Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-2787250.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5c6-h0wLTzBSre9oRBpo2Gl9hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DB6SecYKxv7BfRDMObzX3Wh.jpg?f=fotoalbum_large

Dus daadwerkelijk switch 2 cartridge.

[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 03-04-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:32:
[...]

Ik hoop het inderdaad, zodat je een complete game op cartridge hebt. Of dat het een aparte SKU is die herkent wordt in de Switch 2 waarmee je dan gratis de upgrade kan downloaden.
Afwachten. Ik maak me een beetje zorgen over de compleetheid van fysieke games bij de Switch 2, maar goed ik denk dat dit praktisch niet meer te doen is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:12
@RollieBollie Dat klopt, maar op de cover staat dat het om de Switch 1 game gaat + upgrade pack. Die combinatie werkt dan alleen op de Switch 2. Maar stel dat de Switch 1 versie los op de cartridge staat (dus zonder geïntegreerde upgrade) zou het interessant zijn of je die dan ook op een Switch 1 kan afspelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie überhaupt geen bevestiging dat er een Switch 2 cartridge is waar Breath of the Wild opstaat. Maar dat kan ook onduidelijk beschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
bij amazon Spanje is die te bestellen.

https://www.amazon.es/-/e...WXBL&ref_=chk_typ_imgToDp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Ik ben benieuwd wat je met C-button/GameChat kunt doen als je geen Nintendo Switch Online hebt, want die knop is anders nogal zinloos als niet aan online doet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:46:
Ik ben benieuwd wat je met C-button/GameChat kunt doen als je geen Nintendo Switch Online hebt, want die knop is anders nogal zinloos als niet aan online doet.
Gewoon zinloos lijkt me. Hoeft niet altijd nuttig te zijn voor iedereen. Het voordeel is dat je de knop dan ook niet mist als je de Switch 1 Joy-cons en Pro controller gebruikt.

Ik denk ook niet dat deze knop te remappen is. Nintendo maakt dat soort dingen altijd net even moeilijker dan nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 03-04-2025 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:50:
[...]

Gewoon zinloos lijkt me. Hoeft niet altijd nuttig te zijn voor iedereen. Het voordeel is dat je de knop dan ook niet mist als je de Switch 1 Joy-cons en Pro controller gebruikt.

Ik denk ook niet dat deze knop te remappen is. Nintendo maakt dat soort dingen altijd net even moeilijker dan nodig.
Wanneer ze die Gamecube button remapping laten zien, zie je ook geen verwijzing naar de C-button. Dus ik ben inderdaad ook bang dat het een system reserved feature is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6uiTUVwjUUxe51r23SsBe6p4qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rmH9k0YzXppMggCGkB8Sa03A.png?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
Donkey Kong Bananza: First Hands-On Preview

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo Treehouse - nu LIVE:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Het is niet wereldschokkend, maar Mario Kart ziet er stukken scherper en kleurrijker uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

NetAmp

"for indoor use only"

Voor mensen die klagen over 'gebrek' aan

OLED

op de Nintendo Switch 2, check deze clip van een WULFF DEN video:
[Video: https://youtube.com/clip/Ugkxk-wFsW8bZcIqhNCfu3OD1iiXE7LmCgEa]

Waarin deze Youtuber stelt dat:
  • + Veel OLED-schermen/panelen die worden gebruikt in soortgelijke game-consoles, geen Variable Refresh Rate ondersteunen. LCD wel.
  • + Het gebruik van OLED een stuk duurder zou zijn dan LCD.
  • + Hij persoonlijk liever een 120Hz LCD-scherm heeft dan een 60Hz OLED-scherm.*
  • - Alleen de diepe zwarttinten van OLED niet gehaald worden met LCD, ondanks het extra contrast met HDR.
offtopic:
* Het Super AMOLED-scherm in mijn Samsung A33 5G smartphone ondersteunt wél 90 Hz (maar heb ik meestal op 60 Hz ingesteld staan, voor een langere batterijduur). Dus ik weet niet hoeveel de OLED-panels die Samsung (of een andere smartphone/tablet-fabrikant) gebruikt, verschillen met displays voor game-consoles (die doorgaans groter zijn dan in smartphones).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 18:46
Het ziet er gewoon als vanouds uit, maar het youtube chat sentiment spreekt wel boekdelen voor wat mensen vinden van de prijs voor de game :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Zit daar (een jongere) Bob Ross op de bank bij Nintendo Treehouse? ;)

On-topic: ziet er tof uit, Mario Kart World d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik vraag mij af of deze Mario Kart nog steeds een Battle Mode heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:18:
Het ziet er gewoon als vanouds uit, maar het youtube chat sentiment spreekt wel boekdelen voor wat mensen vinden van de prijs voor de game :')
DROP THE PRICE :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:31
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:50:
[...]
Het voordeel is dat je de knop dan ook niet mist als je de Switch 1 Joy-cons en Pro controller gebruikt.
Ik ga er ook gewoon vanuit dat dit kan, maar is er confirmatie dat je je oude Joy-cons en pro controller gewoon kan gebruiken op de Switch 2 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Jobius schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
[...]

Ik ga er ook gewoon vanuit dat dit kan, maar is er confirmatie dat je je oude Joy-cons en pro controller gewoon kan gebruiken op de Switch 2 ?
Ja, staat op de Nintendo site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
[...]

https://www.nintendo.com/...-accessoires-2786091.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

[...]

