• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
RollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:30:
Het was voor mij wel duidelijk dat het om een key ging en dat er ook gewone games zijn.

Het is dus goedkoper voor de producent. En je kan het dus nog we hands verkopen.

Mogelijk dat er dus nog een goedkopere optie komt met enkel een code die dus wel is gekoppeld en zonder card werkt. En je die dus niet kan verkopen.
Dat denk ik niet anders wordt het gewoon te verwarrend, nu is het juist simpel en logisch.
Of het volledige spel, of een code voor gamekey / card voor de download.

Ze hebben die gaamekeycard codes zo groot besproken, dat ze niet nog een variant er tussen gaan doen denk ik.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:47
flugelisoke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:08:
Ik vind sommige media nogal zuur... "meer van hetzelfde, niks vernieuwends".
Meanwhile vernieuwd bv Sony al een paar generaties niks aan hun console. Alleen elke keer betere specs. Hoor je niemand over

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24

S2S

Zijn dat niet dezelfde mensen die wel 1000 euro of dollar neertellen voor de nieuwste Iphone?

Ik ben juist blij dat Switch 2 meer van hetzelfde is, het concept werkt prima namelijk.

Ik zie vooral een hele mooie upgrade en een HDR 120hz scherm alleen al is het waard voor mij.

Natuurlijk balen dat de games fors in prijs stijgen, valt wat over te zeggen. Anderzijds zijn games nauwelijks meegestegen met inflatie.
De prijs viel me wat tegen om heel eerlijk te zijn. Maar de specs hebben mij positief verrast. Tegenwoordig bestaat het meerdendeel van de media uit zuurpruimen.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:33

Zijn dat niet dezelfde mensen die wel 1000 euro of dollar neertellen voor de nieuwste Iphone?

Ik ben juist blij dat Switch 2 meer van hetzelfde is, het concept werkt prima namelijk.

Ik zie vooral een hele mooie upgrade en een HDR 120hz scherm alleen al is het waard voor mij.

Natuurlijk balen dat de games fors in prijs stijgen, valt wat over te zeggen. Anderzijds zijn games nauwelijks meegestegen met inflatie.
Ik zie juist goede stappen vooruit. Ja, het blijft het Switch concept, maar dat was de Gameboy ook tot en met de N3DS XL. Tussendoor zijn er kleine evoluties geweest, zoals GBA, DS, 3DS. En de huidige Switch is eigenlijk ook weer een evolutie daarvan.

Vind het een grotere ontwikkeling dan de jaarlijkse telefoon updates.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:47
Wat een mega verschil tussen de joy-cons

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX3wn3oxMBwiLdFZPP-F7rW5yxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkLk1DS8dbL1GKnlvyiD4TLn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:51:
[...]

Het is bij elke Nintendo Switch 2 Editie net zo onduidelijk. Mocht er ergens een bron zijn waar Nintendo aangeeft dat het om de rode Switch 2 cartridge gaat dan hoor ik het graag. Voor als nog krijg ik ook met Nintendo's eigen informatie alleen maar het idee dat het om Switch 1 cartridges gaat.
Bol heeft Switch 2 games online gezet. Met Nederlandse covers en daar staat dat het de Switch 1 cartridge is met de upgrade-key. Lijkt duidelijk zo!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 20:05
Is bol al uitverkocht of stond dit gewoon direct uitverkocht online?

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:19
Bol is helaas uitverkocht.

• cooLopke
Ik dacht dat alles pas vanaf 8 april te pre order en was. Wel balen dit.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
cooLopke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:18:
Ik dacht dat alles pas vanaf 8 april te pre order en was. Wel balen dit.
Kijk ook in het [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic topic voor voorraad en bestellen. Op dit moment wel bij MediaMarkt te bestellen, maar (helaas) wel met verplichte Qware producten.

PSN: Redrafted

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cooLopke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:17:
Is bol al uitverkocht of stond dit gewoon direct uitverkocht online?
Heeft gisteren vanaf 09:00 tot ergens begin van de avond open gestaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pepppie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:12:
[...]

Bol heeft Switch 2 games online gezet. Met Nederlandse covers en daar staat dat het de Switch 1 cartridge is met de upgrade-key. Lijkt duidelijk zo!
Ja die heb ik al gezien. Het is mij nog niet duidelijk (genoeg).

Letterlijk staat er: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack." Kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden en Nintendo is daar in het verleden bij Switch 1 games met DLC ook niet consistent in geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 05-04-2025 11:31 ]

G_Dragon schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:59:
Wat een mega verschil tussen de joy-cons

[Afbeelding]
Vraag me af of het heel veel verschil maakt qua vasthouden, maar ik heb met de huidige Joy-cons al geen problemen. Hopelijk zit er deze keer een betere joystick in die niet gaat driften. Een verbetering dat de SL en SR knoppen makkelijker te bedienen zijn. En ik las dat hier HD Rumble 2 in zit, ook weer een mooie verbetering al werd er bij de huidige Switch door ontwikkelaars te weinig gebruik van gemaakt.

MKBHD geeft aan dat HD Rumble 2 krachtiger aanvoelt.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 05-04-2025 11:43 ]

• Donstil
  • Niet online

Ik ben ook blij dat het concept hetzelfde gebleven is maar kan mij ook prima vinden in eventuele teleurstellingen eigenlijk.

Voor mij geen probleem maar de upgrade zit hem voor mij vooral in het formaat, de grafische power vind ik persoonlijk tegenvallen afgaande van de beelden die nu getoond zijn en het scherm voelt ook als een stap terug nu het weer LCD is, combineer dat met een flink hogere prijs (niet alleen door inflatie) en ik snap het sentiment volledig.

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 08:31
Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:28:
[...]

Ik ben ook blij dat het concept hetzelfde gebleven is maar kan mij ook prima vinden in eventuele teleurstellingen eigenlijk.

Voor mij geen probleem maar de upgrade zit hem voor mij vooral in het formaat, de grafische power vind ik persoonlijk tegenvallen afgaande van de beelden die nu getoond zijn en het scherm voelt ook als een stap terug nu het weer LCD is, combineer dat met een flink hogere prijs (niet alleen door inflatie) en ik snap het sentiment volledig.
Ik hoor van mensen die hands-on hebben gespeeld dat het LCD HDR 120hz scherm helemaal geen stap terug is hoor?

