Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 22:07
Mag ik eerlijk zijn: is dit een verlate 1 april grap?

De hardware: Duur
De games (welke games): Duur
De switch 2 is geen familie console meer.
Of waar je een leuke titel voor €40 als cadeau geeft.

Nee, deze console gaat er bij mij niet komen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Aantal toffe dingen, aantal teleurstellingen. Maar al met al vond ik het een toffe direct en heb ik er nog steeds zin in.
  • Mario Kart zag er echt tof uit. Ben wel benieuwd naar alle "courses". (oof en die jeans shorts staan Daisy goed :9~ )
  • Dat wheelchair basketbal zag er dan een beetje wtf uit haha.
  • Muis ben ik ECHT blij mee. Maakt games zoals Civ makkelijker om te spelen, en bye bye motion controls voor Metroid.
  • Hoop wel dat ale die games die joy-con muis support hebben, ook "gewone" muis support hebben. Mouse + joy-con ftw
  • Ben eigenlijk benieuwd of je je eigen mic kan aansluiten, zoals m'n Wii mic :P (en misschien cam?)
  • Toffe 3rd party support tot nu toe.
  • Jammer van de ontbrekende 3D Mario. Donkey Kong zag er ok uit, maar voor zo ver ik kan zien geen topper zoals een Odyssey bijvoorbeeld.
  • De prijs.. ;w De prijs van de console zat nog net in de range van de "order and forget" range, maar die games prijzen? Belachelijk.
Qua 3rd party support hoop ik nog dat Capcom de RE remakes uitbrengt.

Zoals ik al eerder postte (in dit topic geloof ik), Ik ben een Nintendo fan, maar game al een tijdje nauwelijks meer. Maar deze gaat wel gepre-ordered worden. Wordt dan 700+ euro. Jammer dat een first party single player game ontbreekt bij launch.. Mario Kart is tof, maar zal ik gewoon minder spelen omdat het multiplayer is. Maar voor mij wordt het qua launch pre-orders:
  • Console (los)
  • Mario Kart (fysiek)
  • Cyberpunk 2077 (heb ook al een hele tijd geen PC meer die moderne grote games draait)
  • Pro controller
  • Waarschijnlijk een hoesje voor die paar keer dat ik 'm mee neem.
  • En weer een abo op NSO natuurlijk.
Hoop ik wel dat ik 'm direct bij Nintendo kan bestellen.. Maar ik heb al een tijdje geen NSO meer natuurlijk. Daarentegen heb ik wel een belachelijk aantal uren in Animal Crossing, Mario Maker, en Slay the Spire zitten, dus ik hoop dat ik er toch doorkom. :P En anders wordt 't Intertoys zoals met de Switch 1. Toen waren m'n launch pre-orders de console (grijs), Zelda, en ook een pro controller,

Later in het jaar dan Metroid 4, Elden Ring, Silk Song, Hades II, AI: The Somnium Files 3, en waarschijnlijk toch maar Donkey Kong er bij. En dan Duskbloods in 2026..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:31:
Maar goed.... 90 euro voor Mario Kart is imo gewoon te prijzig. Dat anderen dat er wel voor betalen is dan weer hun goed recht.
En 60-70 paar jaar geleden was wel ok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:35:
[...]

Als je dan games speelde was je een raar mannetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:03
giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:35:
[...]

Ik heb nog geen 70 euro voor een game betaald. 60 euro is al jaren zo.... maar ook daar probeer ik max een euro of 54 uit te geven. Lang leve Allyourgames en Gameresource!

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 02-04-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ok, dan moet je nu niet 90 zeggen maar 75,-. Want nu zullen fysieke games ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:38

kaanmijo

Picobello B.V.

Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:38:
[...]

Ik heb nog geen 70 euro voor een game betaald. 60 euro is al jaren zo.... maar ook daar probeer ik max een euro of 54 uit te geven. Lang leve Allyourgames en Gameresource!
En dat is dan ook precies het probleem :) Al jaren wordt alles duurder, ook het maken van games. De prijzen van die games zijn nooit mee gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
kaanmijo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:42:
[...]

En dat is dan ook precies het probleem :) Al jaren wordt alles duurder, ook het maken van games. De prijzen van die games zijn nooit mee gestegen.
Nee, maar ze zitten tegenwoordig wel vol microtransactions en je kunt de dlc al kopen voordat de game uit is.... tegenwoordig zijn er weer tal van nieuwe manieren om geld te verdienen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
@G_Dragon om je op weg te helpen. Als er teveel details in staan verwijder je maar. Als iemand nog fouten ziet, hoor ik het graag.

RAM is praktisch bevestigd door data maar niet officieel.

SpecificatieNintendo SwitchNintendo Switch 2
ProcessorNVIDIA Tegra X1NVIDIA Tegra T239
GPUNVIDIA Maxwell-basedNVIDIA Ampere-based
Scherm6.2" LCD (15.7 cm, 720p), 60 Hz
7.0" OLED (720p), 60 Hz
7.9" LCD (20.3 cm, 1080p), 120Hz VRR, HDR10
Afmetingen23.9 x 10.2 x 1.4 cm27.2 x 16.6 x 1.4 cm
Gewicht297 g / 398 g incl. joy-cons401 g excl. / 534 g incl. joy-cons
Opslag32GB / 64 GB (OLED) 256GB UFS 3.1
MicroSD-ondersteuningTot 2TB MicroSDTot 2TB MicroSD Express
RAM4GB LPDDR412GB LPDDR5
Batterijduur2017: 2,5 - 6,5 uur (4310 mAh)
2019: 4.5 - 9 uur
2 - 6,5 uur (5220 mAh)
DraadloosWi-Fi 5, BluetoothWi-Fi 6, Bluetooth
Resolutie (Handheld)1280x7201920x1080
Resolutie (Docked)tot 1920x1080tot 3840 x 2160 (60fps); tot 2560x1440 (120 fps)
Dock-output1080p4K
USB-poortenUSB-C, USB-A (2x docked)USB-C (2x), USB-A (2x docked)
Audio3.5mm jack, stereo, 5.1 LPCM (docked)3.5mm jack, stereo (handheld), 5.1 LPCM, microfoon
Ethernet (docked)neen / OLED: jaja
Haptische feedbackHD RumbleHD Rumble 2
Backwards compatibiliteitN/AJa, met Switch-games

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Een reden waarom ik een prijsverhoging niet altijd gerechtvaardigd vind, is omdat de kwaliteit hard achteruit loopt. Games zijn vaak niet af, vol bugs, microtransactions of worden al na een paar jaar offline gehaald. Met prijsstijgingen mag daar ook wel wat tegenover staan.

Alhoewel je Nintendo eigenlijk bijna niet kunt beschuldigen van bovenstaande. Hun games zijn over het algemeen wel de volle pond waard.

Verder ben ik het eens met @giantgiantus. Games zijn al jaren goedkoop geweest. Het zat er een keer aan te komen dat ze mee gingen met de inflatie. Ja, het is veel geld. Maar als het goed is, is je loon ook net zoveel meegestegen. Dus in verhouding zou het niks uit moeten maken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:50
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:46:
@G_Dragon om je op weg te helpen. Als er teveel details in staan verwijder je maar. Als iemand nog fouten ziet, hoor ik het graag.

RAM is praktisch bevestigd door data maar niet officieel.

