Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:27
Bij mij draait het om de third party ondersteuning of ik de Switch 2 direct ga halen of niet. Dat er direct first party games op komen geloof ik wel. Ik ben van de "impossible ports".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 01:21:
Bij mij draait het om de third party ondersteuning of ik de Switch 2 direct ga halen of niet. Dat er direct first party games op komen geloof ik wel. Ik ben van de "impossible ports".
Ik verwacht ook wel gelijk third party games bij release. Al dacht ik bij de huidige Switch aan Skyrim. Die was al vroeg aangekondigd, maar kwam pas in november 2017 uit.

Welke impossible ports hoop je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
JackAvery schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Mijn speculatie: de Switch joy-cons/pro controllers gaan gewoon via bluetooth werken voor Switch 1 games. Voor Switch 2 games hangt het er van af of die extra mystery knop iets belangrijks doet of niet. De nieuwe pro controller hebben we ook nog niet gezien, wie weet of daar nog iets extra op zit qua features dat we niet verwachten. Maar gezien backwards compatibility een bevestigde feature is, lijkt het me een redelijke aanname om te verwachten dat de oude controllers gaan functioneren voor de oude games.

Of de oude controllers voor Switch 2 games gaan werken durf ik dan weer geen uitspraak over te doen. Maar we zullen hopelijk niet lang moeten wachten om dit te weten.
Stel, en dan seculaire ik ook even, dat die knop alleen voor een extra functie is, zoals bijvoorbeeld een hulp assistent oproepen ofzo, dan zouden die oudere controllers ook moeten werken, alleen heb je dan niet die functie. Ik vergelijk dit een beetje met de Xbox One controller die ook gewoon op de Series S|X werkt, alleen dan zonder die share functie. Het is afwachten zoals je al zegt wat die extra knop gaat doen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nog een week en dan is het 2 april *O*

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp_Lex
L23 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:45:
[...]

Ik verwacht ook wel gelijk third party games bij release. Al dacht ik bij de huidige Switch aan Skyrim. Die was al vroeg aangekondigd, maar kwam pas in november 2017 uit.

Welke impossible ports hoop je op?
Ik hoop dat volgende week er gelijk een paar aangekondigd ga worden, zoals bijvoorbeeld Doom The Dark Ages. Ook hoop ik dat er gesproken gaat worden over een gratis update voor Civilization 7, bijvoorbeeld voor grotere maps om de game op één lijn te brengen met andere platformen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Comp_Lex schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 01:21:
Mij om van die 15 FPS in Korok Forest af te komen. :+ En eindelijk een nieuwe MarioKart zal hier voorlopig de gemoederen wel bezig houden. Misschien wel een Zelda port?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop in ieder geval op games zoals de Mass Effect Trilogy, Elder Scrolls IV: Oblivion en de Fallout games. Vond het jammer dat we destijds na Skyrim geen Fallout 3 of New Vegas hebben gezien.

[ Voor 162% gewijzigd door L23 op 26-03-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
Als de launch voornamelijk uit Nintendo titels bestaat, hoop ik op het volgende:

- Nieuw IP
- Mario Kart
- Metroid Prime 4
- Nieuwe Donkey Kong Country
- Nieuwe 3D Mario
- Star Fox Adventures 2
- Wind Waker remake
- The Last Story remastered

Zou voor mij al een mooi release lijstje zijn. En hopen mag altijd toch. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Door de backwards compatibility zal het aantal titels wel tegenvallen denk ik. Dit gaan ze over veel meer jaren uitsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:05:
Door de backwards compatibility zal het aantal titels wel tegenvallen denk ik. Dit gaan ze over veel meer jaren uitsmeren.
Dat vind ik niet logisch. Uiteindelijk moet je gewoon nieuwe games uitbrengen omdat een heleboel Switch 1 eigenaren oudere titels al gespeeld hebben. Dat was bij die Wii U ports wel anders. Aan de andere kant kon Nintendo daardoor wel goed teren op Wii U titels als opvulling tussen de nieuwe Nintendo Switch games door. Maar het gevoel dat bij de Switch games ook al uitgesmeerd werden over de maanden/jaren juist omdat het aanbod van games hoog genoeg was.
Games ontwikkelen worden wel steeds complexer/langer/duurder, dus ben benieuwd hoe Nintendo daarmee omgaat met games voor de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Als ik zo de Switch 1 launch games zie heb ik al wel in de gaten dat mijn lijstje van hierboven niet heel realistisch is. :P
  • 1-2-Switch
  • Just Dance 2017
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Skylanders: Imaginators
  • Super Bomberman R
  • I Am Setsuna
  • Snipperclips
  • Shovel Knight: Treasure Trove
  • Shovel Knight: Specter of Torment
  • Fast RMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Veel mensen gaan toch hun oude spellen op nieuwe resoluties/snelheden spelen. De Switch bestaat nu 8 jaar, zo hard gaat het ook niet met de grote titels. BotW was een combititel met de WiiU en TotK een soort van remake (wel de engine nieuw, maar niet de wereld) 6 jaar later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:29:
Als ik zo de Switch 1 launch games zie heb ik al wel in de gaten dat mijn lijstje van hierboven niet heel realistisch is. :P
  • 1-2-Switch
  • Just Dance 2017
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Skylanders: Imaginators
  • Super Bomberman R
  • I Am Setsuna
  • Snipperclips
  • Shovel Knight: Treasure Trove
  • Shovel Knight: Specter of Torment
  • Fast RMX
Ik heb toch wel iets betere hoop :P Kan me voorstellen dat er bij de Switch afwachtend werd toe gekeken na de Wii U. Al had je toen nog wel het voordeel dat de eShop zo mooi overzichtelijk was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:33:
Veel mensen gaan toch hun oude spellen op nieuwe resoluties/snelheden spelen. De Switch bestaat nu 8 jaar, zo hard gaat het ook niet met de grote titels. BotW was een combititel met de WiiU en TotK een soort van remake (wel de engine nieuw, maar niet de wereld) 6 jaar later.
Ik ben benieuwd hoor. Mooi als dat kan. Wellicht is daar genoeg vraag naar. Ik zelf vind het niet zo interessant om daar een Switch 2 voor te halen. Ik bedoelde meer dat Nintendo baat heeft bij software verkopen en dat heb je niet als men hun oude spellen nog een keer gaan spelen.

