Wellich handig om het dan juist even op te starten en uit te testen? DLC’s zijn bijvoorbeeld ook Virtual Gamecards.Arunia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:31:
Gisteren vanuit Japan is Fantasy Life i binnen gekomen. Uiteraard Japanse doos, maar wel gewoon Engelse taal. Spel wordt voor zover niet fysiek uitgebracht in Europa, dus op deze manier zeker wel blij mee.
Met nog overgebleven gold points de upgrade van 2,75 gedaan. Nog niet op kunnen starten. Zie meteen dat er een virtual gamecard wordt aangemaakt. Geen idee of dat lijkt op wat er met Hogwarts ook kan, maar goed. Dat zie ik snel genoeg als ik de cart er uit haal.
Deadlines vanuit Nintendo kan ik me niet voorstellen, ik zie in ieder geval niet een zelfde soort situatie bij andere first party games (Zelda Tears of the Kingdom en Metroid Prime 4).Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
[...]
Ik snap je punt over de kwaliteit van de laatste Pokémon-game, daar valt zeker wat over te zeggen. Mijn eerdere reactie was vooral bedoeld om aan te geven dat het niet altijd alleen aan GameFreak hoeft te liggen; wellicht spelen factoren als budget en deadlines vanuit Nintendo ook mee.
Zag er redelijk uit (typisch Unreal Engine), maar was slecht geoptimaliseerd. En het is nog de vraag of er sprake is van outsourcing.aSatom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:34:
[...]
Grappig hoe GameFreak vaak de schuld krijgt als het om Pokémon-games gaat, terwijl het misschien ook aan Nintendo kan liggen, bijvoorbeeld door weinig budget of een strakke deadline. Overigens heeft GameFreak kortgeleden nog een game aangekondigd (Beast of Reincarnation) die er in de trailer juist goed uitzag.
Super tof dat je de game op cartridge hebt. Bij Playasia was ie ook te koop, best verleidelijk!Arunia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:31:
Gisteren vanuit Japan is Fantasy Life i binnen gekomen. Uiteraard Japanse doos, maar wel gewoon Engelse taal. Spel wordt voor zover niet fysiek uitgebracht in Europa, dus op deze manier zeker wel blij mee.
Met nog overgebleven gold points de upgrade van 2,75 gedaan. Nog niet op kunnen starten. Zie meteen dat er een virtual gamecard wordt aangemaakt. Geen idee of dat lijkt op wat er met Hogwarts ook kan, maar goed. Dat zie ik snel genoeg als ik de cart er uit haal.
Ik verwacht dat de cartridge er wel in moet blijven anders is het een behoorlijke exploit.
[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 20-06-2025 09:14 ]
Mijn Hogwards van Vinted is alleen nog niet binnenmatthijst schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:18:
Misschien kan @Donstil dat testen straks, die heeft 2 Switch2's als ik t goed heb?
Je moet eerst door de intro heenspelen voordat die upgrade zichtbaar wordt in de shop.
Lees dat Duitsers op mydealz het spel lenen bij de bieb, upgraden en terugbrengen.
Kan natuurlijk zijn dat nog niemand dat gedaan heeft en het daarom goed gaat?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik wilde het spel gisterenavond nog even proberen. Toen ik na de intro klaar was, even snel gekeken of ik genoeg punten had om het "gratis" te kopen. Dat was zo. Na in eerste instantie spelen van het spel en daarna aanschaffen van die upgrade was het al 1 uur 's nachts. Dus toen niet meer geprobeerd.L23 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:49:
[...]
Wellich handig om het dan juist even op te starten en uit te testen? DLC’s zijn bijvoorbeeld ook Virtual Gamecards.
Vanavond ga ik waarschijnlijk wel weer spelen, dan kan ik het altijd zien of dat zo is.
Ik heb hem zelf via Amazon.jp gekocht. Was volgens mij net iets goedkoper. Duurde alleen een aantal dagen voordat het verstuurd was. Maar wellicht een verkeerde vinkje. Heb begrepen dat ze goedkopere opties aanbieden met een vinkje, maar dan moet je een aantal dagen wachten voordat ze gaan versturen. De 3DS versie ook helemaal uitgespeeld en gaar gespeeld. Super leuk spel. Wilde alles max halen, maar uiteindelijk ga je dat toch niet doen.Evernote schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:13:
[...]
Super tof dat je de game op cartridge hebt. Bij Playasia was ie ook te koop, best verleidelijk!
Ik verwacht dat de cartridge er wel in moet blijven anders is het een behoorlijke exploit.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 20-06-2025 09:24 ]
Goede tip ga ik zeker eens naar kijken en ik vond de 3DS game ook echt enorm goed.Arunia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:23:
[...]
Ik heb hem zelf via Amazon.jp gekocht. Was volgens mij net iets goedkoper. Duurde alleen een aantal dagen voordat het verstuurd was. Maar wellicht een verkeerde vinkje. Heb begrepen dat ze goedkopere opties aanbieden met een vinkje, maar dan moet je een aantal dagen wachten voordat ze gaan versturen. De 3DS versie ook helemaal uitgespeeld en gaar gespeeld. Super leuk spel. Wilde alles max halen, maar uiteindelijk ga je dat toch niet doen.
Hoe lang duurde het ongeveer nadat ie verzonden was?
Ook maar de Fantasy Life i besteld. Die was ik ook al een tijdje aan het azen, maar merkte dat het steeds lastiger is om hem voor een nette prijs te halen. €60 via Amazon.jp is dan toch schappelijk. Komt donderdag binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 20-06-2025 09:40 ]
Oh man wat geniet ik van Zelda BOTW. spel nooit uitgespeeld op de Switch 1 vanwege de slechte performance ook TOTK moet ik nog spelen. Dat deze games eindelijk soepel te spelen zijn maakt voor mij de Switch 2 een goede aankoop.
Nu maar hopen dat games voor de Switch 2 wat langer soepel speelbaar blijven en dat ik niet net als bij de Switch 1 dat ding na 3 jaar aan de kant moet leggen om vervolgens weer 5 jaar te wachten om oude games soepel te kunnen spelen.
Nu maar hopen dat games voor de Switch 2 wat langer soepel speelbaar blijven en dat ik niet net als bij de Switch 1 dat ding na 3 jaar aan de kant moet leggen om vervolgens weer 5 jaar te wachten om oude games soepel te kunnen spelen.
GameFreak is gewoon een eigen bedrijf, hoor. Nintendo is daar geen eigenaar van. Pokémon is wat lastiger, daar zijn ze zelf grotendeels wel eigenaar van, maar daar zit dan The Pokémon Company weer bij in - en via die route Nintendo ook. Die staan er echter niet echt om bekend dat ze hard rammen op deadlines en budget, dus ik vermoed niet dat dat het probleem is.Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
[...]