SpecificatieNintendo SwitchNintendo Switch 2
ProcessorNVIDIA Tegra X1NVIDIA Tegra T239
GPUNVIDIA Maxwell-basedNVIDIA Ampere-based
Scherm6.2" LCD (15.7 cm, 720p), 60 Hz
7.0" OLED (720p), 60 Hz
7.9" LCD (20.3 cm, 1080p), 120Hz VRR, HDR10
Afmetingen23.9 x 10.2 x 1.4 cm27.2 x 16.6 x 1.4 cm
Gewicht297 g / 398 g incl. joy-cons401 g excl. / 534 g incl. joy-cons
Opslag32GB / 64 GB (OLED) 256GB UFS 3.1
MicroSD-ondersteuningTot 2TB MicroSDTot 2TB MicroSD Express
RAM4GB LPDDR412GB LPDDR5
Batterijduur2017: 2,5 - 6,5 uur (4310 mAh)
2019: 4.5 - 9 uur
2 - 6,5 uur (5220 mAh)
DraadloosWi-Fi 5, BluetoothWi-Fi 6, Bluetooth
Resolutie (Handheld)1280x7201920x1080
Resolutie (Docked)tot 1920x1080tot 3840 x 2160 (60fps); tot 2560x1440 (120 fps)
Dock-output1080p4K
USB-poortenUSB-C, USB-A (2x docked)USB-C (2x), USB-A (2x docked)
Audio3.5mm jack, stereo, 5.1 LPCM (docked)3.5mm jack, stereo (handheld), 5.1 LPCM, microfoon
Ethernet (docked)neen / OLED: jaja
Haptische feedbackHD RumbleHD Rumble 2
Backwards compatibiliteitN/AJa, met Switch-games
Dank je wel :) had het graag morgen afgemaakt maar het is ook heel tof om te zien dat we elkaar zo willen helpen d:)b

Ziet er goed uit :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
kaanmijo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:42:
[...]

Het punt dat ik wil maken is dat het voor het Switch publiek te duur is.Het Xbox/Playstation publiek geeft veel makkelijker 80 euro uit.

De prijs van de console is gewoon oke.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 02-04-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:10:
Blijkbaar zijn er ook first-party games die gratis updates zullen krijgen (Bron: Nintendo):

[...]

De lijst tot nu toe:
  • ARMS™
  • Captain Toad™: Treasure Tracker
  • Super Mario Odyssey™
  • Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury
  • Clubhouse Games™: 51 Worldwide Classics
  • The Legend of Zelda™: Link's Awakening
  • The Legend of Zelda™: Echoes of Wisdom
  • Game Builder Garage™
  • New Super Mario Bros.™ U Deluxe
  • Pokémon™ Scarlet
  • Pokémon™ Violet
  • Big Brain Academy™: Brain vs. Brain
Apart dat Mario Wonder nergens wordt benoemd

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Prijzen voor de Upgrade Passes in Japanse yen:
  • Tears of the Kingdom (bron), Breath of the Wild (bron): 1000 Japanse Yen
  • Kirby and the Forgotton World (bron), Mario Party Jamboree + Jamboree TV (bron): 2000 Japanse Yen
Ik weet niet hoe ze de conversie gaan doen, maar het zal vermoedelijk maximaal dan respectievelijk 10 en 20 euro zijn, mogelijk minder.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:54:
[...]

Apart dat Mario Wonder nergens wordt benoemd
Of Animal Crossing, als er een game kan profiteren van snelle laadtijden..

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:10:
Blijkbaar zijn er ook first-party games die gratis updates zullen krijgen (Bron: Nintendo):

[...]

De lijst tot nu toe:
  • ARMS™
  • Captain Toad™: Treasure Tracker
  • Super Mario Odyssey™
  • Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury
  • Clubhouse Games™: 51 Worldwide Classics
  • The Legend of Zelda™: Link's Awakening
  • The Legend of Zelda™: Echoes of Wisdom
  • Game Builder Garage™
  • New Super Mario Bros.™ U Deluxe
  • Pokémon™ Scarlet
  • Pokémon™ Violet
  • Big Brain Academy™: Brain vs. Brain
Echoes of Wisdom ligt hier al sinds de release, maar moet ik nog aan beginnen. Daar wacht ik dan nog even mee. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:04:
@JackAvery Hoe kijk jij zelf naar de aankondiging? Ja pre-orderen of kijk je het even aan?
Ik ben nog een beetje informatie aan het verwerken...

Maar op dit moment tl;dr - de prijs is wat hoog. De launch games zijn cool maar tegelijkertijd mijn ding niet. Mijn giga backlog met potentiële updates + de upgrade passes + GameCube NSO + de third-party aankondigingen gaan me toch over de streep halen. Het blijft een leuk nieuw speeltje en het kan er gelukkig van af.

Het helpt ook dat je eigenlijk geen enkel nieuw accessoire nodig hebt tenzij je héél graag die camera wilt + dat de Zelda upgrades in het abonnement zitten. Dus ik pik waarschijnlijk de console op en ik zie later wel of ik games wil. Misschien Mario Kart in de bundel nemen. 80-90 euro is me dat absoluut niet waard namelijk.

Verder: Soul Calibur II online? Hell yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:22
Ik heb zelf niet de hele Nintendo Direct bekeken maar zoals ik nu her en der heb gelezen is er bar weinig bekend gemaakt over hoe backwards compatibility echt gaat zijn.

Het gaat mij persoonlijk dan vooral om de hele Xenoblade Chronicles serie.

Hopelijk worden er tijdens de Treehouse sessies nog dingen aangekondigd.

Xenoblade Chronicles X Definitive Edition is zeer indrukwekkend voor de hardware maar er kan meer uit de games worden gehaald met betere hardware.

Er zit in X een verborgen 60fps modi volgens data miners en dit is waarschijnlijk al een indicatie van wat we voor deze game kunnen verwachten maar is dat 1080/60 of 4K/60?

Daar zit nogal een verschil in namelijk..

Xenoblade Chronicles 2 is op de Switch in handheld mode een drama dus ook hier valt naar mijn idee zoveel te winnen.. (240p in handheld mode!)

En natuurlijk is emuleren allemaal mogelijk maar het liefst ervaar ik het gewoon op de originele hardware.

Bovendien gaat het kwik weer omhoog en zit ik dan ook niet zo te wachten om bij een PC te zitten die 600w trekt en m’n kamer in een sauna veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:06
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:51:
[...]

Het punt dat ik wil maken is dat het voor het Switch publiek te duur is.Het Xbox/Playstation publiek geeft veel makkelijker 80 euro uit.

De prijs van de console is gewoon oke.
Dit Switch publiek loopt nu gewoon de Intertoys binnen en koopt een spel voor de volle 60 euro, terwijl bij menig online winkel deze te koop is voor 45-50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:39
https://www.nedgame.nl/zo...d58v418qohUxyhvZ0ltESnhpI

Valt blijkbaar al te pre orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:08:
[...]

Ik ben nog een beetje informatie aan het verwerken...

Maar op dit moment tl;dr - de prijs is wat hoog. De launch games zijn cool maar tegelijkertijd mijn ding niet. Mijn giga backlog met potentiële updates + de upgrade passes + GameCube NSO + de third-party aankondigingen gaan me toch over de streep halen. Het blijft een leuk nieuw speeltje en het kan er gelukkig van af.