Maar ik speel toch voornamelijk docked, dus eerlijk gezegd geen last van of het nou OLED of LCD is.

[ Voor 6% gewijzigd door flugelisoke op 05-04-2025 11:34 ]

• Donstil
  • Niet online
flugelisoke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:33:

Ik hoor van mensen die hands-on hebben gespeeld dat het LCD HDR 120hz scherm helemaal geen stap terug is hoor?

Maar ik speel toch voornamelijk docked, dus eerlijk gezegd geen last van of het nou OLED of LCD is.
LCD t.o.v. OLED is vrijwel altijd een stap terug, de kans dat Nintendo een LCD scherm gebruikt van een hele hoge kwaliteit waardoor het verschil (nagenoeg) wegvalt is gezien de verkoopprijs uitgesloten.

Maar los daarvan zijn de eerste signalen idd wel goed. Ik heb al wel meermaals gehoord “het is geen oled meer maar wel oké”, oftewel het is geen slecht scherm maar ook geen oled. (Edit: Zie bijvoorbeeld MKBHD zijn video vanaf 1minuut)

HDR en 120hz boeien mij dan wat minder. De hardware kan de meeste games niet op 120fps draaien is de verwachting dus ik verwacht dat het een 120hz VRR scherm is om games op 40fps te kunnen draaien, zoals je dat op de PS5/XsX ook ziet. HDR kan wel leuk zijn maar op een dergelijk klein schermpje in normale licht situaties waarschijnlijk verwaarloosbaar.

Wij spelen overigens ook heel veel docked, 75% van de tijd schat ik zo in, maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-04-2025 11:47 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41
Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:21:
[...]

Heeft gisteren vanaf 09:00 tot ergens begin van de avond open gestaan.
Dit bedoelde ik dus gisteren. Nu komen er veel mensen achter dat ze die switch 2 willen hebben en is die dus uitverkocht.
giantgiantus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:43:
[...]

Dit bedoelde ik dus gisteren. Nu komen er veel mensen achter dat ze die switch 2 willen hebben en is die dus uitverkocht.
Er zijn altijd wel mensen ergens te laat voor.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:44
Yep. En nog geen mail dat preorder mogelijk is, maar of ik die niet heb gekregen doordat ik al preorder heb weet ik dus niet.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja ik snapte het gisteren al, alleen waar ik het over had is dat het met de switch 1 sneller ging, al dan niet naar mijn gevoel.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05:59
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:24:
[...]

Ja die heb ik al gezien. Het is mij nog niet duidelijk (genoeg).

Letterlijk staat er: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack." Kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden en Nintendo is daar in het verleden bij Switch 1 games met DLC ook niet consistent in geweest.
En het verwarrende is dat er bij de verpakkingsinhoud het volgende staat: "Nintendo Switch 2 Edition gamecardridge"

Dat klinkt mij toch als een rode Switch 2 cardridge met alles erop, maar het blijft vaag.

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:46:
[...]

Ja ik snapte het gisteren al, alleen waar ik het over had is dat het met de switch 1 sneller ging, al dan niet naar mijn gevoel.
Laten we hopen dat de switch 2 een groot succes wordt. Die Nintendo games blijven erg bijzonder.
Transportman schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:47:
[...]

En het verwarrende is dat er bij de verpakkingsinhoud het volgende staat: "Nintendo Switch 2 Edition gamecardridge"

Dat klinkt mij toch als een rode Switch 2 cardridge met alles erop, maar het blijft vaag.
Waar staat dat op de verpakkingsinhoud? Ik heb nergens gamecartridge zien staan namelijk.

• Transportman
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:51:
[...]

Waar staat dat op de verpakkingsinhoud? Ik heb nergens gamecartridge zien staan namelijk.
Als je de productspecificaties openklapt bij bol.com, staat het onder overige kenmerken.
Transportman schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:54:
[...]

Als je de productspecificaties openklapt bij bol.com, staat het onder overige kenmerken.
Productspecificaties van Bol zijn altijd verwarrend, dat kunnen we er niet bij gebruiken :P Gaat sowieso geen duidelijkheid geven, dat moet Nintendo zelf doen.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52

Als je nu nog niet weet dat bepaalde media een vergoeding krijgt dan kom je echt uit een ei. Wie betaalt die bepaalt. Bovendien is je stelling onjuist, want er wordt juist heel vaak over een iPhone gezegd dat je beter even een jaar (of twee) over kan slaan. Alle Apple fanboys zeggen dan hetzelfde als wat jij nu doet ;)

Ik denk dat je het gewoon even niet kan bolwerken dat er kritiek komt op een product dat jij graag wilt of fan van bent. Koop gewoon waar jij achter staat en wat boeit het je dan wat een ander ervan vindt. Blijkbaar ben jij daar wel gevoelig voor.

Even voor mezelf sprekend:
Doe ik wat met de Switch? Nee, nog niet. De kleine hier wel en die heeft alles al. Vind ik het gaaf voor mezelf, iemand die met Nintendo is opgevoed? Ja, 100%. Kijk ik naar de media? Nee. Ga ik hem kopen? 100%. Ik heb gewoon vertrouwen in Nintendo.

I don't have dreams, I have goals!!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:33
Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:28:
[...]

Voor mij geen probleem maar de upgrade zit hem voor mij vooral in het formaat, de grafische power vind ik persoonlijk tegenvallen afgaande van de beelden die nu getoond zijn
Wacht even... wat verwacht je dan van een dergelijke formfactor?

Een PS5 is zo groot, o.a. door de benodigde koeling om de grafische kracht aan te kunnen.
en het scherm voelt ook als een stap terug nu het weer LCD is,
Maar de LCD heeft wel HDR en 120 fps. Daarnaast is het nu 1080p tegenover de Switch 1 met 720p.
combineer dat met een flink hogere prijs (niet alleen door inflatie) en ik snap het sentiment volledig.
Paar tientjes meer boven puur de inflatie? Dat is geen 'flink hogere prijs'.

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-11 23:03
Redondo1982 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:57:
[...]

Als je nu nog niet weet dat bepaalde media een vergoeding krijgt dan kom je echt uit een ei. Wie betaalt die bepaalt. Bovendien is je stelling onjuist, want er wordt juist heel vaak over een iPhone gezegd dat je beter even een jaar (of twee) over kan slaan. Alle Apple fanboys zeggen dan hetzelfde als wat jij nu doet ;)

Ik denk dat je het gewoon even niet kan bolwerken dat er kritiek komt op een product dat jij graag wilt of fan van bent. Koop gewoon waar jij achter staat en wat boeit het je dan wat een ander ervan vindt. Blijkbaar ben jij daar wel gevoelig voor.

Doe ik wat met de Switch? Nee, nog niet. De kleine hier wel en die heeft alles al. Vind ik het gaaf voor mezelf, iemand die met Nintendo is opgevoed? Ja, 100%. Kijk ik naar de media? Nee. Ga ik hem kopen? 100%. Ik heb gewoon vertrouwen in Nintendo.
Met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?

• Redondo1982
Gewoon maar gelijk even besteld bij Mediamarkt. Wel iets duurder ivm koppelverkoop met een hoes, maar so be it…

Nu nog tijd vrijmaken om ermee te kunnen spelen en anders schuif ik hem maar door naar de kleine man hier, wat sowieso al gaat gebeuren denk ik :+

• giantgiantus
CanisLupus27 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:12:
[...]

Al jaren als ik zo zijn posts lees 🤣

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-11 10:20
Lekker Ventje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:37:
Ik heb al sinds de PS4 en XBox One alles digitaal. Op de Switch heb ik enkel Zelda BotW fysiek omdat die zo in de bundel zat. De Nintendo games zakken niet veel in prijs maar dat maakt niet uit, er gaan genoeg uren in Mario Kart en Splatoon om dat te kunnen rechtvaardigen.
Ik ben wat conservatief ingesteld, maar de kinderen zijn door Netflix en Disney niet anders gewend dan via de televisie digitaal iets te selecteren. Vermindert sowieso de troep/slingerende doosjes en cartridges in de woonkamer.

• Redondo1982
CanisLupus27 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:12:
[...]

Wel een ander bed geweest, hmmm stof tot nadenken ;)

Maar even zonder dollen, want al die dooddoeners kennen we nu wel. Je moet de media mbt producten niet teveel geloven en gewoon kiezen/genieten van producten. Het enige wat je ermee kan verliezen is geld/waarde. Ik vind de Switch2 een mooi product en als de media vindt van niet dan is dat prima hoor. Ik moet hem betalen en mee spelen. Is het niks dan gaat ie in de verkoop, maar no way dat ik mijn oren laat hangen naar media.

• Redondo1982
giantgiantus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:17:
[...]

Al jaren als ik zo zijn posts lees 🤣
:Y)

• flugelisoke
Redondo1982 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:57:
[...]

Nee hoor, al vind ik je reactie redelijk op de man af, ga ik niet in mee.

Het gaat mij erom dat mensen niet snel tevreden meer zijn, onrealistische verwachtingen hebben. Een evolutie op een product is m.i. prima. Wordt er door de klagers soms een espresso functie op een console verwacht? Dat idee krijg ik nogal hierbij.

• Redondo1982
peeceej schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:35:
[...]

Ik ben wat conservatief ingesteld, maar de kinderen zijn door Netflix en Disney niet anders gewend dan via de televisie digitaal iets te selecteren. Vermindert sowieso de troep/slingerende doosjes en cartridges in de woonkamer.
Ik vind alles digitaal ook beter en kom ook uit de tijd van de catridges, maar soms is het wel stukken duurder. Dat strookt gewoon niet. Zo zonde, want het zou iedereen ten goede komen. Ook het milieu en het feit dat je het makkelijker mee kan nemen. Sowieso is alles veel opgeruimder en kan het niet kapot. Het fysieke is er wel vanaf dus dat is dan wel weer jammer. Af en toe heb ik nog zo’n SNES spel in mijn hand en dan denk ik terug aan die mooie tijd.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Heb hem ook maar bij de mediamarkt besteld met Klarna betaling. Neem aan dat je pas hoeft te betalen als de Switch binnen is

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Redondo1982
flugelisoke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:48:
[...]

Nee hoor, al vind ik je reactie redelijk op de man af, ga ik niet in mee.

Het gaat mij erom dat mensen niet snel tevreden meer zijn, onrealistische verwachtingen hebben. Een evolutie op een product is m.i. prima. Wordt er door de klagers soms een espresso functie op een console verwacht? Dat idee krijg ik nogal hierbij.
Ik kan soms wat hard zijn, maar dat was naar jou iig niet de bedoeling. Het was eigenlijk goed bedoeld om die gekke media te weren, want die hebben inderdaad altijd wat te zeuren. Maarja, die moeten ook clicks hebben om te bestaan. Is het gefundeerd en gegrond? Who cares denken ze? Het wordt toch gelezen/bekeken.

Dus excuus als het zo overkwam. Ik hoop gewoon dat je er goed van kan genieten.

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 21:55
Redondo1982 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:50:
[...]

Ik vind alles digitaal ook beter en kom ook uit de tijd van de catridges, maar soms is het wel stukken duurder. Dat strookt gewoon niet. Zo zonde, want het zou iedereen ten goede komen. Ook het milieu en het feit dat je het makkelijker mee kan nemen. Sowieso is alles veel opgeruimder en kan het niet kapot. Het fysieke is er wel vanaf dus dat is dan wel weer jammer. Af en toe heb ik nog zo’n SNES spel in mijn hand en dan denk ik terug aan die mooie tijd.
Ik heb liever alles liever physiek. Puur omdat als ik iets koop het gewoon vast hebben willen gehad. Vind digitaal geen waarde hebben. Ieder zijn ding natuurlijk.

• flugelisoke
Redondo1982 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:52:
[...]

Ik kan soms wat hard zijn, maar dat was naar jou iig niet de bedoeling. Het was eigenlijk goed bedoeld om die gekke media te weren, want die hebben inderdaad altijd wat te zeuren. Maarja, die moeten ook clicks hebben om te bestaan. Is het gefundeerd en gegrond? Who cares denken ze? Het wordt toch gelezen/bekeken.

