Jawel hoor. De Game Boy Color nog meegemaakt, die kreeg ik als 12 jarige met Pokémon Red. Ik ga niet zeggen dat het de verkeerde keuze was, maar ik twijfelde destijds tussen de Gamecube en Xbox en de Xbox was mijn eerste console.
Precies.L23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Inderdaad een van de beste platformers, vooral omdat het best een leuk pakket is bij elkaar met die Origins levels, muziek levels en challenges. Qua prijs kwaliteit verhouding staat ie wat mij betreft op 1.
De eerste Rayman game vond ik ook altijd al sterk.
De GBA was mijn 1e speeltje die ik zelf kocht.Ik ben best wel laat fanatiek gaan gamen.[rond 25e]L23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Jawel hoor. De Game Boy Color nog meegemaakt, die kreeg ik als 12 jarige met Pokémon Red. Ik ga niet zeggen dat het de verkeerde keuze was, maar ik twijfelde destijds tussen de Gamecube en Xbox en de Xbox was mijn eerste console.
Game Boy Advance toen op release dag gekocht. Ik kan me herinneren dat het avonds in de verkoop ging. In ieder geval avonds naar de stad gefietst met mijn vader en de Glacier (clear blue) Game Boy Advance gekocht met 3 games:jori040 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:57:
[...]
De GBA was mijn 1e speeltje die ik zelf kocht.Ik ben best wel laat fanatiek gaan gamen.
- Rayman Advance, port van de eerste Rayman game
- F-Zero: Maximum Velocity
- Konami Krazy Racers, beter dan Mario Kart Super Circuit
Vond dat best wel een luxe gelijkt 3 games op dag 1, maar achteraf had daar Tony Hawk's Pro Skater 2 ook bij gemogen. Heb die pas vrij recent op de Game Boy Advance gespeelt. Ondanks dat het van bovenaf is voelt het echt als een Tony Hawk Pro Skater game. Als ik terug kijk op de consoles die ik heb gekocht vind ik de Game Boy Advance een indrukwekkende launch line-up hebben. Kan wat mij betreft zelfs de Nintendo Switch niet tegenop.
@L23
Rayman Advance & F-Zero: Maximum Velocity kocht ik er ook meteen bij.
De SP was pas echt een feest om op te spelen.
Gamecube & Game Boy Advance was de mooiste periode in gaming voor mij.Heeft er denk ook wel mee te maken dat alles nieuw was voor mij.
De 1e Xbox komt ook uit de tijd.[Halo]
Rayman Advance & F-Zero: Maximum Velocity kocht ik er ook meteen bij.
De SP was pas echt een feest om op te spelen.
Gamecube & Game Boy Advance was de mooiste periode in gaming voor mij.Heeft er denk ook wel mee te maken dat alles nieuw was voor mij.
De 1e Xbox komt ook uit de tijd.[Halo]
[ Voor 37% gewijzigd door jori040 op 24-01-2026 14:25 ]
Vandaag eens verder gegaan Donke Kong Country Return HD, was al bezig hiermee op de switch1.
Maar zat een keer vast niet verder gegaan.
Merk gelijk ik Donkey Kong zo veel leuker vind, dan de Donkey Kong banana nog wat voor de switch2.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk
.
Merk gelijk ik Donkey Kong zo veel leuker vind, dan de Donkey Kong banana nog wat voor de switch2.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk
Tony Hawk was mijn eerste game bij de GBA. Helemaal grijs gespeeld. Evenals advance wars. Goeie herinneringenL23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:10:
[...]
Game Boy Advance toen op release dag gekocht. Ik kan me herinneren dat het avonds in de verkoop ging. In ieder geval avonds naar de stad gefietst met mijn vader en de Glacier (clear blue) Game Boy Advance gekocht met 3 games:
- Rayman Advance, port van de eerste Rayman game
- F-Zero: Maximum Velocity
- Konami Krazy Racers, beter dan Mario Kart Super Circuit
Vond dat best wel een luxe gelijkt 3 games op dag 1, maar achteraf had daar Tony Hawk's Pro Skater 2 ook bij gemogen. Heb die pas vrij recent op de Game Boy Advance gespeelt. Ondanks dat het van bovenaf is voelt het echt als een Tony Hawk Pro Skater game. Als ik terug kijk op de consoles die ik heb gekocht vind ik de Game Boy Advance een indrukwekkende launch line-up hebben. Kan wat mij betreft zelfs de Nintendo Switch niet tegenop.
Geweldige game!Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:29:
Vandaag eens verder gegaan Donke Kong Country Return HD, was al bezig hiermee op de switch1.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk.
Bananza en Country Returns zijn twee totaal verschillende games.Net als New Super Mario Bros en Odyssey twee verschillende Mario games zijn.
Met Bananza doet Nintendo natuurlijk wel iets nieuws met die sloop mechaniek.Ze hebben geen veilig vervolg op Donke Kong 64 willen maken.[3D game]
Cool dat Nintendo 2D/3D games blijft maken binnen een serie.
Doe mijn maar weer een nieuwe 2D Metroid.
Ja Mario Odyssey vind ik helemaal geweldig, maar Donkey Kong Bananza kan mij totaal niet boeien.jori040 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:38:
[...]
Geweldige game!
Bananza en Country Returns zijn twee totaal verschillende games.Net als New Super Mario Bros en Odyssey twee verschillende Mario games zijn.
Met Bananza doet Nintendo natuurlijk wel iets nieuws met die sloop mechaniek.Ze hebben geen veilig vervolg op Donke Kong 64 willen maken.[3D game]
Cool dat Nintendo 2D/3D games blijft maken binnen een serie.
Doe mijn maar weer een nieuwe 2D Metroid.
Ben vandaag ook begonnen met Mario Galaxy 1 op de Switch, ook wel leuk.
Maar na 1 wereldje 3 keer gedaan te hebben, en 100 keer onderste boven / links / rechts etc gegaan te zijn met de camera vond ik het wel effe genoeg
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4