Acties:
  • +3 Henk 'm!
Esumontere schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:06:
[...]

Wat een negatief bericht, dat is toch nergens voor nodig? Mijn gloednieuwe gamepc kan ook spellen van 6 jaar oud beter draaien dan mijn broertjes oude bak, maar dat maakt hem niet direct ongelooflijk slecht.
Hoezo niet ongelooflijk slecht dan? Zijn er maar 150 miljoen van verkocht. Als dat niet ongelooflijk slecht is dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e79CbPCksr2F1LcQYMH521QOm3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SjFXHNvuRWk9geau2o5Jro0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermaak mij wel vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 19:39
Nederlandhc schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Staat niks meer op mijn oude switch, ik heb die "tool" gebruikt die je krijgt te zien bij het opstarten van de nieuwe switch.
Ook als ik daar pokemon opstart zegt ie nieuw spel aanmaken.
Daarna moet je nog op de oude switch de savegame overdragen vanaf de switch 1, Pokémon kopieert hij niet mee in de standaard overdrachtstool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:39
friketje1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Dit is het toch wel een beetje met de Switch 2: de Switch 1 games zijn eindelijk speelbaar. Wat een ongelooflijk slechte console was dat toch. Gisteravond eindelijk Pokemon Scarlet kunnen spelen zonder ergernis.

De Switch 2 had ook wel iets ambitieuzer gemogen maar ik denk dat dit toch iets meer toekomstbestendiger is.
1080p 60fps moet toch wel mogelijk zijn voor nintendo exclusives en van die japanse AA games, dat is waar de console voor bedoeld is.
Slecht wil ik het zeker niet noemen, het is 1 van de 1e handhelds waarbij we dergelijke games on the go konden spelen. Maar veel games liepen inderdaad niet helemaal soepel. Ik heb voornamelijk nintendo games gespeeld, die zijn meestal redelijk geoptimaliseerd gelukkig. Pokemon is meestal wel redelijk bagger ja (al 80 jaar hetzelfde 7(8)7 :+ ). Met de miljoenen / miljarden die pokemon wereldwijd binnenharkt zouden ze toch wel eens een keertje een mooie game kunnen maken, zou je denken...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:43
L23 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:12:
[...]

Hoezo niet ongelooflijke slecht dan? Zijn er maar 150 miljoen van verkocht. Als dat niet ongelooflijk slecht is dan weet ik het ook niet meer.
De Switch 1 is inderdaad echt waardeloos. Ik heb deze gelijk bij de milieustraat gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 13:13
Esumontere schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:06:
[...]

Wat een negatief bericht, dat is toch nergens voor nodig? Mijn gloednieuwe gamepc kan ook spellen van 6 jaar oud beter draaien dan mijn broertjes oude bak, maar dat maakt hem niet direct ongelooflijk slecht.
De overgrote meerderheid van Switch 1 games hebben ernstige framerate problemen en dan verwacht je minimaal stabiel 30FPS, het hoeft echt geen 60 te zijn. En ik ben echt niet veeleisend, speelbaar is voor mij genoeg. Daar is de switch toch wel uniek in, ik ken eigenlijk geen console die, voor zijn tijd, zo slecht presteert. Het is natuurlijk wel een innovatief apparaat, maar ik heb er weinig pleizer aan beleefd. De switch doet gewoon niet wat het moet doen: last gen games op een handheld draaien met een degelijke framerate

De Switch 2 geeft wel een speelbare ervaring voor bijna elke game in de markt. Denk niet dat je er cyberpunk op moet willen spelen maar zelfs dat kan als je echt geen ander systeem hebt.
Het is gewoon een veel betere console dan zijn voorganger. Echt een veel beter product. Dat is toch best positief ;)

Vind ook dat de switch wat zuur is ontvangen. De kritiek is terecht, maar uiteindelijk zal je hier veel meer plezier aan beleven dan aan een oude switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

Flabergasted

Prepare to die !

friketje1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:46:

De switch doet gewoon niet wat het moet doen: last gen games op een handheld draaien met een degelijke framerate
Onzin.
De Switch is primair ontwikkeld om Nintendo games op te spelen en dat doet de Switch 1 uitstekend.
Dat je ook third party games kunt spelen is mooi meegenomen, maar daarvoor koop je in eerste instantie geen Switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:09
Flabergasted schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:06:
[...]

Onzin.
De Switch is primair ontwikkeld om Ninento games op te spelen en dat doet de Switch 1 uitstekend.
Dat je ook third party games kunt spelen is mooi meegenomen, maar daarvoor koop je in eerste instantie geen Switch.
Plus de meeste games van Nintendo zelf draaien goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Plus de meeste games van Nintendo zelf draaien goed.
Naast de Nintendo games draaien er ook zat third party games goed natuurlijk. Even reviews kijken of een game acceptabel draait, maar dat is niet anders dan bij een Playstation/Xbox. Uiteraard zijn er games die beter draaien op Playstation/Xbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Onzin.
De Switch is primair ontwikkeld om Ninento games op te spelen en dat doet de Switch 1 uitstekend.
Genoeg third party games die beter verkopen op de Nintendo Switch dan op andere platformen. Dus volgens mij ook genoeg mensen die juist wel daarvoor een Switch kopen om games bijvoorbeeld handheld te kunnen spelen of genoeg aan een Switch console hebben. Mooi dat de keuze er is. Daarom jammer dat als iemand het niet aanspreekt het gelijk enorm negatief uitvergroot moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik snap vooral dat gedweep over framerate totaal niet. Maar dat ligt wellicht aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Prullenbak84 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:31:
Ik snap vooral dat gedweep over framerate totaal niet. Maar dat ligt wellicht aan mij.
Mja de 1 ziet het de ander niet.
Mij interesseert het niet zo.
Net zoals de oude Diablo 3 goed draaide op de 1 draait ie veel beter op de 2.
Maar dat ligt er meer aan dat de laadtijden tig keer sneller zijn geworden.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
chucky666 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Mja de 1 ziet het de ander niet.
Mij interesseert het niet zo.
Net zoals de oude Diablo 3 goed draaide op de 1 draait ie veel beter op de 2.
Maar dat ligt er meer aan dat de laadtijden tig keer sneller zijn geworden.
Ja natuurlijk zie je het soms wel als t in een spel ineens heel laag wordt. Maar dat je op YouTube van die mensen helemaal met analysetools ziet vergelijken van “o kijk eens wat dramatisch” en dan zie je t verschil alleen omdat die getallen in beeld staan. Dan denk ik: ga gewoon lekker spelen joh :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:14:
[...]

Naast de Nintendo games draaien er ook zat third party games goed natuurlijk. Even reviews kijken of een game acceptabel draait, maar dat is niet anders dan bij een Playstation/Xbox. Uiteraard zijn er games die beter draaien op Playstation/Xbox.
Zelf ben ik best wel onder de indruk van NieR Automata.Thirtd Party games heb ik hier maar een paar voor de Switch.Mijn interesse gaat het meest uit naar de Nintendo games.

Reviews en previews check ik ook altijd.Dat ik een miskoop in huis haal komt bijna nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Laatst online: 15:25
Prullenbak84 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:31:
Helemaal mee eens, als je sommige reacties leest wast het een martelgang voor sommige. Ik heb me er uitstekend mee vermaakt, bij sommige games een framedrops als er veel dingen gebeuren, maar over het algemeen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Laatst online: 14:57
Voor mijn andere consoles koop ik wel eens keys via sites zoals G2A, cdkeys of eneba. Ik zie dat er ook codes worden aangeboden voor de Switch (2). Is dit ook voor de Switch 2 een veilige keuze of hebben mensen daar slechter ervaringen mee?

