Game opstarten en via het menu zelf doen. Evt settings of hoofdmenupaulr84 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:43:
[...]
Ik dacht dat de Switch 2 upgrade van Hogwarts Legacy zichtbaar zou worden in de shop als je in bezit bent van de Switch 1 versie. Of beter gezegd; de prijs van Hogwarts Legacy in de shop zou dalen naar €10,-. Iemand hier ervaring mee?
had jij deze ook? (van 4)L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:43:
[...]
Die lijkt me ook prima. Ziet er exact hetzelfde uit, maar 3 screenprotectors inplaats van 4. Ik had de screenprotector vandaag in een keer goed geplaatst.
Ja ik had de ivoler een paar weken terug al besteld. Goede ervaringen mee op de Switch OLED en ging ook top bij de Switch 2.
Ik geloof niet dat 20 a 30 euro voor een screenprotector betalen zin heeft. Dus een tientje is prima. En die van 3 stuks is ook prima verwacht ik.
[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 05-06-2025 19:54 ]
Dennis1812 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:47:
De Qware koppel verkoop.
Maar oprecht, waarom zit er geen gebruiksaanwijzing bij de hoes?
Kan iemand vertellen hoe ze dit bedacht hebben? De stukken eruit duwen had ik al bedacht.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/OjN4Eu08NnUmPUDURbbBMkHe.jpg?f=fotoalbum_large)
1. Switch
2. Dock
3. Joycon grip
4. Geen idee
Denk ik.
Held van de avond. Die sla ik op voor naslagRaem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:54:
[...]
[Afbeelding]
1. Switch
2. Dock
3. Joycon grip
4. Geen idee
Denk ik.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Inderdaad.cooLopke schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:33:
2 vragen hier:
1. Heb een glazen screenprotector van spugen gekocht. Ik vermoed dat ik die gewoon over die built in folie kan plakken die standaard op de switch geplakt lijkt te zijn? Iemand dit al gedaan? Die built in folie mag je er blijkbaar ook niet afhalen had ik ergens gelezen, vandaar.
Je kan een manuele transfer doen vanaf de OLED van de specifieke save game (uitleg).2. Ik heb momenteel een gewone switch en een switch OLED. Ben met Zelda echoes of wisdom op de OLED aan het spelen. Maar ga vermoedelijk een system transfer van de originele switch doen omdat daar het meeste van savegames op staat, maar hoe kan ik dan Zelda van de switch OLED nog overzetten. Of koop ik gewoon beter een Nintendo Online abo om cloudsaves te hebben zodat ik op de OLED en nog op de switch 2 de save data heb of werkt dat zo niet?
Meer info over hoe het werkt vind je hier (dank je Google).paulr84 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:43:
[...]
Ik dacht dat de Switch 2 upgrade van Hogwarts Legacy zichtbaar zou worden in de shop als je in bezit bent van de Switch 1 versie. Of beter gezegd; de prijs van Hogwarts Legacy in de shop zou dalen naar €10,-. Iemand hier ervaring mee?
ik heb super mario 3D world en super mario bros deluxe geinstalleerd. ik neem aan dat de gratis 4K versie vanzelf wordt meegenomen tijdens het downloaden? of moet ik ergens een aparte pack downloaden?
Gaat automatisch als de game om een update vraagt.Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:59:
ik heb super mario 3D world en super mario bros deluxe geinstalleerd. ik neem aan dat de gratis 4K versie vanzelf wordt meegenomen tijdens het downloaden? of moet ik ergens een aparte pack downloaden?
Ook even een vraag. Ik heb net de Switch 2 ingesteld met mijn Nintendo account en Mario Kart gedownload. Ik heb geen system transfer gedaan vanaf mijn Switch, omdat ik niet perse iets over wilde zetten.
Nu wil ik Mario Kart starten en zegt hij dat ik de Virtual game card naar de Switch 2 moet laden om te kunnen spelen en moet ik verbinden met mijn Switch 1. Waarom is dit? Staat mijn Switch 1 dan nog als primair ofzo? Kan ik dit ergens aanpassen?
Nu wil ik Mario Kart starten en zegt hij dat ik de Virtual game card naar de Switch 2 moet laden om te kunnen spelen en moet ik verbinden met mijn Switch 1. Waarom is dit? Staat mijn Switch 1 dan nog als primair ofzo? Kan ik dit ergens aanpassen?
