Precies, en als er wat op je protector komt trek je hem eraf en plak je een nieuwe, easy en ook een voordeel.THE_BASE schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:00:
Na twee jaar geen krasje te zien en als nieuw kunnen verkopen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- lichtelijk of topic - Mijn iPhone 15 Pro Max heb ik de kans genomen om ook zonder screen protector te doen. Ook nog geen krasjes te zien. Is ook een stuk fijner zonder.
- on topic - 4 days to go whohoooooo!
De focus ligt op games uit de vorige direct en een aantal aankondigingen sindsdien. Hier zullen vast nog fouten in staan of er kan informatie ontbreken (ik weet ook niet alles) maar maak gerust een kopietje en pas aan of laat ff weten als er iets aangepast moet worden. Ik kan wel niet beloven dat ik dit regelmatig zal kunnen onderhouden
Ja eens mijn iPhones gebruik ik al jaren zonder en gaat inderdaad prima (ook zonder hoesje), alleen dat glas is wel van een andere kwaliteit natuurlijk.4acesNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:22:- lichtelijk of topic - Mijn iPhone 15 Pro Max heb ik de kans genomen om ook zonder screen protector te doen. Ook nog geen krasjes te zien. Is ook een stuk fijner zonder.
Zou wel tof zijn als ze voor de Switch 2 Oled, Gorilla Glass oid zouden gebruiken, en er een soort “Luxe switch” van zouden maken. Metale behuizing, OLED, Halo sticks, enz.
Maar omdat het zolang geleden is + switch2 is het misschien ook wel weer tof om helemaal schoon te beginnen.
Als je kleine kinderen hebt is het sowieso een ander verhaal.Donstil schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Ja eens mijn iPhones gebruik ik al jaren zonder en gaat inderdaad prima (ook zonder hoesje), alleen dat glas is wel van een andere kwaliteit natuurlijk.
Zou wel tof zijn als ze voor de Switch 2 Oled, Gorilla Glass oid zouden gebruiken, en er een soort “Luxe switch” van zouden maken. Metale behuizing, OLED, Halo sticks, enz.
Luxere Switch zal nice zijn. Maar ik heb begrepen dat Switch 2 een stuk beter aanvoelt. Al voelde Switch Oled prima aan eigenlijk.
Dat kan je als het goed is nu al bekijken: https://accounts.nintendo.com/portal/vgcsschumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:54:
Ben benieuwd welke games ik allemaal ooit digitaal heb gekocht
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja niet als klacht op de oude verder.4acesNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:03:
[...]
Als je kleine kinderen hebt is het sowieso een ander verhaal.
Luxere Switch zal nice zijn. Maar ik heb begrepen dat Switch 2 een stuk beter aanvoelt. Al voelde Switch Oled prima aan eigenlijk.
Hier idd een kleine, ze is wel zuinig maar ook een kind van 6 natuurlijk. Dus beschermen kan geen kwaad.
Niet te enthousiast, niets zo veranderlijk als het weer in Nederland.Stylze schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:08:
[Afbeelding]
Lijkt perfect weer te worden om het aankomende pinkster weekend vol gas te gamen op de Switch 2.
:strip_exif()/f/image/ebAHLC9e0yQE4ITAjWRE2ljM.jpg?f=fotoalbum_large)
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nog steeds perfect weer om te gamen hoor.THE_BASE schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:40:
[...]
Niet te enthousiast, niets zo veranderlijk als het weer in Nederland.
[Afbeelding]
kon een niet direct duidelijk antwoord vinden dat de save ook mee gaan alleen de game data
Ja als het goed is zouden alle gegevens moeten worden overgezet!samlans schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:07:
misschien een stomme vraag , maar als je je gegevens overzet van switch oled naar switch 2 behoudt hij dan ook alle save files?
kon een niet direct duidelijk antwoord vinden dat de save ook mee gaan alleen de game data
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Aaarg de 3de keer dat ik moet editten omdat er iemand me voor was....samlans schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:07:
misschien een stomme vraag , maar als je je gegevens overzet van switch oled naar switch 2 behoudt hij dan ook alle save files?
