Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Interessant!

Kortgezegd is 80 of 90 euro voor een game dus niet de benchmark standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:47:
[...]

Wat was de Switch OLED nog waard?

Ik vind het meer geen goede keus omdat je eerst verkoopt en daarna advies vraagt :P Wat je vraagt is verder persoonlijk, maar lijkt me voornamelijk handig dat je de overstap goed voorbereid (savedata, speeluren etc.). Geen idee of je daarin een goede keuze hebt gemaakt.
€275 voor de OLED met 2 extra joy cons :-) Geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21
Thalaron schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:34:
Oh ja.. Nintendo pre-order niet beschikbaar hier want: geen online abonnement 🥲😅

Nou ja.. met al het geklaag over de hoge prijzen, verwacht ik minder problemen met beschikbaarheid. Eigenlijk pas rond september “nodig”.
Eerder instappen heeft zowel voor als nadelen want ongetwijfeld komt er binnen 2-3 jaar weer een verbeterde Switch 2 versie aan zoals bij alle Nintendo producten. Als die weer rond de 600+ euro gaat kosten sla ik over terwijl ik nu gewoon een pre-order heb staan maar misschien vallen de verkopen wel tegen dat ze de prijs tegen die tijd flink verlagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:34:
[...]

Interessant!

Kortgezegd is 80 of 90 euro voor een game dus niet de benchmark standaard.
Ik vind de verklaring best logisch. Games als Mario Kart en Grand Theft Auto kosten veel geld om te maken, maar zijn ook langer houdbaar. Maar waarom vertellen ze dit ons niet? Nu is iedereen bang dat alle games €90 gaan kosten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:41:
[...]

Ik vind de verklaring best logisch. Games als Mario Kart en Grand Theft Auto kosten veel geld om te maken, maar zijn ook langer houdbaar. Maar waarom vertellen ze dit ons niet? Nu is iedereen bang dat alle games €90 gaan kosten.
Dit zeggen ze ook deels vanwege de ontstane ophef nu. Uiteindelijk kan Nintendo gewoon al jarenlang zelf de prijzen betalen, dus ook symbolisch voor 5 euro. Doen ze alleen niet ;) al krijg ik nu wel de verwachting dat 'goedkopere' games ten opzichte van Mario Kart zoals Donkey Kong dan minder van kwaliteit zijn of minder lang qua speeluren, dat moet je als uitgever ook niet willen.... Dan is èèn prijs als standaard wel gewoon duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over de prijsstelling heeft Nintendo inderdaad de communicatie redelijk misgeslagen.

Eén vraag is natuurlijk wel hoe groot de variabiliteit van hun prijsstelling gaat zijn. Op Switch zagen we voor first-party games prijzen tussen de 70 (Smash, Tears of the Kingdom) en 40 euro (Metroid Prime, Captain Toad,..) voor fysieke games. Digitaal had je ook bvb. Snipperclips aan 20 euro.

Van die prijzen kan bij de retailer natuurlijk nog wat af. Ik heb bvb. gemiddeld zo'n 40 euro per first-party game betaald voor mijn huidige Switch verzameling. Je ziet dat sommige retailers nu ook al veel scherper zijn in hun Switch 2 gamesprijzen.

Maar wordt het deze generatie tussen de 90 en 60 euro fysiek voor Europa? Tussen 90 en 40? Dit is nog af te wachten. Ik denk alvast dat de paniek over de MKW prijs wat voorbarig is.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 08-04-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:41:
[...]

Anderzijds zou ik stellen dat een game waarvan de voorganger 67+ miljoen keer verkocht is, geen hoge verkoopprijs nodig heeft.

GTA6 zal dan misschien wel €100 gaan kosten straks, maar die kost na 5 jaar itt Nintendo spellen niet nog altijd €100. Een (groot) deel van het probleem bij Nintendo is dus dat de games praktisch nooit minder geld gaan kosten.

Ik meen te hebben gezien dat Breath of the Wild max. Iets van 33% korting heeft gehad in de levensloop van de game… en dat was een cross-platform game. Dat zou betekenen dat een game van Nintendo die nu €90 kost, ten minste €60 zal kosten over 5-8 jaar. Dat terwijl GTA6 tegen die tijd waarschijnlijk wel een aantal keren in de budgetbak heeft gelegen voor zeg €15-30 en de standaard prijs €40-50 zal zijn.

@Deezers ik begrijp natuurlijk dat wanneer je 2-3 jaar wacht, je mogelijk een betere versie kunt halen. Maar de Switch is IMHO toch echt wel op wat snelheid/ hardware betreft. Daarbij is 2-3 jaar een flinke tijd. 3 jaar geleden was er nog geen oorlog gestart door Rusland en hadden we nog goede hoop dat Trump niet opnieuw gekozen zou worden. Wie weet hoe de wereld(economie) er over 2-3 jaar uitziet. Nee… ik verkoop de Switch2 tzt wel als een eventuele upgrade de moeite zal blijken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 08-04-2025 09:00 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:52:
[...]

Anderzijds zou ik stellen dat een game waarvan de voorganger 67+ miljoen keer verkocht is, geen hoge verkoopprijs nodig heeft.

GTA6 zal dan misschien wel €100 gaan kosten straks, maar die kost na 5 jaar itt Nintendo spellen niet nog altijd €100. Een (groot) deel van het probleem bij Nintendo is dus dat de games praktisch nooit minder geld gaan kosten.

