Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:27:
Maar dan is de vraag, waarom zou je 3rd party games willen spelen op een switch 2, terwijl je ze hoogstwaarschijnlijk goedkoper en beter hebt op andere platforms.

Even serieus, wie wil er nu nog een Elden Ring voor de volle prijs gaan aanschaffen voor mindere graphics? Of elke andere oudere third party game?

Ik verwacht eigenlijk nets als Batumulia dat de switch 2 het veel minder gaat doen dan een switch 1, en dat zal Nintendo alleen aan zichzelf te danken hebben tenzij ze iets gaan doen aan exorbitante gameprijzen.
Wii / Wii U: "Nintendo moet meer 3rd party support krijgen!!"
Switch / Switch 2: "Waarom zou ik 3rd party games spelen op de Switch?!"

8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:16
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:31:
[...]

Ik begrijp niet waar je op reageert?
op je reactie op Akaendra
"- Handheld
- 1 console kopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:26
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:31:
Een deel van de mail ziet er als volgt uit, weliswaar in het Engels want dat zijn mijn taalinstellingen:

[Afbeelding]
heb je je aangemeld hiervoor? Of krijgt iedereen met een nintendo account zo een mail die voldoet aan hun requirements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:29:
[...]

Ik heb hem als een van de eersten ontvangen. Gisteren om 7u een mailtje gehad dat ik geselecteerd ben.
Mooi voor jou, jammer voor mij. :P Had gehoopt dat het twitter bericht fake was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:39:
[...]

op je reactie op Akaendra
"- Handheld
- 1 console kopen"
Daar reageerde je niet op namelijk. Maar hier staan toch goede redenen? Opnieuw kopen is geen sprake van en zou ik zowel een Xbox Series X en een Switch 2 moeten kopen om dan die third party games zonder handheld mogelijkheden op een Xbox Series X te spelen ben ik toch veel duurder uit?

Ik hoef daarnaast niet de beste graphics, ik kijk reviews van onder andere Digital Foundry en koop iets als ik het goed genoeg vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:57
avec_style schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:41:
[...]

heb je je aangemeld hiervoor? Of krijgt iedereen met een nintendo account zo een mail die voldoet aan hun requirements?
Nope! De mail kwam vanzelf, dus ik vermoed dat zij al een lijst hebben opgesteld adhv de aantallen die ze zelf beschikbaar hebben.

Op basis van wat ik lees, hebben ze een deel initieel gereserveerd voor de geselecteerden om hun de kans te geven de console te pre-orderen. Als zij dus niet reageren, komt het beschikbaar voor een bredere groep. Als de geselecteerden dan later alsnog eentje willen pre-orderen, dan moeten ze meedingen met de bredere groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:43:
[...]

Mooi voor jou, jammer voor mij. :P Had gehoopt dat het twitter bericht fake was.
Waarom zou het fake zijn? Het staat ook op de website van Nintendo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgmTdaQtFmwP9gydCN-db38JoeM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NsdUCFUQbbEstPf2lc4HQg7o.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:43:
[...]

Nope! De mail kwam vanzelf, dus ik vermoed dat zij al een lijst hebben opgesteld adhv de aantallen die ze zelf beschikbaar hebben.

Op basis van wat ik lees, hebben ze een deel initieel gereserveerd voor de geselecteerden om hun de kans te geven de console te pre-orderen. Als zij dus niet reageren, komt het beschikbaar voor een bredere groep. Als de geselecteerden dan later alsnog eentje willen pre-orderen, dan moeten ze meedingen met de bredere groep.
En hoeveel uren heb je zitten gamen de laatste tijd? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:53
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:44:
[...]

[Afbeelding]
Ja, maar denk dat de gebruiker hierboven bedoelde dat hij/zij hoopte dat het fake was dat er nu al mails waren verstuurd - want dat betekent dat anderen hem wel hebben ontvangen en hij/zij zelf niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
Ben er voor mezelf nu wel uit.
MK vind ik wel leuk maar dat is toch meer multiplayer gericht en ik wil op zo'n nieuwe console ook een leuke solo ervaring.Dus ga ik hem bij launch niet kopen.

Hoef me deze zomer sowieso niet te vervelen:Death Stranding 2[Juni] & Metal Gear Solid Delta[Aug]

Lees de eerste ervaringen graag hier terug.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 03-04-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:18:
[...]

Vandaar ook dat er van bijna elke IP wel iets van een game voor de NS2 uitkomt. In tegenstelling tot de NS1, waarbij er weinig vertrouwen was en hevig leunde op first party games...

Nee, de NS2 gaat juist een success worden door o.a. de overweldigende third party support.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Juist vanwege de geweldige first party games is het altijd een succes. Wat al eerder aangehaald is hier, waarom zou je een third party game kopen die al 3 keer ergens anders uitgekomen is, goedkoper is, beter graphics heeft nog een keer voor de volle pond op Switch 2 kopen?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:44:
[...]

[Afbeelding]
Ik bedoel dat het bericht op twitter misschien fake was en deze mails nog niet waren verstuurd, omdat ik er nog geen één heb ontvangen. Niet dat het selectie beleid fake is.
Heb sinds day one een switch en een Online abo, maar de laatste maanden weinig gespeeld, waarschijnlijk weegt dat dus zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:45:
[...]

En hoeveel uren heb je zitten gamen de laatste tijd? :p
Is er een manier om dat accuraat te achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:46
Raem schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:39:
[...]

Wii / Wii U: "Nintendo moet meer 3rd party support krijgen!!"
Switch / Switch 2: "Waarom zou ik 3rd party games spelen op de Switch?!"

8)7
Lekker uit context getrokken, en ik heb ook nooit wat gezegd over de wii/wiiu en third party, maar soit.
Third party games koop ik sowieso niet voor de switch. Een Nintendo heb ik voor de first party games en dat zal niet anders worden.

Waarom zou ik bijvoorbeeld een Yakuza 0, een game uit 2015, op de switch 2 willen spelen en daar de volle mep voor moet betalen als ik die game met betere graphics en goedkoper op een steamdeck/pc kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
batumulia schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:47:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde. Juist vanwege de geweldige first party games is het altijd een succes. Wat al eerder aangehaald is hier, waarom zou je een third party game kopen die al 3 keer ergens anders uitgekomen is, goedkoper is, beter graphics heeft nog een keer voor de volle pond op Switch 2 kopen?
omdat de meeste mensen maar 1 console hebben.

