• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:31:
EA: Ik snap er niets van.Zou zo blij worden van een nieuw SSX of Need for speed.

Er is een tijd geweest dat ik zelfs groot fan was van deze uitgever.
Need for Speed zijn ze heel lang mee doorgegaan en dat is wel klaar ook gezien we worden dood gegooid met racegames de laatste jaren. SSX zou ik echter wel weer is een nieuwe game van willen zien hoor maar alleen als ze er de tijd voor nemen en een goede studio voor inzetten dan zou dat echt een groot succes kunnen worden.

Maar zijn geen games die bij een Direct worden aangekondigd gezien die sowieso multiplatform zijn, eerder iets voor een gamescon oid.

Playstation 5 / Switch 2

Stylze schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:16:
[...]

Need for Speed zijn ze heel lang mee doorgegaan en dat is wel klaar ook gezien we worden dood gegooid met racegames de laatste jaren. SSX zou ik echter wel weer is een nieuwe game van willen zien hoor maar alleen als ze er de tijd voor nemen en een goede studio voor inzetten dan zou dat echt een groot succes kunnen worden.

Maar zijn geen games die bij een Direct worden aangekondigd gezien die sowieso multiplatform zijn, eerder iets voor een gamescon oid.
Niet het gevoel dat we dood gegooid worden met racegames (niet meer dan vroeger). Op de eerste Xbox kocht ik destijds Need For Speed Hot Pursuit 2, Underground en Underground 2. Ook nog wat andere racegames zoals Burnout 3 en Project Gotham Racing. Daarna nam het aantal race games dat ik kocht drastisch af. Ook op de Switch 1 en 2 heb ik naast Mario Kart maar een paar race games (Burnout Paradise Remastered, NFS Hot Pursuit Remastered, Fast RMX en Star Wars Racer). Volgens mij is er nog wel ruimte met type games zoals Need For Speed en Burnout. Ik ben de laatste jaren ook erg fan van Forza Horizon, maar op de Switch (2) niet heel veel keuze in wat me aanspreekt en het ontbreken van analogue triggers zal ook wel invloed hebben.
EA is zo een beetje de laatste uitgever waar ik games van verwacht momenteel. Ze zijn net overgekocht en hebben een schuldenberg hierdoor.

Qua racinggames verwacht ik dat Ubisoft misschien die The Crew game gingen tonen waarvan ze een Switch 2 port hebben aangekondigd.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Mog schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:08:
Mijn verwachtingen:
[...]
- Super Metroid: Remake
Heiligschennis! :+

Zit zelf liever op een Fusion remake te wachten, of Prime 2+3 remaster.
JackAvery schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:37:
EA is zo een beetje de laatste uitgever waar ik games van verwacht momenteel. Ze zijn net overgekocht en hebben een schuldenberg hierdoor.
Nou ja je mag toch wel hopen dat het weer een keer de goede kant op gaat he :P Kan best zijn dat de Switch 2 niet interessant genoeg is om die schuldenberg mee op te lossen, maar toch zijn er genoeg oudere titels die meer dan prima zullen verkopen op de Switch 2. Ik hoop natuurlijk op Mass Effect, maar ben daar ook niet de enige in...
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:41:
[...]

Nou ja je mag toch wel hopen dat het weer een keer de goede kant op gaat he :P Kan best zijn dat de Switch 2 niet interessant genoeg is om die schuldenberg mee op te lossen, maar toch zijn er genoeg oudere titels die meer dan prima zullen verkopen op de Switch 2. Ik hoop natuurlijk op Mass Effect, maar ben daar ook niet de enige in...
Ze moeten 20 miljard terugbetalen en zijn in kosten aan het knippen. Dus games met kleine ROI mogen het wel vergeten denk ik.

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:13
Aan de enorme wachtrijen te zien op de My Nintendo store lijkt de nieuwe OOT wel een hit te gaan worden. Heb uiteindelijk na veel refreshen toch nog kunnen bestellen. De website is echt helemaal kapot.
Stylze schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:16:
[...]

