• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:43:
[...]

DK ja dat klopt, Maar Yosi is gewoon een voortzetting van het vorige Yosi deel vind ik (Crafted World)l.
Maar goed ook dit was een probeersel toen, en het is aangeslagen schijnbaar.

Want ja anders ga je er niet mee verder, en maak je een nieuw deel.
Yoshi and the Mysterious book is een totaal andere game dan Crafted World. Echt totaal anders. Iedereen die de game 5 minuten heeft gespeeld weet dat.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:49:
[...]

Yoshi and the Mysterious book is een totaal andere game dan Crafted World. Echt totaal anders. Iedereen die de game 5 minuten heeft gespeeld weet dat.
Oke ja die heb ik nog niet gespeeld, Crafted World wel. Dat vond ik leuk voor 10min.
Het was voor mij echt net te rustig, een spel hoeft niet druk etc te zijn. Ik heb ook Toad Treasure hunter gespeeld. deze vond ik best leuk.
Ik zal Mysterious Book in het achterhoofd houden, en wellicht ooit eens proberen :).

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
Vond het zelf echt een fantastische Direct, hoor. Heel veel games pff, ze blazen wat mij betreft de State of Play en Xbox Showcase omver, terwijl die ook goed waren!

Wat een feest voor gamers de afgelopen dagen. Enige minpunt wat mij betreft is dat er nog steeds geen DLC voor Mario Kart World is. Er zit zoveel potentie in die game als ze er wat meer content in stoppen. Ik hoop stiekem dat ze er dan maar echt veel tijd in steken en met een gigantische expansion of zo komen. Alhoewel ze eigenlijk verplicht zijn om een gratis update te geven, gezien ze zelf zeiden dat het 80 euro waard was. Maar de wereld is daar gewoon te leeg voor.

Maar er komen zoveel games en switch 2 upgrades aan dat ik nooit tijd (en geld:P) genoeg ga hebben om alles te spelen.

Playstation 5 / Switch 2

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
DLC voor Mario Kart is denk ik nog veel te vroeg, het spel is net pas 1 jaar uit.
Voor de switch1 Mario Kart duurde dit ook 4 a 5 jaar ongeveer, we willen dingen allemaal gewoon veel te snel lijkt het wel.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:23
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:02:
DLC voor Mario Kart is denk ik nog veel te vroeg, het spel is net pas 1 jaar uit.
Voor de switch1 Mario Kart duurde dit ook 4 a 5 jaar ongeveer, we willen dingen allemaal gewoon veel te snel lijkt het wel.
Pokopia is pas 3 maanden uit en daar zijn al 3 DLC pakketten voor aangekondigd...

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cyrax0508
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Oke ja die heb ik nog niet gespeeld, Crafted World wel. Dat vond ik leuk voor 10min.
Het was voor mij echt net te rustig, een spel hoeft niet druk etc te zijn. Ik heb ook Toad Treasure hunter gespeeld. deze vond ik best leuk.
Ik zal Mysterious Book in het achterhoofd houden, en wellicht ooit eens proberen :).
Hij is echt heel leuk, meen ik echt. Ik ben echt verslaafd aan die game geraakt. Ik speel het geen 6 uur achter elkaar, maar het is een perfecte game voor even tussendoor een leveltje doen en uitzoeken hoe je alles in dat level kan halen. Wat mij betreft de leukste Yoshi sinds heel wat jaren.
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:02:
Switch 1 Mario Kart was al een Deluxe versie van Mario Kart 8 op de Wii U. Je zou in dat opzicht Mario Kart World ook meer moeten vergelijken met de Mario Kart 8 release op de Wii U. Ik verwacht dus ook wel dat we nog veel updates gaan zien voor Mario Kart World. Echter blijf ik er bij dat die open wereld meer een gimmick is (ook gezien ze de open wereld nog weinig benutten). Ik begrijp wel dat ze iets nieuws moesten verzinnen, maar goed. Verder goed mee vermaakt tot nu toe en het is visueel wel een mooie upgrade ten opzichte van Mario Kart 8 Deluxe.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 03:44
Oh, leuk! Nintendo Switch Sports Resort voor Switch 2. Die gaat hier zeker komen! 🥳

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:07

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-07 16:47
Wow.. 10 euro meer dan de adviesprijs.
https://store.nintendo.co...-dagdan-collection-P00199

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ja, en ik vond de normale met € 79,99 ook al vrij prijzig. Wellicht is het bij Bol nu nog een placeholder-prijs (zie je vaker bij héél recente aankondigingen).
Jake schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:28:
[...]

Ja, en ik vond de normale met € 79,99 ook al vrij prijzig. Wellicht is het bij Bol nu nog een placeholder-prijs (zie je vaker bij héél recente aankondigingen).
Ik schrok best wel die prijs.Is dit dan meer een AAA titel dan Spatoon Raiders & StarFox ?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
jori040 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:26:
[...]

Ik schrok best wel die prijs.Is dit dan meer een AAA titel dan Spatoon Raiders & StarFox ?
In ieder geval goedkoper dan 10 jaar geleden 🙂. Dan heb je een permanente schrik?😄

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

[...]

Zeker! Ik zou StarFox en Splatoon Raiders niet AAA games noemen. Meer vermakelijke snacks.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

Mog schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:01:
[...]

Zeker! Ik zou StarFox en Splatoon Raiders niet AAA games noemen. Meer vermakelijke snacks.
Op deze manier hangt Nintendo er zelf een beetje een label aan.Of een Fire Emblem meer AAA is dan een Star Fox game vind ik lastig te beoordelen.

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-07 21:52
Raem schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:14:
[...]

Pokopia is pas 3 maanden uit en daar zijn al 3 DLC pakketten voor aangekondigd...
het is 1 dlc verdeelt over periode (ie season pass), je kan de dlc niet los kopen.
[...]

Zie het nog wel gebeuren dat we in september nog een Direct krijgen.DLC voor MK gaat er echt wel komen.

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07 07:07
Ik ben vooral wel erg benieuwd of de nieuwe Xenonlade uitgaven de moeite gaan zijn om de spellen nog eens te spelen. Als dat zo is heb ik deze generatie geen nieuwe games meer nodig😁

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:56
Ik zag dat nieuwe Rhythm spelletje en moest direct aan Rhythm Paradise denken die ik op de Nintendo DSi gespeeld heb.