Ik meen te hebben gezien dat Breath of the Wild max. Iets van 33% korting heeft gehad in de levensloop van de game… en dat was een cross-platform game. Dat zou betekenen dat een game van Nintendo die nu €90 kost, ten minste €60 zal kosten over 5-8 jaar. Dat terwijl GTA6 tegen die tijd waarschijnlijk wel een aantal keren in de budgetbak heeft gelegen voor zeg €15-30 en de standaard prijs €40-50 zal zijn.
Nintendo gaat niet van basisfilosofie veranderen over de inherente waarde van hun games. In zekere zin kan ik hun daar ook in volgen vanuit bedrijfsperspectief: Waarom zou je 60-70% korting geven op een product dat niet slechter wordt? Waarom zou je die 30% marge "weggooien" als mensen het willen spelen en die bereid zijn om een hogere prijs te betalen?

Verder: waarom is het relevant dat een game "cross-platform is? Verandert dit de kwaliteit van het spel?

Ik zou eerder argumenteren dat de strategie van veel andere uitgevers fundamenteel mensen vertelt om games pas op een later moment te kopen aan een lagere prijs. Dit verlaagt inherent de door de consument gepercipieerde waarde van het product. Ze rekenen er op dat een hoger verkoopvolume aan lagere prijs hun uiteindelijk op lange termijn meer zal opleveren.

Specifiek wat Mario Kart betreft: Nintendo heeft het nu over een "tijdelijke bundel" voor de lancering. Hierbij waarderen ze MKW op 40 euro bovenop de prijs van de console. Je kan er geld op inzetten dat we die bundel in 2026 terug gaan zien rond de kerstperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Thalaron schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:52:
[...]

Ik waardeer dit enorm aan Nintendo. Daarom koop ik alles fysiek. Want ik weet dat ik de games voor een redelijke prijs weer kan verkopen. Bij Ubisoft koop ik nooit games op de releasedatum, want 3 maanden wachten en de meest recente Assassin's Creed is €40, een jaar wachten en de game is €15. Waarom zou ik Ubisoft games nog op de releasedatum halen? Ik snap die filosofie van Ubisoft niet. Als je een goede game maakt, is deze toch voor altijd goed? Waarom moet een game in prijs omlaag? Apple doet hetzelfde met hardware. Het is bizar wat je nog krijgt voor een 4 jaar oude iMac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Farabi schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:10:
ik hoop dat de serververbinding stuk sneller gaat als voorheen. duurde wel erg lang om een spel van 5GB binnen te halen. bekabeld hielp ook niets.
Inderdaad, updates van Fortnite downloaden was een drama. Hopelijk hebben ze ook roaming tussen AP's verbeterd. Ik heb thuis 2 AP's, een beneden en een op zolder, maar als mijn zoontje op zolder met de switch had gezeten en dan weer naar beneden ging dan bleef de Switch op de zolder AP hangen. Alleen met schakelen naar airplane mode en terug verhielp dat.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@JackAvery en @Mog ik zeg ook nergens dat het wel of niet terecht is dat Nintendo hun games niet in de grabbelton gooit. En met cross-platform bedoelde ik meer dat het een launchgame was die zelfs niet eens volledig op de nieuwe hardware was gebaseerd.

Punt blijft dat er een flink verschil zit tussen een prijskaartje van €90 voor een Nintendo 1st party game en straks GTA6 voor €100. Bij GTA6 kan je wat geduld hebben en de game nieuw kopen voor minder. Bij Nintendo kan dat (vrijwel) niet.

Is dat erg? Voor mij persoonlijk boeit het niet. Maar gaat dat op voor het overgrote deel van de potentiële klanten?

Ik hoop oprecht dat dit niet een te hoge drempel geeft overigens. Ik krijg namelijk een redelijk WiiU gevoel bij de Switch2. Niet exact dat gevoel, ik voel namelijk de nood/ wens deze nieuwe console te halen. Mijn vrouw ziet die noodzaak echter niet. Hogere prijzen voor games helpen daar niet bij.

Maar goed.. we zullen het gaan meemaken :)

Ps: Ik ben nu bezig min Switch games (deels) te verkopen. Gezien men meer richting downloads gaat, en ik het veel fijner vindt alles digitaal direct beschikbaar te hebben (zoals op de PS5 en XSX) dacht ik.. ik slik die bittere pil maar even. Bitter als in: verkoop fysieke Zelda TotK voor €45 en dan straks de Switch 2 versie digitaal kopen. Dit om even te laten zien dat het mij persoonlijk een worst zal wezen dat Nintendo meer vraagt. Het gaat mij (grotendeels) om was het gros van het klantenbestand zal doen wat uiteindelijk het succes van de Switch 2 zal bepalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 08-04-2025 09:26 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja fair enough @Thalaron :) Ik vind dat het qua kortingen op Switch first-party games best meeviel als je wat moeite doet.

Het lijkt me nog veel te vroeg om te spreken van een WiiU debacle. Maar we zullen de eerste 6-12 maanden moeten afwachten om te zien of er drempelvrees is, en hoe de markt reageert. Niet elke winkel vraagt de 'aanbevolen prijs.'

Ik heb bovendien de indruk dat een bepaald stuk van het internet zeer gemotiveerd is om te klagen over dingen maar dan wel dingen blijft kopen. Bij Sony worden er ook nog steeds veel games verkocht ondanks het prijskaartje van 80 euro op launch.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 08-04-2025 09:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Thalaron Ik herken dit gevoel ook wel hoor. Ik ben ook bang dat Nintendo zichzelf in de vingers snijdt met deze prijzen. Aan de andere kant is dit ook gewoon de richting waar de gamewereld heen gaat. Als ik de prijzen in de PlayStation Store check zie ik:
  • Indiana Jones and the Great Circle: €79,95
  • Doom: The Dark Ages: €79,95
  • F1 25: €79,95
  • METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER: €79,95
Hoe anders is dit dan op de Switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:19:
Is dat erg? Voor mij persoonlijk boeit het niet. Maar gaat dat op voor het overgrote deel van de potentiële klanten?
Ik vind het zelf goed dat de games waardevast blijven. Probleem is echter wel dat als ik een game bij release al te duur vind ik dus heel lang kan wachten. Dat vind ik wel een nadeel en dat heb ik bij de Switch 1 regelmatig gehad met games. Met de hogere vraagprijzen verwacht ik dat ik daar vaker tegen aan ga lopen.

