Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Botw gespeeld op de switch 1.
Nog niet toegekomen aan Totk.

Die ga ik dus op de switch2 spelen.
Ik zie dan wel hoe ik aan de game kom en upgrade.
Of gewoon toch volle pond betaal.

Op de PlayStation was ik ook "boos" op de prijsverhoging van games.
Maar game er niet minder om.
Hoewel ik daar wat vaker kortingen zie. Zijn sommige games het voor mij ook waard om er meer voor te betalen.

De verhoogde prijs van de switch 2 en games zijn misschien niet "ideaal". Maar weet toch zeker dat er een Switch 2 komt en ik me ga vermaken. En dan ben je de uitgave al snel vergeten zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:18:
[...]

Dit vind je op de website van Nintendo.

Indien je op meerdere consoles tegelijkertijd gaat spelen, vermoed ik dat je met de cloud saves (helaas enkel voor abonnees) gewoon je saves gaat kunnen uitwisselen tussen Switch 1 en 2 indien het om een Switch 1 game gaat. Geen idee hoe het gaat werken indien er van de Switch 1 game een "Nintendo Switch 2 Editie" bestaat.

Zonder cloud saves wordt het lastiger. Geen idee hoe het werkt tussen Switch 1 en 2, maar tussen verschillende Switch 1 consoles werkt het zo.
Dit is wel een goeie om ook even in de nieuwe startpost te vermelden. Ga ik dus meenemen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:24:
[...]

Ik keek net even op het digitale doosje (:P) bij Bol en daar staat: "deze Switch 2 versie bevat de game plus de Switch 2 editie upgrade pack". Tot zover duidelijk.
Daaronder inderdaad de zin: "de upgrade pack is ook apart verkrijgbaar". Waarom zou je dat op een doosje zetten waar de upgrade pack al in zit? Het levert bij bij enkel verwarring op.
Goedemorgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:41
Geemfriekq schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:13:
[...]

Dat is dan ook de reden dat ik vermoed dat het werkt zoals op de DS en GBA en er dus gamedata naar de andere Switch consoles gedownload wordt en de game dan “lokaal” werkt zolang de host Switch verbonden is.

Streamen klinkt plausibel maar ik betwijfel of dat zo’n goede ervaring gaat zijn als je dat online gaat doen naar 3 andere consoles die potentieel op verschillende continenten staan verbonden met brakke hotelwifi.
Had GBA iets van DS Download Play dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:14:
[...]

Had GBA iets van DS Download Play dan?
Met de Game Boy Advance Link Cable heb je Single-Pak of Multi-Pak mode. Mario Kart heeft bijvoorbeeld allebei.
Multi-Pak Mode betekent dat alle spelers een cartridge in de Game Boy Advance hebben zitten van het spel.
Bij Single-Pak heeft 1 Game Boy Advance het spel en de rest download data via de link Cable. Dit is bij Mario Kart beperkt tot 1 cup en 4 verschillende gekleurde Yoshi's.

https://nintendo.fandom.c..._Link_Cable_functionality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Weet niet zeker of alle info van de volgende site al bekend was. https://www.xgn.nl/artike...2-game-key-cards-nou-echt

Blijkbaar is de Game-Key Card gekomen vanwege maximale formaat van normale Game Cartridges. Die zou maximaal 64 GB zijn.

Momenteel zouden first party games genoeg hebben aan normale Game cartridges.

Er zijn zo te zien wel al grotere games. Cyberpunk 2077 zou al 64 GB zijn. Toch zou deze een normale Game cartridge gebruiken. https://www.ign.com/artic...players-going-for-a-while

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:41
L23 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:41:
[...]

Met de Game Boy Advance Link Cable heb je Single-Pak of Multi-Pak mode. Mario Kart heeft bijvoorbeeld allebei.
Multi-Pak Mode betekent dat alle spelers een cartridge in de Game Boy Advance hebben zitten van het spel.
Bij Single-Pak heeft 1 Game Boy Advance het spel en de rest download data via de link Cable. Dit is bij Mario Kart beperkt tot 1 cup en 4 verschillende gekleurde Yoshi's.

https://nintendo.fandom.c..._Link_Cable_functionality
Maar dat is dan bijna hetzelfde als dat je met de GameCube met 4 controllers erop kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou die goed speelbaar zijn met de standaard/pro switch controller, of heb je dan die GC classic console nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:24:
[...]

Maar dat is dan bijna hetzelfde als dat je met de GameCube met 4 controllers erop kon spelen.
Bijna hetzelfde zou ik niet zeggen, maar is inderdaad een van de mogelijkheden. Begrijp dat er dan ook een stukje software naar de Game Boy Advance wordt gedownload om te functioneren als controller.
Las laatst ook iemand die dat gedaan had voor de Switch. Game Boy Advance als controller voor de Gamecube, vervolgens losgekoppeld en met de Gamecube adapter aangesloten op de Nintendo Switch.

https://www.reddit.com/r/...troller_on_switch_and_pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:54:
[...]

Zou die goed speelbaar zijn met de standaard/pro switch controller, of heb je dan die GC classic console nodig?
Geen ervaring mee, maar de Gamecube controller lijkt veel meer op de Pro Controller dan bijvoorbeeld de N64 controller. Dus ik verwacht dat het prima speelt. De Gamecube controller koop je natuurlijk voor de nostalgische ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:24
L23 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:12:
[...]

Geen ervaring mee, maar de Gamecube controller lijkt veel meer op de Pro Controller dan bijvoorbeeld de N64 controller. Dus ik verwacht dat het prima speelt. De Gamecube controller koop je natuurlijk voor de nostalgische ervaring.
Als het spel gebruik maakt van de analoge triggers van de gc controller kan het verschil maken.

Maar voor Mario Sunshine in de 3d collection werkte die functionaliteit niet eens als je wel een gc controller gebruikte, totdat ze dat na klachten er in hadden gepatched.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er zijn schijnbaar al meer pre-orders geplaatst voor Switch 2 dan er totaal aan Wii U consoles verkocht zijn. Iets zegt mij dat het wel gaat goedkomen met de Switch 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KmhmPAs4SS1QsVsj9lWPzokC6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8smCQpTjW0ZlgMKTEtQXy2X.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of deze cijfers kloppen btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 12-04-2025 17:22 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zeror schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:19:
Er zijn schijnbaar al meer pre-orders geplaatst voor Switch 2 dan er totaal aan Wii U consoles verkocht zijn. Iets zegt mij dat het wel gaat goedkomen met de Switch 2.

