Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:56

koelebobes

Wen BTC €100K

Seal64 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:58:
[...]

Dat had je met Game Boy Color cartridges ook al - die pasten niet in de originele GB omdat OG GB carts een hoekje misten waar dan de aan/uit knop in viel (daarmee werd ook gelijk de cart vergrendeld zodat je die er niet uit kon trekken als het ding aan stond.

Alleen had de GB Pocket dat palletje niet om de cart te vergrendelen en daar kon je dus ook Color carts in duwen, maar die geven dan een melding dat die cart niet werkt in dat apparaat.

Uiteraard alleen met GBC carts. Er waren ook dual mode carts die op beide systemen werkten.
Links Awakening DX was er toch zo een?

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:37
koelebobes schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:26:
[...]

Links Awakening DX was er toch zo een?
Onder meer, ja. Pokémon Gold/Silver ook en van Warioland 2 was ook een dual mode cart, maar er waren er nog veel meer. De vuistregel was dat als het een zwarte cart is dat het dan dual mode was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:51:
[...]

Onder meer, ja. Pokémon Gold/Silver ook en van Warioland 2 was ook een dual mode cart, maar er waren er nog veel meer. De vuistregel was dat als het een zwarte cart is dat het dan dual mode was.
Kreeg je het toch voor elkaar dan zag je een melding dat de game alleen op een Game Boy Color werkt. Er zijn verschillende cartridges qua hoeveelheid opslag etc., maar de cartridges zelf zijn voor de Game Boy Color niet anders. Staat er een Game Boy Color Only spel op de chip dan zit het in een Game Boy Color Only cartridge behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
L23 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:05:
[...]

Kreeg je het toch voor elkaar dan zag je een melding dat de game alleen op een Game Boy Color werkt. Er zijn verschillende cartridges qua hoeveelheid opslag etc., maar de cartridges zelf zijn voor de Game Boy Color niet anders. Staat er een Game Boy Color Only spel op de chip dan zit het in een Game Boy Color Only cartridge behuizing.
Klopt. Maar je moest vaak wel uitkijken met save games - als je een save had voor de Color editie dan ging het niet altijd lekker als je ineens de B/W versie opstartte, en omgekeerd.

Dat zal nu wel opgelost zijn - de N3DS deed ook zoiets met bijvoorbeeld Xenoblade - kreeg je ook gewoon een melding dat het niet werkte, en alles dat op beide systemen draaide maar met verbeteringen op de New (Monster Hunter 4 bijvoorbeeld) dat pikte dezelfde save op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:14
Het is alweer een tijdje erg rustig en ook zonder leaks.. Begin wel echt benieuwd te worden naar de nieuwe mainline 3D Mario hoor...

echt zin in!

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:16
ntzv schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:33:
Het is alweer een tijdje erg rustig en ook zonder leaks.. Begin wel echt benieuwd te worden naar de nieuwe mainline 3D Mario hoor...

echt zin in!
Denk dat we op 2 april wel iets gaan zien van een nieuwe 3D Mario.Stel dat Mario Kart een Switch2 launch game gaat worden dan zie ik het zomaar gebeuren dat we eind dit jaar nog de nieuwe Mario spelen.

Ik houd nu het scenario voor met dat de Switch2 nog net voor de zomer uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nintendo is van plan zolang er vraag naar is games te ontwikkelen voor de oorspronkelijke Nintendo Switch: https://gamer.nl/nieuws/n...voor-eerste-switch-maken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
jori040 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:47:
Nintendo is van plan zolang er vraag naar is games te ontwikkelen voor de oorspronkelijke Nintendo Switch: https://gamer.nl/nieuws/n...voor-eerste-switch-maken/
Zou ook wel dom zijn om die enorme userbase links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
NotSoSteady schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:48:
[...]

Zou ook wel dom zijn om die enorme userbase links te laten liggen.
Als het nieuwe ideeën niet in de weg gaat zitten dan heb ik er geen problemen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34
Overigens is Nintendo ook aanwezig op het Japan Festival in Amstelveen (29 juni). Misschien dat daar de Switch 2 te zien is voor wie geen uitnodiging heeft ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 15:52
Toevallig heb ik ook kaarten gewonnen voor de Vrijdag (5 stuks ivm Family groep met vrienden). Ik wist niet dat eens dat we gewonnen hadden want de mail stond in de spam box. Tot zo ver gaan we met 3 man. Ik zag dat we de andere twee kaarten kunnen intrekken / annuleren als er niemand meer meegaat. Dan komen ze vast en zeker weer terug in de verloting.

Hopelijk mogen we opnames maken maar ik verwacht dat dit niet mag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFvTkAsxPXCJLkq7jkbChSA73Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQxKWFjyyVmbPqXqvHJ1Z5FO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door denver op 04-02-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-07 21:49
denver schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:56:
Toevallig heb ik ook kaarten gewonnen voor de Vrijdag (5 stuks ivm Family groep met vrienden). Ik wist niet dat eens dat we gewonnen hadden want de mail stond in de spam box. Tot zo ver gaan we met 3 man. Ik zag dat we de andere twee kaarten kunnen intrekken / annuleren als er niemand meer meegaat. Dan komen ze vast en zeker weer terug in de verloting.

Hopelijk mogen we opnames maken maar ik verwacht dat dit niet mag.

[Afbeelding]
Mag ik en mn broer met jou mee dan? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32
sderooij schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:21:
[...]

