Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De Switch komt hier in de dock ook niet verder dan 86% en inderdaad geen laad indicatie. Dit is dan het eerste echte overduidelijke bugje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23

H.Boss

Hugo Boss

spetzje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:36:
Hoe bevalt de Pro controller? Het waard of zijn de joycons goed genoeg bevonden?
Ik heb zowel met de pro controller als gamecube controller getest en beiden werken heerlijk. De pro controller net iets beter voor de meeste games.

En ze voelen lekker zwaar en degelijk aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYB09Luv-sHux-sc4bB5xE7aick=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPLkjy4SmwjmjK44Re443VO4.jpg?f=fotoalbum_large

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:51:
[...]

Fout age of calamity draait Maar op 30 fps. Stabiel dit keer maar wel maar 30 fps
ik had het over docked :) als ik me goed herinner is de framerate dan unlocked. Ik kan het straks voor je testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
H.Boss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:38:
[...]

Ik heb zowel met de pro controller als gamecube controller getest en beiden werken heerlijk. De pro controller net iets beter voor de meeste games.

Maar ze voelen lekker zwaar en degelijk aan.

[Afbeelding]
Pff, wat een ongenadig mooie controller is dat toch, die GC.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:28
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:30:
[...]

Aan 450 nits maximaal is weinig HDR. Zeker wanneer je ook nog een lcd hebt die sowieso geen 0,0 nits zwart kan weergeven.

Dat heeft niets met clickbait te maken maar gewoon de realiteit. Verder is die YouTuber behoorlijk betrouwbaar en 1 van de weinige die al enkele jaren HDR metingen doet in games en ook instellingen en tips geeft.

Toch altijd weer mooi hoe dit soort mensen meteen afgebrand worden omdat ze de vinger op de zere plek leggen. Het is gewoon zeer merkwaardig van Nintendo om bewust geen OLED scherm te gebruiken. Qua meerprijs is dit voor Nintendo echt tientjes werk (als het dat al is). Maar natuurlijk past dat niet in het plaatje dat ze over 2 jaar een Switch 2 OLED uit kunnen brengen voor €599….
Met het scherm is echt helemaal niks mis; ik vind het minstens vergelijkbaar met de switch oled en steamdeck oled en misschien zelfs wat beter want de kleuren komen er supergoed op uit.
Er zijn altijd mensen die iets zoeken om over te zeuren maar de kritiek op scherm is echt zwaar overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
joblamie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:38:
De Switch komt hier in de dock ook niet verder dan 86% en inderdaad geen laad indicatie. Dit is dan het eerste echte overduidelijke bugje.
Wellicht ter bescherming van de batterij? Bij telefoons tegenwoordig ook zeer normaal dat ie maar tot een 80 a 90% oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aesop
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-06 19:35
spetzje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:36:
Hoe bevalt de Pro controller? Het waard of zijn de joycons goed genoeg bevonden?
Hij had iets groter gemogen, ik krijg kramp tijdens MKW. Misschien kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:28:
Ik heb het idee dat mijn display aan de linkerkant, echt tegen de console aan, wat waziger lijkt dan aan de rechterkant. Op een foto vrijwel niet te zien. Beeld ik mij dat in, kunnen andere dit reproduceren?

Het is echt minimaal, maar lijkt rechts dus scherper dan links, ik bedoel dan de eerste rij pixels van boven naar beneden.
Viel mij ook op, al vind ik het verder niet storend. Inderdaad de eerste rij pixels aan de linkerkant.

Las op internet ook een paar mensen met een dode pixel in het scherm. Heb ik gelukkig niet zover me is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 13:23
JackAvery schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:39:
[...]
ik had het over docked :) als ik me goed herinner is de framerate dan unlocked. Ik kan het straks voor je testen.
Misschien ben je in de war met de eerste Hyrule Warriors game. Maar de 2e Age of calamity is echt maar 30 fps helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

FabianNL schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Wellicht ter bescherming van de batterij? Bij telefoons tegenwoordig ook zeer normaal dat ie maar tot een 80 a 90% oplaadt.
Kun je aanzetten in de instellingen. ‘Stop opladen rond 90%’, ook het percentage kun je daar aanvinken.

https://bsky.app/profile/...rij-langer-goed-te-houden

[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 06-06-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:53
Jixreme schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:33:
De Switch 2 wordt een stuk warmer dan ik had verwacht. Wat denken jullie, is er in deze opstelling voldoende luchtstroom of zitten de fans te dicht op de bovenkant van de kast te blazen?

[Afbeelding]
Ik vind het persoonlijk te krap, waardoor er veel te weinig ruimte is voor een goede luchtstroom.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:50
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:34:
[...]

Kan ook liggen of het DTM, HGIG of niets (geen tone mapping, egeinljjk alleen bij oudere OLED’s) gebruikt.

HGIG is de aanbeveling.
Op de PS5 heb ik altijd DTM aan (op een CX). HGIG wordt aanbevolen ja, maar vind ik persoonlijk iets te donker.

Met de Switch 2 ga ik het wel proberen straks. Voor mijn gevoel is Mario Kart met HDR aan iets te overgesatureerd. Kijken of het met HGIG beter is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 18:47
De Switch 2 wordt een stuk warmer dan ik had verwacht. Wat denken jullie, is er in deze opstelling voldoende luchtstroom of zitten de fans te dicht op de bovenkant van de kast te blazen?

[Afbeelding]
Oei, is close hoor. Ik zorg er altijd het liefste voor dat apparaten vrije lucht hebben, wellicht esthetisch geeft dit niet altijd de voorkeur.

Oh en even over The Witcher 3:

Vanmorgen nog eens getest op de OLED Switch en de 2, maar hij draait echt beter op de 2 en ziet er gewoon beter uit, zelfs zonder patch.