Sommigen zullen nu eerder voor een Switch 2 gaan omdat ze én Nintendo games kunnen spelen én de 3rd party's die ook op andere system zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
jori040 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:46:
Ben er voor mezelf nu wel uit.
MK vind ik wel leuk maar dat is toch meer multiplayer gericht en ik wil op zo'n nieuwe console ook een leuke solo ervaring.Dus ga ik hem bij launch niet kopen.

Hoef me deze zomer sowieso niet te vervelen:Death Stranding 2[Juni] & Metal Gear Solid Delta[Aug]
Ik wacht ook nog even. Donkey Kong is voor mij alleen interessant en ziet er ook wel heel leuk uit, maar om alleen daar een nieuwe console voor te kopen gaat me nog te ver. Dan wacht ik nog even op wat meer titels. En ik wil nog even afwachten wat de prijs van de fysieke games straks bij retailers gaat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:48:
[...]

Lekker uit context getrokken, en ik heb ook nooit wat gezegd over de wii/wiiu en third party, maar soit.
Third party games koop ik sowieso niet voor de switch. Een Nintendo heb ik voor de first party games en dat zal niet anders worden.

Waarom zou ik bijvoorbeeld een Yakuza 0, een game uit 2015, op de switch 2 willen spelen en daar de volle mep voor moet betalen als ik die game met betere graphics en goedkoper op een steamdeck/pc kan spelen.
Ik vind het vreemd dat je er maar van uit gaat dat iedereen meer Consoles en game pc's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:47:
[...]

Is er een manier om dat accuraat te achterhalen?
Je kan op de Switch in je profiel per game zien hoeveel uren je ze gespeeld hebt. Hoeveel de afgelopen maand etc. niet.

Een schatting. Ben gewoon benieuwd, zelf de laatste tijd wat minder gegamed. Iets van 60 uur in de afgelopen 3 maanden denk ik. Was voornamelijk met Cuphead bezig. Geen uitnodiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:43:
[...]

Daar reageerde je niet op namelijk. Maar hier staan toch goede redenen? Opnieuw kopen is geen sprake van en zou ik zowel een Xbox Series X en een Switch 2 moeten kopen om dan die third party games zonder handheld mogelijkheden op een Xbox Series X te spelen ben ik toch veel duurder uit?

Ik hoef daarnaast niet de beste graphics, ik kijk reviews van onder andere Digital Foundry en koop iets als ik het goed genoeg vind.
Ik zou persoonlijk niet de hoofdprijs gaan betalen voor een game zodat ik hem even handheld kan gaan spelen. Maar dat maakt verder niets uit. Daar reageerde ik op. Ik begrijp dat er meer mensen zullen zijn die dat wel interessant vinden maar de veel te hoge prijs van nintendo voor een game zorgt ervoor bij mij dat dat het niet echt waard is. Los daarvan heb ik de meeste spellen al gespeeld en ga ik daar niet weer tijd in steken.

Voor de rest is het gewoon een leuk apparaatje hoor maar door juist de te hoge prijs voor de console, te hoge prijs voor de spellen en het moeten betalen voor switch2 upgrade voor switch1 games heeft Nintendo mijn respect een beetje verloren bij deze launch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
Raem schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:50:
[...]

Ik wacht ook nog even. Donkey Kong is voor mij alleen interessant en ziet er ook wel heel leuk uit, maar om alleen daar een nieuwe console voor te kopen gaat me nog te ver. Dan wacht ik nog even op wat meer titels. En ik wil nog even afwachten wat de prijs van de fysieke games straks bij retailers gaat doen.
Sta er ook precies zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
batumulia schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:47:
[...]

Maar er zijn ook een aantal first party games die uitkomen dit jaar:

* Mario Kart: World
* Donkey Kong Bananza
* Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
* (Nintendo Switch 2 Welcome Tour)

Toch tenminste 3 AAA titels dit jaar dat we weten. En dat naast games zoals Fire Emblem, een nieuwe Professor Layton, etc. Allemaal spellen die weliswaar third party zijn, maar ontzettend goed ontvangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:53
Ik betaal met alle liefde €90 per game indien deze vanaf release zonder prestatie problemen en bugs te spelen is.

Op de PC/PS5 komt het geregeld voor dat ik een game koop voor €70 euro en deze pas prima te spelen is na maanden van patches en wanneer deze game al in de budgetbak op te pikken is.

De prijs van games kan mij niet hoog genoeg zijn INDIEN deze direct fatsoenlijk speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op 25-2-2025 de volgende mail van Nintendo:
Deze e-mail is naar je verstuurd omdat de automatische verlenging van je Nintendo Switch Online-lidmaatschap niet kon worden voltooid.
Op 27-2-2025:
Je hebt de automatische verlenging geactiveerd voor je Nintendo Switch Online-familielidmaatschap van 12 maand(en) (365 dagen).
Echter, dit voldoet niet aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hoDTQ2BA27fkSo8_mSpe7g_Ba8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sWPXQ32IcHbMTGEscDYqq4Ha.png?f=user_large
-O-

Járen lid verder (en in basis: goed dat ze dit doen, want voor scalpers: de meeste die-hard fans kunnen nu voor normaal bedrag (*) de Switch 2 halen, grootste deel van de klanten (van scalpers) vallen dus weg).

(*) normale bedrag: ik vind het ietwat aan de prijs; al moet ik zeggen dat ik zelf een basis-unit voor €400 (of net erboven) had verwacht, maar ook wel een versie mét Mario Kart voor € 500,-; maar dan met extra accessoire(s). Vooral heel verrassend dat Nintendo € 510,- voor die bundel vraagt en niet € 499,99 (en dan een basis-unit voor € 459,99 of zelfs € 449,99), dan is psychologisch gewoon fors lager (maar of het werkelijk uitmaakt: als ze nu hun voorraad gewoon uitverkopen, scheelt dat 10-tje korting ze honderden miljoenen).

Voor de games: het is maar de vraag in hoeverre een startprijs van 70/80/90 ipv 60/70 veel impact heeft op de prijs na korting (nu vaak gelijk op release zakt al richting 52-55 voor originals; 3th partij gaan fysiek vrij vlug naar 40-50% korting, digitala nóg lager: 60-70% korting is vrij standaaard. Met 60% korting op 70 zit je maar 4 euro hoger dan vanaf 60).