En die laaste NFS vond ik zelfs heel sterk.Qua toffe arcade racers heb je Forza Horizon[alleen 6 niet gespeeld] en dan houd het toch wel op.

NFS en Burnout hoop ik nog eens ooit opnieuw te zien maar verwacht het niet.Bij EA ligt de focus op Battlefield.

Ridge Racer:Ook dit zie ik niet meer gebeuren.
JackAvery schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:45:
[...]

Ze moeten 20 miljard terugbetalen en zijn in kosten aan het knippen. Dus games met kleine ROI mogen het wel vergeten denk ik.
Ik begrijp het hoor, toch heb ik het gevoel dat het jaren terug al mis ging door juist niet meer te investeren in games met kleine ROI. Dan ben ik duidelijk niet de doelgroep.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik had gedacht/gehoopt dat Forza Horizon op de Switch zou verschijnen. Moet zelfs niet per se de laatste game zijn maar gewoon, iets. Microsoft had nochtans aangegeven de console wat meer aandacht te geven.

En dan, als ik toch mag dromen, Ubisoft met iets uit de Splinter Cell serie. Split-screen/Co-op is toch al een sterk iets bij de Switch wat me wel leuk lijkt om eens wat serieuzers te spelen als er bezoek is. Met twee naast elkaar aftellen om de virtuele trekker over te halen, is echt geniaal!
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:47:
[...]

NFS en Burnout hoop ik nog eens ooit opnieuw te zien maar verwacht het niet.Bij EA ligt de focus op Battlefield.
Galactic Racer komt straks het dichtstbij Burnout. Ontwikkeld door Fuse, een in 2023 gevormd team dat barst van de Criterion veteranen.
RangedNeedles schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:54:
Ik had gedacht/gehoopt dat Forza Horizon op de Switch zou verschijnen. Moet zelfs niet per se de laatste game zijn maar gewoon, iets. Microsoft had nochtans aangegeven de console wat meer aandacht te geven.
Het zijn draaikonten bij Microsoft/Xbox en ze zijn daar nu weer op teruggekomen. Gaan nu weer meer focussen op exclusives (al verwacht ik dat ook dat weer een tijdelijke beslissing is). Het zou dan wel de meest recente Forza Horizon zijn. Forza Horizon 4 wordt bijvoorbeeld al niet meer verkocht omdat de licenties voor de auto's etc. verlopen zijn.
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:55:
[...]

Galactic Racer komt straks het dichtstbij Burnout. Ontwikkeld door Fuse, een in 2023 gevormd team dat barst van de Criterion veteranen.
Thnx voor de tip.Zal straks ff wat gaan lezen over die studio.

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:10
michownz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:47:
Aan de enorme wachtrijen te zien op de My Nintendo store lijkt de nieuwe OOT wel een hit te gaan worden. Heb uiteindelijk na veel refreshen toch nog kunnen bestellen. De website is echt helemaal kapot.
Is het al ergens anders te koop? Ik zie alleen bol.com verder

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMHErwBpJgOTVup56T2ACHYRMiA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOUIRe6GvSGwszCgssDZgSet.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7yehU0Mn5yv1AyfWjAxEAmOnBs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8jSTFNmlK7eUEgRoRRQWpqgI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7KfaKD-ygyeRUUrKjO_IkeXLMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGuZOXXXkrOcYcGfS9Sg29YN.jpg?f=fotoalbum_tile
Wat vinden we van de box art van de OoT-remake? Ik vind hem niet verkeerd, maar ook weinig onderscheidend. De box art van het origineel had dan toch meer een eigen herkenbare smoel, waarbij ik de PAL-versie nog net een stukje mooier vond dan de (meer trouw aan de oude Zelda's) NTSC-versie. Ik had toch graag iets meer in die stijl gezien.
KlaasjeNL schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:12:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat vinden we van de box art van de OoT-remake? Ik vind hem niet verkeerd, maar ook weinig onderscheidend. De box art van het origineel had dan toch meer een eigen herkenbare smoel, waarbij ik de PAL-versie nog net een stukje mooier vond dan de (meer trouw aan de oude Zelda's) NTSC-versie. Ik had toch graag iets meer in die stijl gezien.
Ik vind de nieuwe prachtig!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik vond het duistere van de PAL versie mooi.