Het helpt ook dat je eigenlijk geen enkel nieuw accessoire nodig hebt tenzij je héél graag die camera wilt + dat de Zelda upgrades in het abonnement zitten. Dus ik pik waarschijnlijk de console op en ik zie later wel of ik games wil. Misschien Mario Kart in de bundel nemen. 80-90 euro is me dat absoluut niet waard namelijk.

Verder: Soul Calibur II online? Hell yes.
Ik moet nog even kijken wat mijn backlog voor voordelen heeft, maar zie me dat vooralsnog gewoon op de huidige Switch uitspelen. Ik denk dat ik eigenlijk liever aan mijn backlog werk en dan iets later in het jaar de Switch 2 haal. Ook wel relaxt dat er dan al wat meer games uit zijn. Games zoals Cyberpunk 2077 vind ik ook erg interessant, maar volgens mij hebben we nog lang niet alle third party games gezien die dit jaar uitkomen. Dus wellicht is er nog een third party game die me eerder over de streep trekt.

De prijzen zijn me net iets te hoog (zowel console als games), maar ook even afwachten wat fysieke games bij onze Nederlandse webshops gaan kosten. Ik verwacht dat het lager uitvalt en ik ging bij de huidige Switch ook al voor de aanbiedingen. Al werken argumenten dat het bijna net zo duur als een Xbox of Playstation niet, het is niet alsof voor dat geld dan maar een PS5 ga halen.
Het is inderdaad een voordeel dat we geen nieuwe accessoires nodig hebben. Ik ben ook niet echt een online gamer. Plezier is bij mij met 4 man Mario Karten op de bank. Dus die camera zie ik mezelf nooit kopen. Ik heb daar de afgelopen 7 jaar in ieder geval geen online Nintendo Switch vrienden voor opgebouwd :P
Tears of the Kingdom moet ik nog steeds kopen, ben benieuwd of daar dan ook een fysiek Switch 2 uitgave van komt naast de upgrade.

GameCube is inderdaad tof, ik mis alleen nog Mario Kart: Double Dash!!. Wellicht begrijpelijk gezien we bij release ook al Mario Kart World krijgen, maar dat is de nummer 1 game die ik op GameCube NSO wil spelen. Hopelijk volgt die snel. De GameCube controller komt in ieder geval in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:16:
[...]

Dit Switch publiek loopt nu gewoon de Intertoys binnen en koopt een spel voor de volle 60 euro, terwijl bij menig online winkel deze te koop is voor 45-50 euro.
Tja daar moet je echt geen games halen.Voor een console in pre-order te zetten is hij dan weer wel ideaal. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jameskond
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 17:53
meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:16:
[...]

En dat wordt nu 50% duurder.

Het Nintendo publiek is veelal ouders en kinderen. Ouders zullen al snel zeggen: je hebt toch al een Switch? Deze prijzen helpen daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:15:
Ik heb zelf niet de hele Nintendo Direct bekeken maar zoals ik nu her en der heb gelezen is er bar weinig bekend gemaakt over hoe backwards compatibility echt gaat zijn.
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Wel staat er op de Nintendo website informatie over backwards compatibility en hoe de games functioneren, maar lijkt ook nog een work in Progress...

Compatibility with Nintendo Switch games

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:23:
[...]

Ik moet nog even kijken wat mijn backlog voor voordelen heeft, maar zie me dat vooralsnog gewoon op de huidige Switch uitspelen. Ik denk dat ik eigenlijk liever aan mijn backlog werk en dan iets later in het jaar de Switch 2 haal. Ook wel relaxt dat er dan al wat meer games uit zijn. Games zoals Cyberpunk 2077 vind ik ook erg interessant, maar volgens mij hebben we nog lang niet alle third party games gezien die dit jaar uitkomen. Dus wellicht is er nog een third party game die me eerder over de streep trekt.
Voor mij is het vooral het punt dat ik met een nieuwe console waarschijnlijk terug wat meer ga gamen :P Die backlog al klaar hebben staan en vermoedelijk "op de beste manier" kunnen spelen is gewoon een bonus.
De prijzen zijn me net iets te hoog (zowel console als games), maar ook even afwachten wat fysieke games bij onze Nederlandse webshops gaan kosten. Ik verwacht dat het lager uitvalt en ik ging bij de huidige Switch ook al voor de aanbiedingen. Al werken argumenten dat het bijna net zo duur als een Xbox of Playstation niet, het is niet alsof voor dat geld dan maar een PS5 ga halen.
Het is inderdaad een voordeel dat we geen nieuwe accessoires nodig hebben. Ik ben ook niet echt een online gamer. Plezier is bij mij met 4 man Mario Karten op de bank. Dus die camera zie ik mezelf nooit kopen. Ik heb daar de afgelopen 7 jaar in ieder geval geen online Nintendo Switch vrienden voor opgebouwd :P
Idem voor Mario Kart! Het is een party game voor mij. Ik denk dat we zeker nog een aantal belangrijke third-party games gaan zien. Ik denk eigenlijk zelfs dat Nintendo nog een of twee first-party titels achter de hand kan houden.
Tears of the Kingdom moet ik nog steeds kopen, ben benieuwd of daar dan ook een fysiek Switch 2 uitgave van komt naast de upgrade.
Fysiek is bevestigd door Nintendo. Timestamp van video.
GameCube is inderdaad tof, ik mis alleen nog Mario Kart: Double Dash!!. Wellicht begrijpelijk gezien we bij release ook al Mario Kart World krijgen, maar dat is de nummer 1 game die ik op GameCube NSO wil spelen. Hopelijk volgt die snel. De GameCube controller komt in ieder geval in huis.
Ik vind die GameCube controller dan weer erg duur wetende dat ik mijn eigen controllers al kan aansluiten :+ Maar misschien. De line-up van GameCube NSO is erg erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:26:
[...]

Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Wel staat er op de Nintendo website informatie over backwards compatibility en hoe de games functioneren, maar lijkt ook nog een work in Progress...

Compatibility with Nintendo Switch games
Dit gaat vooral om of games gaan werken ja of nee, op zich ook best interessant maar aangezien de Switch (1) gewoon zeer gedateerde hardware heeft en dus tekort schiet bij veel games ben ik vooral benieuwd naar een soort ‘pro’ mode voor oudere titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
jameskond schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:24:
[...]

Het Nintendo publiek is veelal ouders en kinderen. Ouders zullen al snel zeggen: je hebt toch al een Switch? Deze prijzen helpen daar niet bij.
Die inderdaad bij Intertoys langs gaan. Maar over het algemeen is de grootste groep juist de jong volwassene.
In het gewone Switch topic ooit een grafiek voorbij zien komen. Vond ik wel interessant om te zien, want menigeen denkt bij Nintendo aan dat is voor kinderen.

Maar we zullen het wel niet. Nu is er even een schrik effect en is men terughoudend. Wellicht normaliseert dat weer, wat ik eigenlijk wel verwacht. Indien niet, kan Nintendo weer vol inzetten op een opvolger. :)

Edit: @Raem Die grafiek doelde ik op. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
En al weer “uitverkocht”!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Evernote ik ga er nog steeds van uit dat zonder patches Switch 2 de geprogrammeerde limieten zou behalen van de Xenoblade games - dus de FPS cap en de maximale dynamische resolutie. Maar voorlopig is het een aanname inderdaad. Heel nieuwsgierig.

