My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik had een Japanse PSP, maanden gedaan met alleen RidgerRacer en LocorocoJonathan2011 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:37:
Het voelt voor mij een beetje als de launch van de Nintendo DS of de PSP. Heeft iemand die hier meegemaakt?
Omdat hij er uiteindelijk toch wel komt en geld alleen maar minder waard wordt?Carlos0_0 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:24:
[...]
Maar ja waarom koop je hem dan, als er toch niks is aangekondigd wat je erop wil spelen?(Of het duurt nog lang).
Voor mij is er nu weinig keuze.Sonic X en Cyberpunk heb ik al op PS5.RawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Welke games halen jullie erbij.
Ik sowieso Mario kart world. Niet iedereen is even enthousiast heb ik het idee over deze game. Maar het is echt 1 van Nintendo’s beste system sellers.
Daarnaast denk ik aan Hitman of cyberpunk.
Fast fusion.
Die oudere games met upgrades zie ik niet echt als echte launch games. Leuk voor als je ze nooit hebt gespeeld.
Sta er van te kijken dat Metroid nog geen vaste datum heeft.
Ja ik verheug mij ook steeds op Donkey Kong om er dan achter te komen dat die pas half juli komt.. maar goed, Mario Kart en een warme zomer lukt wel die 6 weken extra doorkomen.jori040 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:19:
[...]
Heb beide ervaren.De PSP had ik met Ridge Racerzelf al een paar maanden eerder[US release]
De beste launch ooit was die van de Gamecube.Er waren gewoon drie toppers meteen bechikbaar.
Ridge Racer op de 3DS heb ik ook veel gespeeld.
Bij deze launch is het jammer dat DK er nog niet bij zit.Tja 17 Juli is het zo maar toch.
Als MK world tof genoeg is dan komt alles zeker goed.
Je bent nog steeds niet scherp, het is 512 GBrichards3 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:01:
De 512Gb microsd Ex is nu te bestellen
was niet scherp, dank voor de correctie
Je zou denken dat die game al gewoon af is enzo hé.Heb je niets met MK dan heb je van Nintendo zelf nu niets bij launch.Deezers schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:47:
[...]
Ja ik verheug mij ook steeds op Donkey Kong om er dan achter te komen dat die pas half juli komt.. maar goed, Mario Kart en een warme zomer lukt wel die 6 weken extra doorkomen.
Het zal vast een marketing dingetje zijn waarom die game 6 weken later komt.
Ben ook heel benieuwd wie die DK soundtrack gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 30-05-2025 18:53 ]
Eigenlijk géén want Mario Kart zit bij m’n Switch 2 en de rest heb ik al vooraf gekocht.RawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Welke games halen jullie erbij. […]
- Mario Kart World
- The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
- Pokémon Violet
- Xenoblade Chronicles X Definitive Edition
- Xenoblade Chronicles Definitive Edition
- Xenoblade Chronicles 2
- Xenoblade Chronicles 3
[ Voor 8% gewijzigd door Evernote op 30-05-2025 18:57 ]
Ik heb de bundel met Mario Kart besteld, heb nog Pokemon Scarlet liggen (Violet al zo goed als uitgespeeld, Scarlet ga ik op de Switch 2 spelen). Verder nog een aardige backlog liggen van een stuk of 5 andere switch games die ik nog een keer uit moet spelen. Voorlopig zal ik me niet vervelen.RawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Ik sowieso Mario kart world. Niet iedereen is even enthousiast heb ik het idee over deze game. Maar het is echt 1 van Nintendo’s beste system sellers.
Fast fusion.
Die oudere games met upgrades zie ik niet echt als echte launch games. Leuk voor als je ze nooit hebt gespeeld.
Ik heb zelf deze liggen van Orzly, vind ik zelf een fijn merk.Drag0nizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:38:
Welke case gaan jullie kopen voor de Switch 2? Zoveel merken en ik raak een beetje het overzicht kwijt. Liefst niet te duur, wel beetje kwaliteit
https://amzn.eu/d/9zpwQyt
Het materiaal van de case vind ik zelf wel minder fijn dan het materiaal van de Steam Deck case.
Prijs/kwaliteit is prima in mijn ogen maar zoals je zegt er zijn enorm veel merken maar ze lijken nagenoeg ook nog allemaal op elkaar..
[ Voor 5% gewijzigd door Evernote op 30-05-2025 19:09 ]
Koop je voor die €10,- de upgrade maar eigenlijk ook de hele download (die het alleen doet als je cartridge erin zit), of download je puur alleen de update?
Je downloadt en installeert de upgrade denk ik. Vergelijk het met een DLC.Donstil schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:01:
Hoe gaat dat met de upgrade Packs voor de oudere games op cartridge werken eigenlijk?
Koop je voor die €10,- de upgrade maar eigenlijk ook de hele download (die het alleen doet als je cartridge erin zit), of download je puur alleen de update?
- Mario Kart WorldRawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Fast fusion.