(edit: excuus, verkeerde topic, moet in 'normale switch 2' topic; ik heb mezelf al gerapporteerd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Waarom vergeet iedereen dat MKW €40,- kost als je hem in de bundel koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Zelf de laatste tijd veel op de 3DS XL gespeeld omdat ik bezig ben met Metroid Samus Returns uit te spelen. Daarna door naar Super Metroid enzovoorts.

Als ze daar naar kijken, dan heb ik de laatste maanden ook niet gespeeld op de Switch.

Voor mij gaat Mario Kart World zeker komen. Hyrule Warriors nog geen haast mee. Moet die voor de Switch en 3DS nog uitspelen.
Daarnaast ben ik bang dat ik tweemaal de GC controller wil hebben en in ieder geval een pro-controller mits deze anders en nuttig is tegenover de Switch pro-controller.

@TomBraamhaar Ik wil hem zelf niet voor 40 euro. Simpelweg omdat ik nog steeds fysiek spellen wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 03-04-2025 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:52:
[...]

Je kan op de Switch in je profiel per game zien hoeveel uren je ze gespeeld hebt. Hoeveel de afgelopen maand etc. niet.

Een schatting. Ben gewoon benieuwd, zelf de laatste tijd wat minder gegamed. Iets van 60 uur in de afgelopen 3 maanden denk ik. Was voornamelijk met Cuphead bezig. Geen uitnodiging.
Ik zit denk ik afgelopen jaar wel op meer dan 1000 uur. Dat gezegd hebbende, ik speelde dan wel eens op 2 switches tegelijk. (Shiny hunten :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
@Arunia dat ben ik met je eens, ben zelf ook van fysiek. Maar ik haal de bundel en MKW over een jaar wel fysiek van Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:50:
[...]

Ik vind het vreemd dat je er maar van uit gaat dat iedereen meer Consoles en game pc's heeft.
Moet iedereen ook zelf weten. Maar vind het zelf wel fijn om zoveel mogelijk op 1 console te kunnen gamen zeker als dat zowel tv als handheld in 1 is.

Momenteel heb ik de Xbox One S (met Game Pass Ultimate, dus ook cloudgaming) en de huidige Nintendo Switch.

Tenzij het in Game Pass cloudgaming zit kan ik een heleboel van de genoemde third party games nog niet spelen en straks wel op de Switch 2. Waarom ik geen Xbox Series X en PS5 heb? De huidige Switch vond ik interessanter. Smaken verschillen.

Mogelijk koop ik de Switch 2 niet direct, maar het komt er uiteindelijk wel omdat ik er qua Switch 1 games al in geinvesteerd heb. En wat mij betreft zijn de graphics tegenwoordig al meer dan voldoende, zoniet dan sla ik een game over. Het game aanbod op de huidige Switch is al zo groot dat er genoeg keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:53:
[...]

Ik zou persoonlijk niet de hoofdprijs gaan betalen voor een game zodat ik hem even handheld kan gaan spelen.
Het is niet dat ik de hoofdprijs voor games betaal hoor. Weet dan ook niet welke games je bedoeld gezien ik ze nog niet bij meerdere winkels heb gezien. Met onder andere de website budgetgaming altijd mooie deals kunnen scoren voor zowel first party en third party games op de huidige Switch.

Je klinkt ook niet als een handheld gamer. Waarschijnlijk heb je al de voorkeur voor gamen op de grote tv. Helemaal prima. Ik game thuis uiteraard ook op de tv, maar het kunnen afwisselen met handheld gamen als ik niet thuis ben vind ik ideaal en speel daardoor veel meer games uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ja, 90 euro voor een game is veel. Maar is het rendabel om 70 euro te blijven vragen.

Neem een recente triple A release. AC Shadows.
  • 70 euro "base" game
  • 90 euro "iets meer dingen die je eigenlijk niet gebuikt en oorspronkelijk 3 dagen eerder spelen" game
  • 120 euro "zelfde als 90 euro maar met fysieke producten die je 1 keer aanraakt" game
  • single player game met een microtransaction store
  • 120 uur om alles zelf te ontdekken of 20 euro om alles op de kaart te hebben
  • rotating armor en wapens in de store die beter zijn dan ingame dingen, maar wel power level hebben op moment van kopen.
Aan al die dingen is te zien dat 70 euro voor een game niet meer rendabel is voor ontwikkelaars. En dat ze andere dingen doen om extra geld te verdienen. Als een bedrijf een game kan aanbieden voor 90 euro, en daarmee zijn al die extra poespas van verschillende versies niet nodig, is dat gezonder voor de game industrie. En het bedrijf wat het verkoopt. Zoals eerder aangegeven een hamburger was 8 jaar geleden 1 euro bij de mac, nu 1 euro 60 cent. Dat is 60% meer. Die developers moeten eten, betalen 60% meer voor dat eten, als consument betaal je ook 60% meer voor je eten, maar je wil voor je game hetzelfde betalen als 20 jaar geleden. Dat is niet realistisch en financieel niet meer haalbaar.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firaxis bevestigt op Twitter (link = XCancel.com) dat Civlization VII ook upgradebaar is vanaf de Switch editie. Prijs nog onbekend.

En in ander nieuws:
  • De eerste fysieke releases met "Game-key carts" worden Street Fighter 6 en Bravely Default HD Remaster.
  • Fast Fusion gaat Game Sharing ondersteunen. Resolutie is dynamische 4K aan 60 FPS. HDR wordt ondersteund. 4 speler splitscreen ook!

[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Sir_Lion schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:55:
[...]

Maar er zijn ook een aantal first party games die uitkomen dit jaar:

* Mario Kart: World
* Donkey Kong Bananza
* Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
* (Nintendo Switch 2 Welcome Tour)

Toch tenminste 3 AAA titels dit jaar dat we weten. En dat naast games zoals Fire Emblem, een nieuwe Professor Layton, etc. Allemaal spellen die weliswaar third party zijn, maar ontzettend goed ontvangen worden.
Metroid 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:03:
[...]

Het is niet dat ik de hoofdprijs voor games betaal hoor. Weet dan ook niet welke games je bedoeld gezien ik ze nog niet bij meerdere winkels heb gezien. Met onder andere de website budgetgaming altijd mooie deals kunnen scoren voor zowel first party en third party games op de huidige Switch.

