Live, Laugh, Toaster bath.
We gaan over een aantal weken naar het Nintendo Museum in Kyoto en naar Nintendo World in Osaka (die in LA zijn we al geweest, dus we kennen het een beetje), en daarom moest ik haar weer een beetje warm maken voor Nintendo. Met dat in het achterhoofd zijn we begonnen aan Echoes of Wisdom. Ik had deze game ooit een stukje op de Switch 1 gespeeld, maar daar draaide hij te matig, waardoor ik hem had weggelegd. Nu is dat met de Switch 2 opgelost en kom ik erachter wat een leuke game het eigenlijk is!
Dat stijltje (net als Link’s Awakening) is erg fraai. Wat mij betreft mogen ze alle 2D-Zelda’s daarin remaken. Mocht iemand dit lezen en ook twijfelen over Echoes of Wisdom: lekker gaan spelen!
Live, Laugh, Toaster bath.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 15-06-2026 19:52 ]
Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2026 08:16 ]
Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn.
Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Dat is na Assassin’s Creed en Sar Wars Outlaws geen verrassing.Groot deel van de third-party uitgevers doet het op die manier.Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn.
Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Hier idem, ik heb ook maat wee Nintendo Switch 2 games digitaal Mario Kart World en Fast Fusion. TLOZ BOTW en TOTK zijn Switch 1 games met een patch voor de Nintendo Switch 2.Cyrax0508 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:40:
[...]
Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.
Tegelijkertijd zijn er reeds meer dan 100 games die wel op cartridge staan. Maar de realiteit is dat die best wat kosten en dat delen van de games industrie financieel zich ook in moeilijk water bevinden.Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn.
Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Ja, ik vind het ook helemaal prima dat ze GKC releasen verder, ik koop ze alleen niet. 100+ games fysiek of niet, ik heb toch al best wat games overgeslagen die ik normaliter wel had gekocht.JackAvery schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:53:
[...]
Tegelijkertijd zijn er reeds meer dan 100 games die wel op cartridge staan. Maar de realiteit is dat die best wat kosten en dat delen van de games industrie financieel zich ook in moeilijk water bevinden.
Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?Jumpman schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:14:
Ik zit net te kijken ook Rayman Legends: Retold weer gamekeycards, het lijkt er op dat steeds meer releases alleen nog gamekeycards of digitaal zijn.
Toch wel jammer, maar logisch dat het gebeurt vanuit de optiek van de uitgever (lagere kosten).
Het nadeel is: Je moet de game altijd downloaden. Kortom Nintendo servers weg, game weg. Geen verzamelwaarde, nooit meer nostalgie ophalen. Ik speel nog regelmatig een NES of SNES game op mijn eigen console, die niet meer aangeboden wordt door Nintendo.giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Denk niet alleen voor doorverkopen, maar ook dat ze het spel Fysiek in huis hebben.giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Alleen dan zit je met het probleem vaak, cardrige erin. ik heb eerst een software update nodig.
Nu geld dit niet voor elk spel, maar genoeg die een day1 patch nodig hebben om te kunnen starten.
Het ding is dat er lui zijn die bang zijn dat ze hun game over 20 jaar niet meer kunnen downloaden.En als je een echte verzamelaar bent dat zit je op dit systeem ook niet te wachten.giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Gamekeycard is toch prima? Dacht dat mensen vooral fysiek willen om door te verkopen?
Er zijn er momenteel 112 volledig fysieke games volgens DekuDeals:Cyrax0508 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:40:
[...]
Het zorgt er bij mij voor dat ik veel niet koop voor op de Switch 2. Ik heb een verzameling van 150 fysieke Switch 1 games, dat ga ik bij de Switch 2 nooit redden. Ik ben er eentje die liever een tientje meer betaald voor een cartridge waar alles opstaat.
https://www.dekudeals.com/switch-2-physical-games
Die heb je niet als je in de eShop preordert.JackAvery schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:38:
Ik ben best wel fan van geen installatietijden
[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 16-06-2026 10:05 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja, dat zal best, maar ik heb toch echt al meerdere games links laten liggen omdat het GKC zijn. En dat in het eerste jaar alleen al, dus dat zullen er nog wel meer worden in de loop van de jaren. Dat is wat ik dus zeg. Prima dat ze er zijn, maar ik sla ze zoveel mogelijk over.Sir_Lion schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:43:
[...]
