Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14

RayNbow

Kirika <3

Van der Berg schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:22:
[...]

Moet het dan een speciale uitvoering zijn?
De Switch 2 krijgt een MicroSD Express slot. Dus als je hogere snelheden wilt, ja.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van der Berg schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:22:
[...]

Moet het dan een speciale uitvoering zijn?
MicroSD Express valt onder een nieuwere specificatieversie van SD. In tegenstelling tot oudere kaartjes/kaartlezers verbindt deze versie van de technologie via een of meerdere PCIe lanes met de rest van je systeem. De kaartjes die je daar ziet hebben leessnelheden tot bijna 1GB/s. Gewone SD Express zijn nog niet zo heel lang beschikbaar, MicroSD express is pas commercieel te verkrijgen sinds vorige herfst.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 12-03-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:42
L23 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Wat bedoel je met vol? Vol met alle games die je momenteel speelt of vol met alle games die je gekocht hebt en dus ook uitgespeeld hebt?
Die laatste. Ik heb best vaak dat als ik weer iets uitgespeeld heb, ik gewoon ga zitten bladeren door de library om te zien wat ik nu wil spelen - en dan heb ik geen zin om eerst een uur of langer te moeten wachten op die download, dus ik gooi niets weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:15:
[...]

MicroSD Express valt onder een nieuwere specificatieversie van SD. In tegenstelling tot oudere kaartje verbindt deze versie van de technologie via een of meerdere PCIe lanes met de rest van je systeem. De kaartjes die je daar ziet hebben leessnelheden tot bijna 1GB/s. Gewone SD Express zijn nog niet zo heel lang beschikbaar, MicroSD express is pas commercieel te verkrijgen sinds vorige herfst.
Zag in de Pricewatch dat er nog heel weinig aanbod is en fors aan de prijs. Benieuwd naar de eerste reviews wat het verschil gaat zijn in performance tussen de 'oudere' MicroSD kaarten en de Express-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepppie schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:02:
[...]

Zag in de Pricewatch dat er nog heel weinig aanbod is en fors aan de prijs. Benieuwd naar de eerste reviews wat het verschil gaat zijn in performance tussen de 'oudere' MicroSD kaarten en de Express-versie.
Theoretisch is het heel duidelijk, want als je weet dat gewone microSD op Switch een read van max. 100ish MB/s haalt, zit je nu op SSD snelheden - wat gewenst is voor moderne games qua laadtijden, asset streaming, …

De praktijk is natuurlijk wel interessant vanuit oogpunt van throttling enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rumour: Nintendo May Have Already Shipped A Boatload Of Switch 2 Units To North America

Volgens de geruchten zijn er al 383.000 complete Switch 2 units verscheept naar Noord-Amerika tussen 17 en 22 januari 2025. Wat volgens het artikel de hoop geeft op een vroege zomer release.

Moet zeggen dat de tijd wel voorbij vliegt. De komende Nintendo Direct op 2 april duurt inmiddels niet meer zo lang. Hopelijk dan ook echt duidelijkheid qua technische specificaties en hoe backwards compatibility werkt etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:46:
Rumour: Nintendo May Have Already Shipped A Boatload Of Switch 2 Units To North America

Volgens de geruchten zijn er al 383.000 complete Switch 2 units verscheept naar Noord-Amerika tussen 17 en 22 januari 2025. Wat volgens het artikel de hoop geeft op een vroege zomer release.

Moet zeggen dat de tijd wel voorbij vliegt. De komende Nintendo Direct op 2 april duurt inmiddels niet meer zo lang. Hopelijk dan ook echt duidelijkheid qua technische specificaties en hoe backwards compatibility werkt etc.
Geen gerucht, gewoon een vaststelling op basis van publieke exportdata :)

En ja ik kijk al uit naar 2 april!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Misschien is het op 2 april wel “available now” zoals vroeger met die iPod aankondigingen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:30:
Misschien is het op 2 april wel “available now” zoals vroeger met die iPod aankondigingen.
Persoonlijke verwacht ik al eventjes een lancering rond eind mei-eerste helft van juni. Available now zou interessant zijn maar ik denk dat men toch een beetje hype wilt opbouwen + de logistieke keten heeft tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:08
Dit gaat denk ik niet gebeuren want dan zoude alle experience events nutteloos zijn die er na gepland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
JackAvery schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Persoonlijke verwacht ik al eventjes een lancering rond eind mei-eerste helft van juni. Available now zou interessant zijn maar ik denk dat men toch een beetje hype wilt opbouwen + de logistieke keten heeft tijd nodig.
Ik denk zelf eerder in de herfst maanden, zomer maanden zijn veel mensen ook met vakantie. Als je hem rond oktober doel uitbrengen, dan begint meestal ook het wat slechtere weer en zijn ze op tijd voor de feestdagen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Linksquest schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Ik denk zelf eerder in de herfst maanden, zomer maanden zijn veel mensen ook met vakantie. Als je hem rond oktober doel uitbrengen, dan begint meestal ook het wat slechtere weer en zijn ze op tijd voor de feestdagen.
Jup, ik gok of Juni, of Sep+

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:30
Als hij tegen die tijd fysiek in de winkels moet liggen dan is de kans dat alle specs etc. uitlekken voor de Direct ongeveer 100% denk ik. Ik gok inderdaad ook op een release ergens in juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Ik vond de Game Boy Advance release date op 22 juni 2001 destijds anders ideaal, juist omdat ik het toen mee kon nemen op vakantie. En de Switch 2 is ook een handheld... Ik vind het geen goed argument :P Op tijd voor de feestdagen zullen ze sowieso wel zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02
Pjotter87 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Dit gaat denk ik niet gebeuren want dan zoude alle experience events nutteloos zijn die er na gepland zijn.
Nee hoor. Er zijn nog steeds genoeg mensen die dan nog geen Switch 2 hebben. Dus daarmee breng je de Switch 2 prima mee onder de aandacht. En wij, Nederland, zijn overigens laat met die experience event. In Amerika is de experience event al in april ipv mei.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Switch 2 zal bij release uitverkopen. Daarbij zullen weinig mensen zijn die de Switch 2 echt direct willen en afwachten. De experiences zijn er om mensen over de lijn te trekken die geen interesse hebben of willen afwachten.