[ Voor 12% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 01-06-2025 13:12 ]
5 euro op je muil gauw.
Je aankopen zijn gekoppeld aan je Nintendo Account en die kun je op een Switch 2 benaderen.Yonix schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:09:
Vraagje: ik ga ergens deze dagen mijn Switch OLED verkopen. Ik heb best wel een uitgebreide library met digitale games. Moet ik daar nog het e.e.a. In voorbereiden op de komst van de Switch 2? Of is deze library (en saved games) zonder problemen te benaderen via de (nieuwe) eShop?
Het makkelijkste is trouwens als je een System Transfer uitvoert. Hiervoor heb je nog geen Switch 2 nodig. Vlak voordat je je OLED Switch verkoopt kun je de System Transfer uitvoeren. Wanneer je de Switch 2 eindelijk in handen hebt, kun je het proces voltooien. Zie https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68432 voor meer info.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heb ik ook in de planning.Mocht Intertoys er niet genoeg binnen krijgen dan gaat het feest niet door.Stylze schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:08:
[Afbeelding]
Lijkt perfect weer te worden om het aankomende pinkster weekend vol gas te gamen op de Switch 2.
Nintendo gaat zelf echt niet voor de release date sturen. Dat zinnetje is wss standaard bij alle aankopen.ZuidJ schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:53:
Toch maar overstag gegaan en gistermiddag een pre-order geplaatst via de site van Nintendo. Er stond bij dat hij binnen 24u zou worden verstuurd. Wellicht al woensdag in huis dan? Ook via Amazon meteen een screenprotector en draagtas aangeschaft. Zit alleen nog te twijfelen over de games die ik ga aanschaffen. Cyberpunk nooit gespeeld vanwege alle bugs toen het uitkwam, misschien toch maar aanschaffen samen met Mario Kart World Tour. Heb ook nooit Zelda Tears of Kingdom uitgespeeld, dus wilde die ook nog upgraden samen met Super Mario Bowsers Fury en Pokemon. Kom de zomer wel door denk ik
Als je toch Mario Kart World wilt hebben, waarom dan niet de bundel gekocht? Scheelt 40 euro...
[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 01-06-2025 13:59 ]
Volgens de handleiding die Nintendo op zijn officiële website heeft gepubliceerd, moet het laagje onder andere voorkomen dat er krassen op het scherm van het systeem komen. Belangrijker nog: het moet voorkomen dat scherm het in meerdere stukken uiteenvalt bij ongelukken zoals vallen. Nintendo raadt gebruikers aan om deze beschermlaag niet van het scherm van de Nintendo Switch 2 te verwijderen. Wil je zelf nog een screenprotector aanbrengen, dan kan dat gewoon erbovenop.
Ah top dus eigenlijk is screenprotector niet nodig? tenzij je krassen op het beschermlaagje van nintendo krijgt, dan kan je die eraf halen en een nieuwe screenprotector erop zetten?rbfotoeu schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:41:
Net als de OLED-versie van de Nintendo Switch wordt de Switch 2 geleverd met een dun beschermlaagje dat in de fabriek op het glazen scherm wordt aangebracht. Dat blijkt uit de handleiding van het apparaat.
Volgens de handleiding die Nintendo op zijn officiële website heeft gepubliceerd, moet het laagje onder andere voorkomen dat er krassen op het scherm van het systeem komen. Belangrijker nog: het moet voorkomen dat scherm het in meerdere stukken uiteenvalt bij ongelukken zoals vallen. Nintendo raadt gebruikers aan om deze beschermlaag niet van het scherm van de Nintendo Switch 2 te verwijderen. Wil je zelf nog een screenprotector aanbrengen, dan kan dat gewoon erbovenop.
of is het wel handiger om gewoon een screenprotector nog erbovenop te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 01-06-2025 15:17 ]
Playstation 5
Zie de discussie de voorbije twee-drie pagina'sStylze schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Ah top dus eigenlijk is screenprotector niet nodig? tenzij je krassen op het beschermlaagje van nintendo krijgt, dan kan je die eraf halen en een nieuwe screenprotector erop zetten?
