[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2026 16:27 ]
Een legendarisch avontuur, herboren in het heden.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 8 september 2026
The Legend of #Zelda: Ocarina of Time verschijnt op 5 november, alleen voor de #NintendoSwitch2. pic.twitter.com/FmEvzT6QSn
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het is officieel! De liveactionfilm van The Legend of Zelda, die momenteel in productie is, krijgt de titel 'The Legend of Zelda'.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 8 september 2026
De film verschijnt naar verwachting op 30 april 2027 wereldwijd in de bioscoop. #TheLegendOfZeldaMovie pic.twitter.com/2MaNnU6ERG
Some infinities are bigger than others.
Remember no preorders...carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:34:
Kunnen we hem al vooruit bestellen?
Alhier de gameplay trailer
[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 08-09-2026 16:43 ]
Sowieso volle mep. De game is compleet opnieuw opgebouwd. Hier gaan ze volop mee cashen.outlandos schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:47:
Is er al bekend wat de game gaat kosten?
Geen filmtrailer zou me verder een worst wezen.
[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 08-09-2026 16:51 ]
€59,99 digitaal en €69,99 fysiek, las ik. Was vanmorgen gelekt.outlandos schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:47:
Is er al bekend wat de game gaat kosten?
https://www.xgn.nl/nieuws...-uit-voor-nintendo-direct
[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2026 16:51 ]
Digitale pre-order 59,99 momenteel in eshop.Meilu schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:48:
[...]
Sowieso volle mep. De game is compleet opnieuw opgebouwd. Hier gaan ze volop mee cashen.
Oh wacht. Nope, ga wel wat bestellen. Zelda Direct checken.
Jup, Nintendo is tegenwoordig digitaal +10 euro voor fysieke games.Jumpman schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:49:
[...]
€59,99 digitaal en €69,99 fysiek, las ik. Was vanmorgen gelekt.
https://www.xgn.nl/nieuws...-uit-voor-nintendo-direct
Heb de game zojuist in de eShop ge-pre-ordered. Deze game wil ik toch sowieso altijd op mijn Switch 2 hebben.
Welke webwinkel?sderooij schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:32:
net pre-order gedaan (niet bij nintendo zelf) incl de ocarina
Switch 2 Zelda editie
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() |
Pro Controller
![]() | ![]() |
![]() |
Case
![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 08-09-2026 17:43 ]
Ik voeg hem toe aan mijn verlanglijstje, hoeft geen preOrder te zijn.
Maar wel leuk een keer te gaan spelen
Nintendo... TAKE MY MONEY!JackAvery schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:35:
Even wat plaatjes van die nieuwe hardware posten met dank aan de Japanse websiteSwitch 2 Zelda editie
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] Pro Controller
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] Case
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ziet er op zich goed uit. Joy-cons in een andere kleur dan zwart is ook wel eens leuk. Hopelijk gaan we nu dan ook vaker verschillende kleurtjes Joy-cons en Pro controllers krijgen...JackAvery schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:35:
Even wat plaatjes van die nieuwe hardware posten met dank aan de Japanse websiteSwitch 2 Zelda editie
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] Pro Controller
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] Case
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Shut up, take my kidney.
Huidige lijstje dat ik wil kopen
Lego Ocarina of Time
Lego Link & Epona
Lego Luigi Mario Kart
Mineru Amiibo (nog niet besteld)
Young Link Amiibo
Young Zelda Amiibo
Game (logisch)
Pro controller met standaard
Switch 2
Switch 2 Case
Ocarina twijfel ik nog over.
Misschien ook eens beginnen aan de Huzzles
Hij is prachtig. Ik heb de Zelda OLED Switch ook, dus deze komt zeker in huis. Ik vind hem ook mooier dan de vorige Zelda editie. Die Pro controller is ook awesome. Die komt er ook, met die standaard. Want die gaat in mijn Zelda vitrine. De Switch 2 Zelda editie ook trouwens. Daar speel ik niet op 🤨
Dat is zeker ruim 1000+ euroRollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:46:
[...]
Shut up, take my kidney.
Huidige lijstje dat ik wil kopen
Lego Ocarina of Time
Lego Link & Epona
Lego Luigi Mario Kart
Mineru Amiibo (nog niet besteld)
Young Link Amiibo
Young Zelda Amiibo
Game (logisch)
Pro controller met standaard
Switch 2
Switch 2 Case
Ocarina twijfel ik nog over.
