Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:41
RangedNeedles schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:11:
Lichte frustratie hier over het enthousiasme over de aankomende Scarlet & Violet update, maar even serieus... :P

Dus Pokémon Scarlet & Violet laat ipv. ~5 nu ~15 Pokémon tegelijk zien en je ziet ze ook van iets verder nu. Wauw. Oh ja, en 60(?) frames per seconde. Had er imho al wel vanaf dag 1 mogen inzitten. Gelukkig is het gratis, dat had er nog aan moeten ontbreken.

De wereld is nog altijd enorm kaal en de algemene kwaliteit doet ook nog steeds nineties aan. Waarom dat niet ook onmiddellijk aanpakken? Een opvolger zit er toch niet direct in.

Deze update doet niets af aan het feit dat GameFreak er het schijt aan heeft om écht eens hun mouwen op te rollen en een mooie Pokémon titel neer te zetten. Stop met nieuwe generaties inspiratieloze Pokémon uit te kakken en nieuwe manieren te zoeken om bestaande Pokémon een andere vorm te geven (zoals nu met Mega Evolutions, Terastallizing, Dynamaxing, enz.), en verzamel gewoon alle (ja, álle) Pokémon in één game, met alle regio's en beweeg eventueel het geheel richting MMO.

Wilt Nintendo, GF en The Pokémon Company meer geld zien? Knal er à la WoW een subscription model in. Ik koop het insta :P Het blijft gewoon zo jammer om als ex-Pokémonfan deze abominaties te zien en ik begrijp maar al te goed waarom ROM hacks van "vroeger" nog steeds zo populair blijven.

Trouwens, zouden de clipping glitches al aangepakt zijn in de update? Of enige vorm van AA? Of de pop-in? Of zou dat iets voor de veel krachtigere Switch 3 zijn? :+
Mwah, ik denk dat je nooit moet verwachten dat GF opeens een geweldig iets op de markt brengt. Performance is gewoon nooit hun sterkste kant geweest. Little Town Hero is daar het perfecte voorbeeld van. Ze kunnen er met Pokemon echter mee weg komen omdat de games het altijd goed blijven doen en ze zijn natuurlijk mede eigenaar van het IP, dus het is niet zo dat Nintendo of the Pokemon Company zomaar opeens naar een andere developer kan overstappen.

Daarnaast betreft het voor Scarlet / Violet ook om een gratis Switch 2 update, waarbij het dus al vanaf het eerste moment duidelijk was dat het alleen zou gaan om een performance update, niet meer dan dat. Ik hoop dat we let ZA op de Switch 2 al iets meer gaan zien van wat we kunnen verwachten van Gen 10, de Switch 2 trailer voor ZA zag er in elk geval een stuk beter uit. Je ziet bij SV toch ook wel dat de engine eigenlijk niet geschikt is om zo'n grote spelwereld te draaien.

Maar wat dat betreft blijf ik lage verwachtingen hebben bij nieuwe Pokemon games, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen xD

Ik zou een soort MMO achtige pokemon game echt tof vinden, dat je door elke regio gaat, badges verzamelt, etc. Elke regio zou een expansion pack kunnen zijn. Ik denk echter niet dat ze daar de vingers aan willen branden. Sure, het zal ze bakken met geld gaan opleveren, maar voor een game die altijd als 'kind vriendelijk' wordt bestempelt is iets met een maandelijkse subscription en mogelijke verslavingsproblemen niet direct iets waar jouw kind vriendelijke game mee wilt laten associëren :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
RangedNeedles schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:11:
Lichte frustratie hier over het enthousiasme over de aankomende Scarlet & Violet update, maar even serieus... :P

Dus Pokémon Scarlet & Violet laat ipv. ~5 nu ~15 Pokémon tegelijk zien en je ziet ze ook van iets verder nu. Wauw. Oh ja, en 60(?) frames per seconde. Had er imho al wel vanaf dag 1 mogen inzitten. Gelukkig is het gratis, dat had er nog aan moeten ontbreken.
Het is altijd 15 geweest op de Switch 1. Straks zal dat het dubbele zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 01:41
Raxious schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Mwah, ik denk dat je nooit moet verwachten dat GF opeens een geweldig iets op de markt brengt. Performance is gewoon nooit hun sterkste kant geweest. Little Town Hero is daar het perfecte voorbeeld van. Ze kunnen er met Pokemon echter mee weg komen omdat de games het altijd goed blijven doen en ze zijn natuurlijk mede eigenaar van het IP, dus het is niet zo dat Nintendo of the Pokemon Company zomaar opeens naar een andere developer kan overstappen.

Daarnaast betreft het voor Scarlet / Violet ook om een gratis Switch 2 update, waarbij het dus al vanaf het eerste moment duidelijk was dat het alleen zou gaan om een performance update, niet meer dan dat. Ik hoop dat we let ZA op de Switch 2 al iets meer gaan zien van wat we kunnen verwachten van Gen 10, de Switch 2 trailer voor ZA zag er in elk geval een stuk beter uit. Je ziet bij SV toch ook wel dat de engine eigenlijk niet geschikt is om zo'n grote spelwereld te draaien.

Maar wat dat betreft blijf ik lage verwachtingen hebben bij nieuwe Pokemon games, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen xD

Ik zou een soort MMO achtige pokemon game echt tof vinden, dat je door elke regio gaat, badges verzamelt, etc. Elke regio zou een expansion pack kunnen zijn. Ik denk echter niet dat ze daar de vingers aan willen branden. Sure, het zal ze bakken met geld gaan opleveren, maar voor een game die altijd als 'kind vriendelijk' wordt bestempelt is iets met een maandelijkse subscription en mogelijke verslavingsproblemen niet direct iets waar jouw kind vriendelijke game mee wilt laten associëren :P .
Afgaand op de laatste vrijgegeven beelden voelt het als een verademing dat de game eindelijk op 60 fps draait, met bovendien subtiele maar merkbare verbeteringen in de textures. Eerlijk gezegd geeft dit mij opnieuw een reden om een nieuwe playthrough te overwegen. Wat betreft gameplay en mechanics komt Scarlet/Violet wat mij betreft het dichtst in de buurt van de ultieme Pokémon-ervaring waar we als kinderen alleen van durfden te dromen met een grootschalige open world setting die echt tot de verbeelding spreekt.