Mag ik en mn broer met jou mee dan? :)
Regel even via DM met elkaar. Maar niet in dit topic, plz. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:47:
Ik denk dat Gamer.nl de originele bron niet heeft nagekeken? Furukawa heeft in een interview met de Japanse Sankei Shimbun gezegd dat ze doorgaan met Switch [consoles/games] verkopen zolang er vraag is.
古川俊太郎社長は「買い控えの影響はそれほど大きくないとみている。8年目としては堅調だと考えているが計画に到達できなかった」と説明。スイッチツーの発売以降もスイッチの販売は「需要がある限り継続する」と述べた。
Dat zegt dus eigenlijk weinig over nieuwe games ontwikkelen. Desondanks zie ik dit en volgend jaar nog wel games voor beide consoles uitkomen.
(Tenzij dit in nog een ander interview staat dat ik eventjes gemist heb? Ik weet enkel nog van een interview met Nikkei Shimbun)

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 05-02-2025 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@JackAvery
Staat idd wat anders ja.

Pokemon & MP4 staan nog gewoon voor de Switch gepland.En mocht iemand op dit moment een Switch kopen dan is er een keuze aan goede games waar je u tegen zegt.

Puur voor mezelf hoop ik dingen te gaan zien die echt op de Switch2 mogelijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 05-02-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:26
hcQd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:00:
Overigens is Nintendo ook aanwezig op het Japan Festival in Amstelveen (29 juni). Misschien dat daar de Switch 2 te zien is voor wie geen uitnodiging heeft ontvangen.
Ik kan dat zo snel nergens terug vinden? Heb je een bron voor ons a.u.b.?|

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Redax schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Ik kan dat zo snel nergens terug vinden? Heb je een bron voor ons a.u.b.?|
https://www.japanfestival.nl/cool-japan/
Ah, dit was van vorig jaar, blijkbaar is de lijst van deelnemers van dit jaar nog niet bekend. Sorry.

[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 05-02-2025 10:13 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DQJxQ3KeA67aortz9lhrl85VeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Elsseqx1xjWUDRWOiNj9WwAd.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ela11
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-07 16:22
Ik lees geruchten (zoals als iedereen hier) dat de switch 2 rond $349 (rond de € 335) kan kosten, en de andere versies zouden een prijsverlaging kunnen ontvangen van tussen de $25 en $75. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:26
Ela11 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:58:
Ik lees geruchten (zoals als iedereen hier) dat de switch 2 rond $349 (rond de € 335) kan kosten, en de andere versies zouden een prijsverlaging kunnen ontvangen van tussen de $25 en $75. Wat denken jullie?
We kunnen daar eindeloos over speculeren maar we weten het voorlopig toch niet. Ik verwacht sowieso weinig tot geen leaks/nieuws tot 2 april. Je kan er wel gif op innemen dat het apparaat dit jaar nog in de schappen ligt.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:15
Ela11 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:58:
$349 zal dan eerder €399 worden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Redax schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:53:
[...]

We kunnen daar eindeloos over speculeren maar we weten het voorlopig toch niet. Ik verwacht sowieso weinig tot geen leaks/nieuws tot 2 april. Je kan er wel gif op innemen dat het apparaat dit jaar nog in de schappen ligt.
Ik gok dat Nintendo niet onder de 400 gaat zitten.Verwacht dat hij begin Juni uitkomt.
Verwacht/hoop dat Nintendo zelf twee games heeft bij launch.

Zin in 2 april! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Dat die Mario Kart een volwaardig nieuw deel is trek ik nog in twijfel.Het zou zomaar een voorgeïnstalleerde tech demo kunnen zijn op de Switch2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:52:
Dat die Mario Kart een volwaardig nieuw deel is trek ik nog in twijfel.Het zou zomaar een voorgeïnstalleerde tech demo kunnen zijn op de Switch2.
Doet me denken aan de Game Boy Advance aankondiging. Daar zagen we ook Mario Kart. Mario Kart Super Circuit zag er uiteindelijk iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat Nintendo daar niet echt mee weg kan komen. Deze Mario Kart gaan we krijgen, maar of we die met de launch hebben, is nog even de vraag. Mario Odyssey lieten ze bv. ook zien in de Switch 1 aankondigingsvideo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Zeror schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:53:
[...]

Ik denk dat Nintendo daar niet echt mee weg kan komen. Deze Mario Kart gaan we krijgen, maar of we die met de launch hebben, is nog even de vraag. Mario Odyssey lieten ze bv. ook zien in de Switch 1 aankondigingsvideo.
Als er maar een fatsoenlijke launch line-up is dan ben ik tevreden.Die van de WiiU vond ik destijds teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tech demo’s laten toch net een verbluffend mooie en gedetailleerde omgeving zien vanwege een nieuwe (game) engine en/of console? Om de technische superioriteit aan te tonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Misschien gewoon Occam's Razor volgen. Mario Kart 8 is vrij oud. Het spel is bovendien een system seller. Heel misschien wilt Nintendo wel een nieuwe Mario Kart op hun nieuwe console verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:?

Super Mario Kart Maker *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
RangedNeedles schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:55:
[...]

Tech demo’s laten toch net een verbluffend mooie en gedetailleerde omgeving zien vanwege een nieuwe (game) engine en/of console? Om de technische superioriteit aan te tonen?
Misschien is dat dan ook wat we gezien hebben in die Switch 2 trailer.Dat elke Switch 2 bezitter een gratis voorproefje krijgt van de nieuwe MK lijkt me geen gekke gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Een track builder in de nieuwe Mario Kart zou ik zeker niet erg vinden. Als losse game, zou ik het minder geschikt vinden.
Stel dat de nieuwe Mario Kart met 24 nieuwe banen en 4 nieuwe arena's komt. En dan nog wat recyclede banen erbij ofzo. Verder krijg je er een track builder bij, waarbij je ala Trackmania je eigen Mario Kart racetrack kunt maken. Keuze uit Circuit (rondje), Race (van A naar B) of Battle Arena. Net als Mario Maker kun je dan een thema kiezen en dag/nacht mode.

