meesje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:33:
@Beakzz Het blijf nog steeds heel knap hoe de ontwikkelaar destijds het maximale al haalde uit de WiiU, de Switch en nu de Switch 2.
Ja zeker knap, zelfs al bij de Game Boy Advance. Al heb ik wel een beetje het gevoel dat er bij Fast Fusion meer mogelijk was.
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.

De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.

Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...

Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2026 20:44 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08 10:16
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:26:
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.

De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.

Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...

Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.
Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.
Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:45:
[...]

Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.
Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …

Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.

Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼‍♂️

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:58
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:12:
[...]

Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …

Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.

Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼‍♂️
Toevallig heb ik het tweede deel gisteren gekocht, maar dan de originele versie. Ik begrijp met dit type spel en deze graphics eigenlijk überhaupt niet wat de toegevoegde waarde is van een upgrade...
Emmavdv schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:41:
[...]

Toevallig heb ik het tweede deel gisteren gekocht, maar dan de originele versie. Ik begrijp met dit type spel en deze graphics eigenlijk überhaupt niet wat de toegevoegde waarde is van een upgrade...
Dit is een beetje het verschil tussen “net goed genoeg” en een stuk daarover gaan. Is het absoluut noodzakelijk? Neen. Is het fijn? Zeker wel. Die spellen kunnen er nog een stuk beter uit zien dan op Switch 1 namelijk, en 60 fps is niet nodig bij deze games maar wel aangenamer gezien de dipjes in de framerate die je op Switch 1 had - al zijn de frametimes wel beter als je die versie al op Switch 2 speelt.

Voor handheld gamers betekent de upgrade wel dat ze gewoon netjes een 1080p game krijgen ipv een lagere resolutie.

Daarom dus mijn eerste uitspraak: een upgrade was leuk geweest, double dippen is het niet waard. Voor mensen die het spel niet hebben ligt het wat anders.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 14-07-2026 06:12 ]

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:19
Cyberw00d schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:29:
Vandaag de mail gekregen dat mijn mobapad m12-s onderweg is . Mooi optijd voor de vakantie. De switch 2 gaat mee . Mijn trouwe Psvita moet nagekeken worden die leest het kaartje niet meer goed 💀 .
Zodra ze binnen zijn deel ik mijn ervaringen en ook verschil met de nyxi Hyperion 3 .
De laatst genoemde gaat in de verkoop mocht iemand intresse hebben kan je me een bericht doen .
Waar heb je de Mobapad gekocht? Kan dit enkel via hun officiële website?

• TeaTotaller
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-07 07:09
JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:26:

Het feit dat het een GKC is voor een pixelart game die niet echt afhankelijk is van een hoge framerate.....en waar al volledige game card versie van zijn die je voor een prikkie kan oppakken maakt het nog meer bizar. Bwoah, niet echt heel slim van Square Enix. _/-\o_

Maakt ook een Podcast over willekeurige games en game nieuwtjes op YouTube en Spotify: https://www.youtube.com/@WillekeurigeGameGedachten

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:48
Fishione schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:17:
[...]

Waar heb je de Mobapad gekocht? Kan dit enkel via hun officiële website?
Ik heb de pre-order geplaatst bij hun website en vorige week donderdag ( een dag voor mijn vakantie vertrek !! ) binnen gekregen . Ik heb hem een aantal uur gebruikt nu en vind dit een enorme verbetering voor mij vergeleken de nyxi Hyperion 3 . Hij is veel mooier gestroomlijnd ook. Loopt vlak mee aan de voorzijde in tegenstelling tot de nyxi . De rumble is niet zo idioot hard en de verlichting onderin is veel subtieler ( ook al heb ik ze bij beide uit net als bij nyxi ) ik heb medium grote handen dus deze liggen veel lekkerder in de handen . Ik heb trouwens de m12-s met de switch 2 protocol , deze laad op als die in Dock staat in tegenstelling tot de m12-HD . Ook als je hem aan de console klikt ziet die het het joycons ipv bleutooth controller dit is een belangrijk verschil tussen die beide !!

Mobopad wint het nog op meer punten bij mij en is voor mij de upgrade tegenover de nyxi met als waard .

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-08 01:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

TeaTotaller schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:20:
[...]

Het feit dat het een GKC is voor een pixelart game die niet echt afhankelijk is van een hoge framerate.....en waar al volledige game card versie van zijn die je voor een prikkie kan oppakken maakt het nog meer bizar. Bwoah, niet echt heel slim van Square Enix. _/-\o_
Sterker nog: ik heb beide games volledig op 1 cartridge samen voor Switch 1. Ik hou het daar wel bij :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Once Upon a Katamari komt naar Switch 2:
Wie het spel al heeft op Switch 1 krijgt een gratis update. De nieuwe DLC blijft wel betalend ;)

Let wel even op dat je de DLC woud het juiste platform koopt: Switch 2 DLC is niet compatible met switch 1 en viceversa. Save games zijn ook niet compatible.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2026 16:03 ]

Veel mensen zaten hier mogelijk al op te wachten: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HNRh0DraQAA1no7?format=jpg&name=medium

Inschrijven voor de Duskbloods netwerk test kan vanaf de 22ste op https://campaign.theduskbloods.jp/p/event/networktest/ - je moet wel een actief NSO abonnement hebben.
jori040 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:32:
Castlevania heeft een datum: https://www.nintendolife.com/news/2026/07/konami-confirms-its-new-castlevania-game-will-launch-this-october-on-switch

[Ondanks dat dit een Switch 1 titel is wil ik het toch graag hier posten]

Ik ga voor de steelbook bij Bol.
Er is een Switch 1 topic hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2026 16:42 ]

Nieuwe FF Brave Exvius Resonance trailer ziet er zeer goed uit.

