Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
De Switch heeft alle games nodig, niks hoeft uitgesloten te worden. Hoe meer keuze hoe beter, maar ik heb zelf ook geen tijd of interesse om al die games te spelen. Het zou juist mooi zijn als je naast een Switch geen PS5, Xbox of PC hoeft te kopen, gewoon omdat het kan.Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk gun ik een ander ook hun plezier. Maar de Switch heeft zo lang volgehouden zonder Call of Duty. Het is ook geen game die de Switch echt nodig heeft. PS5, Xbox of PC des te meer.
Die spellen zijn niet voor de doelgroep van N.Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk gun ik een ander ook hun plezier. Maar de Switch heeft zo lang volgehouden zonder Call of Duty. Het is ook geen game die de Switch echt nodig heeft. PS5, Xbox of PC des te meer.
Hopelijk komen ze ook niet.
Dan zou ik wel een andere console kopen.
20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.
Jij bepaalt even de doelgroep?Rbb-lwdn schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:22:
[...]
Die spellen zijn niet voor de doelgroep van N.
Hopelijk komen ze ook niet.
Dan zou ik wel een andere console kopen.
Als je op de Switch 1 & 2 een leuke multiplayer- shooter wil spelen dan speel je Splatoon 3.
[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 13:28 ]
Zoals ik weet zijn er op dit moment geen goede online shooters voor switch 2 dus die heeft die zeker nodig?Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
En doelgroep ? Wat is dat voor onzin .
Was even vergeten dat we op Nintendo alleen Nintendo spellen mogen spelen en zeker geen grote third party titels . Mijn fout 🤷♂️
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Onzinjori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
Denk ook dat het alleen maar in het nadeel ven Nintendo kan werken.Bij bv veel ouders heeft de Call of Duty serie een slechte naam.
Ja dat heb je helaas vaker in dit topic
Beide mogen we een mening hebben.Wel apart dat ik op mijn 1e vraag geen reactie krijg.
...ware het niet dat de laatste titel vol zit met AI slop.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ben ik het mee eens hoor, maar toch wel fijn dat je dan de keuze hebt om het juist niet te kopen inplaats van dat men hier hoopt dat het niet naar een Nintendo platform komt omdat ze even gaan bepalen wat de doelgroep is.RayNbow schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:31:
Op zich zou het geen probleem zijn dat een shooter als CoD naar de Switch 2 komt...
...ware het niet dat de laatste titel vol zit met AI slop.
Splatoon vind ik dan weer niks . Moet ook maar gelijk niet meer op de switch verschijnen ..jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:31:
[...]
Beide mogen we een mening hebben.Wel apart dat ik op mijn 1e vraag geen reactie krijg.
Als de ouders een Nintendo console willen voor hun kinderen omdat de Mario willen denken ze echt niet ; Ow jeetje hier kan ook cod op , we halen maar niet .
De ouders kiezen er zelf voor welke games ze kinderen laten spelen lijkt mij.
Ik wel en heb 3 kinderen ..
Heb je meer platformen in huis ?
Jij dan? Ik speel nog regelmatig op de Game Boy Advance. Verder een Xbox One S en af en toe game ik ook op mijn MacBook Air.
Speel af en toe ook nog op oude platformen ja.Switch 2 doe ik gewoon het meest mee op moment.L23 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:38:
[...]
Jij dan? Ik speel nog regelmatig op de Game Boy Advance. Verder een Xbox One S en af en toe game ik ook op mijn MacBook Air.
Wil maar zeggen dat PS5 of Series X meer geschikt zijn voor Call of Duty.
Ik vind die serie zelf ook niet passend op een Nintendo platform.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 13:45 ]
Ik kan gewoon toegeven geen interesse te hebben in de game, maar echt geen flauw idee wat een ander platform meer geschikt maakt voor Call of Duty. De serie kwam vroeger ook uit op het Nintendo platform.jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Wil maar zeggen dat PS5 of Series X meer geschikt zijn voor Call of Duty.