[Afbeelding]

Nee, ik vraag me ook af wat de bron hiervan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik dacht dat de grap hiervan was dat iemand dit als de verwachtte totale verkoopcijfers bedoelde. Waar de Wii U na het succes van de Wii faalde, en iemand denkt dat dit nu weer gebeurt.

Ik zou mij daar totaal niet in kunnen vinden trouwens. Denk dat het wel goed komt met de Switch 2.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Er zijn in ieder geval meer Switch 2 in pre order dan er Virtual Boys zijn verkocht. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:14
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:54:
[...]

Windwaker gebruikt noch de analoge triggers, noch de unieke button-layout. Die moet gewoon prima werken. F-zero is een ander verhaal, knoppen is nog wel op te lossen door de back-buttons als X en Y in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Seroczynski schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:23:
[...]

Ik dacht dat de grap hiervan was dat iemand dit als de verwachtte totale verkoopcijfers bedoelde. Waar de Wii U na het succes van de Wii faalde, en iemand denkt dat dit nu weer gebeurt.

Ik zou mij daar totaal niet in kunnen vinden trouwens. Denk dat het wel goed komt met de Switch 2.
Ik denk dat het ook wel goed komt met de Switch 2. De Wii U faalde vooral omdat het een heel onduidelijk product was. De Wii was duidelijk, in een enkel promotioneel filmpje kun je zien wat het moet doen, bij de Switch was dat ook zo. De switch 2 zal wellicht last krijgen van de vraag "is het wel de moeite waard op te upgraden", aangezien de eerste screenshots niet het hele verhaal vertellen (snellere laadtijden, hogere/stabielere framerate enzovoort). Maar dat is bij de PS5 mijn inziens niet veel anders, en die ging ook prima.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Dit is gewoon een console war meme, te negeren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
De preorder staat klaar;
- Mario kart bundle
- Joy-con steering wheels
- Pro controller
- Case met screensaver

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 12-04-2025 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Inderdaad, 2 is de opvolger, snapt iedereen (ook de ouders van kinderen). Sommige zullen wachten, vinden dat Switch 1 nog goed zat is (en is dat ook gewoon voor jonge kinderen).

Komen vanzelf exclusives waardoor upgrade naar Switch 2 moeite waard is (en veel mensen willen gewoon nieuwste; ik heb zelf ook preorder, met MK, maar vooral omdat ik 'anders toch koop', net zo goed gelijk met MK beetje goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

Jake schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:00:
Inderdaad, 2 is de opvolger, snapt iedereen (ook de ouders van kinderen). Sommige zullen wachten, vinden dat Switch 1 nog goed zat is (en is dat ook gewoon voor jonge kinderen).

Komen vanzelf exclusives waardoor upgrade naar Switch 2 moeite waard is (en veel mensen willen gewoon nieuwste; ik heb zelf ook preorder, met MK, maar vooral omdat ik 'anders toch koop', net zo goed gelijk met MK beetje goedkoper).
De WiiU was ook waardeloos qua naamgeving. Men dacht dat het om een accessoire ging en qua hardware zat het gewoon tussen was en schip.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-06 17:31

[Afbeelding]

Ik heb de indruk dat het een grapje is. Dit zijn de zogenaamde cijfers:
  • Wii: 101,63
  • Wii u: 13,56
  • Switch: 150,86
  • Switch 2: 21,75
Dus de ratio Wii u /wii verkopen was 13,56/101,63 = 0,13343. Als de switch 2/switch ratio hetzelfde zou zijn, dan zou je op 150,86*0,13343=20,13 uitkomen voor switch 2. Dat lijkt wel een beetje op de gesuggereerde 21,75. Hoewel ik het kleine verschil niet kan verklaren...🙂

Edit:
Als je eerst een beetje afrondt, komt het nog beter in de buurt: 14/102*151=21,73.

Dat in combinatie met de opmerking "What are the odds?" maakt het erg verdacht.

[ Voor 7% gewijzigd door MallePietje op 12-04-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Peentje

MAC / Windows i don't care

SCIxX schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:58:
De preorder staat klaar;
- Mario kart bundle
- Joy-con steering wheels
- Pro controller
- Case met screensaver
Welke case heb je besteld?

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34

Dennis1812

Amateur prutser

MallePietje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:30:
[...]

Ik heb de indruk dat het een grapje is. Dit zijn de zogenaamde cijfers:
  • Wii: 101,63
  • Wii u: 13,56
  • Switch: 150,86
  • Switch 2: 21,75
Dus de ratio Wii u /wii verkopen was 13,56/101,63 = 0,13343. Als de switch 2/switch ratio hetzelfde zou zijn, dan zou je op 150,86*0,13343=20,13 uitkomen voor switch 2. Dat lijkt wel een beetje op de gesuggereerde 21,75. Hoewel ik het kleine verschil niet kan verklaren...🙂

Edit:
Als je eerst een beetje afrondt, komt het nog beter in de buurt: 14/102*151=21,73.

Dat in combinatie met de opmerking "What are the odds?" maakt het erg verdacht.
En dan nog, totale verkoop van inmiddels 7(?) jaar vergelijken met pre orders van een console die over een maand komt.
Over oneerlijk vergelijken gesproken.

Maar een specbump zoals terecht in de Tweakers podcast benoemd verkoopt slechter dan een compleet nieuwe console bij Nintendo.
Maar is dat erg? Nee. Want dit kost ook minder geld en manuren om te verzinnen natuurlijk.

Dit is een beetje PS3 naar PS4 qua specs. Want daarmee lopen ze over het algemeen een hele generatie achter. Maar de Nintendo games draaien erop.
En daarvoor koop je dat ding. Niet om Hogwarts Legacy op de mooiste graphics te zien. Dan start in de PS5 of PC wel op.
De switch is voor Mario, Zelda, Donkey Kong etc.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:07:
[...]