Dus excuus als het zo overkwam. Ik hoop gewoon dat je er goed van kan genieten.
No worries ;) Verkeerd geïnterpreteerd. Nogmaals, voor mij is de upgrade voldoende en ben ik positief verrast door de presentatie en alle games die er al snel op gaan uitkomen!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:54

RayNbow

Kirika <3

Sir_Lion schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:27:
want stel dat de servers over 10 jaar er niet meer zijn, als je het spel niet hebt gedownload heb je er dus niets meer aan.
Dat klopt, maar aan de andere kant kan ik nog steeds m'n digitale aankopen voor de Wii (een console uit 2006) opnieuw downloaden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Als je de huidige Joy-cons en Pro Controller gaat gebruiken voor de Switch 2 dan kan je daarmee niet met de homeknop de Switch 2 uit zijn slaap halen. Dat is wel irritant, maar om daar nou een Nintendo Switch 2 Pro Controller voor te halen...

"You cannot exit sleep mode on Nintendo Switch 2 using the HOME Button on Nintendo Switch controllers."

Compatibility with Nintendo Switch accessories

• jellede..
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-07 16:10
Zouden amerikanen het riskeren om een europese switch to pre orderen?

• G_Dragon
  • Laatst online: 21:47
Het enige waarin ik mij persoonlijk wel kan vinden is dat mensen nu ontzettend balen dat de pre-orders eerder live gingen dan Nintendo zelf aan had gegeven in hun live stream, ik was hierdoor ook in de war en heb zelfs een topic geopend omdat pricewatch niet geupdated werd. Maar al vrij snel kwam ik ook tot de ontdekking dat ze pas 8 April live zouden gaan en niet 4 April, waarom ze hiervan af hebben geweken geen idee.

Ik heb trouwens geen mail van Coolblue, bol.com gehad over dat ze beschikbaar waren. Dit had ik ook net zoals velen hier ingesteld, ondanks ik na de live stream besloten had om hem niet te halen.

Er komen voor of na release sowieso wel zeker wel consoles uit, daar heb ik de volle vertrouwen in. Geschiedenis mag zich nooit meer zo herhalen als toen met de Playstation 5.. want dat moet toch hopelijk een wijze les zijn geweest.. :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jellede..
ik denkt dat de ongeschreven regel is dat als de producent zegt van "we gaan op dat moment verkopen" dat alleen zo is via hun eigen webshops.

3rd party retailers doen gwn hun eigen ding.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Overigens zie ik dat je bij Bol.com bij games (iig BotW) kan kiezen uit de normale versie of de franstalige versie. Nou hoop ik dat de DK: Bananza versie van Amazon.fr of CDiscounts niet enkel Franstalig is

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:35
G_Dragon schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:17:
Het enige waarin ik mij persoonlijk wel kan vinden is dat mensen nu ontzettend balen dat de pre-orders eerder live gingen dan Nintendo zelf aan had gegeven in hun live stream, ik was hierdoor ook in de war en heb zelfs een topic geopend omdat pricewatch niet geupdated werd. Maar al vrij snel kwam ik ook tot de ontdekking dat ze pas 8 April live zouden gaan en niet 4 April, waarom ze hiervan af hebben geweken geen idee.
Ze zijn nog te koop via MediaMarkt, dus balen is niet nodig. Het is niet alsof mensen nu misgrijpen.

• cooLopke
[...]

Ik wou hem sowieso ongeacht of deze al dan niet uitverkocht ging zijn. Het toppunt is dat ik gisteren nog gezocht heb op bol.com naar Nintendo switch 2. Maar die stond niet in de zoekresultaten... Blijkbaar moest ge via de alles over de nieuwe switch link hebben op bol en van daaruit klikken. In het vervolg op tweakers forum kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door cooLopke op 05-04-2025 14:33 ]

Steven030 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:24:
Overigens zie ik dat je bij Bol.com bij games (iig BotW) kan kiezen uit de normale versie of de franstalige versie. Nou hoop ik dat de DK: Bananza versie van Amazon.fr of CDiscounts niet enkel Franstalig is
Je maakt je zorgen of de taal van de game zelf enkel in het Frans is? Daar hoef je je niet zorgen over te maken. Ik ga er in ieder geval vanuit dat net als bij de Switch 1 de games meerdere talen ondersteunen. Cartridges waren in Europa allemaal hetzelfde, enkel het doosje is qua tekst Franstalig.

• jellede..
wel jammer dat nintendo nog altijd niet wil zeggen of er hall effect sticks worden gebruikt.

• giantgiantus
jellede.. schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:52:
wel jammer dat nintendo nog altijd niet wil zeggen of er hall effect sticks worden gebruikt.
Lijkt me niet. Consoleboeren heb ik dat nooit zien doen.

• Transportman
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:39:
Als je de huidige Joy-cons en Pro Controller gaat gebruiken voor de Switch 2 dan kan je daarmee niet met de homeknop de Switch 2 uit zijn slaap halen. Dat is wel irritant, maar om daar nou een Nintendo Switch 2 Pro Controller voor te halen...

"You cannot exit sleep mode on Nintendo Switch 2 using the HOME Button on Nintendo Switch controllers."

Compatibility with Nintendo Switch accessories
Dat is wel heel irritant, nu kan ik gewoon vanaf de bank met 1 druk op de controller de Switch starten en gaat de TV automatisch aan en naar het juiste kanaal, straks is het iedere keer als ik iets anders doe dat ik even heen en weer moet lopen naar de Switch om hem aan te zetten. Switch 2 joy cons naast me leggen en die gebruiken om de Switch te starten is ook niet ideaal, want het meeste wat ik speel zijn single player games en dan moet ik dus mijn Pro Controller weer als enige/primaire controller instellen zodra het spel 2 controllers ziet.

Is het genoeg om meteen een nieuwe Pro Controller te halen? Ik denk het niet, maar zulke kleine dingen gaan snel irriteren, dus als/zodra ik een Switch 2 haal, kan het best zijn dat er enige tijd later ook 1-2 Pro Controllers komen te liggen.

