Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Nintendo praat niet over specs. Dat zijn tech journalisten.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Donkey Kong: topper
Mario kart world: topper
Alleen 90 euro per spel zal even wennen zijn... damn.
https://www.nintendo.com/...tems/switch-2/tech-specs/Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:17:
Gemengde gevoelens bij deze direct . Ik heb niks over de specs gehoord/gelezen… daar was ik juist zo nieuwsgierig naar . Als ik nu moest kiezen voor switch 2 of Steam deck 2 zou ik voor de laatste gaan . Ben nog niet onder de indruk .
Ik wou dat de RAM hoeveelheid bij stond, maar zelfs voor de normale Switch zag ik dat niet staan op hun site (OG Switch is 4GB btw)
[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 02-04-2025 18:23 ]
Thx ! Afwachten dus hoe de gameplay word met de “custom” GPU
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Dat is het toch sowieso? Of wordt het met een getalletje voor de GPU opeens mooier? Want je wil het vergelijken met een ander apparaat dat op een geheel ander besturingssysteem draait?Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:24:
[...]
Thx ! Afwachten dus hoe de gameplay word met de “custom” GPU
Zeker kan je een redelijk duidelijk indicatie krijgen met hoe het eruit gaat zien doormiddel van de juiste specs te weten als je een gpu test met Windows en SteamOs zit er geen wereld verschil in en wie weet werden we verrast en wat het toch net iets anders dan de gelekte info ..L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:26:
[...]
Dat is het toch sowieso? Of wordt het met een getalletje voor de GPU opeens mooier? Want je wil het vergelijken met een ander apparaat dat op een geheel ander besturingssysteem draait?
misschien vind jij dat niet belangrijk maar voor mij telt dat wel om de keuze te maken tussen een switch 2 en een ander apparaat. Er komt meer moois aan dan alleen Nintendo
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 02-04-2025 18:30 ]
:strip_exif()/f/image/nnpdb7Zr38J40B0y2rzLzxMY.png?f=user_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je hoeft me niet als Nintendo fan neer te zetten. Het lijkt mij juist interessant worden als er van meerdere systemen dezelfde games vergeleken kunnen worden. Ik kijk uit naar analyses van Digital Foundry.Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:29:
[...]
Zeker kan je een redelijk duidelijk indicatie krijgen met hoe het eruit gaat zien doormiddel van de juiste specs te weten als je een gpu test met Windows en SteamOs zit er geen wereld verschil in en wie weet werden we verrast en wat het toch net iets anders dan de gelekte info ..
misschien vind jij dat niet belangrijk maar voor mij telt dat wel om de keuze te maken tussen een switch 2 en een ander apparaat. Er komt meer moois aan dan alleen Nintendo
Ik ben zelf fan dus zo bedoel ik het niet 👍🏻 ik wil gewoon niet dat als ik bv een switch 2 aanschaf en kort erna een nieuwe PlayStation 6 bv uitkomt je daardoor weer zoals de huidige switch games mist omdat het zo goed als onmogelijk is om ze erop draaiend te krijgen . Ik vind specs nou eenmaal interessant.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:31:
[...]
Je hoeft me niet als Nintendo fan neer te zetten. Het lijkt mij juist interessant worden als er van meerdere systemen dezelfde games vergeleken kunnen worden. Ik kijk uit naar analyses van Digital Foundry.
Ben benieuwd hoe duur de switch 2 upgrades zijn voor de games, zou eerder een Xbox of Playstation manier zien.
[ Voor 19% gewijzigd door samlans op 02-04-2025 18:35 ]

Which accessories are compatible with Nintendo Switch 2?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat Mario meestal uitgebreider is dan een nieuwe DK die je binnen 8 uurtjes uit kan hebben.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Ik lees meerdere teleurstellingen dat er geen Mario launch titel is. Aan de ene kant begrijpelijk, maar kan die Donkey Kong Bananza geen goed alternatief zijn? Het zag er voor mij in ieder geval net zo leuk uit, maar geen idee of het dezelfde diepgang heeft als Super Mario Odyssey.
Ja geen idee, ik heb nog niet zo vaak een DK in 3D gezien. Maar of je nou met DK of Mario speelt maakt mij niet zoveel uit. Het zullen wel hele andere ontwikkelteams zijn en dus mogelijk van een andere orde.Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:38:
[...]
Ik denk dat Mario meestal uitgebreider is dan een nieuwe DK die je binnen 8 uurtjes uit kan hebben.
Wellicht ook niet gek om even de reviews af te wachten
Ik had in ieder geval een mario odyssey achtige opvolger verwacht, al is het een trailer voor 2026 of iets. Het is 8 jaar geleden....er moet toch iets komen zou je zeggen.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Ik lees meerdere teleurstellingen dat er geen Mario launch titel is. Aan de ene kant begrijpelijk, maar kan die Donkey Kong Bananza geen goed alternatief zijn? Het zag er voor mij in ieder geval net zo leuk uit, maar geen idee of het dezelfde diepgang heeft als Super Mario Odyssey.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Donkey Kong is veel moeilijker dan Mario games. Dus die valt voor hier thuis sowieso al af. Net als die FromSoftware game. Gave stijl, maar BloodBourne en Elden Ring zijn te moeilijk. Niet leuk.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Laatste 3D Donkey Kong(64) is de main story gemiddeld 26 uur.Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:38:
[...]
Ik denk dat Mario meestal uitgebreider is dan een nieuwe DK die je binnen 8 uurtjes uit kan hebben.