[ Voor 6% gewijzigd door BrightSun op 21-06-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:07
livranca schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Daarna moet je nog op de oude switch de savegame overdragen vanaf de switch 1, Pokémon kopieert hij niet mee in de standaard overdrachtstool.
Dat is het dus, die oude switch 1 is ook "leeg" en heeft geen savegame meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:33

H.Boss

Hugo Boss

BrightSun schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:48:
Voor mijn andere consoles koop ik wel eens keys via sites zoals G2A, cdkeys of eneba. Ik zie dat er ook codes worden aangeboden voor de Switch (2). Is dit ook voor de Switch 2 een veilige keuze of hebben mensen daar slechter ervaringen mee?
Werkr perfect, heb split fiction key gekocht voor 35 euro.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Grappig. Ik wist wel een beetje van de geschiedenis van Donkey Kong vs King Kong, maar blijkbaar was dat tussen Universal Studios en Nintendo.

En dan te bedenken dat er nu in Universal Studios een Nintendo World met Donkey Kong ride is. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:58

RayNbow

Kirika <3

De overgrote meerderheid van Switch 1 games hebben ernstige framerate problemen
Dus er zijn minstens 7500 games met ernstige framerate problemen? Kun je dat lijstje hier delen? :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06 07:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Software maakt de console dus we gaan het zien wat Nintendo en andere uitgevers ons gaan brengen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:14
Voor een vriend van mij boeit het ook niet of hij op 30 fps of 60 fps speelt. Die heeft zicht absoluut zitten te vermaken met beide Zelda's op Switch 1 bijvoorbeeld. Ik ben dan zo iemand die wel denkt aan de hoeveelheid fps en dat het absoluut wel effect heeft op mijn spelbeleving. Een spel die uiteindelijk wel op 60 fps kan spelen is voor mij een zeer groot verschil ten opzichte van 30 fps. Het is vooral merkbaar bij zowel Zelda TOK als Pokemon Violet.

Velen verwachten een huge grafische upgrade voor de prijs die je betaalt bij de Switch 2. Maar velen vergeten dat het nooit om het grafische aspect ging bij Nintendo. Het streven bij Nintendo is niet persé het achtervolgen van de next-gen consoles. Maar meer de aandacht naar de handheld spelbeleving met additioneel het sociaal aspect; samen spelen. Of het nou docked is, of enkel alleen met joycons.

Enfin, ik geniet enorm van mijn Switch 2 en ik vind het namelijk wel mijn geld waard als upgrade t.o.v. de OLED versie. Nou nog even geduld op meer games die ze gaan uitbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We hebben het over 469 euro voor een console waar velen dagelijks op gamen. Sommige doen er meer dan 5 jaar mee. Je hebt het dan nog niet eens over een euro of 8 per maand. Waar hebben we het dan over? Ik vind het geen dure console, prima prijs zelfs.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
[...]

Onzin.
De Switch is primair ontwikkeld om Nintendo games op te spelen en dat doet de Switch 1 uitstekend.
De platfomers zijn ok inderdaad, maar dat mag ook wel. En mario kart 8 ziet er gewoon goed uit.
Maar dan.
Pokemon Scarlet/Violet: onspeelbaar
Zelda Botw: dropt onder 30 fps met fors verouderde graphics.
Super Mario party: 3d menu dramatisch, fors onder de 30.
En ik zit echt niet met een FPS tooltje te gamen en ik heb hele lage verwachtingen van een switch game.

Ik heb maar een kleine collectie overigens want ik had er vrij snel genoeg van.Dan betaalde dan ook nog 60 euro om een game te spelen met graphics van +10 jaar gelden...die gewoon niet goed werken op de manier zoals het bedoelt is.
Denk dat mensen die dit verdedigen alleen maar een Switch 1 hebben en niet beter weten??

Maar voor de goede orde; dit is opgelost met de Switch 2, die doet wel wat het moet doen. Ben er erg blij mee, als was het alleen maar om mjin kleine collectie Switch games een keer echt te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door friketje1 op 21-06-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
friketje1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:47:
[...]

De platfomers zijn ok inderdaad, maar dat mag ook wel. En mario kart 8 ziet er gewoon goed uit.
Maar dan.
Pokemon Scarlet/Violet: onspeelbaar
Zelda Botw: dropt onder 30 fps met fors verouderde graphics.
Super Mario party: 3d menu dramatisch, fors onder de 30.
En ik zit echt niet met een FPS tooltje te gamen en ik heb hele lage verwachtingen van een switch game.

Ik heb maar een kleine collectie overigens want ik had er vrij snel genoeg van.Dan betaalde dan ook nog 60 euro om een game te spelen met graphics van +10 jaar gelden...die gewoon niet goed werken op de manier zoals het bedoelt is.
Denk dat mensen die dit verdedigen alleen maar een Switch 1 hebben en niet beter weten??

Maar voor de goede orde; dit is opgelost met de Switch 2, die doet wel wat het moet doen. Ben er erg blij mee, als was het alleen maar om mjin kleine collectie Switch games een keer echt te spelen.
Ik heb veel Scarlet en Violet gespeeld (denk boven de 1500u).
Het is zeker niet onspeelbaar. Ikzelf heb nooit echt veel frame issues meegemaakt...

Dus je kunt ook echt wel overdrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik heb maar een kleine collectie overigens want ik had er vrij snel genoeg van.
Gezien je eerder zei dat de overgrote meerderheid van Switch 1 games ernstige framerate problemen hebben had ik verwacht dat je meer games hebt gespeeld.
Nee hoor. Kan het ook geen verdedigen noemen bij zulke uitspraken. Er zijn meer games dan onder andere Pokémon waar jij de hele ervaring op projecteert. Ik ga waardeloze draaiende games op de Switch verder ook niet verdedigen, die zijn er inderdaad wel.

Mag het iets minder overdreven/arrogant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Sir_Lion schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Ik heb veel Scarlet en Violet gespeeld (denk boven de 1500u).
Het is zeker niet onspeelbaar. Ikzelf heb nooit echt veel frame issues meegemaakt...

Dus je kunt ook echt wel overdrijven.
Prima dat je er plezier aan beleeft. Maar Pokemon scarlet kostte in 2022 60 piek. Dan krijg je graphics uit 2006 die dippen tot een soort dia show met ongeveer 10 FPS waarbij er ook nog NPC's rondlopen die 2-3 FPS doen.

Maar nogmaals, de Switch 2 lost dit op. Ben nu Pokemon Scarlet aan het spelen en op de Switch 2 is het gewoon prima. Niet hoogstaand (hoeft ook niet, zo belangrijk zijn graphics niet) maar het is speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
L23 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Gezien je eerder zei dat de overgrote meerderheid van Switch 1 games ernstige framerate problemen hebben had ik verwacht dat je meer games hebt gespeeld.
Ik ga toch niet meer van die rotzooi kopen om mij verder te ergeren ;).

En arrogant, kom op zeg. Gewoon een eerlijke mening: de Switch 1 was niet goed gamen.

Switch 2 wel, kop op fanboys, zo negatief ben ik niet O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
friketje1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Ik ga toch niet meer van die rotzooi kopen om mij verder te ergeren ;).