[ Voor 11% gewijzigd door flugelisoke op 06-06-2025 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:55

Satom

Verzamel ervaringen

[Afbeelding]
Helaas zit ik met dezelfde situatie, vrij weinig ruimte in het tv-meubel. Mijn idee is om zo'n "mini-pc VESA mount/beugel" te kopen en die te monteren achter de TV en daar dan de dock in zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Peentje

MAC / Windows i don't care

Ik zou me echt niet zo heel druk maken om die koeling, je moet de Switch uiteraard niet in een afgesloten ruimte (als in een kastje zetten), maar als één kant open is (zoals de voorkant, zijkant of achterkant) kan hij zichzelf prima koelen.

Daar worden ze op gemaakt, getest en dit levert echt geen schade op.

Stel je voor in onze kamers waar het 20-22 graden is. Er zijn veel extremere situaties te bedenken waarin de dock ook gewoon goed zal opereren.

Natuurlijk is op een kastje in de vrije ruimte beter, maar geloof niet dat dit je levensduur impact geeft. Er zijn extremere omstandigheden waarin de Switch 2 zijn werk moet doen. En dat ook ddoet.

edit, switch doet zijn werk in temperatuur tot 35 (!!) graden.

https://www.nintendo.com/...ZWSiQ564ylV-ka_shBQZaQDII

[ Voor 13% gewijzigd door Peentje op 06-06-2025 09:01 . Reden: link specs ]

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn tv meubel is lekker clean met alleen een Master chief poppetje dat mijn Xbox elite controller vasthoud maar daar hangt vanmiddag de Switch 2 pro controller in *O*

Demon reciever achterin de woonkamer waar de Switch 2 aanhangt en stoer tussen de reciever en platenspeler staat _/-\o_

20 meter glasvezel HDMI kabel doet wonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:47:
[...]

Viel mij ook op, al vind ik het verder niet storend. Inderdaad de eerste rij pixels aan de linkerkant.

Las op internet ook een paar mensen met een dode pixel in het scherm. Heb ik gelukkig niet zover me is opgevallen.
De ander die wij in huis hebben, heeft het ook. Dus het zal niet console specifiek zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:17
GranCanaria schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:34:
[...]

Ja hetzelfde hier maar ik vind hem ook niet erg degelijk aanvoelen. Het geeft me een teveel plastic gevoel. Nog meer dan de originele switch. Ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven maar het komt ook mede door de grootte en dat je er nu daarom ook voorzichtiger mee moet zijn. Hij voelt kwa degelijkheid een beetje ondermaats vind ik.
Ik vind de Dock vooral kwalitatief minder aanvoelen maar de Switch 2 zelf niet.

Als ik hem naast de Switch 1 neerleg voelt de Switch 1 ook echt heel erg goedkoop aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-06 05:59
Mijn eerste uurtje daadwerkelijk spelen zit er ook op! Gister avond is het er niet van gekomen, het lukte niet echt om het spel binnen te trekken voor middernacht, maar het was het wachten waard! Ik vind Mario Kart World echt wel heel tof. Alle banen die gebaseerd zijn op banen uit eerdere spelen zijn herkenbaar, maar voelen toch compleet anders. Ook het rondrijden in de wereld vind ik echt leuk. Heeft iemand toevallig iets gevonden waar je kunt zien hoeveel uitdagingen ect. je nog mist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 13:20

MazeWing

The plot thickens...

Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:53:
[...]

Op de PS5 heb ik altijd DTM aan (op een CX). HGIG wordt aanbevolen ja, maar vind ik persoonlijk iets te donker.

Met de Switch 2 ga ik het wel proberen straks. Voor mijn gevoel is Mario Kart met HDR aan iets te overgesatureerd. Kijken of het met HGIG beter is.
Dan is dat de reden dat het zonnetje zichtbaar bleef. Je tv is de helderheid aan het “tone mappen” naar de waardes van je scherm. Dus ondanks dat de switch misschien al op 2000 nits zit, geeft je tv dit als 800 nits en dus is het zichtbaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:18
Evernote schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Ik vind de Dock vooral kwalitatief minder aanvoelen maar de Switch 2 zelf niet.

Als ik hem naast de Switch 1 neerleg voelt de Switch 1 ook echt heel erg goedkoop aan.
Ja de dock inderdaad ook ja. Ik kreeg gisteren het klepje ook niet goed dicht. Voelde allemaal een beetje goedkoop aan.

Ik heb hem hier naast mijn rog ally liggen en dat ding voelt een stuk meer solide aan. De switch 2 zal niet slecht zijn maar had wel van beter kunstof gemaakt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 14:13
Ik krijg de linker (blauwe) joycon niet werkend bij Mario Kart World. De rechter doet het gewoon als je hem in het (nintendo) stuurtje klikt. De linker stuurt wel met de stick, maar reageert niet als je het stuur naar links of rechts draait. Is er ergens een instelling dat je dat aan/uit kan zetten, of zou de joycon stuk zijn?

En weet iemand misschien een minigame in de Welcome tour waar je die functionaliteit (sturen/kantelen van de joycon) kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GranCanaria schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Ik heb hem hier naast mijn rog ally liggen en dat ding voelt een stuk meer solide aan. De switch 2 zal niet slecht zijn maar had wel van beter kunstof gemaakt mogen worden.
Die Switch 2 is wel van dat krasgevoelige spul gemaakt, dat is wel jammer.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:21
GranCanaria schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Ja de dock inderdaad ook ja. Ik kreeg gisteren het klepje ook niet goed dicht. Voelde allemaal een beetje goedkoop aan.

Vond de Dock van de switch altijd maar irritant, zo er de hele tijd inschuiven.
Ik zat hierna te kijken van Dbrand

https://dbrand.com/shop/killswitch/nintendo-switch-2-cases

YouTube: Nintendo Switch 2 Unboxing & First Gameplay!

Korte uitleg aan het einde van het filmpje, ziet er veel handiger uit om hem zo te docken.
Zit er sterk over te wegen deze te kopen, als ik de switch2 ga kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-06-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:54
[...]

