pro controller is dat alleen maar getril en is het effect daardoor volledig verdwenen.
Dat klinkt eerder alsof je pro controller niet helemaal correct functioneert. Bij mij werkt dat specifieke segment dacht ik wel… Maar ik kan het eens nakijken, het is al even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Dat klinkt eerder alsof je pro controller niet helemaal correct functioneert. Bij mij werkt dat specifieke segment dacht ik wel… Maar ik kan het eens nakijken, het is al even geleden.
Ja dat zou ook zomaar kunnen, ik heb helaas geen tweede om dat te controleren.
Het is hier altijd gewoon rumble geweest als de Xbox controller, dus aangenomen dat dit hoort. Alleen toen ik laatst met joycons moest spelen viel het pas weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:32
MissMe NL schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:01:
[...]

Ben wel benieuwd of dit soort spellen beter draaien op de steamdeck. Iemand ervaring mee?
YouTube staat vol met allerlei vergelijkingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:58:

Want er zit bij mij een gigantisch verschil tussen mijn Pro1 en Joycons1
De HD Rumble-onderdelen in de Joy-Cons en de Pro Controllers voor de Switch 1 zijn gelijk

spoiler:
maar in de Pro Controller zit er wel heel wat meer plastic in die de boel dempt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:57:
[...]

Nee dit is het. PS4 versie met dlss zo’n beetje.
Ik ben allang blij dat je zulke games nu handheld kan spelen. 30fps. Ach ja.

Stofhappende series X staan want vind gamen op tv niet echt wat. Qua kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 07-07-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:28:
[...]

De HD Rumble-onderdelen in de Joy-Cons en de Pro Controllers voor de Switch 1 zijn gelijk

spoiler:
maar in de Pro Controller zit er wel heel wat meer plastic in die de boel dempt.
Ja dan is het misschien gewoon mijn controller, misschien toch maar een goeie reden om een Pro2 controller te bestelen en te testen. Wat die reden zocht ik eigenlijk nog :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:52:
[...]

Nee dit is het. PS4 versie met dlss zo’n beetje.
Ik ben allang blij dat je zulke games nu handheld kan spelen. 30fps. Ach ja.

Stofhappende series X staan want vind gamen op tv niet echt wat. Qua kiezen.
Ja hier is het 90% docked, dus dan valt het allemaal wat meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:26
JackAvery schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Ik zie dit helemaal anders, maar ieder zijn ding. Ik merk dat ik bvb. lange RPG’s zelden op een desktop/console ga spelen, en dat het me niks kan schelen dat het er beter uitziet op mijn PC. Hybride geeft me de opportuniteit om te kiezen waar ik zin in heb - handheld of console ervaring.
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen inderdaad. Gelukkig is de keuze er nu (soms). En er zijn zoals ik zei altijd uitzonderingen. Ik kan me ook voorstellen dat t lekker is om een lange rpg of weet-ik-het-wat-voor spel mee te nemen op vakantie met de switch, zoals anderen een dik boek inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik speel ook nog steeds met de Nintendo Switch 1 Pro controller, omdat de Nintendo Switch 2 Pro controller van Coolshop (€66,15), nog steeds niet geleverd is. Als ik €89,99 moest betalen voor een Nintendo Switch 2 Pro controller had ik het denk ik zo gelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 08-07-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:09:
[...]

Ja dan is het misschien gewoon mijn controller, misschien toch maar een goeie reden om een Pro2 controller te bestelen en te testen. Wat die reden zocht ik eigenlijk nog :P
Mijn Pro1-controller voldoet nog. Als Nintendo wil dat ik een Pro2-controller haal, moeten ze een gelimiteerde versie aanbieden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Mijn Pro1-controller voldoet nog. Als Nintendo wil dat ik een Pro2-controller haal, moeten ze een gelimiteerde versie aanbieden. :p
Nintendo kennende gaat ze dat ongetwijfeld doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
MissMe NL schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:01:
[...]