Met grote titels zoals Zelda ging het inderdaad niet hard, maar het totale aanbod first party games ging netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Zelfs in het buitenland hebben ze het over "one optimistic Dutch retailer" :D

https://www.notebookcheck...ch-retailer.985258.0.html

Denk overigens dat hij geen 499 gaat kosten, gok 429 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 21:39
Komt er ook een nieuwe animal crossing (vraag ik voor een vriend ;))

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp_Lex schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Ik hoop dat volgende week er gelijk een paar aangekondigd ga worden, zoals bijvoorbeeld Doom The Dark Ages. Ook hoop ik dat er gesproken gaat worden over een gratis update voor Civilization 7, bijvoorbeeld voor grotere maps om de game op één lijn te brengen met andere platformen.
Mooie kanshebbers. Doom zie ik zeker komen, de vraag is wel wanneer. Baldur's Gate 3 zou ook een heel mooie aankondiging zijn. Stiekem zie ik ook minstens twee Ubisoft games aangekondigd worden, misschien een upgrade voor Mario x Rabbids 2 en een recente Assassin's Creed game. Call of Duty is een zekerheid voor Switch 2, maar mogelijk niet voor deze direct.

Mag een mens verder hopen op een console release datum voor Hades II en op Silksong? :+ Een nieuwe Shin'en game verder..

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 26-03-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Een nieuwe Shin'en game verder..
Silksong heb ik overheen gelezen...

Zou interessant zijn omdat Shin'en altijd grafisch indrukwekkende games uitbrengt. Vond het interessant om te zien wat voor games ze destijds op de Game Boy Advance hadden uitgebracht en Fast RMX en The Touryst heb ik me goed mee vermaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In de categorie “hoe houden we ons bezig tot 2 april”: Op Reddit staat een zeer korte video van de ingang naar het Switch 2 evenement in New York. Toch apart om het Switch 2 logo plots in het echt te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Hopelijk gaat de verkoop snel beginnen.

Total sales...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87DnqHUzs-VUAzCILEvEYQyCP-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75YrJxYHxZGa2lhVtfHthwqC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Switch 2 release date mogelijk gelekt in de Nintendo Direct van vandaag voor Switch 1.
Ik zag een comment van iemand bij een streamer zeggen:
"Did you notice the wording how games after June 16th are "On Nintendo Switch" and games after June 27th are "On Nintendo Switch Systems" meaning between June 16th and 27th, the Switch 2 launches? ;) "
Dus tussen maandag 16 juni en vrijdag 27 juni de Switch 2 release? Moet de info zelf nog even nachecken hoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
YouTube: Nintendo Direct 3.27.2025 – Nintendo Switch
Launches on Nintendo Switch July 18
Helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:23
We zullen het volgende week wel weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Een klein detail dat gevonden is in de officiële uitleg over de nieuwe functie van het virtueel uitlenen van digitale games in je Nintendo familiegroep, bevestigt basically cross-gen Nintendo games:
**Compatible systems must be linked to a Nintendo Account to use virtual game cards. Nintendo Switch 2 exclusive games and Nintendo Switch 2 Edition games can only be loaded on a Nintendo Switch 2 system. To move virtual game cards between two systems, you must pair the systems via local wireless and an internet connection, but only when pairing the systems for the first time. Up to two systems total can be linked per Nintendo Account.
En de promo screenshots voor de nieuwe Nintendo Today! app tonen schaamteloos de mysterieuze c-knop van de Switch 2 joycons :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GnDmn-MXEAAVIBS.jpg?name=orig

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 27-03-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:49:
Een klein detail dat gevonden is in de officiële uitleg over de nieuwe functie van het virtueel uitlenen van digitale games in je Nintendo familiegroep, bevestigt basically cross-gen Nintendo games:

[...]

En de promo screenshots voor de nieuwe Nintendo Today! app tonen schaamteloos de c-knop van de Switch 2 joycons :D

[Afbeelding]
Wel opvallend dat die Nintendo Switch 2 Edition games niet geladen kunnen worden op een Switch 1 gezien dat dan de cross-gen games zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:30
De volledige foto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgmEV_3pYQIRnJi_8udqwmC_gC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52VFwlnkXmrMjZ7327qmomT9.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Wel opvallend dat die Nintendo Switch 2 Edition games niet geladen kunnen worden op een Switch 1 gezien dat dan de cross-gen games zijn?
Dat klinkt alsof er twee verschillende "builds" zijn wat mij betreft, een Switch 1 en een Switch 2 versie. De "Switch 2 editie" van het spel zou dus niet op je Switch 1 starten. De vraag blijft dan of die apart functioneren of dat het systeem slim wisselt op basis van welke console je gebruikt. Ik ging er automatisch van uit dat dit wel zou kunnen, maar we zullen zien zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 27-03-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:00:
[...]

