Krijgt in ieder geval niet de meeste zendtijd...Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:47:
[...]
Dat doen ze toch altijd goed bij Nintendo.. de marketing. Nou nog 4 minuten! Afsluiten met Zelda remake? Maar dan geen echte grote klappers?
jeeeeej minecraft.... heb ik hier 9 maanden op gewacht??
Hopelijk komt er er dan nog een direct in september voor november - begin 2027. Tot nu toe ligt dat nog veelal open.sderooij schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:48:
jeeeeej minecraft.... heb ik hier 9 maanden op gewacht??
KIngdom Hearts 4 naar Switch 2
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Zelda!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Gelukkig!jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:58:
Dat was een prima Direct!
Hyped voor Zelda: OoT. Tof dat deze game dit jaar nog komt. Wel jammer dat er nog weinig gameplaybeelden zijn gedeeld, maar wat in het vat zit verzuurd niet. Jonge Link zag er in ieder geval indrukwekkend uit en het voelde - ook door de muziek - al heel episch.
Een ander hoogtepunt van deze direct was toch wel de NS2-editions van Xenoblade Chronicles + de nieuwe Xenoblade-game. Ik heb deel 3 nooit gespeeld, maar die ga ik dan direct als NS2-edition spelen.
Een ander hoogtepunt van deze direct was toch wel de NS2-editions van Xenoblade Chronicles + de nieuwe Xenoblade-game. Ik heb deel 3 nooit gespeeld, maar die ga ik dan direct als NS2-edition spelen.
[ Voor 49% gewijzigd door X-GeaR op 09-06-2026 17:04 ]
Ben benieuwd naar gameplay van OoT. Eerste beelden spraken me nog niet heel erg aan. Weer een beetje die plastic look uit Links Awakening en Echoes of Wisdom zat erin.
Ik vond het event super!
Maar komt ook omdat ik de switch 2 pas 3 maanden heb en erachter ben gekomen dat ik het veel leuker vind om te gamen in handheld dan op mn PC en dus al deze third party ports met open armen ontvang
Maar komt ook omdat ik de switch 2 pas 3 maanden heb en erachter ben gekomen dat ik het veel leuker vind om te gamen in handheld dan op mn PC en dus al deze third party ports met open armen ontvang
De bevestiging van OoT remake was mooi. Ik had eigenlijk nog wel een trailer van de Zelda film verwacht, maar wellicht krijgen we later nog wel een Zelda Direct met OoT remake gameplay en de movie trailer.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ja ook prima. Het zijn alleen vaak veel Japanse RPG's die niet direct mijn interesse hebben al ben ik wel benieuwd naar die kingdom hearts games. Maar weet niet of ik iets uit deze Direct ga halen, heb nog genoeg te gamen.
Welke third party ports in deze Direct spraken je aan?AMDLegion schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:03:
Ik vond het event super!
Runescape Dragonwilds, Stellar Blade, Dragons Dogma 2 Arisen en de Kingdom hearts games o.a. Op het laatst ging het allemaal wel heel snel, dus weet niet meer exact wat ik heb gezien maar er waren nog meer games third party die mij wel aanstonden.L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:04:
[...]
Welke third party ports in deze Direct spraken je aan?
Het lijstje van games die mij bij zijn gebleven en op mijn lijstje komen: Tomb Raider (vandaag gelijk beschikbaar zag ik), Kingdom of Hearts (de 3DS versie lang geleden gespeeld en op de Switch lijkt me dat alleen maar beter) en uiteraard Zelda OoT.
Misschien ooit op een mooie aanbieding de Switch Sports, maar deel 1 hebben we ook maar sporadisch gedaan hier (de hele reden dat de Switch 1 nog aan de tv hangt
)
Misschien ooit op een mooie aanbieding de Switch Sports, maar deel 1 hebben we ook maar sporadisch gedaan hier (de hele reden dat de Switch 1 nog aan de tv hangt
Ja idd heel veel RPG.Die Sports resorts sprak me ook erg aan.L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:04:
[...]
