A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Soms kan dat iets moois opleveren.Pro-prutser schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:11:
[...]
Ik durf risico’s te nemen na een onderzoekje
Volgens mij (geen klachten van de kinderen) werkt hij als losse controller wel goed.L23 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:09:
[...]
Klinkt alsof de Joy-con niet goed contact maakt met de console zelf. Als losse controller werkt het wel altijd goed? Klinkt herkenbaar in de zin van dat het bij de Switch 1 voorkwam. Bij de Switch 2 heb ik dat zelf nog niet gehoord of problemen mee gehad.
Maar Let's Go is makkelijker gooien wanneer hij vast zit aan de console, vandaar dat het opviel. Manier van vasthouden is het niet, ik hield hem gewoon losjes vast, niet krampachtig of "buigend" zegmaar.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Van de Advance serie is de SP m'n favo.Pro-prutser schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:10:
[...]
Echt leuk 😃
Ik denk dat de GBA mijn meest geliefde spelcomputer is allertijden. Die era heb ik ook heel bewust meegemaakt. Prachtige herinneringen!
Als je niet veel tijd hebt kan je die beter even links laten liggenTe verslavend
https://www.reddit.com/r/...ngly_disconnecting_while/DropjesLover schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:21:
[...]
Volgens mij (geen klachten van de kinderen) werkt hij als losse controller wel goed.
Maar Let's Go is makkelijker gooien wanneer hij vast zit aan de console, vandaar dat het opviel. Manier van vasthouden is het niet, ik hield hem gewoon losjes vast, niet krampachtig of "buigend" zegmaar.
Is iets met de connector vermoed ik, maar geen idee of je dat zelf kan oplossen of moet opsturen naar Nintendo om het probleem te verhelpen.
Ik had de Game Boy Advance op release dag, daarna nooit een nieuwer model gekocht. Maar was rond die tijd op een gegeven moment ook druk met mijn eerste console, de Xbox. Die Micro had toen ook niet mijn interesse. Ik had het achteraf gezien in de uitverkoop wel een leuk hebbedingetje gevonden...jori040 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:36:
[...]
Van de Advance serie is de SP m'n favo.De Micro heb ik aan me voorbij laten gaan.
Ja jij had toch zo'n coole kleur ?L23 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:39:
[...]
Ik had de Game Boy Advance op release dag, daarna nooit een nieuwer model gekocht. Maar was rond die tijd op een gegeven moment ook druk met mijn eerste console, de Xbox. Die Micro had toen ook niet mijn interesse. Ik had het in de uitverkoop wel een leuk hebbedingetje gevonden...
Ik had bij release die Purlpe met Rayman en F-Zero.Op de Advance begon voor mij het gamen.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 04-09-2026 21:47 ]
Glacier Blue met F-Zero, Rayman en Konami Krazy Racers op release dagjori040 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:43:
[...]
Ja jij had toch zo'n coole kleur ?
Ik had bij release die Purlpe met Rayman en F-Zero.Op de Advance begon voor mij het gamen.
Reddit als bron is waardeloos geworden sinds de verplichte account / login om uberhaupt iets te kunnen zienL23 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:37:
[...]
https://www.reddit.com/r/...ngly_disconnecting_while/
Is iets met de connector vermoed ik, maar geen idee of je dat zelf kan oplossen of moet opsturen naar Nintendo om het probleem te verhelpen.
Kan ook zijn omdat de kinderen hem wel eens achterin de auto spelen, en dan in zo'n tablet-houder vastzetten. Als dat pootje op de connector geduwd heeft zou het stuk kunnen zijn. Maar er is niks te zien aan beschadiging.
En ik wil hem ook niet echt opsturen, dan zijn we heb enige tijd kwijt.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik kam dit, en vaak genoeg andere Reddit links gewoon kijken zonder account.DropjesLover schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:17:
[...]
Reddit als bron is waardeloos geworden sinds de verplichte account / login om uberhaupt iets te kunnen zien
Ook deze link zowel op MacBook als iPhone, werkt prima zonder account.
Zeker! Splatoon Raiders is daar een goed voorbeeld van
Van mij ook! 😃 Ik begon net als jij met de paarse op launch day en daarna kocht ik een zwarte/donkergrijze SP. Wat een apparaat voor die tijd! Echt een verademing tov de eerste GBA. Ik vond het ook cool toen ik op launch day erachter kwam dat die cartridges twee keer zo klein waren.jori040 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:36:
[...]
Van de Advance serie is de SP m'n favo.De Micro heb ik aan me voorbij laten gaan.
De GBA Micro heb ik ook aan mij voorbij laten gaan en daar heb ik heel veel spijt van. Die krengen zijn duur geworden. Ik kon ‘m destijds voor €100 kopen in de winkel. Klein beeld, maar wel heel mooi. Lekker compact en een kwalitatieve zwarte pouch erbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Pro-prutser op 04-09-2026 22:49 ]
Ha, die had ik op cd CD-I hoogtepunt op een verder mislukt platformPro-prutser schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:12:
[...]
