Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:59
Farabi schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:22:
[...]

het verbaasde me inderdaad hoe de mensen hier reageerden op de HDR kritiek. ik heb het idee dat sommige mensen niet weten hoe HDR eruit hoort te zien en hoe het werkt. daarna de discussie maar gestopt, heeft geen zin hier merk ik.
En dan toch de moeite nemen om dit te posten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:21
Nintendo Switch 2 Screen Punctures Ruin Launch Day for Fans Due to Store Receipts Stapled Into Console's Box

https://www.ign.com/artic...stapled-into-consoles-box

Maak dat mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik lees dat de Switch 2 een 60W lader nodig heeft, kan het kwaad om met een lager voltage, zeg een samsung telefoon lader de Switch 2 op te laden? Ben een leek op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:42
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:17:
[...]
Mee eens, die man is zeker geen onzin!
Hij laat juist heel goed zien hoe sterk de schermen + apparaten zijn, een fijne Youtuber die erg nuttig is!
Maar zo'n interessante info is dat niet als je gewoon een beetje zuinig met je spullen omgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 23:12

H.Boss

Hugo Boss

flugelisoke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:26:
Ik lees dat de Switch 2 een 60W lader nodig heeft, kan het kwaad om met een lager voltage, zeg een samsung telefoon lader de Switch 2 op te laden? Ben een leek op dat gebied.
Ik gebruik de officiële oplader voor de dockingstation en zelf gebruik ik een Anker 735 voor al mijn apparaten en die heeft 65 watt output(als één apparaat is aangesloten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey5Run8xsYoTrxqY3Mey0IUfpMc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Twn6pDU2fdKo442RofsLoAjx.jpg?f=user_large

https://www.bol.com/nl/nl...-macbook/9300000120528426

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

flugelisoke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:26:
Lager voltage gaat niet werken, dit soort laders geven altijd 5V.
Lager wattage gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

het verbaasde me inderdaad hoe de mensen hier reageerden op de HDR kritiek. ik heb het idee dat sommige mensen niet weten hoe HDR eruit hoort te zien en hoe het werkt. daarna de discussie maar gestopt, heeft geen zin hier merk ik.

Hrt niveau is: "jaa maar mijn scherm ziet er toch supermooi uit??? Wat is het probleem?? " :+
Wat had je dan verwacht? Mensen zijn blij met hun nieuwe console op de lanceringsdag en genieten ervan. Dan kom jij met kritiek. Dat willen ze niet horen. Bijzonder dat je daar verbaasd over bent.

Over het HDR verhaal: zie deze reddit post.

[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 06-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 20:52
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Niet gevonden, ik kwam tot de conclusie dat dit soort stats totaal ontbreken in de game.
Inmiddels heb ik wel iets gevonden. Als je op de kaart drukt kun je wel zien wat je al hebt verzameld. Alleen geen flauw idee welk deel dat is van wat er totaal te verzamelen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34
Je iPhone als camera voor de switch 2!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hrt niveau is: "jaa maar mijn scherm ziet er toch supermooi uit??? Wat is het probleem?? " :+
Discussie was volgens mij helemaal niet gestopt, maar dit topic gaat momenteel zo hard met allemaal verschillende ervaringen en vragen. Het niveau wat je omschrijft klopt ook niet, niet gelijk iedereen over 1 kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emmavdv schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:37:
[...]

Inmiddels heb ik wel iets gevonden. Als je op de kaart drukt kun je wel zien wat je al hebt verzameld. Alleen geen flauw idee welk deel dat is van wat er totaal te verzamelen valt.
Ja klopt, daar blijft het volgens mij ook bij. Dus geen percentages hoeveel je nog moet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Is er ergens al een lijstje en/of apart topic over goede/betaalbare SD Express kaartjes welke compatible zijn met de Switch 2? Het assortiment lijkt vrij beperkt en de prijs nu redelijk hoog, waarschijnlijk ook ivm launch Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:11

joeri1

Cloud Engineer

The_Admin schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:43:
Is er ergens al een lijstje en/of apart topic over goede/betaalbare SD Express kaartjes welke compatible zijn met de Switch 2? Het assortiment lijkt vrij beperkt en de prijs nu redelijk hoog, waarschijnlijk ook ivm launch Switch 2.
Je kunt de PW in de gaten houden, dit is een filter met wat beschikbaar is: categorie: Geheugenkaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

TomBraamhaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:10:
[...]

I AM VERY DISAPPOINTED kan ik niet verder uitleggen als ragebait. "Nintendo Switch 2 LCD tech review" levert gewoon minder kliks op. Verder brand ik hem ook helemaal niet af. Dat maak jij ervan.
Anno 2025 hebben telefoons van nog geen €125 al een 1000+ nits OLED scherm….

