Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

MazeWing

The plot thickens...

JackAvery schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:14:
[...]
Ik zie uit je vorige posts dat je de pagina van Breath of the Wild citeert. Daar staat een vrij opvallende link op waar je op kan klikken die je rechtstreeks naar de uitleg over het online abonnement brengt... en ik ben de eerste om te zeggen dat ze het duidelijker mogen verwoorden en tonen, maar op die pagina staat wel degelijk een grote openklapbare infographic die onder andere aanduidt dat bij een individueel lidmaatschap één account het lidmaatschap kan gebruiken.

Dus ja Nintendo mag dit nog duidelijker maken. Ze gaan er te veel van uit dat het toevoegen van de uitbreidingspakketten van BOTW en TOTK gericht is op bestaande klanten die reeds weten hoe het abonnement werkt. Ik denk dat ze dat verkeerd ingeschat hebben. Maar als je een abonnement gaat aanschaffen mag je ook wel een beetje verder doorlezen dan je neus lang is :) of het gewoon hier vragen voor je betaalt...

Veel succes met je refund.
Het is heel simpel: bij playstation en xbox kan het hoofdaccount (waar PSN en/of Xbox Game Pass) de (maandelijkse) games downloaden en vervolgens kan heel de console er gebruik van maken.

Het is gewoon weer typisch Nintendo om het weer compleet anders te doen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Het is heel simpel: bij playstation en xbox kan het hoofdaccount (waar PSN en/of Xbox Game Pass) de (maandelijkse) games downloaden en vervolgens kan heel de console er gebruik van maken.

Als ik tussen Android en iOS ga wisselen, gaat ook niet alles hetzelfde werken. Als ik een tafelblad in de Karwei koop, gaat men het blad aanrekenen, en bij een schrijnwerker misschien per m2 hout. Doet dat er toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

JackAvery schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:21:
[...]

Als ik tussen Android en iOS ga wisselen, gaat ook niet alles hetzelfde werken. Als ik een tafelblad in de Karwei koop, gaat men het blad aanrekenen, en bij een schrijnwerker misschien per m2 hout. Doet dat er toe?
Nee maar het is wel al 20 jaar gebruikelijk bij zowel Xbox als PlayStation.

Hoe lang heeft het geduurd voordat Nintendo EINDELIJK eens gedownloade content aan een account ging koppelen ipv aan de console waar het op gekocht werd.

Nintendo is gewoon raar en klantonvriendelijk hierin en dat is absoluut niet goed te praten!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat games nieuws:
  • Trails beyond the Horizon krijgt een Switch 2 versie. Retail helaas game key card. De release werd ook uitgesteld naar januari 2026. Zie de video in deze tweet.
  • Final Fantasy Tactics remake krijgt enkel een code-in-a-box release op Switch 2. Als je deze fysiek wilt kan je de Switch 1 versie kopen, de upgrade is gratis. Dit valt toch af te leiden van de Japanse Square Enix store die een gratis upgrade pass vermeldt.
  • Deltarune op Switch 2 heeft een 4k native resolutie
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Hoe lang heeft het geduurd voordat Nintendo EINDELIJK eens gedownloade content aan een account ging koppelen ipv aan de console waar het op gekocht werd.

Nintendo is gewoon raar en klantonvriendelijk hierin en dat is absoluut niet goed te praten!
Ja kijk ieder bedrijf doet zijn eigen ding. Ik heb het systeem van Nintendo daarstraks in twee zinnen uitgelegd, zo ingewikkeld is het niet als je even een minuutje de tijd neemt om te kijken hoe het werkt.

Vanuit jouw perspectief is dat klantonvriendelijk, dat mag je zeker vinden. Vanuit mijn perspectief krijg ik heel veel in een abonnement dat me minder dan zeven euro per jaar kost door het te delen. Dat men een abonnement aanbiedt dat console-onafhankelijk tot acht personen toegang kan geven vind ik net nuttig. Die keuze maakt men o.a. omdat Switch ook een handheld is. Dat het wat anders werkt (en ja, iets meer awkward soms) dan bij de competitie neem ik er dus wel bij. Hoe minder ik kwijt ben aan abonnementen, hoe blijer ik ben.

Wat ik wel klantonvriendelijk vind, is online multiplayer achter een abonnement vastzetten. Maar die boot is 20 jaar geleden al vertrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 17-06-2025 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Dan neem je een family abonnement en heb je precies hetzelfde? Sterker nog, veel meer zelfs. Want je kan verdelen over 8 consoles als je dat zou willen. Waar dat bij Sony en Microsoft beperkt is tot 2.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Hoelang het duurde doet er weinig toe. De switch 1 doet dat nu al 8 jaar. Nintendo daar nu nog steeds op afrekenen is raar.

Nintendo online is klantvriendelijker dan psn of bij xbox. Je kan nog steeds net als ps en xbox je account sharen alleen is het iets veranderd daarbij ook nog virtual game cards. Voor 7 euro per jaar krijg je nu zelfs nog meer op de switch2.

Dus ja ik praat het goed. Snap niet helemaal waarom je psn en xbox wel goed praat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de fans van screen protectors: deze reviewer test er een hoop in een uur lange video. O.a. de Spigen en de AmFilm komen voorbij. Handig als je eens op voorhand wilt zien hoe applicatie werkt, wat voor effect het op het scherm zou hebben etc…. Of als je je af vraagt van hoe hoog je dingen op die protector mag laten vallen. :+

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 18-06-2025 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:37
Ik weetniet als dit al voorbij gekomen is maar ik vroeg me ineens wat af ; als je een usb-c verlengkabel gebruikt om die in het Dock te steken en dan aan de switch 2 , werkt die kabel niet gewoon als verleng gedeelte en werkt de switch 2 dan docked ? Dat zou top zijn dan kan je elke case erom doen en je switch mooi in het zicht zetten . Ik heb nu bij mijn Steam deck de standing case van skull&co en staat mooi onder de tv met alleen een usb-c kabel er boven als ik die docked gebruik. De switch 2 Dock vind ik maar een lelijk ding en pleur ik die mooi in de kast eronder . En heb met paar uur gamen nog nooit die passieve koeling ervan aan horen gaan dus dat geloof ik wel

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberw00d op 18-06-2025 07:05 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:15

H.Boss

Hugo Boss

Naast de geweldige games Super Mario Oddysee en Super Mario 3D World nu ook begonnen aan Super Mario Bros Wonders en wat een geweldige game! Vrolijk, mooie graphics en speelt lekker weg.

Dus voor diegene die twijfelen over Wonders.

