Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:28:
[...]

Gebruiken? Wellicht niet bij alle controllers even praktisch, maar de controllers zijn te gebruiken met alle games. Ik kan me voorstellen dat men deze Gamecube controller ook gaat gebruiken voor Super Smash Bros. Ultimate.
Werkt de Pro 2 controller wel op de huidige Switch? Neem aan dat de GameCube controller zich als een Pro 2 controller gedraagt dus dan zou ik verwachten dat deze niet direct op de huidige Switch werkt.

Die paar gamers die Smash Bros Ultimate op de Switch 2 gaan spelen met een GameCube controller zullen wel al de USB adapter hebben voor normale GameCube controllers die ze nog steeds kunnen gebruiken (met minder latency).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ik ga er vanuit dat alle controllers die de Switch ondersteunt ook ondersteund worden door de Switch 2? (mits de game het toelaat) Dan kan ik voorlopig nog mijn Super Smash Bros Gamecube controller voor de Switch (met kabel) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geemfriekq schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:33:
[...]

Werkt de Pro 2 controller wel op de huidige Switch? Neem aan dat de GameCube controller zich als een Pro 2 controller gedraagt dus dan zou ik verwachten dat deze niet direct op de huidige Switch werkt.

Die paar gamers die Smash Bros Ultimate op de Switch 2 gaan spelen met een GameCube controller zullen wel al de USB adapter hebben voor normale GameCube controllers die ze nog steeds kunnen gebruiken (met minder latency).
Ik weet niet of de Pro 2 controller op de huidige Switch werkt. Nog geen informatie over gezien, alleen dat alle huidige controllers op de Switch 2 werken. Maar bij de huidige controllers kan je dan de Switch 2 niet uit zijn slaapstand halen met de controller :P

Edit: Nintendo Switch 2-Pro-controller alleen voor gebruik met de Nintendo Switch 2.

https://www.nintendo.com/...ITtP26ZUlzAzmJgAjLiQ6nUNS

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 08-04-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:00:
[...]

Dit ziet er wel echt serieus goed uit!

Ik kan er de vinger niet opleggen, maar voor mij voelt de Switch 2 echt next gen als ik alle beelden zie. Dat ouderwetse gevoel is er als er iets echt vets uitkomt waar je naar uitkijkt. Het gevoel is bij mij sterker dan ps4, ps5, ps5 pro. 360 naar one -> series.

Ik weet dat die consoles technisch krachtiger zijn, maar dat is niet waar ik op doel. Ik heb het over die Nintendo magie, dat gevoel.
Next gen? Ze lopen bijna altijd een wel iets achter, niet dat erg is hoor. Gaat natuurlijk ook om de beleving. Een ander zit het misschien als fanboy gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:34
Seroczynski schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:59:
[...]

BOTW en TOTK draaien volgens mij op 1440p60 en niet 4K.
Ga er maar vanuit dat bijna alles wat “4K” is gebruik maakt van DLSS. Boeit overigens weinig maar toch.

Ik acht de kans aanwezig wat veel 120 fps games ook gebruik maken van framegen.

Er zit immers een Nvidia soc in die beide technieken ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:36
FrankoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:45:
[...]

Zit er dik in, maar zou erg teleurstellend zijn. Voor mij is het hele punt van hoge FPS dat het super responsive voelt. De latency tussen wat je doet en wat je ziet.

FPS is minder interessant als het framegen is, want qua latency (gevoel van responsiveness) gaat het er dan niet echt op vooruit (in vergelijking met 60fps zonder framegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:00:
[...]

Dit ziet er wel echt serieus goed uit!

Ik kan er de vinger niet opleggen, maar voor mij voelt de Switch 2 echt next gen als ik alle beelden zie. Dat ouderwetse gevoel is er als er iets echt vets uitkomt waar je naar uitkijkt. Het gevoel is bij mij sterker dan ps4, ps5, ps5 pro. 360 naar one -> series.

Ik weet dat die consoles technisch krachtiger zijn, maar dat is niet waar ik op doel. Ik heb het over die Nintendo magie, dat gevoel.
Die studio kan ook wel hele mooie games maken, die haalt alles uit de hardware. Maakt ook al tijdje games voor Nintendo hardware. Digital Foundry heeft er een mooie video over Shin'en Multimedia.

Het next gen gevoel vind ik wat lastig te omschrijven. Dat is ook persoonlijk. Bij mij was de Xbox 360 echt next gen. Games waren een stuk mooier dan op de Xbox en je kon voor het eerst allemaal demo's downloaden (op de Xbox kocht je de Official Xbox Magazine met demo discs). Dat gevoel heb ik daarna nooit meer gehad. Wel dat ik de hybride Switch de leukste console vind en magisch dat je het allemaal handheld kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die officiële Nintendo Switch 2 opbergkoffer hier nog niet voorbij zien komen? Wel een flinke unit en best prijzig voor 80 euro. Het komt bij mij niet vaak voor dat ik een dock meeneem. Als de Switch zelf maar in een hoes zit kan de rest wat mij betreft ook wel los in een rugzak.

https://store.nintendo.nl...koffer-000000000010015473

Zelf van plan om de officiële Nintendo Switch 2 etui te bestellen. Die beviel me bij de huidige Switch ook prima, alleen de rits is na 7 jaar aardig versleten. Gebruikt voor de Switch v1, v2 en OLED. Ik zie dat deze plek heeft voor 6 games. Er zit ook een opbergvakje bij, maar veel ruimte bood dat bij de Switch 1 etui niet. De screenprotector die je er bij krijgt stelt niet veel voor. Handig als tijdige oplossing. Een glazen screenprotector oogt mooier.

https://store.nintendo.nl...mfolie-000000000010015104

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0xVgN6uBDafVqmnjRTwbh1x9rg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ku4miMagemuN24Z22kd7FAi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QlqBqfWJPbuU8owUBAsnE5giBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnntFX3p6V5Nvl19bGhg3DNe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:13
Iets wat hier nog niet besproken is (en voor velen ook niet zo interessant zal zijn): in de Direct is aangegeven dat EA Sports ook ondersteund zal worden. Iemand informatie of dit dan weer zo’n duffe Legacy-editie wordt, of een volwaardige game waarbij cross-play met andere consoles ook mogelijk is?

Verder is er nog niks gecommuniceerd over een spel als Rocket League. Zal dat een iets beter werkende b-versie van de huidige Switch zijn, of zullen ze ten tijde van release van de Switch 2 iets beters te bieden hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jixreme schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:31:
Iets wat hier nog niet besproken is (en voor velen ook niet zo interessant zal zijn): in de Direct is aangegeven dat EA Sports ook ondersteund zal worden. Iemand informatie of dit dan weer zo’n duffe Legacy-editie wordt, of een volwaardige game waarbij cross-play met andere consoles ook mogelijk is?

Verder is er nog niks gecommuniceerd over een spel als Rocket League. Zal dat een iets beter werkende b-versie van de huidige Switch zijn, of zullen ze ten tijde van release van de Switch 2 iets beters te bieden hebben?
Eurogamer heeft een statement van EA over de sportgames losgekregen.
[...] The Switch 2 versions, EA says, will aim for parity "as much as the hardware allows."

"We're excited to bring two of our most beloved franchises - EA SPORTS FC and Madden NFL - to Nintendo's Switch 2, giving fans even more ways to play the sports they love, anytime and anywhere," opened EA's statement, provided to Eurogamer. "Both experiences are being built specifically for the new handheld platform, grounded in what fans enjoy from our franchises across platforms. We look forward to sharing more soon."

[...]

"We'll share more details on the Madden NFL and FC experiences for Switch 2 at a later date, but our goal is always to deliver a consistent player experience across platforms as much as the hardware allows."
m.a.w. ze weten het nog niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ook goed om te weten. De Hori's Switch 2 Piranha Plant Camera heeft een 480P camera ten opzichte van de officiele Nintendo Switch 2-camera die 1080P videokwaliteit heeft.