Nu alleen de vraag... welke kleur is de cartridge? Oh en vooruit, voor de digital only freaks ;) welke kleur is het bestandje.

• K00kaburra
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Ik vind het ook helemaal prima :)

En het is natuurlijk geen officiële Zelda release zonder commentaar over de stijl, zowel qua vormgeving van de graphics als de boxart _O-

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:47
RDR2 lijkt me ge-wel-dig. Heb die op de PS5 maar om de een of andere reden speel ik 'm daar niet. De PS5 gebruik(te) ik vooral voor Expedition 33, en No Man's Sky in VR (maar die heb ik dus ook op de Switch2 inmiddels, alleen niet in VR).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• DigitalExorcist
RollieBollie schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:26:
Ik vond het duistere van de PAL versie mooi.

Nu alleen de vraag... welke kleur is de cartridge? Oh en vooruit, voor de digital only freaks ;) welke kleur is het bestandje.
Dat laatste ligt eraan: misschien komt Nintendo nog met een zwart-witcartridge en kun je de game dus in zwart-wit spelen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• KlaasjeNL
K00kaburra schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:28:

En het is natuurlijk geen officiële Zelda release zonder commentaar over de stijl, zowel qua vormgeving van de graphics als de boxart _O-
Haha, ja toch? Ik denk (hoop) dat alle Buzz rond de release van "slechts een remake" (weliswaar van de beste game aller tijden) wel laat zien hoeveel behoefte er is aan een meer lineair avontuur zonder zooi te moeten verzamelen en koken. Wat mij betreft mag een volgende gloednieuwe Zelda dan ook veel meer de focus op story driven leggen met een minder uitgebreide inventory en minder nevenactiviteiten.

• DigitalExorcist
Persoonlijk hoop ik op:

* Diablo 4
* Persona 6 (yeah right.. keep dreaming.. maar je weet nooit)
* RDR 2
* Nieuwe Smash Bros

Maar goed, er zal ook wel wat Call of Duty MW4 komen hoewel de beta al uit is [geweest], we zien 't wel straks. Ik mag nog 4 uur in de auto zitten zometeen dus tijd genoeg om te kijken. Of in elk geval luisteren met m'n foon in landscape.. :D

[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-09-2026 13:37 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Op een of andere manier zijn mijn verwachtingen voor vanmiddag weer flink gedaald. Laatse tijd draait het meer om accessoires, merchandise en third party. Mag toch hopen dat we in ieder geval 1-2 nieuwe Nintendo games aangekondigd zien worden en geen vage paid DLC of weer een remake

[ Voor 12% gewijzigd door Deezers op 09-09-2026 14:06 ]

Jammer dat die twee nieuwe amiibo's pas in 2027 uitkomen.Ik had Link graag bij release van de game gekocht.
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:06:
Op een of andere manier zijn mijn verwachtingen voor vanmiddag weer flink gedaald. Laatse tijd draait het meer om accessoires, merchandise en third party. Mag toch hopen dat we in ieder geval 1-2 nieuwe Nintendo games aangekondigd zien worden en geen vage paid DLC of weer een remake
Is toch logisch dat het (ook) om third party draait? Accessoires en merchandise vind ik wel meevallen, dat heb je meer bij de Pokemon Directs. Maar wie weet hebben ze vandaag een aanvulling op de Nintendo Sound Clock: Alarmo.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:18
Er waren al wat interessante leaks. (Leaker heeft eerder betrouwbare leaks geleverd, zoals splatoon, de zelda direct, de direct vandaag en nog een paar games).

