Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11
Raem schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
[...]

Waarom zou je hem niet verwijderen als je er krassen op hebt zitten?
Idd je kan hem gewoon verwijderen en screenprotector op doen. Mensen hier zijn meteen in paniek omdat nintendo zegt dat je die er niet af moet halen. Maar als er een kras opzit omdat je vergeten bent een screen protector erop te zetten zou ik het ook eraf halen en een screen protector op doen hoor.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:02

Esumontere

Floep, banaan.

Ik moet wachten tot ik weer kan spelen, mijn vrouw heeft de Switch geclaimd voor haar Zumba-oefeningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-06 11:26
outlandos schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:07:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Deze case komt erg goed uit de reviews. Heb hem zelf besteld maar hij staat in back order. Verwacht hem op zn vroegst pas volgend weekend.
Deze case is vandaag bij mij binnengekomen maar ik ben niet zo tevreden. De case heeft een soort kussentje waar je de Switch 2 in doet waardoor er aardig wat ruimte overblijft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LeofcVPX0PKQvtm4ixntQPVp7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxFBTDfi85mLJ5JLHrWrUiBi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xCksVrxXtE98SqmD0BLdk40tDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uigxKzM1nd8dEn2ZY5HTWB6F.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik snap echt niet waarom er extra ruimte is en waarom dit met een kussentje opgevuld moet worden. De Switch OLED case van tomtoc heeft dit namelijk niet (waar ik overigens wel heel tevreden over ben). De zoektocht voor een case gaat verder...

Trouwens, op Amazon staat deze case op dezelfde pagina met de Switch 1 (OLED) case van Tomtoc dus vandaar dat er veel positieve reviews staan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:41
HDTVTest heeft HDR getest op de Switch 2:

What a fricking mess. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:04
Begint nu wel een beetje te komen met van die covers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6oYt2yK3RxNoqCLjj1xTgUwoU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOmEz93YjnBA0bKssIwYLDSL.png?f=fotoalbum_large

Voor de joycons zijn ze ook goed bezig :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yqrn0eoVJ86ZT9M6MukSvFk2-i8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEpdhQ5kUjb8hONo2YoBT9kt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Raem schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:07:
[...]

Waarom zou je hem niet verwijderen als je er krassen op hebt zitten?
Zou mijn keuze niet zijn, zelfs al zou je er glas overheen plakken dan zou je de aanvankelijke krassen niet zo goed meer zien.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
VirinR schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:07:
[...]

Deze case is vandaag bij mij binnengekomen maar ik ben niet zo tevreden. De case heeft een soort kussentje waar je de Switch 2 in doet waardoor er aardig wat ruimte

Ik snap echt niet waarom er extra ruimte is en waarom dit met een kussentje opgevuld moet worden. De Switch OLED case van tomtoc heeft dit namelijk niet (waar ik overigens wel heel tevreden over ben). De zoektocht voor een case gaat verder...

Trouwens, op Amazon staat deze case op dezelfde pagina met de Switch 1 (OLED) case van Tomtoc dus vandaar dat er veel positieve reviews staan ;)
Ik heb hem ook, maar door dat kussentje kan hij toch juist niet bewegen? Soort “extra” bescherming :P

Ik ben wel weer tevreden ermee haha.
Denk sowieso dat wbt cases het echt voor iedereen zijn eigen smaak/voorkeur is hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Stantana op 16-06-2025 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

mulder

ik spuug op het trottoir

MrGizMo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:16:
[...]
Voor de joycons zijn ze ook goed bezig :

[Afbeelding]
Yep wel aardig, knoppen/joystick wel beetje erg in midden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMhnExaniJC-l5eSVSDb089lP_g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dqal8UnUcTdPUQibs9dZm38z.jpg?f=user_large

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Stylze schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:25:
[...]

Idd je kan hem gewoon verwijderen en screenprotector op doen. Mensen hier zijn meteen in paniek omdat nintendo zegt dat je die er niet af moet halen. Maar als er een kras opzit omdat je vergeten bent een screen protector erop te zetten zou ik het ook eraf halen en een screen protector op doen hoor.
Precies. En ze zeggen hem er niet af te halen, puur zodat het glas bij elkaar blijft als het glas breekt. Zal meer geval zijn om een miljoenenclaim te verkomen als iemand zn vinger snijdt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
THE_BASE schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Zou mijn keuze niet zijn, zelfs al zou je er glas overheen plakken dan zou je de aanvankelijke krassen niet zo goed meer zien.
Waarom dubbel...doe je dat op je telefoon ook?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:29:
[...]

Waarom dubbel...doe je dat op je telefoon ook?
Als ik Nintendo goed begrepen heb, en filmpjes op YouTube, is het een iets andere protector dan wat je zelf kunt plakken. Daarom zit het ook zo stevig vast. Niet de bedoeling om het er af te halen. Maar jouw keuze.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 12:55

Ace

Happy Happy Joy Joy

Het zou toch leuk zijn als Nintendo gewoon net doet alsof er al veel langer consoles zijn die HDR ondersteunen en dit helemaal geen probleem zou moeten zijn.

Maar neeeeee, Nintendo weet het weer te verkloten op deze knullige manier.

Als je door blijft klikken kom je boven de 10000 nits uit bijvoorbeeld, really Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:54
Dit is echt heel vet, en iets wat ik nooit mag kopen van mijn vrouw :D

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:39:
[...]

Als ik Nintendo goed begrepen heb, en filmpjes op YouTube, is het een iets andere protector dan wat je zelf kunt plakken. Daarom zit het ook zo stevig vast. Niet de bedoeling om het er af te halen. Maar jouw keuze.
Dat heb je dan toch niet helemaal goed begrepen, het is namelijk precies gelijk aan een plastic screenprotector die je zelf kunt plakken, met als enige verschil dat er wat meer kleefmiddel gebruikt is t.o.v. een protector die wij in de winkel zouden kunnen kopen. Dat kunnen ze doen omdat hij machinaal in de fabriek wordt aangebracht.

Als je de video van Jerry Rig kijkt zie je dat de reden welke Nintendo opgeeft (bij elkaar houden van het glas in geval van schade) klopt maar dit vooral is omdat er een onwijs dun laagje glas gebruikt wordt wat erg snel springt bij breuk, maar ook nog eens erg snel krast. Naar waarschijnlijkheid om wat kosten te besparen en dat hebben ze “opgelost” door er zelf een plasticje overheen te plakken.

De standaard protector is los van dit voor vele verder natuurlijk prima, maar als je er zelf een nieuwe (glazen) protector op plakt is er geen onderbouwd bezwaar om die van Nintendo niet te verwijderen. Althans behalve niet gehoorzamen dan natuurlijk :+

Edit: Zie bijvoorbeeld:

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 16-06-2025 22:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sderooij schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:21:
[...]

Dit is echt heel vet, en iets wat ik nooit mag kopen van mijn vrouw :D

;w
Haha kopen is geen bezwaar hier, maar dat wordt een ander verhaal als ik het in de woonkamer zou gebruiken :P Maar daar krijgt ze van mij wel gelijk in hoor, ik moet al die game meuk ook zo min mogelijk in het zicht in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Satom

Verzamel ervaringen

THE_BASE schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Precies dit, in eerste instantie vond ik het maar bangmakerij al die discussies over screenprotectors. Afgelopen donderdag toch maar eens met een zaklamp gekeken en helaas twee hele kleine krasjes ontdekt. Heb gelijk de screenprotector die bij de officiële Nintendo case komt, erop geplakt en nu zie ik geen enkele kras meer. Wat mij betreft is het probleem voor nu opgelost! Krasjes op de protector vind ik minder spannend :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
Stantana schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:49:
[...]

Ik heb hem ook, maar door dat kussentje kan hij toch juist niet bewegen? Soort “extra” bescherming :P

Ik ben wel weer tevreden ermee haha.
Denk sowieso dat wbt cases het echt voor iedereen zijn eigen smaak/voorkeur is hoor.
Haha dat kreeg ik hier thuis ook al te horen. Gelukkig is de case wel lekker dun.

Ik kijk nog even aan hoe praktisch deze Tomtoc case is. Ik vind het wel irritant dat ik elke keer met twee vingers dat kussentje recht moet trekken maar wellicht ligt dan mij :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:20

MazeWing

The plot thickens...

Deze avond even met de gamesir super nova gespeeld en eigenlijk is mijn conclusie duidelijk: de Pro 2 controller vind ik fijner!

De Nova pro is absoluut geen slechte controller en lijkt echt voor 95% op een (betere) Xbox series controller. Dingen die me vooral op zijn gevallen:
- stuk zwaarder dan de pro 2
- alhoewel de knopjes en sticks best stil zijn en niet verkeerd aanvoelen is de Pro 2 echt “next level” in smoothness en stilte
- Pro 2 maakt (veel) sneller verbinding met de Switch 2
- grip buttons voelen fijner en zijn stiller op de pro 2
- D-pad is voelt fijner aan op de pro 2.
- Rumble is veel subtieler op de pro 2 (duh!…)
- triggers voelen minder fijn dan de pro 2. Dit komt natuurlijk omdat het analoge triggers zijn die een “stop” krijgen op 1/3e

Het enige echte voordeel van de super nova is de vorm (minder krampachtig vanwege de grips die meer naar buiten lopen) en de grips zelf die een rubbere coating hebben.