Edit: Al gemeld... komt zoveel informatie voorbij de laatste tijd :P

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 08-04-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
MrGizMo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:40:
[...]

Next gen? Ze lopen bijna altijd een wel iets achter, niet dat erg is hoor. Gaat natuurlijk ook om de beleving. Een ander zit het misschien als fanboy gedrag
Dat is precies wat ik probeerde uitleggen :P

Overigens geen fanboy hoor, ik speel op alle consoles en heb overal plezier mee.

Al begin ik wel steeds meer een Nintendo fanboy te worden

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 08-04-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:53:
[...]

Al begin ik wel steeds meer een Nintendo fanboy te worden
Ik blijf het een vies woord vinden :P Ik zie een fanboy als iemand die blind voor 1 product gaat en niet neutraal een discussie kan hebben over de voor- en nadelen ten opzichte van andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:59:
[...]

Ik blijf het een vies woord vinden :P Ik zie een fanboy als iemand die blind voor 1 product gaat en niet neutraal een discussie kan hebben over de voor- en nadelen ten opzichte van andere producten.
Ja, eens. Laat ik het liefhebber noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Jixreme schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:31:

Sinds het EA FC is was het toch al niet meer legacy-editie? Het had alleen geen cross play, dat niet inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:13
Bombvis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:33:
[...]

Sinds het EA FC is was het toch al niet meer legacy-editie? Het had alleen geen cross play, dat niet inderdaad.
Oh zou kunnen wat je zegt, ik heb het een paar jaar geleden al opgegeven met die Switch-edities van EA. Het zou voor mij alleen interessant zijn als het een volwaardige game met cross-play is, anders niet. Hopelijk komen developers snel met meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
allen, kort vraagje: ik wil jamboree aanschaffen. Kan ik nu gewoon de fysieke editie halen voor S1, en dan krijg ik de gratis S2 upgrade met mijn NSO, klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

sderooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:42:
allen, kort vraagje: ik wil jamboree aanschaffen. Kan ik nu gewoon de fysieke editie halen voor S1, en dan krijg ik de gratis S2 upgrade met mijn NSO, klopt toch?
Vooralsnog zijn alleen de Breath of the Wild en Tears of the Kingdom upgrades inbegrepen in NSO. Voor andere upgrades zou ik er op rekenen dat je moet bijbetalen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
sderooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:42:
Check even deze post van @Mog: Mog in "Het Nintendo Switch 2 topic"

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:21
Weet iemand of de SNES controller ooit nog op voorraad komt, ik heb de N64 en de NES controllers nu al een tijdje, maar zou graag m’n verzameling compleet maken. Er staat een SNES controller voor €75,- op Marktplaats, maar dat ga ik er liever niet voor betalen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:03:
Weet iemand of de SNES controller ooit nog op voorraad komt, ik heb de N64 en de NES controllers nu al een tijdje, maar zou graag m’n verzameling compleet maken. Er staat een SNES controller voor €75,- op Marktplaats, maar dat ga ik er liever niet voor betalen.
Ga er wel vanuit. Is vrij recent nog weer op voorraad geweest, maar het gaat je geduld in ieder geval testen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Bandai Namco laat weten dat de upgrade van Switch 1 naar de Nintendo Switch 2 editie van Shadow Labyrinth - die Pac-Man metroidvania - gratis is.

Ook interessant: er zitten een aantal nieuwe toegankelijkheidsopties in het Switch 2 OS. De volledige uitleg van Nintendo inclusief screenshots vind je hier.

OptieSwitch 1Switch 2
Tekstopties (grootte, dikgedrukte tekst)-Ja
Remappen van knoppenper controller (en profiel?)per profiel, per controller en per game (Japanse video)
MonogeluidJaJa
Kleurweergavegrijstinten, omgekeerde kleuren, standaardgrijstinten, omgekeerde kleuren, standaard, hoog contrast
ZoomfunctieJaJa
Tekst naar spraak (OS)-Ja
Spraak naar tekst (GameChat)-Ja
Tekst naar spraak (GameChat)-Ja

De functie van de C-knop is aanpasbaar. De N64 en GameCube apps krijgen trouwens ook een functie om button remapping per game op te slaan.

[ Voor 108% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:30
Is het mogelijk om een bluetooth headphone te koppelen aan de switch wanneer je deze in handheld mode gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
So_Surreal schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:54:
Is het mogelijk om een bluetooth headphone te koppelen aan de switch wanneer je deze in handheld mode gebruikt?
ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00

joeri1

Cloud Engineer

Ik hoop dat een bluetooth mic ook ondersteund gaat worden. Ik heb daar nog niks over kunnen vinden of gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 18:21
FrankoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:45:
[...]

Ga er maar vanuit dat bijna alles wat “4K” is gebruik maakt van DLSS. Boeit overigens weinig maar toch.

Er zit immers een Nvidia soc in die beide technieken ondersteunt.
Daar kunnen we niet van uitgaan. Tot dusver heeft Digital Foundry niets kunnen vinden dat lijkt op DLSS of framegen. Metroid Prime lijkt dus native 4K of 120fps te zijn.

En third party games lijken op 1080p en lager te zitten, ook zonder DLSS. Momenteel lijkt het erop dat DLSS voor de Switch 2 nog niet kan worden geïmplementeerd, of dat het gewoon te zwaar is voor de hardware. Waarom het dan wel ondersteunen? Wellicht dat er plannen zijn voor een nieuwe, lichtere versie van DLSS. We zullen het merken. Er is ook ondersteuning voor ray tracing, maar dat kan ook maar heel beperkt gebruikt worden. Wellicht daar dezelfde logica: het wordt ondersteund voor het geval dat er in de toekomst lichtere versies van raytracing koming.

Zelf had ik gehoopt dat we dankzij DLSS 1440-2160p zouden krijgen. Maar momenteel lijkt het erop dat het voornamelijk een 720-1080p console wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
joeri1 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:31:
[...]

Ik hoop dat een bluetooth mic ook ondersteund gaat worden. Ik heb daar nog niks over kunnen vinden of gehoord.
Dat gaat serieus ten koste van de geluidskwaliteit, eigenlijk alleen geschikt voor spraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NoThankYou schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:53:
[...]

Daar kunnen we niet van uit gaan. Tot dusver heeft Digital Foundry niets kunnen vinden dat lijkt op DLSS of framegen. Metroid Prime lijkt dus native 4K of 120fps te zijn.
Het lijkt me voorbarig om uit Digital Foundry analyses van een YouTube stream conclusies te trekken. Andere mensen hebben de indruk bvb. dat Street Fighter 6 mogelijk DLSS gebruikt, maar ook dat is te bevestigen.

Bovendien zijn de demo builds niet altijd de nieuwste - de build van Cyberpunk was bvb. 7 weken oud. Je kan er vanuit gaan dat ze voor launch titels nog minstens een maand tijd hebben om verder te optimaliseren en eventueel features toevoegen. Het zou me ook niet verbazen om post-launch nog patches te zien - CD Project Red ondersteunt hun games alvast voor lange tijd.
En third party games lijken op 1080p en lager te zitten, ook zonder DLSS. Momenteel lijkt het erop dat DLSS voor de Switch 2 nog niet kan worden geïmplementeerd, of dat het gewoon te zwaar is voor de hardware.
Resolutie is natuurlijk niet het enige wat de kwaliteit van het beeld bepaalt. Maar om het daar op te houden, wat claims van de ontwikkelaars zelf:

Yakuza 0: 4K docked
Fast Fusion: dynamische resolutie tot 4K docked
Cyberpunk 2077: doel is 1080p docked, 720p handheld.
Civilization 7: 1080p 60fps handheld.
Hades II: 1080p 60 fps handheld.

