• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:29
Onlangs overleden acteur Sam Neill, bekend van Jurassic Park, heeft zijn laatste rol in de Zelda film.

https://www.ign.com/artic...res-legend-of-zelda-movie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr47KzLSGKJCw8xlKnLjIJUflrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQ10cmu41JawwURpIvaP7QbV.jpg?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Nieuwe Trails in the Sky Second Chapter remake trailer. Het gaat om een sequel en een remake van een vrij oude game dus spoilers zijn ietwat onvermijdelijk:
Plus nog een nieuwe trailer van Fire Emblem Fortune’s Weaver dat op dezelfde dag uitkomt:

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 07-08-2026 16:02 ]

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Zerora schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:23:
Onlangs overleden acteur Sam Neill, bekend van Jurassic Park, heeft zijn laatste rol in de Zelda film.
Ik gok erop dat Sam de Old Man is en dus King Rhoam Bosphoramus Hyrule.

• X-GeaR
  • Laatst online: 15:15
De vrij nieuwe metroidvania Constance is in de aanbieding in de e-shop. Echt een aanrader. Focus ligt op platforming, maar de bazen zijn ook tof! Verder veel leentjebuur van Hollow Knight, maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt op de S2 performance kiezen voor smooth 60 fps.

[ Voor 16% gewijzigd door X-GeaR op 08-08-2026 10:24 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01
Zerora schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:23:

https://www.ign.com/artic...res-legend-of-zelda-movie

[Afbeelding]
Ik gok erop dat Sam Neil dan de koning zal spelen. Even platte gok, of whichever Goron?
Arunia schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:35:
[...]

Ik gok erop dat Sam Neil dan de koning zal spelen. Even platte gok, of whichever Goron?
Die 2 was ik ook aan het denken, maar misschien ook wel een sage, denk hierbij aan Rauru!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qH2cAOGOCD_UecaBzNzrKEk3BY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NrVEatqOzOxUhF8UM8cvxdLx.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-PnhsHkPUAXZEEZ5qHzmppcoeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IZ4n6l3rDeW82oTINcip0Kl.jpg?f=fotoalbum_large

Wel makkelijk met de switch 2 om hem verticaal neer te zetten om zo wat shumps te spelen

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:51
Denken jullie dat er nog nieuwe spelletjes uit gaan komen waarvoor je de vouchers kan gebruiken? Ik moet de mijne in 4 maanden gaan uitgeven, maar er is niet echt een game die ik graag wil hebben, dus ik twijfel inmiddels om maar gewoon iets te proberen, zoals Splatoon 3 of Fire Emblem Engage, of een game te kiezen die ik fysiek al heb zodat ik die fysieke door kan verkopen.

• RollieBollie
Emmavdv schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:32:
Denken jullie dat er nog nieuwe spelletjes uit gaan komen waarvoor je de vouchers kan gebruiken? Ik moet de mijne in 4 maanden gaan uitgeven, maar er is niet echt een game die ik graag wil hebben, dus ik twijfel inmiddels om maar gewoon iets te proberen, zoals Splatoon 3 of Fire Emblem Engage, of een game te kiezen die ik fysiek al heb zodat ik die fysieke door kan verkopen.
De vouchers zijn enkel voor Switch 1 games. En volgens mij komen er daar geen nieuwe first party games voor uit.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
X-GeaR schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:23:
De vrij nieuwe metroidvania Constance is in de aanbieding in de e-shop. Echt een aanrader. Focus ligt op platforming, maar de bazen zijn ook tof! Verder veel leentjebuur van Hollow Knight, maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt op de S2 performance kiezen voor smooth 60 fps.

[YouTube: Constance Review In 3 Minutes | GamingByte]
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit.

GRIS en Neva zijn ook twee platform games van hoge kwaliteit (niet moeilijk).

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:57:
[...]

GRIS en Neva zijn ook twee platform games van hoge kwaliteit (niet moeilijk).
Niet moeilijk inderdaad, wel kunstwerkjes op visueel vlak! Goede soundtracks ook.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
Beaudog schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:12:
[Afbeelding]

Wel makkelijk met de switch 2 om hem verticaal neer te zetten om zo wat shumps te spelen
Ik wil zo graag weer een flip grip voor de Switch 2 om in portrait mode te spelen. Zo speelde ik altijd (vooral) Pinball FX / Star Wars op de Switch 1. Ondertussen heb ik wel iemand zijn design op de 3D printer geprint, maar dat is hem nog niet helemaal.

Mede omdat ik niet de juiste maat magneten had liggen. Waarschijnlijk ga ik zelf wat ontwerpen binnenkort, want de Flip Grip makers hebben nog niets aangekondigd.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:49
Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Ik wil zo graag weer een flip grip voor de Switch 2 om in portrait mode te spelen. Zo speelde ik altijd (vooral) Pinball FX / Star Wars op de Switch 1. Ondertussen heb ik wel iemand zijn design op de 3D printer geprint, maar dat is hem nog niet helemaal.

Mede omdat ik niet de juiste maat magneten had liggen. Waarschijnlijk ga ik zelf wat ontwerpen binnenkort, want de Flip Grip makers hebben nog niets aangekondigd.
Kijk eens naar de JSAUX split every day case.

Dan heb je een grip en flipcase in één.

• Beakzz
Pazienza schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:21:
[...]

Kijk eens naar de JSAUX split every day case.

Dan heb je een grip en flipcase in één.
Heb ik net gedaan maar ik zie niet hoe je die case verticaal kan vasthouden zoals met de Flip Grip. Zelfs in de review niet. Enkel dat je hem zo neer kan zetten, maar het gaat mij om het handheld gedeelte.

Iets als dit dus :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzDOkvFqhWzgYPDdOChWfqX2Mw4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/xCc3YdVRHpasdIi90ZrCf7v7.webp?f=user_large

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:49
Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:07:
[...]

Heb ik net gedaan maar ik zie niet hoe je die case verticaal kan vasthouden zoals met de Flip Grip. Zelfs in de review niet. Enkel dat je hem zo neer kan zetten, maar het gaat mij om het handheld gedeelte.

Iets als dit dus :

[Afbeelding]
Oh zo, had niet door dat je het scherm wou draaien.

In tabletop mode kan het trouwens wel, omdat je er een losse stand bij krijgt.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-08 21:58
lolgast schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Grips geprint. Houdt verrassend goed vast! Denk dat ik ze voor nu alleen op de Switch van mijn vrouw zet, dan kunnen we eenvoudig van Joycons wisselen om te kijken hoe ze bevallen. Anders print ik nog een paar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bevallen ze nog steeds goed en heb je een link naar het design? Misschien ook wel interessant om te printen 😉

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:59
thespeed schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:27:
[...]

