• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pepppie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:14:
[...]

Toevallig een recente Sony-televisie? Probleem met de ARC-HDMI (3) is bekend.
Ook echt, het is wel een Sony tv inderdaad. Paar jaar oud dus niet super recent.
Alleen ARC-HDMI is weer iets anders natuurlijk, of gaat het om zowel ARC als CEC?

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Na een verbouwing was het aansluiten van de Switch op een laag pitje komen te staan en hebben we (ik en ons dochtertje) veel op de PlayStation gespeeld. Daar speelde ze veel Astro Bot op en de Nintendo werd een beetje vergeten, wat papa natuurlijk niet zo leuk vond. :)

We gaan over een aantal weken naar het Nintendo Museum in Kyoto en naar Nintendo World in Osaka (die in LA zijn we al geweest, dus we kennen het een beetje), en daarom moest ik haar weer een beetje warm maken voor Nintendo. Met dat in het achterhoofd zijn we begonnen aan Echoes of Wisdom. Ik had deze game ooit een stukje op de Switch 1 gespeeld, maar daar draaide hij te matig, waardoor ik hem had weggelegd. Nu is dat met de Switch 2 opgelost en kom ik erachter wat een leuke game het eigenlijk is!

Dat stijltje (net als Link’s Awakening) is erg fraai. Wat mij betreft mogen ze alle 2D-Zelda’s daarin remaken. Mocht iemand dit lezen en ook twijfelen over Echoes of Wisdom: lekker gaan spelen!

Live, Laugh, Toaster bath.

De Japanse Fire Emblem Twitter account is al enkele dagen updates over Fire Emblem Fortune's Weave aan het posten. Wat korte gameplay video's:
Waarschijnlijk komen de komende dagen de twee andere lords - Theodora en Leda - er aan te pas?

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 15-06-2026 19:52 ]


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn. :(

Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2026 08:16 ]


  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn. :(

Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.
Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn. :(

Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Dat is na Assassin’s Creed en Sar Wars Outlaws geen verrassing.Groot deel van de third-party uitgevers doet het op die manier.

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Cyrax0508 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:40:
[...]

Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.
Hier idem, ik heb ook maat wee Nintendo Switch 2 games digitaal Mario Kart World en Fast Fusion. TLOZ BOTW en TOTK zijn Switch 1 games met een patch voor de Nintendo Switch 2.
Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn. :(

Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Tegelijkertijd zijn er reeds meer dan 100 games die wel op cartridge staan. Maar de realiteit is dat die best wat kosten en dat delen van de games industrie financieel zich ook in moeilijk water bevinden.

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
JackAvery schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:53:
[...]

Tegelijkertijd zijn er reeds meer dan 100 games die wel op cartridge staan. Maar de realiteit is dat die best wat kosten en dat delen van de games industrie financieel zich ook in moeilijk water bevinden.
Ja, ik vind het ook helemaal prima dat ze GKC releasen verder, ik koop ze alleen niet. 100+ games fysiek of niet, ik heb toch al best wat games overgeslagen die ik normaliter wel had gekocht.

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn. :(

Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Het nadeel is: Je moet de game altijd downloaden. Kortom Nintendo servers weg, game weg. Geen verzamelwaarde, nooit meer nostalgie ophalen. Ik speel nog regelmatig een NES of SNES game op mijn eigen console, die niet meer aangeboden wordt door Nintendo.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Denk niet alleen voor doorverkopen, maar ook dat ze het spel Fysiek in huis hebben.
Alleen dan zit je met het probleem vaak, cardrige erin. ik heb eerst een software update nodig.

Nu geld dit niet voor elk spel, maar genoeg die een day1 patch nodig hebben om te kunnen starten.
giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Het ding is dat er lui zijn die bang zijn dat ze hun game over 20 jaar niet meer kunnen downloaden.En als je een echte verzamelaar bent dat zit je op dit systeem ook niet te wachten.
Ik ben best wel fan van geen installatietijden en beperkte nood voor extra opslagcapaciteit, dus ik zal zelf ook sneller voor een fysieke release kiezen :) de discussie over eigendom of afhankelijkheid van servers hebben we 20 jaar geleden al verloren :p

  • Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:51
Cyrax0508 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:40:
[...]

Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.
Er zijn er momenteel 112 volledig fysieke games volgens DekuDeals:

https://www.dekudeals.com/switch-2-physical-games

  • RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45
JackAvery schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:38:
Ik ben best wel fan van geen installatietijden
Die heb je niet als je in de eShop preordert. :p
spoiler:
Ter verduidelijking: daar heb je dan geen last van. Het spel wordt gedownload vóór releasedate.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 16-06-2026 10:05 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir


  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Sir_Lion schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:43:
[...]