Per game gaat dit gewoon heel variabel zijn. Een current-gen AAA titel zal misschien meer moeten inboeten dan een game uit de PS4 generatie.
Waarom het dan wel ondersteunen? Wellicht dat er plannen zijn voor een nieuwe, lichtere versie van DLSS. We zullen het merken. Er is ook ondersteuning voor ray tracing, maar dat kan ook maar heel beperkt gebruikt worden. Wellicht daar dezelfde logica: het wordt ondersteund voor het geval dat er in de toekomst lichtere versies van raytracing koming.

Zelf had ik gehoopt dat we dankzij DLSS 1440-2160p zouden krijgen. Maar momenteel lijkt het erop dat het voornamelijk een 720-1080p console wordt.
Ik denk dat je hier een beetje op de feiten vooruit loopt, maar an sich zie ik gerust wel een aantal uitgevers kiezen voor een lagere resolutie met hogere grafische instellingen. Ook de engine en de mate van budget voor optimalisatie gaat natuurlijk uitmaken. De implementatie van DLSS is niet 'gratis' - dit kost ontwikkeltijd, een zekere hoeveelheid resources van de hardware. Het is altijd afwegen waar je je middelen aan gebruikt.

Nintendo zelf lijkt bij de Nintendo Switch 2 editions van Switch games momenteel meestal voor 1440p te kiezen zonder reconstructietechnieken. Dat Metroid 4K haalt is knap, Retro heeft ook veel tijd gehad om te optimaliseren voor 60 fps.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
REANIMAL komt ook naar de NS2 :-)

Must have voor mij...

YouTube: REANIMAL | Nintendo Switch 2 Announcement Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Wow, had alleen in de direct een kort stukje gezien, maar dit ziet er goed uit.Deze houd ik in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 16-09 14:56
Ziet er vet uit! Bij dit soort donkere spellen vind ik het wel heel jammer dat de NS2 geen OLED heeft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
JackAvery schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:39:
[...]

Het lijkt me voorbarig om uit Digital Foundry analyses van een YouTube stream conclusies te trekken. Andere mensen hebben de indruk bvb. dat Street Fighter 6 mogelijk DLSS gebruikt, maar ook dat is te bevestigen.

Bovendien zijn de demo builds niet altijd de nieuwste - de build van Cyberpunk was bvb. 7 weken oud. Je kan er vanuit gaan dat ze voor launch titels nog minstens een maand tijd hebben om verder te optimaliseren en eventueel features toevoegen. Het zou me ook niet verbazen om post-launch nog patches te zien - CD Project Red ondersteunt hun games alvast voor lange tijd.

[...]

Resolutie is natuurlijk niet het enige wat de kwaliteit van het beeld bepaalt. Maar om het daar op te houden, wat claims van de ontwikkelaars zelf:

Yakuza 0: 4K docked
Fast Fusion: dynamische resolutie tot 4K docked
Cyberpunk 2077: doel is 1080p docked, 720p handheld.
Civilization 7: 1080p 60fps handheld.
Hades II: 1080p 60 fps handheld.

Per game gaat dit gewoon heel variabel zijn. Een current-gen AAA titel zal misschien meer moeten inboeten dan een game uit de PS4 generatie.

[...]
Ik denk dat je hier een beetje op de feiten vooruit loopt, maar an sich zie ik gerust wel een aantal uitgevers kiezen voor een lagere resolutie met hogere grafische instellingen. Ook de engine en de mate van budget voor optimalisatie gaat natuurlijk uitmaken. De implementatie van DLSS is niet 'gratis' - dit kost ontwikkeltijd, een zekere hoeveelheid resources van de hardware. Het is altijd afwegen waar je je middelen aan gebruikt.

Nintendo zelf lijkt bij de Nintendo Switch 2 editions van Switch games momenteel meestal voor 1440p te kiezen zonder reconstructietechnieken. Dat Metroid 4K haalt is knap, Retro heeft ook veel tijd gehad om te optimaliseren voor 60 fps.
Het klopt dat er nog van alles kan veranderen. Mijn punt is enkel dat we beter onze verwachtingen laag kunnen houden en dus er dus niet van uitgaan dat alles er straks nog beter uit zal zien, want DLSS. Eerst zien, dan geloven.

Bij vroege demo's zijn er ook altijd mensen die overtuigd zijn dat de volledige game er beter uit zal zien of een betere framerate zal hebben. Maar in de meeste gevallen is de demo gewoon representatief van de volledige game. Ontwikkelaars laten in het algemeen niet graag beelden zien die onderdoen voor het beoogde eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 11:24
Ben vooral benieuwd hoe een spel als Two Point Museum gaat draaien. Die speel ik momenteel op de PS5 Pro en daar heeft de console echt moeite om de framerate op 30 fps te houden, zoals bij hogere snelheid, bij hogere bezoekersaantallen en als er veel 3D-effecten zijn (zoals Space Museum). Als zo'n spel nu al matig draait op een PS5 Pro, dan vraag ik me af of het uberhaupt speelbaar is op een Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
Werkt de pro controller van de switch 1 ook gewoon op de 2? iemand die dit al ergens heeft gespot of dit mogelijk is?

psn: HertogJack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:55
HertogJack schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:13:
Werkt de pro controller van de switch 1 ook gewoon op de 2? iemand die dit al ergens heeft gespot of dit mogelijk is?
Ja: https://www.nintendo.com/...-accessoires-2786091.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:10
Maar houd er rekening mee dat je Switch niet wakker kan maken met de PRO 1 controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
De oude gamecube controller werkt ook met de Switch adapter op de Switch 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:16
Ik heb geen Zelda Tears of the Kingdom, maar weet iemand het antwoord op onderstaande vraag:

Maakt het uit qua beeldkwaliteit en performance, of ik voor de Switch 2 de TotK fysieke versie van Switch 1 koop, en deze vervolgens upgrade middels het online abonnement. Of dat ik de fysieke versie koop voor de Switch 2. Er zit namelijk prijsverschil tussen deze methodes, dus ik neem aan dat de fysieke versie voor Switch 2 "beter" is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
1nevitable schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:30:
Ik heb geen Zelda Tears of the Kingdom, maar weet iemand het antwoord op onderstaande vraag:

Maakt het uit qua beeldkwaliteit en performance, of ik voor de Switch 2 de TotK fysieke versie van Switch 1 koop, en deze vervolgens upgrade middels het online abonnement. Of dat ik de fysieke versie koop voor de Switch 2. Er zit namelijk prijsverschil tussen deze methodes, dus ik neem aan dat de fysieke versie voor Switch 2 "beter" is?
Nee, beide is hetzelfde.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Nee, daar zal geen verschil tussen zitten. Of je nu upgrade of direct de Switch 2 Edition koopt, zal niet uitmaken.

Overigens is het nog niet helemaal duidelijk of de fysieke Switch 2 Edition een Switch 1 cartridge is met een code in de doos voor de upgrade, een cartridge met zowel een Switch 1 als Switch 2 versie, of een cartridge met alleen de Switch 2 versie.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De fysieke versie van TotK S2 Edition = TotK + download code. Dus geen verschil.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:29

Het lastige aan deze vraag is dat we dit nog niet zeker weten.

Op de doosjes van de Switch 2 edition staat tekst die doet denken dat het om een Switch 1 cartridge gaat met code voor upgrade.

Of dit ook zo is weten we pas 5 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Is er ook een topic voor mensen of misschien al een groep die samen naar het Nintendo event in Zaandam gaan? Ik ga op 10 mei vanaf 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
RollieBollie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:42:
[...]

Op de doosjes van de Switch 2 edition staat tekst die doet denken dat het om een Switch 1 cartridge gaat met code voor upgrade.

Ongeacht hoe het werkt, bij elke methode speel je uiteindelijk dezelfde Switch 2 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Laatst online: 27-08 08:16
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:45:
Ook goed om te weten. De Hori's Switch 2 Piranha Plant Camera heeft een 480P camera ten opzichte van de officiele Nintendo Switch 2-camera die 1080P videokwaliteit heeft.