Ja. (y) https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68426
G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Yes er is duidelijkheid over de accessoires van de eerste Nintendo Switch *O*

Which accessories are compatible with Nintendo Switch 2?

[ Voor 6% gewijzigd door NetAmp op 03-04-2025 16:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
Zodra ik een Switch 2 koop is dit de eerste game die ik erbij haal. Ziet er geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Whut. DK moet gems verzamelen genaamd Banandium. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Bij Nedgame is deze al te reserveren zag ik.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:30:
Whut. DK moet gems verzamelen genaamd Banandium. LOL
Ziet er goed uit. Die komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Het valt mij wel op dat er maar weinig van de charme overgebleven is dat Rare ooit van Donkey Kong gemaakt heeft. Niet dat dit slecht is, maar het is wel even wennen.

En waar is Diddy/Funky/Cranky/etc...?

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 03-04-2025 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:37:
Het valt mij wel op dat er maar weinig van de charme overgebleven is dat Rare ooit van Donkey Kong gemaakt heeft. Niet dat dit slecht is, maar het is wel even wennen.
Compleet andere art style. Maar de charme was al weg bij DK64 wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:37:

En waar is Diddy/Funky/Cranky/etc...?
Ik vind die van Retro Studios ook heel sterk.

Ben heel benieuwd wie de soundtrack bij deze gaat doen.Bij een platform achtige game vind ik dat super belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zou de Switch 2 Joycon/Pro controller ook op de Switch 1 werken? Random thought.

Overigens ziet de Joycon als muis gebruiken er nu niet heel comfortabel uit. Ik benieuwd hoe snel er RSI klachten zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Zeror op 03-04-2025 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessant dat ze denken dat het Mario Odyssey team aan de game heeft gewerkt, in ieder geval dat gevoel hebben ze. Was ook het eerste wat ik dacht toen ik gisteren de trailer zag. Ik verwachte Mario bij de beelden en toen was het opeens DK. Klinkt in ieder geval positief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@Tweakjur heeft met de Switch 2 mogen stoeien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Kleine random details:
  • Blijkbaar bevestigen de devs van Deltarune dat de Switch 2 versie de saves van de Switch 1 game gewoon ondersteunen.
  • Nintendo heeft in verschillende previews bevestigd dat Switch 2 DLSS ondersteunt. Nvidia zou mogelijk in de toekomst met wat meer technische info komen...
  • ... de toekomst is nu. Nvidia blog bevestigt raytracing, DLSS, "10x graphics performance van Nintendo Switch, " en G-SYNC. Helaas weinig inhoudelijk.
Metroid zag er net goed uit, later de rest van de Treehouse eens bekijken. DK ervaringen klinken alvast heel positief.

Meer previews:

(Good Vibe Gaming hebben ook video's van Donkey Kong, Metroid, Mario Kart, een aantal third-party games, en de Nintendo Switch 2 edition games.)

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:16:
[...]

Interessant dat ze denken dat het Mario Odyssey team aan de game heeft gewerkt, in ieder geval dat gevoel hebben ze. Was ook het eerste wat ik dacht toen ik gisteren de trailer zag. Ik verwachte Mario bij de beelden en toen was het opeens DK. Klinkt in ieder geval positief.
Twee jaar geleden was dat al een gerucht.Kan het nog nergens 100% bevestigd zien maar ik vermoed ook dat zij deze game hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Welcome Tour, ik weet niet wat ik ervan moet vinden..... Mario Bros 1op1 op 4K spelen zag er wel geinig uit, maar verder.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09

Tweakjur

Redacteur
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:04:
Welcome Tour, ik weet niet wat ik ervan moet vinden..... Mario Bros 1op1 op 4K spelen zag er wel geinig uit, maar verder.....
Vooral belachelijk dat je er los voor moet betalen. Zou een ideale gratis game zijn, zoals Astro's Playroom destijds bij de PS5.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Tweakjur schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:05:
[...]

Vooral belachelijk dat je er los voor moet betalen. Zou een ideale gratis game zijn, zoals Astro's Playroom destijds bij de PS5.
Vooral dat. Ik vind het zelfs niet erg als deze bij NSO zat of dat je hier je zilveren munten voor kunt gebruiken (als die er nog zijn op Switch 2).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik ga het ook niet kopen, dat bedrag kan je dan mooi gebruiken voor de duurdere games :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Moet zeggen dat mij DK zo helemaal niet zo leuk lijkt, nu Mario Kart aan het kijken ziet er wel leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:18:
[...]

Moet zeggen dat mij DK zo helemaal niet zo leuk lijkt, nu Mario Kart aan het kijken ziet er wel leuk uit.
MK lijkt me ook wel leuk maar het is niet zo dat ik daar de Switch2 voor ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellede..
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-07 16:10
vraag me af wat het gevoel bij nintendo zelf zou zijn.

ik denk dat men tog wat geschrokken zullen zijn van de reactie op prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
jori040 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:30:
[...]

MK lijkt me ook wel leuk maar het is niet zo dat ik daar de Switch2 voor ga kopen.
Nee ik ook niet dan wacht ik nog wel een tijdje, wat ik tot nu toe van DK heb gezien via IGN vond ik niet zo boeiend.
Wellicht komt de swiitch2 er dan pas met Pokemon einde van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:31:
[...]

