• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:31

A13X

Dude

Iemand ervaring met Mutant Year Zero: Road to Eden op de Switch 2? Lees veel reviews van +/- 6 jaar oud waarin het drama zou zijn op de Switch 1 en soms een goede. Maar recent vind ik maar weinig zinnigs.

Awesome

Meer info over de Pokopia expansion pass - eerste deel is beschikbaar op 5 augustus
Edit: ander goed nieuws: Orbitals krijgt een "friends pass" Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HOZXVeNXgAEaaE_?format=jpg&name=large

[ Voor 46% gewijzigd door JackAvery op 29-07-2026 18:58 ]

A13X schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:18:
Iemand ervaring met Mutant Year Zero: Road to Eden op de Switch 2? Lees veel reviews van +/- 6 jaar oud waarin het drama zou zijn op de Switch 1 en soms een goede. Maar recent vind ik maar weinig zinnigs.
Ik niet, maar de mensen die dit document opgesteld hebben vermelden dat er simpele verbeteringen zijn door de extra power van Switch 2. Dynamische resolutie en een hoge FPS cap zijn een ideale situatie voor backwards compatibiliteit in dit geval...

https://docs.google.com/s...4yCfwxyfFk/htmlview#gid=0

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 29-07-2026 17:44 ]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-08 21:50
Gezien alle lovende kritieken de gok genomen en Splatoon Raiders gekocht maar het wil na +/- 3 uur spelen niet echt klikken. Ben er nog niet uit waarom. De gameplay ligt me op zich wel al kan ik me slecht voorstellen dat ik het uren achter elkaar speel. Misschien is het ‘t stijltje waar ik aan moet wennen :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 02:38
WinterBase schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:43:
Gezien alle lovende kritieken de gok genomen en Splatoon Raiders gekocht maar het wil na +/- 3 uur spelen niet echt klikken. Ben er nog niet uit waarom. De gameplay ligt me op zich wel al kan ik me slecht voorstellen dat ik het uren achter elkaar speel. Misschien is het ‘t stijltje waar ik aan moet wennen :P
Dat had ik in het begin ook en nu kan ik niet stoppen met spelen.

Welk level ben je nu?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

al kan ik me slecht voorstellen dat ik het uren achter elkaar speel.
Maar dat hoeft toch ook niet? Ik speel zo nu en dan een korte sessie.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• WinterBase
Pro-prutser schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:02:
[...]

Dat had ik in het begin ook en nu kan ik niet stoppen met spelen.

Welk level ben je nu?
Ben pas level 4 dus echt net begonnen. Moet het waarschijnlijk gewoon wat meer tijd geven :)
RayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:33:
[...]

Maar dat hoeft toch ook niet? Ik speel zo nu en dan een korte sessie.
Dat hoeft inderdaad zeker niet, paar raids is ook prima. Ik las erg veel berichten van mensen die maar niet konden stoppen met spelen. Dat gevoel heb ik er (nog) niet bij, na een paar raids heb ik het wel weer even gezien :P

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:40
Soms ligt een game je gewoon niet . Heb ik met ff remake gehad , mijn grootste miskoop dit jaar .
Ik hoop dat het gaat wennen voor jou. Ik heb ff remake na 2/3 uurtjes nooit meer opgepakt .
Op zo moment mis ik wel heel even de fysieke games, dan had ik hem kunnen verkopen .

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Pro-prutser
WinterBase schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:44:
[...]

Ben pas level 4 dus echt net begonnen. Moet het waarschijnlijk gewoon wat meer tijd geven :)

[...]

Dat hoeft inderdaad zeker niet, paar raids is ook prima. Ik las erg veel berichten van mensen die maar niet konden stoppen met spelen. Dat gevoel heb ik er (nog) niet bij, na een paar raids heb ik het wel weer even gezien :P
Vanaf level 10 ongeveer begon ik het pas echt leuk te vinden. In het begin stoorde ik mij vooral aan de vele tekst en uitleg. Vind het leuker om het allemaal zelf te ontdekken.

Ik hoop dat als je het een kans geeft dat het je niet teleurstelt.

Mocht je vragen of iets hebben dan mag je die van mij gerust stellen. Hier of prive vind ik beide prima.

• WinterBase
Cyberw00d schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:45:
[...]

Soms ligt een game je gewoon niet . Heb ik met ff remake gehad , mijn grootste miskoop dit jaar .
Ik hoop dat het gaat wennen voor jou. Ik heb ff remake na 2/3 uurtjes nooit meer opgepakt .
Op zo moment mis ik wel heel even de fysieke games, dan had ik hem kunnen verkopen .
Ja dat is een ontzettend nadeel van digitale aankopen. Splatoon heb ik gelukkig fysiek gekocht dus als het ‘m echt niet wordt voor mij gaat ie op de V&A.

FF Remake is toevallig een game die ik al lang op mijn wishlist heb staan maar nog heb ‘durven’ kopen. Te veel twijfel of het in mijn straatje past, zelfs na het spelen van de demo :+

• Pro-prutser
Cyberw00d schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:45:
[...]

Dat is zeker waar. Die ervaring heb ik ook wel eens gehad.

Fysiek biedt dan echt uitkomst inderdaad.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:59
Na de honey moon periode van de Switch 2 ( gekocht in begin maart dacht ik ) speel ik nu alleen nog maar Warframe en soms Fortnite erop.

En alsnog ben ik er super super blij mee. Ik speel namelijk enorm veel warframe en de switch is mijn favoriete manier om de game te spelen op de bank in handheld mode.

Mijn probleem met de first party games van Nintendo is dat ik ze niet genoeg waardeer. Ik speel enorm veel indie games op m’n Steam Deck waaronder ook platformers, maar die games kosten dan 1-5€ op sale en maak ik makkelijk dubbel zoveel uren in dan de dure Nintendo games.

Die Mario games zijn echt wel leuk, maar meer dan 20€ zou ik er echt niet voor neer leggen.

Maar dat is mijn ervaring uiteraard, -ik- waardeer die games niet genoeg

Dat andere ze wel 60-70€ waard vinden is alleen maar goed natuurlijk

Wou even mijn wellicht gekke switch use case delen in deze jungle van Nintendo die hards

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:18:
Na de honey moon periode van de Switch 2 ( gekocht in begin maart dacht ik ) speel ik nu alleen nog maar Warframe en soms Fortnite erop.

En alsnog ben ik er super super blij mee. Ik speel namelijk enorm veel warframe en de switch is mijn favoriete manier om de game te spelen op de bank in handheld mode.

Mijn probleem met de first party games van Nintendo is dat ik ze niet genoeg waardeer. Ik speel enorm veel indie games op m’n Steam Deck waaronder ook platformers, maar die games kosten dan 1-5€ op sale en maak ik makkelijk dubbel zoveel uren in dan de dure Nintendo games.

Die Mario games zijn echt wel leuk, maar meer dan 20€ zou ik er echt niet voor neer leggen.

Maar dat is mijn ervaring uiteraard, -ik- waardeer die games niet genoeg

Dat andere ze wel 60-70€ waard vinden is alleen maar goed natuurlijk

Wou even mijn wellicht gekke switch use case delen in deze jungle van Nintendo die hards
Als je alles op de Steam deck kan spelen ( ook Fortnite kan prima via geforce now ) en Nintendo games zelf niet genoeg waardeert om te kopen is het mij een raadsel waarom je hem dan hebt 🤡

@AMDLegion Ook benieuwd waarom je diezelfde indie games dan niet speelt op de Switch 2. Wellicht de Steam Deck een fijner platform? Dat kan. Ik zelf speel van alles op de Switch (2), niet alleen first party games. First party games zijn voor mij een hele fijne toevoeging, maar de meeste games die ik koop zijn third party/indie games. Ik heb wel bewust niet een heleboel consoles in huis omdat ik weet dat ik dan een console te weinig gebruik en dat vind ik zonde.