Ik snap je punt over de kwaliteit van de laatste Pokémon-game, daar valt zeker wat over te zeggen. Mijn eerdere reactie was vooral bedoeld om aan te geven dat het niet altijd alleen aan GameFreak hoeft te liggen; wellicht spelen factoren als budget en deadlines vanuit Nintendo ook mee.
GameFreak heeft overigens wel intern een project lopen om wat meer op eigen games en IP's te gaan focussen, om op die manier de kennis en kunde van het personeel wat op te krikken. Dat impliceert dat ze zelf ook wel door hebben dat ze gewoon niet mee komen met de rest, wat dan weer impliceert dat het feit dat die games gammel zijn, gewoon aan het eigen personeel ligt. Ze lijken gewoon moeite te hebben met werken in 3D, maar ook in het 2D tijdperk hadden ze vaak al moeite met de technische kant van het geheel - getuige het feit dat Satoru Iwata van HAL bij moest springen om Gold/Silver mogelijk te maken.
Ik denk dat het meer een gevalletje “minimum effort, maximum profit” is. Al sinds de eerste GB spellen was het rendement t.o.v. de ontwikkelkosten natuurlijk enorm.Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
[...]
En ook nu, anno 2025, gaan de pokemon spellen nog steeds als zoete broodjes over de toonbank en zijn kinderen toch de grootste doelgroep. En juist die doelgroep geeft een aanzienlijk andere/lagere standaard. Decennia lang heeft GameFreak zich kunnen richten op (zeer) zwakke hardware in de vorm van de GB/DS/3DS. Pas sinds de switch moeten ze echt wat doen aan de graphics en zelfs dan is het allemaal maar zeer magertjes vergeleken met andere spellen.
Maar het verkoopt dus waarom veranderen?
Als ze het spel drastisch aanpakken dat het qua graphics en gameplay een hoger niveau haalt worden de ontwikkelkosten een stuk hoger maar zal dit niet meteen te zien zijn in een omzet die ook meteen een stuk hoger ligt. Al bij al denk ik dat het dus bewuste keuzes zijn en geen restricties vanuit andere bedrijven.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat is niet waar. Diegene waar ik de cartridge van gekocht heeft heeft hetzelfde gedaan en bij mij werkt het gewoon nog. Als jij dezelfde cartridge weer in je Switch stopt kun je gewoon weer de Switch 2 versie downloaden voor een tientje. Geen idee hoe je er bij komt dat het niet zou werken ?Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:01:
[...]
Is ook al uitgebreid besproken hier. Let op dat dit maar één keer kan per cartridge. Als jij het doet en de cartridge doorverkoopt dan kan de koper het niet ook nog doen, dus ben dan svp wel zo netjes om er bij te vermelden als de Switch 2 upsell met die cartridge al gedaan is (ik zeg niet dat jij dat gedaan hebt maar in het algemeen, let op bij het kopen van een tweedehands cartridge met dit doel).
[ Voor 11% gewijzigd door GaHard op 20-06-2025 10:12 ]
Man man man die groepsdruk ook hé, bij mij is ie ook onderweg nu vanuit Amazon JP.Sir_Lion schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:40:
Ook maar de Fantasy Life i besteld. Die was ik ook al een tijdje aan het azen, maar merkte dat het steeds lastiger is om hem voor een nette prijs te halen. €60 via Amazon.jp is dan toch schappelijk. Komt donderdag binnen.
Nogmaals dank @Arunia, scheelt toch weer iets bij Amazon JP t.o.v. Playasia.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:26
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Ik heb de naam van het topic aangepast, deze gaat voortaan verder als [Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik denk dat de Switch 1 gewoon een heel moeilijk platform op. Er zijn ook maar een handjevol games (meestal nintendo exclusives) die iets op het scherm kunnen toveren wat enigszins acceptabel is, open world op 1080p kan eigenlijk gewoon niet op de Switch. En het is met moderne engines gewoon erg moeilijk om terug te schakelen naar de beperkingen van de Switch. Breath of the wild is bv nog voor de Wii-U gemaakt dus dat is in de basis allemaal wat eenvoudiger. En dan nog is het behelpen op de switch.Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
[...]
Laat een matig getalenteerd/gemotiveerd team een Switch open world game maken (GameFreak) en dan wordt het gewoon helemaal niets.
Oh ok. Dan was de informatie eerder in het topic niet correct, het is toen vrij uitgebreid besproken namelijk. Ik heb de game zelf niet voor switch, multiplatform games speel ik liever op pc. Ik wou alleen mensen waarschuwen voordat iemand misschien iets kocht en er niks mee kon.GaHard schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:
[...]
Dat is niet waar. Diegene waar ik de cartridge van gekocht heeft heeft hetzelfde gedaan en bij mij werkt het gewoon nog. Als jij dezelfde cartridge weer in je Switch stopt kun je gewoon weer de Switch 2 versie downloaden voor een tientje. Geen idee hoe je er bij komt dat het niet zou werken ?
Gamertag: FinrazielNL
Oke, hoor dat voor het eerst. Op internet lees ik dat het gewoon werkt en dat is ook mijn ervaring in de praktijk.Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Oh ok. Dan was de informatie eerder in het topic niet correct, het is toen vrij uitgebreid besproken namelijk. Ik heb de game zelf niet voor switch, multiplatform games speel ik liever op pc. Ik wou alleen mensen waarschuwen voordat iemand misschien iets kocht en er niks mee kon.
In dit topic was juist besproken dat t wél vaker per kaartje kon.Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Oh ok. Dan was de informatie eerder in het topic niet correct, het is toen vrij uitgebreid besproken namelijk. Ik heb de game zelf niet voor switch, multiplatform games speel ik liever op pc. Ik wou alleen mensen waarschuwen voordat iemand misschien iets kocht en er niks mee kon.
De verwarring lijkt van jou te komen. Kan gebeuren
Zolang die N64 textures nog aanwezig zijn in hun spellen, komt er geen GameFreak in dit huishouden. Daarnaast was de laatste goede pokémon Gold/Silver en die moest Iwata redden van een mislukking. Kun je het voorstellen, dat een CEO moet ingrijpen om de boel te redden? Zo ernstig was de situatie. Ongetalenteerde devs.
Dit topic gaat zo hard dat ik niet altijd alles lees dus misschien heb ik later iets gemist, maar ik ben toch niet gek hoor... Moest het even controlerenPrullenbak84 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:30:
[...]
In dit topic was juist besproken dat t wél vaker per kaartje kon.
De verwarring lijkt van jou te komen. Kan gebeuren
L23 in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Sj0eRdJuH in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Raem in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Jumpman in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
MrGizMo in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Verder zie ik als ik op legacy zoek geen enkele post die dit weerlegt, tot de post waar ik op reageerde.
Gamertag: FinrazielNL
Als je op “Hogwarts” zoekt en dan doorklikt op posts, vind je ook tegenstrijdige berichten. Leek er wel op te wijzen dat t vaker kan, maar een conclusie was er idd eigenlijk niet. Heb ik t denk ik toch ergens anders gelezen. ExcuusFinraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Dit topic gaat zo hard dat ik niet altijd alles lees dus misschien heb ik later iets gemist, maar ik ben toch niet gek hoor... Moest het even controleren
Verder zie ik als ik op legacy zoek geen enkele post die dit weerlegt, tot de post waar ik op reageerde.