Persoonlijk vind ik hem goed draaien op de Steam Deck (Oled), de fan maakt wel veel lawaai en ook daar gaat de accu redelijk snel leeg. Ik weet alleen niet zeker of ik eventuele famedrops echt zou merken tijdens een beetje chill gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanny1987 op 07-07-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:24
Jumpman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:22:
Ik speel ook nog steeds met de Nintendo Switch 1 Pro controller, omdat de Nintendo Switch 2 Pro controller van Coolshop (€66,15), nog steeds niet geleverd is. Als ik €79,99 moest betalen voor een Nintendo Switch 2 Pro controller had ik het denk ik zo gelaten.
Snap ik voor 14 euro moet je dat niet willen 😜

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
el1989 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:03:
[...]

Snap ik voor 14 euro moet je dat niet willen 😜
Precies, het is dat ik in die aanbieding ben getrapt. Het enige nuttige dat die Nintendo Switch 2 Pro controller echt heeft is een aan/uit knop voor de console, daarbij twee extra knoppen die niet per se nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Het is hier al vaker besproken maar ik wil er toch nog eens aandacht voor vragen want ik heb er wel zorgen over;

Waar blijven de aankondigingen van games die toch wel aardig in de lijn der verwachting lagen, zoals:

- Assassin’s Creed Mirage
- Assassin’s Creed Shadows
- Diablo 4
- Fallout 4
- Halo Masterchief Collection
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:23
joblamie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:00:
Het is hier al vaker besproken maar ik wil er toch nog eens aandacht voor vragen want ik heb er wel zorgen over;

Waar blijven de aankondigingen van games die toch wel aardig in de lijn der verwachting lagen, zoals:

- Diablo 4
- Fallout 4
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2
De uitgevers van deze games hebben het op dit moment niet makkelijk dus zet je verwachtingen ff op een laag pitje.Uiteindelijk zullen ze beide wel bereid zijn om dingen naar de Switch 2 te brengen.

Ook van Rockstar niet veel verwachten.

Heb je in eerste instantie hier de Switch 2 voor gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 21:08
jori040 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:23:
[...]

De uitgevers van deze games hebben het op dit moment niet makkelijk dus zet je verwachtingen ff op een laag pitje.Uiteindelijk zullen ze beide wel bereid zijn om dingen naar de Switch 2 te brengen.

Heb je in eerste instantie hier de Switch 2 voor gekocht ?
Ja ik had de meeste daarvan ook al verwacht als aankondiging. Misschien willen ze de eerste de focus nog op bananza hebben? Zodat iedereen daar hun geld aan uit geeft in plaats van bewaren voor die andere toppers.
Of Microsoft die natuurlijk met die "eigen" handheld komt dus misschien master chief collection en diablo pas veel later op switch willen zien daardoor.

Maar hoop nog op een direct met wat third party toppers.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Stylze schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Ja ik had de meeste daarvan ook al verwacht als aankondiging. Misschien willen ze de eerste de focus nog op bananza hebben? Zodat iedereen daar hun geld aan uit geeft in plaats van bewaren voor die andere toppers.
Of Microsoft die natuurlijk met die "eigen" handheld komt dus misschien master chief collection en diablo pas veel later op switch willen zien daardoor.

Maar hoop nog op een direct met wat third party toppers.
Er komt sowieso ergens deze maanden een grote Direct.First party games van het najaar hebben ook nog geen datum.

Gewoon lekker de focus ff op DK leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Bingo ;)

Als we de komende paar weken geen direct zien zal het ten laatste in september zijn denk ik, en dat is een heel veilige aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

abc874 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:23:
[...]
JackAvery schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:08:
[...]

Je moet het zelf weten maar 30 euro is een redelijk normale prijs voor een degelijke 60W lader. Voor het Dock weet ik niet of een andere lader gaat werken.
Ik bedoelde met dat blokje dus een USB A lader, en die geven maar 5 watt blijkbaar (ik ben net gestopt met mijn iphone 7; ik loop wat achter :7 ). Volgens Google kan je die overal kopen, maar dat zou ik niet doen. Voor 30e heb je een 60w lader met meerdere usb c poorten zodat je tegelijkertijd ook iets anders kan opladen. Pluk een leuke uit de pricewatch, ik heb een Belkin 65W.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:21

- Diablo 4
- Fallout 4
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2
Hoezo zou dit in der lijn der verwachtingen hebben gelegen voor de switch2, een enkel geruchtje ?.
Er is niks naar buiten gekomen, dat deze spellen naar de Switch2 gaan komen. dus je moet nergens vanuit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:25

- Diablo 4
- Fallout 4
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2
Als ik deze lijst zie, krijg ik meer het gevoel dat een Steam Deck voor jou interessant zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:24
meesje schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:49:
[...]

