Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik heb het al vaker meegemaakt er wordt dan erg veel kracht op gezet en dan lukt het alsnog ze er verkeerd om in te krijgen. Of mensen die niet weten dat er een release knopje op de achterkant zit en dus met geweld de joycons los trekken hierdoor breekt of slijt vaak het plastic palletje dat de joycons in de switch houd af.Raem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Maar hoe dan? De joycon er op de kop in proberen te schuiven ofzo?
En ik heb deze dan ook al vaker moeten vervangen (dit doe ik dan direct met ijzeren palletjes ipv plastic)
Ik kon het me eerst ook niet voorstellen dat mensen dit zouden doen tot ik het met mijn eigen ogen heb gezien.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Iedereen hopen op $399,99, maar is het $39.999.-
Als we nu allemaal samenleggen...L23 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:10:
Switch 2 Units Are Reportedly Selling For $40,000 On The Chinese Black Market
Iedereen hopen op $399,99, maar is het $39.999.-
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 10:26
Mag toch hopen dat die op ze minst op 60+ fps draaitsderooij schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:12:
dus ergens speelt iemand wellicht al botw met 30+ fps op een sw2
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Lijkt me te hoog gegrepen voor een handheld van rond de 400€.Linksquest schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:40:
[...]
Mag toch hopen dat die op ze minst op 60+ fps draait
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 10:26
Maar een game die al 8 jaar oud is en toen al op een 30fps liep, mag je toch verwachten dat deze hoger loopt dan toen.giantgiantus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:17:
[...]
Lijkt me te hoog gegrepen voor een handheld van rond de 400€.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
30+ dus. Ik verwacht geen 60. Het is een goedkoop apparaatje.Linksquest schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:29:
[...]
Maar een game die al 8 jaar oud is en toen al op een 30fps liep, mag je toch verwachten dat deze hoger loopt dan toen.
Tsja, eerst afwachten of games überhaupt gepatcht gaan worden. Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit, maar opzich geinig als ze er nog energie in steken. Ik heb die verwachtingen niet. Mooi als ik mijn huidige Switch collectie aan games die ik al prima vind draaien op de Switch 2 kan spelen. Verder voornamelijk geinteresseerd in nieuwe games.Linksquest schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:29:
[...]
Maar een game die al 8 jaar oud is en toen al op een 30fps liep, mag je toch verwachten dat deze hoger loopt dan toen.
Prijs heeft er niet zoveel mee te maken en ik zou het niet goedkoop noemengiantgiantus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:47:
[...]
30+ dus. Ik verwacht geen 60. Het is een goedkoop apparaatje.
400? Ja dat is heel goedkoop vind ik. Vergelijk het met andere tech en je kan 400 toch niet duur noemen?L23 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:51:
[...]
Prijs heeft er niet zoveel mee te maken en ik zou het niet goedkoop noemen
Echter, die andere tech is vaak een stuk krachtiger. Daarnaast hebben we het hier over Nintendo. Historisch gezien hebben zij baat bij een goedkoper apparaat. Met name omdat ze meer gezin georiënteerd zijn, in plaats van individuele gamers zoals Sony en Microsoft dat zijn met hun Playstation en Xbox.giantgiantus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:18:
[...]
400? Ja dat is heel goedkoop vind ik. Vergelijk het met andere tech en je kan 400 toch niet duur noemen?
Welke tech? Een Xbox of Playstation varieert van 300 tot 550 euro. (Andere niche tech niet meegenomen…) Ik noem het niet duur, maar jij noemt het heel goedkoopgiantgiantus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:18:
[...]
400? Ja dat is heel goedkoop vind ik. Vergelijk het met andere tech en je kan 400 toch niet duur noemen?
Maar geen idee wat dit met BOTW 60 fps te maken moet hebben. Nintendo kan prima een keuze maken om een versie uit te brengen die 60 fps draait. Afwachten of ze die keuze maken.
[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 15-02-2025 09:48 ]
Ik zou toch graag performance patches zien voor Switch 1 games op de Switch 2. Mag ook wel, voor dat geld
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Er zijn allerlei verschillende manieren om naar de prijs van een Switch te kijken vanuit consumentenperspectief, wat deze discussies altijd zo gevarieerd maakt. De ene persoon denkt "Oh die Xbox is veel krachtiger voor dezelfde prijs", de andere persoon denkt "Huh hiermee kan ik én op TV én handheld spelen" of "dit is zoveel goedkoper dan mijn 4K PC gaming rig." Er is geen éénduidig antwoord.
Qua productieprijs zijn Switch en andere producten eigenlijk moeilijk te vergelijken. Switch heeft bepaalde kostenposten die je bij een 'gewone' console niet moet maken: een batterij, een scherm, een complexere controller (twee joycons) met een custom mechanisme om deze te bevestigen. Extra kosten die Nintendo maakt zijn niet altijd onmiddellijk zichtbaar voor de eindgebruiker.
De vorm heeft bovendien enkele inherente uitdagingen: je hardware moet veel meer rekening houden met energieverbruik, met warmteontwikkeling, en met beperkte fysieke ruimte om deze hardware te plaatsen. Ook dit komt met een prijskaartje. En ook dit draagt allemaal bij aan andere waardeperceptie. Een statement dat "andere hardware krachtiger is" is meetbaar correct en tegelijkertijd geen eerlijke vergelijking omdat we het over een heel andere productcategorie hebben (die desondanks met elkaar concurreren).
Nintendo zit met een psychologisch 'prijsplafond' zolang ze de kaart spelen dat ze toegankelijk willen zijn voor een breed publiek. De prijsverwachtingen van het publiek speelt duidelijk mee in hun overwegingen (Q&A3). Het bedrijf prefereert dan ook nog eens om geen verlies te maken op hardware - een segment dat bijna de helft van hun omzet vertegenwoordigt. De balans tussen een sterk product ontwikkelen dat nog eens niet te veel mag kosten én liefst brood op de plank brengt is m.a.w. best uitdagend.