Bevallen ze nog steeds goed en heb je een link naar het design? Misschien ook wel interessant om te printen 😉
Opzich bevallen ze voor handheld best goed ja, dat gamed een stuk lekkerder. Als nadeel hebben ze echter wel dat ze niet passen op de joy-con grip zonder de achterkant eraf te schroeven. En eenmaal op de grip houden ze net zo vierkant vast als de grip van de switch 1, vreemde positie vind ik dat. Je haalt ze er ook niet 1,2,3 af dus het is een beetje een 50/50 ervaring :)

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:59:
Nieuwe Trails in the Sky Second Chapter remake trailer. Het gaat om een sequel en een remake van een vrij oude game dus spoilers zijn ietwat onvermijdelijk:
[YouTube: Trails in the Sky 2nd Chapter — Promotional Trailer]
Plus nog een nieuwe trailer van Fire Emblem Fortune’s Weaver dat op dezelfde dag uitkomt:
[YouTube: Fire Emblem: Fortune’s Weave — The Stage Is Set — Nintendo Switch 2]
Super leuk. Ik game al 25 jaar en momenteel speel ik heel veel Battlefield 6 op de PC, maar in de avond heb ik de afgelopen maanden Trails gespeeld. Eerst Trails in the Sky 1st Chapter en toen Trails through Daybreak 1 en 2 - later Trails beyond the Horizon. Ik heb zoveel plezier gehad.

Fire Emblem is ook 1 van mijn favoriete games, ik denk echt dat zowel Trails and Fire Emblem in mijn favoriete top 3 franchises staan dus ik ben een beetje verdrietig dat op dezelfde dag aankomen. Heb het ook druk met mijn eigen bedrijf dus ik heb niet heel veel tijd op dit moment.

Zelf speel ik nu Xenoblade Chronicles Definitive Edition met de Nintendo Switch 2 upgrade. Dit is echt een noodzaak anders is het _zoveel_ lopen. Maar wat is dit spel mooi zeg.

Anwyay - lang verhaal kort, ik hou van mijn Switch 2 en ik gebruik hem zoveel. :)

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:56
Kan niet meteen een topic vinden over Monster Hunter Rise.

Zie hem net op de Nintendo store staan voor 9.59 euro.
https://www.nintendo.com/nl-be/Games/Nintendo-Switch-games/MONSTER-HUNTER-RISE-1843169.html#Sunbreak

Is deze game nog relatief actief ?
Hoe bevalt hij op de Switch 2 ?
KBE91 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:48:
Kan niet meteen een topic vinden over Monster Hunter Rise.

Zie hem net op de Nintendo store staan voor 9.59 euro.
https://www.nintendo.com/nl-be/Games/Nintendo-Switch-games/MONSTER-HUNTER-RISE-1843169.html#Sunbreak

Is deze game nog relatief actief ?
Hoe bevalt hij op de Switch 2 ?
Deze MH game is in eerste instantie voor de Switch ontwikkeld en pas later naar andere platformen gegaan.

Of er online nog veel te doen is durf ik zo niet te zeggen.Als solo speler weet ik wel dat er genoeg content ligt.

Hij draait op de Switch 2 iets beter maar verwacht geen 60fps.

• Beaudog
Beakzz schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:07:
[...]

Iets als dit dus :

[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/shmups/comments/1p0abu0/my_favorite_way_to_play_shmups_in_tate_mode_on/

Ik weet niet of je deze al gezien had
Onimusha: Way of the Sword Good on Nintendo Switch 2
Ziet er top uit!

[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 09-08-2026 16:09 ]

• Beakzz
Ja die had ik gezien, maar D-pad is niet zo goed en ik wil uiteindelijk Mobapads op de S2 en dus ook op de flip grip oplossing ;)

• Beaudog
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar als in handheld mode speelt heb je ook de optie boostmode .

Op de switch 2
Oblivion Remastered op Switch 2:
En een vergelijking met Steam Deck:
In vergelijking met Series S lijkt Switch 2 betere beeldkwaliteit (dank je DLSS) en belichting te hebben. De framerate is echter zeker niet perfect :)
Maar het lijkt dus gewoon een competente port als je met 30 fps kan leven.

[ Voor 54% gewijzigd door JackAvery op 11-08-2026 07:46 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:42:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 - PS5 - Steam Machine - Xbox Series S | Graphics Comparison]
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 vs Steam Deck | Final Graphics Comparison]
In vergelijking met Series S lijkt Switch 2 betere beeldkwaliteit (dank je DLSS) en belichting te hebben. De framerate is echter zeker niet perfect :)
Op de PC loopt ie echt dramatisch, ondanks 2 patches.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wow Oblivion ziet er echt waanzinnig goed uit op Switch 2, echt totaal onverwacht. Misschien heeft Switch 2 nu wel de beste versie van alle platformen, haha.
JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:42:
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 - PS5 - Steam Machine - Xbox Series S | Graphics Comparison]
[YouTube: Oblivion Remastered | Switch 2 vs Steam Deck | Final Graphics Comparison]
Ik zag inderdaad al wat filmpjes voorbij komen van iemand die de fysieke game vorige week al binnen had. Ben benieuwd naar de review van onder andere Digital Foundry :P Ik heb de game afgelopen week ook alvast besteld omdat het me opvalt dat de game in Nederland bijna nergens te bestellen is. Ik zie nu alleen Nedgame en eerder was het ook te bestellen bij Bol. Indiana Jones lijkt ook schaarser dan bij release. Dus wil niet te lang wachten...

Ik blijf het suf vinden dat we voor de Switch (2) niet gewoon een directe port hebben van Oblivion. Voor mij ziet dat er nog prima uit. Op bepaalde vlakken vind ik het behoorlijk triest gesteld met de game wereld. Heb je met de Switch 2 enorm krachtige hardware, maar begin je weer bij nul met Unreal Engine 5 remasters/remakes...
Ik zal me denk ik ook wel vermaken met Oblivion Remastered. Grafisch ziet het er wat mij betreft prima uit. Framerate kan inderdaad beter, maar geen ramp. Voornamelijk jammer van de korte freezes in de openwereld waar alle versies van Oblivion Remastered last van hebben. De fysieke release komt 14 augustus uit, dus nog even wachten tot ik het zelf kan ervaren.
joblamie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:22:
Wow Oblivion ziet er echt waanzinnig goed uit op Switch 2, echt totaal onverwacht. Misschien heeft Switch 2 nu wel de beste versie van alle platformen, haha.
Mja weet niet hoor. Ik zou in ieder geval zeggen dat het een uitstekende port is van een matige remaster. Wat het de beste versie kan maken is dat het compleet op cartridge uitkomt. De meningen over de kwaliteit zullen alle kanten op gaan. Mensen die honderden uren plezier gaan hebben aan deze game op de Switch 2 tot mensen die het totaal onspeelbaar achten.
JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:31:
@L23 ik vermoed dat je zeker niet de enige bent die graag gewoon het origineel speelt. Maar shiny graphics verkopen enzo.
Ik had de game al kort gespeeld bij release destijds via Xbox Cloud Gaming (Xbox Series S versie). Er zitten wel wat gameplay verbeteringen in al is het volgens mij ook vrij minimaal. De originele game was in ieder geval vrij ingewikkeld qua skills en levelsysteem. Al merkte ik bij Fallout 3 ook dat je gewoon snel keuzes moet maken en niet te lang over na moet denken, het levelen hoeft ook niet perfect.

