Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:36:
Als het Nintendo Switch 1 spel op de Nintendo Switch 2 cartridge staat, ben ik wel benieuwd of je die dan ook kan afspelen op de Nintendo Switch 1. Want dan zou ik van Pokémon Legends A-Z gewoon de Nintendo Switch 2 versie kunnen kopen en tot het moment dat ik een console koop de Nintendo Switch 1 versie kunnen spelen. Scheelt weer een upgrade kopen in de toekomst :D
Ga er maar vanuit dat het gewoon om een Switch 1 cartridge staat totdat Nintendo wel duidelijkheid bied.

Games afspelen op een Nintendo Switch 1 is wat mij betreft wel beantwoord, ook al kan je dat wellicht ook anders interpreteren: "Features and content of Nintendo Switch 2 Edition games can only be played on Nintendo Switch 2." Dat suggereert voor mij dat de game dus wel zonder Nintendo Switch 2 content te spelen is op een Switch 1.

https://www.nintendo.com/...dition-games-2785636.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:30:
[...]

Uiteindelijk is de overblijvende vraag dus of het om om een Switch 1 of een Switch 2 cartridge zal gaan (of anders gezegd: of de cartridge afspeelbaar zal zijn door een gewone Switch).
De cartridge van de Nintendo Switch 2 Edition zal gewoon afspeelbaar zijn op de Switch 1. Daar ben ik met alle informatie die gegeven is 100% van overtuigd. Wat voor cartridge dat is? Geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furjoe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 17:59
Geen affiliate links plaatsen

[ Voor 87% gewijzigd door Mog op 07-04-2025 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Jobius schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:18:
[...]

De meeste games zijn gewoon backwards compatible. Je kan dus inderdaad je Zelda BOTW op je Switch 2 spelen zonder upgrade.

De enige games waar dit in principe niet mee kan zijn games waar je specifiek de oude joycons voor nodig hebt (Zoals Nintendo LABO).
Op de site van Nintendo staat dat games die Joycon 1 nodig hebben gewoon zullen werken, je moet alleen wel dan de eerste generatie Joycons met de Switch 2 pairen.
The following games can’t be played with the Joy-Con 2 controllers that are included with Nintendo Switch 2. If you have Nintendo Switch Joy-Con controllers and connect them wirelessly to Nintendo Switch 2, you can play these games as you would on Nintendo Switch.
De Labo game die niet werkt is de VR headset, de Switch 2 past daar niet in omdat deze groter is dan de Switch 1.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 07-04-2025 11:55 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Ik zag ergens dat Japan een ander model krijgt. Zou dit inhouden dat Japanse games regiolocked zijn voor de Switch 2? Zowel SW1 games als toekomstige SW2 games? Ik heb best wat SW1 importgames uit Japan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:51:
[...]

De cartridge van de Nintendo Switch 2 Edition zal gewoon afspeelbaar zijn op de Switch 1. Daar ben ik met alle informatie die gegeven is 100% van overtuigd. Wat voor cartridge dat is? Geen idee :P
:+ We denken er duidelijk hetzelfde over. Ik vraag me vooral af wat het goedkoopst gaat zijn. Switch 1 game kopen en digitaal upgraden, of de Switch 2 pack-in kopen. Zal nogal van de retail afhangen. Voor mij persoonlijk is het niet essentieel dat ik die upgrade fysiek bezit.
Cyrax0508 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:59:
Ik zag ergens dat Japan een ander model krijgt. Zou dit inhouden dat Japanse games regiolocked zijn voor de Switch 2? Zowel SW1 games als toekomstige SW2 games? Ik heb best wat SW1 importgames uit Japan.
Neen, dat betekent dit niet.

Het Japan-only model wordt gelimiteerd tot Japanse Nintendo accounts en Japanse taal. Internationale accounts zullen er niet op werken. Hier staat tegenover dat Nintendo een lagere prijs voor dat specifieke model vraagt.

Aan de software verandert voor zover duidelijk verder niks. Je kan nog steeds een Japanse account op een internationale Switch gebruiken bvb.

Je riskeert natuurlijk wel dat misschien meer software devs hun games niet gaan vertalen als ze enkel op de Japanse markt mikken. Maar moeiljk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:01:
[...]

Neen, dat betekent dit niet.

Het Japan-only model wordt gelimiteerd tot Japanse Nintendo accounts en Japanse taal. Internationale accounts zullen er niet op werken. Hier staat tegenover dat Nintendo een lagere prijs voor dat specifieke model vraagt.

Aan de software verandert voor zover duidelijk verder niks. Je kan nog steeds een Japanse account op een internationale Switch gebruiken bvb.

Je riskeert natuurlijk wel dat misschien meer software devs hun games niet gaan vertalen als ze enkel op de Japanse markt mikken. Maar moeiljk in te schatten.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dat is mooi, dan hoef ik mijn OLED Switch niet te blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:03:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dat is mooi, dan hoef ik mijn OLED Switch niet te blijven gebruiken.
Ik zou deze voor de zekerheid nog niet meteen weggooien, maar ik geef je even de Japanse (Engelstalige) info mee
Nintendo Switch 2 Lineup

The system available at retail and on EC websites in Japan will be the Nintendo Switch 2 Japanese-Language System (Japan Only) (MSRP 49,980 yen). The Nintendo Switch 2 Multi-Language System (MSRP 69,980 yen) will only be available on the My Nintendo Store.

While Nintendo Switch 2 Japanese-Language System (Japan Only) only supports Japanese as the system language, and only Nintendo Accounts with the country/region set to Japan can be linked, it will be offered at an affordable price to make it more accessible to consumers. In addition, the Nintendo Switch 2 Mario Kart World Set will be released, which includes a Nintendo Switch 2 Japanese-Language System (Japan Only) and a digital version of Mario Kart World (MSRP 8,980 yen*), a Nintendo Switch 2 exclusive game releasing the same day as the system, all for a manufacturer’s suggested retail price of 53,980 yen.
Men gaat in Japan ook het internationale model verkopen - het zgn. "Multi-Language System". Die kost 20.000 yen meer. Hierover zegt men:
Sales Territories

Nintendo Switch 2 will be released in Japan, North America, Europe, Australia, and Asia (excluding Mainland China). The Nintendo Switch 2 system sold in countries and regions outside Japan will be the same system* as the Nintendo Switch 2 Multi-Language System .

