• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:32:
[...]

Nee, maar wel allemaal x86-architectuur en platformen met een hoog rekenbudget. Dat maakt het portwerk wel iets eenvoudiger.

Nu zie ik wel op Wikipedia dat de laatste keer de uitgever iets uitbracht voor de Switch in 2024 was (en slechts 1 titel) en alle upcoming games zijn momenteel gericht op de pc.
De Mac variant is ook Apple Silicon native overigens, niet alleen X86. Dus daarmee zijn ze al een stapje dichterbij de Switch 2 versie ;) .

Maar goed zoals ik al zei, Blue Prince was een voorbeeld, zo zijn er nog wel meer en dat is dan toch jammer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35
RayNbow schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:32:
Nee, maar wel allemaal x86-architectuur en platformen met een hoog rekenbudget. Dat maakt het portwerk wel iets eenvoudiger.
Alleen zou je, bij wijze van spreken, Blue Prince in SmileBASIC kunnen programmeren. Het zijn allemaal statische omgevingen, met hier en daar minimale animaties waar je doorheen loopt.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:25
L23 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Maar dan is het beperkte kleine aanbod waar je over sprak toch te verwachten? Of had je nu al meer exclusieve spellen verwacht? Niet het gevoel dat het nu anders is dan bij een ander platform of eerdere generaties.

Zelf haal ik niet alle consoles in huis (over een dure grap gesproken...), Xbox One S en de Nintendo Switch was denk ik wel een uitzondering voor mij. Zou nog wel een keer een PC willen kopen voor de overige games (en GTA6 straks), maar stel ik steeds uit. Spellen koop ik niet vaak opnieuw als ik ze al een keer uitgespeeld heb, maar voor de Switch wil ik wel eens een uitzondering maken omdat ik het een handiger platform vind.
Als de focus van Nintendo meer ligt op het uitbrengen van al bestaande spellen op hun systemen en er weinig nieuwe spellen voor de Nintendo Switch 2 worden uitgebracht dan blijft er inderdaad niet veel over en er zijn ook nog weinig Nintendo Switch 1 spellen die een upgrade hebben gekregen naar de Nintendo Switch 2.

Mijn hoofd console is de Xbox Series X en de Nintendo Switch 2 is altijd al in huis geweest voor Pokémon en andere exclusives, net zoals de Playstation 5. Maar momenteel zijn die er op beide consoles amper, doodzonde als je mij om een eerlijke mening vraagt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Als de focus van Nintendo meer ligt op het uitbrengen van al bestaande spellen op hun systemen en er weinig nieuwe spellen voor de Nintendo Switch 2 worden uitgebracht dan blijft er inderdaad niet veel over en er zijn ook nog weinig Nintendo Switch 1 spellen die een upgrade hebben gekregen naar de Nintendo Switch 2.

Mijn hoofd console is de Xbox Series X en de Nintendo Switch 2 is altijd al in huis geweest voor Pokémon en andere exclusives, net zoals de Playstation 5. Maar momenteel zijn die er op beide consoles amper, doodzonde als je mij om een eerlijke mening vraagt.
Maar is dat een rare focus? Ik kan me herinneren dat het bij de Xbox One naar Xbox Series X/S en de PS4 naar de PS5 net zo ging namelijk. Dus niet het gevoel dat het nu anders is dan bij een ander platform of eerdere generaties. Qua first party games niet (te) weinig, maar kan me voorstellen dat als je uitkijkt naar een game uit een specifieke serie dat het dan je geduld test. Zo wacht ik geduldig tot er een keer Mass Effect Legendary Edition en de Halo Master Chief Collection aangekondigd word, die games miste ik ook al op de Switch 1 ondanks dat er heel veel andere top games op uit zijn gekomen.

Switch 1 games upgrades vind ik persoonlijk niet zo interessant behalve dat bepaalde games slechter ogen op het 1080P scherm van de Switch 2 dan op de Switch (OLED). Van welke Switch 1 exclusieve spellen hoop je dan nog op een upgrade voor de Switch 2?