In die tijd werkte ik bij defensie en zat op kamers, op vol volume dat spel spelen, oorlog gegarandeerd.

• ShadLink
[...]

Nintendo gaat niet echt mee in de AAA-labels. Maar je moet wel indenken dat Fire Emblem een hele grote game is qua omvang. Zeker groter dan StarFox. Verder is Splatoon Raiders echt iets nieuws waarvan je niet direct een groot succes kan verwachten.

FireEmblem is heel populair. Zeker in Japan. Dus ja, de prijs is redelijk goed te verklaren.
Wat 4K Xenoblade Genesis screenshots die niet vermoord zijn door YouTube compressie. Je ziet heel goed waar de extra kracht van Switch 2 naartoe gaat :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGb6ODVx4X3j1ckHA8lPDtedmBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5q3VDuu5p8eqBSSA9XUcVXep.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgcNMAxgsjy2uIUKPay2LFqHMNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lw2aBvk8HrzxeSyMvvZBSNAC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHz4qxOnmH6pTnjXoxu2mkx8rys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqhrSZNtAtIWYwGxG3p5VmFp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IX1AUiQ0H3u1s1jVdx9M4ucqHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piHI7ifqTT6xfqFHj7dlNKEP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luXkyesjwQkyvgDCeEZeRUalgBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUvU6lDhEwPbGXQWQ0CLmyav.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbxMulEiQF3nPgvFQcD8jShbkfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOvzzFuEbYL3hxuKNbn3HEzr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoo6KAd4NU751Ym8Dp-pegIeYG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MD2hBkxj1OY42d3iReH7NmMo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI1xFIArSx9UWP1Mv2Za0P3T6-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXcamc9CIkx6U4aeJ3bFqTfz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVSKLSwGdBp0SrsjwrHXgag70v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZqkp3cegzLZ1ldNelxYjeX2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD8NJprZFQk8x73-rFkvpLSj_HU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqcw02OlA8aAKh3Vbpf0DDli.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOIC27wqyieo5OGlF_u_E559hvQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMFLyhdF4UfH6tJOs1wszOyg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cH72h5lXuqlcDBpTpbBiHGljNE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLsT2LctOuJCxnIEa2QjMVir.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi59wdieOd8hAV7AeEsHkTW1Tco=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDZoG7YT4jZr4kV972cTCFwe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb4_F_Qtj_j7JXYO3NT7cp1a2wI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d0ZbUsNvPTN5DXEH6AQMRjB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2PxD0VRz2G0y7Na0mQHp1C8p4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONVLlrDF7ZxsgFmopEVb7xla.jpg?f=fotoalbum_tile

• Cyrax0508
Zo jammer dat ik niets heb met het JRPG genre. Ik vind het er altijd prachtig uitzien, maar ik vind het gewoon niet leuk om te spelen :-)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 15:45
Cyrax0508 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:40:
Zo jammer dat ik niets heb met het JRPG genre. Ik vind het er altijd prachtig uitzien, maar ik vind het gewoon niet leuk om te spelen :-)
Hier hetzelfde, ik heb de laatste Xeno geprobeerd, denk echt 10 uur ingestopt, maar het is gewoon totaal niet mijn genre.

• TomBraamhaar
Heb mijn pre-order van StarFox gecancelled. Heb de demo gespeeld en hoewel het er mooi uit ziet, goed speelbaar is, is ook dit niet mijn game.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:34
ben opzich wel benieuwd naar de nieuwe fire emblem, three houses helemaal grijs gespeeld maar engage kon ik weer moeilijk inkomen.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 11:05
Ik moet toch even wat kwijt over de Direct.

Waarom gaat Nintendo zo slecht om met Mario Kart World? Niks gehoord na een jaar over nieuwe content, waarom zijn er online geen leaderboards in het spel te vinden?

Nu is er dan wel een online event bezig, maar daar houd het dan ook mee op?

Het is dat ik nog alle sterren moet halen, en nog wel even zoet ben met de game, maar jullie hebben alles al gedaan lijkt mij.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Voor mij werkt variatie het beste.Na bv Star Fox kan ik mogelijk weer diep in een RPG duiken.

• squashedraven
Misschien omdat Mario Kart World niet zo goed ontvangen is als gedacht?

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 11:05
squashedraven schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:20:
Maybe, maar doe er dan wat mee.
[...]

Ja en wat las ik, 60 euro voor DLC?

Kom op zeg....

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• squashedraven
Mars18 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:21:
[...]

[...]

Kom op zeg....
Cut your losses is ook wel een veelgebruikte manier, dus dat ze rustig mario kart door laten etteren tot ze weer een compleet nieuwe versie hebben (pure speculatie).

En ik weet niet wat de inhoud van de DLC is voor Pokopia maar als dat eigenlijk het spel verdubbelt in grootte is dat natuurlijk nog wel te rechtvaardigen maar dat is afwachten
squashedraven schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:20:
15 miljoen keer verkocht, ik denk dat het wel zal meevallen. Games ontwikkelen kost tijd en wie weet welke andere prioriteiten er nog liggen bij Nintendo.

Je ziet wel dat ze nog steeds niet echt de live service mentaliteit hebben. En misschien is dat maar goed ook.

Overigens ook hyped voor Fire Emblem hier!

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 11-06-2026 11:40 ]

• squashedraven
JackAvery schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:39:
[...]

15 miljoen keer verkocht, ik denk dat het wel zal meevallen. Games ontwikkelen kost tijd en wie weet welke andere prioriteiten er nog liggen bij Nintendo.

Je ziet wel dat ze nog steeds niet echt de live service mentaliteit hebben. En misschien is dat maar goed ook.

Overigens ook hyped voor Fire Emblem hier!
Is die 15 miljoen niet een beetje hetzelfde als met wii sports? dat er gigantisch veel van zijn verkocht omdat deze bij de console zat (zo heb ik hem ook namelijk :+ )

• Cyrax0508
TomBraamhaar schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:56:
Heb mijn pre-order van StarFox gecancelled. Heb de demo gespeeld en hoewel het er mooi uit ziet, goed speelbaar is, is ook dit niet mijn game.
Ik heb nog nooit een StarFox game gespeeld en had een pre-order voor deze. Na de demo kon ik concluderen dat ik dit helemaal leuk vind en de pre-order blijft staan. Grappig altijd hoe mensen dingen toch enorm verschillend kunnen ervaren. Ik heb wel zin in een dergelijke game, die heb ik nog niet in mijn bibliotheek.