Verder zal dit de direct zijn voor de holiday season. Ik verwacht dus wel een paar knallers.
edit:
leaks weggehaald want het lukt me niet de spoiler tag normaal te gebruiken...
Je kunt zelf zoeken op : malo392 + leaks.

[ Voor 18% gewijzigd door Odysseus87 op 09-09-2026 14:17 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

RollieBollie schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:26:
Rood, zoals alle Switch 2 cartridges.

• Deezers
  • Nu online
Odysseus87 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:16:
[...]

Er waren al wat interessante leaks. (Leaker heeft eerder betrouwbare leaks geleverd, zoals splatoon, de zelda direct, de direct vandaag en nog een paar games).

Verder zal dit de direct zijn voor de holiday season. Ik verwacht dus wel een paar knallers.
edit:
leaks weggehaald want het lukt me niet de spoiler tag normaal te gebruiken...
Je kunt zelf zoeken op : malo392 + leaks.
Het gaat om wintertitels gaven ze aan. Dat loopt tot februari/maart.
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:15:
[...]

Is toch logisch dat het (ook) om third party draait? Accessoires en merchandise vind ik wel meevallen, dat heb je meer bij de Pokemon Directs. Maar wie weet hebben ze vandaag een aanvulling op de Nintendo Sound Clock: Alarmo.
Een nieuwe Nintendo game + wat DLC voor MK is toch niet te veel gevraagd ?
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:18:
[...]

Een nieuwe Nintendo game + wat DLC voo MK is toch niet te veel gevraagd ?
Waarom vraag je dat aan mij? En wat is precies teveel gevraagd? Ik begrijp je vraag die aan mij gericht is gewoon niet... maar lijkt me leuk hoor een nieuwe Nintendo game en DLC voor Mario Kart World. Bij Mario Kart World hoop ik dan wel op gratis content de komende tijd, het was al een behoorlijke dure game namelijk.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:58:
[...]

Het zijn draaikonten bij Microsoft/Xbox en ze zijn daar nu weer op teruggekomen. Gaan nu weer meer focussen op exclusives (al verwacht ik dat ook dat weer een tijdelijke beslissing is). Het zou dan wel de meest recente Forza Horizon zijn. Forza Horizon 4 wordt bijvoorbeeld al niet meer verkocht omdat de licenties voor de auto's etc. verlopen zijn.
Oh ja, dat was ik al vergeten... Die licenties voor auto's (of muziek).

Ik zou dan denken, maar wie ben ik:
de userbase van de S2 blijft maar groeien. Laatst heeft Sony niet de allerslimste aankondigingen gedaan waarna haar userbase zich tegen haar heeft gekeerd en ook Xbox stelt niet zo veel meer voor.
Maw, Nintendo zit op zich niet slecht in de race. Lijkt me wel logisch dat je als uitgever dan wel aanwezig wil zijn. Maar goed. We zullen het (hopelijk) wel zien.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vanochtend onderstaande in een soort van FOMO gekocht. Ik was het wel van plan, maar ik had toch gehoopt voor iets minder klaar te zijn.
  • Nintendo Switch 2 The Legend of Zelda 40th Anniversary Edition €519,99
  • Nintendo Switch 2-Pro-controller (The Legend of Zelda 40th Anniversary Edition) + Displaystandaard €109,99
  • Nintendo Switch 2-etui (The Legend of Zelda 40th Anniversary Edition) en beschermfolie €34,99
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time + The Legend of Zelda: Ocarina of Time – Mystieke stenen €69,99
Totaal €734,96.

Bizarre prijs eigenlijk, als je erover nadenkt (Ik heb al een Nintendo Switch 2). Maar ja dit hele jaar alleen GTA VI en TLOZ Ocarina Of Time gekocht aan nieuwe games. En dan te bedenken dat veel retailers er nog een schepje bovenop doen.

Stiekem eigenlijk gewoon al zin om met de Nintendo 3DS TLOZ Ocarina Of Time te beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2026 14:25 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:15
Ik vind de box art niet bijzonder. Heel generiek, het geeft me geen speciaal gevoel. Ik vind de originele N64 box art (PAL) veel mooier. Ik vind de SNES versie van A Link to the Past en GB box art van Links Awakening het allermooist. Lekker goud.
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:20:
[...]