Het is echt geen verkeerde controller voor de prijs van €52, maar voor €38 meer is de pro 2 controller echt duidelijk de betere.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:58
Satom schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:55:
[...]
Precies dit, in eerste instantie vond ik het maar bangmakerij al die discussies over screenprotectors. Afgelopen donderdag toch maar eens met een zaklamp gekeken en helaas twee hele kleine krasjes ontdekt. Heb gelijk de screenprotector die bij de officiële Nintendo case komt, erop geplakt en nu zie ik geen enkele kras meer. Wat mij betreft is het probleem voor nu opgelost! Krasjes op de protector vind ik minder spannend :Y)
Waar zat die protector dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had eigenlijk vandaag de Savage Raven grip binnen moeten krijgen, maar opeens werd dat vrijdag... Aangezien ik toch al aan het twijfelen was of dit nou de beste oplossing ging zijn heb ik hem geannuleerd en toch maar de Gamesir G8+ besteld, met een paar euro extra om hem vanavond gelijk binnen te krijgen (vooral omdat hij anders morgen komt en ik morgen niet de hele dag thuis ben... En DHL het dan weer weet ik waar naar toe brengt als ik ze mis).
Mooi ding, ligt prima in de hand en de Switch 2 past er inderdaad perfect in en zit stevig op zijn plek. Het geheel wordt wel best zwaar maar doordat hij veel beter vasthoudt is dat minder een probleem dan met de joycons.

Het is wel nog een beetje wennen aan hoe vooral de rechter stick te gebruiken. Die kan natuurlijk niet zover naar binnen staan als normaal, want daar zit de Switch (en ze zullen hem niet nog breder hebben willen maken). Daardoor zitten de controls wat meer boven elkaar dan normaal (hoewel nog niet zo zeer als op een joycon natuurlijk). Maar het is nog wel goed te doen, moet hem iets lager vastpakken maar ik denk dat dit voor nu inderdaad wel de meest comfortabele manier is om met een switch 2 in handheld te spelen. Het is dat ik verpest ben door de steam denk die qua ergonomie en makkelijk alle controls kunnen bereiken gewoon king is.

Moet alleen zeggen... Na de afgelopen dagen op de 4k oled tv gespeeld te hebben viel dat LCD scherm toch tegen. Speelde ook mee dat ik in botw wild probeerde te vinden (voor raw meat om een recept te proberen te vinden) en ik het allemaal minder goed zag. Moeilijk te zeggen hoeveel dat nou echt in het scherm zelf zat of dat de render resolutie in handheld ook minder zal zijn. Maar toch na een uurtje maar weer docked verder gaan spelen :+
Maar wel fijn dat als ik handheld wil spelen dat nu gewoon kan zonder pijn in mijn handen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:57
Ik moet zeggen dat ik op mijn glazen screenprotector van Ivoler al veel krassen heb staan, vermoedelijk vooral van het dock. Weet nu niet of het aan de kwaliteit van de screenprotector ligt, maar als ik vergelijk met mijn telefoon die met sleutels ed toch meer afziet, dan ziet die op de telefoon er na 2 maand nog gloednieuw uit.

Ik heb in het dock nu vilt geplakt ter bescherming, misschien dat dat helpt.
Enfin, het zijn lichte krasjes in een vervangbare screenprotector van 2,5 euro/stuk. Ook niet zo spannend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:02

Esumontere

Floep, banaan.

Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:43:
Ik moet zeggen dat ik op mijn glazen screenprotector van Ivoler al veel krassen heb staan, vermoedelijk vooral van het dock. Weet nu niet of het aan de kwaliteit van de screenprotector ligt, maar als ik vergelijk met mijn telefoon die met sleutels ed toch meer afziet, dan ziet die op de telefoon er na 2 maand nog gloednieuw uit.

Ik heb in het dock nu vilt geplakt ter bescherming, misschien dat dat helpt.
Enfin, het zijn lichte krasjes in een vervangbare screenprotector van 2,5 euro/stuk. Ook niet zo spannend natuurlijk.
Bijzonder, mijn Ivoler screenprotector is nog volledig krasvrij en hij is vaak genoeg het dock in en uit gegaan. Als het goed is krast plastic niet in glas, daar is het te hard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:10:
Ik had eigenlijk vandaag de Savage Raven grip binnen moeten krijgen, maar opeens werd dat vrijdag... Aangezien ik toch al aan het twijfelen was of dit nou de beste oplossing ging zijn heb ik hem geannuleerd en toch maar de Gamesir G8+ besteld, met een paar euro extra om hem vanavond gelijk binnen te krijgen (vooral omdat hij anders morgen komt en ik morgen niet de hele dag thuis ben... En DHL het dan weer weet ik waar naar toe brengt als ik ze mis).
Mooi ding, ligt prima in de hand en de Switch 2 past er inderdaad perfect in en zit stevig op zijn plek. Het geheel wordt wel best zwaar maar doordat hij veel beter vasthoudt is dat minder een probleem dan met de joycons.

Het is wel nog een beetje wennen aan hoe vooral de rechter stick te gebruiken. Die kan natuurlijk niet zover naar binnen staan als normaal, want daar zit de Switch (en ze zullen hem niet nog breder hebben willen maken). Daardoor zitten de controls wat meer boven elkaar dan normaal (hoewel nog niet zo zeer als op een joycon natuurlijk). Maar het is nog wel goed te doen, moet hem iets lager vastpakken maar ik denk dat dit voor nu inderdaad wel de meest comfortabele manier is om met een switch 2 in handheld te spelen. Het is dat ik verpest ben door de steam denk die qua ergonomie en makkelijk alle controls kunnen bereiken gewoon king is.

Moet alleen zeggen... Na de afgelopen dagen op de 4k oled tv gespeeld te hebben viel dat LCD scherm toch tegen. Speelde ook mee dat ik in botw wild probeerde te vinden (voor raw meat om een recept te proberen te vinden) en ik het allemaal minder goed zag. Moeilijk te zeggen hoeveel dat nou echt in het scherm zelf zat of dat de render resolutie in handheld ook minder zal zijn. Maar toch na een uurtje maar weer docked verder gaan spelen :+
Maar wel fijn dat als ik handheld wil spelen dat nu gewoon kan zonder pijn in mijn handen.
Leuk om te horen dat ie bevalt! Het enige nadeel is inderdaad het toegenomen gewicht (door de grootte en de rumble motors) maar dit wordt mijns inziens weer goedgemaakt door een veel betere ergonomie.

Ik laat mijn handen meestal ergens op rusten als ik handheld speel. Want anders is het gewoon te zwaar om het ding "in de lucht" te houden. Maar eigenlijk hebben mijn handen het niet het zwaarst maar mijn nek. Ik merk echt dat ik wat last krijg van mijn nek door het omlaag kijken naar de switch. Dit heb ik alleen als ik op de bank en/of bed de switch gebruik. Als ik op een stoel aan tafel zit dan leunen mijn onderarmen tegen de rand van de tafel aan en hoef ik minder naar beneden te kijken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:10:

Je hebt me enthousiast gemaakt hiermee, ben me er in gaan verdiepen en heb hem ook besteld. Hoewel het gewicht me nog enigszins zorgen baart denk ik dat het een veel betere handheld ervaring kan gaan opleveren. Top ook dat de knoppen om te wisselen zijn. Als ik hem binnen heb zal ook ik mijn bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:57
Esumontere schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:06:
[...]

Bijzonder, mijn Ivoler screenprotector is nog volledig krasvrij en hij is vaak genoeg het dock in en uit gegaan. Als het goed is krast plastic niet in glas, daar is het te hard voor.
Aangezien het dock inderdaad zo glad als een aal is aan de binnenzijde vind ik het ook opmerkelijk. Maar ben verder zeer voorzichtig (zelfs in/uit het dock doe ik langzaam en voorzichtig). Buiten in het dock of in mijn handen zit die enkel nog in zijn case (raven savage).
Enfin, het is maar een glaasje, voor de rest is hij intact natuurlijk. Heb het ook nooit eerder meegemaakt.
Maar zoals gezegd ben ik niet zo zuinig op mijn (werk)gsm en die blijft wel krasvrij.

*de krasjes zijn ook maar fijne haarkrasjes die je enkel in fel licht kan zien*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:43
Met een 3D printer kan je ook wat leuke dingetjes printen. Heb deze gisteren geprint https://www.printables.co...ndo-switch-2-joy-con-grip en ik wil deze nog gaan printen (al ben ik niet zo’n fan van cartridges los opslaan) https://www.printables.co...ck-cartridge-holder-stand

Nog even wachten op de magneetjes en dan hebben m’n vrouw en ik geen ruzie meer om wie de “controller” mag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQoIQ4gSqy5_tffUxKJNQtuhnek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyvh39jTXUpVkprwqTP3WmEW.jpg?f=fotoalbum_large

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:16:
Met een 3D printer kan je ook wat leuke dingetjes printen. Heb deze gisteren geprint https://www.printables.co...ndo-switch-2-joy-con-grip en ik wil deze nog gaan printen (al ben ik niet zo’n fan van cartridges los opslaan) https://www.printables.co...ck-cartridge-holder-stand

Nog even wachten op de magneetjes en dan hebben m’n vrouw en ik geen ruzie meer om wie de “controller” mag.