- Tears of the Kingdom
- Pokemon Scarlet
Pokemon krijgt de gratis upgrade en for TOTK kan ik de upgrade ook gratis krijgen vanwege NSO + expansion pack.
Deze al in bezit: Tomtoc Switch 2Drag0nizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:38:
Welke case gaan jullie kopen voor de Switch 2? Zoveel merken en ik raak een beetje het overzicht kwijt. Liefst niet te duur, wel beetje kwaliteit
/f/image/Ye5n7EtHdsRzt2O9fPFvclJp.png?f=fotoalbum_large)
* Bravely Default II
* Fire Emblem Engage
* New Pokemon Snap
* Kingdom Hearts Melody of Memory
* Donkey Kong Country Tropical Freeze
* Hades
* Root Letter
* Octopath Traveler
* Octopath Traveler II
* The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
* The Legend of Zelda: Link's Awakening
* The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
* The Legend of Zelda: Breath of the Wild
* Scribblenauts Showdown
* Super Mario 3D World + Bowser's Fury
* Paper Mario: The Origami King
* Super Mario Odyssey
* Animal Crossing
* Hyrule Warrios Definitive Edition
* Hyrule Warrios: Age of Calamity
Duuuuuuuuuuuuuuuus wel even zoet
- Donkey Kong Bananza
- Metroid Prime Beyond
- Pokemon Legends Z-A
Ja, de game blijft nodig in de console om de upgrade steeds te laten werken. Zelfde als PlayStation bij dics upgrades.Donstil schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:01:
Hoe gaat dat met de upgrade Packs voor de oudere games op cartridge werken eigenlijk?
Ik heb de case van Nintendo zelf besteld bij bol. Simpel en prima, lijkt me.Drag0nizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:38:
Speel je meestal op andere consoles of wat ?Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:22:
Mijn backlog aan games:
* Bravely Default II
* Fire Emblem Engage
* New Pokemon Snap
* Kingdom Hearts Melody of Memory
* Donkey Kong Country Tropical Freeze
* Hades
* Root Letter
* Octopath Traveler
* Octopath Traveler II
* The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
* The Legend of Zelda: Link's Awakening
* The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
* The Legend of Zelda: Breath of the Wild
* Scribblenauts Showdown
* Super Mario 3D World + Bowser's Fury
* Paper Mario: The Origami King
* Super Mario Odyssey
* Animal Crossing
* Hyrule Warrios Definitive Edition
* Hyrule Warrios: Age of Calamity
Duuuuuuuuuuuuuuuus wel even zoet
Ergens in het najaar zie ik dat wel gebeuren.bws1989 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:28:
Denken jullie dat de nieuw prijs van de switch oled ook nog daalt na de release van de switch 2 ?
Ja dat leek mij al wel idd, maar dan heb je ook de volledige download nodig op je switch dus?Deezers schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:24:
[...]
Ja, de game blijft nodig in de console om de upgrade steeds te laten werken. Zelfde als PlayStation bij dics upgrades.
Want dan moet ik er wel even een Micro-SD bij halen.
Ja die heb ik ook besteld, gaat er waarschijnlijk nooit in maar prima om achter de hand te hebben.Esumontere schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:26:
[...]
Ik heb de case van Nintendo zelf besteld bij bol. Simpel en prima, lijkt me.
Ik heb afgelopen 2 jaar vooral gewerkt aan een Shiny Living Dex, welke nu zowat bijna compleet is. Dus ik heb weer eens tijd voor andere spellen x'D.
Ah oke nice.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:43:
[...]
Ik heb afgelopen 2 jaar vooral gewerkt aan een Shiny Living Dex, welke nu zowat bijna compleet is. Dus ik heb weer eens tijd voor andere spellen x'D.
Op een paar titels na heb ik alles uit jou lijstje gespeeld.Was niet heel verveldend.
Ik blijf de oude ook voorlopig gebruiken. Je kan echter niet de Switch aanzetten met je oude pro controller (daarvoor kun je dus de joycons met grip gebruiken bijv.).Yonix schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:43:
Trouwens, gaan jullie nog voor nieuwe 'accessoires' of blijven jullie gebruiken wat je al hebt? Zo zie ik geen reden om de nieuwe Pro-controller in huis te halen, want die biedt weinig nieuws t.o.v. de oude.
Heb wel de nieuwe pro controller besteld, als ik de ervaringen hoor dan is dit de fijnste controller tot nu toe.Jonathan2011 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:50:
[...]
Ik blijf de oude ook voorlopig gebruiken. Je kan echter niet de Switch aanzetten met je oude pro controller (daarvoor kun je dus de joycons met grip gebruiken bijv.).
En toch wil ik die nieuwe.Yonix schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:43:
Trouwens, gaan jullie nog voor nieuwe 'accessoires' of blijven jullie gebruiken wat je al hebt? Zo zie ik geen reden om de nieuwe Pro-controller in huis te halen, want die biedt weinig nieuws t.o.v. de oude.
