Jawel hoor. De Game Boy Color nog meegemaakt, die kreeg ik als 12 jarige met Pokémon Red. Ik ga niet zeggen dat het de verkeerde keuze was, maar ik twijfelde destijds tussen de Gamecube en Xbox en de Xbox was mijn eerste console.
Precies.L23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Inderdaad een van de beste platformers, vooral omdat het best een leuk pakket is bij elkaar met die Origins levels, muziek levels en challenges. Qua prijs kwaliteit verhouding staat ie wat mij betreft op 1.
De eerste Rayman game vond ik ook altijd al sterk.
De GBA was mijn 1e speeltje die ik zelf kocht.Ik ben best wel laat fanatiek gaan gamen.[rond 25e]L23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Jawel hoor. De Game Boy Color nog meegemaakt, die kreeg ik als 12 jarige met Pokémon Red. Ik ga niet zeggen dat het de verkeerde keuze was, maar ik twijfelde destijds tussen de Gamecube en Xbox en de Xbox was mijn eerste console.
Game Boy Advance toen op release dag gekocht. Ik kan me herinneren dat het avonds in de verkoop ging. In ieder geval avonds naar de stad gefietst met mijn vader en de Glacier (clear blue) Game Boy Advance gekocht met 3 games:jori040 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:57:
[...]
De GBA was mijn 1e speeltje die ik zelf kocht.Ik ben best wel laat fanatiek gaan gamen.
- Rayman Advance, port van de eerste Rayman game
- F-Zero: Maximum Velocity
- Konami Krazy Racers, beter dan Mario Kart Super Circuit
Vond dat best wel een luxe gelijkt 3 games op dag 1, maar achteraf had daar Tony Hawk's Pro Skater 2 ook bij gemogen. Heb die pas vrij recent op de Game Boy Advance gespeelt. Ondanks dat het van bovenaf is voelt het echt als een Tony Hawk Pro Skater game. Als ik terug kijk op de consoles die ik heb gekocht vind ik de Game Boy Advance een indrukwekkende launch line-up hebben. Kan wat mij betreft zelfs de Nintendo Switch niet tegenop.
@L23
Rayman Advance & F-Zero: Maximum Velocity kocht ik er ook meteen bij.
De SP was pas echt een feest om op te spelen.
Gamecube & Game Boy Advance was de mooiste periode in gaming voor mij.Heeft er denk ook wel mee te maken dat alles nieuw was voor mij.
De 1e Xbox komt ook uit de tijd.[Halo]
Rayman Advance & F-Zero: Maximum Velocity kocht ik er ook meteen bij.
De SP was pas echt een feest om op te spelen.
Gamecube & Game Boy Advance was de mooiste periode in gaming voor mij.Heeft er denk ook wel mee te maken dat alles nieuw was voor mij.
De 1e Xbox komt ook uit de tijd.[Halo]
[ Voor 37% gewijzigd door jori040 op 24-01-2026 14:25 ]
Vandaag eens verder gegaan Donke Kong Country Return HD, was al bezig hiermee op de switch1.
Maar zat een keer vast niet verder gegaan.
Merk gelijk ik Donkey Kong zo veel leuker vind, dan de Donkey Kong banana nog wat voor de switch2.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk
.
Merk gelijk ik Donkey Kong zo veel leuker vind, dan de Donkey Kong banana nog wat voor de switch2.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk
Tony Hawk was mijn eerste game bij de GBA. Helemaal grijs gespeeld. Evenals advance wars. Goeie herinneringenL23 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:10:
[...]
Game Boy Advance toen op release dag gekocht. Ik kan me herinneren dat het avonds in de verkoop ging. In ieder geval avonds naar de stad gefietst met mijn vader en de Glacier (clear blue) Game Boy Advance gekocht met 3 games:
- Rayman Advance, port van de eerste Rayman game
- F-Zero: Maximum Velocity
- Konami Krazy Racers, beter dan Mario Kart Super Circuit
Vond dat best wel een luxe gelijkt 3 games op dag 1, maar achteraf had daar Tony Hawk's Pro Skater 2 ook bij gemogen. Heb die pas vrij recent op de Game Boy Advance gespeelt. Ondanks dat het van bovenaf is voelt het echt als een Tony Hawk Pro Skater game. Als ik terug kijk op de consoles die ik heb gekocht vind ik de Game Boy Advance een indrukwekkende launch line-up hebben. Kan wat mij betreft zelfs de Nintendo Switch niet tegenop.
Geweldige game!Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:29:
Vandaag eens verder gegaan Donke Kong Country Return HD, was al bezig hiermee op de switch1.
Gelijk 2 werelden verder gespeeld echt leuk.
Bananza en Country Returns zijn twee totaal verschillende games.Net als New Super Mario Bros en Odyssey twee verschillende Mario games zijn.
Met Bananza doet Nintendo natuurlijk wel iets nieuws met die sloop mechaniek.Ze hebben geen veilig vervolg op Donke Kong 64 willen maken.[3D game]
Cool dat Nintendo 2D/3D games blijft maken binnen een serie.
Doe mijn maar weer een nieuwe 2D Metroid.
Ja Mario Odyssey vind ik helemaal geweldig, maar Donkey Kong Bananza kan mij totaal niet boeien.jori040 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:38:
[...]
Geweldige game!
Bananza en Country Returns zijn twee totaal verschillende games.Net als New Super Mario Bros en Odyssey twee verschillende Mario games zijn.
Met Bananza doet Nintendo natuurlijk wel iets nieuws met die sloop mechaniek.Ze hebben geen veilig vervolg op Donke Kong 64 willen maken.[3D game]
Cool dat Nintendo 2D/3D games blijft maken binnen een serie.
Doe mijn maar weer een nieuwe 2D Metroid.
Ben vandaag ook begonnen met Mario Galaxy 1 op de Switch, ook wel leuk.
Maar na 1 wereldje 3 keer gedaan te hebben, en 100 keer onderste boven / links / rechts etc gegaan te zijn met de camera vond ik het wel effe genoeg
Hier lekker aan het vermaken met Donkey Kong Tropical Freeze. Man wat is die soms toch moeilijk zeg!!
Hoop dat die nog eens een update krijgt voor switch 2, maar ben bang van niet
4K én 120fps? Die combinatie wordt niet eens ondersteund op de Switch 2, dat weet je wel toch?Deezers schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:49:
Nintendo consoles koop je ook niet voor de beste graphics maar voor de beste gameplay en games. 4K en 120fps is voor Nintendo al de max. De meeste games van Nintendo zijn amper boven de 25GB terwijl alle andere platforms vaak al rond de 100GB+ zijn.. Zolang de game leuk is heb ik er geen problemen mee.