Als ik deze lijst zie, krijg ik meer het gevoel dat een Steam Deck voor jou interessant zou kunnen zijn.
Je slaat de spijker op zijn kop. Heb het al eerder aangegeven dat de switch 2 mij niet zo heeft weg geblazen als de sd oled toen ik hem kocht . En ook al gezegd dat ik een aantal maanden aankijk kwa third party games . Ik wil gewoon op 1 console gamen vind meerdere zonde ofzo …. Als er niks aangekondigd word gaat de switch 2 weer weg , voor nu loopt de Steam deck ver voor ( vooral nu geforce now als native app er is )

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:43:
[...]

[...]

Ik bedoelde met dat blokje dus een USB A lader, en die geven maar 5 watt blijkbaar (ik ben net gestopt met mijn iphone 7; ik loop wat achter :7 ). Volgens Google kan je die overal kopen, maar dat zou ik niet doen. Voor 30e heb je een 60w lader met meerdere usb c poorten zodat je tegelijkertijd ook iets anders kan opladen. Pluk een leuke uit de pricewatch, ik heb een Belkin 65W.
Ja dat begreep ik :) Maar zo een blokje werkt niet op een dock en de commentaar suggereerde dat dat belangrijk was... Ik zou op de dock eerlijk gezegd enkel de officiële lader gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

- Diablo 4
- Fallout 4
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2
Geduld.

Persoonlijk zie ik hier twee games waarvan ik zou wedden dat ze in 2025 nog aangekondigd worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 07-07-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Nintendo Switch 2 heeft met Cyberpunk 2077 laten zien prima PS4/XBOX One games af te kunnen spelen. Ik denk dat veel uitgevers het even aankijken, als het een beetje makkelijk porten is, verwacht nog wel wat ‘remasters en remakes’ uit die tijd. GTA Trilogy en Red Dead Redemption is ook naar de Switch gekomen, dus ik verwacht ook nog wel wat van Rockstar, maar de focus zal daar nu niet op liggen.

Hier vooral een Nintendo Switch 2 gekocht voor de echte Nintendo games.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 07-07-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

Ik zou graag battlefield 1943 zien komen. 4k sausje er over heen. Dat was een tijdje geleden een psn en xbox live game.

Nooit meer terug gezien. Wel op gehoopt. De nieuwe battlefield komt toch niet. 1943 zou perfect zijn voor de switch 2.

En uiteraard Ms. Pacman….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Jumpman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:42:
De Nintendo Switch 2 heeft met Cyberpunk 2077 laten zien prima PS4/XBOX One games af te kunnen spelen. Ik denk dat veel uitgevers het even aankijken, als het een beetje makkelijk porten is, verwacht nog wel wat ‘remasters en remakes’ uit die tijd. GTA Trilogy en Red Dead Redemption is ook naar de Switch gekomen, dus ik verwacht ook nog wel wat van Rockstar, maar de focus zal daar nu niet op liggen.

Hier vooral een Nintendo Switch 2 gekocht voor de echte Nintendo games.
Sluit me hierbij aan, ben een fanatieke tweaker dus ik heb meerdere consoles en handhelds maar de switch is erbij gekomen voor de nintendo exclusive’s. Heb nu hogwarts en cyberpunk gekocht maar had die eigenlijk voor 1 van mijn pc handhelds moeten kopen natuurlijk. Goedkoper en grafisch vergelijkbaar of beter. Maar toch vermaak ik mij heel prima met deze games en games als zelda. Het plug & play niveau is gewoon heel tof bij de switch 2 net zoals bv een ps5. Op mijn steamdeck blijf ik toch tweaken en een middenweg zoeken tussen warmte - verbruik - fps - graphics.

Ik vermaak me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Diablo 4
- Fallout 4
- Oblivion remaster
- Red Dead Redemption 2
- Starfield
- The Division 2
Je noemt ook wel een hele lijst. Ook al kan ik deze games gewoon op mijn Xbox spelen kijk ik erg uit naar Fallout, Halo, Oblivion en Mass Effect op de Switch 2. Gelukkig voorlopig even zoet met Cyberpunk 2077.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
glydoscoop schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:23:
[...]

