Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Haay schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Nee, zoals MrGizMo ook al aangaf heb je voor Zelda BOTW en TOTK altijd de fysieke Switch 1 cartridge nodig en in de sleuf geschoven, om de betreffende game te kunnen spelen.

Daarbij geldt blijkbaar ook nog eens dat als je de Switch 2 upgrade koopt die upgrade alleen geldt voor het account waarmee je die upgrade gekocht hebt! Zo heb ik op mijn account Nintendo Online + Expansion Pack voor een jaar gekocht, om daarmee 'gratis' BOTW en TOTK Switch 1 edities naar Switch 2 te upgraden. Maar nu wil mijn zoon op onze Switch 2 onder zijn (lokale) eigen profiel ook BOTW spelen, en krijgt hij de mededeling te zien dat hij geen toegang heeft tot de Switch 2 editie! :(

Als je dus meerdere spelers in huis hebt (in een gezin), dan kun je denk ik beter maar meteen de Switch 2 versie kopen, omdat dan iedereen die direct kan spelen. Anders moet je voor elke speler afzonderlijk nog de upgrade los bijkopen. |:(
Hmm ik heb hier op account B ooit BOTW gekocht, en ik heb op account A nu NSO +. Heb via account A dan ook die upgrade gedownload en kan gewoon netjes via account A spelen.

Beetje raar dat het bij jou dan niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
THE_BASE schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Ieder zijn ding, maar ik kan me niet zo druk maken om 7 seconden, overigens ervaar ik dat niet als storend, maar het zal geheel persoonlijk zijn.

Hier gaan we gewoon niet over naar digitaal, dan moet ik voor 2 accounts alles digitaal gaan kopen. :+
Ja snap ik helemaal hoor, ik ga denk ik voor een mix deze generatie. Sowieso leuk om wat hoesjes te hebben staan en om een winkel binnen te lopen en met een game weer naar buiten te lopen, voelt toch anders dan die paar klikken in de online store:)

Zou het niet een optie zijn voor nintendo om de mogelijkheid te creëren om cartridge games te installeren zodat de laadtijden sneller worden trouwens?

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 13-06-2025 10:24 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:51
MrGizMo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Hmm ik heb hier op account B ooit BOTW gekocht, en ik heb op account A nu NSO +. Heb via account A dan ook die upgrade gedownload en kan gewoon netjes via account A spelen.

Beetje raar dat het bij jou dan niet werkt
Maar via account B niet en dat is wat hij verwachtte. Dat alle accounts de upgrade kunnen spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Raem schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Maar via account B niet en dat is wat hij verwachtte. Dat alle accounts de upgrade kunnen spelen.
Net ff getest ja en werkt idd niet op account B (is in mijn geval niet erg)

Dan hoop ik maar dat family wel voor hem werkt O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb zojuist via CDKeys gewoon de BOTW en de TOTK upgrade codes (€8 per stuk) aangeschaft, aan mijn account toegevoegd in de Nintendo store, en vervolgens op mijn Switch 2 even geverifieerd dat ook mijn vrouw (en dus ook mijn zoon en mijn dochter) onder haar profiel gewoon BOTW Switch 2 editie kan starten. En dan ben ik ook niet afhankelijk van een Switch Online + Expansion abonnement om die versies te kunnen spelen.

Bedankt voor de reacties en het meedenken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 13-06-2025 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ben begonnen met BOTW, ooit 25 uur in gestopt maar toen ging mijn savegame corrupt en ben ik naar TOTK overgestapt welke ik 200 uur gespeeld heb.

Ziet er allemaal wel mooi uit, althans voor een game uit 2017 dan.

Ik moet alleen wel heel erg wennen aan 60fps merk ik, ik heb zo onwijs veel tijd in TOTK doorgebracht in 30fps (en vaak minder) dat het nu allemaal een beetje voelt alsof je BOTW speelt maar dan op 1,5x snelheid. Ook niet alle animaties lijken lekker te passen bij 60fps.

Verder is het wel weer het gevoel van thuiskomen, dus deze ga deze keer wel uitspelen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:15
Heeft iemand al een goede gripcase voor betere ergonomie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:13:
Nou ben begonnen met BOTW, ooit 25 uur in gestopt maar toen ging mijn savegame corrupt en ben ik naar TOTK overgestapt welke ik 200 uur gespeeld heb.

Ziet er allemaal wel mooi uit, althans voor een game uit 2017 dan.

Ik moet alleen wel heel erg wennen aan 60fps merk ik, ik heb zo onwijs veel tijd in TOTK doorgebracht in 30fps (en vaak minder) dat het nu allemaal een beetje voelt alsof je BOTW speelt maar dan op 1,5x snelheid. Ook niet alle animaties lijken lekker te passen bij 60fps.