*The appropriate region’s Nintendo Switch 2 AC adapter will be included.
De reden simpel samengevat: de inflatie sinds de pandemie is hoog en de Japanse lonen zijn hier niet mee meegestegen. Tegelijkertijd staat de Yen heel zwak. Men geeft de Japanse consument een korting om het systeem betaalbaar te houden, maar wilt vermijden dat buitenlandse bedrijven gaan scalpen. Men region-locked dus de Japanse console tot zekere hoogte.

In principe kan je, als je voldoende Japans verstaat, perfect een console in Japan kopen. Je zit dan wel vast aan de Japanse eShop. Maar men heeft dus nergens vermeldt dat men in elke regio een lock gaat gebruiken of dat cartridges van één regio niet bruikbaar zijn in een andere.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 07-04-2025 12:12 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De kinderen zijn nu 6 en 8. Met de Switch 2 kunnen ze hopelijk tot op de middelbare school vooruit. De meerprijs tov de Switch 1 is het mij daarom meer dan waard.

Al zal er hier pas eentje met sinterklaas komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:47:
Ik ben niet echt goed in platformers maar zoals Odeyssey en Kirby zou ik wel willen spelen. Dan zou tweedehands een goede optie zijn. Ik speel normaal games die je heel lang kunt blijven spelen zoals Mario Kart, ARPG en shooters.
Mario Odyssey (dus niet Odeyssey ;) ) is wel echt de betere game. Begin van deze twee daar dus mee. Als het je dan naar "meer" smaakt is Kirby and the Forgotten Land ook wel een leuke game, die zoals hierboven al aangegeven wel veel korter is.

Als je een platformer zoekt zou ik persoonlijk Super Mario Bros. Wonder eerder aanraden, dat vond ik persoonlijk de beste van deze drie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
Donstil schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:22:
[...]

Mario Odyssey (dus niet Odeyssey ;) ) is wel echt de betere game. Begin van deze twee daar dus mee. Als het je dan naar "meer" smaakt is Kirby and the Forgotten Land ook wel een leuke game, die zoals hierboven al aangegeven wel veel korter is.

Als je een platformer zoekt zou ik persoonlijk Super Mario Bros. Wonder eerder aanraden, dat vond ik persoonlijk de beste van deze drie.
Odyssey is zeker de betere, maar Kirby and the Forgotten Land vond ik zelf wel echt fantastisch en wel wat meer dan "een leuke game" persoonlijk. Absoluut een van de beste 3D platformers op de Switch in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren toevallig nog Kirby en de Vergeten Wereld weer gespeeld met mijn neefje. Zelf al een keer uitgespeeld en eerder al geadviseerd als kado. Een van de beste 3D platformers op de Switch wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:47:
[...]

Odyssey is zeker de betere, maar Kirby and the Forgotten Land vond ik zelf wel echt fantastisch en wel wat meer dan "een leuke game" persoonlijk. Absoluut een van de beste 3D platformers op de Switch in mijn optiek.
Ja ik bedoelde dat ook niet negatief verder, "een van de beste" vind ik persoonlijk dan weer niet maar zeker het vermelden waard. Kirby heeft een speciaal plekje in mijn hart:

Kirby's Dream Land (de originele op de GameBoy) is voor mij pure nostalgie, op vakantie naar Frankrijk met de Gameboy, de Mario cardridge werd ineens niet meer gelezen dus ik had Kirby's Dream Land, TinTin (oftewel Kuifje) en Tetris, die vier weken heb ik het zoveel gespeeld dat ik nu al die jaren later nog steeds Muscle memory heb.

Ik stopte Kirby's Dream Land laatst weer eens in de Analogue en was instant weer op die vakantie :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:05:
@Donstil zoveel 3D platformers zijn er niet. Wat zijn voor jou de favoriete 3D platformers op de Switch?
Oei lastig :P, Aller eerst even goed om erbij te vermelden dat ik geen WiiU of Gamecube gehad heb, dus misschien som ik iets op wat daar al op is uitgekomen, maar voor mij dus een switch game is.

Ik zou gaan voor deze top3:

- Super Mario Bros. Wonder
- Super Mario Odyssey
- Celeste

Maar zeker het vermelden waard:
- Cuphead
- De Ori games.
- Kirby And The Forgotten Land
- De Donkey Kong remakes
- Yoshi's Crafted World
- Inside en Limbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Je mist het woordje 3D. Ik bedoelde 3D platformers. Maar wat jij noemt zijn ook fantastische 2D platformers en daar zijn er veel meer van.

Super Mario Odyssey vond ik ook erg goed. Weet niet of ik die perse beter vind dan Kirby en de Vergeten Wereld, maar het mooie van Odyssey vind ik dat het ook heel goed de hardware van de Switch demonstreert (Zeer geschikt voor zowel lang gamen op de tv en korte sessies handheld, Joy-cons functionaliteit, HD Rumble etc.) Is gewoon een game die je sowieso moet hebben als je Switch in huis hebt wat mij betreft. Kirby en de Vergeten Wereld is een stuk korter, maar is ook heel goed uitgewerkt. Verder heb ik me ook goed vermaakt met New Super Lucky’s Tale. Andere 3D platformers kan ik even niet goed bedenken omdat het dan meer puzzel games worden zoals Captain Toad Treasure Tracker. Daarnaast heb ik wel meer 3D platformers op de Switch ervaren, maar dat waren eigenlijk alle voorgangers van Mario Odyssey, maar die vond ik ook allemaal erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:15:
[...]