Dat klinkt alsof er twee verschillende "builds" zijn wat mij betreft, een Switch 1 en een Switch 2 versie. De "Switch 2 editie" van het spel zou dus niet op je Switch 1 starten. De vraag blijft dan of die apart functioneren of dat het systeem slim wisselt op basis van welke console je gebruikt. Ik ging er automatisch van uit dat dit wel zou kunnen, maar we zullen zien zeker.
Ja dat denk ik ook. Je kan die build dan niet naar een andere generatie Switch loaden, maar je zou verwachten dat de licentie/sleutel om de game te mogen spelen wel hetzelfde is. Hopelijk volgende week meer duidelijk. Spannend!

En waar staat die C knop nou voor? Blijft een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
ik denk nog steeds iets in de richting van Communication of iets, net als die mic button op de ps5 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:09

The Legend

*Plop*

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JackAvery schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:00:
[...]

Het lijkt dan inderdaad meer te gaan werken zoals de Playstation waarbij je een aparte PS4 & PS5 versie van een game hebt. En niet zoals de Xbox die herkent op welk systeem je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:57:
[...]

Het lijkt dan inderdaad meer te gaan werken zoals de Playstation waarbij je een aparte PS4 & PS5 versie van een game hebt. En niet zoals de Xbox die herkent op welk systeem je speelt.
Volgens mij kan je een Xbox game ook niet uitwisselen tussen twee generaties (via een externe schijf bijvoorbeeld), maar wel op het systeem zelf de juiste versie downloaden. Ik lees net dat je de One versie wel met de externe schijf kan overzetten naar de Series X/S, maar als daar de game een Series upgrade krijgt dan kan het niet meer op de Xbox One gebruikt worden. Dan moet je het op de Xbox One opnieuw downloaden.
Volgens mij verschilt het niet zoveel tussen Playstation en Xbox, maar meer of het gaat om betaalde of gratis upgrades. Afwachten wat Nintendo gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Is dat bijzonder dan? De Switch 1 was in ieder geval te preorderen op dezelfde dag als de presentatie in januari 2017.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat de prijs betreft: een artikel van de Financial Times besprak gisteren de aankomende lancering van Switch 2. De reporter haalt onder andere de export data aan tussen Vietnam en de US als indicator van de voorbereiding op deze lancering - en als factor voor Nintendo om zich voor te bereiden op onvoorspelbare importtarieven.

Interessant genoeg vermeldt één van de analisten de eenheidsprijs die wordt vermeld voor een console bij het importeren naar de US. Gezien de paywall zal ik dat bedrag even achter een members only tag zetten, maar één van de geïnterviewde analisten denkt dat Nintendo de winkelprijs op USD 399 gaat zetten door o.a. de mogelijkheid van tarieven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een prijs van 399 euro lijkt toch het minimum te worden waar we tegenaan kijken zo, gezien onze BTW van 21%,

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 12:30
L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:09:
[...]

Ja dat denk ik ook. Je kan die build dan niet naar een andere generatie Switch loaden, maar je zou verwachten dat de licentie/sleutel om de game te mogen spelen wel hetzelfde is. Hopelijk volgende week meer duidelijk. Spannend!

Ik vraag me sowieso af of, als je een virtuele gamecard overzet naar een ander systeem, je dan ook alle game data over gaat zitten seinen, of dat je enkel de licentie overgedragen wordt en je de game dan gewoon uit de eShop trekt. Voor de snelheid zal het weinig uitmaken denk ik - daar zal de wifichip van de Switch de beperkende factor zijn, of anders de schrijfsnelheid van je opslag, maar in hoeverre kun je het systeem nog gebruiken als je aan het overseinen bent?

Als je in dat proces gewoon uit de eShop gaat downloaden is het makkelijk natuurlijk - dan downloadt de Switch waar je heen stuurt gewoon de juiste versie. Of het moet één image zijn waar beide versies in zitten, maar dan heb je altijd "overbodige" data.

En, worst case scenario, kan de "Switch 2 Edition" gewoon een aparte uitgave met een apart prijskaartje worden die dan alleen op de S2 draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
sderooij schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:01:
ik denk nog steeds iets in de richting van Communication of iets, net als die mic button op de ps5 controller.
Cheat knop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Seal64 Ik begrijp dat loaden het kopieren van de game data is van de ene naar de andere Switch, dat zou met een directe verbinding vrij snel moeten gaan.
Maar als het ook gedownload kan worden via de eShop dan zou je in principe gewoon de juiste versie kunnen downloaden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Bij welke (web)winkel zijn jullie van plan een pre-order te plaatsen? Vroeger reserveerde ik altijd bij de fysieke Game Mania winkel in de stad, maar de enige overgebleven "gamewinkel" is nu de Intertoys. Dus het wordt waarschijnlijk toch bestellen bij een webshop, en dan maar hopen dat de postbezorging op tijd is en ik niet de hele releasedag op mijn pakket hoef te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Volgens mij maak je het meeste kans bij de echt grote webshops; Bol & Coolblue, volgens mij hebben die altijd meeste voorraad/leveringen en zijn die qua leveringstijd vrij consistent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Misschien is hij wel via Nintendo's eigen shop te pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
Linkje3 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:21:
Bij welke (web)winkel zijn jullie van plan een pre-order te plaatsen? Vroeger reserveerde ik altijd bij de fysieke Game Mania winkel in de stad, maar de enige overgebleven "gamewinkel" is nu de Intertoys. Dus het wordt waarschijnlijk toch bestellen bij een webshop, en dan maar hopen dat de postbezorging op tijd is en ik niet de hele releasedag op mijn pakket hoef te wachten.
Bol heb ik mijn ps5 toen pre order gedaan op de dag dat het kon, en kreeg hem ook op de release dag.
Ps5 pro ging via sony toevallig zelf dan, maar de switch via intertoys gekocht. ook prima niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Linkje3 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:21:
Nintendo's eigen website verzend netjes verpakt en op tijd zodat je het op de dag van release ontvangt (vertraging door de verzendbedrijven kan een webshop natuurlijk nooit wat aan doen).