Verder is het wel weer het gevoel van thuiskomen, dus deze ga deze keer wel uitspelen :)
Ik heb het nog niet ervaren, maar las ook dat iemand zei dat koken sneller gaat :p Geen idee of dat daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Toch gaaf om dan in de zaal te zitten. Zo'n Mario Kart jacket had ik ook wel gewild :P

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 13-06-2025 11:36 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb het nog niet ervaren, maar las ook dat iemand zei dat koken sneller gaat :p Geen idee of dat daadwerkelijk zo is.
Dat is dan wel weer handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Wulff Den heeft fijne video van Switch 2 gepubliceerd. Veel handige informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:00

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisterenavond aan de slag gegaan met de Pro 2 controller icm BoTW en het is een betere controller dan de Pro 1. Dingen die vooral beter waren:
- Tekst op de knoppen beter te lezen (dit was echt waardeloos bij de Pro 1)
- Sticks zijn muisstil en voelen "erg lekker". Ook hebben ze een wat sterkere veer zodat je net iets meer kracht moet uitvoeren om ze te bewegen
- Triggers en knoppen zijn lekker stil en hebben een fijn gevoel van indrukken en bevestiging hiervan
- Qua gevoel van het materiaal vind ik de Pro 1 net wat steviger in de hand liggen. Die had namelijk rubber in de grips
- Je kunt de console aanzetten vanaf de bank!
- De 2 back buttons zijn ook wel handig. Ik heb de linker gemapped naar rennen en de rechter naar springen. Vooral sprinten deed ik erg vaak en is echt fijner dan met je vinger een aparte button in drukken.

Ik denk dat ik 'm ga houden. Wel blijf ik het volkomen van de pot gerukt vinden dat Nintendo hier €90 voor durft te vragen! Dit is een controller die gezien zijn functionaliteit echt max €60 had mogen kosten. Wel ga ik ook even de 8bitDo Ultimate 2 bestellen en proberen en kijken of die qua feel gelijkwaardig is. Indien dat het geval is dan gaat de Pro 2 wel terug.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
MazeWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:26:
- Je kunt de console aanzetten vanaf de bank!
Huh, dat kan ik met de oude pro controller ook gewoon?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:42:
[...]
Dan ben jij 1 van de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:15
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:42:
[...]
Ja, de Pro 1 controller kan de Switch 1 aanzetten vanaf de bank, maar niet de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Wel ga ik ook even de 8bitDo Ultimate 2 bestellen en proberen en kijken of die qua feel gelijkwaardig is. Indien dat het geval is dan gaat de Pro 2 wel terug.
Qua feeling is de ultimate gelijkwaardig met de pro qua knopjes/sticks. Maar ik vind zelf de ultimate beter in de hand liggen dan de 1 en 2 pro controller.

Mijn vriendin vind weer van niet.

Ik blij en zij blij. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 13-06-2025 14:50 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

- Tekst op de knoppen beter te lezen (dit was echt waardeloos bij de Pro 1)
Dit is nagenoeg exact hetzelfde. Beide zijn double-shot moulded (dus de letters zijn daadwerkelijk van een andere kleur plastic in de knop). De Switch 2 procon knoppen zijn heeel subtiel (doch zichtbaar) groter, misschien is dat het?
- Qua gevoel van het materiaal vind ik de Pro 1 net wat steviger in de hand liggen. Die had namelijk rubber in de grips
De switch 1 pro controller is van net zo hard plastic gemaakt als de switch 2 pro controller, en heeft exact dezelfde vorm en maat. Wel is de textuur anders; de Switch 2 pro controller is matter waardoor je hand minder blijft plakken.
Dit is een controller die gezien zijn functionaliteit echt max €60 had mogen kosten.
Niet per see waar, maar €90 is helemaal niet duur voor een goede controller. Bovendien de Switch 1 procon was ook zo'n soort prijs in het begin, en die prijs is later naar beneden gekomen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Sir_Lion schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Ja, de Pro 1 controller kan de Switch 1 aanzetten vanaf de bank, maar niet de Switch 2.
Dat meen je niet, wat suf 🤐. Lijkt me iets wat ze met een controller firmware toch wel kunnen oplossen dan...

Dan ben ik gelijk benieuwd: werkt de pro2 ook op switch1? Ik gok dan van niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjekster op 13-06-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:54:
[...]
Dat meen je niet, wat suf 🤐. Lijkt me iets wat ze met een controller firmware toch wel kunnen oplossen dan...
Geen idee waarom iedereen hier uit gaat van een software matige beperking? Ik verwacht niet dat het met een update op te lossen is.

Informatie is er gewoon over te vinden. Nee, Switch 2 Pro controller werkt niet op de Switch 1. Zelfde met de Nintendo Classics Gamecube controller.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 13-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjekster
Dan hadden ze daar bij het ontwerp beter over mogen nadenken. Dat soort gezeik heb je met ps en xbox toch ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:06:
Dan hadden ze daar bij het ontwerp beter over mogen nadenken. Dat soort gezeik heb je met ps en xbox toch ook niet?
Ja wellicht :P Echter is dit nu de situatie. Bij Xbox inderdaad geen probleem, One/Series is in beide richtingen te gebruiken. PS4 controller werkt niet met PS5 games en een PS5 controller werkt niet op een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

Dan ben ik gelijk benieuwd: werkt de pro2 ook op switch1? Ik gok dan van niet.
Van wat ik tot nu toe heb gevonden en begrepen, lijkt het erop dat de Switch 2 communiceert via BLE (Bluetooth Low Energy) met de Joy-Cons/Pro Controller, waar de Switch 1 het doet met communicatie via de standaard/basic Bluetooth. Verwacht dat het dus een hardware dingetje is, wat niet met software is op te lossen.