Oei lastig :P, Aller eerst even goed om erbij te vermelden dat ik geen WiiU of Gamecube gehad heb, dus misschien som ik iets op wat daar al op is uitgekomen, maar voor mij dus een switch game is.

Ik zou gaan voor deze top3:

- Super Mario Bros. Wonder
- Super Mario Odyssey
- Celeste

Maar zeker het vermelden waard:
- Cuphead
- De Ori games.
- Kirby And The Forgotten Land
- De Donkey Kong remakes
- Yoshi's Crafted World
- Inside en Limbo.
Dan zou ik je aan willen raden om Super Mario 3D World nog te spelen. Is mijn persoonlijke favoriete 3D Mario (met de kanttekening dat ik pas sinds de GameCube Nintendo consoles heb gehad).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:22:
@Donstil Je mist het woordje 3D. Ik bedoelde 3D platformers. Maar wat jij noemt zijn ook fantastische 2D platformers en daar zijn er veel meer van.

Super Mario Odyssey vond ik ook erg goed. Weet niet of ik die perse beter vind dan Kirby en de Vergeten Wereld, maar het mooie van Odyssey vind ik dat het ook heel goed de hardware van de Switch demonstreert (Zeer geschikt voor zowel lang gamen op de tv en korte sessies handheld, Joy-cons functionaliteit, HD Rumble etc.) Is gewoon een game die je sowieso moet hebben als je Switch in huis hebt wat mij betreft. Kirby en de Vergeten Wereld is een stuk korter, maar is ook heel goed uitgewerkt. Verder heb ik me ook goed vermaakt met New Super Lucky’s Tale. Andere 3D platformers kan ik even niet goed bedenken omdat het dan meer puzzel games worden zoals Captain Toad Treasure Tracker. Daarnaast heb ik wel meer 3D platformers op de Switch ervaren, maar dat waren eigenlijk alle voorgangers van Mario Odyssey, maar die vond ik ook allemaal erg tof.
Ah 3D platformers, ik maakte daar in mijn hoofd geen onderscheid in :P
Maar goed ik ben van de leeftijd dat ik helemaal opgegroeid ben met 2d platformers dus die hebben sowieso een streepje bij mij voor.

Daarom Wonder op 1 en Odyssey op 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:22:
[...]

Dan zou ik je aan willen raden om Super Mario 3D World nog te spelen. Is mijn persoonlijke favoriete 3D Mario (met de kanttekening dat ik pas sinds de GameCube Nintendo consoles heb gehad).
Ooh ja die vergeet ik nog, die is ook leuk inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:24:
[...]

Ah 3D platformers, ik maakte daar in mijn hoofd geen onderscheid in :P
Maar goed ik ben van de leeftijd dat ik helemaal opgegroeid ben met 2d platformers dus die hebben sowieso een streepje bij mij voor.

Daarom Wonder op 1 en Odyssey op 2
Ik zag je Ori noemen. Als het gaat om metroidvania's kan ik Yoku’s Island Express aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:25:
[...]

Ik zag je Ori noemen. Als het gaat om metroidvania's kan ik Yoku’s Island Express aanraden.
Ooh cool, die kende ik niet, Thanks.

Is maar 4,- in de store zie ik, die ga ik vanavond even proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 14:20
Als het om 3D platformers gaat kan ik A Hat in Time ook enorm aanraden. Fantastische game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hugo_ijslijk schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:23:
Als het om 3D platformers gaat kan ik A Hat in Time ook enorm aanraden. Fantastische game
Penny's Big Breakaway is ook erg vermakelijk.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik hoop niet dat ze Nintendo Switch cartridges gaan leveren bij de 'upgrade' games: https://nintendosoup.com/...-an-upgrade-download-code.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:39:
Ik hoop niet dat ze Nintendo Switch cartridges gaan leveren bij de 'upgrade' games: https://nintendosoup.com/...-an-upgrade-download-code.
Dit is al meerdere malen bevestigd zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:25:
[...]

Yoku's Island Express enorm van genoten, echt een originele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Seroczynski schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:39:
[...]

Dit is al meerdere malen bevestigd zo te zijn.
Nu heb ik al die games al, dus kan je net zo goed online gaan upgraden. Als kopers deze game doorverkopen is de upgrade al gebruikt. Slim van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:41:
[...]

Nu heb ik al die games al, dus kan je net zo goed online gaan upgraden. Als kopers deze game doorverkopen is de upgrade al gebruikt. Slim van Nintendo.
Ze zijn hiermee niet de eerste. Hoeveel "Premium Edition" games ik al wel niet heb waar enkel de base game op de disc staat. Of zelfs trilogies waarvan niet alle games fysiek geleverd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:44:
[...]

Er is niks bevestigd (vanuit Nintendo), het is al wel heel uitvoerig hier behandeld.
Je hebt gelijk, ik dacht dat het al officieel bevestigd was. Maar goed, ik ga er wel een beetje vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik las vanochtend op Resetera dat het juist andersom is en dat Nintendo UK dat bevestigd heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPeW4f6H9LFoXKBMPLNbCJ-PGzI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QGmkAr2ACMJAgz3DO6xtw7VC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mog Ook een klantenservice. Ik zie graag een reactie van Nintendo zelf of dat ze het op de website van Nintendo duidelijk maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:11:
[...]

Ik las vanochtend op Resetera dat het juist andersom is en dat Nintendo UK dat bevestigd heeft.

[Afbeelding]
Misschien ben ik te sceptisch. Maar ik mag toch van een Nintendo klantenservice verwachten dat ze hun eigen merknaam wel kunnen spellen.
Zeker in officiële communicatie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 10-09 15:54

NetAmp

"for indoor use only"

JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:45:
Een heel groot gedeelte van de bestaande 15.000+ Nintendo Switch (partner/3rd-party) games zijn nog in testfase. Het zal te ontdekken zijn hoeveel er gaan werken op launch.
Hoeveel zullen dat er zijn, tegen de tijd dat Nintendo Switch 3 verschijnt?! 8)7

Ik zou trouwens al te graag willen meehelpen met testen van allerlei games... Laat maar een Switch 2 bundel mijn kant op komen, Nintendo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Donstil schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:22:
[...]

