Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
De Switch heeft alle games nodig, niks hoeft uitgesloten te worden. Hoe meer keuze hoe beter, maar ik heb zelf ook geen tijd of interesse om al die games te spelen. Het zou juist mooi zijn als je naast een Switch geen PS5, Xbox of PC hoeft te kopen, gewoon omdat het kan.Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk gun ik een ander ook hun plezier. Maar de Switch heeft zo lang volgehouden zonder Call of Duty. Het is ook geen game die de Switch echt nodig heeft. PS5, Xbox of PC des te meer.
Die spellen zijn niet voor de doelgroep van N.Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk gun ik een ander ook hun plezier. Maar de Switch heeft zo lang volgehouden zonder Call of Duty. Het is ook geen game die de Switch echt nodig heeft. PS5, Xbox of PC des te meer.
Hopelijk komen ze ook niet.
Dan zou ik wel een andere console kopen.
20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.
Jij bepaalt even de doelgroep?Rbb-lwdn schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:22:
[...]
Die spellen zijn niet voor de doelgroep van N.
Hopelijk komen ze ook niet.
Dan zou ik wel een andere console kopen.
Als je op de Switch 1 & 2 een leuke multiplayer- shooter wil spelen dan speel je Splatoon 3.
[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 13:28 ]
Zoals ik weet zijn er op dit moment geen goede online shooters voor switch 2 dus die heeft die zeker nodig?Zerora schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:17:
[...]
En doelgroep ? Wat is dat voor onzin .
Was even vergeten dat we op Nintendo alleen Nintendo spellen mogen spelen en zeker geen grote third party titels . Mijn fout 🤷♂️
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Onzinjori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
Denk ook dat het alleen maar in het nadeel ven Nintendo kan werken.Bij bv veel ouders heeft de Call of Duty serie een slechte naam.
Ja dat heb je helaas vaker in dit topic
Beide mogen we een mening hebben.Wel apart dat ik op mijn 1e vraag geen reactie krijg.
...ware het niet dat de laatste titel vol zit met AI slop.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ben ik het mee eens hoor, maar toch wel fijn dat je dan de keuze hebt om het juist niet te kopen inplaats van dat men hier hoopt dat het niet naar een Nintendo platform komt omdat ze even gaan bepalen wat de doelgroep is.RayNbow schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:31:
Op zich zou het geen probleem zijn dat een shooter als CoD naar de Switch 2 komt...
...ware het niet dat de laatste titel vol zit met AI slop.
Splatoon vind ik dan weer niks . Moet ook maar gelijk niet meer op de switch verschijnen ..jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:31:
[...]
Beide mogen we een mening hebben.Wel apart dat ik op mijn 1e vraag geen reactie krijg.
Als de ouders een Nintendo console willen voor hun kinderen omdat de Mario willen denken ze echt niet ; Ow jeetje hier kan ook cod op , we halen maar niet .
De ouders kiezen er zelf voor welke games ze kinderen laten spelen lijkt mij.
Ik wel en heb 3 kinderen ..
Jij dan? Ik speel nog regelmatig op de Game Boy Advance. Verder een Xbox One S en af en toe game ik ook op mijn MacBook Air.
Speel af en toe ook nog op oude platformen ja.Switch 2 doe ik gewoon het meest mee op moment.L23 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:38:
[...]
Jij dan? Ik speel nog regelmatig op de Game Boy Advance. Verder een Xbox One S en af en toe game ik ook op mijn MacBook Air.
Wil maar zeggen dat PS5 of Series X meer geschikt zijn voor Call of Duty.
Ik vind die serie zelf ook niet passend op een Nintendo platform.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 13:45 ]
Ik kan gewoon toegeven geen interesse te hebben in de game, maar echt geen flauw idee wat een ander platform meer geschikt maakt voor Call of Duty. De serie kwam vroeger ook uit op het Nintendo platform.jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Wil maar zeggen dat PS5 of Series X meer geschikt zijn voor Call of Duty.
Ik vind die serie zelf ook niet passend op een Nintendo platform.
Maar heb jij meer platformen in huis?
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 13-01-2026 13:46 ]
Op dit moment niks meer . Heb alles ervoor al gehad maar mijn liefde voor Nintendo wint elke keer weer . Het enige ( wat ik al veel vaker heb gezegd hier in dit topic ) is dat ik cod online mis . Nu los ik dat op voor middel van geforce now op de iPad maar gewoon native spelen op de switch 2 zou ik top vinden . Voor mij zou het de switch 2 compleet maken 🤷♂️ ik blijf de reden dat het niet zou passen op een nintendo platform vreemd vinden , cod is altijd op een nintendo console geweest tot de switch 1
De winst die je bv op een PS5 hebt is dat de multiplayer 60fps draait.Bij een Switch 2 versie is dat natuurlijk nog maar de vraag.Cyberw00d schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:59:
[...]
Op dit moment niks meer . Heb alles ervoor al gehad maar mijn liefde voor Nintendo wint elke keer weer . Het enige ( wat ik al veel vaker heb gezegd hier in dit topic ) is dat ik cod online mis . Nu los ik dat op voor middel van geforce now op de iPad maar gewoon native spelen op de switch 2 zou ik top vinden . Voor mij zou het de switch 2 compleet maken 🤷♂️ ik blijf de reden dat het niet zou passen op een nintendo platform vreemd vinden , cod is altijd op een nintendo console geweest tot de switch 1
Maar goed er zijn genoeg cod spelers in mijn omgeving die altijd super negatief naar Nintendo zijn.De meeste spelen ook alleen dat en hebben verder ook weinig met gaming.
Ik ken mensen die alleen maar cod spelen en verder helemaal niks . Ze hebben geen flauw benul van elke games eruit komen . Probeer die maar eens uit te leggen dat bv hades 2, breath of the wilds of god of war beter zijn als cod 🤡 gelukkig is mijn visie kwa gamen breder als dat . Maar zo nu en dat hersenloos knallen vind ik ook top.jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:04:
[...]
De winst die je bv op een PS5 hebt is dat de multiplayer 60fps draait.Bij een Switch 2 versie is dat natuurlijk nog maar de vraag.
Maar goed er zijn genoeg cod spelers in mijn omgeving die altijd super negatief naar Nintendo zijn.De meeste spelen ook alleen dat en hebben verder ook weinig met gaming.
60 fps zou cod wel halen op de switch 2 natuurlijk met grafische downgrades maar dat vind ik niet erg
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 13-01-2026 14:27 ]
Met die mensen wil ik het liever niet dan wel over gaming hebben want bv Mario is in hun ogen puur voor kids.Gelukkig kijk jij iets verder dan je neus lang is.Cyberw00d schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:23:
[...]
Ik ken mensen die alleen maar cod spelen en verder helemaal niks . Ze hebben geen flauw benul van elke games eruit komen . Probeer die maar eens uit te leggen dat bv hades 2, breath of the wilds of god of war beter zijn als cod 🤡 gelukkig is mijn visie kwa gamen breder als dat . Maar zo nu en dat hersenloos knallen vind ik ook top.
