Ik heb het niet kunnen kijken. Is duidelijk gemaakt of de Nintendo Switch 1 Pro Controller compatibel is met de Switch 2?
FromSoftware exclusive is wel sick hoor. Lijkt een multiplayer game te worden, hopelijk ook goed te doen als single player. Hopelijk beetje Bloodborne achtig, dat is een van de beste spelen die ik ooit gespeeld heb. Sindsdien wel twee kinderen gekregen dus heb weinig tijd meer.
Daarom ook wel blij met spellen als Elden Ring en Cyberpunk, heb die altijd al willen spelen, kan straks lekker vanaf het bankje.
Daarom ook wel blij met spellen als Elden Ring en Cyberpunk, heb die altijd al willen spelen, kan straks lekker vanaf het bankje.
Ja, maar de manier waarop ze het zeiden leek het alsof er een beperkte selectie S1 games op de S2 kan worden gespeeld. Terwijl het (voor zover ik weet) maar om een handjevol games gaat waarbij dit niet kan. Ik vond het iig een vreemde verwoording en hoop niet dat daar nog een addertje onder het gras zit.CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:34:
[...]
Dat klopt toch ook? Alle S1 op de S2 en een selectie van S1 krijgt een “upgrade pack” met betere graphics / performance.
Ik speel vooral op PC en Switch dus ik ben lagere prijzen gewend, vooral qua PC plus ik wacht vaak op sales.
Maar wie 90 euro (fysiek) of 80 euro voor digitale MK9 veel vindt, PS5/XSX gebruikers hebben dat probleem al langer, 70 a 80 euro voor een digitale game is niks raars.
Het is veel geld, maar ik betaal liever die 90 euro voor fysieke MK9 dan 80 euro voor een digitaal spel.
al zal ik ook fors meer kieskeurig gaan worden ook met Nintendo hun eigen games die zelden goed afgeprijsd worden, met 3rd party games loont geduld vaker wel dan niet.
Ik praat het niet goed, maar wie dit niet zag aankomen leeft onder een steen.
Maar wie 90 euro (fysiek) of 80 euro voor digitale MK9 veel vindt, PS5/XSX gebruikers hebben dat probleem al langer, 70 a 80 euro voor een digitale game is niks raars.
Het is veel geld, maar ik betaal liever die 90 euro voor fysieke MK9 dan 80 euro voor een digitaal spel.
al zal ik ook fors meer kieskeurig gaan worden ook met Nintendo hun eigen games die zelden goed afgeprijsd worden, met 3rd party games loont geduld vaker wel dan niet.
Ik praat het niet goed, maar wie dit niet zag aankomen leeft onder een steen.
Dat zie je bij PS en Xbox ook. Inzetten op online bibliotheek als Netflix tegen x bedrag per jaar. Jammer is dat die games nooit je eigendom worden zonder actief lidmaatschap en ze dus games ook weer kunnen verwijderen..Caayn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:35:
Indien het me lukt komt hij er direct op dag 1 in, €470 en dan Mario Kart fysiek los. Voor mij een mooie upgrade ten opzichte van de originele Switch. Jammer dat het geen OLED paneel heeft maar de resolutie van 1080p+120Hz is ook netjes. Al had ik 900p ipv 1080p ook prima gevonden.
Wel jammer dat ze het NSO patroon doorzetten en games daarachter vergrendelen, zeker nu ze ook Gamecube games toevoegen/ondersteunen.
Gek eigenlijk dat ze niets hebben laten zien van de OS. Vooral het bedrag dat ze vragen, is het voor mij wel waard, mits het meer een wat breder platform biedt. Zoals Netflix/Youtube/een internet browser.
Als je dan ook een vergelijkbaar systeem hebt dat net als een Steam Deck spellen kan afspelen + natuurlijk de mooie Nintendo games, dan zou ik het overwegen. Heb toch de hoop, dan is het voor mij wel een goed alternatief. Voor nu klinkt het nog iets te duur
Als je dan ook een vergelijkbaar systeem hebt dat net als een Steam Deck spellen kan afspelen + natuurlijk de mooie Nintendo games, dan zou ik het overwegen. Heb toch de hoop, dan is het voor mij wel een goed alternatief. Voor nu klinkt het nog iets te duur
Daar worden er geen games enkel via een abonnement beschikbaar gesteld. Alle spellen kan ik daar gewoon los kopen.Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:39:
[...]