En daarvoor koop je dat ding. Niet om Hogwarts Legacy op de mooiste graphics te zien. Dan start in de PS5 of PC wel op.
De switch is voor Mario, Zelda, Donkey Kong etc.
Dit soort opmerkingen worden wel steeds herhaald, maar er zijn hier genoeg mensen die naast de first party games van Nintendo ook een heleboel third party games waaronder indies kopen. Bij de Nintendo Switch al meer third party games gekocht dan first party games en bij de Switch 2 wordt het third party games aanbod alleen maar beter. Niet iedereen heeft er een PS5 of PC naast en spelen ook lastig handheld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-06 12:03
In de originele Switch is de d-pad op de pro controller een beetje matig doordat er in het midden geen 'puntje' zit, waardoor het mogelijk is de complete d'pad in één keer in te drukken. Is iemand toevallig al tegengekomen of dat probleem opgelost gaat zijn met Switch 2? Ik twijfel of ik een nieuwe controller er nog bij ga bestellen, en dit is daarbij wel een doorslaggevende factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Emmavdv hier lijkt geen consensus over te zijn (uit drie verschillende video's: "beter" "hetzelfde" "anders"). Ik zou gewoon reviews afwachten als die controller niet dringend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Emmavdv schreef op zondag 13 april 2025 @ 06:59:
In de originele Switch is de d-pad op de pro controller een beetje matig doordat er in het midden geen 'puntje' zit, waardoor het mogelijk is de complete d'pad in één keer in te drukken. Is iemand toevallig al tegengekomen of dat probleem opgelost gaat zijn met Switch 2? Ik twijfel of ik een nieuwe controller er nog bij ga bestellen, en dit is daarbij wel een doorslaggevende factor.
Volgens mij heb ik de jongen van NintendoLife (niet 100% zeker dat zij het waren) horen zeggen dat ze vermoeden dat er switches onder de d-pad zitten. Dan krijg je dus meer een Vita-like d-pad en niet een rubberdome achtige variant.

Maar goed, volgens mij is het nog een beetje gissen voor nu.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:54

Geen idee of deze al een keer voorbij was gekomen

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Om even wat info over de verschillende "upgrades" die Nintendo heeft aangekondigd te bundelen...

Donkerste groep = Nintendo Switch 2 edities met extra DLC. Vermoedelijk ca. 20 euro.
Middelste groep = andere Nintendo Switch 2 edities. Meer info over toegevoegde features vind je hier. Vermoedelijk ca. 10 euro (bevestigd: 9.99 USD).
Lichtste groep = games waarvoor patches aangekondigd zijn. Gratis update. De inhoud van die patches is meestal nog onbekend. In de tabel staan enkel bevestigde features. Nintendo zegt hierover
free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game.
Game Upgrade resolutie Upgrade framerate GameShare Andere features DLC?
Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV H: 1080p
D: tot 1440p
✔ (lokaal)
Kirby en de Vergeten Wereld – Nintendo Switch 2 Edition + De Sterrenwereld HL: 1080p
D: 1440p
60 fps
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (inbegrepen bij NSO+EP)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (inbegrepen bij NSO+EP)
Pokémon Legends: Z-A
Metroid Prime 4: Beyond H: 720p120 / 1080p60
D: 1080p120 / 4K60
Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Super Mario Odyssey
The Legend of Zelda: Link's Awakening
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Captain Toad: Treasure Tracker
New Super Mario Bros. U Deluxe
Gamestudio
51 Worldwide Games
ARMS
Big Brain Academy: Knappe koppen
Pokémon Scarlet & Pokémon Violet

Op GameShare staan vaak restricties - het kan bvb. niet altijd in elke game modus gebruikt worden. Specifiek voor Mario Party heb ik een link in de tabel gezet met meer info.

Het zou me overigens niks verbazen als we de komende paar jaar nog wel wat meer updates en/of Nintendo Switch 2 editions zien.

Brain Training en Gamestudio zijn overigens niet volledig compatibel met Switch 2 joy-cons. Deze hebben geen IR camera. Je hebt dus een Switch 1 joycon voor sommige stukken van deze games nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Direct toonde slechts een kort stukje van Kunitsu-gami maar deze goed ontvangen launch titel met RTS/tower defense invloeden ondersteunt blijkbaar mouse-con controls en extra content:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iedereen al de onderkant van het nieuwe dock gezien? :p
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwsG5H7-3UYXphObaJei0zMFkuc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1ogKE6diSBAbBzNgpidOROZe.gif?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 13-04-2025 19:40 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:40
JackAvery schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:49:
Om even wat info over de verschillende "upgrades" die Nintendo heeft aangekondigd te bundelen...

Donkerste groep = Nintendo Switch 2 edities met extra DLC. Vermoedelijk ca. 20 euro.
Middelste groep = andere Nintendo Switch 2 edities. Meer info over toegevoegde features vind je hier. Vermoedelijk ca. 10 euro (bevestigd: 9.99 USD).
Lichtste groep = games waarvoor patches aangekondigd zijn. Gratis update. De inhoud van die patches is meestal nog onbekend. In de tabel staan enkel bevestigde features. Nintendo zegt hierover
[...]

Game Upgrade resolutie Upgrade framerate GameShare Andere features DLC?
Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV H: 1080p
D: tot 1440p
✔ (lokaal)
Kirby en de Vergeten Wereld – Nintendo Switch 2 Edition + De Sterrenwereld HL: 1080p
D: 1440p
60 fps
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (inbegrepen bij NSO+EP)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (inbegrepen bij NSO+EP)
Pokémon Legends: Z-A
Metroid Prime 4: Beyond H: 720p120 / 1080p60
D: 1080p120 / 4K60
Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Super Mario Odyssey
The Legend of Zelda: Link's Awakening
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Captain Toad: Treasure Tracker
New Super Mario Bros. U Deluxe
Gamestudio
51 Worldwide Games
ARMS
Big Brain Academy: Knappe koppen
Pokémon Scarlet & Pokémon Violet

Op GameShare staan vaak restricties - het kan bvb. niet altijd in elke game modus gebruikt worden. Specifiek voor Mario Party heb ik een link in de tabel gezet met meer info.