Fun fact:
Zelda is ooit echt op de Philips CD-i uitgebracht. Je ziet het terug op deze cover.
Ik zag die bij een kennis toen we daar op bezoek waren toen dacht ik dat het een neppe Zelda was 🤣 Maar het bleek dus een legitieme versie te zijn.richards3 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 23:02:
[...]
Ha, die had ik op cd CD-I hoogtepunt op een verder mislukt platform
Hoop dat die gast van de verwarmingsketel dinsdag rap weg is.
Ik droom even niet met je mee. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op het zoveelste deel van bestaande series. Daarvoor is de backlog eigenlijk te groot, en de spellen van Nintendo zijn doorgaans goed herspeelbaar. Ik hoop dus vooral dat ze met iets vernieuwends komen wat we nog niet kennen!Pro-prutser schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:13:
Dit komt in de Zelda Direct:
- Zelda Ocarina of time remake
- Zelda a Link to the future
- Zelda Mountain Castle (opvolger van TOTK)
Dit komt in de tweede Direct:
- Super Mario Odyssey 2
- Luigi Mansion 4
- Metroid Dread 2
- Pikmin 5
- Splatoon 4
- Super Smash Bros. Takedown
- F-Zero Hyperbolic
- Golden Sun 3(D)
Sorry ik was even aan het dromen. Excuses voor het ongemak.
* Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend
Het is ook niet zo dat Nintendo heel snel met een vervolg komt.Vervolgen als Pikmin 4 en Luigi's Mansion 3 voelde toen ze uitkwamen heel verfrissend.Emmavdv schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:11:
[...]
Ik droom even niet met je mee. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op het zoveelste deel van bestaande series. Daarvoor is de backlog eigenlijk te groot, en de spellen van Nintendo zijn doorgaans goed herspeelbaar. Ik hoop dus vooral dat ze met iets vernieuwends komen wat we nog niet kennen!
Anders samen kijkenjori040 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 23:26:
Zelda Direct gaat 30 min duren en reguliere Direct 45 min.
Sarcasme is moeilijk, of niet...Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:47:
[...]
We hebben net sinds een jaar de Switch 2, er gaat echt geen switch 3 of 4 voorlopig uitkomen.
Eerst de Switch 2 Pro natuurlijk! Want dat was bij de Switch 1 ook zo logisch... Sindsdien een hekel aan het woord proCarlos0_0 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:47:
[...]
We hebben net sinds een jaar de Switch 2, er gaat echt geen switch 3 of 4 voorlopig uitkomen.
L23 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:53:
[...]
Eerst de Switch 2 Pro natuurlijk! Want dat was bij de Switch 1 ook zo logisch... Sindsdien een hekel aan het woord pro
Ik sinds 2 politieke partijen gefuseerd zijn.
Stiekem vind ik dat de switch 1 pro had moeten zijn wat de switch 2 nu is en dat de switch 2 een OLED scherm had moeten hebben en meer kracht … maar we kunnen niet alles hebben.L23 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:53:
[...]
Eerst de Switch 2 Pro natuurlijk! Want dat was bij de Switch 1 ook zo logisch... Sindsdien een hekel aan het woord pro
We hebben we cod nu dus wat wil een mens nog meer 🤡
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
OLED is leuk inderdaad. Altijd maar krachtiger ben ik gewoon geen fan van. De hardware is al een tijdje (meer dan) prima, nu maar eens games en engines optimaliseren. Het succes van de Nintendo Switch (2) is onder andere dat het beschikbaar/betaalbaar is voor een groot publiek. Met veel console verkopen komen de toffe games vanzelf. Zowel bij de Switch 1 en 2 was meer kracht echt een flop geweest. Prijs, performance en accuduur zijn goed op elkaar afgestemd. Ik kijk in ieder geval niet uit naar de consoles die straks meer dan duizend euro kosten en waarvoor games ontwikkelen nog meer tijd in beslag neemt. Maar dat is hoe ik er tegenaan kijkt. Ook de Switch 2 heeft een prijsverhoging gekregen, maar Nintendo heeft volgens mij een console wat de komende jaren heel gunstig in de markt zit.Cyberw00d schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:21:
[...]
Stiekem vind ik dat de switch 1 pro had moeten zijn wat de switch 2 nu is en dat de switch 2 een OLED scherm had moeten hebben en meer kracht … maar we kunnen niet alles hebben.
We hebben we cod nu dus wat wil een mens nog meer 🤡
Iets anders:Ik zou in de nieuwe Direct graag DLC voor Splatoon Raiders zien.
[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 05-09-2026 16:03 ]
Als ik een nieuwe IP droom zoals Nintendo ze heeft gemaakt dan ga ik solliciteren bij Nintendo.Emmavdv schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:11:
[...]