Als ik me niet vergis verzend Nintendo NL via DHL uit Duitsland. DHL pakketten worden bij mij helaas wel altijd laat in de avond bezorgd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ike. schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:52:
Als ik me niet vergis verzend Nintendo NL via DHL uit Duitsland. DHL pakketten worden bij mij helaas wel altijd laat in de avond bezorgd :'(
Ik geef bij DHL zodra het mogelijk is altijd aan om het pakket te dumpen bij een afhaalpunt in de buurt. Dan hoef ik zelf niet thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ike. schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Nintendo's eigen website verzend netjes verpakt en op tijd zodat je het op de dag van release ontvangt (vertraging door de verzendbedrijven kan een webshop natuurlijk nooit wat aan doen).

Dan ben je waarschijnlijk in ieder geval thuis, kan je gewoon rustig naar je werk etc :+ .
Anders gewoon aanpassen naar afhaal locatie, een winkel of kluisjes van DHL zie je ook steeds meer(Net als van postnl en Budbee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk in ieder geval thuis, kan je gewoon rustig naar je werk etc :+ .
Anders gewoon aanpassen naar afhaal locatie, een winkel of kluisjes van DHL zie je ook steeds meer(Net als van postnl en Budbee).
Klopt, 's avonds ben ik ook wel thuis, maar als mijn wekker om half zes afloopt en met een smurf van bijna 3 jaar op bed heb ik liever niet dat DHL nog tot tien uur 's avonds aan de bel kan hangen.

Ik laat ook geregeld dingen op mijn werk bezorgen, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een optie, en anders in zo'n pakketmuur bij de lokale LIDL. PostNL is hier in het dorp eigenlijk geen optie met afhaalpunten, daar zijn er maar een paar van, en die zijn zo beperkt in openingstijden dat ik er alsnog niet heen kan.

Gelukkig heb ik dan nog een schoonmoeder die eigenlijk altijd thuis is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:06:
@Seal64 Ik begrijp dat loaden het kopieren van de game data is van de ene naar de andere Switch, dat zou met een directe verbinding vrij snel moeten gaan.
Maar als het ook gedownload kan worden via de eShop dan zou je in principe gewoon de juiste versie kunnen downloaden inderdaad.
Het lijkt me sterk dat de game direct overgezet wordt. In de nintendo direct werd alleen gezegd dat de switches bij elkaar moeten zijn de eerste keer dat je het doet. Dus om te bewijzen dat de switches bij elkaar horen, en je niet je licentie verhuurt aan iemand aan de andere kant van de wereld, lijkt mij dan.

Zoals ik het snap, hoef je dus ook niet dit te doen als je een 2e game uitleent aan de zelfde console, en word die game dus waarschijnlijk gewoon van het internet getrokken.

Zou ook een beetje onhandig zijn, als je ff snel een game wilt uitlenen, maar moet wachten tot er bijna 30 gig is over gestraald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:19
Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:42:
Het lijkt me sterk dat de game direct overgezet wordt. In de nintendo direct werd alleen gezegd dat de switches bij elkaar moeten zijn de eerste keer dat je het doet. Dus om te bewijzen dat de switches bij elkaar horen, en je niet je licentie verhuurt aan iemand aan de andere kant van de wereld, lijkt mij dan.
Ik hoop vooral dat ik mijn digitale games ook kan uitlenen aan mijn schoonfamilie aan de andere kant van de wereld (andere kant van Nederland vind ik ook al ver genoeg :+ ). Dat zou mij misschien ooit nog doen bewegen om digitale games te kopen, samen met de mogelijkheid om ze 'permanent' over te dragen (verkopen dus). Dan zijn voor mij alle voordelen van fysiek eraf en durf ik ook wel over naar digital only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:09:
Ik gok op: Connect.

Volledige naam voor de feature zou dan Nintendo Switch Online Connect zijn en kun je indrukken om direct je Friends overzicht te openen en te voice chatten met je vrienden die online zijn of samen direct vanuit het menu een multiplayer game starten.

Of: Chat
En dan zou het simpelweg een 'Push to talk'-button zijn of het openen van een chat overlay venster.