De console ondersteund maximaal 1080p met een framerate van 120fps, en native 4K hoef je ook niet te verwachten.
Bij Nintendo is dit geen prioriteit sinds de Wii periode, ze hebben zich op dat moment ingezet op een unieke game ervaring met goedkopere hardware.
Het zal per persoon verschillen hoe belangrijk dit is al kun je met bepaalde art styles alsnog mooie resultaten behalen met technisch inferieure hardware.
Maar 4K en 120fps noemen in één zin klopt in ieder geval niet.
Ben ook heel benieuwd of die ook een update gaat krijgen.Sleehond schreef op zondag 25 januari 2026 @ 07:45:
Hier lekker aan het vermaken met Donkey Kong Tropical Freeze. Man wat is die soms toch moeilijk zeg!!
Vind het echt een fantastische game. Echt wel moeilijk soms en qua sfeer zit het heel mooi in elkaar vind ik.jori040 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:01:
[...]
Ben ook heel benieuwd of die ook een update gaat krijgen.
We gaan het zien!
Verwacht dat 1080p/120fps heel zeldzaam gaat zijn.Voor mij is 60fps meer dan prima.Evernote schreef op zondag 25 januari 2026 @ 08:40:
[...]
4K én 120fps? Die combinatie wordt niet eens ondersteund op de Switch 2, dat weet je wel toch?
De console ondersteund maximaal 1080p met een framerate van 120fps, en native 4K hoef je ook niet te verwachten.
Bij Nintendo is dit geen prioriteit sinds de Wii periode, ze hebben zich op dat moment ingezet op een unieke game ervaring met goedkopere hardware.
Het zal per persoon verschillen hoe belangrijk dit is al kun je met bepaalde art styles alsnog mooie resultaten behalen met technisch inferieure hardware.
Maar 4K en 120fps noemen in één zin klopt in ieder geval niet.
Bij bv een nieuwe Splatoon zou het nog kunnen en zie ik er ook voordeel in.
Ben ook echt fan van die games.Wel vond ik dat het tijd werd voor een nieuwe 3D[Bananza] game.Sleehond schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:05:
[...]
Vind het echt een fantastische game. Echt wel moeilijk soms en qua sfeer zit het heel mooi in elkaar vind ik.
We gaan het zien!
Jeetje wat zijn die levels, dat je op die raket / ton zit toch vervelend, net 25 levens kwijt geraakt om 4 - 5 Squeekly Spelonk uit te spelen pff
.
Toen ik bij de switch launch zelda botw voor het eerst speelde was ik echt onder de indruk, net als ik by odessy dat ook had. En het verschil met third party games was toen niet zo groot als nu het geval is.jori040 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:49:
@Exo81
Welke Nintendo game van de laatste 10 jaar vind je er wel indrukwekkend uitzien qua visuals ?
Als je visueel gezien wonderen gaat verwachten moet je misschien bij een ander platform zijn.
Op dit moment zit er echt een groot verschil tussen first en third party games en dat vind ik best raar, alsof Nintendo beetje lui is.
En het is jammer dat sommige hier (niet jij) reageren alsof ze door een adder zijn gebeten alsof ik switch 2 met playstation 5 vergelijk. Dat doe ik dus niet, ben het eens dat zo'n vergelijking compleet mank gaat en nergens op slaat.
Gaat mij puur om de constatering dat third party games veel meer uit de switch 2 weten te persen dan wat Nintendo op dit moment doet. En dat snap ik niet.
@Exo81 Wellicht had Mario Kart World er voor jou beter uitgezien als ze niet voor een open wereld game waren gegaan? Dan kan de rekenkracht in ieder geval anders benut worden.
Dit is een goed voorbeeld. Mario kart World vind ik een mooi en leuk spel maar de open werelden van Cyberpunk en star wars zijn van een compleet ander niveau en dat ook nog eens gepaard met schitterende graphics. Ik ben echt zwaar onder indruk dat de Switch 2 dit klaarspeelt. Daarom mijn verbazing dat Nintendo de kracht (nog) niet volledig lijkt te benutten voor de eigen spellen.L23 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:00:
@Exo81 Wellicht had Mario Kart World er voor jou beter uitgezien als ze niet voor een open wereld game waren gegaan? Dan kan de rekenkracht in ieder geval anders benut worden.
Oke duidelijk.Exo81 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:56:
[...]
Toen ik bij de switch launch zelda botw voor het eerst speelde was ik echt onder de indruk, net als ik by odessy dat ook had. En het verschil met third party games was toen niet zo groot als nu het geval is.
Op dit moment zit er echt een groot verschil tussen first en third party games en dat vind ik best raar, alsof Nintendo beetje lui is.
En het is jammer dat sommige hier (niet jij) reageren alsof ze door een adder zijn gebeten alsof ik switch 2 met playstation 5 vergelijk. Dat doe ik dus niet, ben het eens dat zo'n vergelijking compleet mank gaat en nergens op slaat.
Gaat mij puur om de constatering dat third party games veel meer uit de switch 2 weten te persen dan wat Nintendo op dit moment doet. En dat snap ik niet.
Nee ik heb niet zo iets van dat ik bv Odessey qua visuals indrukwekkender vond dan Bananza.Hoe Nintendo games er nu uitzien valt me zeker niet tegen.
Je gaat wel iets te ver door Nintendo lui te moemen hoor.Hyrule Warriors Age of Imprisonment:Wat vind je van deze ? [Nintendo heeft hier wel opdracht aan een andere studio gegeven]
Mario Sunshine[3D All Star Collection]: Hier mag je Nintendo terecht lui noemen.
Bananza:Nee deze game had nooit fatsoenlijk op een Switch1 kunnen draaien.En dat geld ook voor de open-wereld van MK.
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 25-01-2026 20:54 ]
Het is niet omdat een artistieke keuze er simpeler uitziet dat ze ook eenvoudiger is om te maken. Nintendo games zijn technisch vaak een stuk meer onderlegd dan je in eerste instantie zou denken.Exo81 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:56:
[...]
Toen ik bij de switch launch zelda botw voor het eerst speelde was ik echt onder de indruk, net als ik by odessy dat ook had. En het verschil met third party games was toen niet zo groot als nu het geval is.
Je kan de logica ook omdraaien: het is ongelooflijk indrukwekkend wat Nintendo uit een relatief zwakke tablet zoals de eerste Switch kreeg.