60 fps zou cod wel halen op de switch 2 natuurlijk met grafische downgrades maar dat vind ik niet erg
Ik zie ook met games als boulders gate, call of duty dat er echt veel games gaan komen en vraag me dan heel langzaam af hoe enorm grote games zoals boulders gate qua ruimte gaan snoepen. We spellen hier nog steeds op de oled, maar persoonlijk wacht ik op sniper elite 5 en fallout 4 games in de hoop dat er een speciale editie komt. Ik verwacht een fallout nintendo switch 2 en hoop dat die er dan zo uitziet zoals hieronder als voorbeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 13-01-2026 18:35 ]
Een nieuwe 3D Mario in feb/maart ?Noresponse schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:26:
een nieuwe 3D mario komt in februari/maart beschikbaar volgens een frans gamemagazine en call of duty is bevestigd en het lijkt erop met een interview met microsoft dat ze daadwerkelijk kijken of ze alle games die ze aanbieden uiteindelijk ook op de switch 2 kwijt kunnen. Er is ook bevestigd dat ze bezig zijn met een remake van fallout 3 en Vegas die ook dit jaar wellicht verschijnen.
Ik zie ook met games als boulders gate, call of duty dat er echt veel games gaan komen en vraag me dan heel langzaam af hoe enorm grote games zoals boulders gate qua ruimte gaan snoepen. We spellen hier nog steeds op de oled, maar persoonlijk wacht ik op sniper elite 5 en fallout 4 games in de hoop dat er een speciale editie komt. Ik verwacht een fallout nintendo switch 2 en hoop dat die er dan zo uitziet zoals hieronder als voorbeeld.
[Afbeelding]
Hoop dat je zelf ook snapt dat dit nooit gaat gebeuren in de komende maanden.
Iets van een aankondiging dit jaar lijkt me iets realistischer.
Nintendo heeft Mario Tennis voor feb.Mario Wonder krijgt in de lente ook nog een update.
Tot dat de nieuwe 3D Mario uitkomt zou een Mario Maker 3 ook geen straf zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-01-2026 19:02 ]
Mario Maker 3D?jori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
Denk dat Nintendo zo ver niet durft te gaan.Zo'n vriendelijk UI ontwerp toepassen is andere koek dan in 2D hoor.
Mochten ze het ooit doen dan lijkt me dat te gek!
Het zou handig zijn als je een bron linktNoresponse schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:26:
een nieuwe 3D mario komt in februari/maart beschikbaar volgens een frans gamemagazine en call of duty is bevestigd en het lijkt erop met een interview met microsoft dat ze daadwerkelijk kijken of ze alle games die ze aanbieden uiteindelijk ook op de switch 2 kwijt kunnen. Er is ook bevestigd dat ze bezig zijn met een remake van fallout 3 en Vegas die ook dit jaar wellicht verschijnen.
[Afbeelding]
Van Baldur's Gate 3 is recent bevestigd dat deze zeer waarschijnlijk niet naar Switch 2 komt. Er zou sprake zijn van een slechte relatie tussen Larian en de eigenaar van de IP.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 13-01-2026 20:24 ]
Die mario 3D zou een 3D mario game zijn niet de builder. Alleen dit zijn weer die leaks en info van schrijvers die denken iets te hebben gevonden en dan blijkt het alsnog iets anders te kunnen zijn.JackAvery schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:35:
[...]
Het zou handig zijn als je een bron linkt![]()
Van Baldur's Gate 3 is recent bevestigd dat deze zeer waarschijnlijk niet naar Switch 2 komt. Er zou sprake zijn van een slechte relatie tussen Larian en de eigenaar van de IP.
En Baldur's Gate komt niet naar Switch 2. bronjori040 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
[...]
Een nieuwe 3D Mario in feb/maart ?
Hoop dat je zelf ook snapt dat dit nooit gaat gebeuren in de komende maanden.
Iets van een aankondiging dit jaar lijkt me iets realistischer.
Nintendo heeft Mario Tennis voor feb.Mario Wonder krijgt in de lente ook nog een update.
Je persoonlijke jaaroverzicht is nu beschikbaar! Blik terug op wat je in 2025 met de Nintendo Switch en Nintendo Switch 2 hebt beleefd, kies je favoriete game en meer! #NintendoSwitch2025
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 13 januari 2026
Neem een kijkje: https://t.co/GfbDhwLP15 pic.twitter.com/9DsuR88PdQ
Moet je zeggen dat ik 0 ervaring heb met deze RPG.Ik zie en geloof meteen dat het een topper is hoor.Esumontere schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:40:
[...]
En Baldur's Gate komt niet naar Switch 2. bron
Bij mij doet hij het niet, half donkere website met links die niet werken
Hier 18 games / 45 uur gespeeld. Had gehoopt (en verwacht) meer gebruik te maken van m'n Switch 2 maar neig vaker naar de Steam Deck. De games zijn goedkoper en meestal functioneren ze technisch net wat beter. Ergonomisch (zelfs met een grip op de Switch) ligt de Steam Deck me ook iets meer, anderszijds vind ik het gewicht van de Switch 2 wel weer fijner
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Toch veel gebruik gemaakt van mijn Switch en Switch 2. Hier 20 games gespeeld en 391 uur.
Crap, ben nu met DOS2 bezig en dat speelt wel lekker zo op de Switch 2, had BG3 wel graag gezien op de switch. Dan was het opnieuw een instabuy. Moet ik hem toch maar eens op de pc uitspelen.Esumontere schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:40:
[...]
En Baldur's Gate komt niet naar Switch 2. bron
Awesome
De demo van REANIMAL staat in een aantal regio’s reeds online - dit is de nieuwe game van de breinen achter de originele Little Nightmares games. Voor wie gewoon wilt zien hoe het spel loopt :Edit: en voor wie zoals ik verbaasd was dat de demo niet zichtbaar is op de Nintendo website - je kan ze enkel vinden via de console zelf
[ Voor 70% gewijzigd door JackAvery op 15-01-2026 08:57 ]
Quality mode inderdaad merkbaar gestotter (handheld), maar zal vast nog wel een patch voor komen.
Haters everywhere but I don’t really care
Sinds een week of 2 is deze 35 jarige man voor het eerst in het bezit van een Nintendo. Heb mijzelf, en het gezin, getrakteerd op de Switch 2 met Mario kart. Leuk om te doen met het gezin.
Na 20 jaar eigenlijk alleen fps games op de pc en Playstation gespeeld te hebben zocht ik nog een spel voor mijzelf dat niet meer zo intensief spelen is. Daarbij wilde ik dat dit wel echt een Nintendo exclusive werd. Zo ben ik terecht gekomen bij Zelda botw. Paar kleine trailers gekeken op Youtube en voor de rest niets.
Maar man wat ging er een wereld voor mij open. Bijna geen begeleiding vanuit het spel en had geen idee waar ik mee bezig was. Had het maar niet door hoe ik de kou moest trotseren en dacht eet eens een peper. En ja hoor dat werkte!