• Cyrax0508
Mars18 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:19:

Waarom gaat Nintendo zo slecht om met Mario Kart World? Niks gehoord na een jaar over nieuwe content, waarom zijn er online geen leaderboards in het spel te vinden?

Het is dat ik nog alle sterren moet halen, en nog wel even zoet ben met de game, maar jullie hebben alles al gedaan lijkt mij.
Ik denk wel dat ze er al mee bezig zijn. Maar ze geven prioriteit aan andere dingen. No way dat ze een Mario Kart game links laten liggen.

Ik speel de game alleen nog maar met mijn kinderen of vriendin voor een paar potjes tegen elkaar. Ik heb genoeg anders te spelen en als er straks DLC komt dan pak ik de game wel weer op. Hij gaat nergens heen en eet geen brood verder. Het spel is net een jaar uit.
Ik heb Star Fox niet gepreordered maar ik heb Lylat Wars dus ik weet wat te verwachten ;) heel leuke game, ik wacht gewoon een prijsje af.

Waarom gaat Nintendo zo slecht om met Mario Kart World? Niks gehoord na een jaar over nieuwe content [...]
De extra content voor bijv. MK8DX kwam pas 5 jaar later. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• TomBraamhaar
Cyrax0508 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:43:
[...]

Ik heb nog nooit een StarFox game gespeeld en had een pre-order voor deze. Na de demo kon ik concluderen dat ik dit helemaal leuk vind en de pre-order blijft staan. Grappig altijd hoe mensen dingen toch enorm verschillend kunnen ervaren. Ik heb wel zin in een dergelijke game, die heb ik nog niet in mijn bibliotheek.
Vroeger veel Star Fox gespeeld op de SNES en N64, dus uit nostalgische redenen gepre-ordered. Vroeger speelde ik het veel omdat je maar een paar spellen had en veel tijd. Nu tijd te kort en een overvloed aan spellen. :P

Na het spelen van de demo er achter gekomen dat ik tijd liever in andere spellen steek.

• TomBraamhaar

Ik vind dat niet zo heel vreemd. Sterker nog, ik baal er altijd van als er kort na dat een spel is uitgebracht DLC word aangekondigd. Had dan het spel wat later uitgebracht. Voelt altijd vreemd als ze al met DLC bezig zijn voordat het spel is gereleased. In mijn ogen dan.

• ricknologic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:02
[...]

[...]

Kom op zeg....
Pokopia is gemaakt door Gamefreak en Omega Force (Koei Tecmo). Geen first party. Beetje lastige vergelijking - die wel veel wordt gemaakt. Nintendo co-published alleen.
Star Fox:Ben na de demo nog enthousiaster geworden dan ik al was.Op basis van wat ik gespeeld heb en de prima previews zie ik niet wat er nog fout kan gaan met deze titel.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 20:17
TomBraamhaar schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb de laatste Xeno geprobeerd, denk echt 10 uur ingestopt, maar het is gewoon totaal niet mijn genre.
Ik had dat dus een paar jaar terug met Dragon Quest. Ik vind best ok hoor , maar continu al die dialogen, maakt het slaapverwekkend. Dan haak ik af. Ik heb liever iets wat vlotter gaat. Kortere dialogen, geen introquest van 2 uur, etc.. Sneller de actie in.
Golden Sun deed dat prima op de Gameboy Advance bijvoorbeeld.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• TomBraamhaar
Zerora schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:28:
[...]

Ik had dat dus een paar jaar terug met Dragon Quest. Ik vind best ok hoor , maar continu al die dialogen, maakt het slaapverwekkend. Dan haak ik af. Ik heb liever iets wat vlotter gaat. Kortere dialogen, geen introquest van 2 uur, etc.. Sneller de actie in.
Golden Sun deed dat prima op de Gameboy Advance bijvoorbeeld.
Ik vond vooral de gevechten waardeloos, dat auto battle. En turn-based kan me ook niet zo bekoren. The adventures of Elliot demo vond ik dus al interessanter.
Aandelen Nintendo gedaald na Direct-presentatie: https://www.gamed.nl/view/151809

Dat Nintendo te weinig van Zelda heeft laten zien is denk ik een klein foutje.

Verder vind ik dat er in de line-up lekker veel varatie is.Voor de casual gamer zie ik bv Switch Sports Resort als een grote titel.

Ik had de 3D Mario game niet verwacht in deze Direct.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:00
Vind dat wat vreemd van de aandelen, want voor mij was dit een van de sterkere Directs in een lange tijd, maar ik ben dan ook een JRPG liefhebber en daar was behoorlijk wat van aanwezig.

een KH4 trailer in de direct is ook speciaal te noemen wat dat betreft, ben ook benieuwd hoeveel Nintendo daarvoor heeft mogen betalen om dat uit de SGF an sich te houden.

Xenoblade 4
Kingdom Hearts 4
FF: Resonance (wat eigenlijk niets anders is dan Brave Exvius en eigenlijk dezelfde behandeling krijgt als Octopath 0)
Tales of Eternia
Fire Emblem

Om nog maar niet te spreken over alle andere RPG's die bij andere shows zijn getoond :)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:10
[...]

Kom op zeg....
Waar las je dat? De Nintendo store zegt toch echt 35 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Transportman op 11-06-2026 15:44 ]

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:37
Akaendra schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:06:
Vind dat wat vreemd van de aandelen, want voor mij was dit een van de sterkere Directs in een lange tijd, maar ik ben dan ook een JRPG liefhebber en daar was behoorlijk wat van aanwezig.

een KH4 trailer in de direct is ook speciaal te noemen wat dat betreft, ben ook benieuwd hoeveel Nintendo daarvoor heeft mogen betalen om dat uit de SGF an sich te houden.

Xenoblade 4
Kingdom Hearts 4
FF: Resonance (wat eigenlijk niets anders is dan Brave Exvius en eigenlijk dezelfde behandeling krijgt als Octopath 0)
Tales of Eternia
Fire Emblem

Om nog maar niet te spreken over alle andere RPG's die bij andere shows zijn getoond :)
Ik vind het ook weer niet zo vreemd.

Hoewel het aardige games zijn, zijn de bovengenoemde titels allemaal geen system sellers die het mainstream publiek over de lijn gaan trekken om een Switch 2 te kopen en daarmee een enorme boost geeft in sales.