Waarom vraag je dat aan mij? En wat is precies teveel gevraagd? Ik begrijp je vraag die aan mij gericht is gewoon niet... maar lijkt me leuk hoor een nieuwe Nintendo game en DLC voor Mario Kart World. Bij Mario Kart World hoop ik dan echt wel op gratis content de komende tijd. Het was al een behoorlijke dure game namelijk.
Beetje flauw van mij ;)
Die vorige grote Direct was al heel veel third-party.En volgens mij hebben we begin dit jaar zelfs een third-party Direct gehad.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:15
Jumpman schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:24:
Vanochtend onderstaande in een soort van FOMO gekocht. Ik was het wel van plan, maar ik had toch gehoopt voor iets minder klaar te zijn.
  • Nintendo Switch 2-Pro-controller (The Legend of Zelda 40th Anniversary Edition) + Displaystandaard €109,99
  • Nintendo Switch 2-etui (The Legend of Zelda 40th Anniversary Edition) en beschermfolie €34,99
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time + The Legend of Zelda: Ocarina of Time – Mystieke stenen €69,99
Totaal €734,96.

Bizarre prijs eigenlijk, als je erover nadenkt (Ik heb al een Nintendo Switch 2). Maar ja dit hele jaar alleen GTA VI en TLOZ Ocarina Of Time gekocht aan nieuwe games. En dan te bedenken dat veel retailers er nog een schepje bovenop doen.

Stiekem eigenlijk gewoon al zin om met de Nintendo 3DS TLOZ Ocarina Of Time te beginnen.
NIce, ik heb dezelfde bestelling. Behalve de Pro Controller met stand, want MNS is ruk en omdat er blijkbaar een speldje bij zat die niet verzonden kon worden naar mijn adres kon ik de bestelling met de console en controller niet doordrukken.

Gelukkig had ik de Pro Controller en Console al bij Nedgame besteld, helaas zonder de stand voor de controller.

Bizarre prijs eigenlijk, als je erover nadenkt (Ik heb al een Nintendo Switch 2). Maar ja dit hele jaar alleen GTA VI en TLOZ Ocarina Of Time gekocht aan nieuwe games.
Gewoon uitgeven aan wat je leuk vind, maar het lijkt me wel lastig als er dan straks een betere Switch 2 uitkomt (betere accuduur en/of OLED scherm). Ook omdat je al een een Switch 2 in huis hebt lijkt het me interessanter om op een revisie te wachten. Het lijkt me dan ook lastiger afscheidt te nemen van deze speciale editie tenzij je prima meerdere Switch 2 consoles in huis kan gebruiken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
~[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding]
Hier heb ik deze (Australische) PAL versie nog liggen, deze heeft ook een gouden cartridge (en Donkey Kong een banaan gele). Dat zou ook een leuke toevoeging zijn voor de Nintendo Switch 2 versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvL81U9lSEoiHX5_GNwjlfnrH8Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tN5f5f655yKyBDJSIRHeJMm3.jpg?f=user_large
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:25:
[...]

Beetje flauw van mij ;)
Die vorige grote Direct was al heel veel third-party.En volgens mij hebben we begin dit jaar zelfs een third-party Direct gehad.
Ja nogal flauw :P Ik snap jouw kritiek op third party games elke keer niet. Het bepaald onder andere het succes van de console. Het is nooit teveel en ik mis nog steeds een aantal interessante third party games. Jij kennelijk niet. Ik heb genoeg te spelen hoor. De first party games zijn net zo welkom. Maar een gezonde verhouding third party en first party games lijkt me goed. Verder prima als men al een Xbox of PS5 heeft en alleen geïnteresseerd is in first party games. Ik hoop dat de Switch 2 de komende jaren een breder publiek dan dat blijft bereiken.
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:30:
[...]