De huidige kan ik in mijn kennissenkring wel kwijt.
Voorlopig alleen Mario Kart World. Heb ook nog games te spelen op de huidige Switch en ik probeer een beetje te voorkomen dat ik gelijk een nieuwe backlog aanboor. Kan best zijn dat ik deze zomer ook vrij snel Cyberpunk 2077 aanschaf, een dergelijke futuristische Westerse RPG (Mass Effect etc.) heb ik gemist op de huidige Switch en best wel zin in.RawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Fast fusion.
Hoho! Riddge racer is day one op switch 2 😃!! Weliswaar een port van de arcade versie maar damn, voor 16,99 kun je die niet laten liggen. Ik weet nu al dat ik komende donderdag die meer ga spelen dan mario kart world 😇!matthijst schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Ridge Racer grijs gespeeld op de PSP![]()
Zo jammer dat die nooit meer naar de Switch is gekomen.
Edit: zag later dat je hier niet op zit te wachten, maar iets compleet nieuws wil
[ Voor 8% gewijzigd door Exo81 op 30-05-2025 20:03 ]
Mario Kart World zit bij mijn bundel. Los had ik hem niet gekocht denk ik. Daar laat ik het bij denk ik. Ik ga meteen de S2 Edition van Tears of the Kingdom kopen en spelen. Ik ben geinteresseerd in Hitman, maar ik wacht daar de reviews van af.RawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Fast fusion.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Overigens heb ik een aantal wel gespeeld, maar nooit uitgepseeld. Dus nu ook de uitgelezen kans om die uit te spelen.jori040 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:49:
[...]
Ah oke nice.
Op een paar titels na heb ik alles uit jou lijstje gespeeld.Was niet heel verveldend.
Ga je donderdag wel voor MK World ?Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:09:
[...]
Overigens heb ik een aantal wel gespeeld, maar nooit uitgepseeld. Dus nu ook de uitgelezen kans om die uit te spelen.
Ik koop de killswitch hoes van Dbrand. Hoop dat die in de case van de steamdeck past, en anders wacht ik de reviews ff af.Drag0nizer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:38:
Mario Kart in de bundelRawChild schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:30:
Fast fusion.
Verder van plan om te spelen: Tears of the Kingdom NS2E, Xenoblade Chronicles X, Soul Calibur II en Wind Waker. Misschien Kunitsu-gami en/of Rune Factory oppikken rond launch. Of Deltarune.
Nog in backlog o.a.: Xenoblade Chronicles remake, Octopath II, Triangle Strategy, Final Fantasy IX, Metroid Prime Remastered
En een hoop games die voor een deel al gespeeld zijn maar nog uit moeten
Overigens voor de mensen die nog games zoeken: een hoop indietoppers momenteel aan heel lage prijsjes op de eShop
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Zekers. Maar spellen als bijv. Animal Crossing hoef ik ook maar een half uurtje ofzo per dag te spelen. Wat bijv. een fijn avond ritueeltje kan worden.
Dat wist ik niet, beetje zonde dat dit niet kan.Jonathan2011 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:50:
[...]
Ik blijf de oude ook voorlopig gebruiken. Je kan echter niet de Switch aanzetten met je oude pro controller (daarvoor kun je dus de joycons met grip gebruiken bijv.).
gelukkig gebruik ik mijn Switch aan m'n bureau dus ik kan er zo bij, maar het blijft alsnog zonde.
Heb ik iets gemist ?Raxious schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:15:
[...]
- Mario Kart World
- Tears of the Kingdom
- Pokemon Scarlet
Pokemon krijgt de gratis upgrade en for TOTK kan ik de upgrade ook gratis krijgen vanwege NSO + expansion pack.
Als je nso+ hebt dan betaal je niet voor de upgrades van de betaalde upgrade spellen zoals btow en totk ?
Dacht dat het sowieso betaalde updates waren voor
Totk, btow, jamboree & kirby.
En dat
ARMS
- Big Brain Academy: Brain vs. Brain
- Captain Toad: Treasure Tracker
- Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics
- Game Builder Garage
- New Super Mario Bros. U Deluxe
- Pokémon Scarlet & Violet
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Super Mario Odyssey
- The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
- The Legend of Zelda: Link's Awakening
Een gratis update kregen
Tenminste zo staat het in de nieuwsberichten
nieuws: Upgradeversies van Nintendo Switch 2-games gaan tien of twintig euro ...
[ Voor 23% gewijzigd door harley op 30-05-2025 21:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Inderdaad, BOTW en TOTK upgrades zijn inbegrepen in het abonnement met uitbreidingspas. Maar je kan ze ook apart kopen.harley schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Heb ik iets gemist ?
Als je nso+ hebt dan betaal je niet voor de upgrades van de betaalde upgrade spellen zoals btow en totk ?
Dacht dat het sowieso betaalde updates waren.