• ShadLink
jori040 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:56:
Aandelen Nintendo gedaald na Direct-presentatie: https://www.gamed.nl/view/151809

Verder vind ik dat er in de line-up lekker veel varatie is.Voor de casual gamer zie ik bv Switch Sports Resort als een grote titel.

Aandelen dalen meestal na een Direct. Absoluut geen probleem. Verder heeft Nintendo absoluut niet te weinig van Zelda getoond. Eigenlijk hebben ze al te veel getoond. Voor mij was enkel het logo en "2026" voldoende

[ Voor 11% gewijzigd door ShadLink op 11-06-2026 17:08 ]

ShadLink schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Aandelen dalen meestal na een Direct. Absoluut geen probleem. Verder heeft Nintendo absoluut niet te weinig van Zelda getoond. Eigenlijk hebben ze al te veel getoond. Voor mij was enkel het logo en "2026" voldoende
Maar gaat het een een op een remake worden ? of meer in de lijn hoe Square-Enix het doet met FF7 ?

De StarFox remake bv is precies die N64 game.Ik ben gewoon te benieuwd hoe Nintendo dit nu met Zelda gaat doen.

Los van het aandelen dalen bericht heb ik hier nergens gezegd dat de Direct niet goed was.Dat ik meer van Zelda had willen zien is een gezonde reactie. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 11-06-2026 17:32 ]

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 12:41
Wat een top jaar voor de switch 2 ( vind ik )
Op dit moment ben ik nog bezig met Indiana jones en pragmata, Resident Evil requim uitgespeeld en metroid prime 4 ook .Voor de 4 weekse vakantie met de camper ga ik Guacamelee! 2 spelen en dan komen er nog toppers zoals 007 first light , orbitals, Rayman retold, the adventures of elliot en space marine 2 aan. Tussen de topgames door online gaan met call of duty en in december Hyrule opnieuw verkennen om erna in een landschap met Pokemons te verdwalen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand ontevreden kan zijn met de switch 2 aanbod aan games . Dit zijn natuurlijk de games die mij boeien die ik opsom maar er zijn zoveel games inmiddels en er zijn nog zoveel onderweg en moet nog aangekondigd worden.
Beste console voor mij sinds de GameCube

Eind deze maand word als het goed is mijn mobapad m12-s controllers verstuurd .
Ik heb nu de nyxi hyperion 3 maar die voldeed niet helemaal 100 procent aan mij wensen. De Mobapad hopelijk wel .
Mocht er iemand belang bij hyperion 3 hebben kan je mij een dm doen .

Owja Starfox demo gespeeld en kwam erachter dat ik dat niet meer zo tof vond als destijds.
Die sla ik over

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberw00d op 11-06-2026 20:52 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 15:56

Men mag wel verwachten dat de ontwikkelingstijd lang duurt, zeker wanneer dezelfde studio als Donkey Kong Bananza de game zou moeten maken. Kan me voorstellen dat het ontwikkelen van een nieuwe Mario begonnen is na Bananza. Eerst tijd voor andere titels.

• Cyrax0508
Cyberw00d schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:22:
Op dit moment ben ik nog bezig met Indiana jones en pragmata, Resident Evil requim uitgespeeld en metroid prime 4 ook .Voor de 4 weekse vakantie met de camper ga ik Guacamelee! 2 spelen en dan komen er nog toppers zoals 007 first light , orbitals, Rayman retold, the adventures of elliot en space marine 2 aan. Tussen de topgames door online gaan met call of duty en in december Hyrule opnieuw verkennen om erna in een landschap met Pokemons te verdwalen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand ontevreden kan zijn met de switch 2 aanbod aan games . Dit zijn natuurlijk de games die mij boeien die ik opsom maar er zijn zoveel games inmiddels en er zijn nog zoveel onderweg en moet nog aangekondigd worden.

Ik heb nu de nyxi hyperion 3 maar die voldeed niet helemaal 100 procent aan mij wensen. De Mobapad hopelijk wel .

Owja Starfox demo gespeeld en kwam erachter dat ik dat niet meer zo tof vond als destijds.
Die sla ik over
Mooi om te lezen. Persoonlijk vind ik het ook een topjaar, maar mis ik wel oprecht een Mario 3D game. Ik ben zeker niet ontevreden, want er zijn meer dan zat geweldig leuke games om te spelen op mijn Switch. Ook qua thirdparty ondersteuning hebben we weinig te klagen. Hoewel ik zelf games als Pragmata, RE Requiem en 007 First Light op mijn PS5 (de "zwaardere" games) speel, vind ik het wel enorm tof dat ze allemaal op de Switch 2 zijn of komen.Een Rayman Retold koop ik dan weer voor de Switch 2

Deze maand StarFox voor mij, volgende maand Splatoon Raider en ergens eind van het jaar OoT. Ik zit helemaal prima zo.

• Zerora
Ik had wel een Mario verwacht in de vorm van Super Mario Maker 3.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• TomBraamhaar
Cyberw00d schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:22:

Die sla ik over
Ik had idd hetzelfde met StarFox.

Hoe is Indiana Jones? Die staat nog op mijn radar, maar ik wacht op een pricedrop.
Zerora schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:27:
[...]

Ik had wel een Mario verwacht in de vorm van Super Mario Maker 3.
Gezien de studio achter Luigi's Mansion nu een deel 4 klaar kan hebben had ik die wel verwacht.Maar van Mario Maker 3 zou ik ook heel blij worden hoor. :)
rudyman85 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:14:
[...]

Men mag wel verwachten dat de ontwikkelingstijd lang duurt, zeker wanneer dezelfde studio als Donkey Kong Bananza de game zou moeten maken. Kan me voorstellen dat het ontwikkelen van een nieuwe Mario begonnen is na Bananza. Eerst tijd voor andere titels.
Het team achter Bananza schijnt toch niet precies het Odyssey team te zijn.Het lijkt me ook niet zo dan Bananza vanaf 2017 tot 2025 vol in productie is geweest.

Dat de Mario game om een bepaalde reden nog niet af is zou mogelijk kunnen zijn ja.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 12-06-2026 08:50 ]

• Cyberw00d
Cyrax0508 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:16:
[...]