Er zijn er momenteel 112 volledig fysieke games volgens DekuDeals:

https://www.dekudeals.com/switch-2-physical-games
Ja, dat zal best, maar ik heb toch echt al meerdere games links laten liggen omdat het GKC zijn. En dat in het eerste jaar alleen al, dus dat zullen er nog wel meer worden in de loop van de jaren. Dat is wat ik dus zeg. Prima dat ze er zijn, maar ik sla ze zoveel mogelijk over.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 16-06-2026 10:22 ]


  • Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het nadeel van een GKC wordt mijns inzien vaak wel overdreven.

Gemiddelde (3th party) game krijgt day-one patch en daarna nog wel iets met QoL updates. Dus: servers offline is ook je 'volledig' op de cartridge niet meer zo ideaal. Grootste voordeel van game op de cartridge is dan dat de game minder ruimte inneemt op je Switch 2 (en je minder hoeft te downloaden bij eerste insert), maar de laadtijden gaan wel omhoog. Dat laatste zou ook de reden zijn dat Star Wars Outlaws gewoon niet op de cartridge kon (of het klopt weet ik niet, maar de game runt verder alleen op systemen met een SSD, dus niet onmogelijk).

T.o.v. digitaal zijn GKC vaak goedkoper te scoren én je kunt ze doorverkopen (m.i. vooral interessant als de game toch niet jouw smaak is), maar voor 3th party games is dat voordeel financieel wel lager dan 1st party (maar bij dat laatste doen weer minder mensen het; waarschijnlijk gelijk de reden waarom die duurder blijven).

  • Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:51
Jake schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:35:
Het nadeel van een GKC wordt mijns inzien vaak wel overdreven.

Gemiddelde (3th party) game krijgt day-one patch en daarna nog wel iets met QoL updates. Dus: servers offline is ook je 'volledig' op de cartridge niet meer zo ideaal. Grootste voordeel van game op de cartridge is dan dat de game minder ruimte inneemt op je Switch 2 (en je minder hoeft te downloaden bij eerste insert), maar de laadtijden gaan wel omhoog. Dat laatste zou ook de reden zijn dat Star Wars Outlaws gewoon niet op de cartridge kon (of het klopt weet ik niet, maar de game runt verder alleen op systemen met een SSD, dus niet onmogelijk).

T.o.v. digitaal zijn GKC vaak goedkoper te scoren én je kunt ze doorverkopen (m.i. vooral interessant als de game toch niet jouw smaak is), maar voor 3th party games is dat voordeel financieel wel lager dan 1st party (maar bij dat laatste doen weer minder mensen het; waarschijnlijk gelijk de reden waarom die duurder blijven).
Nou ja, als je ziet wat er nu gebeurd met de Cloud versie van Kingdom Hearts voor de Switch, denk ik wel dat het een reëel risico is.

Als er doelbewust de stekker wordt uitgetrokken zonder eerlijke compensatie (en opnieuw kopen voor 50% van de prijs is geen eerlijke compensatie voor iets wat je al gekocht hebt), wat ook van toepassing kan zijn voor de GKC. Ook daar ben je immers afhankelijk van de support die een uitgever geeft. Als die besluit de download mogelijkheid uit te zetten, zoals gaat gebeuren bij Kingdom Hearts (en zelfs een stap verder omdat het online vereist), dan heb je een nutteloos stuk plastic.

In dat opzicht is een GKC en een digital download exact hetzelfde. Er is een reden dat Stop Killing Games een grote impact lijkt te gaan hebben.

  • RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45
Sir_Lion schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Nou ja, als je ziet wat er nu gebeurd met de Cloud versie van Kingdom Hearts voor de Switch, denk ik wel dat het een reëel risico is.
Een cloudversie vereist wel infrastructuur van een andere orde dan een CDN. Daarnaast werden die cloudversies niet door Nintendo gedraaid.
wat ook van toepassing kan zijn voor de GKC. Ook daar ben je immers afhankelijk van de support die een uitgever geeft.
De GKC-infrastructuur is van Nintendo. Een GKC blijft werken zolang Nintendo de servers draaiende houdt.


Ter herinnering: aankopen die je bijv. 20 jaar geleden op de Wii hebt gekocht kun je nog steeds vandaag opnieuw downloaden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir


  • hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:03
RayNbow schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:17:
Ter herinnering: aankopen die je bijv. 20 jaar geleden op de Wii hebt gekocht kun je nog steeds vandaag opnieuw downloaden.
Nog een jaar of negen, de Wii ondersteunt geen datums na 31 december 2035.