Je klinkt ook niet als een handheld gamer. Waarschijnlijk heb je al de voorkeur voor gamen op de grote tv. Helemaal prima. Ik game thuis uiteraard ook op de tv, maar het kunnen afwisselen met handheld gamen als ik niet thuis ben vind ik ideaal en speel daardoor veel meer games uit.
Ik bedoel de prijzen voor de games voor de switch2. Die vind ik toch een stuk hoger liggen dan op andere platforms. En daarmee bedoel ik dan ook gelijk dat ik om ze opnieuw te kunnen spelen op de swtich2 dus en meer moet gaan betalen dan wat ze kosten op de ps5 of xsx en ook nog eens achteruit ga in grefisch geweld.

Hiernaast heb ik een switch oled, een steamdeck oled een xsx en ps5 staan hier. Het gemakt van een handheld is dat ik zonder ruzie over de televisie gewoon lekker rustig diep in een spel kan gaan zitten.

Ik waardeer daarom ook zeker het grotere scherm in de switch2 aangezien die van de steam deck oled en switch oled eigenlijk te klein zijn. Ik heb ook een legion go gehad en die is dan weer veel te groot vind ik.

En ja ik heb idd ook dat ik spellen eerder uitspeel op een handheld en dat komt bij mij er meer om dat ik dan dieper in het spel zit. Waarschijnlijk doordat ik dichter op het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:57:
Waarom vergeet iedereen dat MKW €40,- kost als je hem in de bundel koopt?
Niet het pre-order topic maar bij MediaMarkt kost de bundel 550 dus dan heb je 0 voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:08:
Firaxis bevestigt op Twitter (link = XCancel.com) dat Civlization VII ook upgradebaar is vanaf de Switch editie. Prijs nog onbekend.

En in ander nieuws:
  • De eerste fysieke releases met "Game-key carts" worden Street Fighter 6 en Bravely Default HD Remaster.
  • Fast Fusion gaat Game Sharing ondersteunen. Resolutie is dynamische 4K aan 60 FPS. HDR wordt ondersteund.
Zou je die game-key carts wel door kunnen verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Deezers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:11:
[...]

Niet het pre-order topic maar bij MediaMarkt kost de bundel 550 dus dan heb je 0 voordeel..
Dan zou ik hem daar niet kopen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:12:
[...]

Zou je die game-key carts wel door kunnen verkopen?
FAQ indiceert dat je kaart eigenlijk de licentie is. Je downloadt het spel. De cart moet in het spel zitten om het te kunnen spelen. Dat suggereert voor mij dat het niet aan je account gekoppeld wordt en dus verkoopbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
ye-roon schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:05:
Ja, 90 euro voor een game is veel. Maar is het rendabel om 70 euro te blijven vragen.

Neem een recente triple A release. AC Shadows.
  • 70 euro "base" game
  • 90 euro "iets meer dingen die je eigenlijk niet gebuikt en oorspronkelijk 3 dagen eerder spelen" game
  • 120 euro "zelfde als 90 euro maar met fysieke producten die je 1 keer aanraakt" game
  • single player game met een microtransaction store
  • 120 uur om alles zelf te ontdekken of 20 euro om alles op de kaart te hebben
  • rotating armor en wapens in de store die beter zijn dan ingame dingen, maar wel power level hebben op moment van kopen.
Aan al die dingen is te zien dat 70 euro voor een game niet meer rendabel is voor ontwikkelaars. En dat ze andere dingen doen om extra geld te verdienen. Als een bedrijf een game kan aanbieden voor 90 euro, en daarmee zijn al die extra poespas van verschillende versies niet nodig, is dat gezonder voor de game industrie. En het bedrijf wat het verkoopt. Zoals eerder aangegeven een hamburger was 8 jaar geleden 1 euro bij de mac, nu 1 euro 60 cent. Dat is 60% meer. Die developers moeten eten, betalen 60% meer voor dat eten, als consument betaal je ook 60% meer voor je eten, maar je wil voor je game hetzelfde betalen als 20 jaar geleden. Dat is niet realistisch en financieel niet meer haalbaar.
Het is niet dat het niet rendabel is en dat het iets misschien met inflatie te maken is ook onzin. Het zijn juist de grote bedrijven die de inflatie creëren door kunstmatig de prijzen maar te blijven opvoeren als ze dit kunnen doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:10:
[...]

Ik bedoel de prijzen voor de games voor de switch2. Die vind ik toch een stuk hoger liggen dan op andere platforms. En daarmee bedoel ik dan ook gelijk dat ik om ze opnieuw te kunnen spelen op de swtich2 dus en meer moet gaan betalen dan wat ze kosten op de ps5 of xsx en ook nog eens achteruit ga in grefisch geweld.

Hiernaast heb ik een switch oled, een steamdeck oled een xsx en ps5 staan hier. Het gemakt van een handheld is dat ik zonder ruzie over de televisie gewoon lekker rustig diep in een spel kan gaan zitten.

Ik waardeer daarom ook zeker het grotere scherm in de switch2 aangezien die van de steam deck oled en switch oled eigenlijk te klein zijn. Ik heb ook een legion go gehad en die is dan weer veel te groot vind ik.

En ja ik heb idd ook dat ik spellen eerder uitspeel op een handheld en dat komt bij mij er meer om dat ik dan dieper in het spel zit. Waarschijnlijk doordat ik dichter op het scherm zit.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik probeer aan te geven dat ik nog nooit adviesprijzen betaald heb.
Ik heb ze ook nog niet eerder gespeeld. Vast wel eens een keer een game opnieuw gekocht omdat ik het liever handheld speel, maar zijn uitzonderingen. Ik heb geen Xbox Series X, dus veel van de third party games van afgelopen jaren nog niet eerder gespeeld. Ik heb alleen een Xbox One S en een Switch. Grafisch vind ik games daarop al prima en anders koop ik ze niet. Dus geen last van grafische achteruitgang.

Switch OLED vind ik groot genoeg qua formaat en scherm. Vraag me een beetje af of ik de Switch 2 niet te groot ga vinden. Het hoeft van mij niet allemaal groter (iPhone 12 mini gebruiker :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:15:
[...]

Het is niet dat het niet rendabel is en dat het iets misschien met inflatie te maken is ook onzin. Het zijn juist de grote bedrijven die de inflatie creëren door kunstmatig de prijzen maar te blijven opvoeren als ze dit kunnen doen.
Dat ben ik niet met je eens, game ontwikkeling kost steeds meer uren en mankracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:36:
[...]