Mooi om te lezen. Persoonlijk vind ik het ook een topjaar, maar mis ik wel oprecht een Mario 3D game. Ik ben zeker niet ontevreden, want er zijn meer dan zat geweldig leuke games om te spelen op mijn Switch. Ook qua thirdparty ondersteuning hebben we weinig te klagen. Hoewel ik zelf games als Pragmata, RE Requiem en 007 First Light op mijn PS5 (de "zwaardere" games) speel, vind ik het wel enorm tof dat ze allemaal op de Switch 2 zijn of komen.Een Rayman Retold koop ik dan weer voor de Switch 2

Deze maand StarFox voor mij, volgende maand Splatoon Raider en ergens eind van het jaar OoT. Ik zit helemaal prima zo.
Mario 3d zou natuurlijk mooi zijn, splatoon ben ik nog niet van overtuigt .
Ik kan snappen als je een ps5 of pc hebt ervoor kiest om daarop te spelen ik zelf heb liever gewoon 1 systeem .
Ik hoop nog op een Metroid dread 2 en een 2.5d donkey kong .

• Cyberw00d
TomBraamhaar schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Ik had idd hetzelfde met StarFox.

Hoe is Indiana Jones? Die staat nog op mijn radar, maar ik wacht op een pricedrop.
Ik vind het een top game .
Ook grafisch meer als prima maar dat ligt voor ieder natuurlijk anders .
Switch 2 gaat natuurlijk bij geen 1 game het kwaliteit halen van een pc of ps5 .

• Cyrax0508
Cyberw00d schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:36:
[...]

Mario 3d zou natuurlijk mooi zijn, splatoon ben ik nog niet van overtuigt .
Ik kan snappen als je een ps5 of pc hebt ervoor kiest om daarop te spelen ik zelf heb liever gewoon 1 systeem .
Ik hoop nog op een Metroid dread 2 en een 2.5d donkey kong .
Mij lijkt Splatoon wel leuk, de andere delen met veel plezier gespeeld. Ik vind het chill om te kunnen kiezen waar ik bepaalde games op speel. Sommige games wil ik graag in handheld kunnen spelen en bij andere wil ik kunnen genieten van de beste graphics en performance.

Die 2,5D Donkey Kong zie ik ook heel graag komen, net als Luigi's Mansion 4 (ik heb een zwak voor de Luigi's Mansion serie). Er is in elk geval genoeg te wensen voor de Switch 2, 1 wens is al in vervulling en dat is de OoT Remake. Nog even en ik hoef mijn NES/SNES/N64 en GC niet meer op mijn CRT aan te sluiten :+ Hoewel er echt niets gaat boven het echte werk.

• Zerora
jori040 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:35:
[...]

Gezien de studio achter Luigi's Mansion nu een deel 4 klaar kan hebben had ik die wel verwacht.Maar van Mario Maker 3 zou ik ook heel blij worden hoor. :)
Nieuwe Wario game, geen ware, had ook leuk geweest, maar helaas geeft Nintendo weinig meer om die Wario platformers.

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07 07:07
Wat ook in de direct voorbij is gekomen zijn de Donkey Kong verzamelkaarten. Dit schuurt natuurlijk lekker dicht aan tegen achievements aan. Ik ben erg benieuwd of dit een opmaat is voor meer. En vooral ook wat je met de kaarten kunt op het moment dat het evenement voorbij is.
Zerora schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Nieuwe Wario game, geen ware, had ook leuk geweest, maar helaas geeft Nintendo weinig meer om die Wario platformers.
Ik dacht ook dat Nintendo niets meer met Starfox zou doen en die komt er nu bijna aan.Als er een uitgever is die nog kan verrassen dan is het Nintendo wel.

Een nieuw Wario Land zou ik ook niet verkeerd vinden.

Deze zomer ga ik lekker genieten van Starfox en Splatoon. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 12-06-2026 14:04 ]

Cyberw00d schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:38:
[...]

Ik vind het een top game .
Ook grafisch meer als prima maar dat ligt voor ieder natuurlijk anders .
Switch 2 gaat natuurlijk bij geen 1 game het kwaliteit halen van een pc of ps5 .
Het is maar net hoe hoog je de lat voor jezelf legt.De PS5 verise van bv Resident Evil Requiem kan ook niet tippen aan de beste PC kaart.

Ik heb op moment het liefst alles op mijn Switch 2.Heb al maanden niets meer met de PS5 gedaan.Merk aan mezelf dat de first-party titels van Sony me nog weinig doen.

Na de Gamecube kan de Switch 2 mogelijk mijn beste/leukste console worden.Donkey Kong[3D] en StarFox zijn namelijk games waar ik al lang naar vroeg. :)

Zoek het ook niet meer echt om met meer consoles bezig te zijn.

• Cyberw00d
jori040 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:42:
[...]

Het is maar net hoe hoog je de lat voor jezelf legt.De PS5 verise van bv Resident Evil Requiem kan ook niet tippen aan de beste PC kaart.

Ik heb op moment het liefst alles op mijn Switch 2.Heb al maanden niets meer met de PS5 gedaan.Merk aan mezelf dat de first-party titels van Sony me nog weinig doen.

Na de Gamecube kan de Switch 2 mogelijk mijn beste/leukste console worden.Donkey Kong[3D] en StarFox zijn namelijk games waar ik al lang naar vroeg. :)

Zoek het ook niet meer echt om met meer consoles bezig te zijn.
Ik vind wat de switch 2 bied meer als prima. Pragmata vind ik er dan weer beter uitzien als Indiana maar dat is ook een hele andere type game.
Ik hoop iniedergeval dat de nieuwere games blijven komen op de switch 2 .
Het ziet er allemaal rooskleurig uit.
Grappig dat ik niet de enige ben de de tijd van GameCube peak vind …
De games die er allemaal waren en met 4 vrienden samen spelen was echt top

Cyberw00d schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:53:
[...]

Ik vind wat de switch 2 bied meer als prima. Pragmata vind ik er dan weer beter uitzien als Indiana maar dat is ook een hele andere type game.
Ik hoop iniedergeval dat de nieuwere games blijven komen op de switch 2 .
Het ziet er allemaal rooskleurig uit.
Grappig dat ik niet de enige ben de de tijd van GameCube peak vind …
De games die er allemaal waren en met 4 vrienden samen spelen was echt top
Met de Gamecube en Xbox begon het gamen voor mij.Man man wat een jaar was 2002! :)

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-07 21:08
Deze switch 2 aangeschaft.

Pokopia echt leuk, moet nog paar games aankopen en verkennen. Maar eerst focus op pokopia. Prijs van de games zijn wel duur.