Er zijn er momenteel 112 volledig fysieke games volgens DekuDeals:
https://www.dekudeals.com/switch-2-physical-games
[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 16-06-2026 10:22 ]
Gemiddelde (3th party) game krijgt day-one patch en daarna nog wel iets met QoL updates. Dus: servers offline is ook je 'volledig' op de cartridge niet meer zo ideaal. Grootste voordeel van game op de cartridge is dan dat de game minder ruimte inneemt op je Switch 2 (en je minder hoeft te downloaden bij eerste insert), maar de laadtijden gaan wel omhoog. Dat laatste zou ook de reden zijn dat Star Wars Outlaws gewoon niet op de cartridge kon (of het klopt weet ik niet, maar de game runt verder alleen op systemen met een SSD, dus niet onmogelijk).
T.o.v. digitaal zijn GKC vaak goedkoper te scoren én je kunt ze doorverkopen (m.i. vooral interessant als de game toch niet jouw smaak is), maar voor 3th party games is dat voordeel financieel wel lager dan 1st party (maar bij dat laatste doen weer minder mensen het; waarschijnlijk gelijk de reden waarom die duurder blijven).
Nou ja, als je ziet wat er nu gebeurd met de Cloud versie van Kingdom Hearts voor de Switch, denk ik wel dat het een reëel risico is.Jake schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:35:
Het nadeel van een GKC wordt mijns inzien vaak wel overdreven.
Gemiddelde (3th party) game krijgt day-one patch en daarna nog wel iets met QoL updates. Dus: servers offline is ook je 'volledig' op de cartridge niet meer zo ideaal. Grootste voordeel van game op de cartridge is dan dat de game minder ruimte inneemt op je Switch 2 (en je minder hoeft te downloaden bij eerste insert), maar de laadtijden gaan wel omhoog. Dat laatste zou ook de reden zijn dat Star Wars Outlaws gewoon niet op de cartridge kon (of het klopt weet ik niet, maar de game runt verder alleen op systemen met een SSD, dus niet onmogelijk).
T.o.v. digitaal zijn GKC vaak goedkoper te scoren én je kunt ze doorverkopen (m.i. vooral interessant als de game toch niet jouw smaak is), maar voor 3th party games is dat voordeel financieel wel lager dan 1st party (maar bij dat laatste doen weer minder mensen het; waarschijnlijk gelijk de reden waarom die duurder blijven).
Als er doelbewust de stekker wordt uitgetrokken zonder eerlijke compensatie (en opnieuw kopen voor 50% van de prijs is geen eerlijke compensatie voor iets wat je al gekocht hebt), wat ook van toepassing kan zijn voor de GKC. Ook daar ben je immers afhankelijk van de support die een uitgever geeft. Als die besluit de download mogelijkheid uit te zetten, zoals gaat gebeuren bij Kingdom Hearts (en zelfs een stap verder omdat het online vereist), dan heb je een nutteloos stuk plastic.
In dat opzicht is een GKC en een digital download exact hetzelfde. Er is een reden dat Stop Killing Games een grote impact lijkt te gaan hebben.
Een cloudversie vereist wel infrastructuur van een andere orde dan een CDN. Daarnaast werden die cloudversies niet door Nintendo gedraaid.Sir_Lion schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:46:
[...]
Nou ja, als je ziet wat er nu gebeurd met de Cloud versie van Kingdom Hearts voor de Switch, denk ik wel dat het een reëel risico is.
De GKC-infrastructuur is van Nintendo. Een GKC blijft werken zolang Nintendo de servers draaiende houdt.wat ook van toepassing kan zijn voor de GKC. Ook daar ben je immers afhankelijk van de support die een uitgever geeft.
Ter herinnering: aankopen die je bijv. 20 jaar geleden op de Wii hebt gekocht kun je nog steeds vandaag opnieuw downloaden.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nog een jaar of negen, de Wii ondersteunt geen datums na 31 december 2035.RayNbow schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:17:
Ter herinnering: aankopen die je bijv. 20 jaar geleden op de Wii hebt gekocht kun je nog steeds vandaag opnieuw downloaden.
Over 20 jaar loopt de gemiddelde tweakersbezoeker achter een rollator😂.jori040 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:34:
[...]
Het ding is dat er lui zijn die bang zijn dat ze hun game over 20 jaar niet meer kunnen downloaden.En als je een echte verzamelaar bent dat zit je op dit systeem ook niet te wachten.
De kalenderapplicatie gaat tot die datum.hcQd schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Nog een jaar of negen, de Wii ondersteunt geen datums na 31 december 2035.