Ik val niet in die 2 groepen en zal bij release er 1 aanschaffen.

Mijn verwachting? 2 April direct. Zou enkel hardware zijn, maar denk dat er een verrassing is en toch games en release date in april.

[ Voor 18% gewijzigd door RollieBollie op 14-03-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:08
Zeror schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Nee hoor. Er zijn nog steeds genoeg mensen die dan nog geen Switch 2 hebben. Dus daarmee breng je de Switch 2 prima mee onder de aandacht. En wij, Nederland, zijn overigens laat met die experience event. In Amerika is de experience event al in april ipv mei.
Daar heb je gelijk in maar het zijn events met beperkte toegang.
Als het nu zo is dat je binnen kunt lopen om de switch 2 te proberen kan ik het nog begrijpen dat deze events doorgaan na release.
Ik denk niet dat de events veel toevoegen na release aan aandacht als iedereen die een review wil maken er al 1 heeft in de week na release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Aangezien er veel wensen en meningen zijn over die releasedatum, lijkt het mij tijd voor een poll. Dus wat denk jij?

Poll: Wanneer is de release van Nintendo Switch 2?

https://strawpoll.com/kjn1DWPpGyQ

[ Voor 66% gewijzigd door Zeror op 14-03-2025 16:23 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Ik verwacht GTA VI in het najaar, dat is een window dat Nintendo wil vermijden lijkt mij. Dus ik verwacht een release in juni.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Zeror schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:25:
Aangezien er veel wensen en meningen zijn over die releasedatum, lijkt het mij tijd voor een poll. Dus wat denk jij?

Leuk idee, ben wel benieuwd wie straks goed zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:15
Zeror schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:25:

Ik vermoed dus juni of juli, maar dus gegokt op juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Een veel interessantere poll zou zijn... komt de Switch 2 uit voor of nadat ik XCXDE heb uitgespeeld? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:59:
Een veel interessantere poll zou zijn... komt de Switch 2 uit voor of nadat ik XCXDE heb uitgespeeld? :p
Die mag je zelf aanmaken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:04
Ik denk mei.

En GTA eind 2026. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Specifiek over de timing van de evenementen en een eventuele lanceerdatum is het misschien de moeite om te kijken naar het verleden.

Eerst: hoe ziet het schema voor Switch 2 er momenteel uit? Kaart met locaties en data van Switch 2 events. Praktisch alle evenementen bevinden zich tussen 4 april en 17 mei - op ééntje na (Seoul) dat eindigt op 1 juni.

Nintendo heeft voor de lancering van Switch in 2017 iets gelijkaardigs gedaan, met evenementen in onder andere de USA, Japan en Europa. Ik heb even wat data bij elkaar gesprokkeld (waarschijnlijk niet volledig):
  • Livestream + pers evenementen in Tokyo, Londen, Parijs, Frankfurt op 13 januari - de dag van de volledige Switch presentatie.
  • Tokyo, Parijs – 14–15 januari
  • New York – 13–15 januari
  • Toronto – 27–29 januari
  • Washington, DC; Birmingham – 10–12 februari
  • Chicago; Manchester; Amsterdam – 17–19 februari
  • San Francisco; Londen – 24–26 februari
  • Release: 3 maart
  • Los Angeles – 3–5 maart
De evenementen liepen dus tot net na launch. Switch lanceerde 49 dagen na de livestream. Eenzelfde aantal dagen zou ons op 21 mei vastpinnen. Nu lanceren producten vaak op een vrijdag... dus laten we 23 mei zeggen ;)

Als we puur op de evenementen afgaan lijkt een lancering rond 30 mei bvb. ook mogelijk. Als je het mij vraagt, is de periode 21 mei tot 6 juni dus echt kanshebber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:38
Ik denk Juni.Is de launch line-up niet naar mijn smaak dan gaat het voor mij een ander moment worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:59:
Daarvoor heb ik meer informatie nodig hoor. Hoe ziet je backlog er nu uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Daarvoor heb ik meer informatie nodig hoor. Hoe ziet je backlog er nu uit?
You don't want to know. Ben momenteel bezig met XC3, maar m'n savefile heeft er nog maar 30 uur op zitten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:00:
[...]

You don't want to know. Ben momenteel bezig met XC3, maar m'n savefile heeft er nog maar 30 uur op zitten. :p
Dan neem ik aan dat je niet gelijk met die game begint :P Al wel van plan de Switch 2 gelijk in huis te halen als het zover is of kijk je het eerst even aan? Het kan bij mij alle kanten op. Momenteel wat minder aan het gamen en nog genoeg Switch games te spelen. Dus dan moet er op dat moment echt een Switch 2 game zijn die ik direct wil spelen om een Switch 2 in huis te halen. Waarschijnlijk denk ik er na 2 april weer anders over :P Met al die geruchten die ik voorbij heb zien komen is er denk ik ook wel minstens 1 game die ik direct wil spelen. Mario Kart, The Master Chief Collection, Elder Scrolls IV Oblivion remaster/remake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Volgens Bloomberg zouden analisten Dr Serkan Toto van Kantan Games, Yijia Zhai van UBS en Robin Zhu van Sanford C Bernstein verwachten dat de prijs minstens 400 dollar zal worden, dat is 100 dollar meer dan de prijs van de eerste Switch op release. Men denkt ook dat o.ndanks de prijs zou het wel eens de meest succesvolle consolerelease ooit kunnen worden.