GameCube controller werkt wel in F-Zero 99, maar de l/r knoppen kan je dus niet gebruiken om gas te geven.
Dit kan je niet aanpassen. Viirtual Game Cards is de opvolger van primair/secundair. Bij het Virtual Game Card menu kan je de Switch 2 pairen met de Switch 1. Vervolgens kan je Mario Kart World laden.Raem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:01:
Ook even een vraag. Ik heb net de Switch 2 ingesteld met mijn Nintendo account en Mario Kart gedownload. Ik heb geen system transfer gedaan vanaf mijn Switch, omdat ik niet perse iets over wilde zetten.
Als ik het goed herinner moet je even met de Switch 1 inloggen in de e-shop en dan in de accountinstellingen je switch afmelden als primaire console. Daarna inloggen op de e-shop met de Switch 2 die dan automatisch de primaire console wordt.Raem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:01:
/f/image/AWRQlDBHsTO6RvkUHCxAGpsp.png?f=fotoalbum_large)
Nog steeds niet helemaal duidelijk: kan ik de Switch als nieuw instellen en daarna gamesaves als overdracht, zonder cloud, overzetten?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Oké, die GL/GR-knoppen op de Pro 2-controller zijn wel goud! Heb net in ‘Breath of The Wild’ de sprint-knop gekoppeld aan de GR-knop en dat is stukken beter.
Maar dat pairen is dus verplicht, omdat mijn account nog actief staat op de Switch 1?L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:05:
[...]
Dit kan je niet aanpassen. Viirtual Game Cards is de opvolger van primair/secundair. Bij het Virtual Game Card menu kan je de Switch 2 pairen met de Switch 1. Vervolgens kan je Mario Kart World laden.
En is dat enmalig? Als ik nu een tweede game digitaal aanschaf werkt die wel meteen op mijn Switch 2?
Hoi allemaal
Als er Tweakers zijn die Switch Online + Expansion Pack willen delen dan kan dat ik heb
Nog een paar plekjes over
Stuur me even een berichtje
Helaas vol geen plekjes meer over
Als er Tweakers zijn die Switch Online + Expansion Pack willen delen dan kan dat ik heb
Nog een paar plekjes over
Stuur me even een berichtje
Helaas vol geen plekjes meer over
[ Voor 11% gewijzigd door rjn27 op 05-06-2025 22:02 ]
Meer mensen die last van kramp krijgen met de Pro controller?
Sowieso heel erg wennen met die GL en GR knoppen. Die druk ik steeds in dus ik kan me niet voorstellen dat ik daar ooit functies aan ga toe wijzen.
Sowieso heel erg wennen met die GL en GR knoppen. Die druk ik steeds in dus ik kan me niet voorstellen dat ik daar ooit functies aan ga toe wijzen.
Dat is het oude systeem. We hebben nu Virtual Game Cards. Door de games zelf te laden op de console is het zeg maar per game primair.Geemfriekq schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:08:
[...]
Als ik het goed herinner moet je even met de Switch 1 inloggen in de e-shop en dan in de accountinstellingen je switch afmelden als primaire console. Daarna inloggen op de e-shop met de Switch 2 die dan automatisch de primaire console wordt.
[Afbeelding]
Ook kan je bij user settings bij je profiel/account pagina naar Online License Settings. Zet je daar Use Online Licences aan dan kan je je gekochte games ook spelen als je verbonden bent met het internet. Dan hoeven ze niet geladen te zijn. Soort van secundair.
Ja, mijn handen krampen ook helaas… oude Pro controller is net iets groter en ligt voor mij beter in de hand.aesop schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:11:
Meer mensen die last van kramp krijgen met de Pro controller?
Jammer, want de sticks van de nieuwe Pro controller zijn veel smoother.
Pairen is eenmalig. Game daarna even laden en dan werkt het op je Switch 2. Lees ook even mijn comment hierboven.Raem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:09:
[...]
Maar dat pairen is dus verplicht, omdat mijn account nog actief staat op de Switch 1?
En is dat enmalig? Als ik nu een tweede game digitaal aanschaf werkt die wel meteen op mijn Switch 2?