Dat zie je bij PS en Xbox ook. Inzetten op online bibliotheek als Netflix tegen x bedrag per jaar. Jammer is dat die games nooit je eigendom worden zonder actief lidmaatschap en ze dus games ook weer kunnen verwijderen..
Ik snap dat veel mensen het prima vinden, maar ik koop mijn spellen nog graag.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar fysiek, maar 40 euro meer voor een bundel met MK lijkt me best een goede deal.
Nu heb je het alleen over de Virtual Consoles games toch?Caayn schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:42:
[...]
Daar worden er geen games enkel via een abonnement beschikbaar gesteld. Alle spellen kan ik daar gewoon los kopen.
Ik snap dat veel mensen het prima vinden, maar ik koop mijn spellen nog graag.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:27:
Waar halen jullie de prijzen vandaan? 90 euro? WTF?
/f/image/J5QpRM4KlggCtCuJaJ6MVGIN.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ze voor Japan specifiek een regio-locked Switch maken omdat anders alle buitenlanders die aan 50.000 Yen gaan opkopen - de koers staat heel gunstig hiervoor en het is één van de redenen dat je hier zo goedkoop Switch OLED op Ali Express en dergelijke kan vinden.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:27:
[...]
Bron: Genki_JPN
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit betekent toch niet zoiets als regio locked Switches toch?
Zou de huidige Pro controller ook werken? Geen zin om weer 90,- extra uit te geven
Compatibiliteits-lijst van Switch 1 games (in het Japans): https://www.nintendo.com/.../compatibility/index.html
De gamecards bevatten een ROM-chip van Macronix.
Ook niet. MicroSD Express is wat in de Switch gaat als uitbreiding van het interne geheugen. Hierop worden eShop-downloads en screenshots/video's opgeslagen.Akaendra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
[...]
MicroSD Express, en ook die zijn niet gigantisch veel duurder dan normale microsd kaartjes
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat weten we 3 juni.DCNY schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:46:
Zou de huidige Pro controller ook werken? Geen zin om weer 90,- extra uit te geven
Edit: ja. https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68426
[ Voor 16% gewijzigd door Deezers op 02-04-2025 16:53 ]
Hopelijk is dat het enige, ik importeer veel Switch games (vanwege beschikbaarheid, niet de prijs) en dat wil ik graag voortzetten met de Switch 2 games, zonder dat ik daar een "japan only" systeem voor nodig heb.JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:45:
[...]
Ik denk dat ze voor Japan specifiek een regio-locked Switch maken omdat anders alle buitenlanders die aan 50.000 Yen gaan opkopen - de koers staat heel gunstig hiervoor en het is één van de redenen dat je hier zo goedkoop Switch OLED op Ali Express en dergelijke kan vinden.
Ook maak ik mij een beetje druk over de backwards compatibiliteit met Switch 1 zoals paar andere mensen.
Overigens, wel blij dat Switch 2 EINDELIJK analog triggers krijgt
De US website voor de switch 2 is wel al online en daarop staat dat jij bestaande controllers kan blijven gebruiken!
https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68426
Er komen ook nog Street Fighter 6 Amiibo'sStampVoet schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:48:
Er zijn meteen ook nieuwe amiibo aangekondigd.
[Afbeelding]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zou ik toch wel erg jammer vinden. Ik ga van de herfst naar Japan en had gehoopt daar een switch2 te scoren en mee terug te nemen.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:27:
[...]
Bron: Genki_JPN
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit betekent toch niet zoiets als regio locked Switches toch?
Het is nu wel heel veel informatie wat ik moet verwerken
Even zoeken naar een duidelijk overzichtje wanneer welke games uitkomen. Ik zag wel veel interessante games, maar als ik op 5 juni alleen nog Mario Kart World kan spelen zie ik mij ook wel een paar maandjes afwachten tot november of zo.
Misschien voor Switch 1 games, want de nieuwe heeft analog triggers dus ik verwacht dar Switch 2 games wel de nieuwe controller gaan vereisen.DCNY schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:46:
Edit
Kun je idd misschien wachten op Black FridayL23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:51:
Het is nu wel heel veel informatie wat ik moet verwerkenEven zoeken naar een duidelijk overzichtje wanneer welke games uitkomen. Ik zag wel veel interessante games, maar als ik op 5 juni alleen nog Mario Kart World kan spelen zie ik mij ook wel een paar maandjes afwachten tot november of zo.