[Afbeelding]
Er is ook een hele fijne versie zonder magneetjes al

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik begrijp dat mensen hier slim genoeg zijn om verantwoord die film op het scherm te verwijderen en daar een andere screen protector over te plakken. Maar ik vraag me af of dat geen discussies over garantieregeling gaat geven wanneer Nintendo expliciet adviseert dit niet te verwijderen. Ik zou daar alvast geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Deze is fijner dan de meegeleverde Joy-Con 2 Grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

JackAvery schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:49:
Ik begrijp dat mensen hier slim genoeg zijn om verantwoord die film op het scherm te verwijderen en daar een andere screen protector over te plakken. Maar ik vraag me af of dat geen discussies over garantieregeling gaat geven wanneer Nintendo expliciet adviseert dit niet te verwijderen. Ik zou daar alvast geen zin in hebben.
Welke garantie? Een kras is toch altijd "gebruiksschade"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

uFx

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Welke garantie? Een kras is toch altijd "gebruiksschade"?
Bijvoorbeeld als er nu ineens een paarse lijn door je beeld loopt. Dan kan Nintendo zeggen dat je iets van het apparaat hebt gehaald wat niet de bedoeling is en dus daardoor je garantie vervallen is.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:11

[Afbeelding]
Best leuk, maar is dit heeeel veel beter dan de houder die erbij zit?

Ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt problemen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 22:59
Stylze schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:25:
[...]

De grote vraag is: Bij hoeveel mensen komt deze laag mee als ze de zelf aangebrachte screen protector eraf gaan halen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:27:
[...]

De grote vraag is: Bij hoeveel mensen komt deze laag mee als ze de zelf aangebrachte screen protector eraf gaan halen?
Niet. Screenprotectors gaan aardig makkelijk los is mijn ervaring en als je het geposte filmpje van Donstil ziet is er aardig wat geweld nodig om de anti shatter film te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sowieso vind ik de hardheid van het scherm niet Nintendo waardig, ik heb GBA's en 3DS'en die veel hebben meegemaakt gezien, maar niet zo snel zulke krassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 22:04
Na 2 dagen gebruik moet ik helaas zeggen… het LCD scherm is wel een afknapper zeg. -O- Het was natuurlijk al jammer dat het geen OLED is, maar daar kon ik me bij neerleggen als het een goed LCD was. Maar is ook nog eens een heel matige LCD.

Ik ging er van uit dat Nintendo iig een paneel zou kiezen dat geschikt is voor gaming; dus lage ghosting. Maar de ghosting is echt vreselijk. In menu’s en als dingen stil staan ziet het scherm er goed uit, maar in beweging is het een blurry mess. In ToTK vooral, waarschijnlijk omdat de graphics vrij laag-constrast zijn, ziet het er al snel uit als pixel soep als je de camera beweegt.

De brightness is ook erg matig voor een HDR scherm, maar nét acceptabel. Maar alleen met auto-brightness uit en de brightness op max. Met de brightness lager ziet het er echt niet uit. Ook bizar dat auto brightness standaard aan staat maar dat deze het paneel nooit op full brightness zet (behalve buiten), want nu zullen 99% van de ‘normale’ gebruikers het scherm nooit op zijn beste zien.

Als ik alleen de console gehad had ik het teruggestuurd, het scherm is echt niet ok.

Helaas heb ik de Mario Kart Bundle en had ik in mijn enthousiasme ook al ToTK digitaal gekocht. Als ik het zou retourneren (als dat met de bundel nu überhaupt nog kan) dan zou ik iig iets van de 130 euro verliezen op de niet-retourneerbare games. Dus ik moet me er maar bij neerleggen.

Jammer ook dat de HDR ervaring op de TV óók matig is wegens de bizarre calibrate van Nintendo. Het viel me meteen op dat het onmogelijk was om een normaal beeld te krijgen - goed om te zien dat dit door HDTV is bevestigd.

Jammer dat populaire tech review websites en YouTube kanalen zo onkritisch zijn dat dit soort dingen niet opgemerkt en genoemd worden in reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Deze is fijner dan de meegeleverde Joy-Con 2 Grip?
Weet ik nog niet, moet nog wachten op de magneetjes zodat het goed blijf zitten allemaal.
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Best leuk, maar is dit heeeel veel beter dan de houder die erbij zit?

Ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt problemen mee heb.
Ik heb bij de Switch nog 2 extra joy-cons besteld waar dus geen houder bij zat. Heb geen zin om daar 20 30 euro (of zoiets) voor neer te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:51:
[...]

Weet ik nog niet, moet nog wachten op de magneetjes zodat het goed blijf zitten allemaal.

[...]

Ik heb bij de Switch nog 2 extra joy-cons besteld waar dus geen houder bij zat. Heb geen zin om daar 20 euro (of zoiets) voor neer te leggen ;)
Dan inderdaad een mooie oplossing. Ik begreep niet dat je al twee paar setjes Joy-cons hebt.
Hier kom eerder een Switch 2 Pro controller in huis dan een extra setje Joy-cons 2. Inmiddels ook meer dan genoeg controllers in huis gezien de Switch 1 controllers/Joy-cons ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:51:
[...]

[...]

Ik heb bij de Switch nog 2 extra joy-cons besteld waar dus geen houder bij zat. Heb geen zin om daar 20 30 euro (of zoiets) voor neer te leggen ;)
Dat snap ik dan wel. Al zie ik wel dat je voor dat geld een charging-grip krijgt. Ik vind het eigenlijk een tegenvaller dat die er niet standaard bij zit. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik moet stoppen of over moet op handheld, omdat er een controller leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Dan inderdaad een mooie oplossing. Ik begreep niet dat je al twee paar setjes Joy-cons hebt.
Hier kom eerder een Switch 2 Pro controller in huis dan een extra setje Joy-cons 2. Inmiddels ook meer dan genoeg controllers in huis gezien de Switch 1 controllers/Joy-cons ook werken.
Dit is mijn eerste switch ooit, en we hebben inmiddels al een paar keer met 4 spelers Mario Kart gespeeld, dus dit was de beste oplossing om met z'n allen te kunnen gamen. Sowieso is het met party games altijd chill om een extra setje te hebben.

De Switch 2 Pro controller staat op m'n wens lijstje, maar vind em vrij prijzig en er is nu al best veel geld in gaan zitten, dus dat komt later wel :)
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Dat snap ik dan wel. Al zie ik wel dat je voor dat geld een charging-grip krijgt. Ik vind het eigenlijk een tegenvaller dat die er niet standaard bij zit. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik moet stoppen of over moet op handheld, omdat er een controller leeg is...
Ik dacht dat ik daar ook tegen aan zou lopen, maar nog helemaal geen last van gehad! Met twee setjes wissel ik de joy-cons regelmatig om met degene die in de switch gedocked zitten, dat werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Dit is mijn eerste switch ooit, en we hebben inmiddels al een paar keer met 4 spelers Mario Kart gespeeld, dus dit was de beste oplossing om met z'n alleen te kunnen gamen. Sowieso is het met party games altijd chill om een extra setje te hebben.

De Switch 2 Pro controller staat op m'n wens lijstje, maar vind em vrij prijzig en er is nu al best veel geld in gaan zitten, dus dat komt later wel :)

[...]

Ik dacht dat ik daar ook tegen aan zou lopen, maar nog helemaal geen last van gehad! Met twee setjes wissel ik de joy-cons regelmatig om met degene die in de switch gedocked zitten, dat werkt tot nu toe perfect.
Ja dat is de luxe van een tweede setje controllers. Maar dat is voor mij niet echt nodig. Ik twijfel nu om misschien in de toekomst toch zo'n charging grip te gaan kopen, of voor hetzelfde geld een b-merk "pro controller". Of gewoon toch maar een echte...

Aan de andere kant zullen in de loop van de tijd de speelsessies ook wel weer korter worden. Zelda is nu gewoon even verslavend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:33
BurrowedLurker schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:34:
Na 2 dagen gebruik moet ik helaas zeggen… het LCD scherm is wel een afknapper zeg. -O- Het was natuurlijk al jammer dat het geen OLED is, maar daar kon ik me bij neerleggen als het een goed LCD was. Maar is ook nog eens een heel matige LCD.

Ik ging er van uit dat Nintendo iig een paneel zou kiezen dat geschikt is voor gaming; dus lage ghosting. Maar de ghosting is echt vreselijk. In menu’s en als dingen stil staan ziet het scherm er goed uit, maar in beweging is het een blurry mess. In ToTK vooral, waarschijnlijk omdat de graphics vrij laag-constrast zijn, ziet het er al snel uit als pixel soep als je de camera beweegt.

De brightness is ook erg matig voor een HDR scherm, maar nét acceptabel. Maar alleen met auto-brightness uit en de brightness op max. Met de brightness lager ziet het er echt niet uit. Ook bizar dat auto brightness standaard aan staat maar dat deze het paneel nooit op full brightness zet (behalve buiten), want nu zullen 99% van de ‘normale’ gebruikers het scherm nooit op zijn beste zien.