Hoe dan ook. Het lijkt dus wel mogelijk om t meerdere keren te doen.
Misschien dat het maar 1 keer per Nintendo account kan en dat daar de verwarring vandaan komt?Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Dit topic gaat zo hard dat ik niet altijd alles lees dus misschien heb ik later iets gemist, maar ik ben toch niet gek hoor... Moest het even controleren
Inmiddels Mario Kart World fysiek in bezit, inderdaad een leuke game, veel leuker dan MK8!
Vraag me alleen af of je ook zelf door die werelden kunt karten of dat het alleen tijdens het wachten op online spelers een optie is?
Vraag me alleen af of je ook zelf door die werelden kunt karten of dat het alleen tijdens het wachten op online spelers een optie is?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Deze versie heeft ook een blaadje met een code. Dus alleen de verpakking is veranderd, denk ik. Ik heb overigens nog nergens gezien dat Mario Kart World licentie aan de console gekoppeld was.Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:58:
[...]
Ja Russ van Retrogamecorps had het daar geloof ik in de nerdnest podcast ook al over. In de VS hebben ze blijkbaar varianten waar een sticker op een switch 2 doos gedaan was en een blaadje met code er bij gestopt. Ik heb inderdaad ook de variant met extra omdoos gekregen en code op blaadje. De varianten die echt van begin bedoeld waren om met MKW te verkopen hebben niet zo'n blaadje maar is de game licentie aan de console gekoppeld. Je moet dan de estore openen om hem daar te claimen. Lijkt er op dat Nintendo misschien onderschat had hoeveel mensen de bundel zouden willen ten opzichte van een losse switch 2.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat kan zeker maar dat is aardig verstopt.THE_BASE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:48:
Inmiddels Mario Kart World fysiek in bezit, inderdaad een leuke game, veel leuker dan MK8!
Voordat je een game mode kies, kan je op plusje klikken om naar free-roam te gaan. Dan kan je zelf lekker door de wereld rijden.
Even snel een filmpje opgezocht waar je het ziet: YouTube: Mario Kart World - Full Game Walkthrough (Free Roam)
[ Voor 15% gewijzigd door denyos op 20-06-2025 10:54 ]
+ drukken op het menuscherm.THE_BASE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:48:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ah, top, ik zocht tussen de opties aan de linkerkant. Dank u!denyos schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Dat kan zeker maar dat is aardig verstopt.
Voordat je een game mode kies, kan je op plusje klikken om naar free-roam te gaan. Dan kan je zelf lekker door de wereld rijden.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Klopt, ik heb naar aanleiding van dit topic ook al aan meerdere mensen doorverteld dat het maar 1 keer kan per Hogwarts cartridge. Dat dat nu weer ontkracht wordt is totaal nieuw voor mij en heeft alles te maken met hoe hard topics als dit soms kunnen gaan.
Maar goed nieuws als het nu toch weer wél meerdere malen kan met dezelfde cartridge.
Maar goed nieuws als het nu toch weer wél meerdere malen kan met dezelfde cartridge.
Nou ik heb ook een mooie bak. Ik had mijn Switch 2 te koop aangeboden (vond hem handheld te groot/zwaar). Had hem weer netjes in de doos gedaan. Gisteren uit de doos gehaald en aan mijn telefoonlader gelegd zodat de koper hem zou kunnen testen als hij de Switch op zou komen halen. Haal ik hem vandaag van de lader gaat hij niet meer aan. Ik heb hem ook nog een paar uurtjes aan de meegeleverde lader gelegd maar ook nu doet 'ie niets.
Lekker dan. Dat wordt terugsturen naar Bol. (Mocht het een productiefoutje zijn dan ben ik wel blij dat het nu gebeurd is en niet vlak na de verkoop.)

De laatste paar Gold Points? Ik heb nog €1,10 aan gold points en nog even een paar fysieke games controleren.Arunia schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:23:
[...]
Ik wilde het spel gisterenavond nog even proberen. Toen ik na de intro klaar was, even snel gekeken of ik genoeg punten had om het "gratis" te kopen. Dat was zo. Na in eerste instantie spelen van het spel en daarna aanschaffen van die upgrade was het al 1 uur 's nachts. Dus toen niet meer geprobeerd.
Vanavond ga ik waarschijnlijk wel weer spelen, dan kan ik het altijd zien of dat zo is.
Ik weet het ook niet meer hoor. Ik wilde duidelijkheid in dit topic brengen, maar dat is faliekant mislukt hahahajoblamie schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:54:
Klopt, ik heb naar aanleiding van dit topic ook al aan meerdere mensen doorverteld dat het maar 1 keer kan per Hogwarts cartridge. Dat dat nu weer ontkracht wordt is totaal nieuw voor mij en heeft alles te maken met hoe hard topics als dit soms kunnen gaan.
Maar goed. Op de Xbox is dat hele spel sowieso maar 18 euro. Als ik het al ga doen, speel ik het liever daarop. De switch is voor mij toch vooral voor de Nintendo-spellen als Mario (kart) en donkey Kong enzo.
Na aanleiding van de bovenstaande discussie, ben ik op Google gaan zoeken;
''Ik hoop dat de informatie klopt en er nu duidelijkheid kan komen voor wie dat zoekt''
''Ik hoop dat de informatie klopt en er nu duidelijkheid kan komen voor wie dat zoekt''
Het Hogwarts Legacy Switch 2 upgrade-pakket is gekoppeld aan je Nintendo-account en is niet deelbaar. Je kunt het pakket slechts eenmaal activeren op de Nintendo Switch 2-console die aan dat account is gekoppeld. Dit is vergelijkbaar met andere digitale aankopen op de Switch, waarbij de licentie aan het account is verbonden
Digitale upgrade:
Wanneer je de digitale upgrade voor Hogwarts Legacy voor de Switch 2 koopt in de Nintendo eShop, is deze gekoppeld aan je Nintendo-account. Dit betekent dat je de geüpgradede versie alleen kunt spelen op het account waarmee je de upgrade hebt gekocht.
Fysieke upgrade:
Als je een fysieke versie van de Switch 2 upgrade hebt gekocht (bijvoorbeeld een gamekaart), dan is deze ook gekoppeld aan het Nintendo-account waarmee de game voor het eerst opgestart is op de console.
Geen overdracht mogelijk:
De upgrade kan niet worden overgedragen naar een ander Nintendo-account, zelfs niet als je de accountinformatie van de oorspronkelijke koper deelt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En heel lang de aan/uit knop inhouden werkt niet?Cannoli schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:56:
Nou ik heb ook een mooie bak. Ik had mijn Switch 2 te koop aangeboden (vond hem handheld te groot/zwaar). Had hem weer netjes in de doos gedaan. Gisteren uit de doos gehaald en aan mijn telefoonlader gelegd zodat de koper hem zou kunnen testen als hij de Switch op zou komen halen. Haal ik hem vandaag van de lader gaat hij niet meer aan. Ik heb hem ook nog een paar uurtjes aan de meegeleverde lader gelegd maar ook nu doet 'ie niets.Lekker dan. Dat wordt terugsturen naar Bol. (Mocht het een productiefoutje zijn dan ben ik wel blij dat het nu gebeurd is en niet vlak na de verkoop.)
Heb zelf ook al een aantal keer gehad, dat hij lijkt te bevriezen. Moet ik erg lang de knop inhouden om hem weer aan te krijgen.
Ja de situatie lijkt veranderd te zijn. Ook ervaringen die ik toen gelezen heb. Later inderdaad bevestigd dat het wel gewoon werkt. Ik heb er verder niet meer op gereageerd omdat ik inmiddels helemaal klaar ben met de Hogwarts discussieFinraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Nee, helaas niet. Lijkt zo dood als een pier.TheInsider schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:22:
[...]
En heel lang de aan/uit knop inhouden werkt niet?
Heb zelf ook al een aantal keer gehad, dat hij lijkt te bevriezen. Moet ik erg lang de knop inhouden om hem weer aan te krijgen.
Ik zag het ook niet gelijk. Ik realiseerde me toen gelijk dat de achtergrondbeelden de open wereld zijn, ik dacht eerst dat er een filmpje afspeelde in het hoofdmenu. Best tof.THE_BASE schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Ah, top, ik zocht tussen de opties aan de linkerkant. Dank u!
Vooralsnog vind ik Mario Kart World een hele toffe game. Hier en daar zie ik graag nog wat verbeteringen (Classic Grand Prix). Voor mij niet beter dan Mario Kart 8 Deluxe, maar nieuwe banen en Knockout Tour zijn leuke vernieuwingen.
De open wereld ook zeker uren mee vermaakt, maar zoals verwacht begint het bij mij na 140 P-Switches inmiddels wel te vervelen. Voor nu voegt de open wereld voor mij niet heel veel toe aan Mario Kart, maar ze kunnen het met updates interessant houden met verbeteringen en nieuwe features.
10 juni besteld, 19 juni geleverd. Dus 9 dagen ongeveer.Evernote schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:31:
[...]
Goede tip ga ik zeker eens naar kijken en ik vond de 3DS game ook echt enorm goed.
Hoe lang duurde het ongeveer nadat ie verzonden was?
Geen dank!Evernote schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:09:
[...]
Man man man die groepsdruk ook hé, bij mij is ie ook onderweg nu vanuit Amazon JP.
Prima. Ik speel gewoon spelletjes die ik leuk vind. Leven zonder zeurpieten van digitalfoundry is leuker. Kan het je aanraden.TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:36:
Zolang die N64 textures nog aanwezig zijn in hun spellen, komt er geen GameFreak in dit huishouden. Daarnaast was de laatste goede pokémon Gold/Silver en die moest Iwata redden van een mislukking. Kun je het voorstellen, dat een CEO moet ingrijpen om de boel te redden? Zo ernstig was de situatie. Ongetalenteerde devs.
Ligt (*) het niet aan de gebruikers / kopers? Het verkoopt (heel goed).Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:34:
Grappig hoe GameFreak vaak de schuld krijgt als het om Pokémon-games gaat, terwijl het misschien ook aan Nintendo kan liggen, bijvoorbeeld door weinig budget of een strakke deadline. Overigens heeft GameFreak kortgeleden nog een game aangekondigd (Beast of Reincarnation) die er in de trailer juist goed uitzag.
Wikipedia: Pokémon (video game series)
Scarlet / Violet: ruim 26M
Arceus: bijna 15M
Sword / Shield: ruim 26M
(sowieso zie je vrij aanzienlijke hogere sales voor de spellen die in tandem worden uitgebracht; geen idee wat het aandeel mensen is die beide kopen, maar dat is natuurlijk helemaal cashen).
edit:
nuancering (*):
Is er wel een probleem? Blijkbaar vinden de mensen die het kopen wel best. Ik heb mijn kinderen ook nog nooit gehoord over: ik vind het niet leuk, want framedrop/visual tear/etc.
nuancering (*):
Is er wel een probleem? Blijkbaar vinden de mensen die het kopen wel best. Ik heb mijn kinderen ook nog nooit gehoord over: ik vind het niet leuk, want framedrop/visual tear/etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Jake op 20-06-2025 11:50 ]
Dit is niet waar de discussie over gaat :-)G_Dragon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:17:
[...]
Uiteraard is een digitale aankoop of upgrade aan een nintendo account gekoppeld, dat weet iedereen. Het gaat er om of een Switch 1 cartridge van Hogwarts Legacy door meerdere gebruikers gebruikt kan worden om de digitale versie voor 10 euro te claimen. Eerst zei men van wel, toen niet en nu toch weer wel.
Persoonlijk denk ik dat het inderdaad gewoon kan, het leek me al onwaarschijnlijk dat men moeite had genomen om een systeem te maken en bij te houden van gebruikte cartridges (op basis van serienummer dan ofzo?). Het is ook mogelijk dat men “gebluft” heeft door te zeggen dat het niet mogelijk is, in de hoop dat misbruik ervan beperkt blijft, maar dat het in werkelijkheid gewoon kan.
[ Voor 51% gewijzigd door joblamie op 20-06-2025 12:13 ]
Waarom zijn het nou weer zeurpieten?giantgiantus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:46:
[...]
Prima. Ik speel gewoon spelletjes die ik leuk vind. Leven zonder zeurpieten van digitalfoundry is leuker. Kan het je aanraden.
Wellicht eens de hele discussie teruglezen?G_Dragon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:17:
[...]
Ik vind de open wereld een beetje saai eigenlijk.
Weinig interactie. Je hebt natuurlijk kleine uitdagingen met de P switches. Maar verder.. wordt er nog niet heel warm van.
Ik pak wel een grand Prix.
Weinig interactie. Je hebt natuurlijk kleine uitdagingen met de P switches. Maar verder.. wordt er nog niet heel warm van.
Ik pak wel een grand Prix.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
In mijn geval was het puur het verhaal wat mij aanspreekt.Evernote schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:09:
[...]
Man man man die groepsdruk ook hé, bij mij is ie ook onderweg nu vanuit Amazon JP.
Nou ja zoals gezegd.joblamie schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:07:
[...]
Dit is niet waar de discussie over gaat :-)
Uiteraard is een digitale aankoop of upgrade aan een nintendo account gekoppeld, dat weet iedereen. Het gaat er om of een Switch 1 cartridge van Hogwarts Legacy door meerdere gebruikers gebruikt kan worden om de digitale versie voor 10 euro te claimen. Eerst zei men van wel, toen niet en nu toch weer wel.