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
jori040 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Het ding is dat er lui zijn die bang zijn dat ze hun game over 20 jaar niet meer kunnen downloaden.En als je een echte verzamelaar bent dat zit je op dit systeem ook niet te wachten.
Over 20 jaar loopt de gemiddelde tweakersbezoeker achter een rollator😂.

  • RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45
hcQd schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Nog een jaar of negen, de Wii ondersteunt geen datums na 31 december 2035.
De kalenderapplicatie gaat tot die datum.

De interne klok? Geen idee. Wie weet loopt dat ding een paar jaar later tegen een probleem aan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:40:
[...]

Over 20 jaar loopt de gemiddelde tweakersbezoeker achter een rollator😂.
Of men mag blij zijn dat ze een controller nog fatsoenlijk kunnen vasthouden.Zit jij al in de 60 dan ?

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 16-06-2026 16:07 ]


  • Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:53

Esumontere

Floep, banaan.

jori040 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:05:
[...]

Of men mag blij zijn dat ze een controller nog fatsoenlijk kunnen vasthouden.Zit jij al in de 60 dan ?
Excuses voor de AI slop maar ik moest hieraan denken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMjlUpgHJZEd802SvkuD-6fopuI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zfB31cSjnLYBy0SoEBw0kqQS.png?f=fotoalbum_large
edit:
even geupdate zodat hij beter bij dit topic past

[ Voor 19% gewijzigd door Esumontere op 16-06-2026 16:43 ]


  • harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:44
heb eerlijk gezegd al een tijdje niet meegelezen in het topic. Gebruik de switch erg weinig ( mijn zoon vind dat niet erg want die speelt er regelmatig op :+)
Maar even een "administratief" vraagje.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Ik weet dat de switch op de zoveel tijd een controle wil uitvoeren, maar kan ik die ook forceren zodat ik zolang mogelijk daar geen last van heb ?

.

harley schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:11:
heb eerlijk gezegd al een tijdje niet meegelezen in het topic. Gebruik de switch erg weinig ( mijn zoon vind dat niet erg want die speelt er regelmatig op :+)
Maar even een "administratief" vraagje.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Ik weet dat de switch op de zoveel tijd een controle wil uitvoeren, maar kan ik die ook forceren zodat ik zolang mogelijk daar geen last van heb ?
Is eenmalig met een hotspot inloggen een optie? Ergens gratis wifi in een McDo/soortgelijk? Voor NSO moet je om de zeven dagen eens connecten.

  • harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:44
maar ververst ie iedere keer zelf als er een verbinding is, of kan het dan zo zijn dat 3 dagen later hij pas weer gaat zoeken naar een verbinding ?
Er zal vast optie tot internet zijn, maar wil er niet van afhankelijk hoeven zijn voor een spelletje....

.


  • RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45
harley schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:11:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Voor NSO-spellen ontkom je er niet aan: daarvoor moet de check wekelijks worden uitgevoerd.

Voor je eShop-aankopen heb je waarschijnlijk geen probleem. Als het om slechts één Switch gaat, dan staan de licenties gewoon op die Switch. Nul internettoegang nodig.

Als het om meerdere Switch-systemen gaat, hangt het een beetje af of hoe je de licentiechecks hebt geconfigureerd,, maar standaard werk je met Virtual Game Cards en dat zijn praktisch gezien floating licenses. Die kun je van het ene systeem naar een ander migreren, zodat dat andere systeem niet online hoeft te zijn om het spel te kunnen spelen. Je kunt VGC's op de Switch zelf beheren, maar ook via je webbrowser op https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Vanaf 2 juli komt er een Pokopia Switch 2 bundel zoals in Australië. Prijs wordt €499. Leuk voor wie Pokopia al wou en een Switch 2 wilt scoren voor september. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLBHlUVXoAEstuT?format=jpg&name=large

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 17-06-2026 20:17 . Reden: Prijs toegevoegd. ]


  • WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 17:52
Vanmiddag de gok gewaagd en eFootball™ Kick-Off! voor €20 aangeschaft. Voor dat bedrag vind ik het een verrassend leuk voetbalspel, dat bovendien grotendeels op 60 fps draait.

Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632


  • Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 01:10

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

WinterBase schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:56:
Vanmiddag de gok gewaagd en eFootball™ Kick-Off! voor €20 aangeschaft. Voor dat bedrag vind ik het een verrassend leuk voetbalspel, dat bovendien grotendeels op 60 fps draait.

Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.
Hoe speelt het online? Makkelijk een match te vinden?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Net ook maar de trigger overgehaald toen ik de S2 voor 420 euro bij Amazon zag staan. Was het toch al van plan om voor de prijsverhoging te doen dus dan kan het net zo goed nu. Misschien dat de Prime days een nog lagere prijs geven, maar dat verwacht ik niet.