.edit:
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Nee, Switch 2 Pro controller werkt niet op de Switch 1. Zelfde met de Nintendo Classics Gamecube controller.
Dit bevestigd wel wat ik het gevonden/gelezen. Er wordt dus gebruik gemaakt van andere Bluetooth techniek, die wel forwards compatibel (Pro Controller + Switch 2) is, maar niet backwards (Pro Controller 2 + Switch 1).

[ Voor 26% gewijzigd door Satom op 13-06-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

NintendoLife heeft de batterijduur van een aantal games uitgetest op de Switch 2 met scherm helderheid op maximaal:
- Mario Kart World 2 uur en 11 minuten.

Hierna vind ik hun test wat minder nauwkeurig... maar een aardige schatting:
- Cyberpunk 2077 2 uur en 5 minuten
- Metroid Dread 3 uur en 45 minuten
- Sonic Mania 4 uur en 45 minuten
- Super Mario World 5 uur en 30 minuten

Een game zoals Sonic Mania gaat lekker lang mee op de Switch 2, maar is ook weer een game die ik juist eerder op de Switch OLED of zelfs op de Switch Lite zou spelen gezien het een wat simpelere 2D game is waarbij een groter scherm weinig voordeel heeft. Al zijn er genoeg mensen die hun Switch verkocht hebben en deze Switch 1 games blijven spelen op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Wel blijf ik het volkomen van de pot gerukt vinden dat Nintendo hier €90 voor durft te vragen! Dit is een controller die gezien zijn functionaliteit echt max €60 had mogen kosten.
En dat blijft zo als wij het blijven kopen natuurlijk :P
[...]
Ja uiteraard, is gewoon een BT signaaltje wat verstuurd wordt maar door de switch2 niet gebruikt wordt om mee aan te gaan.

Maar dat updaten gaan ze niet doen want dan gaat iedereen de Pro1 controller gewoon gebruiken en verkopen ze minder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 13:26
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:41:
...waarbij een groter scherm weinig voordeel heeft. Al zijn er genoeg mensen die hun Switch verkocht hebben en deze Switch 1 games blijven spelen op de Switch 2.
Ik zag deze vanmiddag ook voorbij komen en op zich handige informatie. Vind het wel weer opvallend hoe lang hij kan praten zonder dat het echt nuttige content is, beetje tijd vullen haha. Merk dat ook bij het kanaal GVG. Best leuke casual videos soms en vorige keer een podcast van ze zitten luisteren in de achtergrond, maar zoveel padding in die videos.

Ze hadden daar bijvoorbeeld een video waarbij hij vergeleek hoe lang het duurt om een game te downloaden op S1 en S2, maar in plaats van dan downloaden en een screenshotje tonen of grafiekje maken ofzo laten ze een timelapse van 1.5 minuut zien waarbij er niets gebeurt behalve de progress bars van de download die vol loopt. Klik dat dan door of klik de video weg, maar kom op, echt zeer boeiende content zo maar niet heus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo

Was ie al gepost eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
259tim schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:00:
[...]

Ik zag deze vanmiddag ook voorbij komen en op zich handige informatie. Vind het wel weer opvallend hoe lang hij kan praten zonder dat het echt nuttige content is, beetje tijd vullen haha. Merk dat ook bij het kanaal GVG. Best leuke casual videos soms en vorige keer een podcast van ze zitten luisteren in de achtergrond, maar zoveel padding in die videos.

Ze hadden daar bijvoorbeeld een video waarbij hij vergeleek hoe lang het duurt om een game te downloaden op S1 en S2, maar in plaats van dan downloaden en een screenshotje tonen of grafiekje maken ofzo laten ze een timelapse van 1.5 minuut zien waarbij er niets gebeurt behalve de progress bars van de download die vol loopt. Klik dat dan door of klik de video weg, maar kom op, echt zeer boeiende content zo maar niet heus :P
Ik ben er ook snel doorheen gescrolled :P Ook flauw dat in het bijgaande artikel de totale speeluren van alle games niet even opgesomd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nu wel :P
Dit vind ik altijd van die interessante video's, omdat je ziet hoe het opgebouwd is en wat er eventueel zelf te fixen is als hij buiten garantie komt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:05:
[...]

Nu wel :P
Dit vind ik altijd van die interessante video's, omdat je ziet hoe het opgebouwd is en wat er eventueel zelf te fixen is als hij buiten garantie komt.
Ik zie jou nog niet zelf dingen fixen? :P Wellicht een verkeerde conclusie hoor, maar gezien jij screenprotectors ook laat installeren.

Zelf vind ik het wel interessant om te leren, maar bij de Switch 1 heb ik tot nu alleen de joystick van de Joy-con vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Nog een tijdje Dragon Quest Builders 2 zitten spelen en het loopt echt goed op de Switch 2, nog beter dan de PS4 versie. Nu heb ik echt keuzestress met wat ik wil spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Donstil schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:57:
[...]