Aan 450 nits maximaal is weinig HDR. Zeker wanneer je ook nog een lcd hebt die sowieso geen 0,0 nits zwart kan weergeven.

Dat heeft niets met clickbait te maken maar gewoon de realiteit. Verder is die YouTuber behoorlijk betrouwbaar en 1 van de weinige die al enkele jaren HDR metingen doet in games en ook instellingen en tips geeft.

Toch altijd weer mooi hoe dit soort mensen meteen afgebrand worden omdat ze de vinger op de zere plek leggen. Het is gewoon zeer merkwaardig van Nintendo om bewust geen OLED scherm te gebruiken. Qua meerprijs is dit voor Nintendo echt tientjes werk (als het dat al is). Maar natuurlijk past dat niet in het plaatje dat ze over 2 jaar een Switch 2 OLED uit kunnen brengen voor €599….
Je gaat echter puur af op de cijfertjes. De HDR maakt het echt wel beter. Het scherm komt echt goed tot zijn recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06
Dijkhuis schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:15:
Ik krijg de linker (blauwe) joycon niet werkend bij Mario Kart World. De rechter doet het gewoon als je hem in het (nintendo) stuurtje klikt. De linker stuurt wel met de stick, maar reageert niet als je het stuur naar links of rechts draait. Is er ergens een instelling dat je dat aan/uit kan zetten, of zou de joycon stuk zijn?

En weet iemand misschien een minigame in de Welcome tour waar je die functionaliteit (sturen/kantelen van de joycon) kan testen?
Je hebt wel in Mario kart op pauze gedrukt en het daar ingesteld? Misschien een domme vraag natuurlijk, maar stel hem toch voor de zekerheid. Het staat niet standaard aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:46
Evernote schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:16:

Minpunten:
  • Qua ergonomie doet de Switch 2 het onder voor andere handhelds. De joycons zijn te plat/vlak
Ja, ik vind de ergonomie ook enorm tegenvallen. Bij de originele switch eigenlijk nooit problemen gehad. Maar krijg nu een tintelend gevoel in m'n rechter hand. Zit niet helemaal lekker.

Ik zit eraan te denken om een 'grip' te kopen. Iemand al ervaring met eentje?
zoiets maar dan mooier :P

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21-06 13:20

MazeWing

The plot thickens...

Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Je gaat echter puur af op de cijfertjes. De HDR maakt het echt wel beter. Het scherm komt echt goed tot zijn recht.
Het zal ongetwijfeld beter zijn dat de LCD switch 1, maar als je een OLED gewend bent met 1000+ Nits en absolute zwartwaardes dan is een LCD met matige zwartwaardes en 450 Nits gewoon teleurstellend....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 13:23
Sir_Lion schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Ja natuurlijk gaat hij af op de cijfers. Als een autofabrikant zegt dat zijn nieuwe model nu het snelste model ooit is en hij blijkt maar 5 kilometer per uur sneller te kunnen dan is dat toch ook een nutteloze claim? :+ Ja het snelste ooit maar verschil merk je niet.

Zelfde met HDR. Ja eerste nintendo console met HDR ondersteuning maar echt merken doe je het niet met maar 450 nits. Dat is gewoon hoe het werkt. Daar hoef je Nintendo echt niet voor te verdedigen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 23:16
Even als checkvraag:

uitvoering: Sandisk Extreme microSDXC UHS-I (2024) 2TB

Deze werkt op de Switch 2, correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nee, moet express zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Nee want je hebt echt een kaartje nodig met Express zoals deze

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 14:13
Arunia schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:25:
[...]

Je hebt wel in Mario kart op pauze gedrukt en het daar ingesteld? Misschien een domme vraag natuurlijk, maar stel hem toch voor de zekerheid. Het staat niet standaard aan namelijk.
Top, dat is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:48
Andere met hetzelfde probleem?

- Switch 2 pro controller is gesynct/ingesteld op de Switch 2.
- Na +/- 5 minuten of langer in slaapstand is hij de bluetooth connectie(sync) met de controller verloren, kabel aansluiten werkt, maar draadloos niet meer. Pas na een reboot werkt bluetooth connectie weer.

Het is dan ook niet mogelijk om de Switch 2 uit slaapstand te halen.
Gekke is wel als ik de Switch 2 in slaapstand zet en binnen een minuut druk op de home knop geen probleem.
Functie werkt dus wel, alleen na +/- 5 minuten is hij de bluetooth connectie kwijt op de Switch 2.
Lijkt op een bug in de OS.

Aanvulling:

Na reboot geen sync nodig voor pro 2 controller.
Alleen een bluetooth issue na slaapstand.

[ Voor 8% gewijzigd door -Mike84- op 06-06-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emmavdv schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:10:
Mijn eerste uurtje daadwerkelijk spelen zit er ook op! Gister avond is het er niet van gekomen, het lukte niet echt om het spel binnen te trekken voor middernacht, maar het was het wachten waard! Ik vind Mario Kart World echt wel heel tof. Alle banen die gebaseerd zijn op banen uit eerdere spelen zijn herkenbaar, maar voelen toch compleet anders. Ook het rondrijden in de wereld vind ik echt leuk. Heeft iemand toevallig iets gevonden waar je kunt zien hoeveel uitdagingen ect. je nog mist?
Niet gevonden, ik kwam tot de conclusie dat dit soort stats totaal ontbreken in de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:25
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Het zal ongetwijfeld beter zijn dat de LCD switch 1, maar als je een OLED gewend bent met 1000+ Nits en absolute zwartwaardes dan is een LCD met matige zwartwaardes en 450 Nits gewoon teleurstellend....
Ben helemaal met je eens dat OLED geweldig is, hier ook enkel OLED tv’s in huis maar zo slecht is het scherm van de Switch 2 toch ook weer niet.