AnimeAdicted
Niet voorbij zien komen. Maar is dat van belang?Farabi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:48:
ergens meer gelekt over de chipset?
Kan net het verschil maken. Geen idee of je met die clown serieus bentOffens1490 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:52:
[...]
Kun je idd misschien wachten op Black Friday
Hier:L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:51:
Het is nu wel heel veel informatie wat ik moet verwerkenEven zoeken naar een duidelijk overzichtje wanneer welke games uitkomen. Ik zag wel veel interessante games, maar als ik op 5 juni alleen nog Mario Kart World kan spelen zie ik mij ook wel een paar maandjes afwachten tot november of zo.
https://www.nintendo.com/...ine-on-nintendo-switch-2/
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ja, voor de nieuwe nvidia shieldmeesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:52:
[...]
Niet voorbij zien komen. Maar is dat van belang?
Voor Farabi is dat heel belangrijk.meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:52:
[...]
Dat klinkt zeker plausibelJackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:45:
[...]
Ik denk dat ze voor Japan specifiek een regio-locked Switch maken omdat anders alle buitenlanders die aan 50.000 Yen gaan opkopen - de koers staat heel gunstig hiervoor en het is één van de redenen dat je hier zo goedkoop Switch OLED op Ali Express en dergelijke kan vinden.
Mooi, dat scheelt weer! Die chatfunctie kan me helemaal gestolen worden en de back paddles ga ik ook niet missen. Kan dus mooi de huidige Pro controller blijven gebruiken.Felidaelynx schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:48:
De US website voor de switch 2 is wel al online en daarop staat dat jij bestaande controllers kan blijven gebruiken!
We zitten hier op Tweakers, dus lijkt me op z'n minst interessant om te weten.meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:52:
[...]
Per game koop je de upgradepack in de eShop dus.If you already have the original Nintendo Switch game—as either a physical or digital version—you can upgrade to the Nintendo Switch 2 Edition by purchasing the game's upgrade pack from Nintendo eShop, My Nintendo Store, or retailers. After you upgrade, the original Nintendo Switch game can still be played on Nintendo Switch, though the features and content of the Nintendo Switch 2 Edition can only be played on Nintendo Switch 2.
Ik vertaal even heel ruw de categorieën van deze grafiek over de backwards compatibiliteit testing:RayNbow schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:47:
Compatibiliteits-lijst van Switch 1 games (in het Japans): https://www.nintendo.com/.../compatibility/index.html
[...]
Ook niet. MicroSD Express is wat in de Switch gaat als uitbreiding van het interne geheugen. Hierop worden eShop-downloads en screenshots/video's opgeslagen.
- Donkerblauw: in tests geen problemen gevonden tot nu toe
- Blauw: Games start op, verdere validatie nog onderweg
- Lichtblauw: : Game functioneert, maar er zijn problemen vastgesteld met sommige acties tijdens de verificatie
- Oranje: Problemen vastgesteld tijdens de validatie
- Rood: niet compatibel.
Ze testen blijkbaar alle games. Disclaimers die genoteerd zijn: bij sommige games zal je een Switch 1 joy-con nodig hebben. En het is altijd mogelijk dat er in verdere testing nog problemen bij specifieke games gevonden worden.
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 17:15 ]
Ja kennelijk. Het zal mij eerlijk gezegd boeien. 1080p/120 en 4K/60 zou voor mij voldoende info zijn. De tijd dat ik het inwendige van een apparaat interessant vond, ligt ver achter me.
Blik op het homescreen van Switch 2
Ik ben nog bezig met verwerkenjori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:55:
@L23
Ga je het bij launch kopen ?
Ik ben er voor mezelf nog niet uit.
Hier staat dat de Zelda upgrade packs gratis zijn
Nintendo Switch Online + Expansion Pack members playing on Nintendo Switch 2 will soon gain access to upgrade packs for both the Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom games, allowing them to enjoy the Nintendo Switch 2 Editions of these games at no additional cost. Note: you must have either The Legend of Zelda: Breath of the Wild or The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch to use the respective upgrade pack.
Ik vind het zelf nog wel interessant of die 4k/60 en 1080/120 native gehaald kan worden, of dat we het voor die resoluties/framerates echt over upscaling hebben.meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:56:
[...]
Ja kennelijk. Het zal mij eerlijk gezegd boeien. 1080p/120 en 4K/60 zou voor mij voldoende info zijn. De tijd dat ik het inwendige van een apparaat interessant vond, ligt ver achter me.
