Dank je wel. Gelijk besteld. Heb de Switch nog niet maar dat komt vast wel goed.Cardwizard schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:31:
[...]
op aanraden van iemand hier heb ik deze gekocht: https://www.amazon.nl/amF...id=1750257075&sr=8-1&th=1
prima spul
Ik spreek je niet tegen, maar dit is net zo goed een keuze van de ontwikkelaar. Meer effecten, hogere resolutie, of hogere FPS kosten allemaal resources en men kiest heel vaak ervoor om het spel er mooier te doen uit zien in plaats van te optimaliseren voor 60 fps. Dit gaat niet anders zijn voor Switch 2 onafhankelijk van de power envelope. Maar ja ik verwacht veel 30 fps ports. Image quality verkoopt beter.BurrowedLurker schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:00:
[...]
Ik verwacht geen PS5 performance - dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat toen de PS5 uitkwam heel veel PS4 games op 60fps draaien in quality mode. Nu onderhand draaien alle nieuwe games gewoon alweer op 30fps. Er is vaak nog wel een performance mode beschikbaar, maar die haalt in nieuwe games vaak ook geen locked 60 meer, of de resolutie dropt heel laag. Mijn punt is dat consoles als ze nieuw zijn altijd even wat games hebben die 60fps halen maar dat dit komt omdat het eigenlijk last gen games zijn die dus sneller kunnen draaien op nieuwe hardware. Nieuwe games komen weer uit op 30fps, zo is het altijd geweest en zal het altijd ook zo blijven. Mijn punt is dat je als Switch 2 gamer niet moet verwachten dat toekomstige games 60fps zullen blijven, want dat gaat niet het geval zijn. (Behalve misschien wat Nintendo first party games)
My bad, het klonk alsof je docked mode van de Switch editie beschreef. Die is normaalgezien 720~900p waarbij men gebruik maakt van FSR om full HD te behalen.Waarom denk je dat ik de Switch 2 versie niet geïnstalleerd heb? De dynamic resolutie is namelijk geen nieuws en je kan het zelf gemakkelijk zien. Ik ben wel heel kritisch en visueel - ik denk dat het veel mensen niet opvalt. Maar de Switch 2 versie draait echt absoluut niet op een locked 1080p resolutie in handheld mode. Ik ben wel benieuwd naar de Digital Foundry teardown die ongetwijfeld gaat komen.
Het zou niet vreemd zijn dat men dit gedrag niet veranderd heeft. De framerate verdubbelen is alles behalve goedkoop qua resources. Indien men er hier voor kiest om die op 60 te houden dan is een tijdelijke verlaging in dynamische resolutie niet gek bij momenten.
Handheld zat je maximaal op 720p, nu maximaal op 1080p. Dat is eigenlijk al meer dan een verdubbeling van het aantal te renderen pixels per frame. De Framerate doet dat ook nog eens een heel grote schep bovenop.
Als dit na de Direct je conclusie is dat moet je hem zeker niet voor de volle mep kopen.Ik zie juist leuke gameplay die we in deze vorm van Nintendo nog niet gezien hebben.Ja het heeft wat Odyssey trekjes maar heeft toch nog genoeg eigen smoel.Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:17:
Nou ook na het zien na deze info, ben ik nog steeds niet overtuigd van Donkey Kong.
Enige is wat ik zie sloop je omgeving, of het nou is een stuk steen uit een berg trekken/ gooien, of een grote plant of stuk aarde uit de grond pakken.
Het ziet er gewoon totaal niet leuk uit, en zelfs redelijk saai als je dit een tijdje speelt.
Als deze platformer wat meer traditioneel was geworden dan had ik het denk een beetje meh! gevonden.
Ik zag in de Direct volgens mij een challenge die ik vorige maand gespeeld heb...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb nog niet eens een Switch2, en ook voor de nieuwe Pokemon Legends wacht ik nog af.jori040 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:21:
[...]
Als dit na de Direct je conclusie is dat moet je hem zeker niet voor de volle mep kopen.Ik zie juist leuke gameplay die we in deze vorm van Nintendo nog niet gezien hebben.Ja het heeft wat Odyssey trekjes maar heeft toch nog genoeg eigen smoel.
Als deze platformer wat meer traditioneel was geworden dan had ik het denk een beetje meh! gevonden.
1ste Legends deel vond ik ook niet leuk, dus ja deel 2 ben ik ook huiverig voor. Dat wacht ik nog even af.
Wel grappig switch1 had ik direct zowat besteld, en had hem uiteindelijk vrij snel.
Switch2 zie ik nog helemaal geen reden voor om te kopen, en kan zo nog wel eens lang duren voor ik hem koop haha.
Killswitch van dbrand is verstuurd, trackingsite geeft echter aan dat de trackinglink nergens naar leidt. Deed hij eerst wel. Iemand ervaring met Aramex als bezorgdienst?
Ok Donkey Kong ziet er heel leuk uit. Zei al lang dat dat spel potentieel had maar ze verrassen me toch nog. Heel benieuwd naar het eindresultaat nu.
Gisteren ook de Gamesir G8+ ontvangen en op alle punten dezelfde ervaring als jij. Alles heel degelijk/kwalitatief, ligt fijn in de hand en fijn dat het loshalen van de covers en het wisselen van de knopjes erg makkelijk gaat.Finraziel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:10:
Ik had eigenlijk vandaag de Savage Raven grip binnen moeten krijgen, maar opeens werd dat vrijdag... Aangezien ik toch al aan het twijfelen was of dit nou de beste oplossing ging zijn heb ik hem geannuleerd en toch maar de Gamesir G8+ besteld, met een paar euro extra om hem vanavond gelijk binnen te krijgen (vooral omdat hij anders morgen komt en ik morgen niet de hele dag thuis ben... En DHL het dan weer weet ik waar naar toe brengt als ik ze mis).
Mooi ding, ligt prima in de hand en de Switch 2 past er inderdaad perfect in en zit stevig op zijn plek. Het geheel wordt wel best zwaar maar doordat hij veel beter vasthoudt is dat minder een probleem dan met de joycons.
Het is wel nog een beetje wennen aan hoe vooral de rechter stick te gebruiken. Die kan natuurlijk niet zover naar binnen staan als normaal, want daar zit de Switch (en ze zullen hem niet nog breder hebben willen maken). Daardoor zitten de controls wat meer boven elkaar dan normaal (hoewel nog niet zo zeer als op een joycon natuurlijk). Maar het is nog wel goed te doen, moet hem iets lager vastpakken maar ik denk dat dit voor nu inderdaad wel de meest comfortabele manier is om met een switch 2 in handheld te spelen. Het is dat ik verpest ben door de steam denk die qua ergonomie en makkelijk alle controls kunnen bereiken gewoon king is.