Dat Nintendo de Switch 2 uitbrengt met dit scherm is gewoon belachelijk! Zeker voor de prijs van de Switch 2.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Dat Nintendo de Switch 2 uitbrengt met dit scherm is gewoon belachelijk! Zeker voor de prijs van de Switch 2.
koop die telefoon van nog geen 125 euro en laat de Switch 2 liggen? geniet van dat OLED scherm :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avinator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:04
chucky666 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Hier ook en ook de screenprotector en case van ze.
Had ze voor de oled ook en was er tevreden mee.
Heb wel de grote grip erop want heb beetje grote handen.
Ben er gewoon tevreden mee.
Heb de case ook :)

Heel fijn en stevig, beschermt de Switch 2 ook onderweg en kan je vrij makkelijk in de tas gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Cardwizard schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:54:
[...]

koop die telefoon van nog geen 125 euro en laat de Switch 2 liggen? geniet van dat OLED scherm :Y)
You get my point! Het heeft geen zin om dan dit soort opmerkingen te maken. Het is al bedenkelijk dat ze een LCD scherm gebruiken en ronduit belachelijk dat het dan een scherm is met 450 nits maximum.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:58:
[...]

You get my point! Het heeft geen zin om dan dit soort opmerkingen te maken. Het is al bedenkelijk dat ze een LCD scherm gebruiken en ronduit belachelijk dat het dan een scherm is met 450 nits maximum.
Dit punt is denk ik nu wel genoeg gemaakt.
Je hoeft hem ook niet te kopen als die je tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:37
[...]

Jij vind dat, maar het overgrote deel ziet het verschil niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:21
Blij dat ik docked speel voor 95 % van de tijd, hoef mij niet druk te maken over OLED en nits.

Lekker op de bank op een groot scherm 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Als het geen zin heeft in dit soort opmerkingen te maken, waarom doe je het dan?

Je vindt het scherm niet goed. Dan kijk je er toch niet naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:23:
Ik heb dus direct een SD kaart(256GB) gekocht, maar je kan de standaardopslag locatie niet aanpassen zag ik. Hij installeert standaard alles op de SD kaart.

Opzich geen drama, want alles loopt vloeiend, maar weet iemand of dat op een andere manier kan? Of kijk ik over een instelling heen?
Ik heb nog geen Switch 2 (die ligt nog ergens in Duitsland met dank aan DHL), maar zover ik weet is het ook op de Switch 1 het geval dat zodra er een MicroSD-kaart in het systeem zit, dat deze de default wordt. Er is geen instelling om dit aan te passen, maar je kunt wel achteraf games tussen interne opslag en SD-opslag verplaatsen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:05
Haay schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Vanochtend Nintendo Online + Uitbreidingspakket bij CDKeys aangeschaft voor €31,99. Meteen gebruik van gemaakt door Zelda:TOTK 'gratis' te upgraden naar de Switch 2 versie. :)
Dit stukje heb ik gemist in al 't nieuws. Dus bij NO + uitbreiding zijn beide Zelda upgrades gratis?
Dan ga ik mooi deze stap maken gezien ik beide zelda games tweedehands heb aangeschaft voor de S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
[...]

450 nits op zo'n relatief klein oppervlak is wat mij betreft echt niet verkeerd hoor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
[...]

En hoeveel van die €125 toestellen hebben een scherm dat ongeveer net zo groot is als die van de Switch 2?

spoiler:
0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Yonix schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:17:
Wat een genot om BOTW in 4K/60fps te spelen - de upgrade was gratis met Nintendo Online (+uitbreidingpas). :D Ik ben ooit begonnen aan het spel (2018?), maar nooit écht gespeeld. Gisteravond opnieuw begonnen en ik zit er meteen in! Lekker zen, na een drukke werkdag. :) Tears of The Kingdom ligt ook al klaar. 8)

Wilde eigenlijk eind juni aan 'Death Stranding 2' gaan beginnen, maar die zal even moeten wachten. :p
Ah ja, hier heb ik ook wel zin in. Ik heb deze game best lang gespeeld en ben ook best ver gekomen, maar om onverklaarbare redenen ben ik gestopt. Dat is de eerste keer ooit bij een Zelda game terwijl het zo'n fantastische game is. Dit is een mooie mogelijkheid om weer te beginnen. Misschien maar weer eens helemaal opnieuw :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 23:12