Bron: https://www.bloomberg.com...r-launch-even-at-400-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:09:
Al wel van plan de Switch 2 gelijk in huis te halen als het zover is of kijk je het eerst even aan? Het kan bij mij alle kanten op. Momenteel wat minder aan het gamen en nog genoeg Switch games te spelen. Dus dan moet er op dat moment echt een Switch 2 game zijn die ik direct wil spelen om een Switch 2 in huis te halen. Waarschijnlijk denk ik er na 2 april weer anders over :P
Als er geen Switch 2 exclusives zijn die ik per direct wil spelen, dan is er voor mij minder reden om de Switch 2 op dag 1 te halen. M'n OLED Switch voldoet nog steeds.

Ik ben dus vooral benieuwd wat we op 2 april te zien krijgen, zoals wat Nintendo allemaal van plan is met de nieuwe Joy-Cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 21:21
RayNbow schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:35:
[...]

Als er geen Switch 2 exclusives zijn die ik per direct wil spelen, dan is er voor mij minder reden om de Switch 2 op dag 1 te halen. M'n OLED Switch voldoet nog steeds.

Ik ben dus vooral benieuwd wat we op 2 april te zien krijgen, zoals wat Nintendo allemaal van plan is met de nieuwe Joy-Cons.
Wie hou je voor de gek. Je gaat hem halen ongeacht de launch games . Je zit niet voor niks in dit topic 😉 de mainstream gamers zitten hier niet hoor haha

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:19
Ik pre-order er sowieso 1, wil geen PS5 praktijken. Games komen toch vroeg of laat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Cyberw00d schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Wie hou je voor de gek. Je gaat hem halen ongeacht de launch games . Je zit niet voor niks in dit topic 😉 de mainstream gamers zitten hier niet hoor haha
Misschien als je geld te veel hebt wel ja.Er is 0 reden om een nieuw systeem te kopen als er geen leuke games beschikbaar zijn.

De launch van de WiiU liet ik destijds mooi aan me voorbij gaan.Volgens mij heb ik die pas 8 maanden later gekocht.

Op andere platformen komt ook genoeg moois uit de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33
Pjotter87 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Ik zie op 1 juni nog een eventueel in Seoul, dus de release gaat sowieso na 1 juni zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
JackAvery schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:46:
Specifiek over de timing van de evenementen en een eventuele lanceerdatum is het misschien de moeite om te kijken naar het verleden.

Eerst: hoe ziet het schema voor Switch 2 er momenteel uit? Kaart met locaties en data van Switch 2 events. Praktisch alle evenementen bevinden zich tussen 4 april en 17 mei - op ééntje na (Seoul) dat eindigt op 1 juni.

Nintendo heeft voor de lancering van Switch in 2017 iets gelijkaardigs gedaan, met evenementen in onder andere de USA, Japan en Europa. Ik heb even wat data bij elkaar gesprokkeld (waarschijnlijk niet volledig):
  • Livestream + pers evenementen in Tokyo, Londen, Parijs, Frankfurt op 13 januari - de dag van de volledige Switch presentatie.
  • Tokyo, Parijs – 14–15 januari
  • New York – 13–15 januari
  • Toronto – 27–29 januari
  • Washington, DC; Birmingham – 10–12 februari
  • Chicago; Manchester; Amsterdam – 17–19 februari
  • San Francisco; Londen – 24–26 februari
  • Release: 3 maart
  • Los Angeles – 3–5 maart
De evenementen liepen dus tot net na launch. Switch lanceerde 49 dagen na de livestream. Eenzelfde aantal dagen zou ons op 21 mei vastpinnen. Nu lanceren producten vaak op een vrijdag... dus laten we 23 mei zeggen ;)

Als we puur op de evenementen afgaan lijkt een lancering rond 30 mei bvb. ook mogelijk. Als je het mij vraagt, is de periode 21 mei tot 6 juni dus echt kanshebber.
Denk dat je met mei wel goed zit.

15 Mei opent er een Nintendo Store in San Francisco: https://x.com/NintendoAmerica/status/1900185701188022670

Zou dus best 15 mei release kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Denk dat je met mei wel goed zit.

15 Mei opent er een Nintendo Store in San Francisco: https://x.com/NintendoAmerica/status/1900185701188022670

Zou dus best 15 mei release kunnen zijn.
Ik hoop voor de uitbaters dat het niet 15 mei is, van een vuurdoop gesproken.

offtopic:
Waar blijft die Europese Nintendo Store??

Gezien er indicaties zijn dat Nintendo rond oktober is beginnen produceren en dat schijnbaar afgewerkte producten sinds januari verscheept worden naar de USA, zou ik het alleszins vreemd vinden als Switch 2 later dan juni lanceert. Opslag is niet goedkoop. De kans bestaat natuurlijk dat men die export data verkeerd interpreteert, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Die kans is er, maar het hoeft niet zo te zijn. De Switch OLED heb ik bijv. niet meteen gehaald, maar pas toen de fan in m'n OG Switch op z'n eind was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:03
als de s2 pas in september of later komt...dan weet ik niet of ik überhaupt nog wel dat ding ga aanschaffen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:40:
als de s2 pas in september of later komt...dan weet ik niet of ik überhaupt nog wel dat ding ga aanschaffen :P
Dat soort opmerkingen zie ik bijvoorbeeld ook bij games zoals Hollow Knight Silksong. Onzin wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:35:
[...]

