O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja dat verwacht ik eigenlijk ook, zeker nu hij ook nog eens de helft duurder wordt dan de switch bij launch.giantgiantus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:03:
[...]
Eens. Ik denk dat dit heel moeilijk gaat worden voor Nintendo.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 15% gewijzigd door CyberDonky op 02-04-2025 16:07 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Want hoewel ik er zelf geen kast van heb, OLED burnin en PWM issues bestaan ook.
€ 69,99
Volgens mij kun je de games van de third parties nog steeds beter op de PS5 spelen, behalve dat die niet handheld is of heb ik het mis?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hiernaast baal ik er wel een beetje van dat je upgrade packs moet kopen. Ik had liever een gratis grafische update gezien en de rest is leuk maar niet essentieel om het spel te spelen. Leuke toevoegingen maar grafisch vind ik belangrijker.
De prijs van 469 euro ligt helaas boven mijn no brainer prijs van 399 euro. Ik blijf voor nu mijn switch oled gebruiken.
Til je speelervaring naar een hoger niveau met de Nintendo Switch 2-Pro-controller.
€ 89,99
Ja, de PS5 en XSX zullen nog steeds aanzienlijk krachtiger zijn.Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
Hoe verhoudt de Switch 2 zich tegenover de PS5/laatste generatie Xbox?
Volgens mij kun je de games van de third parties nog steeds beter op de PS5 spelen, behalve dat die niet handheld is of heb ik het mis?
Is nog niks te bestellen hoor. Vanaf 8 april openen de pre-orders.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zeker interessant. Ik vind het wel jammer dat de meeste mensen zichzelf daarin niet kunnen verplaatsen wat ik ook elke keer terug zie op de Tweakers frontpage.Donstil schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:05:
[...]
Vandaar dat ik wat context geef. Hier zitten fans en die zijn enthousiast, ik zelf ook wel gematigd
Maar de markt is zoveel groter dan dat, niet iedereen kan zichzelf daarin verplaatsen natuurlijk maar ik vind dat persoonlijk wel interessant.
Sowieso beter op een PS5 of Series X als graphics belangrijk voor je zijn. Geruchten gingen van te voren dat de switch 2 net zo krachtig zou zijn als een PS4 of PS4 Pro en als je nu de graphics in deze reveal ziet lijkt dat wel te kloppen.Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
Wat moet er flink aan verbeterd worden? Ik vind het huidige OS wel prima eigenlijk.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:09:
Ze hebben trouwens helemaal niks van het OS wat op de Switch 2 draait laten zien, hopelijk word dat nog wel flink verbeterd.
Ik hoop persoonlijk dat het hetzelfde blijftG_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:09:
Ze hebben trouwens helemaal niks van het OS wat op de Switch 2 draait laten zien, hopelijk word dat nog wel flink verbeterd.
- Hoe lang je NSO al actief is
- Je speeltijd
- of je Email notificaties van Nintendo hebt aanstaan
B.Net Sebase#2714
Ze willen tweedehands steeds meer voorkomen. Als de prijs al lager ligt kopen minder mensen fysiek, hopen ze. Maar ik vond 60 euro per game al vrij fors de laatste jaren maar 80/90 euro wat ik nu zie is ook vrij overdreven.Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:09:
Volgens mij de eerste keer dat prijs van games digitaal lager ligt dan fysiek.
Vernieuwende look is altijd welkom, de Nintendo store is soms wat traagRaem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:10:
[...]
Wat moet er flink aan verbeterd worden? Ik vind het huidige OS wel prima eigenlijk.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/lAYkMaTzFZSUxo0paZwl12vI.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijna net zo duur als een Xbox Series X of Playstation 5
[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 02-04-2025 16:12 ]
Zoveel games gereed tijdens launch. Moet wel zeggen dat ze nu ook meer volwassenere games toelaten.