Persoonlijk denk ik dat het inderdaad gewoon kan, het leek me al onwaarschijnlijk dat men moeite had genomen om een systeem te maken en bij te houden van gebruikte cartridges (op basis van serienummer dan ofzo?). Het is ook mogelijk dat men “gebluft” heeft door te zeggen dat het niet mogelijk is, in de hoop dat misbruik ervan beperkt blijft, maar dat het in werkelijkheid gewoon kan.
Ik heb een gamecard van iemand overgenomen die zelf ook de upgrade gedownload heeft. De digitale Switch 2 editie staat ondertussen in mijn virtual gamecard collectie. En de gamecard is alweer onderweg naar de volgende die hetzelfde van plan is.
Dus als iemand interesse heeft in Hogwarts dan is het zeker een optie om te overwegen.
Dit was de vraag niet, maar de moeite wordt gewaardeerd;)G_Dragon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:17:
[...]
In de praktijk getest en duidelijk. Hier hebben we wat aanGaHard schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:27:
[...]
Nou ja zoals gezegd.
Ik heb een gamecard van iemand overgenomen die zelf ook de upgrade gedownload heeft. De digitale Switch 2 editie staat ondertussen in mijn virtual gamecard collectie. En de gamecard is alweer onderweg naar de volgende die hetzelfde van plan is.
Dus als iemand interesse heeft in Hogwarts dan is het zeker een optie om te overwegen.
Ja ga ik doen, dacht te weten waarover het ging maar niet dus.
Heb in ieder geval mijn best gedaan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nintendo Scene ben ik even uit geweest vandaar volgende vraag.
Mijn Switch 2 is onderweg en ik vroeg me af wanneer ik in de VS een spel op cartridge koop deze hier zal werken en is de eventuele nl versie dan ook beschikbaar?
Mijn Switch 2 is onderweg en ik vroeg me af wanneer ik in de VS een spel op cartridge koop deze hier zal werken en is de eventuele nl versie dan ook beschikbaar?
Ja geen probleem meestal.vankleef schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:59:
Ja die werken hier ook gewoon. Games zijn vaak hetzelfde (VS en EU) en als de game Nederlands ondersteunt zal het waarschijnlijk ook op die cartridge staan. Dat zal je van te voren echter even moeten uitzoeken/controleren.vankleef schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:59:
Zojuist even de Direct van DK gekeken maar dat is toch wel gaaf! Was niet van plan hem te kopen maar neig er nu toch wel naar van wel. Zit veel meer diepgang in dat ik dacht en lijkt meer op Mario Odessey 2.0.
Cool Nintento!
Cool Nintento!
Soms als de batterij goed leeg of anderzijds niet lekker is, helpt het om hem helemaal vol te laden. Heb het al meer dan eens meegemaakt dat een apparaat niet meer aan ging tot ik hem lange tijd aan de oplader had laten liggen.Cannoli schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:56:
Nou ik heb ook een mooie bak. Ik had mijn Switch 2 te koop aangeboden (vond hem handheld te groot/zwaar). Had hem weer netjes in de doos gedaan. Gisteren uit de doos gehaald en aan mijn telefoonlader gelegd zodat de koper hem zou kunnen testen als hij de Switch op zou komen halen. Haal ik hem vandaag van de lader gaat hij niet meer aan. Ik heb hem ook nog een paar uurtjes aan de meegeleverde lader gelegd maar ook nu doet 'ie niets.Lekker dan. Dat wordt terugsturen naar Bol. (Mocht het een productiefoutje zijn dan ben ik wel blij dat het nu gebeurd is en niet vlak na de verkoop.)
Je zou denken dat een paar uur genoeg is, maar proberen kan altijd.
Die game ziet er wel heel gaaf uit zeg, ik heb geen Switch 2 en was eigenlijk voornemens deze dit jaar niet te kopen maar ik zou het bijna doen als ik dit zie.dedominee schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:03:
Zojuist even de Direct van DK gekeken maar dat is toch wel gaaf! Was niet van plan hem te kopen maar neig er nu toch wel naar van wel. Zit veel meer diepgang in dat ik dacht en lijkt meer op Mario Odessey 2.0.
Cool Nintento!
Ik heb mijn switch 2 weken geleden binnengekregen en mijn zoontje heeft best wat op zijn account met Mario Kart World gespeeld. Nu heb ik een 2e switch 2 gekocht, zijn account helemaal op ingesteld, maar daar begint mario kart helemaal opnieuw, is er een manier om de data van mijn switch naar de switch 2 van de kids te krijgen?
Of is het mogelijk om het op één of andere manier gesynced te houden? Ik kan me voorstellen dat hij ook wel eens op mijn switch gaat spelen.
Of is het mogelijk om het op één of andere manier gesynced te houden? Ik kan me voorstellen dat hij ook wel eens op mijn switch gaat spelen.
Met Nintendo Online gaan de savegames van en naar de cloud, dus dan kan het. Wel zorgen dat het aan zijn account gekoppeld zit, de abonnementen bij Nintendo gaan immers per account. Family-plan werkt natuurlijk prima.
Heeft hij een profiel of een account? Anders even een account aanmaken. Je kan op de andere Switch inloggen met zijn account en je kan dan save games overzetten tussen beide systemen. Wil je het gesyncd houden dan een Nintendo Switch Online abonnement aanschaffen zodat je gebruik kan maken van cloud save data.HSL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:39:
Ik heb mijn switch 2 weken geleden binnengekregen en mijn zoontje heeft best wat op zijn account met Mario Kart World gespeeld. Nu heb ik een 2e switch 2 gekocht, zijn account helemaal op ingesteld, maar daar begint mario kart helemaal opnieuw, is er een manier om de data van mijn switch naar de switch 2 van de kids te krijgen?
Raar, dacht juist dat in de VS je de game moest claimen via de eshop? Wij in de EU hadden hem als code in de box?Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:58:
[...]
Ja Russ van Retrogamecorps had het daar geloof ik in de nerdnest podcast ook al over. In de VS hebben ze blijkbaar varianten waar een sticker op een switch 2 doos gedaan was en een blaadje met code er bij gestopt. Ik heb inderdaad ook de variant met extra omdoos gekregen en code op blaadje. De varianten die echt van begin bedoeld waren om met MKW te verkopen hebben niet zo'n blaadje maar is de game licentie aan de console gekoppeld. Je moet dan de estore openen om hem daar te claimen. Lijkt er op dat Nintendo misschien onderschat had hoeveel mensen de bundel zouden willen ten opzichte van een losse switch 2.
En ME had hem juist weer fysiek.
Dan waren ze in de US weer voor jan lul boos
Ik hoop dat Nintendo ook een keer stopt met het voorzichtig zijn en gewoon elk spel op de cloud toe gaat laten, er zijn al genoeg mensen al hun opgeslagen data van Pokémon spellen kwijtgeraakt bij het overzetten van de gegevens. Dit kan zoveel veiliger en makkelijker door middel van die cloud, waarvoor je als Nintendo Online klant toch al voor betaald.