Ik droom even niet met je mee. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op het zoveelste deel van bestaande series. Daarvoor is de backlog eigenlijk te groot, en de spellen van Nintendo zijn doorgaans goed herspeelbaar. Ik hoop dus vooral dat ze met iets vernieuwends komen wat we nog niet kennen!
Inderdaad, maar wel zeer welkom. Zou ik echt leuk vinden als Nintendo met een nieuwe gameplay komt. Pikmin is bijvoorbeeld met niets te vergelijken. Het heeft wat weg van Lemmings en is misschien wel daardoor geïnspireerd(?), maar het is echt een hele andere game.jori040 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:23:
Nintendo verzamelt nieuwe ideeën en stopt ze vervolgens in een nieuwe Mario of Zelda.Een nieuwe IP is altijd leuk maar voor nu nog niet nodig.
Maar ik heb inmiddels alle Pikmin-games gespeeld, en dat is toch wel een klasse apart. Vooral deel drie in co-op.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Hee das leukTarin schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:29:
Een klein beetje pikmin-achtig is Tinykin, regelmatig in de aanbieding voor €6 ofzo. Geen monsters, geen stress dat de dag bijna om is, beetje meer platformen, aardig verhaaltje, leuke skateboard-mechanics.
Maar ik heb inmiddels alle Pikmin-games gespeeld, en dat is toch wel een klasse apart. Vooral deel drie in co-op.
Ik heb ‘m opgeslagen. Hij is nu €24,99, maar er is een demo beschikbaar. Dus even checken en wellicht later in de aanbieding kopen.
Gaaf! Ook “Hey! Pikmin” ?
Ik ben eigenlijk met Pikmin pas bij het laatste deel ingesprongen, en vond die ook eigenlijk uiteindelijk het leukste.Tarin schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:29:
Een klein beetje pikmin-achtig is Tinykin, regelmatig in de aanbieding voor €6 ofzo. Geen monsters, geen stress dat de dag bijna om is, beetje meer platformen, aardig verhaaltje, leuke skateboard-mechanics.
Ik heb de remakes van 1 & 2 geprobeerd, vond dat echt te veel gedoe. te veel stres met tijd om en echt alles binnen bepaalde tijd moest af.
Dit hadden ze in deel 4 toen aangepast, waardoor die veel relaxter te spelen was.
Ja je had nog steeds einde van de dag, maar dit was makkelijk te doen. Maar niet je moet alles binnen zoveel uur gehaald hebben.
Deel 3 had dit ook al niet echt meer volgens mij, heb ik mij ook nog wel mee vermaakt dacht ik.
Tinykin even wat plaatjes gekeken, ziet er op zich geinig uit. Er is een demo dus zal die eens downloaden
Dit was een game die op de WiiU echt indruk maakte.
Ik ben ook groot Pikmin fan
[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 05-09-2026 22:24 ]
Mogelijk 10 september nieuws:carpebios schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:19:
Er is nog steeds niets bekend over de nieuwe professor Layton toch?
https://www.nintendolife....g-vision-2026-ii-showcase
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet meer naar uitkijk. Het duurt allemaal veel te lang, maar mochten de reviews uiteindelijk goed zijn dan heb ik vast wel weer interesse. Niet veel vertrouwen in deze gamestudio.
Sneller dan ik dacht, hopelijk meer info. Jammer, dat klinkt niet positief zo te horen. Dacht echt even een relaxt mooi spel voor de switch 2.L23 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:22:
[...]
Mogelijk 10 september nieuws:
https://www.nintendolife....g-vision-2026-ii-showcase
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet meer naar uitkijk. Het duurt allemaal veel te lang, maar mochten de reviews uiteindelijk goed zijn dan heb ik vast wel weer interesse. Niet veel vertrouwen in deze gamestudio.
Goed dat je het zegt!jori040 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:21:
@Pro-prutser Pikmin 3 Deluxe heeft de afgelopen week een update gehad.Voor de update was de game best wel blurry.
[YouTube: Pikmin 3 Deluxe's Free Switch 2 Upgrade is Brilliant]
Heb zelf nog geen tijd gehad om de update te checken.Hoe dan ook is dit een geweldige game met veel content.
Leuk om te lezen 😃
Jeetje wat is dat level in Tinykin uitgebreid / groot, ook vooral doordat je overal op kan / achterlangs kan etc.Tarin schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:29:
Pff doe ik effe dacht ik, nou mooi niet haha. ben denk ik nu wel een heel eind al.
Probeer nu de tv te maken nog, en heb nog 1 van de 3 brieven nodig.
Even morgen uitzoeken hoe dat zit, weet waar ik heen moet. Snap alleen die 2 lucht bolletjes niet om te vliegen nog.
Maar zeker leuk spel, is ook wel meer waard dan 6 euro vind ik
Probeer dan ook even demo van Tinykin, die hier niet al door @Tarin als tip gegeven was.jori040 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:21:
@Pro-prutser Pikmin 3 Deluxe heeft de afgelopen week een update gehad.Voor de update was de game best wel blurry.