Hopenlijk krijgen we nu meer rpg's bijv advance wars nu we een soort muis ter beschikking hebben
AnimeAdicted
Mis je daar echt iets? Ik vind het wel lekker werken allemaal, en nog veel belangrijker: ons dochtertje snapt het.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:09:
Mooie manier om scalpers tegen te gaan. Prima methode van Nintendo zo!Sebase85 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:10:
Ook interressant, als je pre-ordered volgt nog een selectie gebasseerd op:
- Hoe lang je NSO al actief is
- Je speeltijd
- of je Email notificaties van Nintendo hebt aanstaan
Ja dat is echt hoog. Misschien omdat ze willen dat je nu kiest voor de bundle.Bolko schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:10:
Losse Mario kart fysiek 90 euro? Vind dat toch echt van den zotte.
mee eens, heb alleen de laatste maanden minder gespeeld. Wel lid van 1e uur. Hopelijk telt dat het zwaarst.Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:11:
[...]
Mooie manier om scalpers tegen te gaan. Prima methode van Nintendo zo!
mja ik vind het niet echt fair, ik speel veel op mijn switch maar heb geen online membership. Heb alle nintendo's tot nu toe day 1 gehad dus voel me wel genaaid eigenlijk.Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:11:
[...]
Playstation 5
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ben echter wel bang dat de switch 2 games veel duurder gaan worden dan wat we tot nu toe gewend zijn.
Dat klopt, maar jammer dat er dan geen fysieke bundel is.avec_style schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:14:
90 euro is veel voor een game. Maar als je de bundel koopt betaal je 40 euro extra voor mariokart. Dat is dan wel weer een goede prijs.
Ben echter wel bang dat de switch 2 games veel duurder gaan worden dan wat we tot nu toe gewend zijn.
Iets duurder dan switch 1. Valt me wel mee.Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:13:
Hele vette direct. Ik kan niet wachten, maar die prijs is wel een flinke tegenvaller.
Prijs is ook voor mij een tegenvaller. Twijfel nog over de nieuwe besturingsmogelijkheden, die vind ik wel veelbelovend.Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:13:
Hele vette direct. Ik kan niet wachten, maar die prijs is wel een flinke tegenvaller.
Maar ik heb besloten niet te pre-orderen, eerst eens kijken of de hardware goed is en blijft bij/na de launch.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 21-09 12:06
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Betalen voor betere performes op de Switch 2 door het upgrade programma vind slecht, kijk ik even naar games die alleen beter draaien en niet naar Mario Party die ook extra veel nieuwe content krijgt. Ben wel benieuwd hoeveel die prijzen gaan zijn voor een stabielere versie van een Zelda game.
Game waarvoor ik de Switch 2 zou gaan halen is Zelda Hyryle Warriors, maar de release prijs van €469 vind ik wel wat aan de hoge kant. Dus moet nog even kijken of ik hem rond die tijd ga kopen. Want het is niet alleen de console, het is ook de Pro controller (want Joy-Cons heb ik nooit leuk gevonden) en dan nog eens de game, dan zit ik al gouw tegen de €650 aan.
Maar laat ik eerlijk zijn, €89,00 voor een fysieke game en €89,- voor de controller?? Denk dat Nintendo hier nog op terug gaat komen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik neem aan dat je ook nog via winkels een pre-order kan plaatsen.Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:13:
[...]
mja ik vind het niet echt fair, ik speel veel op mijn switch maar heb geen online membership. Heb alle nintendo's tot nu toe day 1 gehad dus voel me wel genaaid eigenlijk.
Qua games veel interessants voor mij, maar de prijs is hoger dan verwacht en die upgradepacks vind ik ook een beetje jammer.Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:13:
Edit: je ziet ook dat men nu al voor variabele prijzen gaat afhankelijk van de game.
[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 02-04-2025 16:21 ]
Ik vraag mij af of je die per game los moet aanschaffen of dat ie wellicht in de NSO+uitbreiding zitten.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:18:
[...]
Qua games veel interessants voor mij, maar de prijs is hoger dan verwacht en die upgradepacks vind ik ook een beetje jammer.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Tegen de scalpers een prima maatregel inderdaad! Helemaal mee eensRaem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:11:
[...]
Maar heb zelf mijn switch niet meer aangeraakt na Zelda Echoes of Wisdom en dus al een tijd geleden NSO opgezegd, dus ik val daarmee ook buiten de boot waarschijnlijk
B.Net Sebase#2714
Als het dan op de Switch 2 uitkomt koop ik het!Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
GTA VI naar €120 confirmed?Haha, ik had niet verwacht dat Nintendo met deze prijzen zou komen.