Ik heb het origineel nog in 2023 gespeeld. Had geen zin om het levelsysteem weer uit te zoeken en heb het toen nog voor elkaar gekregen om een save game van de kapotte Xbox 360 (RROD) over te zetten naar de Xbox One S. Daarmee verder gegaan waar ik gebleven was en niet slapen/levelen :P Main quest was al bijna uitgespeeld. Qua guilds had ik de Dark Brotherhood en Thieves Guild nog niet gedaan en die heb ik toen ook uitgespeeld. De enige achievements die nog openstaan zijn van de Shivering Isles uitbreiding.

• joblamie
  • Niet online
Ik twijfel enorm of ik Oblivion ga aanschaffen (nooit gespeeld) of dat ik me nog een keer onderdompel in Skyrim. Volgens mij is Skyrim met 60fps nu best goed op Switch 2 en hij is samen met Fallout 4 nu gruwelijk in de aanbieding in de Nintendo Store (beide games samen voor 53 euro).

Dus ga ik voor 2 games die beiden op 60fps kunnen, maar die ik al tig keer heb gespeeld (maar opzich wel weer zin in) of ga ik voor het “nieuwe” Oblivion op 30fps die ik nooit echt gespeeld heb.

Als Oblivion complexer is dan Skyrim heb ik er een hard hoofd in. Games zijn al gauw véél te complex voor mij, speel het meeste op easy / story mode. Maar Skyrim en Fallout 4 beiden wel ooit uitgespeeld.

Ik ben vooral erg van de “mooie” games en kan echt genieten / onder de indruk zijn van games die goed op Switch 2 draaien terwijl je dat niet direct verwacht. Zoals bijvoorbeeld dus een Oblivion, maar ook AC Shadows bijvoorbeeld speelde ik op diverse betere platforms, maar ik blijf de Switch 2 versie indrukwekkend vinden. Ik weet dat ik de beste versie beter op die andere platformen kan spelen, maar dat vind ik op de 1 of andere manier minder interessant.

Al met al benieuwd naar meer gameplay video’s (inclusief day 1 patch) van Oblivion die per vandaag wel zullen binnendruppelen op Youtube en benieuwd naar jullie eventuele advies in de keuze tussen Skyrim en Fallout of Oblivion.
joblamie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:03:
Ik twijfel enorm of ik Oblivion ga aanschaffen (nooit gespeeld) of dat ik me nog een keer onderdompel in Skyrim. Volgens mij is Skyrim met 60fps nu best goed op Switch 2 en hij is samen met Fallout 4 nu gruwelijk in de aanbieding in de Nintendo Store (beide games samen voor 53 euro).

Dus ga ik voor 2 games die beiden op 60fps kunnen, maar die ik al tig keer heb gespeeld (maar opzich wel weer zin in) of ga ik voor het “nieuwe” Oblivion op 30fps die ik nooit echt gespeeld heb.

Als Oblivion complexer is dan Skyrim heb ik er een hard hoofd in. Games zijn al gauw véél te complex voor mij, speel het meeste op easy / story mode. Maar Skyrim en Fallout 4 beiden wel ooit uitgespeeld.

Ik ben vooral erg van de “mooie” games en kan echt genieten / onder de indruk zijn van games die goed op Switch 2 draaien terwijl je dat niet direct verwacht. Zoals bijvoorbeeld dus een Oblivion, maar ook AC Shadows bijvoorbeeld speelde ik op diverse betere platforms, maar ik blijf de Switch 2 versie indrukwekkend vinden. Ik weet dat ik de beste versie beter op die andere platformen kan spelen, maar dat vind ik op de 1 of andere manier minder interessant.

Al met al benieuwd naar meer gameplay video’s (inclusief day 1 patch) van Oblivion die per vandaag wel zullen binnendruppelen op Youtube en benieuwd naar jullie eventuele advies in de keuze tussen Skyrim en Fallout of Oblivion.
Ik begrijp/zag dat ze aanpassingen hebben gemaakt in de gameplay van Oblivion als het gaat om het levelen en de skill points. Dus de remaster zou toegankelijker moeten zijn. Maar ik heb geen idee (gezien ik het nog te weinig gespeeld heb) of het net zo toegankelijk is als Skyrim en Fallout 4. Skyrim is qua levelen in ieder geval toegankelijker dan de originele Oblivion.
Je geeft wel aan Skyrim al tig keer gespeeld te hebben en dan is een nieuw verhaal juist ook wel tof. Ik vind dat Oblivion wel betere quests heeft en als je Skyrim gespeeld hebt voelt het ook wel vertrouwd.

De gameplay video's die nu te zien zijn hebben al een day one patch. Geen idee of er nog meer volgen. Daar zou ik zelf in ieder geval niet direct vanuit gaan omdat de andere versies ook nog problemen vertonen en al een hele tijd geen updates meer gehad hebben. Oblivion is in ieder geval een hele toffe game. Of Oblivion remastered een goed idee is vind ik moeilijk te zeggen. Ik hoop er eind deze week mee aan de slag te gaan. Ben je van plan de game digitaal te halen dan is het ook geen gek idee om te wachten op een leuke aanbieding. Speel je eerst Skyrim en Fallout 4.

• RollieBollie
De kartonnen Virtual Boy accesoire is momenteel geen 19,99, maar 13,99. En blijkbaar als je NSO hebt betaal je tegenwoordig geen verzendkosten meer bij standaard verzending van 3 a 4 dagen.

Expressbezorging betaal je nog wel voor, maar als je meer dan 220 euro aan producten besteld betaal je geen expressbezorging.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:00

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Toch altijd jammer dat met launch kopen je dit soort edities mist. En nee ik ga geen meerdere consoles of controllers kopen puur voor het printje want de console blijft hetzelfde en 500+ euro en waarschijnlijk 90 voor de controller heb er zeker niet voor over. Aan de andere kant brengen ze dit na 1 september uit en dan is de prijsverhoging ingegaan dus het wordt sowieso een dure aankoop voor degene die 'm wel gaan halen.
Het lijkt echt genoeg. Vind de designs wel mooi, maar een tweede Switch 2 zit er hier niet in :+ Controller zullen we eens kijken wat de prijs in realiteit wordt, heb er niet echt een nodig maar...

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Deezers schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

Toch altijd jammer dat met launch kopen je dit soort edities mist. En nee ik ga geen meerdere consoles of controllers kopen puur voor het printje want de console blijft hetzelfde en 500+ euro en waarschijnlijk 90 voor de controller heb er zeker niet voor over. Aan de andere kant brengen ze dit na 1 september uit en dan is de prijsverhoging ingegaan dus het wordt sowieso een dure aankoop voor degene die 'm wel gaan halen.
Ik hou juist totaal niet van speciale edities ik hou van de “saaie” zwarte kleuren 🤡 staat ook mooier in de woonkamer ipv zo schreeuw editie (vind ik)

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
Cyberw00d schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:35:
[...]