Ik denk ook dat als XCX een patch kreeg, we het vandaag wel gehoord zouden hebben. Maar wie weet.

Wat Nintendo hierover op dit moment zelf zegt: (Ask the Developer - part 4)
Dus om compatibiliteit te bereiken is er nieuwe technologie gebruikt. Zijn er ook situaties waarin het spelen van Switch-games op de Switch 2 de gameplay-ervaring verbetert?

Dohta:
Tijdens het testen van Switch-games op de Switch 2 merkten we dat bij sommige games de laadtijden en gameprestaties verbeterden. We realiseerden ons dat de algemene gameplay-ervaring mogelijk beter zou zijn. Zoals eerder gezegd is GameChat ook beschikbaar bij Switch-games die op de Switch 2 worden gespeeld. Zelfs bij eerder uitgebrachte games kunnen we een extra waarde toevoegen, in de zin dat het de gameplay-ervaring kan verbeteren en veranderen. Wij begrijpen dat mensen nieuwe hardware kopen om nieuwe games te kunnen spelen die speciaal voor het nieuwe systeem zijn ontwikkeld. Vanuit die gedachte hebben we de Switch 2 ontwikkeld. Je kunt ook zeggen dat de Switch 2 een systeem is met nieuwe voordelen, doordat het waarde toevoegt aan Switch-games die spelers al bezitten. We gaan deze sterke punten in de toekomst zeker benutten om de gameplay-ervaring van Switch-games verder te verbeteren. We zien daar veel mogelijkheden toe, zoals Switch-games compatibel maken met GameShare door middel van gratis updates. Daarnaast willen we waar mogelijk de verwerkingskracht van de Switch 2 benutten om games in een hogere resolutie en met een betere framerate te laten draaien. (25)

[ Voor 69% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:44:
@Evernote ik ga er nog steeds van uit dat zonder patches Switch 2 de geprogrammeerde limieten zou behalen van de Xenoblade games - dus de FPS cap en de maximale dynamische resolutie. Maar voorlopig is het een aanname inderdaad. Heel nieuwsgierig.

Ik denk ook dat als XCX een patch kreeg, we het vandaag wel gehoord zouden hebben. Maar wie weet.
In het verleden werden dit soort dingen wel eens bij die Treehouse sessies gedeeld ipv tijdens een Direct.

Dus we gaan het meemaken, als Xenoblade games 60fps draaien met minimaal 1080p dan koop ik meteen een Switch 2. (Ook als het dan €10 of € 20 per upgrade kost :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Evernote schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:44:
[...]

En al weer “uitverkocht”!
Ben benieuwd of ze straks alweer op marktplaats of tweakers komen voor t verhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
[...]

Nintendo's grootste publiek zit tussen de 20-30 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFLf4zEpcKx00PPNtZFwVOr6iq8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zGLdUvEJuLwMakCAwia6yy7L.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dfbt schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:50:
[...]

Ben benieuwd of ze straks alweer op marktplaats of tweakers komen voor t verhandelen.
Het idee was dat we dit soort dingen over scalpen en zo achterwege laten :P Dat was ook al gecommuniceerd, al zie ik het alleen bij het [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic staan: "Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege."

Ik ben er zelf totaal niet benieuwd naar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:53:
[...]

Het idee was dat we dit soort dingen over scalpen en zo achterwege laten :P Dat was ook al gecommuniceerd, al zie ik het alleen bij het [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic staan: "Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege."

Ik ben er zelf totaal niet benieuwd naar :P
Excuus, niet gelezen. Deelde die koop link hier nadat ik zag dat die online kwam zodat eventuele echte liefhebbers gewoon kunnen bestellen ipv zometeen 800 kunnen betalen.
Maar goed fair enough

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 16:55
Toch hoop ik nog op een mooi achievement systeem bij de switch 2, toch altijd extra leuk om bepaalde doelen te behalen dan in een game. Of is nintendo tegen zo'n soort systeem?

Playstation 5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Ik bedenk mij net dat we een nieuwe markt aan vreselijke Nintendo Switch 2 accessoires gaan krijgen. Met muismatjes. 8)7 |:( 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 02-04-2025 22:07 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 10:28
Die MicroSD express kaarten: ligt het aan mij of zijn die er niet groter dan 256 MB? Ik zou graag een 512 MB kaartje willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:04:
Toch hoop ik nog op een mooi achievement systeem bij de switch 2, toch altijd extra leuk om bepaalde doelen te behalen dan in een game. Of is nintendo tegen zo'n soort systeem?
Er zijn hele mooie in-game achievements bij bepaalde games.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:07:
Ik bedenk mij net dat we een nieuwe markt aan vreselijke Nintendo Switch 2 accessoires gaan krijgen. Met muismatjes. 8)7 |:( 7(8)7
Voor die Drag x Drive game heb je dan twee muismatjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
De gamecube controller lijkt voorlopig 'Nintendo Store exclusief'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ouders die zijn opgegroeid met de NES, SNES en N64? ;)
Ik denk dat deze generatie kinderen het juist getroffen heeft met ouders van nu. Die vinden zelf stiekem Nintendo ook gewoon geweldig.

Niet dat wij nou gelijk de Switch 2 kopen, maar dat is vooral omdat de gewone Switch ook meer stof staat te happen dan wat anders :+ (We zijn meer Xbox / PC gamers hier). Hoewel... als er nog een nieuwe Mario Odyssey op de S2 komt... die hebben we echt grijs gespeeld hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 02-04-2025 22:16 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:14:
De gamecube controller lijkt voorlopig 'Nintendo Store exclusief'.
Alle oude controllers. NES SNES en N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Vanmiddag de direct op 720p gekeken ivm trage verbinding op werk. Nu in 4K terug gekeken en ben ik best wel onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:37
Ooit een Switch gehad, paar jaar geleden alweer verkocht. Nu de kinderen wat ouder worden Switch 2 beetje gevolgd. Maar prijsstelling vind ik compleet krankjorum. Wacht wel een paar jaar totdat hij redelijke geprijsd is óf een Switch 1 voor een redelijke prijs. Als je veel gamet op de Switch is de prijs wellicht nog te overzien, maar om even te kopen voor er bij veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Mania-92 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:26:
Ooit een Switch gehad, paar jaar geleden alweer verkocht. Nu de kinderen wat ouder worden Switch 2 beetje gevolgd. Maar prijsstelling vind ik compleet krankjorum. Wacht wel een paar jaar totdat hij redelijke geprijsd is óf een Switch 1 voor een redelijke prijs. Als je veel gamet op de Switch is de prijs wellicht nog te overzien, maar om even te kopen voor er bij veel te duur.
Net zo duur als de switch 1 bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:37
giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:27:
[...]

Net zo duur als de switch 1 bij release.
Ik heb ooit 320euro o.i.d. voor de Switch 1 betaald en écht geen 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:52:
Ik bedenk me net, @L23 : Ubisoft ontbrak volledig! En Silksong was er wel! Wat is er mis met de wereld ;)
Niet helemaal. Star Wars Outlaws kwam voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedenk me net, @L23 : Ubisoft ontbrak volledig! En Silksong was er wel! Wat is er mis met de wereld ;)
Outlaws wel inderdaad, al heeft die game mijn interesse niet. Had ook wel Mario + Rabbids en de wat meer typische Ubisoft games verwacht.