Volgens mij heb je dan wederom een sterke Mario Kart game, die nog eens flink uitgebreid kan worden met player generated content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
JackAvery schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Misschien gewoon Occam's Razor volgen. Mario Kart 8 is vrij oud. Het spel is bovendien een system seller. Heel misschien wilt Nintendo wel een nieuwe Mario Kart op hun nieuwe console verkopen :)
Die van mij is ook een B scenario. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Een track builder in de nieuwe Mario Kart zou ik zeker niet erg vinden. Als losse game, zou ik het minder geschikt vinden.
Stel dat de nieuwe Mario Kart met 24 nieuwe banen en 4 nieuwe arena's komt. En dan nog wat recyclede banen erbij ofzo. Verder krijg je er een track builder bij, waarbij je ala Trackmania je eigen Mario Kart racetrack kunt maken. Keuze uit Circuit (rondje), Race (van A naar B) of Battle Arena. Net als Mario Maker kun je dan een thema kiezen en dag/nacht mode.

Volgens mij heb je dan wederom een sterke Mario Kart game, die nog eens flink uitgebreid kan worden met player generated content.
Volgens mij omschrijf je hier Mario kart Live: Home Circuit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:52:
[...]

Volgens mij omschrijf je hier Mario kart Live: Home Circuit :p
Ja, die telt voor mij niet mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
The SECRETS of Mario Kart Switch 2 (Reveal Trailer Analysis)

8:36:Dit zou ik persoonlijk interessant vinden.Een track builder natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat als de nieuwe Mario Kart iets vergelijkbaars gaat doen als LEGO 2K Drive (ik denk dat dit het beste voorbeeld is hoe een open-wereld Mario kart game zou kunnen zijn). Open wereld met racing events enzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 06-02-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Zeror schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:02:
Wat als de nieuwe Mario Kart iets vergelijkbaars gaat doen als LEGO 2K Drive (ik denk dat dit het beste voorbeeld is hoe een open-wereld Mario kart game zou kunnen zijn). Open wereld met racing events enzo.
Ja daar ben ik wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:02:
Mario Kart is qua race game natuurlijk wel van een heel ander niveau en dus wellicht zou iets vergelijkbaars zoals Lego 2K Drive kunnen werken, maar ik was zelf vrij snel uitgekeken op Lego 2K Drive. Ik heb ook behoorlijk wat uren Forza Horizon 4 en 5 gespeeld en daardoor een beetje Forza Horizon moe. Een open wereld spreekt mij niet perse aan. Liever gewoon een toffe track uitkiezen en racen maar. Dit vond ik ook een beetje jammer bij Burnout Paradise Remastered, maar heb me er toch heel goed mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:00
Kijk erna uit! Ben echt heel benieuwd naar de prijs of die een beetje betaalbaar blijft vergeleken met de hardware :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Kijk erna uit! Ben echt heel benieuwd naar de prijs of die een beetje betaalbaar blijft vergeleken met de hardware :D
Vergeleken met de hardware? Ik begrijp wel wat je daarmee bedoelt en zie het vaker op Tweakers voorbij komen. Ik blijf het raar vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:00
L23 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Vergeleken met de hardware? Ik begrijp wel wat je daarmee bedoelt en zie het vaker op Tweakers voorbij komen. Ik blijf het raar vinden :P
Oh ik bedoel daarmee dat het voor mij persoonlijk wel een upgrade moet gaan zijn die de €300+ aan geld waard is, ik ga hem niet halen als het een minimale upgrade is. Meer zo :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 15:52
[...]

De huidige Switch is echt volledig onbetaalbaar in vergelijking met de hardware. Daar zit een SOC in die letterlijk 10 jaar oud is en het apparaat moet nog meer dan € 300 kosten.

De Switch 2 zal in Nederland denk ik € 399 - 449 gaan kosten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Oh ik bedoel daarmee dat het voor mij persoonlijk wel een upgrade moet gaan zijn die de €300+ aan geld waard is, ik ga hem niet halen als het een minimale upgrade is. Meer zo :)
Of het een upgrade zal zijn die het waard is dat is inderdaad persoonlijk. Kijk ik naar de hardware specs dan ben ik in ieder geval al onder de indruk, maar of het de aankoop waard zal zijn hangt voor mij echt van de games af en niet de hardware. Want jij zegt nu wel dat je het niet haalt als het een minimale upgrade is, maar volgens mij haal je gewoon een Switch 2 als een Pokemon game alleen daarop te spelen is :P

Ik dacht dat je bedoelde vergeleken met de PS5/XBSX. Die vergelijking zie ik hier namelijk vaak als het om de hardware gaat en dan worden onderdelen zoals een scherm die het product ook duurder maken niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20
[...]

Bij Coolblue is de placeholder prijs 499,- zoals al eerder benoemd.

Ik verwacht zelf dat de prijs wel wat lager gaat uitvallen, ik verwacht dat het rond de 400 euro zal liggen en waarschijnlijk om het aantrekkelijk te maken 399,- Maar goed, nog twee maanden en dat weten we waarschijnlijk veel meer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:16
Zou best richting de 500 kunnen gaan, als je kijkt naar de prijzen van de PS5.

Inderdaad 2 maand wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
eenhoorntje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:29:
Zou best richting de 500 kunnen gaan, als je kijkt naar de prijzen van de PS5.

Inderdaad 2 maand wachten!
Als er bij release een goede software line-up aanwezig is dan zullen mensen er best wel wat voor over hebben.Las ergens vandaag dat Nintendo de prijs van Switch 1 voorlopig niet omlaag gaat doen.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 06-02-2025 14:58 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
In de Q&A met investeerders van deze week staat inderdaad dat er geen plannen zijn op heden om de prijs van Switch 1 hardware te veranderen (vraag 3). CEO Furukawa vermeldt onder andere de inflatie sinds 2017 en de verwachtingen die het publiek hebben wat de prijs van Nintendo hardware betreft als factoren die ze meenemen in de prijsstelling voor Switch 2.

