Net besteld. Dank je voor je bericht.BomBer_BeN schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:55:
[...]
dit kreeg ik in de mail van bol.com
Je hebt betaald per creditcard
We reserveren het te betalen bedrag op je creditcard, maar deze wordt pas daadwerkelijk belast op het moment dat een artikel is verzonden. Voor direct beschikbare artikelen (zoals downloads) wordt je creditcard direct belast.
Ik ben blij dat het vooraf betalen of met een CC is. Anders was hij binnen 5 minuten uitverkocht door mensen die hem bestellen maar uiteindelijk niet willen. Maar als je vooruit moet betalen gaan mensen niet zomaar even bestellen om te bedenken of ze hem willen of niet.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:52:
Bij bol niet de optie om achteraf te betalen. Lekker dan.
Weet ook niet of de credit card meteen aangesproken wordt.
Op de Japanese My Nintendo Store:
Mario Kart World: 23,4 GB.
Donkey Kong Bananza: 10,0 GB.
GameCube Nintendo Classics: 3,5 GB.
Super Mario Jamboree Switch 2 Edition: 7,7 GB.
MK8DX was 6,75 GB bij de launch en nu 11,3 GB. Jamboree op de Nintendo Switch 1 is 5,3 GB.
MK8DX was 6,75 GB bij de launch en nu 11,3 GB. Jamboree op de Nintendo Switch 1 is 5,3 GB.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
@Cyrax0508 Zeker gelijk in, maar is een bups geld wat ik dan wel heb en nu nog niet volledig.
Maar met een reservering op de CC kan ik prima leven zeg maar.
Maar met een reservering op de CC kan ik prima leven zeg maar.
Ik ben iig al blij dat sommige retailers wel wat normalere prijzen hanteren voor fysieke games.
Hopen dat ook de Nederlandse retailers hier snel in mee zullen gaan, en stiekem hoop ik dat Nintendo toch ook de prijzen naar beneden aanpast na de backlash die overal online wel te vinden is.
Sowieso geen Day1 Release, ik wacht eerst nog even af en kijk na de zomervakantie wel weer.
Hopen dat ook de Nederlandse retailers hier snel in mee zullen gaan, en stiekem hoop ik dat Nintendo toch ook de prijzen naar beneden aanpast na de backlash die overal online wel te vinden is.
Sowieso geen Day1 Release, ik wacht eerst nog even af en kijk na de zomervakantie wel weer.
Ik ben vooral benieuwd of de data geheel op de fysieke games staat. Kan er 23.4 GB op zo'n kaartje van de Switch 2?Jumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:05:
Op de Japanese My Nintendo Store:
Wikipedia: Nintendo Game CardCyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:11:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of de data geheel op de fysieke games staat. Kan er 23.4 GB op zo'n kaartje van de Switch 2?
Volgens de wiki gaan de gamecards van de Switch 1 tot 32gb, en die van de Switch 2 tot 64gb.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Daar gaan we via deze website bij elke game achterkomen t.z.t.: https://www.doesitplay.org/.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:11:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of de data geheel op de fysieke games staat. Kan er 23.4 GB op zo'n kaartje van de Switch 2?
Toch al anderhalf uur na preorder opening bol en gewoon nog te krijgen.
Dat was met de eerste wel anders. Wel gelimiteerd tot 1 stuk zie ik, dus heb dan van alle twee de pakketten maar 1 genomen, had liever 2x de versie zonder Digitale MarioKart gehad.
Dat was met de eerste wel anders. Wel gelimiteerd tot 1 stuk zie ik, dus heb dan van alle twee de pakketten maar 1 genomen, had liever 2x de versie zonder Digitale MarioKart gehad.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Moet zeggen dat ik het verschil in formaat wel een enorme verbetering vind. Ik zag net een reel waar ze naar elkaar gehouden worden en van de platte informatie had ik minder verwacht.
Dat is voor mij toch wel de upgrade, want alles is nu zo fragiel.
Edit:
Edit:
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 04-04-2025 10:22 ]
Ja, dat past. CD Projekt heeft bijvoorbeeld al bevestigd dat Cyberpunk volledig op de cartridge van 64 GB staat.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:11:
[...]
https://www.cdprojekt.com...day-to-nintendo-switch-2/
Net besteld, betaald per creditcard. Wel een reservering inderdaad, neem aan dat ze dan niet afschrijven aan het eind van de periode.BomBer_BeN schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:55:
[...]
dit kreeg ik in de mail van bol.com
Je hebt betaald per creditcard
We reserveren het te betalen bedrag op je creditcard, maar deze wordt pas daadwerkelijk belast op het moment dat een artikel is verzonden. Voor direct beschikbare artikelen (zoals downloads) wordt je creditcard direct belast.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nu zit ik te denken of ik vrij neem op 5 juni. Al is het maar om hem aan te nemen. 
Mijn vrouw is er niet en onze dochter heeft ook gewoon school.
Ik heb het geluk dat ik dan én thuis kan werken én een halve dag werk.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:25:
Nu zit ik te denken of ik vrij neem op 5 juni. Al is het maar om hem aan te nemen.
Ja Nintendo heeft veel voorraad beschikbaar gemaakt om scalpers tegen te gaan he dus de shops krijgen veel binnen. Vond nedgame ook vrij lang open nog zeker omdat ze de enige waren.Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:19:
Playstation 5
Het is bij mij de vraag of ik dan ander werk heb. En één van de twee opties op dit moment is vol thuiswerken op een enkele keer naar klanten/kantoor.Sir_Lion schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:29:
[...]