Ik hou juist totaal niet van speciale edities ik hou van de “saaie” zwarte kleuren 🤡 staat ook mooier in de woonkamer ipv zo schreeuw editie (vind ik)
Ja heb ik ook hoor, gewoon een standaard kleur of nu zwart, wit , paars of iets is, maar geen hele foto's of iets erop.
Een controller ofzo is nog wel eens leuk dan, maar niet de console zelf.
Jammer dat die Pro controllers zo saai blijven. Nee dit doet mij niet zoveel. Kijk eens bij Xbox. Daar gaat veel mis, maar qua controller kleurtjes en speciale edities snappen ze het wel :p

Een witte of rode Pro controller zou een leuk begin kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 11-08-2026 21:14 ]

L23 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:14:
Jammer dat die Pro controllers zo saai blijven. Nee dit doet mij niet zoveel. Kijk eens bij Xbox. Daar gaat veel mis, maar qua controller kleurtjes en speciale edities snappen ze het wel :p

Een witte of rode Pro controller zou een leuk begin kunnen zijn.
Er is maar 1 controller die telt... :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjZyLBy_UkY1xxx5DuyVhm7FJyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzlvGU7Sa4Uj85Y74SzYO7be.jpg?f=fotoalbum_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Heb toentertijd wel de Oled TotK gehaald, maar deze denk ik niet. Pro controller waarschijnlijk wel. Misschien kan ik een familie lid overhalen om mijn Switch 2 te kopen en deze zelf als vervangen te kopen. :P

• Jumpman
Mocht je nog geen Nintendo Switch 2 hebben en deze leak is waar, dan heb je hier je reden. https://nintendoeverythin...ller-leaked-first-images/

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29
Jumpman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 19:09:
Mocht je nog geen Nintendo Switch 2 hebben en deze leak is waar, dan heb je hier je reden. https://nintendoeverythin...ller-leaked-first-images/
Is het nu echt teveel moeite om de recente berichten te bekijken? AreVeeDee in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

• Jumpman
Ik had nog gezocht, voor ik het postte, blijkbaar overheen gelezen. Zelfs nog gezocht op Ocarina Of Time.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:33
RollieBollie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:18:
De kartonnen Virtual Boy accesoire is momenteel geen 19,99, maar 13,99. En blijkbaar als je NSO hebt betaal je tegenwoordig geen verzendkosten meer bij standaard verzending van 3 a 4 dagen.

Expressbezorging betaal je nog wel voor, maar als je meer dan 220 euro aan producten besteld betaal je geen expressbezorging.
Heb je toevallig ervaring met de kartonnen VB?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• RollieBollie
Pro-prutser schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:57:
[...]

Heb je toevallig ervaring met de kartonnen VB?
Nog niet. Er is er nu wel 1 onderweg.

Ik heb al de replica plastic versie, maar wil de kartonnen voor oa zelda botw 3d.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01
RayNbow schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 02:54:
[...]

Er is maar 1 controller die telt... :p
[Afbeelding]
Ik heb deze ook haha. Alleen veel te veel voor betaald. Gebruik ik nu voor mijn pc omdat ik de S2 pro controller heb.

Mooi ding in ieder geval.

• Zerora
  • Laatst online: 15:29
Moonlighter 2: The Endless Vault
EVERSPACE 2: Galactic Edition

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01

Esumontere

Floep, banaan.

Voor degenen die het gemist hebben, de "ode aan de 80's anime" co-op game Orbitals komt uit als een fysieke editie, volledig op cartridge! Deze staat bij mij al in de pre-order op bol.com, leuk om te spelen als mijn vrouw en ik klaar zijn met Split Fiction! :D
Fire Emblem previews zijn uit! Er lijkt enorm veel content in de game te zitten. Reviewers hebben soms 30 uur gewoon in de preview content gestoken... Nog een maandje!

Hieronder vind je een willekeurige preview, maar er zijn best wat outlets die het spel aan het spelen zijn dus kijk vooral op je website/kanaal naar keuze (onder andere: NintendoLife, TheGamer, GameSpot, IGN, ...)... of niet, want spoilers.

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 13-08-2026 21:33 ]

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 00:37:
[...]

Nog niet. Er is er nu wel 1 onderweg.

Ik heb al de replica plastic versie, maar wil de kartonnen voor oa zelda botw 3d.
Oehh nice!!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Esumontere schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:07:
Voor degenen die het gemist hebben, de "ode aan de 80's anime" co-op game Orbitals komt uit als een fysieke editie, volledig op cartridge! Deze staat bij mij al in de pre-order op bol.com, leuk om te spelen als mijn vrouw en ik klaar zijn met Split Fiction! :D
En ook weer een filmpje, o.a. over de animatie stijl (ze zijn echt terug gegaan naar oude makers) en de gameplay (ze willen geen start/stop coop maken, maar dat je allebei actief blijft). Ik ben erg benieuwd!

YouTube: Orbitals – Creator's Voice (Nintendo Switch 2)

• joblamie
  • Niet online
Inmiddels een paar uurtjes in Oblivion zitten, maar dit is toch wel een indrukwekkende port vind ik. OK; her en der wat stutters is eigenlijk niet OK natuurlijk, maar mijn overall gevoel blijft toch; Wow. Echt een hele mooie game en ook lekker scherp in handheld. Veel triple A games zijn naar mijn mening te blurry in handheld (bijvoorbeeld FFVII rebirth en AC Shadows), wat echt afdoet aan de ervaring en waardoor ik liever alleen docked speel. Maar dit is er eindelijk 1 waarbij dat niet het geval is en ik zonder moeite lekker handheld doorspeel.

Het gestotter zal wel erger worden naarmate de game vordert (dat schijnt), maar voor nu ben ik vooral blij en onder de indruk. Speelt heerlijk weg.
joblamie schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:21:
Inmiddels een paar uurtjes in Oblivion zitten, maar dit is toch wel een indrukwekkende port vind ik. OK; her en der wat stutters is eigenlijk niet OK natuurlijk, maar mijn overall gevoel blijft toch; Wow. Echt een hele mooie game en ook lekker scherp in handheld. Veel triple A games zijn naar mijn mening te blurry in handheld (bijvoorbeeld FFVII rebirth en AC Shadows), wat echt afdoet aan de ervaring en waardoor ik liever alleen docked speel. Maar dit is er eindelijk 1 waarbij dat niet het geval is en ik zonder moeite lekker handheld doorspeel.

Het gestotter zal wel erger worden naarmate de game vordert (dat schijnt), maar voor nu ben ik vooral blij en onder de indruk. Speelt heerlijk weg.
Ik keek er naar uit om het te testen, maar momenteel ook andere dingen aan mijn hoofd. Ik had de game op tijd besteld en gekozen voor ophalen bij een pakketpunt, maar gaat doodleuk retour naar de winkel.

Jij hebt de game in de eShop gekocht?

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Ik wil ook graag oblivion testen, tijd terug al bij bol besteld maar tot op heden krekels, heel apart. Ik had toch wel verwacht dat hij in mijn brievenbus zou landen vandaag.

If it bleeds, it can be killed!

• joblamie
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:37:
[...]