In Japan kosten die 1000 Yen. Voor Mario Party gaat het 2000 yen kosten. Dus in Euro zal dat ergens tussen de 7 en de 20 euro zijn afhankelijk van hoeveel men wilt afronden.

Als je een Nintendo Switch Online abonnement hebt met uitbreidingspakket, zijn die twee specifieke upgrades inbegrepen in het abonnement.
Thnx, tientje ofzo vind ik best prima. We hebben geen Switch Online abo.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deezers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:11:
[...]

Maar dan zitten er hopelijk toch wel allemaal ongevraagde accessoires bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:37
Transportman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:58:
[...]

Maar wel een flink aantal jaar aan inflatie erbij en toch ook een redelijke bump in power. Ook wel typisch, over de Switch 1 was het commentaar hier op Tweakers steevast dat het een te zwak apparaat is en dat Nintendo veel beter een krachtiger apparaat in de markt zou moeten zetten, doet Nintendo precies dat, is er weer commentaar over de prijs.
Dat zal allemaal best, maar dat doet er toch niet toe? Ik geef gewoon aan dat ik het te duur vindt voor het gebruik wat ik er van zou maken. In dezelfde post geef ik ook aan dat het voor mensen die er wel héél veel er op spelen wellicht wel een prima prijs is. Ik heb mijn eigen afweging gemaakt en besloten de Switch 2, voorlopig, te laten voor wat het is.
giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:21:
[...]

Ja 329€ in 2017 is 427 gecorrigeerd voor inflatie in 2025. Dus de switch is 33€ duurder geworden (in waarde van 2025, deze 33 euro nu is 25€ in 2017). Met andere woorden vind ik het wel goed dat de prijsstijging erg beperkt is gebleven.
Dat kan in een Excel spreadsheet best zo zijn. Maar dat maakt natuurlijk geen enkel verschil op mijn perceptie van de prijs, en die vind ik te hoog. Het is ook niet dat ik het nintendo kwalijk neem, of het niet snap, ik trek alleen de conclusie dat het dán niets voor mij is op dit moment.

[ Voor 28% gewijzigd door Mania-92 op 03-04-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:18:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, game ontwikkeling kost steeds meer uren en mankracht.
Ja, dat natuurlijk wel. Dat is dan ook de enige geldige reden om de prijs te verhogen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:24:
[...]

Ja, dat natuurlijk wel. Dat is dan ook de enige geldige reden om de prijs te verhogen.
Ah dus jij wil ook dat jouw inkomen niet stijgt met het prijspijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
giantgiantus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:25:
[...]

Terwijl hij in zijn post aangeeft dat hij het een legitieme reden vind om de prijzen te verhogen juist om die reden?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Ik was nog even die Mario Kart trailer aan het terugkijken, maar is dit nou een Wonder Flower waardoor de speler die truck kan besturen? Lijkt er wel een beetje op namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlI2E-PJm-jwhMlq0uclV9jYlBM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0whXIgnJ7rUPS1Z4DP2HCmeu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:17:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik probeer aan te geven dat ik nog nooit adviesprijzen betaald heb.
Ik heb ze ook nog niet eerder gespeeld. Vast wel eens een keer een game opnieuw gekocht omdat ik het liever handheld speel, maar zijn uitzonderingen. Ik heb geen Xbox Series X, dus veel van de third party games van afgelopen jaren nog niet eerder gespeeld. Ik heb alleen een Xbox One S en een Switch. Grafisch vind ik games daarop al prima en anders koop ik ze niet. Dus geen last van grafische achteruitgang.

Switch OLED vind ik groot genoeg qua formaat en scherm. Vraag me een beetje af of ik de Switch 2 niet te groot ga vinden. Het hoeft van mij niet allemaal groter (iPhone 12 mini gebruiker :p).
Dat gevoel had ik dus behoorlijk bij de legion go. Dat is meer een laptop dat je in je hand hebt maar dat komt ook meer door de dikte. Ik denk dat Nintendo een goede stap heeft gezet met het formaat en hem niet dikker hebben gemaakt maar uiteindelijk moet je hem toch eerst vasthouden en tegen het gewicht kunnen. Ik denk dat dat meer iets is dat je gelijk gaat merken als handheld speler. Ik heb overigens verder niet gekeken naar hoe zwaar die gaat zijn.

Ik heb koop mijn spellen ook altijd op die manier hoor maar het is meer dat ze nu ineens van 59 euro naar 80 euro gaan voor een game. Dat vind ik een erg grote stap. Missschien is dit alleen voor first party games en dat gaan we dus nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
giantgiantus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:25:
[...]

ja tuurlijk wel. Je moet wel, want anders loop je achter. Zou het liever anders zien. Ik ben alleen een beetje allergies voor het kunstmatig verhogen van prijzen terwijl dat lang niet altijd nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik denk echt dat het nog wel gaat loslopen met die game prijzen :) Begrijp de sticker shock wel maar concurrentie is ook nog een ding.

Maar voor families is het misschien interessant dat ze via GameShare gewoon samen Mario Kart World kunnen spelen op meerdere consoles met maar 1 cart.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:52:
[...]

Als je hier inzicht in wilt hebben, moet je Parental Controls aanzetten. Dan kun je in de Parental Controls app op je telefoon nagaan hoeveel uur je op welke dagen gespeeld hebt. Het is alleen niet met terugwerkende kracht.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Hebben we trouwens verwachtingen over de joy-con drift? Ik mag toch hopen dat dit bij de Switch 2 opgelost zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

NetAmp

"for indoor use only"

HDMI cable included with Nintendo Switch = Not Compatible
It is not compatible as the HDMI cable standards differ.
In order to maximize the performance of Nintendo Switch 2, please use the HDMI cable included with Nintendo Switch 2.
Nintendo Switch (v1) ondersteunt max. 1080p (60 fps) en werd geleverd met een HDMI v1.4 kabel (1080p@60Hz / 4K@30Hz zou kunnen maar werd natuurlijk niet gebruikt op de Switch).

Dan zal Nintendo Switch 2 geleverd worden met een HDMI 2.0 of 2.1 kabel.
Al zeggen de specificaties hier niets over.

Daarnaast heeft de Switch 2 een 'zwaardere' (niet fysiek zwaarder? :+ ) voeding nodig, o.a. om al die 4K-beelden op het scherm te kunnen toveren.