Er is een vrij eenvoudige verklaring voor: games in het huidige decennium worden doorgaans gebouwd voor schaalbaarheid. Switch 2 is minder krachtig dan bvb. een PS5 maar is nog steeds een heel stuk krachtiger en moderner dan een Switch uit 2017. Die third-party games bestaan al en Switch 2 is bovendien krachtig genoeg om ze te draaien met beperkte aanpassingen en slim gebruik van reconstructietechnieken zoals DLSS. Je krijgt nu dus een hoop games uit de PS4 en PS5 generatie die er in jouw ogen moderner uitzien. Nintendo daarentegen heeft tijd nodig om nieuwe games te ontwikkelen specifiek met Switch 2 in het achterhoofd.Gaat mij puur om de constatering dat third party games veel meer uit de switch 2 weten te persen dan wat Nintendo op dit moment doet. En dat snap ik niet.
Lang verhaal kort: geef ze wat tijd
En over third party games gesproken: de Yakuza Kiwami 3 port is ook best indrukwekkend.
Ik vind games als Mario Kart World, DK Bananza en Kirby Air Riders er eigenlijk heel erg goed uitzien? Ze draaien ook meer dan prima.Exo81 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:56:
[...]
Cyberpunk en Star Wars hebben toch gewoon een compleet andere artstyle dan een MKW of Donkey Kong Bananza?Exo81 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:57:
[...]
Dit is een goed voorbeeld. Mario kart World vind ik een mooi en leuk spel maar de open werelden van Cyberpunk en star wars zijn van een compleet ander niveau en dat ook nog eens gepaard met schitterende graphics. Ik ben echt zwaar onder indruk dat de Switch 2 dit klaarspeelt. Daarom mijn verbazing dat Nintendo de kracht (nog) niet volledig lijkt te benutten voor de eigen spellen.
[ Voor 23% gewijzigd door Cyrax0508 op 26-01-2026 10:27 ]
Ik heb Mario Wonder voor de Switch 1 en overweeg om de upgrade voor Switch 2 aan te schaffen.
Maakt het uit of je de upgrade hebt of de Switch 2-versie op gamecard?
Ik kan namelijk proberen mijn huidige versie te verkopen en de versie voor Switch 2 te kopen bij release.
Ik kan namelijk proberen mijn huidige versie te verkopen en de versie voor Switch 2 te kopen bij release.
Maakt niet uit. Kan zijn dat je een voorkeur hebt voor alles compleet op de cartridge, dan zou je de huidige versie kunnen verkopen.ChiMan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:20:
Ik heb Mario Wonder voor de Switch 1 en overweeg om de upgrade voor Switch 2 aan te schaffen.
Het enige is dat de upgrade zelf dan digitaal gekoppeld aan je Switch is, je moet altijd de cartridge in je Switch hebben tijdens het spelen. En evt. uitlenen gaat lastiger want de upgrade kan je niet mee uitlenen. Wel iets van game share maar dat werkt net wat anders.ChiMan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:20:
Je betaalt 20 euro voor de upgrade. Als ik de S1 versie kan verkopen en nog eens 5-10 euro (+ 20 euro voor de upgrade) moet bijbetalen, dan kies ik voor de S2 versieDeezers schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:34:
[...]
Het enige is dat de upgrade zelf dan digitaal gekoppeld aan je Switch is, je moet altijd de cartridge in je Switch hebben tijdens het spelen. En evt. uitlenen gaat lastiger want de upgrade kan je niet mee uitlenen. Wel iets van game share maar dat werkt net wat anders.
🥳 Nintendo Direct aanstaande donderdag, 15:00.
spoiler:
Tomodachi Life
[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 26-01-2026 15:48 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je kan een DLC (want dat is het) wel virtueel uitlenen binnen de familie groep dacht ik?Deezers schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:34:
[...]
Het enige is dat de upgrade zelf dan digitaal gekoppeld aan je Switch is, je moet altijd de cartridge in je Switch hebben tijdens het spelen. En evt. uitlenen gaat lastiger want de upgrade kan je niet mee uitlenen. Wel iets van game share maar dat werkt net wat anders.
Voor wie van voorspellingen en roddels houd wat betreft de switch 2 ;
https://youtu.be/JwMQiG9bc4c?si=I69KG-03TLQr4Vip
Nate staat erom bekend vaak juist te zijn en heeft vaak inside informatie die veel anderen niet heeft .
Nate staat erom bekend vaak juist te zijn en heeft vaak inside informatie die veel anderen niet heeft .
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Heb je geen samenvatting? Scheelt weer 1u45min + reclame.Cyberw00d schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:33:
Voor wie van voorspellingen en roddels houd wat betreft de switch 2 ;
Nahhh. Een nate podcast moet je beleven en horen 🤡 wel een voorspeling dat cod black ops 7 getoond gaat worden in de direct van februari dat vind ik zelf mooi om te horenmeesje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Heb je geen samenvatting? Scheelt weer 1u45min + reclame.
Ik ga niet de hele podcast samenvatten maar enkele highlights: Vermoedelijk komen pedition 33 en Metaphor Refantasio in 2026. Square Enix zou een port van FF16 overwegen. Meer Resident Evil remakes en Starfield. Focus op third party games.Iets lichter first-party jaar (voorspelling). Pokemon gen 10 aankondiging in februari. Hij denkt dat er een direct rond 5 februari volgt (maar te zien of dit klopt gezien we deze week al een Tomodachi Life direct krijgen). Verder een hoop voorspellingen/speculatiemeesje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Heb je geen samenvatting? Scheelt weer 1u45min + reclame.
Zo, ook klaar met Metroid Prime : Remastered. Zeker goede game, maar weet zo niet welke ik leuker vond. Vond het zoeken naar de artifacts iets te langdradig. Waarschiinlijk vloeken in de kerk: ik miste een beetje een fasttravel manier.
Van de Metroids die ik heb gespeeld blijft Dread mijn favoriet.
Van de Metroids die ik heb gespeeld blijft Dread mijn favoriet.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, dat stel ik op prijs!JackAvery schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:52:
[...]
Voor mij was het compleet omgekeerd. Breath of the Wild was de zeldzame game die me de magie van gamen als kind even terug deed beleven. Echt een game die je een keer in het decennium tegenkomt.
De wereld van het spel is eigenlijk het hoofdpersonage. De "leegte" zorgt voor natuurlijke pauzes en nodigt tegelijkertijd uit tot nieuwsgierigheid en ontdekken door slim gebruik van natuurlijke oriëntatiepunten. Dan blijkt dat er eigenlijk allerlei dingen te zien zijn.
Het helpt misschien als je het idee van "ik wil een missie doen" loslaat en de vrijheid omarmt... tenzij je echt nood hebt aan de structuur. Het is alvast niet de bedoeling dat je zoals in andere open world games een lijst van dingen om te doen gaat afvinken - al kan je als je wilt wel zo spelen. Sommige mensen zijn gewoon erg extrinsiek gemotiveerd en daar zal dit spel minder mee klikken.