Het screenshot is gerelateerd aan de virtual game cards (daarom heet het nu Pass enabled console en niet meer primary), als je die instructies volgt hoef je niet de gamecards van je oude switch te wisselen maar worden ze eerst aan de Switch 2 gekoppeld en moet je ze ontkoppelen en overzetten naar de oude switch als je dat zou willen.L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:12:
[...]
Dat is het oude systeem. We hebben nu Virtual Game Cards. Door de games zelf te laden op de console is het zeg maar per game primair.
Ook kan je bij user settings bij je profiel/account pagina naar Online License Settings. Zet je daar Use Online Licences aan dan kan je je gekochte games ook spelen als je verbonden bent met het internet. Dan hoeven ze niet geladen te zijn. Soort van secundair.
Goed nieuws voor 8Bitdo Ultimate eigenaren er is een Beta firmware beschikbaar, die heb ik zelf geïnstalleerd en de controller werkt nu perfect.
---
V1
https://www.8bitdo.com/ultimate-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/UltimateBL111B1.zip
V2
https://www.8bitdo.com/ultimate-2-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/V2UltimateBL104B15.zip
1C
https://www.8bitdo.com/ultimate-c-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS107B1.zip
2C
https://www.8bitdo.com/ultimate-2c-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS2V101B1.zip
Ensure SWITCH "Pro Controller Wired Communication" is enabled on the Switch 2
From the HOME Menu select "System Settings" > "Controllers and Sensors." Select "Pro Controller Wired Communication" to enable this feature.
*Reboot the Switch console(Hold POWER 10sec).
Sincere wishes.
------------------------------
Jimmyi
8BitDo Support
---
Bron: Reddit
Edit:
De Switch rebooten was niet nodig, scheelt men weer een stap!
---
V1
https://www.8bitdo.com/ultimate-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/UltimateBL111B1.zip
V2
https://www.8bitdo.com/ultimate-2-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/V2UltimateBL104B15.zip
1C
https://www.8bitdo.com/ultimate-c-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS107B1.zip
2C
https://www.8bitdo.com/ultimate-2c-bluetooth-controller
https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS2V101B1.zip
Ensure SWITCH "Pro Controller Wired Communication" is enabled on the Switch 2
From the HOME Menu select "System Settings" > "Controllers and Sensors." Select "Pro Controller Wired Communication" to enable this feature.
*Reboot the Switch console(Hold POWER 10sec).
Sincere wishes.
------------------------------
Jimmyi
8BitDo Support
---
Bron: Reddit
Edit:
De Switch rebooten was niet nodig, scheelt men weer een stap!
Switch een uur geleden mogen ontvangen en rond 20:00 lekker klaargemaakt. Meteen de amFilm onetouch screen protector erop gedaan, was echt 2 tellen werk 
Daarna inloggen en direct Mario Kart en de Tears of the Kingdom Switch 2 upgrade downloaden, ging echt razendsnel, zelfs op wifi. Zo alleen nog even Pokemon Scarlet erop zetten en dan ben ik klaar voor nu.
Had de Switch 1 volledig gereset en verkocht, dus kon geen system transfer doen. Toegegeven ook niet meer aan gedacht maar had sowieso vrijwel niks op de S1 staan.
Waar ik me alleen aan erger is dat het scherm een redelijk stuk boven de dock uitsteekt xD
Daarna inloggen en direct Mario Kart en de Tears of the Kingdom Switch 2 upgrade downloaden, ging echt razendsnel, zelfs op wifi. Zo alleen nog even Pokemon Scarlet erop zetten en dan ben ik klaar voor nu.
Had de Switch 1 volledig gereset en verkocht, dus kon geen system transfer doen. Toegegeven ook niet meer aan gedacht maar had sowieso vrijwel niks op de S1 staan.
Waar ik me alleen aan erger is dat het scherm een redelijk stuk boven de dock uitsteekt xD
Gewoon aangeven dat je het systeem niet meer in bezit hebt is het snelst.Raem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:01:
Nog een video die Backwards Compatibility test :
Voor online gamen moet NAT-traversal werken, als je STUN blokkeert op je gastennetwerk krijg je problemen als je daar de Switch mee verbindt.ChiMan schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:44:
Is het verstandig om de Switch 2 met het gastnetwerk te verbinden, het gewone netwerk of maakt het helemaal niet uit?