Dat soort opmerkingen zie ik bijvoorbeeld ook bij games zoals Hollow Knight Silksong. Onzin wat mij betreft :P
Ik koop het toch hoor :P maar soms is Nintendo zo frustrerend, net zo frustrerend als het wachten op HK2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Ik koop het toch hoor :P maar soms is Nintendo zo frustrerend, net zo frustrerend als het wachten op HK2 :)
Mag van mij wel omgedraaid worden. Dat we nog jaren in onzekerheid moeten wachten op de Switch 2, maar dat ik 2 april Hollow Knight Silksong kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:48:
[...]

Mag van mij wel omgedraaid worden. Dat we nog jaren in onzekerheid moeten wachten op de Switch 2, maar dat ik 2 april Hollow Knight Silksong kan spelen :P
ik verwacht dat nog steeds dat een dezer dagen HK2 een shadowdrop wordt voor de release vd switch 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
jori040 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Misschien als je geld te veel hebt wel ja.Er is 0 reden om een nieuw systeem te kopen als er geen leuke games beschikbaar zijn.

De launch van de WiiU liet ik destijds mooi aan me voorbij gaan.Volgens mij heb ik die pas 8 maanden later gekocht.

Op andere platformen komt ook genoeg moois uit de komende maanden.
Inderdaad nou heb ik genoeg geld, ik zou hem prima kunnen kopen.
Maar als er niks boeiends uit komt gelijk, waarom zou ik hem dan kopen ?.

Van een beetje Mario Kaart sta ik niet gelijk vooraan, het is leuk om te spelen. maar niet iets ik direct een switch2 voor moet hebben bijv(Zelda al helemaal niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Inderdaad nou heb ik genoeg geld, ik zou hem prima kunnen kopen.
Maar als er niks boeiends uit komt gelijk, waarom zou ik hem dan kopen ?.

Van een beetje Mario Kaart sta ik niet gelijk vooraan, het is leuk om te spelen. maar niet iets ik direct een switch2 voor moet hebben bijv(Zelda al helemaal niet).
Iets kopen en vervolgens in de kast leggen vind ik gekkenwerk.En ik ben sowieso geen fan meer van een bepaald platform.

Na 2 april kunnen we pas echt een conclusie trekken.Is de launch line-up naar mijn smaak dan hebben ze mij.

Voor nu zit ik lekker diep in Monster Hunter Wilds.GOTY materiaal!

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 15-03-2025 18:47 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
De Switch 2 komt net voor half juni uit zodat de kids geen asbakken hoeven te kleien. Ze hebben dan namelijk al het ideale vaderdagcadeau.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 22:40
Ik denk zelf nog een lego samenwerking voor een fysieke pokemon build. Maar misschien een samenwerking welke in de toekomst ook lego pokemon games naar de switch 2 brengt. :)

https://x.com/Pokemon/status/1901999757008224693

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Indie game Ruffy and the Riverside heeft een persbericht uitgestuurd over hun release datum:
19 MARCH 2025 - German indie studio Zockrates Laboratories and US publisher Phiphen Games are ready to announce the release date of Ruffy and the Riverside: The hand-drawn 3D platformer is jumping onto PC (Steam & Epic Games), PlayStation 5, Xbox One & Series X|S and Nintendo Switch(es) on June 26th, 2025!

Originally scheduled for a Q1 release, using Ruffy's magical SWAP, the release date was changed to 26 June 2025 to ensure a simultaneous release on all platforms and to make this the best possible game it can be, which critics are already calling "one of the best platformers of 2025!"
Dat zou eigenlijk kunnen bevestigen dat Switch 2 ten laatste in juni uitkomt, als we “Switch(es)”
in de breedste betekenis interpreteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Lekker Ventje schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:31:
De Switch 2 komt net voor half juni uit zodat de kids geen asbakken hoeven te kleien. Ze hebben dan namelijk al het ideale vaderdagcadeau.
Ze kunnen dan een Switch 2 Pro Controller houder kleien :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nog tien dagen tot een veel groter tip van die sluier wordt opgeheven!

Ondertussen wat kleine, onbelangrijke info van mensen die rondliepen op de Game Developers Conference (via o.a. famiboards):
  • Veel ontwikkelaars hebben nog geen devkits, maar hun is bevestigd dat zij deze in de zeer nabije toekomst zullen ontvangen. Ports zouden relatief eenvoudig moeten zijn.
  • Devkits liggen momenteel vooral bij de dichte partners met exclusives en bij de AAA bedrijven.Die grote studios (waaronder minstens één studio bij Activision) hebben wel al veel devkits.
  • Switch 1 games zouden zelfs zonder patches een betere ervaring zijn.
  • Nintendo is nog strenger met NDA's en dergelijke dan anders
Een ander gerucht waar ik over twijfelde om het te vermelden omdat de betrouwbaarheid helemaal niet na te kijken is, gaat over het scherm. Maar voor de entertainmentwaarde: het LCD scherm zou 120Hz VRR en HDR ondersteunen. We zullen zien, voorlopig steekt deze in de categorie "niet onmogelijk".

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 23-03-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:52:
  • Switch 1 games zouden zelfs zonder patches een betere ervaring zijn.
Interessant, zoiets hoopte ik al op. Mogelijk beperkingen van het RAM geheugen die bij de Switch 2 wegvallen door hogere snelheden. En mogelijk games met dynamische resolutie die beter uit de verf komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:34:
[...]