Chip zou daar meer over kunnen vertellen voor een tweaker, maar simpelweg het detail hoe de fps behaald wordt is ook prima haha.
Als je een Nintendo Switch Online + Expansion Pack abonnement hebt ja. "Gratis"VirinR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:57:
[...]
Hier staat dat de Zelda upgrade packs gratis zijn![]()
[...]
ik weet dat het hier niemand boeit, maar de chipset van de SW2 kan een trendsetter voor bepaalde devices worden in de toekomst.meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:56:
[...]
Ja kennelijk. Ik dacht dat tweaker=nerd iets van de vorige eeuw was.SD5k schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:54:
[...]
We zitten hier op Tweakers, dus lijkt me op z'n minst interessant om te weten.
Vast over heen gelezen en al vermeld.
Nintendo Switch Online + Expansion Pack members playing on Nintendo Switch 2 will soon gain access to upgrade packs for both the Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom games, allowing them to enjoy the Nintendo Switch 2 Editions of these games at no additional cost. Note: you must have either The Legend of Zelda: Breath of the Wild or The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch to use the respective upgrade pack.
Functioneel is er geen verschil tussen die twee SKU's op de taal in het OS na, denk ik (te verifiëren). Alle Japanse games zullen denk ik nog steeds op je internationale Switch werken.Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:48:
[...]
Hopelijk is dat het enige, ik importeer veel Switch games (vanwege beschikbaarheid, niet de prijs) en dat wil ik graag voortzetten met de Switch 2 games, zonder dat ik daar een "japan only" systeem voor nodig heb.
Ook maak ik mij een beetje druk over de backwards compatibiliteit met Switch 1 zoals paar andere mensen.
Je moet dit zien als een korting voor het Japanse publiek. De prijs van de console zou omhoog moeten door inflatie, maar de lonen zijn weinig gestegen. Nintendo wilt hun thuispubliek behouden.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 17:00 ]
DK staat geloof ik voor half Juli.Dat was voor mij de ster van de show.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:57:
[...]
Ik ben nog bezig met verwerkenMario Kart is tof. Donkey Kong heb ik even de datum niet voor ogen. Ik denk dat het voor mij zeker wel interessant is om in het 1e jaar in te stappen, maar 5 juni ben ik nog niet uit. Het is zoals je ziet geen impulsaankoop in ieder geval
Kunnen we bij jou een taalcursus volgen?JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:59:
[...]
Functioneel is er geen verschil tussen die twee SKU's op de taal in het OS na, denk ik (te verifiëren). Alle Japanse games zullen denk ik nog steeds op je internationale Switch werken.
Nintendo had The sWitcher toch ook al toegestaan op de Switch.Lekker Ventje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:49:
Mag Cyberpunk op de Switch met al dat gevuilak ingame?
Die zou meer kosten dan de Switch 2 hier kopen
Ja als dat ook vrij snel beschikbaar is dan is het samen met Mario Kart wel heel aantrekkelijk. Ik ben benieuwd of Nintendo mij komende week uitnodigt voor een pre-order. Hopelijk heb ik genoeg uren zitten gamenjori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:00:
[...]
DK staat geloof ik voor half Juli.Dat was voor mij de ster van de show.
Correct, daar zitten nu ook Gamecube tussen zoals ik het begrijp.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:43:
[...]
Nu heb je het alleen over de Virtual Consoles games toch?
Hele gekke vraag. De man domineert zo'n beetje het hele nintendo-topicjori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:55:
@L23
Ga je het bij launch kopen ?
Ik ben er voor mezelf nog niet uit.
Ik ben blijven hangen bij de Xbox 360, die nextgen ervaring ga ik nooit meer ervarenmeesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:56:
[...]
50.000 yen is iets meer dan 300 euro, wat een verschil. Ik wacht denk ik toch tot ik van de zomer daar ben
Wat bedoel je precies? Ga je weer irritant doen?Farabi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:03:
[...]
Hele gekke vraag. De man domineert zo'n beetje het hele nintendo-topic
Dat benoem je namelijk vaker
[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 02-04-2025 17:06 ]
Wat? Waar lees je dat?Mizgala28 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:48:
[...]
De dag na mijn verjaardag. Ik denk dat de Switch 2 met Mario Kart World en DK een leuk verjaardagskadootje is dit jaar. Eens zien of dat financieel ook lukt.RollieBollie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:04:
DK is 17 juli.