Het neemt idd wel toe in gewicht, wat logisch is gezien het verschil met de joy-cons. Maar tijdens gamen heb ik er geen last van, omdat de armen/handen altijd wel ergens op rusten. Verder is de plaatsing van de rechter stick even wennen ja, iets wat ik met de joy-cons eigenlijk ook al had.
In ieder geval een goede aankoop geweest, en een blijvertje.
Aramex bezorgt niet zelf. In Nederland wordt de levering meestal overgenomen door PostNL.voog schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:47:
Killswitch van dbrand is verstuurd, trackingsite geeft echter aan dat de trackinglink nergens naar leidt. Deed hij eerst wel. Iemand ervaring met Aramex als bezorgdienst?
Aramex is voornamelijk een logistiek bedrijf dat internationale zendingen coördineert, vooral vrachtvervoer.
De verzending gebeurt bijvoorbeeld via een DHL-vliegtuig of een andere cargo-operator, maar Aramex verzorgt alleen het transport en de afhandeling, niet de uiteindelijke bezorging aan huis.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik wacht zelf nog altijd op de Neogrip.. maar ze hebben geloof ik iets te veel orders aangenomen.
De verkoop liep eerder direct via de fabrikant i.p.v. dat Amazon uit leverde, die zocht uiteindelijk contact op met de vraag of ik m'n order wilde annuleren en opnieuw wilde bestelde zodra er een levering bij Amazon's fulfillment center zou aankomen.
Tot op heden nog niets, beetje jammer, die Gamesir G8+ zit er imho té suf uit omdat het niet voor de Switch gemaakt is.
De verkoop liep eerder direct via de fabrikant i.p.v. dat Amazon uit leverde, die zocht uiteindelijk contact op met de vraag of ik m'n order wilde annuleren en opnieuw wilde bestelde zodra er een levering bij Amazon's fulfillment center zou aankomen.
Tot op heden nog niets, beetje jammer, die Gamesir G8+ zit er imho té suf uit omdat het niet voor de Switch gemaakt is.
Ik heb de neo grip bij ome Ali besteld en had hem in ong een week in huis . Een erg goede grip . Handheld is nu weer mogelijk , daarvoor hield ik het kaal geen 15 min volEvernote schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:45:
Ik wacht zelf nog altijd op de Neogrip.. maar ze hebben geloof ik iets te veel orders aangenomen.
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Jammer dat DK je niet over de streep weet te trekken.Dit najaar komt Nintendo als het goed is ook nog met Metroid Prime Beyond & Kirby Air Riders.Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:58:
[...]
Ik heb nog niet eens een Switch2, en ook voor de nieuwe Pokemon Legends wacht ik nog af.
1ste Legends deel vond ik ook niet leuk, dus ja deel 2 ben ik ook huiverig voor. Dat wacht ik nog even af.
Wel grappig switch1 had ik direct zowat besteld, en had hem uiteindelijk vrij snel.
Switch2 zie ik nog helemaal geen reden voor om te kopen, en kan zo nog wel eens lang duren voor ik hem koop haha.
Momenteel bij Ome Ali uitverkocht.. helaasCyberw00d schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Ik heb de neo grip bij ome Ali besteld en had hem in ong een week in huis . Een erg goede grip . Handheld is nu weer mogelijk , daarvoor hield ik het kaal geen 15 min vol
Overigens wil ik dus wel de versie mét case zodat ie ook mee kan op vakantie.
Met de kleinste grips (SnapGrip) past ie zelfs in de normale Nintendo Switch 2 hoes. Wat ik zelf doe is de dikkere (Plus)Grip eraf halen en die los in m'n tas, dan hoef ik niet die dikke hoes te gebruiken. Die had ik wel bij de Nintendo Switch, maar zelden gebruikt.Evernote schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:53:
[...]
Momenteel bij Ome Ali uitverkocht.. helaas![]()
Overigens wil ik dus wel de versie mét case zodat ie ook mee kan op vakantie.
Nooit iets met Metroid Prime gehad, en Kirby Air Riders is natuurlijk gewoon een soort Mario Kart.jori040 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:53:
[...]
Jammer dat DK je niet over de streep weet te trekken.Dit najaar komt Nintendo als het goed is ook nog met Metroid Prime Beyond & Kirby Air Riders.
Mario Kart vind ik wel grappig, maar het zal mij niet over de streep halen hiervoor alleen een Switch2 te spelen.
Switch2 heeft nu ook veel nieuwe multi platform games, en ik heb dan al een ps5 ook.
Dus ik heb al veel van die spellen, die op de switch2 komen nu. al op de ps5 gespeeld(En nieuwe multi platforms kan ik ook op de ps5 spelen al dan).
Dat is een goede tip dank, even kijken wat er de komende dagen gebeurd qua leveringen van Amazon anders zou ik e.v.t. de grip los kunnen bestellen en deze dan combinere met een andere case.Sentitel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:04:
[...]
Met de kleinste grips (SnapGrip) past ie zelfs in de normale Nintendo Switch 2 hoes. Wat ik zelf doe is de dikkere (Plus)Grip eraf halen en die los in m'n tas, dan hoef ik niet die dikke hoes te gebruiken. Die had ik wel bij de Nintendo Switch, maar zelden gebruikt.
Dan hoop ik voor je dat er in 2026 een 3D Mario op de planning staat.Ik heb de Switch2 puur voor de exclusieve N titels.Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:16:
[...]
Nooit iets met Metroid Prime gehad, en Kirby Air Riders is natuurlijk gewoon een soort Mario Kart.
Mario Kart vind ik wel grappig, maar het zal mij niet over de streep halen hiervoor alleen een Switch2 te spelen.
Switch2 heeft nu ook veel nieuwe multi platform games, en ik heb dan al een ps5 ook.
Dus ik heb al veel van die spellen, die op de switch2 komen nu. al op de ps5 gespeeld(En nieuwe multi platforms kan ik ook op de ps5 spelen al dan).
Tot nu toe erg tevreden.Speel op moment veel MK World & Splatoon 3[heeft ook een update gehad]
Fast Fusion is toch wel de (vergeten) top launch game! Een soort F-Zero meets Unirally met graphics en audio van deze tijd. Had wat mij betreft een cartridge release moeten hebben.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Fantasy Life doet het erg goed, die staat nu zelfs op de tweede plek in de eshop.
De Sterrenwereld DLC van Kirby en de Vergeten Wereld ben ik ook benieuwd naar. Heb de Switch 2 Edition al besteld.jori040 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:53:
[...]
Jammer dat DK je niet over de streep weet te trekken.Dit najaar komt Nintendo als het goed is ook nog met Metroid Prime Beyond & Kirby Air Riders.
Ik vind hem wel vermakelijk. Duidelijke referenties naar Animal Crossing en Zelda, maar verder een totaal ander spel. Hoewel het uiteindelijk toch een beetje op grinden neerkomt, voelt dat niet vervelend. Tip: start zo snel mogelijk alle levens. Het ziet er mooi uit en er is veel te doen, waarbij je niet gedwongen wordt dingen in een bepaalde volgorde te doen. Lekker casual.RaXz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:45:
Fantasy Life doet het erg goed, die staat nu zelfs op de tweede plek in de eshop.