En die 1000+ nits van jou TV is ook enkel maar piek helderheid. De normale waarders liggen ver onder de 1000 nits (van de LG G2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:47:
[...]

Misschien ben je in de war met de eerste Hyrule Warriors game. Maar de 2e Age of calamity is echt maar 30 fps helaas
Je hebt gelijk ik haalde ze door elkaar! Goed gespot :) 30 FPS zonder dips is alleszins ook een goed verbetering (al vond ik zelf het spel zeker speelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 00:17
Anatidae schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Ja, ik vind de ergonomie ook enorm tegenvallen. Bij de originele switch eigenlijk nooit problemen gehad. Maar krijg nu een tintelend gevoel in m'n rechter hand. Zit niet helemaal lekker.

Ik zit eraan te denken om een 'grip' te kopen. Iemand al ervaring met eentje?
zoiets maar dan mooier :P
Haha ik wacht tot iemand een grip promoot hier die helemaal geweldig is.

Ik had er zelf ook al 1 gezien van Skull & Co maar de reviews die er zijn waren niet echt positief dus wacht ik even tot iemand anders over de streep gaat.

https://amzn.eu/d/3su0jSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Nee want je hebt echt een kaartje nodig met Express zoals deze
En die is er alleen in 256? Dat is toch veel te weinig (voor mij).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
outlandos schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:46:
[...]

512 of groter is nog niet te koop in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 15:41
Ik weet dat er in dit topic diverse keren wat screenprotectors zijn gelinkt maar ik krijg ze door de vele berichten niet meer gevonden 😋

Iemand nog advies?
Het liefst zo min mogelijk effect of het scherm. (Niet matter of glanzender dan het huidige scherm en dezelfde feel houden van het scherm)
Niet te duur.
Ik gebruik de switch zelf en dan vooral veel docked dus het gaat er mij om dat er wat bescherming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
In handheld modus kun je ook het pootje achter uitklappen die laten rusten op je ringvingers. Verdeeld het gewicht een stuk beter. Tenminste zo hield ik het makkelijk twee uur vol op de bank gisterenavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:06
Gister de grip case van skull and co besteld . Zo hou je het niet uren vol met gamen .. aardig kramp in de hand dus net als bij mijn Steam deck de zelfde case gekozen vind die zelf super

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avinator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 16:57
Evernote schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Haha ik wacht tot iemand een grip promoot hier die helemaal geweldig is.

Ik had er zelf ook al 1 gezien van Skull & Co maar de reviews die er zijn waren niet echt positief dus wacht ik even tot iemand anders over de streep gaat.

https://amzn.eu/d/3su0jSD
Ik heb de NeoGrip zelf ook voor de Switch 2 gehaald. Hiervoor ook gehad voor de OG Switch en OLED Switch en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. Bij de Switch 2 merk ik wel dat ik de smallere grips pak omdat hij een stuk groter is en daardoor ook automatisch beter in de hand ligt. Bij de vorige twee pakte ik eerder de zwaardere 'Plus' grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
D-Ed schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Nee dat dacht ik al inderdaad... damn, morgen even terug naar de MM..
Heb je in de gaten dat in Mario Kart zowel de bewegingsbesturing als sturen met de Joystick aan staat? Dus als je de JoyCon een beetje tilt stuurt ie ook. Ik kreeg ook even de schrik om het hart en dacht drift te hebben, maar dat was dus niet het geval. Is overigens ergens in een menu van Mario Kart uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Die titelende vingers is een reminder dat je al te lang aan het gamen bent :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 12:36

Sagat

Is pappa x2!

Steven030 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Ooh misschien heb je gelijk, dat je er alleen tegen aan kon lopen. Voelt wel gek op een of andere manier :p
Haha misschien ga ik straks even checken (wel met og game, heb op dit moment geen nso :S ), het verwarrende is dat als je het spel opstart je een 'gevecht' zag in de super mario 3 engine waar ze idd wel schilden oppakken. Maar de battlemode zelf is eigenlijk old OLD skool marion bros (non-super) waar het niet kon....maar goed, allemaal op basis van herinneringen dus euh......korreltje zout enzo :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
harydoo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Heb je in de gaten dat in Mario Kart zowel de bewegingsbesturing als sturen met de Joystick aan staat? Dus als je de JoyCon een beetje tilt stuurt ie ook. Ik kreeg ook even de schrik om het hart en dacht drift te hebben, maar dat was dus niet het geval. Is overigens ergens in een menu van Mario Kart uit te zetten.
Yep, en als je zo rustig doorleest zie je dat het gisterenavond is opgelost met de hulp van verschillende Tweakers _/-\o_ Vandaag lekker Mario Kart *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 00:03
schumi1986 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Ben helemaal met je eens dat OLED geweldig is, hier ook enkel OLED tv’s in huis maar zo slecht is het scherm van de Switch 2 toch ook weer niet.