Sluit me hierbij aan, ben een fanatieke tweaker dus ik heb meerdere consoles en handhelds maar de switch is erbij gekomen voor de nintendo exclusive’s. Heb nu hogwarts en cyberpunk gekocht maar had die eigenlijk voor 1 van mijn pc handhelds moeten kopen natuurlijk. Goedkoper en grafisch vergelijkbaar of beter. Maar toch vermaak ik mij heel prima met deze games en games als zelda. Het plug & play niveau is gewoon heel tof bij de switch 2 net zoals bv een ps5. Op mijn steamdeck blijf ik toch tweaken en een middenweg zoeken tussen warmte - verbruik - fps - graphics.

Ik vermaak me prima.
Exact dit. Ik had alle (naar mijn smaak) goede games al (op Mario Kart World en Fast Fusion na) op de Nintendo Switch en ook geemuleerd op een PC met nVidia RTX 4070. Op de Switch ergerde ik mij aan laadtijden en soms traagheden, met emulatie bleef ik maar tweaken i.p.v. gamen. Nu met de Nintendo Switch 2 game ik meer en kijk niet meer om naar de emulatie, omdat: Het gemak en het werkt smooth.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 07-07-2025 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sinds vanmiddag begonnen met TotK (van BotW een recap gekeken) en ik vermaak me er aanzienlijk meer mee dan met BotW!

Aardig wat QoL verbeteringen, leukere powers, leukere puzzels (ben echt van dit soort physics puzzels) en ook de omgevingen zijn een stuk levendiger met veel meer variatie van vijanden.

Ziet er overigens weer prima uit op de switch 2 op een 77 inch oled. Heb het contrast weten te verbeteren door black stabilizer van 10 > 6 te doen. Alles ziet er dan een stuk beter uit, meer saturatie, meer pop en fatsoenlijke zwart waardes. Dit deed ik trouwens ook al bij BotW. Die is ook veel te “washed out”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Jumpman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:35:
[...]

Precies, het is dat ik in die aanbieding ben getrapt. Het enige nuttige dat die Nintendo Switch 2 Pro controller echt heeft is een aan/uit knop voor de console, daarbij twee extra knoppen die niet per se nodig zijn.
Dat dacht ik ook maar ik gebruik die 2 knoppen echt extreem veel. Zou echt niet meer zonder willen (en kunnen). Binnen een paar minuten map ik ze naar buttons die vaak icm een andere button gebruikt worden. Nu bij TotK heb ik op GL rennen en GR springen. Ik kan nu dus heel makkelijk deze bewegingen combineren met aanvallen en andere acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 7 juli 2025 @ 23:20:
Sinds vanmiddag begonnen met TotK (van BotW een recap gekeken) en ik vermaak me er aanzienlijk meer mee dan met BotW!

Aardig wat QoL verbeteringen, leukere powers, leukere puzzels (ben echt van dit soort physics puzzels) en ook de omgevingen zijn een stuk levendiger met veel meer variatie van vijanden.

Ziet er overigens weer prima uit op de switch 2 op een 77 inch oled. Heb het contrast weten te verbeteren door black stabilizer van 10 > 6 te doen. Alles ziet er dan een stuk beter uit, meer saturatie, meer pop en fatsoenlijke zwart waardes. Dit deed ik trouwens ook al bij BotW. Die is ook veel te “washed out”.
Dan klopt er ergens iets niet met de settings. Staat je RGB output op switch 2 en tv wel gelijk? Dus allebei op “full” of allebei op “limited”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:52
FrankoNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:11:
[...]

Dan klopt er ergens iets niet met de settings. Staat je RGB output op switch 2 en tv wel gelijk? Dus allebei op “full” of allebei op “limited”?
Dat hoeft zeker niet aan de tv te liggen die games hebben "gewoon" mist zelfs op zonnige dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:45
MazeWing schreef op maandag 7 juli 2025 @ 23:20:

Ik blijf er ook steeds mee tweaken. Ik heb een LG Oled G2 en kan niet echt een sweetspot van settings vinden waar ik tevreden mee ben. Op YouTube zien die BotW filmpjes er allemaal zo scherp en kleurvol uit, maar bij mij heb ik steeds het idee dat er een grijze mist overheen ligt. Heb getest met HGIG aan en uit, video range op full en limited (limited) vind ik mooier, scherper en betere contrasten hebben.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FrankoNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 00:11:
[...]