Breath of the Wild heeft een framerate plafond van 30fps ingebouwd. Zonder een software update zal er niks gebeurenLinksquest schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:29:
[...]
ben erg benieuwd of botw bij lancering van de s2, de nieuwe hardware ondersteunt. Dat zal voor mij reden zijn om opnieuw te beginnenJackAvery schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:08:
Prijs is een 'moeilijke' discussie omdat er vaak meerdere dingen door elkaar gegooid worden: wat mensen denken/willen/aanvoelen dat iets moet kosten en dus ook hoe mensen percipiëren wat 'duur' is, wat een product biedt voor de vraagprijs, en wat een product daadwerkelijk kost om te maken. Bedrijven gaan bij luxe producten hun prijsstelling eerder oriënteren rond wat klanten willen/denken te moeten betalen dan wat het product eigenlijk kost.
Er zijn allerlei verschillende manieren om naar de prijs van een Switch te kijken vanuit consumentenperspectief, wat deze discussies altijd zo gevarieerd maakt. De ene persoon denkt "Oh die Xbox is veel krachtiger voor dezelfde prijs", de andere persoon denkt "Huh hiermee kan ik én op TV én handheld spelen" of "dit is zoveel goedkoper dan mijn 4K PC gaming rig." Er is geen éénduidig antwoord.
Qua productieprijs zijn Switch en andere producten eigenlijk moeilijk te vergelijken. Switch heeft bepaalde kostenposten die je bij een 'gewone' console niet moet maken: een batterij, een scherm, een complexere controller (twee joycons) met een custom mechanisme om deze te bevestigen. Extra kosten die Nintendo maakt zijn niet altijd onmiddellijk zichtbaar voor de eindgebruiker.
De vorm heeft bovendien enkele inherente uitdagingen: je hardware moet veel meer rekening houden met energieverbruik, met warmteontwikkeling, en met beperkte fysieke ruimte om deze hardware te plaatsen. Ook dit komt met een prijskaartje. En ook dit draagt allemaal bij aan andere waardeperceptie. Een statement dat "andere hardware krachtiger is" is meetbaar correct en tegelijkertijd geen eerlijke vergelijking omdat we het over een heel andere productcategorie hebben (die desondanks met elkaar concurreren).
Nintendo zit met een psychologisch 'prijsplafond' zolang ze de kaart spelen dat ze toegankelijk willen zijn voor een breed publiek. De prijsverwachtingen van het publiek speelt duidelijk mee in hun overwegingen (Q&A3). Het bedrijf prefereert dan ook nog eens om geen verlies te maken op hardware - een segment dat bijna de helft van hun omzet vertegenwoordigt. De balans tussen een sterk product ontwikkelen dat nog eens niet te veel mag kosten én liefst brood op de plank brengt is m.a.w. best uitdagend.
[...]
Breath of the Wild heeft een framerate plafond van 30fps ingebouwd. Zonder een software update zal er niks gebeuren
[ Voor 40% gewijzigd door Zerora op 15-02-2025 12:51 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
IMDb is niet per se een betrouwbare bron.jori040 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:56:
Hebben we hier een exclusieve Switch 2 titel ?: https://www.imdb.com/name/nm2503854/?ref_=fn_all_nme_1
Edit: Beetje verborgen, maar de IMDb-pagina lijkt gebaseerd te zijn op informatie als deze:
According to Midori, Monolith Soft is working on a project codenamed "Legacy" with Nintendo. pic.twitter.com/nGtfowB0aE
— Stealth (@Stealth40k) 29 mei 2024
Midori was een alt-account van een leaker met twijfelachtige achtergrond.
[ Voor 31% gewijzigd door RayNbow op 16-02-2025 16:12 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ga er ook zeker niet 100% vanuit hoor.Nu er vier Xenoblade games zijn zou ik de keuze voor een Warriors game wel passend vinden.RayNbow schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:05:
[...]
IMDb is niet per se een betrouwbare bron.
Edit: Beetje verborgen, maar de IMDb-pagina lijkt gebaseerd te zijn op informatie als deze:
[Twitter]
Midori was een alt-account van een leaker met twijfelachtige achtergrond.
@RayNbow
Omega Force maakt die Warriors games.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 16-02-2025 16:23 ]
Ca 4,5x de GPU performance en ca 3,5x de CPU performance. Dan moet 60fps voor BotW no problemo zijn.giantgiantus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:47:
[...]
30+ dus. Ik verwacht geen 60. Het is een goedkoop apparaatje.
Ben benieuwd of Nintendo (en zo ja welk beleid) Switch 1 games gaat voorzien van een Switch 2 update.
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2025 14:15 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Commerciel gezien zou een nieuwe game verkopen onder het mom "remastered" of "optimized for Switch2" voor Nintendo beter zijnHulleman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Ca 4,5x de GPU performance en ca 3,5x de CPU performance. Dan moet 60fps voor BotW no problemo zijn.
Ben benieuwd of Nintendo (en zo ja welk beleid) Switch 1 games gaat voorzien van een Switch 2 update.
Mja, bij de Switch (en Wii) gebeurde dat natuurlijk ook al, met al die 'deluxe' uitgaves. Ben benieuwd.kleijn1985 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:57:
[...]
Commerciel gezien zou een nieuwe game verkopen onder het mom "remastered" of "optimized for Switch2" voor Nintendo beter zijn
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Denken jullie dat we een alternatief gaan zien voor de vouchers enzo of is Nintendo even klaar met kortingsprogramma’s?