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:43
Nintendo zelf heeft de eerste 6 maanden genoeg gedaan in mijn beleving.

[Nintendo]
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Hyrule Warriors Age of Imprisonment
- Mario Galaxy 1+2
- Metroid prime 4
- Kirby Air Riders
- En best wat bestaande Switch games naar hoge resolutie/framerate gebracht.

2026
- Yoshi and the Mysterious Book [Prachtig stijltje]
- Fire Emblem
- Splatoon Raiders
- ?

Hoop dat Nintendo toch nog bezig is met een Metroid prime 2 remaster maar ben er bang voor.

[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 20-01-2026 20:57 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38

RayNbow

Kirika <3

hcQd schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Alleen zou je, bij wijze van spreken, Blue Prince in SmileBASIC kunnen programmeren. Het zijn allemaal statische omgevingen, met hier en daar minimale animaties waar je doorheen loopt.
Dat kan, maar dat kost wel tijd. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:38

RayNbow

Kirika <3

Als iemand nog een shmup zoekt: Revolgear Zero komt volgende maand uit en heeft een demo.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:01
JackAvery schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 06:03:
Donkey Kong Country Returns HD krijgt een gratis update met o.a. ook Switch 2 aanpassingen (resolutie en laadtijden):

[Video: Donkey Kong Country Returns HD – Update Overview – Nintendo Switch & Nintendo Switch 2]
Yep. En leukste van de update. Dixie is speelbaar.
G_Dragon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Je begrijpt denk ik met al je game ervaring wel dat videogames niet als paddestoelen magisch uit de grond komen :) Exclusieve software bouwen heeft tijd nodig. Alle vertrouwen dat er aan gewerkt wordt. En de Switch 1 games die ook nog uitkomen zijn niet opeens onspeelbaar op een Switch 2. Ondertussen worden er dus redelijk wat games uitgebracht, maar het is ook normaal dat niet elke game die uitkomt voor jou of voor mij is gemaakt.

Dat heeft ook weinig te maken met wel of niet focussen op Switch 2 upgrades. Nintendo begrijpt dat veel Switch software zeer populair was en blijft verkopen en gespeeld worden. Switch 2 is een voortzetting van hetzelfde ecosysteem en één van de typische commentaren op de vorige console was “ik wou dat dit spel net iets hogere framerate/resolutie/… had.” In zekere zin krijgen we dus ook gewoon waar we zelf om vragen. Dat ook dit tijd vraagt is ook normaal gezien Nintendo hier ook iets aan wilt verdienen en dus soms ook extra features zit te programmeren. Gaat dit ten koste van ontwikkelaars die aan de exclusieve software werken? Niet altijd, ook dit wordt deels outsourced.

Verder helemaal prima als je third-party games liever op een ander platform speelt. Maar het is goed dat ze uitkomen en de Switch 2 ports zijn op een voldoende hoog niveau dat het het overwegen waard is. Ik ben zelf een Switch + desktop gamer, en er zijn genres die ik liever op Switch ga spelen ook al kan ik ze met een veel krachtigere PC spelen. Gewoon persoonlijke voorkeur :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 21-01-2026 06:13 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:06

Esumontere

Floep, banaan.

JackAvery schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 06:10:
[...]

Je begrijpt denk ik met al je game ervaring wel dat videogames niet als paddestoelen magisch uit de grond komen :) Exclusieve software bouwen heeft tijd nodig. Alle vertrouwen dat er aan gewerkt wordt. En de Switch 1 games die ook nog uitkomen zijn niet opeens onspeelbaar op een Switch 2. Ondertussen worden er dus redelijk wat games uitgebracht, maar het is ook normaal dat niet elke game die uitkomt voor jou of voor mij is gemaakt.