Ik vind het in ieder geval geen gekke use case.

• AMDLegion
L23 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:11:
@AMDLegion Ook benieuwd waarom je diezelfde indie games dan niet speelt op de Switch 2. Wellicht de Steam Deck een fijner platform? Dat kan. Ik zelf speel van alles op de Switch (2), niet alleen first party games. First party games zijn voor mij een hele fijne toevoeging, maar de meeste games die ik koop zijn third party/indie games. Ik heb wel bewust niet een heleboel consoles in huis omdat ik weet dat ik dan een console te weinig gebruik en dat vind ik zonde.

Ik vind het in ieder geval geen gekke use case.
Omdat diezelfde indie games geen Switch 2 variant hebben, of wel een Switch 2 variant en dan 2-5x zo duur als op Steam of via reseller Steam key.

Switch 2 is iets sneller dan de Steam Deck, maar de Switch 1 is exorbitant langzamer dan de Steam Deck, dus koop liever geen verouderde versies met FPS en graphics locks + veel duurder.

En daarbij is de indie game wereld veel en veel groter op de deck, Switch heeft over het algemeen alleen maar de doorgebroken indie games.

[ Voor 7% gewijzigd door AMDLegion op 31-07-2026 22:22 ]

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:50:
[...]

Als je alles op de Steam deck kan spelen ( ook Fortnite kan prima via geforce now ) en Nintendo games zelf niet genoeg waardeert om te kopen is het mij een raadsel waarom je hem dan hebt 🤡
Game streaming is wel echt een waardeloos argument :P

Maar ik vind de Switch 2 de allerbeste handheld die er is. Ik heb alles geprobeerd, van Steam Deck tot Ally X tot MSI Claw en de Switch 2 is het meest comfortabel en fijn in gebruik ( icm Savage Raven Skulls Co grip ;) )

En ik speel dus soms wel nintendo games, Pokopia vond ik de hoofdprijs wel waard. Maar zelfs zonder Pokopia zou ik nog steeds de Switch 2 kiezen puur voor Warframe en Fortnite, die ports zijn zo goed.

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:24:
[...]

Game streaming is wel echt een waardeloos argument :P

Maar ik vind de Switch 2 de allerbeste handheld die er is. Ik heb alles geprobeerd, van Steam Deck tot Ally X tot MSI Claw en de Switch 2 is het meest comfortabel en fijn in gebruik ( icm Savage Raven Skulls Co grip ;) )

En ik speel dus soms wel nintendo games, Pokopia vond ik de hoofdprijs wel waard. Maar zelfs zonder Pokopia zou ik nog steeds de Switch 2 kiezen puur voor Warframe en Fortnite, die ports zijn zo goed.
Waardeloos argument ? Ik heb daar heel veel gebruik van gemaakt voor cod en fortnite toen ik de Steam deck nog had . Werkt echt super goed … dus tja tis net wat je wilt .

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 01-08-2026 09:12 ]

AMDLegion schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Omdat diezelfde indie games geen Switch 2 variant hebben, of wel een Switch 2 variant en dan 2-5x zo duur als op Steam of via reseller Steam key.

Switch 2 is iets sneller dan de Steam Deck, maar de Switch 1 is exorbitant langzamer dan de Steam Deck, dus koop liever geen verouderde versies met FPS en graphics locks + veel duurder.

En daarbij is de indie game wereld veel en veel groter op de deck, Switch heeft over het algemeen alleen maar de doorgebroken indie games.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar het Switch platform heeft echt veel indie games. Het is voor de gemiddelde speler met een interesse in de courantere indietitels m.i. een legitieme optie.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom maar ik speel de héél niche indie releases die doorgaans tot PC beperkt blijven wel meestal niet. Eigenlijk wacht ik vaak liever op een Switch 2 versie i.p.v. op PC te kopen, gewoon voor mij aangenamer spelen voor veel genres. In sommige gevallen heb je dan ook nog eens het voordeel van een fysieke release - maar ja dan spreken we niet meer over niche :D

Trouwens, als Caves of Qud en Factorio op je console beschikbaar zijn dan heb je niks anders meer nodig in je leven :+ (Ok ok, Dwarf Fortress/Rimworld heb je niet op Switch).

Over die Switch 1 versies - handheld boost mode klinkt wel ideaal dan ;)

Tenslotte wat je eerdere prijsargument betreft... ik snap je punt maar ik ga de redenering omkeren: m.i. maken veel indie ontwikkelaars hun games te goedkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 01-08-2026 10:13 ]

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
Als je moet kiezen tussen Ssteam Deck vs Switch2 is de prijs van games van belang inderdaad.

Maar je moet wel heel veel games kopen om goedkoper uit te zijn met het kopen van een extra Steam Deck als je al een Switch2 hebt voor de Nintendo exclusives.
Een nieuwe maand een hoop nieuwe games. Om te beginnen: Super Mario Sunshine komt naar het NSO abonnement. Speelbaar vanaf 13 augustus. Ik post even Japanse trailers bij gebrek aan een andere taal:
Zij die 3D Mario All-stars hebben, hebben deze natuurlijk al :)

Ook de Virtual Boy spelers in het abonnement krijgen op 4 augustus toegang tot twee nieuwe games: ZERO RACERS en D-HOPPER.
Ook op 4 augustus: Final Fantasy XIV Online. Zij die twijfelen of de Switch 2 versie wel voldoende capabel is om in te stappen kunnen naar een uur aan Japanse gameplay kijken op YouTube. Spoilers: ja het is zeker capabel.

Augustus is meestal een "lichte" maand voor releases maar is toch wel een gezonde mix van third-party ports en nieuwe indie releases. Ik post hieronder niet alles...

Titel Datum NSNS2
Final Fantasy XIV Online 04/08/2026 x
Big Walk 04/08/2026 x
Kynseed 04/08/2026 x x
Pokémon Pokopia – Gratis update en eerste wave Expansion Pass 05/08/2026 x
Parkasaurus 05/08/2026 x
Talespinner 06/08/2026 x x
Lies of P: Complete Edition digitaal: 06/08/2026;
fysiek: 02/10/2026
x
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 11/08/2026 x
Duskfade 13/08/2026 x
Skatesterre 13/08/2026 x
CloverPit 13/08/2026 x
EA Sports Madden 27 13/08/2026 x
Defender of the Crown: the Legend Returns 13/08/2026 x *
Starsand Island digitaal: 18/08/2026; fysiek: 12/11/2026 x
The Witch's Bakery 04/08/2026 x x
The Duskbloods Network test 21-24/08/2026 x
Colorbound 22/08/2026 x x
Blood Dungeon 25/08/2026 x x
Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2 27/08/2026 x x
Brigandine Abyss 27/08/2026 x
Captain Tsubasa 2: World Fighters 27/08/2026 x
Elden Ring: Tarnished Edition 28/08/2026 x
Call of Duty: Modern Warfare 4 open beta 28/08/2026 x
Natuurlijk is er niks mis met de releases van juni en juli nog te spelen ;) Persoonlijk moet ik Splatoon Raiders nog starten wegens tijdsgebrek. De Xenoblade 2 Switch 2 editie kwam eergisteren nog uit, en gisteren werd op de valreep een Switch 2 editie van LEGO Party toegevoegd. Zij die het spel op Switch 1 al hebben kunnen gratis upgraden.
Ook nog uitgekomen op het laatste moment: Jurassic World Evolution 2. Trailer vind je hier, maar hier kan je wel even nadenken of Switch 2 wel het juiste platform is voor deze game :)

En omdat het een nieuwe aankondiging voor augustus is post ik deze trailer van CloverPit ook nog even:
Goed, september wordt nog een stuk drukker...