Pure wilde gok verder natuurlijk. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 28-03-2025 11:11 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De C-knop is gewoon de C-knop, speciaal voor de MegaDrive NSO-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
ComputerGekkie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Ik hoop vooral dat ik mijn digitale games ook kan uitlenen aan mijn schoonfamilie aan de andere kant van de wereld (andere kant van Nederland vind ik ook al ver genoeg :+ ). Dat zou mij misschien ooit nog doen bewegen om digitale games te kopen, samen met de mogelijkheid om ze 'permanent' over te dragen (verkopen dus). Dan zijn voor mij alle voordelen van fysiek eraf en durf ik ook wel over naar digital only.
Nee, dat kan niet. Om een game te delen binnen je family abonnement moeten de Switches bij elkaar in de buurt zijn.
Over afstand delen kan alleen als jouw account op de tweede Switch staat, maar ook dan moeten de Switches eenmalig bij elkaar in de buurt zijn om te koppelen. En je kan maar met 1 andere Switch gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 23:27
Bij Coolblue staat een prijs benoemd: https://www.coolblue.nl/a...witch-2-de-geruchten.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Plaatst dan gewoon €500,- erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:30
Ik ben vooral heel benieuwd naar de voordelen en vooruitgang van deze nieuwe generatie Nintendo Switch, zoals;
  • De hoeveelheid winst de Nintendo Switch 1 spellen behalen op de Nintendo Switch 2 met een vergelijking tussen beide systemen.
  • Hoeveel winst is er tussen beide generaties op hardware matig gebied behaald, kijkend naar ook de prijs die je ervoor betaald moet er wel een bepaalde winst zijn (min 50%).
  • Werken de oude joy-cons op deze nieuwe generatie?
Ik kijk heel erg uit naar de presentatie en ik hoop dat ze veel vragen een antwoord gaan geven zodat mensen weten wat de voordelen zijn van de volgende generatie Nintendo Switch! Mijn grootste angst zijn de scalpers want die zijn de laatste jaren echt heel extreem geworden, niet alleen bij de Playstation Pro en de Disc drive maar tegenwoordig ook bij Pokémon TCG.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Staat er al sinds de eerste Switch 2 aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
De Nintendo Direct van 2 april, zal die ook gewoon om 15u zijn?

Ik ga er vanuit dat dat gewoon om 15u zal zijn, en dat aansluitend aan de presentatie de pre-orderlijst open gaat. Daar wil ik graag op tijd bij zijn, maar ik kan moeilijk die hele dag vrijhouden :+

Hoe doen jullie dat?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Speciaal voor @G_Dragon een begrijpbare uitleg over hoeveel krachtiger Switch 2 ongeveer is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YH_bn9i9ylsKZ-nAu2S6ZBzdOzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1O60LtGMVb3NNTsk3sbld26B.webp?f=fotoalbum_large
(Bron is Reddit, de image is niet erg accuraat, Switch handheld is zwaar overschat, maar je snapt het idee ongeveer)

Nintendo gaat geen specs of cijfers geven denk ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:08:
De Nintendo Direct van 2 april, zal die ook gewoon om 15u zijn?

Ik ga er vanuit dat dat gewoon om 15u zal zijn, en dat aansluitend aan de presentatie de pre-orderlijst open gaat. Daar wil ik graag op tijd bij zijn, maar ik kan moeilijk die hele dag vrijhouden :+

Hoe doen jullie dat?
Ja om 15u.

Ik ging sowieso al een-twee weken vakantie nemen dus ik start op 2 april daarmee ;) maar anders zou ik waarschijnlijk mijn agenda geblokkeerd zetten en een uurtje langer werken ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Zoals ik het snap, hoef je dus ook niet dit te doen als je een 2e game uitleent aan de zelfde console, en word die game dus waarschijnlijk gewoon van het internet getrokken.

Zou ook een beetje onhandig zijn, als je ff snel een game wilt uitlenen, maar moet wachten tot er bijna 30 gig is over gestraald.
Waarom lijkt je dat sterk? Kijk het filmpje nog maar eens, daar wordt de game met een lokale verbinding tussen twee Nintendo Switch consoles overgezet. Het is me alleen niet duidelijk of dit de enige methode is. Het is vergelijkbaar met hoe je game updates kan uitwisselen zonder internet verbinding zodat iedereen op dezelfde versie zitten als ze bijvoorbeeld lokaal een potje Mario Kart willen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De tweede spelling heeft een cedille nodig... 😅

Maar het is simpeler dan dat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yph1gtqXVYJTEpnSpuRhxnyV6nc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8D6rslNe0hURZHjvLo9j6VK8.png?f=user_large
:p
Vrij nemen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:16:
Speciaal voor @G_Dragon een begrijpbare uitleg over hoeveel krachtiger Switch 2 ongeveer is:

[Afbeelding]
(Bron is Reddit)

Nintendo gaat geen specs of cijfers geven denk ik :)
De Nintendo Switch 2 bespaart behoorlijk wat ruimte zo te zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:01:
[...]

De Nintendo Switch 2 bespaart behoorlijk wat ruimte zo te zien :D
Eerlijk: ik denk niet dat deze grafiek heel accuraat is maar het is de intentie die telt :+

Edit- puur op GPU kan je verwachten dat Switch 2 ongeveer 8x de performance van Switch 1 heeft, zonder architecturale verschillen etc.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2025 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Waarom lijkt je dat sterk? Kijk het filmpje nog maar eens, daar wordt de game met een lokale verbinding tussen twee Nintendo Switch consoles overgezet. Het is me alleen niet duidelijk of dit de enige methode is. Het is vergelijkbaar met hoe je game updates kan uitwisselen zonder internet verbinding zodat iedereen op dezelfde versie zitten als ze bijvoorbeeld lokaal een potje Mario Kart willen spelen.
Het lijkt me sterk omdat het enorm onhandig is om je gebruikers mogelijk tientallen gigabytes te laten overstralen, terwijl het enige wat nodig is is het bewijs dat die gebruiker nu het recht heeft het spel van de nintendo store te downloaden, net zoals de uitlener zelf heeft gedaan.

Dat maakt een spel uitlenen een bezigheid van tientallen minuten in plaats van hooguit 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Nieuw in de NS2O app (maar alleen met een uitbreidingspas), de Commodore 64...
Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Het lijkt me sterk omdat het enorm onhandig is om je gebruikers mogelijk tientallen gigabytes te laten overstralen, terwijl het enige wat nodig is is het bewijs dat die gebruiker nu het recht heeft het spel van de nintendo store te downloaden, net zoals de uitlener zelf heeft gedaan.