Het zou me overigens niks verbazen als we de komende paar jaar nog wel wat meer updates en/of Nintendo Switch 2 editions zien.

Brain Training en Gamestudio zijn overigens niet volledig compatibel met Switch 2 joy-cons. Deze hebben geen IR camera. Je hebt dus een Switch 1 joycon voor sommige stukken van deze games nodig.
Ik hoop echt dat dit zielige lijstje snel uitgebreid wordt.

Xenoblade Chronicles X, 1,2 en 3 zijn voor mij de voornaamste reden dat ik überhaupt een Switch 2 koop en het verbaasd me dat er nog niets van Monolith Soft getoond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

RayNbow schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:32:
[Afbeelding]
Had wel in een spoiler tag gemogen, nu is mn unboxing verpest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:33:
[...]

Ik hoop echt dat dit zielige lijstje snel uitgebreid wordt.

Xenoblade Chronicles X, 1,2 en 3 zijn voor mij de voornaamste reden dat ik überhaupt een Switch 2 koop en het verbaasd me dat er nog niets van Monolith Soft getoond is.
Heb jij X al uit dan? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:34:
[...]

Had wel in een spoiler tag gemogen, nu is mn unboxing verpest :P
Bij dezen. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Nee maar waarom zou ik hem op de Switch spelen als ie waarschijnlijk 60fps draait op de Switch 2?

Anyway, dit is best een leuke carrying case, zou het hier om een plastic screen protector gaan?
https://store.nintendo.nl...mfolie-000000000010015104

Edit gezien het om “folie” gaat waarschijnlijk wel (zie ook de foto)

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 13-04-2025 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:44:
[...]

Nee maar waarom zou ik hem op de Switch spelen als ie waarschijnlijk 60fps draait op de Switch 2?

Anyway, dit is best een leuke carrying case, zou het hier om een plastic screen protector gaan?
https://store.nintendo.nl...mfolie-000000000010015104

Edit gezien het om folie gaat waarschijnlijk wel (zie ook de foto)
Ik vind het een leuke case inderdaad, maar voor de screen protector moet je het in ieder geval niet doen. Het beschermt je scherm wel, maar is gewoon een simpel stukje folie. Ik heb de Switch 1 etui en destijds de screenprotector op het eerste Switch 1 model geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:47:
[...]

Ik vind het een leuke case inderdaad, maar voor de screen protector moet je het in ieder geval niet doen. Het beschermt je scherm wel, maar is gewoon een simpel stukje folie. Ik heb de Switch 1 etui en destijds de screenprotector op het eerste Switch 1 model geplakt.
Dank! Ik hoopte al dat iemand zijn/haar ervaring met de Switch (1) versie zou delen.

https://store.nintendo.nl...koffer-000000000010015473

Deze is ook best leuk maar zeer stevig aan de prijs.

Misschien komt er ook nog iets uit dat iets meer zoals de Steam Deck case is, eigenlijk best fijn dat er daar gewoon meteen een case bij zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:55:
[...]

Dank! Ik hoopte al dat iemand zijn/haar ervaring met de Switch (1) versie zou delen.

https://store.nintendo.nl...koffer-000000000010015473

Deze is ook best leuk maar zeer stevig aan de prijs.

Misschien komt er ook nog iets uit dat iets meer zoals de Steam Deck case is, eigenlijk best fijn dat er daar gewoon meteen een case bij zat.
Ik had ze beiden hier ook laatst gedeeld en mijn mening gegeven. Die etui moet ik nog bestellen, maar gezien ik die van de Switch 1 ook heb en voorkeur heb voor Nintendo's eigen merk producten komt die zeker in huis. Er zijn wel mensen hier die het niet zouden kopen omdat het geen hardcase is, dus echt een zachte etui. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar... Laatst wou ik iets pakken van mijn bed en ik zag niet dat de Switch OLED opgeborgen in de etui onder de laken lag. Ik leunde daardoor vol met mijn knie op de Switch OLED. Ik merkte later dat de behuizing heel licht gebogen was als je het plat op tafel legt :P Overkomt mij normaal nooit hoor, dus ik bestel binnenkort gewoon de Nintendo Switch 2-etui. Deze heeft verder plek voor 6 extra cartridges, dat is voor mij meer dan voldoende.

Die Nintendo Switch 2-opbergkoffer vind ik persoonlijk overbodig. Zo vaak neem ik niet een dock mee en als de Switch maar in een hoes zit kan de rest gewoon los in de tas.

Ik zag het hier al eerder voorbij komen. Bij de Switch OLED had ik goede ervaringen met de screenprotector van ivoler. Die is er ook voor de Switch 2. Met het hulpstuk makkelijk aan te brengen en je hebt 4 kansen. Bij de Switch OLED was ik de eerste keer niet helemaal tevreden hoe het uitgelijnd was, bij de tweede keer zat ie perfect en zit er nu 3 jaar later nog steeds onopvallend op.

https://www.amazon.nl/ivo...Model-2025/dp/B0DS1S2Z7L/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-06 17:48
spoiler:
Wel fijn dat ze die “steuntjes” aan de binnenkant van het dock naar de achterkant verplaatst hebben ipv de voorkant, gaat een hoop krassen op het scherm/screenprotector schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:12:
[...]

Ik had ze beiden hier ook laatst gedeeld en mijn mening gegeven. Die etui moet ik nog bestellen, maar gezien ik die van de Switch 1 ook heb en voorkeur heb voor Nintendo's eigen merk producten komt die zeker in huis. Er zijn wel mensen hier die het niet zouden kopen omdat het geen hardcase is, dus echt een zachte etui. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar... Laatst wou ik iets pakken van mijn bed en ik zag niet dat de Switch OLED opgeborgen in de etui onder de laken lag. Ik leunde daardoor vol met mijn knie op de Switch OLED. Ik merkte later dat de behuizing heel licht gebogen was als je het plat op tafel legt :P Overkomt mij normaal nooit hoor, dus ik bestel binnenkort gewoon de Nintendo Switch 2-etui. Deze heeft verder plek voor 6 extra cartridges, dat is voor mij meer dan voldoende.

