Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Hugo_ijslijk schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:41:
[...]

Maar als je 'm nog steeds hebt zitten er neem ik aan geen krassen op. Dus waar heeft ie je switch dan echt voor beschermd? Het glas op de Switch is ook nog eens een stuk harder dan menig screen-protector
Uhm… er zit geen glas op de Switch, het is plastic en dat is het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 10:22
Deze screenprotector is net toegekomen. Hij ziet er alvast netjes uit voor zijn prijs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
michownz schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:08:
Deze screenprotector is net toegekomen. Hij ziet er alvast netjes uit voor zijn prijs!
Explosion proof. Veel beter wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
1107972 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:37:
Op zich zou een apart topic voor accessoires voor de Switch 2 leuk zijn maar of het nou echt nodig is.

Bij mij gaat hij vooral gebruikt worden door de kinder (4 en 6 jaar) en als die op bed leggen mag ik er misschien ook wel mee spelen. Maar voor hun vind ik het wel fijn als er een screenprotector op zit. Niet zozeer tegen krassen maar meer om breuken/barsten te voorkomen.

Ben nog wel op zoek naar een goede case met een rustig uiterlijk voor verdere bescherming tegen schade bij vallen waarbij de Switch 2 ook nog in het dock past.

Vind deze er wel interessant uitzien maar dan zit je wel vast aan het door hun ontworpen docking station.
Dbrand: Switcht 2 Killswitch
Ik ben zelf voor de ZenGrip 2 bundel gegaan. Ook met kortingscode á 20% (niet op de verzendkosten die vrij absurd zijn..): Duur… maar wel exact dat wat ik zocht én geen gezeur met originele dock!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfjNerHlhgbeG-nbu-8zF5xNMoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bkZsHuuq7mKsFHuoka3sGhKf.webp?f=fotoalbum_large

Ik wilde ook graag een hardcover hoes zoals ik dat ook voor mijn PlayStation Portal heb. Die was los iets van €35 dus tsja… en dan hopen op niet al te hoge invoer kosten t.z.t. 🫣

Als screenprotector ben ik wel gegaan voor een wat veiligere optie: Spigen Glas.tR EZ Fit. Mogelijk dat deze ook elders verkrijgbaar is, maar had nog een tegoedbon.. Voornamelijk vanwege het hulpmiddel om dat ding er goed op te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 14-04-2025 18:34 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aschtra schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:26:
Om maar even mee te doen. Op de switch 1 heb ik zeker een screenprotector geplakt. Tegen de krassen tegen het dock, iets teveel verhalen gelezen destijds dat de dock het scherm bekrast.

En wat kostte het nou? 10-15eu misschien. Zit er nog steeds op.

Mocht ik een switch 2 halen dan komt er ook een screenprotector op
Het is gewoon een prettig gevoel en doet niets af aan de ervaring.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
doe maar niet

[ Voor 78% gewijzigd door BM op 14-04-2025 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 21:23
In ander nieuws: (serieus who the fuck cares about screenprotectors mensen laten we niet het topic daarmee vol spammen?)

https://pu.nl/artikelen/n...app-voor-switch-2-er-uit/

In ieder geval nieuw menu voor nintendo online bij switch 2, zal het homescreen misschien ook nog wat vernieuwing krijgen dan toch? Dat ze dat gewoon nog niet hadden draaien met de direct/events?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
Ik hoopte wel op een iets mooiere homescreen zoals bv de Steam deck heeft of nog beter dat je het een beetje kan personaliseren… Maargoed ik hoop ook op gta 6 op switch 2… zo mag een mens altijd hoop houden 🤪

Edit ..; in had trouwens wel verwacht dat er veel meer aankondigingen zouden geweest zijn over aankomende games die op switch 2 komen . Microsoft ben je daar ?

[ Voor 27% gewijzigd door Cyberw00d op 14-04-2025 19:09 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Cyberw00d schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:08:
Ik hoopte wel op een iets mooiere homescreen zoals bv de Steam deck heeft of nog beter dat je het een beetje kan personaliseren… Maargoed ik hoop ook op gta 6 op switch 2… zo mag een mens altijd hoop houden 🤪

Edit ..; in had trouwens wel verwacht dat er veel meer aankondigingen zouden geweest zijn over aankomende games die op switch 2 komen . Microsoft ben je daar ?
Microsoft houdt een Showcase op 8 juni. Ik hoop, en verwacht, daar wel wat aankondigingen te zien voor de Switch 2.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vind die eisen bij de Nintendo store maar een beetje teleurstellend hoor. Heb volgens mij meer uurtjes gestoken in bepaalde games dan sommige mensen met een invite, maar ik kan niks pre-orderen omdat ik geen NSO meer heb. ;w

Dan maar 5 Juni naar de Intertoys 's ochtends. Begrijpen ze op m'n werk wel.

Screen protectors zijn onzin trouwens. Geen enkele device hier met een extra laagje.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Thalaron schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:30:
[...]

Ik ben zelf voor de ZenGrip 2 bundel gegaan. Ook met kortingscode á 20% (niet op de verzendkosten die vrij absurd zijn..): Duur… maar wel exact dat wat ik zocht én geen gezeur met originele dock!

[Afbeelding]

Ik wilde ook graag een hardcover hoes zoals ik dat ook voor mijn PlayStation Portal heb. Die was los iets van €35 dus tsja… en dan hopen op niet al te hoge invoer kosten t.z.t. 🫣

Als screenprotector ben ik wel gegaan voor een wat veiligere optie: Spigen Glas.tR EZ Fit. Mogelijk dat deze ook elders verkrijgbaar is, maar had nog een tegoedbon.. Voornamelijk vanwege het hulpmiddel om dat ding er goed op te krijgen.
Heb ik ook naar gekeken maar de verzendkosten zijn absurd en dat staat nog los van eventuele douane kosten (BTW) welke steeds vaker worden gerekend. Dan wordt het toch ineens wel een hele dure grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Geen idee of er mensen op Cyberpunk 2077 zitten te wachten op de Switch maar Digital Foundry heeft een hands-on ervaring gehad in Londen.

Ze gaan er waarschijnlijk nog verder op in maar er wordt al aardig wat genoemd tijdens aflevering 209 van de Digital Foundry Direct.

YouTube: DF Direct Weekly #209: Cyberpunk 2077 Switch 2 Hands-On, Quake 2 AI,...

Volgens DF is de game zowel CPU als GPU limited op de Nintendo Switch 2.

Ze bieden wel wat perspectief, de build die daar speelbaar was bleek 7 weken oud te zijn en al met al zou er dan nog 14 weken aan de game geknutseld zijn tussen die build en de release build.

Vooral de CPU in de drukke gebieden met veel vijanden zorgt er voor dat 30fps niet haalbaar is laat staan de performance mode die een target heeft van 40fps.

Ondanks deze hands-on ervaring zijn we wel positief over de game op de Switch omdat het voor Nintendo een zeer ongebruikelijk game is.