Nee ik ook niet dan wacht ik nog wel een tijdje, wat ik tot nu toe van DK heb gezien via IGN vond ik niet zo boeiend.
Wellicht komt de swiitch2 er dan pas met Pokemon einde van het jaar.
Ja gewoon ff afwachten wat er in het najaar komt.Op andere platformen komen ook nog leuke dingen.
Geen gebrek aan toffe games dit jaar. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou zeker een Switch 2 of andere Nintendo console kopen voor Mario Kart, maar ik ga het dan de komende 8 jaar spelen. Dus in dat opzicht hoef ik ook het ook niet gelijk bij release. Vermaak me ook nog wel met potjes Mario Kart 8 Deluxe. Misschien ook wel meer interesse gehad in Mario Kart Double Dash!! op GameCube NSO, maar die zit er niet tussen.
Bij Mario Kart World vraag ik me wel af hoe leuk die open wereld nou is. Ik begrijp dat ze moeten vernieuwen en ik heb zelf ook geen beter voorstel, maar blijft dit op de lange termijn ook leuk? Wellicht kan het bij deze game ook gewoon, maar ik vind het bij Mario Kart games fijn om gewoon snel even een Cup op te starten en racen maar. Ik ben ook benieuwd hoe ze oude banen in de game gaan verwerken en of een open wereld invloed heeft op de creativiteit van de nieuwe banen. Van wat ik heb gezien ziet het er in ieder geval goed uit en fijn dat het net zo vertrouwd speelt als Mario Kart 8 Deluxe.

Dan volgt daarna Donkey Kong Bananza, die gaat er zeker wel komen. Ziet er leuk uit en de reacties zijn ook positief, maar hoef ik ook niet perse op release dag te spelen.

Ik mis zelf nog de third party games die mij over de streep zouden trekken: Halo: Combat Evolved, Mass Effect Legendary Edition, Elder Scrolls IV: Oblivion en een van de Fallout games.

Batterijduur ben ik wel benieuwd naar. 6 uur klinkt prima, maar ben benieuwd hoeveel games de Switch 2 al in 2 uur leegtrekken. Doet me denken aan de Switch v1 (2017) waar de batterijduur af en toe net te kort schoot. Met de v2 en OLED was dat opgelost.

De prijs discussie vind ik een beetje lastig. Een Xbox of Playstation is duurder en voor mij minder interessant. De games hebben een hogere adviesprijs, maar wellicht valt het met dealtjes scoren, zoals ik bij de Switch 1 deed, het enigszins mee. Ik wil eerst wat backlog wegwerken voor ik een Switch 2 game koop. Ik ben ook wel benieuwd hoe moeilijk de Switch 2 straks verkrijgbaar is, wellicht valt het ook wel mee. Kan zomaar alsnog een pre-order worden of ik bestel het later in het jaar ergens. Ik game momenteel weinig en qua gamen heb ik momenteel niet perse een Switch 2 nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@L23 ik denk dat we de komende maanden nog veel third-party nieuws mogen verwachten. Herfst zal interessant worden, als niet iedereen GTA VI probeert te ontwijken. Persoonlijk ben ik blij om Yakuza en Hades II al te zien. Enter the Gungeon 2 is ook iets wat ik typisch op console zou spelen.

Wat first party games betreft misschien even een overzichtje dat wat leesbaarder is dan de lijst van gisteren...

Titel Datum Type
Mario Kart World 05.06.2025 Exclusive
Nintendo Switch 2 World Tour 05.06.2025 Exclusive
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 05.06.2025 NS2 Edition
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 05.06.2025 NS2 Edition
NSO: GameCube app (Wind Waker, Soul Calibur II, F-Zero GX) 05.06.2025 NSO
Donkey Kong Bananza 17.07.2025 Exclusive
Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV 24.07.2025 NS2 Edition & DLC
Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World 28.08.2025 NS2 Edition & DLC
Drag x Drive Zomer 2025 Exclusive
Pokemon Legends: Z-A Herfst 2025 Cross-gen Launch
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment Winter 2025 Exclusive
Metroid Prime 4 2025 Cross-gen Launch
Kirby Air Riders 2025 Exclusive
Rythmn Heaven 2026 Cross-gen Launch
Tomodachi Life: Living the Dream 2026 Cross-gen Launch
NSO GameCube (Mario Sunshine, Fire Emblem: Path of Radiance, Pokemon XD: Gale of Darkness, Luigi's Mansion, Mario Smash Football, Pokémon Colosseum, Chibi Robo) 2025-2026 NSO

Vraag me af of er nog ruimte is voor één extra game dit jaar, buiten extra NSO updates...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Voicechat is gratis te gebruiken tot eind maart 2026.