Edit: alles op de kop getikt voor 30 euro per stuk op Marktplaats. Kijk vooral daar rond als je de games wat goedkoper wilt hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door H.Boss op 18-06-2025 07:12 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Wonders erg leuk inderdaad! Al even niet gespeeld moet ik zeggen. Veel Donkey Kong Tropical Freeze (uitdagend wel moet ik zeggen) aan het spelen.

Switch 2 in bestelling, zou leuk zijn als beide bovenstaande games nog een upgrade krijgen. Zou dat voor Donkey Kong ook gelden? Ook wel een erg populaire game toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30
Heb niks met de Harry Potter films, maar dat Hogwarts Legacy is wel een leuk spel om te spelen.
Main missie schijnt 25-30 uur te zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
Hier ook maar een screen protector gekocht. Ik zie al een paar kleine verticale haarkrasjes onder fel licht, wat komt door het docken, maar ik doe dit altijd uiterst voorzichtig en slechts 10x gedaan. Waarschijnlijk ga ik de glazen screen protector gewoon over de plastic laag plakken. De haarkrasjes zijn niet zichtbaar bij het spelen, dus die verdwijnen straks hopelijk achter de glazen screen protector. Of denken jullie hier anders over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
matthijst schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:08:
Heb niks met de Harry Potter films, maar dat Hogwarts Legacy is wel een leuk spel om te spelen.
Main missie schijnt 25-30 uur te zijn.
Het is echt een leuke game. Heb hem zelfs 2x uitgespeeld. En normaliter doe ik dat zodra Nostalgie na een x aantal jaar gaat opspelen.

Vooral de combo's die je kan maken met de spells maakt het leuk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:04:
Ik weetniet als dit al voorbij gekomen is maar ik vroeg me ineens wat af ; als je een usb-c verlengkabel gebruikt om die in het Dock te steken en dan aan de switch 2 , werkt die kabel niet gewoon als verleng gedeelte en werkt de switch 2 dan docked ?
Houd je rekening mee dat USB-C verlengkabels niet zijn toegestaan volgens de USB specs? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:27
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:19:
Ik val vooral over het gebrek aan informatie en context vanuit Nintendo zelf. Alle info die ze geven suggereert dat er geen limitatie op zit en die is er dus wel. Er zijn namelijk al tal van anderen die hier ook tegenop lopen.

Nintendo moet echt driftig hun online diensten eens fatsoenlijk gaan uitwerken en zo houden. Zo mooi als ze begonnen op de eerste Switch met online is het nu alweer een ouderwetse puinhoop aan het worden. Voor een familie georiënteerd bedrijf valt me dat toch vies tegen.

Maargoed we gaan wel aan de slag met een refund. Mij krijgen ze niet meer naar een online upgrade iig.
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, als nieuwe Switch 2 gebruiker zonder voorgaande Switch 1 ervaring.
Eerst BOTW en TOTK tweedehands als fysieke gamecards gekocht. Toen overwogen: koop ik de upgradepacks apart, of neem ik een NSO + Expansion abonnement en krijg die upgrades inclusief. Mijn zoon was wel geïnteresseerd in de Gamecube games die bij de Expansion inbegrepen zitten, dus ik dacht: voor die meerprijs is het wel waard. Redenering: NSO = €20, losse upgrades voor beide Zelda games kost €10 per stuk, dus samen €40. Dan is NSO + Expansion voor €40 (of €35 via key site) gemakkelijker. Tot we erachter kwamen dat mijn zoon dus niet BOTW upgrade kan spelen op onze Switch 2 op zijn eigen profiel.

Blijkbaar was ik naief om te denken dat NSO + Expansion van toepassing is op de Switch 2 en voor elke gebruiker ervan geldt. Ik ging er van uit dat NSO Family bedoeld is voor families waar meerdere Switch (1 en 2) consoles in gebruik zijn en je dan individueel tegelijk op die meerdere consoles gebruik maakt van de Online en Expansion mogelijkheden.

Nou ja, die €35 die ik betaald heb voor een jaar NSO + Expansion kosten me de kop niet en mijn zoon kan wel onder mijn profiel die Gamecube games spelen tot het abonnement na een jaar afloopt. Intussen heb ik ook losse upgrades voor beide Zelda games gekocht, à €8 per stuk. Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:37
RayNbow schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Houd je rekening mee dat USB-C verlengkabels niet zijn toegestaan volgens de USB specs? :p
Nee , waarom is dat ?

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MissMe NL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 01:24:
[...]

Hoelang het duurde doet er weinig toe. De switch 1 doet dat nu al 8 jaar. Nintendo daar nu nog steeds op afrekenen is raar.

Nintendo online is klantvriendelijker dan psn of bij xbox. Je kan nog steeds net als ps en xbox je account sharen alleen is het iets veranderd daarbij ook nog virtual game cards. Voor 7 euro per jaar krijg je nu zelfs nog meer op de switch2.

Dus ja ik praat het goed. Snap niet helemaal waarom je psn en xbox wel goed praat?
Dat zou betekenen dat ik voor mijn huishouden (2 volwassen + 2 kinderen) aanzienlijk meer kwijt ben terwijl het online spelen enkel gebeurd via mijn account. Het is dat de kinderen ieder hun eigen save file kunnen hebben met Zelda. Dat kan nu niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Hoe is de replaywaarde van BOTW? Ik heb dus voor het eerst een switch en vraag me af of ik het spel beter zo cheap mogelijk kan halen omdat ik het ga houden (zoals de party games) of dat ik beter de Switch 2 editie kan kopen om het na het spelen zo gemakkelijk mogelijk door te kunnen verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
MazeWing schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:05:
[...]

Dat zou betekenen dat ik voor mijn huishouden (2 volwassen + 2 kinderen) aanzienlijk meer kwijt ben terwijl het online spelen enkel gebeurd via mijn account. Het is dat de kinderen ieder hun eigen save file kunnen hebben met Zelda. Dat kan nu niet....
Ik kon niet zo snel vinden waar staat dat als je een familie+expansion abbo hebt dat niet alle members die gratis upgrades kunnen gebruiken? Neem aan dit het probleem is? Mijn neefje kan namelijk wel gewoon de mario kart en animal Crossing dlc spelen op zijn switch en zit in mijn familie abbo met zijn Nintendo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MissMe NL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:11:
[...]

Ik kon niet zo snel vinden waar staat dat als je een familie+expansion abbo hebt dat niet alle members die gratis upgrades kunnen gebruiken? Neem aan dit het probleem is? Mijn neefje kan namelijk wel gewoon de mario kart en animal Crossing dlc spelen op zijn switch en zit in mijn familie abbo.
Het ging om het feit dat de zelda upgrade passes die in het nso + expansion pack zitten gekoppeld zijn aan het account met het betreffende NSO abonnement. Enkel wanneer je BOTW/TOTK onder dat account opstart heb je de upgrade. In alle andere gevallen krijg je de switch 1 versie.

