Ik bedoel met name gezinnen met kids en casuals die bijv vooral animal crossing enz leuk vinden en daarom een switch kopen. Ik denk (heb geen cijfers) dat dat de grootste groep switch 1 eigenaren is. Zelf schaar ik me onder de loyal Nintendo fans die toch altijd wel de nieuwe Zelda of Mario (en daardoor dus ook een switch koop naast de ps5) koopt maar ik vermoed niet dat dat de grootste subdoelgroep is. Wii u kreeg de casuals en gezinnen ook niet mee ondanks de uitstekende game line up. Ik weet dat dat ook door de naam kwam maar ik ben nu dus heel benieuwd wat switch 2 gaat doen.
Daar gaf ik toch antwoord op? Als de kinderen de leeftijd bereiken dat ze toe zijn aan een spelcomputer en Nintendo brengt interessante games uit dan verwacht ik dat ze gewoon een Switch 2 halen ergens in de komende jaren. Maar dat is dus niet de grootste groep wat welk vaak gedacht wordt. Even zoeken in dit topic, laatst kwam de grafiek weer voorbij. De grootste groep is jong volwassenen.cj1181 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:47:
[...]
Ik bedoel met name gezinnen met kids en casuals die bijv vooral animal crossing enz leuk vinden en daarom een switch kopen. Ik denk (heb geen cijfers) dat dat de grootste groep switch 1 eigenaren is. Zelf schaar ik me onder de loyal Nintendo fans die toch altijd wel de nieuwe Zelda of Mario (en daardoor dus ook een switch koop naast de ps5) koopt maar ik vermoed niet dat dat de grootste subdoelgroep is. Wii u kreeg de casuals en gezinnen ook niet mee ondanks de uitstekende game line up. Ik weet dat dat ook door de naam kwam maar ik ben nu dus heel benieuwd wat switch 2 gaat doen.
Verder geen beeld bij hoeveel mensen het als console voor er bij kopen. Zo dacht ik er ook over bij de Switch 1 en vervolgens werd het voor mij de primaire console. Ook nog geen Xbox Series X of Playstation 5 gekocht en sla ik zeer waarschijnlijk over. Dit soort handheld apparaten kunnen steeds meer third party games spelen en dan ben ik voorzien. Afwachten wat GTAVI met mij doet, die wil ik waarschijnlijk wel graag spelen.
Dat risico zit er inderdaad in. Die groep ziet nu een nieuwe Mario Kart en Donkey Kong, waar ze maar even €500,00 voor moeten neerleggen (hetzelfde effect eigenlijk als met de Nintendo Wii U). Deze consumenten zitten niet op de details te kijken of om iets op de eerste dag te spelen.cj1181 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:47:
[...]
De Nintendo Switch was natuurlijk echt vernieuwend, net als de Nintendo Wii. De Nintendo Switch kreeg vervolgens nog eens een flinke boost met corona doordat iedereen in lock down zat. Ik ken genoeg mensen die er toen één gekocht hebben en die nu nog ergens in de kast ligt, deze mensen gaan ook niet upgraden waarschijnlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 04-04-2025 13:56 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?
ik verwacht dat de tweedehands markt games voor Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
bravely default remaster voor 40 is wel een mooie.
Dat is een remaster, geen 'nieuwe' game.jellede.. schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:12:
bravely default remaster voor 40 is wel een mooie.
Ik heb de bundel met MKW gekocht. Later komt daar DK en Metroid 4 bij. En dat is het denk ik voor 2025. Ik heb nog Tears of the Kingdom en Echoes of Wisdom liggen die ik (uit) moet spelen.Deezers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:11:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games door Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Donkey Kong Bananza (Franse cover) voor slechts €49,90 bij CDiscount. Wordt vanuit Frankrijk verzonden met Mondial Relay naar een pakketpunt. I.c.m. HELLO10 kortingscode (laatste scherm invullen) en zesdaagse proefperiode voor abonnement bij CDiscount (Tijdig opzeggen).
Abonnement hoeft niet voor afhaalpuntJumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:18:
Donkey Kong Bananza (Franse cover) voor slechts € 49,90 bij CDiscount. Wordt vanuit Frankrijk verzonden met Mondial Relay naar een pakketpunt. I.c.m. HELLO10 kortingscode (laatste scherm invullen) en zesdaagse proefperiode voor abonnement bij CDiscount (Tijdig opzeggen).
Heb je hier nog iets mee gedaan? Erg veel steekt ie weer niet uit toch?Pjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:20:
Weet iemand wat de hoogte is als de switch 2 in het dock zit?
Kan wel de afmetingen van het dock en de switch zelf vinden.
Heb beperkte hoogte in mijn TV-meubel.
Dan betaal je alsnog €7,99 naar een Nederlands afhaalpunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-04-2025 14:21 ]
Nieuw account aanmaken. Hello10 is eigenlijk ook alleen voor nieuwe accounts, anders kans op annulatie.Jumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:20:
[...]
Dan betaal je alsnog €7,99 naar een Nederlands afhaalpunt.