Jij hebt de game in de eShop gekocht?
Ja dat klopt. Ik wilde hem eerst op cartridge, maar de vreemde lage/niet bestaande voorraden hebben mij uiteindelijk doen besluiten hem gewoon digitaal te bestellen. En ook omdat ze zeggen dat de laadschermen korter zijn vanaf de interne opslag. En aangezien er nogal veel laadschermen zijn…

• Odysseus87
  • Laatst online: 11:07
Ook maar overstag gegaan en gisteren een switch 2 gehaald. Nog geen games maar dacht aan DK bananza en iets van Pokemon voor mijn zoontje. Raakte mijn steamdeck oled niet meer aan en hij speelde er (emulatie) alleen maar Nintendo games op. Kan dan net zo goed een switch 2 halen zodat hij ook makkelijker met vriendjes multiplayer kan doen. Steam deck gaat wel op MP.

Naast een beschermglas nog andere accessoires die jullie aanraden? Heb een 8 bit pro 2 controller die ik vandaag probeer te koppelen, dan hoeft de pro controller niet lijkt me.

Verder nog andere games die een must have zijn? Splatoon raiders zie ik veel voorbij komen.
Reminder dat de DLC van REANIMAL uit is:
En er is een nieuwe Kingdom Hearts IV trailer:
(Waarschijnlijk zie je hier niet de switch 2 versie ;))

[ Voor 39% gewijzigd door JackAvery op 15-08-2026 08:06 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01

Esumontere

Floep, banaan.

Odysseus87 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:21:
Ook maar overstag gegaan en gisteren een switch 2 gehaald. Nog geen games maar dacht aan DK bananza en iets van Pokemon voor mijn zoontje. Raakte mijn steamdeck oled niet meer aan en hij speelde er (emulatie) alleen maar Nintendo games op. Kan dan net zo goed een switch 2 halen zodat hij ook makkelijker met vriendjes multiplayer kan doen. Steam deck gaat wel op MP.

Naast een beschermglas nog andere accessoires die jullie aanraden? Heb een 8 bit pro 2 controller die ik vandaag probeer te koppelen, dan hoeft de pro controller niet lijkt me.

Verder nog andere games die een must have zijn? Splatoon raiders zie ik veel voorbij komen.
Een glazen screenprotector zou ik er onmiddellijk bij uitpakken op plakken, niet mee wachten. Er komen al krassen in het scherm als hij op tafel ligt. Verder is een gripcase wel erg fijn want het is een ergonomische nachtmerrie om vast te houden. De Savage Raven Neogrip is goedkoop en erg goed.

Met de 8bitdo controller kan je volgens mij niet de Switch wakker maken vanaf de bank, mocht je dat erg vinden. Verder is de Pro 2 controller een uitstekende controller dus zeker het overwegen waard.

Qua spellen; kijk vooral wat je leuk vindt. Er is inmiddels een behoorlijk grote Switch 2 collectie en hij is volledig backwards compatible met Switch 1 spellen (op een paar uitzonderingen na).

[ Voor 16% gewijzigd door Esumontere op 15-08-2026 08:01 ]

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Voor wie van een goede metroidvania game houd en vele uren zich wil vermaken is nu Afterimage in de aanbieding voor maar 3,74 euro . Die kan je niet laten liggen

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• RollieBollie
En heb de Cardboard Virtual Boy gisteravond ontvangen.

Kleine review.

De CVB is te gebruiken met Switch en Switch 2. Niet met Switch Lite. Om de CVB te kunnen gebruiken moet je 1 van de Joy Cons loshalen en schuif je de Switch/2 erin en doet de Joy Con er weer op. Aan de bovenkant is een uitsparing voor de headphone jack.

Viirtual Boy games. Start de app en je krijgt de melding dat je de Switch in de accesoire moet doen. De games zijn qua 3D goed en goed te spelen. Als je de console even uitzet en weer aanzet of op Home drukt moet je de console er even uithalen de VR mode uitschakelen en de app weer openen waar de VR nog steeds aanstaat.

Zelda Breath of the Wild. Zelfde verhaal als hierboven. Erg leuk om BotW in 3D te kunnen spelen. Mooie hierbij is dat als je dus je hoofd beweegt de camera ook beweegt. De camera kan je nog steeds bewegen met de rechter stick.

Enige nadelen die ik momenteel kan bedenken...
  • De lensen zijn niet te verstellen.
  • Ik wordt soms misselijk als er te snel in BotW wordt bewogen.
  • En als het scherm een beetje vies is heb je zonder VB accesoire niet snel een probleem, maar vanwege dat het scherm nu dus op je neus zit zie je dus wel een pluisje of iets dergelijks continu.
  • Opladen kan je niet doen als de console in de accesoire zit, maar ik denk dat je ook niet lange sessies hiermee gaat spelen.

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:37:
[...]

En heb de Cardboard Virtual Boy gisteravond ontvangen.

Kleine review.

De CVB is te gebruiken met Switch en Switch 2. Niet met Switch Lite. Om de CVB te kunnen gebruiken moet je 1 van de Joy Cons loshalen en schuif je de Switch/2 erin en doet de Joy Con er weer op. Aan de bovenkant is een uitsparing voor de headphone jack.

Viirtual Boy games. Start de app en je krijgt de melding dat je de Switch in de accesoire moet doen. De games zijn qua 3D goed en goed te spelen. Als je de console even uitzet en weer aanzet of op Home drukt moet je de console er even uithalen de VR mode uitschakelen en de app weer openen waar de VR nog steeds aanstaat.

Zelda Breath of the Wild. Zelfde verhaal als hierboven. Erg leuk om BotW in 3D te kunnen spelen. Mooie hierbij is dat als je dus je hoofd beweegt de camera ook beweegt. De camera kan je nog steeds bewegen met de rechter stick.

Enige nadelen die ik momenteel kan bedenken...
  • De lensen zijn niet te verstellen.
  • Ik wordt soms misselijk als er te snel in BotW wordt bewogen.
  • En als het scherm een beetje vies is heb je zonder VB accesoire niet snel een probleem, maar vanwege dat het scherm nu dus op je neus zit zie je dus wel een pluisje of iets dergelijks continu.
  • Opladen kan je niet doen als de console in de accesoire zit, maar ik denk dat je ook niet lange sessies hiermee gaat spelen.
Mooie waardevolle review, waarvoor dank!!

Wil een gedoe eigenlijk om te kunnen spelen en vooral doorspelen. Voelt echt tegenstrijdig met waar Switch voor staat. Maar dat is denk ik als je een compromis sluit door de CVB te kiezen ipv de replica VB op standaard. Die heb jij ook toch? Hoe verhoudt deze zich daartoe? Is CVB de moeite waard of loont het zich veel meer om voor de duurdere versie te gaan? In ben nog in dubio.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om BotW in 3D te spelen? 😮

Pro-prutser schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Mooie waardevolle review, waarvoor dank!!

Wil een gedoe eigenlijk om te kunnen spelen en vooral doorspelen. Voelt echt tegenstrijdig met waar Switch voor staat. Maar dat is denk ik als je een compromis sluit door de CVB te kiezen ipv de replica VB op standaard. Die heb jij ook toch? Hoe verhoudt deze zich daartoe? Is CVB de moeite waard of loont het zich veel meer om voor de duurdere versie te gaan? In ben nog in dubio.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om BotW in 3D te spelen? 😮
Er is ooit een update geweest voor Breath of the Wild om het in combinatie met Labo in VR te kunnen spelen.