Edit: Al gemeld... komt zoveel informatie voorbij de laatste tijd :P
Heel jammer bedankt nog niet gelezen. 480p kan echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:41:
Wat is het prijsverschil dan?
€5 ongeveer als je de laagste prijzen op budgetgaming bekijkt. Verschil wordt natuurlijk groter als je goedkoper een tweedehands Switch 1 versie koopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Raem op 09-04-2025 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:49:
[...]

€5 ongeveer als je de laagste prijzen op budgetgaming bekijkt. Verschil wordt natuurlijk groter als je goedkoper een tweedehands Switch 1 versie koopt.
Maar qua adviesprijzen is het gelijk volgens mij. Inderdaad met een beetje geluk goedkoper te vinden, ik heb ooit BOTW nieuw gekocht op Amazon voor 30 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06
Ik heb na de Gameboys, N64 en de Wii na lang twijfelen over de Switch, nu toch een Switch 2 met Mario Karrbesteld. Vroeger veel Zelda, Mario en James Bond op de N64 en Mario Kart op de Wii met veel plezier gespeeld. Daarna een tijdje Call of Duty veel gespeeld op PS4.

Ik hou nu vooral van FIFA, Mario Kart en vergelijkbare games die je herhaaldelijk zonder veel na te denken kunt spelen. Uit nieuwsgierigheid heb ik naast Mario Kart World en Super Smash nu ook vast (buiten mijn genre) besteld:
- Zelda BOTW
- Mario Bros Wonder

Zijn er nog leuke aanraders voor het Switch platform binnen mijn genre? Games zonder al te veel verhaal die je steeds maar weer kunt spelen? Ben sowieso benieuwd naar wat er komen gaat!l voor de Switch 2!

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 09-04-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Ik heb de Switch 1 enkel tijdens covid een paar maanden aangeraakt met de release van Animal Crossing. Daarnaast ook veel Mario Kart 8 gedaan. Een half jaar later toch alles weer verkocht omdat ik te druk was met de backlog op PS5.

Nu begint het weer erg te kriebelen want ik game bijna niet meer op PC en PS5, en heb weer zin om de Nintendo games op te pakken. Voor de Switch 2 is het vanzelfsprekend: Mario Kart World moet er komen, en Zelda BOTW S2 Edition want die heb ik nog niet gespeeld. Maar ik heb dus ook heel veel andere Switch 1 games gemist die nog niet in S2 Edition uit gaan komen. Denk aan veel Mario games (Odyssey, 3D, Super Mario Bros, Paper Mario, Tennis, etc.) en Luigi's Mansion, Toad, Kirby, etc. etc.

4K support is echt top en ben benieuwd hoe het uitziet op onze oled tv. Maar ik verwacht wel dat de Switch 1 games op de S2 gaan tegenvallen in kwaliteit.
Gamen hier mensen ook wel eens op een 4K TV met de Switch 1 en hoe ziet dit dan uit? Wordt de resolutie door de TV dan nog opgeschaald o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 11:17
CarpeVentum schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:03:
Ik heb na de Gameboys, N64 en de Wii na lang twijfelen over de Switch, nu toch een Switch 2 met Mario Karrbesteld. Vroeger veel Zelda, Mario en James Bond op de N64 en Mario Kart op de Wii met veel plezier gespeeld. Daarna een tijdje Call of Duty veel gespeeld op PS4.

Ik hou nu vooral van FIFA, Mario Kart en vergelijkbare games die je herhaaldelijk zonder veel na te denken kunt spelen. Uit nieuwsgierigheid heb ik naast Mario Kart World en Super Smash nu ook vast (buiten mijn genre) besteld:
- Zelda BOTW
- Mario Bros Wonder

Zijn er nog leuke aanraders voor het Switch platform binnen mijn genre? Games zonder al te veel verhaal die je steeds maar weer kunt spelen? Ben sowieso benieuwd naar wat er komen gaat!l voor de Switch 2!
Mario Oddsesey leukste Mario spel van de switch, verder luigi mansion 2 en 3.
Ik heb mij ook nog best vermaakt met Pikmin 4, ik heb 1 & 2 remake geprobeerd en deel 3 maar vond ik minder leuk.
Bij deel 4 heb je meer vrijheid, je heb geen bepaalde tijdsbestek iets af moet.

Eventueel nog beide Donkey Kong delen die uitgebracht zijn, en Captain Toad: Treasure Tracker is wel leuk.
Ik heb hem gekregen, had er niet veel van verwacht. maar vond het uiteindelijk best wel geinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-04-2025 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 11:17
Alexknl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:16:
Ik heb de Switch 1 enkel tijdens covid een paar maanden aangeraakt met de release van Animal Crossing. Daarnaast ook veel Mario Kart 8 gedaan. Een half jaar later toch alles weer verkocht omdat ik te druk was met de backlog op PS5.

Nu begint het weer erg te kriebelen want ik game bijna niet meer op PC en PS5, en heb weer zin om de Nintendo games op te pakken. Voor de Switch 2 is het vanzelfsprekend: Mario Kart World moet er komen, en Zelda BOTW S2 Edition want die heb ik nog niet gespeeld. Maar ik heb dus ook heel veel andere Switch 1 games gemist die nog niet in S2 Edition uit gaan komen. Denk aan veel Mario games (Odyssey, 3D, Super Mario Bros, Paper Mario, Tennis, etc.) en Luigi's Mansion, Toad, Kirby, etc. etc.

4K support is echt top en ben benieuwd hoe het uitziet op onze oled tv. Maar ik verwacht wel dat de Switch 1 games op de S2 gaan tegenvallen in kwaliteit.
Gamen hier mensen ook wel eens op een 4K TV met de Switch 1 en hoe ziet dit dan uit? Wordt de resolutie door de TV dan nog opgeschaald o.i.d.?
Ja ik alleen maar eigenlijk, ik game met de switch zo goed als nooit in handheld modes.
Het ziet er prima uit op de 65 inch 4k tv, maar goed houd er rekening mee het is en blijft geen 4k resolutie(Maar de tv's schalen het wel wat op).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit is heel persoonlijk maar ik vind Switch games niet storend op een 48" LG OLED waar ik ~2.5 meter van weg zit. Geen idee of die automatisch aan upscaling doet, maar ik heb zelden het idee dat het echt niet acceptabel is.

Het valt inderdaad nog te zien hoe Switch 2 met Switch 1 games om zal gaan wanneer de game geen update heeft. Voorlopig ga ik er van uit dat bij games met dynamische resoluties en framerates deze consistenter de bovengrens gaan behalen.

Je hebt alvast heel veel potentiële games daar, de Switch bibliotheek is immens en gevuld met toffe games.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar

Ik game op een 55" 4k. Zelda BotW en TotK vind ik serieus èèn van de best uitziende games van de afgelopen 10 jaar.

Tuurlijk ziet Last of Us remastered op mn PS5 er beter uit als je puur naar realisme kijkt. Maar qua stijl, sfeer en presentatie vind ik die 2 geweldig. Vergelijkbaar met een 'oude' Disney zoal Lion King of Beauty and the Beast. Ziet er ook nog geweldig en tijdloos uit.

Last of Us I, II en BotW staan sowieso in mn altime top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Misschien een 'domme' vraag maar zitten er ook joycon straps in de MarioKart Switch 2 bundel?

Ik zie ze nl nergens op de foto op de bol.com product pagina, komt ook niet in de specs voor verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
G4mert schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:35:
Misschien een 'domme' vraag maar zitten er ook joycon straps in de MarioKart Switch 2 bundel?

Ik zie ze nl nergens op de foto op de bol.com product pagina, komt ook niet in de specs voor verder.
Ja, er zitten straps bij. Zie hier om de inhoud van de bundel te zien:
https://www.nintendo.com/...ch-2-Bundels-2785628.html

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Zeror schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:41:
[...]