Daarna een gevecht met zo'n beest (excuus ken de namen nog niet allemaal) en drukte per ongelijk op het juiste moment op een knop waardoor ik de aanval afsloeg en alles in slow-motion ging.
Ik vind het prachtig dat er bijna geen begeleiding is en het hele thema spreekt mij aan! Zoveel ontdekkingen en geen idee wat ik aan het doen ben. Nu ongeveer 5 a 6 uur erin zitten en ga mij hier denk ik nog lang mee vermaken.
NB. Geen gezweet meer met cod en andere shooters. Heerlijk!
Oh wow. Wat ben ik nu jaloers op je. Dat je zonder iets te weten van Zelda (ok, denk dat je er wel een klein beetje van weet anders had je de game niet gekocht) zo maagdelijk erin gaat.Jasperv90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:06:
Oke, ik wil toch graag even mijn ervaring delen over de switch 2 en dan voornamelijk Zelda botw....
Maar man wat ging er een wereld voor mij open. Bijna geen begeleiding vanuit het spel en had geen idee waar ik mee bezig was. Had het maar niet door hoe ik de kou moest trotseren en dacht eet eens een peper. En ja hoor dat werkte!
Daarna een gevecht met zo'n beest (excuus ken de namen nog niet allemaal) en drukte per ongelijk op het juiste moment op een knop waardoor ik de aanval afsloeg en alles in slow-motion ging.
Ik vind het prachtig dat er bijna geen begeleiding is en het hele thema spreekt mij aan! Zoveel ontdekkingen en geen idee wat ik aan het doen ben. Nu ongeveer 5 a 6 uur erin zitten en ga mij hier denk ik nog lang mee vermaken...
Ik wens je er heel veel plezier mee.
Wat zou ik dat gevoel weer graag hebben, maar tsja, dat kan helaas niet.
Mooi man, heerlijk, om het spel voor het eerst mee te maken. Doet me denken aan deze streamer op youtube. DeeBeeGeek. Begon als PS/Xbox fan en door BotW helemaal Nintendo fan geworden.Jasperv90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:06:
Oke, ik wil toch graag even mijn ervaring delen over de switch 2 en dan voornamelijk Zelda botw.
Sinds een week of 2 is deze 35 jarige man voor het eerst in het bezit van een Nintendo. Heb mijzelf, en het gezin, getrakteerd op de Switch 2 met Mario kart. Leuk om te doen met het gezin.
Na 20 jaar eigenlijk alleen fps games op de pc en Playstation gespeeld te hebben zocht ik nog een spel voor mijzelf dat niet meer zo intensief spelen is. Daarbij wilde ik dat dit wel echt een Nintendo exclusive werd. Zo ben ik terecht gekomen bij Zelda botw. Paar kleine trailers gekeken op Youtube en voor de rest niets.
Ik vind het prachtig dat er bijna geen begeleiding is en het hele thema spreekt mij aan! Zoveel ontdekkingen en geen idee wat ik aan het doen ben. Nu ongeveer 5 a 6 uur erin zitten en ga mij hier denk ik nog lang mee vermaken.
Ik ben heel blij voor je! Doet mij deugd om te lezen.Jasperv90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:06:
Oke, ik wil toch graag even mijn ervaring delen over de switch 2 en dan voornamelijk Zelda botw.
Alhoewel ik zelf een andere ervaring heb. Ik ben altijd een diehard fan geweest van Zelda. Althans t/m Twilight princess op de Wii. Ik heb daar zelfs een goudkleurige controller van.
Ik bezit een Switch vanaf het begin en heb gek genoeg alle Zelda games daarop overgeslagen. Inmiddels heb ik mijzelf getrakteerd op een Switch 2 omdat ik BOTW wilde ervaren op de Switch 2.
Na 11 uur op de teller kom ik erachter dat ik het nietsaan vind. Daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van. Want Zelda was hét spel voor mij, beter bestond voor mij niet. Ik heb uit wanhoop Zelda Notes geïnstalleerd in den hoop dat het iets ging veranderen. Maar ik voel het niet. Ik vind de wereld prachtig en er zijn best leuke momenten geweest, maar ik irriteer me gewoon aan het vele lopen en de lege wereld. Alles ligt zo ver. Het geduld daarvoor is er ook gewoon niet meer.
Nu vraag ik mij af, is dit het moment waar ik altijd zo bang voor was? Namelijk dat er een dag komt dat ik interesse verlies in gamen? Of ben ik ineens tijd veel meer gaan waarderen en vind ik het daarom frustrerend als ik lang moet lopen naar een missie? Ik weet het niet, wellicht begin ik gewoon sneller oud te worden dan ik lief heb.
Kan iemand mij aub voorliegen dat alles gewoon goedkomt?
Heb Breath of the wild dan wel uitgespeeld maar ik ben gewoon geen groot fan van deze Zelda stuctuur.Of de Windwaker/Skyward Sword stuctuur vandaag de dag nog gaat werken weet ik niet.Pro-prutser schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:52:
[...]
Ik ben heel blij voor je! Doet mij deugd om te lezen.
Alhoewel ik zelf een andere ervaring heb. Ik ben altijd een diehard fan geweest van Zelda. Althans t/m Twilight princess op de Wii. Ik heb daar zelfs een goudkleurige controller van.
Ik bezit een Switch vanaf het begin en heb gek genoeg alle Zelda games daarop overgeslagen. Inmiddels heb ik mijzelf getrakteerd op een Switch 2 omdat ik BOTW wilde ervaren op de Switch 2.
Na 11 uur op de teller kom ik erachter dat ik het nietsaan vind. Daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van. Want Zelda was hét spel voor mij, beter bestond voor mij niet. Ik heb uit wanhoop Zelda Notes geïnstalleerd in den hoop dat het iets ging veranderen. Maar ik voel het niet. Ik vind de wereld prachtig en er zijn best leuke momenten geweest, maar ik irriteer me gewoon aan het vele lopen en de lege wereld. Alles ligt zo ver. Het geduld daarvoor is er ook gewoon niet meer.
Nu vraag ik mij af, is dit het moment waar ik altijd zo bang voor was? Namelijk dat er een dag komt dat ik interesse verlies in gamen? Of ben ik ineens tijd veel meer gaan waarderen en vind ik het daarom frustrerend als ik lang moet lopen naar een missie? Ik weet het niet, wellicht begin ik gewoon sneller oud te worden dan ik lief heb.
Animal Corossing New Horizons:Hier vind ik het open ontwerp wel heel fijn.
Ik besef dat het Voor Nintendo een lastige klus is om een nieuwe Zelda te maken.Gezien het succes van de laatste twee grote Zelda games gok ik dat ze verder gaan met een open structuur.
We gaan sowieso eerst een remake krijgen.
Hmm.. ik kennelijk ook niet. Ik twijfel nu of ik ‘m ga laten voor wat het is of dat ik het nog een kans ga geven. Ik ben nu bij Zora. Iets zegt mij dat het vanaf daar leuker gaat worden, maar misschien is dat gewoon wat ik hoop.jori040 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:13:
[...]