H.Boss

Hugo Boss

RayNbow schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Ik heb nog geen Switch 2 (die ligt nog ergens in Duitsland met dank aan DHL), maar zover ik weet is het ook op de Switch 1 het geval dat zodra er een MicroSD-kaart in het systeem zit, dat deze de default wordt. Er is geen instelling om dit aan te passen, maar je kunt wel achteraf games tussen interne opslag en SD-opslag verplaatsen.
Dit klopt inderdaad, je kan ze wel verplaatsen van systeemopslag naar SD en vice versa.
Maar was mooi geweest dat het zoals op de PS5 gewoon default aangemerkt kon worden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Ja, eens. Dat is toch wel teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:30
Ik merk dat hij toch wel erg snel leegloopt. Nu ben ik veel onderweg en wil ik graag een powerbank er aan hangen. Bij de Switch 1 waren er allemaal problemen met voltages en amperages. Is er al iets bekend wat safe werkt op de Switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drag0nizer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:11:
Ik merk dat hij toch wel erg snel leegloopt. Nu ben ik veel onderweg en wil ik graag een powerbank er aan hangen. Bij de Switch 1 waren er allemaal problemen met voltages en amperages. Is er al iets bekend wat safe werkt op de Switch 2?
Die vraag wordt erg vaak gesteld. Gewoon een prima oplader gebruiken en niet iets onbetrouwbaars van Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timothy3000
Als de Switch 2 als een Switch 1,5 voelt, voelde de PS5 dan als een PS4,5? En de XSX als een One 1,5?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:52
Getwijfeld wat te doen met de oude Switch, maar.. De oude TOTK Switch krijgt toch nog een mooi museumplekje, samen met de GameCube.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaXGPhjoLVUeMRzCSXp7taGkqAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuWfr5tT1e6jQXTTQce3LOGI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:18:
Als de Switch 2 als een Switch 1,5 voelt, voelde de PS5 dan als een PS4,5? En de XSX als een One 1,5?
Ik vind dat inderdaad altijd zo zwak. Het concept Switch werkt, heeft zich bewezen. Wat is er dan mis met een betere, grotere, snellere Switch?

Dit voelt voor mij als een nieuwe generatie console, niet zomaar een lullige kleine upgrade.

Moet dan de UI compleet anders zijn? Nee, het werkt toch prima?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Idd, je kunt vrij weinig met zulke opmerkingen. De Nieuwe SNES voelt een beetje als een Super NES. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben van de plan de Switch 2 vrijwel enkel en alleen in de dock te gebruiken (spelen op TV dus). Is het dan beter om het opladen van de batterij te beperken tot 90% (aangezien de Switch 2 dus eigenlijk altijd aan de lader hangt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De bestempeling als Switch 1,5 snap ik ook niet echt. Dat je niets schokkends moet verwachten snap ik wel. Het is een snellere, betere Switch.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Ik zet m zelfs lager (net als de ‘felheid’ van m’n LG B9 OLED die al niet bekend staat om z’n hoge nits onder de puristen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is in deze juist een goed iets dat niet dat hele roer is omgegooid want het werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:22:
[...]

De bestempeling als Switch 1,5 snap ik ook niet echt. Dat je niets schokkends moet verwachten snap ik wel. Het is een snellere, betere Switch.
Ik snap de clickbait op zich wel, dat trekt mensen aan om het filmpje te kijken. Het is echter de zoveelste keer dat een Nintendo artikel vanuit Tweakers zelf negatief gestart word wat gelijk tot een hoop waardeloze reacties lijdt onder het artikel. Mag van mij iets positiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Van een Tweakers redacteur verwacht ik toch wel een 16:9 video op YouTube.. En dan de Switch 2 al afkraken _O-

Wat een niveau toch weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Van een Tweakers redacteur verwacht ik toch wel een 16:9 video op YouTube.. En dan de Switch 2 al afkraken _O-

Wat een niveau toch weer..
Dit is een Youtube Shorts video.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zeror schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Dat zegt genoeg. Ik hield Tweakers (vroeger) nog aan een hogere standaard..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Zeror schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Het is jammer dat Tweakers meedoet aan die clickbait titels. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• flugelisoke
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Weet je wat het tegenwoordig is? Mensen zijn nergens tevreden meer mee, dat is het probleem.

Er worden dingen verwacht blijkbaar, maar wat dan? Een espresso functie op de nieuwe Switch? Een uitschuifbaar tennisracket wat op wonderbaarlijke wijze uit het systeem schuift? Heeft zo iets dan pas bestaansrecht?

Nogmaals, ik geniet met volle teugen van mijn Switch 2 en ik ben echt onder de indruk van de grafische capaciteiten. En ja, ik game op een PS5 pro, series X en game pc en dat doet daar geen afbreuk aan. De Switch 2 is een veelzijdige topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003

Oef dat plastic scherm ziet er niet echt goed uit :X (timestamp 2:15)

[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 06-06-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 01:50
RayNbow schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:09:
[...]

En hoeveel van die €125 toestellen hebben een scherm dat ongeveer net zo groot is als die van de Switch 2?

spoiler:
0
Niet alleen dat, galaxy A16 is geen 125 euro normaal (want dat is de enige telefoon die recent zo goedkoop was met een OLED)

En de scherm is onder 400 nits, met een boost tot 800 wat hij ook niet eeuwig volhoudt zoals meeste oudere OLEDs.

Maar zelfs dan geen 1000+ nits, mijn partner heeft als tweede toestel de A16 dus vandaar.

OLED op Switch 2 was vast wel mooi geweest, ik zag de Switch OLED en dat schem was mooi.