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
AMDLegion schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:24:
[...]
Je kunt de Switch 2 natuurlijk niet vergelijken met een Ally (X) en MSI Claw, want die zitten in een heel andere prijsklasse. Echter, een vergelijking met de Steam Deck gaat dan weer wel op en in dat geval ben ik van mening dat de Steam Deck een flink aantal strepen voor heeft op de Switch 2:
  • SteamOS: vlot en veelzijdig.
  • Steam Store en -bibliotheek: een groot scala aan games met voor ieder wat wils.
  • Emulatie: PlayStation, Dreamcast of Gamecube, you name it, de Deck kan het!
  • Aansluitingen: neem de Deck mee naar een vakantiehuis en verbindt hem makkelijk met een televisie - via een willekeurige 3rd-party dock of hub. Dat zie ik de Switch 2 niet doen dankzij Nintendo’s agressieve hardwarematige beperkingen.
  • Ergonomie: de Switch 2 is, out of the box, ergonomisch net zo comfortabel als een baksteen. Pas met wat 3rd party JoyCons of grip wordt het iets beter. De Deck ligt heerlijk in de hand.
Gaan we de Switch 2 dan tóch vergelijken met de duurdere Ally X of MSI Claw, dan wordt nog sneller duidelijk welke handheld beter is.

Ik heb hier thuis, in ieder geval, een groot scala aan devices en ieder apparaat heeft duidelijk een eigen gebruiksdoel. Wil ik gamen zonder compromis, dan ga ik voor mijn Asus ROG NUC (2025), Asus ROG Strix Scar 18 of PlayStation 5 Pro. Wil ik in bed gamen, dan kies ik mijn Asus ROG XBOX Ally X. Wil ik Zelda spelen, dan kies ik de Switch 2. :p

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:46:
Een nieuwe maand een hoop nieuwe games. Om te beginnen: Super Mario Sunshine komt naar het NSO abonnement. Speelbaar vanaf 13 augustus. Ik post even Japanse trailers bij gebrek aan een andere taal:
[YouTube: ニンテンドー ゲームキューブ Nintendo Classics 追加タイトル[2026年8月13日]]
Zij die 3D Mario All-stars hebben, hebben deze natuurlijk al :)

Ook de Virtual Boy spelers in het abonnement krijgen op 4 augustus toegang tot twee nieuwe games: ZERO RACERS en D-HOPPER.
[YouTube: バーチャルボーイ Nintendo Classics 追加タイトル[2026年8月4日]]

Ook op 4 augustus: Final Fantasy XIV Online. Zij die twijfelen of de Switch 2 versie wel voldoende capabel is om in te stappen kunnen naar een uur aan Japanse gameplay kijken op YouTube. Spoilers: ja het is zeker capabel.

Augustus is meestal een "lichte" maand voor releases maar is toch wel een gezonde mix van third-party ports en nieuwe indie releases. Ik post hieronder niet alles...

Titel Datum NSNS2
Final Fantasy XIV Online 04/08/2026 x
Big Walk 04/08/2026 x
Kynseed 04/08/2026 x x
Pokémon Pokopia – Gratis update en eerste wave Expansion Pass 05/08/2026 x
Parkasaurus 05/08/2026 x
Talespinner 06/08/2026 x x
Lies of P: Complete Edition digitaal: 06/08/2026;
fysiek: 02/10/2026
x
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 11/08/2026 x
Duskfade 13/08/2026 x
Skatesterre 13/08/2026 x
CloverPit 13/08/2026 x
EA Sports Madden 27 13/08/2026 x
Defender of the Crown: the Legend Returns 13/08/2026 x *
Starsand Island digitaal: 18/08/2026; fysiek: 12/11/2026 x
The Witch's Bakery 04/08/2026 x x
The Duskbloods Network test 21-24/08/2026 x
Colorbound 22/08/2026 x x
Blood Dungeon 25/08/2026 x x
Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2 27/08/2026 x x
Brigandine Abyss 27/08/2026 x
Captain Tsubasa 2: World Fighters 27/08/2026 x
Elden Ring: Tarnished Edition 28/08/2026 x
Call of Duty: Modern Warfare 4 open beta 28/08/2026 x
Natuurlijk is er niks mis met de releases van juni en juli nog te spelen ;) Persoonlijk moet ik Splatoon Raiders nog starten wegens tijdsgebrek. De Xenoblade 2 Switch 2 editie kwam eergisteren nog uit, en gisteren werd op de valreep een Switch 2 editie van LEGO Party toegevoegd. Zij die het spel op Switch 1 al hebben kunnen gratis upgraden.

[YouTube: LEGO® Party! | Switch 2 Out Now]

Ook nog uitgekomen op het laatste moment: Jurassic World Evolution 2. Trailer vind je hier, maar hier kan je wel even nadenken of Switch 2 wel het juiste platform is voor deze game :)

En omdat het een nieuwe aankondiging voor augustus is post ik deze trailer van CloverPit ook nog even:
[YouTube: CloverPit - Release Date Trailer - PS5/PS4, Nintendo Switch 2, Nintendo Switch]

Goed, september wordt nog een stuk drukker...
Zo zo dat is een beste lijst

Ik baal dat ze Sunshine hebben toegevoegd ipv een andere game, want ik heb hem inderdaad al. Nu vind ik de combi van Galaxy 1 en 2 interessanter dan mijn 3D All-stars. Als ik dat toentertijd wist dan had ik de gamecard met Galaxy 1 en 2 gekocht ipv 3D All-stars.

Sowieso vind ik de NGC games op NSO heel matig. Zo matig dat ik niet eens in de verleiding kom om de NGC controller te kopen. Het hoeft niet eens een first party titel te zijn. Een James Bond Nightfire bijvoorbeeld zou ik al heel tof vinden.

• AMDLegion
Yonix schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:01:
[...]

Je kunt de Switch 2 natuurlijk niet vergelijken met een Ally (X) en MSI Claw, want die zitten in een heel andere prijsklasse. Echter, een vergelijking met de Steam Deck gaat dan weer wel op en in dat geval ben ik van mening dat de Steam Deck een flink aantal strepen voor heeft op de Switch 2:
  • Steam Store en -bibliotheek: een groot scala aan games met voor ieder wat wils.
  • Aansluitingen: neem de Deck mee naar een vakantiehuis en verbindt hem makkelijk met een televisie - via een willekeurige 3rd-party dock of hub. Dat zie ik de Switch 2 niet doen dankzij Nintendo’s agressieve hardwarematige beperkingen.
  • Ergonomie: de Switch 2 is, out of the box, ergonomisch net zo comfortabel als een baksteen. Pas met wat 3rd party JoyCons of grip wordt het iets beter. De Deck ligt heerlijk in de hand.
Gaan we de Switch 2 dan tóch vergelijken met de duurdere Ally X of MSI Claw, dan wordt nog sneller duidelijk welke handheld beter is.

Ik heb hier thuis, in ieder geval, een groot scala aan devices en ieder apparaat heeft duidelijk een eigen gebruiksdoel. Wil ik gamen zonder compromis, dan ga ik voor mijn Asus ROG NUC (2025), Asus ROG Strix Scar 18 of PlayStation 5 Pro. Wil ik in bed gamen, dan kies ik mijn Asus ROG XBOX Ally X. Wil ik Zelda spelen, dan kies ik de Switch 2. :p
Ik kan hem toch wel vergelijken aangezien mijn conclusie is dat de Switch 2 beter is dan zelfs de Claw en Ally X? Dat zegt juist veel over mijn ervaring met de Switch 2.