Er gaan ook wat geruchten rond dat Cyberpunk DLSS zou gebruiken maar dit heeft DF niet kunnen bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met alle respect voor Digital Foundry, maar ze zouden beter even wachten met "analyses" tot ze games op hun gemak op release kunnen testen. Ik vind de toegevoegde waarde op dit moment maar beperkt. Maar goed, ze willen waarschijnlijk meerdere keren langs start passeren met meerdere artikels over hetzelfde onderwerp.

Switch 2is een handheld. Ik denk niet dat iemand verwacht dat een heel zware AAA game aan 4K gaat werken. Ter referentie, de Cyberpunk 2077 DLC op Series S heeft de volgende performance volgens datzelfde Digital Foundry:
  • Performance Mode - 648p tot 900p, upscaled naar 1080p, max. 60 fps
  • Quality Mode: 1080p, upscaled naar 1440p output, max 30 fps.
Volgens CD Project Red mikken ze op Switch 2 op 720p handheld en 1080p docked, met 30 fps als doel voor quality mode, en 40 fps voor performance mode. De tijd zal uitwijzen of ze dit halen, maar CD Project Red durft hun games wel voor langere tijd ondersteunen. Misschien volgen er post-release dus nog updates.

Er is overigens genoeg footage op YouTube beschikbaar voor wie de demo build in actie wilt zien. Zie bijvoorbeeld hieronder:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Op mijn switch (2017) heb ik een screenprotector gehad voor amper 1 dag was zo slecht dat ik hem in de vuilbak gegooid heb. Niet eens 1 kras zonder bescherming.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-05 07:52

VFZ

Vraag me af waarom in de Europa nog niks bekend is over een tweede docking station en de eventuele prijs. Zie dat hij in de VS wel gewoon op de site van Nintendo staat.

Heeft iemand hem al bij een webshop voorbij zien komen toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:07:
Volgens CD Project Red mikken ze op Switch 2 op 720p handheld en 1080p docked, met 30 fps als doel voor quality mode, en 40 fps voor performance mode. De tijd zal uitwijzen of ze dit halen, maar CD Project Red durft hun games wel voor langere tijd ondersteunen. Misschien volgen er post-release dus nog updates.
Dat zagen we inderdaad bij The Witcher 3, die heeft inderdaad lange tijd nog updates gekregen en visueel nog aardig wat verbeteringen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VFZ schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:02:
Vraag me af waarom in de Europa nog niks bekend is over een tweede docking station en de eventuele prijs. Zie dat hij in de VS wel gewoon op de site van Nintendo staat.

Heeft iemand hem al bij een webshop voorbij zien komen toevallig?
Zag het, maar daar stond geen prijs bij toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-05 07:52

VFZ

L23 schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:13:
[...]

Zag het, maar daar stond geen prijs bij toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPEa8FSPFgsQwGqyNoQOTdzhC5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4BxLPGRXcIj2M9WVQ850INr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie toevallig net dat hij daar $109,99 kost dus dat wordt even diep in de buidel tasten. Van mijn vorige switch heb ik geleerd dat de hele tijd loskoppelen niet werkt voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er zullen ook wel goedkopere komen toch? Zo’n losse USB-C naar HDMI met power-delivery zal vast niet meer dan 30 euro kosten.

Zoiets bijv:
https://www.bol.com/nl/nl...-mobile/9300000049935633/

O wacht, daar zit de voeding dan nog niet bij.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-04-2025 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
JackAvery schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:07:
Met alle respect voor Digital Foundry, maar ze zouden beter even wachten met "analyses" tot ze games op hun gemak op release kunnen testen. Ik vind de toegevoegde waarde op dit moment maar beperkt. Maar goed, ze willen waarschijnlijk meerdere keren langs start passeren met meerdere artikels over hetzelfde onderwerp.

Switch 2is een handheld. Ik denk niet dat iemand verwacht dat een heel zware AAA game aan 4K gaat werken. Ter referentie, de Cyberpunk 2077 DLC op Series S heeft de volgende performance volgens datzelfde Digital Foundry:
  • Performance Mode - 648p tot 900p, upscaled naar 1080p, max. 60 fps
  • Quality Mode: 1080p, upscaled naar 1440p output, max 30 fps.

Er is overigens genoeg footage op YouTube beschikbaar voor wie de demo build in actie wilt zien. Zie bijvoorbeeld hieronder:

[YouTube: Cyberpunk 2077 Nintendo Switch 2 First Look Hands-On Gameplay]
Zal wel geen populaire mening zijn maar ik zit helemaal niet te wachten op dit soort gedowngrade meuk.

Op Nintendo consoles koop ik niets anders dan Nintendo games. Ooit eens iemand the Witcher 3 zien spelen op de Nintendo Switch nahh dat kun je jezelf gewoon niet aandoen :X

Bezit ook andere consoles, ps portal en pc dus besef mij ook dat ik niet de doelgroep ben voor dit soort games op de switch.. maar jonge kinderen spelen dit soort games niet lijkt mij en veel oudere kinderen hebben toch wel een PS4/5. Dus ben wel benieuwd hoeveel dit gaat verkopen op de Switch.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 14-04-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:23:
[...]

Zal wel geen populaire mening zijn maar ik zit helemaal niet te wachten op dit soort gedowngrade meuk.

Op Nintendo consoles koop ik niets anders dan Nintendo games. Ooit eens iemand the Witcher 3 zien spelen op de Nintendo Switch nahh dat kun je jezelf gewoon niet aandoen :X

Bezit ook andere consoles, ps portal en pc dus besef mij ook dat ik niet de doelgroep ben voor dit soort games op de switch.. maar jonge kinderen spelen dit soort games niet lijkt mij en veel oudere kinderen hebben toch wel een PS4/5. Dus ben wel benieuwd hoeveel dit gaat verkopen op de Switch.
Meningen verschillen, dat mag. Met zoveel consoles in huis zou ik ze ook allemaal optimaal benutten :P
Witcher 3 sprak mij ook helemaal niet aan omdat ik het inderdaad een behoorlijke downgrade vind, maar het was wel een mooie manier om de game handheld te kunnen spelen (dit was nog voordat de Steam Deck etc. uitkwam). Een game zoals Skyrim vind ik beter uit de verf komen zowel handheld als docked.

Ik vind Cyberpunk 2077 wel van een andere orde dan de Witcher 3 ondanks dat het wellicht minder mooi is als op een PS5. Ik keek destijds uit naar deze game, maar de release op de PS4 en Xbox One ging niet helemaal netjes en daarna was bij mij de hype volledig weg. Apart trouwens dat je bij deze game de PS4 benoemt. Verder nog steeds geen Xbox Series X/S of PS5 gehaald. Ik weet nog niet of ik deze game een keer koop, heb er in ieder geval geen haast mee.

Dit soort gedowngrade meuk koop ik echter wel op de Switch en straks de Switch 2. Alleen Nintendo games zou ik net te weinig vinden, maar ik game dan ook voornamelijk op de Switch en de Xbox One S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:23:
[...]