Ik durf zelfs te stellen dat Z/A waarschijnlijk gaat tegenvallen. De eerste indruk oogt namelijk behoorlijk beperkt waarin je alles binnen de stad ervaart. Het nieuwe gevechtssysteem, waarin Pokémon vrij kunnen bewegen, en de terugkeer van Mega Evolutions zijn voor mij de enige noemenswaardige pluspunten. Verder blijft het natuurlijk een Legends-titel, en eerlijk gezegd wist het eerste deel mij ook al niet bijzonder te boeien met het uitgangspunt om eentonig en simpelweg alle Pokémon te vangen.

Het zou Game Freak sieren als zij een remake zouden maken waarin je vrij kunt rondreizen door de volledige Kanto, Johto en Hoenn regio, met de open world setting van Scarlet/Violet als basis. Qua grootte van het spel zou het massief worden maar als oplossing kunnen de verschillende regio’s naast Kanto als uitbreidingen toegevoegd kunnen worden. Zeker nu de Switch 2 krachtiger is, liggen er meer technische mogelijkheden open om dit soort ambities waar te maken. Het is in ieder geval weer een stap vooruit waarbij we beter kunnen genieten van de Nintendo titels.

[ Voor 3% gewijzigd door Lashrom op 03-06-2025 01:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Al sinds de echte aankondiging gedacht… nou.. ik wacht lekker af, ik zie wel, later kijk ik wel of ik hem haal. En nu heb ik een enorme fomo ineens. Net 51 jaar geworden.. en het bestaat nog steeds haha! Hoop op mijn 80ste nog steeds hyped te zijn voor de nieuwe console van dan.

Maar ok… wel 500 piekies. Ik ga toch even wachten op mijn vakantiegeld, denk ik. Maar wil hem het liefst zo snel mogelijk halen.

Ik wil graag pinball FX en al mijn arcade archives shooters en andere arcade games in TATE mode spelen op het mooiere en grotere scherm. Hoop zo dat dit goed werkt.

Nog een super arcade tip die je niet moet laten lopen…. land, sea, air Squad. Van Hamsters arcade archives. 1 van de beste old school run and gun shooters ooit. Als je van commando houdt… dan is dit je game. Deze is pas uitgekomen, en die stond al heel lang, zo een 40 jaar, op mijn lijst van games die ik nog een keer wil spelen. Wist de naam niet meer, en was hem nooit meer tegen gekomen. Wat een nostalgie, heerlijk!

Heb die kapot gespeeld in de Spaanse arcade halletjes als klein gamebaasje. En het is nog steeds een zeer goede game. Destijds kwam ik met 1 credit van 25 peseta tot driekwart van de game of zo. Nu word ik vooralsnog helemaal ingemaakt vanaf de start. Maar goed… wilde hem eigenlijk bewaren voor de switch 2, maar kon niet meer wachten. try it out, geweldige game.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Oja… en wens iedereen een geweldige launch, en veel plezier allemaal!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Nog maar 2 dagen!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1357442325323714752/1379359537089220649/image0.jpg?ex=683ff42c&is=683ea2ac&hm=67b49aed0c46baa741e8f29ad89036879fda64b7b1e240b3297cf7b2312bb602&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Werkt naast de virtual game cards het account delen nog met primaire en secundaire switch?
Dat is veel handiger dan die virtual game cards aangezien mijn zoontje en ikzelf helaas niet altijd fysiek samen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:25:
Werkt naast de virtual game cards het account delen nog met primaire en secundaire switch?
Dat is veel handiger dan die virtual game cards aangezien mijn zoontje en ikzelf helaas niet altijd fysiek samen zijn.
Ja, maar je moet wel kiezen tussen de twee opties; je kunt niet beide opties tegelijk gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:25:
Hier wat meer info maar ik vind het niet super duidelijk of het nog wel werkt zoals het eerder werkte.

https://arstechnica.com/g...l-switch-games-explained/
CyBeR schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Ja, maar je moet wel kiezen tussen de twee opties; je kunt niet beide opties tegelijk gebruiken.
Met de nieuwste software update werkt dat systeem toch niet meer hetzelfde?

[ Voor 29% gewijzigd door Evernote op 03-06-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08
Noo die arme Nintendo Switch 1 >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Evernote schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Hier wat meer info maar ik vind het niet super duidelijk of het nog wel werkt zoals het eerder werkte.

https://arstechnica.com/g...l-switch-games-explained/

[...]

Met de nieuwste software update werkt dat systeem toch niet meer hetzelfde?
Zover mij bekend (maar ik heb maar 1 switch, op dit moment, dus geen eigen ervaring) is het oude systeem met de secundaire switch nog beschikbaar maar moet je dat expliciet aan zetten.

Volgens https://www.reddit.com/r/...ers_you_can_reenable_the/ is het wel een beetje veranderd t.o.v. eerder in dat je niet meer tegelijk hetzelfde spel kunt spelen, en altijd internet nodig hebt om het spel te starten (waarbij dus gecontroleerd wordt of het spel niet al ergens draait). Eerder kon dat wel, met wat trucjes met offline-mode.