En die 1000+ nits van jou TV is ook enkel maar piek helderheid. De normale waarders liggen ver onder de 1000 nits (van de LG G2)
Scherm is okay, maar het is toch gek dat de voorganger van je product een beter scherm heeft? Mijn OLED heeft echt een mooier scherm dan mijn Switch 2. Ik zit er niet mee maar het is overduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Niet gevonden, ik kwam tot de conclusie dat dit soort stats totaal ontbreken in de game.
Eigenlijk elke soort stats. Hoeveel coins heb je al verzameld, wat is je favo personage en kart, hoeveel keer heb je al gedrift, etc. Beetje zoals bij MK8. Of ik moet erover kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Cyrax0508 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Scherm is okay, maar het is toch gek dat de voorganger van je product een beter scherm heeft? Mijn OLED heeft echt een mooier scherm dan mijn Switch 2. Ik zit er niet mee maar het is overduidelijk.
Zeker mee eens, OLED had sowieso beter geweest dat zou de accu prestaties ook aardig verbeteren. Maar goed het is nu eenmaal LCD en voor een LCD valt het toch allemaal best mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
D-Ed schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Yep, en als je zo rustig doorleest zie je dat het gisterenavond is opgelost met de hulp van verschillende Tweakers _/-\o_ Vandaag lekker Mario Kart *O*
ah, helemaal goed! Ik was nog met terugwerkende kracht het forum aan het lezen waar ik gebleven was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 00:03
schumi1986 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Zeker mee eens, OLED had sowieso beter geweest dat zou de accu prestaties ook aardig verbeteren. Maar goed het is nu eenmaal LCD en voor een LCD valt het toch allemaal best mee?
Ja, ik vind het een prima scherm maar het punt is dat de voorganger een beter scherm heeft. Dat is waarom mensen hierover vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:54
Kaasje123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Ja natuurlijk gaat hij af op de cijfers. Als een autofabrikant zegt dat zijn nieuwe model nu het snelste model ooit is en hij blijkt maar 5 kilometer per uur sneller te kunnen dan is dat toch ook een nutteloze claim? :+ Ja het snelste ooit maar verschil merk je niet.

Zelfde met HDR. Ja eerste nintendo console met HDR ondersteuning maar echt merken doe je het niet met maar 450 nits. Dat is gewoon hoe het werkt. Daar hoef je Nintendo echt niet voor te verdedigen hoor. :)
Okay, en dan heb je 1000 nits. Kun je de console in handheld maar een half uur gebruiken voordat de accu leeg is. Lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:03:
[...]
Er zijn zeker games met bvb. Lage standaardresolutie op handheld die hiervan zouden kunnen profiteren. Een mooi voorbeeld is Xenoblade Chronicles 2, in handheld gaat deze dynamisch maximaal tot 540p. Maar ik denk dat we vastzitten aan de bereidheid van de ontwikkelaars.

Gelukkig zijn er vooral games die profiteren van de extra beschikbare kracht. Age of Calamity draait mooi 60 fps bvb.

[...]

Dit zie ik Nintendo dan weer niet doen. Wie weet wat er technisch allemaal gebeurt in de achtergrond.
Ik zie Nintendo dat ook niet doen hoor, die zijn niet zo van keuzes geven. En ik verwacht ook teveel technische problemen. Wellicht is het überhaupt niet mogelijk om in docked mode in handheld te draaien. Zelf te weinig verstand van hoe die profielen werken.

Net nog even Super Mario 3D All-Stars getest. Daar is het zo ingesteld dat je de game überhaupt niet mag opstarten voordat je de update hebt gedownload.

Intro van NieR: Automata gespeeld. In de korte sessie geen problemen tegengekomen, lijkt perfect te draaien.

Verder weet ik niet wat ik nog zou kunnen testen. Vind het vooral interessant om even te zien hoe het werkt. De games die ik voor de Switch gekocht had vond ik al prima draaien (die afweging is gemaakt voor de aankoop). Als er verder geen interessante grafische updates voor uit komen zie ik momenteel niet de meerwaarde om die games op de Switch 2 te spelen. Dan oogt het op het grotere 1080P scherm vaak minder mooi (als de game al kartelrandjes heeft) en speel je het ook nog eens op een enorme handheld die een stuk sneller leeg is dan de Switch OLED :P Daarvoor heb ik de Switch 2 ook niet gekocht. Aan de andere kant wel fijn dat ik een extra Switch apparaat in huis heb waar mijn Switch 1 collectie 99% goed op lijkt te draaien.

Mogelijk zijn er nog Switch 1 games die nu wel de moeite waard zijn om te kopen en te spelen op de Switch 2. Moet ook nog steeds een keer Tears of the Kingdom ervaren en die ga ik dan uiteraard ook op de Switch 2 spelen. Verder voornamelijk benieuwd wat we de komende tijd gaan zien qua Switch 2 games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
Wat een genot om BOTW in 4K/60fps te spelen - de upgrade was gratis met Nintendo Online (+uitbreidingpas). :D Ik ben ooit begonnen aan het spel (2018?), maar nooit écht gespeeld. Gisteravond opnieuw begonnen en ik zit er meteen in! Lekker zen, na een drukke werkdag. :) Tears of The Kingdom ligt ook al klaar. 8)

Wilde eigenlijk eind juni aan 'Death Stranding 2' gaan beginnen, maar die zal even moeten wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 09:06

C4D

2x een switch 2 thuis staan.
Mijn vrouw gaat nogal anders om met spullen/minder frustratie op deze manier.

Wat is de handigste manier om games te delen? Berschikbare informatie is nogal verwarrend...gameshare is blijkbaar alleen voor online games. Primary account kan je ook als secondary op een 2de console instellen, maar zijn de games dan ook te downloaden/gebruiken of moet je telkens primary account omschakelen?

Verder: met Street Fighter (demo) krijg ik een invalid input error op mijn LG G4 (4k resolutie). Als ik een lagere resolutie instel werkt het wel.

Cyperpunk 2077: heb wat moeite met de rechter analogue stick. Zit gewoon te laag, waardoor mijn duim in een rare hoek zit en ik niet goed kan richten. Natuurlijk alleen een probleem in handheld. Hoe lossen jullie dit probleem op?