Ja, er zitten straps bij. Zie hier om de inhoud van de bundel te zien:
https://www.nintendo.com/...ch-2-Bundels-2785628.html
Ah top dat scheelt weer.. het is al duur genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fugalism
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-08 18:31
Uiteindelijk toch maar gezwitch en net m'n pre-order geplaatst. Jammer van het gebrek aan OLED maar onderhand wel heel erg toe aan een upgrade van de Switch 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
ik heb twee jaar geleden mijn switch verkocht. nu switch 2 besteld. kan ik al mijn games (ik had al mijn games digitaal) gewoon weer downloaden en spelen (al dan niet met een upgrade)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
hully schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:52:
ik heb twee jaar geleden mijn switch verkocht. nu switch 2 besteld. kan ik al mijn games (ik had al mijn games digitaal) gewoon weer downloaden en spelen (al dan niet met een upgrade)?
Ja natuurlijk kan dat. Upgrade hangt van de game af, bepaalde gratis en voor sommige moet je wel betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 20:11
RollieBollie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:42:
[...]

Toevallig hetzelfde op Reddit r/Nintendo gepost en ik kreeg een ban.

Ondertussen meerdere posts die beweren dat het wel een Switch 2 cartridge is met content die gewoon gedoogd worden.

Ik heb gisteren Tears of the Kingdom voor € 30 gekocht en als ik de upgrade pack voor € 9,99 koop heb ik waarschijnlijk dezelfde ervaring voor minder geld.

Onderwerp niet toegestaan op Tweakers

Edit:
Ondertussen zijn er enkele outlets die beweren contact te hebben gehad met Big N en dat het wel degelijk om een Switch 2 game gaat met de content + upgrade op dezelfde cartridge

https://www.vooks.net/nin...l-switch-2-edition-games/

Maar ook weer outlets die het tegenovergestelde beweren dus we gaan het meemaken.

https://gamer.nl/nieuws/n...es-bevatten-downloadcode/

https://invader.be/switch...aartjes-met-downloadcode/

[ Voor 31% gewijzigd door Mog op 10-04-2025 08:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Evernote schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:51:
[...]

Toevallig hetzelfde op Reddit r/Nintendo gepost en ik kreeg een ban.

Ondertussen meerdere posts die beweren dat het wel een Switch 2 cartridge is met content die gewoon gedoogd worden.

Ik heb gisteren Tears of the Kingdom voor € 30 gekocht en als ik de upgrade pack voor € 9,99 koop heb ik waarschijnlijk dezelfde ervaring voor minder geld.

[mbr]Onderwerp niet toegestaan op Tweakers[/]

Edit:
Ondertussen zijn er enkele outlets die beweren contact te hebben gehad met Big N en dat het wel degelijk om een Switch 2 game gaat met de content + upgrade op dezelfde cartridge

Maar ook weer outlets die het tegenovergestelde beweren dus we gaan het meemaken.

https://gamer.nl/nieuws/n...es-bevatten-downloadcode/

https://invader.be/switch...aartjes-met-downloadcode/
Er is hier wel een duidelijk verschil in de graad van "journalistiek". In het antwoord van Vooks (en ook dit antwoord van Nintendo of Europe aan dailynintendo.nl) bevestigt een woordvoerder een antwoord op een formele vraag die gesteld wordt. Hier kan nog steeds een fout gebeuren, maar de kans is veel kleiner omdat Nintendo erg streng is over wat er publiek gezegd wordt - hier bestaan namelijk enorme draaiboeken voor bij een groot evenement zoals deze lancering.

Dat citaat is overigens interessant omdat het ook bevestigt dat het om Switch 2 cartridges zou gaan, het enige punt waar hier nog aan getwijfeld werd.
Nintendo spokesperson:
That physical versions of Nintendo Switch 2 Edition games will include the original Nintendo Switch game and its upgrade pack all on the same game card (i.e. they are exclusively Nintendo Switch 2 game cards, with no download code). Alternatively, some publishers may release Nintendo Switch 2 Edition games as download codes in physical packaging, with no game card.
Je twee laatste links doen niet aan originele journalistiek, en speculeren ofwel (slecht) op basis van de tekst op het doosje (gamer.nl), of geven daarna context m.b.t. uitspraken van de klantendienst van Nintendo. Die klantendienst is inderdaad doorgaans slechter geïnformeerd dan een woordvoerder/PR dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
CarpeVentum schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:03:

- Zelda BOTW
- Mario Bros Wonder

Probeer de Arms demo als je het niet erg vindt om te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 16-09 20:11
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:27:
[...]

Er is hier wel een duidelijk verschil in de graad van "journalistiek". In het antwoord van Vooks (en ook dit antwoord van Nintendo of Europe aan dailynintendo.nl) bevestigt een woordvoerder een antwoord op een formele vraag die gesteld wordt. Hier kan nog steeds een fout gebeuren, maar de kans is veel kleiner omdat Nintendo erg streng is over wat er publiek gezegd wordt - hier bestaan namelijk enorme draaiboeken voor bij een groot evenement zoals deze lancering.

Dat citaat is overigens interessant omdat het ook bevestigt dat het om Switch 2 cartridges zou gaan, het enige punt waar hier nog aan getwijfeld werd.

[...]

Je twee laatste links doen niet aan originele journalistiek, en speculeren ofwel (slecht) op basis van de tekst op het doosje (gamer.nl), of geven daarna context m.b.t. uitspraken van de klantendienst van Nintendo. Die klantendienst is inderdaad doorgaans slechter geïnformeerd dan een woordvoerder/PR dienst.
Mijn punt is vooral dat dit soort toch wel cruciale informatie niet via een derde partij naar buiten dient te komen maar gewoon duidelijk op de Nintendo site (en het fysieke product) hoort te staan wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de Nintendo Switch Edition versie van een Tears of the Kingdom of andere game.

Dit staat geheel los van journalistiek en de betrouwbaarheid van de genoemde partijen.

Is het voorbeeld ook zo dat een Switch 2 cartridge voor performance verschillen zorgt t.o.v. een Switch 1 game met upgrade pack? Daar is, voor zover ik weet ook nog niets over genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:27:
[...]

[...]

Ik denk dat dit inderdaad duidelijk genoeg is dat het een Switch 2 cartridge zal zijn, maar ik vind het taalgebruik nog steeds veel warriger dan nodig. Als je bijvoorbeeld de PS5 versie van The Last of Us Part II koopt, staat er ook niet op de doos dat het de PS4 versie bevat + een upgrade pack. Ik kan het mij voorstellen dat iemand met minder kennis van zaken dan per ongeluk de Switch 2 in plaats van de Switch 1 versie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:03:
[...]

Is het voorbeeld ook zo dat een Switch 2 cartridge voor performance verschillen zorgt t.o.v. een Switch 1 game met upgrade pack? Daar is, voor zover ik weet ook nog niets over genoemd.
Daar is inderdaad niks over bekend. Ik verwacht niet zo zeer performance verschillen, maar mogelijk verschil in laadtijden tussen een switch 1 cartridge + upgrade pack, Nintendo Switch 2 Edition met een Switch 2 cartridge en de game digitaal op de interne opslag van de Switch 2. Maar dit soort testen zien we straks rond de release wel weer voorbij komen op Youtube, net als destijds met de Switch 1. De Verschillen zullen waarschijnlijk niet heel groot zijn en dus niet relevant om nu te benoemen.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 10-04-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad duidelijk genoeg is dat het een Switch 2 cartridge zal zijn, maar ik vind het taalgebruik nog steeds veel warriger dan nodig. Als je bijvoorbeeld de PS5 versie van The Last of Us Part II koopt, staat er ook niet op de doos dat het de PS4 versie bevat + een upgrade pack. Ik kan het mij voorstellen dat iemand met minder kennis van zaken dan per ongeluk de Switch 2 in plaats van de Switch 1 versie koopt.
Inderdaad heel onduidelijk. Kennelijk is de tekst gericht op mensen die de fysieke Switch 1 game al hebben om ze er op attent te maken dat de upgrade pack ook los te koop is.
Maar daar heb je niks aan als je net een Switch 2 in huis hebt gehaald en de game nog nooit eerder hebt gekocht. De informatie is onnodig verwarrend en dan niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneflo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 20:17
hully schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:52:
(Nog) niet alle spellen zijn compatible. Ik verwacht dat de meeste spellen die nu problemen geven wel werken bij de launch of kort daarna, maar er zijn ook veel spellen die nog getest worden. Hier kan je de status in de gaten houden. Zijn 2 lijsten met spellen die niet (goed) werken, kan je kijken of jouw games erbij zitten.

https://www.nintendo.com/...r-guide/compatible-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 11:23

Ik speel op een 4K Oled en ik vind de Switch er echt prima uitzien. Nergens last van. Ik heb wel wat zaken anders staan vwb die HDMI ingang, maar het ziet er prima uit.