In vraag 6, als antwoord op de hardware tekorten die de Switch 1 plaagden tijdens de lanceerperiode in sommige landen, vermeldt hij bovendien dat Nintendo "grote risico's neemt om de productie te bevorderen en zo aan de grote vraag te proberen voldoen." [...] maar "de productie snel verhogen is, net zoals tijdens het Switch tijdperk, niet eenvoudig." Nintendo zal dus hun ervaring uit de voorbije jaren zoveel mogelijk toepassen om dit te mitigeren waar mogelijk.

Nintendo zal pas tijdens hun overzicht van het volledige fiscale jaar hun verwachtingen voor Switch 2 leveringen bespreken. Meestal komt deze briefing in de eerste helft van mei.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vier Nintendo Switch 2 patenten staan sinds vandaag publiek.

WO2025027801 - de nieuwe joycon
WO2025027802 - de console en de magnetische verbindingen tussen joycon en console.
WO2025027803 - joycon details, met onder andere uitrgebreide beschrijvingen van hoe "mouse con" werkt.
WO2025027804 - de nieuwe joy-con strap

Geen tijd om door de Japanse tekst te gaan, maar je kan al veel leren van de tekeningen. Je ziet bijvoorbeeld heel goed hoe de volledige SR en SL knoppen ook magneten zijn (Edit: of ijzeren blokken die interageren met magneten). Ook de duwende pin die ik in eerdere gifs al aangeduid had wordt duidelijk getoond als het mechanisme om de joy-con los te krijgen (eerste patent, figuren 32 en 33) .

Wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY_iY6AafiB2TTtzBu4YqfePhBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TO1OLYIlik8kmPKu5EU9nqzr.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7liZJgeBuacGY7u2guSDkiQ4KX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hQN0ZA9l6adnlnMJ0jPxPI6D.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW32BeNjIA67oXB3q1DvPO-RRmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J1WoBJV1RHjBI8m1HIpwfqhG.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRnkK6t36bQ4ipolwebgWZWbp_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z0JwPXupbMuuypcMQx2MjsDE.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb7iwrQz1TNQdXJBBUwwNZqsH94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5na6g8wlFKO6M6goT7ehHEWa.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lImJj5VDpTFtFfiuZ3rLl8DEj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4W0LadVt0mfElhArZbKAMdxX.png?f=fotoalbum_large

Het ziet er naar uit dat Nintendo potentieel best wat knoppen kan toelaten in mouse mode. Dit is een deel van de uitleg die hoort bij de eerste afbeelding linksboven (figuur 26 van WO2025027801):
[0260]
 ユーザは、右手人差し指によって、ショルダーボタン(右)130を操作可能である。ユーザは、右手中指によって、Zショルダーボタン(右)140を操作可能である。ユーザは、右手人差し指によってZショルダーボタン(右)140を操作してもよい。ユーザは右親指によって、正面の入力部を操作可能である。例えば、ユーザは、親指によって、ジョイスティック31、+ボタン33(1)、1組の4つのボタン33(2)を操作可能である。第2ゲームコントローラ2も、左手によって同様にマウスとして使用されてもよい。

(google translate omdat het snel moet)
The user can operate the shoulder button (right) 130 with the index finger of the right hand. The user can operate the Z shoulder button (right) 140 with the middle finger of the right hand. The user may operate the Z shoulder button (right) 140 with the index finger of the right hand. The user can operate the input unit on the front surface with the right thumb. For example, the user can operate the joystick 31, the + button 33 (1), and a set of four buttons 33 (2) with the thumb. The second game controller 2 may also be used as a mouse by the left hand in a similar manner.
Ook twee alternatieven waarop de magnetische velden kunnen werken staan beschreven.

Als er iemand iets specifieks ziet waar je nieuwsgierig naar bent wil ik altijd wel even vertalen, al zal in veel gevallen machine vertaling voldoende zijn :) Patenten zijn héél droge kost om te vertalen.

Edit: misschien voor de voorzichtigheid even toevoegen dat dit patenten blijven. Niet elke feature die Nintendo beschrijft, wordt ook noodzakelijk geïmplementeerd. Ze kunnen altijd kiezen om ergens van af te wijken. De Joycon straps lijken bijvoorbeeld nog aangepast, zelfs al lijkt het mechanism hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 07-02-2025 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25
Zou dit een oplaadstation zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
RollieBollie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Zou dit een oplaadstation zijn?
Even Google Translate losgelaten op de omschrijving van figuur 47.
FIG. 47 is een schematisch perspectivisch aanzicht dat een toestand toont waarin de eerste spelcontroller en de tweede spelcontroller aan een hulpstuk zijn bevestigd. Zoals getoond in FIG. 47 is het convexe gedeelte 100 van de eerste spelbesturing 1 in de eerste uitsparing 785a geplaatst. De eerste terminal 160 van de eerste spelcontroller 1 is elektrisch verbonden met de eerste terminal 731 aan de zijde van het laadstation. Het convexe gedeelte 200 van de tweede spelbesturing 2 wordt in de tweede uitsparing 785b geplaatst. De tweede terminal 260 van de tweede spelcontroller 2 is elektrisch verbonden met de tweede terminal 732 aan de zijde van het oplaadstation.
Lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Ik hoop alleen dat ze dat ontwerp nog even nakijken, want zoals het er nu op staat is het niet handig. Ik zou verwachten dat je de linkse en rechtse joycon ook links en rechts in dat station plugt, met de sticks naar elkaar toe gericht. Dan kun je ze namelijk gewoon met twee handen in dat ding steken.

Nu zit, afhankelijk van hoe je dat ding weglegt, óf de linkse rechts en de rechtse links (en dan nog ondersteboven ook), of ze zitten goed maar dan zit de linkse op zijn kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:11:
Vier Nintendo Switch 2 patenten staan sinds vandaag publiek.