Als ik alleen de console gehad had ik het teruggestuurd, het scherm is echt niet ok.

Helaas heb ik de Mario Kart Bundle en had ik in mijn enthousiasme ook al ToTK digitaal gekocht. Als ik het zou retourneren (als dat met de bundel nu überhaupt nog kan) dan zou ik iig iets van de 130 euro verliezen op de niet-retourneerbare games. Dus ik moet me er maar bij neerleggen.

Jammer ook dat de HDR ervaring op de TV óók matig is wegens de bizarre calibrate van Nintendo. Het viel me meteen op dat het onmogelijk was om een normaal beeld te krijgen - goed om te zien dat dit door HDTV is bevestigd.

Jammer dat populaire tech review websites en YouTube kanalen zo onkritisch zijn dat dit soort dingen niet opgemerkt en genoemd worden in reviews.
Helderheid vind ik prima, maar het valt mij op dat veel mensen gewoon alles op max willen, ik zelf krijg daar last van dus zitten bijna al mijn schermen lager.

Als ik buiten in de volle zon zou gamen was dat een ander verhaal, maar zelfs mijn S23 is dan niet helder genoeg, voor binnen een ander verhaal en vind ik het ruim voldoende op lagere setting.

voor de herhaling als iemand anders dit verkeerd leest, Switch 2 kan een wat meer helder scherm gebruiken zeker voor HDR, het is dat ik het voldoende vind

Over HDR gesproken, ik heb geen TV in huis die daarmee wat kan (voorlopig vind ik een nieuwe TV overbodig), maar op het scherm zelf zag ik nul verschil, Nintendo had beter die optie niet eens moeten geven.

Ghosting is minder dan op Switch v1 (2017), maar meer dan op mijn Steam Deck LCD (en dat scherm heeft voldoende eigen issues)

En dan zwijg ik over de 2 LG IPS schermen die ik heb, OLED is geen eis op de Switch maar dan moet je wel een goede IPS gebruiken, en dat doet Nintendo weer eens niet.

Het is een 120hz scherm met VRR op papier, maar ik heb nog nooit een 120hz scherm met VRR gezien met zo'n ghosting die een IPS is.

Tenzij het geen IPS is, met een VA panel zou ik dit totaal verwachten, dus ik begin licht te twijfelen wat Nintendo in vredesnaam heeft gebruikt.

Maar ik overleef dat wel, deed ik ook op de Switch v1.

Misschien als ik meer dan 20% van de tijd met dat ding in portable zou spelen, zou ik mij meer aan irriteren (maar voor puur portable play heb ik liever iets compacts zoals een 3ds of PS Vita, en qua grotere apparaten is Steam Deck ergonomischer)

Het is extra teleurstellend omdat Nintendo eerder heeft aangetoond dit beter te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Dit is mijn eerste switch ooit, en we hebben inmiddels al een paar keer met 4 spelers Mario Kart gespeeld, dus dit was de beste oplossing om met z'n alleen te kunnen gamen. Sowieso is het met party games altijd chill om een extra setje te hebben.

[...]

Voor Mario Party games waar je een enkele Joy-con nodig hebt inderdaad handig. Zelf echter geen fan de Mario Party games. Speel het wel eens bij vrienden, maar dat is meer dan genoeg :P
Je ben met een extra setjes Joy-cons inderdaad wel in een keer klaar, maar Mario Kart speel ik liever met de Joy-cons in de Joy-con Grip of gewoon met de Pro Controller. Uitbreiden kan altijd nog, ik zou inderdaad even wachten op een aanbieding.

Charging Grip heb ik bij de Switch 1 ook nooit nodig gehad. de accu gaat vrij lang mee en de twee setjes omwisselen gaat inderdaad prima. Tenzij je 3 of meer setjes Joy-cons in huis hebt vind ik al die extra oplaad opties overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:40:
[...]

Leuk om te horen dat ie bevalt! Het enige nadeel is inderdaad het toegenomen gewicht (door de grootte en de rumble motors) maar dit wordt mijns inziens weer goedgemaakt door een veel betere ergonomie.

Ik laat mijn handen meestal ergens op rusten als ik handheld speel. Want anders is het gewoon te zwaar om het ding "in de lucht" te houden. Maar eigenlijk hebben mijn handen het niet het zwaarst maar mijn nek. Ik merk echt dat ik wat last krijg van mijn nek door het omlaag kijken naar de switch. Dit heb ik alleen als ik op de bank en/of bed de switch gebruik. Als ik op een stoel aan tafel zit dan leunen mijn onderarmen tegen de rand van de tafel aan en hoef ik minder naar beneden te kijken.
Ik speel handheld meestal languit op de bank, bijna liggend, waarbij mijn ellebogen tegen mijn lijf aanzitten. Daardoor niet zoveel last van het gewicht en mijn nek/hoofd ligt tegen de bank.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb 2 Switch 2 Pro controllers, maar ik ga er 1 retourneren en de 90 euro die ik daarmee uitspaar uitgeven aan:

- 2 stuks Kruidvat Nintendo Switch controllers
- GameSir G8+

Zo heb je voor hetzelfde geld toch flink meer toevoegingen aan je Switch 2. Ik heb eerder voor mijn Switch 1 Kruidvat controllers gehad en deze zijn heel prima. Voor die prijs kun je daar echt geen buil aan vallen. Voor die paar keer dat je er meerdere nodig hebt is het eigenlijk zonde daarvoor een full priced tweede Pro controller in de kast te hebben liggen.

De Kruidvat controller die ze nu verkopen is wel een andere dan die ik destijds had. Hij lijkt nu veel meer op de Pro controller, vooral qua ergonomie. Zodra ik ze binnen heb zal ik hier delen wat mijn bevindingen zijn. Ook van de G8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:36

vliegnerd

Nintendo fan.

joblamie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:12:
Ik heb 2 Switch 2 Pro controllers, maar ik ga er 1 retourneren en de 90 euro die ik daarmee uitspaar uitgeven aan:

- GameSir G8+
Werken de “nieuwe” nep Kruidvat / Ali pro controllers wel op de switch 2?

Ik krijg de oude versie niet gepaired ook niet via usbc, terwijl het op de switch 1 prima werkt.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Het is extra teleurstellend omdat Nintendo eerder heeft aangetoond dit beter te kunnen.
Wat bedoel je hier mee? Dit heeft Nintendo eerder aangetoond met de Switch OLED? Of een ander handheld scherm? Ik vind tot nu toe alle schermen bij de Switch 1 en Switch 2 matig, maar voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
vliegnerd schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Werken de “nieuwe” nep Kruidvat / Ali pro controllers wel op de switch 2?

Ik krijg de oude versie niet gepaired ook niet via usbc, terwijl het op de switch 1 prima werkt.
Ik heb (volgens mij hier) meerdere berichten gelezen dat deze met USB-C succesvol gepaired zijn met de Switch 2, dus daar ging ik eigenlijk wel van uit. Maar goed dat je me hier op wijst, misschien dan wel nog even wachten met retourneren van mijn Pro controller totdat ik zeker weet dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Hebben die kruidvat-dingen ook motion control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:12:

- GameSir G8+

Zo heb je voor hetzelfde geld toch flink meer toevoegingen aan je Switch 2. Ik heb eerder voor mijn Switch 1 Kruidvat controllers gehad en deze zijn heel prima. Voor die prijs kun je daar echt geen buil aan vallen. Voor die paar keer dat je er meerdere nodig hebt is het eigenlijk zonde daarvoor een full priced tweede Pro controller in de kast te hebben liggen.

De Kruidvat controller die ze nu verkopen is wel een andere dan die ik destijds had. Hij lijkt nu veel meer op de Pro controller, vooral qua ergonomie. Zodra ik ze binnen heb zal ik hier delen wat mijn bevindingen zijn. Ook van de G8+.
Goed onderbouwd, maar waarom had je in eerste instantie dan 2 Switch 2 Pro controllers besteld?

Ik ben al voorzien qua Switch 1 controllers, maar anders wacht ik even tot er een aanbieding voorbij komt. Ik speel thuis ook niet vaak met 4 man tegelijk, dat zijn toch wel uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
Sinds afgelopen weekend is onze Switch 2 ook binnen vanuit Nintendo. Leuke upgrade ten opzichte van de NS1. Scherm mocht wel wat feller, maar de VRR en hogere framerate en resolutie is zeker welkom. Joycons voelen nu ook prettiger in de hand, al kan ik me wel voorstellen dat het juist lastiger speelt met een enkele joycon.

Enige echte minpunt voor ons zijn de upgrades van Zelda BOTW en TOTK via Online + uitbreidingspakket. Omdat deze upgrade in de online + uitbreiding "gratis" is opgenomen, leek dit ons een gunstige optie. Echter kwamen we er al snel achter dat deze versies dan enkel en alleen te spelen zijn door de hoofdgebruiker.

Kortom je krijgt bij deze manier bij de upgrade dus geen virtual gamecard en kunt hem daardoor niet delen met andere profielen in huis. Be warned, want dit is gewoon irritant dat ze hier niet met vetgedrukte tekst voor waarschuwen.