Ja alles staat goed. Het is echt de look die Nintendo heeft gekozen voor dit spel maar er naar mijn mening niet bepaald goed uit ziet. Al helemaal niet icm HDR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

bambam1979 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:14:
[...]

Ik blijf er ook steeds mee tweaken. Ik heb een LG Oled G2 en kan niet echt een sweetspot van settings vinden waar ik tevreden mee ben. Op YouTube zien die BotW filmpjes er allemaal zo scherp en kleurvol uit, maar bij mij heb ik steeds het idee dat er een grijze mist overheen ligt. Heb getest met HGIG aan en uit, video range op full en limited (limited) vind ik mooier, scherper en betere contrasten hebben.
Ik heb ook een G2 en gebruik de volgende settings:
- HGIG
- Game mode (staat als het goed is automatisch aan)
- Game mode bar oproepen -> settings -> picture settings -> en dan black stabilizer op 6 zetten (staat standaard op 10).

Meer pas ik niet aan en het verschil is echt enorm. Alsof je de gamma slider weer op de juiste plek hebt gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-07 12:23
Donstil schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:09:
[...]

De Pro controller heeft helaas erg goede namaak-versies die aan de buitenkant niet van echt zijn te onderscheiden. Als je hem tweedehands hebt gekocht of als hij een keer per ongeluk omgewisseld kan zijn geweest met een andere controller, dan kan dat de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cyberpunk Switch 2 vs Steamdeck:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ben wel benieuwd wat Nintendo met 40 jaar Mario gaat doen.Hoop dat ze ons ook mee laten genieten van dat feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NoThankYou schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:49:
[...]

De Pro controller heeft helaas erg goede namaak-versies die aan de buitenkant niet van echt zijn te onderscheiden. Als je hem tweedehands hebt gekocht of als hij een keer per ongeluk omgewisseld kan zijn geweest met een andere controller, dan kan dat de reden zijn.
Ooh echt, hij was wel nieuw in doos en wordt door de switch 1&2 ook als Pro Controller herkend maar heb hem wel gekocht van een handelaar op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

itarix

404 soul not found

Ik ben aan het overwegen om een gamesir G8+ te kopen als handheld mode controller. (en misschien voor de telefoon met zelda notes in console mode) Hier kan je dan de switch tussen doen in plaats van een telefoon. Echter op de YouTube reviews zag ik dat die ook als pro controller gezien werd. Dus dat zegt niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
NoThankYou schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:49:
[...]

Helemaal correct. Helaas heb ik vorig jaar een namaak versie gekocht via een verkooppartner op de website van bol. Was een Limited Edition Tears of the Kingdom versie.

Paar problemen die ik ermee heb: kan deze niet updaten, maar wordt door switch wel update gevonden hiervoor. Icon in menu is niet correct. En de graphics ervan zijn na 1 jaar gebruik versleten.

Heb vanwege de versleten graphics een nieuwe gekocht via bol zonder verkooppartner. Deze kan ik wel updaten, icon is dus anders (maar ga ervan uit correct) en de graphics zijn voor mijn gevoel ook anders qua textuur.

Heb dit dus doorgegeven aan bol en die hebben het netjes opgelost. Ik heb ongeveer 75% van aankoopbedrag teruggekregen en aangezien de verkooppartner niet meer bestaat hoeft de namaak niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Er zullen vast genoeg third party AAA games richting de Switch komen, maar een deel van wat ik hier langs zie komen blijft hopelijk ver van de Switch 2 weg. Ik zie Starfield of Oblivion niet fatsoenlijk draaien bijvoorbeeld. Voor de Switch 1 zijn ook aardig wat games uitgekomen waarvan je kan twijfelen of het wel had gemoeten omdat de console gewoon niet krachtig genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Thomas schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:44:
Er zullen vast genoeg third party AAA games richting de Switch komen, maar een deel van wat ik hier langs zie komen blijft hopelijk ver van de Switch 2 weg. Ik zie Starfield of Oblivion niet fatsoenlijk draaien bijvoorbeeld. Voor de Switch 1 zijn ook aardig wat games uitgekomen waarvan je kan twijfelen of het wel had gemoeten omdat de console gewoon niet krachtig genoeg was.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als een Oblivion fatsoenlijk draait op een Xbox Series S, dan moet het ook kunnen draaien op een Switch 2 vind ik, gezien de Switch 2 daar qua prestaties veel mee vergeleken wordt. Starfield is grafisch nou ook weer niet zo indrukwekkend dat dit niet zou kunnen lijkt me. Lijkt sowieso enigszins op No Mans Sky natuurlijk die er nu ook meer dan prima uitziet op Switch 2.