Heb zelf nog geen tijd gehad om de update te checken.Hoe dan ook is dit een geweldige game met veel content.
Hey, dat is een goede reden het spel weer een aan te slingerenjori040 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:21:
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik ga even hierop inpikken: in Spanje is het vervangingsmodel al sinds augustus op de markt.Tl;dw:Jumpman schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:41:
Wel apart door in te zoomen op de verpakking lijkt het dat de Nintendo Switch 2 Sports Resort bundel wél de versie met vervangbare batterij heeft, maar de gelekte Nintendo Switch 2 The Legend Of Zelda Ocarina Of Time editie niet, terwijl deze (volgens gelekte informatie op een Zwitserse retail website www.wog.ch) op 1 december 2026 moet uitkomen. Formeel moet Nintendo in februari 2027 voldoen aan de eis van de vervangende batterij in de EU. Ik ben erg benieuwd.
Verder zullen we wel zien hoe het met de OoT special edition zit. Mogelijk is het simpel te verklaren: misschien is er maar een beperkt aantal productielijnen aangepast aan het variantmodel. De productie van de 40th anniversary Switch is voor Nintendo beperkt wereldwijd en tijdelijk dus men gaat geen aangepaste versie maken; of er bestaat gewoon een aangepaste versie die we nog niet gezien hebben (want leaks).Famiboards bron:
- Battery seems a lot easier to access and replace.
- Anti-tamper stickers on the side rails are no longer there it seems, screws are just accessible.
- Heat shield covering the battery is gone.
- The battery is 1% smaller capacity due to this revision.
- Console is 48g heavier.
[ Voor 48% gewijzigd door JackAvery op 06-09-2026 10:12 ]
Andere mogelijkheid: de gelekte doos is niet voor de Europese versie (of zelfs fake, maar daar lijkt het niet op).
Het is eigenlijk zelfs zo dat zolang de console geïmporteerd (en mogelijk aan een groothandelaar geleverd) werd in Europa voor de regelverandering, je juridisch in orde zou moeten zijn. Dus Nintendo kan gemakkelijk nog even een lading consoles in januari droppenJake schreef op zondag 6 september 2026 @ 07:41:
Als er voor de kerst een limited edition Zelda Console komt, dan is deze sowieso uitverkocht voordat begin februari de nieuwe regels voor vervangbare accu in.
Andere mogelijkheid: de gelekte doos is niet voor de Europese versie (of zelfs fake, maar daar lijkt het niet op).
[ Voor 97% gewijzigd door jori040 op 06-09-2026 16:56 ]
Andere mogelijkheid Limited Edition met een kleine oplage komen niet meer in Europa uit door de regels, omdat ze die maar op één productielijn maken.🙈JackAvery schreef op zondag 6 september 2026 @ 07:15:
[...]
Ik ga even hierop inpikken: in Spanje is het vervangingsmodel al sinds augustus op de markt.
[YouTube: Pesa MÁS y dura MENOS... Pero la nueva Switch 2 ES MEJOR 🔋]
Tl;dw:
[...]
Verder zullen we wel zien hoe het met de OoT special edition zit. Mogelijk is het simpel te verklaren: misschien is er maar een beperkt aantal productielijnen aangepast aan het variantmodel. De productie van de 40th anniversary Switch is voor Nintendo beperkt wereldwijd en tijdelijk dus men gaat geen aangepaste versie maken; of er bestaat gewoon een aangepaste versie die we nog niet gezien hebben (want leaks).
In de reviews lees ik dat het een kort spel is (ik heb 5 uur, 8 uur, 10 uur en 15 uur gelezen, heel bijzonder). Wij nemen rustig de tijd om alle prachtig getekende levels te ontdekken, dus dat is voor ons geen probleem.
Al met al een dikke aanrader!
Ik wil graag live kijken dinsdag, maar moet helaas werken. Pas laat op de avond tijd om te kijken jammergenoeg.jori040 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 23:26:
Zelda Direct gaat 30 min duren en reguliere Direct 45 min.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
:strip_exif()/f/image/4beHtlgv5nsjhzYY7sEXJ3pK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ik de game zelf 30 uur gespeeld heb kan ik me goed vinden in de review van NintendoLife. De remaster is niet perfect, maar het is wel een indrukwekkende Switch 2 port. Ik had eerder aangegeven dat ik liever een directe port van het origineel had. Vind ik op zich nog steeds geen gek idee gezien de game dan veel goedkoper in aanschaf was geweest. Ook was ik bang dat de Remaster visueel een behoorlijke downgrade zou zijn op de Switch 2 (die aankondiging trailers van Fallout 4 en Oblivion Remastered schepten niet veel vertrouwen...), maar dat is niet het geval. De remaster ziet er erg goed uit en als ik het vergelijk met de Xbox 360 versie van Oblivion op mijn Xbox One S dan is het een enorme verbetering.