Ben benieuwd of ze nu ⚡ USB Power Delivery compatibiliteit beter op orde hebben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

RollieBollie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:12:
SD express via Nintendo is mooie prijs.

256 Sandisk is bij amazon 62,77 en bij nintendo dus 59,99.

uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB
Die heb je hopelijk(? of heb je -nu al- zo'n grote hoeveelheid digitale games in bezit? :+ ) nog niet nodig, in het begin, aangezien de Switch 2 over fors meer ingebouwde opslagruimte beschikt dan zijn voorganger(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik denk dat ontwikkelaars tegenwoordig steeds meer een beroep op AI kunnen doen in het ontwikkelingsproces dus in hoeverre die stelling nog van toepassing is vraag ik me af.
Maar dat is wellicht iets voor een ander topic.

Ontopic: een hobby mag geld kosten, ik heb geen Nintendo en Switch gehad dus ik koop de console sowieso wel. In eerste instantie om (oude) Mario en Zelda games op te gaan spelen :9

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2025 10:45 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
[...]

Uiteraard, maar de budgetten van Nintendo zijn niet van het niveau van Sony. Als ik wat rond google kom ik uit op een budget voor de Zelda games van zo'n $ 100 miljoen. Sony trekt voor first party games tussen de 200 en 400 miljoen dollar uit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
NetAmp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:43:
[...]

Die heb je hopelijk(? of heb je -nu al- zo'n grote hoeveelheid digitale games in bezit? :+ ) nog niet nodig, in het begin, aangezien de Switch 2 over fors meer ingebouwde opslagruimte beschikt dan zijn voorganger(s).
Ik heb weinig digitale games en heb enkel games in mijn Switch zitten die ik momenteel speel. Rest is gearchiveerd. Ik heb dus ook geen behoefte aan een sd kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de Foarsitter schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:36:
Hebben we trouwens verwachtingen over de joy-con drift? Ik mag toch hopen dat dit bij de Switch 2 opgelost zal zijn?
Ze gebruiken andere sticks voor de nieuwe joy-cons. Meer heeft men hierover niet gezegd. Afwachten op een teardown om te zien of het Hall Sticks bvb. zijn. Op eerste zicht lijkt men de sticks alleszins meer afgeschermd te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:31:
[...]

Dat gevoel had ik dus behoorlijk bij de legion go. Dat is meer een laptop dat je in je hand hebt maar dat komt ook meer door de dikte. Ik denk dat Nintendo een goede stap heeft gezet met het formaat en hem niet dikker hebben gemaakt maar uiteindelijk moet je hem toch eerst vasthouden en tegen het gewicht kunnen. Ik denk dat dat meer iets is dat je gelijk gaat merken als handheld speler. Ik heb overigens verder niet gekeken naar hoe zwaar die gaat zijn.

Ik heb koop mijn spellen ook altijd op die manier hoor maar het is meer dat ze nu ineens van 59 euro naar 80 euro gaan voor een game. Dat vind ik een erg grote stap. Missschien is dit alleen voor first party games en dat gaan we dus nog zien.
Is ook voor iedereen anders. In het Switch topic ook regelmatig gebruikers gezien die zweren bij de Switch Lite en de huidige Switch al te zwaar vinden. Of dat het niet ergonomisch vasthoud. Heb ik geen last van. Denk dat de Switch 2 ook wel prima zal zijn voor mij, maar wel het gevoel dat ze de grenzen aan het opzoeken zijn. Voor de speelervaring zelf is natuurlijk hoe groter het scherm hoe beter.

Ik ben ook benieuwd wat de prijzen gaan doen. Bedragen van 80 euro vind ik ook veel. Zag ik ook bij spellen zoals Indiana Jones and the Great Circle op de Xbox en die speel ik dan liever met een Game Pass Ultimate abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Ik hoop nog steeds op een apart Home Screen per gebruiker, zoals op de Wii U. Omdat ik het overzicht kwijtraak naar mate er meer spellen bij komen; gespeeld door verschillende gezinsleden.

Het aanmaken van groepen voor de software/games helpt een beetje. Maar die zijn niet heel handig/snel toegankelijk direct vanaf het startscherm (IMHO).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13

Maximus

There is no substitute

't Gepeupel, wanneer kan die dan bestellen? Want lees veel over 8 april, maar voor niet-Switch bezitters nu, die moeten wachten tot wanneer?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:35:
[...]

Als je hier inzicht in wilt hebben, moet je Parental Controls aanzetten. Dan kun je in de Parental Controls app op je telefoon nagaan hoeveel uur je op welke dagen gespeeld hebt. Het is alleen niet met terugwerkende kracht.
Die gebruik ik al jaren, maar daarvoor volgens mij niet op de juiste manier ingesteld. Alles op 0 uren speeltijd staan. Vrienden zijn altijd verbaasd als ik een pincode moet invoeren bij het aanzetten van de Switch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maximus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:49:
't Gepeupel, wanneer kan die dan bestellen? Want lees veel over 8 april, maar voor niet-Switch bezitters nu, die moeten wachten tot wanneer?
[Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic heeft al verschillende winkels waar je nu kan bestellen of inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Wat denken jullie: zal er ook een Switch Lite 2 verschijnen, ergens in de komende 2-3 jaren? :?

Of zou Nintendo daar (voorlopig) geen reden toe zien.

(Zelf heb ik geen Switch Lite, maar m'n vrouw en twee kids wel).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TomBraamhaar

Haha, nu moet ik toch een camera kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:27

Kid Buu

Huh, Pietje?

NetAmp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:19:
Wat denken jullie: zal er ook een Switch Lite 2 verschijnen, ergens in de komende 2-3 jaren? :?

Dat zou toch ongeveer dezelfde tijdlijn zijn dat de lite versie werd aangekondigd / uit kwam van de originele switch? Denk het wel dan.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgens de Japanse website zal Nintendo Switch 2 World Tour 990 yen kosten. Verwacht dus 9.99 hier.

Blijf het een rare keuze vinden om dit niet gewoon weg te geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:05:
Volgens de Japanse website zal Nintendo Switch 2 World Tour 990 yen kosten. Verwacht dus 9.99 hier.