Wanneer besteld? Hier 6-6 maar nog in preorder status…voog schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:47:
Zal ik doen, tot nu toe alleen paladin gespeeld. Momenteel aan het wachten op een patch voor de camera zodat die net als de Switch 1 en Steam versie wordt, daar kan je de camera een stuk lager doen en dus verder kijken.MallePietje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:17:
[...]
Ik vind hem wel vermakelijk. Duidelijke referenties naar Animal Crossing en Zelda, maar verder een totaal ander spel. Hoewel het uiteindelijk toch een beetje op grinden neerkomt, voelt dat niet vervelend. Tip: start zo snel mogelijk alle levens. Het ziet er mooi uit en er is veel te doen, waarbij je niet gedwongen wordt dingen in een bepaalde volgorde te doen. Lekker casual.
Dat zal nog wel eventjes duren gezien er pas een patch is uitgekomen, dus ik heb maar Rune Factory: Guardians of Azuma aangeschaft voor een soortgelijke game voor in de tussentijd, ik zat al te twijfelen tussen die en Fantasy Life en nu heb ik ze allebei.
Sinds ik Switch 2 in bezit heb, ben ik alleen maar Pokemon Violet gaan spelen. De performance update zorgt ervoor dat het echt lijkt alsof ik een nieuwe spel aan het spelen ben ondanks dat ik het eerder heb 'uitgespeeld' op de Switch. Echt een wereld van verschil. Ik kan maar niet stoppen met spelen.
Hierna volgt Tears of the Kingdom die ik alvast heb geinstalleerd.
Nintendo heeft het weer aardig voor elkaar. Fans gaan wild op het liedje van Pauline uit de DK Direct. Hopelijk wordt die nog los vrijgegeven via Nintendo Today of Nintendo Music.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ook een hoop fanart plots voor het spel. De Direct lijkt inderdaad heel goed ontvangen te zijn.Zeror schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 02:17:
Nintendo heeft het weer aardig voor elkaar. Fans gaan wild op het liedje van Pauline uit de DK Direct. Hopelijk wordt die nog los vrijgegeven via Nintendo Today of Nintendo Music.
De cover art van het spel is nu aangepast. Een paar nieuwe Japanse commercial bevatten ook nog nieuwe gameplay:
En karakter- en verhaalcommercials:
[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 19-06-2025 06:43 ]
2-6 besteld, had ook de pre-preorder gedaan. Hij ligt nu in Tsjechië, wachtend op de last mile courier. Lijkt mij een omweg vanuit Canada, maar goed…boefje79 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 00:06:
[...]
Wanneer besteld? Hier 6-6 maar nog in preorder status…
De game draait zeker goed op de Switch, maar dan wel voornamelijk in handheld mode.Lashrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 01:52:
Sinds ik Switch 2 in bezit heb, ben ik alleen maar Pokemon Violet gaan spelen. De performance update zorgt ervoor dat het echt lijkt alsof ik een nieuwe spel aan het spelen ben ondanks dat ik het eerder heb 'uitgespeeld' op de Switch. Echt een wereld van verschil. Ik kan maar niet stoppen met spelen.
Als je 4K docked speelt zijn er toch wel dikke frame drops en dat is jammer.
Ook het wisselen van Pokémon tijdens een gevecht duurt aan de trainer en challenger kant duurt echt oncomfortabel lang, het zelfde geldt voor het gebruik van items.
Op de Switch 1 was het qua performance gewoon onacceptabel maar persoonlijk vind ik wat de Switch 2 doet moet deze game oké maar niet fantastisch.
Overigens is ToTK ook geen locked 60fps en als er gigantische gevechten uitbreken gaat de CPU door haar hoeven maar dat is eerder een uitzondering dan de norm.
Leuk om te lezen dat steeds meer mensen hier de GameSir G8+ hebben besteld en allemaal tevreden zijn 
Gisteren de DK Bonanza Nintendo Direct gekeken en het is voor mij echt een insta buy (zodra ik terug ben van vakantie een week later). Het ziet er echt heel leuk uit met voldoende variatie en een stijl die me enorm aanspreekt. Ook vind ik Pauline die aan DK hangt wel wat hebben en het valt me vooral op hoe goed de animaties zijn van haar icm bewegingen van DK.
Gisteren de DK Bonanza Nintendo Direct gekeken en het is voor mij echt een insta buy (zodra ik terug ben van vakantie een week later). Het ziet er echt heel leuk uit met voldoende variatie en een stijl die me enorm aanspreekt. Ook vind ik Pauline die aan DK hangt wel wat hebben en het valt me vooral op hoe goed de animaties zijn van haar icm bewegingen van DK.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
DK ziet er wel leuk uit.
Weet iemand of het wel een beetje ala Mario is, dat je door levels wordt geleid/opdrachten hebt voor je verder kom oid?
Al die filmpjes tot nu toe lijken alleen gericht op laten zien dat je alles kunt slopen. Wat op zich ook leuk is, maar dat gaat vrij rap vervelen als je geen doel hebt
Weet iemand of het wel een beetje ala Mario is, dat je door levels wordt geleid/opdrachten hebt voor je verder kom oid?
Al die filmpjes tot nu toe lijken alleen gericht op laten zien dat je alles kunt slopen. Wat op zich ook leuk is, maar dat gaat vrij rap vervelen als je geen doel hebt
Haters everywhere but I don’t really care
Op basis van het spelen tijdens de experience en de direct denk ik dat het een beetje Mario Odyssey idee is, in zoverre dat je in iedere wereld/level een stukje verhaal hebt dat je moet doen en daarnaast een hele berg collectibles (waar het slopen om de hoek komt kijken om dingen te vinden, maar ook minigames en platforming).matthijst schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:32:
DK ziet er wel leuk uit.
De amiibo zie ik ook nog nergens.Bol.com heeft gisteren wel meteen na Direct een update van de boxart gedaan.Phuuz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:23:
Is de DK + Pauline amiibo al te preorderen ergens?
Zo te zien was deze video nog niet hier vermeld, mogelijk hebben sommigen hier wat aan.
Welke reden had jij om de Switch 1 direct te bestellen? De launchgames waren in mijn optiek nog minder dan die van de Switch 2.Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:58:
[...]
Ik heb nog niet eens een Switch2, en ook voor de nieuwe Pokemon Legends wacht ik nog af.
Ik had zelf de SW 1 ook direct, vooral omdat hij hybride was en dat was toen nieuw. De games bij launch waren niet bijzonder, ik had een WiiU staan dus ik had BotW daar gewoon op kunnen spelen. Dus daar deed ik het toen niet voor.
Na 8 jaar wilde ik, en een hoop andere mensen, een verbeterde Switch. Die is er gekomen en daarom heb ik ook de SW2 gelijk aangeschaft.