Ik vind die serie zelf ook niet passend op een Nintendo platform.
Maar heb jij meer platformen in huis?
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 13-01-2026 13:46 ]
Op dit moment niks meer . Heb alles ervoor al gehad maar mijn liefde voor Nintendo wint elke keer weer . Het enige ( wat ik al veel vaker heb gezegd hier in dit topic ) is dat ik cod online mis . Nu los ik dat op voor middel van geforce now op de iPad maar gewoon native spelen op de switch 2 zou ik top vinden . Voor mij zou het de switch 2 compleet maken 🤷♂️ ik blijf de reden dat het niet zou passen op een nintendo platform vreemd vinden , cod is altijd op een nintendo console geweest tot de switch 1
De winst die je bv op een PS5 hebt is dat de multiplayer 60fps draait.Bij een Switch 2 versie is dat natuurlijk nog maar de vraag.Cyberw00d schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:59:
[...]
Op dit moment niks meer . Heb alles ervoor al gehad maar mijn liefde voor Nintendo wint elke keer weer . Het enige ( wat ik al veel vaker heb gezegd hier in dit topic ) is dat ik cod online mis . Nu los ik dat op voor middel van geforce now op de iPad maar gewoon native spelen op de switch 2 zou ik top vinden . Voor mij zou het de switch 2 compleet maken 🤷♂️ ik blijf de reden dat het niet zou passen op een nintendo platform vreemd vinden , cod is altijd op een nintendo console geweest tot de switch 1
Maar goed er zijn genoeg cod spelers in mijn omgeving die altijd super negatief naar Nintendo zijn.De meeste spelen ook alleen dat en hebben verder ook weinig met gaming.
Ik ken mensen die alleen maar cod spelen en verder helemaal niks . Ze hebben geen flauw benul van elke games eruit komen . Probeer die maar eens uit te leggen dat bv hades 2, breath of the wilds of god of war beter zijn als cod 🤡 gelukkig is mijn visie kwa gamen breder als dat . Maar zo nu en dat hersenloos knallen vind ik ook top.jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:04:
[...]
De winst die je bv op een PS5 hebt is dat de multiplayer 60fps draait.Bij een Switch 2 versie is dat natuurlijk nog maar de vraag.
Maar goed er zijn genoeg cod spelers in mijn omgeving die altijd super negatief naar Nintendo zijn.De meeste spelen ook alleen dat en hebben verder ook weinig met gaming.
60 fps zou cod wel halen op de switch 2 natuurlijk met grafische downgrades maar dat vind ik niet erg
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 13-01-2026 14:27 ]
Met die mensen wil ik het liever niet dan wel over gaming hebben want bv Mario is in hun ogen puur voor kids.Gelukkig kijk jij iets verder dan je neus lang is.Cyberw00d schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:23:
[...]
Ik ken mensen die alleen maar cod spelen en verder helemaal niks . Ze hebben geen flauw benul van elke games eruit komen . Probeer die maar eens uit te leggen dat bv hades 2, breath of the wilds of god of war beter zijn als cod 🤡 gelukkig is mijn visie kwa gamen breder als dat . Maar zo nu en dat hersenloos knallen vind ik ook top.
60 fps zou cod wel halen op de switch 2 natuurlijk met grafische downgrades maar dat vind ik niet erg
Ik zie ook met games als boulders gate, call of duty dat er echt veel games gaan komen en vraag me dan heel langzaam af hoe enorm grote games zoals boulders gate qua ruimte gaan snoepen. We spellen hier nog steeds op de oled, maar persoonlijk wacht ik op sniper elite 5 en fallout 4 games in de hoop dat er een speciale editie komt. Ik verwacht een fallout nintendo switch 2 en hoop dat die er dan zo uitziet zoals hieronder als voorbeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 13-01-2026 18:35 ]
Een nieuwe 3D Mario in feb/maart ?Noresponse schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:26:
een nieuwe 3D mario komt in februari/maart beschikbaar volgens een frans gamemagazine en call of duty is bevestigd en het lijkt erop met een interview met microsoft dat ze daadwerkelijk kijken of ze alle games die ze aanbieden uiteindelijk ook op de switch 2 kwijt kunnen. Er is ook bevestigd dat ze bezig zijn met een remake van fallout 3 en Vegas die ook dit jaar wellicht verschijnen.