Ieder zijn ding he. Ik zit persoonlijk niet te wachten op Cyberpunk maar het is wel een genre (RPG’s in het algemeen) dat ik eerder op Switch dan op mijn PC ga spelen.

Witcher 3 heeft alvast heel aardig verkocht voor een late port. Benieuwd of die een update krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/08nUKCa.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Switch 2 cartridge hebben een andere keying dan Switch 1 cartridges volgens de Welcome Tour game. Bron en foto op Twitter (url via X cancel).

En wat Wild Hearts S off-screen gameplay:

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 15-04-2025 05:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:06:
Er zullen ook wel goedkopere komen toch? Zo’n losse USB-C naar HDMI met power-delivery zal vast niet meer dan 30 euro kosten.

Zoiets bijv:
https://www.bol.com/nl/nl...-mobile/9300000049935633/

O wacht, daar zit de voeding dan nog niet bij.
We weten nog niet hoe noodzakelijk de koeling in de Switch 2 Dock is, dus ik zou zeker niet zo maar een 3rd party dock aanschaffen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik heb de Witcher 3 deels op Switch en deels op PC gespeeld, omdat deze save-sync had.
Dat was ideaal, als ik de mogelijkheid had om op PC te spelen deed ik dat, en anders op Switch.

Zonder save-sync had ik 'm waarschijnlijk niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:24:
Ik heb de Witcher 3 deels op Switch en deels op PC gespeeld, omdat deze save-sync had.
Dat was ideaal, als ik de mogelijkheid had om op PC te spelen deed ik dat, en anders op Switch.

Zonder save-sync had ik 'm waarschijnlijk niet gekocht.
Dit kan met Cyberpunk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

JackAvery schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 05:33:
[...]
Ieder zijn ding he. Ik zit persoonlijk niet te wachten op Cyberpunk maar het is wel een genre (RPG’s in het algemeen) dat ik eerder op Switch dan op mijn PC ga spelen.
offtopic:
Is Cyberpunk niet gewoon een shooter met rpg elementen? Als je een pc hebt die alle pracht en praal van Cyberpunk aankan zou ik altijd daarvoor kiezen. Ik ben van mening gameplay > graphics, waarom dan toch de pc verkiezen over de Switch? Omdat Cyberpunk zonder twijfel de mooiste game is die ik tot nu toe gespeeld heb (op de PS5 dan, niet eens op de pc)

De savesync lijkt me dan wel weer ideaal.

Verder sta ik er hetzelfde in als @schumi1986: hier gaan er enkel Nintendo games in de Switch gestoken worden, voor andere games heb ik een PS5 staan. Maar he, dat moet ieder lekker voor zich weten. Lekker gamen ja toch :P

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-04-2025 10:06 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Voor mij wordt dat voornamelijk Nintendo en Indies. Zeker als ze niet te zwaar qua specs zijn.
Op de een of andere manier vind ik die altijd lekker spelen op een Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 10:22
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:27:
Voor mij wordt dat voornamelijk Nintendo en Indies. Zeker als ze niet te zwaar qua specs zijn.
Op de een of andere manier vind ik die altijd lekker spelen op een Switch.
Bij mij was het hetzelfde. Toen ik nog een Steam Deck had, speelde ik de zwaardere games uiteindelijk toch op mijn game-pc. Omdat ik wist dat de Switch 2 eraan zat te komen en de Steam Deck toch niet zo lekker in mijn hand lag, heb ik hem maar verkocht, met het idee om de Switch 2 te gebruiken voor Nintendo- en indiegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Laatst online: 07-07 10:35
JackAvery schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 05:44:
Switch 2 cartridge hebben een andere keying dan Switch 1 cartridges volgens de Welcome Tour game. Bron en foto op Twitter (url via X cancel).
Wil dit zeggen dat Switch 1 cartridges niet zullen werken op een Switch 2, of enkel dat een Switch 2 cartridge niet zal passen in een first gen Switch?
Ik heb al mijn games fysiek, dus het zou wel doodzonde zijn als ik deze games niet zou kunnen spelen op de nieuwe switch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik heb echt heel veel zin om Cyberpunk op de Switxh 2 te spelen, afgaand op de volgende video gaat dat echt wel genieten worden, zelfs handheld.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:51
Clukers schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:42:
[...]

Wil dit zeggen dat Switch 1 cartridges niet zullen werken op een Switch 2, of enkel dat een Switch 2 cartridge niet zal passen in een first gen Switch?
Ik heb al mijn games fysiek, dus het zou wel doodzonde zijn als ik deze games niet zou kunnen spelen op de nieuwe switch?
Switch 1 cartridges kunnen gewoon in de Switch 2.

Dit zal er eerder voor zorgen dat het andersom niet werkt. Switch 2 niet in 1. Maar geen idee of dit het echt fysiek onmogelijk maakt om ze erin te stoppen zoals met de 3DS cartridges het geval was.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Laatst online: 07-07 10:35
Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:50:
[...]

Switch 1 cartridges kunnen gewoon in de Switch 2.

Dit zal er eerder voor zorgen dat het andersom niet werkt. Switch 2 niet in 1. Maar geen idee of dit het echt fysiek onmogelijk maakt om ze erin te stoppen zoals met de 3DS cartridges het geval was.
Dat zou logisch zijn, maar de foto in de link die hierboven te vinden valt geeft aan dat er een notch is in de switch 2 gamecard, wat juist een interferentie zou geven bij het plaatsen van een switch 1 gamecard (zonder notch) in een switch 2 lijkt me, en dus geen interferentie bij het plaatsen van een switch 2 gamecard in een switch 1. Dus ik weet niet hoeveel waarde er aan die foto gehecht moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Clukers schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:55:
[...]

Dat zou logisch zijn, maar de foto in de link die hierboven te vinden valt geeft aan dat er een notch is in de switch 2 gamecard, wat juist een interferentie zou geven bij het plaatsen van een switch 1 gamecard (zonder notch) in een switch 2 lijkt me, en dus geen interferentie bij het plaatsen van een switch 2 gamecard in een switch 1. Dus ik weet niet hoeveel waarde er aan die foto gehecht moet worden.
De foto komt mij niet helemaal duidelijk over. Verder is het al bekend dat Switch 1 cartridges in een Switch 2 werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55

Geen idee of gepost is? Kan anders gewoon weg natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:26

joeri1

Cloud Engineer

Clukers schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:55:
[...]

De notch in de S2 kaart blokkeert, waarschijnlijk, het plaatsen van deze kaart in een S1 omdat die deze uitsparing niet heeft. S1 kaarten kunnen dan wel gewoon in een S2 geplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:21
joeri1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:18:
[...]