Was al eerder gedeeld volgens mij. Ik kan het iedereen aanraden. Het is even tussen die vier instellingen kijken wat voor jou het mooiste is, maar mij heeft het wel geholpen. Ik vind de games er goed op uitzien. Nog een tip: zet in de instellingen HDR op "alleen geschikte software", weet niet meer of hij dat ook aangaf in dit vilmpje.Danster75 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:31:
[YouTube: I Measured Nintendo Switch 2's HDR Settings - No Wonder Most Games Look Awful. Here's The Fix.]
Zo te zien was deze video nog niet hier vermeld, mogelijk hebben sommigen hier wat aan.
Dat weet ik zelf ook niet meer(Ik heb geen olifanten geheugenCyrax0508 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:33:
[...]
Welke reden had jij om de Switch 1 direct te bestellen? De launchgames waren in mijn optiek nog minder dan die van de Switch 2.
Ik had zelf de SW 1 ook direct, vooral omdat hij hybride was en dat was toen nieuw. De games bij launch waren niet bijzonder, ik had een WiiU staan dus ik had BotW daar gewoon op kunnen spelen. Dus daar deed ik het toen niet voor.
Na 8 jaar wilde ik, en een hoop andere mensen, een verbeterde Switch. Die is er gekomen en daarom heb ik ook de SW2 gelijk aangeschaft.
Waarbij puntje bij paaltje kwam, ding staat eigenlijk 99% van de tijd in de dock. aangezien op een grote tv spelen gewoon fijner is op de bank.
Ik had daarbij mijn Wii al weg gedaan, en toen ik hem had niet lang gebruikt. en de WiiU nooit gehad(Dus ook veel spellen niet gespeeld in al die jaren op een Nintendo console).
De huidige Switch staat ook eigenlijk al weer een tijd uit, even Donkey Kong Country Returns HD gespeeld in Januari(Toen maanden niet gebruikt). maar moet die zelfs nog uitspelen.
En net voor de Switch2 bekendmaking even paar potjes Mario Kart, zodat ik alle banen eens heb gehad weer.
En ondertussen ligt die sindsdien ook al weer stil, de dock van de stroom gehaald. dus ding zal wel leeg gelopen zijn ondertussen al weer.
Welke delen van het spel merk je "dikke frame drops"? Ik speel het zowel docked als in handheld en wellicht ben ik nog niet ver genoeg in het spel, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele drop gemerkt.Evernote schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:55:
[...]
De game draait zeker goed op de Switch, maar dan wel voornamelijk in handheld mode.
Ook het wisselen van Pokémon tijdens een gevecht duurt aan de trainer en challenger kant duurt echt oncomfortabel lang, het zelfde geldt voor het gebruik van items.
Op de Switch 1 was het qua performance gewoon onacceptabel maar persoonlijk vind ik wat de Switch 2 doet moet deze game oké maar niet fantastisch.
Ik ook, ik vond Kirby en de Vergeten Wereld echt een toffe game. Een van de allerleukste 3D platformers op de Switch.L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:48:
[...]
De Sterrenwereld DLC van Kirby en de Vergeten Wereld ben ik ook benieuwd naar. Heb de Switch 2 Edition al besteld.
Voor de overtuigenden van Donkey Kong: Bij cdiscount.com is deze beschikbaar voor €60, met €10 korting als je een nieuwe klant bent, dus €50 ipv €70 Dit is wel een franse website en dus frans doosje, uiteraard speelbaar in het engels verder. Ik heb zelf nog geen bestelling gedaan maar zie deze aanbieding langskomen. Twijfel nog even of ik het doosje in het frans okay vind of niet.
Ik heb ook van een medetweaker vernomen dat coolshop.nl een Europa brede prijsgarantie heeft, daar tellen kortingscodes alleen niet in mee. Daar zou je hem mogelijk dus voor €60 kunnen krijgen door te pricematchen met de basisprijs van coolshop, als je waarde hecht aan een NL/EN doosje. Wel zeggen ze dat ze geen garantie van levering op release bieden. Heb er zelf ook nog niet besteld dus ymmv.
Ik heb ook van een medetweaker vernomen dat coolshop.nl een Europa brede prijsgarantie heeft, daar tellen kortingscodes alleen niet in mee. Daar zou je hem mogelijk dus voor €60 kunnen krijgen door te pricematchen met de basisprijs van coolshop, als je waarde hecht aan een NL/EN doosje. Wel zeggen ze dat ze geen garantie van levering op release bieden. Heb er zelf ook nog niet besteld dus ymmv.
Laatst dat Mario Kart World besteld voor 50 euro en voor dat geld vond ik een Frans doosje prima. Dat ligt maar in de kast en het spel is natuurlijk gewoon speelbaar in alle talen. Ik zou zeggen: gewoon doen voor dat geld!259tim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:22:
Voor de overtuigenden van Donkey Kong: Bij cdiscount.com is deze beschikbaar voor €60, met €10 korting als je een nieuwe klant bent, dus €50 ipv €70 Dit is wel een franse website en dus frans doosje, uiteraard speelbaar in het engels verder. Ik heb zelf nog geen bestelling gedaan maar zie deze aanbieding langskomen. Twijfel nog even of ik het doosje in het frans okay vind of niet.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Oh, ook misschien interessant: de Kirby & the forgotten land switch 2 versie is bij cdiscount ook €60. Dat is dus inclusief de expansion van €20. Misschien wel een goede deal, de game los voor €30-40 wel te vinden tweedehands, maar zo heb je alles in één versie voor ongeveer dezelfde prijs, en geen gedoe met marktplaats enzo
Ik had de G8+ een tijdje geleden al gekocht (voor emulatie op m'n Galaxy Fold) maar er nooit aan gedacht om hem met de Switch 2 te gebruiken. Maar dat ding lijkt er echt voor gemaakt. Ideaal!MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:28:
Leuk om te lezen dat steeds meer mensen hier de GameSir G8+ hebben besteld en allemaal tevreden zijn
Gewoon in de overwereld ook nog aan het begin, ik heb net de eerste gym gecleared en als ik de camera draai dan zie ik duidelijk dat de Switch 2 geen 60fps vasthoudt.Satom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:13:
[...]
Welke delen van het spel merk je "dikke frame drops"? Ik speel het zowel docked als in handheld en wellicht ben ik nog niet ver genoeg in het spel, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele drop gemerkt.
Ik kan het niet niet meten maar het zit voor mijn gevoel rond de 40fps en is heel erg inconsistent.
Edit:
Volgens Switchup zijn er niet zulke hevige drops maar mijn ervaring is docked niet goed en handheld lijkt beter.
[ Voor 16% gewijzigd door Evernote op 19-06-2025 12:27 ]
Heb je de update wel gedownload dan? Bij mij speelt het echt heerlijk soepel nu. Switch 1 draaide het voor geen meter.Evernote schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:14:
[...]