Qua NSW 1 games op de NSW2, ik heb geen verwachtingen. Ik vind het al prettig als ik mijn SW1 games op de NSW 2 kan spelen. Mijn ervaring is dat ik toch vrij zelden bij de lancering van een nieuwe(re) console mijn oude games direct wil spelen op de nieuwe console. Daarbij is het vrij gemakkelijk om je NSW 1 erbij te pakken om een bepaalde game te spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:03:
[...]

Mijn punt is vooral dat dit soort toch wel cruciale informatie niet via een derde partij naar buiten dient te komen maar gewoon duidelijk op de Nintendo site (en het fysieke product) hoort te staan wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de Nintendo Switch Edition versie van een Tears of the Kingdom of andere game.

Dit staat geheel los van journalistiek en de betrouwbaarheid van de genoemde partijen.
Ik heb het over journalistiek omdat je zelf verschillende bronnen gaat citeren die elkaar tegenspreken, en het belangrijk is om te kunnen beoordelen welke informatie juist is.

Dat Nintendo duidelijker kan communiceren betwist niemand, maar het is makkelijk voor eender wie om een "probleem" (hoe verwoorden we dit) vanuit een bepaald perspectief aan te pakken en te vergeten dat er nog een ander perspectief was. Uit de verwoording is het m.i. wel duidelijk dat de upgrade op de cartridge staat (ik maakte eerder deze vergelijking JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic" ), gewoon niet wat voor cartridge dit is.
Only one way to find out, maar ik vermoed dat dit gaat meevallen. Deze twee Zelda games worden niet echt gebottlenecked door streaming issues. Laadtijden gaan vooral door de CPU upgrade bepaald worden.

Ik ben momenteel alvast niet van plan een aparte Switch 2 versie te kopen. Ik heb de games al, idem voor NSO met uitbreidingspakket.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 10-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 16-09 21:15
In a statement to Vooks, a Nintendo spokesperson has said:

That physical versions of Nintendo Switch 2 Edition games will include the original Nintendo Switch game and its upgrade pack all on the same game card (i.e. they are exclusively Nintendo Switch 2 game cards, with no download code). Alternatively, some publishers may release Nintendo Switch 2 Edition games as download codes in physical packaging, with no game card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik vraag me af of Hogwarts Legacy een Switch 2 update krijgt, al dan niet betaald.

Afgelopen week Hogwarts voor 17 euro in de store aangeschaft, leuk om in handheld mode te spelen zo af en toe. Het werkt, het is niet verschrikkelijk. Maar het zou wel leuker zijn om dit in volle glorie op de NS2 te spelen. Ik ga natuurlijk niet weer de volle mep neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:55:
[...]

Ik ben momenteel alvast niet van plan een aparte Switch 2 versie te kopen. Ik heb de games al, idem voor NSO met uitbreidingspakket.
In mijn geval wellicht wel interessant voor TOTK gezien ik die nog niet gekocht heb. Verder kunnen we blijven discussiëren over wat we van de prijzen vinden, maar bij dit soort edities vind ik het toch wel bizar. Ik ben het er enigszins mee eens dat de prijzen van games waardevast mogen blijven, maar had dan in ieder geval de upgrade gratis gemaakt en deze editie dus een adviesprijs van 70 euro gegeven inplaats van 80 euro zoals Donkey Kong Bananza.

Ik ben er ook nog niet over uit of voor fysiek ga of digitaal. Of dat ik bijvoorbeeld alleen de first party Nintendo games fysiek koop. Het lijkt er in ieder geval wel op dat Nintendo met zijn eigen games nog alles compleet op cartridge uit brengt. Gezien ik ook NSO met uitbreidingspakket heb en TOTK van een vriend kan lenen koop ik deze versies voorlopig niet.

Ik ben ook niet van plan mijn bestaande Switch collectie te vervangen met dezelfde games voor de Switch 2. Ik was al zo gek om BOTW + Uitbreidingspas en Mario Kart 8 Deluxe + Booster Course Pass fysiek te halen naast de gewone edities. Gekker moet het niet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:17:
Ik vraag me af of Hogwarts Legacy een Switch 2 update krijgt, al dan niet betaald.

Afgelopen week Hogwarts voor 17 euro in de store aangeschaft, leuk om in handheld mode te spelen zo af en toe. Het werkt, het is niet verschrikkelijk. Maar het zou wel leuker zijn om dit in volle glorie op de NS2 te spelen. Ik ga natuurlijk niet weer de volle mep neerleggen.
Volgens mij nog niks over bekend, maar denk dat je beter even had kunnen wachten. Het is ook niet alsof je nu de volle mep hebt betaald :P Ik denk wel dat er een reden is waarom de game de laatste tijd voor maar 17 euro aan te schaffen is, dit zijn lagere prijzen qua aanbiedingen dan we gezien hebben bij andere console versies van de game.

Een betaalde upgrade is niet ondenkbaar, maar het is in dit geval geen kleine update met wat betere textures. Ik denk dat de Switch 2 versie vergelijkbaar is met de PS5 en Xbox Series X/S versie. Later hebben ze de game behoorlijk wat moeten aanpassen om het op de PS4 en Xbox One te kunnen draaien en als laatste nogmaals aangepast voor de Switch 1.
Er zijn meer van dit soort Switch 1 games die daardoor behoorlijk anders zijn dan op de andere consoles en ik vraag me dus af of ze daar zomaar een (betaalde) update voor uitbrengen.

[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 10-04-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 die kost enkel 80 bij Nintendo. Bijna alle winkels (budgetgaming link) houden 70 aan of gaan eronder. Ik blijf zeggen: bestel in Frankrijk als je niet geeft om de taal op het doosje ;)

Aan de ene kant - TOTK en BOTW zijn best een "full price" beleving (vind ik toch zelf). Maar ja het komt goedkoop over om er nog eens 10 euro extra bij te voegen op de Nintendo store. Gewoon daar niet bestellen imo.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 10-04-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:53:
@L23 die kost enkel 80 bij Nintendo. Bijna alle winkels (budgetgaming link) houden 70 aan of gaan eronder.

Aan de ene kant - TOTK en BOTW zijn echt een "full price" waard. Maar ja het komt goedkoop over om er nog eens 10 euro extra bij te voegen op de Nintendo store. Gewoon daar niet bestellen imo.
Ik bedoelde ook adviesprijzen. Er zullen net als bij Switch 1 games ook wel leuke deals gaan verschijnen voor deze Switch 2 versies. BOTW ooit nieuw gekocht voor 30 euro bij Amazon.