Overigens ook hier hetzelfde liedje van Square: Switch 1 versie is fysiek, maar er is geen upgrade pad van Switch 1 naar 2. Goed, bij een nieuwe game is dat makkelijker uit te leggen, maar nog steeds…

En hetzelfde verhaal bij deze Digital only port van de Star Ocean 2 remake: geen upgrade, geen save compatibility.
Ben wel benieuwd waarom men die Switch 2 versie zo even lijkt te vergeten. Spel ziet er leuk uit.

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2026 06:50 ]

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Geen upgrade = geen aankoop. Heel simpel.

Verder is er een update voor Mario Tennis Fever die Super Mario Galaxy content toevoegt:
Meer info: https://en-americas-suppo...update-mario-tennis-fever

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ziet er echt heel goed uit zeg. Vraag is wel of waarom ik nogmaals een dergelijke game zou spelen.
giantgiantus schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:56:
[...]

Ziet er echt heel goed uit zeg. Vraag is wel of waarom ik nogmaals een dergelijke game zou spelen.
Rayman Origins heb je al gespeeld? Dan goede vraag :P Zelfde heb ik met Rayman Legends Retold. Vind ik persoonlijk niet vernieuwend genoeg, maar los van de Origins levels in Legends heb ik Rayman Origins zelf nooit gespeeld. Nog niet het gevoel dat ik nu al toe ben aan een nieuwe playthrough van Rayman Legends, maar wanneer ik dat wel ben lijkt me het totale pakket met een leuke aanbieding een hele goede deal. Wat mij betreft wel een van de beste 2D platformers. Hopelijk hierna weer eens een echte nieuwe Rayman 2D platformer.
JackAvery schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:35:
Ben wel benieuwd waarom men die Switch 2 versie zo even lijkt te vergeten. Spel ziet er leuk uit.
Dat is idd een beetje vreemd.Mijn hoop is dan ook dat deze wel fatsoenlijk 60 draait op de Switch 1 & 2.

Het goede nieuws is dat het lijkt dat dit wel weer een echte MetroidVania gaat worden.De drie Lords of Shadows games meer hack/slash games.

Ook het najaar is sterk op third-party gebied. :)

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 16-07-2026 13:15 ]

Final fantasy Resonance IGN preview
Deze game heeft toch meer om het lijf dan dat ik in eerste instantie dacht.Persoonlijk vind ik die CGI filmpjes in de gevechten wel wat hebben.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:54

Esumontere

Floep, banaan.

En er is een demo van! Vanavond eens proberen :9
Er is nu ook een video gelekt: (XCancel mirror)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Woohoo Hades II in de Summer Sale! Die toch maar eens aangeschaft.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Deze had ik bijna opgepikt in de US Eshop sale van de week, maar ik vind de (gratis) S2 update/upgrade graphics van Fast RMX op de S2 zo goed dat ik die weer opnieuw aan het spelen ben.

RMX had ik voor het laatst bij de release van de Switch 1 gespeeld dus het voelt weer als een nieuwe game, maar Fusion pik ik ook zeker op als de EU summersale een keer begint of op een andere manier in de aanbieding is.

[YouTube: Fast Fusion vs Fast RMX - Which Is Best For You? - 4K Comparison | Nintendo Switch 1/2]
Nu zijn overigens Fusion en RMX in de aanbieding. Voor mij een reden om een keer RMX te kopen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:32
Esumontere schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:11:
Woohoo Hades II in de Summer Sale! Die toch maar eens aangeschaft.
Moet 1 nog helemaal uitspelen. Nog maar 1 keer in de hemel beland.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Megupe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:42:
[...]

Moet 1 nog helemaal uitspelen. Nog maar 1 keer in de hemel beland.
Ik heb Hades 1 bijna helemaal uitgespeeld, moet nog 1x Olympus bereiken, maar na 40 pogingen heb ik het opgegeven en het slot van het verhaal gegoogled. Wel erg veel plezier mee gehad.
Over het algemeen goede reviews, al zie je duidelijk dat er een paar reviewers tussenzitten die niet van het looter shooter genre en hier op afketsen :)

Nintendo postte nog een overzichtstrailer voor wie de Directs niet gekeken heeft:

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-08 11:43

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De summer sale is dus gestart? Morgen naar huis en de switch al ingepakt. Dan moet ik nog maar een dagje wachten om te gaan struinen..
Chrosser schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:25:
De summer sale is dus gestart? Morgen naar huis en de switch al ingepakt. Dan moet ik nog maar een dagje wachten om te gaan struinen..
Behalve dekudeals (aanrader) kan je ook gewoon de Nintendo Store app of website gebruiken (en rechtstreeks kopen).
Er staat een nieuw interview online met de ontwikkelaars van Splatoon Raiders. Hoe grappig dat de game eigenlijk startte als een soort Orcs Must Die tower defense ontwerp.

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2026 08:11 ]

Splatoon Riders:Heb er veel zin!

Ben van plan om de 1e run solo te gaan doen en daarna de co-op.Plus het lijkt me leuk om mensen die het lastig krijgen in game te gaan helpen.

Vermoed dat ik veel plezier ga hebben met deze Splatoon game.
Behalve de lancering van Splatoon Raiders is er nog ander nieuws :)

DRAGON QUEST MONSTERS: The Withered World heeft een release date: 3 december.
Het Metal Gear Solid: Master Collection v2 performance doel is nu bekend... Metal Gear Solid 4 is 4k60fps docked, 1080p60fps handheld. Peace Walker draait op 1080p60fps.

De "GOTY" versie van Two Point Hospital heeft nu ook een release datum: 16 september voor de digitale kopers, 6 november voor de fans van een fysieke release
Voor wie Nintendo Today in de gaten houdt: daar worden nu al eventjes dagelijkse updates gepost over Fire Emblem: Fortune's Weave. Dit is eigenlijk +- hetzelfde als wat er eerder al op de Japanse Twitter account verschijnt. Zeker in de gaten houden als je interesse hebt in het spel...