Daarnaast zou ik het zonde vinden als de Switch 2 nu meteen al in de eerste maand als een underpowered device wordt gezien. Ontwikkelaars doen maar een beetje hun best de games goed te optimaliseren voor de Switch 2 en dan valt er nog genoeg geld mee te verdienen lijkt me.

Meteen even terugkomend op enkele reacties die ik hier kreeg over het lijstje games waarvan ik hoopte dat ze inmiddels wel aangekondigd zouden zijn en dat de Steam Deck dan een betere keus voor mij zou zijn: Ik heb zeker met veel interesse naar de Steam Deck gekeken, maar ik vind het een oerlelijk apparaat en ik zou niet zonder de Nintendo games als Mario en Zelda willen, dus ik zie de Switch 2 juist als perfecte tussenweg voor mij. Mits er wel óók fatsoenlijke 3rd party AAA games komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Thomas schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:44:
Die games die jij nu noemt hebben het op de krachtige consoles al zwaar genoeg.Nee ik zie dat ook niet snel gebeuren.

Master Chief Collection: Als hier een goed team aan werkt dan zie ik dit zelfs wel 60fps draaien op de Switch 2.Heel dat Halo stijltje vind ik ook wel passend op de Switch 2.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 08-07-2025 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:31

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Die games die jij nu noemt hebben het op de krachtige consoles al zwaar genoeg.Nee ik zie dat ook niet snel gebeuren.

Master Chief Collection: Als hier een goed team aan werkt dan zie ik dit zelfs wel 60fps draaien op de Switch 2.Heel dat Halo stijltje vind ik ook wel passend op de Switch 2.
Master Chief Collection draait al 60 fps op de last gen console Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Master Chief Collection draait al 60 fps op de last gen console Xbox One.
Dan kunnen ze ook nog mooi voor een hoge resolutie gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

joblamie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:54:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als een Oblivion fatsoenlijk draait op een Xbox Series S, dan moet het ook kunnen draaien op een Switch 2 vind ik, gezien de Switch 2 daar qua prestaties veel mee vergeleken wordt. Starfield is grafisch nou ook weer niet zo indrukwekkend dat dit niet zou kunnen lijkt me. Lijkt sowieso enigszins op No Mans Sky natuurlijk die er nu ook meer dan prima uitziet op Switch 2.

Daarnaast zou ik het zonde vinden als de Switch 2 nu meteen al in de eerste maand als een underpowered device wordt gezien. Ontwikkelaars doen maar een beetje hun best de games goed te optimaliseren voor de Switch 2 en dan valt er nog genoeg geld mee te verdienen lijkt me.

Meteen even terugkomend op enkele reacties die ik hier kreeg over het lijstje games waarvan ik hoopte dat ze inmiddels wel aangekondigd zouden zijn en dat de Steam Deck dan een betere keus voor mij zou zijn: Ik heb zeker met veel interesse naar de Steam Deck gekeken, maar ik vind het een oerlelijk apparaat en ik zou niet zonder de Nintendo games als Mario en Zelda willen, dus ik zie de Switch 2 juist als perfecte tussenweg voor mij. Mits er wel óók fatsoenlijke 3rd party AAA games komen dus.
Een goed geoptimaliseerde game zal prima op de Switch draaien, maar kijkend naar de Switch 1 zijn er gewoon ports die je niet had moeten willen. Denk aan Hogwarts Legacy en Batman Arkham Knight, dat grenst aan het onspeelbare. Dan heb je nog ports die indrukwekkend zijn zoals Doom en Wolfenstein, maar dat zijn games waar 30fps eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor is.