Zag het net in Treehouse in gebruik en was minder laggy dan bij de Direct.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Van de Nintendo Treehouse sessie van vandaag:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Switch 2 Edition:

Time stamp 3:17:09 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Switch 2 Edition:

Time stamp 3:20:59 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: Four Swords met Game Chat (NSO + EP):

Time stamp 3:56:16 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: The Wind Waker (NSO + EP):

Time stamp 4:13:54 (zit in de embed)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de Switch Online abonnees:

De Nintendo 64 app krijgt een Switch 2 exclusieve update met een CRT filter, individuele button remapping per spel en een Rewind feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik neem aan dat mario kart world als voucher komt? het plaatje van mediamarkt is wat verwarrend (fysiek?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xy-OrSly4zQSw4A_dNyXp50EwFU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GCDxalCKXN2eQdUwcTmf08E5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Farabi
Dit is apart ja.Misschien dat zij nog geen boxart hebben van de MK bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:24
Wat een pijnlijke sof. Een armzalige line up van launchgames, hoge prijs en hardware keuzes waarvan nu al duidelijk is dat over 1,5 jaar een betere versie komt (oled, meer gb, betere batterij).
In 2017 was de Switch uniek als hand held device en had het met Zelda een van de beste games ooit. Nu leggen ze het qua hardware af tegen steamdeck oled en nog erger: er is geen enkele game die ervoor zorgt dat de switch2 zich kan onderscheiden van steamdeck. Dit kan zomaar een flop worden voor nintendo als ze niet snel met goede games komen voordat de steamdeck 2 en xbox handheld komen: die hardware blaast ze weg en de library is gigantisch en bovenal goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door Exo81 op 03-04-2025 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Op basis van wat? Je weet dat de afgelopen 8 jaar Nintendo dezelfde 4310 mAh batterij in alle Switch-varianten heeft gebruikt?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, Franse retailers (zie bvb. Amazon) verkopen Mario Kart al aan 70 euro en o.a. Donkey Kong, Zelda NS2 Edition... aan 60 euro. Concurrentie ;)

Donkey Kong ziet er erg leuk uit trouwens! Misschien toch nog een zomergame voor mij. Donkey Kong wrecks it all met een Mario Odyssey vibe.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
[...]

Ja precies dit, dit was ook mijn eerste gedachten, en ook op Discord hier met mensen over gepraat. Kijk naar Nintendo Land voor de Wii U, dat was ook z'n uitleg game die je los moest kopen, en bijna niemand heeft die game gekocht (behalve ik, was toen de enige in mijn vrienden groep). Wii Sports en zoals Jurian al zegt, Astro Bot zijn goede voorbeelden hoe het wel kan, een gratis game die je laat kennis maken met nieuwe snufjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellede..
vraag me af of die oblivion remaster geruchten echt zijn,zou idiaal zijn voor switch 2 handheld mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

PPT 2S bevat een co-op modus?! O_O

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Dit is hoe dat de Cups in Mario Kart World werken, denk ik. Je gaat kriskras door het eiland heen. Elke baanlocatie is een node. Vier nodes verbonden vormen een Grand Prix. Zes nodes verbonden vormen een Knockout Rally. Geen idee, maar de hoeveelheid nodes zou zelfs nog kunnen verschillen per Cup.
Maar doordat je kriskras overal heen gestuurd wordt, kan het dus zo zijn dat bepaalde nodes in meer dan 1 Cup voorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elo-ZfnkQ1-ixs74fEMV0W3pSk0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KnmZTJimVPJ0mAT0oHvbXXcv.jpg?f=user_large

Ik vond dit wel interessant, want zo kun je dus enorm veel combinaties aan Cups hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellede..
iemand een idee of de we de eshop taal gaan kunnen veranderen?

blijkbaar is het op switch 1 zo dat als je in belgie woont de eshop taal frans is ook al is je sytem taal engels?
of is dat gefixed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Achterkant van de Charging Grip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itnSzjb-_MnaQYXL29XcWgVC_VE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/gpGsKEIxrpuM23QkO69vYSnU.webp?f=user_large
jellede.. schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:06:
iemand een idee of de we de eshop taal gaan kunnen veranderen?

blijkbaar is het op switch 1 zo dat als je in belgie woont de eshop taal frans is ook al is je sytem taal engels?
of is dat gefixed?
Mijn Belgische account toont de eShop in het Nederlands terwijl mijn systeemhaat in het Engels staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Misschien heb ik het gemist, maar zag net dat de nieuwe pro controller aan de onderkant 2 extra knoppen heeft. Je kan deze gebruiken om andere knoppen daarop te remappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja ik had het gezien of gelezen, dus ik kan gewoon mijn oude pro controller hopelijk blijven gebruiken(ik zal ze toch nooit instellen of gebruiken die 2 programmeerbare knoppen).

Scheelt weer een controller dan kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Klopt. Enige dat je dus mist is de C knop en aansluiting voor headset.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Linksquest schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:42:
[...]

Ja precies dit, dit was ook mijn eerste gedachten, en ook op Discord hier met mensen over gepraat. Kijk naar Nintendo Land voor de Wii U, dat was ook z'n uitleg game die je los moest kopen, en bijna niemand heeft die game gekocht (behalve ik, was toen de enige in mijn vrienden groep). Wii Sports en zoals Jurian al zegt, Astro Bot zijn goede voorbeelden hoe het wel kan, een gratis game die je laat kennis maken met nieuwe snufjes.
Eens, van alles wat ik heb gezien m.b.t. de Switch 2 vind ik dat echt gewoon kansloos van Nintendo. Wat een onzin om voor zoiets geld te vragen. Dat koopt bijna niemand inderdaad.