Die 2D zijn niet aan mij besteed, ik ga Odyssey proberen. Kirby ga ik nog een een keer op de volgende Switch doen want de demo beviel me goed. Maar wel tweedehands want bij Odyssey zie ik voor mezelf meer mogelijkheden om het nog eens een keer te spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Seroczynski schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:44:
[...]

Ze zijn hiermee niet de eerste. Hoeveel "Premium Edition" games ik al wel niet heb waar enkel de base game op de disc staat. Of zelfs trilogies waarvan niet alle games fysiek geleverd worden..
Ik weet dat Bioshock The Collection bijvoorbeeld de drie games apart download. Dit kan je ook wel vinden online.

Bij deze Nintendo Swich 1 games is sowieso een download nodig: https://www.doesitplay.or...wnloadRequired=Yes&page=1

Maar een Nintendo Switch 2 hoesje met een Nintendo Switch 1 game en downloadcode is iets wat ze niet eerder gedaan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 07-04-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:33
Is het al bekend wat een upgrade pack gaat kosten? Benieuwd of het loont om 2e hands een Switch game te kopen + upgrade pack.

Heb zelf Zelda TotK nog liggen maar niet uitgespeeld, zou die graag op de Switch 2 verder willen spelen.

Kun je je data nu eigenlijk al backuppen, Switch verkopen en dan verder spelen op de Switch 2?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:22:
[...]

Misschien ben ik te sceptisch. Maar ik mag toch van een Nintendo klantenservice verwachten dat ze hun eigen merknaam wel kunnen spellen.
Zeker in officiële communicatie.
Ze zijn wel heel behulpzaam, maar niet al te hoge verwachtingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:28:
Kun je je data nu eigenlijk al backuppen, Switch verkopen en dan verder spelen op de Switch 2?
Meeste save games kan je met Nintendo Switch Online abo backuppen in de cloud. Pokemon games bijvoorbeeld niet, die kan je alleen overzetten met een system transfer tussen twee Switch apparaten. Tot nu was je ook je aantal geregistreerde speeluren kwijt tenzij je een system transfer uitvoert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gynnad schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:28:
Is het al bekend wat een upgrade pack gaat kosten? Benieuwd of het loont om 2e hands een Switch game te kopen + upgrade pack.

Heb zelf Zelda TotK nog liggen maar niet uitgespeeld, zou die graag op de Switch 2 verder willen spelen.

Je hebt drie type upgrades:

Alleen verbeterde resolutie, framerate of ondersteuning voor GameShare: Gratis
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game. (Bron: Nintendo)
  • Super Mario 3D World + Bowser's Fury
  • Super Mario Odyssey
  • The Legend of Zelda: Link's Awakening
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
  • Captain Toad: Treasure Tracker
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Gamestudio
  • 51 Worldwide Games
  • ARMS
  • Big Brain Academy: Knappe koppen
  • Pokémon Scarlet & Pokémon Violet
Nintendo Switch 2 Editions: €10*
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (“gratis” bij NSO+EP)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (“gratis” bij NSO+EP)
  • Pokémon Legends: Z-A
  • Metroid Prime 4: Beyond
Nintendo Switch 2 Editions met "DLC": €20*
  • Super Mario Party Jamboree
  • Kirby and the Forgotten Land
* Afgeleid van de Japanse prijzen (1000 yen/2000 yen)

[ Voor 19% gewijzigd door Mog op 07-04-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ervan uitgaand dat die prijs van 10 euro enigszins klopt, loont het echt wel om tweedehands fysieke Switch games te kopen. Ik heb ter voorbereiding op de Switch 2 ook TOTK weer tweedehands gekocht voor 35 euro. Tel er de 10 euro bij op en je hebt voor 45 euro je Switch 2 Edition.

Een BOTW moet met heel goed zoeken wel voor 25 à 30 te krijgen zijn, dus 35 a 40 voor de Switch 2 Edition.

Op bol is BOWT Switch 2 edition al 75 euro...

Het enige dat je dan mist is een mooi Switch 2 hoesje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 15:37
joblamie schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:45:
Ervan uitgaand dat die prijs van 10 euro enigszins klopt, loont het echt wel om tweedehands fysieke Switch games te kopen. Ik heb ter voorbereiding op de Switch 2 ook TOTK weer tweedehands gekocht voor 35 euro. Tel er de 10 euro bij op en je hebt voor 45 euro je Switch 2 Edition.

Een BOTW moet met heel goed zoeken wel voor 25 à 30 te krijgen zijn, dus 35 a 40 voor de Switch 2 Edition.

Op bol is BOWT Switch 2 edition al 75 euro...

Het enige dat je dan mist is een mooi Switch 2 hoesje :(
Dit ben ik nu ook aan het doen. Ik heb nooit een Switch gehad, dus ik heb nog zeer veel toffe games te ervaren. Odyssey, 3D World en Mario Bros Deluxe staan bovenaan mijn lijstje. Ik verwacht/hoop dat het upgrade aanbod nog wordt uitgebreid met de tijd? Bijvoorbeeld Mario Bros Wonder en Mario Kart 8 (een poosje na release van Kart World)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mog op dit moent zijn enkel de Legend of Zelda Switch 2 editions in NSO met uitbreidingspas inbegrepen. Het valt nog te zien of Nintendo daar andere games bij gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 19:06
$9.99 voor de handleiding als een game is wel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:40
Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:40:
[...]

By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games. Contents of free updates differ depending on the game. (Bron: Nintendo)
  • Super Mario Odyssey
  • Gamestudio
  • 51 Worldwide Games
  • ARMS
Waar heb je deze lijst vandaan qua specifieke games?