M.a.w. als je offline wilt spelen, of met meer dan 1 persoon tegelijk op verschillende consoles, heb je virtual game cards nodig en/of meerdere kopieën van het spel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Het niet tegelijk kunnen spelen is eigenlijk enkel een probleem bij release. Eens een spel ouder is zal mijn zoontje daar minder naar omkijken. Maar dat is wel een verschil met vroeger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:47
als ik virtualgame card goed begrijp. Kun je met een digitale aanschafen 2 switchen wel locaal met elkaar spelen, maar heb je 2 fysieke games nodig om lokaal te spelen. Dat maakt digitale aanschaf toch aantrekkelijk (terwijl ik er totaal geen fan van ben, behalve games van een paar euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matth111
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:54
Hoe werkt de system transfer naar switch 2 juist? Alles wordt overgedragen zo te zien, maar kan ik dan nog eenvoudig games op de switch 1 verder spelen? Of lukt dit enkel met de games met cloud saves

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matth111 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:21:
Hoe werkt de system transfer naar switch 2 juist? Alles wordt overgedragen zo te zien, maar kan ik dan nog eenvoudig games op de switch 1 verder spelen? Of lukt dit enkel met de games met cloud saves
System transfer zet alles over en reset de vorige Switch. Je kan daarna nog wel games spelen op de Switch 1. Games die geen cloud saves ondersteunen kan je de save game overzetten voordat je de game gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:31

itarix

404 soul not found

Joel22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:17:
als ik virtualgame card goed begrijp. Kun je met een digitale aanschafen 2 switchen wel locaal met elkaar spelen, maar heb je 2 fysieke games nodig om lokaal te spelen. Dat maakt digitale aanschaf toch aantrekkelijk (terwijl ik er totaal geen fan van ben, behalve games van een paar euro).
Ik denk dat je virtualgamecard en gameshare doorelkaar haalt.

gameshare is een soort van split screen waarmee je met 1 spel lokaal op meerdere consoles het zelfde (gesupporte) spel kan spelen. denk hierbij aan mario kart, waarbij je op je eigen switch je eigen racer ziet in plaats van een hoek van de tv.

Het spel moet dit wel ondersteunen dus ik zou niet heel verbaast zijn als een "beursgenoteerd bedrijf" besluit dat je toch echt het spel meerdere keren moet kopen om samen lokaal te spelen op je eigen switch.

Ik denk ook dat iets als pokemon hier minder geschikt voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op zich is ook al heel veel besproken hoe Virtual game cards werken in dit topic en het Switch 1 topic. Mocht het nu niet duidelijk zijn raad ik aan het even op te zoeken in het topic. Zie nu ook veel onjuistheden voorbij komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
L23 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:29:
Op zich is ook al heel veel besproken hoe Virtual game cards werken in dit topic en het Switch 1 topic. Mocht het nu niet duidelijk zijn raad ik aan het even op te zoeken in het topic. Zie nu ook veel onjuistheden voorbij komen.
Ik zal hier in de topicstart ook wel aandacht aan besteden. Dan is die info ook makkelijk terug te vinden straks.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04
Mooie video van Nintendo met NVIDIA CEO Jensen Huang over de Switch 2 custom processor en een eervol / respectvolle mention naar Iwata-san .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik heb al jaren een Switch. En meestal koop ik een console als die ene exclusive voorbij komt die ik niet kan en wil missen.
Dus ik ben erg benieuwd naar de eerste hardware reviews. Ik hoop dat het vooral aan de verwachtingen voordoet.

Als ouder van 2 jonge kinderen, ben ik erg blij met bijvoorbeeld mijn Playstation Portal. Maar die gaat nooit hetzelfde doen als de Switch 2. Dus kom maar op!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Modbreak:Ik snap dat we allemaal mega enthousiast zijn, maar berichten over leveringen, statusupdates etc. horen thuis in: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic. Ik heb een aantal berichten die kant op verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Mog op 03-06-2025 15:57 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
De eerste video van de dbrand Killswitch duikt ineens op. Dit ziet er toch best comfy uit. Evengoed donderdag afwachten hoe die zonder grips in de hand ligt.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:04

kaanmijo

Picobello B.V.

Intertoys is er in iedergeval vast klaar voor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2l1ieG_204cl7VVCrYH6-aJPi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HZBdKfuWT2daYXXTNOXWBGs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 01:57

Dennis1812

Amateur prutser

Accesoires liggen er al genoeg

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Maar niet die je wil. Ik heb er niets bij besteld bij het ophalen, maar als de Pro controller oid er ligt dan kan ik ‘m denk ik toch niet laten liggen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 22:07
Komen wat previews online inmiddels over gamechat en Mario world, we zijn los hoor.

https://www.destructoid.c...e-with-lots-of-potential/

Ze zijn hier toch wel enthiousiast over Gamechat, en hoe meer ik er van zie hoe toffer ik het begin te vinden.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Froggle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Maar niet die je wil. Ik heb er niets bij besteld bij het ophalen, maar als de Pro controller oid er ligt dan kan ik ‘m denk ik toch niet laten liggen.
Ik heb de stuurtjes in een pre order staan. Daar worden mijn kinderen/vrouw wel heel blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:32
kaanmijo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:21:

[Afbeelding]
Heerlijk op je nieuwe console met game op deze manier donderdag te kopen.Zelfs een flinke regenbui gooit geen roet in het eten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik lees dat bol.com pre-orders aan het annuleren is, ik weet niet wat er van waar is, maar dat zou lekker lullig zijn.

Bron, playsense reacties, dus niet zeker of het klopt.

[ Voor 19% gewijzigd door flugelisoke op 03-06-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:35
flugelisoke schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:43:
Ik lees dat bol.com pre-orders aan het annuleren is, ik weet niet wat er van waar is, maar dat zou lekker lullig zijn.