Heb Breath of the wild dan wel uitgespeeld maar ik ben gewoon geen groot fan van deze Zelda stuctuur.Of de Windwaker/Skyward Sword stuctuur vandaag de dag nog gaat werken weet ik niet.
Animal Corossing New Horizons:Hier vind ik het open ontwerp wel heel fijn.
Ik besef dat het Voor Nintendo een lastige klus is om een nieuwe Zelda te maken.Gezien het succes van de laatste twee grote Zelda games gok ik dat ze verder gaan met een open structuur.
We gaan sowieso eerst een remake krijgen.
Waarschijnlijk leg ik hem links en stof ik mijn 3DS af en begin ik opnieuw aan Ocarina of Time.
Het verbaast mij eerlijk gezegd hoe goed die laatste twee ontvangen zijn. Desondanks ben ik wel blij als ik anderen ervan zie genieten. Doet mij denken aan hoe blij ik was in mijn jeugd.
Een Zelda remake is voor mij zeer welkom! Een Ocarine of Time zou nu perfect uitkomen! Nee, dat is niet waar, een nieuwe Zelda in de vorm van Ocarina of Time zal pas perfect zijn! Stel je eens voor dat we A Link to the Past krijgen die volledig 3D is 😮
Hier ook zelda fan van het eerste uur, maar Breath of the Wild is voor mij sowieso de beste Zelda, samen met Ocarina. TotK heb ik me ook zeker mee vermaakt. Maar OoT en BotW zijn voor mij allebei baanbrekend op hun eigen manier.Pro-prutser schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:52:
[...]
Het argument dat de wereld leeg is in BotW deel ik trouwens niet. Als ik snel naar van punt A naar B wel rennen ben ik altijd wel 10x afgeleid door iets anders. Er is telkens wat te zien of te doen, een side quest, koroks, een shrine, NPC's met weer wat anders, schatkisten etc.
Maar ik kan me voor stellen dat als je alleen het verhaal volgt dat het dan wat lange afstanden zijn. Maar daar is fast travel voor uit gevonden.
Die youtube serie die ik hierboven poste past goed bij mijn beleving. En hoe wel ik nooit snapte dat mensen op youtube konden kijken naar streamers die een game spelen, bracht me deze playthrough dicht bij het gevoel dat ik zelf had toen ik het speelde.
Dat gezegd hebben, mag na 2 open world games de volgende wel wat meer op de "klasieke" 3d zelda manier.
Dat is wel herkenbaar inderdaad haha. Maar als ik dan 10x afgeleid ben, raak ik uitgespeeld voordat ik toe kom aan de main game. Geeft op de een of andere manier bij mij te weinig voldoening. Het voelt bijna alsof ik op YouTube ben verleid om andere video’s te kijken dan waar ik voor gekomen benTomBraamhaar schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:46:
[...]
Het argument dat de wereld leeg is in BotW deel ik trouwens niet. Als ik snel naar van punt A naar B wel rennen ben ik altijd wel 10x afgeleid door iets anders. Er is telkens wat te zien of te doen, een side quest, koroks, een shrine, NPC's met weer wat anders, schatkisten etc.
Huh wat? Dat klinkt interessant! Tell me more please!! Je bedoelt toch niet die hoge torens?[b]
Maar ik kan me voor stellen dat als je alleen het verhaal volgt dat het dan wat lange afstanden zijn. Maar daar is fast travel voor uit gevonden.
Dat snap ik ook nooit, maar je hebt mij nu getriggerd. Ik heb de video opgeslagen. Thanks![b]
Die youtube serie die ik hierboven poste past goed bij mijn beleving. En hoe wel ik nooit snapte dat mensen op youtube konden kijken naar streamers die een game spelen, bracht me deze playthrough dicht bij het gevoel dat ik zelf had toen ik het speelde.
Ik hoop het zo 🥹[b]
Dat gezegd hebben, mag na 2 open world games de volgende wel wat meer op de "klasieke" 3d zelda manier.
Voor mij was het compleet omgekeerd. Breath of the Wild was de zeldzame game die me de magie van gamen als kind even terug deed beleven. Echt een game die je een keer in het decennium tegenkomt.Pro-prutser schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:52:
[...]
De wereld van het spel is eigenlijk het hoofdpersonage. De "leegte" zorgt voor natuurlijke pauzes en nodigt tegelijkertijd uit tot nieuwsgierigheid en ontdekken door slim gebruik van natuurlijke oriëntatiepunten. Dan blijkt dat er eigenlijk allerlei dingen te zien zijn.
Het helpt misschien als je het idee van "ik wil een missie doen" loslaat en de vrijheid omarmt... tenzij je echt nood hebt aan de structuur. Het is alvast niet de bedoeling dat je zoals in andere open world games een lijst van dingen om te doen gaat afvinken - al kan je als je wilt wel zo spelen. Sommige mensen zijn gewoon erg extrinsiek gemotiveerd en daar zal dit spel minder mee klikken.
Wat mij betreft hoeven we zeker niet terug naar de klassieke 3D Zelda structuur. Er is ergens waarschijnlijk wel een mooie middenweg tussen volledige open vrijheid en de vrij lineaire klassieke structuur, maar ik ben vooral blij dat Nintendo gewoon ons ons ding laat doen en ons handje niet vasthoudt in deze games.
Ik wil het hier niet te veel volschrijven over BOTW, maar er is ook een Het 'Legend of Zelda' topic topic. En als je enige probleem met het spel is dat het te "leeg" is dan is Tears of the Kingdom misschien wel je ding.
Komend weekend de demo maar verder spelen, dan kan ik daarna besluiten of ik hem wil hebben. Voorlopig toch nog bezig met Octopath Traveler 0; inmiddels ruim 40 uur ver en wat een fantastisch spel is dat!
Alles komt gewoon goed.Pro-prutser schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:52:
[...]
Gamen is heel breed, en je hoeft niet alle games leuk te vinden. BotW/TotK zijn heel anders dan de ouderwetse Zelda games, in BotW/TotK staat het ontdekken van de wereld centraal zonder dat je al te veel sturing krijgt waar je heen moet (je krijgt alleen suggesties en zeker de eerste keer is het goed die te volgen), de ouderwetse games waren meer lineair en was de wereld een stuk kleiner om in te ontdekken.
En ik snap het ook wel dat BotW/TotK niet voor iedereen is, een BotW/TotK kost al snel 100-200 uur om uit te spelen, dat werpt ook een zekere drempel op, voor mij is dat al gauw een paar maanden dat ik 1 game speel. Dan kan een game nog zo geweldig zijn, het werpt wel een drempel op. Ik kan me daarom ook prima vermaken met games van 15-20 uur, maar helaas lijkt de neiging steeds meer te zijn om alles maar groter te maken om de speeltijd op te hogen zonder dat het werkelijk veel toevoegt.