Laat mijn dochter nu net op 35% van haar spel zitten in TOTK en haar save file alleen maar kan verder spelen via de NS1 versie. Dit is echt wel een beetje vage oplossing van Nintendo. Nu kunnen we dus alsnog de verbeterde versie aanschaffen door weer extra te betalen. Ga die online upgrade wel weer proberen te cancelen en geld terug te vragen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Goed onderbouwd, maar waarom had je in eerste instantie dan 2 Switch 2 Pro controllers besteld?

Ik ben al voorzien qua Switch 1 controllers, maar anders wacht ik even tot er een aanbieding voor bij komt. Ik speel thuis ook niet vaak met 4 man tegelijk, dat zijn toch wel uitzonderingen.
Ik had er eerst maar 1, maar toen ik ging Mariokarten met mijn dochter en zij telkens de Pro controller opeiste en ik met de joycons achterbleef, heb ik maatregelen getroffen en er vrij impulsief een 2e bij gekocht zonder na te denken over eventuele alternatieven zoals de Kruidvat controller of een Switch 1 Pro controller (ook best interessant als je die voor weinig op de kop kan tikken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:24:
Sinds afgelopen weekend is onze Switch 2 ook binnen vanuit Nintendo. Leuke upgrade ten opzichte van de NS1. Scherm mocht wel wat feller, maar de VRR en hogere framerate en resolutie is zeker welkom. Joycons voelen nu ook prettiger in de hand, al kan ik me wel voorstellen dat het juist lastiger speelt met een enkele joycon.

Enige echte minpunt voor ons zijn de upgrades van Zelda BOTW en TOTK via Online + uitbreidingspakket. Omdat deze upgrade in de online + uitbreiding "gratis" is opgenomen, leek dit ons een gunstige optie. Echter kwamen we er al snel achter dat deze versies dan enkel en alleen te spelenzijn door de hoofdgebruiker.

Kortom je krijgt bij deze manier bij de upgrade dus geen virtual gamecard en kunt hem daardoor niet delen met andere profielen in huis. Be warned, want dit is gewoon irritant dat ze hier niet met vetgedrukte tekst voor waarschuwen.

Laat mijn dochter nu net op 35% van haar spel zitten in TOTK en haar save file alleen maar kan verder spelen via de NS1 versie. Dit is echt wel een beetje vage oplossing van Nintendo. Nu kunnen we dus alsnog de verbeterde versie aanschaffen door weer extra te betalen. Ga die online upgrade wel weer proberen te cancelen en geld terug te vragen....
Ja dit is een rotstreek van Nintendo, hoewel het onder aan de streep (en hoe wrang ook) vrij logisch is dat het zo in elkaar steekt. NSO is nou eenmaal per gebruiker, dus met logisch nadenken hadden we dit kunnen weten. Toch is het stom, 100% mee eens.

Ik ga het ook proberen terug te draaien bij Nintendo, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joblamie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Ja dit is een rotstreek van Nintendo, hoewel het onder aan de streep (en hoe wrang ook) vrij logisch is dat het zo in elkaar steekt. NSO is nou eenmaal per gebruiker, dus met logisch nadenken hadden we dit kunnen weten. Toch is het stom, 100% mee eens.

Ik ga het ook proberen terug te draaien bij Nintendo, niet geschoten is altijd mis.
Wat ga je proberen terug te draaien? NSO abonnement stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:04
Recent een anti-reflectieve screen protector besteld https://www.amazon.nl/-/e...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ik dacht dat is chill, 99% transparant, had eigenlijk een beetje de veronderstelling dat het net zoals bij een bril helder glas met een soort coating zou zijn, vind de reflecties soms best storend en had bij de Switch 1 een protector die heel snel weerkaatste, dus ik dacht, ik probeer wat nieuws.

Helaas blijkt dit geen helder glas maar mat glas zoals bij een matte laptop, ik merk dat ik dit toch storend vind op de kleine afstand die je hebt van een Switch in handheld, bij bijvoorbeeld Mario Kart World of Tears of the Kingdom zie je in de heldere delen van het spel: De lucht, zon, gras, etc. de "fuzzies" van de matte coating en zit ik daar steeds op te focussen. Ik zie dat nu ook staan op de listing, beetje verwarrend want ze benoemen "crystal clear transparency" maar dan ook "matte". Dat was mij niet opgevallen. Verder overigens prima ding, fijn dat hij dun is, en zo'n guide is top, dan weet je zeker dat hij recht zit

Laat het nog even erop om te kijken of ik er aan kan wennen, maar denk dat ik toch maar een "normale" screen protector bestel, beter opletten volgende keer!

Overigens merkte ik bij het applyen van deze protector zeker ook een hoop kleine krasjes in de standaard "shatter protector" van Nintendo. Op zich kan dit niet zo'n kwaad want als je een andere protector er overheen plakt dan vult de adhesive die krajses toch wel op en valt het niet meer op, maar het is dus zeker een aanrader om een protector te doen als je krassen storend vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door 259tim op 17-06-2025 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Wat ga je proberen terug te draaien? NSO abonnement stoppen?
Ik ga proberen weer terug te gaan naar de gewonen versie van nso, die ik altijd al heb gehad.

Ik snap echt Nintendo echt niet bij deze stap. Ze hadden juist meer mensen kunnen lnaar nso + uitbreiding kunnen lokken door het zonder restrictie uit te brengen, maar nu is er gelijk geen motivatie voor mij om dit dus te doen. Beetje categorie greed weer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:46
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Ik ga proberen weer terug te gaan naar de gewonen versie van nso, die ik altijd al heb gehad.

Ik snap echt Nintendo echt niet bij deze stap. Ze hadden juist meer mensen kunnen lnaar nso + uitbreiding kunnen lokken door het zonder restrictie uit te brengen, maar nu is er gelijk geen motivatie voor mij om dit dus te doen. Beetje categorie greed weer dit.
ik heb dit ook al aangevraagd bij Nintendo, ze zijn er in ieder geval niet snel mee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-06 15:41
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:24:
Online family abo is niet heel veel duurder, en kan je delen met 8 profiele dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Laat ik voorop zeggen dat ik vind dat de Upgrade Packs voor BOTW en TOTK gewoon een gratis Switch 2 update hadden moeten zijn.

Nintendo Switch Online vind ik wel vrij duidelijk. Er is een individuele en een familie abonnement. Dus ik vind het vrij logisch dat Nintendo Switch Online features ook alleen werken voor de gebruikers die een abonnement hebben.
De verschillende opties om de Switch 2 versies te kunnen spelen maakt het wel wat verwarrend, maar de verwachting is ook een beetje van hetzelfde niveau als er vanuit gaan dat je de Upgrade Pack/Pas behoudt na het stopzetten van het abonnement (zie ik ook vaak voorbij komen).

Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket heeft meer voordelen dan de inbegrepen Upgrade Packs voor BOTW en TOTK. Ik vind het met al die extra Nintendo Classic apps (Gamecube moet nog een beetje op gang komen...) het wel waard, maar ik zit ook in een familiegroep waardoor de jaarlijkse kosten vrij laag zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 17-06-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
BurrowedLurker schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:34:

Ik vind het scherm van de Switch 2 een stuk minder dan mijn Swich Oled scherm. Ik kan ook echt niet begrijpen dat ze met dit scherm zijn komen aanzetten, behalve dat ze natuurlijk graag met een OLED versie willen komen.

HDR op mijn televisie ziet er overigens prima uit. Ik heb de instellingen van HDRTV gebruikt en ik vind het eigenlijk prima. Beetje primitief om het in te stellen door 68x te moeten drukken en dan in het volgende scherm 6 maar eenmaal ingesteld vond ik het beeld eigenlijk verre van slecht op mijn televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:21:
Hebben die kruidvat-dingen ook motion control?
Nee die hebben geen gyro (ook die battletron varianten van de Action niet).

Ik kreeg die van mij ook enkel gekoppeld via een usb kabel. Daarna werken ze wel gewoon via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:45

ja3

Scherm is inderdaad matig. Zelf vind ik vooral de brightness veel te laag. Denk slechtste scherm van alle elektronische apparaten die ik heb. Maar het is dan ook het goedkoopste device wat ik heb vandaar dat ik er mee kan leven. Ook al noemen we nu een 'duur' apparaat. Mijn TV, Laptop, Telefoon zijn allemaal duurder en hebben dus logischerwijs ook duurdere, betere schermen.

Wat mij betreft had Nintendo 2 devices moeten uitbrengen. 1 van 400 om de kinderen/families te bedienen en 1 voor 700 met premium scherm etc vergelijkbaar met de iPhones en Samsung van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
ja3 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:58:
Scherm is inderdaad matig. Zelf vind ik vooral de brightness veel te laag. Denk slechtste scherm van alle elektronische apparaten die ik heb. Maar het is dan ook het goedkoopste device wat ik heb vandaar dat ik er mee kan leven. Ook al noemen we nu een 'duur' apparaat. Mijn TV, Laptop, Telefoon zijn allemaal duurder en hebben dus logischerwijs ook duurdere, betere schermen.