Waar baseer je dit op?Hulleman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Ca 4,5x de GPU performance en ca 3,5x de CPU performance.
Online wel e.e.a. over te vinden. De GPU zou tussen de PS4 en PS4pro inzitten, veelal wordt 1.8tflop (PS4) genoemd. Ik lees ook dat die 1.8tflop handheld is en zelfs 3,1tflop docked. Dat is zelfs ca 10x zo krachtig als de Switch 1 aan pure GPU performance. En dan is er nog DLSS. Echt wel een grote sprong, waardoor een Switch 1 game als Breath of the Wild mákkelijk op 60fps kan draaien. Dat was een beetje de discussie.JackAvery schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:52:
Waar baseer je dit op?
Zelfde geldt voor de CPU, online wel te vinden hoeveel sneller de switch 2 cpu is (Cortex A78C) dan de Switch 1 cpu (Cortex A57)
Vermoed dat Nintendo niets aan een upgrade/update progamma gaat doen.Van alle Switch gebruikers is er denk maar een heel klein groepje dat echt bezig is met framerate/resolutie.Hulleman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Ca 4,5x de GPU performance en ca 3,5x de CPU performance. Dan moet 60fps voor BotW no problemo zijn.
Maar dan kom je toch niet op 3,5 X CPU en 4,5x GPU? (Daarom de vraag, ik ben goed bekend met de discussiesHulleman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:28:
[...]
Online wel e.e.a. over te vinden. De GPU zou tussen de PS4 en PS4pro inzitten, veelal wordt 1.8tflop (PS4) genoemd. Ik lees ook dat die 1.8tflop handheld is en zelfs 3,1tflop docked. Dat is zelfs ca 10x zo krachtig als de Switch 1 aan pure GPU performance. En dan is er nog DLSS. Echt wel een grote sprong, waardoor een Switch 1 game als Breath of the Wild mákkelijk op 60fps kan draaien. Dat was een beetje de discussie.
Zelfde geldt voor de CPU, online wel te vinden hoeveel sneller de switch 2 cpu is (Cortex A78C) dan de Switch 1 cpu (Cortex A57)
Ik kan daar echt geen conclusie over trekken, maar het is inderdaad een hele kleine groep waarvan er heel veel van op Tweakers zijnjori040 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]
Vermoed dat Nintendo niets aan een upgrade/update progamma gaat doen.Van alle Switch gebruikers is er denk maar een heel klein groepje dat echt bezig is met framerate/resolutie.
Afgaande op 1,8tflop handheld switch 2 en 0,4tflop docked switch 1 kom je op 4,5x GPU. Niet echt een goede vergelijking zie ik nu, omdat je handheld vs handheld en docked vs docked moet vergelijken. Dan is het verschil eerder 10x. CPU info heb ik op Reddit gevonden. Een schatting dat de Cortex A78C zo'n 3,5-4x sneller is dan de A57.JackAvery schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Maar dan kom je toch niet op 3,5 X CPU en 4,5x GPU? (Daarom de vraag, ik ben goed bekend met de discussies)
Gek genoeg kan ik hoge framerate/resolutie bij een Nintendo console totaal los laten.Bij een PS5/Xbox game heb ik wel de wens dat ik het in 60fps kan spelen.L23 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:28:
[...]
Ik kan daar echt geen conclusie over trekken, maar het is inderdaad hele kleine groep waarvan er heel veel van op Tweakers zijn
De CPU vergelijking is niet zo gemakkelijk. Er is weinig 1 op 1 vergelijkingsmateriaal, en multicore schalen we niet alleen in IPC (bijna 3x vs. A57) maar ook in aantal cores. Het belangrijkste daarbij is eigenlijk dat we dichter bij de huidige generatie consoles zitten dan bij PS4/X1. De CPU is vermoedelijk de uiteindelijke bottleneck in dit systeem, wat voor de meeste games (waarbij de GPU kracht meer uitmaakt) niet noodzakelijk een probleem wordt.Hulleman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:30:
[...]
Afgaande op 1,8tflop handheld switch 2 en 0,4tflop docked switch 1 kom je op 4,5x GPU. Niet echt een goede vergelijking zie ik nu, omdat je handheld vs handheld en docked vs docked moet vergelijken. Dan is het verschil eerder 10x. CPU info heb ik op Reddit gevonden. Een schatting dat de Cortex A78C zo'n 3,5-4x sneller is dan de A57.
Nu zeggen TFLOPs lang niet alles, maar alleszins is het een grote sprong vs. Switch.
Of Nintendo games gaat upgraden of niet... daarvoor zullen we 2 april even afwachten. Op GamesCom zouden ze volgens het geruchtencircuit in 2023 alvast een tech demo van BOTW getoond hebben met een hogere resolutie ("4K60FPS via upscaling") en snellere laadtijden. Met wat we ondertussen van de hardware weten, is dit alvast technisch zeker mogelijk. Maar een tech demo is niet noodzakelijk een indicatie van een commercieel product.jori040 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]
Vermoed dat Nintendo niets aan een upgrade/update progamma gaat doen.Van alle Switch gebruikers is er denk maar een heel klein groepje dat echt bezig is met framerate/resolutie.
Denk dat je gelijk hebt, misschien ook niet per se nodig. Zou wel mooi zijn uiteraard, omdat Nintendo het wel eerder heeft gedaan (Wii games draaiden iets beter op de Wii U, Game Boy Color gaf kleur aan oude game boy games).jori040 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:
[...]
Ja maar het is niet zo dat Nintendo daar speciaal wat voor gedaan heeft.Over upscaling heb ik ook wat dingen gelezen maar of dat ook geld voor bestaande Switch games moet ik nog zien.Jonathan2011 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:18:
[...]