Ja nogal flauw :P Ik snap jouw kritiek op third party games elke keer niet. Het bepaald onder andere het succes van de console. Het is nooit teveel en ik mis nog steeds een aantal interessante third party games. Jij kennelijk niet. Ik heb genoeg te spelen hoor. De first party games zijn net zo welkom. Maar een gezonde verhouding third party en first party games lijkt me goed. Verder prima als men al een Xbox of PS5 heeft en alleen geïnteresseerd is in first party games. Ik hoop dat de Switch 2 de komende jaren een breder publiek dan dat blijft bereiken.
Als je dit topic volgt dan zie je dat ik al heel wat third-party dit jaar gekocht heb en er ook zeer tevreden mee ben.Zeg gewoon eerlijk dat ik in een grote Direct als deze het liefst veel first-party zie.

Ik verwacht dat we in deze Direct veel dingen van het najaar gaan zien die we al weten.
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:37:
[...]

Als je dit topic volgt dan zie je dat ik al heel wat third-party dit jaar gekocht heb en er ook zeer tevreden mee ben.Zeg gewoon eerlijk dat ik in een grote Direct als deze het liefst veel first-party zie.

Ik verwacht dat we in deze Direct veel dingen van het najaar gaan zien die we al weten.
Maar je weet dat een Nintendo Direct ook gewoon third party game aankondigingen bevat. Geen idee waarom we daar een probleem van zouden moeten maken. Ik doe dat in ieder geval niet.
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:43:
@L23 Tip:Voor third party kan je de komende jaren ook naar de State of Play kijken. ;)
Ook niks mis mee, ik volg van alles en lees het nieuws. Toch leuk om third party aankondigen te zien met een release date voor de Switch 2...

Het is toch ook wel een klein beetje kinderachtig of niet? :P Minder third party game aankondigen wensen alsof dat logischerwijs resulteert in de ontwikkeling van meer first party games. Ik kan in ieder geval elke keer prima genieten van de Nintendo Directs.

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 09-09-2026 15:11 ]

• Deezers
  • Nu online
Totaal €734,96.

Ik heb alleen de Zelda game gekocht want ik heb inderdaad al een Switch 2 en Pro controller dus dat is dan echt overkill :) maar hij ziet er wel tof uit, maar ik ga die 2e Switch nooit gebruiken en geen zin om mijn huidige te verkopen. Maar als ik er nog geen had was dit inderdaad een mooi begin geweest! Maar iedereen moet natuurlijk zelf bepalen waar je geld aan uitgeeft :) aan de andere kant heb je voor dit bedrag nog geen eens een Xbox X of PS5.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:43
Er zijn letterlijk meer nieuwe Nintendo games aangekondigd dit jaar alleen al dan remakes.
Paid DLC voor bv Mario Kart zou ik heel redelijk vinden.Ik denk dan aan een stel nieuwe tracks.

• Deezers
  • Nu online
ShadLink schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:07:
[...]

Er zijn letterlijk meer nieuwe Nintendo games aangekondigd dit jaar alleen al dan remakes.
Dat weet ik :) maar het moet ook net je smaak zijn. Switch Sports en Yoshi bijvoorbeeld zijn niet echt dè toppers naar Rhythm Heaven was dan wel weer leuk en dat was zelfs Switch 1. Zelf hoop ik op een nieuwe Wario Land en Wave Race.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:39
Persoonlijk ben ik eigenlijk nog het meest nieuwsgierig naar de pro controller stand :D
Hopelijk komt die ook los beschikbaar, of dat er snel genoeg 3rd party opties voor komen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:43
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:19:
[...]

Dat weet ik :) maar het moet ook net je smaak zijn. Switch Sports en Yoshi bijvoorbeeld zijn niet echt dè toppers naar Rhythm Heaven was dan wel weer leuk en dat was zelfs Switch 1. Zelf hoop ik op een nieuwe Wario Land en Wave Race.
Splatoon Raiders niet vergeten, wat ik wel een erg vermakelijke game vind. Ook kijk ik nog uit naar Fire Emblem Fortunes Weave later deze maand.