En gezien het feit dat er maar 2 save files mogelijk zijn gaat dat dus een probleem opleveren als meer dan 2 mensen (op dezelfde switch) dit spel willen spelen. Dan is de enige oplossing dus een upgrade kopen voor €10 per spel of een NSO family subscription kiezen.

De situatie rondom de Zelda upgrades wordt dus NIET aangegeven bij het aangaan van het NSO abonnement....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
MazeWing schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Het ging om het feit dat de zelda upgrade passes die in het nso + expansion pack zitten gekoppeld zijn aan het account met het betreffende NSO abonnement. Enkel wanneer je BOTW/TOTK onder dat account opstart heb je de upgrade. In alle andere gevallen krijg je de switch 1 versie.

En gezien het feit dat er maar 2 save files mogelijk zijn gaat dat dus een probleem opleveren als meer dan 2 mensen (op dezelfde switch) dit spel willen spelen. Dan is de enige oplossing dus een upgrade kopen voor €10 per spel of een NSO family subscription kiezen.

De situatie rondom de Zelda upgrades wordt dus NIET aangegeven bij het aangaan van het NSO abonnement....
Ja maar de accounts die zijn toegevoegd aan je familie abbo die dus ook de expansion pack hebben. Kunnen die dan niet die upgrades gratis gebruiken? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Voorbeeld een vriend van mij zit in mijn familie abbo. Die heeft een eigen switch 2 en door mijn abbo ook de expansion pack. Kan hij dan ook die upgrades gebruiken op zijn eigen switch 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MissMe NL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:21:
[...]

Ja maar de accounts die zijn toegevoegd aan je familie abbo die dus ook de expansion pack hebben. Kunnen die dan niet die upgrades gratis gebruiken? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Voorbeeld een vriend van mij zit in mijn familie abbo. Die heeft een eigen switch 2 en door mijn abbo ook de expansion pack. Kan hij dan ook die upgrades gebruiken op zijn eigen switch 2?
Ja. Dat is precies waar dat familie-account voor is.

Dit hele verhaal gaat over mensen die een individueel NSO-account hebben en dan verbaasd zijn dat andere accounts de upgrade niet kunnen gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spokje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:10:
Hoe is de replaywaarde van BOTW? Ik heb dus voor het eerst een switch en vraag me af of ik het spel beter zo cheap mogelijk kan halen omdat ik het ga houden (zoals de party games) of dat ik beter de Switch 2 editie kan kopen om het na het spelen zo gemakkelijk mogelijk door te kunnen verkopen :P
Dat is heel persoonlijk. Ik ken mensen die 800u+ in verschillende playthroughs hebben, en mensen die na 50uur het echt wel gezien hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MissMe NL
CyBeR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Ja. Dat is precies waar dat familie-account voor is.

Dit hele verhaal gaat over mensen die een individueel NSO-account hebben en dan verbaasd zijn dat andere accounts de upgrade niet kunnen gebruiken.
Aah kijk. De verwarring. En ja meer dan logisch dat het niet kan. Het heet individueel. Ik schrok al dat het ook niet kon met een familie abbo.

Zeggen dat Nintendo in dit geval klantonvriendelijk is vind ik niet terecht. Nintendo bied tenminste een familie abbo aan die ook nog eens voor nu heel goedkoop af te sluiten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dan pak je een basis individueel abonnement voor jezelf aan +- 15 euro en koop je de upgrades voor de Zelda’s aan 8-10 euro elk en opgelost voor rond de 30 euro…

Mijn familieplan kost 53-56euro per jaar. Gedeeld door 8 is zo een 7 euro per gebruiker. Als je vier profielen voor jezelf houdt en de andere vier gebruikers aan kennissen/familie verkoopt, ben je ook rond voor 28 euro per jaar. Heel je familie heeft dan ook toegang tot alle voordelen van het plan.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 18-06-2025 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
JackAvery schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Dan pak je een basis individueel abonnement voor jezelf aan +- 15 euro en koop je de upgrades voor de Zelda’s aan 8-10 euro elk en opgelost voor rond de 30 euro…

Mijn familieplan kost 53-56euro per jaar. Gedeeld door 8 is zo een 7 euro per gebruiker. Als je vier profielen voor jezelf houdt en de andere vier gebruikers aan kennissen/familie verkoopt, ben je ook rond voor 28 euro per jaar.
Idd wil net reageren. Cdkeys verkoopt een key voor 54 euro en dat delen. 27 euro is echt heel goedkoop in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
X-GeaR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:19:
Hier ook maar een screen protector gekocht. Ik zie al een paar kleine verticale haarkrasjes onder fel licht, wat komt door het docken, maar ik doe dit altijd uiterst voorzichtig en slechts 10x gedaan. Waarschijnlijk ga ik de glazen screen protector gewoon over de plastic laag plakken. De haarkrasjes zijn niet zichtbaar bij het spelen, dus die verdwijnen straks hopelijk achter de glazen screen protector. Of denken jullie hier anders over?
Ik vraag me wel eens af waarom Nintendo er niet voor gekozen heeft om de binnenzijde van het docking station van een (heel dun) laagje vilt oid te voorzien. Of in ieder geval iets wat niet zo hard krast als hard kunststof. Of krast dat bij normaal gebruik gewoon het minst van alle materialen? Volgens mij is dit gekozen met als insteek: “er zit zo weinig speling op dat je haast niet kan krassen”. Maar het lijkt erop dat de Switch 2 meer speling heeft dan de eerste versie.

Misschien is het al eens ergens genoemd hoor, maar gewoon benieuwd of dit de beste oplossing is. Overigens heb ik na jaren gebruik (en misbruik door de kinderen :+) nog amper krassen op mijn Switch 1.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me wel eens af waarom Nintendo er niet voor gekozen heeft om de binnenzijde van het docking station van een (heel dun) laagje vilt oid te voorzien. Of in ieder geval iets wat niet zo hard krast als hard kunststof. Of krast dat bij normaal gebruik gewoon het minst van alle materialen? Volgens mij is dit gekozen met als insteek: “er zit zo weinig speling op dat je haast niet kan krassen”. Maar het lijkt erop dat de Switch 2 meer speling heeft dan de eerste versie.