Ja ook prima. Het zijn alleen vaak veel Japanse RPG's die niet direct mijn interesse hebben al ben ik wel benieuwd naar die kingdom hearts games. Maar weet niet of ik iets uit deze Direct ga halen, heb nog genoeg te gamen.
Voor de komende tijd zijn Star Fox en Splatoon wel mijn games.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 17:11 ]
Ik had dus gemist om welke Tomb Raider game het ging.Hotman schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:07:
Het lijstje van games die mij bij zijn gebleven en op mijn lijstje komen: Tomb Raider (vandaag gelijk beschikbaar zag ik), Kingdom of Hearts (de 3DS versie lang geleden gespeeld en op de Switch lijkt me dat alleen maar beter) en uiteraard Zelda OoT.
Misschien ooit op een mooie aanbieding de Switch Sports, maar deel 1 hebben we ook maar sporadisch gedaan hier (de hele reden dat de Switch 1 nog aan de tv hangt)
Xenoblade 4
FF: Resonance
FE: Fortunes weave
Tales of Eternia remaster die weliswaar maar 5 seconden in beeld was maar goed
Kingdom Hearts 4
Zelda OoT remake, een nieuwe generatie klaar voor de water tempel.
Dit en volgend jaar worden denk ik nog heel leuk voor JRPG liefhebbers, alhoewel KH4 nog geen releasedate heeft, denk dat Nintendo heel wat geld heeft mogen betalen voor de trailer te mogen laten zien
FF: Resonance
FE: Fortunes weave
Tales of Eternia remaster die weliswaar maar 5 seconden in beeld was maar goed
Kingdom Hearts 4
Zelda OoT remake, een nieuwe generatie klaar voor de water tempel.
Dit en volgend jaar worden denk ik nog heel leuk voor JRPG liefhebbers, alhoewel KH4 nog geen releasedate heeft, denk dat Nintendo heel wat geld heeft mogen betalen voor de trailer te mogen laten zien
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Ik vind het wel mooi dat mensen hier dan gelijk denken dat ik echt denk dat het allemaal gaat gebeuren en in een hoekje ga huilen als het niet zo is.
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:12:
Geen Zelda switch 2 console? Snik
Kondigen ze wellicht later nog aan richting de feestdagen en nà de prijsverhoging in september.Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:12:
Jawel die gaat er komen hoor.Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:12:
Klopt. Heb deel 1 van de reeks in een keer "uitgespeeld". Geen 100% score door alles te vinden, maar vind de games zeer vermakelijk. Blijf het dus ook jammer vinden dat de nieuwste game straks niet naar de Switch 2 komt. Dan doet Capcom dat toch beter met zijn games (RE:9, RE:CV en Pragmata)L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Ik had dus gemist om welke Tomb Raider game het ging.
[YouTube: Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration | Switch 2 - Launch Trailer]
Ben ik hier de enige die Spaltoon Raiders wel ziet zitten ?
Oh ja! Lies of P, ook een game die ik heel graag wil gaan spelen op de switch 2
Geen release datum voor Zelda, waarschijnlijk eind dit jaar pas.
Switch Sports resort, leuk maar wel een beetje een vervelende nasmaak na de eerste Switch Sports. Ziet er naar uit dat er dit keer wel meteen een goed aantal sporten in zitten.
Verder geen Mario titels. Die missen wel echt nog steeds op de Switch 2.
Hoop RPG's, waaronder veel ports.
Pikuniku 2 zal wel weer een leuke worden. Jammer dat er 2027 bij staat.
Al met al voor mij persoonlijk zal het de komende tijd bij Starfox blijven.
Switch Sports resort, leuk maar wel een beetje een vervelende nasmaak na de eerste Switch Sports. Ziet er naar uit dat er dit keer wel meteen een goed aantal sporten in zitten.
Ik raak even de tel kwijt met wat er qua Tomb Raider games allemaal is aangekondigd, maar die Tomb Raider: Legacy of Atlantis komt ook naar de Switch 2.Hotman schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:18:
[...]