Maar dat is mijn menig. Console ligt goed in de hand en die magnetische joycons. Echt een meerwaarde. Zal ook keer de zelda proberen. Welke raden jullie aan?

• Cyberw00d
jori040 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Met de Gamecube en Xbox begon het gamen voor mij.Man man wat een jaar was 2002! :)
Die winterse weekenden dat het te koud was om buiten te spelen…
Ik had een mooie tv op mijn kamer met een GameCube en hele toffe games waaronder windwaker , Mario , Metroid , star fox , beyond good & evil maar ook de splinter cell series kon mij op het puntje van mijn bed houden … ik had denk ik zo 30 games voor ik het klakkeloos verkocht en naar de volgende gen consoles ging . Nog altijd achteraf spijt van geen 1 console heeft mij die ervaring kunnen geven later en wat dacht je van in de middag multiplayer plezier met vrienden met Mario kart, smash brothers , Mario party en timesplitters 2 .Winterse weekenden waren top met beter weer waren we buiten .
Ik was de enige met een GameCube de rest had een ps2 en op gta na miste ik niks en zodra we samen gingen spelen was alleen de GameCube te sprake .. ik had 2 orginele controllers en 2 “neppe” als eigenaar van de console had ik recht op een orginele en de andere ruzie maken over de rest ,, de 2 met de “neppe” waren natuurlijk de eerst 5 min aan te mokken 😆
Ach ik dwaal af . Nu als volwassen persoon komt de switch 2 aardig in de buurt van dat gevoel.
Had ik al gezegd dat ik erg blij ben dat cod naar de console komt ? 🤡

• squashedraven
ronalnilson schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:50:
Deze switch 2 aangeschaft.

Pokopia echt leuk, moet nog paar games aankopen en verkennen. Maar eerst focus op pokopia. Prijs van de games zijn wel duur.

Maar dat is mijn menig. Console ligt goed in de hand en die magnetische joycons. Echt een meerwaarde. Zal ook keer de zelda proberen. Welke raden jullie aan?
Voor de "nieuwe" zelda totk, de 3d zelda (waar ze inmiddels wel bekend om staan) skyward sword en voor de top down versie links Awakening.

Zelf zou ik gaan voor skyward sword of even half jaartje (max) wachten op de remake van ocarina of time wat welbeschouwd de beste zelda ooit is

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:41

Esumontere

Floep, banaan.

squashedraven schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:29:
[...]

Voor de "nieuwe" zelda totk, de 3d zelda (waar ze inmiddels wel bekend om staan) skyward sword en voor de top down versie links Awakening.

Zelf zou ik gaan voor skyward sword of even half jaartje (max) wachten op de remake van ocarina of time wat welbeschouwd de beste zelda ooit is
Ik zou Breath of the Wild aanraden voor TOTK. Als je BotW als eerste speelt is hij fantastisch. Als je ToTK als eerste speelt vanaf BoTW daarna tegen...

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:10
ronalnilson schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:50:
Zal ook keer de zelda proberen. Welke raden jullie aan?
Wat is voor jou "de Zelda"? Er zijn er op de Switch meerdere Zelda's, die allemaal net anders zijn.

2D heb je Link's Awakening, dat is echt de traditionele 2D Zelda, en je hebt Echoes of Wisdom die meer het ontdekken en combineren (en enorm lange menu's) van Tears of the Kingdom heeft.

3D heb je Skyward Sword, Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Skyward Sword is de traditionele lineaire Zelda, terwijl Breath of the Wild en Tears of the Kingdom je eigenlijk volledig vrij laten om de wereld te ontdekken.

Als je NSO hebt, heb je ook nog diverse Zelda games in de verschillende apps.

Het is echt net wat je zoekt wat het beste is.
squashedraven schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:29:
[...]

Maar we weten eigenlijk nog niets van die remake. Het origineel wordt door velen beschouwd als de beste Zelda ooit, maar wat de remake precies gaat zijn weten we niet. Leunt het tegen remaster aan, of wordt het een hele andere game die alleen maar elementen leent van OoT?
Onimusha: Way of the Sword [25 sep]
Leuk om te zien dat Cacom je de optie geeft om dit met motion-controls te spelen.Als het goed werkt lijkt me dat een toffe manier van spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 13-06-2026 10:40 ]

• X-GeaR
  • Laatst online: 09-07 07:34
Transportman schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Maar we weten eigenlijk nog niets van die remake. Het origineel wordt door velen beschouwd als de beste Zelda ooit, maar wat de remake precies gaat zijn weten we niet. Leunt het tegen remaster aan, of wordt het een hele andere game die alleen maar elementen leent van OoT?
Als het enkel een remaster wordt, gaat het spel waarschijnlijk veel mensen teleurstellen. WW was mijn eerste 3D Zelda in 2003 en ik speelde OoT pas 2 jaar geleden voor het eerst op de 3DS. Daarom heb ik geen nostalgische bril op als het gaat om OoT. Ik heb me overigens prima vermaakt met de 3DS-remaster, maar ook wel omdat mijn verwachtingen niet te hoog lagen. De overworld, het verhaal, de dungeons: veel elementen/concepten waren imo ofwel wat simplistisch ofwel frustrerend, maar vooral gedateerd. Met uitzondering van het verhaal: het verval van Hyrule, de tempels in twee tijden en dat je met jonge/oude Link speelt: echt episch, zelfs nu.

Om de nieuwe generatie - die BOTW / TOTK gewend zijn - mee te krijgen, is een likje verf niet voldoende. Het kan het haast niet anders dan dat OoT '26 een remake gaat worden met nieuwe dungeons en overworld, maar waarbij wel het verhaal wordt gevolgd van '98. Dungeons zullen ook wel herkenbaar zijn met misschien wel deels dezelfde puzzels, maar dan wel met een slag naar nu. Maar ik laat me graag verrassen :-) Ben heel benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 13-06-2026 11:45 ]

• Cyberw00d
X-GeaR schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:43:
[...]

Als het enkel een remaster wordt, gaat het spel waarschijnlijk veel mensen teleurstellen. WW was mijn eerste 3D Zelda in 2003 en ik speelde OoT pas 2 jaar geleden voor het eerst op de 3DS. Daarom heb ik geen nostalgische bril op als het gaat om OoT. Ik heb me overigens prima vermaakt met de 3DS-remaster, maar ook wel omdat mijn verwachtingen niet te hoog lagen. De overworld, het verhaal, de dungeons: veel elementen/concepten waren imo ofwel wat simplistisch ofwel frustrerend, maar vooral gedateerd. Met uitzondering van het verhaal: het verval van Hyrule, de tempels in twee tijden en dat je met jonge/oude Link speelt: echt episch, zelfs nu.

