@
JackAvery en @
Mog ik zeg ook nergens dat het wel of niet terecht is dat Nintendo hun games niet in de grabbelton gooit. En met cross-platform bedoelde ik meer dat het een launchgame was die zelfs niet eens volledig op de nieuwe hardware was gebaseerd.
Punt blijft dat er een flink verschil zit tussen een prijskaartje van €90 voor een Nintendo 1st party game en straks GTA6 voor €100. Bij GTA6 kan je wat geduld hebben en de game nieuw kopen voor minder. Bij Nintendo kan dat (vrijwel) niet.
Is dat erg? Voor mij persoonlijk boeit het niet. Maar gaat dat op voor het overgrote deel van de potentiële klanten?
Ik hoop oprecht dat dit niet een te hoge drempel geeft overigens. Ik krijg namelijk een redelijk WiiU gevoel bij de Switch2. Niet exact dat gevoel, ik voel namelijk de nood/ wens deze nieuwe console te halen. Mijn vrouw ziet die noodzaak echter niet. Hogere prijzen voor games helpen daar niet bij.
Maar goed.. we zullen het gaan meemaken
Ps: Ik ben nu bezig min Switch games (deels) te verkopen. Gezien men meer richting downloads gaat, en ik het veel fijner vindt alles digitaal direct beschikbaar te hebben (zoals op de PS5 en XSX) dacht ik.. ik slik die bittere pil maar even. Bitter als in: verkoop fysieke Zelda TotK voor €45 en dan straks de Switch 2 versie digitaal kopen. Dit om even te laten zien dat het mij persoonlijk een worst zal wezen dat Nintendo meer vraagt. Het gaat mij (grotendeels) om was het gros van het klantenbestand zal doen wat uiteindelijk het succes van de Switch 2 zal bepalen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Thalaron op 08-04-2025 09:26
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW