Mwah, ik denk dat je nooit moet verwachten dat GF opeens een geweldig iets op de markt brengt. Performance is gewoon nooit hun sterkste kant geweest. Little Town Hero is daar het perfecte voorbeeld van. Ze kunnen er met Pokemon echter mee weg komen omdat de games het altijd goed blijven doen en ze zijn natuurlijk mede eigenaar van het IP, dus het is niet zo dat Nintendo of the Pokemon Company zomaar opeens naar een andere developer kan overstappen.RangedNeedles schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:11:
Lichte frustratie hier over het enthousiasme over de aankomende Scarlet & Violet update, maar even serieus...
Dus Pokémon Scarlet & Violet laat ipv. ~5 nu ~15 Pokémon tegelijk zien en je ziet ze ook van iets verder nu. Wauw. Oh ja, en 60(?) frames per seconde. Had er imho al wel vanaf dag 1 mogen inzitten. Gelukkig is het gratis, dat had er nog aan moeten ontbreken.
De wereld is nog altijd enorm kaal en de algemene kwaliteit doet ook nog steeds nineties aan. Waarom dat niet ook onmiddellijk aanpakken? Een opvolger zit er toch niet direct in.
Deze update doet niets af aan het feit dat GameFreak er het schijt aan heeft om écht eens hun mouwen op te rollen en een mooie Pokémon titel neer te zetten. Stop met nieuwe generaties inspiratieloze Pokémon uit te kakken en nieuwe manieren te zoeken om bestaande Pokémon een andere vorm te geven (zoals nu met Mega Evolutions, Terastallizing, Dynamaxing, enz.), en verzamel gewoon alle (ja, álle) Pokémon in één game, met alle regio's en beweeg eventueel het geheel richting MMO.
Wilt Nintendo, GF en The Pokémon Company meer geld zien? Knal er à la WoW een subscription model in. Ik koop het instaHet blijft gewoon zo jammer om als ex-Pokémonfan deze abominaties te zien en ik begrijp maar al te goed waarom ROM hacks van "vroeger" nog steeds zo populair blijven.
Trouwens, zouden de clipping glitches al aangepakt zijn in de update? Of enige vorm van AA? Of de pop-in? Of zou dat iets voor de veel krachtigere Switch 3 zijn?
Daarnaast betreft het voor Scarlet / Violet ook om een gratis Switch 2 update, waarbij het dus al vanaf het eerste moment duidelijk was dat het alleen zou gaan om een performance update, niet meer dan dat. Ik hoop dat we let ZA op de Switch 2 al iets meer gaan zien van wat we kunnen verwachten van Gen 10, de Switch 2 trailer voor ZA zag er in elk geval een stuk beter uit. Je ziet bij SV toch ook wel dat de engine eigenlijk niet geschikt is om zo'n grote spelwereld te draaien.
Maar wat dat betreft blijf ik lage verwachtingen hebben bij nieuwe Pokemon games, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen xD
Ik zou een soort MMO achtige pokemon game echt tof vinden, dat je door elke regio gaat, badges verzamelt, etc. Elke regio zou een expansion pack kunnen zijn. Ik denk echter niet dat ze daar de vingers aan willen branden. Sure, het zal ze bakken met geld gaan opleveren, maar voor een game die altijd als 'kind vriendelijk' wordt bestempelt is iets met een maandelijkse subscription en mogelijke verslavingsproblemen niet direct iets waar jouw kind vriendelijke game mee wilt laten associëren