Ik begrijp dat ze Animal Crossing backup sava data inmiddels makkelijker hebben gemaakt. Ik zie het bij Pokémon helaas niet veranderen omdat ze daar kennelijk erg bang zijn dat er Pokémon gekloond worden, maar deze preventie door save data niet in de cloud toe te staan zou niet ten koste moeten gaan van spelers waarbij de Switch stuk gaat of gestolen word. Overzetten naar de Switch 2 is inderdaad een nieuw probleem die ook bij een paar mensen fout is gegaan. Ik denk dat hier ook niet zozeer aan Nintendo ligt, maar aan Gamefreak/The Pokémon Company.G_Dragon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:56:
Ik hoop dat Nintendo ook een keer stopt met het voorzichtig zijn en gewoon elk spel op de cloud toe gaat laten, er zijn al genoeg mensen al hun opgeslagen data van Pokémon spellen kwijtgeraakt bij het overzetten van de gegevens. Dit kan zoveel veiliger en makkelijker door middel van die cloud, waarvoor je als Nintendo Online klant toch al voor betaald.
Kan zijn dat die game eerder gepland was.Voor nu vermoed ik dat die game niet eerder dan september komt.
DK & Kirby zijn de N games van deze zomer.
En om mensen warm te laten lopen voor de Switch 2 is DK een betere keuze dan MP4.
Van mij mag de game zo snel mogelijk komen hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 20-06-2025 15:27 ]
Hij heeft een account, op beide systemen ingelogd, maar hij heeft de characters en voertuigen die hij op mijn switch ziet niet op de andere switch. Is er ergens een knopje om de save games over te zetten?L23 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:49:
[...]
Heeft hij een profiel of een account? Anders even een account aanmaken. Je kan op de andere Switch inloggen met zijn account en je kan dan save games overzetten tussen beide systemen. Wil je het gesynd houden dan een Nintendo Switch Online abonnement aanschaffen zodat je gebruik kan maken van cloud save data.
Net ook mijn individuele online account omgezet naar een familie account.
Copy paste, gamelist:
0:00 Advance Wars
1:02 Batman Arkham knight
1:24 Batman Arkham Asylum
1:56 Mario + Rabbids
2:44 Bakeru
3:25 Princess Peach Showtime
4:09 Beyond Good & Evil
5:02 Cruis'n Blast
5:35 Crysis
6:27 Dragon Quest 3 HD2D
7:10 Pokémon Let's Go
7:54 Minecraft
8:43 DOOM Eternal
9:15 Dragons Dogma
9:37 Mario & Luigi Brothership
10:08 LA Noire
10:46 Neo The World Ends With You
11:20 Ninja Gaiden 2
11:51 No More Heroes 3
13:04 Penny's Big Breakaway
13:47 The Legend of Zelda Skyward Sword HD
14:09 Shin Megami Tensei V: Vengeance
14:35 The Witcher 3
15:20 Trials of Mana
15:48 Xenoblade Chronicles X
https://www.nintendo.com/...-in-de-buurt-1549113.htmlHSL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:41:
[...]
Hij heeft een account, op beide systemen ingelogd, maar hij heeft de characters en voertuigen die hij op mijn switch ziet niet op de andere switch. Is er ergens een knopje om de save games over te zetten?
Als je zoon zijn account ook een Nintendo Switch Online abonnee is:Net ook mijn individuele online account omgezet naar een familie account.
https://www.nintendo.com/...uitschakelen-1434310.html
[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 20-06-2025 16:02 ]
:strip_exif()/f/image/eUYUbradoVME7stEzychMrDU.jpg?f=fotoalbum_large)
Er mochten wel meer velcostraps bij want hieronder is de enige gekunstelde manier om te voorkomen dat je controller niet rondbeweegt in de XL case.
:strip_exif()/f/image/Mucoy51WyMtKTObUM6l8AmXV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben wat cases aan het testen van Nacon, met mijn haul vandaag.
:strip_exif()/f/image/qPfdoulwSEy98N9m6s3xIPWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Modern problems require modern solutions.
:strip_exif()/f/image/44nhRLjTk0BZvb6ULy3zRwQN.jpg?f=fotoalbum_large)
Je case wordt wel topheavy en de Switch zit muurvast in het bovenste vakje. In de onderste la kunnen er nog wel wat dingen bewegen.
:strip_exif()/f/image/cXxmuqkUdRfa43U6KFSlWiNB.jpg?f=fotoalbum_large)
Nogal een tight fit voor veel onderdelen, echter de joycons + grip passen hier niet in?
[ Voor 11% gewijzigd door TrafalgarLaw op 20-06-2025 16:03 ]
Ook hier de Switch 2 binnen.
Top apparaat. Eigenlijk veel groter dan verwacht.
De dock daarentegen vind ik erg schamel en wanneer gedocked voelt het allemaal niet erg stevig aan.
Ook iets wat ik heel vreemd vind, bij de pro controller zit een usb-a naar usb-c controller, waarom? Out of the box kan je hem met de meegeleverde kabel dus niet verbinden aan de switch dat is toch wel echt een behoorlijke misser.
De dock daarentegen vind ik erg schamel en wanneer gedocked voelt het allemaal niet erg stevig aan.
Ook iets wat ik heel vreemd vind, bij de pro controller zit een usb-a naar usb-c controller, waarom? Out of the box kan je hem met de meegeleverde kabel dus niet verbinden aan de switch dat is toch wel echt een behoorlijke misser.
Het doel van die kabel is primair voor het opladen van de controller. Out-of-the-box kun je de controller in je dock prikken voor het laden.Dauthi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:40:
[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 20-06-2025 16:42 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Waarom zou je hem willen verbinden aan je switch? De bedoeling van die kabel is dat je hem aan je dock kunt laten zitten en makkelijk je controller kunt opladen via stroom van de dock. Die heeft USB-A aansluitingen.Dauthi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:40:
Ook hier de Switch 2 binnen.
Zelfs de gyro controls zijn een stuk verbeterd, erg welkom wat mij betreft. Hopelijk heeft de nieuwe Metroid Prime ook weer ondersteuning voor gyro want ik vond Prime nog het leukst spelen op de Wii. Ik wilde nog een adapter aanschaffen voor mijn Wii zodat ik weer Metroid en Skyward Sword kon spelen maar de Switch 2 lijkt mij nu een veel betere plek.
Jammer dat die post niet de rest van de foto's erbij zet. Deze "out now" zit duidelijk over de release window heen geplakt
Net World of Goo geprobeerd en ik moest toch nog de gyro opnieuw calibreren, jammer. Gelukkig wel minder vaak dan op de Switch 1. Ik kijk erg uit naar Metroid Prime 4, vooral als ik alle control opties zie van Metroid Prime Remastered, hopelijk is dat in 4 ook het geval.
Ik ben ook erg te spreken over de Pro controller 2, vooral de nieuwe remappable knoppen aan de achterkant zijn erg fijn. Daar moet je een hoop geld voor neerleggen als je dat wilt hebben op een Xbox of Playstation.