Doet me denken aan de Nintendo Switch halen in 2017 met Mario Kart 8 Deluxe en Super Mario Odyssey (Ik verwacht zoals ik het zie dezelfde diepgang bij DK). Dat was een mooie start. Alleen de prijzen... maar zoiets gaat in een jaar tijd ook niet veel veranderen.Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:05:
[...]
De dag na mijn verjaardag. Ik denk dat de Switch 2 met Mario Kart World en DK een leuk verjaardagskadootje is dit jaar. Eens zien of dat financieel ook lukt.
Zo’n gevoel dat die From-Exclusive een pareltje gaat worden. Bloodborne vibes …
Edit: zie nu dat het een multiplayer betreft. En weg interesse.
Edit: zie nu dat het een multiplayer betreft. En weg interesse.
[ Voor 28% gewijzigd door Spud82 op 02-04-2025 17:24 ]
BOTW en TOTK update zijn gratis als je NSO hebt en kan je kopen als je geen NSO hebt.
Als je nog geen BOTW en TOTK hebt kan je complete versie kopen.
Upgrades:
Resolutie en framerate.
HDR support.
Snellere loadtimes.
2e Handmatige savegame.
Zelda Notes.
Zelda Notes features:
Navigatie, app kan aangeven welke kant je op moet voor lokaties.
In de app kan je zien hoeveel % je van lokaties hebt gevonden.
Voice memories. Op sommige lokaties zal Zelda (of in TOTK 1 van de andere 2 npc's) praten en dat is extra verhaal. En dit is met navigatie te vinden.
Je kan autobuild delen via QR code.
Je kan items delen via QR code.
Photo studio. Je kan foto's bewerken met stempels.
My play data. Hoeveel tijd heb je gespeeld, hoeveel vijanden heb je gekilled. En je kan medals verdienen en online met ranking zien hoe je het in een bepaalde data doet.
Dagelijkse bonus via de app.
Heb je een amiibo 4 keer gescand (max 1 keer per dag) kan je die een 5e keer scannen op de dag van de 4e keer.
En er komen 4 nieuwe Zelda amiibo. De champions/avatars van TOTK. Beschikbaar per 5 juni.
Als je nog geen BOTW en TOTK hebt kan je complete versie kopen.
Upgrades:
Resolutie en framerate.
HDR support.
Snellere loadtimes.
2e Handmatige savegame.
Zelda Notes.
Zelda Notes features:
Navigatie, app kan aangeven welke kant je op moet voor lokaties.
In de app kan je zien hoeveel % je van lokaties hebt gevonden.
Voice memories. Op sommige lokaties zal Zelda (of in TOTK 1 van de andere 2 npc's) praten en dat is extra verhaal. En dit is met navigatie te vinden.
Je kan autobuild delen via QR code.
Je kan items delen via QR code.
Photo studio. Je kan foto's bewerken met stempels.
My play data. Hoeveel tijd heb je gespeeld, hoeveel vijanden heb je gekilled. En je kan medals verdienen en online met ranking zien hoe je het in een bepaalde data doet.
Dagelijkse bonus via de app.
Heb je een amiibo 4 keer gescand (max 1 keer per dag) kan je die een 5e keer scannen op de dag van de 4e keer.
En er komen 4 nieuwe Zelda amiibo. De champions/avatars van TOTK. Beschikbaar per 5 juni.
[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 02-04-2025 17:21 ]
Switch 1 controllers zijn compatibel. Je hebt eigenlijk geen nieuwe controllers nodig tenzij je de extra's wilt.
:strip_exif()/f/image/bnZ6Wk84rvXKuHhMr2OJTN3P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door JackAvery op 03-04-2025 10:23 ]
Ik zag het in de direct zelf, ze hebben dat niet vermeld maar de controller heeft ze overduidelijk wel.
En daarnaast had de gamecube die ook, en F-Zero GX gebruikt ze.
Tenzij ik nu voor niks hype, en ziet het er alleen zo uit.
Maar dat zou een teleurstelling zijn als ik het fout zag, en betekend het dat bepaalde GC games een andere controller gaan vereisen.
[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 02-04-2025 17:25 ]
En dan een Japanse taal only versie kopen?continue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:03:
50.000 yen is iets meer dan 300 euro, wat een verschil. Ik wacht denk ik toch tot ik van de zomer daar ben
Vind het leuk en klein beetje jammer dat er nieuwe functionaliteit/verhaal komt bij BOTW/TOTK.