• Steven030
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:48:
[...]

Je maakt je zorgen of de taal van de game zelf enkel in het Frans is? Daar hoef je je niet zorgen over te maken. Ik ga er in ieder geval vanuit dat net als bij de Switch 1 de games meerdere talen ondersteunen. Cartridges waren in Europa allemaal hetzelfde, enkel het doosje is qua tekst Franstalig.
Ja, maar dan met name omdat Bol.com twee versies aanbiedt, tegen dezelfde prijs. Dat heb ik met Switch 1 games nog nooit gezien

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11 08:20
Steven030 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:30:
[...]

Ja, maar dan met name omdat Bol.com twee versies aanbiedt, tegen dezelfde prijs. Dat heb ik met Switch 1 games nog nooit gezien
Denk om te voldoen aan zowel hun Nederlandse als Belgische markt. Los van andere talen op de hoesjes zullen de games en taalkeuze daarin hetzelfde zijn.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33
[...]

Donkey Kong Country HD kan je ook uit twee talen kiezen ;)
[...]

Geen idee waarom Bol dat doet, wel raar inderdaad op een Nederlandse website. Als je wilt weten welke talen een game heeft dan is dit te vinden op de Nintendo website. Alleen staat deze informatie nog niet bij Donkey Kong Bananza vermeld. Wel bij bijvoorbeeld Mario Kart World.

• Deezers
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:34:
[...]

Geen idee waarom Bol dat doet, wel raar inderdaad op een Nederlandse website. Als je wilt weten welke talen een game heeft dan is dit te vinden op de Nintendo website. Alleen staat deze informatie nog niet bij Donkey Kong Bananza vermeld. Wel bij bijvoorbeeld Mario Kart World.
De laatste jaren zijn vrijwel alle eigen games van Nintendo altijd in het Nederlands te spelen, ook bij andere Europese hoesjes.

• Deezers
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:36:
[...]

Ik raak in de war van jou :P
Het is simpel: ongeacht de taal van het hoesje zijn Switch games van Nintendo zelf gewoon in het Nederlands te spelen. Idem voor Sony waar een game in het Nederlands vertaald is etc. Ik verwacht dat dit bij Switch 2 niet anders is. Al weten we dat pas zeker wanneer we de achterkant van het officiële hoesje hebben, boven de streepjescode staan de talen genoemd. En zeker gezien er in elk land wereldwijd sowieso meerdere nationaliteiten wonen is er sowieso altijd een Engelse versie.
Deezers schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:40:
[...]

Het is simpel: ongeacht de taal van het hoesje zijn Switch games van Nintendo zelf gewoon in het Nederlands te spelen. Idem voor Sony waar een game in het Nederlands vertaald is etc. Ik verwacht dat dit bij Switch 2 niet anders is. Al weten we dat pas zeker wanneer we de achterkant van het officiële hoesje hebben, boven de streepjescode staan de talen genoemd. En zeker gezien er in elk land wereldwijd sowieso meerdere nationaliteiten wonen is er sowieso altijd een Engelse versie.
Je maakt het juist aardig complex met je game ondersteunt twee talen. Niet nodig. Zoals aangegeven kan je op de Nintendo website vinden welke talen een game ondersteund en dit zijn er al gauw een stuk of 10.

• Deezers
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:43:
[...]

Je maakt het juist aardig complex met je game ondersteunt twee talen. Niet nodig. Zoals aangegeven kan je op de Nintendo website vinden welke talen een game ondersteund en dit zijn er al gauw een stuk of 10.
En voor de mensen die per se een Nederlands hoesje willen: maak een foto in de winkel of van internet en print de afbeelding uit en stop hem aan de achterkant in je hoesje :) of gebruik Google Lens. Zelf kijk ik nooit meer naar de achterkant, dus als een andere Europese versie 10 euro goedkoper is, koop ik die :)

• Steven030
Deezers schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:45:
[...]

En voor de mensen die per se een Nederlands hoesje willen: maak een foto in de winkel of van internet en print de afbeelding uit en stop hem aan de achterkant in je hoesje :) of gebruik Google Lens. Zelf kijk ik nooit meer naar de achterkant, dus als een andere Europese versie 10 euro goedkoper is, koop ik die :)
Ik koop vaak single player games fysiek om na het uitspelen door te verkopen, en dat lukt soms niet zo goed met een buitenlands hoesje

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:39
Steven030 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:53:
[...]

Ik koop vaak single player games fysiek om na het uitspelen door te verkopen, en dat lukt soms niet zo goed met een buitenlands hoesje
Zelfde ervaring. Een Engels hoesje is vaak nog wel ok, maar Duits, Frans, etc. wordt vaak minder gewaardeerd.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:47
Na het zien van de treehouse( deels omdat ik nog niet teveel wil zien van te voren) heb ik nog meer zin gekregen in de release. Donkey Kong trok mij op eerste blik helemaal niet, maar het ziet er toch wel heel vet uit met vrij unieke gameplay met dat door de grond heen gaan en alles slopen:) gaat er zeker komen bij release!

Mario kart is natuurlijk een no brainer maar ben nu nog enthousiaster geworden toen ik gameplay zag op mijn Oled, het spat allemaal echt van het scherm af. Naast de open wereld en meer racers op de baan is het ook grafisch een stuk mooier dan deeltje 8. Veel meer details bij de characters etc het is echt genieten geblazen.

Mij kan 5 juni echt niet snel genoeg komen en moet me echt inhouden om niet teveel filmpjes te gaan kijken zodat ik niet al teveel weet:)

Enige nadeel vind ik wel echt dat er geen achievement systeem lijkt te zijn, stiekem hoop ik nog dat ze dit later nog onthullen maar zal wel niet. Ben toch wel een beetje een collector met games en ook al hebben losse games wel achievements vind ik een overkoepelend systeem veel leuker.

Maarja kan niet alles hebben:)

Playstation 5

• RollieBollie
Achievements kunnen leuk zijn, maar hebben vaak ook bijna onmogelijke voorwaarden. En dan ga ik me er aan irriteren.

• Timothy3000
Steven030 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:53:
[...]