Wat mij betreft hoeven we zeker niet terug naar de klassieke 3D Zelda structuur. Er is ergens waarschijnlijk wel een mooie middenweg tussen volledige open vrijheid en de vrij lineaire klassieke structuur, maar ik ben vooral blij dat Nintendo gewoon ons ons ding laat doen en ons handje niet vasthoudt in deze games.
Ik wil het hier niet te veel volschrijven over BOTW, maar er is ook een Het 'Legend of Zelda' topic topic. En als je enige probleem met het spel is dat het te "leeg" is dan is Tears of the Kingdom misschien wel je ding.
Van het weekend ben ik er voor het eerst weer aan toegekomen om even rustig een paar uur te spelen. Ik heb getracht om de vrijheid te omarmen, maar merkte al snel dat ik het toch leuker vond om een hoofdmissie te doen. Misschien ben ik te verwend met andere open world games waar ook van alles te doen en te beleven valt. Ik denk dat zij het voor mij gewoon wat beter doen dan Zelda. Best vreemd eigenlijk, want normaal geef ik niet zoveel om een verhaal en is het vooral de actie/puzzels wat mij zo aanspreekt. Ik denk dat dit gewoon niet mijn Zelda is.
Lijstjes afvinken is trouwens niets voor mij. Dat soort games speel ik weinig. Structuur is op zich wel fijn als het duidelijk maakt wat je ongeveer moet doen. Maar daar tussen wil ik wel gewoon de vrijheid hebben. Zoals bijvoorbeeld de 150 sterren die je kan verzamelen in Mario 64. Je weet dat er sterren te verzamelen zijn, maar je kan zelf de variatie bepalen.
TOTK past mij denk ik beter inderdaad. Ik wil die nog graag een kans geven. Maar voor nu ga ik even stoppen om het proberen leuk te vinden. Ik heb genoeg spellen in mijn backlog die mij wel meteen weten te interesseren. Misschien dat ik BOTW zo af en toe opstart voor de sfeer, meer zal het niet zijn vrees ik.
Heee wat tof die Zelda topic! Bedankt voor het delen, daarmee heb je mij blij gemaakt!!
Je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop! Mijn game momenten zijn ook schaars geworden. Kleinere games hebben nu ook mijn voorkeur. Meestal kijk ik er met plezier op terug als ik een game heb uitgespeeld. Ik speel liever 5 kleine games uit dan 1 grote.Transportman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:08:
[...]
Alles komt gewoon goed.
Gamen is heel breed, en je hoeft niet alle games leuk te vinden. BotW/TotK zijn heel anders dan de ouderwetse Zelda games, in BotW/TotK staat het ontdekken van de wereld centraal zonder dat je al te veel sturing krijgt waar je heen moet (je krijgt alleen suggesties en zeker de eerste keer is het goed die te volgen), de ouderwetse games waren meer lineair en was de wereld een stuk kleiner om in te ontdekken.
En ik snap het ook wel dat BotW/TotK niet voor iedereen is, een BotW/TotK kost al snel 100-200 uur om uit te spelen, dat werpt ook een zekere drempel op, voor mij is dat al gauw een paar maanden dat ik 1 game speel. Dan kan een game nog zo geweldig zijn, het werpt wel een drempel op. Ik kan me daarom ook prima vermaken met games van 15-20 uur, maar helaas lijkt de neiging steeds meer te zijn om alles maar groter te maken om de speeltijd op te hogen zonder dat het werkelijk veel toevoegt.
[...]
Alle hoge torens en shrines die je activeert kan je vanaf de map gebruiken voor fast travel. Je moet de eerste keer er nog steeds naartoe lopen/klimmen/zwemmen/paardrijden/zweven, maar daarna hoeft dat niet meer. En iedere belangrijke locatie heeft wel een of meerdere shrines in de buurt en de andere shrines liggen zo verspreid dat je op de meeste plaatsen in Hyrule snel kan komen.
Ah oké, daar was ik wel bekend mee. Het zit 'm bij mij in de weg ernaar toe. Daarna keer ik (tot nu toe) niet terug.
Klopt helemaalSeal64 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:50:
[...]
Merk op dat je ze wel moet activeren. Torens moet je beklimmen en activeren voor ze als teleportpunt werken (die blauwe print op de vloer van het bovenste platform licht dan op), en tempels moet je activeren (maar niet uitspelen). Ook daar licht die vloertekening dan op. Alleen maar ontdekken is niet genoeg![]()
Dit wordt overigens in de tutorial op The Great Plateau uitgelegd - daar wordt je ook gevraagd naar de top van de toren te teleporten.
Bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!!
Die op de Gameboy heb ik een paar weken geleden nog uitgespeeldquirinus schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:44:
[...]
Deze 45 jarige is ook net begonnen aan BOTW, ongeveer 30 jaar na men laatste Zelda op Gameboy.
Máár wat vind je van BOTW?
30 fps helaas.JackAvery schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:46:
En over third party games gesproken: de Yakuza Kiwami 3 port is ook best indrukwekkend.
[YouTube: Yakuza 3 Kiwami Demo Nintendo Switch 2 vs PS5 Graphics Comparison]
Liever stabiel 30 dan variërend in de 40 imo. Ziet er goed uit!
Ik ga in dit geval toch voor de PS5 versie.... en met een sale haal ik hem dan nog weleens voor de Switch.
Je moet ergens inboeten he, Switch 2 verbruikt 1/10de van een PS5. Ik vermoed dat we steeds vaker devs gaan zien die ervoor kiezen de framerate en de resolutie te verlagen en de grafische instellingen verder zo gelijkaardig mogelijk proberen houden.
Ik zit enorm te twijfelen om de super mario galaxy 1 en 2 bundel te kopen, opzich is die op het moment mooi in de aanbieding bij bol.com en heb nog een cadeau kaart liggen..
Lekker doen! Aangeschaft hier paar weken terug, vind het erg leuk!SyraW85 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 06:48:
Ik zit enorm te twijfelen om de super mario galaxy 1 en 2 bundel te kopen, opzich is die op het moment mooi in de aanbieding bij bol.com en heb nog een cadeau kaart liggen..
Geen switch 2 update beschikbaar(volgens mij) en of we het nog echt wel leuk gaan vinden.Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:02:
En hoezo twijfel je dan?
Er is wel een Switch 2 update. Dat wil zeggen, niet los downloadbaar in de shop. Maar de graphics en framerate zijn als je hem op de Switch 2 speelt toch zeker verbeterd t.o.v. de Switch 1 versie. Hoef je niks voor te doen, wordt gedownload zodra je het kaartje in je Switch 2 steekt.SyraW85 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:32:
[...]