Die Nintendo Switch 2-opbergkoffer vind ik persoonlijk overbodig. Zo vaak neem ik niet een dock mee en als de Switch maar in een hoes zit kan de rest gewoon los in de tas.
Ik verwacht dat mijn Switch 2 vooral in z'n dock leeft dus om die reden is zo'n screen protector ook wel echt een must i.c.m. het scherm van plastic.

Als het goed is ga ik daar niet zomaar op zitten :+ fijn dat jouw Switch (1) het in de etui in ieder geval kan navertellen!

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een hard shell/case voor buiten de dock maar zo'n etui is wel een stuk lichter, keuzes!
L23 schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:12:
[...]

Ik zag het hier al eerder voorbij komen. Bij de Switch OLED had ik goede ervaringen met de screenprotector van ivoler. Die is er ook voor de Switch 2. Met het hulpstuk makkelijk aan te brengen en je hebt 4 kansen. Bij de Switch OLED was ik de eerste keer niet helemaal tevreden hoe het uitgelijnd was, bij de tweede keer zat ie perfect en zit er nu 3 jaar later nog steeds onopvallend op.

https://www.amazon.nl/ivo...Model-2025/dp/B0DS1S2Z7L/
Die ivoler is wel dirt cheap (linea recta uit China?) maar gezien je positieve ervaring (en dus de prijs) bestel ik 'm denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 21:34

Dennis1812

Amateur prutser

Vandaag voor het eerst (ja echt!) een switch 1 (lite) in mijn handen gehad.
Blij dat die Joycons groter zijn bij de switch 2. Ik vond deze echt heel mini namelijk.
Maar met de controller gamen ging prima. Even met mijn zus Mario Kart gedaan. En even doorgenomen welke games geschikt zijn voor mijn kinderen. Onze kinderen hebben dezelfde leeftijd, dat is daarin wel fijn.

Ga e.e.a aan switch 1 games overnemen straks om in de switch 2 te spelen. Met name voor mijn dochter. Dus dat de resolutie of FPS wat lager is zal voor Paw Patrol weinig uitmaken denk ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-06 09:05

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Dennis1812 schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:59:
Vandaag voor het eerst (ja echt!) een switch 1 (lite) in mijn handen gehad.
Blij dat die Joycons groter zijn bij de switch 2. Ik vond deze echt heel mini namelijk.
Maar met de controller gamen ging prima. Even met mijn zus Mario Kart gedaan. En even doorgenomen welke games geschikt zijn voor mijn kinderen. Onze kinderen hebben dezelfde leeftijd, dat is daarin wel fijn.

Ga e.e.a aan switch 1 games overnemen straks om in de switch 2 te spelen. Met name voor mijn dochter. Dus dat de resolutie of FPS wat lager is zal voor Paw Patrol weinig uitmaken denk ik.
Wat leuk! :)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:50:
[...]

Ik verwacht dat mijn Switch 2 vooral in z'n dock leeft dus om die reden is zo'n screen protector ook wel echt een must i.c.m. het scherm van plastic.

Als het goed is ga ik daar niet zomaar op zitten :+ fijn dat jouw Switch (1) het in de etui in ieder geval kan navertellen!

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een hard shell/case voor buiten de dock maar zo'n etui is wel een stuk lichter, keuzes!

[...]

Die ivoler is wel dirt cheap (linea recta uit China?) maar gezien je positieve ervaring (en dus de prijs) bestel ik 'm denk ik wel.
Ik vind screenprotectors maar een lastig verhaal. Ik vind de verhalen qua krassen een beetje bangmakerij, aan de andere kant geeft het ook wel rust :P Ik had dus bij de Switch v1 (2017) die folie op het scherm zitten. Ik zag uiteindelijk wel lichte gebruikssporen op de folie zitten na 2 jaar. Bij de Switch v2 (2019) nooit een screenprotector gebruikt en ook geen krassen gehad. Er zou wel iets verbeterd zijn aan het dock. Bij de Switch OLED uiteindelijk wel weer een screenprotector gekocht omdat hier op Tweakers die ivoler werd aangeraden. Switch OLED dock is ruimer, maar vond het uiteindelijk wel een geruststelling voor als ik het bij vrienden/broer dock in een gewone Switch dock. Ik blijf er een beetje bij dat screenprotectors overbodig zijn, maar als je er beter van slaapt...
Ik vind het niet perse dirt cheap, die andere merken zijn gewoon duurder. Waarschijnlijk ook mensen die daarbij zweren en dat is prima. Mijn ervaring met de ivoler screenprotector is dat het in ieder geval niet beter kan.

Mijn voorkeur gaat naar licht en dun, daarom heb ik de Switch etui gekocht. Voor de Switch Lite heb ik de Nintendo Switch Lite-flipcoverset. Hoe compacter hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:00
Aanhakend op de screenprotectors: Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, heb er nu ook eentje op de originele switch, maar ik vind de tempered glass beschermers altijd extreem reflectief, daardoor moeilijk te gebruiken buiten naar mijn idee.

Is er iemand die aanraders heeft hiervoor? Zijn er premium anti reflectieve protectors (net zoiets als bij brillen bv.)? Of kan ik dan toch beter kiezen voor een kunststof protector die mogelijk minder reflectief is?

Wil toch wel graag een protector want grote kans dat het scherm kunststof is, maar die giga reflectie vind ik toch wel storend helaas, ergens denk ik dan, misschien toch maar geen protector? Maarja als je hem dan bekrast is het ook weer zo zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
259tim schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:06:
Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, heb er nu ook eentje op de originele switch, maar ik vind de tempered glass beschermers altijd extreem reflectief, daardoor moeilijk te gebruiken buiten naar mijn idee.
Los van de screenprotectors is de originele Switch sowieso al niet goed buiten te gebruiken, de helderheid laat te wensen over. Bij de Switch OLED was het een enorme verbetering. Van wat ik qua beelden heb gezien heeft de Switch 2 een hogere helderheid dan de Switch OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aanhakend op de screenprotectors: Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, heb er nu ook eentje op de originele switch, maar ik vind de tempered glass beschermers altijd extreem reflectief, daardoor moeilijk te gebruiken buiten naar mijn idee.