Amiibo Donkey Kong & Pauline staat gereserveerd bij Bol.com.Ik vind deze prachtig.
Hier ook enorm positief over de Switch 2 Pro-controller.
Hier ook enorm positief over de Switch 2 Pro-controller.
[ Voor 26% gewijzigd door jori040 op 20-06-2025 22:27 ]
Tot nu toe nog geen perfecte case kunnen vinden waarin ik de belangrijkste accessoires kan meenemen behalve de Nacon die je laat zien. Ik heb hier nog de Qware travel case liggen (vergelijkbaar met je XL case van Nacon), maar die vind ik toch wel wat te groot om het overal mee te nemen.TrafalgarLaw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:59:
[Afbeelding]
Er mochten wel meer velcostraps bij want hieronder is de enige gekunstelde manier om te voorkomen dat je controller niet rondbeweegt in de XL case.
[Afbeelding]
Ik ben wat cases aan het testen van Nacon, met mijn haul vandaag.
[Afbeelding]
Modern problems require modern solutions.
[Afbeelding]
Je case wordt wel topheavy en de Switch zit muurvast in het bovenste vakje. In de onderste la kunnen er nog wel wat dingen bewegen.
[Afbeelding]
Nogal een tight fit voor veel onderdelen, echter de joycons + grip passen hier niet in?
Ik wacht op de Game traveler - Official case (deluxe large) die op 11 juli pas beschikbaar is. Vergelijkbaar met je Nacon medium case. Lijkt stevig, compact, niet al te groot, wat extra elastiekjes om alles goed vast te houden en officieel van Nintendo. https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000232717493/
![]() | ![]() |
Ja misschien had ik ook de GameTraveler moeten halen maar voor nu volstaat dit. Ik ben eigenlijk aan het wachten totdat Hori een Split Pad Compact/Pro uitbrengt en dan ik een aparte case hiervoor kopen. De Hori Split Pad Compact case was/is nog steeds een hele goede case waar je dus de joycons mee weg kan doen en permanent de split pad attached mee kunt vervoeren.Lashrom schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 01:51:
[...]
Tot nu toe nog geen perfecte case kunnen vinden waarin ik de belangrijkste accessoires kan meenemen behalve de Nacon die je laat zien. Ik heb hier nog de Qware travel case liggen (vergelijkbaar met je XL case van Nacon), maar die vind ik toch wel wat te groot om het overal mee te nemen.
Ik wacht op de Game traveler - Official case (deluxe large) die op 11 juli pas beschikbaar is. Vergelijkbaar met je Nacon medium case. Lijkt stevig, compact, niet al te groot, wat extra elastiekjes om alles goed vast te houden en officieel van Nintendo. https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000232717493/
[Afbeelding] [Afbeelding]
Nu is het dus nog wachten op Hori…
Misschien een overbodige vraag maar naast MKW welke titels zijn nu leuk om te scoren? En kan alles van de switch 1 er ook in? Soms zie je bij kruidvat en action een stappeltje switch 1 games liggen..
Eigenlijk nooit iets van nintendo gehad nog, steamdeck en asus rog ally zijn de enige handhelds hier.
Eigenlijk nooit iets van nintendo gehad nog, steamdeck en asus rog ally zijn de enige handhelds hier.
Heb je dit topic wel doorgelezen?glydoscoop schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:55:
Misschien een overbodige vraag maar naast MKW welke titels zijn nu leuk om te scoren? En kan alles van de switch 1 er ook in? Soms zie je bij kruidvat en action een stappeltje switch 1 games liggen..
Jaa de laatste 10 pagina’s nog niet alles hahah. Ik zal de zoekfunctie proberen of chatgpt raadplegen.THE_BASE schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:02:
[...]
Heb je dit topic wel doorgelezen?Daar vind je alle antwoorden op je vragen.
Je hoeft ChatGPT niet te raadplegen, je mag hier altijd je vragen stellen. Maar denk dat al je vragen al beantwoord zijn de afgelopen tijd, daarvoor hoef je niet eens heel ver terug te bladeren.glydoscoop schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:03:
[...]
Jaa de laatste 10 pagina’s nog niet alles hahah. Ik zal de zoekfunctie proberen of chatgpt raadplegen.
Zonder iets te weten over je smaak is dit geen makkelijke vraag om te beantwoorden.glydoscoop schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:55:
Misschien een overbodige vraag maar naast MKW welke titels zijn nu leuk om te scoren?
De meeste games werken op de Switch 2, maar er is een klein aantal spellen met compatibiliteits-issues. De afgelopen week zijn er voor een aantal spellen weer updates uitgebracht en ook de recentere firmware-update lost wat problemen op.En kan alles van de switch 1 er ook in?
Als je een Switch 1 spel ziet die je wilt spelen, loont het om even op te zoeken of er issues bekend zijn.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Gisteren de switch 2 met mkw binnengekregen. Data overgezet van switch 1, en het beestje even rustig alles opnieuw laten downloaden. Daarna bleek er nog maar 19gb ruimte over te zijn. 
Zeker nu games niet altijd meer op de gamecard staan, gaat dat problemen opleveren. Ik ben bang dat er toch minimaal een 512gb kaartje bij moet hier
Zeker nu games niet altijd meer op de gamecard staan, gaat dat problemen opleveren. Ik ben bang dat er toch minimaal een 512gb kaartje bij moet hier

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik zou dan lekker voor de Nintendo experience gaan. Switch 2 met MKW. Dan koop je Mario Odyssey, Botw, en Totk. Dan ben je wel even bezig. Over een maandje misschien DK. Verder zou je naar smaak nog wat Switch 1 games kunnen kopen. Ik vind zelf Smash bros en Splatoon 3 leuk. Misschien Mario Wonder of juist Animal Crossing. Weet niet of je iets daarvan bij Kruidvat gaat vinden, maar je gaat vast geen spijt krijgen als je daar wat euros aan spendeert 🙂glydoscoop schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:55:
Hier nu 2 Switch 2's. Man wat een geweldige console. Vermaak me er prima mee. Eindelijk Zelda BotW kunnen spelen zoals het bedoeld is. En MKW natuurlijk. Maar ver boven de 8000 punten online kom ik nog niet. Moet ik toch echt die shortcuts gaan studeren..
Ik ben vooral blij dat ik dragonball fighter z nu eindelijk normaal kan spelen. De laadtijden waren echt ondraaglijk lang. Paar minuten bij het opstarten en dan nog een minuut per gevecht ofzo. Dat is echt teveel voor een vechtspel, met relatief korte potjes. Nu is het laden van een potje gelukkig secondewerk!