Fans van basketbal kunnen begin september aan de slag met NBA 2K27:
En dan dit nog:

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-07 21:10
Een 10 tal uurtjes in xenoblade de switch 2 versie ingestoken,het vecht systeem is toch wel best lastig om te snappen.
Over Xenoblade gesproken, deze upgrade is nog steeds voor volgende week gepland:
  • 4K60fps docked, 1080p60fps handheld. Vermoedelijk na upscaling ;)
  • Mercenary action mode die je met blades laat vechten
  • Nieuwe costumes voor Pyra/Mythra

[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 24-07-2026 09:08 ]

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:54
@jori040 heb je Splatoon Raiders gekocht en gespeeld?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

svenn15 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:55:
Een 10 tal uurtjes in xenoblade de switch 2 versie ingestoken,het vecht systeem is toch wel best lastig om te snappen.
Ik kan niet even raden met welke punten je moeite hebt… maar deze video legt het volledig uit.
.
Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:05:
@jori040 heb je Splatoon Raiders gekocht en gespeeld?
Jazeker!
Ben nu level 11 en ga heerlijk door de game.Net als bv in Destiny en Diablo kun je hier ook je personage flink uitbouwen.

Hoe druk het op je scherm kan worden is best indrukwekkend om te zien.En dat alles in 60fps.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 24-07-2026 09:56 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:34:
[...]

Jazeker!
Ben nu level 11 en ga heerlijk door de game.Net als bv in Destiny en Diablo kun je hier ook je personage flink uitbouwen.

Hoe druk het op je scherm kan worden is best indrukwekkend om te zien.En dat alles in 60fps.
Wow jij gaat snel!

Ik moet zeggen dat je mijn interesse wel hebt gewekt. Ik was aanvankelijk helemaal niet van plan om het te kopen, maar ik begin het nu toch wel serieus te overwegen.

Gisteren heb ik vluchtig wat reviews gelezen en zie dat die het volgens de reviews beter doet dan de main games.

Ik heb nog nooit Splatoon gespeeld en ik denk dat ik eerst met Splatoon 3 wil beginnen en daarna Splatoon Raiders. In principe hoeft dat niet, maar met Splatoon Raiders ben ik nieuw met Splatoon én het extractie genre. Dus voel me nu even meer comfortabel bij Splatoon 3.

Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:56:
[...]

Wow jij gaat snel!

Ik moet zeggen dat je mijn interesse wel hebt gewekt. Ik was aanvankelijk helemaal niet van plan om het te kopen, maar ik begin het nu toch wel serieus te overwegen.

Gisteren heb ik vluchtig wat reviews gelezen en zie dat die het volgens de reviews beter doet dan de main games.

Ik heb nog nooit Splatoon gespeeld en ik denk dat ik eerst met Splatoon 3 wil beginnen en daarna Splatoon Raiders. In principe hoeft dat niet, maar met Splatoon Raiders ben ik nieuw met Splatoon én het extractie genre. Dus voel me nu even meer comfortabel bij Splatoon 3.
Tja het was gisteren ook iets te laat naar mijn zin geworden. ;)

Splatoon 3 is zeker geen verkeerde keuze om mee te beginnen.Bij die game ben ik meer van de co-op & SP mode dus dat is ook de reden dat ik een goede klik heb met deze Raiders.

De DLC van Splatoon 3 is heel goed.Eigenlijk is Raiders een mix van de Splatoon 3 co-op mode en DLC.

Wel is Raiders ook toegankelijk genoeg voor nieuwkomers.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:56:
[...]

Hier alle Splatoons gespeeld, maar ik denk dat je beter gewoon direct Raiders kan kopen. De anderen zijn toch wel voornamelijk gefocust op multiplayer, voegt weinig toe om die eerst te spelen al je meer gaat voor de looter shooter.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Pro-prutser
jori040 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:10:
[...]

Tja het was gisteren ook iets te laat naar mijn zin geworden. ;)

Splatoon 3 is zeker geen verkeerde keuze om mee te beginnen.Bij die game ben ik meer van de co-op & SP mode dus dat is ook de reden dat ik een goede klik heb met deze Raiders.

De DLC van Splatoon 3 is heel goed.Eigenlijk is Raiders een mix van de Splatoon 3 co-op mode en DLC.

Wel is Raiders ook toegankelijk genoeg voor nieuwkomers.
Haha dat ken ik! Dat zijn vaak wel momenten die ervoor zorgen dat je er later plezierig op terugkijkt.

Goed om te weten. Ik ga ‘m een dezer dagen in huis halen.

Klopt inderdaad. Raiders gaat er vroeg of laat vast ook komen.

• Pro-prutser
dizzytal schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:10:
[...]

Hier alle Splatoons gespeeld, maar ik denk dat je beter gewoon direct Raiders kan kopen. De anderen zijn toch wel voornamelijk gefocust op multiplayer, voegt weinig toe om die eerst te spelen al je meer gaat voor de looter shooter.
Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik Splatoon 3 wil kopen. Ik hou helemaal niet zo van online multiplayers, behalve als het een goede shooter is en dat is iets wat ik eigenlijk al jaren mis.

Dus ik hoop het nu te vinden in Splatoon. Iets wat ik een lange tijd niet voor mogelijk hield, maar na er wat meer erin verdiept te hebben durf ik het nu wel aan om het te proberen. Daarbij kan ik ook van singelplayer games genieten dus dat is dan mooi meegenomen.

Van vijf tientjes minder gaat mijn wereld ook niet over de kop. Dus dat vind ik wel het proberen waard.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-07 21:10
JackAvery schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:06:
[...]

Ik kan niet even raden met welke punten je moeite hebt… maar deze video legt het volledig uit.

[YouTube: Truly Understanding Combat in Xenoblade: Definitive Edition].
Thx !
@Pro-prutser

Of je pakt nu Raiders en ga straks met de ervaring van die game aan deel 4[die gaat er zeker komen] beginnen.

Om nu in het moment van Raiders te zitten heeft ook wel wat natuurlijk.