En dat blijft zo als wij het blijven kopen natuurlijk :P

[...]

Ja uiteraard, is gewoon een BT signaaltje wat verstuurd wordt maar door de switch2 niet gebruikt wordt om mee aan te gaan.

Maar dat updaten gaan ze niet doen want dan gaat iedereen de Pro1 controller gewoon gebruiken en verkopen ze minder :P
En dat vind ik vandaag de dag dus gewoon kwalijk, het speelt verspilling in de hand, terwijl die pro2 controller voor mij echt nul meerwaarde heeft (die extra knop ga ik niet gebruiken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Ik zie jou nog niet zelf dingen fixen? :P Wellicht een verkeerde conclusie hoor, maar gezien jij screenprotectors ook laat installeren.

Zelf vind ik het wel interessant om te leren, maar bij de Switch 1 heb ik tot nu alleen de joystick van de Joy-con vervangen.
Oh dan heb je een verkeerd beeld van mij en dat alleen maar omdat ik een screenprotector laat zetten bij de Mediamarkt? :D Ik kan er prima zelf een goedkopere variant zelf opzetten maar bij de Mediamarkt heb je een andere kwaliteit en die gaan ook levenslang mee ;)

Ben juist heel ICT gericht, ook twee MBO opleidingen en haal geregeld apparaten los zoals Controllers / Xbox Series X en soms ook laptops of computers om proberen op te lossen voor familie/vrienden :D.

Wel grappig dat het beeld gevormd is door alleen z'n screenprotectortje :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Satom schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:24:
[...]
Van wat ik tot nu toe heb gevonden en begrepen, lijkt het erop dat de Switch 2 communiceert via BLE (Bluetooth Low Energy) met de Joy-Cons/Pro Controller, waar de Switch 1 het doet met communicatie via de standaard/basic Bluetooth. Verwacht dat het dus een hardware dingetje is, wat niet met software is op te lossen
Als het echt hardwarematig onmogelijk was, waarom kan ik dan blijkbaar wel gewoon met de pro1 spelen op de switch 2? Ze hebben gewoon de keuze gemaakt dat je het niet met pro1 kan aanzetten (want extra centjes als mensen de nieuwe controller kopen). Nintendo is wat dat betreft echt vrij anti consument..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Oh dan heb je een verkeerd beeld van mij en dat alleen maar omdat ik een screenprotector laat zetten bij de Mediamarkt? :D Ik kan er prima zelf een goedkopere variant zelf opzetten maar bij de Mediamarkt heb je een andere kwaliteit en die gaan ook levenslang mee ;)

Ben juist heel ICT gericht, ook twee MBO opleidingen en haal geregeld apparaten los zoals Controllers / Xbox Series X en soms ook laptops of computers om proberen op te lossen voor familie/vrienden :D.

Dan inderdaad een verkeerd beeld. Ik vind het wel een nadeel dat je al gauw de koelpasta moet vervangen als je de Switch 1 accu wil vervangen etc. Mag gebruiksvriendelijker. Nog niet goed gekeken of dit hetzelfde is bij de Switch 2.

Al begrijp ik niet waarom er steeds wordt gezegd dat duurdere screenprotectors of waar je teveel voor betaald een betere kwaliteit hebben. Die van mijn Switch OLED die een tientje koste zit er ook al een paar jaar zonder problemen op en zie niet in waarom het niet levenslang mee zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:14:
[...]
Als het echt hardwarematig onmogelijk was, waarom kan ik dan blijkbaar wel gewoon met de pro1 spelen op de switch 2? Ze hebben gewoon de keuze gemaakt dat je het niet met pro1 kan aanzetten (want extra centjes als mensen de nieuwe controller kopen). Nintendo is wat dat betreft echt vrij anti consument..
Ik blijf het een bijzondere conclusie vinden al kan ik het natuurlijk niet uitsluiten. Ik zie graag een keer een bevestiging waarom het niet werkt.

Wel Switch 1 controllers ondersteunen en dan net even treiteren met de Switch 2 niet uit zijn slaap kunnen halen. Ik voel het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Als het echt hardwarematig onmogelijk was, waarom kan ik dan blijkbaar wel gewoon met de pro1 spelen op de switch 2?
Omdat de console aan zetten terwijl die op zich uit staat, en ermee communiceren terwijl die aan staat, niet dezelfde dingen zijn.

Als ze die keuze gemaakt hadden om meer controllers te verkopen hadden ze ook wel gezorgd dat de switch 1 controllers helemaal niet met de switch 2 werken.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2025 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

[...]
Wellicht heb ik je post niet helemaal goed begrepen, maar doelde meer op "Dan ben ik gelijk benieuwd: werkt de pro2 ook op switch1? Ik gok dan van niet.". Dit zou een hardware dingetje kunnen zijn.

.edit: en wat @CyBeR zegt triggert mij ook, verwacht toch dat het "probleem" zit in het verschil tussen BT en BLE, waar de Pro Controller 1 BT is en de Switch 2 BLE.. maar goed..