Mocht het inderdaad hoger zijn, zit ik eraan te denken om iets aan de achterkant van de TV te gaan monteren. Hoe precies, nog geen idee, maar zat te denken aan de schroefgaten van de VESA aansluiting op de TV gebruiken.. of iets als dit, als de Switch 2 daar tussenpast: https://www.bol.com/nl/nl...t-mc-720/9200000108722215MrGizMo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:20:
[...]
Heb je hier nog iets mee gedaan? Erg veel steekt ie weer niet uit toch?
In het TV meubel zit een klep in het blad.MrGizMo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:20:
[...]
Heb je hier nog iets mee gedaan? Erg veel steekt ie weer niet uit toch?
Hierin past nu de switch met alle toebehoren, daar ligt dan ook de shield tv in en een dvd spelertje.
De ruimte is niet heel diep maar nu past het precies als de switch in het dock zit. Als dit met de nieuwe een stukje hoger wordt heb ik een "probleem"
Satom schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:31:
[...]
Mocht het inderdaad hoger zijn, zit ik eraan te denken om iets aan de achterkant van de TV te gaan monteren. Hoe precies, nog geen idee, maar zat te denken aan de schroefgaten van de VESA aansluiting op de TV gebruiken.. of iets als dit, als de Switch 2 daar tussenpast: https://www.bol.com/nl/nl...t-mc-720/9200000108722215
Denk dat wel meevalt toch?Pjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:37:
[...]
In het TV meubel zit een klep in het blad.
Hierin past nu de switch met alle toebehoren, daar ligt dan ook de shield tv in en een dvd spelertje.
De ruimte is niet heel diep maar nu past het precies als de switch in het dock zit. Als dit met de nieuwe een stukje hoger wordt heb ik een "probleem"

Al had ik stiekem gehoopt dat deze ook los verkrijgbaar zou zijn :
Op dit moment gebruik ik het dock van Skull&Co.MrGizMo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:40:
[...]
[...]
Denk dat wel meevalt toch?
[Afbeelding]
Al had ik stiekem gehoopt dat deze ook los verkrijgbaar zou zijn :
[Afbeelding]
Deze kun je ook gebruiken als je de Switch plat wil leggen.
Dat zal nu lastiger worden omdat er bij de Switch 2 een ventilator en wat elektronica in het dock zitten.
De Switch 2 komt er zo ie zo dus dat probleem lossen we anders wel op als die in huis is.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heb die Skull&Co ook! Erg fijn en idd makkelijk ergens in te verwerkenPjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:48:
[...]
Op dit moment gebruik ik het dock van Skull&Co.
Deze kun je ook gebruiken als je de Switch plat wil leggen.
Dat zal nu lastiger worden omdat er bij de Switch 2 een ventilator en wat elektronica in het dock zitten.
De Switch 2 komt er zo ie zo dus dat probleem lossen we anders wel op als die in huis is.
https://www.bol.com/nl/nl...a-plant/9300000229142102/
Zou dot echt incl camera zijn? Is goedkoper dan de standaard camera…
Ik moest even schakelen, eerste collectie heeft links Switch 2 en de tweede collectie heeft rechts de Switch 2.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:05:
Hier wat mooi vergelijkingsmateriaal:
Zelda: Tears of the Kingdom:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Metroid Prime 4: Beyond:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ja. Al weet ik niet of de beeldkwaliteit hetzelfde is maar is volgens mij ook vanuit Nintendo zelf nog helemaal niks over bekend.boefje79 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:19:
Deze moet je wel water geven.boefje79 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:19:
Oh ja dat is inderdaad niet heel slim gedaanTHE_BASE schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:20:
[...]
Ik moest even schakelen, eerste collectie heeft links Switch 2 en de tweede collectie heeft rechts de Switch 2.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
⚠️ Uhm... er staat niets bij vermeld over een IPX Waterproof Rating.
Bovendien zou het plantje dan misschien kunnen uitgroeien tot...

Petey Piranha 🙈
Dat weet ik maar dat is eigenlijk het punt helemaal nietJumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:38:
[...]
Wat uit de eerste analyses komt ligt ook totaal in de lijn der verwachtingen, niemand had een Sony PlayStation 5 concurrent verwacht.
Van Tony Hawk is bvb. geweten dat ze een PC build in de Direct getoond hebben. Je mag natuurlijk hopen dat dit representatief gaat zijn, maar wie weet.
Ja, echt een complete camera-set. Maar dan van het (bekende) merk Hori, in plaats van Nintendo zelf...boefje79 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:19:
En hij ziet er een stuk leuker uit! (IMHO)
N.B. Trouwens ook bij de officiële/standaard Nintendo Switch 2-camera: "...als je de camera niet gebruikt, kun je de lens afdekken met de ingebouwde privacysluiter."Het ‘mondje’ van de Piranha Plant-camera kan uit privacy-overwegingen gesloten worden om de camera fysiek te blokkeren. Ook kan je de Piranha Plant-camera op twee manieren aansluiten op je Switch 2: hij heeft een groene pijp uit het Mushroom Kingdom als standaard, maar kan ook uit deze pijp worden getrokken om met de ‘stengel’ in de bovenste USB-C poort van de Nintendo Switch 2 gestoken te worden.
https://n1up.nl/news/hori...camera-uit-voor-switch-2/
Maar ik vind de standaard camera er wat saaier / zakelijk uitzien... Had zo een Logitech of Microsoft product kunnen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door NetAmp op 04-04-2025 15:46 ]
Deze is van Hori, zag hem ook voorbij komen.boefje79 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:19:
https://9to5toys.com/2025...h-2-piranha-plant-camera/
Is wel officially licensed, maar niet door Ninendo zelf gemaakt. Hori is over het algemeen goedkoper dan de originele oplossingen.