Om de nieuwe generatie - die BOTW / TOTK gewend zijn - mee te krijgen, is een likje verf niet voldoende. Het kan het haast niet anders dan dat OoT '26 een remake gaat worden met nieuwe dungeons en overworld, maar waarbij wel het verhaal wordt gevolgd van '98. Dungeons zullen ook wel herkenbaar zijn met misschien wel deels dezelfde puzzels, maar dan wel met een slag naar nu. Maar ik laat me graag verrassen :-) Ben heel benieuwd.
Ik ben het hier wel mee eens . Precies dezelfde game met hedendaagse graphics zou niet voldoende meer zijn. De gameplay van toen zou nu te houterig zijn.
Ben heel benieuwd wat er gaat komen en vind het dapper dat Nintendo deze klassieker durft aan te pakken.
Dit gaat goed zijn of slecht er is geen tussenweg naar mijn idee

Gezien hier nogal eens gesproken wordt over Nintendo games en of er wel of niet genoeg zijn... heb ik deze tijdlijn gemaakt van alle games die door Nintendo uitgegeven worden tot nu toe. Als ik eentje vergeten ben, laat weten.

De grafiek is dynamisch en werkt met een hover-over: https://www.datawrapper.de/_/nWDjg/

Omdat het ook statisch moet werken (ik kan geen dynamische grafiek embedden op dit forum) heb ik een aantal labels toegevoegd en een png'tje hiervan gemaakt die reeds een idee geeft. Het is een redelijk druk ding en niet ideaal dus indien er constructieve feedback is of als ik iets vergeten ben... laat gerust weten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3JRUJwBhSCmRF6AjmbLtSQZwUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vswr7Sd1NjN2vUCGjNS1xxug.png?f=fotoalbum_large
Klikken om te vergroten.

Anyway er zijn geen games en Nintendo is doomed.
JackAvery schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:02:
Anyway er zijn geen games en Nintendo is doomed.
Er zijn altijd mensen die het nooit genoeg vinden :P Kan me wel voorstellen dat het niet je smaak kan zijn, maar mooi om te zien dat het ook met feiten onderbouwd kan worden.
L23 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:11:
[...]

Er zijn altijd mensen die het nooit genoeg vinden :P Kan me wel voorstellen dat het niet je smaak kan zijn, maar mooi om te zien dat het ook met feiten onderbouwd kan worden.
Over smaak valt niet te twisten :) Maar we focussen soms een beetje te veel op wat we niet hebben en mogen vooral niet vergeten welke mooie dingen er wel zijn/aankomen.

Nintendo doet m.i. alleszins zijn best om voldoende games zelf uit te brengen. Met Nintendo Switch 2 edities etc. er bij krijg je een redelijk volle kalender, maar ik kan me gerust voorstellen dat niet iedereen op upgrades zit te wachten voor een spel dat ze al gespeeld hebben.

Ik zie nog enkele mogelijke gaten in de kalender. Benieuwd of daar nog een shadowdrop / september aankondiging tussenzit.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 13-06-2026 15:19 ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:15:
Onimusha Way Of The Sword Switch 2 Resolution And Frame Rate Revealed: https://www.nintendolife.com/news/2026/06/onimusha-way-of-the-sword-switch-2-resolution-and-frame-rate-revealed

Er komt egens deze maanden een demo naar de Switch 2.
Ik denk dat we er nu wel vanuit kan gaan dat alle moderne releases 1080p30fps docked gaat draaien en 720/900p handheld en hopelijk de online multiplayer op 60 fps ( hoop ik dan )
Eigenlijk is 60 fps ook wel nodig online .
Een goed voorbeeld is fifa die op switch 2 30 draait en daardoor niet crossplay is .

Cyberw00d schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat we er nu wel vanuit kan gaan dat alle moderne releases 1080p30fps docked gaat draaien en 720/900p handheld en hopelijk de online multiplayer op 60 fps ( hoop ik dan )
Een goed voorbeeld is fifa die op switch 2 30 draait en daardoor niet crossplay is .
Dat moet je per titel bekijken.Devil may Cry 5[Capcom] gaat 60fps draaien.Een game als Dragons Dogma 2 zal waarschijnlijk 30fps draaien.

Ik durf ook niet te zeggen of alle first-party games nu 60fps gaan draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 14-06-2026 12:19 ]

Cyberw00d schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:11:
[...]

Moderne titels zoals Hollow Knight Silksong draaien 120 fps...
L23 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:49:
[...]

In dock mode moet je scherm dat dan wel ondersteunen.

• Cyberw00d
L23 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:49:
[...]

Dan praat je wel over een hele andere game grafisch gezien … maar idd als je het zo bekijkt is 120 mogelijk . Ik doelde meer op de grafisch zware games

Cyberw00d schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Dan praat je wel over een hele andere game grafisch gezien … maar idd als je het zo bekijkt is 120 mogelijk . Ik doelde meer op de grafisch zware games
Je had het over moderne releases. Ik vind niet dat je games zoals Silksong even kan wegstrepen, daarnaast zijn er zoveel verschillende factoren of een game die naar de Switch 2 komt bepaalde settings gaat halen. Er zijn ook games waarbij het in theorie mogelijk zou kunnen zijn, maar er om bepaalde redenen niet de nodige moeite in is gestopt.
Cyberw00d schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Laten we blij zijn als die 60 kunnen halen.

In het geval van Dragons Dogma 2 staat Capcom op gebied van fatsoenlijke framerate wel voor een enorme uitdaging.De RE engine is geweldig maar heeft wel moeite met open-wereld achtige games.

Bij Pragmata en Resident Evil hebben ze knap werk geleverd.
Ben heel benieuwd hoe Devil may Cry 5 [Capcom] het op de Switch 2 gaat doen.

ff wat anders: Bestaat DMC[2013] niet voor Capcom ofzo ?

• Cyberw00d
L23 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:10:
[...]