En arrogant, kom op zeg. Gewoon een eerlijke mening: de Switch 1 was niet goed gamen.

Switch 2 wel, kop op fanboys, zo negatief ben ik niet O-)
Als je beter communiceert dat het om een eigen mening gaat helemaal prima :) Helemaal eerlijk waren ze echter niet. Jouw uitspraken maken anderen natuurlijk geen fanboy. Graag wat minder negatief en veel plezier met je Switch 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:43
@friketje1 Volgens mij ben jij de eerste die het woord dramatisch gebruikt bij Super Mario Party. Wij hebben in ons gezin enorm vermaakt met dit spel. In mijn ogen klinkt het allemaal wel een beetje overtrokken. Waarschijnlijk ben ik niet gevoelig voor de zaken die jij noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@friketje1
Je hebt duidelijk geen liefde voor Nintendo games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 21:46
Ik merk nog steeds dat ik ook met deze switch meer handheld speel dan docked, alhoewel docked er uiteraard zeer goed uitziet! Maar handheld (75%) heeft toch alsnog weer de voorkeur net als de vorige switch

Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Next Level Games:Beniewd waar deze studio mee bezig is.Mario Strikers is nu drie jaar geleden dus ze zouden een nieuwe game klaar kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Ik speel vooral docked en ter afwisseling ook wat handheld. Vooral na de reviews van Digital Foundry en een andere reviewer wilde ik handheld 2D spellen uitproberen zoals Sonic Mania en Super Mario World, maar ik vind de ghosting reuze meevallen, het is evengoed wel te zien hoor maar ik ben alles gewend qua ghosting dankzij m'n PSP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
sderooij schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:24:
Ik merk nog steeds dat ik ook met deze switch meer handheld speel dan docked, alhoewel docked er uiteraard zeer goed uitziet! Maar handheld (75%) heeft toch alsnog weer de voorkeur net als de vorige switch

Hoe is dat bij jullie?
Docked heeft mijn voorkeur.Moet er wel bij zeggen dat ik nooit buiten de deur game.
Ben ook erg fan van de Pro-controller 1&2.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 21-06-2025 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu vind ik persoonlijk het scherm zeker goed genoeg voor een relatief "goedkoop" toestel (vergeet niet dat je ook voor joycons, een dock etc. betaalt)... maar ik vraag me toch af of iemand al de verschillen getest heeft tussen de panelen die Nintendo gebruikt - o.a. panelen van Sharp (te bevestigen) en van Innolux (ZD079KA-03A) zouden reeds gevonden zijn. Misschien spreken we weer van een panel lottery...

(Speel meestal docked dus voor mezelf maakt het niet zoveel uit)

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 21-06-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hoe is dat bij jullie?
Eerste dagen voornamelijk handheld gespeeld, had het dock toen nog niet eens uitgepakt. Ik vind het moeilijk te zeggen wat het percentage is, toch wel minimaal 50/50. Echter als ik gewoon thuis ben zal ik net als met de Switch OLED gewoon docked gamen. Onderweg of ergens anders handheld verder kunnen gamen blijft in ieder geval een mooie feature.

Ik blijf de Switch OLED en Switch 2 naast elkaar gebruiken. Doe momenteel ook weer een poging om de Mario Kart 8 Deluxe time trials uit te spelen op de Switch OLED. De Switch OLED ligt toch een stuk fijner in de hand en de langere batterijduur heeft ook zijn voordeel, al valt de Switch 2 mij niet tegen. 2+ uur achter elkaar gamen is ook behoorlijk lang. Komende tijd verwacht ik de Switch 2 hoofdzakelijk docked te gebruiken en de Switch OLED juist hoofdzakelijk handheld. Kan ik mijn Switch 1 backlog wegwerken terwijl ik tussendoor Mario Kart World en Cyberpunk 2077 speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:11

Hoe is dat bij jullie?
Ik heb met mijn Nintendo Switch, Nintendo Switch Oled als Nintendo Switch 2 in handheld. Ik vind het zo’n gedoe om in docked te spelen. Bovendien leg ik al mijn Nintendo Switch’s over al neer.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom

Hoe is dat bij jullie?
Vreemd genoeg verschilt het bij mij per spel. Pokemon Violet vind ik docked veel beter uitzien dan op handheld. Echter als ik Pokemon Unite speel, vind ik het op handheld veel beter dan docked. Maar dat is eerlijk gezegd geen eerlijke vergelijking, want Unite is nog niet optimized naar 4K dus ziet alles er best pixelated uit.

Tears of Kingdom speel ik ook liever docked dan op handheld. Wellicht dat mijn monitor een iets levendiger beeld geeft qua kleur en minder 'washed' dan de LCD scherm van de Switch 2, wat eerder mijn voorkeur heeft. Nu lijkt het alsof ik redelijk negatief ben over de scherm van Switch 2 maar dat is absoluut niet waar. Het blijft een mooie scherm om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:09

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ging deze net posten. Interessante resultaten. Vooral voor wat betreft de enorme blur van het scherm bij laterale beweging, en de efficiëntie. Zijn er hier mensen die iets hebben gemerkt van de wazigheid bij 2d platformers in vergelijking tot hun switch 1 /oled? Ik heb zo'n voorgevoel dat het mij niet gaat storen, maar ik kan het nog niet testen; de machine is binnen maar de cartridges nog niet.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Tektoon schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:13:
[...]

Ging deze net posten. Interessante resultaten. Vooral voor wat betreft de enorme blur van het scherm bij laterale beweging, en de efficiëntie. Zijn er hier mensen die iets hebben gemerkt van de wazigheid bij 2d platformers in vergelijking tot hun switch 1 /oled? Ik heb zo'n voorgevoel dat het mij niet gaat storen, maar ik kan het nog niet testen; de machine is binnen maar de cartridges nog niet.
Sonic Mania en Super Mario World uitgeprobeerd en ik kon de ghosting alleen subtiel zien, niet genoeg voor mij om aan te ergeren. Mij stoort het dus vrij weinig, ik heb alleen wat irritatie dat het beeld een beetje blurry wordt als ik snel met de camera draai in een 3D game, maar dat heb ik op mijn TV ook.

Als je Nintendo online hebt dan kan je het uit testen met Nintendo Classics en dan Mario spelen, daar zie je het denk ik wel het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:05
Sjekster schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:15:
Ik ben vooral blij dat ik dragonball fighter z nu eindelijk normaal kan spelen. De laadtijden waren echt ondraaglijk lang. Paar minuten bij het opstarten en dan nog een minuut per gevecht ofzo. Dat is echt teveel voor een vechtspel, met relatief korte potjes. Nu is het laden van een potje gelukkig secondewerk!
Ja hoewel dit fijn is, zit de Switch en nu dus ook de Switch 2 vast op de non-rollback versie van FighterZ en de resolutie is nog steeds slecht (720p op een 1080p scherm) :( . Ik had gehoopt op een update voor de Switch 2 versie, het was ook één van de eerste games die ik checkte. Wel jammer dit maar voor mij niet een al te grote ramp aangezien ik nog altijd de PS5 en PC versies nog heb.

[ Voor 6% gewijzigd door TrafalgarLaw op 21-06-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
Al best vaak gedeeld, maar waarom sta ik zo te popelen om deze case binnen te halen? Echt perfect gemaakt voor de Switch 2. Zij maakt trouwens ook reviews van alle andere cases.

https://www.youtube.com/watch?v=Ixqk1KKU2AA

Edit: Blijkbaar heeft Nedgame en Nacon het beide op voorraad. Uiteindelijk bij Nacon besteld met 10% korting.