Ik heb het geluk dat ik dan én thuis kan werken én een halve dag werk.
Thuiswerken ervaar ik als zeer prettig.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:34:
[...]
Het is bij mij de vraag of ik dan ander werk heb. En één van de twee opties op dit moment is vol thuiswerken op een enkele keer naar klanten/kantoor.
Iemand een idee welke screen protector te bestellen?
Ik heb 1tje van spigen gevonden, maar die is heel duur: https://www.amazon.nl/Spi...istalhelder/dp/B0DNH9C9FD
Deze is dan weer iets goedkoper: https://www.amazon.nl/ivo...schermfolie/dp/B0DS1S2Z7L
Ik heb 1tje van spigen gevonden, maar die is heel duur: https://www.amazon.nl/Spi...istalhelder/dp/B0DNH9C9FD
Deze is dan weer iets goedkoper: https://www.amazon.nl/ivo...schermfolie/dp/B0DS1S2Z7L
Hier een foto van de twee naast elkaarDonstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:22:
Moet zeggen dat ik het verschil in formaat wel een enorme verbetering vind. Ik zag net een reel waar ze naar elkaar gehouden worden en van de platte informatie had ik minder verwacht.
Edit: [Video: Nintendo Switch 2 Impressions: One Big Asterisk!]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is nu nog gissen welke goed zijn en welke minder.michownz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:35:
Iemand een idee welke screen protector te bestellen?
Ja helpt ook dat de hardware niet echt baanbrekend is. Dus relatief makkelijk om te maken en daardoor staan de productie banden waarschijnlijk al een tijdje aan.Stylze schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:33:
[...]
Ja Nintendo heeft veel voorraad beschikbaar gemaakt om scalpers tegen te gaan he dus de shops krijgen veel binnen. Vond nedgame ook vrij lang open nog zeker omdat ze de enige waren.
Ben benieuwd wanneer de eerste voorraad erdoor is.
Ja deze (of zoiets) had ik gezien idd. Toch wel echt een fijn verschil.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:36:
[...]
Hier een foto van de twee naast elkaar![]()
[Afbeelding]
Geen flauw idee wat ik er op ga spelen verder
Ja ik weet nog niet of ik er zo blij mee ben hahaDonstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:37:
[...]
Ja deze (of zoiets) had ik gezien idd. Toch wel echt een fijn verschil.
Geen flauw idee wat ik er op ga spelen verder
Vind het soms al fijn om even op de Switch Lite te spelen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Third party hands-on:
De huidige build van Cyberpunk is 7 weken oud. Target resolutie is 720p handheld, 1080p docked. Performance mode mikt op 40 fps, quality mode op 25-30 fps.
Dit is eigenlijk niet zo ver meer van de Xbox Series S versie: Performance Mode - 648p tot 900p, upscaled naar 1080p. Quality Mode: 1080p, upscaled naar 1440p output. Allemaal ~30 FPS met beperkte frame drops. (Bron = Digital Foundry)
@G_Dragon heb je gezien dat Scarlet/Violet een onbetaalde Switch 2 patch gaan krijgen? Onduidelijk wat ze gaan updaten wel.
De huidige build van Cyberpunk is 7 weken oud. Target resolutie is 720p handheld, 1080p docked. Performance mode mikt op 40 fps, quality mode op 25-30 fps.
Dit is eigenlijk niet zo ver meer van de Xbox Series S versie: Performance Mode - 648p tot 900p, upscaled naar 1080p. Quality Mode: 1080p, upscaled naar 1440p output. Allemaal ~30 FPS met beperkte frame drops. (Bron = Digital Foundry)
@G_Dragon heb je gezien dat Scarlet/Violet een onbetaalde Switch 2 patch gaan krijgen? Onduidelijk wat ze gaan updaten wel.
[ Voor 50% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 10:51 ]
Ooh echt? Ik vind de switch lite best wel een cool ding maar die is voor mij echt te klein om op te spelen helaas.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:43:
[...]
Ja ik weet nog niet of ik er zo blij mee ben haha
Vind het soms al fijn om even op de Switch Lite te spelen
Ja dat is echt super, Pokémon Scarlet & Violet hadden ook wel een flinke boost nodig want die framedrops waren echt niet tof. Ik ben heel benieuwd hoe Pokémon Legends: A-Z op de Nintendo Switch gaat zijn, want ik ben nog niet van plan om dit jaar de Nintendo Switch 2 te halen vanwege weinig interessante spellen en de prijzen. Hoop dat ze er toch nog wel voor zorgen dat het in ieder geval fatsoenlijk draait!JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:47:
Ja die ligt dan net wat fijner in de hand, niet gelijk z'n heel gewicht en lomp.Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:52:
[...]
Ooh echt? Ik vind de switch lite best wel een cool ding maar die is voor mij echt te klein om op te spelen helaas.
Maar het is meer een persoonlijke mening
Eerste switch was ook heel makkelijk te bestellen hoor.Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:19:
Ik ga Legends gewoon op Switch 2 spelen denk ik, lijkt leuk en de korte gameplay in de direct leek meteen een upgrade. Even kijken op dat moment wat de goedkoopste optie is.G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:52:
[...]