Dat maakt een spel uitlenen een bezigheid van tientallen minuten in plaats van hooguit 1.
Bijkomende vraag - als je een game overzet/uitleent, wist de Switch dan ook jouw lokale kopie van die game (de save data blijft natuurlijk bewaard) of markeert hij die enkel als "ejected" en start 'm gewoon niet op? Dat zou wel enorm veel tijd schelen bij een volgende wissel namelijk, dan hoef je enkel de licentie even door te tikken in plaats van de hele game image.

[ Voor 67% gewijzigd door Seal64 op 28-03-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Ja het bewijs zou genoeg moeten zijn. Het scheelt dat Switch games over het algemeen niet heel groot zijn. Dus volgens mij zou dat alsnog best snel kunnen gaan en sneller dan de game via het internet opnieuw moeten downloaden, maar je houdt dan wel twee Switch apparaten bezet tijdens het overzetten.

Ik heb het filmpje voor de 4e keer bekeken en je hebt gelijk. Het bewijs/de sleutel wordt lokaal tussen twee Nintendo Switch consoles overgezet, maar daarna zie je op de afbeelding hier onder dat je de game kan spelen zodra de download klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPLpxcXP4ZWbRyTAsR2MIKJtWYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6g6PV7YpI0VcJ3pZzBaN6Up.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, dan is het mij nog steeds een mysterie wat die Nintendo Switch 2 Edition games zijn. Deze zijn als het om Virtual Game Cards gaat alleen te loaden tussen Switch 2 consoles. Als het cross gen is zou je verwachten/hopen dat het bewijs/de sleutel hetzelfde blijft en dat je dan de juiste versie voor de specifieke Switch console kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Bijkomende vraag - als je een game overzet/uitleent, wist de Switch dan ook jouw lokale kopie van die game (de save data blijft natuurlijk bewaard) of markeert hij die enkel als "ejected" en start 'm gewoon niet op? Dat zou wel enorm veel tijd schelen bij een volgende wissel namelijk, dan hoef je enkel de licentie even door te tikken in plaats van de hele game image.
Markeert het enkel als "ejected" inderdaad. Ik verwacht dat het dan net als bij die NSO apps controleert of je het mag spelen en dan de toegang weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
Seal64 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Nieuw in de NS2O app (maar alleen met een uitbreidingspas), de Commodore 64...

[...]

Ik denk niet dat er iets van data gewist wordt bij uitlenen. Zal anders een hoop bandbreedte verspild raken aan herdownloaden.
Ik denk dat als je een uitgeleend spel probeert op te starten dat je dan een bericht krijgt dat het uitgeleend is, en een vraag of je het uitlenen vervroegd wilt beëindigen.
Al bied dat ruimte voor gesjoemel als de ontvanger dan zijn switch van het internet houd, om zo te proberen beide tegelijk te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Is er al iets bekend of er een cooldown periode is na die 14 dagen? Zou natuurlijk mooi zijn als je na die 14 dagen het spel direct weer kan uitlenen, mocht diegene aan wie je het leent het nog niet hebben uitgespeeld bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:56:
[...]

Ik denk niet dat er iets van data gewist wordt bij uitlenen. Zal anders een hoop bandbreedte verspild raken aan herdownloaden.
Ik denk dat als je een uitgeleend spel probeert op te starten dat je dan een bericht krijgt dat het uitgeleend is, en een vraag of je het uitlenen vervroegd wilt beëindigen.
Al bied dat ruimte voor gesjoemel als de ontvanger dan zijn switch van het internet houd, om zo te proberen beide tegelijk te spelen.
Dat gesjoemel volg ik niet. Die twee weken staan vast, dat stop je niet door offline te gaan.

Wat wel kan is twee hoofdsystemen. Ik had een Nintendo Switch Lite gekocht en deze het hoofdsysteem gemaakt en vervolgens offline gehaald. Dan kan je via de Nintendo website het hoofdsysteem resetten en vervolgens mijn Switch OLED weer het hoofdsysteem gemaakt. Zolang de Switch Lite offline blijft zal het een hoofdsysteem blijven en kan ik mijn eerder aangekochte digitale games daar offline op spelen, nadeel is natuurlijk dat omdat ik niet online kan gaan ook geen nieuwe digitale aankopen kan toevoegen. Maar goed, de Switch Lite ook voor er bij gekocht en wil daar in de toekomst een keer een OLED scherm in zetten. Ik game voornamelijk op mijn Switch OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:16:
Is er al iets bekend of er een cooldown periode is na die 14 dagen? Zou natuurlijk mooi zijn als je na die 14 dagen het spel direct weer kan uitlenen, mocht diegene aan wie je het leent het nog niet hebben uitgespeeld bijvoorbeeld.
Daar kan ik niks over vinden. Ik zie geen reden voor een cooldown periode. Lijkt me dat je het proces gewoon weer opnieuw kan uitvoeren om je game twee weken uit te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:28:
[...]

Dat gesjoemel volg ik niet. Die twee weken staan vast, dat stop je niet door offline te gaan.
We hadden het over hoe het er uit ziet voor een gebruiker die een spel uitgeleend heeft. Ik stelde dat ik dacht dat er een optie zou kunnen zijn om het lenen eerder te beëindigen. Dat is wat sjoemel gevoelig zou kunnen zijn, maar is puur mijn speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Daar kan ik niks over vinden. Ik zie geen reden voor een cooldown periode. Lijkt me dat je het proces gewoon weer opnieuw kan uitvoeren om je game twee weken uit te lenen.
Misschien om het delen toch enigszins te beperken. Zou ook niet weten waarom het anders maar maximaal 14 dagen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Raem schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:16:
Ik hoop eigenlijk meer op een verleng optie waarbij je bij het aflopen van de leenperiode het lenen opnieuw kan aanslingeren zonder dat ie dus afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
L23 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:28:
[...]
Gewoon de klok van je Switch terugzetten toch :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
Raem schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:00:
[...]