Op switch 1 neem ik dan aan?L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:18:
[...]
System settings -> Data Management -> Transfer Your Save Data
Allebei dezelfde menu's. Ik heb alles in het Engels staan, dus weet niet hoe het in het Nederlands genoemd word. Loop je daar tegen aan?
FOTOOOOS???
5 euro op je muil gauw.
Gevonden! Laatste vraag: kan mijn vriendin na de savegame transfer nog wel gewoon doorspelen met haar save op switch 1?L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:29:
[...]
Allebei dezelfde menu's. Ik heb alles in het Engels staan, dus weet niet hoe het in het Nederlands genoemd word. Loop je daar tegen aan?
Oh, kon dat ook?NotSoSteady schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:20:
[...]
Gewoon aangeven dat je het systeem niet meer in bezit hebt is het snelst.
Oei. Het is niet kopiëren, maar overzetten. Dus wil je verder op de andere Switch dan moet je het weer terugzetten.hotymoty schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:35:
[...]
Gevonden! Laatste vraag: kan mijn vriendin na de savegame transfer nog wel gewoon doorspelen met haar save op switch 1?
Heb je Nintendo Switch Online en save data in de cloud dan kan je het wel een soort van kopiëren, maar dan wordt een van de twee save games niet meer gebackupt in de cloud.
Omdat je graag Mario Kart World op de Switch 1 wil spelen? Zou toch tof zijnRaem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:36:
[...]
Oh, kon dat ook?Nouja, maakt opzich ook niet zoveel uit. Heb ze nu gekoppeld. Maar was enigzins verbaasd dat die voor Switch 2 games niet automatisch de virtual game koppelt aan de Switch 2. Waarom zou ik die immers op de Switch 1 inladen?
Ik moet even kijken hoe het dan met nieuwe aankopen gaat. Anders de tip van @Geemfriekq gebruiken. Maar zou het wel logisch vinden dat als je een game op de eShop van de Switch 2 koopt dat het ook automatisch geladen is voor dat systeem. Wellicht ging dat bij Mario Kart World niet omdat we eerst nog de Virtual Game Cards moesten pairen.
deze doen altijd pijn
brrr
sommige dingen vallen wat tegen
sommige dingen vallen wat tegen
Ik kijk graag naar Jerry zijn video's, maar deze sla ik over.
Fijn dat Bayo 3 beter draait op de Switch 2.JackAvery schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:23:
Nog een video die Backwards Compatibility test :
[YouTube: Switch 2 Backwards Compatibility is Amazing (Frame Rates & Load Times Tested)]
Daar zit ik dan met m’n 38 jaar, met een grote glimlach terwijl ik een dikke aap op een veel te kleine motor bestuur 
Eerste indruk van zowel de Switch 2 als Mario Kart World is zeer positief!
Eerste indruk van zowel de Switch 2 als Mario Kart World is zeer positief!
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik heb Mario Odyssey via MP aangeschaft voor de S2, heb nooit een S1 gehad. Systeem is dus ook nieuw voor me. Heb net Mario Party Jamboree getest, en die werkt prima. Odyssey wordt wel herkend, maar als ik de game start bevriest het hele systeem. Iemand die dit probleem herkent?
Ik ben toch malle pietje niet!
Net de dock geinstalleerd, die paste echt nog maar net in mijn tv meubel (Ikea Byas). Ik struggle nu wel nogal om de Switch aan te zetten als hij in de dock zit. Ik heb een oude Pro controller maar daarmee kan ik hem niet aanzetten. Is er een makkelijkere manier dan eerst de joycons eraf halen, hem daarmee aanzetten en dan switchen naar de pro controller?
Hartelijk bedankt! Hij deed niets meer hier en telde alleen maar op. Nu van 47 uur naar 17 minuten. Mario Kart World, here we come!GhostySpade schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:08:
[...]
Had hetzelfde probleem en vond de oplossing in het handmatig instellen van de dns (heb google gebruikt). Fortnite (35 gb) ging van 3.5 uur naar minder dan 0.5 uur. Zie video:
YouTube: How To Get Faster Download Speed For Nintendo Switch In 2025 (10X Yo...