Voorlopig nog geen interesse in de huidige S2 games, maar altijd leuk om mijn Switch 1 backlog weer eens aan te vallen.

  • itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:03

itarix

404 soul not found

JackAvery schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:45:
Vanaf 2 juli komt er een Pokopia Switch 2 bundel zoals in Australië. Prijs wordt €499. Leuk voor wie Pokopia al wou en een Switch 2 wilt scoren voor september.
[X]
[Afbeelding]
Een beetje jammer dat er helemaal niks custom is aan de switch 2 zelf. Geen Pokémon controllers of iets aan de dock wat het echt een "Pokopia" versie maakt. Vergelijk dat eens met de gele Pokémon gameboy color.

  • DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Paar dagen geleden een Switch 2 gekocht voor het gezin, echter nu lees ik ineens dat je de folie op het scherm er niet af mag halen. Echter kan ik mij herinneren dat ik idd een soort van losse folie van het beeldscherm moest afhalen, meer zoals je ook op telefoons hebt zitten.

Nu even filmpjes erover opgezocht, waarop YouTubers als JerryRigEverything de hele switch 2 demonteren incl. de anti shattering folie eraf trekt. Echter deze folie lijkt er gewoon op te zitten. (Witte deel is de extra screen protector die ik heb aangebracht.)

Mijn vraag delen jullie dezelfde mening?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMH2jimCzARHEc9aygxm_ZZSm8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN2lWNwfslkhcxeKYhVDkAfg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXIx6v_1aGa9WKVXSSSECvnt3lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbPvsoHCDxvrdPUCSmPyfgc3.jpg?f=fotoalbum_tile

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:40:
Paar dagen geleden een Switch 2 gekocht voor het gezin, echter nu lees ik ineens dat je de folie op het scherm er niet af mag halen. Echter kan ik mij herinneren dat ik idd een soort van losse folie van het beeldscherm moest afhalen, meer zoals je ook op telefoons hebt zitten.

Nu even filmpjes erover opgezocht, waarop YouTubers als JerryRigEverything de hele switch 2 demonteren incl. de anti shattering folie eraf trekt. Echter deze folie lijkt er gewoon op te zitten. (Witte deel is de extra screen protector die ik heb aangebracht.)

Mijn vraag delen jullie dezelfde mening?
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.
Welke is dat? Mijn launch Switch zit vol met krassen dus dat wil ik niet weer hebben :o

  • DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

L23 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.
Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?

Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:13:
[...]

Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?

Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.
Hoe gemakkelijk ging die folie er af?
Er zat volgens mij ook standaard een folie over de Switch console en de Joy-cons, die zijn uiteraard heel makkelijk te verwijderen. JerryRigEverything sloopt alles en daar gaat het volgens mij wat moeizamer :p
DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:13:
[...]

Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?

Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.
Als ik jouw foto bekijk zie ik volgens mij de anti-shatter gewoon nog zitten. Totaal niet makkelijk te verwijderen en ik zie twee verschillende folies.

  • WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 17:52
Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:42:
[...]

Hoe speelt het online? Makkelijk een match te vinden?
Ik ben niet zo’n online gamer maar ik zal het vanavond eens proberen en mijn ervaring hier delen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632


  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:38
Kwam deze tegen: Transylvania Adventure of Simon Quest
Game is inspired bij de oude NES Castlevania games en moet als goed is dit jaar ook voor Nintendo Switch uitkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 21-06-2026 00:33 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Shinobi krijgt eindelijk een Switch 2 versie. Op de eerste zicht is er geen updatepad voor zij die deze al hebben op Switch 1. Er komt een fysieke release: een deluxe editie met o.a. een art book.
Two Point Hospital krijgt een "Full Health" editie met alle DLC.
Ook Two Point Museum blijft men aandacht aan geven: Switch 2 krijgt muismodus:
Wie geen ziekenhuizen en musea wilt bouwen kan gelukkig vanaf september Kerst al vieren:
Tenslotte eentje voor de fans:
En tenslotte: Diablo 4 heeft voor een tweede keer al een Switch 2 rating gekregen, deze keer in Taiwan.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
The Grinch ziet er wel grappig uit, maar niet voor het bedrag wellicht waarvoor die uitgebracht gaat worden.
Maar wel leuk voor een keer denk ik, als die in de actie is :).

  • Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:09
WinterBase schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:56:
Vanmiddag de gok gewaagd en eFootball™ Kick-Off! voor €20 aangeschaft. Voor dat bedrag vind ik het een verrassend leuk voetbalspel, dat bovendien grotendeels op 60 fps draait.

Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.
Heb zelf de game ook een tijdje geleden gekocht voor die 20 euro. Vooral de 60 fps tegenover EA FC (met 30 fps) is een genot om de game te spelen. World Tour nog niet gedaan, maar vooral tijd gestoken in het winnen van de "International Cup" met kleine landen.

Zelf ook nog niet online getest, maar de reviews waren positief wat ik online tegenkwam.

  • Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Mijn 256GB SD Express kaart is inmiddels vol en ik zit een beetje in dubio. 1TB kaartjes zijn blijkbaar nog niet echt een ding en nog een 256GB kaartje kopen en wisselen wordt door Nintendo niet aangeraden (waarom is me niet duidelijk). Alles overzetten naar een 512GB kaartje kan, maar ja wat doe ik met mijn huidige 256GB kaart. Ik heb geen enkel ander apparaat dat SD Express ondersteunt.

  • avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:01
sd express is backwards compatible. Dus als je wel een apparaat hebt dat gewone sd kaarten ondersteunt dan kun je hem daarin gebruiken.

En anders kan je de kaart misschien verkopen via V&A?

  • Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Ah top, dan is het probleem met data overzetten dus ook opgelost.

Dan ga ik voor een 512GB kaartje :)

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:37:
Mijn 256GB SD Express kaart is inmiddels vol en ik zit een beetje in dubio. 1TB kaartjes zijn blijkbaar nog niet echt een ding en nog een 256GB kaartje kopen en wisselen wordt door Nintendo niet aangeraden (waarom is me niet duidelijk). Alles overzetten naar een 512GB kaartje kan, maar ja wat doe ik met mijn huidige 256GB kaart. Ik heb geen enkel ander apparaat dat SD Express ondersteunt.
Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ? :) .
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Als het met de post een beetje mee zit heb ik Starfox de 25e binnen.Heb er enorm veel zin in.

Nee met 37 graden donderdag nog de drukke stad[Intertoys[ in te gaan gaat het deze ronde niet worden.

Was gister in de avond een nieuwe run Metroid Prime 4 aan het doen maar de Switch 2 werd zo heet dat ik het bij een dik uurtje heb gehouden.

Hier binnnen is het gewoon 29 graden.

[ Voor 60% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 12:19 ]

Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:37:
Mijn 256GB SD Express kaart is inmiddels vol en ik zit een beetje in dubio. 1TB kaartjes zijn blijkbaar nog niet echt een ding en nog een 256GB kaartje kopen en wisselen wordt door Nintendo niet aangeraden (waarom is me niet duidelijk). Alles overzetten naar een 512GB kaartje kan, maar ja wat doe ik met mijn huidige 256GB kaart. Ik heb geen enkel ander apparaat dat SD Express ondersteunt.
FYI: 1TB kaartjes kan je gewoon kopen maar ze zijn soms moeilijker te vinden en duur. Op Amazon België vindt ik bvb deze voor 224 euro.

  • Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ? :) .
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Verwijderen is geen optie, ik wil alle games altijd kunnen spelen ;)

Qua Switch 2 valt het wel mee, maar alles van de originele Switch staat er ook op.

  • Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 13:14
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ? :) .
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Kinda defeats the purpose.

Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
JackAvery schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:14:
[...]

FYI: 1TB kaartjes kan je gewoon kopen maar ze zijn soms moeilijker te vinden en duur. Op Amazon België vindt ik bvb deze voor 224 euro.
Ik ken dat merk niet, dus daar zou ik zelf mee oppassen. Je hoort genoeg verhalen dat er via Amazon & co fake SD kaartjes verkocht worden. Dat gezegd hebbende, de prijs is niet overdreven goedkoop. De Pricewatch heeft er één van Lexar, die staan in ieder geval bekend als betrouwbaar, voor € 260, dus zo heel veel scheelt dat dan inderdaad niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Seal64 op 23-06-2026 13:25 ]

Seal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Kinda defeats the purpose.

Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.


[...]

Ik ken dat merk niet, dus daar zou ik zelf mee oppassen. Je hoort genoeg verhalen dat er via Amazon & co fake SD kaartjes verkocht worden. Dat gezegd hebbende, de prijs is niet overdreven goedkoop. De Pricewatch heeft er één van Lexar, die staan in ieder geval bekend als betrouwbaar, voor € 260, dus zo heel veel scheelt dat dan inderdaad niet.
Vrij bekend merk eigenlijk, maar meer aan de kanten van de USA :) maar ik zou inderdaad geen SD kaarten op een Aliexpress bvb kopen.
Gezien ik met een of twee spellen bezig ben loop ik nooit tegen opslag problemen aan.Mocht ik een digital opnieuw moeten downloaden dat is dat voor mij ook geen grote ramp.