Als je het mij vraagt: screenprotectors gebruik je vooral voor je eigen bezorgdheid om een toestel perfect te houden. Of je er een nodig hebt of niet hangt er puur van af hoe je met je apparaten omgaat en hoeveel belang je hier aan hecht. Ben je bvb. van plan om je console te verkopen na een tijdje, kan het helpen om deze in goede conditie te houden.
De beschermingslaag op je scherm dient niet als anti-kras laag, maar als anti-breeklaag. Stel dat je scherm breekt, voorkomt dat laagje dat er stukken glas versplinteren en rondvallen. Vooral niet verwijderen dus.
Het is alvast geen probleem om hier nog een screen protector over te doen mocht je dat wensen.
[ Voor 49% gewijzigd door JackAvery op 01-06-2025 15:28 ]
rbfotoeu schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:41:
Net als de OLED-versie van de Nintendo Switch wordt de Switch 2 geleverd met een dun beschermlaagje dat in de fabriek op het glazen scherm wordt aangebracht. Dat blijkt uit de handleiding van het apparaat.
En het zijn mijn zaken niet maar ik vind het niet netjes om een tekst van iemand anders 1:1 te kopiëren zonder bronvermelding
Heb je gelijk in....my bad...niet aan gedacht .JackAvery schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:23:
[...]
En het zijn mijn zaken niet maar ik vind het niet netjes om een tekst van iemand anders 1:1 te kopiëren zonder bronvermelding
Nee, dat laagje mag je er dus niet afhalen. Die is niet te vervangen.Stylze schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Ah top dus eigenlijk is screenprotector niet nodig? tenzij je krassen op het beschermlaagje van nintendo krijgt, dan kan je die eraf halen en een nieuwe screenprotector erop zetten?
ah duidelijk thanks dan cancel ik mijn screenprotector bestelling toch nietSir_Lion schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:26:
[...]
Nee, dat laagje mag je er dus niet afhalen. Die is niet te vervangen.
Playstation 5
Je kunt je virtual game cards uitlenen aan familieleden (mits ze eenmalig lokaal verbinding hebben gemaakt), maar je kunt geen aankopen permanent overdragen o.i.d.Deezers schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:42:
Kan je met een Nintendo online family account ook aankopen delen?
Zie voor uitleg dit filmpje:
YouTube: Virtual Game Card – Nintendo Direct 3.27.2025
Wat het ook is, het is sowieso geen van beide.RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
Hmm. Ik heb momenteel bij bol 2 bestellingen. Switch 2 en MKW. En morgen komt er blijkbaar van bol iets via PostNL naar mij toe.
kan je zien in je bol account....RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
Hmm. Ik heb momenteel bij bol 2 bestellingen. Switch 2 en MKW. En morgen komt er blijkbaar van bol iets via PostNL naar mij toe.
Een voorbarig excuus kaartje dat ze het niet op tijd kunnen leverenRollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
Als excuus krijg je een gratis Tony chocololololony reep bij Bol.
Daarvoor pak ik de switch graag een dagje later.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Niets van Nintendo.RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
Wat staat er bij je Bol.com order van de switch 2, bij mij staat "transporteur onbekend" en kan de order ook nog annuleren (wat alleen kan als hij nog niet verzonden is) en daaronderr staat "je ontvangt de factuur zodra het artikel verzonden is" welke ik ook nog niet heb ontvangen (ondanks dat hij al betaald is). Mocht Bol.com ze uitsturen had ik het ook verwacht, of jij bent luckyRollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
Hier de Switch 2 Mario kart world bundel in pre-order staan (bij o.a. bol.com
[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 01-06-2025 17:58 ]
Nah dat laagje is van een plastic. Dus juist nodig!Stylze schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Meestal is een dergelijke “gratis” screenprotector om een andere reden dan de goedheid van de fabrikant maar dat zal de tijd moeten leren.
De andere reden is anti-breeklaag.Donstil schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:57:
[...]