[ Voor 19% gewijzigd door Lashrom op 22-06-2025 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:13

Turfschipper

Hup NAC

Switch 1 is een heaven voor retro en TATE gamers. Dat zat natuurlijk niet in de plannen van Nintendo. Het blijkt gewoon zo te zijn.

Voor mij is het een van de beste consoles ooit hierdoor. En juist hier voor wil ik nu een switch 2. Want die doet wat de 1 doet, maar dan nog veel beter.

Het zal zeker een niche markt zijn, maar de markt is er. Niet iedereen koopt een switch voor de grote Nintendo games. Althans, ik niet. Maar tel wat niches op, de retro dudes, de shmup liefhebbers, de pinball fanaten… kom je toch op een aardige groep uit denk ik.

Komt later hopelijk nog een groep bij: de rtssers. Met de muis functie supervet lijkt me. Moet je voorstellen dat starcraft 2 uit komt op de switch 2. Dan halen tientallen miljoenen de s2 alleen al voor die game.

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 22-06-2025 01:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zelda Botw: [...] met fors verouderde graphics.
Hoezo fors verouderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Gewoon dus iemand die weer z'n ongezouten mening zit te spuien, zonder dat die weet hoe dingen werken, of waarom dingen werken zoals ze zijn.

Het blijft een handheld. Daarbij moet je niet verwachten dat je PS4 of PS5 graphics en frames krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 02:39
TrafalgarLaw schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:47:
[...]

Ja hoewel dit fijn is, zit de Switch en nu dus ook de Switch 2 vast op de non-rollback versie van FighterZ en de resolutie is nog steeds slecht (720p op een 1080p scherm) :( . Ik had gehoopt op een update voor de Switch 2 versie, het was ook één van de eerste games die ik checkte. Wel jammer dit maar voor mij niet een al te grote ramp aangezien ik nog altijd de PS5 en PC versies nog heb.
De xbox versie stond op lijstje. Lijkt vaak in de aanbieding te zijn, maar dat geldt niet voor de legendary Edition waar alle dlc in zit. Lekker handig.

We spelen het hier alleen casual met local multiplayer, dus switch versie voldoet (nu) prima 😀.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[...]

De aovergrote meerderheid van Switch 1 games hebben ernstige ik ken eigenlijk geen console die, voor zijn tijd, zo slecht presteert. Het is natuurlijk wel een innovatief apparaat, maar ik heb er weinig pleizer aan beleefd. De switch doet gewoon niet wat het moet doen: last gen games op een handheld draaien met een degelijke framerate
De Nintendo 64 was pas een drama qua frame rate. De meeste spellen hadden een cap van 20 fps. Golden Eye in 4-player split screen liep zelfs onder de 10 fps…. Geen idee hoe we dat toen kennelijk minder erg vonden.

Maar wat betreft de performance van de Switch 1: Nintendo spellen hadden eigenlijk allemaal een goede graphics/performance ratio. Het waren vooral de 3rd party games die er, zeker de laatste jaren, een puinhoop van maakten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Switch 2 lijkt alvast een heel efficiënt beestje te zijn ondanks het iets oudere '8nm' productieproces: maximale verbruik is ~10 watt handheld en ~22 watt docked. Een stuk efficiënter dan een PS4 Slim (165W) , PS4 Pro (310W), Xbox Series S (63W) of een Steam Deck (25W met alle toeters en bellen aan). Sommige mensen lijken te vergeten dat je op een tablet aan het gamen bent. Natuurlijk is het aan de ontwikkelaars om hun games daarop aan te passen.

Persoonlijk vind ik die focus op efficiëntie, die we ook bij Switch 1 zagen, alvast een enorm voordeel.

@MazeWing Golden Eye / Perfect Dark met 4 spelen kon op bepaalde moment een indrukwekkende slideshow worden :D Maar ja plezierig was het allemaal toch wel.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:38:
Geen idee hoe we dat toen kennelijk minder erg vonden.
Het is voor een groot deel wat je gewend bent denk ik... Nintendo 64 heb ik niet gehad, maar ik heb wel andere console games geprobeerd en laten zitten om op pc te spelen omdat ik de framerate te slecht vond (wat ik me zo nog herinner is wat recenter maar bijvoorbeeld Dishonored op de Xbox one kwam ik al niet door de intro heen, vond ik echt onspeelbaar), terwijl mensen die altijd meer console gamer geweest waren er geen probleem mee hadden. Voor consoles heeft het gewoon langer geduurd voordat hogere framerates meer voorkwamen en mensen daar dus aan gewend raakten, maar op pc waren we rond de eeuwwisseling daar al vol mee bezig.

Wat betreft de efficiëntie van de Switch 2, die is inderdaad indrukwekkend... Maar wordt wat mij betreft voor een goed deel teniet gedaan door de zeer kleine accu. Als je dat dan vergelijkt met pc handhelds waar de betere modellen een vier keer zo grote accu hebben dan vraag ik me af of ze nou niet wat meer in de switch 2 hadden kunnen stoppen voor meer accuduur of prestaties. Ja dat kost gewicht, maar de Switch 2 is ondanks de kleine accu alsnog vrij zwaar. Als gewicht het probleem is heb ik het idee dat ze ergens anders toch wel wat gewicht hadden kunnen besparen.

[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 22-06-2025 09:22 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Finraziel er zijn zeker meer uitdagingen dan gewicht. Het gaat vooral om de dikte van het toestel - Switch is significant dunner dan die PC handhelds - maar ook om de koeling en de beschikbare plek voor andere onderdelen. (Timestamp - je ziet dat er niet veel plek over is) Een kleinere batterij is verder natuurlijk economisch interessant voor Nintendo die winst op hun hardware willen maken. Ecologisch worden er ook minder materialen gebruikt.

En je mag niet vergeten dat die PC handhelds met hun twee tot vier keer* zo grote accu niet perse een veel langere speelduur halen.

*Switch 2: 19.75 Wh
Steam Deck: 50 Wh
ROG Ally Z1: 40 Wh
ROG Ally X: 80 Wh
Lenovo Legion Go: 49.2 Wh

Heb wel alle begrip ervoor dat een langere batterijduur beter zou geweest zijn hoor. Maar gelukkig is dit eenvoudig op te lossen met een powerbank. Ik ben benieuwd of men dezelfde truc gaat uithalen als bij de Switch 1 met een latere revisie. De SoC naar een kleiner productieproces vertalen kost best wat geld in dit geval - 8nm maakt nog gebruik van DUV technieken, kleinere productieprocedes zitten bijna allemaal op EUV. Er moet dus redelijk wat herontworpen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2025 14:20 . Reden: kleine edit batterijgrootte switch 2 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vergeet ook niet dat er miljoenen en miljoenen gamers zijn die de batterijduur helemaal prima vinden:

1. Gamers die bijna alleen docked spelen
2. Gamers die maar korte sessies spelen. Ikzelf speel nagenoeg nooit langer dan een uur achter elkaar, dus het maakt mij niets uit of de batterijduur nou 2, 3, 4 of 5 uur is.