Maar daar blijft het bij, plus bepaalde mensen krijgen PWM issues met OLEDs die niet met een IPS gebeuren, en ik ken mensen die zelfs met high end telefoons dat probleem hebben.

ik heb daar weinig last van

Switch 2 heeft een prima scherm verder, beter dan mijn oude V1 Switch, en beter dan mijn LCD Steam Deck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Die is inmiddels a 12x gedeeld hier. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als je de hele video kijkt, weet je dat wat enorm krast een folie is, niet het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Die vraag wordt erg vaak gesteld. Gewoon een prima oplader gebruiken en niet iets onbetrouwbaars van Aliexpress.
Ik bedoel niet wat in het stopcontact gaat maar juist voor portable gebruik. Met of zonder PD hoeveel watt enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
RayNbow schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Als je de hele video kijkt, weet je dat wat enorm krast een folie is, niet het scherm.
Folie dat gehecht zit aan het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hij is waarschijnlijk vergeten de plastic folie van het glas af te halen, zat ook op de OLED Switch.

Voordat iemand het verkeerd begrijpt, NOOIT de folie die op de scherm van Switch 2 zit eraf halen.

Je beschadigd de scherm als je dat probeert.

[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 06-06-2025 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

Rbb-lwdn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:59:
[...]

Hoeveel Gb kun je toevoegen.? Staat niet in de handleiding.
Tot ± 2.000 (!) Gb kun je toevoegen. EDIT: mits je een microSD Express-kaartje hebt met die capaciteit.

microSD Express-kaarten* met een capaciteit tot 2 TB worden ondersteund.
* Een systeemupdate via internet is vereist wanneer je voor het eerst een microSD Express-kaart gebruikt.

Bron: het Nintendo Support artikel Compatibiliteit van microSD-kaarten en microSD Express-kaarten met Nintendo Switch 2 en Nintendo Switch.
BamSlam_ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:00:
Leuk, maar de huidige praktijk is dat 256GB kaartjes redelijk verkrijgbaar zijn, 512GB kaartjes in aantocht en dat je maar moet afwachten of 1 en 2 TB ooit op de markt zullen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door NetAmp op 06-06-2025 13:12 . Reden: aanvulling n.a.v. reactie door BamSlam_ ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

flugelisoke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Er worden dingen verwacht blijkbaar, maar wat dan? Een espresso functie op de nieuwe Switch? Een uitschuifbaar tennisracket wat op wonderbaarlijke wijze uit het systeem schuift? Heeft zo iets dan pas bestaansrecht?
Dit zijn wel goede ideeën. Nu mis ik deze functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drag0nizer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Ik bedoel niet wat in het stopcontact gaat maar juist voor portable gebruik. Met of zonder PD hoeveel watt enz
Dat maakt niet uit. Met PD gaat sneller, dat is fijn. De Switch 2 geeft zelf aan hoeveel watt het nodig heeft van de powerbank/adapter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:34:
[...]

Hij is waarschijnlijk vergeten de plastic folie van het glas af te halen, zat ook op de OLED Switch.
Die moet je er ook niet afhalen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Dat moet je er NIET afhalen. Dan is gelijk je garantie weg. Dat werd expleciet genoemd bij de kassa van de MM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee, want:
RayNbow schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Hij haalt ook de folie af in de video.

En ter verduidelijking zoals hierboven ook al wordt aangehaald; een gewone gebruiker moet dit niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 06-06-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Die moet je er ook niet afhalen....
Dat weet ik

Maar als je de comments op de video leest weten meesten dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 10:38

Major_ton

Shoot!

Er is altijd wel iemand die over iets gaat zeuren en er zullen altijd schapen zijn die er in meegaan. Ik vind de NS2 een mega verbetering tav de NS1. De grootte van het scherm, maar met name de kwaliteit van het paneel veegt echt de vloer aan met het oude LCD paneel. Voor alsnog mis ik OLED echt niet (bedenk ook dat OLED panelen VRR flicker hebben) en anders heb ik de 77G2 nog. De snelheid is ook een mega sprong vooruit. Fortnite is nu daadwerkelijk speelbaar!! Het geluid verbaast mij ook, dat klinkt behoorlijk ruimtelijk.

Nog even een vraag voor de kenners.. Is er een USB N64 controller die werkt op de NS2? Ik heb er eentje die het op de PC goed doet, maar de NS2 doet er helaas niks mee. Ik wil erg graag weer wat klassiekers spelen zoals Goldeneye 64, maar met moderne controllers is dat (bijna) niet te doen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
Het mot toch niet gekker worden he eigenlijk.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8T03iZlSUCHiLA4PIYeKIR3gIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wh5PsG2Br6fBKpxcByLtzcVe.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Dat weet ik

Maar als je de comments op de video leest weten meesten dat niet.
En als ze jouw comments moeten geloven... :P Helpt ook niet echt. Informatie is in dit topic op te zoeken, maar sneuvelt ook door veel misinformatie ook al is het dan een geintje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Major_ton schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:37:
Nog even een vraag voor de kenners.. Is er een USB N64 controller die werkt op de NS2? Ik heb er eentje die het op de PC goed doet, maar de NS2 doet er helaas niks mee. Ik wil erg graag weer wat klassiekers spelen zoals Goldeneye 64, maar met moderne controllers is dat (bijna) niet te doen.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, want ik beschik zelf niet over USB-controllers en adapters, maar je zal waarschijnlijk iets moeten gebruiken als Wingman NS. Dit is een apparaat dat een USB-controller vertaalt naar iets wat de Switch accepteert. N.B.: deze adapter is voor de Switch 1, geen idee of die ook werkt op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:40:
[...]