Denk dat je gelijk hebt, misschien ook niet per se nodig. Zou wel mooi zijn uiteraard, omdat Nintendo het wel eerder heeft gedaan (Wii games draaiden iets beter op de Wii U, Game Boy Color gaf kleur aan oude game boy games).
Backwards compatible was een wens en die is zo als je weet bevestigd.
Game Boy Color:Hoe dat precies zit weet ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 20-02-2025 09:33 ]
In de 1e plaats koop ik een nieuwe console voor de nieuwe generatie Nintendo games.Dat ik de huidige Switch games daar op kan spelen is mooi meegenomen.Timothy3000 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:35:
Dat zou wel een flinke domper zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2025 09:51 ]
Dat mensen die bestaande games op de Switch 2 kunnen spelen is denk ik al goed genoeg.Als Nintendo die Switch 1 titels dan ook nog eens voor een leuke prijs gaat aanbieden dan blijf die verkoop doorgaan.JackAvery schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:47:
Het upgraden van bestaande games is wel een opportuniteit om deze titels te doen blijven verkopen en eventuele tekorten in de release kalender aan te vullen. Sowieso een stuk goedkoper en sneller dan nieuwe games ontwikkelen. Maar we zullen zien zeker.
De Switch gebruiker rent niet naar de winkel omdat Zelda nu in 60fps te spelen is.Dit is toch net een ander publiek dan bij de andere consoles.
We gaan het zien.
Zelf ben ik heel benieuwd in welke resolutie de nieuwe games gaan draaien.En is er VRR ondersteuning ?
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 20-02-2025 10:00 ]
Ik hoop bij third party games dat dit het beleid is. Games die te koop blijven op het Nintendo platform voorzien van gratis updates waar mogelijk/nuttig. Zorgt er mogelijk ook voor dat een game levendig blijft qua online multiplayer bijvoorbeeld. Dan zijn er vervolgens nog genoeg Switch 2 eigenaren die geïnteresseerd zijn en de game voor het eerst kopen.JackAvery schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:47:
Het upgraden van bestaande games is wel een opportuniteit om deze titels te doen blijven verkopen en eventuele tekorten in de release kalender aan te vullen. Sowieso een stuk goedkoper en sneller dan nieuwe games ontwikkelen - al kan het natuurlijk nieuwe games niet vervangenMaar we zullen zien zeker.
Bij Mario Maker[WiiU] hebben ze op een gegeven moment de stekker er uit getrokken.Het bouwen werkte prettiger in die game.
@L23 Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 20-02-2025 10:36 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb alleen Mario Maker 2 gespeeld. Wat werkte er prettiger in het eerste deel? Beiden hebben toch de mogelijkheid om te bouwen doormiddel van het touchscreen?jori040 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:31:
Ook dat heel het online gebeuren van Splatoon & Mario Maker gewoon door blijft gaan.
Bij Mario Maker[WiiU] hebben ze op een gegeven moment de stekker er uit getrokken.Het bouwen werkte prettiger in die game.
@L23 Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Lijkt me inderdaad beter waar mogelijk online te blijven ondersteunen en dit niet op te splitsen met bijvoorbeeld een aparte Switch 2 versie. Maar goed, op een bepaald moment is het wel tijd voor Splatoon 4 en Mario Maker 3. Als ze de stekker er bij de oudere games maar niet uittrekken inderdaad.
User-interface was iets anders met gamepad.Het wekte in 1 net wat beter en sneller voor mij.L23 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb alleen Mario Maker 2 gespeeld. Wat werkte er prettiger in het eerste deel? Beiden hebben toch de mogelijkheid om te bouwen doormiddel van het touchscreen?
Lijkt me inderdaad beter waar mogelijk online te blijven ondersteunen en dit niet op te splitsen met bijvoorbeeld een aparte Switch 2 versie. Maar goed, op een bepaald moment is het wel tijd voor Splatoon 4 en Mario Maker 3. Als ze de stekker er bij de oudere games maar niet uittrekken inderdaad.
Er komt dus een Samurai Pizza Cats game en deze wordt ontwikkeld door Nederlandse studio Blast Zero.
[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 22-02-2025 16:37 ]
Mee opgegroeid! Wordt een insta-buy! Fingers crossed.Zerora schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:38:
Ik plaats deze even hier, want er is grote kans dat deze game ook gaat uitkomen voor Switch 2.
Er komt dus een Samurai Pizza Cats game En wordt ontwikkeld door Nederlandse studio Blast Zero.
[YouTube: Samurai Pizza Cats: Blast from the Past! - Reveal trailer]
Ja!sderooij schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:06:
[...]
Mee opgegroeid! Wordt een insta-buy! Fingers crossed.
Extra content lijkt me ook sterk, waarom dan niet focussen op een nieuwe title?
Ik weet niet hoe het bij Zelda of andere Nintendo games zit. Maar vaak is de framerate en resolutie hard coded. Ontwikkelaars moeten een update uitbrengen om gebruik te maken van de nieuwe hardware. Een recent voorbeeld is GTA V. Die kon tot de "next-gen patch" geen 60 fps tonen op de PS5 en XSX. En RDR2, die geen patch heeft gehad, gaat nog steeds niet sneller dan 30 fps.ComputerGekkie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:57:
Voor de mensen die verwachten dat er een soort 'next-gen update' komt voor verschillende games, wat verwacht je ervan? Ik zie vooral Zelda BOTW 60 fps langskomen, maar dat zal het toch sowieso wel gaan halen met of zonder speciale update omdat simpelweg de hardware meer beeldjes kan pompen dan eerst.
Extra content lijkt me ook sterk, waarom dan niet focussen op een nieuwe title?
[ Voor 11% gewijzigd door Mog op 25-02-2025 10:02 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Een game op de Switch moet om bepaalde performance vragen. Als een Switch 1 game om x MHz vraagt, dan zal die ongepatcht op een Switch 2 om dezelfde x MHz vragen.Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:01:
[...]