Was net opnieuw begonnen aan TOTK. Ach ja. Dan maar even paar weken wat anders doen.
Was net opnieuw begonnen aan TOTK. Ach ja. Dan maar even paar weken wat anders doen.
Verwijderd
Ik was niet onder de indruk van de Switch 2 en de uit te komen spellen.
Geen nieuwe 3D Mario
Geen OLED
Een dock die ik weinig ga gebruiken
Voor mij niet interessante spellen
Ik wacht wel op een Windows/Xbox handheld. Nog maar een paar jaar en de Windows/Xbox handhelds worden heel interessant. Mijn interesses liggen ook meer bij Windows/Xbox spellen.
Geen nieuwe 3D Mario
Geen OLED
Een dock die ik weinig ga gebruiken
Voor mij niet interessante spellen
Ik wacht wel op een Windows/Xbox handheld. Nog maar een paar jaar en de Windows/Xbox handhelds worden heel interessant. Mijn interesses liggen ook meer bij Windows/Xbox spellen.
Fysieke games hebben voortaan een rode hoes, ziet er erg goed uit!

Dat is toch niet zeker dat ie alleen japanse taal heeft?
Die nieuwe manier van games sharen gaat dat dan ook werken op de switch 1?
Verder, wat mij ook niet duidelijk is of als je de nintendo 2 komt met mario of je dan een fysieke editie krijgt... Lijkt er niet op...
Verder, wat mij ook niet duidelijk is of als je de nintendo 2 komt met mario of je dan een fysieke editie krijgt... Lijkt er niet op...
Volgens dit artikel kan je ook alleen inloggen met een Japans Nintendo account (en alleen Japans gebruiken als taal) dus lijkt mij erg onhandigcontinue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:27:
[...]
Dat is toch niet zeker dat ie alleen japanse taal heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door VirinR op 02-04-2025 17:29 ]
Al met al geef ik het een 8- had stiekem meer gehoopt. Maar goed ga hem toch halen
Thx wist ik niet jammer erg jammerVirinR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:29:
[...]
Volgens dit artikel kan je ook alleen inloggen met een Japans Nintendo account (en alleen Japans gebruiken als taal) dus lijkt mij erg onhandig
Dus net als de PS5 en de Xbox (althans de game moet nu ook geïnstalleerd worden - bij de Switch hooguit een update maar geen installatie of download vooraf). Misschien ga ik dan toch alleen digitaal kopen.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:30:
De games staan niet op de fysieke cardJe moet ze downloaden. Fysiek is dood!
[Afbeelding]
Heb je toevallig een linkje?
[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 02-04-2025 17:37 ]
Helemaal niks van Microsoft hè? Geen nieuwe Doom. Geen Fallout. Halo werd hier genoemd, maar ook niet. Dat was met Switch 1 zo'n ding destijds, Doom 2016 en Skyrim. Hele trailers, Digital Foundry analyses, etc.
Hopelijk krijgt niet iedere card een unieke ID die gekoppeld wordt aan je account, dan kan je de tweedehands markt opdoeken.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:30:
[Afbeelding]
Het lijkt een ander soort game card te zijn. Game-Key Cards. Deze bestaan naast gewone Game Cards. Gelukkig!
https://en-americas-suppo...B2-game-key-card-overview
De enige afweging is als je een spel ooit wil verkopen.VirinR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:34:
[...]
Dus net als de PS5 en de Xbox (althans de game moet nu ook geïnstalleerd worden - bij de Switch hooguit een update maar geen installatie of download vooraf). Misschien ga ik dan toch alleen digitaal kopen.
Heb je toevallig een linkje?
Een spel als MK zou ik denk ik nooit verkopen. Deze heeft in mijn ogen nog best een hoog opnieuw spelen gehalte.
Al met al wel jammer voor de toekomstige retro verzamelaar. Dat is over een paar decennia over en uit.
Misschien die eerste zin ook even herformulerenMog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:30:
-update-
Dit geldt gelukkig alleen voor zogeheten Game-Key Cards. https://en-americas-suppo...B2-game-key-card-overview
[Afbeelding]
Ik ga er vanuit dat Switch 2 ook gewoon die button mapping feature heeft. Dus zou je de c-button aan de screenshot-button kunnen hangen wellicht.JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:20:
Switch 1 controllers zijn compatibel. Je hebt eigenlijk geen nieuwe controllers nodig tenzij je de extra's wilt.