Nah dat laagje is van een plastic. Dus juist nodig!
Meestal is een dergelijke “gratis” screenprotector om een andere reden dan de goedheid van de fabrikant maar dat zal de tijd moeten leren.
Wat ook prima in het glas had gekund natuurlijk, maar dat type glas is duurder dus is dit de uitleg die ze geven
Edit: Je bedoeld aan de binnenkant? Ja eerder al genoemd, geen idee waarom het zowel bij de Switch 2 en Switch OLED aan de buitenkant is. Vond het destijds bij de Switch OLED opvallend in ieder geval.Donstil schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:03:
[...]
Wat ook prima in het glas had gekund natuurlijk, maar dat type glas is duurder dus is dit de uitleg die ze geven
[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 01-06-2025 18:08 ]
Glas is niet zomaar glas. Daar heb je allemaal gradaties in, de voor de “consument” bekendste is GorillaGlass bijvoorbeeld, misschien heb je die naam wel eens voorbij horen komen.L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:06:
[...]
Geen ervaring mee, wist niet dat het ook glas kan zijn dat glas bij elkaar houd.
Sommige zijn beter tegen krassen, andere weer tegen breken, een combinatie daarvan, etc.
Allemaal verschillende gradaties in het prijspunt, een stukje plastic plakken is daarin de goedkoopste oplossing om het “bij elkaar te houden”.
Volgens mij is dit ‘m.RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:00:
Staat bij beide orders nog transporteur onbekend. Ach ja. Als het switch 2 of MKW is zal ik natuurlijk foto's maken.

Als er daadwerkelijk een Switch 2 onderweg was had je iets anders gezien dan transporteur onbekend.
Ben je misschien een beetje té hyped?
Ja ken het. De Switch OLED is het enige apparaat die ik heb/ken waar ze weer een folie overheen geplaatst hebben.Donstil schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:12:
[...]
Glas is niet zomaar glas. Daar heb je allemaal gradaties in, de voor de “consument” bekendste is GorillaGlass bijvoorbeeld, misschien heb je die naam wel eens voorbij horen komen.
Sommige zijn beter tegen krassen, andere weer tegen breken, een combinatie daarvan, etc.
Allemaal verschillende gradaties in het prijspunt, een stukje plastic plakken is daarin de goedkoopste oplossing om het “bij elkaar te houden”.
Wishful thinking. Zolang er geen tracking code is is die niet ingepakt.RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:30:
heb hem zelf bij mediamarkt in bestelling staan en daar is de status ook :
Pakketbezorging: wordt voorbereid
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik merk ook een jaloezie en/of ongeduld in het topic. Het is echt aftellen geblazenEvernote schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:15:
[...]
Volgens mij is dit ‘m.
[Afbeelding]
Als er daadwerkelijk een Switch 2 onderweg was had je iets anders gezien dan transporteur onbekend.
Volgens mij ben je een beetje te hyped
Om dezelfde reden waarschijnlijk. Je ziet het ook wel eens bij (goedkopere) smartphones of (goedkopere) tablets.L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:17:
[...]
Ja ken het. De Switch OLED is het enige apparaat die ik heb/ken waar ze weer een folie overheen geplaatst hebben.
De Switch Oled is hierin natuurlijk N=1 als het aankomt op de switch maar als het wat zegt dan is het in ieder geval niet storend.
Maar een extra stukje glas zal zonder twijfel kras bestendiger zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 01-06-2025 18:20 ]
Hoe lang nog?!1!1!1!L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:18:
[...]
Ik merk ook een jaloezie en/of ongeduld in het topic. Het is echt aftellen geblazen
Overigens hoopte ik laatst bij Amazon een pro controller voor de Switch 2 met die € 10 korting te kopen.
Maar ze hebben ‘m überhaupt niet (meer?) in het assortiment.
Geheel niet storend, het valt zelfs niet op. Toch zijn er mensen die het kennelijk wel opvallen en ook nog een poging doen om het te verwijderen, vandaar de waarschuwing vanuit Nintendo.Donstil schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:19:
[...]