Ja dat is echt super, Pokémon Scarlet & Violet hadden ook wel een flinke boost nodig want die framedrops waren echt niet tof. Ik ben heel benieuwd hoe Pokémon Legends: A-Z op de Nintendo Switch gaat zijn, want ik ben nog niet van plan om dit jaar de Nintendo Switch 2 te halen vanwege weinig interessante spellen en de prijzen. Hoop dat ze er toch nog wel voor zorgen dat het in ieder geval fatsoenlijk draait!
Denk dat ook zonder patches de Pokémon games op zijn minst voordeel gaan halen uit de extra power door minder framedrops, maar we zullen zien over een paar maandjes
[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 10:56 ]
Ja snap ik ook wel dat je het gelijk op de beste hardware wil gaan spelen, als het aanbod groter en interessanter word aan spellen dan gaat er hier ook zeker een Nintendo Switch 2 komen. Maar direct bij release kopen voor €90? Nee, dan wacht ik wel tot het tweedehands voor €40 te koop is.JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:54:
[...]
Ik ga Legends gewoon op Switch 2 spelen denk ik, lijkt leuk en de korte gameplay in de direct leek meteen een upgrade. Even kijken op dat moment wat de goedkoopste optie is.
Relatief snel uitverkocht op bol kan ik mij juist herinneren. Ik had er een paar (leverde toen aan retail) en die waren erg gewild op release onder vrienden en kennissen die niet hadden kunnen bestellen.giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:54:
[...]
Eerste switch was ook heel makkelijk te bestellen hoor.
Ik klaag niet, ik heb 475 voor de bundel met Mario Kart betaaldG_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:57:
[...]
Ja snap ik ook wel dat je het gelijk op de beste hardware wil gaan spelen, als het aanbod groter en interessanter word aan spellen dan gaat er hier ook zeker een Nintendo Switch 2 komen. Maar direct bij release kopen voor €90? Nee, dan wacht ik wel tot het tweedehands voor €40 te koop is.
Metroid Prime 4 vergelijking tussen de aankondigingstrailer en Switch 2 footage uit Treehouse.
Ja, ik kan me ook niet herinneren dat dat heel veel moeite kostte.giantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:54:
[...]
Eerste switch was ook heel makkelijk te bestellen hoor.
Ik heb nu bij Bol het volgende in de pre-order:
Kale console
Fysieke versie Mario Kart World
Pro controller Switch 2
Extra setje Joycons
Ik hoop dat die Fast Fusion (ik vond Fast RMX ontzettend vet, ik heb hem dan ook fysiek van LRG) ook in fysieke vorm komt ipv download
Dit is dag 1 van pre-orders. Aankomende weken komen mensen erachter dat de switch 2 er aan komt en dan is het niet meer te bestellen.Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:58:
[...]
Relatief snel uitverkocht op bol kan ik mij juist herinneren. Ik had er een paar (leverde toen aan retail) en die waren erg gewild op release onder vrienden en kennissen die niet hadden kunnen bestellen.
Kun je op Bol.com eigenlijk beide versies (kale console en de MK bundel) wel kopen zonder de kans dat je order wordt geannuleerd? Maximaal 1 procuct per account staat erbij, maar het zijn toch twee verschillende producten?
[ Voor 26% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-04-2025 11:04 ]
Staat er altijd maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad met zulke producten. Nu ook gedaan.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:03:
Kun je op Bol.com eigenlijk beide versies (kale console en de MK bundel) wel kopen zonder de kans dat je order wordt geannuleerd? Maximaal 1 procuct per account staat erbij, maar het zijn toch twee verschillende producten?
Ja ik begrijp hoe het werktgiantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:01:
[...]
Dit is dag 1 van pre-orders. Aankomende weken komen mensen erachter dat de switch 2 er aan komt en dan is het niet meer te bestellen.
Maar ook op “dag 1 van de pre-orders” was de switch 1 op diverse plekken uitverkocht.
Ik herinner me het heel anders. Weet het nog precies want ik zat in vliegtuig toen bol begon met pre-orders en heb hem toen uren later besteld.Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:06:
[...]
Ja ik begrijp hoe het werkt![]()
Maar ook op “dag 1 van de pre-orders” was de switch 1 op diverse plekken uitverkocht.
Ik heb toch maar besloten om de Switch OLED te gaan vervangen, groter scherm en de positieve verhalen hebben we de knoop doen doorhakken.
Nu de versie zonder Mario Kart gekocht, omdat we liever fysieke games hebben. Dan stop ik die 50 euro die ik nu meer betaal voor de digitale versie liever in een aanbieding voor de fysieke game.
Nu de versie zonder Mario Kart gekocht, omdat we liever fysieke games hebben. Dan stop ik die 50 euro die ik nu meer betaal voor de digitale versie liever in een aanbieding voor de fysieke game.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Waarom ik het weet kan ik niet zeggen, want dat is voor velen een trigger woord hiergiantgiantus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:09:
[...]
Ik herinner me het heel anders. Weet het nog precies want ik zat in vliegtuig toen bol begon met pre-orders en heb hem toen uren later besteld.
Netjes! Wie weet bedenk ik me nog in de loop van de tijd en haal ik hem in Mei met mijn vakantiegeld of de belastingteruggaveJackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:58:
[...]
Ik klaag niet, ik heb 475 voor de bundel met Mario Kart betaald
Metroid Prime 4 vergelijking tussen de aankondigingstrailer en Switch 2 footage uit Treehouse.