De interne klok? Geen idee. Wie weet loopt dat ding een paar jaar later tegen een probleem aan.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Of men mag blij zijn dat ze een controller nog fatsoenlijk kunnen vasthouden.Zit jij al in de 60 dan ?giantgiantus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:40:
[...]
Over 20 jaar loopt de gemiddelde tweakersbezoeker achter een rollator😂.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 16-06-2026 16:07 ]
Excuses voor de AI slop maar ik moest hieraan denken:jori040 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:05:
[...]
Of men mag blij zijn dat ze een controller nog fatsoenlijk kunnen vasthouden.Zit jij al in de 60 dan ?
/f/image/zfB31cSjnLYBy0SoEBw0kqQS.png?f=fotoalbum_large)
even geupdate zodat hij beter bij dit topic past
[ Voor 19% gewijzigd door Esumontere op 16-06-2026 16:43 ]
Maar even een "administratief" vraagje.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Ik weet dat de switch op de zoveel tijd een controle wil uitvoeren, maar kan ik die ook forceren zodat ik zolang mogelijk daar geen last van heb ?
.
Is eenmalig met een hotspot inloggen een optie? Ergens gratis wifi in een McDo/soortgelijk? Voor NSO moet je om de zeven dagen eens connecten.harley schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:11:
heb eerlijk gezegd al een tijdje niet meegelezen in het topic. Gebruik de switch erg weinig ( mijn zoon vind dat niet erg want die speelt er regelmatig op)
Maar even een "administratief" vraagje.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Ik weet dat de switch op de zoveel tijd een controle wil uitvoeren, maar kan ik die ook forceren zodat ik zolang mogelijk daar geen last van heb ?
Er zal vast optie tot internet zijn, maar wil er niet van afhankelijk hoeven zijn voor een spelletje....
.
Voor NSO-spellen ontkom je er niet aan: daarvoor moet de check wekelijks worden uitgevoerd.harley schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:11:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn gekochte ( niet gamecard) spellen en NSO spellen allemaal blijven werken tijdens de vakantie waarbij er geen internetverbinding is.
Voor je eShop-aankopen heb je waarschijnlijk geen probleem. Als het om slechts één Switch gaat, dan staan de licenties gewoon op die Switch. Nul internettoegang nodig.
Als het om meerdere Switch-systemen gaat, hangt het een beetje af of hoe je de licentiechecks hebt geconfigureerd,, maar standaard werk je met Virtual Game Cards en dat zijn praktisch gezien floating licenses. Die kun je van het ene systeem naar een ander migreren, zodat dat andere systeem niet online hoeft te zijn om het spel te kunnen spelen. Je kunt VGC's op de Switch zelf beheren, maar ook via je webbrowser op https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bereid je voor om je eigen Pokémon-paradijs te bouwen! Vanaf 2 juli is er in Europa een #NintendoSwitch2-bundel verkrijgbaar die de volledige game #PokemonPokopia bevat om te downloaden. pic.twitter.com/wvLTD42hMa
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 17 juni 2026
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 17-06-2026 20:17 . Reden: Prijs toegevoegd. ]
Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Hoe speelt het online? Makkelijk een match te vinden?WinterBase schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:56:
Vanmiddag de gok gewaagd en eFootball™ Kick-Off! voor €20 aangeschaft. Voor dat bedrag vind ik het een verrassend leuk voetbalspel, dat bovendien grotendeels op 60 fps draait.
Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Voorlopig nog geen interesse in de huidige S2 games, maar altijd leuk om mijn Switch 1 backlog weer eens aan te vallen.
Een beetje jammer dat er helemaal niks custom is aan de switch 2 zelf. Geen Pokémon controllers of iets aan de dock wat het echt een "Pokopia" versie maakt. Vergelijk dat eens met de gele Pokémon gameboy color.JackAvery schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:45:
Vanaf 2 juli komt er een Pokopia Switch 2 bundel zoals in Australië. Prijs wordt €499. Leuk voor wie Pokopia al wou en een Switch 2 wilt scoren voor september.
[X]
[Afbeelding]
Nu even filmpjes erover opgezocht, waarop YouTubers als JerryRigEverything de hele switch 2 demonteren incl. de anti shattering folie eraf trekt. Echter deze folie lijkt er gewoon op te zitten. (Witte deel is de extra screen protector die ik heb aangebracht.)
Mijn vraag delen jullie dezelfde mening?