Wat mij betreft had Nintendo 2 devices moeten uitbrengen. 1 van 400 om de kinderen/families te bedienen en 1 voor 700 met premium scherm etc vergelijkbaar met de iPhones en Samsung van deze tijd.
Een instap iPad van 370 euro heeft een beter en groter scherm dan de Switch 2 >:) , maar ik klaag niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nintendo had gewoon een paar tientjes meer uit moeten geven en een oled scherm erin moeten stoppen. Maar het is gewoon een geplande upgrade in de roadmap van de switch 2.

Mogelijk dat ze de ghosting kunnen verminderen door de aansturing van het scherm aan te passen zodat de pixel response tijd omhoog gaat. Mits het natuurlijk echt geen beperking van het scherm is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:56:
[...]

Nee die hebben geen gyro (ook die battletron varianten van de Action niet).
Ah, helaas. Ik vind dat richten in Zelda toch best lekker werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Nou nee, liever niet. Ik vind het al irritant genoeg dat consoles tegenwoordig tussentijds een “upgrade” krijgen i.p.v. een lifecycle van 6-7 jaar en dan naar een nieuwe generatie. Het is namelijk veel leuker om een sprong te maken in kwaliteit, dan marginale verbeteringen en dat niet bewust mee krijgen.
En ik wil bij een console al helemaal niet nadenken over welke resolutie of framerate ik selecteer, dat doe ik wel bij mijn game PC.

Ik maak me er gewoon niet zo druk om. Het scherm is een duidelijke upgrade van de Switch 1. Is het perfect? Vast niet. Wil ik er nu op spelen i.p.v. 2-3 jaar wachten op een OLED versie? Absoluut! :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Denman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ik maak me er gewoon niet zo druk om. Het scherm is een duidelijke upgrade van de Switch 1. Is het perfect? Vast niet. Wil ik er nu op spelen i.p.v. 2-3 jaar wachten op een OLED versie? Absoluut! :)
Eens. Ik had een Switch OLED en serieus, het is een gaming device en het scherm voldoet prima. Niet teveel over nadenken. Niets is perfect, daarvoor komt er wel weer een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
What the fuck? Waarschijnlijk interpreteer ik dit verkeerd, maar op deze url lijkt het alsof een NSO + expansion family lidmaatschap 20 cent goedkoper is (39,79) dan een individueel lidmaatschap (39,99) https://ec.nintendo.com/NL/nl/membership

Edit: Oh wacht, dat is zeker al een gereduceerde prijs omdat ik ingelogd ben... Nevermind |:(

[ Voor 16% gewijzigd door joblamie op 17-06-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
abc874 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Online family abo is niet heel veel duurder, en kan je delen met 8 profiele dacht ik.
Dat is wel zo, maar ik heb de NSO expansions versie alleen maar vanwege de Zelda upgrades. Nu blijkt (hoe logisch ook) dat die upgrades alleen maar door de hoofdgebruiker zijn te gebruiken, had ik ze liever los gekocht voor 10+10=20 euro en kan ik het verder wel af met NSO zonder expansions.

Om die reden gaan mensen het proberen terug te draaien bij Nintendo.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 17-06-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
joblamie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Dat is wel zo, maar ik heb de NSO expansions versie alleen maar vanwege de Zelda upgrades. Nu blijkt (hoe logisch ook) dat die upgrades alleen maar door de hoofdgebruiker zijn te gebruiken, had ik ze liever los gekocht voor 10+10=20 euro en kan ik het verder wel af met NSO zonder expansions.

Wij gebruiken hier maar één account op de Nintendo Switch. Op de SNES was dit ook niet anders (één account met zoi'n drie save games). ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
THE_BASE schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Eens. Ik had een Switch OLED en serieus, het is een gaming device en het scherm voldoet prima. Niet teveel over nadenken. Niets is perfect, daarvoor komt er wel weer een upgrade.
Zo is het, ik heb ook een aantal vrouwen versleten voordat er een upgrade was en ik de perfecte vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Wij gebruiken hier maar één account op de Nintendo Switch. Op de SNES was dit ook niet anders (één account met zoi'n drie save games). ;)
Maar BotW en TotK bieden toch maar 1 save file? Of hebben ze dat voor de Switch 2 versie aangepast?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:11:
[...]

Maar BotW en TotK bieden toch maar 1 save file? Of hebben ze dat voor de Switch 2 versie aangepast?
Ik heb, in TotK, twee savefiles. Mijn oude en ik ben een nieuwe begonnen op de SW2. Het is dan wel de SW2 versie van de game, geen idee of het op de SW1 met de originele game ook is ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Laat ik voorop zeggen dat ik vind dat de Upgrade Packs voor BOTW en TOTK gewoon een gratis Switch 2 update hadden moeten zijn.

Nintendo Switch Online vind ik wel vrij duidelijk. Er is een individuele en een familie abonnement. Dus ik vind het vrij logisch dat Nintendo Switch Online features ook alleen werken voor de gebruikers die een abonnement hebben.
De verschillende opties om de Switch 2 versies te kunnen spelen maakt het wel wat verwarrend, maar de verwachting is ook een beetje van hetzelfde niveau als er vanuit gaan dat je de Upgrade Pack/Pas behoudt na het stopzetten van het abonnement (zie ik ook vaak voorbij komen).

Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket heeft meer voordelen dan de inbegrepen Upgrade Packs voor BOTW en TOTK. Ik vind het met al die extra Nintendo Classic apps (Gamecube moet nog een beetje op gang komen...) het wel waard, maar ik zit ook in een familiegroep waardoor de jaarlijkse kosten vrij laag zijn.
Dat ze de content afpakken als je de uitbreiding stopzet snap ik ook nog wel en is verklaarbaar. Maar ze kiezen nu voor nog een extra optie om dus beperkte licenties uit te geven en die limiteren aan de hoofdgebruiker. Dat zou er wel met caps bij mogen staan voor je akkoord geeft. Dit is voor mij wel nieuw en maakt het echt lastig voor de eindgebruiker om een goede keuze te maken.
joblamie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Exact dit heb ik dus ook. Het lijkt op een soort van goede upgrade om je te lokken, maar dat is het dus niet helemaal. Feit dat Nintendo er ook niet open over is, maar je via andere kanalen erachter moet komen waarom een ander profiel de content niet kan gebruiken maakt het nog erger. Afgelopen zaterdag bijna 2 uur aan het klooien geweest om vervolgens door AI uitgelegd te krijgen dat het dus een bewuste softlock is. De Switch 2 geeft bij spelen vanaf een ander profiel alles behalve duidelijk weer waarom het niet werkt. Koop je dan uiteindelijk los de uitbreiding, dan zeggen ze dat het niet hoeft want je hebt het al via NSO + uitbreidingspakket. Koop je hem dan toch, dan heb je opeens de virtuele gamecard en kunnen anderen deze wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Echt onnodig ingewikkeld van Nintendo. Heb eens even in die store zitten lezen en ik snapte echt niet wat ze nou bedoelen met al die abonnementsvormen. En ik vind mezelf over het algemeen echt niet dom en/of onhandig in dit soort dingen. Ik kreeg wel erg het idee dat dit ook wel aan de Nederlandse vertalingen te wijten valt, maar dan nog.

Ik ben nu in ieder geval best blij dat ik nooit een switch heb gehad en gewoon een normale fysieke switch 2 versie van BotW gekocht heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-06-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Dat ze de content afpakken als je de uitbreiding stopzet snap ik ook nog wel en is verklaarbaar. Maar ze kiezen nu voor nog een extra optie om dus beperkte licenties uit te geven en die limiteren aan de hoofdgebruiker. Dat zou er wel met caps bij mogen staan voor je akkoord geeft. Dit is voor mij wel nieuw en maakt het echt lastig voor de eindgebruiker om een goede keuze te maken.
Ik begrijp het verhaal van je extra optie niet helemaal. Dat het verwarrend kan zijn voor nieuwe gebruikers kan ik me wel voorstellen. Communicatie van Nintendo is met de Nintendo Switch 2 ook vrij slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:27:
Echt onnodig ingewikkeld van Nintendo. Heb eens even in die store zitten lezen en ik snapte echt niet wat ze nou bedoelen met al die abonnementsvormen. En ik vind mezelf over het algemeen echt niet dom en/of onhandig in dit soort dingen. Ik kreeg wel erg het idee dat dit ook wel aan de Nederlandse vertalingen te wijten valt, maar dan nog.

Ik ben nu in ieder geval best blij dat ik nooit een switch heb gehad en gewoon een normale fysieke switch 2 versie van BotW gekocht heb.
Hahah nou ik vind het allemaal best makkelijk. Dus misschien je beeld over jezelf hercalibreren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
giantgiantus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Hahah nou ik vind het allemaal best makkelijk. Dus misschien je beeld over jezelf hercalibreren :)
En bedankt :P

Was te verwachten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 11:07
Tip: met gebruik van coins + kortingscodes op ali is de Supcase ubpro grip nu ~€10 en de case ~€15.
Om dit te krijgen moet je officiele Supcase winkel op ali vinden en coupon aanvinken. Vervolgens moet je de specifieke item via coinshop toevoegen aan winkelmandje. Tot slot de kortingscode toepassen.