Gewoon in de overwereld ook nog aan het begin, ik heb net de eerste gym gecleared en als ik de camera draai dan zie ik duidelijk dat de Switch 2 geen 60fps vasthoudt.
Ik kan het niet niet meten maar het zit voor mijn gevoel rond de 40fps en is heel erg inconsistent.
Edit:
Volgens Switchup zijn er niet zulke hevige drops maar mijn ervaring is docked niet goed en handheld lijkt beter. [Video: Pokemon Scarlet and Violet Nintendo Switch 2 Performance Review]
Playstation 5
Ik heb zelf geen ervaring met de game, wel valt het me in de discussies hier op dat als iets net niet lekker draait dat het vaak erg uitvergroot word ("dikke frame drops"). Verder is de ervaring en wat acceptabel is ook voor iedereen anders. Dus mogelijk ervaar jij het dus niet (zo erg).Stylze schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:52:
[...]
Heb je de update wel gedownload dan? Bij mij speelt het echt heerlijk soepel nu. Switch 1 draaide het voor geen meter.
Moet die update apart worden binnen gehaald dan?Stylze schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:52:
[...]
Heb je de update wel gedownload dan? Bij mij speelt het echt heerlijk soepel nu. Switch 1 draaide het voor geen meter.
Dikke frame drops was misschien niet helemaal juist qua bewoording maar het draait gewoon niet lekker in docked mode.L23 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:59:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met de game, wel valt het me in de discussies hier op dat als iets net niet lekker draait dat het vaak erg uitvergroot word ("dikke frame drops"). Verder is de ervaring en wat acceptabel is ook voor iedereen anders. Dus mogelijk ervaar jij het dus niet (zo erg).
Zeker wanner ik het vergelijk met Tears of the Kingdom en Mario Kart World is het geen prettige ervaring.
[ Voor 52% gewijzigd door Evernote op 19-06-2025 13:12 ]
Niet per se overtuigd. Vraag me af of gewoon ouderwets mario world 3D niet gewoon leuker is. Maar voor dat geld toch maar besteld. Hij kan altijd nog op marktplaats.259tim schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:22:
Even voor andere geinteresserden: Die nieuwe-klanten-korting is blijkbaar met de code "HELLO10"
Is gewoon een standaard update, dus ga er vanuit dat je die al hebt.Evernote schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:05:
[...]
Moet die update apart worden binnen gehaald dan?
Enkel betaalde upgrades zoals de Upgrade Packs van BOTW en TOTk moet je apart binnen halen.
Donkey Kong ziet er wel veelbelovend uit. Heb alleen mijn twijfels over het speelduur. Lijkt mij typisch zo'n platformer waar je na 5-6 uur er alweer doorheen bent.
Gratis Switch 2 Editions moeten ook apart binnengehaald worden. Moest ik bijvoorbeeld doen voor No Man's Sky. Andere titels zoals Super Mario 3D World die geen specifieke Switch 2 Edition hebben zijn automatisch inderdaad.L23 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:21:
[...]
Is gewoon een standaard update, dus ga er vanuit dat je die al hebt.
Enkel betaalde upgrades zoals de Upgrade Packs van BOTW en TOTk moet je apart binnen halen.
Het ziet er voor mij juist uit als een bak aan content. Als je het zelf wil denk ik dat je er zeker tientallen uren plezier aan kan beleven.Bpow schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:49:
Donkey Kong ziet er wel veelbelovend uit. Heb alleen mijn twijfels over het speelduur. Lijkt mij typisch zo'n platformer waar je na 5-6 uur er alweer doorheen bent.
Voor mij ziet het er ook uit als een game waar veel werk in gestoken is. Ik vraag me alleen af of het (voor mijn smaak) niet wat over de top is.
Apart dat je het dan toch koopt.Prullenbak84 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:14:
[...]
Niet per se overtuigd. Vraag me af of gewoon ouderwets mario world 3D niet gewoon leuker is. Maar voor dat geld toch maar besteld. Hij kan altijd nog op marktplaats.
Even voor andere geinteresserden: Die nieuwe-klanten-korting is blijkbaar met de code "HELLO10"
De laatste 3D DK was op de N64 dus het gaat eens tijd worden voor een nieuwe.Een groot deel van de Bananza gameplay zou zelfs niet passend zijn in een Mario game.
De nieuwe 3D Mario gaat er echt wel komen hoor.
Op basis van die Direct denk ik dat je hier wel 30+ uur mee bezig gaat zijn.Bpow schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:49:
Dat vind ik behoorlijk kort als ik naar Super Mario Odyssey kijk. Ik verwacht makkelijk meer dan dat, maar het hangt ook van de type gamer af. Ik vind het bij dit soort games leuk om alles te verkennen en te ontdekken. Genoeg mensen die alleen voor het verhaal gaan en mogelijk zelfs de extra moeilijke content die daarna volgt (Geen idee of Bananza dat ook heeft...) overslaat. Er zullen in ieder geval gamers zijn die er al na 15 a 30 uur klaar mee zijn verwacht ik.jori040 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:03:
[...]
Op basis van die Direct denk ik dat je hier wel 30+ uur mee bezig gaat zijn.
Vrijwel niemand had een WiiU, dus BotW was voor vele een launchgameCyrax0508 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:33:
[...]
Welke reden had jij om de Switch 1 direct te bestellen? De launchgames waren in mijn optiek nog minder dan die van de Switch 2.
[ Voor 5% gewijzigd door Gutanoth op 19-06-2025 16:23 ]
Nou ik dacht van laat ik een beetje voorzichtig zijn in mijn schattingL23 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:14:
[...]
Dat vind ik behoorlijk kort als ik naar Super Mario Odyssey kijk. Ik verwacht makkelijk meer dan dat, maar het hangt ook van de type gamer af. Ik vind het bij dit soort games leuk om alles te verkennen en te ontdekken. Genoeg mensen die alleen voor het verhaal gaan en mogelijk zelfs de extra moeilijke content die daarna volgt (Geen idee of Bananza dat ook heeft...) overslaat. Er zullen in ieder geval gamers zijn die er al na 15 a 30 uur klaar mee zijn verwacht ik.
Om de lengte van games maak ik me sowieso nooit geen zorgen.Zelf ben ok ook iemand die in elke hoekje gaat kijken.
Na deze Direct maak ik me 0 zorgen over deze game.
Tja die muziekjes van donkey Kong enzo speelden in op mijn jeugdsentimentjori040 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:58:
[...]
Apart dat je het dan toch koopt.
De laatste 3D DK was op de N64 dus het gaat een tijd worden voor een nieuwe.Een groot deel van de Bananza gameplay zou zelfs niet passend zijn in een Mario game.
De nieuwe 3D Mario gaat er echt wel komen hoor.
2 a 3 euro per uur entertainment. Waar vind je dat tegenwoordig nogL23 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:14:
[...]