Geen switch 2 update beschikbaar(volgens mij) en of we het nog echt wel leuk gaan vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Esumontere op 27-01-2026 07:49 ]
Nooit de kans gehad om Mario Galaxy 2 te spelen op de Wii. Nu wel opgepakt op de Switch 2 en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Gisteren de 120 sterren gehaald, nu verder met de overige sterren en ik zit inmiddels alweer op 133. Het speelt erg lekker weg (naar mijn idee zelfs iets beter dan de eerste Galaxy), maar ik vindt het vooral leuk dat je niet dezelfde sterren nogmaals hoeft te halen na de 120 om verder te kunnen. Ik vermaak me er nog wel een tijdje mee. Daarna door naar Donkey Kong Bananza.
Latin capital letter y with diaeresis
Ik ben ook met 1 bezig op de Switch2, vind het ook wel leuk. Maar ook wel irritant hele tijd dat rondjes geloop over die kleine wereldenSleehond schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:29:
[...]
Lekker doen! Aangeschaft hier paar weken terug, vind het erg leuk!
Irritant misschien niet perse goed gezegd, maar wel dat ik naar een paar levels spelen het even genoeg vind.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle Switch 2 zaken, dus misschien is het domme of onmogelijk vraag….
Maar ik vroeg mij af of er iets te zeggen valt over de impact van de huidige geheugen situatie op de prijs van de Switch 2 komende maanden. Als in, is er bekend of Nintendo lange contracten heeft? Of zijn er bepaalde signalen vanuit Nintendo zelf? Of valt hier überhaupt niets zinnigs over te zeggen?
Mijn zoon is aan het sparen voor een Switch 2, en ik zag hem nu voor €466 met World in de pricewatch. Ik zat te denken hem nu alvast te kopen (ik denk dat hij over +- 1 jaar genoeg gespaard heeft), om te voorkomen dat hij straks aanzienlijk duurder is.
Maar misschien is dit onzin / fomo?
Maar ik vroeg mij af of er iets te zeggen valt over de impact van de huidige geheugen situatie op de prijs van de Switch 2 komende maanden. Als in, is er bekend of Nintendo lange contracten heeft? Of zijn er bepaalde signalen vanuit Nintendo zelf? Of valt hier überhaupt niets zinnigs over te zeggen?
Mijn zoon is aan het sparen voor een Switch 2, en ik zag hem nu voor €466 met World in de pricewatch. Ik zat te denken hem nu alvast te kopen (ik denk dat hij over +- 1 jaar genoeg gespaard heeft), om te voorkomen dat hij straks aanzienlijk duurder is.
Het enige wat zeker is, is dat de MK World bundel er uit gaat. Wat prijzen van consoles gaat doen is en blijft speculeren. Als morgen de AI bubbel knapt, dan zullen de prijzen van geheugen dalen, maar je hebt geen idee of dat gaat gebeuren.menne schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:55:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle Switch 2 zaken, dus misschien is het domme of onmogelijk vraag….
Ach joh zo blijft er altijd wel iets over om te panikeren… misschien word die een paar tientjes duurder misschien wel niet … koop hem lekker voor je zoon alvast kan die beginnen met gamen .menne schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:55:
Win/win ; hij blij en jij een “zorg” minder
Edit ; ik denk niet dat iemand die geen insider is weet als er contracten of wat dan ook lopen en wij als gebruikers moeten ons daar niet eens mee bezig houden 🫠
[ Voor 7% gewijzigd door Cyberw00d op 27-01-2026 09:03 ]
Oh dat wist ik niet, dat veranderd natuurlijk wel wat. Dan gaan we hem gewoon aanschaffenEsumontere schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:48:
[...]
Er is wel een Switch 2 update. Dat wil zeggen, niet los downloadbaar in de shop. Maar de graphics en framerate zijn als je hem op de Switch 2 speelt toch zeker verbeterd t.o.v. de Switch 1 versie. Hoef je niks voor te doen, wordt gedownload zodra je het kaartje in je Switch 2 steekt.
Ik heb hem gekocht maar vind hem door de motion control niet zo lekker wegspelen.
FF7 remake vandaag gekocht. 
Op Nintendo.nl staat een interview met de co-director.
Op Nintendo.nl staat een interview met de co-director.
[ Voor 54% gewijzigd door jori040 op 27-01-2026 15:28 ]
Virtual Boy games trailer welke dit jaar uitkomen.
Inclusief 2 games die nooit zijn uitgegeven. Zero Racers en D Hopper.
En... je kan de kleuren aanpassen. Moet je wel even het lensfilter verwijderen.
[ Voor 14% gewijzigd door RollieBollie op 27-01-2026 15:11 ]
Maar niet op 17 februari...RollieBollie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:10:
En... je kan de kleuren aanpassen.
Dat is niet heel erg, toch? Ook alleen als je de VB-accessoire hebt en niet de kartonnen variant.Moet je wel even het lensfilter verwijderen.
Zou leuk zijn als ze ook anaglyf ondersteunen, ik wil gewoon redelijk relaxt kunnen kijken in plaats van krampachtig staren in een stuk plastic.RollieBollie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:10:
Virtual Boy games trailer welke dit jaar uitkomen.
[YouTube: Virtual Boy – Nintendo Classics – Overview Trailer]
Anaglyf is nou niet echt comfortabel te noemen.hcQd schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:23:
Zou leuk zijn als ze ook anaglyf ondersteunen
Bij gebrek aan beter gebruik ik het wel eens...
:strip_exif()/f/image/utSbreKTFmxzww5mQqBACBcI.png?f=user_large)
...maar fijn is het niet.
voor diegene die de kleine lettertjes niet lezen op de usa pagina...
1) Virtual boy games zijn enkel beschikbaar in USA + Canada
/f/image/kcOPh4GJlrt1S1txPjGYs2Zt.png?f=fotoalbum_large)
2) Plastieken of cardboard virtual boy aankoop is required in samenhang met NSO + Expansion pack.
/f/image/rmdC1yoddeqnPp7pcAVs3Eoh.png?f=fotoalbum_large)
ze gaan waarschijnlijk de emulator enkel de 2 beelden voor elk oog laten zien en geen optie maken waarbij de 2 beelden voor elk oog herleid worden tot 1 normaal beeld anders zien ik niet in hoe ze willen controleren of je de devices hebt
allemaal info terug te vinden op de amerikaanse pagina hierover https://www.nintendo.com/...ch-online-expansion-pack/
1) Virtual boy games zijn enkel beschikbaar in USA + Canada
/f/image/kcOPh4GJlrt1S1txPjGYs2Zt.png?f=fotoalbum_large)
2) Plastieken of cardboard virtual boy aankoop is required in samenhang met NSO + Expansion pack.