![]() | ![]() |
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:40:
Paar dagen geleden een Switch 2 gekocht voor het gezin, echter nu lees ik ineens dat je de folie op het scherm er niet af mag halen. Echter kan ik mij herinneren dat ik idd een soort van losse folie van het beeldscherm moest afhalen, meer zoals je ook op telefoons hebt zitten.
Nu even filmpjes erover opgezocht, waarop YouTubers als JerryRigEverything de hele switch 2 demonteren incl. de anti shattering folie eraf trekt. Echter deze folie lijkt er gewoon op te zitten. (Witte deel is de extra screen protector die ik heb aangebracht.)
Mijn vraag delen jullie dezelfde mening?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Welke is dat? Mijn launch Switch zit vol met krassen dus dat wil ik niet weer hebbenL23 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.
Ik heb de ivoler screenprotector. Bevalt nog steeds goed. Onderstaande link naar het bericht met foto van vorig jaar.Beakzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Welke is dat? Mijn launch Switch zit vol met krassen dus dat wil ik niet weer hebben
L23 in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?L23 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:52:
[...]
Ik volg je niet helemaal. Die anti shattering folie blijft er op zitten. De extra screen protector kan er inderdaad gewoon overheen, maar als ik de foto bekijk zijn daar betere keuzes in. Mijn glazen screenprotector gaat mooi tot aan de randen van het scherm.
Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Hoe gemakkelijk ging die folie er af?DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:13:
[...]
Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?
Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.
Als ik jouw foto bekijk zie ik volgens mij de anti-shatter gewoon nog zitten. Totaal niet makkelijk te verwijderen en ik zie twee verschillende folies.DutchWing schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:13:
[...]
Simpel gezegd: er zat een folie op het beeldscherm die ik heb verwijderd. Heb ik daarmee per ongeluk de anti-shatterfolie eraf gehaald, of is die op de foto nog zichtbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik iets verkeerd heb gedaan?
Ik ga overigens idd een andere screenprotector halen welke wel netjes aansluit op de naad van het scherm.
Ik ben niet zo’n online gamer maar ik zal het vanavond eens proberen en mijn ervaring hier delen.Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:42:
[...]
Hoe speelt het online? Makkelijk een match te vinden?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 21-06-2026 00:33 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Maar wel leuk voor een keer denk ik, als die in de actie is
Heb zelf de game ook een tijdje geleden gekocht voor die 20 euro. Vooral de 60 fps tegenover EA FC (met 30 fps) is een genot om de game te spelen. World Tour nog niet gedaan, maar vooral tijd gestoken in het winnen van de "International Cup" met kleine landen.WinterBase schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:56:
Vanmiddag de gok gewaagd en eFootball™ Kick-Off! voor €20 aangeschaft. Voor dat bedrag vind ik het een verrassend leuk voetbalspel, dat bovendien grotendeels op 60 fps draait.
Jammer genoeg ontbreekt de Master League, maar de World Tour-modus is een geinig alternatief. Je begint met een eenvoudig elftal dat je stap voor stap kunt versterken door spelers te rekruteren van teams die je verslaat. Het doet een beetje denken aan FUT, maar dan zonder het commerciële aspect. Tot nu toe vermaak ik me er uitstekend mee en zou ‘m aanraden als je opzoek bent naar voetbal op je Switch maar geen zin hebt in EA FC.
Zelf ook nog niet online getest, maar de reviews waren positief wat ik online tegenkwam.
En anders kan je de kaart misschien verkopen via V&A?
Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ?Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:37:
Mijn 256GB SD Express kaart is inmiddels vol en ik zit een beetje in dubio. 1TB kaartjes zijn blijkbaar nog niet echt een ding en nog een 256GB kaartje kopen en wisselen wordt door Nintendo niet aangeraden (waarom is me niet duidelijk). Alles overzetten naar een 512GB kaartje kan, maar ja wat doe ik met mijn huidige 256GB kaart. Ik heb geen enkel ander apparaat dat SD Express ondersteunt.
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Nee met 37 graden donderdag nog de drukke stad[Intertoys[ in te gaan gaat het deze ronde niet worden.
Was gister in de avond een nieuwe run Metroid Prime 4 aan het doen maar de Switch 2 werd zo heet dat ik het bij een dik uurtje heb gehouden.
Hier binnnen is het gewoon 29 graden.