Misschien ook eens beginnen aan de Huzzles
Yep, goed voor mijn dieet.
[ Voor 69% gewijzigd door RollieBollie op 08-09-2026 17:52 ]
Digitale versie toch?RollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:51:
Eshop is voorzien van preoder. € 59,99
Yep. Ik heb nog nooit via de Eshop een fysieke versie van iets gevonden.
😅 Eshop en nintendo store…. Ik las niet goed 😊RollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:52:
[...]
Yep. Ik heb nog nooit via de Eshop een fysieke versie van iets gevonden.
https://www.facebook.com/...zE5Tyb4D4PzqJ7fsFUpiwjeUl
[ Voor 35% gewijzigd door RollieBollie op 08-09-2026 17:58 ]
Die textured foil editie lijkt een Amerikaanse versie te zijn.RollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:56:
Hmm. Ik zie net op Zelda Universe/Facebook dat er 2 gamecases komen. 1 Met normaal papier en 1 met een soort van alufolie.
https://www.facebook.com/...zE5Tyb4D4PzqJ7fsFUpiwjeUl
JackAvery schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:11:
[...]
Die textured foil editie lijkt een Amerikaanse versie te zijn.
Nintendo Europe heeft dit gepost, dus ik denk ook in Europa.The first print run of the physical version of The Legend of #Zelda: #OcarinaOfTime for Nintendo Switch 2 will feature special textured foil packaging while supplies last. pic.twitter.com/JJATp4JQk7
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 8 september 2026
Fijn. De Europese direct had deze overgeslagen.Raem schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:14:
[...]
[X]
Nintendo Europe heeft dit gepost, dus ik denk ook in Europa.
Overweeg een Switch 2 aan te schaffen hiervoor.
They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.
Doe dan gelijk de Special editieK00kaburra schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:48:
Pfoe krijg toch echt wel fomo van deze release... Wat ziet die remake er geweldig uit...
Overweeg een Switch 2 aan te schaffen hiervoor.
Niet mee eens, BotW en TotK Hebben allang bewezen dat ze het zonder loadscreens kunnen. De Loadscreen zelf is trouwens verwaarloosbaar kort in de direct.
Ik heb het idee, gezien de knoppen en menu structuur, dat ze hebben voortborduurt op de BotW engine. Iemand enig idee?
Denk dat ik de special edition van de switch ga bestellen. Heb nog geen Switch 2 maar het kriebelt wel al een tijdje. Dit is wel een extra zetje om er een aan te schaffen.
Ocarina of Time is een historische mijlpaal, en het blijft zelfs nu nog een goede game. Dus ik zou zeggen van wel.MallePietje schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:02:
Wat super mooi! Moet bekennen dat ik het origineel niet heb gespeeld. Ik krijg de indruk dat ze redelijk 1 op 1 het origineel volgen, met wat toevoegingen. Misschien is er iemand die het wel heeft gespeeld. Is het verhaal/spel na al die jaren nog altijd de moeite waard?
Het lijkt inderdaad redelijk 1 op 1 met een aantal quality of life aanpassingen. De toevoeging van een spring knop is ook anders
Dat men de jump knop heeft toegevoegd lijkt me nog een hint dat dit mogelijk op de bestaande engine itereert.TomBraamhaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:59:
[...]
Niet mee eens, BotW en TotK Hebben allang bewezen dat ze het zonder loadscreens kunnen. De Loadscreen zelf is trouwens verwaarloosbaar kort in de direct.
Ik heb het idee, gezien de knoppen en menu structuur, dat ze hebben voortborduurt op de BotW engine. Iemand enig idee?
Thnx! Dat is wat ik zocht!joblamie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:59:
[...]
Ik speel zowel AC Shadows als Oblivion op Switch 2. AC Shadows is een indrukwekkende port, maar inderdaad véél te blurry in handheld mode. Net als Final Fantasy VII Rebirth overigens.
Maar daar heeft Oblivion veel minder last van, dus wees gerust. Overigens is het recent op Switch 2 uitgekomen Elden Ring het indrukwekkendst vind ik, die is in handheld echt superscherp.