psn: lupusergo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:14
Gebruiken jullie de originele oplader om de Switch 2 op te laden? Ik heb mijn Switch OLED vrijwel altijd opgeladen met mijn 20W iPhone oplader, maar heb wel eens online gelezen dat non-Nintendo chargers problemen zouden kunnen geven.
Ik heb de originele oplader nu in gebruik voor de Dock maar zoek dus ook iets om hem op te laden wanneer ik hem in handheld mode gebruik. Kan ik hem gewoon met mijn iPhone charger opladen of is het verstandiger om een tweede originele lader te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simone96 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:20:
Gebruiken jullie de originele oplader om de Switch 2 op te laden? Ik heb mijn Switch OLED vrijwel altijd opgeladen met mijn 20W iPhone oplader, maar heb wel eens online gelezen dat non-Nintendo chargers problemen zouden kunnen geven.
Ik heb de originele oplader nu in gebruik voor de Dock maar zoek dus ook iets om hem op te laden wanneer ik hem in handheld mode gebruik. Kan ik hem gewoon met mijn iPhone charger opladen of is het verstandiger om een tweede originele lader te bestellen?
Ik heb tot dusver alleen nog maar handheld zitten gamen, alleen de Switch 2 zelf uit de doos gehaald. Werkt gewoon prima het opladen met de 20W iPhone oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als het geen aliexpress lader is en het wattage is hetzelfde moet dat geen probleem zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwaackie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-06 00:22
Heb nu een klein deel van de welcome tour gespeeld, ben wel onder de indruk van de details en de tech demo's. De welcome tour bevat leuke minigames. Vooral de mogelijkheden van de rumbles zijn echt gaaf (kunnen geluid maken, mario coins!). En mij valt nu ook op dat het geluid in handheld mode zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 08:36

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Iemand ervaring met deze hoesjes of fabrikant?

https://www.bol.com/nl/nl...3p9HGA.4_8.9.ProductTitle

Komt met screenprotector (zelfde plastic laagje die Nintendo bij hun hoesje geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
harydoo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:05:
[...]

ah, helemaal goed! Ik was nog met terugwerkende kracht het forum aan het lezen waar ik gebleven was :)
Haha, dat dacht ik al inderdaad (en herkenbaar) ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• schumi1986
Blijft toch altijd bijzonder om te zien dat mijn hobby niet samen gaat met de hobby van mijn vriendin. Zodra ik iets nieuws in huis neerzet moet dat meteen grondig onderzocht worden, nu al onderweg om de Switch uit zijn Dock te slaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nsZ_rBLjVATRYp_PlYA1QHF-7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wmUkrqkD8Pv7NPf1yt28MfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 08:33
Ik heb op Amazon deze besteld. Niet duur en reviews zijn prima. Meteen 3 stuks ook. Mocht het bagger kwaliteit zijn dan kan ik altijd nog een andere bestellen.

https://amzn.eu/d/9LrXODj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus87nl
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 19:17
Echt een heerlijk apparaat zeg. BOTW in 4k 60fps op LG Oled spelen is wel weer een hele andere ervaring. Met de vorige switch was het onspeelbaar.

Het scherm is wel minder goed, dan de OLED versie. Die kunnen we over twee jaar waarschijnlijk kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus87nl
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 19:17
Vraagje, heeft er iemand nog twee plekken in NSO Family Expansion Pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:40
harydoo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Waar zit dat menu dan in MK.?
Ik heb geen menu met instellingen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rbb-lwdn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Waar zit dat menu dan in MK.?
Ik heb geen menu met instellingen gezien.
Pauzemenu en dan op X drukken voor de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 15:14
Heel fijn apparaat, maar zoals de meeste zeggen.
De behuizing kon voor mij wel iets steviger.
Al zeker voor de prijs dat we betalen.

Binnenkort zal er wel een mod komen voor te 3d printen.

De magnetische controllers zijn wel hemels.
Wifi kon wel iets sneller, maar ga er toch met tijd een internet kabel in pleuren.

No Mans Sky ook maar kopen voor 20 euro, aangezien het toch cross save is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-06 15:45
ryanator schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:27:
Iemand ervaring met deze hoesjes of fabrikant?

https://www.bol.com/nl/nl...3p9HGA.4_8.9.ProductTitle

Komt met screenprotector (zelfde plastic laagje die Nintendo bij hun hoesje geeft)
Die had ik bij Nedgame gekocht. De beschermhoes is prima voor Switch 2 meenemen op reis ofzo. Die meegeleverde screenprotector is waardeloos. De maat is niet goed (ongeveer 1mm te groot) zodat als je het aan de ene kant precies tegen de rand van het scherm aansluit dan gaat het aan de andere kant net over de rand heen en heb je een lucht randje. Verder kreeg ik het ook niet zonder lucht belletjes aangebracht, maar dat kan aan mijn onhandigheid liggen. :P Er wordt geen hulpmiddel of instructie meegeleverd hoe je het zou moeten aanbrengen.
niels2322 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:40:
Ik heb op Amazon deze besteld. Niet duur en reviews zijn prima. Meteen 3 stuks ook. Mocht het bagger kwaliteit zijn dan kan ik altijd nog een andere bestellen.

https://amzn.eu/d/9LrXODj
Deze ook maar besteld als alternatief. Wel met montageframe en nu met 20% korting in de aanbieding. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 06-06-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KBE91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:46:
Heel fijn apparaat, maar zoals de meeste zeggen.
De behuizing kon voor mij wel iets steviger.
Al zeker voor de prijs dat we betalen.

Binnenkort zal er wel een mod komen voor te 3d printen.
Wat kan er steviger aan dan? En wat is er dan voor 3D te printen?

Ik vind het ten opzichte van de Switch OLED wel een stuk groter en daardoor ook wat zwaarder. Dat geeft mij het gevoel dat ik er wat voorzichtiger mee moet omgaan. De Joy-cons zitten magnetisch wel stevig vast aan de Switch 2 ten opzichte van de Joy-cons bij de Switch (OLED). Dus ben benieuwd wat je dan precies bedoelt met een stevigere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54
In het dock gebruik ik originele powercable.

Zit die niet in het dock dan gebruik ik thuis de 65 W powercable van mijn Dell laptop van mijn werkgever.

En als ik onderweg ben gebruik ik een Anker PowerCore+ 20100 welke 30 W doet. Dit lijkt genoeg te zijn om op te laden, maar niet om gelijktijdig te gamen en op te laden. Kon het helaas niet lang testen, omdat de powerbank moet worden opgeladen. Switch 1 kon ik wel gelijktijdig gamen en opladen

En voor het geval er mensen zijn die gaan zeuren over dat er een kleine kier zit tussen de joycons en switch. Dit is blijkbaar correct. Ik zag er heel snel even iets van in de Welcome Tour, maar heb die nog niet lang bekeken.