[YouTube: Metroid Prime 4 Switch vs Switch 2 Comparison - We Remade The Reveal Trailer]
Mooie bundelprijs is het zeker! Wel fijn dat ze dit zo gedaan hebben
Ik meen me uit de PS5 tijd te herinneren dat ze bij bol order hebben geannuleerd van mensen die zowel een digital als een gewone besteld hadden, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Voor de zekerheid zou ik zeggen, maak een 2e account aan voor de zekerheid (of als je die tweede alleen maar koopt om te verkopen met winst: laat die lekker liggen voor een fan, maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen om 2 consoles voor jezelf te kopen)Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:03:
@evil_lemon De PS5 en XSX waren best wel schaars in die periode. Kan me herinneren dat ik een Telegram bot heb gebruikt om beide te bestellen. Kwam bij beide toen uit op Amazon.fr. 
Valt me met de Switch 2 nu wel mee. De Switch 1 heb ik toen ook op launch binnen gekregen. Maar hoe schaars die was, viel volgens mij nog wel mee.
Valt me met de Switch 2 nu wel mee. De Switch 1 heb ik toen ook op launch binnen gekregen. Maar hoe schaars die was, viel volgens mij nog wel mee.
Hahaha, ik doe niet aan scalpen. Ik ben een liefhebber en verzamelaar van Nintendo. Ik wil ze allebei voor de eigen collectieevil_lemon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:16:
[...]
Ik meen me uit de PS5 tijd te herinneren dat ze bij bol order hebben geannuleerd van mensen die zowel een digital als een gewone besteld hadden, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Voor de zekerheid zou ik zeggen, maak een 2e account aan voor de zekerheid (of als je die tweede alleen maar koopt om te verkopen met winst: laat die lekker liggen voor een fan, maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen om 2 consoles voor jezelf te kopen)
Dat klopt zeker, PS5 was toen extreem schaars. Maar dan nog, als de Switch uiteindelijk voor launch uitverkoopt bij bol is het niet uitgesloten dat ze deze orders gaan cancelen op basis van het verleden.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:18:
@evil_lemon De PS5 en XSX waren best wel schaars in die periode. Kan me herinneren dat ik een Telegram bot heb gebruikt om beide te bestellen. Kwam bij beide toen uit op Amazon.fr.
Hopelijk zijn er ruim voldoende consoles voor iedereen, in deze periode verwacht ik dat het grote publiek er nog totaal niet mee bezig is, maar dat kan zomaar nog komen richting 5 juni straks, en dan kan het hard gaan. Ik zou persoonlijk gewoon via 2 verschillende accounts bestellen (of eentje bij Coolblue tegen de tijd dat die live gaan) als je zeker wil weten dat het goed gaat.
Heel goed, dat had ik ook niet per se verwacht maar je weet maar nooit!Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:18:
[...]
Hahaha, ik doe niet aan scalpen. Ik ben een liefhebber en verzamelaar van Nintendo. Ik wil ze allebei voor de eigen collectie
Ik heb zelf rond kwart voor 10 een bestelling bij bol geplaatst, hopelijk gaat het allemaal goed bij iedereen!
Bij mij staat de bestelling als reservering op m'n creditcard.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:52:
Bij bol niet de optie om achteraf te betalen. Lekker dan.
Weet ook niet of de credit card meteen aangesproken wordt.
Bij mij nu ook inderdaad. Nu op naar de datum. Heb vrij gevraagd en gekregen.Tricto schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:30:
[...]
Bij mij staat de bestelling als reservering op m'n creditcard.
Toevallig erachter gekomen dat de reserveringen bij bol.com geopend waren. Meteen gereserveerd en betaald via iDeal. Nu maar afwachten of het allemaal in orde komt. Ik heb er niet zoveel haast mee.
Same here, nu bepaal ik zelf wel of ik vrij ben maar toch.Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:33:
[...]
Bij mij nu ook inderdaad. Nu op naar de datum. Heb vrij gevraagd en gekregen.
Ik zit dan net een paar weken in mijn nieuwe huis, dus het gaat dubbel feest worden. Kan niet wachten. Ik vind wel dat er maar weinig launchgames zijn waar ik echt veel interesse in heb. MK World natuurlijk en verder zou ik Fast Fusion wel willen hebben maar alleen fysiek. Geen idee of die beschikbaar komt of dat het slechts een digitale versie is.
Yep. Ik heb 10:30 besteld en betaald.
Nog geen games erbij besteld, maar geen haast mee. Even wachten op salaris, vakantiegeld en bonus.
Qua games zal het in ieder geval Mario Kart World worden en waarschijnlijk Street Fighter 6. Met daarbij nog BOTW, TOTK en Windwaker heb ik al een leuke backlog.
Nog geen games erbij besteld, maar geen haast mee. Even wachten op salaris, vakantiegeld en bonus.
Qua games zal het in ieder geval Mario Kart World worden en waarschijnlijk Street Fighter 6. Met daarbij nog BOTW, TOTK en Windwaker heb ik al een leuke backlog.
90€ voor een fysiek exemplaar...
jammer next!
jammer next!
Mmm, dan laat ik het maar even zittenevil_lemon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:16:
[...]
Ik meen me uit de PS5 tijd te herinneren dat ze bij bol order hebben geannuleerd van mensen die zowel een digital als een gewone besteld hadden, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Voor de zekerheid zou ik zeggen, maak een 2e account aan voor de zekerheid (of als je die tweede alleen maar koopt om te verkopen met winst: laat die lekker liggen voor een fan, maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen om 2 consoles voor jezelf te kopen)
Gaan we nog weken van die reacties krijgen van mensen die komen droppen dat MK €90,- kost en dan weer weg gaan?
vermoeiend.
vermoeiend.