Ik vind de huidige situatie totaal niet vergelijkbaar met de Wii U. Wel vind ik Nintendo nog arroganter overkomen dan bij de Switch generatie. De hier eerder gelinkte interview met Doug Bowser ook niet afgekeken, alleen maar om de vragen heen praten.
Maar ze staan er met de Switch succes nu goed voor. De gehele game markt is duurder geworden. Loopt wel los al verwacht ik zeker niet hetzelfde succes als de huidige Switch qua verkoopaantallen, maar nog steeds getallen waar andere consoles en PC game handhelds van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:25:
Als ik de prijzen in de PlayStation Store check zie ik:
[list]
De Playstation Store heeft geen concurrentie, net als de Nintendo Store. De prijzen die Sony voor kleine en oude games durft te vragen zijn soms nog absurd.
Daarom zou ik er eerder voor kiezen om een in een fysieke of online winkel te kopen. Nu is tijdens de aankondiging natuurlijk bekend gemaakt dat fysiek duurder zou worden dan digitaal maar dat zal in de praktijk enkel om de adviesprijzen gaan denk ik.

En wat eerder al gezegd werd: als je een tijdje wacht en niet alles per se bij launch wil hebben zal het allemaal wel meevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2025 09:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:29:
[...]
Ik vind de huidige situatie totaal niet vergelijkbaar met de Wii U.
Wat mij hier dat gevoel (deels) wél geeft;
- Nintendo lijkt nogal zeker van hun zaak.
- Switch vs Switch2 lijkt zowel uiterlijk als ook wat naamgeving veel op elkaar. Voor een leek die zich niet bezig zal houden met tech/ hardware weinig verschillend -> De Wii vs WiiU had nog een andere look met extra gimmick controller en zelfs daar had men niet in de gaten dat het om een nieuw apparaat ging).
- Mijn vrouw haar reactie was vrijwel exact hetzelfde als destijds met de WiiU. Mijn vrouw haar mening is weliswaar geen goede graadmeter, maar ik denk dat het klantenbestand voor een groot deel bestaat uit casual gamers die het allemaal wat minder boeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:44:
[...]

Wat mij hier dat gevoel (deels) wél geeft;
- Nintendo lijkt nogal zeker van hun zaak.
- Switch vs Switch2 lijkt zowel uiterlijk als ook wat naamgeving veel op elkaar. Voor een leek die zich niet bezig zal houden met tech/ hardware weinig verschillend -> De Wii vs WiiU had nog een andere look met extra gimmick controller en zelfs daar had men niet in de gaten dat het om een nieuw apparaat ging).
- Mijn vrouw haar reactie was vrijwel exact hetzelfde als destijds met de WiiU. Mijn vrouw haar mening is weliswaar geen goede graadmeter, maar ik denk dat het klantenbestand voor een groot deel bestaat uit casual gamers die het allemaal wat minder boeit.
Waar het naar mijn idee voornamelijk mis ging was geen goede launch qua games. Mario Kart 8 kwam vrij laat uit. Third party support liet ook te wensen over.

Maar je noemt inderdaad wel overeenkomsten. Al vind ik de naamgeving zelf niet zo verwarrend overkomen als de Wii U. Dit komt eerder in de buurt van Playstation 1 en 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eén ding dat Nintendo m.i. net wel duidelijk communiceert is dat dit een iteratieve opvolger is van Switch met meer power. De line-up voor de eerste maanden is ook solide zou ik zeggen, al vond ik het Switch 1 lanceerjaar op dat vlak sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:51:
Eén ding dat Nintendo m.i. net wel duidelijk communiceert is dat dit een iteratieve opvolger is van Switch met meer power. De line-up voor de eerste maanden is ook solide zou ik zeggen, al vond ik het Switch 1 lanceerjaar op dat vlak sterker.
Dit inderdaad. Het was niet alleen de naamgeving van de Wii U die destijds onduidelijk was, maar ook de communicatie / marketing vanuit Nintendo. Bekijk bijvoorbeeld eens de reveal trailer van de Wii U. Alles was alleen maar gericht op de tablet. Dat was één van de redenen waarom mensen dachten dat het een add-on op de Wii was.
YouTube: Nintendo Wii U Trailer (E3 2011)