Dus mocht je nog wat coins op ali overhebben kan de grip & case voor ongeveer €25 scoren.
Cannoli schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:46:
[...]

edit: SupCase is op Ali trouwens ~€23 i.p.v. €35 maar dan moet je wel langer wachten.
mxmemx schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Heb m besteld! Case + grip samen 43 euro op aliexpress, lang niet gek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:37:
[...]

Ik begrijp het verhaal van je extra optie niet helemaal. Dat het verwarrend kan zijn voor nieuwe gebruikers kan ik me wel voorstellen. Communicatie van Nintendo is met de Nintendo Switch 2 ook vrij slecht.
Je kunt games als volgt kopen/afnemen:
  1. Fysiek op gamecard
  2. Digitaal met virtual gamecard
  3. En vanaf nu dus ook een digitale lease op een upgrade pakket, zonder virtual gamecard (en dus alleen te gebruiken door het hoofdaccount)
Nintendo verkoopt deze lease op hun eigen site als volgt:
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-2787249.html
Inbegrepen bij Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket
Als je The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom al bezit voor de Nintendo Switch en een actief lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket hebt (individueel of familie), kun je het upgradepack voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition vanaf de releasedatum gebruiken zonder extra kosten.
En vervolgens in de kleine letters staat de limitatie er ook niet bij:
Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe SE en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden.

Nadat je betaling is verwerkt, wordt de content gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account. Het systeem moet beschikken over de meest actuele softwareversie en zijn verbonden met het internet. Ook moeten automatische downloads zijn geactiveerd en moet er genoeg ruimte beschikbaar zijn om het downloaden te voltooien. Afhankelijk van het hardwaremodel dat je bezit en je gebruik ervan, heb je mogelijk een extra opslagapparaat nodig om content te downloaden in de Nintendo eShop. Bezoek onze klantenservicesectie voor meer informatie.

Voor games die van cloudstreaming gebruikmaken, kan er een gratis opstartapplicatie of demo worden gedownload.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Over pre-orders

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

© Nintendo
Wellicht kijk ik niet goed, maar ik zie echt nergens staan dat deze upgrade een restrictie heeft op 1 user afhankelijk van welke vorm van online + uitbreidingspakket je hebt. Er staat letterlijk dan de vereiste is om individueel of familie te hebben, meerr iet. Naderhand moet je zelf maar uitvogelen hoe of wat.

Als ze er nou gewoon een virtual gamecard van hadden gemaakt met een einddatum die gelijk loopt met je NSO + uitbreidingspakket had het helemaal geen issue hoeven zijn. Of nog beter, geef die upgrade gewoon als licentie weg als mensen zwichten en gaan voor Online + uitbreidingspakket.

Ze hebben nu letterlijk de moeite genomen om een extra vertakking te maken om een paar extra centen eruit te persen. Ik mag hopen dat hun klantenservice hier vaak gedoe mee gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:30:
[...]

Je kunt games als volgt kopen/afnemen:
  1. Fysiek op gamecard
  2. Digitaal met virtual gamecard
  3. En vanaf nu dus ook een digitale lease op een upgrade pakket, zonder virtual gamecard (en dus alleen te gebruiken door het hoofdaccount)
Nintendo verkoopt deze lease op hun eigen site als volgt:
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-2787249.html

[...]

En vervolgens in de kleine letters staat de limitatie er ook niet bij:

[...]

Wellicht kijk ik niet goed, maar ik zie echt nergens staan dat deze upgrade een restrictie heeft op 1 user afhankelijk van welke vorm van online + uitbreidingspakket je hebt. Er staat letterlijk dan de vereiste is om individueel of familie te hebben, meerr iet. Naderhand moet je zelf maar uitvogelen hoe of wat.

Als ze er nou gewoon een virtual gamecard van hadden gemaakt met een einddatum die gelijk loopt met je NSO + uitbreidingspakket had het helemaal geen issue hoeven zijn. Of nog beter, geef die upgrade gewoon als licentie weg als mensen zwichten en gaan voor Online + uitbreidingspakket.

Ze hebben nu letterlijk de moeite genomen om een extra vertakking te maken om een paar extra centen eruit te persen. Ik mag hopen dat hun klantenservice hier vaak gedoe mee gaat krijgen.
Het was mij al duidelijk hoe Nintendo de mogelijkheid biedt om de Switch 2 versies te spelen.

Waarvoor verkoopt Nintendo dan een familie abonnement van NSO? Ik begrijp dat je anders hoopt, maar het is volgens mij gewoon duidelijk dat NSO features voor NSO leden zijn. Of zijn er andere NSO features die wel met een apart account zonder lidmaatschap te gebruiken zijn?

Had je dit al gelezen?

https://www.nintendo.com/...witch-Online-1442566.html

Edit: "Ze hebben nu letterlijk de moeite genomen om een extra vertakking te maken". Daar viel ik bij de vorige reactie ook al over. Het enige wat ik juist niet begrijp :P Er is naar mijn mening geen extra moeite genomen namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 17-06-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@sjekneck Het is inderdaad belachelijk dat Nintendo dit doet en ook nergens aangeeft. Ik kan je voor de toekomst dan ook 1 goede tip geven: Nintendo = klantonvriendelijk!

Als je dit in je achterhoofd houdt en alles met een zeker wantrouwen bekijkt wordt je zelden genept. Maar als ik iets de laatste 30+ jaar wel gemerkt heb is dat Nintendo zo enorm onlogisch is op vele gebieden en het liefste voor alles geld ziet.

Ik weet zeker dat ze het liefste hadden dat elk spel account + console bound was en er geen backwards compatibility zou bestaan. Zodat je alles (meerdere) keren opnieuw moet kopen. Het feit dat er een aantal gratis Switch 2 upgrades zijn moet haast wel een interne fout zijn aangezien dit enorm “on-Nintendo” is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:43:
@sjekneck Het is inderdaad belachelijk dat Nintendo dit doet en ook nergens aangeeft. Ik kan je voor de toekomst dan ook 1 goede tip geven: Nintendo = klantonvriendelijk!

Als je dit in je achterhoofd houdt en alles met een zeker wantrouwen bekijkt wordt je zelden genept. Maar als ik iets de laatste 30+ jaar wel gemerkt heb is dat Nintendo zo enorm onlogisch is op vele gebieden en het liefste voor alles geld ziet.

Ik weet zeker dat ze het liefste hadden dat elk spel account + console bound was en er geen backwards compatibility zou bestaan. Zodat je alles (meerdere) keren opnieuw moet kopen. Het feit dat er een aantal gratis Switch 2 upgrades zijn moet haast wel een interne fout zijn aangezien dit enorm “on-Nintendo” is!

Verder met je eens dat Nintendo niet heel klantvriendelijk is. Al vind ik de discussie nu behoorlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:41:
[...]

Het was mij al duidelijk hoe Nintendo de mogelijkheid biedt om de Switch 2 versies te spelen.

Waarvoor verkoopt Nintendo dan een familie abonnement van NSO? Ik begrijp dat je anders hoopt, maar het is volgens mij gewoon duidelijk dat NSO features voor NSO leden zijn. Of zijn er andere NSO features die wel met een apart account zonder lidmaatschap te gebruiken zijn?

Had je dit al gelezen?

En nu graag de passage naar waar het staat dat je enkel enchanced kan spelen met single of family. Beetje flauw dit ;) En waarom ze het doen is mij heel duidelijk, GELD!
Edit: "Ze hebben nu letterlijk de moeite genomen om een extra vertakking te maken". Daar viel ik bij de vorige reactie ook al over. Het enige wat ik juist niet begrijp :P Er is naar mijn mening geen extra moeite genomen namelijk.
Ze hebben de extra moeite genomen om er een beperking op te zetten en vervolgens niet om de klant erover te informeren. Dit is voor Nintendo meer werk geweest dan de klantvriendelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:13:
[...]

En nu graag de passage naar waar het staat dat je enkel enchanced kan spelen met single of family. Beetje flauw dit ;) En waarom ze het doen is mij heel duidelijk, GELD!

[...]

Ze hebben de extra moeite genomen om er een beperking op te zetten en vervolgens niet om de klant erover te informeren. Dit is voor Nintendo meer werk geweest dan de klantvriendelijke oplossing.
Ik vind jou anders ook behoorlijk flauw. Dingen ongevraagd uitleggen die algemeen bekend zijn en geen antwoord geven op de vraag waarom Nintendo een familieabonnement NSO aanbied ;) Mocht dat ook niet duidelijk zijn, het is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling. Inderdaad greed zoals je eerder zelf ook al benoemde.

Klik op de link en dan naar: "Wat is het verschil tussen Nintendo Switch Online en Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket?"

Nogmaals, ze hebben geen extra moeite genomen. Verder prima als jij dat allemaal anders ziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@sjekneck Nintendo verkoopt hun abonnementen al sinds 2018 onder de logica dat een abonnementsvoordeel gekoppeld is aan het profiel voor wie het abonnement geldt. Dat is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Je vindt dit o.a. op de overzichtspagina van het abonnement zelf.

Wanneer de uitbreidingspas gekoppeld is aan het abonnement, krijgt het profiel met het abonnement toegang. Dit werkt al jaren zo met andere DLC die in het abonnement zitten.

Heb wel zeker begrip dat het voor nieuwe gebruikers duidelijker geformuleerd kan worden. Maar eigenlijk is het dus heel eenvoudig.