[ Voor 60% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 12:19 ]
FYI: 1TB kaartjes kan je gewoon kopen maar ze zijn soms moeilijker te vinden en duur. Op Amazon België vindt ik bvb deze voor 224 euro.Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:37:
Mijn 256GB SD Express kaart is inmiddels vol en ik zit een beetje in dubio. 1TB kaartjes zijn blijkbaar nog niet echt een ding en nog een 256GB kaartje kopen en wisselen wordt door Nintendo niet aangeraden (waarom is me niet duidelijk). Alles overzetten naar een 512GB kaartje kan, maar ja wat doe ik met mijn huidige 256GB kaart. Ik heb geen enkel ander apparaat dat SD Express ondersteunt.
Verwijderen is geen optie, ik wil alle games altijd kunnen spelenCarlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]
Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ?.
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Qua Switch 2 valt het wel mee, maar alles van de originele Switch staat er ook op.
Kinda defeats the purpose.Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:53:
[...]
Misschien iets verwijderen, en niet alles bewaren ?.
Geen idee hoeveel spellen je erop heb gedownload haha.
Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
Ik ken dat merk niet, dus daar zou ik zelf mee oppassen. Je hoort genoeg verhalen dat er via Amazon & co fake SD kaartjes verkocht worden. Dat gezegd hebbende, de prijs is niet overdreven goedkoop. De Pricewatch heeft er één van Lexar, die staan in ieder geval bekend als betrouwbaar, voor € 260, dus zo heel veel scheelt dat dan inderdaad niet.JackAvery schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:14:
[...]
FYI: 1TB kaartjes kan je gewoon kopen maar ze zijn soms moeilijker te vinden en duur. Op Amazon België vindt ik bvb deze voor 224 euro.
[ Voor 47% gewijzigd door Seal64 op 23-06-2026 13:25 ]
Vrij bekend merk eigenlijk, maar meer aan de kanten van de USASeal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]
Kinda defeats the purpose.
Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
[...]
Ik ken dat merk niet, dus daar zou ik zelf mee oppassen. Je hoort genoeg verhalen dat er via Amazon & co fake SD kaartjes verkocht worden. Dat gezegd hebbende, de prijs is niet overdreven goedkoop. De Pricewatch heeft er één van Lexar, die staan in ieder geval bekend als betrouwbaar, voor € 260, dus zo heel veel scheelt dat dan inderdaad niet.
Laat ik zo zeggen dat ik op maandbasis nog geen 10 verschillende dingen speel.
[ Voor 19% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 13:47 ]
Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik danjori040 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:12:
Als het met de post een beetje mee zit heb ik Starfox de 25e binnen.Heb er enorm veel zin in.
Nee met 37 graden donderdag nog de drukke stad[Intertoys[ in te gaan gaat het deze ronde niet worden.
Was gister in de avond een nieuwe run Metroid Prime 4 aan het doen maar de Switch 2 werd zo heet dat ik het bij een dik uurtje heb gehouden.
Hier binnnen is het gewoon 29 graden.
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
De Switch zelf is natuurlijker veel warmer.Als hij blaast en je kan er bijna een ei op bakken dan zet ik hem liever uit.Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]
Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
Mezelf:Ventilatoren en airco ben ik allergisch voor dus dan is 29 graden hier binnen best warm.
Klinkt als een backlog probleem.Seal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]
Kinda defeats the purpose.
Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
Geen probleem voor de Switch, maar ik zou zelf niet vrolijk worden met een dergelijke binnentemperatuur.Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]
Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
Merk dat hij het met MP4 hard moet werken.Met bv Pokopia is hij veel rustiger.Cyberw00d schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:12:
[...]
Dat mag geen probleem zijn toch ? 29 graden bedoel ik dan
Versterker en subwoofer zorgen er ook voor dat de temp binnnen omhoog gaat bij gamen.
Ach straks in augustus dan tikt de temp hier binnen 36 aan.
[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 23-06-2026 14:56 ]
Er zijn vast wel games op je switch die je al in geen maanden hebt aangeraakt. Die zou ik lekker archiveren. Scheelt weer ruimte. Iets minder kritisch mag je best zijn.Jesse- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:48:
[...]
Verwijderen is geen optie, ik wil alle games altijd kunnen spelen![]()
Qua Switch 2 valt het wel mee, maar alles van de originele Switch staat er ook op.
[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 23-06-2026 15:09 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Als “collega digitale horder” heb ik juist besloten het eens anders aan te pakken met de S2. Ik heb een library van duizenden games over meerdere platforms, 20TB SSD (kan je nu bijna een huis voor kopen 😅) op mijn PC, 2 extension SSD’s op de series X en op een gegeven moment gaat er bijna meer tijd naar het kiezen wat ik wil spelen dan het spelen zelf.Seal64 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
[...]