Probleem met Silksong is dat ik 2025 helemaal niet geloof, ik sta geen gat in de lucht te springen dat het eindelijk dit jaar uitkomt :P Ik zie het wel. Uiteraard wel zin in als het daadwerkelijk uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Mania-92 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:47:
[...]

Maar wel een flink aantal jaar aan inflatie erbij en toch ook een redelijke bump in power. Ook wel typisch, over de Switch 1 was het commentaar hier op Tweakers steevast dat het een te zwak apparaat is en dat Nintendo veel beter een krachtiger apparaat in de markt zou moeten zetten, doet Nintendo precies dat, is er weer commentaar over de prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Transportman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:58:
[...]

Maar wel een flink aantal jaar aan inflatie erbij en toch ook een redelijke bump in power. Ook wel typisch, over de Switch 1 was het commentaar hier op Tweakers steevast dat het een te zwak apparaat is en dat Nintendo veel beter een krachtiger apparaat in de markt zou moeten zetten, doet Nintendo precies dat, is er weer commentaar over de prijs.
Bij elk Nintendo nieuwtje het zelfde gedram. Waait wel weer over. Ondertussen geniet ik van de Nintendo games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:02
Er ontbrak wel meer, zoals Microsoft / Bethesda / id Software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felidaelynx
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:14
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of wij nu toch meer media apps gaan krijgen zoals Netflix, Disney+ etc.
Aangezien het nu toch een volwaardig 7.9 inch 1080p scherm gaat zijn met HDR10 ondersteuning is het toch wel wat leuker onderweg kijken dan met een smartphone.
Zeker ten opzichte van de originele switch.

[ Voor 7% gewijzigd door Felidaelynx op 02-04-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik hoop dat ze zich daar niet aan branden en het lekker focussen op waarvoor het apparaat bedoeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:02
Comp_Lex schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:10:
[...]

Er ontbrak wel meer, zoals Microsoft / Bethesda / id Software.
Microsoft pakt binnenkort denk ik zijn eigen moment.

[ Voor 4% gewijzigd door -Mike84- op 02-04-2025 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48
X-GeaR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:08:
Die MicroSD express kaarten: ligt het aan mij of zijn die er niet groter dan 256 MB? Ik zou graag een 512 MB kaartje willen gebruiken.
Lexar Play Pro gaat tot 1TB, nog wel erg prijzig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Mania-92 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:47:
[...]

Ja 329€ in 2017 is 427 gecorrigeerd voor inflatie in 2025. Dus de switch is 33€ duurder geworden (in waarde van 2025, deze 33 euro nu is 25€ in 2017). Met andere woorden vind ik het wel goed dat de prijsstijging erg beperkt is gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48
Felidaelynx schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:12:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of wij nu toch meer media apps gaan krijgen zoals Netflix, Disney+ etc.
Maar dat ligt toch niet aan Nintendo? Youtube is gewoon beschikbaar, en ik dacht ook Crunchyroll en Hulu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Geen OLED is echt kut. Want nu zit ik daar continu aan te denken. Maar goed…

Echte probleem vind ik de games. Zit voor mij niet 1 game tussen die ik ga spelen. Dus ik ga sowieso wachten op games die ik wil.

Voor mij bv… command and conquer remakes wat goed werkt met een externe blue tooth muis. (Weinig hoop op de muis van de switch). Of StarCraft of zo…..

Dan wordt het day One. Maar zie dat niet gebeuren. Denk eerste jaar vooral switch games spelen, en dat doe ik al 7 jaar. Daar is de console te prijzig voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Ik had helemaal zin de Switch 2 en was dan ook van plan om gelijk te pre-orderen. Niks kon hier nog tussen komen. Gisteren was het dan eindelijk zover en kwam de grote aankondiging van Nintendo. Voor mij persoonlijk een behoorlijke teleurstelling.

Ok, er werden vele third party titels aangekondigd. Maar deze zijn al verkrijgbaar op een PS5 of Xbox waar het er visueel een stukje beter uitziet.

Het gaat mij om de Nintendo exclusives. Dan heb je vooralsnog alleen Mario Kart en Donkey kong. De aankondiging van Kong was voor mij het enigste moment tijdens de onthulling waarbij ik eventjes enthousiast werd.

De prijzen boeien mij persoonlijk niet zo maar kom dan wel met wat behoorlijke exclusieve titels aanzetten. Uiteindelijk zal de Switch 2 wel komen als er wat meer exclusieve titels zijn maar voorlopig dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Brabso schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:14:
Ik had helemaal zin de Switch 2 en was dan ook van plan om gelijk te pre-orderen. Niks kon hier nog tussen komen. Gisteren was het dan eindelijk zover en kwam de grote aankondiging van Nintendo. Voor mij persoonlijk een behoorlijke teleurstelling.

Ok, er werden vele third party titels aangekondigd. Maar deze zijn al verkrijgbaar op een PS5 of Xbox waar het er visueel een stukje beter uitziet.

Het gaat mij om de Nintendo exclusives. Dan heb je vooralsnog alleen Mario Kart en Donkey kong. De aankondiging van Kong was voor mij het enigste moment tijdens de onthulling waarbij ik eventjes enthousiast werd.

De prijzen boeien mij persoonlijk niet zo maar kom dan wel met wat behoorlijke exclusieve titels aanzetten. Uiteindelijk zal de Switch 2 wel komen als er wat meer exclusieve titels zijn maar voorlopig dus niet.
Snap ik ook niet. Als je hem toch koopt waarom dan niet direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11

Voor mij het zelfde prijzen boeien mij niet, maar enige leuke was Mario kart en donkey kong.
Maar goed donkey Kong wil eerst wat meer over zien en weten, dus ik wacht er wel effe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjonker
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-08 10:05
Even een vraagje van iemand die geen switch 1 heeft. Klopt het nou dat de enige game die gisteren gepresenteerd is, die op 5 juni verkocht wordt en helemaal nieuw is, Mario Kart World is?

Alle andere games zijn al uit op een ander platform (switch 1, PC, Xbox, PS), of ze komen op een latere datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

nielsjonker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:40:
Even een vraagje van iemand die geen switch 1 heeft. Klopt het nou dat de enige game die gisteren gepresenteerd is, die op 5 juni verkocht wordt en helemaal nieuw is, Mario Kart World is?

Alle andere games zijn al uit op een ander platform (switch 1, PC, Xbox, PS), of ze komen op een latere datum?
Als je het over 'tripple a' titels hebt wel ja.

Er zijn wat 'kleinere' games ook zoals dat rolstoel basketbal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:44

Een van de weinige nieuwe first party titel inderdaad, maar Kirby Air ride 2 is ook aangekondigd blijkbaar niet op release... en een maand later komt donkey kong.