Ik snap die reacties over prijzen echt niet. Salarissen in Nederland met 30% gestegen sinds 2018. Is het dan echt zo gek dat games ook wat duurder worden?Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:43:
Nog niks waarvan ik denk: Die moet ik in huis hebben. 90 euro voor Mario Kart is ook van de zotte.
De nieuwe 3D Mario zie ik nog wel verschijnen dit jaar. Voor de feestdagen.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Heb daar toen ook mee gezeten toen ik een switch Oled kocht met pokemon shield en daarna violet
In theorie zouden ze elke game bugfixes kunnen doorvoeren. Zeker in deze online tijdperk de vraag of ze dat doen is het 2e.JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:56:
[...]
Ik vertaal even heel ruw de categorieën van deze grafiek over de backwards compatibiliteit testing:Men heeft 141 games met problemen geïdentificeerd op meer dan 15.000 titels. De Toy-Con 4 VR Kit is de enige niet-functionerende Nintendo game.
- Donkerblauw: in tests geen problemen gevonden tot nu toe
- Blauw: Games start op, verdere validatie nog onderweg
- Lichtblauw: : Game functioneert, maar er zijn problemen vastgesteld met sommige acties tijdens de verificatie
- Oranje: Problemen vastgesteld tijdens de validatie
- Rood: niet compatibel.
Ze testen blijkbaar alle games. Disclaimers die genoteerd zijn: bij sommige games zal je een Switch 1 joy-con nodig hebben. En het is altijd mogelijk dat er in verdere testing nog problemen bij specifieke games gevonden worden.
Waarschijnlijk wel Nintendo eigen games om zo kwaliteit te waarborgen ?
AnimeAdicted
Dat mag.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:44:
[...]
Ik snap die reacties over prijzen echt niet.
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo zuur is. Nieuwe Mario Kart die waarschijnlijk nog veel uitgebreider is dan de oude. Ik heb in MK8 deluxe meer dan 100 uur zitten.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:36:
Dan nog, wat lijkt op een open world DK. Eindelijk een opvolger van DK64. Ziet er zeer gelikt uit en wellicht ook heel veel te doen. Ik reken op 40 tot 80 uur gameplay.
Dan nog komt er nog een dual release van metroid prime 4.
De third party titels waren niet veel voor mijzelf maar vanalles wat.
Vergelijk het eens met de launch van andere consoles en het zijn veel meer en betere titels. De Switch 1 had heel weinig launch titels en duurde ook echt wel een half jaar tot jaar dat er echt veel keus was. Dit is heel normaal bij een launch. Wil je meer keuze qua titels dan moet je gewoon even wachten.
Aan de kwaliteit van de launch titels lijkt het sowieso niet te liggen.
Verder is de prijs van de games zelf wel wat hoog. Maar ik verwacht dat je de meeste titels wel rond de 70/75 kan kopen. Dit lijkt nu eenmaal de prijs van moderne games te worden. Bij Nintendo store is het vaak wat duurder dan bij andere webshops.
Wel jammer dat je moet bijbetalen voor de Switch 2 upgrades van bestaande titels. Ik hoop dat dat wellicht gratis wordt voor mensen met een uitgebreid online abbo. Dat zo inclusief de nieuwe gamecube games wel een goede deal zijn.
Inderdaad. En de prijzen zijn al sinds de jaren 90 niet echt hoger geworden.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:44:
[...]
Ik snap die reacties over prijzen echt niet. Salarissen in Nederland met 30% gestegen sinds 2018. Is het dan echt zo gek dat games ook wat duurder worden?
En dit zijn geen games die jaarlijks uitkomen.
Precies dit.martin_v_z schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:50:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo zuur is. Nieuwe Mario Kart die waarschijnlijk nog veel uitgebreider is dan de oude. Ik heb in MK8 deluxe meer dan 100 uur zitten.
Dan nog, wat lijkt op een open world DK. Eindelijk een opvolger van DK64. Ziet er zeer gelikt uit en wellicht ook heel veel te doen. Ik reken op 40 tot 80 uur gameplay.
Dan nog komt er nog een dual release van metroid prime 4.
De third party titels waren niet veel voor mijzelf maar vanalles wat.
Vergelijk het eens met de launch van andere consoles en het zijn veel meer en betere titels. De Switch 1 had heel weinig launch titels en duurde ook echt wel een half jaar tot jaar dat er echt veel keus was. Dit is heel normaal bij een launch. Wil je meer keuze qua titels dan moet je gewoon even wachten.
Aan de kwaliteit van de launch titels lijkt het sowieso niet te liggen.
Verder is de prijs van de games zelf wel wat hoog. Maar ik verwacht dat je de meeste titels wel rond de 70/75 kan kopen. Dit lijkt nu eenmaal de prijs van moderne games te worden. Bij Nintendo store is het vaak wat duurder dan bij andere webshops.
Wel jammer dat je moet bijbetalen voor de Switch 2 upgrades van bestaande titels. Ik hoop dat dat wellicht gratis wordt voor mensen met een uitgebreid online abbo. Dat zo inclusief de nieuwe gamecube games wel een goede deal zijn.
En waarschijnlijk komen er nog toppers bij tussen aug-dec 2025.
Dit in tegenstelling tot de 100u open world game die bij de eerste Switch uitkwam.
Vette games bij deze launch maar ik snap wel wat dat mensen op hun honger zitten.