Misschien is het al eens ergens genoemd hoor, maar gewoon benieuwd of dit de beste oplossing is. Overigens heb ik na jaren gebruik (en misbruik door de kinderen :+) nog amper krassen op mijn Switch 1.
Er zit in mijn dock anders aardig wat speling. Zeker de bovenzijde. het is echt een soort V. De onderzijde zit veel dichter bij elkaar dan de bovenzijde. Men had echt wel iets van vilt of een ander zacht materiaal kunnen gebruiken.
Of nog beter: een dock die naar achteren helt en een open voorkant heeft (zo dus \ ). Daar zou de Switch dan mooi op kunnen rusten. Eens kijken of er geen goede aftermarket docks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
JackAvery schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 05:54:
Voor de fans van screen protectors: deze reviewer test er een hoop in een uur lange video. O.a. de Spigen en de AmFilm komen voorbij. Handig als je eens op voorhand wilt zien hoe applicatie werkt, wat voor effect het op het scherm zou hebben etc…. Of als je je af vraagt van hoe hoog je dingen op die protector mag laten vallen. :+

[YouTube: I Reviewed 13 Switch 2 Screen Protectors & Found the BEST & WORST ONES!]
Hier voor deze gegaan: https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MissMe NL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Idd wil net reageren. Cdkeys verkoopt een key voor 54 euro en dat delen. 27 euro is echt heel goedkoop in zijn geval.
Dankjewel voor de tip. Ze hebben meer dingen die daar goedkoper zijn. Helaas zit ik er nu voor een jaar aan vast. Het is wel iets dat ik zeker ga doen volgend jaar wanneer ik ga verlengen.

Ik ga denk ik wel die €100 tegoed aanschaffen voor €92. Daar kan ik dan mooi die 2 vouchers van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
MazeWing schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Dankjewel voor de tip. Ze hebben meer dingen die daar goedkoper zijn. Helaas zit ik er nu voor een jaar aan vast. Het is wel iets dat ik zeker ga doen volgend jaar wanneer ik ga verlengen.

Ik ga denk ik wel die €100 tegoed aanschaffen voor €92. Daar kan ik dan mooi die 2 vouchers van kopen.
We weten alleen niet wat Nintendo gaat doen met de prijzen van de abbos nu je meer krijgt vanwege de switch 2. Ik ga er van uit dat langzaam meer upgrades uitkomen voor s1 spellen en Nintendo dan de abbos duurder gaat maken.

Je kan trouwens ook op switch net als ps en xbox je games delen met meerdere accounts op je apparaat. Die optie is alleen veranderd sinds de laatste updates en is ergens anders te vinden inplaats van de eshop.

[ Voor 14% gewijzigd door MissMe NL op 18-06-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
MissMe NL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:57:
[...]

We weten alleen niet wat Nintendo gaat doen met de prijzen van de abbos nu je meer krijgt vanwege de switch 2. Ik ga er van uit dat langzaam meer upgrades uitkomen voor s1 spellen en Nintendo dan de abbos duurder gaat maken.

Je kan trouwens ook op switch net als ps en xbox je games delen met meerdere accounts op je apparaat. Die optie is alleen veranderd sinds de laatste updates.
Natuurlijk worden de abonnementen duurder, dat is het businessmodel. Of duurder maken en er een meer uitgekleed abonnement onder positioneren.

Bij Sony PlayStation Plus betaal je momenteel 71,99 voor 12 maanden en dan krijg je alleen online, cloud save games en de maandelijkse games ervoor. Daarbij hebben ze save game transfers via USB voor PlayStation 5 games uitstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 18-06-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:31
Kan ik de Nintendo Switch 2 resetten naar fabrieksinstellingen zonde dat mijn Mario licentie verloren gaat? Ik heb de code in de store ingevoerd. Kan deze ' gewoon ' opnieuw gebruikt worden voor de nieuwe eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:11
BP14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:01:
Kan ik de Nintendo Switch 2 resetten naar fabrieksinstellingen zonde dat mijn Mario licentie verloren gaat? Ik heb de code in de store ingevoerd. Kan deze ' gewoon ' opnieuw gebruikt worden voor de nieuwe eigenaar?
Neen, de licentie is nu gekoppeld aan jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
Wel jammer dat mijn receiver niet overweg kan met de Switch 2. Heb geprobeerd de resolutie lager te zetten maar dan is het beeld over belicht en doet het geluid het niet. De oude Switch deed het Prima.
Nu staat de Switch 2 direct op de TV aan gesloten maar de TV is niet in staat om het 5.1 geluid naar de receiver te sturen alleen Stereo, dan maar Stereo geluid tot ik een nieuwe TV wil kopen die wel 5.1 kan sturen naar de Receiver.

Dit terwijl alle kabels TV en Receiver 4K zijn.
Gaat om een oude Samsung UE55NU8070
En Onkyo HTS5805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
Jumpman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Natuurlijk worden de abonnementen duurder, dat is het businessmodel. Of duurder maken en er een meer uitgekleed abonnement onder positioneren.
Bedoelde meer dat het verstandig is dat je het nu gaat afsluiten omdat het nu nog redelijk goedkoop. Over een jaar weten we niet hoe duur het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BP14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:01:
Of je moet je account verkopen, maar daar moet de koper maar net zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:31
Jumpman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Of je moet je account verkopen, maar daar moet de koper maar net zin in hebben.
De verkoper heeft daar ook niet zo heel veel zin aan eigenlijk. 8)7 .

helaas maar dan zal het spel opnieuw aangeschaft moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je nou wilt. Eerst geef je aan dat je dezelfde mogelijkheden verwacht als Playstation en Xbox. (Waar je 3.5x zoveel voor betaalt - voor het kleinste abonnement).
Die mogelijkheid is er met een family abonnement bij Nintendo, maar dat vind je ook niet goed, want dan moet je weer meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BP14 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:06:
[...]

De verkoper heeft daar ook niet zo heel veel zin aan eigenlijk. 8)7 .

helaas maar dan zal het spel opnieuw aangeschaft moeten worden.
Als er één game op stond dan was het nog te overzien. Maar als je aan je account gehecht bent is het inderdaad geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verboden door de standaard o.a. vanwege veiligheidsredenen.

Zie ook:
A single USB-C cable will not pass all wires through it, so you can't make an USB-C extension cable.

As there are two CC pins. The cable, or rather, both connectors terminate separately one of the CC pins at both ends, and passes the other through cable.

So even if you have only the host connected to a cable, it knows there is cable connected and cable orientation based on one CC pin used by connector.

Then as cable passes only one of the CC pins through the connector, it is used to detect if a device is connected to the other end and what type device it is.

So a passive extender that works in all orientations can't be built.

And extender would need to be smart and detect host cable orientation, and the device cable orientation, and multiplex the CC pins (and others?) correctly to pass through.