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 03-04-2025 07:55 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ja, de enige grote launch game is Mario Kart World. Verder is er de Switch 2 Welcome Tour, maar dat is een kleine titel.
Je mist een platform: 3DS. Op launchday komt een remaster van Bravely Default uit. :p
Bizzarro schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:44:
[...]
Er zijn wat 'kleinere' games ook zoals dat rolstoel basketbal
Daar is nog geen specifieke datum voor.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heel herkenbaar. Exact hetzelfde gevoel hier. Al denk ik dat ik hem wel direct ga halen ivm verbeterde Switch 1 games. Uiteindelijk komt ie er. Dus als ik wacht betaal ik hetzelfde, maar kan ik er korter op spelen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Alle games van gisteren vind je in deze post JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"

Games in het vet zijn exclusief (en ik ben er mogelijk nog enkele vergeten). Games in het rood zijn upgrades voor Switch versies. Die krijgen vaak ook exclusieve features. GameCube emulatie is ook exclusief.
Net zoals bij Switch 1 spreidt Nintendo zijn games uit en zijn er een aantal cross-platform games. Metroid Prime 4 en Pokémon Legends: Z-A zijn in zekere zin ook volledig nieuwe Switch 2 releases voor dit jaar :)

Mijn Switch 2 is ondertussen besteld bij een lokale keten (en met een beetje korting via mijn werk). Uiteindelijk krijg ik Mario Kart gratis. Ik loop ook niet helemaal warm van de first-party games die aangekondigd zijn, maar...
  • ik heb nog héél veel Switch games die ik ga kunnen spelen op een beter scherm, met mogelijk betere instellingen of maximale framerate
  • ik vermoed dat de prijs niet gaat dalen de komende jaren (tenzij een bundel hier of daar of tenzij dit flopt en men een 3DS doet)
  • ik weet dat Nintendo op termijn met meer coole games komt
  • het is een console die weer tig jaar mee gaat
  • GameCube is fantastisch ;)
Maar dat is een oefening die ieder voor zichzelf moet maken. Luister vooral niet naar FOMO. Early adopter zijn heeft ook nadelen.

[ Voor 43% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 10:28
hcQd schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:17:
[...]

Lexar Play Pro gaat tot 1TB, nog wel erg prijzig.
Dank! 99 euro voor 512 en 199 voor 1 TB, pfoe... Hopelijk dalen de prijzen nog iets riching de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:09
X-GeaR schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:55:
[...]

Dank! 99 euro voor 512 en 199 voor 1 TB, pfoe... Hopelijk dalen de prijzen nog iets riching de zomer.
Denk het niet gezien deze waarschijnlijk samen met andere kaartjes erg populair worden straks als de Switch 2 uitkomt :) Maar heb geen glazen bol :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen die op hun honger zitten en nog meer informatie willen - er staan nu vier Ask the Developer interviews online met Kawamoto, Dohta en Sasaki die een groot deel van het Switch 2 project trekken. In het Engels op Nintendo US of gewoon in het Nederlands:

Deel 1 gaat over de brainstorming, het voordeel van krachtigere hardware in het algemeen, de belangrijke punten waar ze bij Switch 2 op gelet hebben.

Deel 2 bespreekt concrete verbeteringen en hoe men potentiële problemen heeft proberen mitigeren. Men toont wat men heeft aangepast aan de joy-cons en waarom. De muisbesturing wordt besproken, de magnetische klik. Ook de Pro Controller aanpassingen worden in detail besproken - de sticks zijn geupgraded, de handgrepen zijn aangepast, en men heeft het over de programmeerbare knoppen en de audio jack.

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.com/eu/media/images/news_12/2025/april_31/atd_vol_16/AtD16_Inserted_03.png

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.com/eu/media/images/news_12/2025/april_31/atd_vol_16/AtD16_Inserted_07_image950w.png

Deel 3 bespreekt verdere "toegevoegde waarde". De inspiratie en details voor GameChat op systeemniveau, de rol van COVID-19 in het ontstaan van deze feature, de filtering functies van de microfoon. Men bespreekt ook GameShare dat duidelijk afkomstig is van Download Play op de GBA en Nintendo DS.

Deel 4 is misschien de meest interessante ;) Het bespreekt de o.a. backwards compatibily functie en het testen van al de Switch games, upgrades voor de eShop, virtuele gamecards system transfer, ...

De Nintendo devs vermelden onder andere dat bij sommige Switch games laadtijden en gameprestaties verbeteren.

Over de eShop zegt men onder andere een algoritme dat games voor je gaat suggereren. Hiervan is een korte video beschikbaar. Natuurlijk is ook aan de performance gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:28:
[...]

Snap ik ook niet. Als je hem toch koopt waarom dan niet direct?
Langere garantie, wellicht al kortingen op games nieuw of via Marktplaats of Vinted, wellicht komt batch één met wat schoonheidsfoutjes (ik heb m'n releaseSwitch moeten ruilen ivm drift), etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb het even laten bezinken. Wat een geweldige direct. Mario Kart World wordt een absolute banger zo te zien (hopelijk met time trial, maar dat zullen ze er vast niet uit hebben gehaald). Het idee om de camera intergratie te gebruiken in mario party voelt alsof de game altijd al zo gespeeld had moeten worden. De toevoeging van GR/GL op de pro controller gaat vast zorgen voor een nieuwe standaard. Een exclusieve fromsoft game op de switch 2. Hoe zorg je dat de mainstream crowd een switch koopt? Zeker een "bloodborne" game. Geniale zet. Gamecube games, DK, zelf niet zo'n kirby speler, maar iedereen die er blij mee is, dus zal wel goed zijn :)

Enige minpuntje zijn de prijzen. De console zelf heb ik niet zo'n moeite mee, ik had gerekend tussen de 400-500 en dat is precies het geval en met de kostten van hardware op het moment, goede prijs waar ze waarschijnlijk nog steeds verlies op maken. En dan de games. Ik weet niet of het slim was om MK en DK op versschillende prijzen te zetten, als ze beide dezelfde prijzen zouden hebben was er misschien minder controverse.

Maja, 8 jaar gelden betaalde je 1 euro voor je hamburger bij de mac, nu 1,60. Dat is 60% meer. Een big mac was 3 euro, nu 5,30. Inflatie is een ding en dat ga je helaas ook terug zien in video games. Maja, ik kom nog uit de snes tijd waar de prijzen van elke game anders waren, die standaard is volgens mij geintroduceert in de xbox 360 tijdperk. maar we zullen zien :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Turfschipper schreef op donderdag 3 april 2025 @ 01:58:
Geen OLED is echt kut. Want nu zit ik daar continu aan te denken. Maar goed…

Echte probleem vind ik de games. Zit voor mij niet 1 game tussen die ik ga spelen. Dus ik ga sowieso wachten op games die ik wil.
Ja same here. Mariokart boeit me niet. Donkey Kong, mja kweet t niet zo. Jammer dat er geen nieuwe Mario is aangekondigd voor launch. Duskbloods, supervet, maar dat is een multiplayer game....echt waarom?

Ben benieuwd wat de Switch 2 updates voor Zelda BotW en TotK gaan kosten. Die games heeft mn vrouw op de Switch Lite, maar op dat kleine schermpje vond ik dat echt niks. Die wil ik nog wel graag op 60fps op een 4K tv spelen. Maarja, om alleen daar nu de Switch 2 voor te halen....

Ik kijk het nog wel even aan allemaal. Benieuwd naar de reviews van de Switch 2 in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 03-04-2025 08:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:40

Grappig, ik had precies hetzelfde :) wilde pre-orderen maar ik vind de line-up nu nog te karig. Mario Kart is leuk maar vooral meer van hetzelfde. Ik had gehoopt op een nieuwe Mario game zoals Odyssey.

Die features van de camera en chat functie kunnen mij echt gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Denk dat ik er weinig aan toe kan voegen. De hype is ondertussen wel weer over, Nintendo does what Nintendo does. De hardware prijzen zijn prima, de hardware zelf is prima, maar zoals altijd als het op software aankomt laat Nintendo weer zien wat niet te doen.