Om dezelfde reden waarschijnlijk. Je ziet het ook wel eens bij (goedkopere) smartphones of (goedkopere) tablets.
De Switch Oled is hierin natuurlijk N=1 als het aankomt op de switch maar als het wat zegt dan is het in ieder geval niet storend.
In de My Nintendo Store ook een paar keer zien verdwijnen en verschijnen, daar momenteel ook niet te bestellen. Kennelijk gewild.Evernote schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:20:
[...]
Hoe lang nog?!1!1!1!
Overigens hoopte ik laatst bij Amazon een pro controller voor de Switch 2 met die € 10 korting te kopen.
Maar ze hebben ‘m überhaupt niet (meer?) in het assortiment.
jup, en daar staat hij bij de MM al op sinds de dag dat deze besteld is xDharley schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:17:
[...]
Wishful thinking. Zolang er geen tracking code is is die niet ingepakt.
heb hem zelf bij mediamarkt in bestelling staan en daar is de status ook :
[...]
Vermoed dat Intertoys een dag voor release wel weet wat ze binnen gaan krijgen.
Maar ik check dus even of en welke keuze er is om af en toe ook een potje voetbal te spelen, maar os dat idd beperkt tot fc of mario strikers?
Hij was eerder überhaupt niet te vinden maar heb hem nu wel gevonden:L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
[...]
In de My Nintendo Store ook een paar keer zien verdwijnen en verschijnen, daar momenteel ook niet te bestellen. Kennelijk gewild.
https://amzn.eu/d/027wgOj
Ik vind het stiekem toch wel irritant dat alleen die nieuwe controller de Switch 2 uit z’n slaap kan halen..
Ben benieuwd of een 3rd party controller zoals een 8Bitdo Ultimate Bluetooth controller het wel voor elkaar krijgt met bijvoorbeeld de 8Bitdo dongle.
Die first world problems toch ook..
Ja dat zal per mens verschillen inderdaad. Ik ben er zelf ook altijd wel redelijk gevoelig voor.L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:21:
[...]
Geheel niet storend, het valt zelfs niet op. Toch zijn er mensen die het kennelijk wel opvallen en ook nog een poging doen om het te verwijderen, vandaar de waarschuwing vanuit Nintendo.
Maar goed aangebracht gaat het meestal wel.
En of de cartridges hetzelfde smaken.flugelisoke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:56:
Spannend zeg, morgen is het DE week dat de Nintendo Switch 2 eindelijk uitkomt, excited! Ben benieuwd hoe ie ruikt.
KOM MAAR OP! Ben hyped.
Ik had er wel al discussies over gelezen
Komt mooi dichtbij ! Kijk er naar uit, maar mag best wel duren, je bent er ook weer zomaar gewent aansderooij schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:05:
morgen nog even 3 daagjes workshoppen in Munchen op het hoofdkantoor, woensdagavond naar huis, donderdag en vrijdag vrij![]()
KOM MAAR OP! Ben hyped.
Een screenprotector!RollieBollie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:26:
Raadsel is opgelost. Mijn pa heeft iets voor mij besteld als kado. Tsja. Dan kan ik het dus nergens terugvinden behalve in de postnl app.
Maar zou die wel al preloaded zijn, dat er alleen een day 1 update gedownload dient te worden ?
Of zou Nintendo tijdelijk de servercapaciteit omhoog gegooid hebben om een half tot 1 miljoen mensen op dag 1 te kunnen bedienen ?
Waarvan waarschijnlijk ook de helft van de nieuwe switch2 een system transfer gaan uitvoeren ?
Weet niet hoe dat zat bij de Switch 1 als je er 1 kocht met downloadcode/spel ?
[ Voor 8% gewijzigd door harley op 01-06-2025 19:47 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Download code en preloaded zijn twee verschillende dingen. Het is een download code.harley schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:46:
Ik weet dat Mario Kart World een downloadcode is als je hem in de Package deal koopt met de Switch2
Maar zou die wel al preloaded zijn, dat er alleen een day 1 update gedownload dient te worden ?