Ik denk dat het voor Nintendo totaal niet interessant is om rekening te houden met de minimale groep mensen voor wie de batterijduur onvoldoende is. En daarnaast moet er marketing technisch natuurlijk genoeg overblijven om de Switch 2 OLED straks interessant te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 22-06-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

joblamie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:27:
Vergeet ook niet dat er miljoenen en miljoenen gamers zijn die de batterijduur helemaal prima vinden:

2. Gamers die maar korte sessies spelen. Ikzelf speel nagenoeg nooit langer dan een uur achter elkaar, dus het maakt mij niets uit of de batterijduur nou 2, 3, 4 of 5 uur is.

Ik denk dat het voor Nintendo totaal niet interessant is om rekening te houden met de minimale groep mensen voor wie de batterijduur onvoldoende is. En daarnaast moet er marketing technisch natuurlijk genoeg overblijven om de Switch 2 OLED straks interessant te maken.
Eigenlijk is het vreemd dat ze bij de switch 1 wel een “lite” hebben gemaakt die enkel handheld te spelen was en dus niets te “switchen” had, maar geen switch die geen scherm had en enkel als standaard console aan een tv te gebruiken was.

Als de Switch 2 “tv only” er was geweest voor zeg maar €300 zou ik dus zonder twijfel gekozen hebben boven de huidige versie. Om de doodeenvoudige reden dat ik echt voor 95% docked speel.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:04
Heb me al een aantal uren vermaakt op de S2. Helaas krijg ik bij handheld spelen al vrij snel last van mn handen en gaan ze zelfs slapen.
Heeft iemand hetzelfde? Als ik een grip, zoals de Neogrip koop, heb je daar dan geen last meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

MazeWing schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Eigenlijk is het vreemd dat ze bij de switch 1 wel een “lite” hebben gemaakt die enkel handheld te spelen was en dus niets te “switchen” had, maar geen switch die geen scherm had en enkel als standaard console aan een tv te gebruiken was.
Dat is toch niet zo vreemd? Blijkbaar was de markt voor een console-only SKU te klein om een aparte productielijn voor op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
Lashrom schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:35:
Al best vaak gedeeld, maar waarom sta ik zo te popelen om deze case binnen te halen? Echt perfect gemaakt voor de Switch 2. Zij maakt trouwens ook reviews van alle andere cases.

https://www.youtube.com/watch?v=Ixqk1KKU2AA

Edit: Blijkbaar heeft Nedgame en Nacon het beide op voorraad. Uiteindelijk bij Nacon besteld met 10% korting.
Bedankt voor de tip. Ik had hem al eerder gezien maar bij winkels zoals bol.com was hij niet op voorraad. Ik heb hem zojuist ook besteld bij Nacon.

Ik ga mijn switch weinig meenemen, behalve voor weekendjes op de camping. Dan is een hoes waar de controller en oplader in past wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:46:
@Finraziel er zijn zeker meer uitdagingen dan gewicht. Het gaat vooral om de dikte van het toestel - Switch is significant dunner dan die PC handhelds - maar ook om de koeling en de beschikbare plek voor andere onderdelen. (Timestamp - je ziet dat er niet veel plek over is) Een kleinere batterij is verder natuurlijk economisch interessant voor Nintendo die winst op hun hardware willen maken. Ecologisch worden er ook minder materialen gebruikt.

En je mag niet vergeten dat die PC handhelds met hun twee tot vier keer* zo grote accu niet perse een veel langere speelduur halen.

*Switch 2: 19.3 Wh
Steam Deck: 50 Wh
ROG Ally Z1: 40 Wh
ROG Ally X: 80 Wh
Lenovo Legion Go: 49.2 Wh

Heb wel alle begrip ervoor dat een langere batterijduur beter zou geweest zijn hoor. Maar gelukkig is dit eenvoudig op te lossen met een powerbank. Ik ben benieuwd of men dezelfde truc gaat uithalen als bij de Switch 1 met een latere revisie. De SoC naar een kleiner productieproces vertalen kost best wat geld in dit geval - 8nm maakt nog gebruik van DUV technieken, kleinere productieprocedes zitten bijna allemaal op EUV. Er moet dus redelijk wat herontworpen worden.
Goede punten inderdaad, hoewel ik persoonlijk ook echt geen probleem gehad zou hebben met als hij wat dikker zou zijn geweest.
De accuduur vind ik overigens ook niet zo'n issue, hoeveel de steam deck oled wel echt heel veel beter is qua accuduur (de Z1e handhelds wat minder, alleen de ally x door gewoon echt een hele grote accu te hebben). Ik haal in de meeste games zo'n 3-4 uur, tot 8 uur in de lichtste games. Alleen de games die echt het uiterste vragen zakken tot zo'n 2 uur.

Waar ik vooral eerder aan dacht was dat de Switch 2 in handheld dus best nog een stuk krachtiger had kunnen zijn, ware het niet dat de accuduur dan compleet naar zijn grootje zou gaan. Wat eerder gedacht werd, dat de dock de Switch 2 extra zou koelen, blijkt ook niet zo te zijn, dus de Switch 2 zou in handheld gewoon evenveel power kunnen hebben als docked.

Maar goed, ook dat kan ik niet echt een probleem vinden hoor, vooral omdat ik zelf toch eigenlijk alleen de exclusives er op wil gaan spelen en die worden gewoon ontwikkeld naar hoeveel power ze ook hebben. Maar als mensen het ding dan gaan prijzen voor hoe efficiënt hij is en vooral als ze daarbij andere (pc) handhelds omlaag gaan trappen (niet dat dat hier gebeurde), ja dan heb ik wel zoiets van wat heb je nou eigenlijk aan die efficiëntie dan als je nog steeds geen goede accuduur hebt en het ding nog steeds oncomfortabel zwaar is?

Overigens, wel een ander voordeel van zo efficiënt zijn is natuurlijk dat wanneer je wel langer weg van de muur wil gamen dat een powerbank dan ook langer meegaat. Ik heb een 92,5Wh blok... Ik heb het niet geprobeerd maar het lijkt me dat ik daarmee rustig een hele dag op de S2 handheld zou kunnen gamen. Met de steam deck kom ik al een heel eind maar die trekt die powerbank natuurlijk ook harder leeg want de powerbank is nog geen twee keer de steam deck accu en wel bijna 4 keer die van de Switch 2. Dus het heeft zeker voordelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29
joblamie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:27:

Idd ik snap dat het voor de cijfers interessant is die accuduur, maar langer dan 2 uur achter elkaar gamen is sowieso niet gezond, dus dan kan je de switch weer aan de lader leggen als je pauze neemt. :+

Zelf ga ik in ieder geval niet langer dan een uur achter elkaar gamen om dan weer even te bewegen. Maar ik ben ook fysio en snap dat lang niet iedereen dat doet natuurlijk, kan het jullie wel aanraden:)
Voor reizen etc kan je een powerbank meenemen, dus tja ik heb liever dat ze wat besparen op de accu dan op andere dingen. Het moet wel betaalbaar blijven, als ze een betere accu erin hadden gestopt was het duurder geweest, terwijl nu al de halve wereld op zijn kop stond met aankondiging van de prijs.