Het familieabonnement is een antwoord op een probleem dat Nintendo zelf gecreëerd heeft door de abonnementen aan profielen te koppelen in plaats van aan bijvoorbeeld een console. Maar tegelijkertijd is de prijs per profiel erg laag als je zo een familieabonnement vol krijgt, en zijn je voordelen voor jouw gebruiker geldig onafhankelijk van op welk toestel je speelt.

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 17-06-2025 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
Het is warm vandaag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
Door een tip in het leveringtopic heb ik zojuist een Switch 2 kunnen bestellen. Nu heb ik nooit eerder een Switch gehad. Mijn laatste Nintendo product was een Gamecube. Nu vraag ik me af; welke accessoires zijn essentieel om vanaf het begin aan te schaffen?

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op een Spigen screenprotector vanwege goede ervaringen met het merk.

Qua case ben ik nog wat terughoudend. Ik was aan het kijken naar een tomtoc case, maar ben bang dat ik spijt krijg als ik later toch een grip aan zou willen schaffen.

Daarnaast vraag ik me af; is het voor het gamen op een tv aan te raden om de Pro controller aan te schaffen of is dit goed te doen met de 'standaard' controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BrightSun schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:56:
Door een tip in het leveringtopic heb ik zojuist een Switch 2 kunnen bestellen. Nu heb ik nooit eerder een Switch gehad. Mijn laatste Nintendo product was een Gamecube. Nu vraag ik me af; welke accessoires zijn essentieel om vanaf het begin aan te schaffen?

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op een Spigen screenprotector vanwege goede ervaringen met het merk.

Qua case ben ik nog wat terughoudend. Ik was aan het kijken naar een tomtoc case, maar ben bang dat ik spijt krijg als ik later toch een grip aan zou willen schaffen.

Daarnaast vraag ik me af; is het voor het gamen op een tv aan te raden om de Pro controller aan te schaffen of is dit goed te doen met de 'standaard' controller?
Je zal hier ook allemaal mooie antwoorden krijgen, maar net als het twijfelen over de tomtoc case zou ik het eerst even aankijken hoe de console en de standaard Joy-cons bevallen. Al geeft de Pro controller zeker een betere ervaring. Lijkt me een prima begin om zo te starten. Welke games heb je er bij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lekker weer om binnen te gamen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:01:
[...]

Je zal hier ook allemaal mooie antwoorden krijgen, maar net als het twijfelen over de tomtoc case zou ik het eerst even aankijken hoe de console en de standaard Joy-cons bevallen. Al geeft de Pro controller zeker een betere ervaring. Lijkt me een prima begin om zo te starten. Welke games heb je er bij besteld?
Ik heb de Mario Kart bundle besteld, dus die ga ik sowieso spelen. Verder heb ik goede dingen gehoord over BOTW, dus die wil ik ook aanschaffen. Verder nog geen idee eigenlijk. Misschien even kijken naar wat er nog aan komt. Het is een redelijke impulsaankoop, gemotiveerd door wat ik online lees en vrienden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@BrightSun koop die pro controller alvast, zoveel fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:22:
[...]

Ik vind jou anders ook behoorlijk flauw. Dingen ongevraagd uitleggen die algemeen bekend zijn en geen antwoord geven op de vraag waarom Nintendo een familieabonnement NSO aanbied ;) Mocht dat ook niet duidelijk zijn, het is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling. Inderdaad greed zoals je eerder zelf ook al benoemde.

Klik op de link en dan naar: "Wat is het verschil tussen Nintendo Switch Online en Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket?"

Nogmaals, ze hebben geen extra moeite genomen. Verder prima als jij dat allemaal anders ziet.
Ik val vooral over het gebrek aan informatie en context vanuit Nintendo zelf. Alle info die ze geven suggereert dat er geen limitatie op zit en die is er dus wel. Er zijn namelijk al tal van anderen die hier ook tegenop lopen.

Nintendo moet echt driftig hun online diensten eens fatsoenlijk gaan uitwerken en zo houden. Zo mooi als ze begonnen op de eerste Switch met online is het nu alweer een ouderwetse puinhoop aan het worden. Voor een familie georiënteerd bedrijf valt me dat toch vies tegen.

Maargoed we gaan wel aan de slag met een refund. Mij krijgen ze niet meer naar een online upgrade iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
leest alles hierboven

Ik wist niet eens dat zo'n restrictie bestond op de Zelda upgrade packs, nou zullen wij hier thuis daar geen last van hebben (ieder z'n eigen Switch) maar voor wie dat niet heeft is dat minder.

Ik kocht ze beide los ondanks dat ik er recht op heb vanwege mijn NSO + Expansion abonnement, als ik ooit besluit te downgraden naar de normale NSO ben ik de packs anders kwijt terwijl als je ze koopt niet.

En daarmee de kans dat de saves niet meer werken omdat de betreffende dlc/upgrade ontbreekt

Ik deed precies hetzelfde met de Animal Crossing dlc.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 17-06-2025 19:44 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:48:
leest alles hierboven

Ik wist niet eens dat zo'n restrictie bestond op de Zelda upgrade packs, nou zullen wij hier thuis daar geen last van hebben (ieder z'n eigen Switch) maar voor wie dat niet heeft is dat minder.

Ik kocht ze beide los ondanks dat ik er recht op heb vanwege mijn NSO + Expansion abonnement, als ik ooit besluit te downgraden naar de normale NSO ben ik de packs kwijt, en daarmee de kans dat de saves niet meer werken omdat de betreffende versie onbreekt.

Ik deed precies hetzelfde met de Animal Crossing dlc.
Gezien je ze beide los hebt gekocht waarom zou je bij het downgraden of het stoppen van een NSO abonnement ze dan kwijtraken? Staat los van elkaar. Aankopen zoals games, DLC en Upgrade Packs verdwijnen niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:59:
[...]

Gezien je ze beide los hebt gekocht waarom zou je bij het downgraden of het stoppen van een NSO abonnement ze dan kwijtraken? Staat los van elkaar. Aankopen zoals games, DLC en Upgrade Packs verdwijnen niet zomaar.
Ik heb ze gekocht dus ik raak ze niet kwijt nee.

Maar bij de NSO + Expansion abonnement zitten de DLC's van Animal Corssing, Mario Kart 8 Deluxe en de upgrade packs voor beide Zelda games.

Als je de duurdere NSO stopt raak je deze kwijt, tenzij je betreffende DLC's/upgrades had gekocht.

Voor Animal Crossing staat het zelfs expliciet bij vermeld

https://en-americas-suppo...ise-and-version-2.0.0-faq
Can I still play Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise after the end of my Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership if I haven’t purchased it separately?

Unless purchased separately, it’s not possible to play Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise after the end of a Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership.

The save data for Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise is stored on the console, so after becoming a member of Nintendo Switch Online + Expansion Pack again (or purchasing Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise separately), it is possible to continue playing where players left off.

[ Voor 43% gewijzigd door Mizgala28 op 17-06-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:10:
[...]

Ik heb ze gekocht dus ik raak ze niet kwijt nee.

Maar bij de NSO + Expansion abonnement zitten de DLC's van Animal Corssing, Mario Kart 8 Deluxe en de upgrade packs voor beide Zelda games.

Als je de duurdere NSO stopt raak je deze kwijt, tenzij je betreffende DLC's/upgrades had gekocht.
Je leek te suggereren dat je je eigen aankopen ging kwijtraken. Wat je zegt klopt verder inderdaad.
Mizgala28 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:48:
Ik kocht ze beide los ondanks dat ik er recht op heb vanwege mijn NSO + Expansion abonnement, als ik ooit besluit te downgraden naar de normale NSO ben ik de packs kwijt, en daarmee de kans dat de saves niet meer werken omdat de betreffende versie onbreekt.

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 17-06-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:15:
[...]

En bedankt :P

Was te verwachten hahaha
Geintje overigens. Ze maken er beetje zooi van ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjekneck schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:19:
[...]

Ik val vooral over het gebrek aan informatie en context vanuit Nintendo zelf. Alle info die ze geven suggereert dat er geen limitatie op zit en die is er dus wel. Er zijn namelijk al tal van anderen die hier ook tegenop lopen.
Ik zie uit je vorige posts dat je de pagina van Breath of the Wild citeert. Daar staat een vrij opvallende link op waar je op kan klikken die je rechtstreeks naar de uitleg over het online abonnement brengt... en ik ben de eerste om te zeggen dat ze het duidelijker mogen verwoorden en tonen, maar op die pagina staat wel degelijk een grote openklapbare infographic die onder andere aanduidt dat bij een individueel lidmaatschap één account het lidmaatschap kan gebruiken.

Dus ja Nintendo mag dit nog duidelijker maken. Ze gaan er te veel van uit dat het toevoegen van de uitbreidingspakketten van BOTW en TOTK gericht is op bestaande klanten die reeds weten hoe het abonnement werkt. Ik denk dat ze dat verkeerd ingeschat hebben. Maar als je een abonnement gaat aanschaffen mag je ook wel een beetje verder doorlezen dan je neus lang is :) of het gewoon hier vragen voor je betaalt...

Veel succes met je refund.
Pagina: 1 ... 92 ... 96 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4