De notch in de S2 kaart blokkeert, waarschijnlijk, het plaatsen van deze kaart in een S1 omdat die deze uitsparing niet heeft. S1 kaarten kunnen dan wel gewoon in een S2 geplaatst worden.
Ik gok dat het iets gaat zijn dat de s2 kaart in de s1 niet kan vergrendelen. Dus dat je hem wel er in kunt duwen, maar dat het kaartje niet vast klikt en er weer uit wil springen. Maar goed, totdat iemand dit kan proberen kunnen we alleen maar gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het lijkt er op dat er eindelijk vanuit eerste hand door Nintendo is bevestigd dat "Nintendo Switch 2 edition" games daadwerkelijk de hele game en de upgrade fysiek op de cartridge hebben staan. Dus overdraagbaar en zonder downloads.
Physical versions of Nintendo Switch 2 Edition games will include the original Nintendo Switch game and its upgrade pack all on the same game card. Alternatively, some publishers may release Nintendo Switch 2 Edition games as download codes in physical packaging, with no game card.
https://www.nintendolife....e-game-card-says-nintendo

[ Voor 29% gewijzigd door joblamie op 15-04-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:25:
[...]

Deze ondersteunt GameShare, wel ideaal voor deze game.
Lijkt me ook een toffe game. It Takes Two vond ik geweldig.
The Nintendo Switch 2 system version of the game will offer players the exact same gameplay and story but also take advantage of the system’s unique features: GameShare and GameChat!

GameShare will allow players to play locally with just one copy of the game with another player on their Nintendo Switch 2, even if they don’t own the game.

GameChat on Nintendo Switch 2 will enable players to share live video and voice chat from their console while playing Split Fiction together.
Is het dan alleen lokaal of is dat met GameChat dat je het ook online kan spelen met iemand die de game zelf niet heeft?

Ik zie trouwens net op frontpage de eerste beelden van de Elder Scrolls IV: Oblivion remaster voorbij komen, hopelijk komt die ook (snel) naar de Nintendo Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
[...]

Niet om je uit je Nintendo bubbel te halen, maar dat doet ie op meer platformen he.
1x kopen, friend inviten en spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:25
[...]

Naast GameShare hebben ze ook een friends pass systeem. Dan kan een vriend(in) de game downloaden en gewoon meespelen alsof ze het spel hebben zonder te betalen. Voordeel is dat dat cross platform werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:40:
[...]

Niet om je uit je Nintendo bubbel te halen, maar dat doet ie op meer platformen he.
Verdiep jij je even in de GameShare feature.

https://www.nintendo.com/...-2-GameShare-2785626.html

Verder algemeen bekend dat deze game en zijn voorganger de game gespeeld kan worden met iemand die het spel niet heeft gekocht. Zo ook op de Switch 1 met It Takes Two. Dit maakt het echter een stuk simpeler om de game samen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:40:
[...]

Dat wist ik al, maar dank je wel. GameShare is niet hetzelfde als de friend pass.
L23 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:37:
[...]

Lijkt me ook een toffe game. It Takes Two vond ik geweldig.

[...]

Is het dan alleen lokaal of is dat met GameChat dat je het ook online kan spelen met iemand die de game zelf niet heeft?
Ik moet de video nog bekijken maar het klinkt alsof GameChat gewoon werkt zoals normaal, of je nu de game bezit of een Friend Pass gebruikt.

GameShare is in dit geval lokaal interessant omdat je de hele game niet moet downloaden.

Edit: @L23 deze blog van Hazelight legt meer uit:
GameShare will enable Nintendo Switch 2 owners to invite another player to play together over a local wireless connection using just one copy of the game. This "other player" can be not only a Nintendo Switch 2 owner but a Nintendo Switch owner as well.

GameChat will allow players to easily communicate and collaborate with one another when playing online by using the system’s built-in microphone. Nintendo Switch 2 owners who connect the Nintendo Switch 2 Camera or USB camera to their system will be able to also share their live video as part of the GameChat feature. The camera image will appear on the player indicator UI within the game.
Friend Pass werkt inderdaad ook, inclusief cross-platform play

[ Voor 78% gewijzigd door JackAvery op 15-04-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
L23 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:50:
[...]

Verdiep jij je even in de GameShare feature.

Verder algemeen bekend dat deze game en zijn voorganger de game gespeeld kan worden met iemand die het spel niet heeft gekocht. Zo ook op de Switch 1 met It Takes Two. Dit maakt het echter een stuk simpeler om de game samen te spelen.
Oh oh rustig maar :+
JackAvery schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:06:
[...]

Dat wist ik al, maar dank je wel. GameShare is niet hetzelfde als de friend pass.

[...]
Ik moet de video nog bekijken maar het klinkt alsof GameChat gewoon werkt zoals normaal, of je nu de game bezit of een Friend Pass gebruikt.

GameShare is in dit geval lokaal interessant omdat je de hele game niet moet downloaden.

Edit: @L23 deze blog van Hazelight legt meer uit:

[...]

Friend Pass werkt inderdaad ook, inclusief cross-platform play
Nee fair, tis niet hetzelfde.

Lokaal is het natuurlijk heel handige feature in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:15:
Nee fair, tis niet hetzelfde.

Lokaal is het natuurlijk heel handige feature in dit geval
Ja, de Friend Pass zal waarschijnlijk betere beeld kwaliteit en minder inputlag hebben maar dit is gewoon plug & play ter plaatse. Bonuspunten omdat het op Nintendo Switch 1 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
JackAvery schreef op woensdag 16 april 2025 @ 06:34:
[...]

Ja, de Friend Pass zal waarschijnlijk betere beeld kwaliteit en minder inputlag hebben maar dit is gewoon plug & play ter plaatse. Bonuspunten omdat het op Nintendo Switch 1 werkt.
Split fiction komt niet voor de Switch 1 toch? Of kan je een Switch 2 game GameSharen naar de Switch 1?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@ComputerGekkie je kan gamesharen naar een Switch 1. De Switch 2 streamt eigenlijk over een lokaal opgezet netwerk naar een andere console. Link naar de uitleg van Nintendo.

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 16-04-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Oeh maar dat is wel leip. Thanks, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:12:
@ComputerGekkie je kan gamesharen naar een Switch 1. De Switch 2 streamt eigenlijk over een lokaal opgezet netwerk naar een andere console. Link naar de uitleg van Nintendo.
Interessant. Dus de Switch 2 streamt dan wel degelijk de game naar de Switch 1 in plaats van dat er een gedeelte van de game gedownload hoeft te worden (zoals op de DS).
In theorie zou dit dus betekenen dat Mario Kart ook speelbaar is op een Switch 1 via Gameshare? (of is het sowieso al bekend dat dit kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:35:
[...]

Interessant. Dus de Switch 2 streamt dan wel degelijk de game naar de Switch 1 in plaats van dat er een gedeelte van de game gedownload hoeft te worden (zoals op de DS).
In theorie zou dit dus betekenen dat Mario Kart ook speelbaar is op een Switch 1 via Gameshare? (of is het sowieso al bekend dat dit kan?)
Ik durf geen uitspraken te maken over of er niks op de Switch moet gezet worden, alle info die wij krijgen is uiteindelijk marketing. Het lijkt alleszins zo dat GameShare specifiek door het spel ondersteunt moet worden. Mario Kart ondersteunt dit denk ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:39:
[...]