Gewoon de klok van je Switch terugzetten toch :+
En als de klok vooruit zet krijg je het nieuwsoverzicht eerder.... Direct van 2 april is cool. 18 april release van switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zeror schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Ik hoop eigenlijk meer op een verleng optie waarbij je bij het aflopen van de leenperiode het lenen opnieuw kan aanslingeren zonder dat ie dus afloopt.
Ja ik denk dat we hier nog wel iets over te zien krijgen, denk dat we nog niet alles weten.
Er zal nog wel een addertje onder het gratis zitten, of dat positief of negatief uiteindelijk is minder leuk komen we nog wel achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:40:
[...]

Misschien om het delen toch enigszins te beperken. Zou ook niet weten waarom het anders maar maximaal 14 dagen is.
Zelfde als bij de NSO apps. Delen is op zich niks mis mee, maar is het onbeperkt dan kan er wel misbruik van gemaakt worden. Vandaar de limiet. Daarnaast ook wel fijn dat als je zelf weer je eigen gekochte games wil spelen dat je niet honderd keer hoeft te vragen of je vriend je uitgeleende games weer eens terug geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Dat zou qua timing wel handig kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Afgelopen week is dit getoond. Kansje dat dit ook Switch 2 games zijn (is nu alleen bevestigd voor PS5 en Xbox). Een andere game van ze, Sunderfolk, is wel bevestigd voor Switch.

YouTube: Wildgate - Official Announcement Trailer

YouTube: Lynked: Banner of the Spark | 1.0 and Console Announcement Trailer |...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:08
Hopelijk heeft Nintendo 'geleeerd' van eerdere console releases. Geen zin om woensdag te pre-orderen en dan nog tot na de zomer moeten wachten in verband met te weinig voorraad steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Deezers schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:00:
Hopelijk heeft Nintendo 'geleeerd' van eerdere console releases. Geen zin om woensdag te pre-orderen en dan nog tot na de zomer moeten wachten
Toen ik op 13 januari 2017 een paar uur na de Switch presentatie een preorder bij Bol.com plaatste, had ik gewoon netjes op 3 maart later dat jaar een Switch in huis, maar...
in verband met te weinig voorraad steeds.
RayNbow in "Het Nintendo Switch 2 topic":
Het is niet economisch haalbaar om een voorraad te hebben voor iedereen die een Switch 2 vanaf dag 1 wil hebben [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:15
Deezers schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:00:
Hopelijk heeft Nintendo 'geleeerd' van eerdere console releases. Geen zin om woensdag te pre-orderen en dan nog tot na de zomer moeten wachten in verband met te weinig voorraad steeds.
Wat zouden ze geleerd moeten hebben? De vraag op dag 1 is altijd te hoog voor wat ze kunnen leveren. Een bedrijf zou wel gek zijn om daar voor te gaan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:08
giantgiantus schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:34:
[...]

Wat zouden ze geleerd moeten hebben? De vraag op dag 1 is altijd te hoog voor wat ze kunnen leveren. Een bedrijf zou wel gek zijn om daar voor te gaan produceren.
Er is een verschil tussen de console willen en ook daadwerkelijk kopen. Helaas zijn er geen lokale gamewinkels meer waar je eventueel meer kans hebt. Nu zit je samen met iedereen bij dezelfde Amazon, bol en Coolblue pre-order wachtrij en die krijgen waarschijnlijk niet genoeg geleverd (de eerste lading(en)) en zijn er ook steeds meer marktplaats bots die al voorraden opkopen enkel voor profit. Maar goed, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Dat scalpers de first-day experience voor velen wereldwijd verpest hebben.
Ik hoop dat ze echt eerst een mega voorraad aanleggen en verspreiden zodat scalpers geen kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
RayNbow schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Toen ik op 13 januari 2017 een paar uur na de Switch presentatie een preorder bij Bol.com plaatste, had ik gewoon netjes op 3 maart later dat jaar een Switch in huis, maar...

[...]

RayNbow in "Het Nintendo Switch 2 topic":

[...]
Same here, wanneer je op de dag gewoon pre-orderd is er grote kans dat je hem op de dag van de release gewoon kunt afhalen. Destijds bij MM Eindhoven, pre-order kunnen ophalen, maar was geen normale stock.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Dat scalpers de first-day experience voor velen wereldwijd verpest hebben.
Ik hoop dat ze echt eerst een mega voorraad aanleggen en verspreiden zodat scalpers geen kans krijgen.
Iedereen moet eigenlijk gewoon niks van zulke gasten kopen, hoe graag je ook de ps6 of xbox huppelepup wil of switch2.
Dan maar even wachten en hem voor een normale prijs krijgen, en laat hun maar lekker met die zooi zitten.

Helaas zal zoiets denk ik wel nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:37:
[...]

Iedereen moet eigenlijk gewoon niks van zulke gasten kopen, hoe graag je ook de ps6 of xbox huppelepup wil of switch2.
Dan maar even wachten en hem voor een normale prijs krijgen, en laat hun maar lekker met die zooi zitten.