Klopt. Heb deel 1 van de reeks in een keer "uitgespeeld". Geen 100% score door alles te vinden, maar vind de games zeer vermakelijk. Blijf het dus ook jammer vinden dat de nieuwste game straks niet naar de Switch 2 komt. Dan doet Capcom dat toch beter met zijn games (RE:9, RE:CV en Pragmata)
2026 dus uiterlijk 31 december Zelda. Maar ik verwacht november.martin_v_z schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:21:
Geen release datum voor Zelda, waarschijnlijk eind dit jaar pas.
Ik gok op 8 of 11 december. Ja heel specifiek.Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:23:
[...]
2026 dus uiterlijk 31 december Zelda. Maar ik verwacht november.
Wat verwachten/willen jullie eigenlijk van een OoT remake?
De remake van Starfox ziet er supergaaf uit, maar de levels zijn precies hetzelfde met de enemies op precies dezelfde plekken. Voor Zelda lijkt me dat niet werken, alleen de graphics en cutscenes oppoetsen.
Dan heb ik denk ik liever een "nieuwe" game, zoals ze met FF7 hebben gedaan (maar niet in 3 delen pls).
De remake van Starfox ziet er supergaaf uit, maar de levels zijn precies hetzelfde met de enemies op precies dezelfde plekken. Voor Zelda lijkt me dat niet werken, alleen de graphics en cutscenes oppoetsen.
Dan heb ik denk ik liever een "nieuwe" game, zoals ze met FF7 hebben gedaan (maar niet in 3 delen pls).
Orbitals hoor ik vandaag niemand over. Die game ziet er ook wel tof uit moet ik zeggen.
nieuws: Tomb Raider-remake Legacy of Atlantis komt op 12 februari 2027 uit. De remake komt inderdaad ook naar de Switch 2 toe. Maar er is ook een nieuw deel aangekondigd:Tomb Raider: Catalyst. En die is (nog) niet aangekondigd voor de Switch 2.L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:21:
[...]
Ik raak even de tel kwijt met wat er qua Tomb Raider games allemaal is aangekondigd, maar die Tomb Raider: Legacy of Atlantis komt ook naar de Switch 2.
Lijkt me wel een leuke game, maar heb nog nooit een Splatoon game gespeeld. Staat niet hoog op mijn lijstje, maar wie weet.jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:19:
Lijkt mij heel leuk, maar wel om met 2 personen samen te spelen. En laat ik dat nou niet hebben.L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:25:
Orbitals hoor ik vandaag niemand over. Die game ziet er ook wel tof uit moet ik zeggen.
Zooo Nintendo heeft even een bom gedropt met die remake van The legend of Zelda: Ocarina of time!!
Zelf heb ik het nog nooit gespeeld, maar weet dat dit een van de meest geweldige delen is en dan ook nog een z'n grafische verbetering. Wat is 2026 een jaar voor gamers, niet normaal met zoveel grote titels.
Wil niet weten hoe jullie Zelda fans reageerden toen het live voorbij kwam?
Zelf heb ik het nog nooit gespeeld, maar weet dat dit een van de meest geweldige delen is en dan ook nog een z'n grafische verbetering. Wat is 2026 een jaar voor gamers, niet normaal met zoveel grote titels.
Wil niet weten hoe jullie Zelda fans reageerden toen het live voorbij kwam?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit had ik ondertussen wel verwacht! Of gehoopt eigenlijk. Die game heeft zoveel meer potentie.Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:05:
Maar ik realiseer mij nu: geen Mario Kart nieuws..
Ja ze lijken dat spel gewoon helemaal te vergeten...Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:05:
Maar ik realiseer mij nu: geen Mario Kart nieuws..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vind het wel mooi en fijn dat Nintendo een trend lijkt ingegaan te zijn waarbij titels relatief kort na aankondiging worden gereleased.
Ik vond Mario Kart world ook enorm tegenvallen. Die eerdere vond ik veel leuker!G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:49:
[...]
Ja ze lijken dat spel gewoon helemaal te vergeten...
Ik ervaar dat al jaren zo bij Nintendo? Niet een trend van de laatste tijd hoor.Bpow schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:58:
Vind het wel mooi en fijn dat Nintendo een trend lijkt ingegaan te zijn waarbij titels relatief kort na aankondiging worden gereleased.