Is er iemand die aanraders heeft hiervoor? Zijn er premium anti reflectieve protectors (net zoiets als bij brillen bv.)? Of kan ik dan toch beter kiezen voor een kunststof protector die mogelijk minder reflectief is?

Wil toch wel graag een protector want grote kans dat het scherm kunststof is, maar die giga reflectie vind ik toch wel storend helaas, ergens denk ik dan, misschien toch maar geen protector? Maarja als je hem dan bekrast is het ook weer zo zuur
Crosspost.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-06 12:03
spoiler:
Blij om te zien dat mijn knoflookpers ook de deur uit kan 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom zou je een screenprotector nemen? Het is geen apparaat voor in je broekzak en voor onderweg heb je een hoes?
Waar verwacht je krassen van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:32
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:17:
Waarom zou je een screenprotector nemen? Het is geen apparaat voor in je broekzak en voor onderweg heb je een hoes?
Switch op de bank en de kat komt langs. Switch in het dock in een tv meubel waardoor de switch tegen het dock aan schaaft. De lange nagels van de vriendin die zelfs kunststof doen krassen en ga zo maar door, het is zonde als door zoiets je apparaat minder waard wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Het docken van de Switch?

The Nintendo Switch OLED model features a glass screen with an anti-scattering plastic layer on top. In scratch tests, it showed visible scratches at level 3 and deeper grooves at level 4 on the Mohs scale.. and scuffs from your very own dock. Indicating a surface as soft as plastic.

De kans dat de Switch 2 hetzelfde gebrek heeft is vrij groot. En waarom zou je geen screen protector nemen? Het hoeft maar 1 keer mis te gaan zoals hierboven ook al genoemd.

[ Voor 13% gewijzigd door Evernote op 14-04-2025 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Mijn Switch van release was in gebruik tot vorig jaar. Zonder screenprotector en portable en docked gebruikt. Zitten geen krassen op.

En dan ben ik niet eens voorzichtig geweest met in dock te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anti-glare screen protectors bestaan ook van getemperd glas. Ik denk dat ook voor de originele Switch er bestaan, al is dit wel zeldzaam. Ik was hier zelf naar op zoek voor de OLED maar uiteindelijk niks gekocht.
Je gaat daar misschien weer andere nadelen aan hebben, zoals verlaagde helderheid of iets donkerdere tinten.

Switch 2 is zelfs nog niet uit. De kans is groot dat je als early adaptor zelf je onderzoek zal moeten doen en gewoon iets moet proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-06 16:36
Switch OLED gebruiker hier en op de screen protector staan toch echt wel veel krassen van de dock. Je kan er bijna een horizontale lijn in zien, ook naast het scherm geschonden op die hoogte

Bij de switch2 doe ik er eerst de beschermfolie op die bij de case zit, daarna op zoek naar een betere protector op basis van (echte?) reviews

[ Voor 29% gewijzigd door MVA. op 14-04-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, dus bij OLED schermen is krassen blijkbaar wel een ding. Hopelijk is het scherm van de Switch 2 dan net zo krasvast als de originele Switch 1. Want ook hier sinds dag van de release nog in nieuwstaat en er wordt behoorlijk veel gedocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
MVA. schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:24:
Switch OLED gebruiker hier en op de screen protector staan toch echt wel veel krassen van de dock. Je kan er bijna een horizontale lijn in zien, ook naast het scherm geschonden op die hoogte

Bij de switch2 doe ik er eerst de beschermfolie op die bij de case zit, daarna op zoek naar een betere protector op basis van (echte?) reviews
Komt dat niet doordat er juist minder speling is tussen de switch en het Dock na het aanbrengen van een screenprotector?

Hier ook geen krassen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:55:
[...]

Komt dat niet doordat er juist minder speling is tussen de switch en het Dock na het aanbrengen van een screenprotector?

Hier ook geen krassen..
Dat is inderdaad een goede vraag. Het maakt de Switch dikker dan oorspronkelijk ontworpen. Of mogelijk krast de screenprotector zelf wel makkelijker dan het scherm. Je kan het in ieder geval niet een op een vergelijken. Daarnaast zijn de ervaringen bij iedereen anders zoals je ziet. Maar als men zich druk maakt over mogelijke krassen dan moeten ze gewoon een screenprotector nemen. Slaap je beter van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-06 16:36
schumi1986 schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:55:
[...]

Hier ook geen krassen..
Kan zeker, maar het is echt een dunne hoor ;)

Vind de krassen naast het scherm/op de bezel gewoon wat vreemd, denk dat de switch wat 'los' zit bovenaan de dock, dus telkens ik hem eruit haal trek ik die naar voren, tegen de steunpunten die daar zitten. Maar die bezel schendt waarschijnlijk wel sneller dan het scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 11:54

S2S

Mijn neefjes heb een scheur gemaakt in de protector op de switch 1 .. daarom dus ? Kan van alles gebeuren .

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 14-04-2025 09:12 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:03
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:46:
Ok, dus bij OLED schermen is krassen blijkbaar wel een ding. Hopelijk is het scherm van de Switch 2 dan net zo krasvast als de originele Switch 1. Want ook hier sinds dag van de release nog in nieuwstaat en er wordt behoorlijk veel gedocked.
Dan heb je er geen screenprojector op laten zetten, wij doen dat altijd als eerste bij aankoop van een Switch en hierdoor zit er nog geen enkel krasje op het scherm :). Is echt een aanrader!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Voor mij wordt de Switch 2 m'n eerste Switch (na wel de Wii en de Wii-U gehad te hebben). Nu lees ik de discussie over een screenprotector en vraag me af of dit een goede case + screenprotector is?
Nacon Switch 2 Starter Pack Pouch (Black) + Tempered Glass Screen Protector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:12:
[...]