Ik weet niet hoe het bij Zelda of andere Nintendo games zit. Maar vaak is de framerate en resolutie hard coded.
Het lijkt er inderdaad op dat ze behoorlijk aan het voorsorteren zijn voor de Nintendo Switch 2. Ik verwacht geen nieuw programma en ik verwacht meer digitale games (zeker minder compleet op cartridge) en iets hogere prijzen. Maar ja, wie zal het zeggen.JackAvery schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:52:
De aankondiging dat Switch 2 games niet in het huidige Nintendo Switch Online voucherprogramma zullen zitten en de plotse aankondiging dat men het gouden muntjes kortingssysteem gaat uitfaseren suggereren voor mij dat Nintendo hun prijsstructuur aan het herdenken is voor Switch 2. Afwachten wat dat gaat geven - al zou het me niet verbazen als we meer games met een gesuggereerde prijs rond 70 euro gaan zien…
Denken jullie dat we een alternatief gaan zien voor de vouchers enzo of is Nintendo even klaar met kortingsprogramma’s?
[...]
Waar baseer je dit op?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zo te zien zijn het profielen waar om gevraagd wordt, dus daar zou nog wel wat mee kunnen. Denk niet dat ze dat gaan doen en al helemaal niet of het goed zou werken, maar de optie is er.RayNbow schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:25:
@ComputerGekkie, zoals min of meer al hierboven aangegeven:
[...]
Een game op de Switch moet om bepaalde performance vragen. Als een Switch 1 game om x MHz vraagt, dan zal die ongepatcht op een Switch 2 om dezelfde x MHz vragen.
Moet je alleen geen game hebben die bepaalde zaken koppelt aan de snelheid van je CPU, zoals vroeger op de PC vrij vaak gebeurde. CD-Man (pacman kloon) programmeren voor een 8 MHz 286 en dan gaan spelen op een 50 MHz 486 - niet te doen
Nu zal het waarschijnlijk niet zo erg zijn zoals met oude DOS-spellen, maar je weet inderdaad niet of het goed gaat werken. Wie weet wat voor obscure timing bugs er misschien in een oude game zitten die alleen naar voren komen wanneer de CPU hoger geklokt wordt.Seal64 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:14:
[...]
Zo te zien zijn het profielen waar om gevraagd wordt, dus daar zou nog wel wat mee kunnen. Denk niet dat ze dat gaan doen en al helemaal niet of het goed zou werken, maar de optie is er.
Dat is al een stuk logischer, thanks. Ik vermoed zelf niet dat het zoveel uit gaat maken, in ieder geval voor games die simpelweg geport zijn van PC gezien daar verschillende kloksnelheden bij de waan van de dag horen.RayNbow schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:25:
@ComputerGekkie, zoals min of meer al hierboven aangegeven:
[...]
Een game op de Switch moet om bepaalde performance vragen. Als een Switch 1 game om x MHz vraagt, dan zal die ongepatcht op een Switch 2 om dezelfde x MHz vragen.
Wat gaat niet zoveel uitmaken? Games gaan niet op magische wijze opeens 60 fps draaien als ze op 30 fps ontworpen zijn voor de Switch versie. Dat er ook een PC versie is maakt niet uit, maakt het wellicht wel makkelijker om een patch/upgrade uit te brengen.ComputerGekkie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:12:
[...]
Dat is al een stuk logischer, thanks. Ik vermoed zelf niet dat het zoveel uit gaat maken, in ieder geval voor games die simpelweg geport zijn van PC gezien daar verschillende kloksnelheden bij de waan van de dag horen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb nog een typecursus gehad die dat ook deed trouwens. Een soort ASCII kreeft die de zin die je aan het typen was op kwam eten en dan met een bepaalde snelheid vorderde - op onze PC kon zelfs een ervaren typiste dat beest niet voor blijvenRayNbow schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Nu zal het waarschijnlijk niet zo erg zijn zoals met oude DOS-spellen, maar je weet inderdaad niet of het goed gaat werken. Wie weet wat voor obscure timing bugs er misschien in een oude game zitten die alleen naar voren komen wanneer de CPU hoger geklokt wordt.
Maar een ander voorbeeldje dan - niet direct op de CPU clock, maar de physics in Skyrim gaan héle rare dingen doen als je op de PC een mod gebruikt om de framerate te unlocken - wat uiteindelijk het doel is van de huidige discussie, hogere fps op een nieuwe Switch. Ook hiervoor geldt dat ik niet denk dat dit heel waarschijnlijk is (en Skyrim is ook wel echt een geval apart) maar je weet het nooit...
Het zal dus wel via patches gaan lopen (of niet). We gaan het vanzelf zien.
Ik weet wel dat ik de S2 pas in huis haal als er iets leuks mee te doen is. MK9 is wel tof maar niet een game waar ik de console voor in huis haal, BC is leuk maar voor mij ook geen system seller. Dan zou er bijvoorbeeld al een S2 versie van Metroid Prime 4 moeten komen om me over de streep te trekken, of een heel nieuwe 3D Mario/Zelda game. Anders ga ik toch alleen maar S1 games zitten spelen.
Het is inderdaad afwachten. Er is gewoon nog te weinig bekend om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar ga je games sneller laten draaien dan zal dat allemaal getest moeten worden of er inderdaad geen problemen optreden. Spellen draaien niet magisch sneller en beter zoals wel vaak wordt gedacht. Dat zag ik ook vaak bij discussies over een mogelijke Switch Pro. Aanpassingen maken is mogelijk, maar gaat tijd en geld in zitten. Afwachten of Nintendo en third party studios het dat waard vinden en hoeveel van de Switch games een mogelijke patch gaan krijgen.Seal64 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:54:
[...]