Blijven echt grappenmakers he, die gasten die ELKE release opnieuw dit soort onzin de wereld in helpen. En er zijn altijd mensen die daar maximaal in trappen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:26

joeri1

Cloud Engineer

flugelisoke schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:43:

Anonieme accounts die maar wat roepen. De betrouwbaarheid daarvan is nog minder dan ons kabinet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

joeri1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Anonieme accounts die maar wat roepen. De betrouwbaarheid daarvan is nog minder dan ons kabinet.
/Offtopic
Welk kabinet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:21
kaanmijo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:21:

[Afbeelding]
Skyward Sword voor €24,99? Mooie prijs. (Tenzij het doosje verkeerd staat, kan het niet lezen :P).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:16:
[...]

Ik heb de stuurtjes in een pre order staan. Daar worden mijn kinderen/vrouw wel heel blij van.
Ik heb daar zelf niks mee, denk ook een generatie verschil. Geen Wii gehad en alle Mario Kart games met controllers gespeeld.
Mijn neefje en nichtje hebben allebei een HORI Mario Kart Racing Wheel Pro Mini met gaspedaal. Die weten niet beter :P
Ik ben benieuwd of die accessoire ook goed werkt met de Switch 2 want als ik de Switch 2 een keer meeneem om met hun Mario Kart World te spelen dan heeft dan hun voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

L23 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ik heb daar zelf niks mee, denk ook een generatie verschil. Geen Wii gehad en alle Mario Kart games met controllers gespeeld.
Mijn neefje en nichtje hebben allebei een HORI Mario Kart Racing Wheel Pro Mini met gaspedaal. Die weten niet beter :P
Ik ben benieuwd of die accessoire ook goed werkt met de Switch 2 want als ik de Switch 2 een keer meeneem om met hun Mario Kart World te spelen dan heeft dan hun voorkeur.
Ik doe ook zonder. Vond bij de Wii die stuurtjes maar irritant. Maargoed. Als de vrouw dat wil.

En mijn dochter van 5 vind dat natuurlijk helemaal prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 joycons en een pro controller samen Mario Kart World te spelen? Of kan dat alleen met Joycons met meerdere spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

richards81 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:24:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 joycons en een pro controller samen Mario Kart World te spelen? Of kan dat alleen met Joycons met meerdere spelers?
Je kan met 2 Joy-Con’s en een Pro Controller met zijn drieën of met zijn tweeën spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 20:29
Raem schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Skyward Sword voor €24,99? Mooie prijs. (Tenzij het doosje verkeerd staat, kan het niet lezen :P).
Gok dat het een foutje is: https://www.intertoys.nl/...of-zelda-skyward-sword-hd

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
Raem schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Ligt in het verkeerde schap. Ik kan niet precies lezen wat er op het kaartje staat, maar er staat zeker geen Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
hcQd schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Ligt in het verkeerde schap. Ik kan niet precies lezen wat er op het kaartje staat, maar er staat zeker geen Zelda.
Het is Minecraft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nog 24 uur! Blijf dat ik morgen vrijaf heb genomen.

Ondertussen meer nieuws… in dit geval:

Er zijn kleine patches gevonden voor Xenoblade 3 en Pikmin 3. De Xenoblade 3 patch “verbetert de gameplay ervaring op Switch 2.” Af te wachten wat dat geeft, maar waarschijnlijk compatibiliteitsfixes. De Pikmin 3 patch verhelpt schermflikkeringen op bepaalde momenten wanneer je op Switch 2 speelt.
Edit’: blijkbaar nog wel meer first-party games met kleine updates, vermoedelijk compatibiliteitsfixes. Een patch voor 3D All-Stars is zelfs verplicht.

Meer info over de update van Pokemon Scarlet en Violet bevestigen ook HDR ondersteuning.

Wat 4k HDR footage vind je hieronder. Best op een toestel bekijken dat HDR ondersteunt:

Zo een update benadrukt natuurlijk zowel de sterke als zwakke punten van het grafische design van het spel. Wat mij betreft toch een netto positief, er zijn gewoon heel veel mensen die veel plezier met Scarlet/Violet hebben en dit lost toch wel enkele problemen voor hen op.

En tenslotte een fotootje van de Switch 2 en de PS5:
Edit - dit is een switch 1, maar ik laat hem staan uit schaamte :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5UWmKw5O76nDNjhi3a-RPG6K2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZZZ9aWZYKDgs48xjV26THJw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door JackAvery op 04-06-2025 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:15
JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 06:50:
Nog 24 uur! Blijf dat ik morgen vrijaf heb genomen.

Ondertussen meer nieuws… in dit geval:

Er zijn kleine patches gevonden voor Xenoblade 3 en Pikmin 3. De Xenoblade 3 patch “verbetert de gameplay ervaring op Switch 2.” Af te wachten wat dat geeft, maar waarschijnlijk compatibiliteitsfixes. De Pikmin 3 patch verhelpt schermflikkeringen op bepaalde momenten wanneer je op Switch 2 speelt.
Edit’: blijkbaar nog wel meer first-party games met kleine updates, vermoedelijk compatibiliteitsfixes. Een patch voor 3D All-Stars is zelfs verplicht.

Meer info over de update van Pokemon Scarlet en Violet bevestigen ook HDR ondersteuning.

Wat 4k HDR footage vind je hieronder. Best op een toestel bekijken dat HDR ondersteunt:
[YouTube: 10 Minutes of POKÉMON SCARLET & VIOLET in 4K HDR - Exclusive Gameplay (Nintendo Switch 2)]

Zo een update benadrukt natuurlijk zowel de sterke als zwakke punten van het grafische design van het spel. Wat mij betreft toch een netto positief, er zijn gewoon heel veel mensen die veel plezier met Scarlet/Violet hebben en dit lost toch wel enkele problemen voor hen op.