Dan heb je er geen screenprojector op laten zetten, wij doen dat altijd als eerste bij aankoop van een Switch en hierdoor zit er nog geen enkel krasje op het scherm :). Is echt een aanrader!
Voor de duidelijkheid: ik heb dus een Switch 1 van het eerste uur, zonder protector, zonder krassen, wel veel in/uit de dock gehaald.
Ik verbaas me dus over de opmerkingen dat (misschien alleen bij de OLED variant) het docken al tot krassen leidt. Als dat bij de Switch 2 ook zo is dan wil ik ook wel een protector overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:17:
Voor mij wordt de Switch 2 m'n eerste Switch (na wel de Wii en de Wii-U gehad te hebben). Nu lees ik de discussie over een screenprotector en vraag me af of dit een goede case + screenprotector is?
Vast goed genoeg. Het beschermt in ieder het scherm en dus slaap je er beter van. Ik kan uit de de tekst niet opmaken of het folie of stevig plastic is. In de beschrijving staat recyclebaar plastic. Zit er volgens mij maar 1 in en er is geen hulpstuk om het makkelijk te plaatsen. Maar voor 20 euro een prima prijs en de case ziet er stevig uit.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 14-04-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:17:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik heb dus een Switch 1 van het eerste uur, zonder protector, zonder krassen, wel veel in/uit de dock gehaald.
Ik verbaas me dus over de opmerkingen dat (misschien alleen bij de OLED variant) het docken al tot krassen leidt. Als dat bij de Switch 2 ook zo is dan wil ik ook wel een protector overwegen.
Gewoon kopen als je je er zorgen over maakt. Met dit soort discussies wordt je er niet wijzer op. De ervaringen zijn bij iedereen anders. Ik herinner me juist dat de originele Switch in zijn dock krassen maakte rond release. Waren allemaal accessoires voor zoals een dock cover. Zelf had ik daarom wel een folie op het scherm zitten, maar een vriend van mij had zonder screenprotector na 2 jaar ook geen krassen. Beiden toen ingeruild bij Gamemania voor de Switch V2 (2019) en daar werd in de winkel grondig op gecontroleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:33
JackAvery schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:19:
[...]

Anti-glare screen protectors bestaan ook van getemperd glas. Ik denk dat ook voor de originele Switch er bestaan, al is dit wel zeldzaam. Ik was hier zelf naar op zoek voor de OLED maar uiteindelijk niks gekocht.
Je gaat daar misschien weer andere nadelen aan hebben, zoals verlaagde helderheid of iets donkerdere tinten.

Switch 2 is zelfs nog niet uit. De kans is groot dat je als early adaptor zelf je onderzoek zal moeten doen en gewoon iets moet proberen :)
Ze waren er inderdaad ook voor de Switch en allerlei andere apparaten. Heb naar wat recensies en filmpjes gekeken. Zoals je zegt verlies je wat helderheid, maar ook scherpte. Sommige mensen vinden dat letters er korrigeler uitzien met een anti-glare (matte) beschermer. Maar de meeste mensen die het aanschaffen zien nauwelijks of geen verschil en vinden het veel fijner. De nadelen zijn wellicht minder opvallend op het grotere en helderdere Switch 2 scherm. Een ander voordeel zou zijn dat ook vingerafdrukken minder opvallen op een anti-glare scherm.

Ik heb de 'JSAUX 2-Pack Anti-Glare Screen Protector' besteld voor de Switch 2. Als dat niet bevalt, vervang ik hem voor een gewone protector.

Overigens wordt ook weleens gezegd dat hoe dichter de anti-glare laag op je scherm zit, hoe minder verlies van kwaliteit. Anti-glare beschermfolie (film) zou daarom beter zijn dan een screen protector, maar je verliest dan wel de beschermende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
[...]

Dat ga je er netjes mee om, ik zou dat echt niet durven zonder screen protector haha O-)
Het docken leidt tot krassen? Net zoals jou nog nooit last van gehad :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Tijdens de launch van de Switch kwamen er juist veel berichten dat de dock voor krassen zorgde. Naast screen protectors kreeg je toen ook beschermhoezen die je om de dock kon doen tegen krassen. Een hoop ligt ook aan hoe netjes je zelf met je spullen omgaat, maar er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij er per ongeluk een kras op je scherm kan komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Haay schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:17:
Geen idee om heel eerlijk te zijn, als wij een screenprotector ergens op laten zetten dan gaan we altijd naar de Mediamarkt toe en laten we er een Iron Shell (€24,99) opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:38:
[...]

Geen idee om heel eerlijk te zijn, als wij een screenprotector ergens op laten zetten dan gaan we altijd naar de Mediamarkt toe en laten we er een Iron Shell (€24,99) opzetten.
Doe maar duur :P Slaap je er ook beter van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:39:
[...]

Doe maar duur :P Slaap je er ook beter van?
Ja :+
Duur? Vind goede bescherming juist belangrijk op apparaten boven de €200, we hebben dit op onze telefoons / Ipad Pro en Nintendo Switch. Hoef je nooit bang te zijn op krassen O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:38:
[...]

* De technologie met zelfherstellende eigenschappen is gebaseerd op een wetenschappelijk ontwikkelde formule waarvan de intelligente moleculaire structuur zelfstandig krassen en deuken verwijdert.
Wat is dit voor een Tell Sell tekst joh :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:40:
[...]

Duur? Vind goede bescherming juist belangrijk op apparaten boven de €200, we hebben dit op onze telefoons / Ipad Pro en Nintendo Switch. Hoef je nooit bang te zijn op krassen O-)
Ja het is zeker duur. Maar ik snap het gevoel dat je niet meer bang hoeft te zijn. Die van 10 euro doen precies hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:42:
[...]

Ja het is zeker duur. Maar ik snap het gevoel dat je niet meer bang hoeft te zijn. Die van 10 euro doen precies hetzelfde.
Je betaalt natuurlijk ook voor een stukje service dat ze het erop plakken. En dan mag ik in ieder geval aannemen dat ze het netjes doen. Als ik screen protectors bestel kijk ik altijd naar een setje van 2 zodat ik er in ieder geval 1 kan verpesten. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
Leuk man 50 posts over screen protectors :D man man..

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:42:
[...]

Maar zelf kan ik het niet zo netjes, altijd wel ergens lucht eronder. Daar kan ik echt niet tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je kan tegenwoordig zelfs screenprotectors krijgen voor het scherm in je auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:49:
[...]