Het zal dus wel via patches gaan lopen (of niet). We gaan het vanzelf zien.
Ik weet wel dat ik de S2 pas in huis haal als er iets leuks mee te doen is. MK9 is wel tof maar niet een game waar ik de console voor in huis haal, BC is leuk maar voor mij ook geen system seller. Dan zou er bijvoorbeeld al een S2 versie van Metroid Prime 4 moeten komen om me over de streep te trekken, of een heel nieuwe 3D Mario/Zelda game. Anders ga ik toch alleen maar S1 games zitten spelen.
Ik ben in ieder geval tevreden als het gewoon mijn Switch games kan draaien, maar daar ga ik inderdaad geen Switch 2 voor halen. Een betere versie van BOTW/TOTK is zeker welkom, maar het is tijd voor iets nieuws. In mijn geval kan MK9 me zeker over de streep trekken, een nieuwe 3D Mario komt hopelijk ook snel.
Wat third-party betreft zijn er toch al redelijk wat geruchten rond upgrade patches voor Switch 2 (bvb. Over verschillende Microsoft games)
[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 25-02-2025 16:02 ]
Dat denk ik niet. Wii U games zijn niet op de Switch te spelen, dus daar snap ik het nog. Bovendien hadden maar weinig mensen een Wii U. Wie gaat €70 neerleggen voor een geoptimaliseerde versie (Switch 2) van de game die men al heeft (Switch 1)?Zerora schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:01:
Het zou mij niks verbazen als Nintendo spellen als Zelda BotW/TotK opnieuw uitbrengt met een 4K upgrade. En daar mag je dan natuurlijk gewoon weer 70 euro voor wegleggen.
Bijna de hele Wii U library is op de Nintendo Switch uitgebracht met optimalisaties en wat extra's (vaak in de vorm van content). En iedereen legde het volle pond neer voor deze games (omdat ze ze waarschijnlijk niet kende van de Wii U). Nintendo is met de Switch library aardig makkelijk weggekomen, nu met de Switch 2 moeten er toch echt 'nieuwe' games komen.Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Dat denk ik niet. Wii U games zijn niet op de Switch te spelen, dus daar snap ik het nog. Bovendien hadden maar weinig mensen een Wii U. Wie gaat €70 neerleggen voor een geoptimaliseerde versie van de game die men al heeft?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wie zegt dat men dat spel al heeft, ik heb de Wii weg gedaan en nooit een WiiU gehad.Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Dat denk ik niet. Wii U games zijn niet op de Switch te spelen, dus daar snap ik het nog. Bovendien hadden maar weinig mensen een Wii U. Wie gaat €70 neerleggen voor een geoptimaliseerde versie van de game die men al heeft?
Dus bijv beide Donkey Kong spellen waren bij mij prima welkom, en misschien nog een ander spel.
Uiteraard zijn er wel wat nieuwe spellen gemaakt, hierbij zou het kunnen. maar nieuwprijs voor iedereen ben ik ook niet perse mee eens.
Maar ja in huidige gevallen was het lastiger, want de disc van de oude console paste niet in de Switch(Maar van switch 1 naar 2 zou een upgrade prijs prima kunnen ).
[ Voor 23% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-02-2025 17:49 ]
Lees mijn reactie nog eens. We zeggen hetzelfdeCarlos0_0 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:33:
[...]
Wie zegt dat men dat spel al heeft, ik heb de Wii weg gedaan en nooit een WiiU gehad.
Dus bijv beide Donkey Kong spellen waren bij mij prima welkom, en misschien nog een ander spel.
Laadtijden zullen wel beter zijn met de nieuwe cartridges.JackAvery schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:45:
Als Nintendo upgrades voor games ga maken, kan ik me best nog voorstellen dat ze een full price fysieke SKU uitbrengen.
Hopelijk/waarschijnlijkhcQd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:51:
[...]
Laadtijden zullen wel beter zijn met de nieuwe cartridges.
Er is niks geleaked over de cartridges, dus we weten enkel dat de cart lezer een uitgebreidere pin-out heeft - wat op meer bandbreedte kan wijzen.Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:24:
Dat kan niet anders toch? Met de huidige duurt het soms bijna een jaar voor een game is opgestart.
Je kijkt trouwens best je Switch eens na als het een jaar duurt om iets op te starten
Ben benieuwd, zou in ieder geval mooi zijn als games net als bij de Switch direct vanaf de cartridge gespeeld kunnen worden en niet eerst geïnstalleerd hoeven toe worden zoals bij Xbox en Playstation het geval is.JackAvery schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:04:
[...]
Er is niks geleaked over de cartridges, dus we weten enkel dat de cart lezer een uitgebreidere pin-out heeft - wat op meer bandbreedte kan wijzen.
Lekker savonds samen een beetje gamen,de ps 5 staat toch stof te happen.
En op de PS4/PC zijn die games wel soepeler ermee.
Waarom zou een Switch 2 geen stof happen dan? Type games? Of het handheld gamen wat je meer aanspreekt?remco2706 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:20:
Ik heb alleen een ps 5,ik denk dat ik er 2 koop als de switch 2 uitkomt,voor mij 1 en voor mijn vriendin.
Lekker savonds samen een beetje gamen,de ps 5 staat toch stof te happen.
Het wordt waarschijnlijk een microSD Express slotPsyonara schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:11:
Hoop eigenlijks wel dat er een M.2. expansie slot is, Speel toevallig games op de Micro SD en dat is toch stiekum wel veel micro saven/laden tussen kleine stukken ( Grim Fandango Remastered, MoonLighter)
En op de PS4/PC zijn die games wel soepeler ermee.