WO2025027801 - de nieuwe joycon
WO2025027802 - de console en de magnetische verbindingen tussen joycon en console.
WO2025027803 - joycon details, met onder andere uitrgebreide beschrijvingen van hoe "mouse con" werkt.
WO2025027804 - de nieuwe joy-con strap

Geen tijd om door de Japanse tekst te gaan, maar je kan al veel leren van de tekeningen. Je ziet bijvoorbeeld heel goed hoe de volledige SR en SL knoppen ook magneten zijn (Edit: of ijzeren blokken die interageren met magneten). Ook de duwende pin die ik in eerdere gifs al aangeduid had wordt duidelijk getoond als het mechanisme om de joy-con los te krijgen (eerste patent, figuren 32 en 33) .

Wat voorbeelden:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Het ziet er naar uit dat Nintendo potentieel best wat knoppen kan toelaten in mouse mode. Dit is een deel van de uitleg die hoort bij de eerste afbeelding linksboven (figuur 26 van WO2025027801):

[...]

Ook twee alternatieven waarop de magnetische velden kunnen werken staan beschreven.

Als er iemand iets specifieks ziet waar je nieuwsgierig naar bent wil ik altijd wel even vertalen, al zal in veel gevallen machine vertaling voldoende zijn :) Patenten zijn héél droge kost om te vertalen.

Edit: misschien voor de voorzichtigheid even toevoegen dat dit patenten blijven. Niet elke feature die Nintendo beschrijft, wordt ook noodzakelijk geïmplementeerd. Ze kunnen altijd kiezen om ergens van af te wijken. De Joycon straps lijken bijvoorbeeld nog aangepast, zelfs al lijkt het mechanism hetzelfde.
Er is schijnbaar nog een patent voor de Nintendo Switch 2 pro controller?? getoond.

https://metro.co.uk/2025/...irms-mouse-tech-22515109/

Afbeeldingslocatie: https://metro.co.uk/wp-content/uploads/2025/02/SEI_238903545-9eaa.jpg?quality=90&strip=all&w=646

Opvallend is dat het twee helften zijn. Zou dit betekenen dat Nintendo een Pro Controller ontwikkeld die uit elkaar gehaald kan worden, zodat bijvoorbeeld de ene helft als een muis kan functioneren en de andere normaal kunt gebruiken? Of dat je de Pro controller aan de Switch kunt koppelen, zoals met een Hori Split Pad Pro controller nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:29:
[...]

Er is schijnbaar nog een patent voor de Nintendo Switch 2 pro controller?? getoond.

https://metro.co.uk/2025/...irms-mouse-tech-22515109/

[Afbeelding]

Opvallend is dat het twee helften zijn. Zou dit betekenen dat Nintendo een Pro Controller ontwikkeld die uit elkaar gehaald kan worden, zodat bijvoorbeeld de ene helft als een muis kan functioneren en de andere normaal kunt gebruiken? Of dat je de Pro controller aan de Switch kunt koppelen, zoals met een Hori Split Pad Pro controller nu?
Die beelden komen ook uit de patenten die ik gelinkt heb.
Dit is gewoon een typische manier van patenten om de wettelijke toepasbaarheid uit te breiden. Ik zou hier niks achter zoeken tot het tegendeel bewezen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:32:
[...]
Die beelden komen ook uit de patenten die ik gelinkt heb.
Dit is gewoon een typische manier van patenten om de wettelijke toepasbaarheid uit te breiden. Ik zou hier niks achter zoeken tot het tegendeel bewezen is :)
Ah, ja. Je hebt gelijk. Moest ff wat verder zoeken ervoor.

Maargoed, Ben wel benieuwd of dit nu een standaard controller layout is puur het patent uit te leggen of dat er inderdaad een split-bare Pro controller gaat komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 07-02-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat ze ook de Pro Controller muis functionaliteit gaan geven. Ik zie het sowieso nog niet voor mij hoe ik in handheld of vanaf de bank de Joy-con als een muis ga gebruiken. Dat het er komt lijkt me wel duidelijk, maar of het veel toegepast gaat worden in games heb ik mijn twijfels bij. Bij de huidige Switch zie je ook nog behoorlijk vaak dat er niks gedaan wordt met touchscreen ondersteuning of gyro controls. Maar goed, als iedereen straks met een Switch 2 standaard een muis tot zijn beschikking heeft zal het in ieder geval eerder meegewogen worden in de ontwikkeling van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Zie het zomaar gebeuren dat je Metroid prime 4 straks met die muis functie kan spelen.Ben heel benieuwd naar die functie.

Metroid Prime Trilogy:Deze vond ik met de Wii besturing erg leuk spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 07-02-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:37:
Zie het zomaar gebeuren dat je Metroid prime 4 straks met die muis functie kan spelen.Ben heel benieuwd naar die functie.

Metroid Prime Trilogy:Deze vond ik met de Wii besturing erg leuk spelen.
Zou goed kunnen, controller opties in Metroid Prime Remastered waren ook zeer uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-07 19:18
Ik denk dat de grootste toegevoegde waarde van dergelijke Muis controls is dat je ook veel prettiger RTS games, of shooters kan spelen. Het verhoogd de goed speelbare gamestypen natuurlijk enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:44:
[...]

Zou goed kunnen, controller opties in Metroid Prime Remastered waren ook zeer uitgebreid.
Moet dan vanuit m'n bankstel wel naar het PC hoekje verhuizen.Lijkt me dat je dat aan tafel/bureau moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:53:
[...]