Laat ik zo zeggen dat ik op maandbasis nog geen 10 verschillende dingen speel.

[ Voor 19% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 13:47 ]


  • Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:25
jori040 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:12:
Als het met de post een beetje mee zit heb ik Starfox de 25e binnen.Heb er enorm veel zin in.

Nee met 37 graden donderdag nog de drukke stad[Intertoys[ in te gaan gaat het deze ronde niet worden.

Was gister in de avond een nieuwe run Metroid Prime 4 aan het doen maar de Switch 2 werd zo heet dat ik het bij een dik uurtje heb gehouden.

Hier binnnen is het gewoon 29 graden.
Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]


Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
De Switch zelf is natuurlijker veel warmer.Als hij blaast en je kan er bijna een ei op bakken dan zet ik hem liever uit.

Mezelf:Ventilatoren en airco ben ik allergisch voor dus dan is 29 graden hier binnen best warm.
Seal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Kinda defeats the purpose.

Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
Klinkt als een backlog probleem.
Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]

Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
Geen probleem voor de Switch, maar ik zou zelf niet vrolijk worden met een dergelijke binnentemperatuur.
Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]


Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
Merk dat hij het met MP4 hard moet werken.Met bv Pokopia is hij veel rustiger.
Versterker en subwoofer zorgen er ook voor dat de temp binnnen omhoog gaat bij gamen.

Ach straks in augustus dan tikt de temp hier binnen 36 aan.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 14:56 ]


  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:38
Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:48:
[...]

Verwijderen is geen optie, ik wil alle games altijd kunnen spelen ;)

Qua Switch 2 valt het wel mee, maar alles van de originele Switch staat er ook op.
Er zijn vast wel games op je switch die je al in geen maanden hebt aangeraakt. Die zou ik lekker archiveren. Scheelt weer ruimte. Iets minder kritisch mag je best zijn. ;) Maar het is natuurlijk je eigen keuze uiteindelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 23-06-2026 15:09 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Seal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Kinda defeats the purpose.

Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
Als “collega digitale horder” heb ik juist besloten het eens anders aan te pakken met de S2. Ik heb een library van duizenden games over meerdere platforms, 20TB SSD (kan je nu bijna een huis voor kopen 😅) op mijn PC, 2 extension SSD’s op de series X en op een gegeven moment gaat er bijna meer tijd naar het kiezen wat ik wil spelen dan het spelen zelf.

Ik heb dan ook besloten om het voor de S2 gewoon met de beschikbare interne storage te gaan uitzingen en maar 1-2 games door elkaar te spelen. Choice paralysis is echt een ding kan ik uit (teveel) ervaring zeggen. Die conclusie had ik al lang geleden moeten trekken bij mijn omgebouwde PS1 🤦‍♂️

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
jori040 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Ach straks in augustus dan tikt de temp hier binnen 36 aan.
waarschijnlijk komende vrijdag al

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:44:
[...]

En voor wie het wilt weten: saves zijn compatible met Switch 1 versie maar er is geen upgrade pad. Je moet de volledige game dus opnieuw kopen.
Gebeurt dit vaker? Wat een onvriendelijke actie van Sega naar hun fans. Niet dat het mij raakt, want vond dat een vrij middelmatige game.

Edit : Door te checken of DQXI een update voor de S2 had gelijk antwoord op mijn vraag. Ook een aparte S2 versie zonder upgrade path. Dan die maar op de Steam Deck spelen. Wist echt niet dat dit een ding was. Op de Series X nog nooit meegemaakt en als zelfs Rockstar al een gratis update doet (RDR S2) dan zou je verwachten dat het de standaard is.

[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 24-06-2026 01:09 ]

Beakzz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:54:
[...]

Gebeurt dit vaker? Wat een onvriendelijke actie van Sega naar hun fans. Niet dat het mij raakt, want vond dat een vrij middelmatige game.

Edit : Door te checken of DQXI een update voor de S2 had gelijk antwoord op mijn vraag. Ook een aparte S2 versie zonder upgrade path. Dan die maar op de Steam Deck spelen. Wist echt niet dat dit een ding was. Op de Series X nog nooit meegemaakt en als zelfs Rockstar al een gratis update doet (RDR S2) dan zou je verwachten dat het de standaard is.
Iedere ontwikkelaar doet dit anders. Sega zit voor hun meeste games in de mindset dat je het maar beter opnieuw koopt. Square idem.