En als ze jouw comments moeten geloven... :P Helpt ook niet echt. Informatie is in dit topic op te zoeken, maar sneuvelt ook door veel misinformatie ook al is het dan een geintje.
Het maakt ook verder weinig uit, het scherm krast in ieder geval sneller en makkelijker dan een PS Vita of 3ds scherm die van plastic waren.

Screen protector lost dat probleem gelukkig wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:44:
[...]

Het maakt ook verder weinig uit, het krast in ieder geval sneller en makkelijker dan een PS Vita of 3ds scherm die ook van plastic waren.

Screen protector lost dat probleem gelukkig wel op.
Maakt wel uit. Mensen moeten dat echt niet gaan verwijderen. Begrijp ook niet waarom het steeds terug blijft komen of waarom men denk dat het om een plastic screenprotector gaat. Anders was vrijwel niemand het opgevallen dat er een folie op het scherm zit. Uiteraard krast folie/plastic sneller dan glas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Stefan22 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:22:
Ik ben van de plan de Switch 2 vrijwel enkel en alleen in de dock te gebruiken (spelen op TV dus). Is het dan beter om het opladen van de batterij te beperken tot 90% (aangezien de Switch 2 dus eigenlijk altijd aan de lader hangt)?
Op 90% zetten is dan beter voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Maakt wel uit. Mensen moeten dat echt niet gaan verwijderen. Begrijp ook niet waarom het steeds terug blijft komen of waarom men denk dat het om een plastic screenprotector gaat. Anders was vrijwel niemand het opgevallen dat er een folie op het scherm zit. Uiteraard krast folie/plastic sneller dan glas.
Nintendo had het ook anders kunnen oplossen en dat is een feit.

Maar het maakt verder niet uit, zei ik eerder ook al.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 06-06-2025 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Nintendo had het ook anders kunnen oplossen en dat is een feit.
Prima, maar geen reden om hier mensen die onbekend zijn met de Switch 2 te overtuigen de folie te verwijderen.

Maakt dus wel uit :p

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 06-06-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Afgezien van een originele Wii die ik in de jaren '00 had (met de koters Wii Sports spelen en zo), heb ik nooit een game console gehad, ik ben ook niet echt een enorme gamer. In de jaren 1980 en 1990 heb ik wel redelijk wat gegamed: Civilization, X-Wing, Final Fantasy, Subspace, Forsaken... Maar eigenlijk nooit "big ticket" games gespeeld (behalve dan Civilization).

Met dat als achtergrond zit ik eraan te denken om een Switch 2 te kopen en voor het eerst in mijn leven in de werelden van Zelda en Mario te duiken. Hebben doorgewinterede Nintendo gamers nog tips, tricks, dos and don'ts voor me? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 06-06-2025 12:52 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:50:
[...]

Prima, maar geen reden om hier mensen die onbekend zijn met de Switch 2 te overtuigen de folie te verwijderen.

Maakt dus wel uit :p
Hold it

Ik zeg tegen niemand dat het eraf moet.

Nergens

Als iemand dat zo begrijpt is dat niet mijn schuld.

En mensen die wel denken dat het eraf kan doen dat uit zichzelf en faalen, of kijken 1 of en andere domme video online waar iemand het probeert, en doen ze het vervolgens zelf ook.

Net als met de Switch OLED.

Folie mag niet eraf, simpel.

En Nintendo had het beter kunnen aanpakken, ook simpel.

Voor de rest screen protector erop, folie of glas zolang er maar iets op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 Ik ben het verder niet met je oneens, maar dat is niet het punt. In de reactie waar ik jou quote en Argh! zeg kan ik echter niet anders interpreteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:56:
@Mizgala28 Ik ben het verder niet met je oneens, maar dat is niet het punt. In de reactie waar ik jou quote en Argh! zeg kan ik echter niet anders interpreteren.
Opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Hold it

Ik zeg tegen niemand dat het eraf moet.

Nergens

Als iemand dat zo begrijpt is dat niet mijn schuld.

En mensen die wel denken dat het eraf kan doen dat uit zichzelf en faalen, of kijken 1 of en andere domme video online waar iemand het probeert, en doen ze het vervolgens zelf ook.

Net als met de Switch OLED.