Verder ben ik vrij enthousiast over de Nintendo Switch 2 en maak ik me niet heel druk om die hoge(re) prijzen. Je hoort en ziet zoveel mensen om je heen praten over hun enorme backlog wat games betreft dat ik het apart vind dat je dus wel tientallen games kunt kopen die je nooit speelt maar dan wel boos wordt omdat bepaalde games € 20,00 duurder zijn geworden.

Ik ga simpelweg wat meer kieskeurig kopen deze generatie. Ik heb een behoorlijke fysieke verzameling van Switch consoles/games/controllers en ook echt een enorme backlog. Ik kocht maar en ik kocht maar, maar eigenlijk heb ik alleen de games waar ik echt gek op ben daadwerkelijk uitgespeeld (denk aan de Zelda's/Mario/Luigi's Mansion,DKCR) en de rest van mijn 100+ Switch games zijn amper aangeraakt.

Ga ik deze generatie niet meer doen. Daarbij heb ik 0 interesse in re-releases van 3rd party games op de Switch 2 die ik allang op de PS5 heb gespeeld. Als ik ze niet al heb gespeeld dan had ik er toen geen interesse in en ga ze dus niet kopen voor de Switch 2. Die is nog altijd zwakker van mijn PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 19:15
Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:22:
Ja ik had het gezien of gelezen, dus ik kan gewoon mijn oude pro controller hopelijk blijven gebruiken(ik zal ze toch nooit instellen of gebruiken die 2 programmeerbare knoppen).

Scheelt weer een controller dan kopen :).
De Nintendo Switch Pro controller werkt op de Nintendo Switch 2 alleen voor Nintendo Switch games en niet voor Nintendo Switch 2 games, las ik net.

Voor de Nintendo Switch 2 games dus een Nintendo Switch 2 Pro Controller nodig.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:47:
@L23 ik denk dat we de komende maanden nog veel third-party nieuws mogen verwachten. Herfst zal interessant worden, als niet iedereen GTA VI probeert te ontwijken. Persoonlijk ben ik blij om Yakuza en Hades II al te zien. Enter the Gungeon 2 is ook iets wat ik typisch op console zou spelen.

Wat first party games betreft misschien even een overzichtje dat wat leesbaarder is dan de lijst van gisteren...

Titel Datum Type
Mario Kart World 05.06.2025 Exclusive
Nintendo Switch 2 World Tour 05.06.2025 Exclusive
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 05.06.2025 NS2 Edition
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 05.06.2025 NS2 Edition
NSO: GameCube app (Wind Waker, Soul Calibur II, F-Zero GX) 05.06.2025 NSO
Donkey Kong Bananza 17.07.2025 Exclusive
Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV 24.07.2025 NS2 Edition & DLC
Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World 28.08.2025 NS2 Edition & DLC
Drag x Drive Zomer 2025 Exclusive
Pokemon Legends: Z-A Herfst 2025 Cross-gen Launch
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment Winter 2025 Exclusive
Metroid Prime 4 2025 Cross-gen Launch
Kirby Air Riders 2025 Exclusive
Rythmn Heaven 2026 Cross-gen Launch
Tomodachi Life: Living the Dream 2026 Cross-gen Launch
NSO GameCube (Mario Sunshine, Fire Emblem: Path of Radiance, Pokemon XD: Gale of Darkness, Luigi's Mansion, Mario Smash Football, Pokémon Colosseum, Chibi Robo) 2025-2026 NSO

Vraag me af of er nog ruimte is voor één extra game dit jaar, buiten extra NSO updates...
En dan Pokémon Legends ZA op "eind 2025" zetten ipv herfst (zie ook offciële site: https://legends.pokemon.com/nl-nl/). Werd namelijk al een beetje hyped dat er iets meer bekend was over de release datum, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Satom als je de Japanse trailers bekijkt staat er duidelijk herfst, niet winter. In de westerse trailers zijn ze vager maar ik geloof niet dat deze game pas in december uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:41
Jumpman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:32:
[...]

De Nintendo Switch Pro controller werkt op de Nintendo Switch 2 alleen voor Nintendo Switch games en niet voor Nintendo Switch 2 games, las ik net.

Voor de Nintendo Switch 2 games dus een Nintendo Switch 2 Pro Controller nodig.
Heb je hier een bron voor? Ik las juist op gamespot dat je gewoon kan connecten e.d.
bron: https://www.gamespot.com/...nd-doesnt-work/2900-6399/

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Jumpman bron? Want Nintendo claimt volledige compatibiliteit. Op de website staat::
You can continue using your existing controllers.

Nintendo Switch 2 comes with a pair of Joy-Con 2 controllers in the box, and it’s also compatible with Nintendo Switch controllers such as the Nintendo Switch Pro Controller and Joy-Con*.

*Nintendo Switch controllers can be used wirelessly and are also compatible with Nintendo Switch 2 exclusive games, but cannot be used if the games requires features unique to Joy-Con 2, such as mouse controls.

You cannot exit sleep mode on Nintendo Switch 2 using the HOME Button on Nintendo Switch controllers such as Joy-Con and Nintendo Switch Pro Controller.

On controllers without a C Button, you can start GameChat by selecting the option from the HOME Menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:25:
[...]

Eens, van alles wat ik heb gezien m.b.t. de Switch 2 vind ik dat echt gewoon kansloos van Nintendo. Wat een onzin om voor zoiets geld te vragen. Dat koopt bijna niemand inderdaad.