Ik heb het ook nergens gelezen, aan de andere kant zijn sommige GC-games niet goed te spelen zonder.
Ah, dit is dus een opvolger van de 'Code in a Box' games maar in plaats van een code krijg je wel een gamecard die je elke keer in het systeem moet stoppen.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:38:
Het lijkt een ander soort game card te zijn. Game-Key Cards. Deze bestaan naast gewone Game Cards. Gelukkig!
Klinkt wel als een halfgare oplossing. Dan heb ik liever een code in a box.
Als ik het goed begrijp heb je dus straks 3 opties om games te kopen:Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:37:
[...]
Hopelijk krijgt niet iedere card een unieke ID die gekoppeld wordt aan je account, dan kan je de tweedehands markt opdoeken.
Digitaal
Fysiek
Half fysiek waarbij je enkel een code hebt op de fysieke card
Bij de half fysieke heb je dus de game key card en internet nodig om de game te downloaden op console of sd card. Daarna heb je alleen de 1e keer internet nodig om de game te starten, maar wel altijd de game key card.
Dit kan nog steeds betekenen dat je de card kan verkopen. Aangezien de nieuwe eigenaar dan de key registreert en dus niet meer door de oude eigenaar kan worden gebruikt.
Maar naast game-key cards heb je toch ook nog reguliere gamecards waar de game wel op staat?Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:30:
Op zogeheten Game-Key Cards staan geen games. Je moet ze downloaden. Bron
[Afbeelding]
Vervangt dit niet de fysieke doosjes met downloadcodes erin?
Edit: spuit11
Ik vind het vooral knap irritant dat ik dus niet de owner ben van de Nintendo Online family waar ik in zit. Dat is iemand anders (waar ik dan weer Spotify voor betaal) die minder speelt dan ik.
Maw ik zal wel achter het net vissen
Ik snap de keuze van Nintendo wel en het is ergens wel goed, maar ik zou toch graag me toch ergens willen aanmelden.
Ik snap de keuze van Nintendo wel en het is ergens wel goed, maar ik zou toch graag me toch ergens willen aanmelden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Voor mij is de prijs van de game de belangrijkste factor (had ik vanmiddag toevallig nog uitgetikt: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82086674meesje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:39:
[...]
De enige afweging is als je een spel ooit wil verkopen.
Een spel als MK zou ik denk ik nooit verkopen. Deze heeft in mijn ogen nog best een hoog opnieuw spelen gehalte.
Al met al wel jammer voor de toekomstige retro verzamelaar. Dat is over een paar decennia over en uit.
Verkopen (of tweedehands kopen) doe ik niet maar ik heb wel aardig wat bespaard door fysiek te kopen. Ik vind het wel leuk om een verzameling aan de muur te hebben maar als dat is zeker geen vereiste.
Ik ben dan ook vooral benieuwd hoeveel de Nintendo Switch 2 games zullen kosten bij andere winkels. Bij een Bol of Coolblue betaal je vaak 50 EUR voor een first-party games en dat is al een tientje goedkoper dan de eShop.
[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 02-04-2025 17:55 ]
Ik weet het niet. De prijzen zijn best hoog. De PS5 Pro was ook gewoon dagenlang te pre-orderen. Ik denk dat de verkopen (in eerste instantie) best tegen gaan vallen. Of we moeten morgen en overmorgen nog extra informatie krijgen die mensen lekker maakt.Richh schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:53:
Ik vind het vooral knap irritant dat ik dus niet de owner ben van de Nintendo Online family waar ik in zit. Dat is iemand anders (waar ik dan weer Spotify voor betaal) die minder speelt dan ik.
Maar deze kan je wel weer tweedehands verkopen!?VirinR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:47:
[...]
Ah, dit is dus een opvolger van de 'Code in a Box' games maar in plaats van een code krijg je wel een gamecard die je elke keer in het systeem moet stoppen.
Klinkt wel als een halfgare oplossing. Dan heb ik liever een code in a box.
Met die Donkey Kong game weten we nu wel waar die nieuwe stijl in Mario Kart van 'm vandaan komt.
Oke, wat een ontwikkelingen allemaal! Begrijp ik het nou goed dat iedereen die 2 jaar Nintendo Online lid is een invite krijgt om te kunnen kopen op 8 april? Heeft iemand al zo'n invite gehad?