Je joycons naast je pro controller leggenSimone96 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:00:
Net de dock geinstalleerd, die paste echt nog maar net in mijn tv meubel (Ikea Byas). Ik struggle nu wel nogal om de Switch aan te zetten als hij in de dock zit. Ik heb een oude Pro controller maar daarmee kan ik hem niet aanzetten. Is er een makkelijkere manier dan eerst de joycons eraf halen, hem daarmee aanzetten en dan switchen naar de pro controller?
Een nieuwe pro controller kan de Switch wel aanzetten. Het is nog even afwachten of er third-party controllers zijn die deze functie (gaan) hebben.
Vinden jullie MKW ook zo saai? Veel te grote banen met rechte stukken die voelen als mijn dagelijkse commute naar kantoor.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bij mij start die normaal op.The Legend schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:00:
Ik heb Mario Odyssey via MP aangeschaft voor de S2, heb nooit een S1 gehad. Systeem is dus ook nieuw voor me. Heb net Mario Party Jamboree getest, en die werkt prima. Odyssey wordt wel herkend, maar als ik de game start bevriest het hele systeem. Iemand die dit probleem herkent?
Wat je kan doen is de cartridge eruit halen, de contactjes schoonmaken met 96% isopropyl alcohol, en dan opnieuw proberen. (Of even met je vingers over de contacten wrijven, dat wil ook wel eens helpen
iemand hier de zelda upgradepack al uitgeprobeerd? hoe presteert de NS2?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 05-06-2025 21:11 ]
Ik moet er ook nog even aan wennen, tot nu toe meer plezier met fast fusion:)Phusebox schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:04:
Vinden jullie MKW ook zo saai? Veel te grote banen met rechte stukken die voelen als mijn dagelijkse commute naar kantoor.
Playstation 5
Ik begin netjes op 50cc en dan is het idd vrij makkelijk en traag. Ik neem aan dat het hectische wordt bij 150cc en helemaal online.Phusebox schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:04:
Thanks! En klopt het dat de wagentjes continue naar rechts trekken ipv gewoon rechtdoor gaan of is dit een extreme vorm van stickdrift?Geemfriekq schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:58:
[...]
Je kunt als het goed is de knoppen re-mappen per game dus als je echt met de triggers wilt rijden kun je de mapping omwisselen met de A en B knoppen. Houd er dan wel rekening mee dat je dan ook de triggers moet gebruiken om in de menu’s te navigeren in Mario Kart!
Top.Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:10:
Nee dat hoort niet.D-Ed schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:14:
[...]
Thanks! En klopt het dat de wagentjes continue naar rechts trekken ipv gewoon rechtdoor gaan of is dit een extreme vorm van stickdrift?
Heel goed, ben nu begonnen met Breath of the Wild.Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:10:
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
H.Boss schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:16:
[...]
Heel goed, ben nu begonnen met Breath of the Wild.
qua prestatie of ook qua ooglust?
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 05-06-2025 21:17 ]
Zijn er ook mensen die dit apparaat uitsluitend als handheld gebruiken? Mijn HDMI-poorten zijn al bezet door de Xbox Series X en de PS5. Voor mij zou dit ideaal zijn als online handheld, zodat ik lekker ontspannen op de bank kan gamen zonder de tv aan te hoeven zetten. Bovendien denk ik niet dat ik echt onder de indruk zou raken van 1080p op een 65 inch 4K OLED – veel te veel pixels voor die resolutie.
Switch tussenzetten, problem solvedDeJurist schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:19:
Zijn er ook mensen die dit apparaat uitsluitend als handheld gebruiken? Mijn HDMI-poorten zijn al bezet door de Xbox Series X en de PS5. Voor mij zou dit ideaal zijn als online handheld, zodat ik lekker ontspannen op de bank kan gamen zonder de tv aan te hoeven zetten. Bovendien denk ik niet dat ik echt onder de indruk zou raken van 1080p op een 65 inch 4K OLED – veel te veel pixels voor die resolutie.