• Pro-prutser
Waarom die discussie? Is toch mooi dat er voor ieders wat wils is!

Pro-prutser schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:05:
[...]

Zo zo dat is een beste lijst

Ik baal dat ze Sunshine hebben toegevoegd ipv een andere game, want ik heb hem inderdaad al. Nu vind ik de combi van Galaxy 1 en 2 interessanter dan mijn 3D All-stars. Als ik dat toentertijd wist dan had ik de gamecard met Galaxy 1 en 2 gekocht ipv 3D All-stars.

Sowieso vind ik de NGC games op NSO heel matig. Zo matig dat ik niet eens in de verleiding kom om de NGC controller te kopen. Het hoeft niet eens een first party titel te zijn. Een James Bond Nightfire bijvoorbeeld zou ik al heel tof vinden.
Stop met balen en ga Soul Calibur, Fire Emblem, Windwaker en F-Zero spelen ;)

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04:21
Yonix schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:01:
[...]

SteamDeck: 0 exclusieve games.
SteamDeck: (legaal) geen MarioKart, DonkeyKongBananza of Pokémon games.
SteamOS: vlot en veelzijdig? Veelzijdig misschien, maar ik heb nog NOOIT een OS gezien op welk apparaat dan ook wat zo vlot is als het Switch 2 OS.
Ergonomisch: de SteamDeck is 100g zwaarder dan de Switch 2, waardoor je gewoon niet een lange periode handheld kan gamen. Ja ik heb het geprobeerd. Switch 2 heeft dit probleem niet.

Mijn SteamDeck gebruik ik nog amper, datzelfde zeg ik over mijn (launchday) XBOX Series X en PS5. Ik game nu vrijwel volledig op mijn zelfbouw PC en Swicth 2. Ongeveer 40-60%.

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Stop met balen en ga Soul Calibur, Fire Emblem, Windwaker en F-Zero spelen ;)
Haha touché

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:50:
[...]

PVP games streamen zal ik waardeloos blijven noemen. Heb het al vaker geprobeerd met minder intensieve games en daar was de latency al belabberd te noemen en dat was met glasvezel ethernet laat staan WiFi of 5g.

De switch 2 is ook gewoon een bargain nu. Moet eerlijk bekennen dat ik hem impulsief voor Pokopia heb gekocht, maar daarna gehouden heb voor Warframe en soms Fortnite. 90% warframe.

Ook heb ik op de switch 2 en steam deck oled allebei dezelfde grip case van Savage Raven maar die voelt nog lekkerder aan op de Switch 2 omdat die van nature zo dun is.

Ik ga binnenkort op vakantie en denk dat ik alleen de switch 2 meeneem, ondanks ik veel meer games heb op de deck. Switch vind ik een comfortabelere ervaring en alleen Pokopia verder spelen is al genoeg game tijd op vakantie.

• AMDLegion
ekiter schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:21:
Als je moet kiezen tussen Ssteam Deck vs Switch2 is de prijs van games van belang inderdaad.

Maar je moet wel heel veel games kopen om goedkoper uit te zijn met het kopen van een extra Steam Deck als je al een Switch2 hebt voor de Nintendo exclusives.
Persoonlijk heb ik de steam deck oled met csgo skin gekocht die een stuk minder waard waren als ik ze om zou zetten naar cash. En natuurlijk zoals vele andere heb ik al een grote Steam library ( gisteren de 2200 games bereikt )

• AMDLegion
ShadLink schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:30:
[...]

SteamDeck: 0 exclusieve games.
SteamDeck: (legaal) geen MarioKart, DonkeyKongBananza of Pokémon games.
SteamOS: vlot en veelzijdig? Veelzijdig misschien, maar ik heb nog NOOIT een OS gezien op welk apparaat dan ook wat zo vlot is als het Switch 2 OS.
Ergonomisch: de SteamDeck is 100g zwaarder dan de Switch 2, waardoor je gewoon niet een lange periode handheld kan gamen. Ja ik heb het geprobeerd. Switch 2 heeft dit probleem niet.

Mijn SteamDeck gebruik ik nog amper, datzelfde zeg ik over mijn (launchday) XBOX Series X en PS5. Ik game nu vrijwel volledig op mijn zelfbouw PC en Swicth 2. Ongeveer 40-60%.
Steam heeft meer exclusieve games dan Nintendo heeft op de Switch en Switch 2 bij elkaar

• AMDLegion
JackAvery schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:11:
[...]

Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar het Switch platform heeft echt veel indie games. Het is voor de gemiddelde speler met een interesse in de courantere indietitels m.i. een legitieme optie.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets te kort kom maar ik speel de héél niche indie releases die doorgaans tot PC beperkt blijven wel meestal niet. Eigenlijk wacht ik vaak liever op een Switch 2 versie i.p.v. op PC te kopen, gewoon voor mij aangenamer spelen voor veel genres. In sommige gevallen heb je dan ook nog eens het voordeel van een fysieke release - maar ja dan spreken we niet meer over niche :D

Trouwens, als Caves of Qud en Factorio op je console beschikbaar zijn dan heb je niks anders meer nodig in je leven :+ (Ok ok, Dwarf Fortress/Rimworld heb je niet op Switch).

Over die Switch 1 versies - handheld boost mode klinkt wel ideaal dan ;)

Tenslotte wat je eerdere prijsargument betreft... ik snap je punt maar ik ga de redenering omkeren: m.i. maken veel indie ontwikkelaars hun games te goedkoop.
Met je laatste zin bedoel je dat indie games meer verdienen toch?

Ik ben geen expert met game business maar ik weet wel uit eigen ervaring en die van de diepere steam community dat we veel en veel meer games kopen doordat het zo goedkoop is. Ik zelf heb 2200 games maar heb vrienden met 6000 games en zelfs eentje met 28000 games maar dat is een gestoorde gek uit de Emiraten met het hoogste steam level ter wereld lol

• ShadLink
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Steam heeft meer exclusieve games dan Nintendo heeft op de Switch en Switch 2 bij elkaar
Steam ja, maar het mooie van Steam is, daar heb je geen Deck voor nodig ;)
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:57:
[...]

Met je laatste zin bedoel je dat indie games meer verdienen toch?

Ik ben geen expert met game business maar ik weet wel uit eigen ervaring en die van de diepere steam community dat we veel en veel meer games kopen doordat het zo goedkoop is. Ik zelf heb 2200 games maar heb vrienden met 6000 games en zelfs eentje met 28000 games maar dat is een gestoorde gek uit de Emiraten met het hoogste steam level ter wereld lol
Ik bedoel dat ze hun games soms zo laag prijzen dat ze (1) niet proportioneel staan aan de arbeid die ze erin hebben gestoken en (2) vermoedelijk inkomen laten liggen :)

• AMDLegion
ShadLink schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:25:
[...]

Steam ja, maar het mooie van Steam is, daar heb je geen Deck voor nodig ;)
Nee maar is wel de fijnste handheld ervoor

• AMDLegion
JackAvery schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:27:
[...]

Ik bedoel dat ze hun games soms zo laag prijzen dat ze (1) niet proportioneel staan aan de arbeid die ze erin hebben gestoken en (2) vermoedelijk inkomen laten liggen :)
Dat zou kunnen. Maar ik denk toch dat het unieke consumeer klimaat van Steam dat weer goed maakt door veel meer games te kopen dan op andere platforms.

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:29
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:53:
[...]