Op Vinted gooien! Ben je ze zo kwijt.

• Stylze
RollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:02:
Achievements kunnen leuk zijn, maar hebben vaak ook bijna onmogelijke voorwaarden. En dan ga ik me er aan irriteren.
Haha ja dat kan zeker maar ze zijn niet verplicht natuurlijk:) beste zou zijn als je achievement systeem aan en uit kan zetten want niet iedereen vind achievements chill. Maar is grote groep mensen die het wel leuk vinden dus snap niet waarom nintendo hier nog niet in mee gaat.

Playstation 5

Stylze schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:25:
[...]

Haha ja dat kan zeker maar ze zijn niet verplicht natuurlijk:) beste zou zijn als je achievement systeem aan en uit kan zetten want niet iedereen vind achievements chill. Maar is grote groep mensen die het wel leuk vinden dus snap niet waarom nintendo hier nog niet in mee gaat.
Dat argument zie ik altijd dat het niet verplicht is :P Ik mis het in ieder geval niet, maar een knop waar je het mee aan of uit kan zetten zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.

Ik denk dat als Nintendo een achievement systeem gaat introduceren dat de Nintendo Switch 2 Direct van deze week het juiste moment was geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 05-04-2025 17:38 ]

• Timothy3000
Achievements zijn voor mij de reden om bij een third party de Xbox of PS versie te kiezen. Geeft wat meer replayability.

• Donstil
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:02:
[...]

Wacht even... wat verwacht je dan van een dergelijke formfactor?

Een PS5 is zo groot, o.a. door de benodigde koeling om de grafische kracht aan te kunnen.
Ik zei dan ook nergens dat ik de ps5 power had verwacht, maar de grafische upgrade die we tot nu toe gezien hebben blaast mij niet weg.
Maar de LCD heeft wel HDR en 120 fps. Daarnaast is het nu 1080p tegenover de Switch 1 met 720p.
Staar jezelf niet te veel blind op HDR en 120Hz. 120fps gaat deze hardware maar heel beperkt kunnen, en HDR is te verwaarlozen als je dat ding mobiel gebruikt en de belichting “gewoon normaal” is.

Wat ik eerder al quote uit de MKBHD video, het is een prima scherm met goeie resolutie maar geen oled en dat is jammer, ook als het wel een upgrade is vanaf het oude scherm is het nog steeds geen oled.
Paar tientjes meer boven puur de inflatie? Dat is geen 'flink hogere prijs'.
Het is inflatie + 10%, 10% is flink. Vraag je baas maar eens voor 10% salaris verhoging.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Uiteindelijk kwam de switch 1 ook met een OLED scherm. Ik snap niet dat het niet standaard in de 2 zit.

Dit geeft enkel te denken dat er na een jaar een nieuwe 2 uitkomt met beter scherm.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
Ongelofelijk dat de prijzen zo hard stijgen, met mogelijk games tot wel €90. Zelfs duurder dan een launch PS5. Volledig on-acceptabel!

spoiler:
Mijn preorder staat al klaar bij Bol.

• Donstil
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:01:
Uiteindelijk kwam de switch 1 ook met een OLED scherm. Ik snap niet dat het niet standaard in de 2 zit.

Dit geeft enkel te denken dat er na een jaar een nieuwe 2 uitkomt met beter scherm.
Ja ik snap dat heel goed, want wat jij aanhaalt is precies de reden waarom er nu niet direct een OLED scherm in zit.

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:48:
[...]

Laten we hopen dat de switch 2 een groot succes wordt. Die Nintendo games blijven erg bijzonder.
Zeker, daarom heb ik gisteren gelijk een pre-order gedaan :P

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
Bestaan er wel VRR-capabele OLED schermen in dat formaat? Ik gok dat Nintendo gegaan is voor wat nu beschikbaar was voor een acceptabele prijs en een OLED bij een revisie zal aanbieden. Wel jammer dat er niet direct een OLED versie beschikbaar is maar dit LCD-scherm zal zovele malen beter dan zijn dan het LCD scherm van 8 jaar geleden.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:03:
[...]

Ja ik snap dat heel goed, want wat jij aanhaalt is precies de reden waarom er nu niet direct een OLED scherm in zit.
Overigens heb ik wel een pre order staan.. maar ik klaag wel over het scherm 7(8)7
Het was zeker fijner als ze gelijk dat OLED hadden gegeven. Al was hij dan nog een paar tientjes hoger. Had het wel mooier gevonden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Donstil
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:07:
[...]

Overigens heb ik wel een pre order staan.. maar ik klaag wel over het scherm 7(8)7
Het was zeker fijner als ze gelijk dat OLED hadden gegeven. Al was hij dan nog een paar tientjes hoger. Had het wel mooier gevonden.
Haha ja hier ook hoor! Maar kritische noot is niets mis mee natuurlijk.

• Stylze
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:07:
[...]

Tja dan was hij nog duurder geworden, was er nog meer gezeur gekomen. Oled model zal echt wel komen maar zal minimaal 2 jaar tussenzitten, is ook gunstig voor nintendo omdat er een groep is die wel gaat upgraden hebben ze dus 2 switches aan die personen verkocht:)

Gelukkig is dit LCD scherm trouwen stukken beter dan de oude van de switch 1 op de filmpjes vind ik het er bijna als een oled uitzien kwa helderheid.

Het blijft gewoon een bedrijf dat winst wil en moet maken he, ik vind de prijs nu echt zo gek niet hoor voor de console :+

Playstation 5

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 19:06
Als ze dat nu nog niet zeggen zal het wel niet zo zijn.