Rockstar is nu ook niet altijd het beste voorbeeld, als je ziet hoe lang het geduurd heeft voor een GTA V upgrade pad ;) nieuws: Rockstar maakt GTA V-generatie-upgrades voor PlayStation 5 en XBOX Se....

Anyway het komt er op neer dat je geen assumpties mag maken en het game per game best bekijkt.

Op Series X is dit ook niet gegarandeerd overigens :)

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
L23 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:33:
[...]


Klinkt als een backlog probleem.
Klinkt meer als een keuze.

  • Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:23
Beakzz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:35:
[...]

Als “collega digitale horder” heb ik juist besloten het eens anders aan te pakken met de S2. Ik heb een library van duizenden games over meerdere platforms, 20TB SSD (kan je nu bijna een huis voor kopen 😅) op mijn PC, 2 extension SSD’s op de series X en op een gegeven moment gaat er bijna meer tijd naar het kiezen wat ik wil spelen dan het spelen zelf.
En voor deze mooie collectie heb je natuurlijk een mooi back-up systeem ingeregeld zodat je altijd 2 back-ups hebt! :P

3 x 20TB SSD word al een mooie villa :P

  • Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:15:
[...]

Klinkt meer als een keuze.
Klink meer als teveel keuze. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Zerora schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Er zijn vast wel games op je switch die je al in geen maanden hebt aangeraakt. Die zou ik lekker archiveren. Scheelt weer ruimte. Iets minder kritisch mag je best zijn. ;) Maar het is natuurlijk je eigen keuze uiteindelijk.
Die zijn er zeker! Wat gebeurt er met software die je archiveert? Wordt dat gezipt of zo?

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Raem schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:58:
[...]

Klink meer als teveel keuze. :P
Nah, ieder moet het vooral zelf weten en heeft zijn eigen redenen. Als iemand een vraag stelt over een groter SD kaartje, dan zijn er altijd mensen die even willen vertellen hoe je met je games dient om te gaan of hoe het ook kan. Dat heeft nul relevantie en komt (bij mij althans) wat betweterig over.

  • Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:53

Esumontere

Floep, banaan.

Jesse- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:28:
[...]

Die zijn er zeker! Wat gebeurt er met software die je archiveert? Wordt dat gezipt of zo?
Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.

  • Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Esumontere schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.
Ah check. Dan is een nieuwe SD kaart wel nodig, ik wil niet afhankelijk zijn van een eShop om iets te kunnen spelen (zeker in de toekomst)

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:
Ergens in de middag komen de Star Fox reviews online.
Ben ik wel benieuwd naar, ik verwacht tussen de 7 en 8,5. Demo vond ik leuk, en ik heb nog nooit een Starfox game gespeeld dus voor mij was het een no-brainer. Net klaar met Yoshi and the Mysterious Book, dus ik ben er wel klaar voor.
Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:28:
[...]

Nah, ieder moet het vooral zelf weten en heeft zijn eigen redenen. Als iemand een vraag stelt over een groter SD kaartje, dan zijn er altijd mensen die even willen vertellen hoe je met je games dient om te gaan of hoe het ook kan. Dat heeft nul relevantie en komt (bij mij althans) wat betweterig over.
Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.

Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben :P

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
L23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:54:
[...]


Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.

Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben :P
Ja, klopt hoor. Zelf heb ik er een 512GB inzitten en dat was op de Switch 1 altijd wel genoeg. Maar 1st party games zijn op de Switch 2 ook wel een stuk groter, dus het zal denk wat lastiger worden (mijn hele Switch 1 library staat er ook op). Nu is het wel zo dat ik voorheen veel meer koop dan bij deze generatie. Ik speel de meeste grote third party games nu gewoon op mijn PS5.

Voorheen kocht ik games die ik al op andere consoles had gespeeld ook op de Switch 1 want het leek me zo tof om die handheld te kunnen spelen. Nu sla ik dat wel over, die 3rd party games die ik al heb gespeeld en ook gewoon nog kan spelen op mijn andere consoles. Voorbeeld is Tomb Raider 20th anniversary. Hartstikke toffe game, maar ik ga die echt niet nog een keer kopen als ik hem op elk moment kan spelen op mijn PS5.Dus alle AC/Tomb Raider en dergelijke grote AA titels die opnieuw worden uitgebracht op de Switch 2 koop ik niet meer. V.w.b. nieuwe games die op alle consoles worden uitgebracht bepaal ik per game wat ik wil. Grote, grafisch zware games speel ik op mijn PS5 en GKC's koop ik sowieso niet.
Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:53:
[...]