Eens over "full price" waard, maar Nintendo zelf zoekt wel de grenzen op hoor :P

Ze hadden wat mij betreft die betaalde upgrade packs weg mogen laten gezien hun games qua adviesprijzen al niet in waarde dalen. Gewoon een gratis update.
Bij Kirby en de Vergeten Wereld vraag ik me ook af waarom De Sterrenwereld iets exclusief is voor de Switch 2. Ben wel benieuwd naar deze uitbreiding, maar van wat ik gezien heb zie ik niet waarom dit niet op de Switch 1 kan draaien. Uiteraard kan de Switch 1 niet de gehele game in 60 fps draaien en dat is wel een mooi verbetering voor de Switch 2.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 10-04-2025 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat die adviesprijzen betreft... Nintendo probeert de mensen richting digitaal te lokken. Cartridges zijn duur. Geruchten zetten Switch 2 64 GB cartridges op een 16 dollar per stuk dat de uitgever betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:12:
Wat die adviesprijzen betreft... Nintendo probeert de mensen richting digitaal te lokken. Cartridges zijn duur. Geruchten zetten Switch 2 64 GB cartridges op een 16 dollar per stuk dat de uitgever betaalt.
Dat gevoel en idee krijg ik er ook heel erg bij :D..
Ik hoop oprecht en ik weet het antwoord waarschijnlijk zelf ook al, dat je de Nintendo Switch 2 spellen ook in de Nintendo Switch 1 kan drukken zodat je dan alleen maar de Nintendo Switch 1 versie van het spel kan spelen en niet dubbele versies moet kopen voor als je niet direct een Nintendo Switch 2 koopt maar toch wel alvast vooruit wil denken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00

joeri1

Cloud Engineer

L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:25:
[...]

Volgens mij nog niks over bekend, maar denk dat je beter even had kunnen wachten. Het is ook niet alsof je nu de volle mep hebt betaald :P Ik denk wel dat er een reden is waarom de game de laatste tijd voor maar 17 euro aan te schaffen is, dit zijn lagere prijzen qua aanbiedingen dan we gezien hebben bij andere console versies van de game.

Een betaalde upgrade is niet ondenkbaar, maar het is in dit geval geen kleine update met wat betere textures. Ik denk dat de Switch 2 versie vergelijkbaar is met de PS5 en Xbox Series X/S versie. Later hebben ze de game behoorlijk wat moeten aanpassen om het op de PS4 en Xbox One te kunnen draaien en als laatste nogmaals aangepast voor de Switch 1.
Er zijn meer van dit soort Switch 1 games die daardoor behoorlijk anders zijn dan op de andere consoles en ik vraag me dus af of ze daar zomaar een (betaalde) update voor uitbrengen.
Eigenlijk is het minder werk gezien ze nu wél de originele game kunnen laten draaien op de S2. Daarvoor hoeven ze 'alleen maar' de juiste settings te selecteren zodat het goed draait. Ik zou het gek vinden als je de hele game opnieuw zou moeten kopen en er geen upgrade beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joeri1 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:19:
[...]

Eigenlijk is het minder werk gezien ze nu wél de originele game kunnen laten draaien op de S2. Daarvoor hoeven ze 'alleen maar' de juiste settings te selecteren zodat het goed draait. Ik zou het gek vinden als je de hele game opnieuw zou moeten kopen en er geen upgrade beschikbaar komt.
Dat klopt, maar ik weet niet of het in de praktijk ook zo makkelijk werkt. Er zijn Switch 1 versies van games gemaakt door aparte port studios. Ik denk dat het in het geval van een versie van een port studio vervangen door de originele game mogelijk lastig wordt qua afspraken en vergoedingen die gemaakt zijn met de port studio. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:19:
[...]

Dat gevoel en idee krijg ik er ook heel erg bij :D..
Ik hoop oprecht en ik weet het antwoord waarschijnlijk zelf ook al, dat je de Nintendo Switch 2 spellen ook in de Nintendo Switch 1 kan drukken zodat je dan alleen maar de Nintendo Switch 1 versie van het spel kan spelen en niet dubbele versies moet kopen voor als je niet direct een Nintendo Switch 2 koopt maar toch wel alvast vooruit wil denken.
Dat lijkt me dus uitgesloten als het daadwerkelijk om Switch 2 cartridges gaat. Mogelijk werkt een cartridge 2 technisch gezien al niet in een Switch 1, maar lijkt me qua beschikbare ruimte en de prijzen van deze dure cartridges dat ze hier ook niet 2 versies van de game opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04
L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:28:
[...]

Dat lijkt me dus uitgesloten als het daadwerkelijk om Switch 2 cartridges gaat. Mogelijk werkt een cartridge 2 technisch gezien al niet in een Switch 1, maar lijkt me qua beschikbare ruimte en de prijzen van deze dure cartridges dat ze hier ook niet 2 versies van de game opzetten.
Daar ben ik ook bang voor en lijkt me ook wel logisch, maar toch zou het wel heel fijn zijn voor de mensen die niet direct een Nintendo Switch 2 kopen. Aangezien er op de Nintendo Switch 2 cartridge wel gewoon het Nintendo Switch 1 spel staat, heb ik ergens nog hoop..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:39:
[...]

Daar ben ik ook bang voor en lijkt me ook wel logisch, maar toch zou het wel heel fijn zijn voor de mensen die niet direct een Nintendo Switch 2 kopen. Aangezien er op de Nintendo Switch 2 cartridge wel gewoon het Nintendo Switch 1 spel staat, heb ik ergens nog hoop..
Ja maar dan vallen we weer terug op de manier hoe Nintendo communiceert wat voor heel veel verwarring heeft gezorgd :P Echter lees ik het ook zo.

Ik ben ook benieuwd hoe groot de losse upgrade pack download is als je al een Switch 1 cartridge hebt. In hoeverre draait de game op de Switch 2 dan nog vanaf de cartridge. Het hoeft hier niet zo te zijn, maar bij de Xbox One/Series is een Xbox 360 disc niet meer dan een verificatie om de game te mogen spelen en wordt er een aangepaste versie gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:49:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe groot de losse upgrade pack download is als je al een Switch 1 cartridge hebt. In hoeverre draait de game op de Switch 2 dan nog vanaf de cartridge. Het hoeft hier niet zo te zijn, maar bij de Xbox One/Series is een Xbox 360 disc niet meer dan een verificatie om de game te mogen spelen en wordt er een aangepaste versie gedownload.
JackAvery in "Het 'Legend of Zelda' topic" kan indicatief zijn voor BOTW/TOTK maar ze spellen het helaas niet voor ons uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:16:
[...]

JackAvery in "Het 'Legend of Zelda' topic" kan indicatief zijn voor BOTW/TOTK maar ze spellen het helaas niet voor ons uit.
Opvallend verschil tussen beide upgrade packs. In ieder geval een behoorlijke download, maar kleiner dan de digitale editie wat suggereert dat er nog wel informatie van de cartridge afgelezen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Zit bij de Mario Kart bundle een opslagkaart voor in de Switch inbegrepen trouwens, of moet ik die nog bij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 16-09 17:16

Vagax

Hehe

So_Surreal schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:02:
Zit bij de Mario Kart bundle een opslagkaart voor in de Switch inbegrepen trouwens, of moet ik die nog bij bestellen?
Opslag als in MicroSD Express kaartje? Die zit er niet bij, er zit ook geen cartridge bij aangezien het om een download code gaat.

Overigens zou ik wachten met het kopen van de SD kaart aangezien daar wel de prijzen sneller van gaan zakken dan de games.

[ Voor 39% gewijzigd door Vagax op 10-04-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Vagax schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:03:
[...]

Opslag als in MicroSD Express kaartje? Die zit er niet bij, er zit ook geen cartridge bij aangezien het om een download code gaat.
Dat van die code wist ik, maar kan ik het spel dan op het interne geheugen van de Switch 2 opslaan, of moet ik nog een MicroSD kaart kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
So_Surreal schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:05:
[...]