Metroid Prime 4 ziet er super uit op de Switch 2. Hopelijk snel een datum. Denk sep/okt.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ze doen het dan best goed met releases.
Juni:Mario Kart.
Juli: Donkey Kong
Aug: denk geen game
Sep: Metroid of Kirby
Okt: Metroid of Kirby
Nov/dec game voor de feestdagen(Nieuwe 3D Mario?)
vooral benieuwd naar een nieuwe monolith game en of de drift is verdwenen.
De live chat is een beetje eentonig, haha.
Ik heb nog niet eerder een Switch gehad. De laatste console die ik heb gekocht (en vervolgens nauwelijks heb aangeraakt) was de PS4. Ik denk dat ik ook nog heel goed vooruit kan met de Switch 2 door op Marktplaats een (groot) aantal Switch 1 games te kopen voor 25-35 euro, met later eventueel de upgrade ervoor te kopen indien beschikbaar.Deezers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:11:
Hoeveel hebben jullie maximaal over voor een game bij release?ik verwacht dat de tweedehands markt games voor Switch 2 exclusive games voorlopig niet onder de 50 euro blijft (inclusief verzending).
Ah sommige games krijgen een gratis update lees ik nu. Benieuwd naar wat dat precies inhoudt.
[ Voor 6% gewijzigd door peeceej op 04-04-2025 16:14 ]
Ik ben benieuwd hoe Kirby het gaat doen. Kan maar zo zijn dat mensen hem links laten liggen, omdat ze denken dat het Mario Kart maar dan met Kirby is.-Mike84- schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:58:
[...]
Metroid Prime 4 ziet er super uit op de Switch 2. Hopelijk snel een datum. Denk sep/okt.
Maar ze doen het dan best goed met releases.
Juni:Mario Kart.
Juli: Donkey Kong
Aug: denk geen game
Sep: Metroid of Kirby
Okt: Metroid of Kirby
Nov/dec game voor de feestdagen(Nieuwe 3D Mario?)
Hmm. Ik heb nog nooit Mario Party gespeeld, maar ziet er op zich wel grappig uit.
Is het ook speelbaar in single player en dan ook nog leuk? Ik begrijp dat het leuker is als het multi player is, maar helaas heb ik niet vaak de mogelijkheid om multi player te doen.
Is het ook speelbaar in single player en dan ook nog leuk? Ik begrijp dat het leuker is als het multi player is, maar helaas heb ik niet vaak de mogelijkheid om multi player te doen.
Single player vind ik zelf erg saai in Mario Party. Een paar potjes is prima maar gaat snel vervelen als je vrienden hebt om de rare minigames mee te delen.RollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:23:
Hmm. Ik heb nog nooit Mario Party gespeeld, maar ziet er op zich wel grappig uit.
Is ook de reden dat ik Mario Party vaak links laat liggen. Die 2x dat ik met vrienden speel is het niet waard.
Al ben ik wel benieuwd of gamechat daar verandering in kan brengen. Als ik online kan spelen met vrienden en kan praten op Voice Chat is dat misschien wel een oplossing om het vaker samen te spelen.
Ja, dat idee heb ik ook.Raem schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:19:
[...]
Ik ben benieuwd hoe Kirby het gaat doen. Kan maar zo zijn dat mensen hem links laten liggen, omdat ze denken dat het Mario Kart maar dan met Kirby is.
MK knock out ziet er ook leuk uit. Had niet verwacht dat de enige menselijke speler in de laatste ronde de speler was die juist de hele tijd achteraan reed.
En dat is juist 1 van de leuke dingen van MK. Zelfs als je niet goed bent kan je hoog eindigen.
En dat is juist 1 van de leuke dingen van MK. Zelfs als je niet goed bent kan je hoog eindigen.
Moet zeggen dat ik hem destijds op de Gamecube om die reden heb laten liggen. Nu, meer dan 20 jaar later, zal ik Kirby Airride waarschijnlijk wel kopenRaem schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:19:
[...]
Ik ben benieuwd hoe Kirby het gaat doen. Kan maar zo zijn dat mensen hem links laten liggen, omdat ze denken dat het Mario Kart maar dan met Kirby is.
Ik vraag mij af of Mario Kart World nog meer spelmodi heeft naast Grand Prix, Knock Out Tour en Free Roam. Ik mis Battle Mode en Time Trial nog bijvoorbeeld.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Als dat er niet in zit, dan gaan mijn kinderen protesteren.Zerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:41:
Ik vraag mij af of Mario Kart World nog meer spelmodi heeft naast Grand Prix, Knock Out Tour en Free Roam. Ik mis Battle Mode en Time Trial nog bijvoorbeeld.