[ Voor 9% gewijzigd door RollieBollie op 06-06-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 13:17
Haay schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Die had ik bij Nedgame gekocht. De beschermhoes is prima voor Switch 2 meenemen op reis ofzo. Die meegeleverde screenprotector is waardeloos. De maat is niet goed (ongeveer 1mm te groot) zodat als je het aan de ene kant precies tegen de rand van het scherm aansluit dan gaat het aan de andere kant net over de rand heen en heb je een lucht randje. Verder kreeg ik het ook niet zonder lucht belletjes aangebracht, maar dat kan aan mijn onhandigheid liggen. :P Er wordt geen hulpmiddel of instructie meegeleverd hoe je het zou moeten aanbrengen.
Ben juist wel tevreden over de screen protector... Je kan hem makkelijk in twee delen aanbrengen. Voorheen maakte ik de fout om hard met dat doekje te poetsen, maar dat trekt alleen stof aan. Bij de hoes zit ook een handleiding voor het aanbrengen in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
paulus87nl schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:43:
Vraagje, heeft er iemand nog twee plekken in NSO Family Expansion Pack?
Bij cdkeys in de aanbieding, meen 53 euro voor family.
Voor 1 p is 32 euro (gisteren daar gekocht).
https://www.cdkeys.com/nl_nl/nintendo/nintendo-memberships

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 06-06-2025 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-06 15:45
matthijst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:51:
Bij cdkeys in de aanbieding, meen 53 euro voor family.
Voor 1 p is 33 euro (gisteren daar gekocht).
Vanochtend Nintendo Online + Uitbreidingspakket bij CDKeys aangeschaft voor €31,99. Meteen gebruik van gemaakt door Zelda:TOTK 'gratis' te upgraden naar de Switch 2 versie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Tsja. Daar helpt een screenprotector niet tegen. Blijkbaar iemand die voor de views een Switch 2 heeft gekocht en voor een Nintendo store kapot heeft gegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRd2nwr4xC_wfwI1dqahZ0X4peM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCkwlWDAcdy8zg9VHmavOiti.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Avinator schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Ik heb de NeoGrip zelf ook voor de Switch 2 gehaald. Hiervoor ook gehad voor de OG Switch en OLED Switch en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. Bij de Switch 2 merk ik wel dat ik de smallere grips pak omdat hij een stuk groter is en daardoor ook automatisch beter in de hand ligt. Bij de vorige twee pakte ik eerder de zwaardere 'Plus' grip.
Hier ook en ook de screenprotector en case van ze.
Had ze voor de oled ook en was er tevreden mee.
Heb wel de grote grip erop want heb beetje grote handen.
Ben er gewoon tevreden mee.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:04
Super onzinnig. Net als die video van die man met stanleymesjes. Beter niet delen en gewoon geen aandacht aan besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57

Meneer iCy

swarma

Er!k schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:50:
[...]

Ben juist wel tevreden over de screen protector... Je kan hem makkelijk in twee delen aanbrengen. Voorheen maakte ik de fout om hard met dat doekje te poetsen, maar dat trekt alleen stof aan. Bij de hoes zit ook een handleiding voor het aanbrengen in het Nederlands.
Die van hier was ook niet goed uitgesneden, 1mm te groot.

Glass screenprotector komt vandaag binnen en dan kan ik deze screenprotector vervangen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 18:47
Dit is ook echt gewoon lachen, meerijden op een truck en kijken waar ie allemaal naartoe rijdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d34pwZncveTOI2riss6VOi3edm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVbb1d6KxFczDhsY2tkbvvrb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RollieBollie
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:57:
Super onzinnig. Net als die video van die man met stanleymesjes. Beter niet delen en gewoon geen aandacht aan besteden.
Je bedoelt JerryRigEverything? Dit test electronica uit qua gebruik en of het snel kapot gaat. Vind ik op zich wel een goede reden om dan met mesjes het scherm te bewerken. Ik ben redelijk zuinig op mijn appparatuur, maar vind het wel fijn te weten dat bijv een zandkorrel een kras kan opleveren zodat ik met dat apparaat nog zuiniger moet/wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geen twijfel meer dus of het scherm van kunststof of van glas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bij de Switch OLED altijd gewoon de 20W oplader van Apple gebruikt, maar als ik het goed zag staat er op die adapter van de Switch 2 maar liefst 60W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RollieBollie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Je bedoelt JerryRigEverything? Dit test electronica uit qua gebruik en of het snel kapot gaat. Vind ik op zich wel een goede reden om dan met mesjes het scherm te bewerken. Ik ben redelijk zuinig op mijn appparatuur, maar vind het wel fijn te weten dat bijv een zandkorrel een kras kan opleveren zodat ik met dat apparaat nog zuiniger moet/wil zijn.
Ja belachelijke mening om dat onzinnig te noemen. Dan kan je alles wel onzinnig noemen.

Je Switch (of welk apparaat ook) slopen enkel en alleen om de views is wel gewoon kansloos natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 06-06-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
Vraagje voor de Tweakers die de Switch 2 aan een surround sound-setup hebben hangen: Vinden jullie het volume ook zo laag? :s

Mijn Switch 2 hangt hier aan een Sonos 5.1-setup (1x ARC, 2x Play: 1 en 1x SUB), maar het volume is heel zacht i.t.t. andere inputs. Waar ik bij de PlayStation 5 Pro genoegen kan nemen met een volume van 10-12%, moet ik bij de Switch 2 het volume toch al snel naar de 16-18% gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:14
THE_BASE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Bij de Switch OLED altijd gewoon de 20W oplader van Apple gebruikt, maar als ik het goed zag staat er op die adapter van de Switch 2 maar liefst 60W.
Daar kwam ik net inderdaad ook achter. Ik heb dus zojuist toch maar een tweede besteld, want voor een 60W charger vind ik hem dan nog niet zo heel duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:02
[...]