• RollieBollie
Klopt. Ik heb de originele VB, de replica voor de switch en nu dus de cardboard versie.

Beide switch versies doen hetzelfde. En hebben de zelfde voor en nadelen. De cardboard houd je echter dus in je handen en daar kan je in tegenstelling tot de replica wel een bekabelde headset gebruiken.

Botw kan je met virtual labbo gebruiken. In game ga je daarvoor naar opties en zet VR aan. Je ziet dan echt diepte. Handige daarbij is dus dat de gyroscoop ook werkt en je dus opzij kan kijken of richten door te bewegen. Vanwege de gyro wilde ik dus naast de replica de cardboard hebben.

Helaas hebben veel mensen last van lang VR spelen. Mogelijk dat dit gewenning is en als je vaker speelt langer volhoudt.

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Er is ooit een update geweest voor Breath of the Wild om het in combinatie met Labo in VR te kunnen spelen.
Oh wauw dan moet ik dat maar eens snel gaan proberen!

Thanksss

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:28:
Klopt. Ik heb de originele VB, de replica voor de switch en nu dus de cardboard versie.

Beide switch versies doen hetzelfde. En hebben de zelfde voor en nadelen. De cardboard houd je echter dus in je handen en daar kan je in tegenstelling tot de replica wel een bekabelde headset gebruiken.

Botw kan je met virtual labbo gebruiken. In game ga je daarvoor naar opties en zet VR aan. Je ziet dan echt diepte. Handige daarbij is dus dat de gyroscoop ook werkt en je dus opzij kan kijken of richten door te bewegen. Vanwege de gyro wilde ik dus naast de replica de cardboard hebben.

Helaas hebben veel mensen last van lang VR spelen. Mogelijk dat dit gewenning is en als je vaker speelt langer volhoudt.
Hahaha geweldig!

Ik denk dat de CVB dan even goed genoeg is voor mij om mee in te stappen. Ik ga ‘m bestellen. Bedankt voor je hulp!

Dat wist ik niet. Nu wil ik ‘m al helemaal hebben!

Klopt inderdaad. Ik heb wel wat ervaring met VR dus dat zal helpen. Al hoef ik niet per se heel lang VR te spelen. Vind het ook wel wat hebben om het af en toe te doen.

• RollieBollie
JackAvery schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Yep. Dit dus.

En de Labo VR kan je dus ook gebruiken als Cardboard VB.

Eventueel kan je er dus zelf 1 maken, maar daar had ik geen zin in en aangezien de cardboard versie momenteel goedkoper is en je geen verzendkosten hebt nu toch maar gekocht. Ik zat al te wachten tot ik boven de 50 euro zat voor gratis verzending.
Pro-prutser schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:47:
[...]

Hahaha geweldig!

Ik denk dat de CVB dan even goed genoeg is voor mij om mee in te stappen. Ik ga ‘m bestellen. Bedankt voor je hulp!..
Ik speel ook niet vaak op de originele VB. Helaas werkt die dus op 110v of 6 AA batterijen waarop je dan ongeveer 4 uur kan gamen. Nintendo had al snel in de gaten dat veel mensen misselijk werden en heeft toen besloten dat elke game standaard na 15 minuten gepauzeerd wordt. Dit kan je wel uitschakelen.

De replica VB wilde ik dus hebben zodat deze naast de OG kan staan. En vaker zal worden gebruikt. Nou blijf ik hopen dat de overige games ook nog komen, maar denk dat dit niet zal gebeuren. De replica kan je ook gebruiken voor BotW, maar dan moet je dus de camera bewegen met de joystick. Of je moet iets gaan knutselen zodat de VB niet op de standaard hoeft te staan en bijvoorbeeld met headstraps om je hoofd zit. Al is dat natuurlijk wel een log ding en niet echt licht. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RollieBollie op 15-08-2026 10:57 ]

Op basis van al die goede previews ga ik in september voor Fire Emblem.Ik ben meer van Fire Emblem Engage dan Fire Emblem Three Houses maar gelukkig doet deze game bepaalde dingen toch wat anders dan die laatst genoemde game.

Zo lees ik dat alles wat je doet tussen de gevechten hier beter/leuker is uitgewerkt.Ik vind Three Houses ook een lelijke Fire Emblem game om te zien.

Gezien deze game qua schaal huge gaat zijn ga ik in september voor een game.

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:49:

Ik speel ook niet vaak op de originele VB. Helaas werkt die dus op 110v of 6 AA batterijen waarop je dan ongeveer 4 uur kan gamen.
Is een kleine step-down trafo dan geen oplossing? Die heb je al voor een paar tientjes. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit dan steeds batterijen te gebruiken.
Nintendo had al snel in de gaten dat veel mensen misselijk werden en heeft toen besloten dat elke game standaard na 15 minuten gepauzeerd wordt. Dit kan je wel uitschakelen.
Wel fijn dat je de keuze krijgt om het uit te schakelen. Dat doen ze goed.
De replica VB wilde ik dus hebben zodat deze naast de OG kan staan. En vaker zal worden gebruikt. Nou blijf ik hopen dat de overige games ook nog komen, maar denk dat dit niet zal gebeuren.
Dat vermoeden had ik al. Het is ook echt een hebbding. Vooral als je een verzamelaar bent en al helemaal bij retro.

Ik moet zeggen dat ik het aanbod echt goed vind. Valt mij niet tegen! Maar meer is altijd welkom!
De replica kan je ook gebruiken voor BotW, maar dan moet je dus de camera bewegen met de joystick. Of je moet iets gaan knutselen zodat de VB niet op de standaard hoeft te staan en bijvoorbeeld met headstraps om je hoofd zit. Al is dat natuurlijk wel een log ding en niet echt licht. ;)
Ja precies. Dat past niet echt bij wat ik voor ogen heb. Wellicht later voor de andere spellen. Ligt er aan hoe goed VB mij bevalt.

• RollieBollie
Er zijn nog enkele andere games die een VR update hebben gekregen toen Labo VR uitkwam.

Mario Odyssey (checked) Je gaat dan op zoek naar enkele NPC's.
Smash Bros (heb ik niet)
Captain Toad Treasure Tracker (checked) Enkele kleine levels te spelen. En blijkbaar had ik die al eens gespeeld (zonder VR headset dus).

[ Voor 12% gewijzigd door RollieBollie op 15-08-2026 11:22 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij was er al DLC aangekondigd voor Fire Emblem? Of het komt vast nog, zou me niks verbazen.

• Pro-prutser
RollieBollie schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:20:
Er zijn nog enkele andere games die een VR update hebben gekregen toen Labo VR uitkwam.

Mario Odyssey (checked) Je gaat dan op zoek naar enkele NPC's.
Smash Bros (heb ik niet)
Captain Toad Treasure Tracker (checked) Enkele kleine levels te spelen.
Het stomme is dat ik dit onbewust allemaal gezien heb, maar het heeft nooit mijn aandacht getrokken.

Nu lijkt er een wereld voor mij open te gaan.