But since the cable terminates one CC pin, the host only knows about the first cable connected to it. It can't know about different cables or adapters connected after the extender plug.

So, for example, if you have passive USB-C headphones, they can be properly detected by a mobile phone from both CC pins when it is directly connected to the phone. It can't be detected if one of the CC pins is taken by cable connector and only one CC pin passes to headphones.

Therefore USB-C can't support extender plugs.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Raem schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je nou wilt. Eerst geef je aan dat je dezelfde mogelijkheden verwacht als Playstation en Xbox. (Waar je 3.5x zoveel voor betaalt - voor het kleinste abonnement).
Die mogelijkheid is er met een family abonnement bij Nintendo, maar dat vind je ook niet goed, want dan moet je weer meer betalen?
Ik had gewoon verwacht dat de Zelda upgrade passes voor de gehele Switch 2 (waar het NSO account gebruik van maakt) te gebruiken waren en je dit soort downloads console wide kan gebruiken.

En NSO met PSN en Xbox vergelijken gaat natuurlijk niet helemaal op. PSN bied een boel gratis games aan die actueel zijn en niet 20-30 jaar oud zijn. Daarnaast is de online functionaliteit veel uitgebreider.

Maar ik ben klaar met deze discussie. Ik had een andere verwachting gezien mijn ervaring met Sony en Microsoft en Nintendo doet het kennelijk anders. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bintzak schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:03:
Wel jammer dat mijn receiver niet overweg kan met de Switch 2. Heb geprobeerd de resolutie lager te zetten maar dan is het beeld over belicht en doet het geluid het niet. De oude Switch deed het Prima.
Nu staat de Switch 2 direct op de TV aan gesloten maar de TV is niet in staat om het 5.1 geluid naar de receiver te sturen alleen Stereo, dan maar Stereo geluid tot ik een nieuwe TV wil kopen die wel 5.1 kan sturen naar de Receiver.

En Onkyo HTS5805
HDR uit zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me wel eens af waarom Nintendo er niet voor gekozen heeft om de binnenzijde van het docking station van een (heel dun) laagje vilt oid te voorzien. Of in ieder geval iets wat niet zo hard krast als hard kunststof. Of krast dat bij normaal gebruik gewoon het minst van alle materialen?
Omdat in een (bijboorbeeld) vilt laagje stof en andere viezigheid gaat ophopen. Dat krast dan op de lange termijn waarschijnlijk meer dan "glad plastic" waar dat niet zo is.

Mijn dock heeft overigens wel wat speling, en dat vind ik juist wel prima.
Daardoor gaat het scherm (een glazen screenprotector in mijn geval) niet zo langs het kunstof.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 18-06-2025 11:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20

En Onkyo HTS5805
Wat @CyBeR ook aan geeft. HDR uitzetten. Ik had dit op momenten ook met onze tv zonder HDR. De Receiver heeft dit probleem niet, maar de tv wel. Uitzetten en normaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
Heb al geprobeerd maar werkt niet. Misschien een firmware update afwachten van de switch. De Onkyo kan sowieso niet geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afhankelijk van hoe overbelicht het is kan het ook de colour range zijn die op limited staat (wat op zich normaal is) maar waar mogelijk full verwacht wordt? En geluid op stereo natuurlijk.

Als zelfs dat allemaal niet werkt dan is die Onkyo gewoon slecht en moet je iets beters regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:31
Vraag over het plaatsen van de screenprotector voor als ik mijn Switch 2 later deze week ontvang. Ik neem aan dat ie geplakt moet worden over de protector die er standaard op zit. Klopt dat? Ik lees namelijk dat Nintendo adviseert om de bestaande screenprotector niet te verwijderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

BrightSun schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:03:
Vraag over het plaatsen van de screenprotector voor als ik mijn Switch 2 later deze week ontvang. Ik neem aan dat ie geplakt moet worden over de protector die er standaard op zit. Klopt dat? Ik lees namelijk dat Nintendo adviseert om de bestaande screenprotector niet te verwijderen.
Dat klopt. Wat er op zit is geen protector, maar een anti-shatter film.

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 18-06-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Ik krijg wel het gevoel dat de Switch 2 een minder grote upgrade is qua snelheid dan mensen denken.

De huidige games lijken de console al te maxen. ToTK heeft nogal agressieve dynamic resolution scaling. Je kan echt merken dat in huizen het echt super scherp is, waarschijnlijk 1080p native. Maar als je naar buiten loopt, bijvoorbeeld in Lookout Landing, dan dropt de resolutie substantieel. Zou me niks verbazen als het soms tegen de 720p aan zit. Misschien soms zelfs wat lager.

Dit verklaard waarom de ToTK Switch 2 upgrade echt alleen een resolutie/FPS upgrade is en dat en geen verdere grafische updates zijn. Waarschijnlijk konden ze de graphics niet verder verbeteren en nog steeds 60fps halen.

Ik denk niet dat we op 60fps moeten rekenen voor toekomstige games (net zoals dat niet het geval is op de PS5). Waarschijnlijk zijn Zelda en Mario Kart ongeveer de max qua graphical fidelity op 60fps. Als devs betere graphics willen zullen ze weer terug moeten naar 30fps.

Ik verwacht eigenlijk dat de meme dat performance op de Switch altijd slecht is weer terug komt binnen ~2 jaar. Eigenlijk wordt nu al gezegd dat Cyberpunk eigenlijk niet goed genoeg draait, vooral in dog town. Dus op zich niet vernieuwend. Maar als mensen verwachten dat de performance problemen verleden tijd zijn met de Switch 2, wordt dat nog een tegenvaller denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45
Wie gaat de Donkey Kong direct kijken zo? Duurt maar 15 minuten. Ergens wil ik het nog een verrassing houden, maar het lonkt wel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
BurrowedLurker schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:03:
Ik krijg wel het gevoel dat de Switch 2 een minder grote upgrade is qua snelheid dan mensen denken.

De huidige games lijken de console al te maxen. ToTK heeft nogal agressieve dynamic resolution scaling. Je kan echt merken dat in huizen het echt super scherp is, waarschijnlijk 1080p native. Maar als je naar buiten loopt, bijvoorbeeld in Lookout Landing, dan dropt de resolutie substantieel. Zou me niks verbazen als het soms tegen de 720p aan zit. Misschien soms zelfs wat lager.

Dit verklaard waarom de ToTK Switch 2 upgrade echt alleen een resolutie/FPS upgrade is en dat en geen verdere grafische updates zijn. Waarschijnlijk konden ze de graphics niet verder verbeteren en nog steeds 60fps halen.