Ik durf geen uitspraken te maken over of er niks op de Switch moet gezet worden, alle info die wij krijgen is uiteindelijk marketing. Het lijkt alleszins zo dat GameShare specifiek door het spel ondersteunt moet worden. Mario Kart ondersteunt dit denk ik niet…
Ben benieuwd hoe en welke games het straks gaan ondersteunen. Wel mooi om te zien dat via Gameshare een Switch 2 exclusive (in dit geval Split Fiction) speelbaar wordt op de Switch 1. Daarmee is het inderdaad wel degelijk anders dan de Friend Pass functie die de game al ondersteunt. Ik kan bijvoorbeeld op de PS5 niet samenspelen met iemand op een PS4.

In de praktijk moet uiteraard nog wel blijken hoe goed het streamen werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 16-04-2025 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:35:
[...]

Als GameShare volledig gebaseerd is op streamen dan zou ik juist zeggen dat Mario Kart volledig uitgesloten is. Mario Kart World staat ook niet tussen de aangekondigde games die GameShare ondersteunen. Split Fiction is een game, net als It Takes Two, waar beide spelers op hun eigen scherm splitscreen zien. Gezien je moet samenwerken is het handig dat je altijd ziet waar speler 2 zich bevindt. In het geval van GameShare is dit dus makkelijk te realiseren door het hele scherm naar de andere speler te streamen.
Bij Mario Kart World heeft iedereen zijn eigen kart en locatie waar ze rijden. Het beeld van elke speler is totaal anders. Lijkt me vrij complex om dat vanaf 1 Switch 2 allemaal naar andere spelers te streamen.

Split Fiction zou ik zelf lokaal ook niet GameShare voor gebruiken tenzij je allebei onderweg bent of zo. Mijn neefje had een tijdje terug It Takes Two gekregen en toen het een en ander uitgetest met de Friend's Pass. Als je samen op de bank zit voor de grote tv dan kan je het net zo goed op de tv spelen, want het splitscreen beeld heb je altijd.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 16-04-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:48:
[...]

In de praktijk moet uiteraard nog wel blijken hoe goed het streamen werkt.
Afwachten inderdaad, maar we zien al een tijd genoeg voorbeelden dat het tegenwoordig prima kan. Xbox Cloud Gaming, maar ook de Playstation Portal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:46:
[...]

Als GameShare volledig gebaseerd is op streamen dan zou ik juist zeggen dat Mario Kart volledig uitgesloten is. Mario Kart World staat ook niet tussen de aangekondigde games die GameShare ondersteunen. Split Fiction is een game, net als It Takes Two, waar beide spelers op hun eigen scherm splitscreen zien. Gezien je moet samenwerken is het handig dat je altijd ziet waar speler 2 zich bevindt. In het geval van GameShare is dit dus makkelijk te realiseren door het hele scherm naar de andere speler te streamen.
Bij Mario Kart World heeft iedereen zijn eigen kart en locatie waar ze rijden. Het beeld van elke speler is totaal anders. Lijkt me vrij complex om dat vanaf 1 Switch 2 allemaal naar andere spelers te streamen.

Split Fiction zou ik zelf lokaal ook niet GameShare voor gebruiken tenzij je allebei onderweg bent of zo. Mijn neefje had een tijdje terug It Takes Two gekregen en toen het een en ander uitgetest met de Friend's Pass. Als je samen op de bank zit voor de grote tv dan kan je het net zo goed op de tv spelen, want het splitscreen beeld heb je altijd.
Mario Kart zou in principe natuurlijk ook splitscreen kunnen zijn wanneer je via Gameshare speelt. Maar ik zie inderdaad dat die niet bij het lijstje staat van games die Gameshare ondersteunen, dus denk dat je verder gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:03:
[...]

Mario Kart zou in principe natuurlijk ook splitscreen kunnen zijn wanneer je via Gameshare speelt. Maar ik zie inderdaad dat die niet bij het lijstje staat van games die Gameshare ondersteunen, dus denk dat je verder gelijk hebt.
Zo had ik het nog niet bekeken, splitscreen zou inderdaad wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 00:41
Ik denk niet dat Gameshare volledig gebaseerd is op streamen als je naar de afbeeldingen kijkt op de GameShare info pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag2XzQ1RfhHyMcGw8UEV1OBRxJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27TIsibaP077KrWpOwXLChpB.png?f=fotoalbum_large
Hier zie je duidelijk dat de spelers het spel vanaf een ander perspectief zien. Dat kan je zien aan de Majong blokken die anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jobius schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:26:
Ik denk niet dat Gameshare volledig gebaseerd is op streamen als je naar de afbeeldingen kijkt op de GameShare info pagina.

[Afbeelding]
Hier zie je duidelijk dat de spelers het spel vanaf een ander perspectief zien. Dat kan je zien aan de Majong blokken die anders zijn.
De tweede helft van dit interview bevat wat verdere info. Men zegt daar o.a.
Kawamoto:
Dat was nog een hele uitdaging. Wanneer gamebeelden streamend worden overgebracht, neemt de kwaliteit ervan af. Daarom moest ons team door middel van vallen en opstaan een manier vinden om de kwaliteit zoveel mogelijk te behouden. Er zijn ook games waarbij het beter is als spelers niet hetzelfde scherm te zien krijgen. Daarom hebben we een functie toegevoegd waarmee elke speler een ander scherm te zien krijgt tijdens het spelen, zelfs als ze maar met één exemplaar van de game samen spelen. Als je bijvoorbeeld kaartspellen of Riichi speelt in 51 Worldwide Games, krijgt iedere speler een ander scherm te zien, omdat de spellen niet werken als iedereen alle informatie kan zien. Met GameShare kun je dus direct kaartspellen of Riichi spelen met lokale spelers, of via GameChat met online-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jobius schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:26:

[Afbeelding]
Klopt ook. Maar dit is geen Mario Kart, dit zijn hele relaxte games waar vrij weinig gebeurd op het scherm. Dus dan zou je de stream kunnen opsplitsen.

Ik zie in ieder geval geen complexere games waar ze dit toepassen, Super Mario 3D World heeft al 4 keer exact hetzelfde scherm en lijkt mij makkelijker realiseerbaar dan een Mario Kart game. Maar inderdaad afwachten hoe de techniek daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
JackAvery schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:34:
[...]

[...]
Ah, dit interview maakt het een stuk duidelijker. Wel echt gamestreaming dus. Jammer zeg, dan krijg je ook latency issues enzo. Had gehoopt dat het een game download was meer zoals de DS vroeger.

Dit is overigens wel wat ik al had verwacht zoals ik in dit topic typte op 4 April:
Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
Iemand enig idee hoe Gameshare gaat werken?
Ik krijg een beetje het idee van de Nintendo pagina. Dat de host eigenlijk alles renderd en de verschillende views streamt naar de andere devices. Ik hoop dat iedereen zijn eigen view op zijn device renderd, maar dat kan problemen opleveren als je samen speelt met een oudere Switch.

Hoe gaat het werken met enhanced edities van games? Hoeveel games krijgen deze functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 21:01
tipex schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:46:
Ik heb echt heel veel zin om Cyberpunk op de Switxh 2 te spelen, afgaand op de volgende video gaat dat echt wel genieten worden, zelfs handheld.