Of zou Nintendo tijdelijk de servercapaciteit omhoog gegooid hebben om een half tot 1 miljoen mensen op dag 1 te kunnen bedienen ?
Waarvan waarschijnlijk ook de helft van de nieuwe switch2 een system transfer gaan uitvoeren ?
Denk dat het wel meer dan 1 mil zullen zijn. Wereldwijd misschien wel 10 mil.harley schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:46:
Ik weet dat Mario Kart World een downloadcode is als je hem in de Package deal koopt met de Switch2
Dan zou die nog steeds al op het geheugen kunnen staan alleen nog te activeren met een code, niet activeren kan die vanzelf verwijderd worden na een bepaalde update/tijd toch ?L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:48:
[...]
Download code en preloaded zijn twee verschillende dingen. Het is een download code.
Zou veel bandbreedte schelen.
In theorie zou het vast kunnen, maar heb zoiets nog niet eerder gezien bij Nintendo. Wel dat er inplaats van een download code het spel al op het systeem staat.harley schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:50:
[...]
Dan zou die nog steeds al op het geheugen kunnen staan alleen nog te activeren met een code, niet activeren kan die vanzelf verwijderd worden na een bepaalde update/tijd toch ?
Zou veel bandbreedte schelen.
Waarbij er door tijdzone verschillen en verschillen in tijd bezorging natuurlijk niet iedereen tegelijk gaat downloaden.Sir_Lion schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:48:
[...]
Denk dat het wel meer dan 1 mil zullen zijn. Wereldwijd misschien wel 10 mil.
Het zal, gok ik, een dag of 2 brak en kut zijn. En daarna gewoon goed omdat de eerste rush dan voorbij is.
Nadeel als ze MK al voorinstalleren is dat mensen die heel de game niet willen en hem willen verkopen daar geen kans meer voor hebben.
Die lui moeten gewoon de niet bundel versie kopen in dat geval…Dennis1812 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:02:
[...]
Waarbij er door tijdzone verschillen en verschillen in tijd bezorging natuurlijk niet iedereen tegelijk gaat downloaden.
Het zal, gok ik, een dag of 2 brak en kut zijn. En daarna gewoon goed omdat de eerste rush dan voorbij is.
Nadeel als ze MK al voorinstalleren is dat mensen die heel de game niet willen en hem willen verkopen daar geen kans meer voor hebben.
Nee. Er zijn drie opties voor:harley schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:46:
- Een downloadcode die je in moet voeren in de eShop (dat is wat wij krijgen)
- Een soort entitlement in de shop die aan je console gelinkt is (dat krijgt o.a. de VS)
- Een fysieke cartridge (dat krijgen ze in landen waar geen eShop is, naar het schijnt).
Nintendo gebruikt daar, net als bijvoorbeeld Steam, gewoon een CDN voor. Ik zou niet verwachten dat je er iets van merkt; vergeet ook niet dat niet iedereen tegelijk die game(s) gaat zitten downloaden he. Iedereen krijgt het ding op een verschillend moment. CDN-capaciteit hebben we genoeg in dit land.Of zou Nintendo tijdelijk de servercapaciteit omhoog gegooid hebben om een half tot 1 miljoen mensen op dag 1 te kunnen bedienen ?
Het gros van de mensen die dat doet, doet dat waarschijnlijk lokaal.Waarvan waarschijnlijk ook de helft van de nieuwe switch2 een system transfer gaan uitvoeren ?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Overigens ook fijn dat de Switch 2 Dock ethernet heeft maar daar heb je niet zoveel aan als de servers het niet trekken.
De eerste uren ga ik het in m'n eentje de game is op me gemak bekijken.sderooij schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:23:
hopelijk heeft nintendo ook de servers een beetje op orde donderdag, als er miljoenen wereldwijd mariokart gaan lopen downloaden?...
