Ja zeker knap, zelfs al bij de Game Boy Advance. Al heb ik wel een beetje het gevoel dat er bij Fast Fusion meer mogelijk was.meesje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:33:
@Beakzz Het blijf nog steeds heel knap hoe de ontwikkelaar destijds het maximale al haalde uit de WiiU, de Switch en nu de Switch 2.
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.
De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.
Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...
Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.
De resolutie en framerate van deze ports zal hoger zijn, maar er is geen cross-save noch upgrade pad voor zij de de Switch 1 versie al hebben.
Square-Enix... je verliest weer geld door me geen upgrades en cross-save aan te bieden. Ik had deze upgrades zo gekocht aan €5-10 / stuk. Nu koop ik niks...
Edit: voor wie deze games nog niet heeft, is de bundel wel geen slecht idee. Zeker wanneer die bvb. 20-30% korting krijgt.
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 13-07-2026 20:44 ]
Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:26:
Square Enix gaat Octopath Traveler 1 en 2 heruitbrengen op Switch 2. In het westen krijgt elke game op 1 oktober een GKC versie (start aan €60 per stuk), in Japan komt er ook een bundel van de twee games samen als Game Key Card. De digitale versies zijn vandaag al te koop - waarbij de games digitaal als bundel 75 euro kosten.
Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …Beakzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:45:
[...]
Laten we hopen dat dit slecht verkocht wordt. Dit soort praktijken zorgen er bij mij iig voor dat ik minder geld aan ze wil uitgeven. Als ik niet pas had gelezen dat ze hetzelfde flikken met DQ XI dan had ik FF tactics nogmaals gekocht van de week (heb ik al op Steam). Gratis upgrade zou ze netjes staan (is echt niet veel werk), maar niet eens een betaalde update aanbieden is imo gewoon een dikke middelvinger naar je fans.
Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.
Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼♂️
Toevallig heb ik het tweede deel gisteren gekocht, maar dan de originele versie. Ik begrijp met dit type spel en deze graphics eigenlijk überhaupt niet wat de toegevoegde waarde is van een upgrade...JackAvery schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:12:
[...]
Het is een praktijk die al zeer lang bestaat, enkel een stuk moeilijker te verantwoorden in een tijdperk met backwards compatibility en updates …
Persoonlijk heb ik geen probleem met betaalde upgrades tussen verschillende generaties. Hoewel gratis een leuke geste is, blijft het zo dat er mensen aan die update moeten werken, hoe miniem ook. Testing etc. is ook niet gratis.
Anyway, Square denkt duidelijk dat het niet nodig is, maar bij andere games doen ze dan weer wel correct. 🤷🏼♂️
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4