Wat een leuke ontdekking zo op de zaterdagochtend. Straks de CVB maar eens bestellen 😃

Deezers schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:22:
Volgens mij was er al DLC aangekondigd voor Fire Emblem? Of het komt vast nog, zou me niks verbazen.
De laatste vijf FE games hebben DLC gehad dus ik verwacht het hier ook.Ik heb de indruk dat we met de basis game lang zoet zullen zijn.

[Van de Android games weet ik niets]

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 15-08-2026 12:36 ]

• Pro-prutser
Ik wilde hetzelfde vragen 🤣

Maar ik dacht dat kan ik niet vragen. Ben blij dat ik niet de enige ben.

@L23 een TLDR zou heel erg fijn zijn. Paar steekwoorden is meer dan genoeg.

• Pro-prutser
L23 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:42:
[...]

Impressive Visuals, Frustrating Performance.

Edit: :P Lees dan de laatste alinea van de geschreven review?

https://www.digitalfoundr...s-as-much-as-it-impresses
Dit vind ik serieus een perfecte samenvatting omdat het alles verteld wat ik wil weten hahaha.

Ooh er is ook een geschreven review dus. Ik heb geen problemen met lezen dus ik zal die gelijk eventjes checken. Ik kan bij lange video’s mijn aandacht er niet goed bijhouden, omdat het mij meestal te langzaam gaat.

• Pro-prutser
[...]

Nette review

• TomBraamhaar
Tip, gooi de link in Gemini oid en vraag om een korte samenvatting. Werkt voor mij vaak goed.
De video van Digital Foundry bespreekt de technische prestaties van de Oblivion Remastered op de Nintendo Switch 2. Hier is een samenvatting van hun bevindingen:

Algemene indruk

Hoewel het technisch indrukwekkend is dat een complexe titel als Oblivion op een handheld-console draait, is de algehele ervaring wisselend. De game slaagt erin de visuele upgrades van de Unreal Engine 5-remaster (zoals betere modellen en belichting) te behouden, maar de prestaties blijven problematisch.

Belangrijkste punten uit de review:

Visuele prestaties:

De Switch 2 gebruikt Nvidia DLSS-upscaling. In docked mode resulteert dit in een 1080p-beeld (gebaseerd op 540p), in portable mode in 900p (gebaseerd op 450p).

In kerkers en nabije beelden ziet het er scherp uit, maar in open werelden heeft de techniek moeite met details in de verte (zoals bomen), wat leidt tot flikkeringen en 'shimmering'.

Sommige visuele elementen (zoals begroeiing en schaduwkwaliteit) zijn aanzienlijk teruggeschroefd vergeleken met de Xbox Series S.

Besturing en extra's: Een uniek voordeel van de Switch 2-versie is de ondersteuning voor muisbediening via de losse Joy-Cons, wat erg handig is voor boogschieten en menunavigatie.

Prestatieproblemen:

Frame rate: De game is gelimiteerd tot 30 FPS en kampt met onregelmatige frame pacing, wat zorgt voor een schokkerig beeld bij het bewegen van de camera.

Hitching: Er zijn veel haperingen (traversal hitches) tijdens het verkennen van de wereld, soms zelfs van meerdere seconden. Dit is een groot minpunt, zeker tijdens gevechten.

CPU-beperkingen: Om de belasting te beperken, animeren NPC's op afstand op slechts 15 FPS, wat er in de open wereld erg vreemd uitziet.

Stabiliteit: Positief is dat de degrading performance (waarbij de prestaties na verloop van tijd slechter worden), die op PS5 en Xbox nog steeds een probleem is, op de Switch 2 minder lijkt voor te komen.

Conclusie

Digital Foundry vindt de poort visueel respectabel voor de hardware, maar de aanhoudende problemen met de framerate en de haperingen maken het moeilijk om deze versie aan te bevelen als een "waardig eerbetoon" aan de originele game. Het is een technisch huzarenstukje met helaas frustrerende gebreken.

Video: YouTube: Oblivion Remastered - Switch 2 DF Review - Impressive Visuals, Frust...

[ Voor 83% gewijzigd door TomBraamhaar op 15-08-2026 20:14 ]

• Pro-prutser
TomBraamhaar schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:11:
[...]

Tip, gooi de link in Gemini oid en vraag om een korte samenvatting. Werkt voor mij vaak goed.

[...]
Heee ja dat werkt goed! Bedankt voor de tip

• Pro-prutser
[...]

Ik vroeg ChatGPT om het samen te vatten met twee steekwoorden en dit was het resultaat:

Visueel indrukwekkend — Prestatieproblemen

Best accuraat 😁 Van jullie beiden haha

Trouwens zeg je nu ook beiden met een n op het einde of is het nu wel beide omdat ChatGPT geen menselijk persoon is? :p

Pro-prutser schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:24:
[...]

Ik vroeg ChatGPT om het samen te vatten met twee steekwoorden en dit was het resultaat:

Visueel indrukwekkend — Prestatieproblemen

Best accuraat 😁 Van jullie beiden haha
Ik had voor de grap de titel gekopieerd van de Youtube video :P Maar ik vind het ook een mooie samenvatting moet ik zeggen. Naar de Switch 2 release toe had ik ook een minder visueel mooie game verwacht. Knap wat ze geport hebben naar de Switch 2, maar gezien de prestatieproblemen had ik liever het origineel geport zien worden. Xbox 360 graphics upscalen en het ziet er wat mij betreft nog prima uit, betere prestaties en een product van rond de 30 euro. Ach ja.

Ik verwacht dat ik me er wel mee ga vermaken. Oblivion was in 2006 mijn eerste game op de Xbox 360 en dat was toen behoorlijk indrukwekkend. Het blijft bijzonder dat je zulke games nu op een handheld kan spelen.
Ik heb wel eens de neiging om games te kopen vanuit nostalgie of omdat het een technisch indrukwekkende port is (technisch indrukwekkend betekent niet dat het ook leuk/goed genoeg is om te spelen). Ik verwacht dat het ondanks de prestatieproblemen (voor mij) toch zeker wel goed genoeg is om op de Switch 2 te ervaren. Geen idee wanneer ik de bestelling van de fysieke game in huis heb...

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 15-08-2026 20:45 ]

• Pro-prutser
L23 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:42:
[...]

Ik had voor de grap de titel gekopieerd van de Youtube video :P Maar ik vind het ook een mooie samenvatting moet ik zeggen. Naar de Switch 2 release toe had ik ook een minder visueel mooie game verwacht. Knap wat ze geport hebben naar de Switch 2, maar gezien de prestatieproblemen had ik liever het origineel geport zien worden. Xbox 360 graphics upscalen en het ziet er wat mij betreft nog prima uit, betere prestaties en een product van rond de 30 euro. Ach ja.

Ik verwacht dat ik me er wel mee ga vermaken. Oblivion was in 2006 mijn eerste game op de Xbox 360 en dat was toen behoorlijk indrukwekkend. Het blijft bijzonder dat je zulke games nu op een handheld kan spelen.
Ik heb wel eens de neiging om games te kopen vanuit nostalgie of omdat het een technisch indrukwekkende port is (technisch indrukwekkend betekent niet dat het ook leuk/goed genoeg is om te spelen). Ik verwacht dat het ondanks de prestatieproblemen (voor mij) toch zeker wel goed genoeg is om op de Switch 2 te ervaren. Geen idee wanneer ik de bestelling van de fysieke game in huis heb...
Die kan ik dus niet zien. Ik heb cookies standaard geblokkeerd. Ik moet iets van 5 keer drukken om uiteindelijk bij de video uit te komen.