Je had het over moderne releases. Ik vind niet dat je games zoals Silksong even kan wegstrepen, daarnaast zijn er zoveel verschillende factoren of een game die naar de Switch 2 komt bepaalde settings gaat halen. Er zijn ook games waarbij het in theorie mogelijk zou kunnen zijn, maar er om bepaalde redenen niet de nodige moeite in is gestopt.
Ik leg daarvoor uit wat ik bedoelde en dus zwaardere games bedoel knip

Ik vind het ook wel jammer dat ze niet meer 40 fps locked proberen te doen ipv 60 met dikke dips of dat vrr niet werkt in docked mode .
Ik blijf erbij dat 30 fps heel veel bij grafisch zware games de standaard blijft met switch 2

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 15-06-2026 08:18 ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:16:
[...]

Laten we blij zijn als die 60 kunnen halen.

In het geval van Dragons Dogma 2 staat Capcom op gebied van fatsoenlijke framerate wel voor een enorme uitdaging.De RE engine is geweldig maar heeft wel moeite met open-wereld achtige games.

Bij Pragmata en Resident Evil hebben ze knap werk geleverd.
Ben heel benieuwd hoe Devil may Cry 5 [Capcom] het op de Switch 2 gaat doen.

ff wat anders: Bestaat DMC[2013] niet voor Capcom ofzo ?
Bij dit soort games speelt de cpu ook een grote rol en die is een stuk minder sterk van de series s bijvoorbeeld.
Daarom zou denk ik gta 6 wel kunnen draaien op series s maar niet op switch 2 .
Nouja het zou mogelijk zijn maar dan krijg je net als bij cyberpunk van die lege straten ..

@Cyberw00d

Je ziet nu al dat Capcom met Onimusha de 60 niet aan gaat tikken.Zeker op third-party gebied verwacht ik ook veel 30fps titels.

Heb met FF7 remake ervaren dat het me wel lukt hoor. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 14-06-2026 14:31 ]

Cyberw00d schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:24:
[...]

Ik leg daarvoor uit wat ik bedoelde en dus zwaardere games bedoel , knip.
Ik vind het ook wel jammer dat ze niet meer 40 fps locked proberen te doen ipv 60 met dikke dips of dat vrr niet werkt in docked mode .
Ik blijf erbij dat 30 fps heel veel bij grafisch zware games de standaard blijft met switch 2
knip

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 15-06-2026 08:19 ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:29:
@Cyberw00d

Je ziet nu al dat Capcom met Onimusha de 60 niet aan gaat tikken.Zeker op third-party gebied verwacht ik ook veel 30fps titels.

Heb met FF7 remake ervaren dat het me wel lukt hoor. ;)
Ik heb geen problemen met 30 . 40 zou mooier zijn Maargoed zolang de multiplayer online games maar 60 zijn

Dit gaat mijn lijstje voor de rest van het jaar zijn: ? ben ik nog niet zeker van.

- Star Fox
- Splatoon Raiders
- Rayman Legends Retold ?
- Lego Batman ?
- Onimusha ?
- Switch Sports Resort [ja ik ben zo'n sukkel die dat ook in zijn eentje gaat doen]
- Zelda

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 14-06-2026 16:39 ]

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Adventures of Elliot: The Millennium Tales komt over drie dagen uit, ik denk dat ik daar een hoop uren in kan steken. De demo was iig erg leuk :)

https://www.nintendo.com/...ennium-Tales-2882226.html

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Al mijn HDMI apparatuur zit aan mijn Receiver en mijn receiver aan de tv.

Nu is het zo dat HDMI-CEC bij alle apparaten goed gaat behalve de switch. Als ik via de switch de bende aanzet dan gaat de TV aan op HDMI-1 en bij de rest op HDMI-3 (wat ook juist is en de enige gebruikte bron).

Iemand die dat euvel kent? Ook als ik kabels wissel of de switch even op de plek van de PlayStation aansluit blijft het probleem bestaan, het lijkt dus aan de switch te liggen maar vind er online weinig over, behalve wat generieke zaken als HDMI kabel vervangen en software updaten.

Live, Laugh, Toaster bath.

Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:07:

Nu is het zo dat HDMI-CEC bij alle apparaten goed gaat behalve de switch. Als ik via de switch de bende aanzet dan gaat de TV aan op HDMI-1 en bij de rest op HDMI-3 (wat ook juist is en de enige gebruikte bron).

Iemand die dat euvel kent? Ook als ik kabels wissel of de switch even op de plek van de PlayStation aansluit blijft het probleem bestaan, het lijkt dus aan de switch te liggen maar vind er online weinig over, behalve wat generieke zaken als HDMI kabel vervangen en software updaten.
Nee geen ervaring met receivers, wat gebeurt er als je de receiver op HDMI-1 aansluit? Is dat mogelijk een "oplossing", maar niet praktisch?

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Nee geen ervaring met receivers, wat gebeurt er als je de receiver op HDMI-1 aansluit? Is dat mogelijk een "oplossing", maar niet praktisch?
De TV hangt strak tegen de muur en de kabels komen uit een gefreesde goot dus heb er eigenlijk niet echt aan gedacht dit te doen, ik ga eens kijken of ik daar net bij kan, goede tip!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:00
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:53:
[...]

De TV hangt strak tegen de muur en de kabels komen uit een gefreesde goot dus heb er eigenlijk niet echt aan gedacht dit te doen, ik ga eens kijken of ik daar net bij kan, goede tip!
(e)ARC kan een beperking zijn, tenminste als je het geluid van de tv zelf (tuner, apps) ook op de receiver wil hebben.

• Donstil
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:22:
[...]

(e)ARC kan een beperking zijn, tenminste als je het geluid van de tv zelf (tuner, apps) ook op de receiver wil hebben.
Dit wist ik idd, maar thanks!
Ik gebruik mijn tv alleen als dom scherm, alles zit aan de receiver.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqvl1akvpdDldAbU_di6vO8h1gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QuiEsVflYgKZQIAAvaQLLWS.jpg?f=fotoalbum_large
Zo, nu kunnen we tenminste alle games spelen controller wise. Tijd om alle games op NSO te droppen.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 10:43
RollieBollie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:28:
[Afbeelding]
Zo, nu kunnen we tenminste alle games spelen controller wise. Tijd om alle games op NSO te droppen.
Hoop wel dat die wii remote los te koppelen is want anders gaan er gewonde vallen als je hiermee moet gaan zwaaien :P

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:07:

Toevallig een recente Sony-televisie? Probleem met de ARC-HDMI (3) is bekend.
Pagina: 1 ... 165 ... 168 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4