Ik verwacht niet dezelfde situatie als de Wii U eerlijk gezegd. De naamgeving en communicatie is vanuit Nintendo nu een stuk sterker. Wat de prijzen voor een invloed hebben.. tja, dat is nog even afwachten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:51
Ik zit nog te twijfelen of deze console pre-order waardig is. Wat is jullie inschatting? Zou deze ook nog day 1 in de schappen liggen? Als dat zo is dan durf ik ook nog wel te wachtten tot 5 juni of misschien wel de week erop als we een paar reviews verder zijn. Alhoewel die mij waarschijnlijk niet zullen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
ComputerGekkie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:33:
Ik zit nog te twijfelen of deze console pre-order waardig is. Wat is jullie inschatting? Zou deze ook nog day 1 in de schappen liggen? Als dat zo is dan durf ik ook nog wel te wachtten tot 5 juni of misschien wel de week erop als we een paar reviews verder zijn. Alhoewel die mij waarschijnlijk niet zullen tegenhouden.
Ik zou nu bestellen. Er is kans op schaarste, de meeste niet dagelijks gamers en mensen die er minder bovenop zitten die weten nog niet eens dat hij nu te koop is, die komen daar in juni pas achter, dat ze hem willen hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
@Thalaron Ik herken dit gevoel ook wel hoor. Ik ben ook bang dat Nintendo zichzelf in de vingers snijdt met deze prijzen. Aan de andere kant is dit ook gewoon de richting waar de gamewereld heen gaat. Als ik de prijzen in de PlayStation Store check zie ik:
Tja, de Stores vragen al langer de hoogste prijs, daarom is fysiek nog steeds interessant zo lang die mogelijkheid er is. Digitaal wordt pas interessant als er meerdere Stores zijn die concurreren, Nintendo en Sony hebben nu een monopoly op de digitale games en content, omdat alleen zij het verkopen voor de eigen consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Mensen hebben blijkbaar de behoefte om te zeiken tegenwoordig, puur negatief zichzelf te uiten over alles wat niet in hun perfecte straatje past. Ik zie zoveel geklaag over de Switch 2 console prijs, wat verwachten ze nou eigenlijk, dat de zo'n console met zulke specs voor 299 wel even op de kop tikken? Oh ja, en dan graag nog even 3x zo snel als de PS5 pro én VR ondersteuning met espresso functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Thnx!

Wel bijzonder dat eerder een bericht voorbijkwam dat ze geen orders zouden aannemen vandaag…

Ook had ik mij ingeschreven voor bericht bij beschikbaarheid. Ook hier geen bericht ontvangen.

Mario Kart World spreekt mij niet echt aan. Dus nu lekker de Switch los besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerGekkie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:33:
Maak voor jezelf de rekening. Welke games wil je graag spelen? Is dit de uitgave voor je waard? Maakt het voor jou uit of dat op dag 1 is of maanden later? En ben je bereid om met eventuele early adopter problemen om te gaan?

Het lijkt erop dat er qua consoles best wat voorraad beschikbaar is. Nintendo produceert sinds +- oktober, en is afgewerkt consoles regionaal aan het stockeren sinds begin dit jaar. 7-8 maanden aan productie is meer dan doorgaans beschikbaar is voor een consolelanceering (maar niet al consoles gaan op dag 1 in de winkel liggen).

De verdere toekomst is een beetje koffiedik kijken. De prijzen in de toekomst zijn moeilijk te voorspellen in een onzeker economisch klimaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Tenminste nog met een normale bescherm hoes(Als optie), en geen hele hutkoffer gelijk :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Thx man! Meteen eentje voor m'n vriendin besteld naast mijn eigen bol pre-order!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Jumpman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:39:
[...]

Tja, de Stores vragen al langer de hoogste prijs, daarom is fysiek nog steeds interessant zo lang die mogelijkheid er is. Digitaal wordt pas interessant als er meerdere Stores zijn die concurreren, Nintendo en Sony hebben nu een monopoly op de digitale games en content, omdat alleen zij het verkopen voor de eigen consoles.
De Nintendo Store is niet interessant want inderdaad te hoge prijzen dus moet je alleen doen als je voorkeur hebt voor digital only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Sparen jullie trouwens amiibo? Ik heb er nog geen maar gezien het aantal van 300+ is nu nog beginnen onbegonnen werk. Staat het vooral leuk in je kamer? Of hebben die scanbare dingen in de games nog wat toegevoegde waarde op een extra skin na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:57:
Sparen jullie trouwens amiibo? Ik heb er nog geen maar gezien het aantal van 300+ is nu nog beginnen onbegonnen werk. Staat het vooral leuk in je kamer? Of hebben die scanbare dingen in de games nog wat toegevoegde waarde op een extra skin na?
Verschilt per game. BOTW/TOTK heeft wel wat leuke kledingstukken voor in de game die je enkel kan unlocken met bepaalde Zelda Amiibo. Bij Super Mario Odyssey had je onder andere wat extra gezondheid, maar verder geen extra items. Bij Mario Kart 8 Deluxe zijn er met Amiibo extra skins te unlocken zoals Sonic voor je Mii racer.

Nee ik begin er niet aan, maar heb ook niet zoveel met figuurtjes verzamelen. En ik vind dat het voor games puur optioneel moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:45
Wat mij tegenvalt aan de Switch 2:

- Geen echte nieuwe Nintendo karakters zoals Mario etc. Het is weer hetzelfde, alleen wat opgepoetst.

- De hoesjes van de games zijn erg lelijk met die grote rode banner aan de bovenkant

- Er is veel teveel shovelware. Ik las ergens dat er al 2.000 games uit zijn gekomen voor de Switch? Veel teveel keuze naar mijn idee en opvallend genoeg veel games in 8 en 16-bit stijl.

- Geen internationaal rankingsysteem/competitief element in Mario Kart. Zou toch tof zijn als er echt een rankingsysteem in zou zitten.

Desalniettemin blijft het een tof ding :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:04:
- Geen internationaal rankingsysteem/competitief element in Mario Kart. Zou toch tof zijn als er echt een rankingsysteem in zou zitten.
Hoe weet jij al zoveel over Mario Kart? De Mario Kart World Direct van 17 april al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

- Geen echte nieuwe Nintendo karakters zoals Mario etc. Het is weer hetzelfde, alleen wat opgepoetst.