Ben een beetje bang dat als je nu in de MP van Splatoon 3 stapt je niet goed mee kan.Puur omdat die game er al even is en voor jou alles in die MP nieuw is.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 24-07-2026 15:51 ]

• hypnobe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 00:42
Heb gisterenavond een uurtje of drie Raiders gespeeld, eerste 2 uren solo, nadien de multiplayer en dat was toch nog een portie leuker (en uitdagender door de keuzes van sommige teamgenoten :9 )

Ik had honderden uren in de eerste 2 Splatoon spellen en was altijd fan van Salmon Run, dus dit spel bevalt me prima! Het is duidelijk daarop geënt.

Momenteel zou ik ook zeker aanraden om rechtstreeks met Raiders te beginnen, je zit dan midden in de 'hype' er zijn veel spelers en je kan zelf kiezen of je hem solo of met drie teamgenoten afwerkt.

PS: ik zal vanavond het codewoord 'tweakers' eens proberen

SW-0056-0705-6423 Splatoon2

• Pro-prutser
jori040 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:48:
@Pro-prutser

Of je pakt nu Raiders en ga straks met de ervaring van die game aan deel 4[die gaat er zeker komen] beginnen.

Om nu in het moment van Raiders te zitten heeft ook wel wat natuurlijk.

Ben een beetje bang dat als je nu in de MP van Splatoon 3 stapt je niet goed mee kan.Puur omdat die game er al even is en voor jou alles in die MP nieuw is.
Eigenlijk heb ik best wel veel goede singleplayer games, maar ik mis het écht om dagelijks een paar potjes online te doen. Ik ben bang dat Splatoon Raiders die honger niet kan stillen. Ik weet bijna zeker dat ik ze uiteindelijk beide ga kopen.

Als Splatoon 4 komt en 3 is bevallen dan ga ik die waarschijnlijk ook kopen, maar ik verwacht die dit jaar niet meer komt.

Ik begin trouwens altijd eerst met de singelplayer campagne om het spel goed te snappen en daarna ga ik pas online met de multiplayer. Het liefst begin ik meteen online, maar zoals je ze zelf ook zegt, heeft ervaring geleerd dat ik dan vrijwel kansloos ben. Meestal kom ik na de singelplayer game redelijk snel op niveau. Mocht dat met Splatoon 3 echt niet lukken dan weet ik dat ook weer en heb ik in ieder geval genoten van de singelplayer en kan ik altijd nog Splatoon Raiders kopen. Dan stap ik wel later op de hype train, maar daar kan ik eerlijk gezegd prima mee leven.

• Pro-prutser
hypnobe schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:27:
Heb gisterenavond een uurtje of drie Raiders gespeeld, eerste 2 uren solo, nadien de multiplayer en dat was toch nog een portie leuker (en uitdagender door de keuzes van sommige teamgenoten :9 )

Ik had honderden uren in de eerste 2 Splatoon spellen en was altijd fan van Salmon Run, dus dit spel bevalt me prima! Het is duidelijk daarop geënt.

Momenteel zou ik ook zeker aanraden om rechtstreeks met Raiders te beginnen, je zit dan midden in de 'hype' er zijn veel spelers en je kan zelf kiezen of je hem solo of met drie teamgenoten afwerkt.

PS: ik zal vanavond het codewoord 'tweakers' eens proberen
Waaaarom? 😭 Ik was net nog overtuigd van Splatoon 3 en nu breng je mij weer aan het twijfelen 🤣

Ik ga mijn aankoop eventjes uitstellen en wat video’s bekijken van Splatoon Raiders.

Thanks @hypnobe & @jori040

Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:29:
[...]

Eigenlijk heb ik best wel veel goede singleplayer games, maar ik mis het écht om dagelijks een paar potjes online te doen. Ik ben bang dat Splatoon Raiders die honger niet kan stillen. Ik weet bijna zeker dat ik ze uiteindelijk beide ga kopen.

Als Splatoon 4 komt en 3 is bevallen dan ga ik die waarschijnlijk ook kopen, maar ik verwacht die dit jaar niet meer komt.

Ik begin trouwens altijd eerst met de singelplayer campagne om het spel goed te snappen en daarna ga ik pas online met de multiplayer. Het liefst begin ik meteen online, maar zoals je ze zelf ook zegt, heeft ervaring geleerd dat ik dan vrijwel kansloos ben. Meestal kom ik na de singelplayer game redelijk snel op niveau. Mocht dat met Splatoon 3 echt niet lukken dan weet ik dat ook weer en heb ik in ieder geval genoten van de singelplayer en kan ik altijd nog Splatoon Raiders kopen. Dan stap ik wel later op de hype train, maar daar kan ik eerlijk gezegd prima mee leven.
Sorry dat we het niet heel makkelijk voor je maken.Dat krijg je als je met goede games te maken hebt.

Gezien de game best wel wat mechanics heeft die je onder de knie moet krijgen is het heel goed dat je met de singelplayer begint.En ik kan je vertellen dat die heel leuk is.

• Pro-prutser
jori040 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:59:
[...]

Sorry dat we het niet heel makkelijk voor je maken.Dat krijg je als je met goede games te maken hebt.

Gezien de game best wel wat mechanics heeft die je onder de knie moet krijgen is het heel goed dat je met de singelplayer begint.En ik kan je vertellen dat die heel leuk is.
Hahaha

Ik ben reuze benieuwd!!

Het stelt mij in ieder geval alvast gerust dat het niet uitmaakt welke ik speel. Waarschijnlijk vind ik ze allebei leuk.

• Pro-prutser
Ik heb zojuist Splatoon Raiders gekocht

Als drie Splatoon-veteranen zeggen dat je Splatoon Raiders moet kiezen dan dien je niet eigenwijs te zijn.

@jori040 @hypnobe @dizzytal 🫡

[ Voor 6% gewijzigd door Pro-prutser op 24-07-2026 20:32 ]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:23:

Als twee Splatoon-veteranen zeggen dat je Splatoon Raiders moet kiezen dan dien je niet eigenwijs te zijn.