Deze game zat in de Japanse Direct:Voor als mensen nog een bullet hell zoeken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Vorige week daar inderdaad meegenomen voor 34 euro, was leuk om te spelen in het vliegtuig terug!Mawlana schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:10:
In de Japanse eshop is Yoshi nog betaalbaar (€38). Maar goed, dat geldt voor meer spellen. 😊
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Die demo is nu up.jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:38:
Oh wauw een Star fox demo vandaag.
Vergeten zullen ze het wel niet maar dan zal het wel een random aankondiging op een donderdagmiddag worden of gewoon ineens gereleased (met een lekkere pop up als je de game steeds start). Of pas in de september direct. Lijkt me sterk dat ze er nu al klaar mee zijn.giantgiantus schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:58:
[...]
Ik vond Mario Kart world ook enorm tegenvallen. Die eerdere vond ik veel leuker!
Ik heb hem al klaar.Hij is geweldig!!!
De muziek is ook echt prachtig.Wel zit de camera iets te dicht op de Arwing.
[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 18:33 ]
Foutje
[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 18:27 ]
Is dat alles, hiervoor gaat mijn switch2 niet aan hoor
Gelukkig vermaak ik mij voorlopig wel weer met de ps5 nu.
In mijn lijstje Fire Emblem vergeten neer te zetten. Sinds de 3DS pas kennis gemaakt met de games, maar dat wordt een day one. Voor de 3DS destijds voor Fates de steelcase versie gehaald met alle drie de versies van de game. Even kijken hoe ik het met deze ga doen. Three Houses heb ik ook alle houses grijs gespeeld.
Ik ben zelf een grote Splatoon 3-fan, dus het wordt sowieso een instant buy. Maar heeft Raiders voldoende diepgang om langere tijd te boeien? Enkel eilanden raiden lijkt me wat te eentonig worden.jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:19:
Op basis van de Treehouse Live beelden lijkt me dit wel tof.De co-op mode van Splatoon 3 vind ik de leukste mode en daar lijkt dit erg op.X-GeaR schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:43:
[...]
Ik ben zelf een grote Splatoon 3-fan, dus het wordt sowieso een instant buy. Maar heeft Raiders voldoende diepgang om langere tijd te boeien? Enkel eilanden raiden lijkt mTreehouse: Livee wat te eentonig worden.
Toch moet ik wel lachen om de reacties op de Zelda remake online 'eindelijk een reden om een Switch 2 te halen!' Om vervolgens dus een oude/opgepoetste game te kopen
Euhm.. Geen oude/opgepoetste game. Een remake. Net zoals mensen die een PS5 kopen om de nieuwste Final Fantasy 7 te spelen.Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:32:
Toch moet ik wel lachen om de reacties op de Zelda remake online 'eindelijk een reden om een Switch 2 te halen!' Om vervolgens dus een oude/opgepoetste game te kopen
Een remake kan net zo goed 1:1 dezelfde game zijn, zoals bijvoorbeeld The Last of Us Part 1 Remake. Betekent niet direct dat het een heel andere game is zoals FF7 Remake.ShadLink schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:35:
[...]
Euhm.. Geen oude/opgepoetste game. Een remake. Net zoals mensen die een PS5 kopen om de nieuwste Final Fantasy 7 te spelen.
Ja dat is een spel die nog geen 10 jaar oud was opnieuw uitbrengen. Is wel iets anders als een spel wat bij 28 jaar oud isRaem schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:40:
[...]
Een remake kan net zo goed 1:1 dezelfde game zijn, zoals bijvoorbeeld The Last of Us Part 1 Remake. Betekent niet direct dat het een heel andere game is zoals FF7 Remake.
Dit is de studio die de Star Fox remake heeft gedaan:http://velanstudios.com/ Ik had zelf ff de gedachten dat het Bandai-Namco zou zijn.
Moet zeggen dat ik noog nooit van deze studio had gehoord.