Ben ik wel benieuwd naar, ik verwacht tussen de 7 en 8,5. Demo vond ik leuk, en ik heb nog nooit een Starfox game gespeeld dus voor mij was het een no-brainer. Net klaar met Yoshi and the Mysterious Book, dus ik ben er wel klaar voor.
Aan die cijfers zat ik ook te denken.Als die demo een goede indruk op je heeft gemaakt dan weet ik zeker dat je gaat genieten.Op basis van de 64 game weet ik dat er toffe levels in gaan zitten.

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:07:
[...]

Aan die cijfers zat ik ook te denken.Als die demo een goede indruk op je heeft gemaakt dan weet ik zeker dat je gaat genieten.Op basis van de 64 game weet ik dat er toffe levels in gaan zitten.

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.
Ja, ik weet wel zeker dat ik hiervan ga genieten. Ook lekker een ander type game dan ik meestal speel dus dat is ook wel leuk.


Ik krijg hem ook morgen binnen als de PostNL meewerkt :-)
Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ja, ik weet wel zeker dat ik hiervan ga genieten. Ook lekker een ander type game dan ik meestal speel dus dat is ook wel leuk.


Ik krijg hem ook morgen binnen als de PostNL meewerkt :-)
Dit type game voelt voor mij ook wel weer verfrissend hoor.Die van mij moet ook van PostNL komen.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
L23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:54:
[...]


Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.

Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben :P
Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.

En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:24:
[...]

Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.

En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Het is inderdaad een raar moment. Ik koop er voorlopig niet een en als ik het wel ga kopen is het een kaartje die ik de hele Switch 2 generatie blijf gebruiken.
Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:24:
[...]

Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.

En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Interessant genoeg zie je nog geen grote stijgingen van microSD Express kaartjes. Tegelijkertijd moet je nu geen daling gaan verwachten 😂

  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
JackAvery schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 06:21:
[...]

Iedere ontwikkelaar doet dit anders. Sega zit voor hun meeste games in de mindset dat je het maar beter opnieuw koopt. Square idem.

Rockstar is nu ook niet altijd het beste voorbeeld, als je ziet hoe lang het geduurd heeft voor een GTA V upgrade pad ;) nieuws: Rockstar maakt GTA V-generatie-upgrades voor PlayStation 5 en XBOX Se....

Anyway het komt er op neer dat je geen assumpties mag maken en het game per game best bekijkt.

Op Series X is dit ook niet gegarandeerd overigens :)
Daarom nam ik just Rockstar als voorbeeld gezien ze normaal bespoken nogal hebberig zijn en het bij RDR dus anders doen

Op de series X kan ik mij zoiets niet herinneren iig zonder upgrade path en natuurlijk had MS zelf er voor gezorgd dat veel Xbox 360 games een upgrade kregen zonder dat de dev iets hoefde te doen.

Maar mijn main is PC dus dan ben je het al helemaal niet gewend. Dan blijven games het gewoon doen en in veel gevallen mooier

Hoe dan ook komt het hebberig op mij over om geen upgrade path aan te bieden aan de gamers die jouw game hebben gesteund en nogmaals de volle prijs te vragen terwijl er bewezen andere opties zijn. Gewoon mijn mening
@Beakzz het is inderdaad wat hebberig. Ik begrijp best dat men de rekening heeft gemaakt en besloten dat men op deze manier meer geld verdient. Ook begrijp ik dat Dev tijd niet gratis is en de rekeningen betaald moeten worden. En af en toe zijn er zelfs heel goede technische redenen waarom het niet anders kon… Maar ik ga geen spel dubbel kopen :p

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 24-06-2026 13:17 ]


  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:38
Esumontere schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.
Verwijderen ja. En de optie "icoon laten staan" is hetzelfde als wat voorheen archiveren was. De spel data wordt dan van je systeem gehaald, maar je savegames, screenshots etc.. blijven wel staan.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

John heeft er weer een mooie review van gemaakt.

Ik had ook liever gezien dat de ontwikkelaar de keuze had gemaakt om schade op een doel te laten flitsen.Dat gemis was me in de demo natuurlijk al duidelijk.

Cool dat die studio een eigen engine heeft.
@Cyrax0508
Mijn status[Starfox] is dat hij in verwerking is bij Post.nl.Door hoge temp kan een pakketje langer onderweg zijn staat er dan wel.

Ja goed die mensen doen ook hun best.

  • RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45
Een nieuw Tetris 99 evenement aankomende maand: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLkP1OwXoAAo6UN?format=jpg&name=large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Had tijdens in de demo een check gedaan naar NL en moet zeggen dat ze dat leuk/goed gedaan hebben.Het is ook een goede manier om jonge spelers aan boord te krijgen.

Na het eten ga ik aan de game beginnen. :)
Pagina: 1 ... 165 166 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4