@jori040 @hypnobe 🫡
Ik denk dat dat een beter keus is, Splatoon 3 is gewoon al te lang uit om nu nog in te stappen imho. Ik denk dat er ook een hele boel spelers zijn die nu overstappen naar Raiders ondanks dat 't meer co-op is als de MP van S3.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Pro-prutser
dizzytal schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat dat een beter keus is, Splatoon 3 is gewoon al te lang uit om nu nog in te stappen imho. Ik denk dat er ook een hele boel spelers zijn die nu overstappen naar Raiders ondanks dat 't meer co-op is als de MP van S3.
Goed argument! Het is in basis ook een Switch 1 game daar Raiders een Switch 2 game is. Dus eigenlijk zonde om dan niet voor het nieuwste te gaan inderdaad.

Pro-prutser schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:23:

Als drie Splatoon-veteranen zeggen dat je Splatoon Raiders moet kiezen dan dien je niet eigenwijs te zijn.

@jori040 @hypnobe @dizzytal 🫡
Top!

Ga lekker eerst in je eentje gewend raken aan de mechanics zou ik zeggen.Dingen die je al gedaan hebt opnieuw doen is ook iets dat bij dit type game hoort.

• Pro-prutser
jori040 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 21:26:
[...]

Top!

Ga lekker eerst in je eentje gewend raken aan de mechanics zou ik zeggen.Dingen die je al gedaan hebt opnieuw doen is ook iets dat bij dit type game hoort.
Ik heb net een begin gemaakt. Dit smaakt naar meer.

Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden!

Splatoon Raiders doet het goed op metacritic: https://www.metacritic.com/game/splatoon-raiders/

De user-score valt erg goed uit.

Heel slim van Nintendo om binnen een serie ook nog wat van een ander genre[looter shooter] mee te pakken.Dit is dan ook een goed voorbeeld van hoe je een IP groter maakt.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:53
Splatoon Raiders bevalt tot nu toe zeer goed. Met het codewoord 'splatoon' vind je altijd wel een paar rooms om multiplayer te doen, al zal ik zeker in de avonduren een keer 'tweakers' proberen. Ik ben wel benieuwd hoe lang het leuk blijft. Splatoon 3 speel ik wekelijks voor een paar potjes Turf War, maar dat lijkt me op de lange termijn toch leuker dan looten. Voor nu interessant om te zien waar het heen gaat.
Hoe lang je met deze game bezig kunt blijven is me voor nu nog niet precies duidelijk.Heb ook geen idee of Nintendo dit heel fanatiek gaat ondersteunen met updates/DLC.

Voor wat er nu staat is dit in het loot-RPG/shooter genre wel heel sterk.Dit miste ik nog op de console van Nintendo.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51
Yonix schreef op maandag 16 februari 2026 @ 06:57:
[...]

En gisteravond opnieuw BOTW opgepakt. :)

[Afbeelding]
En deze week maar weer eens opgepakt. :P BOTW is zo’n spel waar ik jaren over ga doen om hem uit te spelen, maar als ik hem dan weer even speel is het altijd leuk. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cafBIi-lV0imwUIm4StkUX-Fzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTZ3awItQHzukLVaob4N6q1E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZdrSzBHj4_JkpqBb-cxNQ5iZBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMJKsS9iusrvTUkbaxRvEj7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B816dsH7Df_iIsXijnFwn2BIwmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cosKHg8KSbpqfWPJb8zwpnF3.jpg?f=fotoalbum_large

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:12
svenn15 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:55:
De reden dat ik er mee gestopt ben, ben al geen RPG man, maar wilde het toch proberen vanwege de goede berichten. Verhaal vond ik nog wel leuk, maar het vechten vond ik zo verschrikkelijk dat ik er ook na 10 uur mee gestopt ben.
Yonix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:09:
[...]

En deze week maar weer eens opgepakt. :P BOTW is zo’n spel waar ik jaren over ga doen om hem uit te spelen, maar als ik hem dan weer even speel is het altijd leuk. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je dan niet steeds het probleem dat je eerst weer moet uitzoeken wat je de vorige keer aan het doen was. Dat vind ik het lastige bij zulke grote games. Ik had het zelf iets van 50 uur gespeeld en toen anderhalf jaar laten liggen. Daarna toch weer opgepakt en op een gegeven moment zat ik er helemaal in en eindelijk ook uitgespeeld. Laatst ook een tweede run begonnen op de Switch 2.
Tears of the Kingdom heb ik gekocht voor de Switch 2, maar heeft mij tot nu toe nog niet kunnen pakken. Wie weet komt dat nog…

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:35
Hier ook Splatoon Raiders gekocht en inmiddels wat gespeeld.. Wat een gave game zeg. Was destijds erg aan het twijfelen om Splatoon 3 te kopen, uiteindelijk nooit gekocht en daar heb ik nu toch een beetje spijt van :p

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:15
Fast fusion gekocht gave game ! .

Gekocht voor iets meer dan een tien euro erg verslavend 15 levels.

Veel Graphics mode waar je uit kan kiezen van 1080p/1440p/4k .

Geen spijt van .

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Fast Fusion weer eens opgepakt als 'snelle hap' voor tussendoor buitenshuis, heerlijk om even snel een paar races te doen. Credits verdienen gaat in championship mode behoorlijk rap dus er kan ook lekker geëxperimenteerd worden met het 'fusen' van schepen. Een hele leuke feature ten opzichte van bv een Wipeout. Ook het gebrek aan wapens maakt het een leukere game imho; gewoon lekker rondjes zoeven over de baan zonder je druk te maken over allerlei onzin :P

Het is voor het eerst dat ik in handheld mode speel (nou ja, handheld, de Switch staat op de standaard en besturing gebeurt met de controller) en het valt me nu pas op hoe ontzettend snel de batterij van de console leeg raakt. Dat wordt toch maar even de adapter in de koffer meenemen. Buiten dat ben ik nog steeds behoorlijk onder de indruk van de prestaties van zo'n relatief kleine console :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2026 08:31 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:51
L23 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:24:
[...]