Een uh... HDMI switch he
Fast fusion is wel een heerlijke game zeg, wat een graphics! Speel met de pro controller en ook de de Gamecube controller speelt het goed! Verder tot nu toe Zelda BOTW, Mario Kart World en Donkey Kong Tropical Freeze gespeeld. Ben zeer te spreken over de S2.
Heb HDR wel uitgezet op de S2, want alles was zo overbelicht in alle games. Echt lelijk.
Heb HDR wel uitgezet op de S2, want alles was zo overbelicht in alle games. Echt lelijk.
Online doe ik sowieso niet.aesop schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:12:
[...]
Ik begin netjes op 50cc en dan is het idd vrij makkelijk en traag. Ik neem aan dat het hectische wordt bij 150cc en helemaal online.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Knopje linksboven op de Switch zelf, of kun je daar niet bij?Simone96 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:00:
Ik.kom er ook niet echt uit met die hdr settings maar als ik het uit zet wordt het wel heel donker?H.Boss schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:21:
Fast fusion is wel een heerlijke game zeg, wat een graphics! Speel met de pro controller en ook de de Gamecube controller speelt het goed! Verder tot nu toe Zelda BOTW, Mario Kart World en Donkey Kong Tropical Freeze gespeeld. Ben zeer te spreken over de S2.
Playstation 5
zag al meteen dat de HDR-weergave niet klopte.
YouTube: A Very Poor LCD Display / No Real HDR Support - Switch 2 HDR Tested ...
YouTube: A Very Poor LCD Display / No Real HDR Support - Switch 2 HDR Tested ...
[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 05-06-2025 21:36 ]
Waarom niet? Is geweldig chaotisch en leuk om te doen.
Weet iemand of zelda notes te resetten is? Ik wou graag met een schone lei beginnen maar hij heeft helaas data opgehaald van een oude save zoals aantal keren dood welke vijanden aantal speel uren etc
komen mijn saves pas terug als ik NSO neem? mijn saves zijn weg.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 05-06-2025 21:34 ]
Deze man doet clickbait. Zeuren om het zeuren. Scherm is prima.Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Heb je niet per ongeluk tilt controls aangezet?D-Ed schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
[...]
Nee dat dacht ik al inderdaad... damn, morgen even terug naar de MM..
Ja, ik speel nu voornamelijk op de TV(LG OLED), maar vindt het met HDR echt zo lelijk. En is voor mij niet te donker. Handheld moet ik even checken.Stylze schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
[...]
Ik.kom er ook niet echt uit met die hdr settings maar als ik het uit zet wordt het wel heel donker?
Scherm is echt goed, en op een HDR scherm / monitor zijn de HDR instellingen echt meer dan prima.Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
Die gast is gewoon aan het opruien, en mensen zoals jij voor het blok zetten met "onderbuik" gevoelens.
Dit was bij de SNES echt een must, even een keer aan de onderkant van de cartridge blazenSir_Lion schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:07:
[...]
Bij mij start die normaal op.
Wat je kan doen is de cartridge eruit halen, de contactjes schoonmaken met 96% isopropyl alcohol, en dan opnieuw proberen. (Of even met je vingers over de contacten wrijven, dat wil ook wel eens helpen).
Standaard staat ‘smart steering’ aan, dat houdt je automatisch op de baan/weg. Kun je bij het selecteren van je kart uitzetten door op Y te drukken (of misschien is het X).D-Ed schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
[...]
Merken meer mensen dat hun Switch 2 vrij heet wordt? Net paar uur Mario Kart World gespeeld, terwijl de console in een tv-meubel staat waar slechts een cm boven de console vrij is (waar de warmte de console verlaat). Verder wel open aan de voorkant, maar ik vraag me af of het wellicht slimmer is om ‘m ergens anders neer te zetten.
Klopt, merkte ik ook.Jixreme schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:41:
Merken meer mensen dat hun Switch 2 vrij heet wordt? Net paar uur Mario Kart World gespeeld, terwijl de console in een tv-meubel staat waar slechts een cm boven de console vrij is (waar de warmte de console verlaat). Verder wel open aan de voorkant, maar ik vraag me af of het wellicht slimmer is om ‘m ergens anders neer te zetten.
Ik ben sowieso sceptisch over een open wereld Mario Kart. Dat gevoel heb ik nu ook en het helpt niet dat ik die grote rechte stukken met 50CC afleg.Phusebox schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:04:
Vandaag gewoon bij de MediaMarkt zonder reservering een Switch 2 kunnen halen.