En tenslotte een fotootje van de Switch 2 en de PS5:

[Afbeelding]
Weet je zeker dat dit een switch 2 is? Het lijkt toch verdacht veel op de originele Switch met de grijze Joy -cons en scherpe hoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raxious
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GskG4peXgAAryGf?format=png&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emmavdv schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:17:
[...]

Weet je zeker dat dit een switch 2 is? Het lijkt toch verdacht veel op de originele Switch met de grijze Joy -cons en scherpe hoeken.
Je hebt gelijk, ik had niet goed gekeken! Gewoon twee centimeter in de hoogte bijrekenen ofzo? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Zo. Net alle offline en cloud saves weggegooid van mijn Zelda games en nog enkele games die ik weer van 0% wil beginnen. Was bij overgang van V1 naar OLED toch al mijn spreeluren kwijt. Dus mooi om dan met frisse start te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RollieBollie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:27:
Zo. Net alle offline en cloud saves weggegooid van mijn Zelda games en nog enkele games die ik weer van 0% wil beginnen. Was bij overgang van V1 naar OLED toch al mijn spreeluren kwijt. Dus mooi om dan met frisse start te beginnen.
Voor Breath of the Wild en Tears krijg je een extra save slot op Switch 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Ben benieuwd of ze Xenoblade X ook gaan patchen voor de switch 2. Spel is nog maar net uit, zou wellicht voor de hand liggen. Een performance patch voor Xeno 2 zou ook helemaal geweldig zijn. Game had op de switch soms een erg agressieve dynamische resolutie en instabiele fps.
Mog schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:39:
[...]

In de code van Xeno X is een verborgen Performance Mode aangetroffen. Dus ik denk dat de “Switch 2 patch” er al in zit.
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar ze zullen het toch moeten unlocken. Gaat niet automatisch denk ik als ik donderdag Xeno X op de s2 ga spelen. Zou mooi zijn als dit wel zo is....!
Kaasje123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Ik hoop serieus dat ze 1, 2, 3, en Chronicles X allemaal een resolutie en fps patch geven. Zeker bij 2 bijvoorbeeld waar het soms 240p was in handheld was niet om aan te zien. De games verdienen het echt
Ben ik helemaal met je eens, zou fantastisch zijn. Dan ga ik eindelijk eens aan de slag met Xeno 3. Deze game heeft het qua perf ook wel wat zwaar op de eerste switch. De enige Xeno-game die ik een paar keer heb opgestart, maar waar ik na een paar uurtjes mee ophield.

[ Voor 54% gewijzigd door Meister Sachs op 04-06-2025 07:56 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raxious
Meister Sachs schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:32:
[...]

Ben benieuwd of ze Xenoblade X ook gaan patchen voor de switch 2. Spel is nog maar net uit, zou wellicht voor de hand liggen. Een performance patch voor Xeno 2 zou ook helemaal geweldig zijn. Game had op de switch soms een erg agressieve dynamische resolutie en instabiele fps.
dit lijkt sowieso maar een kleine hotfix, dus niet vergelijkbaar als de update voor bijv. Tears of the Kingdom of Pokemon Scarlet/Violet. Mede doordat het gaat om patch 2.2.1, en niet om 2.3.0 bijv, zoals we bij de overige titels zien.

Desalniettemin is dit natuurlijk al een mooie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

In de code van Xeno X is een verborgen Performance Mode aangetroffen. Dus ik denk dat de “Switch 2 patch” er al in zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 16-09 07:47
[...]

Ik hoop serieus dat ze 1, 2, 3, en Chronicles X allemaal een resolutie en fps patch geven. Zeker bij 2 bijvoorbeeld waar het soms 240p was in handheld was niet om aan te zien. De games verdienen het echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:32:
[...]

Klopt, maar waarom zou ik een oude save file bewaren als ik van 0 wil beginnen en weer naar 100 ga. Dan heb ik dus uiteindelijk 2x een 100% bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Kaasje123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Als iemand dit kan realiseren is het Monolith Soft.

Ik zou het zelf ook niet eens erg vinden als ze allemaal betaalde upgrades waren al is dat bij Xenoblade Chronicles 2 wat moeilijker te verantwoorden gezien de verschrikkelijke ervaring in handheld mode zoals je zelf ook al aangaf.

Ook de 30fps doorbreken kan technisch nog wel een dingetje worden maar we gaan het zien.

Zelf heb ik de game van begin tot eind in docked mode gespeeld en dat was echt een veel betere ervaring.

Nu zit ik hier echter met een 1080p Samsung TV uit 2011 die een aantal verticale strepen heeft dus ik wil liever handheld spelen. :+

Maar deze serie verdiend absoluut alle liefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Evernote schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:01:
[...]

Als iemand dit kan realiseren is het Monolith Soft.

Ik zou het zelf ook niet eens erg vinden als ze allemaal betaalde upgrades waren al is dat bij Xenoblade Chronicles 2 wat moeilijker te verantwoorden gezien de verschrikkelijke ervaring in handheld mode zoals je zelf ook al aangaf.

Ook de 30fps doorbreken kan technisch nog wel een dingetje worden maar we gaan het zien.

Zelf heb ik de game van begin tot eind in docked mode gespeeld en dat was echt een veel betere ervaring.

Nu zit ik hier echter met een 1080p Samsung TV uit 2011 die een aantal verticale strepen heeft dus ik wil liever handheld spelen. :+

Maar deze serie verdiend absoluut alle liefde.
Ik heb sinds een maandje of 4 een 4k televisie. Ik wil het ook daar niet op zien eigenlijk als het heel blurry wordt. Maar ja natuurlijk kan Monolith het patchen. Daar twijfel ik niet aan. Maar of ze het gaan doen... ja daar twijfel ik wel aan. De games zijn niet giga veel verkocht dus hun idee zal niet zijn dat het ze ook maar iets op gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:25
JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:32:
[...]