De game draait in 30 fps, is voor mij prima. De game stottert af en toe in de open wereld, dit gebeurt meer in het midden van de map in de buurt van de Imperial City dan in de buitengebieden. In de steden en dungeons draait de game stabiel 30 fps. Dit moet je zelf ervaren. In een videoreview kan het uitgelicht worden en een groot nadeel lijken. Tijdens het spelen kom ik tot de conclusie dat het jammer is dat die stotters er zijn, maar ik vind het niet storend genoeg om de game daarop af te schrijven. Oblivion op de Xbox 360 heeft dezelfde stotters in de open wereld al zijn die op de Xbox One S korter.
De laadtijden zijn inderdaad wat aan de lange kant vooral als je vanuit een stad terug naar de open wereld gaat. Dat was bij de 360 versie destijds ook het geval, maar op moderne Xbox hardware met een SSD zijn de laadtijden een stuk korter. Ik denk dat je er vooral aan gaat storen als je alles fast travel doet (in de remaster kan je gelijk al fast travelen naar alle steden ook al ben je er eerder nog niet geweest). Ik verken alles te voet en dan kom je de laadschermen minder vaak tegen.
Wat ik verder jammer vindt is dat NPC's in de verte overgaan van 30 fps naar 15 fps en dus schokkerig verplaatsen. De Xbox 360 versie doet dat echter niet veel beter, daar verdwijnen de NPC's op diezelfde afstand gewoon uit beeld. Ook heb je op de Xbox 360 versie objecten die vanuit het niets opeens zichtbaar worden als je dichterbij komt. Dus op die iets hevigere stotters na, ziet de wereld van Oblivion er op de Switch 2 toch wel een stuk mooier uit.
Als je vroeger Oblivion hebt gespeeld en die nostalgie nu weer wilt herbeleven op de Switch 2 dan stelt de remaster geen teleur. Oblivion was in 2006 als open wereld game indrukwekkend. Een grote wereld waar je vrij linear de main quest kan uitspelen of zelf op avontuur gaan met enorm veel side quests. De quests zijn nog steeds leuk om te spelen en doen wat mij betreft niet onder aan Skyrim. De vele dungeons lijken echter nogal op elkaar en voelen daardoor repetitief, dat doet Skyrim duidelijk beter. Met de remaster is levelen vereenvoudigt en de menu's (inventory, map etc.) zijn ook meer in lijn van Skyrim.
De game speelt verder stabiel op de Switch 2 zover je dat van een Bethesda game kan verwachten. Het origineel liep wel eens vast tijdens een laadscherm. Dat overkwam me bij de remaster ook een paar keer... Ik raad aan om te saven voor je een deur uitloopt.
Of je nieuwe spelers (die ook niet bekend zijn met Skyrim) deze game moet aanbevelen... Wellicht dan beter even wachten op The Witcher 3 Remastered. Ik ben er zelf in ieder geval heel blij mee en tof dat ik het nu ook handheld kan spelen.
Ik wil ook het liefst dat momentje live meekrijgen.Zerora schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:36:
[...]
Ik wil graag live kijken dinsdag, maar moet helaas werken. Pas laat op de avond tijd om te kijken jammergenoeg.
Iets met maandagochtend zullen we maar zeggen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 07-09-2026 17:21 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ohja persona 5 royal vond ik ook geweldig
[ Voor 5% gewijzigd door Pukson op 07-09-2026 18:40 ]
Verder heb je dan natuurlijk geen Zelda, Pokemon etc, en geen idee wat CP zou moeten zijn
Dus ja het is een leuk device voor erbij vind ik, ik wissel soms ook hele periodes.
Ik heb 1ste paar maanden alleen maar op de Switch2 gespeeld. Vanaf April of mei weer even gewisseld naar de ps5 nu.
Eigenlijk nu laatste weekjes heb ik niks, ben op Wolverine aan het wachten.
Nu was ik met The Grinch kerst spel begonnen, en een soort Pikmin(Staat hier boven ergens). beide grappige spelletjes die ik dan wel op de switch speel in plaats ps5.
Kan ik ze soms ook eens op de bank ofzo spelen.
CyberPunk haha. Heb het besteld, ben toch meer een couch gamer. De portal ooit gehad maar dat was het toch met nietCarlos0_0 schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:38:
Je heb eventueel nog de ps portal, maar goed dat is een extra device weer.
Verder heb je dan natuurlijk geen Zelda, Pokemon etc, en geen idee wat CP zou moeten zijn.
Dus ja het is een leuk device voor erbij vind ik, ik wissel soms ook hele periodes.
Ik heb 1ste paar maanden alleen maar op de Switch2 gespeeld. Vanaf April of mei weer even gewisseld naar de ps5 nu.
Eigenlijk nu laatste weekjes heb ik niks, ben op Wolverine aan het wachten.
Nu was ik met The Grinch kerst spel begonnen, en een soort Pikmin(Staat hier boven ergens). beide grappige spelletjes die ik dan wel op de switch speel in plaats ps5.
Kan ik ze soms ook eens op de bank ofzo spelen.
