• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik probeer echt meer leven in m’n switch te blazen maar op de een of andere manier lukt het niet. 9/10 third party games nog in 30fps op 720p. Zag een paar leuke dealtjes in de store, waaronder Skyrim. Blijkt anno 2026 (beste wensen allemaal) nog steeds 30fps te zijn. Ik vind dat zo ontzettend jammer dat die power van de S2 niet benut wordt.

Iemand tips voor wat leuke games? Naast de exclusives dan, die heb ik gespeeld en eigenlijk niet naar teruggekeerd.
ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:13:
Ik probeer echt meer leven in m’n switch te blazen maar op de een of andere manier lukt het niet. 9/10 third party games nog in 30fps op 720p. Zag een paar leuke dealtjes in de store, waaronder Skyrim. Blijkt anno 2026 (beste wensen allemaal) nog steeds 30fps te zijn. Ik vind dat zo ontzettend jammer dat die power van de S2 niet benut wordt.
Een spel dat over de backwards compatible layer gespeeld wordt kan natuurlijk niet magisch zonder update beter worden dan wat de ontwikkelaar destijds maximaal toeliet :) Voor de meeste nieuwe games gaat deze uitleg m.i. toch niet op - al zullen er altijd ontwikkelaars zijn die voor de minimale moeite gaan kiezen.
Iemand tips voor wat leuke games? Naast de exclusives dan, die heb ik gespeeld en eigenlijk niet naar teruggekeerd.
Welke smaak heb je? Ik ben zelf bezig met de Switch 2 editie van Trails in the Sky, heel fijne game als je een klassieke JRPG zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 01-01-2026 19:21 ]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:02

Als je honger hebt naar third party games die goed draaien moet je er maar eens over denken om een PS5 of Series X naast je Switch 2 console te kopen.

9 van de 10 mensen kopen een N console voor de exclusieve games.Ding is nog maar 6 maanden uit dus de keuze in nieuwe games is nog beperkt.[Genoeg voor mij]

En reken maar dat de meeste third party games 30fps zullen draaien op een Switch 2.Al vermoed ik dat het deze ronde beter gaat zijn dan op de Switch 1.

Ook van Nintendo zelf verwacht ik niet dat alle toekomstige games 60fps gaan draaien.

Skyrim:Van de BGS studio moet je geen hoge verwachtingen meer hebben.Dat is duidelijk een studio die niet met de tijd mee kan.

Met welke gedachte heb je een Switch 2 gekocht als ik vragen mag ?

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 01-01-2026 21:51 ]

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 06:50

Hades 1&2 zit ik in nu in, erg leuk

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

jori040 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:
[...]

Als je honger hebt naar third party games die goed draaien moet je er maar eens over denken om een PS5 of Series X naast je Switch 2 console te kopen.

9 van de 10 mensen kopen een N console voor de exclusieve games.Ding is nog maar 6 maanden uit dus de keuze in nieuwe games is nog beperkt.[Genoeg voor mij]

En reken maar dat de meeste third party games 30fps zullen draaien op een Switch 2.Al vermoed ik dat het deze ronde beter gaat zijn dan op de Switch 1.

Ook van Nintendo zelf verwacht ik niet dat alle toekomstige games 60fps gaan draaien.

Skyrim:Van de BGS studio moet je geen hoge verwachtingen meer hebben.Dat is duidelijk een studio die niet met de tijd mee kan.

Met welke gedachte heb je een Switch 2 gekocht als ik vragen mag ?
Op launch gekocht met goede hoop in de nieuwe hardware, meer 3rd party support dan de start van de S1, Nintendo exclusives uiteraard en indie games. Ik hou van heel veel verschillende spellen. Maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten 720p op een 8” scherm in 30fps te spelen. Er zijn veel games die ik zou kopen, zelfs dubbel dippen als de developers een patch hadden.

• ryanator
  • Nu online

ryanator

Wilt een PS5 op launch

BitBakker schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:03:
[...]

Hades 1&2 zit ik in nu in, erg leuk
Vond ik ook fantastisch!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:02
ryanator schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:30:
[...]

Op launch gekocht met goede hoop in de nieuwe hardware, meer 3rd party support dan de start van de S1, Nintendo exclusives uiteraard en indie games. Ik hou van heel veel verschillende spellen. Maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten 720p op een 8” scherm in 30fps te spelen. Er zijn veel games die ik zou kopen, zelfs dubbel dippen als de developers een patch hadden.
De komende maanden komen er best veel third party games uit hoor.Veel van hen zullen wel 30fps draaien op de Switch 2.

Resident Evil Requiem:Hier verwacht ik zelf veel van.In heel het marketing tracject doet de Switch 2 versie ook lekker mee.
Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4