Ik denk niet dat we op 60fps moeten rekenen voor toekomstige games (net zoals dat niet het geval is op de PS5). Waarschijnlijk zijn Zelda en Mario Kart ongeveer de max qua graphical fidelity op 60fps. Als devs betere graphics willen zullen ze weer terug moeten naar 30fps.

Ik verwacht eigenlijk dat de meme dat performance op de Switch altijd slecht is weer terug komt binnen ~2 jaar. Eigenlijk wordt nu al gezegd dat Cyberpunk eigenlijk niet goed genoeg draait, vooral in dog town. Dus op zich niet vernieuwend. Maar als mensen verwachten dat de performance problemen verleden tijd zijn met de Switch 2, wordt dat nog een tegenvaller denk ik.
Misschien ook niet vergelijken met een opgepoetste S1 game, maar gewoon even kijken naar games die vanaf de grond opgebouwd zijn met de mogelijkheden van de S2?

Ik kan me zomaar eens indenken dat TOTK an sich prima loopt op de S2, maar dat het in basis nog altijd gewoon een S1 game is, en dus geen gebruik maakt van veel van de modernere trucs die de nieuwere GPU ondersteunt. Oftewel, de game is niet geoptimaliseerd voor de mogelijkheden van de S2 en de winst die je nu ziet is gewoon puur brute force, meer niet.

Maar ik snap het wel, hoor. Nintendo is always doomed, en het begint nu ook alweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:33
nieuws: Mojang geeft Minecraft visuele update met nieuwe belichting en water
Iemand al geruchten gezien wanneer de grafische update naar switch 2 komt? Kan er niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Seal64 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Misschien ook niet vergelijken met een opgepoetste S1 game, maar gewoon even kijken naar games die vanaf de grond opgebouwd zijn met de mogelijkheden van de S2?

Ik kan me zomaar eens indenken dat TOTK an sich prima loopt op de S2, maar dat het in basis nog altijd gewoon een S1 game is, en dus geen gebruik maakt van veel van de modernere trucs die de nieuwere GPU ondersteunt. Oftewel, de game is niet geoptimaliseerd voor de mogelijkheden van de S2 en de winst die je nu ziet is gewoon puur brute force, meer niet.

Maar ik snap het wel, hoor. Nintendo is always doomed, en het begint nu ook alweer.
Alle S1 games draaien toch ge-emuleerd op de S2? Die extra laag kan nooit helpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me niet duidelijk wat je verwachtingen zijn. Switch 2 verbruikt docked 20W. Het is geen PS5. Je gaat altijd compromissen moeten maken.

Ik denk trouwens niet dat je inschatting van ToTK correct is. Het klinkt eigenlijk alsof je de switch 2 versie niet geïnstalleerd hebt :p Grafische upgrades hebben trouwens net zo goed met budget en scope te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Esumontere schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:32:
[...]

Alle S1 games draaien toch ge-emuleerd op de S2? Die extra laag kan nooit helpen lijkt me.
Nee, er zit een translation laag tussen. Je moet dat zien als Windows games draaien op Linux met Proton. Maar zowel de Switch 1 als 2 gebruiken ARM processors en die zijn op zich compatibel.

Wel draaien Gamecube (en N64 en SNES en NES) games in emulatie natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50

En Onkyo HTS5805
Hoe is je TV doorgelust naar je receiver? Als dat TOSLINK is, dan ga je inderdaad enkel stereo krijgen - die kabel heeft niet genoeg bandbreedte om meer dan 2.0 PCM door te geven. Ook ARC over HDMI doet dan enkel stereo. Je moet dus al eARC hebben (onderdeel van de HDMI 2.1 standaard) om 5.1 PCM te kunnen doorgeven - het format dat de Switch (1/2) gebruikt.

Voor zover ik kan nagaan ondersteunt die televisie dat echter niet - HDMI 2.0 met ARC, dus je gaat geen 5.1 kunnen doorsturen vanaf je TV. Enige wat je dan kan proberen is een HDMI audio extractor die het signaal van de S2 splitst in beeld over de ene HDMI kabel (die je dan in de TV steekt) en geluid over de andere (die dan in je receiver gaat).

Die dingen zijn er al wel, al moet je wel even uitkijken dat ze dan ook geluid over eARC bieden, zoiets als dit:
https://www.cablematters....extractor-with-earc.aspx#

En ze zijn niet echt goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
JackAvery schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:34:
[...]
Het is me niet duidelijk wat je verwachtingen zijn. Switch 2 verbruikt docked 20W. Het is geen PS5. Je gaat altijd compromissen moeten maken.

Ik denk trouwens niet dat je inschatting van ToTK correct is. Het klinkt eigenlijk alsof je de switch 2 versie niet geïnstalleerd hebt :p Grafische upgrades hebben trouwens net zo goed met budget en scope te maken.
Ik verwacht geen PS5 performance - dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat toen de PS5 uitkwam heel veel PS4 games op 60fps draaien in quality mode. Nu onderhand draaien alle nieuwe games gewoon alweer op 30fps. Er is vaak nog wel een performance mode beschikbaar, maar die haalt in nieuwe games vaak ook geen locked 60 meer, of de resolutie dropt heel laag. Mijn punt is dat consoles als ze nieuw zijn altijd even wat games hebben die 60fps halen maar dat dit komt omdat het eigenlijk last gen games zijn die dus sneller kunnen draaien op nieuwe hardware. Nieuwe games komen weer uit op 30fps, zo is het altijd geweest en zal het altijd ook zo blijven. Mijn punt is dat je als Switch 2 gamer niet moet verwachten dat toekomstige games 60fps zullen blijven, want dat gaat niet het geval zijn. (Behalve misschien wat Nintendo first party games)

Waarom denk je dat ik de Switch 2 versie niet geïnstalleerd heb? De dynamic resolutie is namelijk geen nieuws en je kan het zelf gemakkelijk zien. Ik ben wel heel kritisch en visueel - ik denk dat het veel mensen niet opvalt. Maar de Switch 2 versie draait echt absoluut niet op een locked 1080p resolutie in handheld mode. Ik ben wel benieuwd naar de Digital Foundry teardown die ongetwijfeld gaat komen.

PS: Donkey Kong looks funnnnnn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Laatst online: 15:47
DK:Wat gaat de game huge zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 18-06-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:58
BurrowedLurker schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:00:
[...]