Dat die verkapte tutorial geld kost (waar Astrobot, een volle platformer, gratis geinstalleerd stond) helpt ook niet mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 02-04-2025 18:57 ]
Botw was een dual release. Net als metroid prime 4. Dus die moet je dan ook meetellen. En gezien MK8 ook open world is neem ik aan dat daar ook wel 100+ uur in gestopt kan worden, wellicht bij DK ook.Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:56:
De launch exclusives zijn dan nu Mario Kart en Kirby en Donkey Kong toch? 2 racegames en een 3d platformer?
Dit in tegenstelling tot de 100u open world game die bij de eerste Switch uitkwam. Vette games maar ik snap wel wat dat mensen op hun honger zitten.
Dat die verkapte tutorial geld kost (waar Astrobot, een volle platformer, gratis geinstalleerd stond) helpt ook niet mee.
Is het al bekend dan dat je hem met 8 uur kan uitspelen?Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:38:
[...]
Maar dan moet je wel van racegames houden. Ik ben daar niet zo van dus dan vallen 2 launchgames weg haha.martin_v_z schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:58:
[...]
En gezien MK8 ook open world is neem ik aan dat daar ook wel 100+ uur in gestopt kan worden, wellicht bij DK ook.
Bij DK verwacht ik ook niet zoveel speeltijd maar dat zullen we zien. Zag er wel briljant uit....
[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 02-04-2025 19:09 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Deze reactie snap ik pas niet. En het leven verder is wel even duur gebleven? Voor veel mensen is 90 tot 100 euro niet zomaar even uit te geven omdat boodschappen etc belachelijk duur zijn. Dan worden games wel erg duur opeens om zomaar even erbij te kopen.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:44:
[...]
Ik snap die reacties over prijzen echt niet. Salarissen in Nederland met 30% gestegen sinds 2018. Is het dan echt zo gek dat games ook wat duurder worden?
Voor mij is dat qua geld niet zon probleem maar ik vind richting de 100 euro wel een grens aantikken. Het is gewoon veel geld.
De Bravely Default remaster is ook een launch exclusive.Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:56:
De launch exclusives zijn dan nu Mario Kart en Kirby en Donkey Kong toch? 2 racegames en een 3d platformer?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Laten we zeggen dat die 90 euro 60-70 euro was in 2015 en toen kochten mensen ook games. Ja 90€ nu is veel geld, maar dat was 60-70 in 2015 ook.Daan0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:14:
[...]
Deze reactie snap ik pas niet. En het leven verder is wel even duur gebleven? Voor veel mensen is 90 tot 100 euro niet zomaar even uit te geven omdat boodschappen etc belachelijk duur zijn. Dan worden games wel erg duur opeens om zomaar even erbij te kopen.
Voor mij is dat qua geld niet zon probleem maar ik vind richting de 100 euro wel een grens aantikken. Het is gewoon veel geld.
Hoe bedoel je dat MK8 open world is? Dat beeld heb ik niet van dat spel.martin_v_z schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:58:
[...]
Botw was een dual release. Net als metroid prime 4. Dus die moet je dan ook meetellen. En gezien MK8 ook open world is neem ik aan dat daar ook wel 100+ uur in gestopt kan worden, wellicht bij DK ook.
Het topic gaat heel snel, maar voor de mensen met een Expansion Pack in hun abo zijn de upgrades van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom inbegrepen.martin_v_z schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:50:
[...]
Alleen die twee of ook Jamboree?JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:23:
[...]
Het topic gaat heel snel, maar voor de mensen met een Expansion Pack in hun abo zijn de upgrades van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom inbegrepen.
Alleen die twee. Jamboree zit nog extra gameplay bij enzo, dat is meer een DLC. De prijs lijkt trouwens rond de 10 dollar te liggen voor de Nintendo Switch 2 Editie upgrades.
Citaat van de US Nintendo website:
Selected upgrade packs at no additional cost
Nintendo Switch Online + Expansion Pack members playing on Nintendo Switch 2 will soon gain access to upgrade packs for both the Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom games, allowing them to enjoy the Nintendo Switch 2 Editions of these games at no additional cost. Note: you must have either The Legend of Zelda: Breath of the Wild or The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch to use th
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 19:28 ]
"Tabel even weggehaald, ga er morgen nog wel even voor zitten want blijkbaar klopt er het een en anders niet"
Hopelijk hebben jullie er iets aan en klopt het, heb mijn best gedaan
[ Voor 80% gewijzigd door G_Dragon op 02-04-2025 20:18 ]
Dat is een nette prijs voor een upgrade, 12,99 hier dan of zouden ze hier ook 9,99 hanteren?JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:28:
[...]
Alleen die twee. Jamboree zit nog extra gameplay bij enzo, dat is meer een DLC. De prijs lijkt trouwens rond de 10 dollar te liggen voor de Nintendo Switch 2 Editie upgrades.
Citaat van de US Nintendo website:
[...]