[ Voor 21% gewijzigd door Mog op 07-04-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik hoop dat de serververbinding stuk sneller gaat als voorheen. duurde wel erg lang om een spel van 5GB binnen te halen. bekabeld hielp ook niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:32
MrGizMo schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:08:
$9.99 voor de handleiding als een game is wel apart
Ik hoop dan ook dat vrijwel niemand die daadwerkelijk gaat kopen. Zou een pack-in game moeten zijn net als de Wii Sports en Astrobot Playroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 21:39

Maximus

There is no substitute

[...]

• Super Mario Odyssey
  • Gamestudio
  • 51 Worldwide Games
  • ARMS
Dit is dan online kopen voor de EUR 10 upgrades, die dan gedownload worden op de interne flashcard en dan bij booten van de game worden geladen voor de hogere resolutie?

[ Voor 20% gewijzigd door Mog op 07-04-2025 18:23 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Toch wel weer jammer dat dit ontbreekt, hoewel ik weinig met achievements doe, had dit voor mij er nu wel eens ingezeten mogen hebben. Voegt toch een extra uitdaging toe aan de game.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:49:
Toch wel weer jammer dat dit ontbreekt, hoewel ik weinig met achievements doe, had dit voor mij er nu wel eens ingezeten mogen hebben. Voegt toch een extra uitdaging toe aan de game.
Ik kan het maar niet begrijpen. Die uitdaging heb je toch ook met in-game achievements? Wat voegt een overkoepelend achievement systeem nog toe? Uitdagender wordt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Nintendo Store website is nu anders dan gisteren :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maximus schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:19:
[...]

Dit is dan online kopen voor de EUR 10 upgrades, die dan gedownload worden op de interne flashcard en dan bij booten van de game worden geladen voor de hogere resolutie?
Voor de zekerheid omdat "flashcard" nogal ambigu is: een Switch kan niet op een cartridge schrijven. Een update zal op het geheugen van de Switch zelf gezet worden.

Voor een concrete lijst van de upgrades van deze vier games ga je best op de website van Nintendo kijken. Bij betaalde upgrades gaat altijd om meer dan enkel een hogere resolutie.
flippiej schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:09:
[...]

Dit is allemaal gewoon informatie van Nintendo zelf. @Mog maakt wel zelf enkele assumpties over de inhoud van de onbetaalde upgrades die mogelijk niet kloppen - die hoeven niet noodzakelijk (maar kunnen wel!) performance upgrades in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:52:
[...]

Ik kan het maar niet begrijpen. Die uitdaging heb je toch ook met in-game achievements? Wat voegt een overkoepelend achievement systeem nog toe? Uitdagender wordt het in ieder geval niet.
Deels snap ik je, maar het is ook leuk om je achievements met vrienden te delen en deze te vergelijken. Ja het kan ook met een in game achievements, maar door het aan een profiel te koppelen, kun je het ook makkelijk delen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:51
[...]

Stukje collecting op je profiel, een bepaalde drive om dingen te doen.

Nintendo mag trouwens van mij echt eens iets gaan doen aan accurate speeltijd weergave, wat is daar nou zo moeilijk aan? Waarom zo vaag als, meer dan zoveel uur of 5 dagen geleden voor het eerst gespeeld, ik wil gewoon exact zien hoeveel uur ik in een game heb gestoken.

[ Voor 26% gewijzigd door flugelisoke op 07-04-2025 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:21
Sir_Lion schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:53:
Nintendo Store website is nu anders dan gisteren :O
Ik vind Nintendo hun manier van werken toch echt gek soms. Je hele webshop afsluiten omdat je morgen pre-orders start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:57:
[...]

Deels snap ik je, maar het is ook leuk om je achievements met vrienden te delen en deze te vergelijken. Ja het kan ook met een in game achievements, maar door het aan een profiel te koppelen, kun je het ook makkelijk delen.
Nee dat is me duidelijk, maar heeft dus niks met uitdaging te maken. Ik kan me voorstellen dat anderen het leuk/verslavend vinden. Zelf deel ik inderdaad de screenshots van de leuke game momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:57:
[...]

Nintendo mag trouwens van mij echt eens iets gaan doen aan accurate speeltijd weergave, wat is daar nou zo moeilijk aan? Waarom zo vaag als, meer dan zoveel uur of 5 dagen geleden voor het eerst gespeeld, ik wil gewoon exact zien hoeveel uur ik in een game heb gestoken.
Ik weet niet beter, maar ik begreep dat het op de 3DS allemaal vrij accuraat te zien was.

Ik vind het sowieso vaag dat het aantal speeluren gekoppeld is aan de Switch zelf en dat dit alleen goed over te zetten is met een system transfer naar een ander Switch systeem. Log je enkel in op je nieuwe Switch apparaat dan begint het aantal speeluren van je games weer vanaf 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 11:17
flugelisoke schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:57:
[...]

Stukje collecting op je profiel, een bepaalde drive om dingen te doen.

Met Exophase kan je voor elke game tot op de minuut zien hoe lang je deze gespeeld hebt. Kwestie van account aanmaken, Switch friend code invullen (evt privacy instellingen aanpassen) en daarna refreshen.

Met een gratis account kan je volgens mij maar 5x per dag refreshen en de scan is beperkt tot de 20 laatste gespeelde games. Ik ben fan _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 07-04-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:45
Geen achievements systeembreed vind ik opzich niet eens zo'n probleem.. Ik vind het kwalijker dat we nog steeds niks weten m.b.t. homescreen thema's en andere nieuwe functies die wenselijk zijn, zoals bijv. een pincode om je profiel te vergrendelen, zodat je neefje die niet 'per ongeluk' verkloot als die een keer op visite komt enzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

flippiej schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:09:
[...]

Linkje toegevoegd.
Maximus schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:19:
[...]