Persoonlijk heb ik de steam deck oled met csgo skin gekocht die een stuk minder waard waren als ik ze om zou zetten naar cash. En natuurlijk zoals vele andere heb ik al een grote Steam library ( gisteren de 2200 games bereikt )
Duizenden games, ok dan gaat het wel snel ja. Maar dat is meer kopen om te kopen dan ipv echt uitspelen, of je hebt echt tijd teveel...

Heb persoonlijk niet eens de tijd voor een handvol games per jaar. Helemaal als daar iets tussen zit wat me honderden uren zoet weet te houden zoals Breath of the Wild.

• AMDLegion
ekiter schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Duizenden games, ok dan gaat het wel snel ja. Maar dat is meer kopen om te kopen dan ipv echt uitspelen, of je hebt echt tijd teveel...

Heb persoonlijk niet eens de tijd voor een handvol games per jaar. Helemaal als daar iets tussen zit wat me honderden uren zoet weet te houden zoals Breath of the Wild.
Ja het is ook vooral veel verzamelen van games haha. Speel ze lang genoeg niet allemaal. Daarom vind ik de deck ook zo leuk, probeer elke week een nieuw spel uit m'n backlog te halen en zo goed als uit te spelen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:57
Is dit het steamdeck topic?

Haters everywhere but I don’t really care

On-topic: blijkbaar
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Dat zou kunnen. Maar ik denk toch dat het unieke consumeer klimaat van Steam dat weer goed maakt door veel meer games te kopen dan op andere platforms.
offtopic:
Ik twijfel sterk hieraan, het gaat m.i. niet om honderdduizenden mensen die dat doen. Maar bon ik heb geen data om dat te staven. Wat ik wel zie is dat een onderwaardering van je game nogal riskant is - als consumenten games als wegwerpproducten met een zeer lage prijs zien, dan druk je eigenlijk de verwachtingen van die prijzen omlaag en krijg je discussies zoals "30 euro voor een game is veel te veel" terwijl er zelfs bij de grotere indies miljoenen in deze projecten geïnvesteerd worden en het eigenlijk niet makkelijk hebben om te overleven. Dus ik denk dat het voor de langetermijngezondheid van die zeer kleine indie bedrijfjes vaak economisch problematisch kan uitdraaien. Al hoeft er aan verdienen natuurlijk niet altijd de belangrijkste drijfveer te zijn.

Alleszins is voor bedrijfjes die de mogelijkheid hebben publiceren op een console wel zeer interessant.

En om on-topic te gaan... op 20 augustus komt er een port van DayZ naar Switch 2. Het marketing departement vond er niks beters op dan het DayZ: Cool Edition te noemen. Blijkbaar 1-2 weken geleden aangekondigd.

Trailer die zeer waarschijnlijk niet de Nintendo Switch 2 editie is:

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 01-08-2026 14:06 ]

• AMDLegion
JackAvery schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:04:
On-topic: blijkbaar

[...]
offtopic:
Ik twijfel sterk hieraan, het gaat m.i. niet om honderdduizenden mensen die dat doen. Maar bon ik heb geen data om dat te staven. Wat ik wel zie is dat een onderwaardering van je game nogal riskant is - als consumenten games als wegwerpproducten met een zeer lage prijs zien, dan druk je eigenlijk de verwachtingen van die prijzen omlaag en krijg je discussies zoals "30 euro voor een game is veel te veel" terwijl er zelfs bij de grotere indies miljoenen in deze projecten geïnvesteerd worden en het eigenlijk niet makkelijk hebben om te overleven. Dus ik denk dat het voor de langetermijngezondheid van die zeer kleine indie bedrijfjes vaak economisch problematisch kan uitdraaien. Al hoeft er aan verdienen natuurlijk niet altijd de belangrijkste drijfveer te zijn.

Alleszins is voor bedrijfjes die de mogelijkheid hebben publiceren op een console wel zeer interessant.

En om on-topic te gaan... op 20 augustus komt er een port van DayZ naar Switch 2. Het marketing departement vond er niks beters op dan het DayZ: Cool Edition te noemen. Blijkbaar 1-2 weken geleden aangekondigd.

Trailer die zeer waarschijnlijk niet de Nintendo Switch 2 editie is:

[YouTube: DayZ - Nintendo Switch 2 Announcement Trailer]
Fair, we hebben allebei inderdaad niet de data maar ik vind dat je argument wel sense maakt.

• Cyberw00d
Ik heb vanaf het begin al moeite met handheld gamen op de switch kwa ergonomie.. in het begin de grip case geprobeerd van raven met verschillende diktes maar dat was het net niet , erna de Hyperion 3 van nyxi maar die was mij te bulky en de rumble is belachelijk hard . Nu met de mobapad m12-s eindelijk de perfecte fit voor mijn handen gevonden. En het ziet er ook nog eens erg mooi uit. De Hyperion 3 was te dik en sloot totaal niet mooi aan daar had ik ook moeite mee

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberw00d op 01-08-2026 14:35 ]

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:27:
Ik heb vanaf het begin al moeite met handheld gamen op de switch kwa ergonomie.. in het begin de grip case geprobeerd van raven met verschillende diktes maar dat was het net niet , erna de Hyperion 3 van nyxi maar die was mij te bulky en de rumble is belachelijk hard . Nu met de mobapad m12-s eindelijk de perfecte fit voor mijn handen gevonden. En het ziet er ook nog eens erg mooi uit. De Hyperion 3 was te dik en sloot totaal niet mooi aan daar had ik ook moeite mee
Ik zou echt de savage raven grip eens proberen, die ene die ook front bescherming erbij heeft. Beste keuze ooit voor mij geweest

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:36:
[...]

Ik zou echt de savage raven grip eens proberen, die ene die ook front bescherming erbij heeft. Beste keuze ooit voor mij geweest
Daar ben ik mee begonnen. Vond ik dus niks . Ik ben goed nu dus verander niks meer 👌 top controller met de switch 2 protocol en heb een screen protector erop dus ben beschermd genoeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arPfVb9Qb2vtgkaGl8mIWMQg4aI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIPjKUOFoATrMlPE5uBcOGts.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens net een sessie van bijna 2 uur buiten gespeeld met 36 graden en geen oververhitting meldingen of wat dan ook . Las eens ergens dat mensen daar last van hadden ofzo .

Ook het beeld was okee kwa helderheid , niet zo helder als de steam deck oled is maar niet zo erg als ik mij herinnerde met mijn buiten sessies thuis .

Mis toch de vita die normaal mee is , die durfde ik wel op tafel te laten liggen en was sneller ergens neer te pleuren. Met de switch toch allemaal wat voorzichtiger

[ Voor 53% gewijzigd door Cyberw00d op 01-08-2026 15:53 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:42:
[...]

Daar ben ik mee begonnen. Vond ik dus niks . Ik ben goed nu dus verander niks meer 👌 top controller met de switch 2 protocol en heb een screen protector erop dus ben beschermd genoeg

[Afbeelding]

Trouwens net een sessie van bijna 2 uur buiten gespeeld met 36 graden en geen oververhitting meldingen of wat dan ook . Las eens ergens dat mensen daar last van hadden ofzo .

Ook het beeld was okee kwa helderheid , niet zo helder als de steam deck oled is maar niet zo erg als ik mij herinnerde met mijn buiten sessies thuis .

Mis toch de vita die normaal mee is , die durfde ik wel op tafel te laten liggen en was sneller ergens neer te pleuren. Met de switch toch allemaal wat voorzichtiger
Ziet er relaxt uit!

Welke game ben je aan het spelen als ik mag vragen?

• AMDLegion
Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:42:
[...]

[Afbeelding]

Ah oké, ik ben wellicht iets te enthousiast erover. Smaken verschillen uiteraard. Welke grip heb je nu er op in de foto? Lijkt heel erg op de savage raven namelijk

• Cyberw00d
AMDLegion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:11:
[...]