[YouTube: ”Cyberpunk]
Ik ben geen voorstander van Cyberpunk en misschien is het goed om je verwachtingen van de game bij te stellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:34:
[...]

[...]
Moet zeggen da dit interview een aantal dingen voor mij wel weer onduidelijk maakt. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan in de vertaling of ik begrijp het gewoon verkeerd, maar:
Dohta:
Daarnaast kun je via GameChat online games delen. Als één persoon de game bezit, kunnen maximaal vier personen deze game samenspelen via voicechat.
Dohta:
Inderdaad. GameChat is een exclusieve functie voor de Nintendo Switch 2 en is compatibel met alle games.
En dan zie ik vervolgens op deze pagina:

Mario Party Jamboree:
Online games delen via GameChat: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:48:
[...]

Of je eigen verwachtingen?
Ik heb het op de PC gespeeld en het is wat mij betreft een buggy game. Geen vergelijk met GTA in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:50:
[...]

Ik heb het op de PC gespeeld en het is wat mij betreft een buggy game. Geen vergelijk met GTA in ieder geval.
Op Launch misschien. Het is een totaal andere game worden, zowel vanuit technisch oogpunt als vanuit de RPG mechanics.

Daarnaast is de vergelijking tussen cyberpunk en gta per definitie een beetje krom. Zijn niet eens hetzelfde genre.

[ Voor 14% gewijzigd door FrankoNL op 16-04-2025 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik heb er door de jaren heen veel over gelezen. Weet niet wanneer jij het gespeeld hebt? Ik zou het inderdaad zeker niet vergelijken met GTA, ongelooflijk knap wat ze met die serie telkens weer geleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:49:
[...]

Moet zeggen da dit interview een aantal dingen voor mij wel weer onduidelijk maakt. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan in de vertaling of ik begrijp het gewoon verkeerd, maar:

[...]

[...]

En dan zie ik vervolgens op deze pagina:

Mario Party Jamboree:
Online games delen via GameChat: nee
Je haalt inderdaad dingen door elkaar. GameCHAT is in principe bruikbaar met elke game, alsin, je kan met mensen praten terwijl je en game speelt.

GameSHARE is niet bruikbaar met elke game, en met sommige games dus zelfs alleen locaal bruikbaar en niet via online gameCHAT.

Je kan dus prima Mario Party Jamboree spelen met andere mensen en praten via gamechat als hun ook de game hebben.

Je kan niet Mario Party Jamboree streamen naar andere mensen online (als hun niet de game hebben), dat kan alleen als je fysiek in dezelfde ruimte bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:21

Vagax

Hehe

[...]

De game heeft ontzettend veel updates gehad en is voor een groot gedeelte door de wasstraat gegaan. En waarom de vergelijking met GTA? Het is inderdaad open wereld en je kan schieten maar dat maakt iets toch niet GTA? Zowiezo is het first person wat GTA al niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Jobius schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:54:
[...]
Je haalt inderdaad dingen door elkaar. GameCHAT is in principe bruikbaar met elke game, alsin, je kan met mensen praten terwijl je en game speelt.

GameSHARE is niet bruikbaar met elke game, en met sommige games dus zelfs alleen locaal bruikbaar en niet via online gameCHAT.

Je kan dus prima Mario Party Jamboree spelen met andere mensen en praten via gamechat als hun ook de game hebben.

Je kan niet Mario Party Jamboree streamen naar andere mensen online (als hun niet de game hebben), dat kan alleen als je fysiek in dezelfde ruimte bent.
Dat dacht ik ook. GameShare is om games te delen en GameChat is om samen te kletsen en alleen je beeldscherm te delen. Maar dan lees ik hier weer dit:
Op de Nintendo Switch 2 kun je compatibele games delen via GameChat. Op die manier kunnen jij en je vrienden online samen spelen, zelfs als maar een van jullie een exemplaar van de game heeft.
Moet ik het dan zo zien dat GameShare alleen lokaal is. En online games delen gaat dan via GameChat? Het feit dat Dohta zegt dat GameChat compatibel is met alle games zal hij wel het chat stukje bedoelen en niet het delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 16-04-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou sowieso even de reviews afwachten van Cyberpunk 2077, maar het heeft door de jaren heen inderdaad veel updates gekregen. Destijds was het echter wel een ramp. Qua marketing naar de release mensen ook blij blijven maken voor de Xbox One en PS4 release, maar geen gameplay beelden tonen. Ik heb destijds ook afgewacht en ben blij dat ik er toen niet ingetuind ben. Ik vond dat wel echt schandalig waardoor voor mij volledig de interesse weg was. In de tussentijd ook nog steeds geen console waar het beter op draait.
De hoeveel RAM van de Switch 2 ligt een stuk hoger dan bij de Xbox One en PS4 en er zijn ook andere dingen sneller en verbeterd ten opzichte van de hardware uit die tijd. Dus zou verwachten dat Cyberpunk 2077 in 2025 op de Switch 2 een prima ervaring gaat bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:06:
Ik zou sowieso even de reviews afwachten van Cyberpunk 2077, maar het heeft door de jaren heen inderdaad veel updates gekregen. Destijds was het echter wel een ramp. Qua marketing naar de release mensen ook blij blijven maken voor de Xbox One en PS4 release, maar geen gameplay beelden tonen. Ik heb destijds ook afgewacht en ben blij dat ik er toen niet ingetuind ben. Ik vond dat wel echt schandalig waardoor voor mij volledig de interesse weg was. In de tussentijd ook nog steeds console waar het beter op draait.
De hoeveel RAM van de Switch 2 ligt een stuk hoger dan bij de Xbox One en PS4 en er zijn ook andere dingen sneller en verbeterd ten opzichte van de hardware uit die tijd. Dus zou verwachten dat Cyberpunk 2077 in 2025 op de Switch 2 een prima ervaring gaat bieden.
Ik verwacht Sony PlayStation 4 (Pro) kwaliteit.

Deze game kan je beter op de PC of de Sony PlayStation 5 (Pro) spelen als je die mogelijkheid hebt. Dat kan je zo al wel inschatten met de specificaties, daar hoeft er nog een Nintendo Switch 2 voor uit te zijn. Daarbij zal die op de Nintendo Switch aan de prijs zijn bij release, terwijl de PC en PS5 al regelmatig in de aanbieding op te pikken zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:02:
[...]

Dat dacht ik ook. GameShare is om games te delen en GameChat is om samen te kletsen en alleen je beeldscherm te delen. Maar dan lees ik hier weer dit:

[...]

Moet ik het dan zo zien dat GameShare alleen lokaal is. En online games delen gaat dan via GameChat? Het feit dat Dohta zegt dat GameChat compatibel is met alle games zal hij wel het chat stukje bedoelen en niet het delen.
Ik vind het ook verwarrend lezen. Sowieso laat de communicatie van Nintendo bij de Switch 2 hier en daar wat te wensen over :P

Maar GameChat is ook streaming en daardoor overlappen de features ook weer met GameShare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:10:
[...]