Scherm is LCD, niet OLED.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Ik ben even aan de gang gegaan met een vergelijkingstabel, dit is het resultaat;
Specificatie Nintendo Switch Nintendo Switch 2 Processor NVIDIA Tegra X1 NVIDIA Tegra T239 GPU NVIDIA Maxwell-based NVIDIA Ada Lovelace-based Scherm 6.2" LCD (15.7 cm, 720p) 8" OLED (20.3 cm, 1080p) Afmetingen 23.9 x 10.2 x 1.4 cm 26.0 x 11.0 x 1.5 cm Opslag 32GB 128GB MicroSD-ondersteuning Tot 2TB Tot 2TB RAM 4GB LPDDR4 8GB LPDDR5 Batterijduur 4.5 - 9 uur 6 - 12 uur Draadloos Wi-Fi 5, Bluetooth Wi-Fi 6E, Bluetooth Resolutie (Handheld) 1280x720, 30-60 FPS 1920x1080, 60 FPS Resolutie (Docked) 1920x1080, 30-60 FPS 4K Upscaled, 60 FPS Dock-output 1080p 4K USB-poorten USB-C, USB-A (2x) USB-C, USB-A (3x) Audio 3.5mm jack, stereo 3.5mm jack, stereo, Dolby Atmos (dock) Haptische feedback HD Rumble Geavanceerde HD Rumble Backwards compatibiliteit N/A Ja, met Switch-games
Opslag was toch 256GB?G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Ik ben even aan de gang gegaan met een vergelijkingstabel, dit is het resultaat;
Specificatie Nintendo Switch Nintendo Switch 2 Processor NVIDIA Tegra X1 NVIDIA Tegra T239 GPU NVIDIA Maxwell-based NVIDIA Ada Lovelace-based Scherm 6.2" LCD (15.7 cm, 720p) 8" OLED (20.3 cm, 1080p) Afmetingen 23.9 x 10.2 x 1.4 cm 26.0 x 11.0 x 1.5 cm Opslag 32GB 128GB MicroSD-ondersteuning Tot 2TB Tot 2TB RAM 4GB LPDDR4 8GB LPDDR5 Batterijduur 4.5 - 9 uur 6 - 12 uur Draadloos Wi-Fi 5, Bluetooth Wi-Fi 6E, Bluetooth Resolutie (Handheld) 1280x720, 30-60 FPS 1920x1080, 60 FPS Resolutie (Docked) 1920x1080, 30-60 FPS 4K Upscaled, 60 FPS Dock-output 1080p 4K USB-poorten USB-C, USB-A (2x) USB-C, USB-A (3x) Audio 3.5mm jack, stereo 3.5mm jack, stereo, Dolby Atmos (dock) Haptische feedback HD Rumble Geavanceerde HD Rumble Backwards compatibiliteit N/A Ja, met Switch-games
Docked 120 fps mogelijk.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Resolutie is toch tot 120 fps, zowel in dock en handheld? Afhankelijk of de game het ondersteund natuurlijkG_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Scherm is 7.9 inch, niet 8
Zie ook
[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 02-04-2025 19:37 ]
In 2015 betaalde ik ook maar 110 Euro voor mij energie contract.Ik zie een gezin met kinderen niet snel games van 90 kopen.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:18:
[...]
Laten we zeggen dat die 90 euro 60-70 euro was in 2015 en toen kochten mensen ook games. Ja 90€ nu is veel geld, maar dat was 60-70 in 2015 ook.
T239 is niet gebaseerd op Lovelace maar op Ampere. Mogelijk zijn er enkele Lovelace features gebackport, maar meer niet.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Ik denk verder dat Wifi beperkt is tot 6, niet 6E.
Mocht het je helpen: JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 19:54 ]
Als alles met 30% omhoog gaat maakt het niet zoveel uit. Mensen kijken gewoon niet naar het salaris lijkt wel.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:34:
[...]
In 2015 betaalde ik ook maar 110 Euro voor mij energie contract.Ik zie een gezin met kinderen niet snel games van 90 kopen.
Enig idee of je dan die games ook opnieuw moet kopen?Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:05:
Filmpje dat de laadtijden tussen de Switch en Switch 2 toont en de andere verbeteringen/ nieuwe features.
[Video: Twee epische The Legend of Zelda-avonturen komen naar de Nintendo Switch 2!]
Want ik heb geen Switch en wil ergens nog wel een paar Switch-games spelen. Vraag me dan af of ik een Switch 2 kan kopen en dan tweedehands Switch 1-games kan aanschaffen of dat ik toch voor de Switch 2-versies zou moeten betalen.
Werkt het net zoals op pc waarbij een upgrade van je pc ook gewoon werkt voor je bestaande Steam-bibliotheek en dat je gewoon een mooie upgrade in graphics krijgt of krijg je op de Switch alleen upgrades als je dan weer een aantal keer €90 neertelt?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
We gaan het zien, zo'n PS5 Pro is natuurlijk wel een wezenlijk ander device, waar geen games voor bestaan die je op een gewone PS5 niet zou kunnen spelen.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:55:
[...]
Ik weet het niet. De prijzen zijn best hoog. De PS5 Pro was ook gewoon dagenlang te pre-orderen. Ik denk dat de verkopen (in eerste instantie) best tegen gaan vallen. Of we moeten morgen en overmorgen nog extra informatie krijgen die mensen lekker maakt.
Het dingetje voor een echt nieuwe console is ook een beetje: over een jaar is ie waarschijnlijk nog steeds net zo duur. En gegeven dat ik hem gegarandeerd 'een keer' ga kopen, heeft wachten niet heel veel zin.
Sterker nog, de adviesprijs van een PS5 is in de lifespan van dat device zelfs gestegen. Wachten kan, in een wereld vol inflatie, zelfs geld kosten.