Bedankt voor het delen. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat dit screenshots zijn van een Youtube video? Dan heb je dus compressie op compressie. Ik moest hier actief zoeken welke nou van de Switch 1 en welke van de Switch 2 was. De video's van Nintendo en Digital Foundry zijn daarin een stuk duidelijker als je deze op 2160p bekijkt. Het verschil is groter dan deze plaatjes doen vermoeden, temeer omdat de Switch 2 in de regel 60 van zulke plaatjes doet per seconde, de oude hooguit de helft.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha ja hij moet hier helaas nog even in de doos blijven. Mijn zoontje is 2 weken later jarig en krijgt m voor z'n verjaardag. Maar ik geloof dat papa er meer naar uit kijkt haha.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:33:
[...]
Bij mij nu ook inderdaad. Nu op naar de datum. Heb vrij gevraagd en gekregen.
Mario Kart zonder Time Trial is geen Mario KartZerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:41:
Spelen mensen daadwerkelijk met die Joy Con stuurwielen? Vroeger gehad maar na 2x al niet meer gebruikt, werkte vaak niet al te best.
Kinderen op 50-100cc vinden het geweldigDeezers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:05:
Spelen mensen daadwerkelijk met die Joy Con stuurwielen? Vroeger gehad maar na 2x al niet meer gebruikt, werkte vaak niet al te best.
Ik heb ze er bijbesteld aangezien ik bij anderen stuurwielen voor de Switch 1 gelezen had dat vooral voor jonge kinderen fijn omdat de bediening daardoor makkelijker is. En aangezien die van mij 3 en 6 zijn gok ik dat het voor hun wel een aanvulling is en krijgt papa ook wat meer tegenstand tijdens het spelenDeezers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:05:
Nintendo heeft de pre-orders voor de Switch 2 in de VS uitgesteld vanwege Trump’s tarieven en veranderende marktcondities. De oorspronkelijke startdatum was 9 april, maar een nieuwe datum is nog niet bekend. Er is kritiek op Nintendo’s prijsstrategie, en er wordt gespeculeerd dat de prijzen verder kunnen stijgen. Ondertussen zorgen handelsspanningen tussen de VS en China voor economische onzekerheid.
https://www.ign.com/artic...-impact-of-trumps-tariffs
Ja, wat @Mog al zegt, onze kleine vind het geweldig dus ik speel er ook meeDeezers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:05:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
LOWER THE PRICES!!xAnarchyBaS schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:32:
Nintendo heeft de pre-orders voor de Switch 2 in de VS uitgesteld vanwege Trump’s tarieven en veranderende marktcondities. De oorspronkelijke startdatum was 9 april, maar een nieuwe datum is nog niet bekend. Er is kritiek op Nintendo’s prijsstrategie, en er wordt gespeculeerd dat de prijzen verder kunnen stijgen. Ondertussen zorgen handelsspanningen tussen de VS en China voor economische onzekerheid.
Het lijkt dat ze nog wat dingen achter de hand houden en nu bewust niet laten zien. En Mario Kart World Direct op 17 april.Zerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:41:
17 april is de Mario Kart direct, wie weet?Zerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:41:
Is het dat niet dan? Heb er nu nog niets mee iig en zal waarschijnlijk links laten liggen.Raem schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:19:
[...]
Zie liever een nieuwe Snowboard Kids.
Bij Kirby Air Riders lieten ze een trailer zien waar nog geen enkele gameplay of iets te zien was wat daar op moest lijken. Ik kan er nog geen oordeel over geven. Kirby Air Ride (2003) nooit gespeeld. Afwachten wat ze er van maken. Zetten ze iets neer met dezelfde kwaliteit als Kirby en de Vergeten Wereld dan kan het best interessant worden.
En in dat geval zal Nintendo ook wel in prijs gaan dalen omdat ze dan meer winst kunnen maken met een lagere prijs, maar als de verkopen prima gaan zijn hoeft Nintendo zich helemaal niets aan te trekken van iedereen die nu DROP THE PRICES roept. En op een gegeven moment zal de prijs echt wel gaan dalen, maar dan hebben ze in ieder geval de opbrengst van de eerste periode van mensen die toch wel kopen in de zak gestoken.Jumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:42:
[...]
De mensen die geen gamers of enthousiasts zijn waar ik het tegen zeg, die zeggen voor hoeveel? €509,00 met Mario Kart World. Dan zeggen ze laat maar, ik wacht wel.
Wanneer zagen we dat voor het laatst bij consoles? Playstation 4 en Xbox One?Transportman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:24:
[...]
En op een gegeven moment zal de prijs echt wel gaan dalen, maar dan hebben ze in ieder geval de opbrengst van de eerste periode van mensen die toch wel kopen in de zak gestoken.
De twee Zelda titels hebben blijkbaar achievements op Switch 2 via de app. Hamvraag is dan of alle games dat gaan hebben of niet.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik dacht dat de Switch ook omlaag was gegaan in prijs na een aantal jaar (volgens mij rond de introductie van het OLED model).L23 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:28:
[...]