Folie mag niet eraf, simpel.

En Nintendo had het beter kunnen aanpakken, ook simpel.

Voor de rest screen protector erop, folie of glas zolang er maar iets op zit.
Je verspreidde onbedoeld door een onhandige post misinformatie. Gewoon niet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-06 19:49
De batterij loopt zoooo snel leeg, 2 uurtjes Zelda TOTK spelen en je kan weer gaan opladen? Dit voelt erger als de OG switch :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NetAmp schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:34:
[...]

± 2.000 (!) Gb kun je toevoegen.

microSD Express-kaarten* met een capaciteit tot 2 TB worden ondersteund.
* Een systeemupdate via internet is vereist wanneer je voor het eerst een microSD Express-kaart gebruikt.

Bron: het Nintendo Support artikel Compatibiliteit van microSD-kaarten en microSD Express-kaarten met Nintendo Switch 2 en Nintendo Switch.
Leuk, maar de huidige praktijk is dat 256GB kaartjes redelijk verkrijgbaar zijn, 512GB kaartjes in aantocht en dat je maar moet afwachten of 1 en 2 TB ooit op de markt zullen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze SubSpace? :o
Met dat als achtergrond zit ik eraan te denken om een Switch 2 te kopen en voor het eerst in mijn leven in de werelden van Zelda en Mario te duiken. Hebben doorgewinterede Nintendo gamers nog tips, tricks, dos and don'ts voor me? :D
Als je niet zo bekend bent met iets als Zelda of Mario lijkt me op z'n minst verstandig om reviews te lezen en gameplay-footage op te zoeken. Probeer een goed beeld te krijgen of een spel je interessant lijkt.

Tijdens de E3 van 2016 liet Nintendo bijv. best veel gameplay zien van Breath of the Wild. Je zou dit kunnen bekijken of een Breath of the Wild of een Tears of the Kingdom misschien in je straatje valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb een 1 TB MicroSD Express kaartje (maar nog geen Switch 2). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
flugelisoke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Weet je wat het tegenwoordig is? Mensen zijn nergens tevreden meer mee, dat is het probleem.

Nogmaals, ik geniet met volle teugen van mijn Switch 2 en ik ben echt onder de indruk van de grafische capaciteiten. En ja, ik game op een PS5 pro, series X en game pc en dat doet daar geen afbreuk aan. De Switch 2 is een veelzijdige topper!
Ah, de zoveelste les over de mensheid. De consument mag toch gewoon verwachten dat iets goed werkt als een functie wordt geintroduceerd? Of was dat niet zo in de jaren '70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Ja, die Subspace! Was het eerste massively multiplayer online game. Tijdens de hoogtijdagen met honderden tegelijk in een arena allemaal op elkaar aan het knallen, epic. :D
Als je niet zo bekend bent met iets als Zelda of Mario lijkt me op z'n minst verstandig om reviews te lezen en gameplay-footage op te zoeken. Probeer een goed beeld te krijgen of een spel je interessant lijkt.

Tijdens de E3 van 2016 liet Nintendo bijv. best veel gameplay zien van Breath of the Wild. Je zou dit kunnen bekijken of een Breath of the Wild of een Tears of the Kingdom misschien in je straatje valt.
Thx, goede tip.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:04:
[...]

Ah, de zoveelste les over de mensheid. De consument mag toch gewoon verwachten dat iets goed werkt als een functie wordt geintroduceerd? Of was dat niet zo in de jaren '70?
Wat werkt er nu dan niet goed? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:04:
[...]

Het functioneert toch ook naar behoren? Al heb ik nu geen idee hoe hoog jouw lat weer gelegd is :P Verder prima als het niet aan jouw wensen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Dat zegt genoeg. Ik hield Tweakers (vroeger) nog aan een hogere standaard..
Dit kwam toevallig in de podcast langs, ze legden daarin uit dat YouTube je helemaal geen keuze geeft. Als je video korter is dan 3 minuten, dan is het een short. Dus als ze even een korte update zonder uitgebreide productiewaarde willen delen dan moet het dus in een short. En volgens mij zeiden zo ook dat de verticale oriëntatie dan ook afgedwongen werd.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 19:31
Twee Dee schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:19:
[...]

En zit bij jou dan de eARC poort tussen switch en tv of tussen tv en soundbar?
M’n LG C2 heeft 4 poorten, waarvan 1 eARC (HDMI 2). Daar zit de soundbar op aangesloten. Switch 1 moest op HDMI 1 om de surround goed te laten werken, ondanks dat HDMI 3/4 op papier gelijk leken. N=1, maar je kunt proberen of het helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

Phydomir

Dennis

Finraziel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:11:
[...]