Kinda defeats the purpose.
Het hele idee is voor mij in ieder geval dat je met digitale games alles direct beschikbaar hebt zonder steeds kaartjes te hoeven wisselen. Ik zit soms gewoon door die hele library te scrollen om te zien wat ik nu wil spelen, en dan moet er niet nog eerst een download van een half uur nodig zijn.
Ik heb dan ook besloten om het voor de S2 gewoon met de beschikbare interne storage te gaan uitzingen en maar 1-2 games door elkaar te spelen. Choice paralysis is echt een ding kan ik uit (teveel) ervaring zeggen. Die conclusie had ik al lang geleden moeten trekken bij mijn omgebouwde PS1 🤦♂️
waarschijnlijk komende vrijdag aljori040 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:49:
[...]
Ach straks in augustus dan tikt de temp hier binnen 36 aan.
En voor wie het wilt weten: saves zijn compatible met Switch 1 versie maar er is geen upgrade pad. Je moet de volledige game dus opnieuw kopen.
Gebeurt dit vaker? Wat een onvriendelijke actie van Sega naar hun fans. Niet dat het mij raakt, want vond dat een vrij middelmatige game.JackAvery schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:44:
[...]
En voor wie het wilt weten: saves zijn compatible met Switch 1 versie maar er is geen upgrade pad. Je moet de volledige game dus opnieuw kopen.
Edit : Door te checken of DQXI een update voor de S2 had gelijk antwoord op mijn vraag. Ook een aparte S2 versie zonder upgrade path. Dan die maar op de Steam Deck spelen. Wist echt niet dat dit een ding was. Op de Series X nog nooit meegemaakt en als zelfs Rockstar al een gratis update doet (RDR S2) dan zou je verwachten dat het de standaard is.
[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 24-06-2026 01:09 ]
Iedere ontwikkelaar doet dit anders. Sega zit voor hun meeste games in de mindset dat je het maar beter opnieuw koopt. Square idem.Beakzz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:54:
[...]
Gebeurt dit vaker? Wat een onvriendelijke actie van Sega naar hun fans. Niet dat het mij raakt, want vond dat een vrij middelmatige game.
Edit : Door te checken of DQXI een update voor de S2 had gelijk antwoord op mijn vraag. Ook een aparte S2 versie zonder upgrade path. Dan die maar op de Steam Deck spelen. Wist echt niet dat dit een ding was. Op de Series X nog nooit meegemaakt en als zelfs Rockstar al een gratis update doet (RDR S2) dan zou je verwachten dat het de standaard is.
Rockstar is nu ook niet altijd het beste voorbeeld, als je ziet hoe lang het geduurd heeft voor een GTA V upgrade pad
Anyway het komt er op neer dat je geen assumpties mag maken en het game per game best bekijkt.
Op Series X is dit ook niet gegarandeerd overigens
En voor deze mooie collectie heb je natuurlijk een mooi back-up systeem ingeregeld zodat je altijd 2 back-ups hebt!Beakzz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:35:
[...]
Als “collega digitale horder” heb ik juist besloten het eens anders aan te pakken met de S2. Ik heb een library van duizenden games over meerdere platforms, 20TB SSD (kan je nu bijna een huis voor kopen 😅) op mijn PC, 2 extension SSD’s op de series X en op een gegeven moment gaat er bijna meer tijd naar het kiezen wat ik wil spelen dan het spelen zelf.
3 x 20TB SSD word al een mooie villa
Die zijn er zeker! Wat gebeurt er met software die je archiveert? Wordt dat gezipt of zo?Zerora schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:09:
[...]
Er zijn vast wel games op je switch die je al in geen maanden hebt aangeraakt. Die zou ik lekker archiveren. Scheelt weer ruimte. Iets minder kritisch mag je best zijn.Maar het is natuurlijk je eigen keuze uiteindelijk.
Nah, ieder moet het vooral zelf weten en heeft zijn eigen redenen. Als iemand een vraag stelt over een groter SD kaartje, dan zijn er altijd mensen die even willen vertellen hoe je met je games dient om te gaan of hoe het ook kan. Dat heeft nul relevantie en komt (bij mij althans) wat betweterig over.
Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.Jesse- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:28:
[...]
Die zijn er zeker! Wat gebeurt er met software die je archiveert? Wordt dat gezipt of zo?
Ah check. Dan is een nieuwe SD kaart wel nodig, ik wil niet afhankelijk zijn van een eShop om iets te kunnen spelen (zeker in de toekomst)Esumontere schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.