Wanneer zagen we dat voor het laatst bij consoles? Playstation 4 en Xbox One?
Ja ok, maar het was allemaal vrij minimaal deze generatie. Switch OLED is gelijk gebleven en de Playstation 5 en Xbox Series X zijn juist duurder geworden. Hopelijk komende generatie weer zoals vroeger, maar met al die importheffingen in de wereld...Transportman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:32:
[...]
Ik dacht dat de Switch ook omlaag was gegaan in prijs na een aantal jaar (volgens mij rond de introductie van het OLED model).
Graag bronZerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:32:
De twee Zelda titels hebben blijkbaar achievements op Switch 2 via de app. Hamvraag is dan of alle games dat gaan hebben of niet.
Zien. Dit was te zien (waarschijnlijk per ongeluk in beeld) tijdens Treehouse tijdens het Zelda blok.
Ik denk dat de app upgrade een zoethoudertje is voor de periode die we zonder nieuwe Zelda game zitten. En Hyrule Warriors is dat dus niet.Zerora schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:32:
Ik vind de definitie van achievements een beetje vaag. Wel leuk dat je dan op je smartphone kan zien wat je voltooid hebt en hoe dit zich verhoud met de rest van de wereld, maar je kan niet zien wat je vrienden afgerond hebben? Het lijkt meer op de statistieken die je al in-game kon bekijken die nu ook te zien zijn op je smartphone. Lijkt me iets specifieks voor deze games gezien het Zelda Notes is dat wordt toegevoegd aan de Nintendo Switch Online App, maar er zullen vast wel meer games gebruik gaan maken van de Nintendo Switch Online App.
Resoluties van de Nintendo Switch 2 Edition games (bron: Nintendo)
Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV:
Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV:
- WQHD (1440p) resolution in TV mode***
- Full HD (1080p) in tabletop mode and handheld mode (Jamboree TV only)
- Quality Mode runs at 60 frames per second in 4K*** resolution in TV mode/1080p while in handheld mode.
- Performance Mode runs at 120 frames per second**** in 1080p resolution in TV mode/720p in handheld mode.
- 1440p60 in TV mode
- 1080p60 in handheld mode
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:46
Ik denk wel dat 4k geupscaled is met hulp van Nvidia DLSS techniek, iets dat op de PC ook veel gedaan word. Niet dat dit verkeerd is, maar denk wel dat die techniek erachter zit.JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:57:
Resoluties van de Nintendo Switch 2 Edition games (bron: Nintendo)
Super Mario Party™ Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV:Metroid™ Prime 4: Beyond – Nintendo Switch 2 Edition
- WQHD (1440p) resolution in TV mode***
- Full HD (1080p) in tabletop mode and handheld mode (Jamboree TV only)
Kirby™ and the Forgotten Land – Nintendo Switch 2 Edition + Star-Crossed World, info uit de Treehouse sessie:
- Quality Mode runs at 60 frames per second in 4K*** resolution in TV mode/1080p while in handheld mode.
- Performance Mode runs at 120 frames per second**** in 1080p resolution in TV mode/720p in handheld mode.
- 1440p60 in TV mode
- 1080p60 in handheld mode
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
@Linksquest dat hoeft in dit geval niet zo te zijn, Metroid Prime blijft een op eerste zicht heel goed geoptimaliseerde Switch 1 game. Heb ook geen "sporen" van DLSS gezien in de gameplay van gisteren?
Zal achteraf wel interessant zijn de technische analyse te zien.
Zal achteraf wel interessant zijn de technische analyse te zien.
[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 20:10 ]
Kirby Air Riders is een gewaagde keuze. Air Ride was de 25e best verkochte game op de GC, dus geen échte topper, maar kreeg later wel een cultstatus. Ik heb het idee dat Nintendo Air Riders voor de echte fans uitbrengt die al jaren smeken om een vervolg. Daarnaast lijkt Kirby steeds populairder te worden (De Vergeten Wereld is veruit de best verkochte Kirby game ooit) en is het een mooie kans om er een betere racegame van te maken dan Air Ride was. Zeer benieuwd!
Over De Vergeten Wereld: de beelden van de Switch 2-versie in Treehouse zien er uitstekend uit. De kleuren spatten van het scherm en alles is zeer smooth door 60 fps. De Sterrenwereld lijkt een stuk moeilijker (relatief gezien) met sterkere vijanden en mini-bosses, dus dat maakt het spel aantrekkelijk voor een breed publiek.
Over De Vergeten Wereld: de beelden van de Switch 2-versie in Treehouse zien er uitstekend uit. De kleuren spatten van het scherm en alles is zeer smooth door 60 fps. De Sterrenwereld lijkt een stuk moeilijker (relatief gezien) met sterkere vijanden en mini-bosses, dus dat maakt het spel aantrekkelijk voor een breed publiek.