"These cards typically have read speeds of around 985 MB/s and write speeds of around 950 MB/s, making them much faster than traditional microSD cards and their maximum read speed of around 100 MB/s."
Hope so, en de data controller moet het ook natuurlijk ondersteunen.Ike. schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:53:
[...]
Het wordt waarschijnlijk een microSD Express slot
"These cards typically have read speeds of around 985 MB/s and write speeds of around 950 MB/s, making them much faster than traditional microSD cards and their maximum read speed of around 100 MB/s."
We weten uit publieke Linux commits van Nvidia dat T239 - de SoC in de Switch 2 - microSD Express ondersteunt. Interessant genoeg ondersteunt Orin (T234) dit niet. Het is dus specifiek voor deze chipset toegevoegd.Psyonara schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:14:
[...]
Hope so, en de data controller moet het ook natuurlijk ondersteunen.
In de exportdata is ook een 17pin connector die heel waarschijnlijk voor microSD Express dient, gevonden.
En dan heb ik het nog niet gehad over Lexar die in China gewoon adverteerden dat hun nieuwe microSD Express kaartjes perfect zijn voor Switch 2...
[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 27-02-2025 20:40 ]
In het ergste geval koop ik goedkoop tweedehands een Switch 1 als de Switch 2 niet bij launch de Zelda games met betere performance draait dan op de Switch 1 (stabiel 30fps, geen frametiming issues of beter nog 60 fps). Dat in combinatie met OLED zou een instabuy voor mij zijn.
Omdat ik de WiiU en de Switch heb overgeslagen zijn er nog veel spellen die ik graag wil spelen, natuurlijk het liefst op de nieuwste hardware zonder gemod en gedoe, zeker als het ook nog beter zou draaien.
Volgens mij was de grootste bottleneck voor Zelda BotW en TotK geheugenklok en bandbreedte op de Switch 1 en daarna eventueel GPU clock. Als de speculaties over specs kloppen en de Switch 2 LPDDR5x heeft met meer bandbreedte en een hogere klok, kan Nintendo ervoor kiezen om deze titels beter laten draaien op de Switch 2.
Is dit allemaal niet zo, dan simpelweg een Switch 1 kopen en die modden en overklokken. Zelda BotW is een euro of 48 nieuw en 35 a 40 tweedehands en TotK zal ook wel goed te doen zijn. Maar eerst wachten wat de Switch 2 doet. En als de nieuwe console er is zal de Switch 1 tweedehands en nieuw wat goedkoper te vinden zijn. Win-win
Ik denk beide,er is deze generatie op de ps 5 gewoon niet veel games die ik leuk vind en ik heb nog nooit iets van nintendo gehad,maar de kleurrijke games zoals mario e.d spreekt mij en mijn vriendin wel aan.Raem schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:22:
[...]
Waarom zou een Switch 2 geen stof happen dan? Type games? Of het handheld gamen wat je meer aanspreekt?
Keer wat anders en het ziet er gezellig uit,vaak ben ik vrij vroeg op bed en kunnen we samen gamen op deze manier.
Ik kan mij nog herinneren dat ik met een Wii thuis kwam. Ik weet nog dat zij aangaf dat het geldverspilling was, maar vervolgens toch ontzettend vaak met plezier erop aan het gamen wasremco2706 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:10:
[...]
Ik denk beide,er is deze generatie op de ps 5 gewoon niet veel games die ik leuk vind en ik heb nog nooit iets van nintendo gehad,maar de kleurrijke games zoals mario e.d spreekt mij en mijn vriendin wel aan.
Keer wat anders en het ziet er gezellig uit,vaak ben ik vrij vroeg op bed en kunnen we samen gamen op deze manier.
Toegegeven was de meest gespeelde game toch New Super Mario brothers Wii, met de Wiiremote op zijn zij als een normale controller. Mijn vrouw en ik hadden hem uitgespeeld (op het allerlaatste bonus level na).
Zelf zie ik mij ook wel met een Switch 2 mij samen met haar door de WiiU opvolger op de Switch en Wonder versie heen ploegen. Dat je dit in bed kan spelen is een kleine plus, alhoewel ik daar liever andere dingen doe
Final Fantasy 16, Horizon Zero Dawn en Stellar blade zouden games zijn die ik op de PS5 zou willen spelen. Stellar blade komt naar de pc in 2025, Horizon Zero Dawn kan je al op steam kopen.. Er komen nog wel wat exclusives uit die ik ook zou kopen als ik een PS5 had, maar op FF16 na is dat voor mij geen system seller. Dus om daar nou alleen een Playstation 5 voor aan te schaffen...
[ Voor 4% gewijzigd door Amdk6II op 27-02-2025 23:38 . Reden: Laatste zin aangevuld. ]
Sorry, kan het niet laten.. Maar t.a.v. je 2e alinea hoop ik niet voor je dat je dan last hebt van stick drift bij het andere spelen..Amdk6II schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:36:
[...]
Ik kan mij nog herinneren dat ik met een Wii thuis kwam. Ik weet nog dat zij aangaf dat het geldverspilling was, maar vervolgens toch ontzettend vaak met plezier erop aan het gamen was.
Toegegeven was de meest gespeelde game toch New Super Mario brothers Wii, met de Wiiremote op zijn zij als een normale controller. Mijn vrouw en ik hadden hem uitgespeeld (op het allerlaatste bonus level na).
Zelf zie ik mij ook wel met een Switch 2 mij samen met haar door de WiiU opvolger op de Switch en Wonder versie heen ploegen. Dat je dit in bed kan spelen is een kleine plus, alhoewel ik daar liever andere dingen doe. Nintendo games doen local coop vaak erg goed.