De Zelda's krijgen een gratis upgrade naar de Switch 2 als je NSO lid bent toch?RollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:39:
Yep. Ik heb 10:30 besteld en betaald.
Yep. En met nieuwe smartphone app heb je veel extra dingen. Zoals Zelda notes waarbij Zelda of een andere NPC wat extra verhaal heeft op verschillende lokaties.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:42:
[...]
De Zelda's krijgen een gratis upgrade naar de Switch 2 als je NSO lid bent toch?
Mooi, want ik begreep dat de fysieke versie van de Switch 2 versies hoogstwaarschijnlijk de data niet op de cartridge heeft staan dus heeft het weinig nut voor mij op die te kopen. Anders had ik het wel gedaan.RollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:43:
[...]
Yep. En met nieuwe smartphone app heb je veel extra dingen. Zoals Zelda notes waarbij Zelda of een andere NPC wat extra verhaal heeft op verschillende lokaties.
Is gewoon dezelfde doos met een grote sticker toch? Sure limited voor een paar maanden maar ook weer niks bijzonders?Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:41:
[...]
Mmm, dan laat ik het maar even zittenIk kijk wel of er straks meerdere opties zijn om te bestellen, want ik wil de MK versie ook vanwege de doos.
Tja het nut wat ik er in zie is de eventuele doorverkoop als ik klaar ben met een game. Ik verwacht dat dat voor mij bij MK niet het geval is, want die had ik ook van start tot eind bij m’n vorige switch, maar al mijn andere games wel doorverkocht weer.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:46:
[...]
Mooi, want ik begreep dat de fysieke versie van de Switch 2 versies hoogstwaarschijnlijk de data niet op de cartridge heeft staan dus heeft het weinig nut voor mij op die te kopen. Anders had ik het wel gedaan.
Op zich hetzelfde verhaal met The Witcher 3 op de huidige Switch, maar die heeft naderhand nog behoorlijk wat updates gekregen.Raem schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:23:
[...]
Ja, dat past. CD Projekt heeft bijvoorbeeld al bevestigd dat Cyberpunk volledig op de cartridge van 64 GB staat.
https://www.cdprojekt.com...day-to-nintendo-switch-2/
In geval van Mario Kart lijkt me sowieso de digitale versie via de bundel sowieso logischer gezien het een stuk goedkoper is dan de game fysiek los kopen.GroenteLepel schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:50:
[...]
Tja het nut wat ik er in zie is de eventuele doorverkoop als ik klaar ben met een game. Ik verwacht dat dat voor mij bij MK niet het geval is, want die had ik ook van start tot eind bij m’n vorige switch, maar al mijn andere games wel doorverkocht weer.
Voor mij als Nintendo verzamelaar is een limited box van een console wel degelijk bijzonder.MrGizMo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:47:
[...]
Is gewoon dezelfde doos met een grote sticker toch? Sure limited voor een paar maanden maar ook weer niks bijzonders?
Dat is een ander verhaal, er is een vervanger voor de download code in een doosje waarbij de cartridge alleen een sleutel is om de game te mogen spelen, dan is het inderdaad gewoon downloaden.Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:46:
[...]
Mooi, want ik begreep dat de fysieke versie van de Switch 2 versies hoogstwaarschijnlijk de data niet op de cartridge heeft staan dus heeft het weinig nut voor mij op die te kopen. Anders had ik het wel gedaan.
Wat de fysieke versie van BOTW/TOTK Nintendo Switch 2 Edition bevatten is niet helemaal duidelijk, maar lijkt er op dat er een Switch 1 cartridge in zit en een aparte upgradepack code.
Ho ho, ik was je niet aan het bashen he!Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:55:
[...]
Voor mij als Nintendo verzamelaar is een limited box van een console wel degelijk bijzonder.
Ik begin gewoon met mijn huidige BOTW & TOTK NSO upgrade.
Als dan blijkt dat de Switch 2 editions volledige games en upgrade bevatten komen die er later wel bij.
Als dan blijkt dat de Switch 2 editions volledige games en upgrade bevatten komen die er later wel bij.
Heb Amazon.it gecancelled en nu bij Bol.com besteld. Prima prijs, ook omdat ik wat berichten las over stijging bij Bol.com hoger dan MSRP.
PhD i.o.
maar krijg je de upgrade bij Nintendo Switch Online of bij de Nintendo switch online expansion pack ?RollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:59:
Met uitbreiding alleen.BomBer_BeN schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:02:
[...]
maar krijg je de upgrade bij Nintendo Switch Online of bij de Nintendo switch online expansion pack ?
Kan inderdaad ook altijd nog.RollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:59:
Zo zie je maar weer, net alsnog een bestelling geplaatst bij Bol. Mario Kart digitaal in de bundel. Kijk verder nog wel even of ik de volgende generatie nog fysiek games ga kopen. Ik neig naar digitaal en sowieso al van plan minder games te kopen. Maar een game zoals Mario Kart World die nog een heleboel updates en wellicht uitbreidingen gaat krijgen vind ik voorlopig niet zo interessant om fysiek te hebben.
Iemand enig idee hoe Gameshare gaat werken?