Verder ben ik vrij enthousiast over de Nintendo Switch 2 en maak ik me niet heel druk om die hoge(re) prijzen. Je hoort en ziet zoveel mensen om je heen praten over hun enorme backlog wat games betreft dat ik het apart vind dat je dus wel tientallen games kunt kopen die je nooit speelt maar dan wel boos wordt omdat bepaalde games € 20,00 duurder zijn geworden.

Ik ga simpelweg wat meer kieskeurig kopen deze generatie. Ik heb een behoorlijke fysieke verzameling van Switch consoles/games/controllers en ook echt een enorme backlog. Ik kocht maar en ik kocht maar, maar eigenlijk heb ik alleen de games waar ik echt gek op ben daadwerkelijk uitgespeeld (denk aan de Zelda's/Mario/Luigi's Mansion,DKCR) en de rest van mijn 100+ Switch games zijn amper aangeraakt.

Ga ik deze generatie niet meer doen. Daarbij heb ik 0 interesse in re-releases van 3rd party games op de Switch 2 die ik allang op de PS5 heb gespeeld. Als ik ze niet al heb gespeeld dan had ik er toen geen interesse in en ga ze dus niet kopen voor de Switch 2. Die is nog altijd zwakker van mijn PS5.
Sorry, maar 20€ extra vragen voor games is onrealistisch. Het blijft nog steeds Nintendo, geen Sony of MS. En zelfs die durven zulke prijzen niet eens te vragen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:37:
@Jumpman bron? Want Nintendo claimt volledige compatibiliteit. Op de website staat::

[...]
Ah oke dus op zich werkt het wel gewoon, nou ja die C knop kan ik missen als kiespijn.
Dat specifieke dingen niet werken is te snappen, goed muisfunctie enzo zal de nieuwe pro ook niet doen :).

Alleen hij haalt hem dus niet uit slaapstand?, dat is dan wel weer jammer op zich(Geen ramp maar jammer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33
batumulia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:40:
[...]

Sorry, maar 20€ extra vragen voor games is onrealistisch. Het blijft nog steeds Nintendo, geen Sony of MS. En zelfs die durven zulke prijzen niet eens te vragen.
Ik ben het met je eens, vind persoonlijk €60 per spel meer dan genoeg. Helemaal omdat de afwerking vaak ook nog niet eens zoals vroeger is, neem als voorbeeld Pokémon Scarlet & Violet :X. Een prachtig spel maar famedrops all over the place.. Als ze bij de nieuwe prijs voor spellen blijven dan moet de afwerking ook perfect zijn en de content ook gewoon voldoende zijn, anders vind ik het zeker niet waard.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 04-04-2025 08:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:33:
@Satom als je de Japanse trailers bekijkt staat er duidelijk herfst, niet winter. In de westerse trailers zijn ze vager maar ik geloof niet dat deze game pas in december uitkomt :)
En natuurlijk is het tot 1 december herfst :9 Als ik kijk naar de releasedates van de laatste paar games dan is halverwege november zeer aannemelijk (rond 14 ~ 21)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik heb nu in den basis de pre-order staan.
Twijfel alleen nog of ik die pro-controller wel ga doen. Heb er van mezelf nog twee voor de gewone Switch, maar kan niet vinden buiten de knoppen of het wel heel veel beter en nieuwer is?

Daarbij twijfel ik nog of ik naast Mario Kart World ook Donkey Kong nog ga halen. Ziet er zeker wel leuk uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik zou toch eens een blik werpen op de prijzen zonder korting van bvb. "Digital Deluxe Editions" voor je zo'n dingen stelt. Publishers durven tegenwoordig heel snel 80-120 euro vragen voor de base game en een paar skins.

Maar om het zuiver te houden, en ik beperk me tot enkele voorbeelden maar ga gerust eens rondkijken.

Sony MSRP, digitaal voor Rise of the Ronin? 80 euro
Square-Enix, FF7 Rebirth? 80 euro
EA, Star Wars Jedi Survivor? 80 euro
God of War Ragnarok? 80 euro
Gran Turismo 7? 80 Euro

En hoeveel kost Mario Kart World digitaal... 80 euro.

Kijk er valt een serieuze discussie te houden over de prijzen van games, de kosten van ontwikkeling, de rol van inflatie en prijselasticiteit/verwachtingspatronen van de consument. Maar laten we even niet hypocriet doen en enkel naar Nintendo wijzen, of Nintendo als een minderwaardig product neerzetten.

Veel belangrijker: prijszetting gaat niet voor elke game hetzelfde zijn. Je hoeft niet te focussen op het einde van het spectrum dat zoveel kost. Indie games zijn vaak goedkoper en even leuk. Ook Nintendo gaat niet voor elke game 80 vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:44:
Ik heb nu in den basis de pre-order staan.
Twijfel alleen nog of ik die pro-controller wel ga doen. Heb er van mezelf nog twee voor de gewone Switch, maar kan niet vinden buiten de knoppen of het wel heel veel beter en nieuwer is?

Daarbij twijfel ik nog of ik naast Mario Kart World ook Donkey Kong nog ga halen. Ziet er zeker wel leuk uit.
Persoonlijk haal ik nog geen accessoires. Eerst eens kijken wat ik echt nodig heb.