De batterijduur is soms een dingetje maar ik heb onderweg nog nooit zonder gezeten. Je moet alleen niet met 40% van huis vertrekken als je 1,5 uur in de trein zit.. Dat was met de Switch OLED nog wel te doen. Gelukkig hebben bijna alle treinen stroompunten en anders laad ik hem op kantoor op voor de terugweg
Even afwachten of ik live kan kijken.
Ik ben er klaar voor in elk gevalTomBraamhaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:57:
Z-Day!
Ik sta ook al klaar met mijn CC om die console, controller en hopelijk SE van OoT te pre-orderen.
Aftellen ! zin in, en stiekem hoop ik op een glimp naar een nieuwe Zelda gameTomBraamhaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:57:
Z-Day!
mooie review! Je haalt me bijna over om het te proberen, maar gezien de prijs twijfel ik nog net iets teveel.L23 schreef op maandag 7 september 2026 @ 00:10:
Ik heb Oblivion Remastered op de Switch 2 nu bijna 3 weken. Ik vermaak me er uitstekend mee. Eerder al alle reviews gekeken van onder andere NintendoLife en Digital Foundry. Daarbij had ik bij de review van NintendoLife het gevoel dat het wel wat kritischer mocht. Digital Foundry gaat heel erg in op de technische specs en laat duidelijk de teleurstelling blijken van wat er allemaal nog niet gefixt is sinds de Xbox/PS5/PC release.
[Afbeelding]
Nu ik de game zelf 30 uur gespeeld heb kan ik me goed vinden in de review van NintendoLife. De remaster is niet perfect, maar het is wel een indrukwekkende Switch 2 port. Ik had eerder aangegeven dat ik liever een directe port van het origineel had. Vind ik op zich nog steeds geen gek idee gezien de game dan veel goedkoper in aanschaf was geweest. Ook was ik bang dat de Remaster visueel een behoorlijke downgrade zou zijn op de Switch 2 (die aankondiging trailers van Fallout 4 en Oblivion Remastered schepten niet veel vertrouwen...), maar dat is niet het geval. De remaster ziet er erg goed uit en als ik het vergelijk met de Xbox 360 versie van Oblivion op mijn Xbox One S dan is het een enorme verbetering.
De game draait in 30 fps, is voor mij prima. De game stottert af en toe in de open wereld, dit gebeurt meer in het midden van de map in de buurt van de Imperial City dan in de buitengebieden. In de steden en dungeons draait de game stabiel 30 fps. Dit moet je zelf ervaren. In een videoreview kan het uitgelicht worden en een groot nadeel lijken. Tijdens het spelen kom ik tot de conclusie dat het jammer is dat die stotters er zijn, maar ik vind het niet storend genoeg om de game daarop af te schrijven. Oblivion op de Xbox 360 heeft dezelfde stotters in de open wereld al zijn die op de Xbox One S korter.
De laadtijden zijn inderdaad wat aan de lange kant vooral als je vanuit een stad terug naar de open wereld gaat. Dat was bij de 360 versie destijds ook het geval, maar op moderne Xbox hardware met een SSD zijn de laadtijden een stuk korter. Ik denk dat je er vooral aan gaat storen als je alles fast travel doet (in de remaster kan je gelijk al fast travelen naar alle steden ook al ben je er eerder nog niet geweest). Ik verken alles te voet en dan kom je de laadschermen minder vaak tegen.
Wat ik verder jammer vindt is dat NPC's in de verte overgaan van 30 fps naar 15 fps en dus schokkerig verplaatsen. De Xbox 360 versie doet dat echter niet veel beter, daar verdwijnen de NPC's op diezelfde afstand gewoon uit beeld. Ook heb je op de Xbox 360 versie objecten die vanuit het niets opeens zichtbaar worden als je dichterbij komt. Dus op die iets hevigere stotters na, ziet de wereld van Oblivion er op de Switch 2 toch wel een stuk mooier uit.
Als je vroeger Oblivion hebt gespeeld en die nostalgie nu weer wilt herbeleven op de Switch 2 dan stelt de remaster geen teleur. Oblivion was in 2006 als open wereld game indrukwekkend. Een grote wereld waar je vrij linear de main quest kan uitspelen of zelf op avontuur gaan met enorm veel side quests. De quests zijn nog steeds leuk om te spelen en doen wat mij betreft niet onder aan Skyrim. De vele dungeons lijken echter nogal op elkaar en voelen daardoor repetitief, dat doet Skyrim duidelijk beter. Met de remaster is levelen vereenvoudigt en de menu's (inventory, map etc.) zijn ook meer in lijn van Skyrim.
De game speelt verder stabiel op de Switch 2 zover je dat van een Bethesda game kan verwachten. Het origineel liep wel eens vast tijdens een laadscherm. Dat overkwam me bij de remaster ook een paar keer... Ik raad aan om te saven voor je een deur uitloopt.