Je kunt ook gewoon een nieuw profiel aanmaken – hoeft niet eens aan een account gekoppeld te zijn – en daar op spelen 😉 Dat heb ik op de WiiU ook al eens gedaan voor Xenoblade X. Enige dat je dan mist is de online functies, want daar moet je dus wél een account voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Mog schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:39:
[...]

Maar als die er al in zit dan zouden ze de upgrade toch wel al aangekondigd hebben?

Zou mooi zijn in ieder geval, is ook een game die ik nog wil halen:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Je kunt ook gewoon een nieuw profiel aanmaken – hoeft niet eens aan een account gekoppeld te zijn – en daar op spelen 😉 Dat heb ik op de WiiU ook al eens gedaan voor Xenoblade X. Enige dat je dan mist is de online functies, want daar moet je dus wél een account voor hebben.
Ik ken mensen met drie profielen puur voor Zelda dus ja :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
https://www.ign.com/artic...odes-well-for-legends-z-a

Uitgebreid artikel over de upgrades van switch 2 upgrade van Pokemon scarlet, leuk om te lezen.

Het is dus echt niet alleen maar wat meer pokemon, ook de menu's zijn snappier, laadtijden sneller en alles ziet er een stuk mooier uit en vooral dus een stuk vloeiender met 60 fps.

Natuurlijk is de game grafisch niet zoals een pokemon game vandaag de dag hoort te zijn, maar ik ga het nu wel een kans geven weer bij launch:) Heb de game maar 5 uur gespeeld op de switch door de irritaties dus hopelijk kom ik er nu wel in, veel zin in.

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 04-06-2025 08:36 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Kaasje123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:11:
[...]
Ik heb sinds een maandje of 4 een 4k televisie. Ik wil het ook daar niet op zien eigenlijk als het heel blurry wordt. Maar ja natuurlijk kan Monolith het patchen. Daar twijfel ik niet aan. Maar of ze het gaan doen... ja daar twijfel ik wel aan. De games zijn niet giga veel verkocht dus hun idee zal niet zijn dat het ze ook maar iets op gaat brengen.
Op 4K zal het sowieso blurry zijn, zelfs als DRS van 2 af gaat zit je met een maximale render resolutie van 720p.

Hopelijk pusht Nintendo Monolith Soft een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft iemand ergens ook maar iets gelezen over de mogelijkheid om als groep een Knockout Race in Mario Kart World te joinen?

Het lijkt mij zo leuk om samen met een vriend online te zijn in MKW en dan gewoon samen multiplayer races te joinen. Vreemd genoeg heb ik nog nergens vernomen of dit mogelijk is. Het niet vermelden van dergelijke features betekend bij Nintendo vaak dat het dan niet mogelijk is, maar alsjeblieft zeg, 't is 2025 :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Hier een 49 jarige gamer. Ook praktisch alles vanaf het begin meegemaakt. Ik kan me nog die Atari hype herinneren.

En ja, hopelijk krijgen de Xenoblade games patches. Dat verdienen ze echt.

Hoe stom het ook is. Ik zit de bestelpagina steevast te refreshen. 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:07
Lange tijd geleden dat ik me zo'n klein kind voelde. Ik sta morgen kwijlend achter het raam DHL op te wachten en kan niet wachten om de eerste meters in Mario Kart World af te leggen. Maar tevens kijk ik uit naar beide Zelda's. Ik ben er nog steeds niet uit of ik BOTW (die ik al meerdere malen heb uitgespeeld) of TOTK (die ik nog moet uitspelen, maar waar ik bij het laatste gevecht ben) vanaf het begin opnieuw ga doen. Waarschijnlijk even eerst het Plateau spelen in BOTW (gewoon voor het gevoel) en zodra ik het zeil heb, starten met TOTK vanaf nul tot het eind.

Daarnaast tof dat we iedere maand iets hebben om naar uit te kijken met Donkey Kong in juli en Kirby in augustus. Kirby moet ik nog helemaal spelen, dus dat is direct het moment om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

4acesNL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:02:

En ja, hopelijk krijgen de Xenoblade games patches. Dat verdienen ze echt.
Ik hoop dat Nintendo een soort uitrol plan aankondigt zoals ze ook bij de virtual console games doen. “Deze patches komen eraan…” Want te veel goede games zonder S2 patch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
De enige game die heb besteld is MKW. Ga hier dus weer opnieuw beginnen met BOTW en TOTK dagelijks amiibo scannen. BOTW ook daadwerkelijk spelen tot 100% met Zelda Notes op smartphone en daarna dus zelfde met TOTK.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met het BOTW TOTK plan. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00

RayNbow

Kirika <3

[...]

Ben ik helemaal met je eens, zou fantastisch zijn. Dan ga ik eindelijk eens aan de slag met Xeno 3. Deze game heeft het qua perf ook wel wat zwaar op de eerste switch. De enige Xeno-game die ik een paar keer heb opgestart, maar waar ik na een paar uurtjes mee ophield.
Momenteel ben ik bezig met XC3, oorspronkelijk met het idee om het voor de Switch 2 launch uitgespeeld te hebben, maar dat gaat me niet lukken (al voorbij de 150 uur). De performance is niet vlekkeloos, maar niet iets wat mij echt stoort. XC2 was in mijn beleving een stuk korreliger.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik wil eigenlijk nog gaan upgraden qua tv en ipv smartphone een tablet, maar dat zal even moeten wachten. Ik speel games met name voor het verhaal en gameplay. Graphics en geluid helpen bij het inlevingsgevoel, maar vind ik minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Xenoblade Chronicles X Definitive Edition: Krijg deze vandaag binnen.Deze ga ik de komende weken naast MK world spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
er zijn wat game updates online gekomen.