Er zullen in ieder geval gamers zijn die er al na 15 a 30 uur klaar mee zijn verwacht ik.
Plus punt is dat je voor een Nintendo game idd nog altijd een mooi cent krijgt.Hoop dat je er toch plezier aan gaat hebben.Prullenbak84 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:29:
[...]
Tja die muziekjes van donkey Kong enzo speelden in op mijn jeugdsentimentIk vraag me af of ik hier voor 70 of 80 euro spel in zag, maar 50 is best ok. En zoals ik zei: al valt t tegen, marktplaats.
Ik ben daar ook weer een uitzondering in verwacht ik, maar ik was met Super Mario Odyssey alles verkennen toch wel iets van 80 uur zoet. Hier op Tweakers ook wel vaker discussies over gehad en er zijn ook veel gamers die het na het verhaal wel prima vinden en de rest zien als nutteloze opvullingjori040 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:23:
[...]
Nou ik dacht van laat ik een beetje voorzichtig zijn in mijn schatting
Om de lengte van games maak ik me sowieso nooit geen zorgen.Zelf ben ok ook iemand die in elke hoekje gaat kijken.
Na deze Direct maak ik me 0 zorgen over deze game.
Ik wilde deze net delen, wat een toeval!
Maar inderdaad dus geen smooth 60fps (maar ook geen 40fps!) helaas ben ik gewoon gevoelig voor een de inconsistente ervaring.
Bij Nedgame: https://www.nedgame.nl/me...ong---pauline/6456623699/Phuuz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:23:
Is de DK + Pauline amiibo al te preorderen ergens?
Ik vind het altijd interessant om de analyses van Digital Foundry te kijken. Deze keer wel bewust niet in het Pokemon topic geplaatstEvernote schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Ik wilde deze net delen, wat een toeval!
Maar inderdaad dus geen smooth 60fps (maar ook geen 40fps!) helaas ben ik gewoon gevoelig voor een de inconsistente ervaring.
Nog best aardig geprijsd, ik had hem duurder verwacht.
Ik heb maar eens Mario Oddyssey opnieuw gekocht (had mijn copy cadeau gedaan aan een neefje). Super Mario Wonder doorspelen is leuk maar het is geen Oddyssey. Zal me nog eventjes zoet houden tot DK uit is.
Daarnaast eindelijk een travel case en een storage case besteld beide van Nacon. Zullen wel morgen binnenkomen. Daarnaast had ik eigenlijk de KillSwitch brand op het oog, ondanks dat ze voor $100+ voor het complete pakket aan de erg prijzige kant zijn. Nu kopen op kwalitatieve knockoffs in Europa.
Daarnaast eindelijk een travel case en een storage case besteld beide van Nacon. Zullen wel morgen binnenkomen. Daarnaast had ik eigenlijk de KillSwitch brand op het oog, ondanks dat ze voor $100+ voor het complete pakket aan de erg prijzige kant zijn. Nu kopen op kwalitatieve knockoffs in Europa.
Handheld mode is inderdaad beter qua performance. Voor mij spatten de kleuren ervan af in docked mode in tegenstelling to handheld mode. Daarnaast zie ik minder ruwe uitlijnen oftewel iets betere anti aliasing. Beide zijn zeker niet verkeerd. Maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van welke type monitor/tv je hebt. Docked komen de kleuren bij mij iets beter naar voren. Al met al is de speelplezier veel beter dan op de Switch 1 uiteraard. Ik ben benieuwd hoe ze Pokemon ZA optimaliseren. Hopelijk speelt het veel beter. Aan de gameplay beelden te zien moeten ze het nog waar maken.Evernote schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:55:
[...]
De game draait zeker goed op de Switch, maar dan wel voornamelijk in handheld mode.
Overigens is ToTK ook geen locked 60fps en als er gigantische gevechten uitbreken gaat de CPU door haar hoeven maar dat is eerder een uitzondering dan de norm.
Bij Tears moet ik het nog ervaren. Ik ben in ieder geval bewust dat Switch 2 niet een hele krachtige systeem is en meer een handheld console is. Dus zie ik dit soort performance issues wel door de vingers.
En je praat hier natuurlijk over de Pokémon games.Lashrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:22:
[...]
Handheld mode is inderdaad beter qua performance. Voor mij spatten de kleuren ervan af in docked mode in tegenstelling to handheld mode. Daarnaast zie ik minder ruwe uitlijnen oftewel iets betere anti aliasing. Beide zijn zeker niet verkeerd. Maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van welke type monitor/tv je hebt. Docked komen de kleuren bij mij iets beter naar voren. Al met al is de speelplezier veel beter dan op de Switch 1 uiteraard. Ik ben benieuwd hoe ze Pokemon ZA optimaliseren. Hopelijk speelt het veel beter. Aan de gameplay beelden te zien moeten ze het nog waar maken.
Bij Tears moet ik het nog ervaren. Ik ben in ieder geval bewust dat Switch 2 niet een hele krachtige systeem is en meer een handheld console is. Dus zie ik dit soort performance issues wel door de vingers.
Ik had er eentje. Feit is dat het een launchgame was die niet specifiek voor de Switch was.Gutanoth schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:23:
[...]
Vrijwel niemand had een WiiU, dus BotW was voor vele een launchgame
Haha, weinig hoop met Gamefreak inderdaad. Toch blijven we het kopen. De liefde voor Pokémon is te groot, al ben je een dertiger.L23 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:34:
[...]
En je praat hier natuurlijk over de Pokémon games.

Wat ik al wel jammer vind is dat het hele spel afspeelt in Lumiose. Geen wilde zones of iets dergelijks. In plaats daarvan mogen we net als Altair ibn Lahad de daken oprennen en vechten tegen andere Pokémon's.
Verder prima hoor als men zich vermaakt met de Pokémon games. Als je naar de verkopen kijkt kan je niet ontkennen dat ze het toch gewoon heel goed doen. Over hardware praten en de Switch 2 niet een heel krachtig systeem noemen met als voorbeeld de Pokémon games vind ik toch altijd een beetje pijnlijkLashrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:56:
[...]
Haha, weinig hoop met Gamefreak inderdaad. Toch blijven we het kopen. De liefde voor Pokémon is te groot, al ben je een dertiger.![]()
Wat ik al wel jammer vind is dat het hele spel afspeelt in Lumiose. Geen wilde zones of iets dergelijks. In plaats daarvan mogen we net als Altair ibn Lahad de daken oprennen en vechten tegen andere Pokémon's.
De Switch 1 vond ik al een echte hybride console waar zowel handheld en docked op de grote tv games goed tot hun recht komen al zijn er natuurlijk games die beter uit de verf komen op een Playstation of Xbox.
Als je een Switch 1 gamecard hebt voor Hogwarts Legacy kun de Switch 2 upgrade kopen voor €10. Deze upgrade wordt dan een losstaande digitale aankoop waarvoor de gamecard dan dus niet meer nodig is. Die kun je dan eventueel doorverkopen.