Ze zullen natuurlijk over ~2 jaar met de switch 2 Oled ook wel een beter accu erin stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 22-06-2025 11:44 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 16:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat zijn je ervaringen? Junior krijgt een NS2 voor z'n verjaardag en heb zelf altijd een Spigen screen protector op mijn iPhones die eigenlijk uitermate goed bevallen, maar sta open voor andere suggesties/producten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:37
MRE-Inc schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Wat zijn je ervaringen? Junior krijgt een NS2 voor z'n verjaardag en heb zelf altijd een Spigen screen protector op mijn iPhones die eigenlijk uitermate goed bevallen, maar sta open voor andere suggesties/producten.
Een Nintendo Switch 2 heeft veel minder te lijden dan een telefoon die per dag heel vaak in en uit je broekzak gaat. Bij mij is de prioriteit vooral dat er een extra beschermlaag is tegen krassen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zou voor iets goedkopers gaan dan Spigen. Zoals de link van Jumpman of andere screenprotectors die je met een zoekopdracht in dit topic kan vinden. Het hoeft niet meer dan 10 a 12 euro te kosten en het werkt net zo goed. Marketing technisch doet Spigen kennelijk iets heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 16:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

L23 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Ik zou voor iets goedkopers gaan dan Spigen. Zoals de link van Jumpman of andere screenprotectors die je met een zoekopdracht in dit topic kan vinden. Het hoeft niet meer dan 10 a 12 euro te kosten en het werkt net zo goed. Marketing technisch doet Spigen kennelijk iets heel goed.
Ja zoekfunctie gebruikt en zie dat Spigen er duur is. Klopt ook van @Jumpman zegt dat een telefoon meer intensiever worst gebruikt. Ben op amFilm uit gekomen maar zier daar weer meerdere van. Die gaat het wel worden.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
First World problem... De loading screen tips in botw verdwijnen vaak te snel dat ik denk 'hè wat stond daar nou?'
Stomme SSD :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Finraziel schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:37:
First World problem... De loading screen tips in botw verdwijnen vaak te snel dat ik denk 'hè wat stond daar nou?'
Daar hebben we ook een First World-oplossing voor: de opnameknop ingedrukt houden en de video terugkijken. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
[...]

Ik heb die screenprotector van Spigen op mijn Switch 2 zitten. Installatie was erg eenvoudig en hij voelt prettig aan. De kwaliteit die ik gewend ben van andere screenprotectors van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:39
Finraziel schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:37:
Technisch gezien is het geen SSD..

Maar zeker fijn hoe snel alles laadt bij ook Tears of the Kingdom, en dat vanaf een cartridge.

Digital Foundry gaf aan dat de winst vooral uit het sneller kunnen decompilen komt.

Je ziet dit bijvoorbeeld bij Cyberpunk waar de interne storage, SD Express en cartridge laadtijden elkaar amper ontlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

EHA1337 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:51:
Heb me al een aantal uren vermaakt op de S2. Helaas krijg ik bij handheld spelen al vrij snel last van mn handen en gaan ze zelfs slapen.
Heeft iemand hetzelfde? Als ik een grip, zoals de Neogrip koop, heb je daar dan geen last meer van?
Ik kan gewoon de hele middag spelen met de neogrip en heb geen last dan van me handen.
Zonder voel ik het wel na een uurtje.
Je moet alleen kijken welke van de 3 grips het lekkerste zijn voor je om vast te houden.
Ik heb grote handen dus bij mij zijn het de grootste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:22:
[...]
Waar ik vooral eerder aan dacht was dat de Switch 2 in handheld dus best nog een stuk krachtiger had kunnen zijn, ware het niet dat de accuduur dan compleet naar zijn grootje zou gaan. Wat eerder gedacht werd, dat de dock de Switch 2 extra zou koelen, blijkt ook niet zo te zijn, dus de Switch 2 zou in handheld gewoon evenveel power kunnen hebben als docked.
Ook dit is niet zo simpel als het lijkt. De meeste chipsets schalen niet lineair met energiegebruik. Nu kennen we de exacte curves (nog) niet voor de T239, maar het is bvb. mogelijk dat een verdere verhoging van de clocks in handheld relatief gezien meer energie zouden kosten waardoor je misschien al snel een "relatief veel" grotere batterij nodig zou hebben voor een kloksnelheid van bvb. 50 of 100 Mhz. meer... En ja, dan zit je ook weer met mogelijk een andere koeling etc.

Nuja, niet iets wat op dit moment goed gekwantificeerd kan worden, gewoon een notitie in de marge om te zeggen dat één ding veranderen eigenlijk op heel veel punten invloed kan hebben.

En ja, het hele "vergelijk met andere apparaten" gaat vaak makkelijk de mist in en krijgt ook veel te gauw op internet een console war kantje waar ik helemaal niet van hou. Game vooral op de manier die jezelf blij maakt mensen :D Dat valt in dit topic gelukkig meestal goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
BrightSun schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik had hem al eerder gezien maar bij winkels zoals bol.com was hij niet op voorraad. Ik heb hem zojuist ook besteld bij Nacon.

Ik ga mijn switch weinig meenemen, behalve voor weekendjes op de camping. Dan is een hoes waar de controller en oplader in past wel prettig.
Ik heb hem gewoon besteld via Bol gezien de verzendkosten bij Nacon. Zou misschien 2-3 schelen met die 10% korting code. Dan bestel ik liever bij bol, want dan krijg ik ook select punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
Toch vind ik de standaard Nintendo case voor de S2 prima, lekker compact en stevig genoeg. Gaat mij echt om het formaat omdat ik vaag reis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:00
Voor de mensen die de killswitch case overwegen/besteld hebben, houd er rekening mee dat reddit volstaat met issues waarbij de joycons onbedoeld loskomen (zie o.a. https://www.reddit.com/r/..._switch_2_joy_con_issues/ ).

Het probleem lijkt veroorzaakt doordat de gap tussen de joycon en het scherm wordt opgevuld waardoor het mechanisme loslaat.
Mocht je deze case overwegen dan zou ik nog even wachten totdat dbrand met een reactie komt met een oplossing. (Op reddit is een tijdelijke 'fix' aangereikt waarbij je de hoes iets verschuift, echter kan je tijdens het gamen de hoes weer terugduwen. Dus dat is m.i. niet betrouwbaar, maar hierbij de link https://www.reddit.com/r/...ssue_explained_and_a_fix/)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Jaarsma schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:53:
Het probleem lijkt veroorzaakt doordat de gap tussen de joycon en het scherm wordt opgevuld waardoor het mechanisme loslaat.
Misschien moet dbrand de volgende keer eerst de Nintendo Switch 2 Welcome Tour spelen... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:06
Jaarsma schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:53:
Voor de mensen die de killswitch case overwegen/besteld hebben, houd er rekening mee dat reddit volstaat met issues waarbij de joycons onbedoeld loskomen (zie o.a. https://www.reddit.com/r/..._switch_2_joy_con_issues/ ).

Mocht je deze case overwegen dan zou ik nog even wachten totdat dbrand met een reactie komt met een oplossing. (Op reddit is een tijdelijke 'fix' aangereikt waarbij je de hoes iets verschuift, echter kan je tijdens het gamen de hoes weer terugduwen. Dus dat is m.i. niet betrouwbaar, maar hierbij de link https://www.reddit.com/r/...ssue_explained_and_a_fix/)
Ik ben benieuwd. Ik verwacht de case ergens komende week. Tracking laat zien dat het pakket door de douane is gegaan in Tsjechië en op weg is naar de laatste stop voor bezorging.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:04
chucky666 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Ik kan gewoon de hele middag spelen met de neogrip en heb geen last dan van me handen.
Je moet alleen kijken welke van de 3 grips het lekkerste zijn voor je om vast te houden.
Bedankt voor je antwoord. Ga ik die toch maar aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
chucky666 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:37:
Past ie ook (/wel) in de dock?