Blijf het een rare keuze om dit niet gewoon weg te geven :)
Wie gaat er €10 uitgeven aan een handleiding/reclame?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:57

Idd dat is echt idioot, hoop dat niemand dat gaat kopen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Of tenminste gratis bij een Nintendo Switch Online abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
NetAmp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:19:

Is de nieuwe en zojuist aangekondigde tweede versie geen Lite versie dan en komt er gewoon nog een Pro? :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De Switch 2 komt dus maar in 1 kleuroptie beschikbaar, maar valt me ook op dat als je er een setje Joy-cons bij koopt dat deze ook links blauw en rechts rood zijn. Bij de Switch 1 waren de setjes qua kleuren omgedraaid en kon je dus qua kleuren variëren (grijs, blauw of rood en dus voor zowel links en rechts).
Opvallend dat ze dat nu niet doen. Bij de launch wel makkelijk dat er gewoon 1 soort unit is (los van de bundel met digitale Mario Kart World game). Ben benieuwd wanneer we meer kleurtjes gaan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKi0zQP3C2eOYfcArSgEX0JJpAU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7VnpVcpf93b4dBPTc9SljjBm.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 03-04-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpunk 2077 Will Take Up 25% of Switch 2 Internal Storage, It's a 64GB Install

https://www.ign.com/artic...torage-its-a-64gb-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34

Blijf het een rare keuze vinden om dit niet gewoon weg te geven :)
Ik denk dat de nieuwe strategie duidelijker begint te worden. Ze proberen nu wat ze met de Wii U misschien hebben geprobeerd, maar destijds hebben gefaald. Na een aantal magere jaren zijn ze helemaal terug en ze gaan nu helemaal los. Overal geld voor vragen, alle prijzen omhoog schroeven, de console, de games, zelfs de upgrade packs, alles. Volledig all-in. Bijna kamikaze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Pure Speculatie waar ik aan dacht na dat de bixby assistent van mijn collega zomaar begon te praten:

Nintendo gaat voor de Switch 2 een assistent inbouwen, via de ingebouwde microfoon. "Hey Nintendo, inschakelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:21:
[Twitter]

Haha, nu moet ik toch een camera kopen. :D
Schijnt nog eens 20 euro goedkoper te zijn dan de normale camera ook, volgens MediaMarkt Duitsland.
https://www.mediamarkt.de...era-grun-rot-2989521.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Laatst online: 13:49
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:29:
[...]

Schijnt nog eens 20 euro goedkoper te zijn dan de normale camera ook, volgens MediaMarkt Duitsland.
zou het zelf niet erg vinden om die in de woonkamer te hebben staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Bij Bol zijn ook al prijzen te zien van games en accessoires. Die Piranha camera is inderdaad goedkoper. Goedkoopste is natuurlijk geen camera kopen, dat ben ik van plan :P Maar die Piranha is wel leuk bedacht.

https://www.bol.com/nl/nl/pb/nintendo/1971349/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
[...]

Ook volgens bol.com. Heb hem al besteld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
BomBer_BeN schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:33:
[...]

zou het zelf niet erg vinden om die in de woonkamer te hebben staan :)
Want dan heb je iig 1 plantje staan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Laatst online: 13:49
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:34:
[...]

Want dan heb je iig 1 plantje staan? :+
voor naast de lego bloemen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al duidelijkheid hoe die Nintendo Switch 2 Editions fysiek werken? Onderaan staat op de cover: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack."

Ik vraag me dus af of er een speciale Switch 2 cartridge in zit waar de upgradepack op de cartridge zelf staat of dat de upgradepack een apart papiertje met code is. Deze Nintendo Switch 2 Editions zijn ook op de huidige Switch te spelen. Wellicht zit er gewoon een Switch 1 cartridge in.

In het geval van Metroid Prime 4 Nintendo Switch 2 Edition bijvoorbeeld handig als je eerst de game koopt en op de huidige hardware speelt en als je dan later de Switch 2 in huis haalt ook gelijk de Nintendo Switch 2 Edition hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfnzXI0L6W_Vmbgdq6IiLXPg-gQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbYHTrSB0LiJv0qsZ7cdhKY3.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze game lijkt de Uitbreidingspas ook niet inbegrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 03-04-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:33:
[...]

Ook volgens bol.com. Heb hem al besteld. :+
Leuk, de Piranha Plant camera. O+

Zou die ook te gebruiken zijn als "gewone" webcam, voor bijv. MS Teams, Zoom, etc? ;)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/ZBzE2KRVyK36/NkgnQ36/281x840.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door NetAmp op 03-04-2025 13:54 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
NetAmp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:51:
[...]

Leuk, de Piranha Plant camera. O+

Zou die ook te gebruiken zijn als "gewone" webcam, voor bijv. MS Teams, Zoom, etc? ;)
Zal vast wel. Je OS zal die dan wel zien als een standaard HD camera ofzo.

Het is echter nog wel de vraag of je een 3rd party camera op de Switch 2 kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:41:
Is er al duidelijkheid hoe die Nintendo Switch 2 Editions fysiek werken? Onderaan staat op de cover: "Deze Nintendo Switch 2 Edition bestaat uit de Nintendo Switch-game en het Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack."

Ik vraag me dus af of er een speciale Switch 2 cartridge in zit waar de upgradepack op de cartridge zelf staat of dat de upgradepack een apart papiertje met code is. Deze Nintendo Switch 2 Editions zijn ook op de huidige Switch te spelen. Wellicht zit er gewoon een Switch 1 cartridge in.

In het geval van Metroid Prime 4 Nintendo Switch 2 Edition bijvoorbeeld handig als je eerst de game koopt en op de huidige hardware speelt en als je dan later de Switch 2 in huis haalt ook gelijk de Nintendo Switch 2 Edition hebt.

[Afbeelding]

Ik vind de Switch 2 cases er zo op het eerste gezicht niet mooier op geworden. Jammer ook dat ze die url en qr-code niet op de achterkant hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:31
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:53:
[...]
Het is echter nog wel de vraag of je een 3rd party camera op de Switch 2 kunt gebruiken.
Ik ben ook benieuwd naar een third party muis. Voor games zoals Civ bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:55:
[...]

Ik vind de Switch 2 cases er zo op het eerste gezicht niet mooier op geworden. Jammer ook dat ze die url en qr-code niet op de achterkant hebben gezet.
Kennelijk ligt de nadruk er heel erg op dat het om een Switch 2 product gaat om verwarring te voorkomen (ook al werken de fysieke Nintendo Switch 2 edition games ook op de Switch 1). Dus een verkeerde aankoop kan het niet zijn, hooguit een te dure aankoop als je het iemand cadeau doet met een Switch 1 in huis.