Interessant, zoiets hoopte ik al op. Mogelijk beperkingen van het RAM geheugen die bij de Switch 2 wegvallen door hogere snelheden. En mogelijk games met dynamische resolutie die beter uit de verf komen.
Ja ik wil voorzichtig zijn met dat te interpreteren omdat speelervaring een nogal subjectief onderwerp kan zijn. "Het scherm is groter en de joycons zijn beter" is ook een verbeterde speelervaring.

Hopelijk bespreekt Nintendo op 2 april hoe backwards compatibiliteit werkt. Puur hardwarematig zou ik ook denken aan het verdwijnen van bottlenecks met als gevolg dat de maximum FPS/resolutie die reeds door spel X ondersteund worden, behaald kunnen worden. Ook mogelijk dat er op systeemniveau een eenvoudige upscaler bestaat in de BC oplossing (die bijvoorbeeld van 720p naar 1080p gaat upscalen in handheld), maar ik zou dit zelf niet verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:54
Bol.com heeft de Nintendo Switch 2 zojuist toegevoegd.

Ze zijn blijkbaar bezig met de voorbereidingen, denk dat na de livestream de pre-orders live zullen gaan. Als het een fatsoenlijke prijs is (€300 tot €400), word hij hier zeker geplaatst.

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 24-03-2025 13:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:23:

Als het een fatsoenlijke prijs is (€200 tot €300), word hij hier zeker geplaatst.
Dat gaat hem qua prijs echt niet worden. Reken maar op minimaal 400.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49

Ze zijn blijkbaar bezig met de voorbereidingen, denk dat na de livestream de pre-orders live zullen gaan. Als het een fatsoenlijke prijs is (€200 tot €300), word hij hier zeker geplaatst.
Dank! Ik heb een melding ingesteld wanneer deze leverbaar wordt (maar waarschijnlijk is F5 sneller/beter :P)

Ik verwacht een adviesprijs van €400. Mijn Switch OLED kostte €350 bij Bol als pre-order dus ik verwacht niet dat de Switch 2 veel goedkoper zal zijn.

Hoe zat het trouwens met de pre-orders van de originele Switch? Begon deze ook direct na de livestream of was dit later?

[ Voor 7% gewijzigd door VirinR op 24-03-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn blijkbaar bezig met de voorbereidingen, denk dat na de livestream de pre-orders live zullen gaan. Als het een fatsoenlijke prijs is (€200 tot €300), word hij hier zeker geplaatst.
Ik denk dat je een beetje onrealistische verwachtingen hebt. Switch 2 gaat niet goedkoper zijn dan de prijs van de OLED.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Annalisten denken allemaal dat hij minimaal €400,00 gaat kosten. Gezien de release prijs van de eerste Switch rond de €320,00 was, met inflatie sinds die tijd, kan €400,00 wel eens de prijs zijn. Duurder verwacht ik hem niet, zeker gezien ook de concurrentie met de Xbox en Playstation systemen, maar ook met systemen als de Steam Deck.

Nintendo heeft gouden exclusieve games, maar of dat genoeg is om bijvoorbeeld een €500,00 te waardborgen, weet ik nog zo even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VirinR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:32:

Hoe zat het trouwens met de pre-orders van de originele Switch? Begon deze ook direct na de livestream of was dit later?
Ik herinner me dit niet meer maar je had ruim de tijd om te preorderen omdat de initiële vraag niet absurd hoog was. Mensen hadden o.a. Breath of the Wild onderschat en men wist niet hoe het ging lopen na het commerciële probleem van de WiiU. Dat gaat nu mogelijk anders liggen gezien het succes van de Switch.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 24-03-2025 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

VirinR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:32:
De presentatie in januari 2017 begon om 05:00 en duurde ietsjes langer dan een uur. Geen idee of de preorders toen daarna meteen live waren, maar volgens wat emails in m'n inbox heb ik de Switch rond half tien 's ochtends op dezelfde dag gepreorderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als het een fatsoenlijke prijs is (€200 tot €300), word hij hier zeker geplaatst.
Ja vreemde verwachting, De huidige Switch was zelfs niet zo goedkoop bij release. Daarnaast koop je het sowieso, want waar wil je anders Pokemon op spelen? Uiteraard kan je nog even afwachten, maar ik verwacht niet dat de prijs een barrière gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Dat gaat hem qua prijs echt niet worden. Reken maar op minimaal 400.
Maximaal €400 is ook een mooie prijs, maar €500 word mij persoonlijk te gek. Het is een handheld geen Xbox Series X of Playstation 5 O-)

Edit: heb mijn vorig bericht even aangepast,

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 24-03-2025 13:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Ja vreemde verwachting, De huidige Switch was zelfs niet zo goedkoop bij release. Daarnaast koop je het sowieso, want waar wil je anders Pokemon op spelen? Uiteraard kan je nog even afwachten, maar ik verwacht niet dat de prijs een barrière gaat zijn.
Heb mijn bericht aangepast, want zat een typfout in. Moest zijn tussen de €300 / €400, maar €500 voor handheld is me te gek.

Hij komt er zeker wel, maar heb natuurlijk wel een paar verwachtingen / eisen voordat je zoveel geld uitgeeft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Maximaal €400 is ook een mooie prijs, maar €500 word mij persoonlijk te gek. Het is een handheld geen Xbox Series X of Playstation 5 O-)

Edit: heb mijn vorig bericht even aangepast,
Het is niet alleen een handheld. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
RayNbow schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:45:
[...]