Verkopen op het forum is niet toegestaan. Dear hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.
Hoe je de upgrade doet:
YouTube: HOW TO UPGRADE HOGWARTS LEGACY ON THE SWITCH 2! (WORKS FOR THE PHYSI...
Verkopen op het forum is niet toegestaan. Dear hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.
Hoe je de upgrade doet:
YouTube: HOW TO UPGRADE HOGWARTS LEGACY ON THE SWITCH 2! (WORKS FOR THE PHYSI...
[ Voor 12% gewijzigd door Mog op 19-06-2025 18:59 ]
Vandaag van Nintendo een andere verpakking Nintendo Switch 2 ontvangen, serienummer is ook een stuk hoger.
Voorheen was er een omdoos voor de Mario Kart World editie, dat is niet meer.
Ik denk dat ze bij de eerste batches alleen maar kale Nintendo Switch 2 systemen hebben gemaakt en later de omdoos met Mario Kart World en de voucher hebben toegevoegd.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/T1gu26E1AaREfaiZtTHngjL8.jpg?f=user_large)
Links de eerste batch versie en rechts de tweede batch versie.
Ik denk dat ze bij de eerste batches alleen maar kale Nintendo Switch 2 systemen hebben gemaakt en later de omdoos met Mario Kart World en de voucher hebben toegevoegd.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/T1gu26E1AaREfaiZtTHngjL8.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 19-06-2025 19:20 ]
Werkt dit met alle switch 1 games die een betaalde switch 2 upgrade hebben zo?GaHard schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:20:
Als je een Switch 1 gamecard hebt voor Hogwarts Legacy kun de Switch 2 upgrade kopen voor €10. Deze upgrade wordt dan een losstaande digitale aankoop waarvoor de gamecard dan dus niet meer nodig is. Die kun je dan eventueel doorverkopen.
[mbr]Verkopen op het forum is niet toegestaan. Dear hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.[/]
Hoe je de upgrade doet:
Verwijderd
Dit werkt alleen voor Hogwarts Legacy zo. De vraag is of dat ook echt de bedoeling is. Het lijkt me van niet namelijk.wauturr schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:23:
[...]
Werkt dit met alle switch 1 games die een betaalde switch 2 upgrade hebben zo?
Zijn er mensen waarbij de switch ook echt tot 90% oplaadt als deze functie aan staat? Bij mij was het eerst 91% en later 88%. Heb ondertussen de batterij opnieuw gekalibreerd en later, toen hij nog steeds niet oplaadde tot 90%, de switch een keer helemaal leeg gespeeld. Maar sindsdien laadt hij steeds op tot 86% en niet verder. Wat ook opvallend was tijdens het leeg spelen was dat het laatste procent echt 10 minuten duurde voordat de switch daadwerkelijk uitviel.
Vraag mij ook af hoe het met die MK code zit. Daar zit geen kraslaag op. Ik moest mijn Switch wegens DOA terug sturen, is het voor een winkel dan via een website? Te controleren dat de code nog niet gebruikt is oid? Anders lijkt mij dat extreem fraude gevoelig..Jumpman schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:16:
Vandaag van Nintendo een andere verpakking Nintendo Switch 2 ontvangen, serienummer is ook een stuk hoger.
[Afbeelding]
Nogmaals, het is rond 90%. Als je je er zo aan stoort moet je de weergave van het percentage uitzetten.ZuidJ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Zijn er mensen waarbij de switch ook echt tot 90% oplaadt als deze functie aan staat? Bij mij was het eerst 91% en later 88%. Heb ondertussen de batterij opnieuw gekalibreerd en later, toen hij nog steeds niet oplaadde tot 90%, de switch een keer helemaal leeg gespeeld. Maar sindsdien laadt hij steeds op tot 86% en niet verder. Wat ook opvallend was tijdens het leeg spelen was dat het laatste procent echt 10 minuten duurde voordat de switch daadwerkelijk uitviel.
is normaalZuidJ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Het is niet tot 90%
Maar rond de 90%. Hij kan zelfs soms tot de 100% gaan
Staat volgens mij ook bij de uitleg.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit mijn Switch of iPhone helemaal leegtrek, maar 10 minuten voordat het helemaal uitvalt lijkt mij vrij normaal.ZuidJ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Staat toch gewoon uitleg bij die functie?ZuidJ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Maak je niet zo druk man.
De upgrade tegen een gereduceerde prijs kun je maar 1 keer doen. Hou daar rekening mee.GaHard schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:20:
[mbr]Verkopen op het forum is niet toegestaan. Dear hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.[/]
Hoe je de upgrade doet:
Hele fijne case mensen. Kan hem ten zeerste aanraden.outlandos schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:07:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Deze case komt erg goed uit de reviews. Heb hem zelf besteld maar hij staat in back order. Verwacht hem op zn vroegst pas volgend weekend.
Bij mij stopt hij op de 90%. Klinkt als foute boel man, straks laadt hij door tot 111% en krijg je een boze brief van Eneco.ZuidJ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:42:
Aan de N64 textures in de GameFreak spellen is helaas niet veel te doen. Tijd voor Nintendo om de banden voorgoed te verbreken, waardeloze studio.Lashrom schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:56:
[...]
Haha, weinig hoop met Gamefreak inderdaad. Toch blijven we het kopen. De liefde voor Pokémon is te groot, al ben je een dertiger.![]()
Iemand toevallig ook het probleem dat de switch 2 je Hotspot niet kan vinden?
Ik gebruik regelmatig mijn galaxy s23 ultra om een Hotspot te creëren voor verschillende apparaten. Werkt altijd prima, ook op de switch. Echter niet met de switch 2. Hij wil gewoon mijn hotspot niet vinden, niet mee verbinden etcetera. Handmatig invoeren etc maakr geen verschil.. Verschillende instellingen geprobeerd maar niks nada noppes..
Ik gebruik regelmatig mijn galaxy s23 ultra om een Hotspot te creëren voor verschillende apparaten. Werkt altijd prima, ook op de switch. Echter niet met de switch 2. Hij wil gewoon mijn hotspot niet vinden, niet mee verbinden etcetera. Handmatig invoeren etc maakr geen verschil.. Verschillende instellingen geprobeerd maar niks nada noppes..
Dit is een commerciële keuze van de uitgever van Hogwarts Legacy. Dus niet standaard.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:28:
[...]
Dit werkt alleen voor Hogwarts Legacy zo. De vraag is of dat ook echt de bedoeling is. Het lijkt me van niet namelijk.