Staan nog niet in de store.Felidaelynx schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
Overigens iemand al kunnen vinden hoe duur een extra setje joy cons is?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zolang alles gewoon uitverkocht raakt gaan de prijzen niet omlaag. En accessoires koop je vaak toch maar 1x maar blijft vrij fors. Ik heb zelf nog geen Switch dus om nou eerst online lid te worden voordat ik überhaupt iets kan kopen.. de bundel zal ook wel via andere retailers komen..de accessoires koop ik later dan wel via Nintendo zelf als het moet.Linksquest schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:17:
Ik had de luxe dat ik toch kon kijken, was erg rustig. Buiten Mario Kart World is er geen game op release die mij aanspreekt. Hierdoor word het 100% geen release aankoop voor mij.
Betalen voor betere performes op de Switch 2 door het upgrade programma vind slecht, kijk ik even naar games die alleen beter draaien en niet naar Mario Party die ook extra veel nieuwe content krijgt. Ben wel benieuwd hoeveel die prijzen gaan zijn voor een stabielere versie van een Zelda game.
Game waarvoor ik de Switch 2 zou gaan halen is Zelda Hyryle Warriors, maar de release prijs van €469 vind ik wel wat aan de hoge kant. Dus moet nog even kijken of ik hem rond die tijd ga kopen. Want het is niet alleen de console, het is ook de Pro controller (want Joy-Cons heb ik nooit leuk gevonden) en dan nog eens de game, dan zit ik al gouw tegen de €650 aan.
Maar laat ik eerlijk zijn, €89,00 voor een fysieke game en €89,- voor de controller?? Denk dat Nintendo hier nog op terug gaat komen.
Daar heb ik niks over gezien, maar ook niet altijd goed opgeletZeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
[...]
Ik vraag mij af of je die per game los moet aanschaffen of dat ie wellicht in de NSO+uitbreiding zitten.
Originele voor switch 1 Wren al niet goedkoop. Nu met meer techniek verwacht niet veel beter.Felidaelynx schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
Overigens iemand al kunnen vinden hoe duur een extra setje joy cons is?
Kijk voor de gein naar pro controller 89.99
AnimeAdicted
Voor zover nu bekend is is zijn alleen de gamecube games onderdeel van NSO straks.Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
[...]
Ik vraag mij af of je die per game los moet aanschaffen of dat ie wellicht in de NSO+uitbreiding zitten.
Ik verwacht dat als je bij andere winkels de games koopt dat de prijs van fysiek en digitaal gelijk zal zijn of in de buurt. Laat ik het zo zeggen, heb ook nooit 60 euro betaald voor een fysieke Switch 1 game.MVA. schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:22:
Ik verschiet wel van de prijzen van mariokarten dan nog zo een verschil tussen fysiek en digitaal
428,- volgens de inflatie calculator. Dan is 479,- toch nog een keer weer 10% daarboven.svenk91 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:16:
Als je inflatie meerekent dan zou de Switch 1 release prijs van 330 euro nu gelijk zijn aan 440 euro ongeveer. Zo bijster veel hoger is de console prijs nu dan niet met de release. Al blijft het een fors bedrag natuurlijk, maar dat was het toen ook.
Maar veel belangrijker nog dan alleen de inflatie doorrekenen is het.financiële klimaat, die is nu anders dan in 2017, mensen zijn zich daar bewust van, alles wordt duurder. Dan is ruim 500,- uitgeven (want je wil er een nieuw spel bij, anders upgrade je niet) toch een hoge drempel.
Dat in het achterhoofd houdende vind ik het persoonlijk gewaagd om hier op in te zetten.
DK was een tientje goedkoper.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:23:
Als fysieke spellen straks echt €90 per spel gaan kosten dan gaat het echt het einde zijn van fysiek.. is toch veel te idioot om €90 voor zoiets te gaan vragen

Misschien is dat wel de bedoeling van NintendoG_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:23:
Als fysieke spellen straks echt €90 per spel gaan kosten dan gaat het echt het einde zijn van fysiek.. is toch veel te idioot om €90 voor zoiets te gaan vragen
Kan best maar hun timing is wel goed. Mei krijgen meeste vakantiegeld.😅Donstil schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:23:
[...]
428,- volgens de inflatie calculator. Dan is 479,- toch nog een keer weer 10% daarboven.