[ Voor 12% gewijzigd door Satom op 13-06-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Ben toch wel benieuwd of die screenprotectors van MM echt zo geweldig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjekster
CyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Omdat de console aan zetten terwijl die op zich uit staat, en ermee communiceren terwijl die aan staat, niet dezelfde dingen zijn.

Als ze die keuze gemaakt hadden om meer controllers te verkopen hadden ze ook wel gezorgd dat de switch 1 controllers helemaal niet met de switch 2 werken.
Dat maakt het nog verre van onmogelijk. De keuze om hun eigen controller het niet toe te laten, is gewoon een moedwillige keuze (ook als het hardwarematig is).

Vooral met controllers, die tussen console generaties eigenlijk weinig veranderen, zou backwards compatibiliteit vrij normaal moeten zijn.

Ze weten dondersgoed dat een enorm deel van de switch 2 kopers thuis pro1 controllers hebben liggen, dus dit vind ik gewoon consumentje pesten.
Satom schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Wellicht heb ik je post niet helemaal goed begrepen, maar doelde meer op "Dan ben ik gelijk benieuwd: werkt de pro2 ook op switch1? Ik gok dan van niet.". Dit zou een hardware dingetje kunnen zijn.

.edit: en wat @CyBeR zegt triggert mij ook, verwacht toch dat het "probleem" zit in het verschil tussen BT en BLE, waar de Pro Controller 1 BT is en de Switch 2 BLE.. maar goed..
Ah, dat had ik dan even niet goed begrepen. Dat is inderdaad begrijpelijk. Switch 1 snapt dat protocol niet. Switch 2 snapt het protocol van de pro 1 echter prima, dus kunnen ze het volgens mij prima mogelijk maken om hiermee ook de switch aan te zetten. Maar goed, het is wat het is. Ik ga er mijn controllers niet voor vervangen iig, zeker niet voor die prijs. Ik vond de pro1 al veel te duur. Ik heb er uiteindelijk 2 in de aanbieding gekocht. Maar op de switch 1 was het ook redelijk noodzakelijk vanwege de bagger joycons (vooral bereik was een probleem. Ik kon geeneens achterover geleund op bank zitten, dat was al te ver.) Ik mag er van uit gaan dat dit met de nieuwe joycons allemaal wel opgelost is.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjekster op 13-06-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Ik ben benieuwd of de Switch 2 controllers nu ook minder snel leeglopen als je ze niet gebruikt. Dat vind ik een nadeel bij de Switch 1 controllers. Staan altijd in een stand-by vanwege de "search for controllers" feature en zijn niet uit te zetten. Mijn verwachting is dat Switch 2 controllers langer stand-by blijven, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sjekster schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Dat maakt het nog verre van onmogelijk. De keuze om hun eigen controller het niet toe te laten, is gewoon een moedwillige keuze (ook als het hardwarematig is).
Allicht, maar de reden voor die keuze is niet per se "consumentje pesten" alleen omdat jij 't niet leuk vindt.

Maar, je bent duidelijk niet te overtuigen dus succes ermee :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
MrGizMo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Ben toch wel benieuwd of die screenprotectors van MM echt zo geweldig zijn?
Dan moet ik je hier naar toe verwijzen; service bar en dan nemen wij altijd de Iron Shell. Eenmalig €25 voor jaren lang plezier en geen bubbels, het herstelt zichzelf zelfs als je het warm maakt met een Föhn.

Dit zit op onze telefoons, Nintendo Switch Oled & Lite, Ipad Pro en hebben nooit krassen of problemen gehad. Als er wel een kras was, even de föhn erop en de kras trekt weer weg door de Zelfherstellende technologie

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Een aantal dagen later toch twee lelijke Switch 2 doosjes in huis :P Al ziet Cyberpunk 2077 er wel tof uit met al dat rood. Met third party game Cyberpunk 2077 toch fysiek gegaan. Dus dat wordt straks waarschijnlijk fysiek en digitaal door elkaar al denk ik dat deze game een uitzondering is gezien de vele Gamekeycard releases.

De Switch 2 backlog is een feit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avU1B4ntv3j0OZr6xns3aWX5HHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2perUcJCZocdhXzxLyA2eR19.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 13:26
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:52:
Een aantal dagen later toch twee lelijke Switch 2 doosjes in huis :P Al ziet Cyberpunk 2077 er wel tof uit met al dat rood. Met third party game Cyberpunk 2077 toch fysiek gegaan. Dus dat wordt straks waarschijnlijk fysiek en digitaal door elkaar al denk ik dat deze game een uitzondering is gezien de vele Gamekeycard releases.

Kan je een foto nemen van de binnenkant v/d Zelda game? Heeft deze een reversible cover zonder de teksten over het upgradepack erop? Daar ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
259tim schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Kan je een foto nemen van de binnenkant v/d Zelda game? Heeft deze een reversible cover zonder de teksten over het upgradepack erop? Daar ben ik wel benieuwd naar
Zitten nog in de seal. Maar zijn wel video's te vinden op Youtube. Heeft een standaard interior art (geen idee of die hetzelfde is als bij de Switch 1 versie). YouTube: The Legend of Zelda Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition U...

