Hmm ik heb hier op account B ooit BOTW gekocht, en ik heb op account A nu NSO +. Heb via account A dan ook die upgrade gedownload en kan gewoon netjes via account A spelen.Haay schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:56:
[...]
Nee, zoals MrGizMo ook al aangaf heb je voor Zelda BOTW en TOTK altijd de fysieke Switch 1 cartridge nodig en in de sleuf geschoven, om de betreffende game te kunnen spelen.
Daarbij geldt blijkbaar ook nog eens dat als je de Switch 2 upgrade koopt die upgrade alleen geldt voor het account waarmee je die upgrade gekocht hebt! Zo heb ik op mijn account Nintendo Online + Expansion Pack voor een jaar gekocht, om daarmee 'gratis' BOTW en TOTK Switch 1 edities naar Switch 2 te upgraden. Maar nu wil mijn zoon op onze Switch 2 onder zijn (lokale) eigen profiel ook BOTW spelen, en krijgt hij de mededeling te zien dat hij geen toegang heeft tot de Switch 2 editie!
Als je dus meerdere spelers in huis hebt (in een gezin), dan kun je denk ik beter maar meteen de Switch 2 versie kopen, omdat dan iedereen die direct kan spelen. Anders moet je voor elke speler afzonderlijk nog de upgrade los bijkopen.
Beetje raar dat het bij jou dan niet werkt