Maar veel belangrijker nog dan alleen de inflatie doorrekenen is het.financiële klimaat, die is nu anders dan in 2017, mensen zijn zich daar bewust van, alles wordt duurder. Dan is ruim 500,- uitgeven (want je wil er een nieuw spel bij, anders upgrade je niet) toch een hoge drempel.
Dat in het achterhoofd houdende vind ik het persoonlijk gewaagd om hier op in te zetten.
AnimeAdicted
Daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Onze oudste zoon krijgt straks voor zijn verjaardag een PS5.Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:07:
Toen ik tijdens de Direct Tony Hawk voorbij zag komen, was ik gelijk benieuwd naar hoe de Switch2 versie zich gaat verhouden tot de PS5.
Ik heb best mixed feelings. Een nieuwe Mario Kart is natuurlijk tof, maar ik hou helemaal niet van open wereld spellen. Verder kreeg ik bij niks een ‘Yes!’ gevoel. Soms was ik ook erg verbaasd. Bij bv Hades 2. Deze zal toch ook wel op de huidige Switch uitkomen? Ik zag ook Silksong voorbij komen. Hopelijk toch niet alleen voor de Switch 2.
De oudste wordt binnenkort 10 en heeft geen interessse meer in de Switch. Zal straks waarschijnlijk alleen nog gamen op de PS5. De jongste (net 4) heeft af en toe de Switch ontdekt (Mario Kart met alle hulpmiddelen aan). Het zal nog wel even duren voordat hij interesse krijgt in de Switch 2. Ongetwijfeld zal er dan wel een verbeterd model zijn (OLED en een nog iets groter scherm, volgens mij is die ruimte er nog wel).
Zeker omdat Mariokart zichzelf verkoopt. Zo waren de Zelda games (BOTW&TOTK) ook standaard een tientje duurder op de originele switch.
De prijs van DK zal vermoedelijk dus meer overeenkomen met de prijs van de meeste games. (pure speculatie van mijn kant)
Sowieso geen Day 1 voor mij, iig niet voor die prijzen. Wellicht iets om naar te kijken na de zomervakantie omdat er wel wat games zijn die ik wil spelen
Nintendo Switch 2 Editions zijn, alleszins voor de first-party games, Switch games die upgradebaar zijn via een aankoop (prijs ligt tussen 10 en 20 euro). Bij first party games kunnen er extra features in zitten bovenop grafische upgrades - bvb. Metroid met muiscontrols, extra games in Mario Party, ...
Switch 2 lanceerperiode line-up | |
---|---|
Launchday | Mario Kart World Nintendo Switch 2 World Tour Split Fiction Street Fighter 6 Hitman World of Assassination: Signature Edition Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster Yakuza 0: Director's Cut Deltarune Chapters 1 to 4 Sid Meier's Civilization VII (NS2 Edition) Nobunaga's Ambition: Awakening Complete Edition Puyo Puyo Tetris 2S Fast Fusion Kunitsu-Gami: Path of the Goddess Rune Factory: Guardians of Azuma (NS2 Edition) Cyberpunk 2077: Ultimate Edition Hogwarts Legacy Arcade Archives 2 RIDGE RACER Fortnite Survival Kids (+ alle bestaande Switch games |
NSO: GameCube (launchdate) | The Legend of Zelda: The Wind Waker Soul Calibur II F-Zero GX |
Juli - September | RAIDOU Remastered: The Mystery of the Soulless Army (19.06.2025) Tamagochi Plaza (NS2 Edition, 27.06.2025) Tony Hawk Pro Skater 3+4 (11.07.2025) Donkey Kong Bananza (17.07.2025) Shadow Labyrinth (NS2 Edition, 18.07.2025) Wild Hearts s (25.07.2025) No Sleep for Kaname Date - From AI: THE SOMNIUM FILES (25.07.2025) Madden NFL 26 (14.08.2025) Drag & Drive (14.08.2025) Story of Seasons: Grand Bazaar (NS2 Edition, 27.08.2025) Star Wars Outlaws (04.09.2025) Daemon x Machina: Titanic Scion (05.09.2025) |