De presentatie in januari 2017 begon om 05:00 en duurde ietsjes langer dan een uur. Geen idee of de preorders toen daarna meteen live waren, maar volgens wat emails in m'n inbox heb ik de Switch rond half tien 's ochtends op dezelfde dag gepreorderd.
Dat klinkt wel veelbelovend! Ik heb mijn niet-OLED Switch in augustus 2017 gekocht dus ik heb de hele pre-order gebeuren niet meegemaakt.

Ik hoop dat Nintendo veel voorraad heeft (zodat we niet vergelijkbare situaties gaan zien zoals de PS5). Maar hij komt hier sowieso op dag 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

De tekorten bij release switch waren even erg als bij de PS5 toch? Of herinner ik mij dat niet goed?

Ik heb toen mijn WiiU redelijk goed kunnen verkopen omdat de echte fanboys Zelda BotW op de WiiU wilden spelen bij gebrek aan Switch.Paar maanden later pas een switch gekocht.

Nu ben ik zelf zo’n fanboy die dag1 een switch 2 wil…

Zijn er sites waar je wel/niet moet preorderen? Is daar iets over te zeggen? Wie gaat wel of niet leveren?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
vliegnerd schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:05:
De tekorten bij release switch waren even erg als bij de PS5 toch? Of herinner ik mij dat niet goed?
Nee bij release goed te krijgen. In coronatijd was er wel schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik hoop dat ze onthullen dat je die dure joy-cons van de. huidige Nintendo Switch ook op de Switch 2 kan gebruiken voor als je met meer mensen wil spelen. Zou echt bakken met geld schelen (wij hebben er 6 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:36:
Nintendo heeft gouden exclusieve games, maar of dat genoeg is om bijvoorbeeld een €500,00 te waardborgen, weet ik nog zo even niet.
500 euro verwacht ik ook niet. Ik denk eerder rond de 400 a 430 euro of zo. Nintendo heeft inderdaad laten zien dat ze een goed aanbod aan interessante games hebben bij de huidige Switch. Fans zullen het sowieso wel vrij snel in huis halen, maar uiteindelijk moet de prijs wel goed onderbouwd zijn. Is het iets te hoog dan haal je veel twijfelaars niet over de streep en dat gaat dan ook weer ten koste van de software sales waar veel aan verdiend kan worden. Dan krijg je een situatie zoals bij de 3DS die vrij snel een prijsverlaging kreeg.

De huidige Switch kreeg al van begins af aan kritiek over de performance en zo, maar als je kijkt naar het totale plaatje is dat een perfecte console. Snel genoeg, accu duur die prima was en zeer goed geprijsd. Als het bijvoorbeeld een krachtigere console was geweest en dus duurder om te produceren had het met een hogere vraagprijs nooit 150 miljoen consoles verkocht. Maar dat wordt vaak wel vergeten als men een hybride console vergelijkt met een Xbox of Playstation. Klinkt wel heel leuk meer performance, maar uiteindelijk moet er balans zijn om het product met succes te kunnen verkopen.

Maar goed, die magische prijs kan ik zelf moeilijk inschatten. Nintendo staat er nu anders voor dan destijds met de opvolger van de Wii U. Ik was toen vooral bezig met retro gamen op de Game Boy Color en Advance en ik had net een SNES mini gekocht. Ik vond het toen net 30 euro te duur en gewacht met Black Friday om het voor 300 euro in huis te halen. Leuk voor naast de Xbox One S, maar werd vrij snel de primaire console om games op te spelen. Met de Switch 2 heeft Nintendo zich meer bewezen en alles is ook gewoon duurder geworden de afgelopen jaren. Dat zie je ook bij Xbox en Playstation. Destijds kon je de Xbox Series X kopen voor 500 euro en nu jaren later betaal je hetzelfde voor de versie zonder disc drive :P

Ik zie de Switch 2 graag 400 euro gaan kosten, maar verwacht dat ik met een beetje tegenzin 30 euro extra ga betalen. We gaan het zien, hopelijk snel duidelijk wat het gaat kosten. Al hoop ik volgende week voornamelijk meer duidelijkheid te krijgen over de specs en backwards compatibility. Ik wil weten waar ik aan toe ben met mijn collectie fysieke games en wat het betekent als ik nu nog Switch 1 games in huis haal. Dit jaar nog maar 1 Switch game gekocht en wacht af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Heb mijn bericht aangepast, want zat een typfout in. Moest zijn tussen de €300 / €400, maar €500 voor handheld is me te gek.

Hij komt er zeker wel, maar heb natuurlijk wel een paar verwachtingen / eisen voordat je zoveel geld uitgeeft :P
Ik verwacht die prijs niet. Maar is toch gek dat je nu 500 euro betaald voor een Xbox of Playstation waar je niet eens handheld mee kan gamen? :P Lijkt me waardeloos.