Of je nieuwe spelers (die ook niet bekend zijn met Skyrim) deze game moet aanbevelen... Wellicht dan beter even wachten op The Witcher 3 Remastered. Ik ben er zelf in ieder geval heel blij mee en tof dat ik het nu ook handheld kan spelen.
Ik speel voornamelijk handheld en ben bang voor een behoorlijk blurry open wereld, dat was voor mij de rede dat ik niet kon wennen aan AC:Shadows op de switch 2... het is té wazig allemaal. Dat spel werd door verschillende kanalen beschouwd als een erg mooie port, maar daar was ik het persoonlijk niet mee eens. Voor oblivion verwacht ik een zelfde ervaring...
Heb jij toevallig ACshadows gespeeld en kan dit vergelijken met oblivion?
Natuurlijk hoop ik dat we eindelijke gameplaybeelden te zien krijgen van Ocarina of Time. Dan zou het al een geslaagde Zelda-direct zijn.
Een andere verwachting is dat TP wordt uitgebracht voor Nintendo Classics.
Verder heb ik een heel klein hoopje dat WW HD/TP HD als bundel (zelfde opzet als de Mario Galaxy-games) eindelijk worden uitgebracht. Er is immers niks meer voor de Switch, dus misschien is het wel een manier om alsnog de Switch-doelgroep van nieuwe games te voorzien. Zo ja, dan is het een snelle shadow drop (bij deze maand al) om Ocarina of Time niet in de weg te zitten. Een mens mag dromen :-)
Nintendo bevestigde reeds op sociale media dat we meer OoT remake te zien zullen krijgen, dus dat komt goed. Ik denk eigenlijk ook dat we die waarschijnlijk morgen in de live Treehouse zullen zien.X-GeaR schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:47:
Heel veel zin in de Zelda-direct!
Natuurlijk hoop ik dat we eindelijke gameplaybeelden te zien krijgen van Ocarina of Time. Dan zou het al een geslaagde Zelda-direct zijn.
ik zou een bundel leuk vinden zolang dit ook een upgrade voor Switch 2 inhoudt maar ik heb mijn twijfels dat we deze nog gaan zien.Een andere verwachting is dat TP wordt uitgebracht voor Nintendo Classics.
Verder heb ik een heel klein hoopje dat WW HD/TP HD als bundel (zelfde opzet als de Mario Galaxy-games) eindelijk worden uitgebracht. Er is immers niks meer voor de Switch, dus misschien is het wel een manier om alsnog de Switch-doelgroep van nieuwe games te voorzien. Zo ja, dan is het een snelle shadow drop (bij deze maand al) om Ocarina of Time niet in de weg te zitten. Een mens mag dromen :-)
Twilight Princess op NSO zie ik eerder vroeg of laat gebeuren.
Hier is alvast een Link voor zij die live kunnen kijken (helaas..):
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 08-09-2026 09:56 ]
Ik hoop zo dat Nintendo de releasedate op 19 november zet. Is ook de enige game die het op kan nemen tegen GTA VI denk ik. In ieder geval bij de liefhebber.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Ja dat begrijp ik wel, zo heb ik zelf nog steeds Fallout 4 niet gekocht voor de Switch 2. Voor mij is dat het verschil met fysiek en digitaal. Komt een game volledig fysiek uit dan kijk ik niet naar de prijs, maar digitaal wacht ik liever op een mooie aanbieding.Ocin32 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:19:
[...]
mooie review! Je haalt me bijna over om het te proberen, maar gezien de prijs twijfel ik nog net iets teveel.
Ik speel voornamelijk handheld en ben bang voor een behoorlijk blurry open wereld, dat was voor mij de rede dat ik niet kon wennen aan AC:Shadows op de switch 2... het is té wazig allemaal. Dat spel werd door verschillende kanalen beschouwd als een erg mooie port, maar daar was ik het persoonlijk niet mee eens. Voor oblivion verwacht ik een zelfde ervaring...
Nee Oblivion is niet blurry. Visueel ziet het er juist heel indrukwekkend uit, zowel docked als handheld. Nadelen zijn dus voornamelijk dat de game 30 fps is en af en toe stottert in de open wereld. Shadows heb ik niet gespeeld.
De Australische digitale prijs is al ontdekt (+-60 euro), waardoor veel mensen nu denken dat het dichter in de richting van een 1:1 remake leunt.jori040 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:42:
Als de Ocarina of Time remake vet is dan is deze Direct voor mij al geslaagd.Ben zo benieuwd of het een een-op-een remake gaat worden of meer op de manier hoe Capcom dat deed met de Resident Evil 2 remake ?
Ik vind het in dit geval zo lastig om te zeggen of dat goed of slecht zal zijn.Tja misschien is het toch een minder grote productie.JackAvery schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:47:
[...]
De Australische digitale prijs is al ontdekt (+-60 euro), waardoor veel mensen nu denken dat het dichter in de richting van een 1:1 remake leunt.