Ben ik wel benieuwd naar, ik verwacht tussen de 7 en 8,5. Demo vond ik leuk, en ik heb nog nooit een Starfox game gespeeld dus voor mij was het een no-brainer. Net klaar met Yoshi and the Mysterious Book, dus ik ben er wel klaar voor.jori040 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:
Ergens in de middag komen de Star Fox reviews online.
Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:28:
[...]
Nah, ieder moet het vooral zelf weten en heeft zijn eigen redenen. Als iemand een vraag stelt over een groter SD kaartje, dan zijn er altijd mensen die even willen vertellen hoe je met je games dient om te gaan of hoe het ook kan. Dat heeft nul relevantie en komt (bij mij althans) wat betweterig over.
Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben
Ja, klopt hoor. Zelf heb ik er een 512GB inzitten en dat was op de Switch 1 altijd wel genoeg. Maar 1st party games zijn op de Switch 2 ook wel een stuk groter, dus het zal denk wat lastiger worden (mijn hele Switch 1 library staat er ook op). Nu is het wel zo dat ik voorheen veel meer koop dan bij deze generatie. Ik speel de meeste grote third party games nu gewoon op mijn PS5.L23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:54:
[...]
Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.
Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben
Voorheen kocht ik games die ik al op andere consoles had gespeeld ook op de Switch 1 want het leek me zo tof om die handheld te kunnen spelen. Nu sla ik dat wel over, die 3rd party games die ik al heb gespeeld en ook gewoon nog kan spelen op mijn andere consoles. Voorbeeld is Tomb Raider 20th anniversary. Hartstikke toffe game, maar ik ga die echt niet nog een keer kopen als ik hem op elk moment kan spelen op mijn PS5.Dus alle AC/Tomb Raider en dergelijke grote AA titels die opnieuw worden uitgebracht op de Switch 2 koop ik niet meer. V.w.b. nieuwe games die op alle consoles worden uitgebracht bepaal ik per game wat ik wil. Grote, grafisch zware games speel ik op mijn PS5 en GKC's koop ik sowieso niet.
Aan die cijfers zat ik ook te denken.Als die demo een goede indruk op je heeft gemaakt dan weet ik zeker dat je gaat genieten.Op basis van de 64 game weet ik dat er toffe levels in gaan zitten.Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:53:
[...]
Ben ik wel benieuwd naar, ik verwacht tussen de 7 en 8,5. Demo vond ik leuk, en ik heb nog nooit een Starfox game gespeeld dus voor mij was het een no-brainer. Net klaar met Yoshi and the Mysterious Book, dus ik ben er wel klaar voor.
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.
Ja, ik weet wel zeker dat ik hiervan ga genieten. Ook lekker een ander type game dan ik meestal speel dus dat is ook wel leuk.jori040 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:07:
[...]
Aan die cijfers zat ik ook te denken.Als die demo een goede indruk op je heeft gemaakt dan weet ik zeker dat je gaat genieten.Op basis van de 64 game weet ik dat er toffe levels in gaan zitten.
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.
Ik krijg hem ook morgen binnen als de PostNL meewerkt :-)
Dit type game voelt voor mij ook wel weer verfrissend hoor.Die van mij moet ook van PostNL komen.Cyrax0508 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:08:
[...]
Ja, ik weet wel zeker dat ik hiervan ga genieten. Ook lekker een ander type game dan ik meestal speel dus dat is ook wel leuk.
Ik krijg hem ook morgen binnen als de PostNL meewerkt :-)
Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.L23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:54:
[...]
Bij een groter microSD Express kaartje zou ik dan wel van 256GB naar 1TB gaan. Het gevoel dat als je de interne opslag en de 256GB microSD Express al vol hebt dat 512GB ook een kwestie van tijd is. Dan ga je om de paar jaar (of elk jaar) een nieuw kaartje aanschaffen en dat is ook zonde. Kan je het beter in 1 keer goed doen.
Ik heb zelf nog geen microSD Express kaartje gekocht. Bij de Switch 1 had ik aan de interne opslag genoeg (al was de upgrade naar het OLED model met 64GB opslag welkom). Bij de Switch 2 klinkt 256GB veel en dat is het met first party games en fysieke games kopen ook wel, maar je kan met een stuk of 3 third party games het interne opslag al vol hebben. Dat viel me afgelopen week ook op met Games op proef EA Sports FC 26, die game is 75GB. Het scheelt dat ik tot nu toe een van de toffere third party games (Cyberpunk 2077 en Indiana Jones) compleet op cartridge heb, ander zat de opslag nu al vol. Ik verwacht de komende jaren nog genoeg interessante third party games die ik moet hebben en enkel digitaal uitkomen en dan ontkom ik er niet aan een microSD Express kaartje te moeten aanschaffen. Verder inderdaad een eigen keuze, maar laten we ook niet doen alsof we geen backlog probleem hebben
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.