Tweakers heeft regelmatig fouten in hun nieuwsrapporteringZie daar ook niks van in de nieuwsberichten
nieuws: Upgradeversies van Nintendo Switch 2-games gaan tien of twintig euro ...
Al bij de aankondiging van de Switch 2 bekend:harley schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Heb ik iets gemist ?
Dacht dat het sowieso betaalde updates waren.
Zie daar ook niks van in de nieuwsberichten
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-2787249.html
Heb zelf een 2de hands exemplaar van Tears of the Kingdom voor Switch 1 gekocht. Zo kan ik alsnog de update binnen halen en de Switch 2 versie spelen."If you already own The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch and have an active Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership (either Individual or Family), you will be able to access the upgrade pack for The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition for no additional cost when it launches."
[ Voor 6% gewijzigd door Raxious op 30-05-2025 21:54 ]
Er moesten eerst mensen uit omdat die het toch niet gebruikten maar toen kon ik niet meer toegevoegd worden vanwege teveel wijzigingen
Iemand enig idee of die max aantal wijzigingen per jaar of een kortere periode gelden?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Tweakers qua Nintendo Switch nieuws niet als nieuwsbron gebruiken. De reacties zijn wel nuttig, daar werd het ook vernoemd.harley schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:49:
[...]
Tenminste zo staat het in de nieuwsberichten
Ikzelf ben van plan om deze met een schone lei te beginnen. Wel mijn bestaande account gebruiken, maar niet overzetten vanaf mijn huidige Switch Oled.
Ik zet alles over van de oled naar de 2, dan hoop ik dat ik gewoon verder kan waar ik gebleven was in de games.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:12:
Voor de mensen met een bestaande Switch 1, hoe gaan jullie de Switch 2 in gebruik nemen? Zetten jullie alles over? Of per User? Of maken jullie een nieuwe user aan?
Ikzelf ben van plan om deze met een schone lei te beginnen. Wel mijn bestaande account gebruiken, maar niet overzetten vanaf mijn huidige Switch Oled.
En dan vooral in Diablo 3.
Maar als het goed is blijft alles dan ook nog op de oled staan, behalve dan animal crossing .
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb nog steeds geen antwoord hoe de Play Activity Hours werken. Tot nu was dat per systeem en was de enige manier om de uren correct door te laten tellen doormiddel van een system transfer naar het nieuwe systeem.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:12:
Voor de mensen met een bestaande Switch 1, hoe gaan jullie de Switch 2 in gebruik nemen? Zetten jullie alles over? Of per User? Of maken jullie een nieuwe user aan?
Bij een System Transfer wordt de vorige Switch echter volledig gereset en ik ben eigenlijk van plan om zowel de Switch OLED en de Switch 2 naast elkaar te gebruiken. Ik denk bij release gewoon inloggen op de Switch 2, geen system transfer, en eerst voorlopig Mario Kart World op de Switch 2 spelen. Dus ook een schone lei inderdaad.
Ik hoop dat het verder goed gaat met de Play Activity Hours. Toch wel leuk dat ik dat al sinds 2017 kan bijhouden per game. Anders jammer...
Als je zo’n Nintendo family lidmaatschap kunt delen heb je wel echt leuke features voor een zacht prijsje.L23 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:57:
Weet niet of deze al eerder geplaatst was. Informatief.
[YouTube: Nintendo Switch Online and Nintendo Switch Online + Expansion Pack — Overview Trailer]
Kirby Air Riders:Hier ben ik ook heel benieuwd naar.jori040 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:22:
Dit is mijn must-have lijstje voor Switch 2[2025]
- Donkey Kong Bananza
- Metroid Prime Beyond
- Pokemon Legends Z-A
Ben ook van plan om met een schone lei te beginnen.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:12:
Denk het wel, maar dat baseer ik op Mario Kart 8 Deluxe waar je ook splitscreen met 2 spelers online kan spelen.rbfotoeu schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:35:
zou het mogelijk zijn om de knockout tour te spelen met 2 spelers op 1 switch en dan online ?
Kun je dan wel de gamehistorie terug krijgen?jori040 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:30:
[...]
Ben ook van plan om met een schone lei te beginnen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
De gamehistorie blijft gescheiden per systeem. Dus die zou beschikbaar moeten blijven op de oude Switch, want die reset je niet.THE_BASE schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:39:
[...]
Kun je dan wel de gamehistorie terug krijgen?
We are happy to announce that Fast Fusion will include
— Shin'en Multimedia (@ShinenGames) 30 mei 2025
"Quality mode: 4k/60fps"
with day one patch!#FastFusion #NintendoSwitch2 pic.twitter.com/73PgObJaAt
Ha wilde ik ook net delen.
Ik hoop dat DF een technische analyse gaat doen van deze game.

[ Voor 32% gewijzigd door Evernote op 31-05-2025 07:01 ]
Als ik bv een nieuw profiel aan zou maken dan natuurlijk niet.THE_BASE schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:39:
[...]