Moet dan vanuit m'n bankstel wel naar het PC hoekje verhuizen.Lijkt me dat je dat aan tafel/bureau moet doen.
Ja en daarom lijkt het mij een functie die niet heel veel toegepast gaat worden in games. Nintendo zal dat uiteraard wel doen met zijn first party games. Maar of we het ook standaard gaan zien bij third party games die ook op de PS5 en Xbox uitkomen betwijfel ik. Ja, het is net als touchscreen ondersteuning en gyro controls voor bepaalde games een uitkomst. Toch missen die logische functies vaak in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:47
jbdeiman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:46:
Ik denk dat de grootste toegevoegde waarde van dergelijke Muis controls is dat je ook veel prettiger RTS games, of shooters kan spelen. Het verhoogd de goed speelbare gamestypen natuurlijk enorm.
Ook voor een Mario Maker heeft het bijvoorbeeld flinke toegevoegde waarde om met muis te kunnen spelen. Als er een trackbuilder in de nieuwe Mario Kart zou zitten kan ik me zomaar voorstellen dat dat ook veel prettiger werkt met een muis ipv een controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:53:
[...]

Niet perse. Er zijn genoeg manieren om een “tafeltje” te improviseren in de zetel :) eigenlijk heb je gewoon een ietswat stabiele platte ondergrond nodig.

Denk bvb. aan een Ikea laptop 'kussen', maar kan waarschijnlijk nog simpeler/goedkoper..

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 07-02-2025 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
jori040 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:37:
Ja, of sneller te kunnen navigeren door het OS van de Switch 2. Even met je muis ergens op klikken is makkelijker dan met je stick/d-pad de selectie verplaatsen naar het juiste menuutje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Ja, of sneller te kunnen navigeren door het OS van de Switch 2. Even met je muis ergens op klikken is makkelijker dan met je stick/d-pad de selectie verplaatsen naar het juiste menuutje.
Even snel de Joy-con loskoppelen, de strap bevestigen en klikken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Even snel de Joy-con loskoppelen, de strap bevestigen en klikken maar.
Ik mag wel hopen dat die strap voor die muis-functie niet perse nodig is, want ik verrek het om een joycon strap te gebruiken. Heb ik nu ook al met de Switch. Teveel moeite om steeds dat bandje om te doen. Zonder strap gaat nu ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 07-02-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik mag wel hopen dat die strap voor die muis-functie niet perse nodig is, want ik verrek het om een joycon strap te gebruiken. Heb ik nu ook al met de Switch. Teveel moeite om steeds dat bandje om te doen. Zonder strap gaat nu ook prima.
Sowieso functioneert het. De strap bevat geen elektronica. Maar met de strap zal je wel een bredere basis hebben, misschien handiger als je echt wilt gamen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3sG3yGQpXzx11piSxzuBpl093g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4oUvAC4AQmrTQGVZU1LgcnHJ.png?f=fotoalbum_large

vs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoHJUkAE1ro_j8BwkpOPNVl4KdE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7eoExEqKZS7RuI26dumtprSp.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wellicht niet boeiend genoeg om de hele video te kijken, maar heb inderdaad het gevoel dat de Switch 2 de laatste grote speler is met fysieke games. Of Sony moet straks bij de PS6 nogmaals een discdrive los verkopen, daar heb ik mijn twijfels gezien de veranderingen deze generatie.

Fysieke Switch 2 games zullen nog wel een tijd prima verkopen naast de eShop. Wel ben ik benieuwd hoe interessant het nog voor winkels zoals de Media Markt zal zijn. Consoles kan je tegenwoordig ook via de fabrikant zelf kopen. Muziek en films worden nog nauwelijks verkocht, hoe interessant is het dan voor een Media Markt om enkel fysieke Switch games te verkopen als fysieke Xbox en Playstation games verdwijnen?

Bij de Switch 2 ben ik benieuwd hoeveel groter de games gaan zijn en of alles nog wel op een cartridge gaat passen. Ik verwacht dat er meer games gaan zijn waar je extra data moet downloaden of überhaupt enkel digitaal uitkomen dan bij de huidige Switch. Dat het voornamelijk Nintendo's first party games zijn die compleet op cartridge staan. Meer fysieke games via bedrijven zoal Limited Run Games zit ik niet op te wachten. Fysieke games kopen wordt daardoor mogelijk een stuk minder interessant behalve dat je ze nog steeds kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:19:
Bij de Switch 2 ben ik benieuwd hoeveel groter de games gaan zijn en of alles nog wel op een cartridge gaat passen. Ik verwacht dat er meer games gaan zijn waar je extra data moet downloaden of überhaupt enkel digitaal uitkomen dan bij de huidige Switch. Dat het voornamelijk Nintendo's first party games zijn die compleet op cartridge staan. Meer fysieke games via bedrijven zoal Limited Run Games zit ik niet op te wachten. Fysieke games kopen wordt daardoor mogelijk een stuk minder interessant behalve dat je ze nog steeds kan verkopen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe snel je tegen het opslaglimiet van de Switch 2 aan zit. 256Gb opslag was het gerucht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Ik wil waarschijnlijk mijn eerste Nintendo Switch 2 straks halen. Ik ben erg benieuwd hoe dat is. Een van mijn vrienden heeft al een paar generaties de Switch van Nintendo. Hij wil hem samen met mij gaan halen de Switch 2. Komt er nu ook een OLED versie op de markt? Ik wil graag met een OLED en is echt 256GB de maximale opslagruimte?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:19
@Van der Berg voor al je vragen is het wachten tot 2 april, wanneer Nintendo meer uitleg geeft over de switch 2.
Het geheugen was uitbreidbaar bij de switch dus er is een goede kans dat, dat bij de switch 2 ook zal kunnen. OLED zal er zeker ook wel komen, maar of dat direct bij de release zal beschikbaar zijn of pas later is afwachten.