Ik krijg een beetje het idee van de Nintendo pagina. Dat de host eigenlijk alles renderd en de verschillende views streamt naar de andere devices. Ik hoop dat iedereen zijn eigen view op zijn device renderd, maar dat kan problemen opleveren als je samen speelt met een oudere Switch.
Hoe gaat het werken met enhanced edities van games? Hoeveel games krijgen deze functie?
Ik krijg een beetje het idee van de Nintendo pagina. Dat de host eigenlijk alles renderd en de verschillende views streamt naar de andere devices. Ik hoop dat iedereen zijn eigen view op zijn device renderd, maar dat kan problemen opleveren als je samen speelt met een oudere Switch.
Hoe gaat het werken met enhanced edities van games? Hoeveel games krijgen deze functie?
Niemand heeft dit nog kunnen uittesten he. Dus denk dat de link die je geeft al aardig wat informatie bied. Het is geen streamen, dat zou te zwaar zijn voor een enkel apparaat.Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
"Iedere Nintendo Switch 2 of Nintendo Switch kan de games ontvangen via een lokale draadloze verbinding." Dat lees ik als dat de game gedownload wordt van de Switch 2. Overigens geen idee waarom alleen de Switch 2 games kan delen.
[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 04-04-2025 12:19 ]
Ik blijf fysiek kopen. De servers zullen ooit offline gaan. Je kan dan dus uiteindelijk de games en uitbreidingen niet meer downloaden.L23 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:04:
[...]
Kan inderdaad ook altijd nog.
Zo zie je maar weer, net alsnog een bestelling geplaatst bij Bol. Mario Kart digitaal in de bundel. Kijk verder nog wel even of ik de volgende generatie nog fysiek games ga kopen. Ik neig naar digitaal en sowieso al van plan minder games te kopen. Maar een game zoals Mario Kart World die nog een heleboel updates en wellicht uitbreidingen gaat krijgen vind ik voorlopig niet zo interessant om fysiek te hebben.
Heb je de game fysiek kan je die nog wel spelen. Enige dat je dus mist zijn de uitbreidingen. Hoop ik wel dat er dan geen verificatie oid nodig is als je een 2e hands game koopt of op andere console start en de servers offline zijn.
Maar hopen dat je ze beide binnen krijgt danCyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:00:
[...]
Weet ik. Ik wilde alleen aangeven hoe een verzamelaar dat ziet.
Huh? Ben je niet in de war met MM?Maximus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:01:
[...]
Heb Amazon.it gecancelled en nu bij Bol.com besteld. Prima prijs, ook omdat ik wat berichten las over stijging bij Bol.com hoger dan MSRP.
Op de DS heb je eenzelfde soort functie "Download Play", waarmee je multiplayer kunt doen op meerdere apparaten met 1 cartridge. De gekoppelde apparaten downloaden de data, vanuit de host, die nodig is om de game te starten.Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
Kan me voorstellen dat dit op de Switch 2 straks op ongeveer dezelfde manier werkt.
Als het inderdaad werkt zoals jij denkt krijg je dus wel straks games die je alleen kan Gamesharen met een andere Switch 2, omdat ze niet op de Switch 1 draaien.L23 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:13:
[...]
Niemand heeft dit nog kunnen uittesten he. Dus denk dat de link die je geeft al aardig wat informatie bied. Het is geen streamen, dat zou te zwaar zijn voor een enkel apparaat.
"Iedere Nintendo Switch 2 of Nintendo Switch kan de games ontvangen via een lokale draadloze verbinding." Dat lees ik als dat de game gedownload wordt van de Switch 2. Overigens geen idee waarom alleen de Switch 2 games kan delen.
Ik denk overigens dat je gelijk hebt als ik het zo lees. Maar ben wel benieuwd hoe het allemaal precies gaat werken. Goed, nog even wachten.
Ik begrijp het wel hoor. Maar heb inmiddels ook iets van 70 fysieke Switch games die ik dan in de verre toekomst kan spelen. Weet niet of ik voor meer games tijd hebRollieBollie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:21:
[...]
Ik blijf fysiek kopen. De servers zullen ooit offline gaan. Je kan dan dus uiteindelijk de games en uitbreidingen niet meer downloaden.
Heb je de game fysiek kan je die nog wel spelen. Enige dat je dus mist zijn de uitbreidingen. Hoop ik wel dat er dan geen verificatie oid nodig is als je een 2e hands game koopt of op andere console start en de servers offline zijn.
Mooie is wel dat je game updates kan delen tussen Switch gebruikers, dat zal bij de Switch 2 hetzelfde zijn neem ik aan.
Kan best zijn dat ik nog wat fysiek koop, ik verwacht alleen dat het minder aantrekkelijk gaat zijn dan bij de huidige Switch en als je het toekomstbestendig wil maken kan je beter later in de Switch 2 cyclus games kopen met cartridge revisies. Maar ik merkte dat bij de Switch ook meer een verzamelaar begin te worden dan een gamer. Ik wil het aantal game aankopen in ieder geval wat verminderen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Klopt, dat staat ook op de pagina van Nintendo waar jij naartoe linkt:Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:30:
[...]
Als het inderdaad werkt zoals jij denkt krijg je dus wel straks games die je alleen kan Gamesharen met een andere Switch 2, omdat ze niet op de Switch 1 draaien.
Nintendo Switch-systemen kunnen alleen games ontvangen die compatibel zijn met de Nintendo Switch.