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Dit is het toch wel een beetje met de Switch 2: de Switch 1 games zijn eindelijk speelbaar. Wat een ongelooflijk slechte console was dat toch. Gisteravond eindelijk Pokemon Scarlet kunnen spelen zonder ergernis.Sjekster schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:15:
Ik ben vooral blij dat ik dragonball fighter z nu eindelijk normaal kan spelen. De laadtijden waren echt ondraaglijk lang. Paar minuten bij het opstarten en dan nog een minuut per gevecht ofzo. Dat is echt teveel voor een vechtspel, met relatief korte potjes. Nu is het laden van een potje gelukkig secondewerk!
De Switch 2 had ook wel iets ambitieuzer gemogen maar ik denk dat dit toch iets meer toekomstbestendiger is.
1080p 60fps moet toch wel mogelijk zijn voor nintendo exclusives en van die japanse AA games, dat is waar de console voor bedoeld is.
Dekudeals heeft een handige nieuwe lijst voor Switch 1 games: Switch titles that have unintentional bumped performance on Switch 2 - YMMV wel
En icm https://www.perfectly-nintendo.com/nintendo-updates/ ben je snel op de hoogte van de laatste updatesJackAvery schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:32:
Dekudeals heeft een handige nieuwe lijst voor Switch 1 games: Switch titles that have unintentional bumped performance on Switch 2 - YMMV wel
Dank! Hier kan ik wel wat mee, ga ook opzoek naar een pokemon titel! dat is lang geleden. Vandaag komt de switch binnen als het goed is.MallePietje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:05:
[...]
Ik zou dan lekker voor de Nintendo experience gaan. Switch 2 met MKW. Dan koop je Mario Odyssey, Botw, en Totk. Dan ben je wel even bezig. Over een maandje misschien DK. Verder zou je naar smaak nog wat Switch 1 games kunnen kopen. Ik vind zelf Smash bros en Splatoon 3 leuk. Misschien Mario Wonder of juist Animal Crossing. Weet niet of je iets daarvan bij Kruidvat gaat vinden, maar je gaat vast geen spijt krijgen als je daar wat euros aan spendeert 🙂
Toch wel een bummer dat bijvoorbeeld Hollow knight niet 'vanzelf' gewoon 1080p speelt tov 720 op switch1
Even niet gereageerd, druk met de nieuwe switch!
Gezien het een ervaring topic is even mijn "ervaring".
Switch 2 leek 1 rode pixel te hebben, deze heb ik later niet meer gezien. Luie pixel die zichzelf gefixed heeft denk ik.
Bij het spelen merk ik duidelijk dat ik deze echt fijner vind dan de originele, zal komen door het iets meer body hebben. De oude had ik echt een split pad pro op altijd in handheld.
De nieuwe pro controller voelt een stuk fijner als mn oude. Ik ben niet zo van het zachte plastic maar de knoppen/joysticks lijken fijner te werken. Al zal ik dit ook een deel toewijzen aan het ingesleten zijn van de oude pro controller.
Overzetten van alles ging helemaal prima alleen pokemon scarlet/violet, hier is volgens mij al vaker wat genoemd maar ik ben ook alle voortgang kwijt en heb nu dus ook niet heel veel zin het te spelen... Wel opgestart natuurlijk om te bekijken en het loopt nu echt wel soepel.
TLDR;
Pokemon save kwijt, switch voelt en presteert in mijn ogen echt een stuk beter.
Pro controller is voor mij persoonlijk een must have, zowel gebruik van tabletop als TV mode.
Gezien het een ervaring topic is even mijn "ervaring".
Switch 2 leek 1 rode pixel te hebben, deze heb ik later niet meer gezien. Luie pixel die zichzelf gefixed heeft denk ik.
Bij het spelen merk ik duidelijk dat ik deze echt fijner vind dan de originele, zal komen door het iets meer body hebben. De oude had ik echt een split pad pro op altijd in handheld.
De nieuwe pro controller voelt een stuk fijner als mn oude. Ik ben niet zo van het zachte plastic maar de knoppen/joysticks lijken fijner te werken. Al zal ik dit ook een deel toewijzen aan het ingesleten zijn van de oude pro controller.
Overzetten van alles ging helemaal prima alleen pokemon scarlet/violet, hier is volgens mij al vaker wat genoemd maar ik ben ook alle voortgang kwijt en heb nu dus ook niet heel veel zin het te spelen... Wel opgestart natuurlijk om te bekijken en het loopt nu echt wel soepel.
TLDR;
Pokemon save kwijt, switch voelt en presteert in mijn ogen echt een stuk beter.
Pro controller is voor mij persoonlijk een must have, zowel gebruik van tabletop als TV mode.
Hollow Knight nog niet getest op de Switch 2. Valt het duidelijk op dan? Bij de games die ik getest heb zien er een aantal minder scherp uit en bij andere games valt het niet tot nauwelijks op.wauturr schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:16:
Toch wel een bummer dat bijvoorbeeld Hollow knight niet 'vanzelf' gewoon 1080p speelt tov 720 op switch1
met hollow knight heb ik niks gemerkt op de switch 2 dat deze beter draait of er mooier uitziet.L23 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:33:
[...]
Hollow Knight nog niet getest op de Switch 2. Valt het duidelijk op dan? Bij de games die ik getest heb zien er een aantal minder scherp uit en bij andere games valt het niet tot nauwelijks op.
Hoe heb je alles overgezet? System transfer/Gegevensoverdracht?Nederlandhc schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:17:
https://www.nintendo.com/...hWyeog0aeu4GCNt6k3KHGEM9O
Staat de Pokémon savedata nog op de oude Switch? Dan kan je de savedata nog apart overzetten.
Draaide qua performance volgens mij ook gewoon goed op de Switch 1. Mooier verwacht ik niet, maar ook niet minder scherp met deze artstyle.sderooij schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:35:
[...]
met hollow knight heb ik niks gemerkt op de switch 2 dat deze beter draait of er mooier uitziet.
Staat niks meer op mijn oude switch, ik heb die "tool" gebruikt die je krijgt te zien bij het opstarten van de nieuwe switch.L23 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:39:
[...]
Hoe heb je alles overgezet? System transfer/Gegevensoverdracht?
https://www.nintendo.com/...hWyeog0aeu4GCNt6k3KHGEM9O
Staat de Pokémon savedata nog op de oude Switch? Dan kan je de savedata nog apart overzetten.
Ook als ik daar pokemon opstart zegt ie nieuw spel aanmaken.
Iemand ervaring of die mega tas van de action (switch 1) enigszins past?
https://www.action.com/nl...m_campaign=product_shared
https://www.action.com/nl...m_campaign=product_shared
Wat een negatief bericht, dat is toch nergens voor nodig? Mijn gloednieuwe gamepc kan ook spellen van 6 jaar oud beter draaien dan mijn broertjes oude bak, maar dat maakt hem niet direct ongelooflijk slecht.friketje1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:26:
[...]
Dit is het toch wel een beetje met de Switch 2: de Switch 1 games zijn eindelijk speelbaar. Wat een ongelooflijk slechte console was dat toch. Gisteravond eindelijk Pokemon Scarlet kunnen spelen zonder ergernis.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4