Ik verwacht Sony PlayStation 4 (Pro) kwaliteit.

Deze game kan je beter op de PC of de Sony PlayStation 5 (Pro) spelen als je die mogelijkheid hebt. Dat kan je zo al wel inschatten met de specificaties, daar hoeft er nog een Nintendo Switch 2 voor uit te zijn. Daarbij zal die op de Nintendo Switch aan de prijs zijn bij release, terwijl de PC en PS5 al regelmatig in de aanbieding op te pikken zijn.
Het is niet alleen de mogelijkheid hebben. Een Playstation speelt echt waardeloos als je het handheld wilt spelen. Wellicht zeg ik dat nu een beetje flauw, maar dit wordt keer op keer overgeslagen.

Daarnaast zijn we, wellicht een persoonlijke mening, al een tijdje in een situatie terecht gekomen waarbij de game ervaring goed genoeg is. Dit zal inderdaad voor iedereen anders zijn, maar niet iedereen hoeft maximale graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 01:29

Dennis1812

Amateur prutser

L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:13:
[...]

Het is niet alleen de mogelijkheid hebben. Een Playstation speelt echt waardeloos als je het handheld wilt spelen. Wellicht zeg ik dat nu een beetje flauw, maar dit wordt keer op keer overgeslagen.

Daarnaast zijn we, wellicht een persoonlijke mening, al een tijdje in een situatie terecht gekomen waarbij de game ervaring goed genoeg is. Dit zal inderdaad voor iedereen anders zijn, maar niet iedereen hoeft maximale graphics.
Psportal werkt prima handheld hoor. Hebben ze echt goed voor elkaar.

Een PlayStation speelt wel waardeloos voor Mario en andere Nintendo exclusives.

Maar handheld doe ik wekelijks met de PlayStation. Gaat goed.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
[...]

Wat is precies het punt dat je wil maken? Xbox Cloud Gaming werkt ook super op mijn MacBook Air :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:19:
[...]

Wat is precies het punt dat je wil maken? Xbox Cloud Gaming werkt ook super op mijn MacBook Air :P
Jij schrijft'.
Een Playstation speelt echt waardeloos als je het handheld wilt spelen
Dat is gewoon niet waar.
Handheld willen gamen is geen argument om een switch te kopen.
Dat werkt wel goed op de PS. En mogelijk op Xbox, daar heb ik geen ervaring mee en kan ik niks over zeggen.
Maar roepen dat handheld gamen op een PlayStation waardeloos is, is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Dennis1812 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
[...]

Ik heb zelf wel een PS5 en een PS portal kost nog eens 240 euro extra.. niet de moeite waard als ik toch veel op tv game, bij de Switch zit de handheld er al bij. De Switch 2 heb ik voor de exclusives van Nintendo. De ports zullen waarschijnlijk nog steeds middelmatig presteren als je er een PS5 naast zet maar wel fijn voor mensen die geen PS willen/kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:22:
[...]

Jij schrijft'.

[...]

Dat is gewoon niet waar.
Dat werkt wel goed op de PS. En mogelijk op Xbox, daar heb ik geen ervaring mee en kan ik niks over zeggen.
Jij bent flauw :P Klopt inderdaad dat je je Playstation 5 games kan streamen naar een PS Portal. Ik heb nergens gezegd dat gamen op een PS Portal waardeloos is, dat maak jij er van. Heb ik verder ook geen baat bij.

Edit: Ik bedoelde met Playstation een Playstation console. Het klopt dat je me letterlijk quote, maar in de interpretatie verschillen we dus. Er staat in ieder geval nergens letterlijk dat ik de PS Portal waardeloos noem. Lijkt me interessante hardware mocht ik een PS5 in huis hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 16-04-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan met je portal de meeste games ook al onafhankelijk spelen van je PlayStation. Gewoon streamen vanaf playstation network. Dat in ruststand houden is niet meer nodig.

Verder quote ik je letterlijk en is je post niet gewijzigd.

Maargoed, ik stop ermee.
Waarom ik flauw genoemd wordt geen idee.

@Deezers klopt. Het zal werken en ook wel acceptabel. Al denk ik dat een Cyberpunk of een andere port nooit de verkoopcijfers van een Mario Kart of Zelda of andere switch exclusive zal halen.
Voor veel is dat toch de reden om een switch te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
[...]
Het gaat ook niet over het kopen van een Switch. Het gaat om het platform (die je al bezit) waar je AAA games op wilt spelen. Als je een PS5 en Switch 2 hebt wordt snel gezegd dat je AAA games beter op de PS5 kunt spelen vanwege de graphics en performance. Daarbij wordt dus inderdaad vaak te snel vergeten dat de Switch 2 het voordeel van handheld heeft. En zoals @L23 zegt, niet iedereen perse de beste graphics hoeft.

Wil je handheld spelen via de PS5 moet je dus eerst nog een extra apparaat kopen én ben je buitenshuis ook nog afhankelijk van een extern netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Dennis1812 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:30:
Je kan met je portal de meeste games ook al onafhankelijk spelen van je PlayStation. Gewoon streamen vanaf playstation network. Dat in ruststand houden is niet meer nodig.
Is een select aantal titels uit PS+ Premium. Cyberpunk dus sowieso al niet. En je hebt er dus ook nog een duur abonnement voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik zal maar niets meer over Cyberpunk zeggen, mijn berichtje was meer van: "stel je verwachtingen bij". Ik heb er geen plezier aan gehad vlak na de release op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:32:
[...]

Is een select aantal titels uit PS+ Premium. Cyberpunk dus sowieso al niet. En je hebt er dus ook nog een duur abonnement voor nodig.
Ik heb ook niks tegen andere apparaten. Als men dat in huis heeft en zo zijn games speelt is dat toch helemaal top zou ik zeggen. Ik vind het zoals jij ook aangeeft een beetje flauw dat men in een Switch 2 topic andere hardware gaan aanraden. Niet iedereen heeft een Xbox Series X, Playstation 5 (Pro), Playstation Portal, PC, Steam Deck en koelkast in huis.

Ik kan trouwens Cyberpunk 2077 kopen voor de Xbox en dan spelen via Xbox Cloud Gaming. Ik heb goede ervaringen met games te streamen waar ik zelf niet de hardware voor heb. Een game op een Switch (2) zelf hebben draaien vind ik in bepaalde situaties wel handiger, ik heb niet overal waar ik handheld wil gamen een dusdanig goede internetverbinding om streamen mogelijk te maken.

Edit: Steam Deck toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
Raem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:02:
[...]

[...]

Het taalgebruik is inderdaad verwarrend. Hoe ik het begrijp is dat je blijkbaar GameShare kan gebruiken via GameChat met een aantal games, maar niet elke game die je kan sharen (locaal) kan je ook via GameChat sharen (online). 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Evernote
Zullen we het weer over screen protectors hebben want dit gaat ook nergens over..