Dat denk ik wel inderdaad. DLC wordt op de Switch 1 ook op het interne geheugen of SD kaart gezet. In ieder geval niet op de game card zelf.
JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:55:
@Mog op dit moent zijn enkel de Legend of Zelda Switch 2 editions in NSO met uitbreidingspas inbegrepen. Het valt nog te zien of Nintendo daar andere games bij gaat toevoegen.
Correct. Aangepast. Alleen van de Zelda games weten we dat zeker.
JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:55:
[...]

Dit is allemaal gewoon informatie van Nintendo zelf. @Mog maakt wel zelf enkele assumpties over de inhoud van de onbetaalde upgrades die mogelijk niet kloppen - die hoeven niet noodzakelijk (maar kunnen wel!) performance upgrades in te houden.
Er staat inderdaad “or” en niet “and”. Maar ik denk wel dat het aannemelijk is dat deze titels niet alleen de GameChat ondersteuning krijgen. Echter, zeker weten doen we het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Dat is toch niet zo lastig voor te stellen?
  • Je prestaties zijn zichtbaar voor je vrienden en andersom.
  • Het is een uniform systeem wat werkt over alle games heen.
  • Je gaming geschiedenis op één centrale plek.
  • Competitie en vergelijken met andere spelers.
  • Zeker bij moeilijke achievements kan het sociale erkenning geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:30:
[...]

Dat is toch niet zo lastig voor te stellen?
  • Je prestaties zijn zichtbaar voor je vrienden en andersom.
  • Het is een uniform systeem wat werkt over alle games heen.
  • Je gaming geschiedenis op één centrale plek.
  • Competitie en vergelijken met andere spelers.
  • Zeker bij moeilijke achievements kan het sociale erkenning geven.
Dit is flauw. Het ging over uitdaging.

Daarnaast vind ik alle developers verplichten om achievements in hun games te implementeren geen succes, genoeg voorbeelden van.

De andere punten kan ik me iets bij voorstellen, maar daar viel ik dus niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:36

RayNbow

Kirika <3

IMHO zijn de echte achievements de verschillende videoclips die men van BotW en TotK maakte en online postte. Geen enkel door devs vooraf bedachte lijst aan achievements kan daar tegenop boksen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Zeror schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:19:
een pincode om je profiel te vergrendelen, zodat je neefje die niet 'per ongeluk' verkloot als die een keer op visite komt enzo.
Dat kan nu ook al via ouderlijk toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
michownz schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:59:
[...]

Ik vind Nintendo hun manier van werken toch echt gek soms. Je hele webshop afsluiten omdat je morgen pre-orders start.
Er kan gewoon wat infrastructurele aanpassingen gedaan worden om die pre-orders goed mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:32
L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:34:
[...]

Daarnaast vind ik alle developers verplichten om achievements in hun games te implementeren geen succes, genoeg voorbeelden van.

De andere punten kan ik me iets bij voorstellen, maar daar viel ik dus niet over.
Je hoeft het toch niet te verplichten? Bouw in ieder geval een overkoepelend systeem dat het mogelijk is. Meeste developers maken dan wel achievments hoor al is het alleen maar om de achievement hunters hun spel te laten kopen:)
Uiteraard ook gewoon een optie maken om het aan of uit te zetten aangezien niet iedereen achievements wilt zien. Dan is iedereen toch blij?

Ik vind het een beetje lui van Nintendo net zoals dat de home screen / UI zo goed als niet veranderd is. Bij een nieuwe console wil je toch ook wel een nieuwe frisse UI hebben, in plaats van dezelfde als de afgelopen 7 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 07-04-2025 18:42 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:40:
[...]

Je hoeft het toch niet te verplichten? Bouw in ieder geval een overkoepelend systeem dat het mogelijk is. Meeste developers maken dan wel achievments hoor al is het alleen maar om de achievement hunters hun spel te laten kopen:)
Uiteraard ook gewoon een optie maken om het aan of uit te zetten aangezien niet iedereen achievements wilt zien. Dan is iedereen toch blij?

Ik vind het een beetje lui van Nintendo net zoals dat de home screen / UI zo goed als niet veranderd is. Bij een nieuwe console wil je toch ook wel een nieuwe frisse UI hebben, in plaats van dezelfde als de afgelopen 7 jaar.
Het is ook maar hoe je het bekijkt. Ik vind het niet lui, maar meer dat Nintendo gewoon gefocust is op de games zelf. Verder allemaal prima wat je voorstelt hoor als Nintendo dat zou toevoegen. Ik wil anderen geen features ontnemen, al heb ik er zelf geen interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57

Superkiwi

Hoi doei

RayNbow schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:35:
IMHO zijn de echte achievements de verschillende videoclips die men van BotW en TotK maakte en online postte. Geen enkel door devs vooraf bedachte lijst aan achievements kan daar tegenop boksen.
Hoe bedoel je dit? Ik zit nu al enkele minuten naar deze zin te staren en begrijp maar niet wat je bedoelt :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:34:
[...]

Sorry, het is niet flauw bedoeld. De achievement (in-game of systeembreed) maakt het sowieso niet uitdagender; de uitdaging zit in de game zelf. Het maakt het echter wel meer de moeite waard om de uitdaging aan te gaan. En ik vermoed dat een systeembrede oplossing meer waarde heeft dan een in-game oplossing. Dat hier behoefte aan is, tonen PlayStation, Xbox en Steam wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:48:
[...]

Sorry, het is niet flauw bedoeld. De achievement (in-game of systeembreed) maakt het sowieso niet uitdagender; de uitdaging zit in de game zelf. Het maakt het echter wel meer de moeite waard om de uitdaging aan te gaan. En ik vermoed dat een systeembrede oplossing meer waarde heeft dan een in-game oplossing. Dat hier behoefte aan is, tonen PlayStation, Xbox en Steam wel aan.
Ik wil er niet een hele discussie over gaan maken. Maar uitdagingen moeten leuk zijn, dan is het toch gewoon de moeite waard? Ik begrijp wel wat je bedoeld met meer de moeite waard, maar zo speel ik mijn games niet (erkenning).