https://www.nintendolife....em_l8N3k_E0GBoU7sn3rsZpuw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Toch updates voor Mario Wonder, vond al gek dat die er helemaal niet bij stond in de vorige update lijsten. Updates zullen waarschijnlijk wel een stuk kleiner/merkbaar zijn dan bij de genoemde (en betaalde) 12 updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
Gynnad schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Toch updates voor Mario Wonder, vond al gek dat die er helemaal niet bij staan. Updates zullen waarschijnlijk wel een stuk kleiner/merkbaar zijn dan bij de genoemde (en betaalde) 12 updates
Denk ik ook...maar wel nice dat ze er mee bezig zijn😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasje123
Gynnad schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Toch updates voor Mario Wonder, vond al gek dat die er helemaal niet bij stond in de vorige update lijsten. Updates zullen waarschijnlijk wel een stuk kleiner/merkbaar zijn dan bij de genoemde (en betaalde) 12 updates
Ik denk dat het alleen maar comptabiliteit issues oplost en niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 18:29
Ik had stiekem gehoopt op een update voor Splatoon 3. Maar er zal vast een vervolg in de pijplijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Lastpost. schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:00:
Ik had stiekem gehoopt op een update voor Splatoon 3. Maar er zal vast een vervolg in de pijplijn zitten.
Als Splatoon een 4K/60FPS patch krijgt dan haal ik die game. Ik heb echt zin een Splatoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Meer dan 100 uur XC3 docked en ik heb me eigenlijk nooit gestoord aan de performance. Topgame. Desondanks is een update voor de hele reeks altijd welkom :)

XCX wordt hier een van mijn Switch 2 launch games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mog schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Als Splatoon een 4K/60FPS patch krijgt dan haal ik die game. Ik heb echt zin een Splatoon.
Splatoon draait toch altijd 60 of zit ik er langs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

jori040 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:09:
[...]

Splatoon draait toch altijd 60 of zit ik er langs ?
Ja klopt. Maar het zou kunnen dat de game op de Switch 2 maximaal 1440p @ 60FPS of 4K @ 40FPS zou kunnen halen. Dan vind ik het minder aantrekkelijk worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:16

Vagax

Hehe

Af en toe koekeloer ik bij Coolblue maar hij is nog niet verstuurd, zal wel goed moeten komen maar heb hem liever al staan dat hij al verstuurd is :p

Ik heb een thuis werk dag morgen dus ik ben benieuwd of ik gewoon netjes het pakket kan aannemen en niet zal open maken tot ik klaar ben met werken.. Gok dat ik hem al wel wil uitpakken voor de updates en dergelijken maar daarna moet ik er echt even van af blijven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mog schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Ja klopt. Maar het zou kunnen dat de game op de Switch 2 maximaal 1440p @ 60FPS of 4K @ 40FPS zou kunnen halen. Dan vind ik het minder aantrekkelijk worden.
Persoonlijk vind ik die game er al prima uitzien.Maar goed iedereen heeft zijn eigen wensen natuurlijk.
Een 60fps update voor Xenoblade X zou ik heel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26

Major_ton

Shoot!

Als eerste excuses als dit al eerder besproken is, maar hopelijk komt voor mij morgen ook de Switch 2 binnen met MK World. Nu wil ik toch ook maar eens beginnen met Zelda BotW (en later TotK natuurlijk), maar ik vraag mij af welke versie ik ga kopen. We hebben thuis ook nog een Switch 1 en die zal voorlopig nog in gebruik blijven. Is het handig om de S1 versie te kopen en op de S2 de upgrade los te downloaden? Dan kan Zelda op beide modellen gespeeld worden. Is dat logisch?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Major_ton schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:27:
Als eerste excuses als dit al eerder besproken is, maar hopelijk komt voor mij morgen ook de Switch 2 binnen met MK World. Nu wil ik toch ook maar eens beginnen met Zelda BotW (en later TotK natuurlijk), maar ik vraag mij af welke versie ik ga kopen. We hebben thuis ook nog een Switch 1 en die zal voorlopig nog in gebruik blijven. Is het handig om de S1 versie te kopen en op de S2 de upgrade los te downloaden? Dan kan Zelda op beide modellen gespeeld worden. Is dat logisch?
Het maakt eigenlijk niet uit, je doet best wat voor jouw specifieke situatie het goedkoopste en/of handigste is. De “nintendo switch 2 editie” is bruikbaar met beide generaties.

Volledig digitaal kan je gewoon op toestel naar keuze gebruiken.
Fysiek kan je de Switch 1 versie kopen en de upgrades apart halen. Spel zal de juiste versie gebruiken op basis van je account (die eigenaar is van de update) en het gebruikte toestel.
Fysiek kan je de Switch 2 versie kopen, en de cartridge kan je op beide generaties gebruiken . De update staat dan op de cartridge.

Vergeet niet dat de upgrades voor Zelda ook inbegrepen zijn in de prijs van het Switch Online abo indien je het uitbreidingspakket van dat abonnement hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 04-06-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Meer dan 100 uur XC3 docked en ik heb me eigenlijk nooit gestoord aan de performance. Topgame. Desondanks is een update voor de hele reeks altijd welkom :)

XCX wordt hier een van mijn Switch 2 launch games.
Ik denk dat ik op dat moment teveel met andere games bezig was. In ieder geval ga ik het komend jaar of volgend jaar weer proberen. Ik wil mij sowieso eerst concentreren op Xeno X.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:30:
[...]

Het maakt eigenlijk niet uit, je doet best wat voor jouw specifieke situatie het goedkoopste en/of handigste is. De “nintendo switch 2 editie” is bruikbaar met beide generaties.