Dat van die code wist ik, maar kan ik het spel dan op het interne geheugen van de Switch 2 opslaan, of moet ik nog een MicroSD kaart kopen?
De S2 heeft een intern geheugen van 256GB en daar kun je de game op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 16-09 17:16

Vagax

Hehe

So_Surreal schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:05:
[...]

Je Switch 2 heeft 256 GB aan opslag, dat is voldoende om Mario Kart en enkele andere games op te slaan.

Switch 2 games zullen groter zijn als Switch 1 maar ter vergelijking de grootste first party game op de Switch 1 is Zelda Tears of the Kingdom en die is maar 18.2 GB

[ Voor 18% gewijzigd door Vagax op 10-04-2025 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vagax schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:06:
[...]

Je Switch 2 heeft 256 GB aan opslag, dat is voldoende om Mario Kart en enkele andere games op te slaan.

Switch 2 games zullen groter zijn als Switch 1 maar ter vergelijking de grootste first party game op de Switch 1 is Zelda Tears of the Kingdom en die is maar 18.2 GB
Voor Nintendo's first party games zal de 256 GB meer ruimte bieden dan bij de Switch 1 met 32/64 GB. Dus meer dan voldoende. Wellicht gaat het wel heel hard met third party games als die 64 GB (Cyberpunk 2077) en groter zijn.

Ik zou inderdaad even wachten met kopen van de SD Express kaart totdat de Switch 2 zelf vol zit. Hoe snel dat gaat hangt natuurlijk ook af of je veel fysiek of digitaal koopt. Zelf ook geen moeite met een game verwijderen en later opnieuw downloaden als het is uitgespeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 10-04-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 07:10
L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:21:
[...]

In mijn geval wellicht wel interessant voor TOTK gezien ik die nog niet gekocht heb. Verder kunnen we blijven discussiëren over wat we van de prijzen vinden, maar bij dit soort edities vind ik het toch wel bizar. Ik ben het er enigszins mee eens dat de prijzen van games waardevast mogen blijven, maar had dan in ieder geval de upgrade gratis gemaakt en deze editie dus een adviesprijs van 70 euro gegeven inplaats van 80 euro zoals Donkey Kong Bananza.

Ik ben er ook nog niet over uit of voor fysiek ga of digitaal. Of dat ik bijvoorbeeld alleen de first party Nintendo games fysiek koop. Het lijkt er in ieder geval wel op dat Nintendo met zijn eigen games nog alles compleet op cartridge uit brengt. Gezien ik ook NSO met uitbreidingspakket heb en TOTK van een vriend kan lenen koop ik deze versies voorlopig niet.

Ik ben ook niet van plan mijn bestaande Switch collectie te vervangen met dezelfde games voor de Switch 2. Ik was al zo gek om BOTW + Uitbreidingspas en Mario Kart 8 Deluxe + Booster Course Pass fysiek te halen naast de gewone edities. Gekker moet het niet worden :P
Ik ben er ook nog niet helemaal uit voor fysiek of digitaal. Voor nu is alleen Mario Kart World digitaal vanwege de bundel maar als het overgrote deel Game Key Cards zijn, dan is de prijs voor mij de doorslaggevende factor. Winkels als GameResource en Nedgame hebben vaak na 3 en 6 maanden kortingen terwijl je bij de eShop dan nog moet wachten op een korting.

Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik met de Switch 1 een beetje ben doorgeslagen met de hoeveelheid games die ik heb gekocht. De teller staat op 75 fysieke games en 18 digitale games dus 93 games in totaal. Als ik de game niet bij release koop dan heb ik na een paar jaar toch een soort FOMO dat de fysieke versie niet meer verkrijgbaar is (Bayonetta en Xenoblade games waren een tijdje erg slecht verkrijgbaar). Met digitale versies heb je dit probleem helemaal niet maar met fysieke games heb ik weer keuze uit meer retailers en daardoor vaak betere prijzen (anders had ik nooit zoveel games gekocht :P). Keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002

NetAmp

"for indoor use only"

"Go ahead, Cyberpunk... make my day." :9

Fijn dat deze game ook eindelijk naar een Nintendo-systeem komt! :*)

Voor mij telt een soepele speelervaring zwaarder dan de hoogst mogelijke grafische kwaliteit (maar neemt niet weg dat ze de 💪GPU capaciteiten van de Switch 2 wel optimaal mogen benutten, zolang het niet resulteert in stotterende beelden... of lange(re) laadtijden misschien).

[ Voor 7% gewijzigd door NetAmp op 10-04-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

L23 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:10:
[...]

Ik zou inderdaad even wachten met kopen van de SD Express kaart totdat de Switch 2 zelf vol zit. Hoe snel dat gaat hangt natuurlijk ook af of je veel fysiek of digitaal koopt. Zelf ook geen moeite met een game verwijderen en later opnieuw downloaden als het is uitgespeeld.
Ja, ik bedacht me net voor het afrekenen dat ik de SD geheugen uitbreiding voorlopig niet nodig zal hebben. Mn complete game library past er op en nog meer. Tzt zullen die “express” kaartjes vast goedkoper worden ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
VirinR schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:21:
[...]

Ik ben er ook nog niet helemaal uit voor fysiek of digitaal. Voor nu is alleen Mario Kart World digitaal vanwege de bundel maar als het overgrote deel Game Key Cards zijn, dan is de prijs voor mij de doorslaggevende factor. Winkels als GameResource en Nedgame hebben vaak na 3 en 6 maanden kortingen terwijl je bij de eShop dan nog moet wachten op een korting.

Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik met de Switch 1 een beetje ben doorgeslagen met de hoeveelheid games die ik heb gekocht. De teller staat op 75 fysieke games en 18 digitale games dus 93 games in totaal. Als ik de game niet bij release koop dan heb ik na een paar jaar toch een soort FOMO dat de fysieke versie niet meer verkrijgbaar is (Bayonetta en Xenoblade games waren een tijdje erg slecht verkrijgbaar). Met digitale versies heb je dit probleem helemaal niet maar met fysieke games heb ik weer keuze uit meer retailers en daardoor vaak betere prijzen (anders had ik nooit zoveel games gekocht :P). Keuzes...
Ik kijk het ook even rustig aan de komende generatie. Begin ook met Mario Kart World digitaal omdat het gewoon aantrekkelijker geprijsd is in de bundel.

Bij de Switch 1 heb ik nu 69 fysieke games en 12 digitale games. Ben er nog niet helemaal over uit of ik daarin een beetje ben doorgeslagen :P Ik ben op zich tevreden met de collectie, al zijn er een paar games die ik waarschijnlijk weer ga verkopen. Er staan ook nog een aantal games op het verlanglijstje waar ik nog geen leuke deals van gezien heb, maar met de overgang naar de Switch 2 ook een beetje afwachtend dit jaar.

Ik verwacht bij de Switch 2 dat fysiek gewoon een stuk minder interessant gaat zijn (compleet op cartridge), vooral bij third party games. Ben sowieso van plan minder games te kopen omdat ik momenteel minder game. Heb nog een kleine backlog die ik dan eventueel ook prima op de Switch 2 kan spelen en ook wel games die ik zoveel jaren later weer eens opnieuw wil spelen (anders had ik geen collectie opgebouwd).
Verder ga ik uiteraard niet dezelfde (soort) games opnieuw kopen voor de Switch 2. Die grafische upgrades interesseren me eigenlijk ook niet zo. Laat ik het zo zeggen dat als ik een game voor de Nintendo Switch kocht ik daar toen tevreden mee was hoe het draaide, anders niet gekocht.

Ik merk wel dat ik met fysieke games kopen meerdere genres heb uitgeprobeerd en zo ook veel interessante games heb ontdekt die ik digitaal nooit gekocht zou hebben. Beetje vergelijkbaar met Game Pass. Afgelopen jaar werd het meer verzamelen dan games (uit)spelen, zo wil ik de Switch 2 generatie in ieder geval niet beginnen.
Pagina: 1 ... 45 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4