Mensen die Pokemon games kopen hebben helemaal geen eisen :P

[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 24-03-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tsja, dan is de console €400 maar ben ik alsnog veel meer kwijt want er moeten ook games bij, en mogelijk nog een nieuwe pro controller :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:08:
Ik hoop dat ze onthullen dat je die dure joy-cons van de. huidige Nintendo Switch ook op de Switch 2 kan gebruiken voor als je met meer mensen wil spelen. Zou echt bakken met geld schelen (wij hebben er 6 stuks).
Hopelijk daar ook volgende week duidelijkheid over. Maar gezien de accessoires die Nintendo al heeft uitgebracht om je Joy-cons los van je console te kunnen opladen verwacht ik dat alle Nintendo Switch controllers gaan werken met de Switch 2. Ik zie ze bijvoorbeeld ook niet de SNES en N64 controllers opnieuw uitbrengen, de huidige voldoet. En om onderscheid te gaan maken tussen verschillende soorten controllers (Joy-cons) lijkt me flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:08:
Ik hoop dat ze onthullen dat je die dure joy-cons van de. huidige Nintendo Switch ook op de Switch 2
Ik hoop dat dan weer niet. Hopelijk juist wat innovatie in de nieuwe controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Ik hoop dat dan weer niet. Hopelijk juist wat innovatie in de nieuwe controller!
Nou dan geef ik je mijn rekening wel :p
Want die dingen kosten €80 per set, inmiddels al voor €160 gekocht. Duur genoeg, hoop echt dat ze ook op de Switch 2 werken om die reden :o. Handig voor als je ze alleen gebruikt voor alleen met vrienden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:22:
Tsja, dan is de console €400 maar ben ik alsnog veel meer kwijt want er moeten ook games bij, en mogelijk nog een nieuwe pro controller :+
inderdaad, waardeloos dat ze alle spellen niet gratis maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Je kan toch prima bij Switch 2 games die de innovatie nodig hebben (muis support?) verplichten een Switch 2 Joy-con te gebruiken? Maar om nou voor alle andere games en Switch 1 games geen Switch 1 Joy-Cons te mogen gebruiken zou ik wel bizar vinden.

De innovatie heb je in ieder geval al in huis als je een Switch 2 koopt gezien de nieuwe Joy-cons er bij zitten, dus het zit toch geen innovatie in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Je kan toch prima bij Switch 2 games die de innovatie nodig hebben (muis support?) verplichten een Switch 2 Joy-con te gebruiken? Maar om nou voor alle andere games en Switch 1 games geen Switch 1 Joy-Cons te mogen gebruiken zou ik wel bizar vinden.

De innovatie heb je in ieder geval al in huis als je een Switch 2 koopt gezien de nieuwe Joy-cons er bij zitten, dus het zit toch geen innovatie in de weg?
Ja, een beetje zoals de Dualshock op PS5. Dat zou wel mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:32:
[...]

Nou dan geef ik je mijn rekening wel :p
Want die dingen kosten €80 per set, inmiddels al voor €160 gekocht. Duur genoeg, hoop echt dat ze ook op de Switch 2 werken om die reden :o. Handig voor als je ze alleen gebruikt voor alleen met vrienden :*)
Lijkt me ook prima. Mensen gunnen hun vrienden en kinderen ook van die goedkope Action/Aliexpress controllers, dus dan is een Switch 1 Joy-con controller als oplossing uitstekend te noemen.

Maar met de kosten naast de Switch 2 ben ik eigenlijk helemaal niet mee bezig. Hooguit dat je er nog een hoes bij wil kopen en een screen protector. Games aanschaffen probeer ik iets minder te doen. Maar controllers heb ik geen haast mee. Vaak het gevoel dat men hier gelijk alles in huis moet halen voor een grote gameparty. Bij de Switch 1 heb ik inmiddels 2 paar Joy-cons en 2 Pro Controllers en nog wat Switch Online controllers, maar dat kocht ik niet allemaal op dag 1. Ik kocht pas 4 jaar later een Pro controller en nooit problemen gehad met het formaat Joy-cons :P

[ Voor 33% gewijzigd door L23 op 24-03-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:36:
[...]

Ik ben daar niet helemaal in thuis. Dualshock is alleen PS4 games? Bij Xbox Series kan je voor alles nog de Xbox One controllers gebruiken, maar goed ondanks dat ik Xbox controllers fijn vind vasthouden is er vrijwel geen verschil tussen een One en een Series controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:37:
[...]

Lijkt me ook prima. Mensen gunnen hun vrienden en kinderen ook van die goedkope Action/Aliexpress controllers, dus dan is een Switch 1 Joy-con controller als oplossing uitstekend te noemen.
Ja precies, zou het echt jammer vinden als de Nintendo Switch 1 controller compleet onbruikbaar is op de Nintendo Switch 2. Helemaal met de huidige planeet besparende tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
Timothy3000 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:36:
[...]

Nou, dan mogen de innovaties wel dusdanig sterk zijn om dat te verantwoorden. Bij Sony is het wel duidelijk dat het puur om verkoop gaat van DualSense controllers. Vooral als je bedenkt dat je alle extra's van de DualSense kunt uitschakelen en je daarmee dus eigenlijk gewoon een DualShock 4 hebt.

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn Switch Pro controller straks gewoon voor alle games op de Switch 2 kan gebruiken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
Met wat bekenden van mij afgesproken voor een Switch 2 reveal watchparty op 2 april. Ik heb er zin in.
Ik zal die avond wel de topicstart enzo bijwerken als dat dan nog niet gedaan is door de mede-auteurs.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 24-03-2025 18:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Ja precies, zou het echt jammer vinden als de Nintendo Switch 1 controller compleet onbruikbaar is op de Nintendo Switch 2. Helemaal met de huidige planeet besparende tijd :p
Mijn speculatie: de Switch joy-cons/pro controllers gaan gewoon via bluetooth werken voor Switch 1 games. Voor Switch 2 games hangt het er van af of die extra mystery knop iets belangrijks doet of niet. De nieuwe pro controller hebben we ook nog niet gezien, wie weet of daar nog iets extra op zit qua features dat we niet verwachten. Maar gezien backwards compatibility een bevestigde feature is, lijkt het me een redelijke aanname om te verwachten dat de oude controllers gaan functioneren voor de oude games.