Sorry je hebt het over het downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 01-06-2025 20:32 ]
:strip_exif()/f/image/ZVvixQVi5At8Rok9JUuuVVk6.png?f=user_large)
Nog 3 hele dagen na vandaag.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ze zullen wel werken gok ik, maar geen wake up supporten. Ik ga het donderdag hopelijk testen…heb diverse 8bitdo’s…Zeror schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:57:
Btw. Ik hoor net in een video van Kit & Krysta dat de controllers van 8bitdo waarschijnlijk wel werken met Switch 2. Echter heeft 8bitdo dit nog niet kunnen testen, omdat zij nog geen Switch 2 hebben. Dus houd hier rekening mee dat er mogelijk nog een patch van 8bitdo moet komen voor je 8bitdo controller.
[ Voor 99% gewijzigd door Stylze op 01-06-2025 22:23 ]
Playstation 5
Zal (waarschijnlijk) niet standaard werken met een usb C naar HDMI adapter, maar mogelijk komen er net zoals bij de Switch 1 wel weer dergelijke producten op de markt.harydoo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:34:
Is het mogelijk om de Switch 2 te koppelen aan een tv met een usb C naar hdmi adapter? Bijvoorbeeld tijdens vakantie in een hotel oid?
Vermoedelijk niet de docked mode gezien de dock een fan heeft. Maar ik heb wat usb-c-hdmi dingles hier, zal wat combi’s testen vd weekharydoo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:34:
Is het mogelijk om de Switch 2 te koppelen aan een tv met een usb C naar hdmi adapter? Bijvoorbeeld tijdens vakantie in een hotel oid?
boefje79 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:40:
[...]
Vermoedelijk niet de docked mode gezien de dock een fan heeft. Maar ik heb wat usb-c-hdmi dongles hier, zal wat combi’s testen vd week
Compacte USB-C Dock/hub mee (bijvoorbeeld van Ugreen) en daar vanaf HDMI naar de TV..harydoo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:34:
Krijgt ie ook meteen stroom enzo. (Mits je hem inplugt natuurlijk)
[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 01-06-2025 22:43 ]
Welke mode verwacht je dan?boefje79 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:40:
[...]
Vermoedelijk niet de docked mode gezien de dock een fan heeft. Maar ik heb wat usb-c-hdmi dingles hier, zal wat combi’s testen vd week
Neuhhhh, die hebben ze helaas uit de toekomst overgenomen.
Hopelijk wel “gewoon” video out van de portable mode. Dus 1080P, maar dat is dus afwachten.
Heb ook zo’n ugreen zoals hier boven benoemd. Maar omdat daar geen actieve koeling in zit, verwacht ik niet (ook te testen) dat de 4k-upscaling daarmee naar een tv te toveren is.
Maar vooralsnog de vraag of zonder officiele dock uberhaupt video out naar tv te brengen is.
Ja er komen ongetwijfeld alternatieven op het Nintendo Dock. Ik heb voor de switch nu ook een USB-C (met voeding) naar HDMI Kabel die als Dock gezien wordt.harydoo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:34:
De switch draait ook gewoon in docked mode dan, nooit wat aan gemerkt.
Edit: Een normaal USB-C Dock werkt overigens niet, dus er zit wel iets van “trickery” in waardoor de switch denkt dat het een “Nintendo Dock” is.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-06-2025 22:55 ]
Switch 1 en ik neem aan ook de Switch 2 hebben alleen docked mode, je kan niet de handheld mode qua scherm naar een ander scherm sturen. Docked mode ondersteunt verschillende resoluties.boefje79 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:51:
[...]
Hopelijk wel “gewoon” video out van de portable mode. Dus 1080P, maar dat is dus afwachten.
Heb ook zo’n ugreen zoals hier boven benoemd. Maar omdat daar geen actieve koeling in zit, verwacht ik niet (ook te testen) dat de 4k-upscaling daarmee naar een tv te toveren is.
Maar vooralsnog de vraag of zonder officiele dock uberhaupt video out naar tv te brengen is.
Ik denk niet dat de huidige adapters van de Switch 1 werken met de Switch 2, maar als je het toch al in huis hebt zeker even testen. Verder zie ik ook nog geen dergelijke producten voor de Switch 2, maar zullen vast wel komen.
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.