Dit kwam toevallig in de podcast langs, ze legden daarin uit dat YouTube je helemaal geen keuze geeft. Als je video korter is dan 3 minuten, dan is het een short. Dus als ze even een korte update zonder uitgebreide productiewaarde willen delen dan moet het dus in een short. En volgens mij zeiden zo ook dat de verticale oriëntatie dan ook afgedwongen werd.
off-topic:
Ik kijk even op m'n YT homepage en zie meerdere normale video's van onder de 3 minuten (bv trailers en muziek video's)?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:14:
[...]

off-topic:
Ik kijk even op m'n YT homepage en zie meerdere normale video's van onder de 3 minuten (bv trailers en muziek video's)?
Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe makkelijk een video te vinden is op Youtube en dat Shorts populairder zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Voor telefoon schermpjes is er een enorm aanbod op de markt waardoor ze dat tegenwoordig vrij goedkoop aan kunnen bieden. Voor een 7,9" scherm of soortgelijk is de spoeling een stuk dunner en als je vrr wil dan schijnt het helemaal erg lastig te worden. Dat is ook steeds de discussie bij pc handhelds. De steam deck heeft oled, maar geen vrr. De Legion go s heeft wel vrr maar geen oled.
Nou heeft Nintendo een behoorlijke macht met hoeveel van die dingen ze over de jaren af gaan nemen dus ik denk dat ze het zeker wel mogelijk zouden kunnen maken (met als bijkomend voordeel dat kleinere partijen dan mee zouden kunnen liften), maar het is absoluut niet vergelijkbaar met de telefoon markt waar je bij wijze van spreken op elke straathoek van die schermpjes kunt krijgen.

Overigens heb ik mijn switch 2 nog niet (kon het niet laten en toch besteld :+), komt vanavond binnen... Dus kan niks zeggen over de kwaliteit van het scherm verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:14:
[...]

off-topic:
Dan waren ze misschien aan het liegen :+ (of het zit ingewikkelder in elkaar dan ze het even simpel uitlegden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 12:13
Magenof schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:58:
De batterij loopt zoooo snel leeg, 2 uurtjes Zelda TOTK spelen en je kan weer gaan opladen? Dit voelt erger als de OG switch :(
Ik wilde het ook posten. Mijn batterij ging van bijna 80% naar 20% in een uurtje BotW Switch 2 versie. :'( Da's wel ff andere koek dan een Steam Deck OLED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:56
[...]

1tb kaartjes zijn er al, maar dan is de vraag of je 300 - 400 euro wilt uitgeven op het moment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 18:16
Magenof schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:58:
Ik zag dit eigenlijk wel aankomen toen bekend werd dat switch 2 een 8nm chip gebruikt gebaseerd geloof ik zelfs nog op 10nm. Ik denk dat Nintendo over 2 jaar met een refresh zoals de v2 mariko switch komt, met een betere batterijduur. Ik heb nooit een og switch gehad alleen die v2 en daar vond ik de batterijduur al erg slecht van. Ik speel vrijwel alleen docked dus voor mij maakt dit gelukkig helemaal niet uit. Jammer dat Nintendo niet gelijk met de betere (kleinere chip) op de markt komt dit keer. Het had denk ik wel gekund aangezien de huidige chipset in 2020 al finalised was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Switch 2 sinds gister in bezit, enorm tevreden! Straks wel nog even een screen protector halen. Ben zeer verrast door de performance en kwaliteit van het beeld op de handheld modus. Gamechat functie werkt re-de-lijk, soms wat vertraging of wegvallen van het geluid.

Vanavond BOTW even spelen, ben benieuwd naar de upgrade.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
KBE91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:10:
[...]

De voorkant van de dock voelt enorm wiebelig aan bij mij.
Toen ik hem eruit nam, voelde ik al hoe fragile die voorkant was.
Precies of er is geprint zonder al te veel infill ( in 3d printer termen )
Ik vond het vooral onhandig dat de inkeping voor de HDMI en AC kabel lager zit dan de ingang van de kabels zelf. Moet je de kabels naar beneden duwen om dat klepje weer terug te krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Zijn er alternatieve controllers die compatible zijn met switch 2 en hem ook aan kunnen zetten? Ik vind 90 euro nogal prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ergens snap ik het wel, Nintendo staat al jaren bekend om de gekke dingen die ze met consoles doen: motion controls, 3D, scherm in de controller, toen de Switch, heel nieuw concept met portable en thuis spelen tegelijk.

Nu krijgen we de Switch 2, ik heb hem gisteren ook binnengekregen en nu een paar uurtjes mee gerommeld, en ja, ik kom ook tot de conclusie, het is weer een Switch, er is nog geen nieuwe gekke gimmick (misschien dat een aantal games dit met de muisfunctie gaan doen), maar dat maakt ook niet uit. Ik ben er tot nu toe enthousiast over, oude games spelen met betere performance, sommige games zoals Mario Odyssey zijn gepatcht en zien er nu prachtig uit (deze ga ik nu eindelijk spelen na hem gekocht te hebben en nooit te hebben gespeeld) en deze console gaat de komende jaren hoogstwaarschijnlijk weer een hele lading fantastische games krijgen.