Geen reversibel cover dus. Ik vind het wel allemaal lelijk, maar het boeit mij verder ook niet zo. Belangrijkste vind ik bij fysieke games dat er zoveel mogelijk (liefst alles) op de cartridge staat. Tot dusver had ik nog steeds geen Tears of the Kingdom gekocht en deze versie kan ik op de Switch 1 spelen, maar heeft ook de Upgrade Pack op de cartridge staan voor de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:13:
[...]

Dit is dezelfde interior art ja :)
Interessant. Waarschijnlijk in dezelfde kleur ook, maar dat valt met een rode binnenkant niet op.

Mario Kart World heeft ook mooie gekleurde intererior art las ik op Reddit.

https://www.reddit.com/r/...e_the_new_game_cases_but/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:15:
[...]

Interessant. Waarschijnlijk in dezelfde kleur ook, maar dat valt met een rode binnenkant niet op.

Mario Kart World heeft ook mooie gekleurde intererior art las ik op Reddit.

https://www.reddit.com/r/...e_the_new_game_cases_but/
Die kan je dan wel mooi binnenstebuiten in de case steken. Bij Tears zou ik dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:33
Kom er nu dus net achter dat mijn Switch 2 blijkbaar een dode pixel heeft en op een erg vervelende plek. Ik snap niet dat ik dit pas na een week zie. Maar goed. Weet nu niet wat ik er mee aan moet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lwJeB32.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stfnz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:25:
Kom er nu dus net achter dat mijn Switch 2 blijkbaar een dode pixel heeft en op een erg vervelende plek. Ik snap niet dat ik dit pas na een week zie. Maar goed. Weet nu niet wat ik er mee aan moet.

[Afbeelding]
Spijtig! Voor een monitor zouden de meeste winkels dit niet terugnemen bij 'slechts' 1 dode pixel. Ik weet ook niet of men 1 pixel onder garantie zou laten repareren.
Als je online gekocht hebt en je dit echt storend vindt, kan je wel nog gebruik maken van wet kopen op afstand binnen de 14 dagen.

Indien het een luie pixel is i.p.v. een dode, kan je wat games proberen spelen en zien of de pixel zich herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:52:

[Afbeelding]
Cyberpunk fysiek kriebelde bij mij ook best wel, vooral toen ik las dat cross saving mogelijk is en ik portable verder kan met m'n save van de pc versie. Verleiding wel kunnen weerstaan, maar zeker nog wel van plan om Cyberpunk aan te schaffen, ik heb de Witcher 3 ook fysiek voor de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
JackAvery schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:30:
[...]

Spijtig! Voor een monitor zouden de meeste winkels dit niet terugnemen bij 'slechts' 1 dode pixel. Ik weet ook niet of men 1 pixel onder garantie zou laten repareren.
Als je online gekocht hebt en je dit echt storend vindt, kan je wel nog gebruik maken van wet kopen op afstand binnen de 14 dagen.

Indien het een luie pixel is i.p.v. een dode, kan je wat games proberen spelen en zien of de pixel zich herstelt.
Erg klote dat ik de code al gebruikt heb ook. Ik had dat niet moeten doen voordat ik zeker wist dat er niets mee aan de hand was. Maar ik zie dit nu echt voor het eerst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stfnz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Erg klote dat ik de code al gebruikt heb ook. Ik had dat niet moeten doen voordat ik zeker wist dat er niets mee aan de hand was. Maar ik zie dit nu echt voor het eerst hier.
Ik weet ook niet of zoiets dan niet eerder opgevallen is of dat een pixel mogelijk ook later stuk kan gaan? Ik zag hier eerder vergelijkbare ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
L23 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:36:
[...]

Ik weet ook niet of zoiets dan niet eerder opgevallen is of dat een pixel mogelijk ook later stuk kan gaan? Ik zag hier eerder vergelijkbare ervaring.
Baal ook dat ik die code al gebruikt heb. Hoop dat ik daar geen gezeik oid mee krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stfnz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:37:
[...]

Baal ook dat ik die code al gebruikt heb. Hoop dat ik daar geen gezeik oid mee krijg.
Geen idee hoe je dit verder handig kan aanpakken. Ik had destijds bij release problemen met een slecht werkende Switch OLED scherm. Ik kon toen direct naar de lokale Game Mania winkel waar ze toevallig ook nog 1 Switch OLED model op voorraad hadden. Is toen ter plekke omgeruild. Daarna las ik ervaringen van mensen die het opstuurden naar Nintendo, maar die deed het af als acceptabel en stuurde het weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
Oke het was dus een zwarte pixel IN de protector, ik krijg hem er aan geen van beide kanten af. Lekker dan, maar gelukkig een stuk minder vervelend op te lossen dan een scherm met een dode pixel. Bedankt voor de reacties, wat een stress op de vrijdagavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Zo scherm kan goed tegen een stootje zeg, glas onder de “screenprotector” krast wel onwijs snel, dus de sticker laten zitten of glas erover blijft het goeie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:48:
[...]