Ik speel zowel AC Shadows als Oblivion op Switch 2. AC Shadows is een indrukwekkende port, maar inderdaad véél te blurry in handheld mode. Net als Final Fantasy VII Rebirth overigens.Ocin32 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:19:
[...]
mooie review! Je haalt me bijna over om het te proberen, maar gezien de prijs twijfel ik nog net iets teveel.
Maar daar heeft Oblivion veel minder last van, dus wees gerust. Overigens is het recent op Switch 2 uitgekomen Elden Ring het indrukwekkendst vind ik, die is in handheld echt superscherp.
Of Square Enix, dus we krijgen vandaag de trailer en release date voor Ocarina of Time Remake Part 1.jori040 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:42:
Als de Ocarina of Time remake vet is dan is deze Direct voor mij al geslaagd.Ben zo benieuwd of het een een-op-een remake gaat worden of meer op de manier hoe Capcom dat deed met de Resident Evil 2 remake ?
Hoewel ik wel uitkijk naar de remake hoop ik dat we ook iets van een teaser krijgen voor een nieuwe Zelda. En een trailer voor de film.
Ha ha mijn interesse in part 3 is bij die game al verloren gegaan.Raem schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:12:
[...]
Of Square Enix, dus we krijgen vandaag de trailer en release date voor Ocarina of Time Remake Part 1.![]()
Hoewel ik wel uitkijk naar de remake hoop ik dat we ook iets van een teaser krijgen voor een nieuwe Zelda. En een trailer voor de film.
Maar toch is het de laatste paar jaren wel een beetje minder warm geworden. ik kan er niks aan doen, maar elke keer maar al die remakes en re-releases ik word daar een beetje moe van.
Het doet pijn aan mijn hart om het te zeggen maar het voelt echt zo. Ik hoop echt dat ze de komende paar jaar met een nieuwe Zelda en een nieuwe Mario komen, dan gaat het vlammetje weer wat feller branden.
Natuurlijk ben ik super nieuwsgierig naar deze aankomende remake van Ocarina of Time. Maar echt een heel goed gevoel heb ik er tot nu toe niet bij. Ik hoop dat mijn gevoel er naast zit.
Ik zit in ieder geval wel klaar om 16:00!
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Zelf vind ik de remakes van Nintendo heel tof en kan ik daar geen genoeg van krijgen. Uiteraard wil ik ook graag wat nieuws en vind ik persoonlijk dat een nieuwe 3D Mario wel heel erg lang op zich laat wachten.ntzv schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:30:
Ik ben benieuwd. Ik ben echt een heel erg groot Nintendo liefhebber. Mijn favoriete games zijn Mario en Zelda.
Maar toch is het de laatste paar jaren wel een beetje minder warm geworden. ik kan er niks aan doen, maar elke keer maar al die remakes en re-releases ik word daar een beetje moe van.
Het doet pijn aan mijn hart om het te zeggen maar het voelt echt zo. Ik hoop echt dat ze de komende paar jaar met een nieuwe Zelda en een nieuwe Mario komen, dan gaat het vlammetje weer wat feller branden.
Natuurlijk ben ik super nieuwsgierig naar deze aankomende remake van Ocarina of Time. Maar echt een heel goed gevoel heb ik er tot nu toe niet bij. Ik hoop dat mijn gevoel er naast zit.
Zelda Echoes of Wisdom is nog niet zo heel lang geleden en ik ben wel een beetje klaar met de BotW en TotK stijl Zelda's. Deze remake lijkt me helemaal fantastisch, ook al kan ik het origineel op mijn N64 of de 3DS op elk moment spelen.
Helemaal prima om geen fan te zijn van remakes/remasters. Maar Nintendo doet wel nog veel meer dan datntzv schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:30:
Ik ben benieuwd. Ik ben echt een heel erg groot Nintendo liefhebber. Mijn favoriete games zijn Mario en Zelda.
30april film the Legend of Zelda.
[ Voor 49% gewijzigd door Megupe op 08-09-2026 16:06 ]
Is dr ook een Japanse stream met subs ipv die Engels pratende Miyamoto?
Haters everywhere but I don’t really care
Ik ben al van NL naar Engels geschakeld 🧐matthijst schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:06:
Wel dope idd.
Nederlandse Direct is ig met ondertiteling.matthijst schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:06:
Wel dope idd.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2026 16:20 ]
Ja idd, alsog ze sommige stukken nog oud willen latenJumpman schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:17:
Het ziet er goed uit! Al vind ik de hangplanten en in de spinnenweb in Deku Tree wel weer minder mooi gemaakt of zo.
1080 Snowboarding, F-Zero en Wave Race inderdaad.matthijst schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:20:
Die aanwijzingen naar volgende punt zijn wel hendig.
Fluitspelen? Lijkt me hartstikke leuk hoor.carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:24:
Wie gaat dit precies doen, behalve streamers?
Wave race zullen ze vast nog wel eens doen ja.matthijst schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:21:
Mario 64 en Waverace kunnen ze ook wel ff oppoetsen dan.
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4