Kun je dan wel de gamehistorie terug krijgen?
- Super Mario Odyssey
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Zelda BOTW
- Zelda TOTK
- Donkey Kong Country Tropical Freeze
- Hogwarts Legacy
En dan Mario Kart inbegrepen bij de bundel.
En waarschijnlijk nog Fast Fusion.
Daarnaast een Pro controller en de Gamecube controller in bestelling. Ik verwacht dat ik meer op de TV ga gamen dan handheld.
Dit wordt voor mij de eerste Switch. Dus laat me verassen.
[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 31-05-2025 15:07 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Hier hetzelfde, bestaande Nintendo account, maar geen data overzetten tijdens setup/installatie. Wel na de setup wil ik wel een paar saves overzetten van de Switch 1 (eindelijk Scarlet/Violet met een goede framerate), neem aan dat het gewoon moeten kunnenSir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:12:
Verder eigenlijk geen nieuwe spellen gekocht, vooral uit angst op een herhaling van de PS5, heb ik heb ik de Switch 2 gekocht. Heb nog wel gekeken naar Zelda (gameplay videos), maar word er nog niet echt warm van
https://a.aliexpress.com/_EGcOu6O
Ik heb een Nintendo account en wil voor mijn gezin een Family Group maken. Ik zie een knop om mensen uit te nodigen. Als ik daar het email adres van mijn zoon invul krijg hij geen uitnodiging om de Family Group te joinen. Komt dat omdat hij nog geen Nintendo account heeft? Mijn zoon en dochter moeten dan eerst zelf een Nintendo account aanmaken, en dan kan ik ze op die accounts toevoegen?
Misschien kan dit helpen:Haay schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:30:
Vraagje, als nieuwe Switch (2) gebruiker, na heel lang met de Wii-U gedaan te hebben. 😁
Ik heb een Nintendo account en wil voor mijn gezin een Family Group maken. Ik zie een knop om mensen uit te nodigen. Als ik daar het email adres van mijn zoon invul krijg hij geen uitnodiging om de Family Group te joinen. Komt dat omdat hij nog geen Nintendo account heeft? Mijn zoon en dochter moeten dan eerst zelf een Nintendo account aanmaken, en dan kan ik ze op die accounts toevoegen?
https://play.nintendo.com...s/nintendo-accounts-kids/
Of hier de Nederlandse hulp pagina:
https://www.nintendo.com/...raccount-aan-1177534.html
[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Lion op 31-05-2025 15:38 ]
Edit: Volgens mij raak ik in de war met Family Group en een Nintendo Switch Online familielidmaatschap. Dan mij gewoon negeren en bovenstaande links van @Sir_Lion volgen.
[ Voor 32% gewijzigd door L23 op 31-05-2025 15:43 ]
Bedankt voor de reacties (ook van Sir_Lion). Mijn zoon is inmiddels 19, en mijn dochter is sinds kort 16, dus geen kinderaccounts meer voor ze.L23 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:40:
@Haay Weet niet of het perse handig is om een kinderaccount aan te maken, maar als je iemand uitnodigt voor de familiegroep dan moet hij/zij uiteraard al een Nintendo account hebben.
Edit: Volgens mij raak ik in de war met Family Group en een Nintendo Switch Online familielidmaatschap. Dan mij gewoon negeren en bovenstaande links van @Sir_Lion volgen.
Ik neem aan dat dat wel nodig is als ze op de Switch-2 de voortgang van de games op hun eigen account willen bewaren?
Wat bedoel je met voortgang? Het aantal speeluren kan je volgens mij alleen inzien als je je profiel hebt gekoppeld aan een Nintendo account. Gewoon met een profiel spelen op de Switch 2 dan zal de voortgang/save data op de Switch 2 bewaard blijven. Wil je echter je sava data als backup opslaan in de cloud etc. Dan heb je een eigen Nintendo account en een Nintendo Switch Online abonnement nodig.Haay schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:47:
[...]
Bedankt voor de reacties (ook van Sir_Lion). Mijn zoon is inmiddels 19, en mijn dochter is sinds kort 16, dus geen kinderaccounts meer voor ze.Maar ik zal ze zeggen dat ze een eigen Nintendo account moeten aanmaken zodat ik ze kan uitnodigen voor de Family Group.
Ik neem aan dat dat wel nodig is als ze op de Switch-2 de voortgang van de games op hun eigen account willen bewaren?
Jep, per account en per switch worden de statistieken bijgehouden. Het is voor sommige spellen zelfs so dat je 1 save game hebt per switch, die je niet kunt syncen tussen Switch zonder een transfer.Haay schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:47:
[...]
Bedankt voor de reacties (ook van Sir_Lion). Mijn zoon is inmiddels 19, en mijn dochter is sinds kort 16, dus geen kinderaccounts meer voor ze.Maar ik zal ze zeggen dat ze een eigen Nintendo account moeten aanmaken zodat ik ze kan uitnodigen voor de Family Group.