Ik snap hun keuze wel eigenlijk. Ik heb een tijd geleden Skyrim voor de series X gekocht en vond de graphics zo verouderd uitzien dat ik mij niet lang kon motiveren om door te spelen. Dat komt denk ik vooral omdat ik die nog nooit gespeeld had dus het heeft voor mij geen nostalgie.

Als ik bijvoorbeeld Zelda Ocarina of Time speel dan irriteer ik mij helemaal niet aan de vierkante graphics, maar daar is de nostalgische waarde weer heel hoog voor mij. Doet me denken aan liefde maakt blind.

Dus stel dat de nieuwe Zelda Ocarina of Time remake er prachtig uitziet, maar de performance slechter is dan het origineel dan zit ik waarschijnlijk precies in hetzelfde schuitje als waar jij nu in zit met Oblivion. Behalve dan dat de originele Zelda wel beschikbaar is voor de Switch (2). Weliswaar achter een abonnement.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 11:00
Carlos0_0 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:37:
Dus hoek voor films / series, geen idee of die er nog wel is. kom zowat nooit meer in de mediamarkt(Maar volgens mij is het veranderd al).
De games hoek in de mediamarkt is ook relatief compact al , de laatste keer dat ik daar was vorig jaar ofzo.
Games zijn er nog wel maar de dvd's sinds kort weg. Het was eerst al half weg maar toen ik gistermiddag daar keek, is die hele hoek nu voornamelijk speelgoed geworden. Ik weet niet zeker of er nog platen waren (niet goed op gelet). DVD's zijn zeker weg.

• TomBraamhaar
Schoolvakanties zitten er (iig in mijn gedeelte van het land) er op en 17 september begint de Tokyo game showcase. Dat is een maand verder, verwacht er iemand tussendoor nog wat van Nintendo? Direct of nieuws over Ocarina of Time?
TomBraamhaar schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:15:
Schoolvakanties zitten er (iig in mijn gedeelte van het land) er op en 17 september begint de Tokyo game showcase. Dat is een maand verder, verwacht er iemand tussendoor nog wat van Nintendo? Direct of nieuws over Ocarina of Time?
Er is altijd een kans ;)

GamesCom zou eventueel een reden kunnen zijn voor een kleine aankondiging of een trailer hier of daar. Indie World zou ook kunnen. September direct is meestal wel een gewoonte van Nintendo maar je weet nooit of ze zullen afwijken. Het lijkt er bvb. sterk op dat ze iets zullen doen voor de 40ste verjaardag van Zelda - dat kan bvb een filmtrailer, een OoT trailer en een aankondiging van de special edition hardware zijn.

Het is tegelijk duidelijk dat Nintendo een beetje veranderd is van algemene visie op marketing dus ik wil niet te veel in oude patronen lezen…

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 17-08-2026 11:49 ]

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:48:
[...]

Er is altijd een kans ;)

GamesCom zou eventueel een reden kunnen zijn voor een kleine aankondiging of een trailer hier of daar. Indie World zou ook kunnen. September direct is meestal wel een gewoonte van Nintendo maar je weet nooit of ze zullen afwijken. Het lijkt er bvb. sterk op dat ze iets zullen doen voor de 40ste verjaardag van Zelda - dat kan bvb een filmtrailer, een OoT trailer en een aankondiging van de special edition hardware zijn.

Het is tegelijk duidelijk dat Nintendo een beetje veranderd is van algemene visie op marketing dus ik wil niet te veel in oude patronen lezen…
40e verjaardag was afgelopen februari al natuurlijk, maar Nintendo is volgens mij niet zo van de exacte data bij dat soort dingen. Hoop eigenlijk op wel wat meer info van OoT deze maand. Wel zin om een beetje gehyped te worden. :P

• Odysseus87
Inmiddels de Oled Steamdeck verkocht en de switch 2 gehaald. Heb op het moment digitaal Mario kart world en Pokemon leaf green aangeschaft. Via vraag en aanbod en marktplaats op cardridge: Dk bananza, Splatoon raiders, Pokemon scarlet en zelda breath of the wild. Nog steeds geld over van de verkoop van de deck dus ook maar een 256gb express card besteld.

Zou nog 2 games kunnen halen, denk dat elden ring er een gaat zijn, misschien een xenoblade? Heb die nog nooit gespeeld, welke wordt dan aangeraden?

• TomBraamhaar
Odysseus87 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:45:
Inmiddels de Oled Steamdeck verkocht en de switch 2 gehaald. Heb op het moment digitaal Mario kart world en Pokemon leaf green aangeschaft. Via vraag en aanbod en marktplaats op cardridge: Dk bananza, Splatoon raiders, Pokemon scarlet en zelda breath of the wild. Nog steeds geld over van de verkoop van de deck dus ook maar een 256gb express card besteld.

Zou nog 2 games kunnen halen, denk dat elden ring er een gaat zijn, misschien een xenoblade? Heb die nog nooit gespeeld, welke wordt dan aangeraden?
Ik zou even wachten. Veel spellen tegelijkertijd halen betekent voor mij vaak dat ik het meeste nog niet eens half speel. Speel eerst deze games en als je daar opmuit gekeken bent kun je verder kijken.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:26
Nou ja je heb nog meer Pokemon delen

- Pokemon lets go Pikachu / Eevee
- Pokeon Sworld / Shield
- Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl ( Of te wel remakes van Diamond & Pearl).
- Pokémon Legends: Z-A vond ik een leuke spin-off, even wat anders. Je heb ook nog Archius maar daar kam ik niet zo in.

Verder vond ik nog erg leuk

Captain Toad: Treasure Tracker

Geen gek grote levels, maar wel lekker puzzelen om level door te komen.

Mario vs. Donkey Kong

Beetje zelfde idee als Toad, maar dan met Mario en Donkey Kong.

Pikmin 4

Was het 1ste deel dat ik speelde (En vond het ook het leukste deel), vond het erg leuk uiteindelijk.
Ik heb deel 3 ook nog gespeeld, die vond ik ook nog wel gaan.
De remake van 1 & 2 vond ik niet zo (Ook niet uitgespeeld).

Maar koop ook niet te veel, want je moet ook nog de tijd vinden om het allemaal uit te spelen :).
Je kan ook wat op je verlanglijstje ergens zetten, bij je Nintendo account ofzo bijv.

[ Voor 29% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-08-2026 18:59 ]

• Odysseus87
TomBraamhaar schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:50:
[...]

Ik zou even wachten. Veel spellen tegelijkertijd halen betekent voor mij vaak dat ik het meeste nog niet eens half speel. Speel eerst deze games en als je daar opmuit gekeken bent kun je verder kijken.
Helemaal gelijk in! Zal alleen paar niet spelen, die voor mijn zoontje gehaald. Voor mijzelf botw en Splatoon raiders.
Pagina: 1 ... 171 172 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4