Hoe durven ze het in hun hoofd te halen met droge ogen neer te zetten dat hun glorified hoe moet ik mijn console gebruiken handleiding geld gaat kosten? Valve kon dit gratis meegeven met hun Aperture Desk of hoe dat ook heette?

80 euro voor digitale games, 90 voor fysieke? Waar slaat dat op? Dat zullen retailers ook wel grappig vinden. Die kunnen op die manier helemaal niet meer concureren met de digitale shop.

Het heeft er alle schijn van dat dit weer een faal generatie gaat zijn. Zoals altijd met Nintendo. Gamecube (faal) -> Wii (win) -> WiiU (faal) -> Switch (win) -> Switch 2 (faal)

EDIT: Vergeet ik nog helemaal de 1st party titels, net zoals Nintendo. Waarom geen nieuwe 3D Mario? Zelda? Wat is dit voor aanfluiting?

[ Voor 7% gewijzigd door batumulia op 03-04-2025 08:40 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
batumulia schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:39:
80 euro voor digitale games, 90 voor fysieke? Waar slaat dat op? Dat zullen retailers ook wel grappig vinden. Die kunnen op die manier helemaal niet meer concureren met de digitale shop.

Het heeft er alle schijn van dat dit weer een faal generatie gaat zijn. Zoals altijd met Nintendo. Gamecube (faal) -> Wii (win) -> WiiU (faal) -> Switch (win) -> Switch 2 (faal)
Dat fysieke games duurder zijn dan digitaal juich ik van harte toe en is heel logisch. Het is gewoon duurder om een game fysiek in de winkel te leggen. Andersom vind ik echt heel vreemd, zoals je dat bij Sony ziet.

Overigens vind ik een standaardprijs van € 90 voor fysieke Switch 2 games erg hoog als je dat afzet tegen de prijzen van MS en Sony. De budgetten van de games van Nintendo zijn ook velen malen kleiner dan de first party rammers van bijvoorbeeld Sony.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
Persoonlijk zeker geen Day 1 voor mij.
Console prijs valt nog mee maar de gameprijzen zijn gewoon veel te duur en daar ben ik helaas niet de enige in.
Hoe leuk MK ook is, ik ga daar geen 90 euro voor neerleggen en eerlijk gezegd zou niemand dat moeten doen.
Denk dat ouders met kinderen ook met een grote boog om deze prijzen heenlopen en eerder geneigd zijn wat anders te kopen voor hun kroost en ik hoop echt ten zeerste dat Nintendo zich niet weer in de voeten schiet zoals met de WiiU en destijds ook de 3DS die toen ook een enorme pricecut zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
ye-roon schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:25:
Ik heb het even laten bezinken. Wat een geweldige direct. Mario Kart World wordt een absolute banger zo te zien (hopelijk met time trial, maar dat zullen ze er vast niet uit hebben gehaald). Het idee om de camera intergratie te gebruiken in mario party voelt alsof de game altijd al zo gespeeld had moeten worden. De toevoeging van GR/GL op de pro controller gaat vast zorgen voor een nieuwe standaard. Een exclusieve fromsoft game op de switch 2. Hoe zorg je dat de mainstream crowd een switch koopt? Zeker een "bloodborne" game. Geniale zet. Gamecube games, DK, zelf niet zo'n kirby speler, maar iedereen die er blij mee is, dus zal wel goed zijn :)

Enige minpuntje zijn de prijzen. De console zelf heb ik niet zo'n moeite mee, ik had gerekend tussen de 400-500 en dat is precies het geval en met de kostten van hardware op het moment, goede prijs waar ze waarschijnlijk nog steeds verlies op maken. En dan de games. Ik weet niet of het slim was om MK en DK op versschillende prijzen te zetten, als ze beide dezelfde prijzen zouden hebben was er misschien minder controverse.

Maja, 8 jaar gelden betaalde je 1 euro voor je hamburger bij de mac, nu 1,60. Dat is 60% meer. Een big mac was 3 euro, nu 5,30. Inflatie is een ding en dat ga je helaas ook terug zien in video games. Maja, ik kom nog uit de snes tijd waar de prijzen van elke game anders waren, die standaard is volgens mij geintroduceert in de xbox 360 tijdperk. maar we zullen zien :)
Ik snap je helemaal maar ik vind het eigenlijk altijd al gek dat je voor een game zoals GTA of Mario kart 8 waar je 100en uren in kan stoppen evenveel betaald als korte single player games zoals ratchet and Clank etc waar je na max 25 uur klaar mee bent.

Maar dat is natuurlijk een discussie wat een beetje offtopic gaat dan. Maar ik vind het zelf niet erg om voor een game als Mario Kart World of GTA 6 90 of zelfs 100 euro neer te leggen aangezien ik me er zoveel uren mee kan vermaken. Bij games waar dat niet het geval is wacht ik meestal tot ze in de budgetbak liggen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52

Smoonshine

Feyenoord!!

Stylze schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:44:
[...]

Ik snap je helemaal maar ik vind het eigenlijk altijd al gek dat je voor een game zoals GTA of Mario kart 8 waar je 100en uren in kan stoppen evenveel betaald als korte single player games zoals ratchet and Clank etc waar je na max 25 uur klaar mee bent.

Maar dat is natuurlijk een discussie wat een beetje offtopic gaat dan. Maar ik vind het zelf niet erg om voor een game als Mario Kart World of GTA 6 90 of zelfs 100 euro neer te leggen aangezien ik me er zoveel uren mee kan vermaken. Bij games waar dat niet het geval is wacht ik meestal tot ze in de budgetbak liggen.
Dat eerste ben ik met je eens, maar ik denk dan vooral aan hoeveel er geïnvesteerd is in de game. Zonder de absolute waarheid te weten, lijkt het me dat een GTA V, Cyberpunk, Witcher veel meer kosten om te maken dan de gemiddelde Nintendo-game. Fifa kun je ook 100en uren insteken, maar die iteraties lijken me verhoudingsgewijs ook niet zo duur. Ik zou het logischer vinden wanneer de investeringskosten en verkoopverwachting bepalen wat een game gaat kosten.

Nintendo weet gewoon dat hun fans ondanks wat gemor de prijzen toch wel slikken. Net als destijds toen de iPhone boven de 1000 euro kwam. Mensen wisten niet hoe hard ze moesten roepen dat Apple gek was geworden en dat het het einde van de iPhone zou inluiden. In de praktijk is dat nooit gebeurt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet omdat Mario Kart 80-90 euro bij Nintendo zelf kost dat dit een normale prijs gaat zijn voor elke Switch 2 game. Bravely Default remaster kost 40. Street Fighter 6 vind je onder de 60. Een Hades II zal ook niet veel duurder zijn dan op Steam.

Bovendien probeert men tijdens de launch periode altijd een slag te slaan uit de early adopters. Na een tijd dalen die fysieke gameprijzen wel.

Vraag me wel af hoeveel invloed er is van de prijs van de gamecards en anticipatie op handelstarieven.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Denk dat ik er weinig aan toe kan voegen. De hype is ondertussen wel weer over, Nintendo does what Nintendo does. De hardware prijzen zijn prima, de hardware zelf is prima, maar zoals altijd als het op software aankomt laat Nintendo weer zien wat niet te doen.