Meer informatie na 2 april

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:41:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe snel je tegen het opslaglimiet van de Switch 2 aan zit. 256Gb opslag was het gerucht toch?
Dat is inderdaad het gerucht, want bevestigd in de export data die we in Vietnam voor Nintendo vinden. Het sluit niet 100% een andere SKU uit maar ik vind het vrij sterk bewijs.

Of 256GB voldoende is zal m.i. voornamelijk afhangen van twee dingen: hoe grote textures zullen ontwikkelaars gebruiken voor Switch 2 versies van hun games, en of installaties verplicht zijn. Dat eerste argument zie ik alleen maar groeien. We verschuiven een generatie in Image quality en DLSS profiteert van het gebruik van bronmateriaal van betere kwaliteit. Ergens zal een balans moeten gevonden worden en elke ontwikkelaar zal zijn eigen antwoord hierop hebben.

Zullen installaties verplicht zijn… hier kunnen we een beetje naar gissen. Het is moeilijk te zeggen hoe snel Switch 2 gamecards gaan zijn. Er is wel een sterk vermoeden dat ze inderdaad sneller zijn, o.a. Door de aangepaste pinout voor het gamecard slot en door allerlei evoluties binnen de bredere geheugentechnologiestack van Macronix. Als ze snel genoeg zijn, hoeft men installaties van games niet te verplichten en zitten we in een gelijkaardige situatie als bij Switch 1. Cartridges zouden potentieel dan ook groter kunnen zijn dan nu (32GB). Natuurlijk is er ook de vraag hoeveel. dat een ontwikkelaar zou kosten.

Tenslotte is er het uitbreidbaar geheugen. We weten dat een uitbreidingsslot bestaat, en er zijn een aantal aanwijzingen dat het over microSD Express zou gaan. Indien dit het geval is, is alleszins er de mogelijkheid om snelle opslag toe te voegen voor installaties van games. Lexar ging enkele weken zover dat ze op een Chinees sociaal netwerk een nieuwe microSD Express kaart van 1TB aankondigden en gewoon vlakuit hierbij de Switch 2 vernoemden en toonden. Dus we weten alvast de verwachtingen van een van de fabrikanten.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 08-02-2025 08:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@L23 ik had eerder in januari al enkele links naar de pricewatch gepost van wat er momenteel al te koop staat

uitvoering: Sandisk microSDXC Express 128GB - ca. 50-60 euro / 56 euro bij SanDisk zelf
uitvoering: Sandisk microSDXC Express 256GB - ca. 70 euro / 73 euro bij SanDisk zelf.

Dit is niet goedkoop maar ook niet buitensporig duur? Ter referentie, ik vind in mijn (duidelijk nooit opgekuiste) mails nog reclame van Amazon uit 2017 waarbij gewone microSD kaartjes van 128 GB 40-45 euro kostten. Ik heb zelf in die tijd ongeveer 30 euro daarvoor betaald met wat toen een goede kortingsdeal was.
Dat gezegd zijnde is het duurder dan bvb. een NVME SSD, maar dat is natuurlijk een heel ander product (formaat, energiegebruik, productievolume, ...)

Met productievolumeverhogingen en concurrentie (Samsung, Lexar, ADATA, Phison, Nextorage hebben allemaal productie aangekondigd) zal de prijs van microSD Express op termijn wel zakken. De huidige concrete van het formaat bij andere toestellen die al te koop zijn is me wel nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik denk dan bvb. aan drones en tablets.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 08-02-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
denk dat je niet perse direct dat nieuwe sd kaartje bij s2 release met aanschaffen, denk dat er dan zoveel vraag zal zijn dat de prijs met 500% omhoog gaat, en ook scalpers.... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik verwacht het voorlopig niet nodig te hebben. Maak er bij de huidige Switch ook geen gebruik van.

Prijzen lijken idd mee te vallen. Weet nog dat het destijds met de Sony PSP heel duur was om 4GB opslag te kopen, dat was rond 2006.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik ga ook niet gelijk opslag erbij kopen. Misschien dat ik eerst wel start met het SD kaartje uit mn huidige Switch te halen en dan in de Switch 2. Daar heb ik nu 256GB inzitten. Misschien dat op die manier ook bepaalde save games overdragen kan worden aangezien Switch backwards compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror goed idee. Ik ben benieuwd hoe Nintendo dat gaat regelen. Misschien softwarebeperkingen op gewone microSD's zetten (bvb. geen game installaties of geen Switch 2 gameinstallaties). Een microSD Express lezer is alvast backwards compatible dus dan zou er een oplossing voor moeten bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mario Kart 9's NEW Possible Gimmick Could Change EVERYTHING

[Heeft het hier in een eerder item ook al over gehad]

Pit stop gas mechanic:Ik zou deze mechaniek wel leuk vinden.Of denken jullie dat dit te ver gezocht is ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:16:
Misschien dat op die manier ook bepaalde save games overdragen kan worden aangezien Switch backwards compatible is.
Saves staan alleen niet op de SD-kaart, maar op het interne geheugen van de Switch.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:50:
Mario Kart 9's NEW Possible Gimmick Could Change EVERYTHING
[YouTube: Mario Kart 9's NEW Possible Gimmick Could Change EVERYTHING]
[Heeft het hier in een eerder item ook al over gehad]