Helaas zijn er de laatste tijd heel veel games die gewoon niet goed draaien. Van de games die jij noemde zijn Starfield en Oblivion er twee waar zelfs high-end PC's mee worstelen omdat ze niet goed geoptimaliseerd zijn. Eigenlijk alles wat Unreal Engine 5 gebruikt is onevenredig zwaar, en er zijn ook nog uitschieters als Dragon's Dogma 2 waar je zelfs met de allerbeste hardware nog tegen problemen aanloopt. Dit geldt gelukkig niet voor alle games, maar je kunt helaas niet alles verwachten op een Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het grote voordeel van de switch 2 is DLSS die superieur is aan iedere andere upscaler. Daardoor kan er op een veel lagere resolutie gerenderd worden om toch nog mooie graphics neer te zetten. Hierdoor zijn de graphics dus vaak beter dan een Series S.

Wat wel parten kan spelen is de kracht van de cpu, die is wel minder dan de Series S waardoor er eerder een cpu limit zal zijn en sommige spellen het hierdoor zwaarder hebben en er op andere dingen dan pure graphics bespaart moet worden.

Neemt niet weg dat de spellen van dat lijstje stuk voor stuk zouden moeten draaien op de Switch 2 met graphics die waarschijnlijk beter en scherper zijn dan de Series S. Maar ondanks dat hoop ik toch echt dat de meeste developers en zeker Nintendo kiest voor een 60 fps met iets mindere graphics dan 30 fps en een wat hogere resolutie en wat meer effecten. Ik heb echt 100x liever een spel zoals TotK met de huidige graphics op 60 fps dan wat betere graphics en weer terug naar 30 fps. Handheld is die lage frame rate nog wel te doen maar op een grote OLED tv is het echt geen pretje. En natuurlijk valt aan alles te wennen maar toch….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Thomas schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Een goed geoptimaliseerde game zal prima op de Switch draaien, maar kijkend naar de Switch 1 zijn er gewoon ports die je niet had moeten willen. Denk aan Hogwarts Legacy en Batman Arkham Knight, dat grenst aan het onspeelbare. Dan heb je nog ports die indrukwekkend zijn zoals Doom en Wolfenstein, maar dat zijn games waar 30fps eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor is.

Helaas zijn er de laatste tijd heel veel games die gewoon niet goed draaien. Van de games die jij noemde zijn Starfield en Oblivion er twee waar zelfs high-end PC's mee worstelen omdat ze niet goed geoptimaliseerd zijn. Eigenlijk alles wat Unreal Engine 5 gebruikt is onevenredig zwaar, en er zijn ook nog uitschieters als Dragon's Dogma 2 waar je zelfs met de allerbeste hardware nog tegen problemen aanloopt. Dit geldt gelukkig niet voor alle games, maar je kunt helaas niet alles verwachten op een Switch 2.
Unreal Engine 5 is waardeloos geoptimaliseerd “out of the box”. Zeker wanneer developers en level designers te pas en te onpas technieken zoals Nanite en Lumen gebruiken is het een drama qua performance.

De RE engine is fantastisch voor indoor maar ongeschikt voor grote open werelden. Resident Evil 2-4, 7 en Village zien er stuk voor stuk super goed uit met een super performance.

De beste engine die beide rollen perfect op zich kan nemen is de Decima Engine van Horizon zero dawn en forbidden west. Ook beide Death Stranding spellen maken er gebruik van. Als je ziet hoe zero dawn er op de standaard ps4 uit zag dan weet je pas hoe slecht Unreal Engine 5 is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel kort door de bocht: als een game 60 fps draait op een Series S is het bijna zeker mogelijk om het te porten naar een Switch 2. Indien 30 fps, mogelijk mits wat meer moeite.

(Het volledige verhaal is eigenlijk een stuk complexer, en heeft o.a. te maken met de manier waarop game engines veranderd zijn sinds de generatie van de PS3/4. Ook in welke mate games CPU-bound zijn gaat meespelen.)