Iets voor de Switch 2 Pro ;)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28
Ik denk dat Nintendo eerst een ander probleem moet oplossen. Iets met prijs zegmaar. Het onthullen of er hall effect sticks inzitten zal nu geen prioriteit hebben, gok ik.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:47
Voor alle OLED lovers . Ik heb op YouTube een video gezien waar die naast de switch OLED ligt en de switch 2 ziet er veel heldere uit dus denk niet dat we het gaan missen….. jaaaa maar zwart is donkerdere bla bla bla . Allemaal zeuren om te zeuren . Niemand let daar op als je speelt of merkt dat verschil als je er geen OLED naast hebt . Begrijp me niet verkeerd ik geniet ook van de sd OLED maar het is wat het is . Kan je er niet overheen komen wacht een aantal jaar misschien komt de switch 2 OLED dan wel uit

Ps als iemand het zelf wilt zien let me know dan stuur ik de link even van de YouTube video

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberw00d op 05-04-2025 18:32 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Stylze
Zerora schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat Nintendo eerst een ander probleem moet oplossen. Iets met prijs zegmaar. Het onthullen of er hall effect sticks inzitten zal nu geen prioriteit hebben, gok ik.
welk probleem met prijs? ze gaan de prijs van de console echt niet verlagen hoor en denk ook niet dat ze daar erg mee bezig zijn. Heb je toch altijd dat een groep mensen het te duur vind, prijs is gewoon fair gezien inflatie etc.
PS5 pro is veel onredelijker en sony doet daar ook helemaal niks mee. Bedrijf kan niet producten tegen verlies gaan verkopen natuurlijk. Ook games zijn steeds duurder om te maken dus tja.

Alleen met die idiote demo tour game van switch 2 mogen ze wel idd wat gaan doen want niemand gaat dat kopen :+

Playstation 5

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-11 10:20
Redondo1982 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:50:
[...]
Het fysieke is er wel vanaf dus dat is dan wel weer jammer. Af en toe heb ik nog zo’n SNES spel in mijn hand en dan denk ik terug aan die mooie tijd.
Ik snap je volkomen, heb dat zelf ook. Echter als ik dan vandaag bij Intertoys Den Bosch kom en ik zie een vrij karige selectie Switch en PS5 games, Xbox hebben ze niet eens, dan moet je haast wel online kopen voor het aanbod, en alles wat ik online koop en fysiek ontvang heeft voor mij al een stuk minder betekenis dan wanneer ik zelf de tocht naar de winkel heb gemaakt en dat hoesje in het rek zie shinen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
De console is 13.9mm dik waar de sticks zitten (te zien in deze video), net als de voorganger. Nou ken ik normale joystick modules vooral als die vierkante blokjes (zowel potentio, hall effect en TMR) en ik weet niet hoe compact je dit soort modules kan krijgen, maar wat ik zie op internet zit allemaal rond de 15mm in hoogte (inclusief de pinnetjes om hem op een printplaatje te monteren). Dus... past niet?

• Timothy3000
[...]

De console is gewoon normaal geprijsd. Denk dat ze vooral in de VS moeten kijken hoe ze nu kunnen releasen.

• Timothy3000
Cyberw00d schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:31:
Allemaal zeuren om te zeuren . Niemand let daar op als je speelt.
Tuurlijk wel.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
AppieNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:39:
[...]

De console is 13.9mm dik waar de sticks zitten (te zien in deze video), net als de voorganger. Nou ken ik normale joystick modules vooral als die vierkante blokjes (zowel potentio, hall effect en TMR) en ik weet niet hoe compact je dit soort modules kan krijgen, maar wat ik zie op internet zit allemaal rond de 15mm in hoogte (inclusief de pinnetjes om hem op een printplaatje te monteren). Dus... past niet?
Voor de oude joycons zijn hall-effect sticks verkrijgbaar, ik zie niet waarom dat hier fysiek niet zou kunnen passen.
[...]

Zeker even schrikken, maar als Nintendo gewoon hun voorraad geproduceerde Switch 2 consoles kwijt kan is er geen probleem om op te lossen. Ik denk dat er eerder een probleem is aan de software kant als het om de Nintendo first party games gaat. Wellicht wordt dit het nieuwe normaal, maar ben benieuwd of Nintendo's spellen ook zo prijs vast blijven of dat ze termijn een prijsverlaging krijgen (dit zagen we niet bij de Switch 1 los van de aanbiedingen).

• Superkiwi
  • Laatst online: 21:41

Superkiwi

Hoi doei

Timothy3000 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:43:
[...]
Denk dat ze vooral in de VS moeten kijken hoe ze nu kunnen releasen.
Gewoon even on hold zetten en richting de Europese markt sturen :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11 08:37
Stylze schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:46:
Na het zien van de treehouse( deels omdat ik nog niet teveel wil zien van te voren) heb ik nog meer zin gekregen in de release. Donkey Kong trok mij op eerste blik helemaal niet, maar het ziet er toch wel heel vet uit met vrij unieke gameplay met dat door de grond heen gaan en alles slopen:) gaat er zeker komen bij release!

Mario kart is natuurlijk een no brainer maar ben nu nog enthousiaster geworden toen ik gameplay zag op mijn Oled, het spat allemaal echt van het scherm af. Naast de open wereld en meer racers op de baan is het ook grafisch een stuk mooier dan deeltje 8. Veel meer details bij de characters etc het is echt genieten geblazen.

Mij kan 5 juni echt niet snel genoeg komen en moet me echt inhouden om niet teveel filmpjes te gaan kijken zodat ik niet al teveel weet:)

Enige nadeel vind ik wel echt dat er geen achievement systeem lijkt te zijn, stiekem hoop ik nog dat ze dit later nog onthullen maar zal wel niet. Ben toch wel een beetje een collector met games en ook al hebben losse games wel achievements vind ik een overkoepelend systeem veel leuker.

Maarja kan niet alles hebben:)
Er lijkt wel iets te komen wat op achievements lijkt. Zie het volgende filmpje omstreeks 5:30:
YouTube: The Legend of Zelda games – Nintendo Switch 2 Editions & ZELDA NOTES...

Het komt maar even in een bijna flits voorbij, maar je lijkt in de Switch online app toch wat medailles te kunnen verzamelen. Grote vraag blijft natuurlijk of dat specifiek is voor dit spel, of dat dit er voor meerdere games gaat komen.

• Stylze
Emmavdv schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:50:
[...]

Er lijkt wel iets te komen wat op achievements lijkt. Zie het volgende filmpje omstreeks 5:30:
YouTube: The Legend of Zelda games – Nintendo Switch 2 Editions & ZELDA NOTES...