Nee ik bedoel dat in de beschrijving staat dat alleen een Switch 2 de games kan delen en ontvangen. De Switch 1 kan alleen ontvangen. Dus gamesharen kan wel met een Switch 1.Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:30:
[...]
Als het inderdaad werkt zoals jij denkt krijg je dus wel straks games die je alleen kan Gamesharen met een andere Switch 2, omdat ze niet op de Switch 1 draaien.
Ik denk overigens dat je gelijk hebt als ik het zo lees. Maar ben wel benieuwd hoe het allemaal precies gaat werken. Goed, nog even wachten.
Wat kunnen we verwachten van de Nintendo Switch 2:
The Duskbloods: 1080p/30fps.
The Elden Ring: 1080p/30fps.
Cyberpunk 2077 Ultimate Edition: 540p~1080p/30fps.
Final Fantasy 7 Remake Intergrade: 1080p/30fps.
Tony Hawk's Pro Skater 3+4: 2160p/60fps.
Mario Kart World: 1440p/60fps.
Donkey Kong Bananza: 1080p/60fps.
The Legend Of Zelda BOTW: 1440p/60fps.
The Legend Of Zelda TOTK: 1440p/60fps.
Metroid Prime 4: 2160p/dynamische fps (de enige game met AA).
Bron: https://www.digitalfoundr...-more-a-df-direct-special.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 04-04-2025 13:44 ]
Bron?Jumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:34:
Wat kunnen we verwachten van de Nintendo Switch 2:
Cyberpunk is bv :
https://xcancel.com/CyberpunkGame/status/1907791592859058529
Zou sowieso fijn zijn als er standaard een bron bij dit soort berichten zit. Valt me iets te vaak op dat er gewoon wat geplaatst wordt wat vervolgens niet te verifiëren is en dan heb je er eigenlijk niks aan.
Ik vind het wel wat jammer dat ze in de tussentijd geen remaster van Metroid prime 2 en 3 hebben uitgebracht. Zelf heb ik enkel nog maar prime 1 uitgespeeld, dus zou wel leuk zijn geweest voor de aankomende prime 4. Misschien komen die nog, ze stonden immers niet tussen de aangekondige gamecube games.
Beetje Internet afgezocht. Maar ze zeggen zelf daar ook targetting 1080p 30/40fps.MrGizMo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:46:
[...]
Bron?
Cyberpunk is bv :
https://xcancel.com/CyberpunkGame/status/1907791592859058529
Zoals ik het nu zie, van wat ik redelijk betrouwbaar kan vinden presteert de Nintendo Switch 2 ongeveer als een Sony PlayStation 4 (Pro). Dat lag ook in de lijn der verwachtingen.
Maar voor heldere analyses moeten we wachten op DigitalFoundry die de games echt heeft.
Het gaat hoofdzakelijk toch vooral om de first party games bij Nintrndo, die er goed zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 04-04-2025 13:29 ]
Je maakt aardig wat claims. Waar heb je die vandaan?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zou ook graag onderscheid willen weten voor handheld mode.
Maar dan heb je er genoeg die maar wat roepen he
Weet iemand wat de hoogte is als de switch 2 in het dock zit?
Kan wel de afmetingen van het dock en de switch zelf vinden.
Heb beperkte hoogte in mijn TV-meubel.
Kan wel de afmetingen van het dock en de switch zelf vinden.
Heb beperkte hoogte in mijn TV-meubel.
Ik ben wel benieuwd hoe de doelgroep van Nintendo gaat reageren op de prijzen. Als hardcore gamers al zo reageren op de 90 euro prijs voor Mario kart dan denk ik dat een ouder die even een spelletje voor de kids wil halen helemaal gaat schrikken. Toen ik van de week een non gamende collega met kids en switch 1 vertelde over de switch 2 en game prijzen zei hij gelijk, “oh maar dan zou ik niet meer voor Nintendo gaan voor want ik had switch juist gekocht omdat die voordeliger in aanschaf was dan een ps5.”
Hardcore gamers kopen het toch wel maar ben dus wel benieuwd wat de prijs gaat doen met Nintendo’s populariteit onder casuals en gezinnen.
Hardcore gamers kopen het toch wel maar ben dus wel benieuwd wat de prijs gaat doen met Nintendo’s populariteit onder casuals en gezinnen.
Geen idee waar de Cyberpunk info vandaan komt, maar DF heeft al een voorlopige/basale analyse gedaan. Een echte analyse is er nog niet, want nog geen game en nog geen console: YouTube: Switch 2 Unveiled - Games, Hardware, Specs + More - A DF Direct Spe...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Maar de casual gamers gaan het komende jaar (of langer) nog helemaal geen switch 2 kopen verwacht ik. Tegen de tijd dat die wel overgaan, is het best mogelijk dat de Switch 2 in prijs is gedaald, dat er een goedkopere versie is uitgekomen of iets vergelijkbaars. Voor de games wordt het ook afwachten hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen. Maar ook hier geldt dat de casual gamers vaak niet op dag 1 kopen, maar bijvoorbeeld sneller een keer via Marktplaats of in de aanbieding.cj1181 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:23:
Ik ben wel benieuwd hoe de doelgroep van Nintendo gaat reageren op de prijzen. Als hardcore gamers al zo reageren op de 90 euro prijs voor Mario kart dan denk ik dat een ouder die even een spelletje voor de kids wil halen helemaal gaat schrikken. Toen ik van de week een non gamende collega met kids en switch 1 vertelde over de switch 2 en game prijzen zei hij gelijk, “oh maar dan zou ik niet meer voor Nintendo gaan voor want ik had switch juist gekocht omdat die voordeliger in aanschaf was dan een ps5.”