Dan moet ik je hier naar toe verwijzen; service bar en dan nemen wij altijd de Iron Shell. Eenmalig €25 voor jaren lang plezier en geen bubbels, het herstelt zichzelf zelfs als je het warm maakt met een Föhn.

Dit zit op onze telefoons, Nintendo Switch Oled & Lite, Ipad Pro en hebben nooit krassen of problemen gehad. Als er wel een kras was, even de föhn erop en de kras trekt weer weg door de Zelfherstellende technologie
Je weet het wel te verkopen he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:15
MrGizMo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:21:
[...]

Plot twist, hij werkt bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:48:
[...]

Precies. En dat spul wordt vanzelf geel en vies. Ik houd het bij glas.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
MrGizMo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:21:
[...]

Ik omschrijf alleen onze eigen positieve ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ben ik de enige die yolo geen screensaver gebruikt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 15:58

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb hem besteld na advies hier.
En hij ligt braaf in de la.

Plakken moet ik misschien nog eens doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
outlandos schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:58:
Zit er ook al een screensaver op de Switch 2? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
outlandos schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:58:
Na de ellende met Switch 1 en de dock die krassen op het scherm veroorzaakt gebruik ik wel een protector.

Zeker aangezien hoe lang ik zo'n apparaat hou, en het is ook geen 3ds die je kan dichtklappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
Toch nog ff lopen Googlen. Dat updaten van Hogwarts schijnt meerdere keren te kunnen. Dus geen risico met kopen van gebruikte game. Bron:
https://www.mydealz.de/de...le-software-karte-2583055

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:20:
Toch nog ff lopen Googlen. Dat updaten van Hogwarts schijnt meerdere keren te kunnen. Dus geen risico met kopen van gebruikte game. Bron:
Ooh goed nieuws. Mijn variant van Vinted heeft niet in een switch2 gezeten volgens de verkoper, maar moet nog uitkomen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Mensen zijn wel blij met die deal zeg. Man wat een gezever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
MrGizMo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:31:
[...]

Mensen zijn wel blij met die deal zeg. Man wat een gezever
Raar zeg, dat mensen het leuk vinden dat ze voor 10 euro een game kunnen kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
matthijst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Raar zeg, dat mensen het leuk vinden dat ze voor 10 euro een game kunnen kopen 8)7
Je zou denken van wel. En toch zijn er paar die afvragen waar de deal is _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishengel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 09:41
Iemand al een goede ervaring met een bescherming case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Ik lees in die post en reacties nergens dat iemand het vaker met dezelfde cartridge heeft gedaan? Of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Raem schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Ik lees in die post en reacties nergens dat iemand het vaker met dezelfde cartridge heeft gedaan? Of lees ik er overheen?
"Hat bei uns auch 2x geklappt"
Ga er vanuit dat die geen 2 games heeft gekocht.
En een aantal die 'm bij de bieb lenen.
Maar goed, aanname, kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Als je 2 switch 2 hebt met 1 account. Is het dan niet mogelijk om games op beide switches te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13
giantgiantus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:55:
Als je 2 switch 2 hebt met 1 account. Is het dan niet mogelijk om games op beide switches te hebben?
Jawel, maar niet met virtuele cards. Je zult bij de gebruikersinstellingen “Use Online Licenses” aan moeten zetten. Je hebt dan wel een internetverbinding nodig om te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
hcQd schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:14:
[...]

Jawel, maar niet met virtuele cards. Je zult bij de gebruikersinstellingen “Use Online Licenses” aan moeten zetten. Je hebt dan wel een internetverbinding nodig om te kunnen spelen.
Kan je dan 1 offline en 1 met virtuele cards? Het systeem is wel ingewikkeld…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
giantgiantus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Kan je dan 1 offline en 1 met virtuele cards? Het systeem is wel ingewikkeld…..
Uitleg op IGN (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb tot 90% laden aangezet. maar de accu blijft steken rond 84%. is dit oke? of hoort ie dan ook echt tot 90% te laden?

(ik had al gehoord van de batterij-issue kalibratie)

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 13-06-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:49:
ik heb tot 90% laden aangezet. maar de accu blijft steken rond 84%. is dit oke? of hoort ie dan ook echt tot 90% te laden?

Dat kalibreren is volgens mij niet nodig, wat in mijn geval hielp is door blijven gamen tot de Switch helemaal uitvalt (1 keer gedaan). Ik had tot 90% laden even uitgezet. Daarna aan de oplader gedaan en is het helemaal opgeladen tot 100%.

Ik heb tot 90% nu weer aangezet en verwacht dat het straks ook op 90% staat en niet een lager getal zoals 84%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
OK, dit is wel heel cool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Farabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:49:

Ja, heb ik ook. Het varieert wel per dag, ene dag 84, dan 87 en dan weer 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:55

Esumontere

Floep, banaan.