Het komt maar even in een bijna flits voorbij, maar je lijkt in de Switch online app toch wat medailles te kunnen verzamelen. Grote vraag blijft natuurlijk of dat specifiek is voor dit spel, of dat dit er voor meerdere games gaat komen.
had die ook gezien ja, maar dat lijkt wel meer echt game specifieke achievements

Playstation 5

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:56
peeceej schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:38:
[...]

Ik snap je volkomen, heb dat zelf ook. Echter als ik dan vandaag bij Intertoys Den Bosch kom en ik zie een vrij karige selectie Switch en PS5 games, Xbox hebben ze niet eens, dan moet je haast wel online kopen voor het aanbod, en alles wat ik online koop en fysiek ontvang heeft voor mij al een stuk minder betekenis dan wanneer ik zelf de tocht naar de winkel heb gemaakt en dat hoesje in het rek zie shinen.
Zijn moeilijk verkrijgbare fysieke spellen zeldzamer en meer waard op de tweedehandsmarkt? Dan heb je misschien later een heel mooi collectors item.

• RollieBollie
Nintendo heeft natuurlijk al in sommige games achievements zitten.

Bijv BOTW en TOTK de golden piece of shit als je alle koroks hebt gevonden. Of de medals als je alle big bosses verslaat. En dat zijn dan nog leuke achievements.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:04

Major_ton

Shoot!

Ik heb het nog niet terug kunnen vinden in dit topic, maar om de keuze voor LCD enigszins te verdedigen is het goed te weten dat OLED panelen last hebben van VRR flicker en dat de maximale helderheid tegenvalt (behalve dual tandem OLED panelen, maar die zijn érg duur, wat gamen on the go lastig kan maken. En hoewel ik zelf ook OLED prefereer voor de meeste doeleinden, kan een goed LCD paneel(tje) echt wel heel erg mooi zijn.

Some infinities are bigger than others.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Major_ton schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:04:
Ik heb het nog niet terug kunnen vinden in dit topic, maar om de keuze voor LCD enigszins te verdedigen is het goed te weten dat OLED panelen last hebben van VRR flicker en dat de maximale helderheid tegenvalt (behalve dual tandem OLED panelen, maar die zijn érg duur, wat gamen on the go lastig kan maken. En hoewel ik zelf ook OLED prefereer voor de meeste doeleinden, kan een goed LCD paneel(tje) echt wel heel erg mooi zijn.
Inderdaad. Kijk maar naar de ps portal. Tenminste ik vind het een mooi scherm.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:54

RayNbow

Kirika <3

Major_ton schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:04:
In de dev Q&A met de pers gaf Nintendo aan dat 120 Hz, VRR en HDR belangrijk vonden en dat dit de keuze heeft beïnvloed om voor LCD te kiezen.

(Bron: Easy Allies podcast 04-04-2025 @ 07:09)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:08
Ik vind het beklag over OLED dat ik online zie ook wel een beetje overdreven. Ja OLED is mooi, ik heb zelf een hele mooie OLED televisie. Maar OLED is niet zomaar de be all end all van schermtechnologie, het voelt heel erg alsof mensen eigenlijk geen idee hebben wat het nou echt inhoudt, maar gelezen hebben dat OLED goed is en nu dus lekker gaan klagen zonder te weten hoe het nieuwe scherm er nou echt uitziet.

LCD kan ook prachtig zijn en de impressions die ik heb gelezen/foto's die ik heb gezien lijken allemaal ontzettend positief over de helderheid en kleuren van de Switch 2. Ik denk zelf dat het verschil met de OLED Switch echt minimaal gaat zijn, mogelijk zelfs mooier omdat hij HDR ondersteunt en de Switch OLED niet, de kleuren zouden dus best wel eens een stuk mooier kunnen zijn, plus 120hz, plus hogere resolutie.

Ja, OLED heeft perfecte zwartwaardes, maar in veel situaties met omgevingslicht maakt dat echt niet zoveel verschil. Dus tenzij iedereen die online klaagt alleen maar in zijn bed 's avonds met een enkel lampje aan portable op zijn Switch speelt denk ik dat het verschil echt niet zo gaat opvallen. Ik denk echt niet dat dit scherm vergelijkbaar gaat zijn met het (best wel slechte) scherm van de originele non-OLED Switch.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:48:
[...]

Zeker even schrikken, maar als Nintendo gewoon hun voorraad geproduceerde Switch 2 consoles kwijt kan is er geen probleem om op te lossen. Ik denk dat er eerder een probleem is aan de software kant als het om de Nintendo first party games gaat. Wellicht wordt dit het nieuwe normaal, maar ben benieuwd of Nintendo's spellen ook zo prijs vast blijven of dat ze termijn een prijsverlaging krijgen (dit zagen we niet bij de Switch 1 los van de aanbiedingen).
Het probleem ligt dan ook vooral op marketing gebied. En wellicht dat vanuit Nintendo toch nog wel een kleine tegemoetkoming gaat zijn door die Welcome Tour toch gratis te maken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:48:
Wellicht wordt dit het nieuwe normaal, maar ben benieuwd of Nintendo's spellen ook zo prijs vast blijven of dat ze termijn een prijsverlaging krijgen (dit zagen we niet bij de Switch 1 los van de aanbiedingen).
Zowel ter nuance als onderschrijven van je punt:

Zelda BOTW heeft physical 39% als maximum korting, digital 30%. Mario Odyssey 50% physical, 33% digital.

Semi 3th party:
Bayonetta 3 heeft 70% physical, 33% digital.

Ik heb nog geen game van (publisher) Nintendo gevonden die digital over de 33% korting heeft gehad (maar er kunnen er best zijn).

Maar zelfs hun AAA games kunnen vrij stevige korting krijgen, werkelijk verlagen van de adviesprijs zie je sowieso zelden (soms een verlaging bij een 3th party game die altijd in aanbieding is, maar ook daar blijft adviesprijs vaak gelijk, alleen meer dan helft van tijd in aanbieding).

Met 70 en 80 als de nieuwe basis voor 1st party, kan het best dat basisprijs ooit omlaag gaat, maar ik gok dat maximum korting 'gewoon' iets hoger wordt dan de €20,- nu.
Pagina: 1 ... 41 ... 133 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4