/f/image/rmdC1yoddeqnPp7pcAVs3Eoh.png?f=fotoalbum_large)
ze gaan waarschijnlijk de emulator enkel de 2 beelden voor elk oog laten zien en geen optie maken waarbij de 2 beelden voor elk oog herleid worden tot 1 normaal beeld anders zien ik niet in hoe ze willen controleren of je de devices hebt
allemaal info terug te vinden op de amerikaanse pagina hierover https://www.nintendo.com/...ch-online-expansion-pack/
[ Voor 8% gewijzigd door joyrider3774 op 27-01-2026 19:09 ]
@joyrider3774 Geen idee waarom dat op de Amerikaanse site staat, maar Virtual Boy komt hier ook gewoon beschikbaar op 17 februari.
@hcQd ok dat is goed nieuws dan, ik had enkel de amerikaanse pagina bekeken en zag dat daar dan opstaan wat heel wat twijfel veroorzaakte bij sommige mensen
@joyrider3774 Hier is de Nintendo UK trailer voor de Virtual Boy Nintendo Classics, die duidelijk toont dat Europa gewoon dezelfde games krijgt
Geen zorgen dus.
En stiekem denk ik dat je dat accessoire gewoon na gaat kunnen bouwen.
En stiekem denk ik dat je dat accessoire gewoon na gaat kunnen bouwen.
Wat meer nieuws:
Die Grid Legends port ziet er heel degelijk uit.OPS:Prism Peak komt uit op 26 maartKirby Air Riders heeft een grote 1.3.0 update gekregen - patch notes. Onder andere GameShare wordt nu ondersteund, een nieuwe game mode werd toegevoegd etc.
Ook Splatoon 3 krijgt een versie 11.0.0 update met een aantal nieuwe mechanics en aanpassingen aan de multiplayer balans. Meer info.
Oh, en voor zij die op meer informatie over Orbitals (trailer) wachten... het spel zal in de eerste Nintendo Direct van het jaar te zien zijn.
Die Grid Legends port ziet er heel degelijk uit.OPS:Prism Peak komt uit op 26 maartKirby Air Riders heeft een grote 1.3.0 update gekregen - patch notes. Onder andere GameShare wordt nu ondersteund, een nieuwe game mode werd toegevoegd etc.
Ook Splatoon 3 krijgt een versie 11.0.0 update met een aantal nieuwe mechanics en aanpassingen aan de multiplayer balans. Meer info.
Oh, en voor zij die op meer informatie over Orbitals (trailer) wachten... het spel zal in de eerste Nintendo Direct van het jaar te zien zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 27-01-2026 21:13 ]
Lichtsensor:(2:40)joyrider3774 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:07:
anders zien ik niet in hoe ze willen controleren of je de devices hebt
De Virtual Boy NSO app zal niets bijzonders zijn vergeleken met de bestaande VR-titels.
Ik twijfel om er een te bestellen, omdat het in de toekomst nog wel eens lastig zou kunnen worden.
Wat me tegenhoudt is dat ik op een echte VB gespeeld heb en het eigenlijk niet geweldig vond. De library vind ik ook niet zo boeiend, ik zou de games kunnen emuleren met een 3ds, was dat ook van plan, maar nooit van gekomen want, zie library...dus ja alleen maar voor de FoMo?
Nah denk dat het goed is.
Maar veel plezier gewenst voor degene die hem wel halen, en ondanks bovenstaande benieuwd naar de ervaringen!
Wat me tegenhoudt is dat ik op een echte VB gespeeld heb en het eigenlijk niet geweldig vond. De library vind ik ook niet zo boeiend, ik zou de games kunnen emuleren met een 3ds, was dat ook van plan, maar nooit van gekomen want, zie library...dus ja alleen maar voor de FoMo?
Maar veel plezier gewenst voor degene die hem wel halen, en ondanks bovenstaande benieuwd naar de ervaringen!
10 second ninja DONE
Ik heb zelf een werkende VB compleet in doos maar helaas niet alle games. Die zijn ook niet te betalen, dus voor mij is dit wel leuk.Sagat schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:09:
Ik twijfel om er een te bestellen, omdat het in de toekomst nog wel eens lastig zou kunnen worden.
Tsja laten we zeggen dat er opties zijn, in situaties waar oude games niet te vinden en/of betalen zijn is dat een acceptabel voor mij. Helemaal als je dan ook nog eens een abbo hebt. Ben wel benieuwd of het gaat aanslaan en we hier wat ervaringen gaan lezen.Cyrax0508 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:24:
[...]
Ik heb zelf een werkende VB compleet in doos maar helaas niet alle games. Die zijn ook niet te betalen, dus voor mij is dit wel leuk.
10 second ninja DONE
Yep. Ik heb ook een werkende VB met een stuk of 10 a 15 games. En een US powercable, maar helaas geen powerconverter daarvoor.Cyrax0508 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:24:
[...]
Ik heb zelf een werkende VB compleet in doos maar helaas niet alle games. Die zijn ook niet te betalen, dus voor mij is dit wel leuk.
Nu wachten op de VB accesoire.
Ik heb hem besteld puur als collectible, een showroom item.Sagat schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:09:
Hoef het ook niet perse te spelen.
FF7 Remake:Ben nu al een stuk voorbij de demo content.Dit is is de beste third-party game die ik op een Switch systeem gespeeld heb.
Na NieR:Automata laat Squa-Enix opnieuw zien dat zij een indrukwekkende versie van hun games naar de Switch kunnen brengen.
Vind FF7 zelfs meer geslaagd dan Cyberpunk2077.Ik vind Cybepunk2077 op de console namelijk minder vriendelijk [te PC achtig]
Na NieR:Automata laat Squa-Enix opnieuw zien dat zij een indrukwekkende versie van hun games naar de Switch kunnen brengen.
Vind FF7 zelfs meer geslaagd dan Cyberpunk2077.Ik vind Cybepunk2077 op de console namelijk minder vriendelijk [te PC achtig]
Er is nog niks officieels maar het klinkt alsof men niet lang gaat moeten wachten op FF7 Rebirth en deze dit jaar nog volgt. Mogelijk zelfs deze zomer.jori040 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:18:
FF7 Remake:Ben nu al een stuk voorbij de demo content.Dit is is de beste third-party game die ik op een Switch systeem gespeeld heb.
Als de Switch 2 nou eens een achievementsysteem zou hebben zou ik games als FF7:R1 (ook) kopen op de Switch 2. Nu speel ik dat soort games liever op de PS5, Series X of PC.