Als nu mijn zoon (19) de Switch-2 start, kan hij dan op de Switch-2 een apart profiel aanmaken (zonder Nintendo account dus) of moet hij daar een eigen Nintendo account voor hebben? En kan hij dan ook Zelda:TotK in de Switch-2 versie spelen? Oftewel, geldt die upgrade voor het apparaat of voor het account?
Koop je de Switch 2 upgrade en heb je deze op de Switch 2 geladen (Virtual Game Cards) dan kan iedereen er gebruik van maken op die Switch 2. Dus een apart profiel aanmaken is voldoende. Alle digitale aankopen zijn voor alle gebruikers op dat systeem beschikbaar.Haay schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:21:
Ik bedoel eigenlijk meer... Ik ben de hoofdgebruiker (eigenaar) van de Switch 2. Ik log dus in met mijn Nintendo account. Ik heb bv. Zelda:TotK (Switch-1) tweedehands gekocht, en koop daar onder mijn Nintendo account de upgrade naar de Switch-2 versie voor.
Als nu mijn zoon (19) de Switch-2 start, kan hij dan op de Switch-2 een apart profiel aanmaken (zonder Nintendo account dus) of moet hij daar een eigen Nintendo account voor hebben? En kan hij dan ook Zelda:TotK in de Switch-2 versie spelen? Oftewel, geldt die upgrade voor het apparaat of voor het account?
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 31-05-2025 17:30 ]
Yup.L23 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:49:
[...]
En zit er een anti-shatter film op zoals bij de Switch OLED?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ook nog aan het kijken naar iets van een carry case, maar dat heeft niet direct haast imo. Neig wat dat betreft wat meer richting Tomtoc.
Spigen is een goed merk (veel ervaringen mee op smartphones) maar amFilm is ook prima.Raxious schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:39:
Nog steeds aan het kijken naar een screen protector, neig Spigen of amFilm. Ken Spigen niet maar hoor er goede verhalen over, amFilm heb ik gehad op mijn Switch 1 en was prima. Daarnaast is amFilm ook de helft goedkoper xD
Ook nog aan het kijken naar iets van een carry case, maar dat heeft niet direct haast imo. Neig wat dat betreft wat meer richting Tomtoc.
Maar net als met Steam Deck koos ik voor de Switch 2 iets dat goedkoper is, en de keuze viel voor eentje van Nacon (vroeger BigBen) voor €9.99 (is tempered glass).
Ik koop Spigen op een telefoon omdat ik de beste ervaring wil, je hele telefoon leunt op scherm aanrakingen, terwijl met een Steam Deck (die ook een touchscreen heeft) of Nintendo Switch dat voor mij zelden het geval is, dus dan kies ik iets dat goedkoper is.
Ik zet alles over.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:12:
Thuis hebben wij ieder een eigen Switch, en Switch 2 vervangt de Switch voor ons omdat Switch games ook erop gaan werken.
Wat betreft een glazen screenprotector zou ik er niet te lang over nadenken. De eerste de beste goedkope optie op Amazon is meestal al prima. Spigen blijft wat mij betreft een topmerk voor cases, screenprotectors en andere accessoires. Je betaalt er dan ook voor wat je krijgt.Raxious schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:39:
Nog steeds aan het kijken naar een screen protector, neig Spigen of amFilm. Ken Spigen niet maar hoor er goede verhalen over, amFilm heb ik gehad op mijn Switch 1 en was prima. Daarnaast is amFilm ook de helft goedkoper xD
Zelf geef ik de voorkeur aan een reistas waarin ik alles kwijt kan; controller, dock, kabels, accessoires, noem maar op in plaats van een eenvoudige case alleen voor handheldgebruik. De case van Tomtoc voelt voor mij niet echt beschermend aan, vooral omdat de analoge stick van de Joy-Con een beetje uitsteekt. Zou eerder een iets diepere case nemen met een iets hardere ''schaal'' materiaal. Denk dat Spigen ook wel met een mooie case zal komen.
He mijn gok van destijds zat er heel dicht opJixreme schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:04:
Voor de mensen met kleine tv-meubels die zich (net als ik) afvroegen hoe hoog de Switch 2 in de dock is: dit zal +/- 137mm zijn (ten opzichte van 124mm voor de Switch 1). Bron, foto.
Ja kijk, in principe gaan al die screen protectors redelijk gelijkaardig zijn. Als je twijfelt kan je even reviews afwachten. AmFilm was een goed merk op Switch. Mijn Orzly tempered glass was ook in orde. De meeste screen protectors gaan wel wat reflectie toevoegen.Raxious schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:39:
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja die is top!Lekker Ventje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:15:
Ik heb een screenprotector van gehard glas bij Amazon gekocht voor een tientje.
[ Voor 88% gewijzigd door Mog op 31-05-2025 21:51 ]
Goeie, zo heb ik er inderdaad nog niet eens naar gekeken.Mizgala28 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:10:
Spigen is een goed merk (veel ervaringen mee op smartphones) maar amFilm is ook prima.