Cases lijken uiteindelijk toch hetzelfde formaat te hebben. Rode cases en rode cartridges vind ik een leuke verandering.
De cover zelf met die enorme rode bovenbalk vind ik minder mooi en de tekst onderaan had ook op de achterkant gekund.
De coverart zelf, van wat er nog van over blijft, is ook drukker met de tekst: “Nintendo Switch 2 Edition”. Verwarring over welke versie je koopt lijkt me in ieder geval onmogelijk, dus dat is in ieder geval heel goed gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 03-04-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:53:
[...]

Zal vast wel. Je OS zal die dan wel zien als een standaard HD camera ofzo.

Dit kan met elke USB-C camera. Nintendo garandeert gewoon niet dat het altijd gaat werken - JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het verschil tussen de gratis en betaalde upgradepack voor Switch 2 enhanced games zit hem blijkbaar in of de upgradepack ook extra content toevoegt of enkel maar de game verbeterd voor Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:41:

[Afbeelding]

Ik ga er van uit dat ze naar een Switch 2 cartridge verhuizen, maar het zou handig zijn als dit niet het geval is. Zelf zou ik eerder overwegen om een Switch 1 editie te kopen van games zoals Metroid en dan apart de uitbreidingspas digitaal te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:05:
Het verschil tussen de gratis en betaalde upgradepack voor Switch 2 enhanced games zit hem blijkbaar in of de upgradepack ook extra content toevoegt of enkel maar de game verbeterd voor Switch 2.
Je bedoelt of het 1000 of 2000 yen kost als je geen abonnement hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:12:
[...]

Ik ga er van uit dat ze naar een Switch 2 cartridge verhuizen, maar het zou handig zijn als dit niet het geval is. Zelf zou ik eerder overwegen om een Switch 1 editie te kopen van games zoals Metroid en dan apart de uitbreidingspas digitaal te kopen.
Waarom zou dat handig zijn? Het is me nu gewoon onduidelijk hoe Nintendo het omschrijft, ze zijn daar eerder ook al inconsistent in geweest bij games met DLC. Bij de ene game stond dan de DLC op de cartridge, maar bijvoorbeeld bij die van Splatoon 3 hier in Europa niet begreep ik. Dit was niet op te maken uit de tekst.

Wellicht werkt een Switch 2 cartridge bij deze games ook op de Switch 1 in het geval van Switch 2 Edition games. Maar mijn gevoel zegt dat het hier om een Switch 1 cartridge gaat met een aparte code om de upgradepack aan je account toe te voegen. In dat geval lijkt mij de fysieke Switch 1 editie kopen ook logischer.

Ik moet sowieso nog even bekijken hoe en wat. Ik verwacht steeds meer fysieke games met enorme downloads. Tears of the Kingdom wil ik voor het eerst ervaren op de Switch 2. Ik heb dan 3 keuzes. Wellicht is voor digitaal gaan geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 omdat je dan die game ook aan een Switch 1 gebruiker kan uitlenen. Ik moet nog zien dat Switch 2 carts op Switch 1 gewoon gaan werken aan een tragere snelheid.

Verder ga ik er van uit dat Switch 1 cartridges goedkoper zijn om te produceren. Kans dat deze aan een lagere prijs in de winkel gaan liggen is vermoed ik hoger.

[ Voor 33% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:21:
@L23 omdat je dan die game ook aan een Switch 1 gebruiker kan uitlenen. Ik moet nog zien dat Switch 2 carts op Switch 1 gewoon gaan werken aan een tragere snelheid.
Ja ok, maar verwacht jij dan dat de upgradepack bij de fysieke edities gewoon een losse downloadcode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Ik verwacht dat switch 2 games niet op switch 1 werken. Switch 2 cartridges schijnen namelijk sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:22:
[...]

Ja ok, maar verwacht jij dan dat de upgradepack bij de fysieke edities gewoon een losse downloadcode is?
Ik weet het niet. Mijn buikgevoel zegt dat ze alles op een Switch 2 cartridge gaan printen om van het snellere ROM-geheugen te profiteren. Maar ik kan zeker fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:23:
Ik verwacht dat switch 2 games niet op switch 1 werken. Switch 2 cartridges schijnen namelijk sneller te zijn.
Lees de tekst van de Breath of the Wild Nintendo Switch 2 Edition cover even, daar gaat de discussie over.
Uiteraard zullen er ook Switch 2 games uitkomen waar überhaupt geen Switch 1 versie van bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:22:
[...]

Ik verwacht alles op de cartridge. Zou een downloadcode niet betekenen dat de upgrade pack dan aan je account wordt gekoppeld? Dan zou je dus nooit meer een Switch 2 Edition kunnen verkopen of uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:27:
[...]

Ik verwacht alles op de cartridge. Zou een downloadcode niet betekenen dat de upgrade pack dan aan je account wordt gekoppeld? Dan zou je dus nooit meer een Switch 2 Edition kunnen verkopen of uitlenen.
Je hoopt dat? Maar wat gaat Nintendo doen? Nintendo heeft beide situaties wel eens eerder gedaan en dat is dan niet op te maken uit de tekst op het doosje.

Het zou inderdaad goed mogelijk kunnen zijn dat de upgradepack ook bij deze fysieke uitgave gewoon aan je account wordt gekoppeld.

En anderen twijfelen of een Switch 2 cartridge werkt in een Switch 1. Dus totdat er een bevestiging is vanuit Nintendo ga ik er dan maar vanuit dat deze fysiek Nintendo Switch 2 Editions bestaan uit een Switch 1 cartridge en een Upgradepack download code.

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 03-04-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:29:
[...]

Je hoopt dat? Maar wat gaat Nintendo doen? Nintendo heeft beide situaties wel eens eerder gedaan en dat is dan niet op te maken uit de tekst op het doosje.

Het zou inderdaad goed mogelijk kunnen zijn dat de upgradepack ook bij deze fysieke uitgave gewoon aan je account wordt gekoppeld.
Ik hoop het inderdaad, zodat je een complete game op cartridge hebt. Of dat het een aparte SKU is die herkent wordt in de Switch 2 waarmee je dan gratis de upgrade kan downloaden.

Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4