Hoe durven ze het in hun hoofd te halen met droge ogen neer te zetten dat hun glorified hoe moet ik mijn console gebruiken handleiding geld gaat kosten? Valve kon dit gratis meegeven met hun Aperture Desk of hoe dat ook heette?

EDIT: Vergeet ik nog helemaal de 1st party titels, net zoals Nintendo. Waarom geen nieuwe 3D Mario? Zelda? Wat is dit voor aanfluiting?
Nou dit is wel heel negatief, lijkt mij ook sterk dat ze gaan falen met de switch 2 hoor die vliegen gewoon over de toonbank.
Nieuwe Mario en Zelda komen echt wel, zelda hebben we vrij recent nog een nieuwe van gehad op de Switch dus dat kan wel even wachten.
Metroid prime 4 is toch ook niet de minste trouwens die komt weliswaar ook op de gewone Switch maar meer meer toeters en bellen op Switch 2 natuurlijk.

Zie liever nog een echt nieuwe pokemon gen. Ben niet zo hyped voor die legends.

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 03-04-2025 08:56 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Mijn Switch account is gekoppeld aan een e-mailadres waar ik geen toegang meer toe heb, dus er even achteraan zodat ik op tijd kan pre-orderen (alhoewel ik nog niet zeker weet of ik de Switch op release wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Stylze schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:55:
[...]

Nou dit is wel heel negatief, lijkt mij ook sterk dat ze gaan falen met de switch 2 hoor die vliegen gewoon over de toonbank.
Nieuwe Mario en Zelda komen echt wel, zelda hebben we vrij recent nog een nieuwe van gehad op de Switch dus dat kan wel even wachten.
Metroid prime 4 is toch ook niet de minste trouwens die komt weliswaar ook op de gewone Switch maar meer meer toeters en bellen op Switch 2 natuurlijk.

Zie liever nog een echt nieuwe pokemon gen. Ben niet zo hyped voor die legends.
Het is ook meer frustratie dan iets anders vanuit mij. Kan het maar moeilijk verkroppen dat de games zoveel moeten kosten, en dan nog een extra steek geven met een betaalde techdemo. Het resultaat voor mij is dat de hype klaar is, en het geen day-1 meer gaat worden, maar misschien eind van het jaar begin volgend jaar ergens.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Vandaar ook dat er van bijna elke IP wel iets van een game voor de NS2 uitkomt. In tegenstelling tot de NS1, waarbij er weinig vertrouwen was en hevig leunde op first party games...

Nee, de NS2 gaat juist een success worden door o.a. de overweldigende third party support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:43:
[...]

Overigens vind ik een standaardprijs van € 90 voor fysieke Switch 2 games erg hoog als je dat afzet tegen de prijzen van MS en Sony. De budgetten van de games van Nintendo zijn ook velen malen kleiner dan de first party rammers van bijvoorbeeld Sony.
Ik denk dat 80€ de standaard is, en voor specifieke spellen het een tientje duurder is. Dat zag je ook bijv. bij TotK, die was een tientje duurder dan de meeste andere Switch 1 spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zag op twitter dat iemand al geselecteerd was om een pre-order bij Nintendo te plaatsen tussen 8 en 10 april. Hier iemand al die mail gehad?

Ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
Maar dan is de vraag, waarom zou je 3rd party games willen spelen op een switch 2, terwijl je ze hoogstwaarschijnlijk goedkoper en beter hebt op andere platforms.

Even serieus, wie wil er nu nog een Elden Ring voor de volle prijs gaan aanschaffen voor mindere graphics? Of elke andere oudere third party game?

Ik verwacht eigenlijk nets als Batumulia dat de switch 2 het veel minder gaat doen dan een switch 1, en dat zal Nintendo alleen aan zichzelf te danken hebben tenzij ze iets gaan doen aan exorbitante gameprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:23:
Zag op twitter dat iemand al geselecteerd was om een pre-order bij Nintendo te plaatsen tussen 8 en 10 april. Hier iemand al die mail gehad?

Ik helaas niet.
Ik ben ook wel benieuwd hoe die mail er uit ziet. En hoeveel zo iemand heeft zitten gamen om een uitnodiging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:27:
Maar dan is de vraag, waarom zou je 3rd party games willen spelen op een switch 2, terwijl je ze hoogstwaarschijnlijk goedkoper en beter hebt op andere platforms.

Even serieus, wie wil er nu nog een Elden Ring voor de volle prijs gaan aanschaffen voor mindere graphics? Of elke andere oudere third party game?

Ik verwacht eigenlijk nets als Batumulia dat de switch 2 het veel minder gaat doen dan een switch 1, en dat zal Nintendo alleen aan zichzelf te danken hebben tenzij ze iets gaan doen aan exorbitante gameprijzen.
- Handheld
- 1 console kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:23:

Ik helaas niet.
Ik heb hem als een van de eersten ontvangen. Gisteren om 7u een mailtje gehad dat ik geselecteerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:16
L23 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:28:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe die mail er uit ziet. En hoeveel zo iemand heeft zitten gamen om een uitnodiging te krijgen.
Je gaat toch niet meer dan de initieele prijs betalen voor cyberpunk of the elder scrolls om hem opnieuw te kunnen gaan spelen op de switch 2 waarop die er waarschijnlijk slechter uitziet dan op de ps5 of xsx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Akaendra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
[...]

MicroSD Express, en ook die zijn niet gigantisch veel duurder dan normale microsd kaartjes
Dat valt nog vies tegen. Een Sandisk van 256 GB heb je al vanaf ongeveer twee tientjes. Een Express van datzelfde merk, zelfde capaciteit, is minstens 64 euro. Da's drie keer duurder. En als je de grotere capaciteiten zoekt ben je al helemaal snel klaar want veel merken hebben die nog niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Een deel van de mail ziet er als volgt uit, weliswaar in het Engels want dat zijn mijn taalinstellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3y8bt2AJJhWqBsb88OUIifsHvs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J4gglNWt2k71Olqj3EguWDAI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GranCanaria schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:29:
[...]

Je gaat toch niet meer dan de initieele prijs betalen voor cyberpunk of the elder scrolls om hem opnieuw te kunnen gaan spelen op de switch 2 waarop die er waarschijnlijk slechter uitziet dan op de ps5 of xsx?
Ik begrijp niet waar je op reageert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:37:
[...]

Ben benieuwd wat de Switch 2 updates voor Zelda BotW en TotK gaan kosten. Die games heeft mn vrouw op de Switch Lite, maar op dat kleine schermpje vond ik dat echt niks. Die wil ik nog wel graag op 60fps op een 4K tv spelen. Maarja, om alleen daar nu de Switch 2 voor te halen....

Ik kijk het nog wel even aan allemaal. Benieuwd naar de reviews van de Switch 2 in ieder geval!
In Japan kosten die 1000 Yen. Voor Mario Party gaat het 2000 yen kosten. Dus in Euro zal dat ergens tussen de 7 en de 20 euro zijn afhankelijk van hoeveel men wilt afronden.

Als je een Nintendo Switch Online abonnement hebt met uitbreidingspakket, zijn die twee specifieke upgrades inbegrepen in het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Akaendra schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:27:

De hardware is de reden. Apparaat is minder zwaar en groter scherm dan Steamdeck.
Pagina: 1 ... 36 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4