Maar net als met Steam Deck koos ik voor de Switch 2 iets dat goedkoper is, en de keuze viel voor eentje van Nacon (vroeger BigBen) voor €9.99 (is tempered glass).
Ik koop Spigen op een telefoon omdat ik de beste ervaring wil, je hele telefoon leunt op scherm aanrakingen, terwijl met een Steam Deck (die ook een touchscreen heeft) of Nintendo Switch dat voor mij zelden het geval is, dus dan kies ik iets dat goedkoper is.
Mee eens over de screen protector, denk dat het eentje van amFilm gaat worden. Wat betreft de case twijfel ik in dat opzicht inderdaad nog over wat er in kan. Op zich neem ik de Switch al zelden mee ergens naartoe, dus ik hoef niet per se iets lomp groots te hebben. Scheelt dat de case nog niet direct nodig is, dus wat mij betreft haal ik die wel op een later moment.Lashrom schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:10:
Wat betreft een glazen screenprotector zou ik er niet te lang over nadenken. De eerste de beste goedkope optie op Amazon is meestal al prima. Spigen blijft wat mij betreft een topmerk voor cases, screenprotectors en andere accessoires. Je betaalt er dan ook voor wat je krijgt.
Zelf geef ik de voorkeur aan een reistas waarin ik alles kwijt kan; controller, dock, kabels, accessoires, noem maar op in plaats van een eenvoudige case alleen voor handheldgebruik. De case van Tomtoc voelt voor mij niet echt beschermend aan, vooral omdat de analoge stick van de Joy-Con een beetje uitsteekt. Zou eerder een iets diepere case nemen met een iets hardere ''schaal'' materiaal. Denk dat Spigen ook wel met een mooie case zal komen.
Reactie verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 31-05-2025 21:54 ]
Dank voor de link!GaHard schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:34:
Heb mijn case en screenprotectors al binnengekregen. €16 voor een case en 2 screenprotectors bij AliExpress.
https://a.aliexpress.com/_EGcOu6O
Direct besteld
Die heb ik vandaag toevallig binnen gekregen, werd op Reddit ook aangeraden.Lekker Ventje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:15:
Ik heb een screenprotector van gehard glas bij Amazon gekocht voor een tientje.
4 voor 10,- dus mijn verwachtingen zijn niet direct hoog maar ben wel benieuwd.
Edit: Wacht wel even de reviews van de S2 af voor ik het plak, als het glas stevig genoeg is dit keer dan plak ik ze voorlopig niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 31-05-2025 21:49 ]
M.a.w kies er willekeurig een (of gebruik die die bij de officiele case zit) en denk er nooit meer over na. Mijn plan is de case te kopen en die te gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 21:53 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Waren er problemen met de Switch OLED dan? Niet iets gelezen over glas dat stuk ging en ook voel ik niet helemaal hoe een screen protector daar tegen zou helpen.Donstil schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:45:
[...]
Edit: Wacht wel even de reviews van de S2 af voor ik het plak, als het glas stevig genoeg is dit keer dan plak ik ze voorlopig niet.
Enige wat ik nu wel interessant vind is dat er een paar berichten eerder bevestigd is dat er net als bij de Switch OLED een anti-shatter film over het glas heen zit. Dus een niet verwijderbare plastic folie dat krasgevoeliger is dan glas.
Hoop zo geen last van reflecties meer te hebben, weer alleen niet of het beeld er veel van de lijden gaat hebben, anders is die er zo weer vanaf.
Welke is dat?harley schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:16:
Heb hier al een matte screenpeotector klaarliggen.
Hoop zo geen last van reflecties meer te hebben, weer alleen niet of het beeld er veel van de lijden gaat hebben, anders is die er zo weer vanaf.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Amazon biedt de amFilm ook aan als anti-glare / matte versie.harley schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:19:
De enige die ik kon vinden, alle lokale/online gameshop hebben alleen maar glossy versies.
https://www.amazon.nl/amF...ingerafdruk/dp/B0DS7LYXHM
Ter reparatie aangeboden, flash stuk, dus alles (savegames) weg 😭
NSO, maar geen NSO+
NSO is voldoende om saves games die dat toe staan op te slaan in de cloud, daar heb je geen NSO + Uitbreidingspakket voor nodig.Rendo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:32:
Potverdorie… Switch 2 in de pre-order. Switch 1 mee op vakantie… stopt hij ermee 😡
Ter reparatie aangeboden, flash stuk, dus alles (savegames) weg 😭
NSO, maar geen NSO+
Fingers crossed dan 🤞🏻L23 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:37:
[...]
NSO is voldoende om saves games die dat toe staan op te slaan in de cloud, daar heb je geen NSO + Uitbreidingspakket voor nodig.