Die game spreekt me ook het meest aan van de Nintendo Switch 2 Edition games gezien het ook gewoon een uitbreiding is. Ik vond Kirby en de Vergeten Wereld al best pittig hoor als je het 100% uitspeelt.X-GeaR schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:09:
In Japan is Kirby echt massive. M'n broer is net terug uit Japan, en dit is de souvenir waar ik om gevraagd heb:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJn0crlP9esNgeqIHKQsyh5o.jpg?f=user_large)
Nintendo support gevraagd of ik een pre-order invite kon krijgen, maar dat ging niet.
Iemand een suggestie voor een monitor? Bedacht me dat 't misschien wel 'ns leuk kon zijn om een nieuwe monitor te halen, maar ben niet echt bekend met de huidige monitors. Had niet zo lang terug nog zitten kijken naar een nieuwe Samsung monitor voor een eventuele nieuwe game PC, maar voor zo ver ik zag waren de meesten smart. Ik wil dumb en plat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJn0crlP9esNgeqIHKQsyh5o.jpg?f=user_large)
Nintendo support gevraagd of ik een pre-order invite kon krijgen, maar dat ging niet.
Iemand een suggestie voor een monitor? Bedacht me dat 't misschien wel 'ns leuk kon zijn om een nieuwe monitor te halen, maar ben niet echt bekend met de huidige monitors. Had niet zo lang terug nog zitten kijken naar een nieuwe Samsung monitor voor een eventuele nieuwe game PC, maar voor zo ver ik zag waren de meesten smart. Ik wil dumb en plat.
Make lovecraft not warcraft.
review: Gigabyte M27UA en GS27U - De allergoedkoopste 4k-gamingmonitorsSméagol schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:06:
In Japan is Kirby echt massive. M'n broer is net terug uit Japan, en dit is de souvenir waar ik om gevraagd heb:
[Afbeelding]
Nintendo support gevraagd of ik een pre-order invite kon krijgen, maar dat ging niet.![]()
Iemand een suggestie voor een monitor? Bedacht me dat 't misschien wel 'ns leuk kon zijn om een nieuwe monitor te halen, maar ben niet echt bekend met de huidige monitors. Had niet zo lang terug nog zitten kijken naar een nieuwe monitor voor een eventuele nieuwe game PC, maar voor zo ver ik zag waren de meesten smart. Ik wil dumb en plat.
Evt deze in de gaten gaan houden? Prijs is niet meteen heel slecht
[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 05-04-2025 00:13 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sonic x Shadows krijgt een Switch 2 versie:
(Trailer lijkt gemaakt op een PC die Switch 2 target)
De ontwikkelaars van Civilization VII vergelijken de console met een mid-tier PC in dit interview met Stephen Totilo. Ze lijken tevreden met de hardware en het gemak om ervoor te ontwikkelen.
Ook de eerste impressies van de Switch 2 hands-on events voor het gewone publiek lijken binnen te komen.
(Trailer lijkt gemaakt op een PC die Switch 2 target)
De ontwikkelaars van Civilization VII vergelijken de console met een mid-tier PC in dit interview met Stephen Totilo. Ze lijken tevreden met de hardware en het gemak om ervoor te ontwikkelen.
Ook de eerste impressies van de Switch 2 hands-on events voor het gewone publiek lijken binnen te komen.
[ Voor 60% gewijzigd door JackAvery op 05-04-2025 04:05 ]
De fysieke release van Elden Ring lijkt een Game-Key Card release te worden.
Elden Ring's Switch 2 Physical Version Seemingly Tarnished By 'Game-Key Card' Release
Elden Ring's Switch 2 Physical Version Seemingly Tarnished By 'Game-Key Card' Release
Ai, ik had gehoopt dat dit concept net als de code in a box voor weinig games gebruikt zou gaan worden. Ik verkoop m'n spellen graag door na gebruikL23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:09:
De fysieke release van Elden Ring lijkt een Game-Key Card release te worden.
Deze kan je gewoon doorverkopen.tekken4111 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:20:
[...]
Ai, ik had gehoopt dat dit concept net als de code in a box voor weinig games gebruikt zou gaan worden. Ik verkoop m'n spellen graag door na gebruik
Die game cards zou je kunnen doorverkopen lijkt me…tekken4111 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:20:
[...]
Ai, ik had gehoopt dat dit concept net als de code in a box voor weinig games gebruikt zou gaan worden. Ik verkoop m'n spellen graag door na gebruik
Het is in feite een transferrable code-in-a-box, want the licentie staat op de bijgeleverde cartridge.tekken4111 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:20:
[...]
Staat mij nog steeds niet aan, want stel dat de servers over 10 jaar er niet meer zijn, als je het spel niet hebt gedownload heb je er dus niets meer aan.
Vandaar dat ik vrijwel al mijn spellen fysiek koop. Behalve dan voor de PC.
Het is alleen niet interessant voor mensen die graag alles compleet op de cartridge willen hebben, dit is precies het tegenovergestelde 
Maar vindt dit beter dan doosjes met een digitale code, hier blijft het plastic doosje nog nut hebben.
Maar vindt dit beter dan doosjes met een digitale code, hier blijft het plastic doosje nog nut hebben.