Maar je reageerde op mijn bericht waar ik viel over Linksquest antwoord en die vervolgens de discussie over een hele andere boeg gooit waar jij nu ook mee doorgaat. in-game achievements hebben dezelfde uitdaging, daar viel ik over. Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Superkiwi schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:47:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ik zit nu al enkele minuten naar deze zin te staren en begrijp maar niet wat je bedoelt :P
Het wordt wat lastig om nu bijv. oude videoclips uit 2017-2018 terug te vinden, maar er werden allerlei coole en grappige manieren gevonden om bepaalde dingen in Breath of the Wild te bereiken. Zulke ontdekkingen zijn in mijn ogen pas een echte prestatie i.t.t. het afwerken van een achievements checklist die de maker van het spel heeft bedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh zo. Helemaal duidelijk, dank! d:)b
Beetje zoals de Dark Souls filmpjes waarbij spelers op al dat niet legitieme complete delen van de map weten te omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:13
Ik hoop dat de gamecube controller straks ook nog gewoon zonder invite verkrijgbaar is en dat er een leuk aanbod komt uit de bijna 700 gamecube titels :) ik heb zelf de originele gamecube nog, maar deze is niet meer op mijn tv aan te sluiten (of ziet er echt belabberd uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Ik heb mijn Switch OLED verkocht. Ik heb nu een Switch 2 besteld. Ik game heel af en toe, vaak met meerdere mensen en op een TV.

Is dit een goede keus geweest? Uiteindelijk betaal ik toch weer ruim € 300 extra voor dezelfde ervaring in een ander jasje? Ik vond de Switch 1 OLED wel erg traag aanvoelen met bijvoorbeeld Mario Kart en 4 spelers tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Voor games die digitaal zijn gekocht bij de Switch, die games kun je gewoon automatisch downloaden op de Switch 2 neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Vliegvlug

Flight Simple

Vind het op zich wel een grappig systeem zo tussen physical en download in. Hoe wel je dergelijke games onofficieel op de Switch ook al had, dat er feitelijk niets op de cartridge stond. ;)

Vraag me wel af of dat nu dan niet meer mag en uitgevers gedwongen worden voor het een of het ander te gaan. Beetje zuur als je physical games achteraf in essentie toch een game-key card blijkt te zijn.

Ben ook wel benieuwd hoeveel prijsverschil er zit tussen de game-key en normale cartridges. Die laatste zullen wel van dat dure microSD Express voorzien zijn waardoor ze duurder zijn.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat er toch veel games enkel als game-key editie worden uitgebracht omdat dit goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

turkeyhakan schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:10:
bijvoorbeeld Mario Kart en 4 spelers tegelijk.
MK8 (DX) draait op 30 fps wanneer je lokaal met 3 of 4 spelers speelt.
turkeyhakan schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:41:
Voor games die digitaal zijn gekocht bij de Switch, die games kun je gewoon automatisch downloaden op de Switch 2 neem ik aan?
Als het op de Switch 1 werkt, dan ja, dan kun je ze downloaden, maar nee, niet automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik heb mijn Switch OLED verkocht. Ik heb nu een Switch 2 besteld. Ik game heel af en toe, vaak met meerdere mensen en op een TV.

Is dit een goede keus geweest? Uiteindelijk betaal ik toch weer ruim € 300 extra voor dezelfde ervaring in een ander jasje? Ik vond de Switch 1 OLED wel erg traag aanvoelen met bijvoorbeeld Mario Kart en 4 spelers tegelijk.
Ik had nog even gewacht met de verkoop om je profiel over te zetten naar de Switch 2, en dan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:41:
[...]

Normaal wel ja :) al zal je waarschijnlijk de download zelf moeten triggeren. Dat is nu tenminste zo wanneer je je profiel naar een nieuwe Switch migreert.
Vliegvlug schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:42:
[...]

Vraag me wel af of dat nu dan niet meer mag en uitgevers gedwongen worden voor het een of het ander te gaan. Beetje zuur als je physical games achteraf in essentie toch een game-key card blijkt te zijn.
Het staat gewoon vooraan op het doosje vermeldt indien het om een game-key card gaat.
Ben ook wel benieuwd hoeveel prijsverschil er zit tussen de game-key en normale cartridges. Die laatste zullen wel van dat dure microSD Express voorzien zijn waardoor ze duurder zijn.
Switch 1 cartridges gebruiken een vorm van XtraROM geheugen. Ik verwacht dat Switch 2 cartridges dit ook doen, maar met nieuwere technologieën (bvb. 3D NAND)
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat er toch veel games enkel als game-key editie worden uitgebracht omdat dit goedkoper is.
Die kans bestaat, zal o.a. afhangen van de winstmarges en het volume dat men voor een specifieke game kan bereiken. Tegelijkertijd zullen Switch 2 cartridges na verloop van tijd ook goedkoper worden (simpele economics of scale).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:33
[...]