Maar zelf kan ik het niet zo netjes, altijd wel ergens lucht eronder. Daar kan ik echt niet tegen :P
Dat heeft een vriend van mij. Ziet er zo slecht geplaatst uit met luchtbubbels dat ik dan nog liever een kras zie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:54:
[...]

Dat heeft een vriend van mij. Ziet er zo slecht geplaatst uit met luchtbubbels dat ik dan nog liever een kras zie :p
Precies dat! Als autist kan ik daar gewoon echt niet mee leven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:52
Ik heb wat meubelvilt op maat geknipt en ter bescherming aan de binnenkant van het dock geplakt om krassen te voorkomen. Geen krasje te zien na jaren gebruik. Bij de Switch 1 was daar genoeg ruimte voor, hopelijk kan dit bij de Switch 2 ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 20:17
plato82 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:17:
Ik heb wat meubelvilt op maat geknipt en ter bescherming aan de binnenkant van het dock geplakt om krassen te voorkomen. Geen krasje te zien na jaren gebruik. Bij de Switch 1 was daar genoeg ruimte voor, hopelijk kan dit bij de Switch 2 ook.
Via etsy heb ik destijds een zogeheten Switch Sock gekocht :D . Je kunt daar allerlei leuke varianten met mooie thema's (b.v. van Zelda) vinden. Een dergelijke "sock" trek je over het voorste gedeelte van de dock heen.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 23:25
Raem schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:42:
[...]

[...]

Wat is dit voor een Tell Sell tekst joh :P
Zelfstandig nog wel. It’s alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 14:19
plato82 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:17:
Aangezien de switch 2 dock actieve koeling heeft om de switch 2 te koelen, denk ik dat dat niet zo handig is…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
HertogJack schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:45:
Leuk man 187 pagina’s over een apparaat dat er nog niet is😂 ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HertogJack schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:45:
Je kan in één ruk door scrollen naar de laatste pagina. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 13:11
Kinderen vooral. Ik verwacht dat mijn nu 4-jarige dochter er ook wel mee zou willen gamen.

Voor op mijn telefoon ben ik altijd wel te spreken over Spigen, maar geen idee of dat ook succesvol is op het plastic non-OLED scherm van de Switch 2

[ Voor 21% gewijzigd door Steven030 op 14-04-2025 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:01
THE_BASE schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:47:
[...]

Je kan in één ruk door scrollen naar de laatste pagina. ;)
Alleen is dit het switch2 topic en niet het nationale waarom plaats ik een screenprotector topic :+ Ik zou het niet erg vinden weer OT te gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Om maar even mee te doen. Op de switch 1 heb ik zeker een screenprotector geplakt. Tegen de krassen tegen het dock, iets teveel verhalen gelezen destijds dat de dock het scherm bekrast.

En wat kostte het nou? 10-15eu misschien. Zit er nog steeds op.

Mocht ik een switch 2 halen dan komt er ook een screenprotector op

[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 14-04-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 17-06 16:54

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

Hier dus precies hetzelfde, al heb ik er zelfs 3 (2x CFW voor mijn SysBot.NET fork, maar dat terzijde) en allemaal zonder krassen.

Dus ik vroeg mij af, voor de mensen die een screenprotector (gaan) kopen: reizen jullie er veel mee of is het omdat de kinderen er mee spelen?

Zelf gebruik ik ze alleen maar in handheld mode (tenzij de tooling aanstaat, dan is het docked) en ben dan ook (nog) niet van plan om er eentje (screenprotector) aan te schaffen, maar door alle posts hier vroeg ik mij bovenstaande vraag dus af :X Overigens heb ik de Switch ook een tijdje vervoerd met alleen een theedoek eromheen en dan in de rugzak (uiteindelijk wel een simpele case besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 10:06
Aschtra schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:26:
Om maar even mee te doen. Op de switch 1 heb ik zeker een screenprotector geplakt. Tegen de krassen tegen het dock, iets teveel verhalen gelezen destijds dat de dock het scherm bekrast.

En wat kostte het nou? 10-15eu misschien. Zit er nog steeds op.

Mocht ik een switch 2 halen dan komt er ook een screenprotector op
Maar als je 'm nog steeds hebt zitten er neem ik aan geen krassen op. Dus waar heeft ie je switch dan echt voor beschermd? Het glas op de Switch is ook nog eens een stuk harder dan menig screen-protector

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:52
Gamen met een screenprotector is net zoals vrijen met een condoom, het is lekkerder zonder maar veiliger met.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 16:54
Inmiddels naar mijn mening erg veel berichten over een screen protector… opkrassen ermee 🤡

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
G_Dragon schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:40:
[...]

Je kan dit voor €4,00 zelf realiseren met een beetje goed zoeken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik ben inmiddels all-out gegaan nadat de pre-order vorige week gelukt is. Vandaag de orginele bescherm hoes besteld (met screen protector) en extra set joy-cons zodat we met het hele gezin Mario Kart kunnen spelen wanneer dat ding binnen komt. Zomaar toch weer ruim 100 euro uitgegeven x)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23
el1989 schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:51:
Inmiddels naar mijn mening erg veel berichten over een screen protector… opkrassen ermee 🤡
Is daar geen accessoires topic voor o.i.d.? Ben het met je eens.

Afgelopen dagen was er weer een experience in L.A.

Veel leuke YouTube footage over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Op zich zou een apart topic voor accessoires voor de Switch 2 leuk zijn maar of het nou echt nodig is.

Bij mij gaat hij vooral gebruikt worden door de kinder (4 en 6 jaar) en als die op bed leggen mag ik er misschien ook wel mee spelen. Maar voor hun vind ik het wel fijn als er een screenprotector op zit. Niet zozeer tegen krassen maar meer om breuken/barsten te voorkomen.

Ben nog wel op zoek naar een goede case met een rustig uiterlijk voor verdere bescherming tegen schade bij vallen waarbij de Switch 2 ook nog in het dock past.

Vind deze er wel interessant uitzien maar dan zit je wel vast aan het door hun ontworpen docking station.
Dbrand: Switcht 2 Killswitch
Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.