Ik verwacht geen PS5 performance - dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat toen de PS5 uitkwam heel veel PS4 games op 60fps draaien in quality mode. Nu onderhand draaien alle nieuwe games gewoon alweer op 30fps. Er is vaak nog wel een performance mode beschikbaar, maar die haalt in nieuwe games vaak ook geen locked 60 meer, of de resolutie dropt heel laag. Mijn punt is dat consoles als ze nieuw zijn altijd even wat games hebben die 60fps halen maar dat dit komt omdat het eigenlijk last gen games zijn die dus sneller kunnen draaien op nieuwe hardware. Nieuwe games komen weer uit op 30fps, zo is het altijd geweest en zal het altijd ook zo blijven. Mijn punt is dat je als Switch 2 gamer niet moet verwachten dat toekomstige games 60fps zullen blijven, want dat gaat niet het geval zijn. (Behalve misschien wat Nintendo first party games)

Waarom denk je dat ik de Switch 2 versie niet geïnstalleerd heb? De dynamic resolutie is namelijk geen nieuws en je kan het zelf gemakkelijk zien. Ik ben wel heel kritisch en visueel - ik denk dat het veel mensen niet opvalt. Maar de Switch 2 versie draait echt absoluut niet op een locked 1080p resolutie in handheld mode. Ik ben wel benieuwd naar de Digital Foundry teardown die ongetwijfeld gaat komen.

PS: Donkey Kong looks funnnnnn :)
Ik denk dat je gelijk hebt als het gaat om 30 vs 60 fps. Ik denk alleen wel dat er meer eigen games van Nintendo zelf op 60 fps gaan draaien dan het geval was op de SW1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
DK gaat 100% een Day 1 aankoop worden.Denk dat ik ook voor de amiibo ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:21

AreVeeDee

NSO: SW-7515-1623-5706

L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:19:
Donkey Kong Bananza Nintendo Direct overtuigt mij wel eindelijk van de game. Ziet er leuk uit.
Yes hier ook. Toch wel kippenvel bij de classic DKC tunes en 2D levels. :$

Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Donkey Kong Bananza Nintendo Direct overtuigt mij wel eindelijk van de game. Ziet er leuk uit.
Ik had dit ook ff nodig.Heb het idee dat deze productie zo groot als Odyssey gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:10
Ook leuk dat er een co-op mode is in bananza ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Ik had dit ook ff nodig.Heb het idee dat deze productie zo groot als Odyssey gaat zijn.
Ik herken er nu ook duidelijk Odyssey in zoals de kledingitems :P

Pauline is een puber? In ieder geval een jongere versie dan in Odyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Donkey Kong ziet er fantastisch uit. Was tijdens de demo op het Switch event nog niet helemaal overtuigd, maar nu wel. Ziet er veel uitgebreider uit dan ik had verwacht.
Grappig dat ze Pauline tot vandaag verborgen hebben gehouden, al begrijp ik niet zo goed waarom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45
Raem schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:46:
Donkey Kong ziet er fantastisch uit. Was tijdens de demo op het Switch event nog niet helemaal overtuigd, maar nu wel. Ziet er veel uitgebreider uit dan ik had verwacht.
Grappig dat ze Pauline tot vandaag verborgen hebben gehouden, al begrijp ik niet zo goed waarom. :P
Omdat ik helemaal niet zit te wachten op Pauline? Lijkt toegevoegd te zijn om de doelgroep te verbieden en Donkey Kong minder volwassenen over te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Developers moeten wel even met de optimalisatie aan de slag natuurlijk, dat kost altijd even tijd.
Maar los daarvan is het natuurlijk ook geen wonder, het blijft een mobiele chipset die het ook op een accu moet doen, voor mij persoonlijk voor een Nintendo “console” meer dan voldoende overigens maar op het gebied van Raw power is het wel een aantal jaartjes terug in de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voor wie nog kijken wil/moet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 16:58
Deezers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:47:
[...]

Omdat ik helemaal niet zit te wachten op Pauline? Lijkt toegevoegd te zijn om de doelgroep te verbieden en Donkey Kong minder volwassenen over te komen?
Denk je dat echt? Vanwege jou hebben ze gewacht met het tonen van Pauline?

Ik ben een volwassene, mijn leven zit vol met volwassen dingen. Hypotheek, ex-vrouw, kinderen, werk, auto en ga zo maar door. Ik vind het zelf erg fijn als ik heel even niet volwassen hoef te zijn, gewoon heel even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:47:
[...]

Pauline zit al sinds de eerste game in het spel Donkey Kong. (Ik wist dit trouwens helemaal niet, dacht haar alleen te kennen van Super Mario Odyssey :P) Dus vind het wel logisch dat ze in de game zit.

Wikipedia: Pauline (Mario)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
DK komt er day 1. Gaaf spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:54:
[...]

Denk je dat echt? Vanwege jou hebben ze gewacht met het tonen van Pauline?

Ik ben een volwassene, mijn leven zit vol met volwassen dingen. Hypotheek, ex-vrouw, kinderen, werk, auto en ga zo maar door. Ik vind het zelf erg fijn als ik heel even niet volwassen hoef te zijn, gewoon heel even.
Ik zou een grap kunnen maken over het spelen met Pauline maar ik laat hem gewoon even zitten voor nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is het 17 minuten DK trouwens? Want ik heb na 5 minuten wel genoeg gezien om de order niet te annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:58:
Is het 17 minuten DK trouwens? Want ik heb na 5 minuten wel genoeg gezien om de order niet te annuleren.
Ja, alleen DK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Pauline zit al sinds de eerste game in het spel Donkey Kong. (Ik wist dit trouwens helemaal niet, dacht haar alleen te kennen van Super Mario Odyssey :P) Dus vind het wel logisch dat ze in de game zit.

Wikipedia: Pauline (Mario)
Pauline is Mario's deftige vriendin die in de reeks wordt gekidnapt door Donkey Kong
Hebben ze dat al een keer uitgesproken, of is het een gevalletje stockholmsyndroom dat ze nu samenwerken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:59:
[...]

[...]

Hebben ze dat al een keer uitgesproken, of is het een gevalletje stockholmsyndroom dat ze nu samenwerken?
Plot twist. Pauline is altijd al de vriendin van Donkey Kong geweest en Mario probeerde haar juist te ontvoeren ipv te redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurrowedLurker
L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:10:
Cover art van Donkey Kong Bananza is ook aangepast.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vond die rots al heel random. Maar ik dacht… ja Nintendo heeft wel vaker rare helpers. Het kwam wel een beetje lazy over. Maar nu it all makes sense. Wat een goede bait and switch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Donstil schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:59:
[...]

[...]