Ik zie ook met games als boulders gate, call of duty dat er echt veel games gaan komen en vraag me dan heel langzaam af hoe enorm grote games zoals boulders gate qua ruimte gaan snoepen. We spellen hier nog steeds op de oled, maar persoonlijk wacht ik op sniper elite 5 en fallout 4 games in de hoop dat er een speciale editie komt. Ik verwacht een fallout nintendo switch 2 en hoop dat die er dan zo uitziet zoals hieronder als voorbeeld.
[Afbeelding]
Hoop dat je zelf ook snapt dat dit nooit gaat gebeuren in de komende maanden.
Iets van een aankondiging dit jaar lijkt me iets realistischer.
Nintendo heeft Mario Tennis voor feb.Mario Wonder krijgt in de lente ook nog een update.
Tot dat de nieuwe 3D Mario uitkomt zou een Mario Maker 3 ook geen straf zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 19:02 ]
Mario Maker 3D?jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
Denk dat Nintendo zo ver niet durft te gaan.Zo'n vriendelijk UI ontwerp toepassen is andere koek dan in 2D hoor.
Mochten ze het ooit doen dan lijkt me dat te gek!
Het zou handig zijn als je een bron linktNoresponse schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:26:
een nieuwe 3D mario komt in februari/maart beschikbaar volgens een frans gamemagazine en call of duty is bevestigd en het lijkt erop met een interview met microsoft dat ze daadwerkelijk kijken of ze alle games die ze aanbieden uiteindelijk ook op de switch 2 kwijt kunnen. Er is ook bevestigd dat ze bezig zijn met een remake van fallout 3 en Vegas die ook dit jaar wellicht verschijnen.
[Afbeelding]
Van Baldur's Gate 3 is recent bevestigd dat deze zeer waarschijnlijk niet naar Switch 2 komt. Er zou sprake zijn van een slechte relatie tussen Larian en de eigenaar van de IP.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2026 20:24 ]
Die mario 3D zou een 3D mario game zijn niet de builder. Alleen dit zijn weer die leaks en info van schrijvers die denken iets te hebben gevonden en dan blijkt het alsnog iets anders te kunnen zijn.JackAvery schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:35:
[...]
Het zou handig zijn als je een bron linkt![]()
Van Baldur's Gate 3 is recent bevestigd dat deze zeer waarschijnlijk niet naar Switch 2 komt. Er zou sprake zijn van een slechte relatie tussen Larian en de eigenaar van de IP.
En Baldur's Gate komt niet naar Switch 2. bronjori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
[...]
Een nieuwe 3D Mario in feb/maart ?
Hoop dat je zelf ook snapt dat dit nooit gaat gebeuren in de komende maanden.
Iets van een aankondiging dit jaar lijkt me iets realistischer.
Nintendo heeft Mario Tennis voor feb.Mario Wonder krijgt in de lente ook nog een update.
Je persoonlijke jaaroverzicht is nu beschikbaar! Blik terug op wat je in 2025 met de Nintendo Switch en Nintendo Switch 2 hebt beleefd, kies je favoriete game en meer! #NintendoSwitch2025
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 13 januari 2026
Neem een kijkje: https://t.co/GfbDhwLP15 pic.twitter.com/9DsuR88PdQ
Moet je zeggen dat ik 0 ervaring heb met deze RPG.Ik zie en geloof meteen dat het een topper is hoor.Esumontere schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:40:
[...]
En Baldur's Gate komt niet naar Switch 2. bron
Bij mij doet hij het niet, half donkere website met links die niet werken
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4