Alle hoge torens en shrines die je activeert kan je vanaf de map gebruiken voor fast travel. Je moet de eerste keer er nog steeds naartoe lopen/klimmen/zwemmen/paardrijden/zweven, maar daarna hoeft dat niet meer. En iedere belangrijke locatie heeft wel een of meerdere shrines in de buurt en de andere shrines liggen zo verspreid dat je op de meeste plaatsen in Hyrule snel kan komen.Pro-prutser schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:05:
Huh wat? Dat klinkt interessant! Tell me more please!! Je bedoelt toch niet die hoge torens?
Merk op dat je ze wel moet activeren. Torens moet je beklimmen en activeren voor ze als teleportpunt werken (die blauwe print op de vloer van het bovenste platform licht dan op), en tempels moet je activeren (maar niet uitspelen). Ook daar licht die vloertekening dan op. Alleen maar ontdekken is niet genoegTransportman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:08:
[...]
Alle hoge torens en shrines die je activeert kan je vanaf de map gebruiken voor fast travel. Je moet de eerste keer er nog steeds naartoe lopen/klimmen/zwemmen/paardrijden/zweven, maar daarna hoeft dat niet meer. En iedere belangrijke locatie heeft wel een of meerdere shrines in de buurt en de andere shrines liggen zo verspreid dat je op de meeste plaatsen in Hyrule snel kan komen.
Dit wordt overigens in de tutorial op The Great Plateau uitgelegd - daar wordt je ook gevraagd naar de top van de toren te teleporten.
Daar ben ik het 100% mee eens.Transportman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:08:
[...]
Gamen is heel breed, en je hoeft niet alle games leuk te vinden.
Zolang je het zelf leuk vind maakt het niet uit wat een ander denkt over jouw games.
Mijn moeder gamet ook. Ok, het zijn van die 13 in een dozijn mobile phone games, maar daar haalt zij plezier uit. Mijn pa speelt soms een spelletje patience of iets vergelijkbaars. Ik speel van alles en nog wat en maakt het niet uit welke hardware. Heb ik de hardware niet kan het zijn dat ik het er speciaal voor koop.
En ik zou het goed vinden als er meer games zijn op een console. Dat ik die games niet speel maakt mij niets uit, maar kan anderen over de streep trekken om die console te kopen.
Deze 45 jarige is ook net begonnen aan BOTW, ongeveer 30 jaar na men laatste Zelda op GameboyJasperv90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:06:
Overdrijven is ook een kunst hoor, ik heb BotW uitgespeeld in een kleine 70 uur, inclusief alle side missies. Heb niet alle Koroks en ook niet alle memories, maar dat is niet noodzakelijk om het spel uit te spelen.Transportman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:08:
[...]
<knip>
een BotW/TotK kost al snel 100-200 uur om uit te spelen
</knip>
In mijn ogen (misschien slechte ogen
[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 16-01-2026 14:15 ]
Had deze ook net zitten kijken, maarja ik zie ook niet veel verschil.meesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Animal Crossing News Horizons op Switch 1 en Switch 2. Ben ik de enige die niet veel verschil ziet?
In mijn ogen (misschien slechte ogen) zien de meeste games er op de Switch nog zeer goed uit. Laatst hebben ik met mijn twee kids Mario Kart 8 gespeeld. Zeer goed mee vermaakt en voor ons huishouden nog geen reden om te upgraden.
[YouTube: Animal Crossing: New Horizons | Switch VS Switch 2 | Graphics Comparison]
Behalve de laadtijden dan.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Je bent de enigemeesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Animal Crossing News Horizons op Switch 1 en Switch 2. Ben ik de enige die niet veel verschil ziet?
In mijn ogen (misschien slechte ogen) zien de meeste games er op de Switch nog zeer goed uit. Laatst hebben ik met mijn twee kids Mario Kart 8 gespeeld. Zeer goed mee vermaakt en voor ons huishouden nog geen reden om te upgraden.
[YouTube: Animal Crossing: New Horizons | Switch VS Switch 2 | Graphics Comparison]
Maar het klopt wel dat het voor deze game een Switch 2 niet zo veel uitmaakt. Hij doet het ook gewoon prima op de Switch in een lagere resolutie. Er zijn echter behoorlijk wat games die niet zo goed op de Switch draaien. Pokemon Scarlet/Violet, de Zelda main line games, etc.
Het kan uiteraard ook korter, zeker als je niet alles doet, maar als je wel alles doet (en grotendeels zelf wil ontdekken) is het aantal uur dat ik noem helemaal niet zo gek.Esumontere schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:03:
[...]
Overdrijven is ook een kunst hoor, ik heb BotW uitgespeeld in een kleine 70 uur, inclusief alle side missies. Heb niet alle Koroks en ook niet alle memories, maar dat is niet noodzakelijk om het spel uit te spelen.
Ik begrijp dat de game 30 fps blijft omdat de animaties daaraan verbonden zijn en grafisch inderdaad niet echt een verschil.meesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Wat betreft Mario Kart 8 Deluxe, dat is gewoon een hele goede game. Ik zou me ook nog steeds goed kunnen vermaken met Mario Kart Double Dash!! Dus in die zin zeker geen reden om te upgraden, maar als je Mario Kart 8 Deluxe en Mario Kart World vergelijkt op basis van graphics dan is dat wel een behoorlijk verschil hoor. Zelf nooit problemen gehad met de Switch 1 graphics, ik ben zelfs nog tevreden met de graphics uit het Xbox 360 tijdperk.
Zeker. Ik ben wel langzaam aan aan het sparen voor een S2 maar veel druk zit er nog niet achter.L23 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:50:
[...]
Ik begrijp dat de game 30 fps blijft omdat de animaties daaraan verbonden zijn en grafisch inderdaad niet echt een verschil.
Wat betreft Mario Kart 8 Deluxe, dat is gewoon een hele goede game. Ik zou me ook nog steeds goed kunnen vermaken met Mario Kart Double Dash!! Dus in die zin zeker geen reden om te upgraden, maar als je Mario Kart 8 Deluxe en Mario Kart World vergelijkt op basis van graphics dan is dat wel een behoorlijk verschil hoor. Zelf nooit problemen gehad met de Switch 1 graphics, ik ben zelfs nog tevreden met de graphics uit het Xbox 360 tijdperk.
Maar ik heb inmiddels MKW in real life gezien (granted, op een ouwe 720p LCD TV dus de resolutie en de HDR komen er niet uit), maar voor de rest vind ik de upgrade ten opzichte van MK8D om eerlijk te zijn juist helemaal niet mind-blowing. 8D liep toch al op 60 fps en je ziet echt wel dat World betere textures heeft en meer detail, maar om nou te zeggen dat het dag en nacht is, nee, dat heb ik juist helemaal niet.
Maar goed, ik ben sowieso van de ouwe stempel waarbij ik denk dat er weinig progressie meer is of nodig is. Mooiere graphics zijn leuk, maar je gameplay verandert er niet (meer) door.