Ah oké, ik ben wellicht iets te enthousiast erover. Smaken verschillen uiteraard. Welke grip heb je nu er op in de foto? Lijkt heel erg op de savage raven namelijk
Dit is geen grip case maar een complete vervanger voor een controller ; mobopad m12-s.
Erg goed en ligt super in de hand

• Cyberw00d
Chrosser schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:05:
[...]

Ziet er relaxt uit!

Welke game ben je aan het spelen als ik mag vragen?
Is al benoemd door JackAvery maar het is idd the advertures of elliot . Een erg toffe game ! Zit er helemaal ingezogen. Vind nog steeds de naam voor de game erg slecht . Hadden ze wel
Wat toffer mogen maken

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberw00d op 01-08-2026 19:03 ]

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:48
Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:59:
[...]

Dit is geen grip case maar een complete vervanger voor een controller ; mobopad m12-s.
Ik begreep dat de tril motor shit is. Klopt dat?

• Cyberw00d
giantgiantus schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:10:
[...]

Ik begreep dat de tril motor shit is. Klopt dat?
Vergeleken met de orginele joy cons ja dan wel. Vergeleken met de Hyperion 3 nee dan niet .
Er staan wel op YouTube gebruikers video’s . Ik vind het prima .

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:39
Cyberw00d schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:59:
[...]

Waar heb je de Mobapad besteld? Via Ali? Zit er zelf ook naar te kijken maar wil wel de juiste kopen natuurlijk.

• Cyberw00d
Rotinomm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Waar heb je de Mobapad besteld? Via Ali? Zit er zelf ook naar te kijken maar wil wel de juiste kopen natuurlijk.
Ik heb hem gewoon op hun eigen webshop besteld. De nyxi destijds op Ali express redelijk goedkoop kunnen kopen alleen die was toen al even uit . De mobapad was een pre order dus alleen via hun verkrijgbaar . Let wel op als je de HD versie neemt je niet de switch 2 protocol hebt en bv niet oplaad als je hem in de Dock hebt ( of aan een laadsnoer ) en hij ziet hem als een Bluetooth controller ipv een “echte” joycon dit heeft de 12-s wel allemaal. mijn advies zou zijn de 12-s te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 16:43 ]

Rotinomm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Misschien interessant om te weten dat NYXI binnenkort met een Hyperion 3 Ultra komt - preorders vanaf overmorgen. Gewoon eens onderzoeken wat het verschil is misschien?

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2026 16:49 ]

• Cyberw00d
JackAvery schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:47:
[...]

Misschien interessant om te weten dat NYXI binnenkort met een Hyperion 3 Ultra komt - preorders vanaf overmorgen. Gewoon eens onderzoeken wat het verschil is misschien?
Als je het belangrijk vind hoe het geheel lijkt valt nyxi sws al af die steekt echt dik uit aan de voorzijde . Stoorde mij vanaf dag 1 al enorm, maar dat hoeft een ander niet te vinden natuurlijk. De mobopad ziet er echt heel strak uit en ligt voor mij veel beter in de hand dan de Bulky nyxi.

Maar idd alles vergelijken en kijken wat je zelf het beste vind moet je natuurlijk altijd doen !

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 18:12 ]

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vind de Mobapad wel erg duur voor 99 dollar. Zie ze op oom Ali staan voor 70 euro, mensen daar ervaring mee?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:59
Nu het hier toch ook Mobapads e.d. gaat, vraagje aan de eventuele ervaringsdeskundigen:
Mijn vrouw wil een Switch 2. Momenteel speelt ze op een OLED en na wat sessies op mijn Switch 2 is ze verpest, maar: hij is eigenlijk te groot voor d’r handen. Ik had zelf bijvoorbeeld de Abxylute N6 gevonden maar weet niet of iemand iets vergelijkbaars kent?

• Cyberw00d
richards3 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:26:
Vind de Mobapad wel erg duur voor 99 dollar. Zie ze op oom Ali staan voor 70 euro, mensen daar ervaring mee?
Ja zou idd kunnen hoor .
Ik had de nyxi ook goedkoper op Ali als via hun eigen webshop maar zoals ik zei was mobopad er nog niet op toen ik bestelde .
Mijn ervaring met Ali was destijds dik prima 👍🏻. Snel bezorgt en gewoon netjes .

• Cyberw00d
lolgast schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:45:
Nu het hier toch ook Mobapads e.d. gaat, vraagje aan de eventuele ervaringsdeskundigen:
Mijn vrouw wil een Switch 2. Momenteel speelt ze op een OLED en na wat sessies op mijn Switch 2 is ze verpest, maar: hij is eigenlijk te groot voor d’r handen. Ik had zelf bijvoorbeeld de Abxylute N6 gevonden maar weet niet of iemand iets vergelijkbaars kent?
Super lelijk vind ik die maar lijkt wel kleiner idd.
Is de gripcase van raven niks ? Met de kleinste grip erop ?

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 21:01 ]

• Cyberw00d
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cyberw00d op 03-08-2026 21:00 ]

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Owww bedankt voor de reminder! Ben heel benieuwd, voor mij was het meteen een pre-order 😁

If it bleeds, it can be killed!

Dit weekend weer een nieuw Tetris 99 thema om te unlocken:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-08 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvu_0kMZ6mL0jLYyXfN6IgSMuWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/net5Bqc1u1QwHBegFwNzeslX.png?f=fotoalbum_large Truxton extreme voor de switch 2

Toffe shump

• Rotinomm
Meer mensen die uitkijken naar Lies of P?
Deze komt morgen uit en volgens de review zou dit een zeer goede port moeten zijn.
Ik kijk er zelf enorm naar uit. Recent besloten om de Switch mijn main gaming device te maken dus dat ook dit soort games naar de Switch komen is een mooi vooruitzicht.

Daarnaast zojuist een bestelling geplaatst voor de Mobapad M12s. Hopelijk maakt dat de handheld ervaring nog beter. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Rotinomm op 04-08-2026 11:11 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-08 16:03
2 Virtual Boy games die nooit eerder zijn uitgekomen, maken nu hun weg naar de Virtual Boy App voor Nintendo Switch Online.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Logic schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:36:
[...]

Owww bedankt voor de reminder! Ben heel benieuwd, voor mij was het meteen een pre-order 😁
Dit ziet er weer een enorm goede FE game uit. Soundtrack tijdens de direct was ook on point!

• Cyberw00d
Rotinomm schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:10:
Meer mensen die uitkijken naar Lies of P?
Deze komt morgen uit en volgens de review zou dit een zeer goede port moeten zijn.
Ik kijk er zelf enorm naar uit. Recent besloten om de Switch mijn main gaming device te maken dus dat ook dit soort games naar de Switch komen is een mooi vooruitzicht.

Daarnaast zojuist een bestelling geplaatst voor de Mobapad M12s. Hopelijk maakt dat de handheld ervaring nog beter. :D
Die maken zeker de handheld ervaring beter !
Ik wil niet meer anders .

• lolgast
Hier inmiddels de 4e Switch in huis :')

Switch 2 voor mij
Switch 2 voor mijn vrouw
Switch OLED voor de oudste dochter
Switch Lite voor de jongste

Beetje overdreven wel, maar de Switch 2 is handheld veel te groot voor de oudste (7 jaar) en de switch OLED vertrouw ik handheld niet in de handen van de jongste (4 jaar)

Morgen wat verschillende grips printen om te kijken of dat comfortabeler is voor mijn vrouw op de bank, anders moeten we maar eens zoeken naar een externe oplossing :)

• Rotinomm
Wat voor soort oortjes/koptelefoon gebruiken jullie met de switch? Ik gewoon mijn AirPods maar ben benieuwd naar andere hun belevingen/gebruiken?