- De hoesjes van de games zijn erg lelijk met die grote rode banner aan de bovenkant

- Er is veel teveel shovelware. Ik las ergens dat er al 2.000 games uit zijn gekomen voor de Switch? Veel teveel keuze naar mijn idee en opvallend genoeg veel games in 8 en 16-bit stijl.

Tja, die 8-bit en 16-bit is vooral in Japan en onder retro gamers hot. Zag vandaag ook weer The Terminator 2D verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:06:
[...]

Hoe weet jij al zoveel over Mario Kart? De Mario Kart World Direct van 17 april aan gezien?
Van wat ik tot dusver begreep is het een open wereld game, maar Nintendo staat ook niet bekend om een rankingsysteem wat we kennen van bijvoorbeeld DOTA, LOL, CSGO etc. Ik ''gok'' dat het vrij rondrijden is met een competitief element, maar geen rankingsysteem.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:07:
[...]

Tja, die 8-bit en 16-bit is vooral in Japan en onder retro gamers hot. Zag vandaag ook weer The Terminator 2D verschijnen.
Die ziet er anders erg tof uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jumpman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:07:
[...]

Niet alleen dat. Bedrijven als Limited Run etc brengen ze massaal uit. Vaak zie ik covers van Switch games in de winkel en dan denk ik tof! Totdat ik een trailer ga kijken etc...

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:07:
[...]

Van wat ik tot dusver begreep is het een open wereld game, maar Nintendo staat ook niet bekend om een rankingsysteem wat we kennen van bijvoorbeeld DOTA, LOL, CSGO etc. Ik ''gok'' dat het vrij rondrijden is met een competitief element, maar geen rankingsysteem.
Ik wacht even de Nintendo Direct van 17 april af. Wat ze bij Mario Kart 8 Deluxe hebben als wereldwijd ranking systeem zijn de time trials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:08:
[...]

Ik wacht even de Nintendo Direct van 17 april af. Wat ze bij Mario Kart 8 Deluxe hebben als wereldwijd ranking systeem zijn de time trials.
I know maar dat is niet wat ik bedoel ;) Dat heeft Gran Turismo ook zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]

I know maar dat is niet wat ik bedoel ;) Dat heeft Gran Turismo ook zeg maar.
Ik weet niet wat jij allemaal bedoeld. Het is gewoon een ranking systeem namelijk, maar kennelijk niet naar jouw smaak.

Ik verwacht in ieder geval wel het een en ander gezien we nu ook de C knop hebben en het gezamenlijk door de open wereld rijden. Daar passen ranking systemen in ieder geval wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet wat jij allemaal bedoeld. Het is gewoon een ranking systeem namelijk, maar kennelijk niet naar jouw smaak.

Ik verwacht in ieder geval wel het een en ander gezien we nu ook de C knop hebben en het gezamenlijk door de open wereld rijden. Daar passen ranking systemen in ieder geval wel bij.
Je weet toch wel wat een rankingsysteem is? Je wint races, krijgt meer skill level en racet op die manier tegen steeds betere tegenstanders. Heeft niets met tijd of time trial te maken verder.

Vergelijk het met CSGO > Meer winnen is hogere rank krijgen etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers

Welke nieuwe Nintendo karakters verwacht je? Ze kunnen het nooit goed doen want ik zie niet eens een gekleurde/LBTHQ+ icoon opduiken bij Nintendo. Nintendo moet het vooral hebben van Mario, Donkey Kong, Toad, Yoshi, Kirby, Bowser, Zelda etc.

Disney introduceert ook echt bijna geen nieuwe figuren meer de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:13:
[...]

Je weet toch wel wat een rankingsysteem is? Je wint races, krijgt meer skill level en racet op die manier tegen steeds betere tegenstanders. Heeft niets met tijd of time trial te maken verder.

Vergelijk het met CSGO > Meer winnen is hogere rank krijgen etc.
Ja ik weet wat het is. Online wordt je bij Mario Kart 8 ook ingedeeld bij andere spelers van hetzelfde niveau zover dat mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 08-04-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Deezers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:15:
[...]

Welke nieuwe Nintendo karakters verwacht je? Ze kunnen het nooit goed doen want ik zie niet eens een gekleurde/LBTHQ+ icoon opduiken bij Nintendo. Nintendo moet het vooral hebben van Mario, Donkey Kong, Toad, Yoshi, Kirby, Bowser, Zelda etc.

Dat is natuurlijk niet waar ;)

Elsa ( Frozen )

Moana ( Vaiana )

Luca

Elio ( komt nog uit )

Mirabel/Pedro/Bruno ( Encanto )

Raya ( Raya and the last dragon )

Asha ( Wish )

Tussen haakjes de films waar het over gaat ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CryptoNL Beetje ontopic houden? :P

Maar Nintendo komt ook wel met nieuwe dingen aanzetten. Zoals Splatoon. Arms vind ik ook een goed voorbeeld bij de Switch 1, maar was wellicht niet het succes waar ze op gehoopt hadden gezien we geen opvolger hebben gezien. Maar goed, de meeste Nintendo fans willen toch gewoon weer Mario, Zelda, Pokemon en Splatoon zien? En het is niet alsof andere fabrikanten nou zoveel nieuwe figuren introduceren.

[ Voor 84% gewijzigd door L23 op 08-04-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
[...]

Ik hoop ook op nieuwe IPs (met dus nieuwe karakters). Wat je daarvan moet verwachten? Geen idee, dat mag Nintendo verzinnen. Maar ik vind het veel te vroeg om daar nu al negatief over te zijn.

En wat betreft Disney is overigens niet waar. Genoeg nieuwe films (met nieuwe karakters) uitgekomen de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
heeft mediamarkt zijn drop al gedaan?

ik had een meeting tijdens de coolblue drop :(

[ Voor 40% gewijzigd door doebbalapoent11 op 08-04-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55
flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:43:
[...]