De game blijft inderdaad op 30FPS draaien.L23 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:50:
[...]
Ik begrijp dat de game 30 fps blijft omdat de animaties daaraan verbonden zijn en grafisch inderdaad niet echt een verschil.
Je merkt wel dat alles net wat scherper is, zowel handheld als op de tv (op de tv wat meer gezien ik speel op een 77 inch tv).
Maar verschil is echt minimaal.
Handheld vind ik het verschil tussen Mario Kart 8 Deluxe en Mario Kart World toch best wel groot. Met Mario Kart 8 Deluxe had je in handheld echt een volwaardige console game en dat vond ik al heel wat, maar als ik er op terug kijk dan ziet het er qua graphics toch wel wat grof uit. Niet dat ik me daar aan gestoord heb, maar het valt me nu wel op. Op de tv ziet Mario Kart 8 Deluxe er al heel goed uit inderdaad. Mario Kart World komt qua graphics tussen handheld en docked een stuk dichter bij elkaar, los van de andere visuele verbeteringen ten opzichte van Mario Kart 8 Deluxe. Verder met je eens, gameplay is voor mij bepalender.Seal64 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
[...]
Zeker. Ik ben wel langzaam aan aan het sparen voor een S2 maar veel druk zit er nog niet achter.
Maar ik heb inmiddels MKW in real life gezien (granted, op een ouwe 720p LCD TV dus de resolutie en de HDR komen er niet uit), maar voor de rest vind ik de upgrade ten opzichte van MK8D om eerlijk te zijn juist helemaal niet mind-blowing. 8D liep toch al op 60 fps en je ziet echt wel dat World betere textures heeft en meer detail, maar om nou te zeggen dat het dag en nacht is, nee, dat heb ik juist helemaal niet.
Maar goed, ik ben sowieso van de ouwe stempel waarbij ik denk dat er weinig progressie meer is of nodig is. Mooiere graphics zijn leuk, maar je gameplay verandert er niet (meer) door.
[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 16-01-2026 16:30 ]
Ik moest ook goed kijken, mijn vrouw speelt het en had het voor haar aangeschaft. Maar eerlijk gezegd, ik zie weinig verschil.meesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Puurt omdat ik groot fan van deze game ben heb ik de Switch 2 versie gekocht maar idd het is qua visuals een kleine upgrade.De plus van deze game is dat het een tijdloos ontwerp is in mijn ogen.TomBraamhaar schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:17:
[...]
Ik moest ook goed kijken, mijn vrouw speelt het en had het voor haar aangeschaft. Maar eerlijk gezegd, ik zie weinig verschil.
Switch 1 versie heeft een kennis van mij nu in bezit en is er erg blij mee.
Het ergste is dat ik weer opnieuw ga beginnen met deze game.
Heb je deze game gemist op de Switch 1 dan is dit hoe dan ook een must-have titel!
Grafisch is het vooral een resolutieverhoging. Dat is welkom (zeker handheld) maar niet essentieel misschien. Veel belangrijker: voor drukke eilanden is de framerate stabielmeesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Het verschil bij MKW zit m niet enkel in grafische upgrades natuurlijk. De enorme wereld en het verdubbelen van het aantal spelers vergt redelijk wat CPU/GPU krachtSeal64 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
[...]
Zeker. Ik ben wel langzaam aan aan het sparen voor een S2 maar veel druk zit er nog niet achter.
En ja, op het gemak
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 16-01-2026 19:49 ]
Nou, de DQ7 demo is na bijna 5 uur klaar. Wat is Square Enix toch een toffe developer, dat ze demos van deze kwaliteit neerzetten. Het speelt wel erg lekker weg moet ik zeggen, maar het hele "kinderlijke" van de protagonisten spreekt me niet helemaal aan. Komende weken maar eens over nadenken of ik hem wil kopen!Esumontere schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:30:
Ik ben vandaag eens begonnen met de demo van Dragon Quest 7 Reimagined. Speelt lekker weg, mooie graphics en loopt lekker soepel op de Switch 2! Ik vind de artstyle wel geinig, maar ik vraag me af of die niet gaat vervelen na een paar uur. Ook is de soundtrack wel tof, maar zijn de tracks wel erg kort. Even wat rondlopen in een dorpje en je hebt 17x dezelfde track gehoord...
Komend weekend de demo maar verder spelen, dan kan ik daarna besluiten of ik hem wil hebben. Voorlopig toch nog bezig met Octopath Traveler 0; inmiddels ruim 40 uur ver en wat een fantastisch spel is dat!
Ik had hetzelfde met DQ11, die is ook erg kinderlijk. En ik begon mij daar eigenlijk steeds meer aan te ergeren, nooit verder gekomen dan +/- 20 uur. Die game was ook vreselijk on rails en ook de combat heeft weinig diepgang en is erg repetitief. Ik denk dat je opgegroeid moet zijn met DQ om het leuk te vinden.Esumontere schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:35:
[...]
Nou, de DQ7 demo is na bijna 5 uur klaar. Wat is Square Enix toch een toffe developer, dat ze demos van deze kwaliteit neerzetten. Het speelt wel erg lekker weg moet ik zeggen, maar het hele "kinderlijke" van de protagonisten spreekt me niet helemaal aan. Komende weken maar eens over nadenken of ik hem wil kopen!
Tja, het feit dat je combat in-game kunt automatiseren geeft al aan dat het nooit heel complex gaat worden...friketje1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:15:
[...]
Ik had hetzelfde met DQ11, die is ook erg kinderlijk. En ik begon mij daar eigenlijk steeds meer aan te ergeren, nooit verder gekomen dan +/- 20 uur. Die game was ook vreselijk on rails en ook de combat heeft weinig diepgang en is erg repetitief. Ik denk dat je opgegroeid moet zijn met DQ om het leuk te vinden.
Ik heb nu zo'n 30 uur in deze game zitten en dit blijft toch wel een hele indrukwekkende port hoor. Ik heb de game zowel gespeeld op PS5, PC als Switch 2 en de Switch 2 versie doet er niet heel veel voor onder. Logischerwijs is het niet zo mooi als de PS5 versie, maar opzichzelfstaand is het alsnog heel mooi en perfect speelbaar. Het verbaast me een beetje dat er hier zo weinig over gesproken wordt eerlijk gezegd,
De port is inderdaad denk ik heel erg goed. Ik denk dat er niet zoveel over gesproken wordt omdat velen die openwereld Ubisoft games niet meer leuk vinden.joblamie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:44:
[...]
Ik heb nu zo'n 30 uur in deze game zitten en dit blijft toch wel een hele indrukwekkende port hoor. Ik heb de game zowel gespeeld op PS5, PC als Switch 2 en de Switch 2 versie doet er niet heel veel voor onder. Logischerwijs is het niet zo mooi als de PS5 versie, maar opzichzelfstaand is het alsnog heel mooi en perfect speelbaar. Het verbaast me een beetje dat er hier zo weinig over gesproken wordt eerlijk gezegd,
Wist zels niet dat het geport was...joblamie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:44:
[...]