Miyamoto zegt toch altijd dat de Mario characters allemaal acteurs zijn, en dat ze daarom aardsvijanden zijn in de ene game, en in de volgende samenwerken in tennis spelletjes? :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 16:58
IK heb even een zoekopdracht naar screenprotector gedaan. Tijden zitten lezen maar zie zo 123 niet welke ik nu moet kopen. Ik ben voorstander van glas maar welke. Iemand een naam, linkje etc van iets goeds zodat ik wat gerichter kan zoeken.

(ik kwam Spigen en coolblue versie tegen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
vankleef schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:22:
IK heb even een zoekopdracht naar screenprotector gedaan. Tijden zitten lezen maar zie zo 123 niet welke ik nu moet kopen. Ik ben voorstander van glas maar welke. Iemand een naam, linkje etc van iets goeds zodat ik wat gerichter kan zoeken.

https://www.amazon.nl/dp/B0DS1S2Z7L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
vankleef schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:22:

op aanraden van iemand hier heb ik deze gekocht: https://www.amazon.nl/amF...id=1750257075&sr=8-1&th=1

prima spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 11:03

NetAmp

"for indoor use only"

L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
...
Inmiddels ook meer dan genoeg controllers in huis gezien de Switch 1 controllers/Joy-cons ook werken.
Wij hebben thuis deze controller: PXN 9607X (in de kleur geel).

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41KyTTQFPYL.__AC_SR166,182___.jpg

Die leek in eerste instantie niet goed/stabiel te verbinden met de Switch 2
(op Switch 1 geen problemen mee gehad).

Maar een kleine firmware-update* (d.m.v. verbinden aan Windows-PC met USB-kabel) lijkt het verbindingsprobleem opgelost te hebben. :*) Fijn dat dit beschikbaar is.

* Er staan geen release-notes bij, dus ik kan niet zien of er firmware aanpassingen zijn gedaan die specifiek betrekking hebben op de connectiviteit. Ach... het lijkt m'n issue op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:56
L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:10:
Cover art van Donkey Kong Bananza is ook aangepast.

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha dit is wel geniaal zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 12:27
Donkey Kong ziet er toch wel erg goed uit, geen insta-buy voor mij maar deze komt zeker uiteindelijk in huis. (Hopelijk weer een keer een mooie prijs bij de buren of anders een keer op Marktplaats scoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:01
Nou ook na het zien na deze info, ben ik nog steeds niet overtuigd van Donkey Kong.
Enige is wat ik zie sloop je omgeving, of het nou is een stuk steen uit een berg trekken/ gooien, of een grote plant of stuk aarde uit de grond pakken.

Het ziet er gewoon totaal niet leuk uit, en zelfs redelijk saai als je dit een tijdje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55
Raem schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Ook niet helemaal waar he. Als je NSO cheap kan vinden dan werkt dat ook bij PSN en Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:17:
Nou ook na het zien na deze info, ben ik nog steeds niet overtuigd van Donkey Kong.
Enige is wat ik zie sloop je omgeving, of het nou is een stuk steen uit een berg trekken/ gooien, of een grote plant of stuk aarde uit de grond pakken.

Het ziet er gewoon totaal niet leuk uit, en zelfs redelijk saai als je dit een tijdje speelt.
Ik zag juist veel meer tijdens deze Direct? De conclusie die je nu trekt had ik juist tot vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Ik zag juist veel meer tijdens deze Direct? De conclusie die je nu trekt had ik juist tot vandaag.
Tuurlijk beetje lopen, rennen, zingen, wat gepakte stenen gooien en aan elkaar vast maken.
Op je steen staan terwijl je hem gooit, zodat je door de wereld surft.

Maar zijn nou niet dingen dat zeg, jeeeehhh wordt ik super happy van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:38:
[...]

Tuurlijk beetje lopen, rennen, zingen, wat gepakte stenen gooien en aan elkaar vast maken.
Op je steen staan terwijl je hem gooit, zodat je door de wereld surft.

Maar zijn nou niet dingen dat zeg, jeeeehhh wordt ik super happy van.
Dat kan hoor. Heb je Super Mario Odyssey ook gespeeld? Hoe vond je die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cannoli schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Maakt deze geen krassen op de JoyCons/Switch? Lees bij sommige cases dat dit het geval is. Was eerst aan het kijken naar de Spigen Rugged Armor case maar na het zien van deze foto bij een Amazon.de review ben ik toch gaan twijfelen. Die case zit blijkbaar dusdanig strak dat 'ie de JoyCons iets naar achteren trekt waardoor er een kleine opening ontstaat tussen de Switch en de JoyCons.

edit: SupCase is op Ali trouwens ~€23 i.p.v. €35 maar dan moet je wel langer wachten.
Ik heb de Spigen Rugged Armor case vandaag binnen gekregen en deze trekt inderdaad de joycons naar achteren, dat kan niet goed zijn lijkt me. En het erin en eruit halen gaat ook niet echt makkelijk. Misschien dat er na verloop van tijd wat rek in komt waardoor ie minder trekt. Het houdt wel fantastisch vast!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Dat kan hoor. Heb je Super Mario Odyssey ook gespeeld? Hoe vond je die?
Die vond ik geweldig, leukste Mario spel van de Switch :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:05
Ik ben ook om. Moest zelfs even een traantje wegpinken vanwege de vele herkenbare muziek. Deze komt er sowieso zodra ik de Switch 2 heb.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
MrGizMo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:17:
[...]

Ook niet helemaal waar he. Als je NSO cheap kan vinden dan werkt dat ook bij PSN en Xbox
Ik heb het over de reguliere prijzen. NSO begint bij €19,99, PS+ €71,99 en Xbox €83,88. En dat is enkel voor online en een handjevol games, niet de uitgebreide catalogus aan games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:45:
[...]

Die vond ik geweldig, leukste Mario spel van de Switch :).
Ik moet nog even zien hoe leuk ik de wereld van Donkey Kong Bananza vind ten opzichte van Super Mario Odyssey. Het verkennen van de verschillende werelden vond ik erg leuk om te doen. Of ik datzelfde heb met alles slopen is nog even afwachten... Maar met de Direct zien we nu veel meer dan een beetje slopen. Introductie van de Void Company geeft de game een heel verhaal met boss battles die ik er leuk uit vind zien. En net als bij Super Mario Odyssey zijn er allemaal extra omgevingen die ze de uitdagingsruïnes noemen. Als dat dezelfde uitdagingen heeft als bij Super Mario Odyssey dan vermaak ik me er wel mee. Dit soort informatie miste ik zelf nog voor de Direct en is de reden waarom ik nu wel meer uitkijk naar de game. Ik heb de game echter nog niet gepreorderd. Wellicht volgt het snel, maar eerst maar eens Cyberpunk 2077 uitspelen en verder met Mario Kart World.
Pagina: 1 ... 93 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4