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 09:35
Rotinomm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:10:
Wat voor soort oortjes/koptelefoon gebruiken jullie met de switch? Ik gewoon mijn AirPods maar ben benieuwd naar andere hun belevingen/gebruiken?
Ik gebruik de Logitech Astro A50, ideale headset als je draadloos wilt, comfort en op meerdere systemen speelt. Ik heb hem verbonden met mijn Xbox Series X, PS5 en Switch 2. Daarnaast heeft deze bluetooth waardoor ik telefoon gesprekken meteen kan opnemen tijdens gamen.

Maar als je een headset/oortjes wil voor buitenshuis met de Switch dan zou ik het persoonlijk bij de Airpods houden, dat is dan veel handiger.

XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-

• Cyberw00d
Ik gebruik deze ; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl1OFQKiHj3GlUioYydbC0MRJxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXHKlJdU3ZM9GlV5cnUauUJH.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk ook zonder de dongle bleutooth te gebruiken of via kabel wat je zelf liever hebt . Werkt goed ook met online gaming met voicechat en niet duur .

https://www.bol.com/nl/nl...ngcaTxVUjIpYaAqZvEALw_wcB

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 08:38 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:12
Gewoon de speakers van de soundbar, of de speaker van de switch2 als ik hem vast heb geen koptelefoon :P .

• ShadLink
Ik gebruik geen BT koptelefoon vanwege latency (wat in sommige games écht merkbaar is).

Onderweg gebruik ik Moondrop Kato in-ears. En thuis een Meze Classic 99 koptelefoon of gewoon de speakers van de Switch 2 zelf.

• lolgast
Als ik niet op de TV speel gebruik ik meestal mijn Airpods, die liggen toch bij me in de buurt. Ik heb nog nooit latency opgemerkt

• ShadLink
lolgast schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:24:
Als ik niet op de TV speel gebruik ik meestal mijn Airpods, die liggen toch bij me in de buurt. Ik heb nog nooit latency opgemerkt
Leuke test voor je. Probeer eens: Rhythm Heaven Groove met AirPods in :). Praktisch onspeelbaar, gezien je altijd net de timing mist. Het verschilt dus veel van game tot game.
ShadLink schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

Leuke test voor je. Probeer eens: Rhythm Heaven Groove met AirPods in :). Praktisch onspeelbaar, gezien je altijd net de timing mist. Het verschilt dus veel van game tot game.
Op de Switch 1 of Switch 2? Op de Switch 1 merkte ik bij alle spellen een vertraging van het geluid, bij de Switch 2 is het in ieder geval een stuk beter (voor mij geen probleem), maar Rhythm Heaven Groove niet gespeeld.

• Cyberw00d
L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:05:
[...]

Op de Switch 1 of Switch 2? Op de Switch 1 merkte ik bij alle spellen een vertraging van het geluid, bij de Switch 2 is het in ieder geval een stuk beter (voor mij geen probleem), maar Rhythm Heaven Groove niet gespeeld.
Ik zou er wel ongevoelig voor zijn. Split fiction helemaal gespeeld met een vriend van mij met gamechat aan en merkte niks kwa vertraging van zijn stem of geluid van het spel . Bluetooth met de headphone die ik eerder stuurde .

Maar ik merk ook niks van de “trage” scherm van de switch 2 en ik kan veel spellen prima op 30fps spelen zonder problemen .

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 10:22 ]

Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:11:
[...]

Ik zou er wel ongevoelig voor zijn. Split fiction helemaal gespeeld met een vriend van mij met gamechat aan en merkte niks kwa vertraging van zijn stem of geluid van het spel . Bluetooth met de headphone die ik eerder stuurde .

Maar ik merk ook niks van de “trage” scherm van de switch 2 en ik kan veel spellen prima op 30fps spelen zonder problemen .
Ik reageerde op de AirPods, volgens mij zit er afhankelijk van de audio codec een behoorlijk verschil bij de Switch 1 en zijn er betere opties dan de AirPods. Kan best zijn dat jouw headphone beter werkt op de Switch 1. Zelf heb ik alleen AirPods in huis en voor die paar keer dat ik de AirPods gebruikte was de vertraging echt duidelijk merkbaar (dat merk jij ook wel :P), maar had liever wat vertraging dan helemaal geen geluid.
Op de Switch 2 werken de AirPods voor mij perfect, mogelijk ondersteunt de Switch 2 meer audio codecs en is daardoor het probleem opgelost.

• Pro-prutser
L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Ik reageerde op de AirPods, volgens mij zit er afhankelijk van de audio codec een behoorlijk verschil bij de Switch 1 en zijn er betere opties dan de AirPods. Kan best zijn dat jouw headphone beter werkt op de Switch 1. Zelf heb ik alleen AirPods in huis en voor die paar keer dat ik de AirPods gebruikte was de vertraging echt duidelijk merkbaar (dat merk jij ook wel :P), maar had liever wat vertraging dan helemaal geen geluid.
Op de Switch 2 werken de AirPods voor mij perfect, mogelijk ondersteunt de Switch 2 meer audio codecs en is daardoor het probleem opgelost.
Soms zit ik een halfuur naar een serie of film te kijken en kom ik er dan pas achter dat het geluid 25ms of meer trager is dan het beeld haha.

Het is denk ik dus ook afhankelijk van hoe lang je gamesessie is voor je erachter komt. Het zal vast ook met mijn leeftijd te maken, maar laten we het daar niet over hebben hahaha!

Pro-prutser schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:55:
[...]

Soms zit ik een halfuur naar een serie of film te kijken en kom ik er dan pas achter dat het geluid 25ms of meer trager is dan het beeld haha.

Het is denk ik dus ook afhankelijk van hoe lang je gamesessie is voor je erachter komt. Het zal vast ook met mijn leeftijd te maken, maar laten we het daar niet over hebben hahaha!
Wat ik bij de Switch 1 met de AirPods ervaarde kan ik me niet voorstellen dat je daar aan kan wennen. Onmogelijk om ritme games mee te spelen. Is de vertraging minder groot dan kan ik er prima aan wennen.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 15:40
Cyberw00d schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:42:
[...]

Ik heb hem gewoon op hun eigen webshop besteld. De nyxi destijds op Ali express redelijk goedkoop kunnen kopen alleen die was toen al even uit . De mobapad was een pre order dus alleen via hun verkrijgbaar . Let wel op als je de HD versie neemt je niet de switch 2 protocol hebt en bv niet oplaad als je hem in de Dock hebt ( of aan een laadsnoer ) en hij ziet hem als een Bluetooth controller ipv een “echte” joycon dit heeft de 12-s wel allemaal. mijn advies zou zijn de 12-s te nemen.
Het verbaast mij alleen dat de 12-S dan weer GEEN HD Rumble heeft en geen NFC support voor de amibos? Je zou zeggen maar dan een 12-Pro of Ultra die alles kan. Nu vind ik NFC nog minder belangrijk maar de HD rumble is wel echt fijn van de originele joy cons.
edit:
Met deze 3rd party joy cons zullen de originele cases en hoesjes ook niet meer passen neem ik aan? vooral de hoes zou ik zonde vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door glydoscoop op 05-08-2026 11:49 ]

• Pro-prutser
L23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:58:
[...]

Wat ik bij de Switch 1 met de AirPods ervaarde kan ik me niet voorstellen dat je daar aan kan wennen. Onmogelijk om ritme games mee te spelen. Is de vertraging minder groot dan kan ik er prima aan wennen.
Bij ritme games kan ik het mij heel goed voorstellen.