Pit stop gas mechanic:Ik zou deze mechaniek wel leuk vinden.Of denken jullie dat dit te ver gezocht is ?
Wel voorbij zien komen, weet niet of het wel een leuke mechaniek zou zijn. Maar goed, is me ook nog teveel onduidelijk. Vind het niet perse iets voor een arcade racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:22:
@Zeror goed idee. Ik ben benieuwd hoe Nintendo dat gaat regelen. Misschien softwarebeperkingen op gewone microSD's zetten (bvb. geen game installaties of geen Switch 2 gameinstallaties). Een microSD Express lezer is alvast backwards compatible dus dan zou er een oplossing voor moeten bestaan.
Ik verwacht dat Nintendo vasthoud aan die Nintendo Switch Online backup functie voor de overdracht van save files. Maar ik hoop dat ik het ook via de SD kaart kan doen voor bepaalde games. Verwacht niet dat het rocket science zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ik verwacht dat Nintendo vasthoud aan die Nintendo Switch Online backup functie voor de overdracht van save files. Maar ik hoop dat ik het ook via de SD kaart kan doen voor bepaalde games. Verwacht niet dat het rocket science zal zijn.
Via SD kaart gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Wel voorbij zien komen, weet niet of het wel een leuke mechaniek zou zijn. Maar goed, is me ook nog teveel onduidelijk. Vind het niet perse iets voor een arcade racer.
Denk ook dat dit te veel aan de bekende formule zal veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36

RayNbow

Kirika <3

Maar ik hoop dat ik het ook via de SD kaart kan doen voor bepaalde games. Verwacht niet dat het rocket science zal zijn.
Zoals @L23 al zei gaat dit niet gebeuren. Het probleem is niet dat het geen rocket science is, maar dat het toestaan van saves op een SD-kaart save-editing mogelijk maakt en dat is dus een extra attackvector op de beveiliging van de Switch.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Mooi spel! ziet er erg leuk uit

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Pikmin 2: Gisteren aan begonnen en speelt erg fijn op de Switch.
Duidelijk een stuk lastiger dan Pikmin 4.Ten tijden van de Gamecube heb ik de meeste uren in Pikmin 1 & 2 zitten.

New play control op de Wii heb ik overgeslagen.

Mod: Deze post moet naar het Switch topic.Maak die fout wel meer. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door jori040 op 08-02-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
[...]

Ik verwacht dat ze de bestaande system transfer (die data van de ene naar de andere Switch kan overzetten) compatible gaan maken met de S2. Voor zover ik weet zet die een directe wifi verbinding op om saves, accounts en licenties over te zetten. Game data wordt bij mijn weten niet overgezet, mogelijk dat je de SD kunt overzetten met data en al, maar anders is opnieuw downloaden ook gewoon een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Game data wordt bij mijn weten niet overgezet, mogelijk dat je de SD kunt overzetten met data en al, maar anders is opnieuw downloaden ook gewoon een optie.
Je kan op dezelfde Switch wel de game data die gekopieerd is naar een andere/grotere SD kaart gebruiken, maar diezelfde SD kaart met game data werkt niet in een andere Switch. Het moet dan opnieuw gedownload worden.
Dit werkt anders dan bij een Xbox waar je gedownloade games op een SSD bij iedereen kan aansluiten. Als het account waarmee je de desbetreffende game wil opstarten maar heeft aangeschaft of in het abonnement heeft zitten.
Wie weet functioneert het bij de Switch 2 anders. Zoals het bij de Xbox werkt is wel handiger qua backups maken en uitwisselen tussen meerdere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
L23 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Je kan op dezelfde Switch wel de game data die gekopieerd is naar een andere/grotere SD kaart gebruiken, maar diezelfde SD kaart met game data werkt niet in een andere Switch. Het moet dan opnieuw gedownload worden.
Dit werkt anders dan bij een Xbox waar je gedownloade games op een SSD bij iedereen kan aansluiten. Als het account waarmee je de desbetreffende game wil opstarten maar heeft aangeschaft of in het abonnement heeft zitten.
Wie weet functioneert het bij de Switch 2 anders. Zoals het bij de Xbox werkt is wel handiger qua backups maken en uitwisselen tussen meerdere systemen.
Jammer. Heb zelf wel een keer geschakeld van een launch Switch naar een OLED en inderdaad alles opnieuw gedownload maar ik wist niet of dat standaard was. De 3DS kon de encryptie van de SD omzetten naar je nieuwe apparaat en die kaart dan gewoon lezen. Ik ging er van uit dat de Switch dat ook wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik weet dat niet iedereen hier van fan is van Switchforce, maar hij een feature van de Switch 2 die ik nog niet eerder gehoord heb en ik daardoor wel interessant vind. De Switch 2 zou je 180 graden kunnen draaien en de Joycons zouden van zijde kunnen wisselen. Hoe dit gameplay wise iets gaat op leveren is de vraag, maar een joycon verkeerd vastmaken aan de Switch is hiermee wel verleden tijd.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror Ik zag het ook op NintendoLife, de conclusie wordt gemaakt uit een van de patent afbeeldingen. Qua gameplay zie ik geen nuttige mogelijkheden. Denk dat het eerder makkelijk is bij accessoires zoals de oplaadstation. En qua componenten vanuit de fabriek ben je met 1 onderdeel klaar inplaats van dat er specifieke onderdelen geproduceerd moeten worden voor links en rechts.

• Raem
Zeror schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:24:
maar een joycon verkeerd vastmaken aan de Switch is hiermee wel verleden tijd.
Is dat ooit een ding geweest dan? Kan me niet voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Raem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:00:
[...]

Is dat ooit een ding geweest dan? Kan me niet voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt.
Bij kinderen of bij mensen die niet opletten wel ja. Net als de strap er verkeerd op doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:51
De strap er verkeerd op doen is een maat van mij ook een keer gelukt, dat komt simpelweg omdat ze het apparaat niet kennen en dat ding er maar gewoon op klikken. Op zich ook niet gek dat dat mis gaat, want de enige hint is de kleine relief - en + en (als je het weet hoe hij moet) het touwtje.

• Raem
Zeror schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:44:
[...]

Bij kinderen of bij mensen die niet opletten wel ja. Net als de strap er verkeerd op doen.
Maar hoe dan? De joycon er op de kop in proberen te schuiven ofzo?

Pagina: 1 ... 22 ... 112 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4