Maar laten we hopen dat het enigszins meevalt inderdaad, dan kan ik m iig wel kopen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Snap welk punt je wil maken maar voor Nintendo gaan die prijzen niet werken.Jij en ik kopen zo'n game maar een gezin doet dat niet snel.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:35:
[...]
Als alles met 30% omhoog gaat maakt het niet zoveel uit. Mensen kijken gewoon niet naar het salaris lijkt wel.
Aangepast, toch nog een foutje.
Je betaalt enkel voor een upgrade als je de game al hebt. Anders kan je (neem ik aan) voor Switch 2 de volledige game, upgrade inclusief kopen, of voor Switch 1 zonder upgrade.Ample Energy schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:37:
[...]
Enig idee of je dan die games ook opnieuw moet kopen?
Maar waarom kocht het gezin dan wel een game voor 60,- in 2015?jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:38:
[...]
Snap welk punt je wil maken maar voor Nintendo gaan die prijzen niet werken.Jij en ik kopen zo'n game maar een gezin doet dat niet snel.
Ik zal hem alleen niet direct in juni aanschaffen denk ik, maar misschien dat ik daar na de experience in mei wel anders over denk. Heb ik nog even de tijd om na te denken wat ik met mijn TotK Switch doe, ik denk dat ik die er lekker bij laat staan voor de games die toch geen Switch 2 editions hebben, kan ik ook wat makkelijker afwisselen als ik dat wil.
Een ding is me niet helemaal duidelijk aan de upgrades (en misschien is dat al langs gekomen), ik heb BotW en TotK fysiek, ga ik dan bij de Switch 2 editions ook voordeel hebben van de snellere laadtijden doordat de hele Switch 2 edition wordt gedownload (en dient de gamecard alleen nog maar als validatie dat ik de game heb), of ben ik nog steeds beperkt door de snelheid van de S1 gamecard? Gezien de hogere resoluties e.d. verwacht ik het eerste.
Ik ben alleen beetje bang voor een micro verdienmodel.
De Zelda’s zagen er nu net zo uit als op de PC met een emulator (4K met 60 fps).
Slim van Nintendo om digitaal goedkoper te maken dan fysiek.
En €89,00 voor een Pro Controller, behoorlijk veel.
[ Voor 47% gewijzigd door Jumpman op 02-04-2025 19:45 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
@Farabi Dit wilde je toch weten?G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Specificatie Nintendo Switch Nintendo Switch 2 Processor NVIDIA Tegra X1 NVIDIA Tegra T239 GPU NVIDIA Maxwell-based NVIDIA Ada Lovelace-based Scherm 6.2" Oled (15.7 cm, 720p) 8" Lcd (20.3 cm, 1080p) Afmetingen 23.9 x 10.2 x 1.4 cm 26.0 x 11.0 x 1.5 cm Opslag 32GB 256GB MicroSD-ondersteuning Tot 2TB Tot 2TB RAM 4GB LPDDR4 8GB LPDDR5 Batterijduur 4.5 - 9 uur 6 - 12 uur Draadloos Wi-Fi 5, Bluetooth Wi-Fi 6E, Bluetooth Resolutie (Handheld) 1280x720, 30-60 FPS 1920x1080, 60 FPS Resolutie (Docked) 1920x1080, 120FPS 4K Upscaled, 60 FPS Dock-output 1080p 4K USB-poorten USB-C, USB-A (2x) USB-C, USB-A (3x) Audio 3.5mm jack, stereo 3.5mm jack, stereo, Dolby Atmos (dock) Haptische feedback HD Rumble Geavanceerde HD Rumble Backwards compatibiliteit N/A Ja, met Switch-games
Switch 1 game kan, je kunt daar een aparte upgrade bij kopen voor de speciale Switch 2 features, gaat rond de 10 euro kosten.Ample Energy schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:37:
[...]
Enig idee of je dan die games ook opnieuw moet kopen?
Want ik heb geen Switch en wil ergens nog wel een paar Switch-games spelen. Vraag me dan af of ik een Switch 2 kan kopen en dan tweedehands Switch 1-games kan aanschaffen of dat ik toch voor de Switch 2-versies zou moeten betalen.
Werkt het net zoals op pc waarbij een upgrade van je pc ook gewoon werkt voor je bestaande Steam-bibliotheek en dat je gewoon een mooie upgrade in graphics krijgt of krijg je op de Switch alleen upgrades als je dan weer een aantal keer €90 neertelt?
Die struinen ten alle tijden Marktplaats af.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:38:
[...]
Maar waarom kocht het gezin dan wel een game voor 60,- in 2015?
Maar dat is al langer zo op PS5 en XSX
edit omdat bepaalde mensen het niet snappen, PS5/XSX games zijn 70 a 80 euro fysiek of digitaal, maar niet alle games.
"Geen OLED"
Die LCD ondersteunt HDR10, zal dus ook netjes zijn qua kwaliteit.
Plus niet iedereen kan een OLED gebruiken, ik ken iemand die door PWM issues geeb Switch OLED of Steam Deck OLED kan gebruiken, andere issues terzijde.
(ik zou ook een OLED waarderen, maar ik ben net zo tevreden met een IPS, want LCD zegt niks over de techniek van de paneel, maar icm met HDR10 is het zeker geen TN en dus eerder een IPS)
"Game upgrades kosten geld"
Zijn ze op andere 2 consoles ook al langer gewend.
Overigens, liever klein bedrag voor een upgrade dan "90" euro neersmijten voor Breath of the Wild die hier al sinds 2017 in bezit is.