Daarom koop ik 'm: Omdat Nintendo heer en meester is in het bouwen van de beste en meest unieke gameplay ervaringen, en ik vertrouw erop dat dat met Switch 2 ook weer gaat gebeuren en ben hyped voor Donkey Kong, Kirby Air Ride, Metroid 4 in 4k/60 of 120fps, en ik weet zeker dat er in de toekomst nog veel meer toffe games gaan komen.

Is het weer een gekke nieuwe gimmick? Nee. Maar dat hoeft ook niet, want de Switch 1 was enorm succesvol en had tientallen geweldige games, dus als ze daar op doorpakken dan is een gekke gimmick helemaal niet nodig. Het is gewoon de realiteit dat games steeds meer mainstream en volwassen worden en de hoeveelheid gimmicks, gekke menu's, muziekjes, form factor changes, etc. gaat gewoon minder zijn. Daar kan ik mee leven als de games goed zijn! Daar ligt de waarde: De gameplay en ervaringen die je er mee opdoet, niet de gimmicks of een muziekje in het home menu of wat dan ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Eindelijk Echoes of Wisdom maar eens uit het folie gehaald om hem op de Switch 2 te spelen. Ziet er goed uit en loopt soepel tot nu toe. Ondanks dat je Zelda speelt, voelt het tot nu toe wel als een ouderwetse 2D-Zelda. En dat bedoel ik als compliment. Maargoed, nog maar een uurtje bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
259tim schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Ergens snap ik het wel, Nintendo staat al jaren bekend om de gekke dingen die ze met consoles doen: motion controls, 3D, scherm in de controller, toen de Switch, heel nieuw concept met portable en thuis spelen tegelijk.

Nu krijgen we de Switch 2, ik heb hem gisteren ook binnengekregen en nu een paar uurtjes mee gerommeld, en ja, ik kom ook tot de conclusie, het is weer een Switch, er is nog geen nieuwe gekke gimmick (misschien dat een aantal games dit met de muisfunctie gaan doen), maar dat maakt ook niet uit. Ik ben er tot nu toe enthousiast over, oude games spelen met betere performance, sommige games zoals Mario Odyssey zijn gepatcht en zien er nu prachtig uit (deze ga ik nu eindelijk spelen na hem gekocht te hebben en nooit te hebben gespeeld) en deze console gaat de komende jaren hoogstwaarschijnlijk weer een hele lading fantastische games krijgen.

Daarom koop ik 'm: Omdat Nintendo heer en meester is in het bouwen van de beste en meest unieke gameplay ervaringen, en ik vertrouw erop dat dat met Switch 2 ook weer gaat gebeuren en ben hyped voor Donkey Kong, Kirby Air Ride, Metroid 4 in 4k/60 of 120fps, en ik weet zeker dat er in de toekomst nog veel meer toffe games gaan komen.

Is het weer een gekke nieuwe gimmick? Nee. Maar dat hoeft ook niet, want de Switch 1 was enorm succesvol en had tientallen geweldige games, dus als ze daar op doorpakken dan is een gekke gimmick helemaal niet nodig. Het is gewoon de realiteit dat games steeds meer mainstream en volwassen worden en de hoeveelheid gimmicks, gekke menu's, muziekjes, form factor changes, etc. gaat gewoon minder zijn. Daar kan ik mee leven als de games goed zijn! Daar ligt de waarde: De gameplay en ervaringen die je er mee opdoet, niet de gimmicks of een muziekje in het home menu of wat dan ook
Die muis is voor een console best een toffe nieuwe gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:46:
Eindelijk Echoes of Wisdom maar eens uit het folie gehaald om hem op de Switch 2 te spelen. Ziet er goed uit en loopt soepel tot nu toe. Ondanks dat je Zelda speelt, voelt het tot nu toe wel als een ouderwetse 2D-Zelda. En dat bedoel ik als compliment. Maargoed, nog maar een uurtje bezig.
Ik heb deze een paar maanden geleden een paar uur gespeeld en het is echt een super leuk spel, klassiek met een twist inderdaad. Veel plezier ermee!

De performance op Switch 1 was echt slecht, veel framedrops in de overworld van 60fps naar 30fps, en ook niet echt scherp. Ik heb gisteren 15 minuutjes gespeeld op de Switch 2 en het ziet er VEEL beter uit, veel hogere resolutie, en nul framedrops, soepel 60fps. Erg blij mee en de moeite waard om nu eindelijk te spelen, ik ga hem zeker ook tijd geven de komende weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:49:
[...]

Die muis is voor een console best een toffe nieuwe gimmick.
Ik vind het een leuke toevoeging, en ben benieuwd of games hier op een goede manier gebruik van gaan maken, ik bedoel meer dat ik het neiet beschouw als een main gimmick zoals je bij de Wii, 3DS, etc had, het is een extra functie die niet centraal staat maar wel leuk kan zijn
Pagina: 1 ... 76 ... 85 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.