Later | Hyrule Warriors: Age of Imprisonment (winter) Kirby Air Riders (20.11.2025) Borderlands 4 (03.10.2025) Witchbrook (winter 2025) Marvel Cosmic Invasion (winter 2025) Elden Ring: Tarnished Edition (2025) The Duskbloods (2026) Goodnight Universe (2025) Hollow Knight: Silksong (04.09.2025) Hades II Starseeker: Astroneer Expeditions (2026) Final Fantasy VII Remake Intergrade Professor Layton and the New World of Steam (2025) REAnimal (2025) Human Fall Flat 2 EA Sports FC (26.09.2025) Enter the Gungeon 2 Two Point Museum (2025) WWE 2K NBA 2K Project 007 |
Nintendo Switch 2 Editions | Breath of the Wild (launch day! 05.06.2025) Tears of the Kingdom (launch day! 05.06.2025) Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV (24.07.2025) Kirby and the Forgotten World + Star-Crossed World (28.08.2025) Metroid Prime 4 Beyond (2025) Pokémon Legends: Z-A (16.10.2025) (third-party: zie hierboven) |
NSO: GameCube (later) | Mario Sunshine Fire Emblem: Path of Radiance Pokemon XD: Gale of Darkness Luigi's Mansion Mario Smash Football (03.07.2025) Pokémon Colosseum Chibi Robo (21.08.2025) |
Titel | Visuals | Framerate | HDR | Gameshare | Andere |
---|---|---|---|---|---|
Arms | ✔ | ✔ | ✔ | ||
Big Brain Academy | Online + lokaal met vier spelers in Party-stand | ||||
Captain Toad: Treasure Tracker | ✔ | ✔ | Online + lokaal: twee spelers | ||
51 Worldwide Games | 34 games voor vier spelers, online + lokaal | ||||
Gamestudio | ✔ | Joycon 2 support | |||
Super Mario Bros U Deluxe | ✔ | ||||
Pokemon Scarlet/Violet | ✔ | ✔ | ✔ | HDR wordt ondersteund ondanks eerdere info | |
Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury | ✔ | ✔ | ✔ | Online + lokaal: vier spelers in 3D World, twee spelers in Bowser's Fury (Mario en Bowser Jr.) | |
Super Mario Odyssey | ✔ | ✔ | Online + lokaal: twee spelers (Mario & Cappy) | ||
Zelda: Link's Awakening | ✔ | ✔ | |||
Zelda: Echoes of Wisdom | ✔ | ✔ |
[ Voor 63% gewijzigd door JackAvery op 23-08-2025 08:30 . Reden: 23/08: update release datums ]
Haha, er gaan inderdaad al tijden geruchten dat games best wat duurder zouden kunnen worden, waarbij GTA vaak wordt genoemd als 'de benchmark'.Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:19:
GTA VI naar €120 confirmed?Haha, ik had niet verwacht dat Nintendo met deze prijzen zou komen.
Maar dat Nintendo degene zou zijn die de prijzen opschroeft had ik ook niet verwacht
Naja, de Switch 2 zal heus wel even duur blijven en ik wil Mario Kart toch hebben, dus die €509 gaat er wel aan.
Maarja.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xeBuFsvuvSEN5IpkoquQMBXh.jpg?f=user_large)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bron: Genki_JPNSwitch 2 in Japan will have 2 different versions! 😭
- Japanese Language Only version at 49,980 yen ($334)
- Multi-language system at 69,980 yen ($467)
/f/image/W7DqNU0Wu1FZze4OEAD0nsCt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/djpd5yyML7XwVRSQsZ309CHP.png?f=fotoalbum_large)
Dit betekent toch niet zoiets als regio locked Switches toch?
Maar een Switch (2) gamecard is geen MicroSD-kaart.Akaendra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:26:
90 euro voor een fysieke release is wel heel erg veel en eigenlijk buiten alle properties voor een microsd kaartje
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Haha ja voor ons Nederlanders wel idd, helaas is dat niet overal zo gangbaar als hier.Offens1490 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:25:
[...]
Kan best maar hun timing is wel goed. Mei krijgen meeste vakantiegeld.😅
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 02-04-2025 16:28 ]
Playstation 5
ja, dat kan.Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:28:
kunnen de switch 1 spellen kaartjes eigenlijk in de switch 2? niks over gezien of heb ik wat gemist?