Thanks! We gaan het donderdagavond zien 😉
Geen idee ik heb geen Switch OLED, ik heb de normale en daar is het glas/plastic (geen idee, maar neem aan plastic) enorm kras gevoelig.L23 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:14:
[...]
Waren er problemen met de Switch OLED dan? Niet iets gelezen over glas dat stuk ging en ook voel ik niet helemaal hoe een screen protector daar tegen zou helpen.
Een screenprotector kan overigens ook prima helpen tegen glas wat stuk gaat. Bijvoorbeeld bij een val. Het drukpunt wordt dan opgevangen door de screenprotector en niet door het glas/scherm van de switch zelf.
Als er idd nu plastic overheen zit dan plak ik de screenprotector sowieso, dat is vragen om ellende aangezien hij ook door onze kleine gebruikt gaat worden.Enige wat ik nu wel interessant vind is dat er een paar berichten eerder bevestigd is dat er net als bij de Switch OLED een anti-shatter film over het glas heen zit. Dus een niet verwijderbare plastic folie dat krasgevoeliger is dan glas.
Ik heb dat scherm uitgebreid aan de tand gevoeld bij de Switch 2 Experience in AmsterZaandam en dat voelde aan als gewoon glas, geen folie of watdanook. Kan het mis hebben natuurlijk. En sowieso ook glas is niet onfeilbaar dus een screenprotector is wmb altijd een goed idee.L23 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:14:
[...]
Enige wat ik nu wel interessant vind is dat er een paar berichten eerder bevestigd is dat er net als bij de Switch OLED een anti-shatter film over het glas heen zit. Dus een niet verwijderbare plastic folie dat krasgevoeliger is dan glas.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 23:33 ]
Ten opzichte van elkaar kan je zeggen dat glas makkelijk breekt en dat plastic makkelijk krast.Donstil schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:19:
[...]
Geen idee ik heb geen Switch OLED, ik heb de normale en daar is het glas/plastic (geen idee, maar neem aan plastic) enorm kras gevoelig.
Een screenprotector kan overigens ook prima helpen tegen glas wat stuk gaat. Bijvoorbeeld bij een val. Het drukpunt wordt dan opgevangen door de screenprotector en niet door het glas/scherm van de switch zelf.
Ik begrijp het idee wel van een drukpunt en zo, maar of het in de praktijk echt zo een verschil maakt betwijfel ik. Ik zou verwachten dat een hoesje zoals we bij smartphones ook zien meer bescherming geeft bij een val. Dat de screenprotector gebroken is zegt niet perse dat daarmee voorkomen is dat het scherm niet stuk is gegaan.
Beetje dezelfde discussie die we vaak zien met krassen op de screenprotector zelf en dat daarmee geconcludeerd wordt dat krassen op het scherm voorkomen zijn. Een screenprotector dat uitsteekt krast makkelijker bij het docken gezien er minder ruimte over blijft.
Dan citeer ik het bericht nog maar. "Op het scherm zit een folie dat moet voorkomen dat scherven loskomen wanneer het scherm beschadigd raakt. Trek het folie niet los." Zelfde verhaal als bij de Switch OLED, dus had ik ook wel verwacht. Het zit er ook heel netjes op waardoor het nauwelijks opvalt. Al begrijp ik dat smartphones een dergelijke folie aan de binnenkant van het scherm hebben zitten, geen idee waarom het bij de Switch OLED en Switch 2 aan de buitenkant zit.CyBeR schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:31:
[...]
Ik heb dat scherm uitgebreid aan de tand gevoeld bij de Switch 2 Experience in AmsterZaandam en dat voelde aan als gewoon glas, geen folie of watdanook. Kan het mis hebben natuurlijk. En sowieso ook glas is niet onfeilbaar dus een screenprotector is wmb altijd een goed idee.
Glas is inderdaad niet onfeilbaar, maar door de folie toch weer krasgevoeliger. Daarom ook die vraag aan je gesteld destijds gezien de hoop van mensen op een glazen scherm dat minder krast.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 01-06-2025 00:25 ]
Mij nooit opgevallen bij mijn Switch OLED, heb er gewoon glas overheen geplakt. Na twee jaar geen krasje te zien en als nieuw kunnen verkopen.L23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:21:
[...]
Dan citeer ik het bericht nog maar. "Op het scherm zit een folie dat moet voorkomen dat scherven loskomen wanneer het scherm beschadigd raakt. Trek het folie niet los." Zelfde verhaal als bij de Switch OLED, dus had ik ook wel verwacht. Het zit er ook heel netjes op waardoor het nauwelijks opvalt. Al begrijp ik dat smartphones een dergelijke folie aan de binnenkant van het scherm hebben zitten, geen idee waarom het bij de Switch OLED en Switch 2 aan de buitenkant zit.
Glas is inderdaad niet onfeilbaar, maar door de folie toch weer krasgevoeliger. Daarom ook die vraag aan je gesteld destijds gezien de hoop van mensen op een glazen scherm dat minder krast.
[...]
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.