Morgen krijgen we meer Mario Kart Worlds te zien tijdens de Nintendo Direct.

Hoewel de meningen hier over verdeeld zijn vind ik dit zelf wel een system seller.

24 karts tegelijkertijd is ook wel indrukwekkend te noemen, ik ben erg benieuwd hoe split screen gaat zijn bij deze nieuwe titel.

Bij Mario Kart 8 zat je met 3+ player split screen meteen vast aan 30fps en dat voelt in een dergelijke game gewoon niet zo fijn.

Misschien kan Worlds wel 4-player splitscreen zonder een halvering in de frame rate?

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
L23 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:13:
[...]

Handheld kan al lang met de Steam Deck en aanverwanten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:55:
Zullen we het weer over screen protectors hebben want dit gaat ook nergens over..

Morgen krijgen we meer Mario Kart Worlds te zien tijdens de Nintendo Direct.

Hoewel de meningen hier over verdeeld zijn vind ik dit zelf wel een system seller.

24 karts tegelijkertijd is ook wel indrukwekkend te noemen, ik ben erg benieuwd hoe split screen gaat zijn bij deze nieuwe titel.

Bij Mario Kart 8 zat je met 3+ player split screen meteen vast aan 30fps en dat voelt in een dergelijke game gewoon niet zo fijn.

Misschien kan Worlds wel 4-player splitscreen zonder een halvering in de frame rate?

Spannend!
Wellicht ook omdat ik de Switch 2 met Mario Kart World uiteindelijk toch gepreorderd heb en inmiddels dus mee ga in de hype. Eerst werd ik er echter nog niet zo enthousiast van dat de game open wereld is, als de banen en cups maar goed uitgewerkt zijn. Wat ik qua gameplay beelden de laatste tijd voorbij zie komen krijg ik er wel steeds meer zin in. De nieuwe en oude banen lijken ook mooi in de open wereld verwerkt te zijn, dus de zorgen dat open wereld ten koste gaat van de creativiteit valt een beetje weg.

Benieuwd wat ze morgen nog allemaal gaan onthullen over wat je verder allemaal in de open wereld kan doen. Hopelijk is het dan wel van een andere orde dan Forza Horizon en Lego 2K Drive. Ik heb behoorlijk veel Forza Horizon 4 gespeeld, bij Forza Horizon 5 was het een beetje van hetzelfde waardoor ik het op een gegeven moment wel gezien heb. Daarom ben ik benieuwd wat een open wereld aan Mario Kart toevoegt. Vooralsnog zie ik het als iets wat in het begin heel leuk kan zijn, maar dat je de komende jaren dan alleen nog een Cup opstart net zoals bij Mario Kart 8 Deluxe. Op zich niks mis mee. Of Nintendo weet de open wereld de komende jaren ook interessant te houden met updates/DLC.

Welke meningen? Er zijn gewoon gamers die geen interesse hebben in een Mario Kart game, daar zal bij Mario Kart World geen verandering in komen. Ik kan me persoonlijk geen Nintendo console zonder Mario Kart voorstellen. Ook al heeft iemand geen interesse in de game zou je aan de verkoopcijfers van voorgaande Mario Kart games wel moeten kunnen concluderen dat het een system seller gaat worden.

Ben ook benieuwd hoe 4 speler splitscreen er uit gaat zien, maar ze zullen daar hoe dan ook iets voor moeten opofferen om het mogelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:33:
Ik zal maar niets meer over Cyberpunk zeggen, mijn berichtje was meer van: "stel je verwachtingen bij". Ik heb er geen plezier aan gehad vlak na de release op de PC.
Dat het vlak na launch geen top ervaring zal zijn geweest zal niemand ontkennen. Ik heb de game vorig jaar op mijn steamdeck uitgespeeld en dat was prima te doen, verwacht dat het op de Switch 2 beter werkt.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:39
Direct morgen duurt ongeveer 15 min.

https://x.com/NintendoNL/status/1912494085572604319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Oh, da's wel heel kort. Had eerlijk gezegd langer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 21:23
flugelisoke schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:24:
[...]

Oh, da's wel heel kort. Had eerlijk gezegd langer verwacht.
Idd ik dacht dat ze eerst half uur zeiden? Maar voor 1 game hebben je natuurlijk ook niet zo lang nodig. Hopelijk betekend het niet dat er maar weinig anders te doen is dan we al gezien hebben:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:21
Ik ben ook niet van plan te gaan kijken. Het gaat mijn keuze om de game wel of niet te kopen niet meer beïnvloeden, want de pre-order staat toch al, en ik vind het leuk om t.z.t. zelf uit te vinden wat er allemaal is en me nog te laten verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Stel dat dit een ding gaat zijn straks: een JoyCon 1 adapter voor Switch 2:
https://www.reddit.com/r/..._in_my_back_pocket_since/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 23:33
@Zeror ik zie geen redenen om een JC van de oude Switch te gebruiken op een Switch 2… en al helemaal niet als dat ook nog geld zou moeten kosten om het mogelijk te maken 😅

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Waarschijnlijk zal je de Switch 1 na aanschaf van Switch 2 niet meer gebruiken en heb je dus ook zonder accesoires geen mogelijkheid om de joycons 1 of nes controller op te laden

Alleen zou ik dan gaan voor deze nieuws: Nintendo laat accessoire zien om Joy-Cons op te laden
uitvoering: Nintendo Switch Joy-Con Charging Stand (Two Way)

Heb je geen nes controllers kan je eventueel deze nemen. uitvoering: Nintendo Joy-Con Charging Grip

[ Voor 28% gewijzigd door RollieBollie op 17-04-2025 02:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25
Wij zouden onze Joy-cons zeker wel houden als we een Nintendo Switch 2 zouden kopen en deze zoals nu lijkt wel werken met de Nintendo Switch 2, die krengen waren gewoon even €70 tot €80 per set. En we hebben ze puur voor als we met vrienden Mario Party / Mario Kart of andere leuke spellen willen spelen :).

Maar geen idee tot hoever de ondersteuning natuurlijk zal gaan bij de Nintendo Switch 2

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 17-04-2025 08:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Als het goed is zijn de joycons en oude controllers gewoon compatible. Kan wel zijn dat accesoires niet compatibel zijn.

Zoals vr kit waarin je switch doet aangezien s2 groter is. En bandje van van een of andere sport game.

En opladen van controllers kan wat lastiger zijn.

Mijn s1 gaat terug in doos. De joycons niet. Maar tsja die kan je dus niet opladen via s2. Gelukkig heb ik charging grip, maar daar passen de Nes controllers niet op. Zal dus de eerder genoemde charging stand kopen.

Enige dat je dus wel mist is de C knop.

[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 17-04-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Jij schrijft'.

[...]

Dat is gewoon niet waar.
Zijn natuurlijk wel twee andere dingen. Een PS Portal speel je niet overal, en ik vind persoonlijk streamen vanaf Steam of Xbox (naar een PC, iPad of telefoon) ook behoorlijk brak. Een Switch draait alles lokaal en neem je gewoon mee.
Pagina: 1 ... 48 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4