Bij switch 1 praktisch niet en bij OLED alleen met vrij heftige spanning op dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35
sderooij schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:43:
Toch vind ik de standaard Nintendo case voor de S2 prima, lekker compact en stevig genoeg. Gaat mij echt om het formaat omdat ik vaag reis.
Ik heb hem ook, prima ding, heb je ook de screen protector erop gezet die erbij zat ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jake schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Past ie ook (/wel) in de dock?

Bij switch 1 praktisch niet en bij OLED alleen met vrij heftige spanning op dock.
Ik had er ook 1 op de oled en die pasten gewoon in het dock.
Net als deze ik hoef hem er niet uit te halen om hem erin ze zetten.
En nee hoef er geen moeite voor te doen.
Weet je zeker dat dat ook de neogrip was ?
Want er zit alleen een plastic stuk boven aan de achterkant die niet in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
chucky666 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Ik had er ook 1 op de oled en die pasten gewoon in het dock.
Net als deze ik hoef hem er niet uit te halen om hem erin ze zetten.
En nee hoef er geen moeite voor te doen.
Weet je zeker dat dat ook de neogrip was ?
Want er zit alleen een plastic stuk boven aan de achterkant die niet in de weg zit.
Ja, skull&co neogrip.

Bij mij zit switch echt wel zo diep dat plastic aan de bovenkant tussen de dock zit. Door de verdikking bij het connectiepunt wordt de oled dock bij mij helemaal open geduwd.

Er is niet echt kracht nodig (behalve zwaartekracht), maar als je van bovenaf kijkt, wordt dock soort van uit elkaar gedrukt (m.a.w. zonder screenprotector geen handig idee).

Switch 1 moest ik echt duwwen, dus maar niet meer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
loekf2 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:37:
[...]

Ik heb hem ook, prima ding, heb je ook de screen protector erop gezet die erbij zat ?
oh nee die gooi ik altijd weg, ga altijd voor een glazen protector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jake schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:44:
[...]

Ja, skull&co neogrip.

Bij mij zit switch echt wel zo diep dat plastic aan de bovenkant tussen de dock zit. Door de verdikking bij het connectiepunt wordt de oled dock bij mij helemaal open geduwd.

Er is niet echt kracht nodig (behalve zwaartekracht), maar als je van bovenaf kijkt, wordt dock soort van uit elkaar gedrukt (m.a.w. zonder screenprotector geen handig idee).

Switch 1 moest ik echt duwwen, dus maar niet meer gedaan.
Vreemd maar heb net weer voor de zekerheid gekeken en ik kan hem er gewoon rustig in laten zakken en hoef niet te duwen .
Heeft zelfs nog iets ruimte over .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:37:
[...]

Ik heb destijds wel de beschermfolie die bij de Switch 1 etui zat op de Switch geplakt, maar vond de beschermfolie vrij waardeloos. Heeft wel 2 jaar het scherm beschermd, maar je ziet gewoon duidelijk dat er een folie over het scherm heen zit geplakt en op gegeven moment beginnen de randen wat los te laten. Ook zag ik een lijn midden over de screenprotector lopen van de twee stickervel helften die je verwijderd voordat je de beschermfolie op het scherm plaatst. Lijkt bij de Switch 2 etui beschermfolie precies hetzelfde te zijn. Dus hooguit als tijdelijke oplossing en dan snel een goedkope glazen screenprotector scoren.

De Switch 2 etui bevalt mij in ieder geval ook goed al hoor ik veel mensen aangeven dat ze meer bescherming verwachten. Ik vind het in ieder geval prima en lekker compact. Ook steviger dan die van de Switch 1 waar ik ook tevreden mee was.
Zat nog even naar de beschermfolie te kijken die ik in de doos had laten zitten. Er zit ook een microvezel doekje bij, handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
Sir_Lion schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:21:
[...]

Ik heb hem gewoon besteld via Bol gezien de verzendkosten bij Nacon. Zou misschien 2-3 schelen met die 10% korting code. Dan bestel ik liever bij bol, want dan krijg ik ook select punten.
Normaal gesproken zou ik hem ook eerder bij Bol bestellen, maar daar is hij niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
sderooij schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:43:
Die heb ik ook nog liggen, nog niet geopend. Inmiddels de ook glazen screenprotectors binnen, dus ga die proberen. Twijfel nu om de case terug te sturen.

Ik zie ook dit soort oplossingen, vraag mij af wat de kwaliteit is: https://nl.aliexpress.com/item/1005008799015069.html?

Bij overgenomen retro 3DS’en ook weleens van dat soort cases gehad en die waren soms verassend goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 22-06-2025 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
BrightSun schreef op zondag 22 juni 2025 @ 23:41:
[...]

Normaal gesproken zou ik hem ook eerder bij Bol bestellen, maar daar is hij niet op voorraad.
Ligt eraan of je hem binnen 1-2 weken nodig hebt. Voorlopig hoef ik hem nergens mee te nemen, dus dan is dit nog prima om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:58
Long tim Steam deck en rog ally user, gisteren dan toch even naar de mediamarkt voor een hoes voor de switch2.

Uiteindelijk de Mario Kart World hoes meegenomen en een 5 tal games maar gelijk.

- Zelda TOTK
- Pokemon Violet
- Hogwarts Legacy Switch 2
- Animal Crossing
- Cyberpunk Switch 2

Helaas hadden ze Zelda niet in switch 2 editie maar ik zag dat de upgrade maar 10 euro kost. Goedkoper dus om los de switch 1 versie te halen incl de upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
glydoscoop schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:45:
Long tim Steam deck en rog ally user, gisteren dan toch even naar de mediamarkt voor een hoes voor de switch2.

Uiteindelijk de Mario Kart World hoes meegenomen en een 5 tal games maar gelijk.

- Zelda TOTK
- Pokemon Violet
- Hogwarts Legacy Switch 2
- Animal Crossing
- Cyberpunk Switch 2

Helaas hadden ze Zelda niet in switch 2 editie maar ik zag dat de upgrade maar 10 euro kost. Goedkoper dus om los de switch 1 versie te halen incl de upgrade
Geen BOTW ? Ik ben nu met BOTW voor het eerst bezig en ik kan het amper geloven dat ze zo'n game uit die hardware in 2017 (?) konden persen, zeker als je het vergelijkt met bv. Horizon Zero Dawn wat in hetzelfde jaar uitkwam. Alleen irritant dat characters soms wel een stem hebben en soms niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
loekf2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:55:
[...]

Geen BOTW ? Ik ben nu met BOTW voor het eerst bezig en ik kan het amper geloven dat ze zo'n game uit die hardware in 2017 (?) konden persen, zeker als je het vergelijkt met bv. Horizon Zero Dawn wat in hetzelfde jaar uitkwam. Alleen irritant dat characters soms wel een stem hebben en soms niet.
Ik ben ook begonnen met BOTW, en ja een redelijk mooie game maar flets door de witte waas (ja tv is goed afgesteld) maar wil je nu hier zeggen dat BOTW mooier is dan Zero Dawn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:39
[...]

TOTK kun je prima spelen zonder eerst met BOTW aan de slag te gaan. Sterker nog, ik kwam zelf niet in BOTW en vermaak me uitstekend met TOTK.