Mensen reageren op punt 1 en 3 alsof het totaal onverwacht was, alsof Nintendo het op ten duur niet zou overnemen van anderen.
Ik zeg noet dat het goed is dat MK9 90 euro fysiek is, maar ik lees met verbazing hoe mensej reageren, je kon 100% verwachten dat Nintendo iets ermee deed.
[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 02-04-2025 19:50 ]
Onzin, fysieke games zijn op het moment €70. Heb nog nooit meer betaald voor een basis versie van een spel dan 70, en nu moet je 90 neerleggen als je hem fysiek wil. Vind ik toch een behoorlijke stap omhoog.Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:43:
"Games van 80/90 euro zijn zo duur"
Meeste gezinnen die ik ken kopen hooguit MK8 en zijn dan klaar.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:38:
[...]
Snap welk punt je wil maken maar voor Nintendo gaan die prijzen niet werken.Jij en ik kopen zo'n game maar een gezin doet dat niet snel.
Sterker nog, vorige maand nog met een ouder gesproken die vroeg of ik voor hem "gratis games" op switch kon regelen, want hij vind het te duur.
Ik zei "dan koop je het niet, simpel" en kreeg lelijk commentaar terug.
ik doe dat soort dingen ook niet, niet eens voor mijzelf. Lang laaaaaang geleden deed ik dat met DS games puur voor mijzelf, en nadat mijn broer z'n mond voorbij had gepraat wist de hele buurt mij te vinden, en deed het voor ouders van kids die erom vroegen. Maar vrij snel was ik het zat, maar zelfs anno nu komen die vragen wel eens, puur omdat ik zelf veel met tech bezig ben.
Gisteren nog meerdere voor 80 euro gezien in de winkelDaan0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:47:
[...]
Onzin, fysieke games zijn op het moment €70. Heb nog nooit meer betaald voor een basis versie van een spel dan 70, en nu moet je 90 neerleggen als je hem fysiek wil. Vind ik toch een behoorlijke stap omhoog.
En digitaal zie je ook vaak AAA games voor 70 a 80 euro.
MK9 digitaal is 80 euro.
Nintendo is toch veel meer gericht op die groep dan dat Playstation dat doet ?
He alle begrip dat je dit belangrijk vindt, en dat je het graag uit een officiële bron wilt weten. Maar dat gaat zeer waarschijnlijk, tenzij Nvidia een blog ofzo mag publiceren, niet gebeuren. De data die geleaked is, is algemeen genomen redelijk betrouwbaar. Het is sowieso erg moeilijk om een x64 architectuur gebaseerde (handheld-)PC te vergelijken met een gesloten platform dat een console is. Je kan wel Teraflops gaan vergelijken maar dat zegt eigenlijk bitter weinig. De featureset van de GPU/CPU, de software, de mate van optimalisatie, ... zijn allemaal factoren in hoe die games de facto gaan vergelijken.Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:29:
[...]
Zeker kan je een redelijk duidelijk indicatie krijgen met hoe het eruit gaat zien doormiddel van de juiste specs te weten als je een gpu test met Windows en SteamOs zit er geen wereld verschil in en wie weet werden we verrast en wat het toch net iets anders dan de gelekte info ..
Als je er op zou staan en je gelooft in wat er reeds geleaked is: handheld zou de Switch 2 ruwweg even sterk zijn als de Steam Deck. SD heeft mogelijk een iets krachtigere CPU en iets meer geheugen, maar de GPU is op een aantal vlakken beperkter. Switch 2 ondersteunt de hele Nvidia Ampere featureset, waaronder DLSS. Docked is Switch 2 bovendien een heel ander beestje.
Eerlijk gezegd vind ik dat je het jezelf wat onnodig moeilijk maakt als je je aan dit soort vergelijkingen gaat wagen. Het belangrijkste is welke games je prioriteit hebben, en op wat voor soort platform dat je graag gamed. Switch gaat je nooit evenveel flexibiliteit toelaten als een PC, maar de games gaan doorgaans voor Switch wel beter zullen geoptimaliseerd zijn. Dat wil echter niet zeggen dat elke game handheld beter op Switch 2 gaat draaien.
Anyway, ik hoop dat je er uit raakt
Veel van de games die ze hebben laten zien draaien (of zouden kunnen draaien) op een PS4.Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:34:
[...]
Ik ben zelf fan dus zo bedoel ik het niet 👍🏻 ik wil gewoon niet dat als ik bv een switch 2 aanschaf en kort erna een nieuwe PlayStation 6 bv uitkomt je daardoor weer zoals de huidige switch games mist omdat het zo goed als onmogelijk is om ze erop draaiend te krijgen . Ik vind specs nou eenmaal interessant.
De zwaardere PS5 games zullen er dus niet snel op draaien, zoals Monster Hunter Wilds, en de PS6 games al helemaal niet.
Je hebt met de Switch 2, net zoals eerdere Nintendo consoles, maar een paar jaar third party support.
De opmerkingen gaan over de 90 voor fysiek, niet digitaal. Ik heb gister allemaal fysieke games voor 70 gezien.Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:49:
[...]
Gisteren nog meerdere voor 80 euro gezien in de winkel
En digitaal zie je ook vaak AAA games voor 70 a 80 euro.
MK9 digitaal is 80 euro.
En sturen dan zo iemand een heel betoog waarom ze maar 20 euro voor willen betalen.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:42:
[...]