Alleen verbeterde resolutie, framerate of ondersteuning voor GameShare: [bgcolor=#ffcc00]Gratis[/bgcolor]
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates [bgcolor=#FFC0CB]to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare[/bgcolor] in selected games. Contents of free updates differ depending on the game. (Bron: Nintendo)
  • Super Mario Odyssey
  • Gamestudio
  • 51 Worldwide Games
  • ARMS
Nintendo Switch 2 Editions: [bgcolor=#FFCC00]€10[/bgcolor]*
Nintendo Switch 2 Editions met "DLC": [bgcolor=#FFCC00]€20[/bgcolor]*
Thanks - rond de 10 euro is een mooie prijs voor een upgrade. “gratis” bij NSO+EP - kost 50 dollar, dus waarschijnlijk ook 50 euro per jaar. Dat is mij wat te gortig, gezien ik geen gebruik maak verder van de online diensten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gynnad NSO met uitbreidingspas kan je dan weer wel delen in een familieabonnement. Ik kom zo op minder dan 10 euro per jaar per persoon.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 07-04-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

joblamie schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:45:
Ervan uitgaand dat die prijs van 10 euro enigszins klopt, loont het echt wel om tweedehands fysieke Switch games te kopen.
Daar zat ik ook aan te denken. Het lijkt me voordeliger om Links Awakening, BOTW, TOTK en enkele Super Mario games voor de Switch 1 te kopen en dan te upgraden als de Switch 2 er is.
Is het al Juni?
In de tussentijd haal ik mijn Gameboy uit 1989 weer eens van zolder, eens zien of Links Awakening het nog wil doen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Is dit een goede keus geweest?
Dus eerst verkopen en daarna advies vragen? :)

Ik doe hetzelfde, die 300 euro heb ik wel over voor een flink groter scherm en wel weer zin in wat nieuws.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RayNbow schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:48:
[...]

MK8 (DX) draait op 30 fps wanneer je lokaal met 3 of 4 spelers speelt.
Zou dat op de switch 2 veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
THE_BASE schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:23:
[...]

Dus eerst verkopen en daarna advies vragen? :)

Ik doe hetzelfde, die 300 euro heb ik wel over voor een flink groter scherm en wel weer zin in wat nieuws.
Exact… 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat was de Switch OLED nog waard?

Ik vind het meer geen goede keus omdat je eerst verkoopt en daarna advies vraagt :P Wat je vraagt is verder persoonlijk, maar lijkt me voornamelijk handig dat je de overstap goed voorbereid (savedata, speeluren etc.). Geen idee of je daarin een goede keuze hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:05
Nu ik dat over die game key cards wat beter lees ... zouden ze zoiets ook kunnen gaan doen met virtual game cards? Dat ze dan toch wel verkoopbaar worden. Is wellicht wat ver gezocht maar ik mag dromen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerGekkie schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:47:
Nu ik dat over die game key cards wat beter lees ... zouden ze zoiets ook kunnen gaan doen met virtual game cards? Dat ze dan toch wel verkoopbaar worden. Is wellicht wat ver gezocht maar ik mag dromen toch? :)
Dromen mag inderdaad. Wellicht is het met dit systeem (gedeeltelijk) mogelijk. Nintendo verkoopt natuurlijk liever zelf nieuwe games, die heeft geen baat bij de tweedehands markt. Virtual Game Cards zijn geïntroduceerd om digitale games makkelijker te kunnen delen en Nintendo hoopt daarmee dat familieleden meer Nintendo Switch consoles in huis halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:51

Nou ja, zelfde ervaring in een ander jasje?

4k, 60fps, soms FHD120fps, sowieso een stuk snellere hardware. Dat is wel een heel leuk ander jasje denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:45
Interview met Doug Bowser over de Switch 2:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Vliegvlug

Flight Simple

JackAvery schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:52:

[...]
Het staat gewoon vooraan op het doosje vermeldt indien het om een game-key card gaat.
Ja dat snap ik wel, bedoel andersom, dat het geen game-key card is maar een physical game waar dan enkel maar een downloader of key op staat en je alsnog gigabytes aan interne opslag kwijt bent.
Hoop dat dat nu niet meer mag en een uitgever verplicht is in zo’n geval er een game-key card van te maken zodat je het tenminste vooraf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:14:
[...]

Ja dat snap ik wel, bedoel andersom, dat het geen game-key card is maar een physical game waar dan enkel maar een downloader of key op staat en je alsnog gigabytes aan interne opslag kwijt bent.
Hoop dat dat nu niet meer mag en een uitgever verplicht is in zo’n geval er een game-key card van te maken zodat je het tenminste vooraf weet.
Zijn er dan voorbeelden waarbij dat voorkomt? Voor zover ik gezien heb staat bij Switch games er altijd een banner over een gedeeltelijke download of een duidelijke waarschuwing dat het een code in a box versie is. De enige uitzondering waar ik aan kan denken is wanneer het volledige spel op de cartridge staat maar er nog een redelijk grote day 1 patch zou zijn ofzo, maar ik heb zelf geen games die dit doen dus ik ken geen concreet voorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe aankondiging van de ontwikkelaars van Bomb Chicken en Shovel Knight Dig. Beetje Snipperclips/Wario Ware vibes.
Get ready to squeak with delight as we unveil Mouse Work! A 1-4 player party game for Switch 2 using mouse controls! Control adorable mice working various jobs in their desire to earn some extra cheddar. Coming Soon!

Verder bevestigt Nintendo in de US (bron: interview met IGN)dat de Welcome Tour 10 dollar gaat kosten, net als de Nintendo Switch 2 Edition upgrade passes zonder extra DLC.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 08-04-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 19:06
Geen hall effect sticks. Jammer had die toch wel graag gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 10:01
MrGizMo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:52:
Geen hall effect sticks. Jammer had die toch wel graag gezien
Ja dat is zeker heel jammer! Zou wel een flinke verbetering zijn geweest.. :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hall effect sticks zijn puur voor stick drift nuttig, maar verder ook niet zaligmakend. Maar we zullen zien hoe Nintendos keuze uitdraait. Een tweede stick drift debacle zou heel slecht uitkomen, en men gaat er bij Nintendo harder op letten dan bij Sony of Microsoft die ook problemen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:01
Oh ja.. Nintendo pre-order niet beschikbaar hier want: geen online abonnement 🥲😅

Nou ja.. met al het geklaag over de hoge prijzen, verwacht ik minder problemen met beschikbaarheid. Eigenlijk pas rond september “nodig”.

[ Voor 45% gewijzigd door Thalaron op 08-04-2025 08:36 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1 ... 43 ... 121 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4