Mensen hebben blijkbaar de behoefte om te zeiken tegenwoordig, puur negatief zichzelf te uiten over alles wat niet in hun perfecte straatje past. Ik zie zoveel geklaag over de Switch 2 console prijs, wat verwachten ze nou eigenlijk, dat de zo'n console met zulke specs voor 299 wel even op de kop tikken? Oh ja, en dan graag nog even 3x zo snel als de PS5 pro én VR ondersteuning met espresso functie.
Mwa je ziet vooral gezeik over de prijs van games.
Console prijs valt wel mee, ja mensen zullen gehoopt hebben dat ie voor 399 ging maar dat idee was wel snel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Ze kunnen het nooit goed doen want ik zie niet eens een gekleurde/LBTHQ+ icoon opduiken bij Nintendo.
offtopic:
Wat dacht je van Marina uit Splatoon?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:37:
heeft mediamarkt zijn drop al gedaan?

ik had een meeting tijdens de coolblue drop :(
Dat was afgelopen zaterdag al.

Benieuwd wat we bij Xenoblade X kunnen verwachten. Een hacker heeft in de code een 60 fps modus gevonden dus mogelijk dat die een update patch gaat krijgen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:30
Was dit al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmwnVADDLLxVxTHAxLq5ZZJ80IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEQGsuewGBbRsr048AHi6k41.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Raem schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:22:
[...]

Ik hoop ook op nieuwe IPs (met dus nieuwe karakters). Wat je daarvan moet verwachten? Geen idee, dat mag Nintendo verzinnen. Maar ik vind het veel te vroeg om daar nu al negatief over te zijn.

En wat betreft Disney is overigens niet waar. Genoeg nieuwe films (met nieuwe karakters) uitgekomen de laatste jaren.
Exact. Nintendo teert al 20+ jaren op dezelfde IP's. Prima, maar verzin eens een nieuw karakter ala Mario, Donkey Kong met zijn eigen game weet je wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:30
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:00:
[...]

Dit was gewoon in de Direct gezegd ja :)
Ah dan heb ik dat gemist, maar een extra bevestiging is toch altijd wel fijn :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:00:
[...]

Exact. Nintendo teert al 20+ jaren op dezelfde IP's. Prima, maar verzin eens een nieuw karakter ala Mario, Donkey Kong met zijn eigen game weet je wel.
Dat heeft Sony inmiddels gedaan met Astro Bot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-09 14:55
Piranha camera : 640x480
Nintendo camera : 1080p

Snap nu wel waarom de Hori variant cheaper is :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Psst... Splatoon is jonger dan 20 jaar en relatief nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
G_Dragon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:00:
[...]

Ah dan heb ik dat gemist, maar een extra bevestiging is toch altijd wel fijn :)
Het bewuste screenshot komt zelfs uit de direct
;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:24
[...]

Ik heb liever dat ze wat oude IP's uit de kast trekken zoals F-Zero, Kid Icarus of Wario bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

F-zero in een nieuw jasje zou echt heel tof zijn met een Joycon stuur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
RayNbow schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:14:
[...]

Psst... Splatoon is jonger dan 20 jaar en relatief nieuw.
Psst Splatoon is niet 1 karakter.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
Zag laatst een video over de oorsprong van Mario Kart.

Blijkbaar is dit gebasseerd op F-Zero. Ze wilden F-Zero multiplayer maken, maar dit lukte niet. Op moment dat ze 2 player maakte zakte snelheid in tot iets van 20 a 25%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

CryptoNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:36:
[...]

Psst Splatoon is niet 1 karakter.
Super Mario ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:51
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:44:
[...]

Maak voor jezelf de rekening. Welke games wil je graag spelen? Is dit de uitgave voor je waard? Maakt het voor jou uit of dat op dag 1 is of maanden later? En ben je bereid om met eventuele early adopter problemen om te gaan?

Het lijkt erop dat er qua consoles best wat voorraad beschikbaar is. Nintendo produceert sinds +- oktober, en is afgewerkt consoles regionaal aan het stockeren sinds begin dit jaar. 7-8 maanden aan productie is meer dan doorgaans beschikbaar is voor een consolelanceering (maar niet al consoles gaan op dag 1 in de winkel liggen).

De verdere toekomst is een beetje koffiedik kijken. De prijzen in de toekomst zijn moeilijk te voorspellen in een onzeker economisch klimaat.
Ik zou vooral Mario Kart world en die nieuwe donkey kong willen spelen, maar als dat 3 maanden daarna is, dan zou ik daar ook nog wel oke mee zijn. Het zou wel balen zijn als ik 3 maand zou moeten wachten (en misschien wel langer?). Mogelijk dat ik Kirby + EP ook nog ga spelen.

Mogelijkheden voor prijsschommelingen zijn er natuurlijk ook nog als Trump ons forceert om import heffingen op Aziatische landen in te zetten. Dus prijs schommeling naar boven in plaats van goedkoper worden. Vooral hoop ik dat Brothership wat sneller zal draaien op de switch 2, ik moet hem nog uitspelen maar irriteer me toch wel een beetje aan de traagheden die erin zitten (frame drops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

:o
Precies zoiets zat ik aan te denken! 'Wipeout' voor de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Superkiwi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:01:
[...]

:o
Precies zoiets zat ik aan te denken! 'Wipeout' voor de Switch.
Fast RMX is al op de Switch. Aanradertje. Ik vond hem zo tof dat ik hem uiteindelijk via LRG fysiek heb geïmporteerd. Ik hoop dat de nieuwe versie ook fysiek zal uitkomen. Kon ik nog niets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Ik ben alvast blij dat professor Layton terug is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:21:
[...]
Fast RMX is al op de Switch.
Ik heb geen Switch ;)
De Switch 2 wordt mijn eerste Nintendo systeem. Nou ja, buiten de originele Gameboy dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Heb net mijn bestelling bij Nintendo zelf kunnen plaatsen en meteen de GameCube controllers kunnen pre-orderen. Mocht maximaal 2 GameCube controllers bestellen dus hopelijk houdt dat in dat er genoeg overblijven voor degenen die de marketingemails uit hadden staan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
MVA. schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:31:
Ik ben alvast blij dat professor Layton terug is :D
Ik ook! Dit was ten tijde van de DS echt een topserie, daarna heb ik het niet echt meer gevolgd, ben benieuwd of deze game wat gaat worden. De vorige heb ik niet gespeeld maar ook geen idee of hij leuk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Geemfriekq schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:50:
Heb net mijn bestelling bij Nintendo zelf kunnen plaatsen en meteen de GameCube controllers kunnen pre-orderen. Mocht maximaal 2 GameCube controllers bestellen dus hopelijk houdt dat in dat er genoeg overblijven voor degenen die de marketingemails uit hadden staan…
Oeh jaloers. Ik kon hem nog niet bestellen. Ik had marketingmails gewoon aan verder, maar waarschijnlijk te weinig speeluren. Die controller moet ik echt hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:37:
[...]

Ik heb geen Switch ;)
De Switch 2 wordt mijn eerste Nintendo systeem. Nou ja, buiten de originele Gameboy dan.
Dan heb je een hoop mooie titels om te gaan spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Superkiwi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:37:
[...]

Ik heb geen Switch ;)
Ga je dan ook enkele pareltjes van de Switch 1 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:03:
[...]
Ga je dan ook enkele pareltjes van de Switch 1 aanschaffen?
Dat is juist het hele idee ;)
Voornamelijk Mario en Zelde games, met Link's Awakening (nooit uitgespeeld op de Gameboy) en Breath of the Wild als prio 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
Superkiwi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:15:
[...]

Voornamelijk Mario en Zelde games, met Link's Awakening (nooit uitgespeeld op de Gameboy) en Breath of the Wild als prio 1.
Gaaf, dan staat je nog veel mooie te wachten. Link's Awakening vond ik, ondanks de kleine performance issues op de Switch, erg tof op de Switch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
Superkiwi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:15:
[...]

Botw is geweeeeldig!!!! Helemaal straks in 4k60 HDR en daarna natuurlijk Tears of the Kingdom he? Heel vette games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:31
Ik heb BOTW sinds release in bezit, meerdere keren opgepakt maar nooit uitgespeelt.
De aanschaf van de Switch 2 word de doorslag om hem eindelijk na 8 jaar in volle glorie te voltooien. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Laatst online: 07-07 10:35
Ik heb de boot gemist bij de drops vandaag, telkens te laat of een vergadering op het werk die er tussen kwam... Heeft er iemand enig idee of er nog pre-orders mogelijk zijn bij andere stores dan Bol, Mediamarkt of Coolblue?
Alternate staat niets, Toychamp of Dreamland ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

Clukers schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:37:
Ik heb de boot gemist bij de drops vandaag, telkens te laat of een vergadering op het werk die er tussen kwam... Heeft er iemand enig idee of er nog pre-orders mogelijk zijn bij andere stores dan Bol, Mediamarkt of Coolblue?
Alternate staat niets, Toychamp of Dreamland ook niet...
Ik zou het andere topic in de gaten houden .
Verder ga ik er vanuit dat bij de Mediamarkt er wel weer een boel loskomen aangezien ik van veel mensen hoor dat ze hun pre-order daar gaan annuleren nu ze bij andere webshops de S2 goedkoper hebben kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik ben wel op zoek naar een redelijk stevige case, zodat hij ook makklijk mee op vakantie kan. Bij Nedgame zie ik die van Nacon staan. Heeft iemand ervaring met hun cases, of een andere aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:09:
@Superkiwi @Cyrax0508 Fast Fusion zal een dynamische resolutie tot 4K 60 fps ondersteunen. Game krijgt ook GameShare lokaal en online.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Deze komt er ook zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:21:
[...]

Fast RMX is al op de Switch. Aanradertje. Ik vond hem zo tof dat ik hem uiteindelijk via LRG fysiek heb geïmporteerd. Ik hoop dat de nieuwe versie ook fysiek zal uitkomen. Kon ik nog niets over vinden.
Je bedoeld toch Super Rare Games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:29:
[...]

Je bedoeld toch Super Rare Games?
Yep, mijn excuus. Ik koop ook veel LRG, vandaar de verwarring. Ik heb ook The Touryst daarvandaan. Ook een vette game. Kort maar tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:24:
[...]

Botw is geweeeeldig!!!! Helemaal straks in 4k60 HDR en daarna natuurlijk Tears of the Kingdom he? Heel vette games.
BOTW en TOTK draaien volgens mij op 1440p60 en niet 4K.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
JackAvery schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:09:
@Superkiwi @Cyrax0508 Fast Fusion zal een dynamische resolutie tot 4K 60 fps ondersteunen. Game krijgt ook GameShare lokaal en online.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit ziet er wel echt serieus goed uit!

Ik kan er de vinger niet opleggen, maar voor mij voelt de Switch 2 echt next gen als ik alle beelden zie. Dat ouderwetse gevoel is er als er iets echt vets uitkomt waar je naar uitkijkt. Het gevoel is bij mij sterker dan ps4, ps5, ps5 pro. 360 naar one -> series.