Edit: Excuus, ik zie dat er een apart topic is
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 02-04-2025 18:00 ]
Ik las ook ergens dat je geabonneerd moet zijn op de nieuwsbrief...Steven030 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:00:
Oke, wat een ontwikkelingen allemaal! Begrijp ik het nou goed dat iedereen die 2 jaar Nintendo Online lid is een invite krijgt om te kunnen kopen op 8 april? Heeft iemand al zo'n invite gehad?
Ik ben al wel langer dan twee jaar lid van Nintendo Online, tot op heden nog geen uitnodiging gehad. Volgt wellicht later.
Nu ga ik de Switch 2 voorlopig toch niet kopen, vind het een behoorlijke tegenvaller tot nu toe: geen OLED, moeten betalen voor een demo (Welcome Tour), geen reguliere Mario game beschikbaar of aangekondigd, ook vind ik de prijzen van fysieke games erg hoog. Voor mij niet interessant.
Wat ik ervan begrijp is dat iedereen kan preorderen via Nintendo zelf, maar dat er wel requirements zijn.Steven030 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:00:
Als 1e kijkt Nintendo per 31 maart 2025 naar:
Heb je minimaal 2 jaar NSO?
Speeltijd
Ben je ingeschreven op nieuwsbrief van Nintendo
Ik heb vanaf begin af en aan NSO gehad. Helaas afgelopen 2 jaar niet volledig en toevallig sinds een week geen NSO.
Speeltijd. Tsja. Ik heb er heel veel uren in zitten.
En ben ingeschreven op nieuwsbrief.
Ik ga er dus maar van uit dat ik via andere shop ga kopen.
Ja. De card is alleen nog ter validatie. Vind ik persoonlijk wel jammer.Ike. schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:58:
[...]
Maar deze kan je wel weer tweedehands verkopen!?
Al met al blijft in ons gezin nog wel even de huidige Switch. De jongste kan nog aardig vooruit met de spellen die we nu in huis hebben. Of anders ik wel.
Ooit Super Mario 3D World en Mario Wonder voor de oudste gekocht, maar ik denk dat deze zeer weinig gespeeld zijn. De Mario Party games deden het bij ons wel goed. De laatste (Jamboree) hebben we nog niet. Misschien ooit nog een keer kopen. Ook New Super Mario Bros staat nog op mijn wensenlijstje.
Als de kids wat ouder worden, krijg ik meer tijd om te gamen.
Wie weet is de huidige Switch de laatste ‘retro’ console, want: fysieke games.
ik zie nu op gamespot, dat op 9 april pre orders starten bij amerikaanse winkels zoals walmart en gamestop etc!
Dus zal hier in Europa ook wel starten bij winkels dan.
https://www.gamespot.com/...orld-bundle/1100-6530531/
Dus zal hier in Europa ook wel starten bij winkels dan.
https://www.gamespot.com/...orld-bundle/1100-6530531/
[ Voor 24% gewijzigd door Stylze op 02-04-2025 18:09 ]
Playstation 5
SD express via Nintendo is mooie prijs.
256 Sandisk is bij amazon 62,77 en bij nintendo dus 59,99.
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB
256 Sandisk is bij amazon 62,77 en bij nintendo dus 59,99.
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB
Er zijn ook een aantal games die een gratis upgrade krijgen voor Switch 2: https://www.nintendo.com/.../games-with-free-updates/
Ik denk ook dat er third party games die een update krijgen, zou mooi zijn.Free updates to improve playability on the Nintendo Switch™ 2 system will be released for select Nintendo Switch games.
By connecting your Nintendo Switch 2 to the internet, you can download free updates that may improve performance or add support for features such as GameShare in select games. The contents of these free updates will differ depending on the game.
[ Voor 44% gewijzigd door jameskond op 02-04-2025 18:16 ]
Twee type cartridges, klinkt onnodig verwarrend
Gemengde gevoelens bij deze direct . Ik heb niks over de specs gehoord/gelezen… daar was ik juist zo nieuwsgierig naar . Als ik nu moest kiezen voor switch 2 of Steam deck 2 zou ik voor de laatste gaan . Ben nog niet onder de indruk .
Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
De specs zijn al meer dan een jaar geleden geleaked en staan gewoon op de eerste pagina van dit thread.Cyberw00d schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:17:
Gemengde gevoelens bij deze direct . Ik heb niks over de specs gehoord/gelezen… daar was ik juist zo nieuwsgierig naar . Als ik nu moest kiezen voor switch 2 of Steam deck 2 zou ik voor de laatste gaan . Ben nog niet onder de indruk .
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4