Dat heeft ook weinig te maken met wel of niet focussen op Switch 2 upgrades. Nintendo begrijpt dat veel Switch software zeer populair was en blijft verkopen en gespeeld worden. Switch 2 is een voortzetting van hetzelfde ecosysteem en één van de typische commentaren op de vorige console was “ik wou dat dit spel net iets hogere framerate/resolutie/… had.” In zekere zin krijgen we dus ook gewoon waar we zelf om vragen. Dat ook dit tijd vraagt is ook normaal gezien Nintendo hier ook iets aan wilt verdienen en dus soms ook extra features zit te programmeren. Gaat dit ten koste van ontwikkelaars die aan de exclusieve software werken? Niet altijd, ook dit wordt deels outsourced.

Verder helemaal prima als je third-party games liever op een ander platform speelt. Maar het is goed dat ze uitkomen en de Switch 2 ports zijn op een voldoende hoog niveau dat het het overwegen waard is. Ik ben zelf een Switch + desktop gamer, en er zijn genres die ik liever op Switch ga spelen ook al kan ik ze met een veel krachtigere PC spelen. Gewoon persoonlijke voorkeur :)
Ik vind het zo bijzonder dat er wordt geklaagd dat de Switch 2 een "Switch 1+" is en geen volwaardig nieuw systeem. Wat is de PS5 dan tov de PS4? Of de Xbox Series X tegenover de Xbox One? De andere console bouwers doen niets anders dan hetzelfde trucje opnieuw uitvinden en daar klaagt niemand over....
Esumontere schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:29:
[...]

Ik vind het zo bijzonder dat er wordt geklaagd dat de Switch 2 een "Switch 1+" is en geen volwaardig nieuw systeem. Wat is de PS5 dan tov de PS4? Of de Xbox Series X tegenover de Xbox One? De andere console bouwers doen niets anders dan hetzelfde trucje opnieuw uitvinden en daar klaagt niemand over....
Nja deels selectief denken, deels licht andere situatie. Men vergeet ook hoe weinig exclusives er waren toen PS5/XSX uitkwamen. Die lanceringen werden ook deels gedragen door de third-parties. Het enige verschil is dat voor mensen met meerdere current-gen consoles Switch 2 niet krachtiger is. De meerwaarde van Switch zit hem in het formaat, maar dat is niet voor iedereen nuttig. Tijdens de lanceringen van PS5/XSX waren ze een upgrade voor die groep die niet op PC speelt.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:59
JackAvery schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:57:
[...]
Nja deels selectief denken, deels licht andere situatie. Men vergeet ook hoe weinig exclusives er waren toen PS5/XSX uitkwamen. Die lanceringen werden ook deels gedragen door de third-parties. Het enige verschil is dat voor mensen met meerdere current-gen consoles Switch 2 niet krachtiger is. De meerwaarde van Switch zit hem in het formaat, maar dat is niet voor iedereen nuttig. Tijdens de lanceringen van PS5/XSX waren ze een upgrade voor die groep die niet op PC speelt.
En het is ook maar net, aan first party titels wat je ligt.
Uiteraard de console is nog geen jaar uit, dus goed er zal nog genoeg komen.

In mijn geval de huidige pokemon lijkt mij niks, Donkey Kong viel voor mij tegen(Metroid trekt mij niet echt wel geprobeerd).
En dan al die upgrades voor oude spellen, ja leuk maar ga niet iets hiervoor speciaal opnieuw spelen(Voor iets betere grafix alleen).
Ik hoop graag op een Luigi Mansion 4, mario odyssey 2, Pikmin 5, een nieuw Toad Adventure spel bijv.

Ik heb gewoon even een beetje pech, al die 3th party games zijn zeker goed voor de switch.
Als je geen andere console meer heb, kan je nu toch nog eens wat extra's spelen weer. Maar goed ik heb dit al lang op de ps4/ps5(Dus kan net zo goed hier op spelen).
Ik wacht gewoon geduldig af, er zal vast wel een spel een keer komen wat ik leuk vind :).

• jori040
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:30:
[...]

En het is ook maar net, aan first party titels wat je ligt.
Uiteraard de console is nog geen jaar uit, dus goed er zal nog genoeg komen.