Heb op de switch 2 eigenlijk enkel maar donkey kong bananza (100%), mariokart world en hollow knight silksong (100%) gespeeld...
Op het laatst wel wat saai met die: ga hierheen en ga daarheen missies, dus het had wat korter gemogen.
Nu Gylt aan het spelen, ook best leuk gedaan.
Vandaag komt MIO uit:
https://nl.ign.com/mio-me...iew-mio-memories-in-orbit
Haters everywhere but I don’t really care
Zoveel andere mooie games op de consoleEngineer Stewie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:26:
[...]
Wist zels niet dat het geport was...
Heb op de switch 2 eigenlijk enkel maar donkey kong bananza (100%), mariokart world en hollow knight silksong (100%) gespeeld...
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 20-01-2026 11:33 ]
Ik merk wel dat als je Mario Kart 8 met meer dan 2 personen op een Switch 1 speelt, de frame rate hier best onder lijdt. Maria Kart World op een Switch 2 met meer dan 2 personen heeft hier een stuk minder last van.ArniD schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:01:
[...]
De game blijft inderdaad op 30FPS draaien.
Je merkt wel dat alles net wat scherper is, zowel handheld als op de tv (op de tv wat meer gezien ik speel op een 77 inch tv).
Maar verschil is echt minimaal.
Heb wel wat games (ook nog van switch tijdperk) maar relatief weinig tijd om te gamen. Ben van de switch 2 wel tevreden. Ergonoisch wel een ramp, maar heb nu een gamesir G8+ bluetooth phone-ding waar de switch inpast en dat werkt prima.JackAvery schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:33:
[...]
Zoveel andere mooie games op de consolemaar dit klinkt toch alsof je er al veel aan gehad hebt!
Heb nog wel wat games liggen, maar het is wachten op een volgend goed nintendo spel.
Ik zie ook weinig verschil maar betekend dat dan automatisch dat ze er alle twee zeer goed uit zien? Of betekend het dat ze er alle twee best wel achterhaald uitzienmeesje schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:14:
Wat mij betreft dat laatste, geen probleem verder als de gameplay goed is overigens maar ik moet toch altijd even slikken als ik van een van de krachtigere platformen naar de Switch2 ga.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Moet zeggen dat de Switch2 hier sowieso wel wat stof ligt te happen. De kleine vraagt er ook amper naar nu we een aantal uur Mario Kart World gespeeld hebben en Donkey Kong Bananza uitgespeeld is.
Het is voor mijn persoonlijke smaak echt tijd dat er (nog) een grote titel bijkomt, een echt nieuwe Mario, nog een 2d Zelda Remake, etc.
Hier ook al een lange tijd niet aangeraakt, mijn vrouw speelt er nog wel dagelijks Disney Dreamlight Valley op. Waar nog steeds geen Nintendo Switch 2 versie van is, dus het draait allemaal niet heel goedDonstil schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:39:
Moet zeggen dat de Switch2 hier sowieso wel wat stof ligt te happen. De kleine vraagt er ook amper naar nu we een aantal uur Mario Kart World gespeeld hebben en Donkey Kong Bananza uitgespeeld is.
Het is voor mijn persoonlijke smaak echt tijd dat er (nog) een grote titel bijkomt, een echt nieuwe Mario, nog een 2d Zelda Remake, etc.
Ik had verwacht mee Pokémon Legends Z-A te spelen maar het spel mist iets waardoor ik niet door het verhaal heen kom, denk dat het vooral het opgesloten gevoel is van de stad. Want de grote open gebieden zijn juist de ziel van de Pokémon spellen.
Verder is er nog maar een beperkt klein aanbod voor de Nintendo Switch 2 aan spellen en die moet je ook maar net leuk vinden, ik hoop dat er dit jaar flink wat mooie Pokémon of andere spellen aangekondigd gaan worden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja ik snap het volledig dat ze het zo doen hoor, er zijn zo onwijs veel Switch1 "gamers" dat je die niet zomaar achterlaat, er is waarschijnlijk een enorme groep die dan de Switch2 niet eens koopt/krijgt en (voorlopig) lekker bij de Switch1 blijft hangen. Die mis je dan allemaal in de verkoopcijfers.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:51:
[...]
Hier ook al een lange tijd niet aangeraakt, mijn vrouw speelt er nog wel dagelijks Disney Dreamlight Valley op. Waar nog steeds geen Nintendo Switch 2 versie van is, dus het draait allemaal niet heel goed
Ik had verwacht mee Pokémon Legends Z-A te spelen maar het spel mist iets waardoor ik niet door het verhaal heen kom, denk dat het vooral het opgesloten gevoel is van de stad. Want de grote open gebieden zijn juist de ziel van de Pokémon spellen.
Verder is er nog maar een beperkt klein aanbod voor de Nintendo Switch 2 aan spellen en die moet je ook maar net leuk vinden, ik hoop dat er dit jaar flink wat mooie Pokémon of andere spellen aangekondigd gaan worden.
Heb je het nu over first-party games? Want ik ervaar dit toch anders. Mijn wishlist is groter dan ooit maar ik kom er niet aan toe dingen te kopen want ik heb er geen tijd voor.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:51:
Geen idee welke spellen er op je wishlist staan natuurlijk, maar veel Nintendo Switch 2 spellen die uitkomen zijn spellen die ik al op de Xbox Series X heb gespeeld. Wat het aanbod direct al een heel stuk kleiner maakt, verder heb ik niet veel met Donkey Kong waardoor die ook afvalt voor mijn lijstje.JackAvery schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:24:
[...]
Heb je het nu over first-party games? Want ik ervaar dit toch anders. Mijn wishlist is groter dan ooit maar ik kom er niet aan toe dingen te kopen want ik heb er geen tijd voor.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Jij komt meestal ook niet verder dan een Pokémon gameG_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:59:
[...]
Geen idee welke spellen er op je wishlist staan natuurlijk, maar veel Nintendo Switch 2 spellen die uitkomen zijn spellen die ik al op de Xbox Series X heb gespeeld. Wat het aanbod direct al een heel stuk kleiner maakt, verder heb ik niet veel met Donkey Kong waardoor die ook afvalt voor mijn lijstje.
Ik heb het zelfde met de switch, ja heel leuk dat er nu allemaal spellen oude spellen op de switch2 komen.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:59:
[...]
Geen idee welke spellen er op je wishlist staan natuurlijk, maar veel Nintendo Switch 2 spellen die uitkomen zijn spellen die ik al op de Xbox Series X heb gespeeld. Wat het aanbod direct al een heel stuk kleiner maakt, verder heb ik niet veel met Donkey Kong waardoor die ook afvalt voor mijn lijstje.
Maar al deze spellen heb ik al op de ps4/ps5 gespeeld, dus ga ik niet nog een keer op de switch2 kopen.
Een keer een remake/remaster spelen prima, maar niet wat er nu allemaal uit komt.