Nu pas voor het eerst het idee dat ik een stukje verhaal uit BOTW heb gemist (na 40 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:58
[...]

Nee heb eigenlijk nooit Zelda gespeeld… twijfelde dus gezien de prijs. Ik heb een uurtje TOTK kingdom gespeeld zonder de switch 2 upgrade en ben al onder de indruk.

Tegenover mijn andere handhelds een paar grote voordelen:

- Enorm stil (koeling)
- Feedback in de vorm van geluid (je hoort duidelijk waar het vandaan komt) en gevoel in de joy-cons is geweldig
- Ease of mind, spelletje opstarten en spellen geen concessie doen tussen fps - verbruik - warmte - resolutie etc
- batterijduur (toptitel een uur kunnen spelen en nog 40% over hebben terwijl ik op 90% begon)

Nu nog even kijken of ik nintendo online echt nodig heb/ga gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
Cardwizard schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:59:
[...]

Ik ben ook begonnen met BOTW, en ja een redelijk mooie game maar flets door de witte waas (ja tv is goed afgesteld) maar wil je nu hier zeggen dat BOTW mooier is dan Zero Dawn? :X
Oh nee. Alleen knappe prestatie dat ze zo'n game met die sfeer op die hardware konden maken. Grafisch is HZD natuulijk geen vergelijk, hoewel die ook eerst uitkwam op een PS4. Cell shading was (gok ik) zowel een artistieke keuze als een keuze ivm de beperkte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33

Ryan1981

Je ne sais pas

Al een tijdje het nieuws in de gaten aan het houden en dit is waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben.

Gelukkig nog geen last van deze zaken gehad.

Ethernet poort lijkt bij mij goed te werken maar er schijnt een probleem mee te kunnen zijn:

https://www.reddit.com/r/...your_ethernet_port_works/

Scherm heeft zeer lage krasbestendigheid:

https://www.reddit.com/r/...howing_how_resilient_the/

Weten jullie al wat nou een goede screenprotector is? Misschien een leuke voor de start post om toe te voegen.

Verder las ik dat je een prestatie winst kan krijgen voor spellen die niet HDR zijn door HDR op "compatible software only" te zetten, ook kwam dit nog voorbij om minder fletse kleuren te krijgen ofzo:

https://www.reddit.com/r/...dr_on_switch_2_heres_how/

Verder nog de melding van nintendo dat als je meer dan 6 maanden wacht met opladen de batterij misschien kapot gaat:

https://www.reddit.com/r/...charge_your_switch_every/

En natuurlijk opzwellende (geen ontploffende?) batterijen:

https://www.reddit.com/r/...y_investigating_possible/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:59:
Al een tijdje het nieuws in de gaten aan het houden en dit is waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben.

Gelukkig nog geen last van deze zaken gehad.

Ethernet poort lijkt bij mij goed te werken maar er schijnt een probleem mee te kunnen zijn:

https://www.reddit.com/r/...your_ethernet_port_works/

Scherm heeft zeer lage krasbestendigheid:

https://www.reddit.com/r/...howing_how_resilient_the/

Weten jullie al wat nou een goede screenprotector is? Misschien een leuke voor de start post om toe te voegen.
Ik weet dat men aan de topicstart aan het werken is en hier vast wel rekening mee wilt houden, maar screen protectors zijn al zoveel in dit topic besproken dat je simpelweg de zoekfunctie kan gebruiken voor een degelijk antwoord. Ik heb vorige week nog een video met reviews gedeeld bvb.
Verder las ik dat je een prestatie winst kan krijgen voor spellen die niet HDR zijn door HDR op "compatible software only" te zetten, ook kwam dit nog voorbij om minder fletse kleuren te krijgen ofzo:

https://www.reddit.com/r/...dr_on_switch_2_heres_how/
ook over HDR is al redelijk wat advies gedeeld. Bekijk bvb. De video van Vincent Yeoh (professionele kalibrator met het HDTVtest kanaal op YouTube) geeft degelijk advies, net als nog een andere video van iemand die me even niet te binnen schiet.
Verder nog de melding van nintendo dat als je meer dan 6 maanden wacht met opladen de batterij misschien kapot gaat:

https://www.reddit.com/r/...charge_your_switch_every/
Dit is standaard advies voor Li-ion batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

loekf2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:04:
[...]

Oh nee. Alleen knappe prestatie dat ze zo'n game met die sfeer op die hardware konden maken. Grafisch is HZD natuulijk geen vergelijk, hoewel die ook eerst uitkwam op een PS4. Cell shading was (gok ik) zowel een artistieke keuze als een keuze ivm de beperkte hardware.
HZD is van zichzelf anders ook al een erg knappe prestatie. Dat ze dat op het scherm kunnen krijgen voor een console die 8x langzamer is dan een PS5 zegt al genoeg... Alhoewel het misschien meer zegt over de huidige staat van gaming en het volledige gebrek aan optimalisatie. -O-

En juist in dat laatste slagen spellen zoals BOTW, Mario Odyssey, etc. al sinds jaar en dag in. Juist door het spel een cartoony look (echt cell shaded kan ik het ook niet noemen, in tegenstelling tot Wind Waker) te geven hoef je een boel effecten niet in te zetten met als voordeel dat het allemaal een stuk beter loopt. Ik ben echt benieuwd wat voor Zelda ze op het scherm kunnen toveren nu ze de kracht hebben van een PS4 (handheld) of 2x een PS4 (docked) + alle optimalisaties die er inmiddels zijn qua DLSS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:22
Goedemorgen allen!

Ik hoop binnenkort Switch 2 te bemachtigen en heb hierover 2 vragen, al weet ik niet of ze eerder zijn gesteld:

Spelen jullie de games op de Switch 2 los of via dock op de tv?

Ik las heel weinig issues rondom de launch van Switch 2, klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
DaanHybrix schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:32:
Goedemorgen allen!

Ik hoop binnenkort Switch 2 te bemachtigen en heb hierover 2 vragen, al weet ik niet of ze eerder zijn gesteld:

Spelen jullie de games op de Switch 2 los of via dock op de tv?

Ik las heel weinig issues rondom de launch van Switch 2, klopt dat?
Lees het topic even door, zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

loekf2 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:04:
Cell shading was (gok ik) zowel [...] als een keuze ivm de beperkte hardware.
Cel-shading is niet inherent simpeler. Daarnaast is niet alles in BotW cel-shaded.
[YouTube: The Glitch that Broke Link's Cel Shading]
Cell shading was (gok ik) zowel een artistieke keuze
Voor de artistieke keuze bij BotW werd er gezocht naar een stijl waarmee je gemakkelijk kunt liegen:

(vanaf 1:03:33)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Nintendo Switch 2 Mario Kart World hoes is nu al te bestellen voor €22,95 (i.p.v. €34.99): https://www.coolshop.nl/p...-mario-kart-world/23S65T/.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-06-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:59
Jumpman schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:54:
De Nintendo Switch 2 Mario Kart World hoes is nu al te bestellen voor €22,95 (i.p.v. 34.99): https://www.coolshop.nl/p...-mario-kart-world/23S65T/.
Ik wilde hem gelijk gaan bestellen, want zat deze al te bekijken de afgelopen dagen, maar let op: Ze hebben staan "vooruitbestelling, leverdatum 24 juli".

Bij bijvoorbeeld Nedgame is hij morgen in huis, dus dat is nogal een verschil
Pagina: 1 ... 96 97 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4