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:34
Golden Sun (Remake) en de rest kan me gestolen worden :)

• RollieBollie
  • Nu online
ZELDA>>>> Hyrule Warriors Age of Calamity Definitive Edtition.
25-2-2027

[ Voor 7% gewijzigd door RollieBollie op 09-09-2026 16:05 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:15
Deze had gisteren wel getoond kunnen worden. :P

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:09
Mecha Chameleon love it

• RollieBollie
  • Nu online
He, Dat is leuk. Verstoppertje.

• TomBraamhaar
jori040 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:06:
[...]

Die game kan ook echt wel een update gebruiken.Ben er blij mee.
Vind hem niet zo herspeelbaar en helaas een betaalde update. Deze sla ik over.

• KlaasjeNL
Tegen beter weten in hoop ik op een nieuwe F-Zero... ;(

• TomBraamhaar
Starfox zit er wel goed uit.

• TomBraamhaar
StarFox Adventures. Yes, daar hoopte ik al op!

• KlaasjeNL
KlaasjeNL schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:08:
Tegen beter weten in hoop ik op een nieuwe F-Zero... ;(
Of een Star Fox Adventures 2 :+

• TomBraamhaar
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:12:
Mooi dat die Professor Layton eindelijk een release date heeft, 10 december.
Je loopt voor. :P

• RollieBollie
  • Nu online
Yeah. Pikmin.
Helaas alleen een Switch 2 versie van Pikmin 4.

[ Voor 64% gewijzigd door RollieBollie op 09-09-2026 16:13 ]

• Deezers
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:12:
Mooi dat die Professor Layton eindelijk een release date heeft, 10 december.
Ben benieuwd :) Layton was altijd wel leuk. Gaat waarschijnlijk een gamekeycard worden?

• Deezers
  • Nu online
Hij heeft de Australische stream bekeken, die loopt 12 uur voor :)
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:13:
[...]

Ben benieuwd :) Layton was altijd wel leuk. Gaat waarschijnlijk een gamekeycard worden?
Geen idee. Ik wacht de reviews af en zie het dan wel. De DS games vond ik tof in ieder geval destijds.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:14
Zal proffesor Layton ook in het nl te spelen zijn of enkel engels ?

• TomBraamhaar
svenn15 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:14:
Zal proffesor Layton ook in het nl te spelen zijn of enkel engels ?
In de NL Direct zag ik NLse scherm teksten.

• Deezers
  • Nu online
Ik heb Pikmin echt nooit gesnapt. Waar is het mee te vergelijken?

• RollieBollie
  • Nu online
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:15:
Pikmin is een RTS, maar dan met een Nintendo verfje erover.

Wikipedia: Real-time strategy

Ik houd zelf niet van oorlog en "echte" wapens. Ik vind echte RTS games mede daardoor niet zo leuk. Het Nintendo verfje erover maakt het voor mij leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door RollieBollie op 09-09-2026 16:18 ]

• TheKmork
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:15:
Ik vind het een beetje vergelijkbaar qua gameplay stijl met de oude Overlord games. Uiteraard heel anders qua look en feel, maar de gameplay van de juiste goblins op dingen gooien was een beetje vergelijkbaar met hoe je de Pikmin gebruikt (en ja ik besef me dat de eerste Pikmin ouder is dan Overlord, dus de inspiratie is ongetwijfeld andersom, maar zijn wel een beetje vergelijkbaar qua gameplay)

[ Voor 16% gewijzigd door TheKmork op 09-09-2026 16:20 ]

• RollieBollie
  • Nu online
Het is trouwens wel grappig. Ik heb ADD en Autisme. Ik kan niet tegen chaos en drukte.

Toch vind ik Pimin en Hyrule Warriors leuke games. Waarschijnlijk omdat het niet echt is, de druk van de games enkel ervoor zorgt dat je een f*ckup maakt, maar dan begin je gewoon even overnieuw.