Pro Controller functioneert gewoon, enkele posts hierboven staat wat er wel en niet werkt. De extra features zijn de C-knop, de programmeerbare GL/GR knoppen en de audiojack. Mss ligt het ook wat beter in de hand of zijn de sticks veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
[...]

We zullen zien of het onrealistisch is :)

Daarbij kosten PS5 games van Sony zelf met grote regelmaat tussen de € 70,00 en € 80,00 (Spiderman 2/GoW/Ratchet). Dus ik weet niet precies waar je op doelt. Nintendo gaat ook niet voor elke game € 80,00 vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-04-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
JackAvery schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:48:
[...]

Persoonlijk haal ik nog geen accessoires. Eerst eens kijken wat ik echt nodig heb.

Pro Controller functioneert gewoon, enkele posts hierboven staat wat er wel en niet werkt. De extra features zijn de C-knop, de programmeerbare GL/GR knoppen en de audiojack. Mss ligt het ook wat beter in de hand of zijn de sticks veranderd :)
Zoiets had ik wel voorbij zien komen inderdaad. Alleen je laatste zin is het enige waar ik me druk over maak. Dat eerste is niet waar ik het voor zou kopen. Als de rest gewoon hetzelfde is, dan laat ik hem aan me voorbij gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Arunia daarom kijk ik gewoon de kat uit de boom. Als er echt een meerwaarde lijkt te zijn kan ik na x maanden/jaren nog altijd die nieuwe Pro Controller oppikken.

Ik ben eerder benieuwd hoe Switch third-party controllers het gaan doen. Daar zijn ook een paar mooie opties die niet noodzakelijk meer hoeven te kosten.

Wat ik wel ga missen is de home knop gebruiken om Sleep Mode te deactiveren.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cyrax0508 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:25:
Ik kocht maar en ik kocht maar, maar eigenlijk heb ik alleen de games waar ik echt gek op ben daadwerkelijk uitgespeeld (denk aan de Zelda's/Mario/Luigi's Mansion,DKCR) en de rest van mijn 100+ Switch games zijn amper aangeraakt. Ga ik deze generatie niet meer doen.
Dat is toch een mooi neveneffect? €90 voor een spel is een hoop geld. Je kan minder games kopen, maar de games die je wel kan kopen worden meer waard. Een beetje terug naar je jeugd waar dingen schaars waren.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:51:
[...]

Zoiets had ik wel voorbij zien komen inderdaad. Alleen je laatste zin is het enige waar ik me druk over maak. Dat eerste is niet waar ik het voor zou kopen. Als de rest gewoon hetzelfde is, dan laat ik hem aan me voorbij gaan.
Inderdaad als ik het zo lees, zijn de nieuwe functies prima te missen als kiespijn.
De C knop ga ik toch niet gebruiken, de programmeerbare knoppen al helemaal niet.
En om ouderwets via een jack aansluiting oortjes of koptelefoon aan te sluiten ook niet, speel toch gewoon via de soundbar het geluid af(Online spelen doe ik toch niet echt).
Ik kan hem dan altijd nog wel een keer kopen, mocht de oude pro controller slecht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
G_Dragon schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:42:
[...]

Ik ben het met je eens, vind persoonlijk €60 per spel meer dan genoeg. Helemaal omdat de afwerking vaak ook nog niet eens zoals vroeger is, neem als voorbeeld Pokémon Scarlet & Violet :X. Een prachtig spel maar famedrops all over the place.. Als ze bij de nieuwe prijs voor spellen blijven dan moet de afwerking ook perfect zijn en de content ook gewoon voldoende zijn, anders vind ik het zeker niet waard.
Ieder heeft zijn eigen keuzes te maken. Ik betaal met liefde € 80,00 voor Mario Kart World en de nieuwe DK. Daarbij vind ik oprecht dat Nintendo vaak beter afgewerkte games aflevert dan de andere consoleboeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Mog schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:55:
[...]

Dat is toch een mooi neveneffect? €90 voor een spel is een hoop geld. Je kan minder games kopen, maar de games die je wel kan kopen worden meer waard. Een beetje terug naar je jeugd waar dingen schaars waren.
Precies, zo zie ik het zelf wel eigenlijk. Ik heb nu zoveel games helemaal niet uitgespeeld of nooit gespeeld zelfs. Vroeger speelde ik een game meerdere keren uit omdat ik gewoon niets anders had. Die games zijn vaak nu nog mijn favoriete games of all times. Ik durf wel te stellen dat ik onnodig consumeer voor wat mijn games betreft. En ik weet dat er nog veel meer mensen zijn met een backlog waar je u tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JackAvery @Carlos0_0
Jullie hebben ook zeker gelijk. Moet dan alleen wel bij bol volledig annuleren en weer toevoegen. Dat is wel jammer. Maar dan gooi ik Donkey Kong er bij in plaats van de controller.
Alleen nog een keer een screenprotector scoren. Vond die via Amazon.nl voor de Switch oled wel relaxt met dat frame erbij. Maar die heeft nog geen protectors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Dus wat ik begrijp is dat jij eigenlijk duurdere games nodig hebt om een discipline voor jezelf te creeeren om niet meer te kopen dan je eigenlijk nodig hebt?