Final Fantasy 16, Horizon Zero Dawn en Stellar blade zouden games zijn die ik op de PS5 zou willen spelen. Stellar blade komt naar de pc in 2025, Horizon Zero Dawn kan je al op steam kopen.. Er komen nog wel wat exclusives uit die ik ook zou kopen als ik een PS5 had, maar op FF16 na is dat voor mij geen system seller. Dus om daar nou alleen een Playstation 5 voor aan te schaffen...
Ontopic ik vind de switch een heel 'vriendelijke' console eigenlijk, vooral omdat het zo flexibel is. Je hoeft niet altijd op de tv te spelen, dus kan de een ook rustig gamen terwijl de ander een serie kijkt. (Pro-tip, mijn vrouw kijkt lieftst vanaf september/ oktober al kerstfilms enzo, ik ben daar totaal niet van, dus dan is het ideaal
Verder inderdaad dat het lekker kleurrijk is en voldoende/ veel aanbod van games die je ook 'eventjes' kan spelen.
Wij hebben hiervoor ook een WII gehad (kregen we bij de TV die we kochten), wel altijd lekker mee kunnen vermaken ook.
Prijzen:
Pfoe, wat een prijzen...JackAvery schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 06:47:
Lexar MicroSD express kaartjes kan je nu op Amazon.com preorderen. De release date… 2 april.
Prijzen:
[Afbeelding]
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 128GB
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB
Op aliexpress staan reeds ADATA micro SD express kaartjes in 256 en 512 GB smaken maar ze kosten bijna het dubbele van de prijzen hierboven.
Op zich ook de moeite om eens op te zoeken hoeveel microSD kaartjes kostten in 2017
Maar nee inderdaad niet goedkoop per GB.
[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 11-03-2025 08:09 ]
Valt wel mee je hoeft toch geen 1Tb te kopen, en alles voor altijd op je device te bewaren ?.
Ik koop gewoon de 256gb variant, zal meer dan prima genoeg zijn.
Lager dan wat ik moest neertellen voor een 1 TB MicroSD in 2019.
Ik heb sinds 2018 er 128gb extra in zitten. Voornamelijk voor screenshots enzo. De meeste van mijn games zijn fysiek dus geen grote installaties nodig. Kan me voorstellen dat het anders is voor de fans van digitale games, zeker als ze AAA games spelenRollieBollie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:30:
Ik had een micro sd in mijn switch zitten, maar helaas is die uiteindelijk read only geworden. Was ook een kaartje diie ik al had sinds 2013 ofzo. Nu al geruime tijd geen kaartje erin en merk geen problemen qua opslag.
Yup, ik zit nu al op een 1 TB kaart omdat 512 vol zat. Nou zal er wel meer opslag in de S2 zitten waardoor ik met een 512 misschien toe kan, maar dat zal ook rap vol zitten natuurlijk.JackAvery schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:09:
[...]
Ik heb sinds 2018 er 128gb extra in zitten. Voornamelijk voor screenshots enzo. De meeste van mijn games zijn fysiek dus geen grote installaties nodig. Kan me voorstellen dat het anders is voor de fans van digitale games, zeker als ze AAA games spelen
Ik heb overigens ook geen ervaring met Lexar, tot nog toe altijd Samsung of SanDisk (voor die 1 TB kaart). Maar met die prijzen is het al minder aannemelijk dat ze nep zijn - daar zijn de prijzen meestal ook wel too good to be true.
Wat bedoel je met vol? Vol met alle games die je momenteel speelt of vol met alle games die je gekocht hebt en dus ook uitgespeeld hebt?Seal64 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:28:
[...]
Yup, ik zit nu al op een 1 TB kaart omdat 512 vol zat. Nou zal er wel meer opslag in de S2 zitten waardoor ik met een 512 misschien toe kan, maar dat zal ook rap vol zitten natuurlijk.
Ik heb overigens ook geen ervaring met Lexar, tot nog toe altijd Samsung of SanDisk (voor die 1 TB kaart). Maar met die prijzen is het al minder aannemelijk dat ze nep zijn - daar zijn de prijzen meestal ook wel too good to be true.
Mijn spellen zijn ondertussen sinds de release ook meer digitaal, maar ik heb ook zat aan die 128gbJackAvery schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:09:
[...]
Ik heb sinds 2018 er 128gb extra in zitten. Voornamelijk voor screenshots enzo. De meeste van mijn games zijn fysiek dus geen grote installaties nodig. Kan me voorstellen dat het anders is voor de fans van digitale games, zeker als ze AAA games spelen
Ik verwijder gewoon een spelletje, zoals Pokemon. waarom zou ik alle delen erop moeten laten. Als er een opvolger is kan het vorige deel er wel af(Want vorige deel wordt dan toch niet meer gespeeld).
Maar goed zo denk ik dan uiteindelijk.
Games heb ik liever fysiek. En games die wel digitaal zijn archiveer ik als ik ze niet speel. Zelfde met save files. Ze staan bij nso dus kunnen ook van de switch af.
Best duur. Ik kocht voor bij mijn Tab S10+ 512GB van Samsung een Micro-SD kaart: SanDisk Ultra 1.5TB MicroSDXC Geheugenkaart voor €139! Via de pricewatch van Tweakers. Nu kost dat zelfs €129,90 bij de goedkoopste aanbieder.JackAvery schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 06:47:
Lexar MicroSD express kaartjes kan je nu op Amazon.com preorderen. De release date… 2 april.
Prijzen:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 12-03-2025 03:03 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Inderdaad goed zoeken en je vind de beste prijs, 1.5TB Micro-SD nu vanaf €129,90!
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Maar dat is geen SDXC Express.Van der Berg schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 03:01:
[...]
Inderdaad goed zoeken en je vind de beste prijs, 1.5TB Micro-SD nu vanaf €129,90!
Moet het dan een speciale uitvoering zijn?
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4