Ik weet dat die consoles technisch krachtiger zijn, maar dat is niet waar ik op doel. Ik heb het over die Nintendo magie, dat gevoel.

[ Voor 20% gewijzigd door flugelisoke op 08-04-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:35:
[...]

Yep, mijn excuus. Ik koop ook veel LRG, vandaar de verwarring. Ik heb ook The Touryst daarvandaan. Ook een vette game. Kort maar tof.
Je ziet tegenwoordig ook meerdere uitgevers die dezelfde games uitbrengen, dus het had gekund :P Ik heb ze ook beiden fysiek besteld toen.

Ja ben benieuwd of Fast Fusion ook fysiek beschikbaar komt. De studio lijkt zelf niet veel met fysiek te hebben. Kan ik me bij Fast RMX als launch game voor de Switch in 2017 wel iets bij voorstellen, maar inmiddels is het platform groot genoeg voor een gewone fysieke retail release naast digitaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hades II wordt een timed console exclusive voor Switch platformen. Doel is 60 FPS op beide Switches.
Seroczynski schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:59:
[...]

BOTW en TOTK draaien volgens mij op 1440p60 en niet 4K.
Hier is nog niks over bevestigd maar het lijkt me zeker mogelijk gezien ze ook framerates en textures upgraden. 4K is mathematisch mogelijk maar het zou me niks verbazen dat men een lagere resolutie zou kiezen om performance helemaal smooth te krijgen. Het zou ook in lijn liggen met Kirby en Mario Party - maar eigenlijk is het vreemd dat ze het specifiek voor Zelda nog niet vermeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ben een "nieuwe" Nintendo klant. Als in, laatste consuls was gamecube en de Wii.
Betekent dat dat Nintendo mij eigenlijk niet wil als klant en ik die GameCube Controller niet mag kopen?

Ik heb die bij andere aanbieders nog niet gevonden?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:03:
Ik ben een "nieuwe" Nintendo klant. Als in, laatste consuls was gamecube en de Wii.
Betekent dat dat Nintendo mij eigenlijk niet wil als klant en ik die GameCube Controller niet mag kopen?

Ik heb die bij andere aanbieders nog niet gevonden?
Nee is alleen bij Nintendo zelf te koop. Uiteindelijk kan iedereen met een Nintendo Switch Online abo het kopen, maar nu hebben bepaalde mensen voorrang met de pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

“The Nintendo GameCube (GCN) Controller – Nintendo Classics will be exclusively available for Nintendo Switch Online members and will initially only be offered to those invited to pre-order a Nintendo Switch 2 console.”
In eerste instantie gaat die alleen voor pre-orders, later leden van NSO, daarna komen ze breder beschikbaar, zo ging dat ook bij de NES, SNES, N64 controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
jammer voor die gamecube controller....had helaas geen invite :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:09:
jammer voor die gamecube controller....had helaas geen invite :(
Hopelijk is die straks makkelijker verkrijgbaar dan destijds met de SNES en N64 controllers :P Ik moet deze wel hebben.

N64 controller nog steeds niet gebruikt trouwens, maar die ziet er wel heel tof uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Allemaal gewoon vrijdag of zaterdag inloggen op de Nintendo store en kijken of de GameCube controllers nog beschikbaar zijn. Tot 11 april worden er uitnodigingen gestuurd en als er niet op dezelfde dag besteld wordt vervalt die uitnodiging en is er geen gegarandeerde voorraad. Grote kans dat zaterdag de resterende voorraad voor iedereen te bestellen valt. En aangezien je de controllers enkel met een Switch 2 kunt gebruiken zal de run erop nog wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
L23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:14:
[...]

Hopelijk is die straks makkelijker verkrijgbaar dan destijds met de SNES en N64 controllers :P Ik moet deze wel hebben.

N64 controller nog steeds niet gebruikt trouwens, maar die ziet er wel heel tof uit.
maar 70 piek is toch nog wel aan de prijzige kant voor iets wat in de kast gaat staan :P

maar komt er wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Geemfriekq schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:16:
Allemaal gewoon vrijdag of zaterdag inloggen op de Nintendo store en kijken of de GameCube controllers nog beschikbaar zijn. Tot 11 april worden er uitnodigingen gestuurd en als er niet op dezelfde dag besteld wordt vervalt die uitnodiging en is er geen gegarandeerde voorraad. Grote kans dat zaterdag de resterende voorraad voor iedereen te bestellen valt. En aangezien je de controllers enkel met een Switch 2 kunt gebruiken zal de run erop nog wel meevallen :)
En je moet de NSO + Expansion hebben om hem überhaupt te kunnen gebruiken. Dat scheelt ook nog wat mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:19:
[...]

maar 70 piek is toch nog wel aan de prijzige kant voor iets wat in de kast gaat staan :P

maar komt er wel ja.
Die N64 controller heeft een soort nostalgie, maar ik heb eigenlijk niet zoveel meer met de N64 generatie games.

Bij de Gamecube is dat wel anders, al wil ik er voornamelijk Mario Kart Double Dash!! mee spelen. Hopelijk wordt die game vrij snel toegevoegd aan NSO na 5 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:20:
[...]

En je moet de NSO + Expansion hebben om hem überhaupt te kunnen gebruiken. Dat scheelt ook nog wat mensen.
Gebruiken? Wellicht niet bij alle controllers even praktisch, maar de controllers zijn te gebruiken met alle games. Ik kan me voorstellen dat men deze Gamecube controller ook gaat gebruiken voor Super Smash Bros. Ultimate.
Pagina: 1 ... 44 ... 124 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4