Oh my bad
Wat betreft niet de full game nadat de servers offline zijn dan nog vervelend. Maar voor mij geen probleem want ik verkoop dus zo ongeveer alles wat ik niet meer opstart na uitspelen
Denk wel dat het lagere waarde heeft.tekken4111 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:35:
[...]
Oh my badIk dacht omdat expliciet er een key op staat dat Nintendo zou registreren aan welk account deze gekoppelt is. Maar dat is dus niet zo
![]()
Wat betreft niet de full game nadat de servers offline zijn dan nog vervelend. Maar voor mij geen probleem want ik verkoop dus zo ongeveer alles wat ik niet meer opstart na uitspelen
Ik was geinteresseerd in de Bravely Default game, maar die ga ik dus niet halen juist vanwege de game-key card. En op BSKY zie ik daar meer klachten over.
Lagere waarde dan wat? Het is niet alsof er een normale fysieke editie bestaat, maar het zal in ieder geval geen collector’s item wordenSir_Lion schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:37:
[...]
Denk wel dat het lagere waarde heeft.
Ik was geinteresseerd in de Bravely Default game, maar die ga ik dus niet halen juist vanwege de game-key card. En op BSKY zie ik daar meer klachten over.
Precies, en uiteindelijk zelfs waardeloos want je kan het niet meer downloaden.L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:44:
[...]
Lagere waarde dan wat? Het is niet alsof er een normale fysieke editie bestaat, maar het zal in ieder geval geen collector’s item worden
Het rottige is dat we eigenlijk weinig weten van die game key cards.
Het is en blijft een license key. Alleen hoef je die dus niet zelf in te typen.
De vraag is dus of die key ergens aan wordt gekoppeld. Bijv je switch, je Nintendo account of juist nergens aan.
En kan je de card uitlenen of verkopen en later weer zelf gebruiken?
1 ding is wel duidelijk. De card moet worden gebruikt als je de game wilt spelen. Ben je die kwijt heb je dus een nieuwe card nodig. Bij een traditionele key kan je die lastiger kwijtraken.
De vraag is dus of die key ergens aan wordt gekoppeld. Bijv je switch, je Nintendo account of juist nergens aan.
1 ding is wel duidelijk. De card moet worden gebruikt als je de game wilt spelen. Ben je die kwijt heb je dus een nieuwe card nodig. Bij een traditionele key kan je die lastiger kwijtraken.
Ik heb even geen bron, maar zoals ik het heb begrepen is de cart dus de key tot het spelen. Het spel zelf wordt nergens anders aan gekoppeld. Leen jij de cart (key) uit, dan kan die persoon de game spelen en downloaden.RollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:58:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Denk geen probleem. Ja er zijn altijd mensen die principle dat soort dingen niet kopen gegeven eigen voorkeuren. Maar die mensen had je ook bij cd’s en bleek een heel klein (erg actief op internet) groepje te zijn.Sir_Lion schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:37:
[...]
Denk wel dat het lagere waarde heeft.
Dat soort informatie is gewoon bekend hoor.RollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:58:
Was ook te vinden in de bron die ik gaf. Hier een link naar Nintendo zelf: https://www.nintendo.com/...xkouBvY8nEeugof86LMxClE9S
Het werkt in zekere zin gewoon als een fysieke cartridge, niet gekoppeld aan een account, maar zonder game game data.
[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 05-04-2025 09:12 ]
Ah. Er is nu meer info op die pagina.
Laatste alinea stond er eerder niet:
An internet connection is only required when you launch the game for the first time. After this, the game can be started even without an internet connection. However, like regular physical software, the game-key card must be inserted into the console in order to play the game.
If you insert a game-key card into another Nintendo Switch 2, the game can also be played on that console by following the above steps.
Laatste alinea stond er eerder niet:
An internet connection is only required when you launch the game for the first time. After this, the game can be started even without an internet connection. However, like regular physical software, the game-key card must be inserted into the console in order to play the game.
If you insert a game-key card into another Nintendo Switch 2, the game can also be played on that console by following the above steps.
Geen idee of die pagina is aangepast. De eerste keer dat ik over Game-Key Cards las was het duidelijk uitgelegd alleen dacht men toen dat dit voor alle fysieke games de toekomst was, maar het is dus een speciaal soort cartridge.
Weet iemand of er ook een Switch 2 versie van bijv Metriod Prime 4 komt, of is de enige optie de Switch versie en de upgrade apart kopen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik moet zeggen dat Mario Kart 8 Deluxe er ook nog steeds heel goed uit ziet. Bij Mario Kart 8 Deluxe wordt de ervaring voornamelijk wat minder als je met 4 spelers splitscreen speelt (30 fps), ben benieuwd hoe dat bij Mario Kart World er uit ziet.
Ik was bij Mario Kart 8 Deluxe altijd al onder de indruk hoe gedetailleerd de wereld is buiten de baan. Het toffe is dat je er dan bij Mario Kart World ook naar toe kan rijden.
Het was voor mij wel duidelijk dat het om een key ging en dat er ook gewone games zijn.
Het is dus goedkoper voor de producent. En je kan het dus nog we hands verkopen.
Mogelijk dat er dus nog een goedkopere optie komt met enkel een code die dus wel is gekoppeld en zonder card werkt. En je die dus niet kan verkopen.