Heb je dan niet steeds het probleem dat je eerst weer moet uitzoeken wat je de vorige keer aan het doen was. Dat vind ik het lastige bij zulke grote games.
Bij games als Red Dead Redemption 2 heb ik dat wel, dan ben ik helemaal uit het verhaal. Bij BOTW heb ik dat niet. Nu vind ik een game als RDR2 wel complexer met de verschillende verhaallijnen en emotionele ondertonen. BOTW is, in dat opzicht, een heel stuk simpeler en makkelijker te volgen. :)

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 09:54
schumi1986 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:49:
Hier ook Splatoon Raiders gekocht en inmiddels wat gespeeld.. Wat een gave game zeg. Was destijds erg aan het twijfelen om Splatoon 3 te kopen, uiteindelijk nooit gekocht en daar heb ik nu toch een beetje spijt van :p
Wat vind je vooral goed aan deze game? Ben al jaren Splatoon multiplayer, en zou dat gaan missen, juist om het competitieve.
rudyman85 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Wat vind je vooral goed aan deze game? Ben al jaren Splatoon multiplayer, en zou dat gaan missen, juist om het competitieve.
Als je Salmon Run graag speelt is dit de logische voortzetting ervan. Doe daar wat lootershootee invloeden bij :)

Splatoon Raiders ligt hier ook al enkele dagen maar ik ga vanavond pas tijd hebben vrees ik.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 26-07-2026 09:43 ]

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
rudyman85 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Er zijn geruchten dat Nintendo aan Splatoon 4 aan het werken is. Dus ik zou eerder zeggen: koop Raiders nu, en wacht op 4 in een paar jaaar.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:15
Fast fusion goed op weg
hAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDi0Q4ELB4tna5RdtX1KqMlZzGQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak6iUHfdKRiVUwGqaQLkdUVc.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door Beaudog op 26-07-2026 13:57 ]

• Pro-prutser
jori040 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:58:
@Pro-prutser En is het een beetje wat je voor ogen had of valt het je tegen ?
In het begin dacht ik waar ben ik aan begonnen. Veel tekst en uitleg! Ik wilde gewoon spelen en had het spel daardoor bijna aan de kant gelegd.

Toch even doorgezet en toen begon het steeds leuker te worden en de teksten werden gelukkig ook minder.

Ik speelde in het begin in bed in handelheld mode en toen werkte de gyro niet goed en moest ik rechtop zitten. Dat vond ik irritant want ik lag zo lekker onderuit gezakt. Later kwam ik erachter dat je dat gelukkig kon uitzetten.

Vanmorgen heb ik intensief in dock mode gespeeld. Heerlijk spel! Ik zit nu op level 13. Toen ik rond level 10 zat, was het denk ik het moment dat ik een beetje begon te begrijpen wat nou precies allemaal de bedoeling is.

Nu begrijp ik de mechanics en de wapens ook beter. Ik snap nu de equivalenten van shotguns, machinegeweren en de rest.

Het kompas snap ik nog niet eigenlijk. Ik moet iets op de kaart zoeken ofzo.

Wat is jouw standaard uitrusting ongeveer?

• Pro-prutser
Yonix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan maar niet wennen aan die waas in de game. Het voelt alsof de kleuren op de TV niet goed zijn ingesteld ofzo. Het heeft bij mij echt de pret bederft. Voelt ook gewoon niet fijn om naar te kijken. Ik weet niet waarom, maar het doet iets met me. Nooit eerder gehad.

Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Ik kan maar niet wennen aan die waas in de game. Het voelt alsof de kleuren op de TV niet goed zijn ingesteld ofzo. Het heeft bij mij echt de pret bederft. Voelt ook gewoon niet fijn om naar te kijken. Ik weet niet waarom, maar het doet iets met me. Nooit eerder gehad.
Misschien zijn je kleuren inderdaad niet goed ingesteld want dit klinkt een beetje als een slechte HDR kalibratie :) Ik herinner me geen waas. Had je dit ook op Switch 1?

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 26-07-2026 14:06 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:53
Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:55:
[...]

In het begin dacht ik waar ben ik aan begonnen. Veel tekst en uitleg! Ik wilde gewoon spelen en had het spel daardoor bijna aan de kant gelegd.

Toch even doorgezet en toen begon het steeds leuker te worden en de teksten werden gelukkig ook minder.

Ik speelde in het begin in bed in handelheld mode en toen werkte de gyro niet goed en moest ik rechtop zitten. Dat vond ik irritant want ik lag zo lekker onderuit gezakt. Later kwam ik erachter dat je dat gelukkig kon uitzetten.

Vanmorgen heb ik intensief in dock mode gespeeld. Heerlijk spel! Ik zit nu op level 13. Toen ik rond level 10 zat, was het denk ik het moment dat ik een beetje begon te begrijpen wat nou precies allemaal de bedoeling is.

Nu begrijp ik de mechanics en de wapens ook beter. Ik snap nu de equivalenten van shotguns, machinegeweren en de rest.

Probeer inderdaad de pijl van een kompas te volgen als je op de wereldkaart bent. Niet te snel bewegen en je vindt wellicht bestemmingen om naar toe te gaan.

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:05:
[...]

Misschien zijn je kleuren inderdaad niet goed ingesteld want dit klinkt een beetje als een slechte HDR kalibratie :) Ik herinner me geen waas. Had je dit ook op Switch 1?
Op de Switch 1 had ik het spel nog niet. Ik heb die pas gekocht toen ik de Switch 2 kocht. Maar ik heb dit ook in handheld mode. Het is gewoon ingame. Misschien is “waas” niet het juiste woord. Eerder “flets”. Ik zie het ook in de printscreen die hier gedeeld is.