Donkey Kong vind ik zelf ook niet geweldig, zal vast een prima spel zijn. maar deze is niet iets voor mij.
Dan blijft er nu voor mij eigenlijk alleen Mario Kart over, dat is leuk wel. Maar niet iets wat ik weken doe ofzo elke dag of weekend.
Voor mij is er dus ook eigenlijk geen leuk aanbod aan games op dit moment.
Ja dat heb ik ook wel, de Switch2 is voor mij echt een platform voor erbij, dat er nu wat meer Third-party lijkt te zijn is fijn maar voor mij niet zo relevant.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:59:
[...]
Precies dit, je haalt me de woorden uit de mond! De Nintendo Switch 2 is alleen maar bij ons in huis voor de exclusieve spellen en niet voor spellen die we al op de Xbox of Playstation gespeeld hebben, is ook een dure grap als je het spel al hebt en weer moet kopen op een ander platform.Carlos0_0 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:35:
[...]
Ik heb het zelfde met de switch, ja heel leuk dat er nu allemaal spellen oude spellen op de switch2 komen.
Maar al deze spellen heb ik al op de ps4/ps5 gespeeld, dus ga ik niet nog een keer op de switch2 kopen.
Een keer een remake/remaster spelen prima, maar niet wat er nu allemaal uit komt.
Donkey Kong vind ik zelf ook niet geweldig, zal vast een prima spel zijn. maar deze is niet iets voor mij.
Dan blijft er nu voor mij eigenlijk alleen Mario Kart over, dat is leuk wel. Maar niet iets wat ik weken doe ofzo elke dag of weekend.
Voor mij is er dus ook eigenlijk geen leuk aanbod aan games op dit moment.
Maar dan is het beperkte kleine aanbod waar je over sprak toch te verwachten? Of had je nu al meer exclusieve spellen verwacht? Niet het gevoel dat het nu anders is dan bij een ander platform of eerdere generaties.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:00:
[...]
Precies dit, je haalt me de woorden uit de mond! De Nintendo Switch 2 is alleen maar bij ons in huis voor de exclusieve spellen en niet voor spellen die we al op de Xbox of Playstation gespeeld hebben, is ook een dure grap als je het spel al hebt en weer moet kopen op een ander platform.
Zelf haal ik niet alle consoles in huis (over een dure grap gesproken...), Xbox One S en de Nintendo Switch was denk ik wel een uitzondering voor mij. Zou nog wel een keer een PC willen kopen voor de overige games (en GTA6 straks), maar stel ik steeds uit. Spellen koop ik niet vaak opnieuw als ik ze al een keer uitgespeeld heb, maar voor de Switch wil ik wel eens een uitzondering maken omdat ik het een handiger platform vind.
Ik denk dat als je enkel exclusieve games wilt spelen het aantal beschikbare games momenteel niet zo vreemd is, zeker als je dan ook nog eens met een specifieke smaak zit.G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:00:
[...]
Precies dit, je haalt me de woorden uit de mond! De Nintendo Switch 2 is alleen maar bij ons in huis voor de exclusieve spellen en niet voor spellen die we al op de Xbox of Playstation gespeeld hebben, is ook een dure grap als je het spel al hebt en weer moet kopen op een ander platform.
Maaruh, Gen10 zou mogelijk voor dit jaar zijn?
Ik heb mij nog wel voorgenomen om de The Legend Of Zelda Breath Of The Wild en Tears Of The Kingdom te gaan spelen, maar ik heb te weinig tijd om er goed in te komen.
Momenteel is het vooral The Legend Of Zelda Links Awakening en Super Mario Wonder wat op de Nintendo Switch 2 gespeeld wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 20-01-2026 16:48 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mogelijk door de toch beperkte hardware en de (nog) kleinere afzetmarkt maar zo af en toe komt er wel eens een game die ik dan handheld wil spelen en simpelweg niet beschikbaar is.
Neem bijvoorbeeld Blue Prince, ik heb wat runs gedaan op de PlayStation 5 (pro) maar dan kom ik er toch telkens achter dat het voor mij geen “grote tv” game is, het zou echter wel perfect zijn om op de switch2 nog even een run te doen in bed, of wanneer ik even kort wat tijd heb, maar die is dan weer niet beschikbaar
Oei ja moet je doen, Breath of the Wild is dan wel 3 generaties oud maar het speelt nog steeds geweldig, en nu loopt het eindelijk nog eens goed ookJumpman schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:46:
Ik heb mij nog wel voorgenomen om de The Legend Of Zelda Breath Of The Wild en Tears Of The Kingdom te gaan spelen, maar ik heb te weinig tijd om er goed in te komen.
Links Awekening vond ik wel erg leuk overigens, remake doet die game wel goed.Momenteel is het vooral The Legend Of Zelda Links Awakening en Super Mario Wonder wat op de Nintendo Switch 2 gespeeld wordt.
Van mij mogen ze de andere 2D Zelda’s ook in die engine gieten. Verbaasd mij eigenlijk dat ze dat nog niet gedaan hebben, maar goed daar zullen ze nu wel aan beginnen, ze waren nog even druk met rolstoel basketbal the techdemo natuurlijk
Die game komt echter van een kleine ontwikkelstudio en de uitgever is ook niet bepaald groot. Dan kun je ze niet echt kwalijk nemen dat ze in eerste instantie voor minder platformen kiezen.Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:36:
Ik vind het overigens wel jammer dat third-party developers de switch2 als platform niet (nog) serieuzer nemer.
[...]
Neem bijvoorbeeld Blue Prince [...]
Ik zeg ook niet dat ik het ze kwalijk neem, ik zeg dat ik het jammer vindRayNbow schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:47:
[...]
Die game komt echter van een kleine ontwikkelstudio en de uitgever is ook niet bepaald groot. Dan kun je ze niet echt kwalijk nemen dat ze in eerste instantie voor minder platformen kiezen.
Edit: De game kwam overigens op release voor de PlayStation, Xbox en PC uit, niet echt een kleine selectie. Later is daar zelfs de Mac bij gekomen. Ze zijn echt niet zo klein dat daar geen switch2 versie bij kan, zeker niet nu we bijna een jaar verder zijn.
Maar goed het was vooral een voorbeeld ook.
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 20-01-2026 17:59 ]
Ik wil meer weten over Splatoon Raiders en Pikmin 3 Deluxe voor Switch 2[Gerucht]
Als ik hier zo de berichten lees dan is de aankondiging van een nieuwe 3D Mario hard nodig.
[ Voor 25% gewijzigd door jori040 op 20-01-2026 18:26 ]
Nee, maar wel allemaal x86-architectuur en platformen met een hoog rekenbudget. Dat maakt het portwerk wel iets eenvoudiger.Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:48:
Edit: De game kwam overigens op release voor de PlayStation, Xbox en PC uit, niet echt een kleine selectie.
Nu zie ik wel op Wikipedia dat de laatste keer de uitgever iets uitbracht voor de Switch in 2024 was (en slechts 1 titel) en alle upcoming games zijn momenteel gericht op de pc.
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4