Het is dus goedkoper voor de producent. En je kan het dus nog we hands verkopen.
Mogelijk dat er dus nog een goedkopere optie komt met enkel een code die dus wel is gekoppeld en zonder card werkt. En je die dus niet kan verkopen.
Er is een fysieke Switch 2 Edition van Metroid Prime 4. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk wat er in het doosje zit. Waarschijnlijk een Switch 1 cartridge en een upgradepack download code.ph4ge schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:27:
Weet iemand of er ook een Switch 2 versie van bijv Metriod Prime 4 komt, of is de enige optie de Switch versie en de upgrade apart kopen?
Ik hoop dat ze die onzin achterwege laten. Prima om een code te verkopen, maar dat kan dan ook op een papiertje in de winkel of een mail van de webshop. Een standaard Switch doosje waar dus allemaal productie voor is gedraaid en is getransporteerd om dan eenmaal thuis even eenmalig een code in te voeren vind ik vrij bizarRollieBollie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:30:
Masahiro Sakurai Provides Brief Development Update On His New Switch 2 GameX-GeaR schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:09:
Kirby Air Riders is een gewaagde keuze. Air Ride was de 25e best verkochte game op de GC, dus geen échte topper, maar kreeg later wel een cultstatus. Ik heb het idee dat Nintendo Air Riders voor de echte fans uitbrengt die al jaren smeken om een vervolg. Daarnaast lijkt Kirby steeds populairder te worden (De Vergeten Wereld is veruit de best verkochte Kirby game ooit) en is het een mooie kans om er een betere racegame van te maken dan Air Ride was. Zeer benieuwd!
"Sakurai has now shared a quick development update on social media - revealing the game is also being developed by Bandai Namco Studios, the same company involved with Super Smash Bros. Ultimate"
Weet iemand toevallig of dit ook voor de Switch 2 versies van de Zelda's geldt of is dat de 'echte' Switch 2 versie, op rode cartridge?L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:30:
[...]
Er is een fysieke Switch 2 Edition van Metroid Prime 4. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk wat er in het doosje zit. Waarschijnlijk een Switch 1 cartridge en een upgradepack download code.
Het is bij elke Nintendo Switch 2 Editie net zo onduidelijk. Mocht er ergens een bron zijn waar Nintendo aangeeft dat het om de rode Switch 2 cartridge gaat dan hoor ik het graag. Voor als nog krijg ik ook met Nintendo's eigen informatie alleen maar het idee dat het om Switch 1 cartridges gaat.Pepppie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:48:
[...]
Weet iemand toevallig of dit ook voor de Switch 2 versies van de Zelda's geldt of is dat de 'echte' Switch 2 versie, op rode cartridge?
https://www.nintendo.com/...dition-games-2785636.html
Het volgende plaatje is een voorbeeld als je de game al hebt en de upgrade pack los koopt. Dus geeft niet het antwoord wat je zoekt, maar lijkt in ieder geval aan te geven dat je dan exact hetzelfde product hebt als een fysieke Nintendo Switch 2 Edition game. Nintendo Switch 2 Edition games zijn ook te spelen op de Switch 1 zonder de Switch 2 content. Daarnaast lijkt me al die tekst op de cover van de Nintendo Switch 2 Edition games niet nodig als het daadwerkelijk om een rode Switch 2 cartridge gaat.
[ Voor 47% gewijzigd door L23 op 05-04-2025 09:59 ]
Ik vind sommige media nogal zuur... "meer van hetzelfde, niks vernieuwends".
Zijn dat niet dezelfde mensen die wel 1000 euro of dollar neertellen voor de nieuwste Iphone?
Ik ben juist blij dat Switch 2 meer van hetzelfde is, het concept werkt prima namelijk.
Ik zie vooral een hele mooie upgrade en een HDR 120hz scherm alleen al is het waard voor mij.
Natuurlijk balen dat de games fors in prijs stijgen, valt wat over te zeggen. Anderzijds zijn games nauwelijks meegestegen met inflatie.
Zijn dat niet dezelfde mensen die wel 1000 euro of dollar neertellen voor de nieuwste Iphone?
Ik ben juist blij dat Switch 2 meer van hetzelfde is, het concept werkt prima namelijk.
Ik zie vooral een hele mooie upgrade en een HDR 120hz scherm alleen al is het waard voor mij.
Natuurlijk balen dat de games fors in prijs stijgen, valt wat over te zeggen. Anderzijds zijn games nauwelijks meegestegen met inflatie.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/eibfZRfuhZmwUDC1hqWFxcXA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I4lWXtVctGggYXhZdGYNbXMS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xdBZrQzJbro073JxeX71xECg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uMtUGCHthKPqCRQZapq98EII.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SYfTiZI3fPUCqePyuQTAPf7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oyH13kLGVcJ6XBKTriNLmO45.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8N8BzWPh1C3zzfnWVmWOBOMV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ruFxMgxN91jZf1mCZn4XGve8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GfKLC0cxMG6mldHjd1IglCyY.jpg?f=fotoalbum_large)