Net een paar potjes Mario Kart gedaan, het is weer vanouds goed. Ondertussen loopt de download voor Breath of the Wild upgrade pack.
BOTW nooit kunnen uitspelen vanwege de grote backlog, heeft die toch nog nut gehad.
Net een paar potjes Mario Kart gedaan, het is weer vanouds goed. Ondertussen loopt de download voor Breath of the Wild upgrade pack.
BOTW nooit kunnen uitspelen vanwege de grote backlog, heeft die toch nog nut gehad.
Lelijk kan ik niet zeggen maar ik vind het ook echt overbelicht op mijn LG.H.Boss schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:38:
[...]
Ja, ik speel nu voornamelijk op de TV(LG OLED), maar vindt het met HDR echt zo lelijk. En is voor mij niet te donker. Handheld moet ik even checken.
Morgen maar eens kijken of het zonder HDR er beter uitziet.
Untappd: Kapitein_Merijn
Dank en @RaemNvM schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Standaard staat ‘smart steering’ aan, dat houdt je automatisch op de baan/weg. Kun je bij het selecteren van je kart uitzetten door op Y te drukken (of misschien is het X).

Niet te snel. Dat klinkt alsof je bij de instellingen Tilt Controls hebt aan staan. Dit is in ieder precies hetzelfde probleem wat ik tien keer bij Mario Kart 8 Deluxe heb voorbij zien komen. Je denkt aan drift, maar je hangt waarschijnlijk naar rechts en hebt dus Tilt Control aan staan. Zo niet dan naar de MMD-Ed schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:
[...]
Edit: Ah al opgelost gelukkig.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 05-06-2025 21:49 ]
Iemand met een Samsung setup (QLED tv en soundbar) die surround sound aan de praat heeft gekregen?
Kreeg het met switch 1 ook niet voor elkaar. Switch is met HDMI aangesloten op HDMI 3 poort van tv. Tv HDMI poort 3 (eARC) naar soundbar.
Alles geprobeerd qua instellingen op tv: PCM, auto, passthrough. Geluid blijft maar stereo.
Kreeg het met switch 1 ook niet voor elkaar. Switch is met HDMI aangesloten op HDMI 3 poort van tv. Tv HDMI poort 3 (eARC) naar soundbar.
Alles geprobeerd qua instellingen op tv: PCM, auto, passthrough. Geluid blijft maar stereo.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Zelfde HDMI kabel als van de Switch 1 gebruikt of de nieuwe die bij de Switch 2 zat?Twee Dee schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:49:
Iemand met een Samsung setup (QLED tv en soundbar) die surround sound aan de praat heeft gekregen?
De nieuwe. Switch 1 staat er nog gewoon naastIke. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Zelfde HDMI kabel als van de Switch 1 gebruikt of de nieuwe die bij de Switch 2 zat?
Props voor Nintendo dat het installeren en overzetten vanaf de S1 zo snel en soepel gaat👌🏻 Zeer content met de aankoop😃
Lukt mij ook niet.Twee Dee schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:49:
Klopt ook met mijn sony a95l komt er enkel stereo over earc richting mijn denon ongeacht de instelling.
Dus waarom er een 5.1 pcm instelling audio uit is die niet werkt??
Vandaag is hier de NS2 ook binnengekomen. Samen met de NS1 nu dus 2 keer een Switch in huis en daarmee ook maar een upgrade gemaakt naar het Nintendo Online familie abonnement. Kunnen de twee kids tegen en met elkaar spelen.
We hebben even snel de nieuwe Mario Kart getest en ook Minecraft en Fortnite geprobeerd om te kijken hoe soepel die draaien. Het verschil met de NS1 is echt bizar.
We hebben even snel de nieuwe Mario Kart getest en ook Minecraft en Fortnite geprobeerd om te kijken hoe soepel die draaien. Het verschil met de NS1 is echt bizar.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Staat TV instelling audio op ‘ Pass-Through’? Welke TV en soundbar heb je?Ike. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Zelfde HDMI kabel als van de Switch 1 gebruikt of de nieuwe die bij de Switch 2 zat?