Of de oude controllers voor Switch 2 games gaan werken durf ik dan weer geen uitspraak over te doen. Maar we zullen hopelijk niet lang moeten wachten om dit te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:49:
Met wat bekenden van mij afgesproken voor een Switch 2 reveal watchparty op 2 april. Ik heb er zin in.
Ik zal die avond wel de topicstart enzo bijwerken als dat dan nog niet gedaan is door de mede-auteurs.
Dat is wel extra leuk, deed ik vroeger ook vaak met die Apple events. Dat is vaak rond etenstijd.
De Direct is om 3 uur middags, ga je het dan kijken of avonds met bekenden terugkijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Dat is wel extra leuk, deed ik vroeger ook vaak met die Apple events. Dat is vaak rond etenstijd.
De Direct is om 3 uur middags, ga je het dan kijken of avonds met bekenden terugkijken?
Ik ga het live kijken. Dus gelijk als de video online komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:30:
[...]

ik ga dat is even vrijmaken in mijn werk agenda :o "Very important meeting" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:41:
[...]

NSFW = Nintendo Switch For Work
ik zet m'n agenda wel even op privé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zit momenteel vanwege psychische redenen in ziek thuis. Dus kan het live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

NetAmp

"for indoor use only"

JackAvery schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:26:

De nieuwe pro controller hebben we ook nog niet gezien, wie weet of daar nog iets extra op zit qua features dat we niet verwachten.
RGB verlichting! 🌈💡 :+ Hoewel dat niet gunstig is voor de speeltijd op de batterij.

Zoals de mooie Nintendo Switch controllers van PDP. :9~

Maar zonder gekheid: een leuk kleurtje/design (hoeft niet zo 'druk' als PDP) kan ik wel waarderen, t.o.v. de saaie zwarte Pro Controller van Nintendo zelf (die ik vooral aanschafte vanwege functionaliteit, o.a. NFC/amiibo ondersteuning en HD rumble; niet omdat ik 'm zo mooi vind :P ).

Al is het maar een stukje (accent)kleur zoals de nieuwe Joy-Con van de Switch 2.

[ Voor 5% gewijzigd door NetAmp op 25-03-2025 11:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NetAmp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:52:
[...]

RGB verlichting! 🌈💡 :+ Hoewel dat niet gunstig is voor de speeltijd op de batterij.

Zoals de mooie Nintendo Switch controllers van PDP. :9~

Maar zonder gekheid: een leuk kleurtje/design (hoeft niet zo 'druk' als PDP) kan ik wel waarderen, t.o.v. de saaie zwarte Pro Controller van Nintendo zelf (die ik vooral aanschafte vanwege functionaliteit, o.a. NFC/amiibo ondersteuning en HD rumble; niet omdat ik 'm zo mooi vind :P ).

Al is het maar een stukje (accent)kleur zoals de nieuwe Joy-Con van de Switch 2.
Het is maar wat je mooi vind. RGB verlichting zit ik persoonlijk niet op te wachten. Wel zou ik ik het leuk vinden als ze net als bij Xbox de Pro controller in meer verschillende kleuren en special editions uitbrengen. Een Pro controller in wit of Mario Rood had ik interessant gevonden. Alle special edition Pro controllers zoals die van Zelda Tears of the Kingdom deden mij niet zoveel.

Die accent kleuren zouden al leuk kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De enige waardige Pro controller voor de Switch 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfbV0a7rkrHPJPOeC3ajLvhNlDk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nzlvGU7Sa4Uj85Y74SzYO7be.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

NetAmp

"for indoor use only"

L23 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:01:
RGB verlichting zit ik persoonlijk niet op te wachten.
Ik ook niet hoor.* ;) Vandaar het clown-gezichtje :+ bij die opmerking.

* Voor de RGB-verlichting heb ik deze doorzichtige controller al, haha. Maar 't is vooral een gimmick - tenzij je meerdere exemplaren van dit type controller hebt en elke speler 'n ander (licht)kleurtje instelt. Dan heeft 't misschien enig praktisch nut.
Wel zou ik ik het leuk vinden als ze (...) de Pro controller in meer verschillende kleuren en special editions uitbrengen.
Precies dat! Of misschien laat Nintendo dit liever (grotendeels) over aan andere fabrikanten, waaronder PDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:43:
De enige waardige Pro controller voor de Switch 1:

[Afbeelding]
Ik ga toch voor mijn eigen gemodde en verzwaarde Pro controller met metallic blauw/paarse handvaten en knoppen. 8)

Overigens RGB zoals op de Nyxi controllers vind ik wel prima. Maar het hoeft geen RGB all over te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 25-03-2025 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Nintendo Switch 2 komt mogelijk in juni uit, focus op games van Nintendo: https://pu.nl/artikelen/n...us-op-games-van-nintendo/

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 25-03-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:49:
Nintendo Switch 2 komt mogelijk in juni uit, focus op games van Nintendo: https://pu.nl/artikelen/n...us-op-games-van-nintendo/
Tl;dr - "there will be games on Nintendo Switch 2"

Nee serieus, het originele artikel legt wel heel slecht uit dat er ook third-party ontwikkelaars zijn die wel al dev kits hebben en die games gaan releasen rond de lanceerperiode :+

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 25-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
JackAvery schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Tl;dr - "there will be games on Nintendo Switch 2"

Nee serieus, het originele artikel legt wel heel slecht uit dat er ook third-party ontwikkelaars zijn die wel al dev kits hebben en die games gaan releasen rond de lanceerperiode :+
Het goede nieuws is dat we over een week meer weten. ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4