Ben nu halverwege Ocarina of Time op de Switch 2 en daar heb ik nergens last van. Ziet er gewoon prachtig uit. Natuurlijk verouderde graphics, maar de kleuren kloppen gewoon.

• Pro-prutser
X-GeaR schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:17:
[...]

Probeer inderdaad de pijl van een kompas te volgen als je op de wereldkaart bent. Niet te snel bewegen en je vindt wellicht bestemmingen om naar toe te gaan.
Dankje!

Zit die bestemming dan achter de wolken? Moet de pijl/naald naar het noorden wijzen of moet je letterlijk de kant op waar het pijltje naar wijst?

Heb van alles geprobeerd, maar er gebeurd niets.

Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:24:
Zit die bestemming dan achter de wolken?
Nee, dat hoeft niet.
Moet de pijl/naald naar het noorden wijzen of moet je letterlijk de kant op waar het pijltje naar wijst?
Je pijl van het kompas geeft de richting aan hoe je moet bewegen. Wijst de pijl naar boven, dan moet je naar boven bewegen. De truc is om langzaam te bewegen. Zodra je boven het onzichtbare doel zit, zal de knop A naast het kompas verschijnen en als je dus op A drukt, zal je een nieuwe plek ontdekken waar je naartoe kunt gaan.

Er is ook een variant van het kompas zonder naald. Deze variant kleurt langzaam blauw naar mate je het verborgen doel nadert. Het idee is hetzelfde, alleen krijg je geen directe hint in welke richting je moet bewegen. Vergelijk dit met het ouderwetse kinderspel "warmer/kouder".

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pro-prutser
RayNbow schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:38:
[...]

Nee, dat hoeft niet.

[...]

Je pijl van het kompas geeft de richting aan hoe je moet bewegen. Wijst de pijl naar boven, dan moet je naar boven bewegen. De truc is om langzaam te bewegen. Zodra je boven het onzichtbare doel zit, zal de knop A naast het kompas verschijnen en als je dus op A drukt, zal je een nieuwe plek ontdekken waar je naartoe kunt gaan.

Er is ook een variant van het kompas zonder naald. Deze variant kleurt langzaam blauw naar mate je het verborgen doel nadert. Het idee is hetzelfde, alleen krijg je geen directe hint in welke richting je moet bewegen. Vergelijk dit met het ouderwetse kinderspel "warmer/kouder".
Aaahh duidelijk! Dan bewoog ik waarschijnlijk te snel inderdaad.

Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:55:
[...]

Ben level 32 en ben steeds tussen drie tanks aan het switchen.Voor nu heb ik nog het beste gevoel bij de Technical Tank.

Technical tank:
- Turret
- Ink Straal
- Ballon
Wapen:Nu een 4 ster Flamingo Splattershot Jr.[gebruik het liefst shooter wapens]

Qua mods kan het nog alle kanten op.
Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:44:
[...]

Aaahh duidelijk! Dan bewoog ik waarschijnlijk te snel inderdaad.
Precies dat.Er zat een opdracht tussen die ik echt wel een paar keer moet doen voor ik hem had. ;)

• Cyberw00d
Moet dit hele splatoon verhaal niet inmiddels in een eigen topic? Heel mooi om te lezen dat sommigen zo te spreken zijn over de game maar er is wel heel veel inmiddels in een algemene switch 2 topic hierover ….

Cyberw00d schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:45:
Moet dit hele splatoon verhaal niet inmiddels in een eigen topic? Heel mooi om te lezen dat sommigen zo te spreken zijn over de game maar er is wel heel veel inmiddels in een algemene switch 2 topic hierover ….
Nee joh je krijgt zo topics waar geen leven in zit.Kijk bv naar Pokopia & Star Fox dat is zo dood als een pier.

Het is toch niet raar dat mensen hier praten over een game die op dit moment actueel is.

Wat houd jou tegen om hier iets anders te posten ?

Ik zie Zelda hier ook nog gewoon voorbij komen hoor ;)
Irritant is dat. Al die topics aanmaken. Inderdaad gewoon actueel Switch 2 nieuws en het is ook niet alsof dit Nintendo Switch 2 Algemene ervaring topic te druk is, er wordt regelmatig dagen niks geplaatst...

• Pro-prutser
jori040 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:45:
[...]

Ben level 32 en ben steeds tussen drie tanks aan het switchen.Voor nu heb ik nog het beste gevoel bij de Technical Tank.

Technical tank:
- Turret
- Ink Straal
- Ballon
Wapen:Nu een 4 ster Flamingo Splattershot Jr.[gebruik het liefst shooter wapens]

Qua mods kan het nog alle kanten op.
Zo jij gaat snel

Nice! Leuk om te weten

• Pro-prutser
Cyberw00d schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:45:
Ik ben blij dat dit niet in een eigen topic is besproken, want anders had ik de game niet gekocht.

Er zijn zoveel dingen hier besproken waar ik geen interesse in heb. Hoe vaak heb ik jou wel niet gehoord over Call of duty en je ongenoegen erover waarom het niet zoveel aandacht krijgt als op andere platformen. Toen stuurden we je toch ook niet naar een eigen topic? Dan zou je daar waarschijnlijk wel in je eentje in hebben gezeten, maar dat terzijde 🤣

Nee ff serieus er zijn te veel leuke games om je hier druk over te maken ✌️

• Cyberw00d
Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:42:
[...]

Ik ben blij dat dit niet in een eigen topic is besproken, want anders had ik de game niet gekocht.

Er zijn zoveel dingen hier besproken waar ik geen interesse in heb. Hoe vaak heb ik jou wel niet gehoord over Call of duty en je ongenoegen erover waarom het niet zoveel aandacht krijgt als op andere platformen. Toen stuurden we je toch ook niet naar een eigen topic? Dan zou je daar waarschijnlijk wel in je eentje in hebben gezeten, maar dat terzijde 🤣

Nee ff serieus er zijn te veel leuke games om je hier druk over te maken ✌️
Ik noemde idd wel meer dan eens cod tussen neus en lippen door maar wel met een ander verhaal waar het op dat moment echt over ging en dan gek scherend afsluiten met waar is mijn cod .