Ik hou van Nintendo, maar ze nemen nu voortouw in het prijzen van hun games op een punt waar de hele industrie nog aan het twijfelen was om dat te doen. Het is niet alleen mensen die Nintendo kopen die dadelijk meer kan gaan betalen voor games, maar iedere gamer voor alle consoles/PC.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:34
Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:01:
@JackAvery @Carlos0_0
Jullie hebben ook zeker gelijk. Moet dan alleen wel bij bol volledig annuleren en weer toevoegen. Dat is wel jammer. Maar dan gooi ik Donkey Kong er bij in plaats van de controller.
Alleen nog een keer een screenprotector scoren. Vond die via Amazon.nl voor de Switch oled wel relaxt met dat frame erbij. Maar die heeft nog geen protectors.
Mocht je het niet erg vinden, bij Amazon.fr kan je de nieuwe Donkey Kong pre-orderen voor €60,40 (excl. eventuele verzendkosten (gratis voor BE)). Mogelijk is het doosje dan wel in het Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sjoerd_W schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:06:
[...]

Mocht je het niet erg vinden, bij Amazon.fr kan je de nieuwe Donkey Kong pre-orderen voor €60,40 (excl. eventuele verzendkosten (gratis voor BE)). Mogelijk is het doosje dan wel in het Frans.
Dank je wel. Vind doosjes in andere talen toch minder. Ja, ligt volledig aan mezelf en daardoor kost het ook meer. Terwijl ook de doosjes gewoon ergens liggen, maar goed.
Waardeer het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
batumulia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:02:
Dus wat ik begrijp is dat jij eigenlijk duurdere games nodig hebt om een discipline voor jezelf te creeeren om niet meer te kopen dan je eigenlijk nodig hebt?

Ik hou van Nintendo, maar ze nemen nu voortouw in het prijzen van hun games op een punt waar de hele industrie nog aan het twijfelen was om dat te doen. Het is niet alleen mensen die Nintendo kopen die dadelijk meer kan gaan betalen voor games, maar iedere gamer voor alle consoles/PC.
Iedereen met een backlog van meerdere games heeft de discipline niet om niet meer te kopen dan ze nodig hebben. Anders heb je geen backlog maar speel je je games eerst uit voor je wat anders koopt. Ik ga daar wat mee doen ja en de duurdere games hebben me dat een beetje doen beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 19:15
Bolko schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:36:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik las juist op gamespot dat je gewoon kan connecten e.d.
bron: https://www.gamespot.com/...nd-doesnt-work/2900-6399/
Klopt, De Nintendo Switch Pro Controller is inderdaad volledig compatibel zoals vele andere Nintendo controllers.

Maar ze werken niet als er game knoppen vereist zijn die de eerdere controllers niet hebben (C, 'muisfunctie' of de extra schouder knoppen). Daarbij heeft de Nintendo Switch Pro 2 controller een lagere latency dan de 15ms ~20ms van de Nintendo Switch Pro controller. Ik las dit in een review vanmorgen op weg naar werk, maar ik kan het helaas niet meer zo snel terugvinden nu.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Maar dat is dus niet waar, hierboven word al genoemd dat dit al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent toch wel een beetje de geschiedenis aan het herschrijven nu :)

Anyway ik zal er maar gewoon op wijzen dat je Mario Kart World in Frankrijk al voor 70 euro fysiek kan kopen, en de andere games gewoon voor 60 euro. Ik ga zelf ook niet zomaar games aan 70 euro + kopen, maar ik ben niet overtuigd dat we effectief zoveel zullen moeten betalen als je een beetje op zoek gaat naar kortingen. Niet elke game gaat dezelfde vraagprijs krijgen. Niet elke game op een Switch komt van Nintendo.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@batumulia heeft deels gelijk. Nintendo is wel de eerste die €90 vraagt voor een standaard uitgave van een fysieke game. En ook de eerste die fysieke games hoger prijst dan digitale games. Dat die vervolgens via retailers goedkoper te krijgen is betekent niet dat die prijsstijging er niet is. Waar je eerder games rond de €50 kon krijgen via retailers bij release is dat nu dus €60 - €70.
En andere platformen zullen daar ongetwijfeld in gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij bol niet de optie om achteraf te betalen. Lekker dan.
Weet ook niet of de credit card meteen aangesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jobius Nintendo is meestal vrij goed in pakketjes op release datum aan te laten komen. Ze gaan ook normaal niet meer dan hun initiële voorraad verkopen (?). Bij gebruik van credit card betaal je meestal een week voor de release.

[Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic is het topic voor pre-orders voor meer vragen/discussie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BomBer_BeN
Arunia schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:52:
Bij bol niet de optie om achteraf te betalen. Lekker dan.
Weet ook niet of de credit card meteen aangesproken wordt.
dit kreeg ik in de mail van bol.com

Je hebt betaald per creditcard
We reserveren het te betalen bedrag op je creditcard, maar deze wordt pas daadwerkelijk belast op het moment dat een artikel is verzonden. Voor direct beschikbare artikelen (zoals downloads) wordt je creditcard direct belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Jobius schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:50:
[...]

Is er nog een voordeel om te wachten tot je het bij nintendo zelf kan bestellen? Ik heb geen ervaring met het preorderen van consoles.
Je moet bij Nintendo wel een uitnodiging krijgen om te kunnen pre-orderen. Daarom nu maar bij Bol.com geplaatst. Mocht de uitnodiging wel komen, kan ik die bij Bol altijd nog annuleren.
Pagina: 1 ... 38 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4