Daarnaast zijn ook de prijzen van games op andere platforms de laatste jaren gestegen, 70 of 80 euro voor een first party AAA titel is tegenwoordig geen uitzondering meer.
Wat mij betreft is het in ieder geval het komende jaar of 2 moeilijk te zeggen of deze prijzen invloed hebben op het casual publiek, want het komende jaar of 2 heeft het casual publiek nauwelijks reden om over te stappen naar een nieuwe switch.
https://www.digitalfoundr...-more-a-df-direct-specialMog schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:00:
[...]
Je maakt aardig wat claims. Waar heb je die vandaan?
AI samenvatting.
Beetje miscommunicatie hier haha.L23 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]
Nee ik bedoel dat in de beschrijving staat dat alleen een Switch 2 de games kan delen en ontvangen. De Switch 1 kan alleen ontvangen. Dus gamesharen kan wel met een Switch 1.
Ik snap dat de Switch 1 alleen kan ontvangen. (Ik vraag me wel af waarom, maar dat terzijde.)
Maar in de toekomst krijg je natuurlijk nieuwe spellen.
Voorbeeld: Er komt een nieuwe 3D mario game uit voor alleen de Switch 2. Deze game heeft co-op (net als Oddesey). Je kan deze vervolgens niet ontvangen op de Switch 1 met Gameshare omdat het een Switch 2 exclusive game is.
Als de Gameshare WEL via streaming werkt dan maakt het systeem waar je het heen deelt in principe niet uit, omdat het allemaal gerenderd word op de Switch 2.
Ik hoop dat ik mijn gedachte nu iets duidelijker uit heb gelegd.
EDIT: Laat maar, @Raem wees me op een zinnetje die ik niet goed gelezen had.
[ Voor 4% gewijzigd door Jobius op 04-04-2025 13:36 ]
1. na een hoop geroeptoeter, accepteren.cj1181 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:23:
2. als dit de enige mariokart game wordt voor deze generatie, valt de prijs best mee.
3. een switch is geen alternatief voor de PS5. de mensen die dit denken zoeken gewoon een goedkope device om mee te kunnen gamen. nintendo mist niets aan deze groep.
Wat bedoel je met de doelgroep van Nintendo? Die is namelijk heel erg breed. Volgens mij worden er nu aardig wat pre-orders geplaatst, maar geen idee of het aan de verwachtingen van Nintendo voldoet.cj1181 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:23:
Ouders met kinderen is meer een kwestie van de leeftijd van die kinderen. Verwacht niet dat de prijs daar zoveel invloed op heeft. Bij de huidige Switch zie je nu die groep ook nog een Switch kopen. Die zijn niet bezig met het wachten op het nieuwste product en stappen ook niet gelijk in. Die groep koopt de Switch 2 ergens in de komende 8 jaar.
CD Project Red heeft verschillende interviews gegeven aan de pers tijdens de Switch 2 demonstratie en heeft ook gewoon hierover getweet (link - https://xcancel.com/CyberpunkGame/status/1907791592859058529 )batumulia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:24:
Geen idee waar de Cyberpunk info vandaan komt
Ja ik zou niet te hard vastbijten op de Digital Foundry analyses op dit moment. Iedereen probeert nogal snel content te produceren momenteel en dat gaat ten koste van accuraatheid. Gaan pixelcounten op een stream is leuk om een idee te krijgen maar het gaat vaak niet eens om definitieve builds, die dan door YouTube compressie gehaald worden, maar DF heeft al een voorlopige/basale analyse gedaan. Een echte analyse is er nog niet, want nog geen game en nog geen console: YouTube: Switch 2 Unveiled - Games, Hardware, Specs + More - A DF Direct Spe...
Sowieso moet voor elke game apart zelf de rekening gemaakt worden van welke grafische keuzes men maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 13:37 ]
Wat uit de eerste analyses komt ligt ook totaal in de lijn der verwachtingen, niemand had een Sony PlayStation 5 concurrent verwacht.JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:36:
[...]
CD Project Red heeft verschillende interviews gegeven aan de pers tijdens de Switch 2 demonstratie en heeft ook gewoon hierover getweet (link - https://xcancel.com/CyberpunkGame/status/1907791592859058529 )
[...]
Ja ik zou niet te hard vastbijten op de Digital Foundry analyses op dit moment. Iedereen probeert nogal snel content te produceren momenteel en dat gaat ten koste van accuraatheid. Gaan pixelcounten op een stream is leuk om een idee te krijgen maar het gaat vaak niet eens om definitieve builds.
Sowieso moet voor elke game apart zelf de rekening gemaakt worden van welke grafische keuzes men maakt.
Mss gaan de casual fans er gwn vanuit dat ze tot 8 April moeten wachten voor te bestellen.
Ik denk niet dat de meeste mensen die wel 1 willen constant webshops zit te refreshen.
Ik denk niet dat de meeste mensen die wel 1 willen constant webshops zit te refreshen.
De mensen die geen gamers of enthousiasts zijn waar ik het tegen zeg, die zeggen voor hoeveel? €509,00 met Mario Kart World. Dan zeggen ze laat maar, ik wacht wel.jellede.. schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:40:
Mss gaan de casual fans er gwn vanuit dat ze tot 8 April moeten wachten voor te bestellen.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4