Ik maak me er niet druk over . Ik vind het gewoon een eigen topic waardig . Het is wel een beetje rustig met overige nieuws daar ben ik het mee eens .

Ik ben ook blij dat mensen hier zo enthousiast zijn over de game maar het voegt wel weinig waarde toe als waar deze topic voor bedoelt is .

Cyberw00d schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:11:
[...]

Ik ben ook blij dat mensen hier zo enthousiast zijn over de game maar het voegt wel weinig waarde toe als waar deze topic voor bedoelt is .
Kan hoor, maar ik merk ook dat mensen van mening kunnen verschillen waar een algemene ervaring topic voor bedoeld is. Ik vind het persoonlijk wel veel waarde toevoegen. Zoals iemand anders ook al zei dat hij anders deze game niet had gekocht. Dat soort nieuwtjes en ervaringen vind ik juist heel handig in een algemene ervaring topic. Als het nou specifiek over 1 game gaat waarbij uitgebreid besproken wordt hoe een bepaalde eindbaas verslagen moet worden dan geef ik je wel gelijk.

Los daarvan ben ik een beetje bang dat een forum zoals op Tweakers een beetje op zijn retour is. Naar mijn gevoel jaag je mensen alleen maar weg met het zoveelste topic en dat is jammer als er hier ook ruimte is om het te bespreken. Persoonlijk vind ik dit topic in ieder geval niet te druk en de dingen die ik zelf niet interessant vindt lees ik gewoon overheen.
Pro-prutser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:32:
[...]

Zo jij gaat snel

Nice! Leuk om te weten
Misschien iets te veel van het goede. ;)
Aankomde week heb ik minder tijd dus zal er een heel stuk minder gespeeld worden.
Cyberw00d schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:11:
[...]

Ik noemde idd wel meer dan eens cod tussen neus en lippen door maar wel met een ander verhaal waar het op dat moment echt over ging en dan gek scherend afsluiten met waar is mijn cod .

Ik maak me er niet druk over . Ik vind het gewoon een eigen topic waardig . Het is wel een beetje rustig met overige nieuws daar ben ik het mee eens .

Helaas is het zoals @L23 zegt dat die aparte topics zelden genoeg tractie krijgen. Er zijn op Tweakers niet genoeg Nintendo spelers die ook nog eens enkel een specifieke game willen bespreken. Het werkt dus alleen voor de echt grote games ala Animal Crossing.

• Cyberw00d
JackAvery schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:38:
[...]

Helaas is het zoals @L23 zegt dat die aparte topics zelden genoeg tractie krijgen. Er zijn op Tweakers niet genoeg Nintendo spelers die ook nog eens enkel een specifieke game willen bespreken. Het werkt dus alleen voor de echt grote games ala Animal Crossing.
Duidelijk en goed argument 👌 ik lees gewoon splatoonmatisch alles mee tot cod uitkomt 😛

• Cyberw00d
JackAvery schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Over COD gesproken… er komt een Switch 2 beta vanaf 21 augustus :p
Ik kon niet duidelijk opmaken als je ook gelijk crossplay online kon tegen andere spelers .. ik ben toch nog steeds bang ( zolang het tegendeel bewezen is ) dat het net als met fifa dan ineens alleen tegen andere switch 2 spelers is ..

Ook is het maar vreemd dat je op alle platforms inmiddels een pre-order kan doen behalve Nintendo.

Waar ik op wacht is de release datum van 007 first light . Dat zou in de zomer uitkomen maar daar vernemen we ook niks van .

Zei het al eerder maar borderlands 4 ( die ik niet wou overigens ) heeft toch wel een deuk gemaakt in dit soort praktijken

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberw00d op 26-07-2026 22:32 ]

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:42:
[...]

Hoe speelt het online? Makkelijk een match te vinden?
Gisteravond voor het eerst offonline gespeeld. De eerste keer moest ik vier pogingen doen tot matchmaking, maar vervolgens drie wedstrijden na elkaar kunnen spelen.

Verder leuk spel. Speelt prima weg op de Switch 2.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2026 19:22 . Reden: Stond offline, maar is uiteraard online ]

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
Hier ook Splatoon Raiders gekocht. Speelt lekker weg en er zit een mooie opbouw in.

Na Donkey Kong Bonanza eindelijk weer een nieuwe game voor de Switch 2. Ik zat er bijna al aan te denken om de Switch 2 te verkopen omdat er zo weinig goede titels worden uitgebracht die niet ook op de PS5 worden uitgebracht. Maar zeker na het nieuws dat PlayStation stopt met het uitbrengen van spellen op discs ben ik blij dat ik de Switch 2 nog heb behouden. :)

Ik kijk ook uit naar de remake van Zelda Ocarina of Time.
Wat nieuws:

Deze horror game heeft nu een release datum en Switch 2 beelden. Tormented Souls 2 komt uit op 15 oktober
  • BioEden komt uit op 3 september
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate krijgt een fysieke release met alle DLC op 27 oktober.
  • Volgens Amazon en verschillende Chinese retailers zou 007: First Light op 16 september uitkomen.
  • Darkest Dungeon II,LEGO Party en Art of Rally hebben Switch 2 ratings gekregen bij de ESRB.
En omdat het nog niet vermeld lijkt te zijn.. Final Fantasy XIV komt op 4 augustus.

✨FINAL FANTASY XIV on Nintendo Switch™ 2 launches Tuesday, August 4✨ Stay tuned for details on the Lodestone shortly!

FINAL FANTASY XIV (@en.finalfantasyxiv.com) 25 juli 2026
Vergeet niet dat deze een enorm uitgebreide "Free Trial" heeft voor mensen die met enkele beperkingen kunnen leven op de gratis accounts. Deze bevat de basisgame en de eerste drie expansies.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 28-07-2026 20:13 ]

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4