Volledig digitaal kan je gewoon op toestel naar keuze gebruiken.
Fysiek kan je de Switch 1 versie kopen en de upgrades apart halen. Spel zal de juiste versie gebruiken op basis van je account (die eigenaar is van de update) en het gebruikte toestel.
Fysiek kan je de Switch 2 versie kopen, en de cartridge kan je op beide generaties gebruiken . De update staat dan op de cartridge.

Vergeet niet dat de upgrades voor Zelda ook inbegrepen zijn in de prijs van het Switch Online abo indien je het uitbreidingspakket van dat abonnement hebt.
Bedankt voor je reactie, dat is geweldige info _/-\o_ Ik denk dat ik dan voor de standaard editie cartridge ga aangezien ik inderdaad het uitgebreide online abo heb.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat het alleen maar comptabiliteit issues oplost en niks anders
Dat gevoel heb ik ook inderdaad. Toch een beetje jammer dat al die games updates krijgen inplaats van dat de Backwards Compatibility zelf een update krijgt.

Ook opvallend bij Super Mario 3D All-Stars: "The software update is required to play on Nintendo Switch 2."

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 04-06-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Major_ton schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat is geweldige info _/-\o_ Ik denk dat ik dan voor de standaard editie cartridge ga aangezien ik inderdaad het uitgebreide online abo heb.
Lijkt me ook beste. Het enige wat ik niet weet is of de update dan ook beschikbaar is voor andere accounts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 16-09 01:41
Iets meer Pokemon Scarlet/Violet gameplay van de Switch 2 update. Toch prima dat we deze game kunnen herbeleven met betere framerate, vloeiender gameplay, heldere kleuren en mooiere textures!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Lashrom schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:25:
Iets meer Pokemon Scarlet/Violet gameplay van de Switch 2 update. Toch prima dat we deze game kunnen herbeleven met betere framerate, vloeiender gameplay, heldere kleuren en mooiere textures!

[YouTube: Pokémon Scarlet & Violet - Nintendo Switch 2 Exclusive Preview]
Zeker, tegelijkertijd blijft het een schande dat GameFreak zo iets lelijks uitbrengt. Zonder te overdrijven zijn sommige models van PSone kwaliteit. Hetzelfde zie je bij Z-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
ben benieuwd of er in de eshop morgen al wat third party games voor de Switch 2 te verkrijgen zijn...buiten de games die er nu op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De mensen die hem al hebben. Kunnen jullie ook al gamen? Of is hij "gelockt" tot vannacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Lijkt me ook beste. Het enige wat ik niet weet is of de update dan ook beschikbaar is voor andere accounts.
Dat is een goede vraag. Ik zat te zoeken naar vergelijkbare voorbeelden. De Mario Kart 8 Deluxe – DLC Circuit-uitbreidingspas die ook is inbegrepen bij NSO + Uitbreidingspakket is enkel toegankelijk voor de accounts die een NSO + Uitbreidingspakket hebben.

https://en-americas-suppo...858/~/mario-kart-8-deluxe

Maar goed, wellicht werkt het anders bij een upgradepack dan bij DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rbfotoeu schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:45:
ben benieuwd of er in de eshop morgen al wat third party games voor de Switch 2 te verkrijgen zijn...buiten de games die er nu op staan
Ik zie momenteel 42 games staan.

https://www.nintendo.com/...7.html?f=147394-86-126556

Verder filteren kan nog niet en hier zitten een heleboel games tussen die morgen nog niet beschikbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 04-06-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

JackAvery schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Ik ben nu even in het hele account 'gebeuren' aan het duiken. Dat heb ik jaren geleden een keertje geregeld en nooit meer naar omgekeken, maar Nintendo maakt het best complex? Misschien ben ik gewoon te oud hiervoor haha.

Ik heb een Nintendo account met Nintendo Switch Online + uitbreidingspakket op mijn eigen e-mailadres, maar het profiel van mijn oudste dochter is hieraan gekoppeld. De 3 andere profielen (waaronder die van mij) zijn niet gekoppeld. Haar Fortine en Epic account zijn hier ook op actief.

Nu wil ik gaan instellen dat ik ook met mijn eigen Epic/Fortnite account kan gaan spelen op de Switch (2), dus 2 Fortnite accounts op 1 Switch. Als ik nu met mijn profiel Fortnite op wil starten dan wordt er gevraagd of ik wil inloggen en koppelen, maar ik weet niet of ik vervolgens kan inloggen met een ander Fortnite account? Ik wil niet iets doen wat ik straks niet meer kan aanpassen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGnTrpq.png

oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00

RayNbow

Kirika <3

Dennis1812 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:47:
De mensen die hem al hebben. Kunnen jullie ook al gamen? Of is hij "gelockt" tot vannacht?
Als je een fysieke Switch 2 game hebt, werkt de Switch 2 gewoon.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:16

Vagax

Hehe

-offtopic-

[ Voor 98% gewijzigd door Vagax op 04-06-2025 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
@MrGizMo ik geef je een duimpje omhoog, maar eigenlijk ben ik gewoon jaloers natuurlijk. :+
Have fun! Ik hoop morgen te kunnen gaan spelen, maar er is niemand thuis, dus kan is aanwezig dat het omzetten naar een postpunt niet goed gaat en ik hem dus pas vrijdagavond in handen ga hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Vagax schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:19:
[...]

[Afbeelding]

Coolblue is nu bezig bestellingen verwerken :)
Je kunt beter in dit topic terecht: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 20:08
L23 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Ook opvallend bij Super Mario 3D All-Stars: "The software update is required to play on Nintendo Switch 2."
Bijzonder. Is dat de standaard update die je voor de SW1 ook had of betreft dit een update met verbeteringen voor de SW2?
Pagina: 1 ... 67 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4