Die struinen ten alle tijden Marktplaats af.
Ik weet dat Nintendo hun eigen games meestal duurder zijn dan anderen, maar je hebt alsnog de optie om het niet te halen, verder te zoeken, of een goedkopere game te halen die vergelijkbaar is (ik raade vroeger mensen op de Wii U Sonic all stars racing transformed aan omdat deze goedkoper was dan MK8)
Donkey Kong is 80 fysiekDaan0s schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:52:
[...]
De opmerkingen gaan over de 90 voor fysiek, niet digitaal. Ik heb gister allemaal fysieke games voor 70 gezien.
Men focust zich te veel op MK9, het lijkt wel op de drama met de vorige Zelda toen men dacht dat iedere game van Nintendo daarna 70 euro is.
(Digitale was 70 euro, fysiek 60)
Gewoon afwachten, niemand dwing een ander om het te kopen, ik sla MK9 vrolijk over bijvoorbeeld en prijs is daar 1 reden van.
[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 02-04-2025 19:55 ]
Ik ga eens de tweedehands markt in de gaten houden dan!
[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 02-04-2025 20:10 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Uh, niet helemaal. PS5 en Xbox games haal je zo voor 60 euro in huis met release. Firstparty Xbox games verschijnen op Xbox GP. Op Xbox zijn de upgrades gewoon kosteloos. Dit was bij release van PS5 ook zo, daarna kost het max een tientje.Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:43:
"Games van 80/90 euro zijn zo duur"
edit omdat bepaalde mensen het niet snappen, PS5/XSX games zijn 70 a 80 euro fysiek of digitaal, maar niet alle games.
"Geen OLED"
Die LCD ondersteunt HDR10, zal dus ook netjes zijn qua kwaliteit.
Plus niet iedereen kan een OLED gebruiken, ik ken iemand die door PWM issues geeb Switch OLED of Steam Deck OLED kan gebruiken, andere issues terzijde.
(ik zou ook een OLED waarderen, maar ik ben net zo tevreden met een IPS, want LCD zegt niks over de techniek van de paneel, maar icm met HDR10 is het zeker geen TN en dus eerder een IPS)
"Game upgrades kosten geld"
Zijn ze op andere 2 consoles ook al langer gewend.
Overigens, liever klein bedrag voor een upgrade dan "90" euro neersmijten voor Breath of the Wild die hier al sinds 2017 in bezit is.
Op de website van Nintendo staat overigens vermeldt dat de Switch 2 ook compatibel is met andere USB-C camera's. Je kan je eigen camera testen in de systeeminstellingen.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:57:
Alle accessoires incl Amerikaanse prijzen
[Afbeelding]
Kekke tas voor je dock + switch en stuurtjes komen terug!
Mogelijk kun je een USB-C-camera-accessoire gebruiken dat je al hebt. Het is echter mogelijk dat niet alle camera's werken zoals bedoeld. Je kunt de compatibiliteit makkelijk testen via USB-CAMERA TESTEN in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch 2.
Hangt af waar je die games koopt, ik zoek meestal ook de goedkoopste winkel.Timothy3000 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:58:
[...]
Uh, niet helemaal. PS5 en Xbox games haal je zo voor 60 euro in huis met release. Firstparty Xbox games verschijnen op Xbox GP. Op Xbox zijn de upgrades gewoon kosteloos. Dit was bij release van PS5 ook zo, daarna kost het max een tientje.
Switch games zijn officieel 60 euro, maar ik koop ze meestal rond 50 euro omdat er altijd winkels zijn die minder vragen, veranderd niet het feit dat de game officieel 60 euro is.
Daarnaast zijn niet alle games hetzelfde geprijsd, recent een Tales of game gekocht en die was at launch 40 euro op de PS5, maar Ratchet and Clank was 80 bij launch (maar die had ik pas na halvering van de prijs gekocht).
Ik koop ook zelden games voor volle prijs, imports negerende.
Zelfs met Nintendo games wacht ik af, recent pas de nieuwe Mario & Luigi gehaald omdat ik deze nieuw voor 38 euro had gevonden.
80 euro voelt als een hoog bedrag, maar gezien de inflatie is het niet heel vreemd. We schrikken er opeens van, maar als elk jaar de prijs gewoon met inflatie verhoogd wordt, dan had men dit bedrag niet of minder vreemd gevonden.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:38:
[...]
:strip_exif()/f/image/DphwWCjp0c8xPg4kq0tETyrk.jpg?f=fotoalbum_large)
Tel je de hoge energie kosten van de laatste jaren ook mee ?meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:04:
[...]
80 euro voelt als een hoog bedrag, maar gezien de inflatie is het niet heel vreemd. We schrikken er opeens van, maar als elk jaar de prijs gewoon met inflatie verhoogd wordt, dan had men dit bedrag niet of minder vreemd gevonden.
[Afbeelding]
Heb eigenlijk niet zo’n zin om een nieuwe pro controller 2 aan te moeten schaffen 🤪
Waarschijnlijk wel.storchaveli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:08:
Denken jullie dat pro controllers van de switch 1 op de nieuwe switch zal gaan werken?
Heb eigenlijk niet zo’n zin om een nieuwe pro controller 2 aan te moeten schaffen 🤪
Als alles stijgt en dus ook je inkomen dan neem je inderdaad alles mee.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:07:
[...]