[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 28-01-2026 18:58 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Die co-director heeft idd duidelijk gemaakt dat het gaat komen.In Rebirth gaan ze net weer een stap verder met de combat mechanics.[heb deze op PS5 gespeeld]JackAvery schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:48:
[...]
Er is nog niks officieels maar het klinkt alsof men niet lang gaat moeten wachten op FF7 Rebirth en deze dit jaar nog volgt. Mogelijk zelfs deze zomer.
Ik zal je zeggen dat 30fps me hier niets in de weg zit.Was daar namelijk nog het meest bang voor.
Gezien de switch 2 mijn favo platform is wil ik alle vette game hier het liefst op spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 28-01-2026 19:01 ]
Ook Digital Foundry heeft zich aan Grid Legends gewaagd en zag dat het goed was:
Video bevat o.a. ook tabelletjes met de verschillen tussen de 6 modussen die het spel aanbiedt. Interessant genoeg wordt er geen DLSS gebruikt. Digital Foundry concluderen achteraf niet alleen dat het een zeer degelijke arcade racer is, maar dat Forza Horizon 6 op Switch 2 ook mogelijk moet zijn.
Ander nieuws: The Disney Afternoon Collection komt naar Switch platformen op 26 februari. Het was erg vreemd dat ze Switch origineel hadden overgeslagen gezien het doelpubliek (o.a. nostalgie en kinderen
). Deze is het waard voor Ducktales! En bevat nog 7 andere games
Nieuw tegenover de vorige release is de toevoeging van twee SNES games: Bonkers en Goof Troop.
Verder is er een nieuwe Fatal Frame II remake trailer:
Het spel doet trouwens ook een kleine samenwerking met Silent Hill F in de vorm van een alternatief kostuum voor de protagoniste.
Video bevat o.a. ook tabelletjes met de verschillen tussen de 6 modussen die het spel aanbiedt. Interessant genoeg wordt er geen DLSS gebruikt. Digital Foundry concluderen achteraf niet alleen dat het een zeer degelijke arcade racer is, maar dat Forza Horizon 6 op Switch 2 ook mogelijk moet zijn.
Ander nieuws: The Disney Afternoon Collection komt naar Switch platformen op 26 februari. Het was erg vreemd dat ze Switch origineel hadden overgeslagen gezien het doelpubliek (o.a. nostalgie en kinderen
Verder is er een nieuwe Fatal Frame II remake trailer:
Het spel doet trouwens ook een kleine samenwerking met Silent Hill F in de vorm van een alternatief kostuum voor de protagoniste.
Begrijpelijk. Voor mij is het omgekeerd, ik vind achievement pop-ups meestal afleidend en ben ergens blij dat ze er niet zijn.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:58:
Als de Switch 2 nou eens een achievementsysteem zou hebben zou ik games als FF7:R1 (ook) kopen op de Switch 2. Nu speel ik dat soort games liever op de PS5, Series X of PC.
[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 28-01-2026 19:28 ]
Ik wens juist dat het weg blijft.Speel games van A tot Z maar om dingen puur te moeten doen voor wat achievements nou nee.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:58:
Los van dat vind ik een Japanse Square-Enix game heel fijn op een Nintendo platform.
Maar ik heb de game al op de PS5 en PC gespeeld. Geen reden om hem opnieuw op de Switch 2 te halen. Als Nintendo nou eens achievements zou implementeren heb ik een nieuwe reden. Maar dat doen ze niet. Dus voor mij zijn alle 3rd party games die later uitkomen op de Switch 2 al niet interessant meer.jori040 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Ik wens juist dat het weg blijft.Speel games van A tot Z maar om dingen puur te moeten doen voor wat achievements nou nee.
Los van dat vind ik een Japanse Square-Enix game heel fijn op een Nintendo platform.
Ik snap dat er een pro en anti achievement kamp is. Nintendo kan het ook implementeren en de opties geven om het te muten (zoals op de PS5), dan ga je het nooit tegenkomen. Of achievements op zijn Nintendo's, zoals de Journal app op de 3DS. Of zoals een stickerboek in Super Mario 3D World. Of zoals StreetPass puzzelstukjes. 1000 manieren te bedenken die niet te schreeuwerig hoeven te zijn.
Maar als er een systemwide achievementsysteem zou zijn, wordt het dan ook verplicht dat elk nieuw spel achievements moet ondersteunen? Want voor sommige type spellen zijn achievements pure onzin.
In mijn ervaring (pro achievement persoon) heeft elke game baat bij achieevementsRayNbow schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:12:
Maar als er een systemwide achievementsysteem zou zijn, wordt het dan ook verplicht dat elk nieuw spel achievements moet ondersteunen? Want voor sommige type spellen zijn achievements pure onzin.
Suf. Dispatch schijnt gecensureerd te zijn. Eens kijken of m’n preorder te annuleren is.
Vage bende. Cyberpunk kon toch ook gewoon.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik snap ook niet dat mensen hier lekker op gaan ..jori040 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Ik wens juist dat het weg blijft.Speel games van A tot Z maar om dingen puur te moeten doen voor wat achievements nou nee.
Ik speel gewoon een game en klaar.
Maargoed niemand is gelukkig hetzelfde en anderen mogen dat natuurlijk wel willen.
Als ze het brengen vind ik het prima maar zou er niks mee doen zelf
Heb je nooit puzzelstukjes verzameld met StreetPass? Of voetbalplaatjes?Cyberw00d schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:40:
[...]
Ik snap ook niet dat mensen hier lekker op gaan ..
Ik speel gewoon een game en klaar.
Maargoed niemand is gelukkig hetzelfde en anderen mogen dat natuurlijk wel willen.
Als ze het brengen vind ik het prima maar zou er niks mee doen zelf
Pokémon en Dragonball z kaarten en dat doe ik ook niet meer ( helaas misschien aangezien er leuke handel in zit )Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:53:
[...]
Heb je nooit puzzelstukjes verzameld met StreetPass? Of voetbalplaatjes?
Op een andere noot ;
https://gameliner.nl/nieu...t-uit-op-5-februari/52907
Ik hoop oprecht dat het niet zo vage cross gen direct word . Gewoon puur en alleen focus op switch 2 .
Na 8/9 jaar switch 1 leeg zuigen moeten ze nu echt een keer verder en niet half in de wedstrijd staan .
We gaan het zien !
Ik zie dat ik in de herhaling val met de reacties die al gegeven zijn. Moet echt wegblijven. Wen er maar aan dat er eens geen suffe achievements zijnMog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:58:
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.L23 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:15:
[...]