En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Het is inderdaad een raar moment. Ik koop er voorlopig niet een en als ik het wel ga kopen is het een kaartje die ik de hele Switch 2 generatie blijf gebruiken.Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:24:
[...]
Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.
En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Interessant genoeg zie je nog geen grote stijgingen van microSD Express kaartjes. Tegelijkertijd moet je nu geen daling gaan verwachten 😂Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:24:
[...]
Klopt alleen vraag ik mij af, is het nu wel verstandig om het nu te doen.
De prijzen zijn nu zo ontiegelijk duur van storage/geheugen, dat het misschien verstandiger is om even wat te verwijderen.
En dan hopen met bijv black friday / feestdagen op een wat leukere prijs. uiteraard is dat zonder enige garantie.
Daarom nam ik just Rockstar als voorbeeld gezien ze normaal bespoken nogal hebberig zijn en het bij RDR dus anders doenJackAvery schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 06:21:
[...]
Iedere ontwikkelaar doet dit anders. Sega zit voor hun meeste games in de mindset dat je het maar beter opnieuw koopt. Square idem.
Rockstar is nu ook niet altijd het beste voorbeeld, als je ziet hoe lang het geduurd heeft voor een GTA V upgrade padnieuws: Rockstar maakt GTA V-generatie-upgrades voor PlayStation 5 en XBOX Se....
Anyway het komt er op neer dat je geen assumpties mag maken en het game per game best bekijkt.
Op Series X is dit ook niet gegarandeerd overigens
Op de series X kan ik mij zoiets niet herinneren iig zonder upgrade path en natuurlijk had MS zelf er voor gezorgd dat veel Xbox 360 games een upgrade kregen zonder dat de dev iets hoefde te doen.
Maar mijn main is PC dus dan ben je het al helemaal niet gewend. Dan blijven games het gewoon doen en in veel gevallen mooier
Hoe dan ook komt het hebberig op mij over om geen upgrade path aan te bieden aan de gamers die jouw game hebben gesteund en nogmaals de volle prijs te vragen terwijl er bewezen andere opties zijn. Gewoon mijn mening
[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 24-06-2026 13:17 ]
Verwijderen ja. En de optie "icoon laten staan" is hetzelfde als wat voorheen archiveren was. De spel data wordt dan van je systeem gehaald, maar je savegames, screenshots etc.. blijven wel staan.Esumontere schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Nee, ik denk dat hier verwijderen wordt bedoeld. Je kan ze altijd opnieuw downloaden.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Tot nu toe verrassend hoge scores. Star Fox 64 is een heel goede game maar ik had verwacht dat men minder appreciatie ging hebben voor een 1:1 remake.
John heeft er weer een mooie review van gemaakt.
Ik had ook liever gezien dat de ontwikkelaar de keuze had gemaakt om schade op een doel te laten flitsen.Dat gemis was me in de demo natuurlijk al duidelijk.
Cool dat die studio een eigen engine heeft.
Mijn status[Starfox] is dat hij in verwerking is bij Post.nl.Door hoge temp kan een pakketje langer onderweg zijn staat er dan wel.
Ja goed die mensen doen ook hun best.
The #Tetris99 55th MAXIMUS CUP is coming July 10 at 12am PT, featuring Tetriminos, music, art, and a new theme from #StarFox. @Tetris_Official pic.twitter.com/nTuB2jUcYK
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 25 juni 2026
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Had tijdens in de demo een check gedaan naar NL en moet zeggen dat ze dat leuk/goed gedaan hebben.Het is ook een goede manier om jonge spelers aan boord te krijgen.L23 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:21:
[YouTube: Star Fox – Nu verkrijgbaar! (Nintendo Switch 2)]
Nederlands gesproken kan ik altijd wel waarderen
Na het eten ga ik aan de game beginnen.
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/ZUohjLzgc2mMOPPpy6ABOkjX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nN2lWNwfslkhcxeKYhVDkAfg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lbPvsoHCDxvrdPUCSmPyfgc3.jpg?f=fotoalbum_tile)