Helaas zal zoiets denk ik wel nooit gebeuren.
Dat heeft Nintendo zelf in de hand. Gewoon ruim voldoende voorraad opbouwen en verspreiden voor de launch date, en niet druppelsgewijs leveren.
Qua hype/marketing zal een beetje schaarste commercieel wellicht wel interessant zijn. Een product waar pallets vol van staan zal misschien minder snel verkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Wat scalpers en de lanceervoorraad betreft:

Doorgaans is het financieel moeilijk haalbaar om genoeg product op voorraad te hebben om een launchgekte te counteren. Extra productielijnen tijdelijk opzetten is iets wat je als bedrijf eigenlijk wilt vermijden, dat is enorm duur. Ook het opslaan van afgewerkte producten voor langere periodes kan erg kostelijk zijn. Hetzelfde geldt voor verschepen via snellere methodes dan zeecontainers - wat Nintendo rond de Switch launch wel gedaan heeft (air cargo).

We zien wel dat Nintendo al een tijdje produceert (sinds ongeveer oktober) en reeds product aan het verschepen is. Laten we zeggen dat productie op snelheid is geraakt in november, en dat ze lanceren in juni. Er is zeker een maand nodig voor transport over zee. Dat is dan ongeveer 7 maanden aan productie dat men klaar kan hebben voor de lanceerperiode. Misschien iets minder, rond Chinees nieuwjaar ligt veel stil. Hoewel dit een stuk meer productie is dan je normaal zou verwachten voor een consolelancering, gaat het er niet opeens voor zorgen dat er magisch 10 miljoen consoles wereldwijd beschikbaar zijn. Ter referentie: voor Switch 1 had Nintendo in maart 2017 2.74 miljoen consoles verscheept (kaartje met indeling per regio). Nog eens 1.97 miljoen voor het kwartaal april-juni. En voor het totaal van de periode tot eind maart 2018 zaten men aan bijna 18 miljoen consoles. Misschien mikt Nintendo deze keer op 20 miljoen consoles voor het eerste jaar. Dat zou al ambitieus zijn. Met wat geluk is wat meer dan 4 miljoen van deze consoles beschikbaar op launch day. Allemaal nattevingerwerk natuurlijk :)

Eén ding dat Nintendo wel kan doen is een deel van hun voorraad via de eigen online store verkopen, en de hardware verkoop verplicht koppelen aan een Nintendo Account. Dit systeem heeft men voor Alarmo gebruikt. Dit is een manier om een (kleine) barrière te maken voor scalpers. Maar de vraag is hoeveel van de stock Nintendo zelf wilt verkopen - ze moeten ook de retailers tevreden houden.

(Edit: een ander ding dat Nintendo kan doen: de prijs hoger zetten om het product minder populair te maken ;) )

Dus: gezien Switch veel populairder is dan de WiiU ga ik er gewoon van uit dat het moeilijker zal zijn om een Switch 2 te krijgen de eerste maanden. Als je graag er vroeg bij bent, pre-order je best en hoop je maar dat de direct van 2 april ongelooflijk oninterressant is zodat de hype vermindert :P De scalpers zitten al klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 29-03-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:04
Ook paar keer naast t net gevist. Ik ga er dus 2 pre-orderen, bij Bol + Coolblue (als die laatste geen scalperprijzen rekenen. Mocht ik er 2 ontvangen gaat er eentje naar mn zwager en mocht ik er mee blijven zitten gaat ie naar n Tweaker voor de kostprijs of retour mocht er toch genoeg voorraad zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:44:
Ook paar keer naast t net gevist. Ik ga er dus 2 pre-orderen, bij Bol + Coolblue (als die laatste geen scalperprijzen rekenen. Mocht ik er 2 ontvangen gaat er eentje naar mn zwager en mocht ik er mee blijven zitten gaat ie naar n Tweaker voor de kostprijs of retour mocht er toch genoeg voorraad zijn :)
Je zal vast niet de enige zijn die er 2 pre-orderen, wel gek dat er dan mensen naast het net vissen :P
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik ben er ook nog niet over uit of ik gelijk ga pre-orderen (waarschijnlijk wel). Ik zie het allemaal wel en anders wacht ik wel even, nog genoeg backlog op de huidige Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik ga preorderen. Sinds N64 heb ik alle Nintendo consoles (uitzondering enkele portables zoals dsi en andere vorm factors) op releasedatum gehaald.

Als er ook gelijk goede games zijn in mijn ogen komt er minimaal 1 game bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Denk dat het wel moeilijk gaat worden om bij release een switch te krijgen, durf te wedden dat er al een legioen scalpers klaar zit met al hun trucjes om zoveel mogelijk switches in te slaan. Kan nintendo toch weinig tegen doen lijkt me.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:00
Denk dat het wel mee gaat vallen eigenlijk. Misschien naiëf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zeror
Aangezien er steeds meer vragen gaan komen m.b.t. pre-ordered en bestellen voor de release van Nintendo Switch 2 is er het volgende topic geopend (net als bij Switch 1). Deze onderwerpen kun je daar dus bespreken. Klagen over scalpers is niet toegestaan (daar en hier niet!).

[Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 30-03-2025 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Over de mysterieuze C-knop:

spoiler:
Het gerucht gaat dat C voor Cast staat en bied een WiiU-achtige functionaliteit waarbij je het Switch 1 scherm als secundair scherm kunt gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 29-03-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

Cbr

[...]

Nintendo heeft aan investeerders gezegd hiervan geleerd te hebben en grotere voorraden aan te leggen, en gewezen op het risico daarvan wanneer de verkoop tegenvalt.

Dus dit risico lijkt me veel kleiner nu dan bij de eerste Switch
Pagina: 1 ... 25 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4