Ik zie dat ik in de herhaling val met de reacties die al gegeven zijn. Moet echt wegblijven. Wen er maar aan dat er eens geen suffe achievements zijnZijn ook altijd vage discussies waarom het wel een goed idee is terwijl de meeste games gewoon in-game achievements hebben.
Bron? Ik kom niet verder dat alleen de cover art in amerika gecensureerd is.matthijst schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:17:
Suf. Dispatch schijnt gecensureerd te zijn. Eens kijken of m’n preorder te annuleren is.
en gevonden:
https://nintendoeverythin...endo-switch-2-and-switch/
Had hem net gisteren al gekocht zodat ik morgen zsm kon spelen.
hopelijk is de voice acting net gecensureerd en alleen wat tepels. Dan kan ik er mee leven.
[ Voor 29% gewijzigd door TomBraamhaar op 28-01-2026 21:55 ]
Grappig dat ik In-game achievements dan wel weer beter kan hebben.Zeker in een vorm zoals het genoemde stickerboek.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.
Wat iemand anders wel of niet haalt in een game interesseert me net te weinig.Ik wens wel iedereen een fijne game ervaring.
Waarom zijn in-game achievements fake? Ik begrijp ook niet goed waarom het zo belangrijk voor je is dat anderen kunnen zien dat je goed in lijstjes afwerken bent, maar dat is inderdaad de reden waarom in-game achievements kennelijk niet voldoende zijn. Prima hoor, maar de discussies komen altijd met argumenten dat als men geen achievements wil zien dat er dan de optie zou kunnen zijn om het te verbergen. Het is bij Nintendo eens een keer andersom, geen system achievements en de optie om daar aan te wennen of de games op een ander platform te kopen die het wel heeft.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Het gaat me dus specifiek om een standaard die voor alle games geldt en die te bekijken is door vrienden. In-game achievements zijn fake en geven mij niet de motivatie om alle korok zaadjes of sterren of bananen te vinden.
Ik vond destijds de system achievements bij de Xbox 360 ook een leuke bezigheid, maar was er jaren later klaar mee doordat het niet bij elke game past of niet goed uitgewerkt is. In-game achievements kan ik mij afhankelijk van de game prima mee vermaken. Laatst ook de meeste achievements behaald van Hollow Knight Silksong. Mocht iemand dan geinteresseerd zijn hoe ik Silksong ervaren heb kan ik het ze altijd vertellen tijdens een gezellig kopje koffie.
Motivatie om die Korok zaadjes te verzamelen heb ik nooit begrepen, kennelijk krijg je er een gouden drol voor
Final Fantasy VII Remake deel 3 draait op Unreal 4 en titel al bekend https://gameliner.nl/nieu...-en-titel-al-bekend/52873
En daarom praat de co-director natuurlijk als over een Switch 2 versie.De bestandsgrootte van Part 2 & 3 zal pas echt een uitdaging gaan worden.
En daarom praat de co-director natuurlijk als over een Switch 2 versie.De bestandsgrootte van Part 2 & 3 zal pas echt een uitdaging gaan worden.
En iets als een kinetic novel dan?Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:15:
[...]
In mijn ervaring (pro achievement persoon) heeft elke game baat bij achieevements
Ik heb nog niet alles goed doorgenomen, maar mogelijk lijkt Dispatch PS5 in Japan ook gecensureerd te zijn. Het kan dus zijn dat men niet de moeite wilde nemen om voor de Switch meerdere SKU's te maken en besloten hebben om een enkele Switch SKU te maken die in alle regio's gecensureerd is.matthijst schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:17:
Suf. Want ze hebben schijnbaar al een instelling in andere versies.
Hopelijk passen ze het nog aan.
Hopelijk passen ze het nog aan.
Haters everywhere but I don’t really care
[playeressence] Nintendo Switch 2 BIG Resident Evil Remakes Incoming!Ondanks dat genoemde games nog niet officieel zijn bevestigd lijkt het er sterk op dat die wel zeker gaan komen.Ik zou bv niet weten waarom RE Village wel naar de Switch 2 komt en RE4 remake niet.
Vermoed dat het op third-party gebied wel goed gaat zitten dit jaar.
Vermoed dat het op third-party gebied wel goed gaat zitten dit jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 09:18 ]
Ik vind achievements juist fake en ik heb daar echt 0 motivatie voor. ik verzamel liever dingen in-game maar dat doe ik alleen bij games waarbij ik dat leuk vind om te doen. Bij een Donkey Kong Tropical Freeze laat ik geen lettertje of puzzelstukje ongemoeid, maar bij een Zelda ga ik echt niet alle Korok zaadjes verzamelen.Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:34:
[...]
:strip_exif()/f/image/wgjhoa5pnURgxLDh70lGMA73.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit nu een paar uur in ff7 ( ch.4 ) en probeer de game echt te waarderen en bij vlagen doe ik dat ook als het lekker knokken is . Maar ik vind de slome gameplay en wel erg veel verhaal niet zo mijn ding . Zier er prachtig uit verder maar in de toekomst schaf ik geen Final fantasy game meer aan , niet helemaal mijn ding
Heb je geen band met die personages dan ?Cyberw00d schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:40:
[Afbeelding]
Zit nu een paar uur in ff7 ( ch.4 ) en probeer de game echt te waarderen en bij vlagen doe ik dat ook als het lekker knokken is . Maar ik vind de slome gameplay en wel erg veel verhaal niet zo mijn ding . Zier er prachtig uit verder maar in de toekomst schaf ik geen Final fantasy game meer aan , niet helemaal mijn ding
Die zijn namelijk zo goed geschreven.De balans tussen actie en verhaal vind ik hier juist heel sterk.
Als je verder bent dan kan je ook lekker los gaan met de Materia mechaniek.
Zo jammer dat je er niet van kan genieten.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 29-01-2026 09:57 ]
Nieuwe Direct op 5 feb ?: https://n1up.nl/news/geru...t-in-week-van-5-februari/
Dat zou dan op een donderdag zijn.
First-Party:Er zijn wat aangekondigde games die een vaste datum moeten krijgen.Denk aan Fire Emblem & Yoshi.
Third-Party:Mooi moment om nog even te melden dat er in feb drie Resident Evil games aankomen.
Dat zou dan op een donderdag zijn.
First-Party:Er zijn wat aangekondigde games die een vaste datum moeten krijgen.Denk aan Fire Emblem & Yoshi.
Third-Party:Mooi moment om nog even te melden dat er in feb drie Resident Evil games aankomen.
Tomodachi Life direct is bezig 
Edit: te koop vanaf 16 april.
Edit: te koop vanaf 16 april.
[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 29-01-2026 20:40 ]
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4