• Deezers
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:15:
[...]

In de NL Direct zag ik NLse scherm teksten.
Ik zou dit nog even afwachten. De laatste games waren ineens weer Engels. Maar hoop op Nederlandse ondertiteling.

• Deezers
  • Nu online
En we zijn op de helft :)

• RollieBollie
  • Nu online
Oeh. Resident Evil.

Dat wordt slecht slapen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Wordt er nog een nieuwe Mario verwacht eigenlijk?
Daar zit ik heel erg op te wachten, Donkey Kong was grappig maar Switch2 mist echt een eigen 3d Mario/platformer wat mij betreft.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Deezers schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:22:
[...]

Ik zou dit nog even afwachten. De laatste games waren ineens weer Engels. Maar hoop op Nederlandse ondertiteling.
Welke bedoel je dan? Want volgens mij zijn alle Layton games in het Nederlands te spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Raar dat die panter in de muur verdween....

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Xavier schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:28:
[...]

Raar dat die panter in de muur verdween....
beter kijken... ;)

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Oeh Switch Sports Resort ziet er leuk uit, erg veel lol gehad met Switch Sports.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30
Wuhu Island :) Duidelijk dat ze niet de Sims hebben gespeeld bij Nintendo

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Metroid 6!

Ziet er fantastisch uit!

[ Voor 56% gewijzigd door Militia Pilot op 09-09-2026 16:30 ]

• RollieBollie
  • Nu online
Beakzz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:29:
Wuhu Island :) Duidelijk dat ze niet de Sims hebben gespeeld bij Nintendo
Ik zei hier al: Wuhan island. Hopelijk zonder covid-19.
MKW update. DLC?

[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 09-09-2026 16:31 ]

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Jaaa 10 nieuwe banen in MKW! Eindelijk!

• RollieBollie
  • Nu online
Oh yeah. Old School Snes circuits.

Vandaag te spelen.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

En de zoveelste JRPG :)

• RollieBollie
  • Nu online
Je hoeft ze niet te spelen. ;)

Of wordt je vastgebonden en mag je pas weer iets anders doen als je de nieuwste hebt uitgespeeld?

Blijkbaar is Nintendo ook bezig te pushen naar digital. Games die pas 3 maanden later fysiek beschikbaar komen.

[ Voor 18% gewijzigd door RollieBollie op 09-09-2026 16:37 ]

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

RollieBollie schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:36:
[...]

Je hoeft ze niet te spelen. ;)

Of wordt je vastgebonden en mag je pas weer iets anders doen als je de nieuwste hebt uitgespeeld?
Dat doe ik dan ook niet. Mijn punt was vooral dat er relatief heel veel JRPG's op de Switch (2) zijn uitgekomen het afgelopen jaar, met dank aan Square Enix. Niks mis mee, maar ik zie niet in hoe deze onderscheidend is.

• Deezers
  • Nu online
Nog 10 minuten voor een echte uitsmijter :) tot nu toe Layton en Metroid voor mij.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
metroid for sure!

• Deezers
  • Nu online
Esumontere schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:38:
[...]

Dat doe ik dan ook niet. Mijn punt was vooral dat er relatief heel veel JRPG's op de Switch (2) zijn uitgekomen het afgelopen jaar, met dank aan Square Enix. Niks mis mee, maar ik zie niet in hoe deze onderscheidend is.
PlayStation ook. Krijg je als veel gamestudio's Japans zijn ;)

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

RollieBollie schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:36:
[...]

Blijkbaar is Nintendo ook bezig te pushen naar digital. Games die pas 3 maanden later fysiek beschikbaar komen.
Neehoor, van e.g. Zelda OoT is de fysieke release tegelijk met de digitale. Wellicht is eerder beschikbaarheid van geheugen een oorzaak, dankzij de AI bubbel? ;)

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Zag ik daar in de snelheid een It Takes Two Switch 2 editie voorbij komen?
Pagina: 1 ... 176 177 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4