Vanavond weer een nieuw dingetje met de Switch 2: mijn vrouw was docked Pokemon Scarlet aan het spelen en kreeg 2x zonder duidelijke reden een black screen voor 1 seconde ofzo. Daarna kon ze zonder problemen doorspelen. Uurtje later kreeg ik hetzelfde in het homemenu (zonder spel te hebben draaien). Daarna nog even 2 knockouts in MKW gespeeld, zonder black screens. Ik gebruik de originele kabels van de dock naar mijn LG C2 OLED scherm, en heb dit de afgelopen week niet eerder gezien.

Iemand anders die dit herkent? Ik zie op Reddit een topic van mensen met precies dit probleem maar helaas geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 13-06-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Esumontere schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:37:
Vanavond weer een nieuw dingetje met de Switch 2: mijn vrouw was docked Pokemon Scarlet aan het spelen en kreeg 2x zonder duidelijke reden een black screen voor 1 seconde ofzo. Daarna kon ze zonder problemen doorspelen. Uurtje later kreeg ik hetzelfde in het homemenu (zonder spel te hebben draaien). Daarna nog even 2 knockouts in MKW gespeeld, zonder black screens. Ik gebruik de originele kabels van de dock naar mijn LG C2 OLED scherm, en heb dit de afgelopen week niet eerder gezien.

Iemand anders die dit herkent? Ik zie op Reddit een topic van mensen met precies dit probleem maar helaas geen oplossing.
Ik heb ook korte black screens, maar alleen als ik de Switch net heb aangezet, gelukkig niet midden in games gehad. Irritant is het wel, ik heb al de Switch 1 HDMI kabel uit geprobeerd maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote

Ik heb dit ook een aantal keer ervaren, zowel met de kabel van Nintendo als een andere HDMI kabel. (LG CX)

Hopelijk is dit met een Dock update te fixen want in handheld mode doet m’n Switch dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Raem schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:20:
[...]

Ja, heb ik ook. Het varieert wel per dag, ene dag 84, dan 87 en dan weer 85.
Omschrijving van de instelling zegt dan ook rond 90%, niet exact 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
hcQd schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:01:
[...]

Omschrijving van de instelling zegt dan ook rond 90%, niet exact 90%.
Exact.

De batterij van de Switch 2 begint echt een meme te worden, en dat omdat mensen niet begrijpend kunnen lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik vind waardes van 80% en 84% toch wel iets anders dan rond de 90%. Omschrijvingen uiteraard gelezen, maar gezien het allemaal nieuw is geen idee of het functioneert zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:00

MazeWing

The plot thickens...

Evernote schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:59:
[...]

Ik heb dit ook een aantal keer ervaren, zowel met de kabel van Nintendo als een andere HDMI kabel. (LG CX)

Hopelijk is dit met een Dock update te fixen want in handheld mode doet m’n Switch dit niet.
Waarschijnlijk een HDMI handshake probleem. Ik heb dit zelf 1 keer gehad en verwacht eerlijk gezegd dat ze het wel gaan fixen met een update aan de dock.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 02:08:
[...]

Waarschijnlijk een HDMI handshake probleem. Ik heb dit zelf 1 keer gehad en verwacht eerlijk gezegd dat ze het wel gaan fixen met een update aan de dock.
Ja dit inderdaad. Ook eentje gehad vorige week. Zou zelfs aan de TV kunnen liggen, mijn LG C2 heeft gelijkaardige issues met een Chromecast die vroeger aangesloten was.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 14-06-2025 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Er is een relatief interessante ontwikkeling qua controllers, GuliKit heeft een (3rd party) controller die de Switch 2 kan wakker maken.

Ik ben benieuwd of er bestaande 3rd party controllers zijn waarbij deze functionaliteit via een firmware update kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:04

Ik heb dit ook 1x gehad, in een van de 1e dagen, kort 2x achter elkaar. daarna niet meer gezien. Hier ook een LG OLED met originele HDMI kabel die bij de console zat.

[ Voor 4% gewijzigd door ntzv op 14-06-2025 07:37 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 13:57
ntzv schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 07:36:
[...]

Ik heb dit ook 1x gehad, in een van de 1e dagen, kort 2x achter elkaar. daarna niet meer gezien. Hier ook een LG OLED met originele HDMI kabel die bij de console zat.
Ik heb dat op mijn voorgaande LG OLED CX ook gehad met de SW1 en de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 17:57

Heb het met zowel XSX als PS5 als Switch. Geen idee waar het aan ligt. Heb een LG C1 OLED.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:47
L23 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:29:
Ik vind waardes van 80% en 84% toch wel iets anders dan rond de 90%. Omschrijvingen uiteraard gelezen, maar gezien het allemaal nieuw is geen idee of het functioneert zoals het hoort.
De batterij van de switch 2 begint gewoon schaamtelijk te worden in mijn mening. Je weet nooit hoe vol hij nu is opgeladen. Bij mij staat hij ook op 84%. Ik heb andere apparaten waar je een max % kan instellen en die stoppen allemaal mooi op dat getal, maar Nintendo kan dit niet… Hopelijk komen ze hier snel met een oplossing, want dit is gewoon vervelend.
Pagina: 1 ... 89 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4