Tel je de hoge energie kosten van de laatste jaren ook mee ?
https://en-americas-suppo...2-accessory-compatibilitystorchaveli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:08:
Denken jullie dat pro controllers van de switch 1 op de nieuwe switch zal gaan werken?
Huh? Dat is toch een onderdeel van de inflatieberekening?jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:07:
[...]
Tel je de hoge energie kosten van de laatste jaren ook mee ?
De lijst tot nu toe:Free updates to improve playability on the Nintendo Switch™ 2 system will be released for select Nintendo Switch games.
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates that may improve performance or add support for features such as GameShare in select games. The contents of these free updates will differ depending on the game.
- ARMS™
- Captain Toad™: Treasure Tracker
- Super Mario Odyssey™
- Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury
- Clubhouse Games™: 51 Worldwide Classics
- The Legend of Zelda™: Link's Awakening
- The Legend of Zelda™: Echoes of Wisdom
- Game Builder Garage™
- New Super Mario Bros.™ U Deluxe
- Pokémon™ Scarlet
- Pokémon™ Violet
- Big Brain Academy™: Brain vs. Brain
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 22:17 ]
Nee niet MK8 die is zeker niet open world. Ik bedoelde de MK world die nu is aangekondigd.meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:23:
[...]
Hoe bedoel je dat MK8 open world is? Dat beeld heb ik niet van dat spel.
Is dit met AI gedaan? Wat is je bron voor de hoeveelheid RAM en dat het ADA Lovelace zou zijn?G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:31:
Specificatie Nintendo Switch Nintendo Switch 2 Processor NVIDIA Tegra X1 NVIDIA Tegra T239 GPU NVIDIA Maxwell-based NVIDIA Ada Lovelace-based Scherm 6.2" Oled (15.7 cm, 720p) 8" Lcd (20.3 cm, 1080p) Afmetingen 23.9 x 10.2 x 1.4 cm 26.0 x 11.0 x 1.5 cm Opslag 32GB 256GB MicroSD-ondersteuning Tot 2TB Tot 2TB RAM 4GB LPDDR4 8GB LPDDR5 Batterijduur 4.5 - 9 uur 6 - 12 uur Draadloos Wi-Fi 5, Bluetooth Wi-Fi 6E, Bluetooth Resolutie (Handheld) 1280x720, 30-60 FPS 1920x1080, 60 FPS Resolutie (Docked) 1920x1080, 30FPS 4K Upscaled, 60 FPS (120fps in 1080p) Dock-output 1080p 4K USB-poorten USB-C, USB-A (2x) USB-C, USB-A (3x) Audio 3.5mm jack, stereo 3.5mm jack, stereo, Dolby Atmos (dock) Haptische feedback HD Rumble Geavanceerde HD Rumble Backwards compatibiliteit N/A Ja, met Switch-games
Gezien opslag, scherm techniek en andere zaken ook niet klopten kun je dit beter offline halen..
Ja, dit staat op de site van Nintendo ergens gelinkt hier vele pagina's terug.storchaveli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:08:
Je batterijduur voor de Switch gaat over het V2 model. Dat kan misleidend zijn, want daarbij kreeg de Tegra X1 een nodeshrink. De originele Switch had een veel kortere batterijduur.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 20:18 ]
6,5 uur zegt Nintendo, 65 is wel wishful thinkingJackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:13:
@G_Dragon Nog een correctie: Switch 2 heeft 12GB LPDDR5X RAM. Dit weten we uit export-data en uit het moederbordlekJe batterij duur klopt ook niet, volgens Nintendo gaat dit 2 tot 65 uur zijn.
Je batterijduur voor de Switch gaat over het V2 model. Dat kan misleidend zijn, want daarbij kreeg de Tegra X1 een nodeshrink. De originele Switch had een veel kortere batterijduur.
Als je een witte screenshot op standby laat staan...Satom schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:15:
[...]
6,5 uur zegt Nintendo, 65 is wel wishful thinking
Nee gebruik geen AI, zal er morgen nog wel even weer naar gaan kijken. Heb hem voor eerst offline gehaald, dacht dat ik er was namelijk maar krijg teveel feedback dat er fouten in zitten. Wil het wel goed doenEvernote schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
[...]
Is dit met AI gedaan? Wat is je bron voor de hoeveelheid RAM en dat het ADA Lovelace zou zijn?
Gezien opslag, scherm techniek en andere zaken ook niet klopten kun je dit beter offline halen..
Waarom moeten er dan plannen gemaakt worden om mensen tegemoed te komen op een of andere manier ?meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:09:
[...]
Huh? Dat is toch een onderdeel van de inflatieberekening?
Bepaalde dingen zijn gewoon te duur.
Je kan door blijven piepen. Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen maar inflatie gaat over het grote geheel. En die schrijnende gevallen kunnen waarschijnlijk ook de huidige Switch en games niet veroorloven.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:24:
[...]
Waarom moeten er dan plannen gemaakt worden om mensen tegemoed te komen op een of andere manier ?
Dat was net na de invasie van Rusland. De prijzen stegen en de lonen gingen met een vertraging pas mee omhoog. Dus toen zijn er steunpakketten opgetuigd.jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:24:
[...]
Waarom moeten er dan plannen gemaakt worden om mensen tegemoed te komen op een of andere manier ?
Ook historisch gezien zijn games gewoon best goedkoop. De gezinnen hadden het vroeger een stuk moeilijker denk ik om een console te bekostigen:
https://folder.intertoys....peelboek-1992-1993/page/6
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4