In mijn geval de huidige pokemon lijkt mij niks, Donkey Kong viel voor mij tegen(Metroid trekt mij niet echt wel geprobeerd).
En dan al die upgrades voor oude spellen, ja leuk maar ga niet iets hiervoor speciaal opnieuw spelen(Voor iets betere grafix alleen).
Ik hoop graag op een Luigi Mansion 4, mario odyssey 2, Pikmin 5, een nieuw Toad Adventure spel bijv.

Ik heb gewoon even een beetje pech, al die 3th party games zijn zeker goed voor de switch.
Als je geen andere console meer heb, kan je nu toch nog eens wat extra's spelen weer. Maar goed ik heb dit al lang op de ps4/ps5(Dus kan net zo goed hier op spelen).
Ik wacht gewoon geduldig af, er zal vast wel een spel een keer komen wat ik leuk vind :).
Conclusie is dat jij de Switch 2 te vroeg hebt gekocht.Luigi Mansion 4 en 3D Mario gaan we dit of volgend jaar gewoon zien.

Dat er in 2025 geen nieuwe 3D Mario zou komen was zo duidelijk als iets.Galaxy 1+2 was ook geen straf. ;)

Is Animal Crossing niets voor je ?

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 10:02 ]

• Carlos0_0
jori040 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:55:
[...]

Conclusie is dat jij de Switch 2 te vroeg hebt gekocht.Luigi Mansion 4 en 3D Mario gaan we dit of volgend jaar gewoon zien.

Dat er in 2025 geen nieuwe 3D Mario zou komen was zo duidelijk als iets.Galaxy 1+2 was ook geen straf. ;)

Is Animal Crossing niets voor je ?
Ik heb hem niet gekocht, ik heb hem vorige maand gekregen ;).
Mario Galaxy is wel grappig wellicht, maar is ook niks meer dan een remake weer van de switch1.

Nee Animal Crossing is echt saai, dat is net als de sims dat is 10 min leuk.
Dan duurt alles te lang, en wil je cheats gebruiken om iets te kunnen bouwen/kopen of doen.
Anders duurt alles tergend lang.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verkoop hem gewoon dan.

Haters everywhere but I don’t really care

• jori040
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Mario Galaxy is wel grappig wellicht, maar is ook niks meer dan een remake weer van de switch1.

Dan duurt alles te lang, en wil je cheats gebruiken om iets te kunnen bouwen/kopen of doen.
Dat deel 2 er bij zit is ook wel een ding.

Ja je vind AC te gek of totaal niet.

Ach ja er gaat dit jaar echt wel iets leuks uitkomen voor je.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
[...]

AC is een game ontworpen om elke dag eventjes te spelen. Anders zou je de game werkelijk in een paar uur uitspelen. Wat je dan ook ziet dat mensen gaan tijdreizen waardoor ze de game saai gaan noemen. Mensen die de game dus geheel niet begrijpen en zich niet in de diepte van de game begeven.

En ja dat snap ik wel, een game die je actief tegenwerkt om te snel te spelen is vreemd en onwennig. Maar als je je eraan houdt dan verrast de game je continu met de diepgang die er weldegelijk is.

Speel de game een maand lang elke dag een uur. (niet tijdreizen en ook niet naar "treasure islands" afreizen) Je zal dan vermoedelijk 3 sterren hebben misschien zelfs al 4 en de belangrijkste functies van deze game vrijgespeld hebben. Daarna zit je ook in het patroon en is het zo makkelijk vol te houden. En ja, zo speel ik de game al sinds die uit is.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadLink op 21-01-2026 10:42 ]

[...]

FYI Als je Mario Galaxy nog nooit gespeeld hebt dan kan dit wel interessant zijn gezien je fan lijkt te zijn van Odyssey.

• Carlos0_0
jori040 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:27:
[...]

Dat deel 2 er bij zit is ook wel een ding.

Ja je vind AC te gek of totaal niet.

Ach ja er gaat dit jaar echt wel iets leuks uitkomen voor je.
Deel 2 zat ook bij de switch1 toch, ook al was het een spel wat maar tijdelijk te koop was volgens mij ?.

• jori040
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:02:
[...]