Ik heb daar geen ervaring mee, want die speel ik nooit.

• lolgast
lolgast schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:26:
...

Morgen wat verschillende grips printen om te kijken of dat comfortabeler is voor mijn vrouw op de bank, anders moeten we maar eens zoeken naar een externe oplossing :)
Grips geprint. Houdt verrassend goed vast! Denk dat ik ze voor nu alleen op de Switch van mijn vrouw zet, dan kunnen we eenvoudig van Joycons wisselen om te kijken hoe ze bevallen. Anders print ik nog een paar.
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/9f/68/7a8d296058b362b435ac14639750.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/0a/15/da2065b9130ad8a86393f9d9eccf.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 05-08-2026 13:28 ]

• Cyberw00d
https://www.nintendolife....playable-gamescom-line-up

Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Ook zeer benieuwd natuurlijk naar cod.

Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:02:

Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Om weer een klik minder te moeten doen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HO9eJBPXYAACkMH?format=jpg&name=large

Interessant dat Switch Sports Resort gespeeld kan worden maar Fire Emblem niet ...Suggereert verder voor mij ook dat we ten vroegste pas over Ocarina of Time in september gaan horen.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 05-08-2026 20:42 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:02:

Leuke line up.
En 007 leeft nog !
Mooi, 007 heb ik nog steeds oren naar.
Ik hoop dat we in de periode van Gamescom een Ocarina of Time tailer te zien krijgen.En verder ben benieuwd wanneer Nintendo het 40 jaar bestaan van Zelda gaat vieren.

• Cyberw00d
JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

[Afbeelding]

Interessant dat Switch Sports Resort gespeeld kan worden maar Fire Emblem niet ...Suggereert verder voor mij ook dat we ten vroegste pas over Ocarina of Time in september gaan horen.
Ik ben wel benieuwd als fc27 dit keer op 60fps draait , dan is crossplay namelijk ook mogelijk 👍🏻 hoe meer crossplay games hoe beter vind ik aangezien ik de enige ben in onze vriendengroep met een switch 2 en als enige console ook heb.
Ik snap splatoon dan niet op zo event aangezien die al gewoon uit is .

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberw00d op 05-08-2026 21:18 ]

Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Ik ben wel benieuwd als fc27 dit keer op 60fps draait , dan is crossplay namelijk ook mogelijk 👍🏻 hoe meer crossplay games hoe beter vind ik aangezien ik de enige ben in onze vriendengroep met een switch 2 en als enige console ook heb.
Splatoon is gewoon een leuke game om aan een publiek zoals dat op GamesCom te laten uitproberen.

De voetbalfans kunnen altijd nog eFootball Kick-off kopen ;) Mogelijk zelfs de betere game. Maar ja als je met vrienden wilt spelen :)
Cyberw00d schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Is de Switch 2 wel de juiste console voor jou ?
De meeste games waar jij het over hebt komen het beste tot zijn recht op een PS5/SeriesX.

• Cyberw00d
jori040 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:23:
[...]

Is de Switch 2 wel de juiste console voor jou ?
De meeste games waar jij het over hebt komen het beste tot zijn recht op een PS5/SeriesX.
100 procent de juiste console . Waar moet ik anders Mario , Zelda, Metroid, Donkey op spelen ? + hybrid is een must voor mij. Ik game vaak in de avond als de kinderen op bed liggen en mijn vrouw wilt dan tv kijken. Ik ga niet ergens anders zitten maar gewoon gezellig op de bank , zo hebben we contact ipv de hele avond niet . Als ze eerder op bed gaat ( wat altijd wel zo is ) dan pak ik de tv .
Maar er is meer voor mij als de Nintendo games en daarom vind ik het ook belangrijk dat er een goede third party support is voor de switch 2 en die is wel tot nu toe meer als genoeg .

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:09
JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

[Afbeelding]

Misschien ook een kwestie van welke games even snel een potje/10-15 minuten te spelen zijn? Ik ken ze niet allemaal die speelbaar zijn, maar FE is voor mijn gevoel niet echt lekker als demo op zo een event te spelen. Te vroeg in het spel en het lijkt te simpel, te ver in het spel en spelers zijn te lang bezig door alle opties wat de doorloop niet ten goede komt (en eventuele spoilers).

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:28
Kijk al maanden uit naar de nieuwe professor layton maar daar horen we jammer genoeg niets meer van.

• Dennis_Evo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08 22:37
Beste tweakers, ik zoek graag advies voor mijn dochtertje. Thuis hebben we de switch2 docking station mooi weggewerkt in het TV meubel en kabels door de kabelgoot. Dochter kan spelen en is blij, vrouw ziet geen kabels is blij, ik ben blij. Echter nu wilt ze als ze naar de grootouders gaat ook docked spelen. Het docking station elke keer afkoppelen is veel werk. Een officiële extra docking station is echt verbazingwekkend duur (70 tot 100EU!?). Qua thirds party dock kom ik er niet uit, er lijken wel kwalitatieve Chinese producenten te zijn (JSAUX?) maar ook veel white label clones. Aangezien ik vast niet de eerste ben die hier tegenaan loop hoopte ik dat iemand me hun ervaring met (het liefst kleine) 3rd party docking stations vertellen. Alvast bedankt!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26

Tarin

Just plain weird.

@Dennis_Evo Wij hebben voor de vakantie een S3 Air van Antank en een extra PSU/lader van Nintendo gekocht; deze combi werkt ook voor de Switch 1.

In eerste instantie twijfelde ik vanwege de ingebouwde ventilator van het officiele dock (maar die heeft die eigenlijk alleen om de interne hardware te koelen, niet de Switch 2 zelf), maar uiteindelijk heb ik toch voor de S3 Air gekozen want: beschikbaarheid, prijs en afmetingen. Ze beloven ook updates voor het geval dat een firmware-update van de Switch(2) iets verandert.

Het werkt prima: compact, onopvallend, geen onnodige RGB-verlichting, de verpakking is een stevig kartonnen doosje wat voor transport ook ideaal is.
Een nadeel is dat het ding erg licht is dus je hebt altijd 2 handen nodig om de Switch van het dock te halen, ook is de switch niet over de hele achterkant ondersteund - hij hangt een klein beetje naar achteren en wordt daarbij opzich niet door de USB-C-connector op zijn plek gehouden, maar ik zou deze dock niet als standaard voor de Switch gebruiken en er vervolgens met een stofdoek langsgaan ofzo.

Voor de Switch 1 hebben we ook een Covert Dock van Genki, die is op zich ook wel fijn maar daar heb ik een inklapbare play stand bij aangeschaft zodat de Switch niet op een gevaarlijk randje moet liggen.

Uiteindelijk was deze set ook ruim 70 euro (dock 35, lader 25, 3 meter hdmi-kabel van Ugreen 12 euro) dus voor een meer permanente en minder draagbare (en veelzijdige - wellicht gebruik ik hem nog regelmatig voor de Switch 1) oplossing zou ik denk ik toch de optie van Nintendo zelf overwegen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 06-08-2026 14:00 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom nog meer spullen kopen? "Nee, bij opa en oma speel je handheld." is toch ook een antwoord? :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tabletop mode werkt ook heel goed, ik vind het (vaak) comfortabeler dan handheld.

• Cyberw00d
Glitch schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:38:
Waarom nog meer spullen kopen? "Nee, bij opa en oma speel je handheld." is toch ook een antwoord? :)
Dit idd

• Cyberw00d
Jake schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:04:
Tabletop mode werkt ook heel goed, ik vind het (vaak) comfortabeler dan handheld.
En dit

Pagina: 1 ... 170 ... 172 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4