Ja Russ van Retrogamecorps had het daar geloof ik in de nerdnest podcast ook al over. In de VS hebben ze blijkbaar varianten waar een sticker op een switch 2 doos gedaan was en een blaadje met code er bij gestopt. Ik heb inderdaad ook de variant met extra omdoos gekregen en code op blaadje. De varianten die echt van begin bedoeld waren om met MKW te verkopen hebben niet zo'n blaadje maar is de game licentie aan de console gekoppeld. Je moet dan de estore openen om hem daar te claimen. Lijkt er op dat Nintendo misschien onderschat had hoeveel mensen de bundel zouden willen ten opzichte van een losse switch 2.Jumpman schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:16:
[Afbeelding]
Gamertag: FinrazielNL
Is ook al uitgebreid besproken hier. Let op dat dit maar één keer kan per cartridge. Als jij het doet en de cartridge doorverkoopt dan kan de koper het niet ook nog doen, dus ben dan svp wel zo netjes om er bij te vermelden als de Switch 2 upsell met die cartridge al gedaan is (ik zeg niet dat jij dat gedaan hebt maar in het algemeen, let op bij het kopen van een tweedehands cartridge met dit doel).GaHard schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:20:
Hoe je de upgrade doet:
Gamertag: FinrazielNL
Echt belachelijk overigens die switch 2 upgrade voor Hogwarts. Ik vind het voor Zelda ook al erg bijzonder, maar vooruit, dat is een nintendo exclusive. Maar Hogwarts?? Dat kon eigenlijk gewoon niet op de oude Switch. En dan moet je nog 10 euro bij betalen ook voor je nieuwe systeem om het een beetje fatsoenlijk (maar nog steeds ondermaats) te spelen. .
Voor een game die 11.50 kost op PC.
Voor een game die 11.50 kost op PC.
Ik denk dat het een tactische keuze was, zo konden ze snel schakelen in de eerste fase waar het meeste vraag naar was.Finraziel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:58:
[...]
Ja Russ van Retrogamecorps had het daar geloof ik in de nerdnest podcast ook al over. In de VS hebben ze blijkbaar varianten waar een sticker op een switch 2 doos gedaan was en een blaadje met code er bij gestopt. Ik heb inderdaad ook de variant met extra omdoos gekregen en code op blaadje. De varianten die echt van begin bedoeld waren om met MKW te verkopen hebben niet zo'n blaadje maar is de game licentie aan de console gekoppeld. Je moet dan de estore openen om hem daar te claimen. Lijkt er op dat Nintendo misschien onderschat had hoeveel mensen de bundel zouden willen ten opzichte van een losse switch 2.
Eerder was juist hier besproken dat die Hogwarts update wel twee keer kan met hetzelfde kaartje. Was dat niet waar of is dit “gefixt”? Wat is t nou?
(Niet dat ik van plan was er iets mee te doen, maar wel fijn om duidelijkheid te hebben in dit topic)
(Niet dat ik van plan was er iets mee te doen, maar wel fijn om duidelijkheid te hebben in dit topic)
[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 20-06-2025 08:14 ]
Misschien kan @Donstil dat testen straks, die heeft 2 Switch2's als ik t goed heb?
Je moet eerst door de intro heenspelen voordat die upgrade zichtbaar wordt in de shop.
Lees dat Duitsers op mydealz het spel lenen bij de bieb, upgraden en terugbrengen.
Kan natuurlijk zijn dat nog niemand dat gedaan heeft en het daarom goed gaat?
Je moet eerst door de intro heenspelen voordat die upgrade zichtbaar wordt in de shop.
Lees dat Duitsers op mydealz het spel lenen bij de bieb, upgraden en terugbrengen.
Kan natuurlijk zijn dat nog niemand dat gedaan heeft en het daarom goed gaat?
Haters everywhere but I don’t really care
Gisteren vanuit Japan is Fantasy Life i binnen gekomen. Uiteraard Japanse doos, maar wel gewoon Engelse taal. Spel wordt voor zover niet fysiek uitgebracht in Europa, dus op deze manier zeker wel blij mee.
Met nog overgebleven gold points de upgrade van 2,75 gedaan. Nog niet op kunnen starten. Zie meteen dat er een virtual gamecard wordt aangemaakt. Geen idee of dat lijkt op wat er met Hogwarts ook kan, maar goed. Dat zie ik snel genoeg als ik de cart er uit haal.
Met nog overgebleven gold points de upgrade van 2,75 gedaan. Nog niet op kunnen starten. Zie meteen dat er een virtual gamecard wordt aangemaakt. Geen idee of dat lijkt op wat er met Hogwarts ook kan, maar goed. Dat zie ik snel genoeg als ik de cart er uit haal.
Grappig hoe GameFreak vaak de schuld krijgt als het om Pokémon-games gaat, terwijl het misschien ook aan Nintendo kan liggen, bijvoorbeeld door weinig budget of een strakke deadline. Overigens heeft GameFreak kortgeleden nog een game aangekondigd (Beast of Reincarnation) die er in de trailer juist goed uitzag.TrafalgarLaw schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:27:
[...]
Aan de N64 textures in de GameFreak spellen is helaas niet veel te doen. Tijd voor Nintendo om de banden voorgoed te verbreken, waardeloze studio.
Los van de dramatische performance van de laatste Pokemon op Switch is het gewoon een hele zwakke game. Beetje uitmelken van de franchise. GameFreak kan het gewoon echt niet.Satom schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:34:
[...]
Grappig hoe GameFreak vaak de schuld krijgt als het om Pokémon-games gaat, terwijl het misschien ook aan Nintendo kan liggen, bijvoorbeeld door weinig budget of een strakke deadline. Overigens heeft GameFreak kortgeleden nog een game aangekondigd (Beast of Reincarnation) die er in de trailer juist goed uitzag.
Gisteren was ik BotW aan het spelen en was mijn pro 2 controller leeg (sinds ik ‘m had nog niet opgeladen) en moest ik terugvallen op de pro 1 controller….
Wat een achteruitgang! Haha. Het ding voelde heel stroef, maakte mega lawaai en ik was steeds in de grips aan het knijpen. Daardoor moet ik toch echt concluderen dat de Pro 2 controller echt heerlijk is en echt een flinke stap vooruit (qua feeling) t.o.v. de voorganger.
Wat een achteruitgang! Haha. Het ding voelde heel stroef, maakte mega lawaai en ik was steeds in de grips aan het knijpen. Daardoor moet ik toch echt concluderen dat de Pro 2 controller echt heerlijk is en echt een flinke stap vooruit (qua feeling) t.o.v. de voorganger.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik snap je punt over de kwaliteit van de laatste Pokémon-game, daar valt zeker wat over te zeggen. Mijn eerdere reactie was vooral bedoeld om aan te geven dat het niet altijd alleen aan GameFreak hoeft te liggen; wellicht spelen factoren als budget en deadlines vanuit Nintendo ook mee.friketje1 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:36:
[...]
Los van de dramatische performance van de laatste Pokemon op Switch is het gewoon een hele zwakke game. Beetje uitmelken van de franchise. GameFreak kan het gewoon echt niet.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4