Deel 2 zat ook bij de switch1 toch, ook al was het een spel wat maar tijdelijk te koop was volgens mij ?.
Nee deel 2 zat er zeker niet bij.

• Carlos0_0
Nee hoezo zou ik hem verkopen, Mario Kart is soms wel grappig. Er zal vast nog wel een 3D mario komen of nieuwe pikmin etc.
Ik gebruik hem nu gewoon weinig, en dat is helemaal niet erg. Ik klaag er verder niet over.
Ik zeg alleen dat er voor mij nu aan het begin weinig op te doen is, maar er zal vast wel uiteindelijk wat leuks op komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-01-2026 11:04 ]

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:02:
[...]

Je bedoelt Super Mario 3D All-Stars. Hier zaten Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy in. Galaxy 2 is alleen via die nieuwe uitgave speelbaar op de Switch.

• Carlos0_0
Emmavdv schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Je bedoelt Super Mario 3D All-Stars. Hier zaten Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy in. Galaxy 2 is alleen via die nieuwe uitgave speelbaar op de Switch.
Ah oke op die manier, dat was ik even vergeten bedankt :).
Misschien dat ik deze dan nog eens kan spelen inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-01-2026 11:05 ]

• jori040
@Carlos0_0
Pikmin is dit jaar 25 jaar dus ff afwachten of Nintendo er iets mee gaat doen.Ben ook een groot Pikmin fan :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:48

A13X

Dude

Ik heb de Switch 2 juist voor de spellen waarvoor ik het geduld niet heb op de pc.

Speel nu DOS2, rustig handheld op de bank vind ik dat wel leuk. Op de pc echter te traag, zo wil ik ik civ 6of7 op de S2 proberen, 6 heb ik op de pc. Maar op de pc heb ik er het geduld niet voor :+

Nu even de demo voor DQVII aan het spelen, weet nog niet of ik dat leuk genoeg vind om aan te schaffen. Nogal kinderlijk wat hier al eerder werd aangegeven.

Stardew valley speel ik ook zo nu en dan, gekocht ter nagedachtenis aan m'n moeder die altijd hayday speelde. Dat vind ik op de S2 nog wel leuk, zeker met zoon of dochterlief samen.

Maar goed, gisteren werd ik door iets getriggerd en nu heb ik weer zin om Mass Effect op de pc op te pakken. Alleen zoek ik het weer niet op apart te gaan zitten in dat hok :+

Awesome

• G_Dragon
JackAvery schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 06:10:
[...]

Jazeker en ik lees in je reactie dat je hem ook wel voelde aankomen dat ik wel weet hoe het werkt, maar ik blijf wel realistisch over hoe het er momenteel voor staat.

Ik zal het maar even houden bij de Nintendo Switch 2 zodat we niet teveel van het onderwerp afwijken, weet dat ik er ook al eerder vanaf week.

Ik gun mensen die geen Xbox of Playstation hebben natuurlijk wel hun kans om die spellen nu te kunnen spelen op de Nintendo Switch 2, maar er is ook een grote groep die al die spellen al gekocht en gespeeld hebben op de andere console. Die liever nieuwe spellen zien dan herhaling van hetzelfde voor opnieuw de volledige aanschafprijs! Want als je gaat filteren blijft het volgende over wat in een jaar sinds launch uitgekomen is en echt nieuw nieuw is:
  • Mario Kart World
  • Donkey Kong Bananza
  • Hollow Knight: Silksong
  • Metroid Prime 4: Beyond
  • Mario Tennis Fever
Maar hierover je mening geven of tegen de meerderheid ingaan is vaak een onpopulaire mening, iets wat mij nooit zou tegenhouden om wel realistisch hierin te blijven.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jori040
@G_Dragon
Ik heb een ander lijstje dan jij.

- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Mario Galaxy 1+2
- Metroid prime 4
- Kirby Air Riders
- Hades 2

2026
- Mario Tennis Fever

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 11:26 ]

• G_Dragon
jori040 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:24:
@G_Dragon
Ik heb een ander lijstje dan jij.

- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Mario Galaxy 1+2
- Metroid prime 4
- Kirby Air Riders
- Hades 2
Oh excuus dan heb ik er een paar gemist, heb wel echt specifiek gekeken en gezocht op spellen die na launch alleen uitgekomen zijn voor de Switch 2.

• jori040
G_Dragon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Oh excuus dan heb ik er een paar gemist, heb wel echt specifiek gekeken en gezocht op spellen die na launch alleen uitgekomen zijn voor de Switch 2.
Kirby Air Riders & Hrylu Warriors zijn twee grote Nintendo titels.En Hades 2 schijnt ook heel goed te zijn.

Dat er eind 2025 geen nieuwe Mario uitgekomen is valt bij veel lui niet goed.Zelf roep ik al jaren om een nieuwe 3D Donkey Kong en die heb ik dan ook gekregen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 11:33 ]

• jori040
Om meer mensen aan boord te krijgen zal Nintendo er hard aan moeten trekken.En dan bedoel ik dat ze ergens in lente/zomer wel een grote titel moeten hebben.Mario Tennis is aardig maar niet meer dan dat.

Ik ben er niet bang voor dat dit een mager jaar gaat worden.

[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 11:43 ]

G_Dragon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Jazeker en ik lees in je reactie dat je hem ook wel voelde aankomen dat ik wel weet hoe het werkt, maar ik blijf wel realistisch over hoe het er momenteel voor staat.
Dat mag gewoon hoor, maar ik vind je juist niet realistisch als je het vergelijkt met eerdere generaties en andere platforms als je kijkt naar het eerste halfjaar dat een console uit is.

• jori040
Als er een bedrijf beloftes niet waar heeft weten te maken dan is Microsoft/Xbox dat wel.Dat begon vanaf de Xbox One.
Steeds maar weer een andere strategie.Ze zouden bv op Halo Infinite verder gaan bouwen en dat is nooit gebeurd.

Metroid prime 4 mag dan wel een moeilijke ontwikkeling hebben gehad maar hij is er in goede staat.Dat hij niet bij alle Metroid fans goed valt is ook een smaak ding.

@G_Dragon
Denk je nu je dat lijstje van mij hebt er nog zo over.Zo ja dan heeft dat meer met smaak te maken
Ik vind die lijstjes maar verwarrend. Aan de ene kant wordt er steeds over first party games (exclusieve) gesproken, maar dan staat Hollow Knight Silksong er ook tussen. Die was net als Tony Hawk's Pro Skater 3+4 vanaf dag 1 op Xbox Game Pass te spelen. Verder niks mis mee, maar vind het moeilijk discussiëren als we het over het Switch 2 game aanbod (van first party en third party games) hebben.

• jori040
L23 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:26:
Ik vind die lijstjes maar verwarrend. Aan de ene kant wordt er steeds over first party games (exclusieve) gesproken, maar dan staat Hollow Knight Silksong er ook tussen. Die was net als Tony Hawk's Pro Skater 3+4 vanaf dag 1 op Xbox Game Pass te spelen. Verder niks mis mee, maar vind het moeilijk discussiëren als we het over het Switch 2 game aanbod (van first party en third party games) hebben.
Gisteren heb ik hier puur een Nintendo lijstje gepost.Met de gedachte gang van wat Nintendo zelf in de eerste zes maanden van de Switch 2 heeft gedaan.

Oke Mario Galaxy 1+2 had ik er niet in moeten zetten want dat is in wezen een Switch 1 game.Dan nog heeft Nintendo vijf Switch 2 titels uitgebracht.

In mijn ogen is het aanbod meer dan prima.Hoe 2026 eruit gaat zien is voor nu nog even vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 13:40 ]

jori040 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:34:
[...]

Gisteren heb ik hier puur een Nintendo lijstje gepost.Met de gedachte gang van wat Nintendo zelf in de eerste zes maanden van de Switch 2 heeft gedaan.