Het is inderdaad vreemd, maar ik begrijp dat het al jaren zo werkt omdat fysieke winkels ook heel belangrijk waren om je consoles te kunnen verkopen. Gezien we steeds minder fysieke winkels zien, Nintendo (maar ook Sony en Microsoft) consoles verkopen via hun eigen website en omdat digitaal natuurlijk goedkoper uit te brengen is dit wel logischer inderdaad.Donstil schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:25:
Ik vind Fysiek duurder dan digitaal wel een prima stap eigenlijk, je ziet dat bij de Ps5 en Series X nu vaak andersom en dat vind ik veel vreemder.
Dat de prijzen zich beetje aanpassen aan het prijspijl toch gewoon logisch? Inkomens in Nederland zijn sinds 2018 ook met 30+% gestegen.G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:23:
Dat was de vorige keer al bekend gemaakt, zie ook de Topicstart van dit topic op pagina 1.Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:28:
kunnen de switch 1 spellen kaartjes eigenlijk in de switch 2? niks over gezien of heb ik wat gemist?
MicroSD Express, en ook die zijn niet gigantisch veel duurder dan normale microsd kaartjesRayNbow schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:27:
[...]
Maar een Switch (2) gamecard is geen MicroSD-kaart.
Ja precies, de tijd dat je voor een Console echt naar de winkel ging en daar keek wat je erbij nam is al ver achter ons. Nintendo was daarin nog wel de uitzondering denk ik maar dat kan hier ook wel naast bestaan als we wat maandjes verder zijn etc.L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:29:
[...]
Het is inderdaad vreemd, maar ik begrijp dat het al jaren zo werkt omdat fysieke winkels ook heel belangrijk waren om je consoles te kunnen verkopen. Gezien we steeds minder fysieke winkels zien, Nintendo (maar ook Sony en Microsoft) consoles verkopen via hun eigen website en omdat digitaal natuurlijk goedkoper uit te brengen is dit wel logischer inderdaad.
Playstation 5
Er komen Treehouse streams morgen en overmorgen. Samen 7 uur lang.Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
We hebben ook nog helemaal geen menu's etc gezien he best apart eigenlijk, zal dat komende dagen nog komen?
Voorheen deed men voorkomen dat alle S1 games op de S2 konden worden gespeeld, m.u.v. een paar exoten waar je specifieke hardware voor nodig hebt.
Nu kwam het toch meer over alsof er een bepaalde selectie is. Ik mag toch hopen dat alle 'normale' games gewoon op de S2 kunnen worden gespeeld, anders is dit wel groot nadeel om over te stappen.
Ik verwacht dat Nintendo qua fysieke game aanbod nog wel even de uitzondering blijft, maar hier in Nederland gaan we wel steeds minder winkels zien waar we die fysieke games even op de fiets kunnen ophalen. Als de Media Markt op een gegeven moment stop met Playstation games dan verwacht ik dat ze ook het Nintendo aanbod weg doen.Donstil schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
[...]
Ja precies, de tijd dat je voor een Console echt naar de winkel ging en daar keek wat je erbij nam is al ver achter ons. Nintendo was daarin nog wel de uitzondering denk ik maar dat kan hier ook wel naast bestaan als we wat maandjes verder zijn etc.
Dat klopt toch ook? Alle S1 op de S2 en een selectie van S1 krijgt een “upgrade pack” met betere graphics / performance.Thijs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:32:
Ik vond wel dat er veel nadruk werd gelegd op "Nintendo Switch 1 compatible games".
Voorheen deed men voorkomen dat alle S1 games op de S2 konden worden gespeeld, m.u.v. een paar exoten waar je specifieke hardware voor nodig hebt.
Nu kwam het toch meer over alsof er een bepaalde selectie is. Ik mag toch hopen dat alle 'normale' games gewoon op de S2 kunnen worden gespeeld, anders is dit wel groot nadeel om over te stappen.
Er waren wat beelden van menu-instellingen te zien. Zag er allemaal redelijk hetzelfde uit als op de huidige Switch.Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
We hebben ook nog helemaal geen menu's etc gezien he best apart eigenlijk, zal dat komende dagen nog komen?
:strip_exif()/f/image/SZwrR6JLNNCJ4sxfdIvunfdH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel jammer dat ze het NSO patroon doorzetten en games daarachter vergrendelen, zeker nu ze ook Gamecube games toevoegen/ondersteunen.
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4