Fast Fusion is echt uber tof voor die paar euro! Ongekend dat dit kan voor dat geld wat ze ervoor vragen! 9/10 voor die game hiero!
In het menu van de S2 de HDR helderheid calibratie gedaan? Met dat zonnetje icoon? Die heb ik flink lager moeten zetten. Ook een LG (g5) hierKapitein Merijn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:44:
[...]
Lelijk kan ik niet zeggen maar ik vind het ook echt overbelicht op mijn LG.
Yes ook passthrough geprobeerd.Ike. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:59:
[...]
Staat TV instelling audio op ‘ Pass-Through’? Welke TV en soundbar heb je?
Soundbar Q950A, tv QLED QE65Q95T.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Switch 2 en 5 ghz WiFi? Hier blijft hij maar op 2.4Ghz verbinden..
Ik heb hem aan de rechterkant gedaan tot hij “weg” was en links nog iets zichtbaar. Leek mij de bedoeling?Farabi schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:40:
Hoe hebben jullie deze HDR instelling gedaan? Als ik de instructie volg, dan verdwijnen ze bijna beide op mijn oled tv.
[Afbeelding]
Ik heb met de switch 1 ook issues gehad met surround sound. Wel een andere setup (LG C2 + Sonos), maar bij mij werkt surround alleen via HDMI 1 met de switch. Ondanks dat alle poorten (behalve de earc) exact hetzelfde zouden moeten zijn, en andere apparaten prima surround geven door de overige HDMI poorten.
Wellicht even wat poortjes proberen te wisselen dus…
Ik had hetzelfde op mijn LG OLED, even de instellingen doorgespit en bij HDR aangepast dat ie deze alleen toepast met compatible software. Default instelling is Always On en dan ziet er inderdaad niet uit.Kapitein Merijn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:44:
[...]
Lelijk kan ik niet zeggen maar ik vind het ook echt overbelicht op mijn LG.
Yep! Heerlijk nuL23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:48:
[...]
Niet te snel. Dat klinkt alsof je bij de instellingen Tilt Controls hebt aan staan. Dit is in ieder precies hetzelfde probleem wat ik tien keer bij Mario Kart 8 Deluxe heb voorbij zien komen. Je denkt aan drift, maar je hangt waarschijnlijk naar rechts en hebt dus Tilt Control aan staan. Zo niet dan naar de MM
Edit: Ah al opgelost gelukkig.
Heb hier een hele fijne oled staan maar zo chill op de bank terwijl de dames tv kijken is toch wel erg fijn. Nooit te oud om te leren
Je weet dat games in docked mode ook op hogere resoluties kunnen werken?DeJurist schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:19:
Maar sure er zijn zat mensen die Switch enkel handheld spelen.
Klopt. Beeld in hdr is echt schitterend in mkw. Nergens last van te fel.Passie-m schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:13:
[...]
Ik heb hem aan de rechterkant gedaan tot hij “weg” was en links nog iets zichtbaar. Leek mij de bedoeling?
Ziet en speelt toch echt next gen vergeleken met mk8.
Ben wel blij dat ik super mario odyssey erbij heb gekocht want een paar races vind ik leuk om te doen, maar om dat uren aan een stuk te spelen.
Krijg ook nog botw binnen en dan wacht ik af donkey Kong bananza af of die enige diepgang biedt naast dat gebeuk in alle gameplay die ik tot op heden heb gezien.
En zit bij jou dan de eARC poort tussen switch en tv of tussen tv en soundbar?NLGhost schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:14:
Ik heb met de switch 1 ook issues gehad met surround sound. Wel een andere setup (LG C2 + Sonos), maar bij mij werkt surround alleen via HDMI 1 met de switch. Ondanks dat alle poorten (behalve de earc) exact hetzelfde zouden moeten zijn, en andere apparaten prima surround geven door de overige HDMI poorten.
Zojuist de Switch 2 ook uitgepakt, maar na de setup ging het scherm ineens uit en bleef uit. Via de Dock en een TV kreeg ik wel beeld. Uiteindelijk een systeem herstel gedaan en nu lijkt het scherm het weer te doen. Even aankijken.. was even schrikken, maar hopen dat het een software glitch was
Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.