In mijn ogen is het aanbod meer dan prima.Hoe 2026 eruit gaat zien is voor nu nog even vaag.
Ja klopt hoor. Maar ik zie in de discussies die hier dus heen en weer gaan dat first party en third party games qua aanbod door elkaar gebruikt worden. Eerst is het weinig aanbod, dan is het juist weinig first party games en dan komt er weer een vrij specifiek lijstje op gevoel waar dan weer een third party game tussen zit. Daar bedoel ik niet jouw lijstje mee.

Verder kan ik me goed voorstellen dat men met een hele specifieke smaak en alle consoles in huis met het luxe probleem zit dat de Switch 2 nog niet genoeg interessante games heeft omdat het de voorkeur heeft om die games op de Xbox/Playstation te kopen. Het was dan echter realistischer om wellicht even een jaartje te wachten met het kopen van een Switch 2 zodat er meer keuze is uit interessante first party games.

Ik snap het ongeduld wel hoor, maar vindt het echt een luxe probleem waar hier over gesproken word.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 21-01-2026 13:47 ]

• jori040
@L23
Het goede nieuws is dat het de komende maanden op third-party gebied goed is op de Switch 2.Capcom en Square-Enix doen hun best.
En qua third party games wordt er vaak gezegd dat die al eerder uitkwamen op de Xbox/Playstation, maar er zijn ook genoeg games die gelijktijdig op de Switch 2 uitkwamen. Al zou ik daar nog wel wat verbeter stappen in willen zien. Zo vind ik het jammer dat de meeste Microsoft games inmiddels wel gelijk voor de Playstation 5 worden aangekondigd, maar nog niet voor de Switch 2 of in ieder geval later.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:37
jori040 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:47:
@L23
Het goede nieuws is dat het de komende maanden op third-party gebied goed is op de Switch 2.Capcom en Square-Enix doen hun best.
Het slechte nieuws is dat zij met name voor GKC kiezen...

• jori040
Sir_Lion schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:23:
[...]

Het slechte nieuws is dat zij met name voor GKC kiezen...
Dat is een ander soort discussie.Je kan die games gewoon door verkopen hoor.
Is dat echt een reden voor jou om een bepaalde game niet te kopen ?

Als je 100% van je game wil genieten moet je bij de andere kaartjes toch ook updates binnen halen.Je game kant en klaar in je kast hebben liggen bestaat niet meer.

Nintendo moet het van de genoemde uitgevers wel het meest hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 14:34 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 06:03:
Donkey Kong Country Returns HD krijgt een gratis update met o.a. ook Switch 2 aanpassingen (resolutie en laadtijden):

[Video: Donkey Kong Country Returns HD – Update Overview – Nintendo Switch & Nintendo Switch 2]
Zijn er hier mensen die deze game hebben? Zijn de verhalen dat deze gruwelijk moeilijk is waar of valt het allemaal wel mee? Ik zit al een behoorlijke tijd te overwegen deze te gaan spelen, ik was er alleen ziek van dat het nog geen Switch 2 update had. Die is er nu, dus dit is het moment om te gaan spelen tenzij het echt frustrerend moeilijk is, daar heb ik geen zin in.

• jori040
joblamie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:36:
[...]

Zijn er hier mensen die deze game hebben? Zijn de verhalen dat deze gruwelijk moeilijk is waar of valt het allemaal wel mee? Ik zit al een behoorlijke tijd te overwegen deze te gaan spelen, ik was er alleen ziek van dat het nog geen Switch 2 update had. Die is er nu, dus dit is het moment om te gaan spelen tenzij het echt frustrerend moeilijk is, daar heb ik geen zin in.
Heb je ervaring met de 2D Mario games ?
Als die je in de latere levels kan spelen dan zie ik niet in waarom deze dan niet te doen zal zijn.

Op de helft van de game zal je levels echt wel vaak opnieuw moeten doen.Dat is wat een platform game is.

Deze HD versie heeft zelfs wat opties om het je wat makkelijker te maken.

Ga de update van de week ook eens ff checken.Heb de Wii en 3DS versie ook gespeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door jori040 op 21-01-2026 14:57 ]

Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4