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13-07 17:29
Thomas schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:29:
Ik ben blij dat ik de Switch-1 overgeslagen heb en nu aan het genieten ben van games die een upgrade voor de Switch-2 hebben gekregen. Zelf ben ik BotW Switch-2 editie met ontzettend veel plezier aan het spelen (docked, op mijn LG OLED C9), en mijn dochter is nu verslaafd aan Hogwarts Legacy Switch-2 editie, welke er prachtig uitziet en heel soepel draait. Wanneer ik klaar ben met BotW ga ik ook Hogwarts Legacy spelen, voordat ik me aan TotK ga wagen. Wil even wat tijd tussen BotW en TotK hebben zodat TotK fris voelt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MazeWing schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:01:
Het grote voordeel van de switch 2 is DLSS die superieur is aan iedere andere upscaler. Daardoor kan er op een veel lagere resolutie gerenderd worden om toch nog mooie graphics neer te zetten. Hierdoor zijn de graphics dus vaak beter dan een Series S.

Wat wel parten kan spelen is de kracht van de cpu, die is wel minder dan de Series S waardoor er eerder een cpu limit zal zijn en sommige spellen het hierdoor zwaarder hebben en er op andere dingen dan pure graphics bespaart moet worden.

Neemt niet weg dat de spellen van dat lijstje stuk voor stuk zouden moeten draaien op de Switch 2 met graphics die waarschijnlijk beter en scherper zijn dan de Series S. Maar ondanks dat hoop ik toch echt dat de meeste developers en zeker Nintendo kiest voor een 60 fps met iets mindere graphics dan 30 fps en een wat hogere resolutie en wat meer effecten. Ik heb echt 100x liever een spel zoals TotK met de huidige graphics op 60 fps dan wat betere graphics en weer terug naar 30 fps. Handheld is die lage frame rate nog wel te doen maar op een grote OLED tv is het echt geen pretje. En natuurlijk valt aan alles te wennen maar toch….
Helemaal eens. Lager dan 60fps is voor mij eigenlijk niet echt acceptabel meer. Uiteraard is het verschil tussen een FPS en een strategy game groot en zit er nuance in, maar ik heb een paar maanden terug nog ToTK op de Switch OLED gespeeld en dat was niet echt geweldig. Met de framerate (en resolutie) op de Switch 2 is het echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:45
MazeWing schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook een G2 en gebruik de volgende settings:
- HGIG
- Game mode (staat als het goed is automatisch aan)
- Game mode bar oproepen -> settings -> picture settings -> en dan black stabilizer op 6 zetten (staat standaard op 10).

Meer pas ik niet aan en het verschil is echt enorm. Alsof je de gamma slider weer op de juiste plek hebt gezet.
Die ga ik vanavond gelijk proberen, zal je laten weten hoe het bevalt.
Zal dan wel eerst mijn video range terug op full (of beide automatisch) zetten.
Dank je wel _/-\o_

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07 00:42
Ik heb sinds ik de switch 2 heb aardig snel last van kramp bij het spelen van Mario Kart World. Dat had ik op de switch 1 niet met MK8. Zijn er hier nog meer mensen die hiervan last hebben en hoe heb je dit opgelost? Ik ben op zoek naar een goede gripcase hiervoor, table top spelen is voor mij geen oplossing aangezien ik ook gewoon in handheld modus wil kunnen spelen zonder dat ik kramp ervaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 15:53
Thrawni schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:45:
Ik heb sinds ik de switch 2 heb aardig snel last van kramp bij het spelen van Mario Kart World. Dat had ik op de switch 1 niet met MK8. Zijn er hier nog meer mensen die hiervan last hebben en hoe heb je dit opgelost? Ik ben op zoek naar een goede gripcase hiervoor, table top spelen is voor mij geen oplossing aangezien ik ook gewoon in handheld modus wil kunnen spelen zonder dat ik kramp ervaar.
Ik heb grote handen en ben erg tevreden met de Skull and Co Raven Neogrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Rck010 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb grote handen en ben erg tevreden met de Skull and Co Raven Neogrip.
Hier ook, kon eerst net een uurtje spelen en met de skull grip hou ik het wel een paar uur vol.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hier ook zeer tevreden gebruiker van de Skull & Co Raven Neogrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:52
chucky666 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:28:
[...]

Hier ook, kon eerst net een uurtje spelen en met de skull grip hou ik het wel een paar uur vol.
alleen de accu niet..... :9

Ik heb de Skull and Co Raven Neogrip ook, fijn ding. maar speel voornamelijk docked met een Pro 2 controller

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 08-07-2025 15:21 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 109 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4