I AM VERY DISAPPOINTED kan ik niet verder uitleggen als ragebait. "Nintendo Switch 2 LCD tech review" levert gewoon minder kliks op. Verder brand ik hem ook helemaal niet af. Dat maak jij ervan.

Ontopic: Ik vind het scherm er in mijn (kleurenblinde :+ ) ogen er goed uit zien. Ook naast de OLED die ik hier heb liggen. Ik denk zelfs dat het overgrote deel van de gebruikers weinig verschil ziet. De stap tussen de originele switch en de OLED was groot en echt wel duidelijk te noemen. Tussen de OLED en deze is denk ik voor de 'gemiddelde' gebruiker weinig verschil. Dan is dat tientjes werk om de kleinere percentages gebruikers die wel verschil zien tevreden te houden op al die gebruikers natuurlijk miljoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 15:14
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Wat kan er steviger aan dan? En wat is er dan voor 3D te printen?

Ik vind het ten opzichte van de Switch OLED wel een stuk groter en daardoor ook wat zwaarder. Dat geeft mij het gevoel dat ik er wat voorzichtiger mee moet omgaan. De Joy-cons zitten magnetisch wel stevig vast aan de Switch 2 ten opzichte van de Joy-cons bij de Switch (OLED). Dus ben benieuwd wat je dan precies bedoelt met een stevigere behuizing.
De voorkant van de dock voelt enorm wiebelig aan bij mij.
Toen ik hem eruit nam, voelde ik al hoe fragile die voorkant was.
Precies of er is geprint zonder al te veel infill ( in 3d printer termen )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:56
RollieBollie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:55:
Tsja. Daar helpt een screenprotector niet tegen. Blijkbaar iemand die voor de views een Switch 2 heeft gekocht en voor een Nintendo store kapot heeft gegooid.

[Afbeelding]
Blijf toch mooi om te zien hoever we na 300.000 jaar mensheid zijn gekomen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 00:34
Switch 2 wil blijkbaar niet naar 120fps als je in docked mode naar 1080p gaat.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Tussen de vreugde door hier een wat minder rooskleurig bericht, zit hier redelijk in zak en as met een probleem die zich met rasse schreden doorontwikkelt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fDXKw9GbHmP1yBU-9yf8cXmQpg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/luxigWafNSIxixYpBy00aaLZ.jpg?f=user_large

Ben inmiddels een kleine 33 jaar bezig met Link to the Past op de Super Nintendo en lees nu dat er alwéér een nieuwe spelcomputer van Nintendo uitgegeven is.

Het door mij te overbruggen technologische gat wordt steeds groter en tot overmaat van ramp is de Nintendo 64 met Ocarina of Time (waar ik al enige tijd naartoe werk als doel) blijkbaar niet meer leverbaar bij Bart Smit?

Sterker nog; was enige tijd geleden op bezoek gegaan bij het pand van Bart Smit, waar ik in 1992 mijn Super Nintendo heb gekocht, maar tot mijn grote schrik heeft Bart een carrière switch gemaakt en is hij een bakkerij begonnen. De vriendelijke jongedame achter de toonbank had geen idee waar ik het over had toen ik vroeg of Bart toevallig ook aanwezig was... Ondanks haar begrip en geduldige houding bedroop mij toch het gevoel dat ze me als vreemde eend in de bijt beschouwde. Als schrale troost maar een stokbroodje filet americain meegenomen. Ze accepteren geen guldens meer kwam ik achter. Gelukkig de bankpas mee.

Lang verhaal kort; geen idee hoe ik dit ooit nog ga inhalen...

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:51
outlandos schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Een Lexar Play PRO is te koop met 512GB. Persoonlijk zou ik nog even wachten tot er wat meer aanbieders zijn, nu is het allemaal nog erg prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
RollieBollie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Mee eens, die man is zeker geen onzin!
Hij laat juist heel goed zien hoe sterk de schermen + apparaten zijn, een fijne Youtuber die erg nuttig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hcQd schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Een Lexar Play PRO is te koop met 512GB. Persoonlijk zou ik nog even wachten tot er wat meer aanbieders zijn, nu is het allemaal nog erg prijzig.
Geld maakt me niet zo snel iets uit, maar ik weiger 200 euro neer te leggen voor 512 gb :). Dus ik volg je advies en wacht nog even. Ga voor nu wel de 256 halen voor 5 tientjes en het daarmee voorlopig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 20-06 10:12
Ik ga niet zeiken dat ik WW niet fullscreen kan spelen, want wat een intens geluk dat ik na al die jaren weer eens WW kan spelen. En wat ziet het er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[...]

het verbaasde me inderdaad hoe de mensen hier reageerden op de HDR kritiek. ik heb het idee dat sommige mensen niet weten hoe HDR eruit hoort te zien en hoe het werkt. daarna de discussie maar gestopt, heeft geen zin hier merk ik.

Hrt niveau is: "jaa maar mijn scherm ziet er toch supermooi uit??? Wat is het probleem?? " :+

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 06-06-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:04
outlandos schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Ja belachelijke mening om dat onzinnig te noemen. Dan kan je alles wel onzinnig noemen.

Je Switch (of welk apparaat ook) slopen enkel en alleen om de views is wel gewoon kansloos natuurlijk.
Het is allebei gewoon zonde van de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb dus direct een SD kaart(256GB) gekocht, maar je kan de standaardopslag locatie niet aanpassen zag ik. Hij installeert standaard alles op de SD kaart.

Opzich geen drama, want alles loopt vloeiend, maar weet iemand of dat op een andere manier kan? Of kijk ik over een instelling heen?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1 ... 75 ... 96 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4