Het is meer lineair dan BOTW en TOTK. Maar de Dungeons zijn echt veel leuker en beter in OoT. Persoonlijk spreekt het verhaal mij ook meer aan. En de muziek blijft fantastisch.MallePietje schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:02:
Wat super mooi! Moet bekennen dat ik het origineel niet heb gespeeld. Ik krijg de indruk dat ze redelijk 1 op 1 het origineel volgen, met wat toevoegingen. Misschien is er iemand die het wel heeft gespeeld. Is het verhaal/spel na al die jaren nog altijd de moeite waard?
Geintje he, die komt er wel
https://www.bol.com/nl/nl/p/the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-nintendo-switch-2/9300000385733774/rudyman85 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:06:
Is het bekend wanneer de Ocarina te koop is? Wordt geen bundel blijkbaar. Dit is wel een hele leuke toevoeging
Verwacht die ergens de komende dagen op de website te komen.Dhrzao schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:10:
In de Europese Nintendo shop kan je momenteel alleen nog download only kiezen, terwijl er op de USA versie van de pagina wel de keuze voor de fysieke versie is... #foilpackfomo...
De vervolgvraag is dan natuurlijk, stel je doet een pre-order via een andere leverancier dan Nintendo, kan het dan ook zijn dat je de foil versie krijgt in plaats van de reguliere? of gaat dat alleen via Nintendo zelf...Sir_Lion schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:16:
[...]
Verwacht die ergens de komende dagen op de website te komen.
Daar zal niemand uitsluitsel over kunnen geven totdat de spellen binnenkomen.Dhrzao schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:19:
[...]
De vervolgvraag is dan natuurlijk, stel je doet een pre-order via een andere leverancier dan Nintendo, kan het dan ook zijn dat je de foil versie krijgt in plaats van de reguliere? of gaat dat alleen via Nintendo zelf...
Ik vermoed dat de eerste print de foil is, ongeacht waar je besteld. Daarom heb ik nu direct een pre-order bij Bol gedaan. Mocht toch blijken dat de foil Nintendo Store exclusief dan pre-order ik hem daar, maar heb dat nergens gelezen.Dhrzao schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:19:
[...]
De vervolgvraag is dan natuurlijk, stel je doet een pre-order via een andere leverancier dan Nintendo, kan het dan ook zijn dat je de foil versie krijgt in plaats van de reguliere? of gaat dat alleen via Nintendo zelf...
Ik snap het, ik heb overigens ook bij Bol een pre-order gedaan inmiddels. Nu de Switch 2 Zelda editie en de pro-controller nog bestellen voor de collectie.AreVeeDee schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:22:
[...]
Ik vermoed dat de eerste print de foil is, ongeacht waar je besteld. Daarom heb ik nu direct een pre-order bij Bol gedaan. Mocht toch blijken dat de foil Nintendo Store exclusief dan pre-order ik hem daar, maar heb dat nergens gelezen.
Het switchen tussen items vind ik ook een mooie toevoeging.jori040 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:53:
Dat je nu de camera vrij kan bewegen + kan springen vind ik echt een goede toevoeging.
Wat mij betreft is het boven verwachting van wat ik al jaren hoop!
Mensen nog aanraders wat bijv nu in de aanbieding is? Of tips en tricks
Zit er op te speuren maar kan vrij weinig vindenGroeneWandelaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:29:
Kunnen we de switch 2 Zelda versie al ergens pre-orderen?
Nu nog een Switch 2 zien te scoren
Ff kijken wat die special edition console gaat kosten. Vond dit in de US store:
Als ie in NL ook rond dit bedrag in Euro's te krijgen is dan koop ik hem zeker. Wordt het allemaal veel duurder scharrel ik ergens anders wel een normale Switch 2 op. Maar deze game moet ik gewoon spelen...
Jongens ik ben nog nooit zo hyped geweest over een moderne release
Bij FNAC.comGroeneWandelaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:29:
Kunnen we de switch 2 Zelda versie al ergens pre-orderen?
https://secure.fnac.com/N...-CONSOLE-11/a21424371/w-4
Zojuist daar besteld voor 506 euro inclusief verzendkosten.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 09-09-2026 00:45 ]
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4

:strip_exif()/f/image/PFtJo9G9uUeydAwkrBH0arNi.jpg?f=fotoalbum_large)