[ Voor 35% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 19:49 ]
Niet zomaar 'een' oude/opgepoetste game natuurlijk, maar het beste spel ooit van het universum en omstrekenDeezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:32:
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Dan nog weet je niet of die hetzelfde pad gaat bewandelen als FF7. Dat is een totaal andere game geworden, met andere gameplay, een aangepast verhaal, veel nieuwe content.ShadLink schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:42:
[...]
Ja dat is een spel die nog geen 10 jaar oud was opnieuw uitbrengen. Is wel iets anders als een spel wat bij 28 jaar oud is
Ben benieuwd of Nintendo dat ook gaat doen met OoT, of dat ze meer binnen de lijnen van het origineel gaan blijven.
29 games aangekondigd en jij vindt het onvoldoende? Your loss...Carlos0_0 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:36:
[...]
Is dat alles, hiervoor gaat mijn switch2 niet aan hoor.
Gelukkig vermaak ik mij voorlopig wel weer met de ps5 nu.
Voor mij toch wel een aantal spellen die ik nu op mijn wishlist heb gezet. Al met al een prima Direct.
Ha ha die reactie kan je van hem verwachten.Esumontere schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:13:
[...]
29 games aangekondigd en jij vindt het onvoldoende? Your loss...
Voor mi zelf vind ik het een onvoldoende ja, geen games die mij aanspreken.Esumontere schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:13:
[...]
29 games aangekondigd en jij vindt het onvoldoende? Your loss...
Maar voor mij prima, ik ga lekker verder met Lego Batman op de ps5. en 007 nog een keer erna een kans geven.
Ik heb de afgelopen maanden een tijdje op de switch gespeeld, laatste tijd Pokemon Legends vond ik toch wel gaaf(de dlc wat minder dus die heb ik niet uitgespeeld).
Nu weer een tijdje op de ps5 verder weer, die dit jaar nog niet echt gebruikt was.
Nou ja kijk die Nintendo Sports game is wel geinig, een soort Wii Sports van vroeger.
Maar is niet iets ik direct moet hebben ofzo.
[ Voor 34% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-06-2026 20:49 ]
Is die Batman echt te makkelijk of is dat zwaar overdereven ?Carlos0_0 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:38:
[...]
Voor mi zelf vind ik het een onvoldoende ja, geen games die mij aanspreken.
Maar voor mij prima, ik ga lekker verder met Lego Batman op de ps5. en 007 nog een keer erna een kans geven.
Ik wil die straks namelijk voor de Switch 2 hebben.
Normaal vindt ik altijd dat mensen teveel verwachten voor een Direct en het dat ze dan niet moeten klagen dat ze teleurgesteld zijn, maar ik denk dat deze Direct die mensen absoluut niets te klagen hebben, er zaten echt wel wat grote namen tussen.
Voor mij persoonlijk toch een aardig lijstje van wat er wel gaat komen:
Xenoblade NS2 edities + Genesis
Kingdom Hearts (non-cloud versies+4)
Pokopia update+DLC
Fire Emblem Fortune's Weave
Star Fox is een maybe (demo maar een keer binnen halen en spelen).
En misschien geen populaire mening, maar Ocarina of Time wacht ik even tot er meer duidelijk is. Ik heb het origineel via de N64 NSO gespeeld en was leuk, maar ik mis de nostalgie die anderen er bij hebben en vond het ook een duidelijk product van zijn tijd (door de technische beperkingen, kijk ik daar voorbij dan snap ik echt wel dat het destijds echt geweldig ontvangen werd). Nu zullen ze daar best het een en ander aan aanpassen, maar ik vraag me af hoeveel ze aan durven te passen zonder de originele OoT fans voor het hoofd te stoten.
Voor mij persoonlijk toch een aardig lijstje van wat er wel gaat komen:
Xenoblade NS2 edities + Genesis
Kingdom Hearts (non-cloud versies+4)
Pokopia update+DLC
Fire Emblem Fortune's Weave
Star Fox is een maybe (demo maar een keer binnen halen en spelen).
En misschien geen populaire mening, maar Ocarina of Time wacht ik even tot er meer duidelijk is. Ik heb het origineel via de N64 NSO gespeeld en was leuk, maar ik mis de nostalgie die anderen er bij hebben en vond het ook een duidelijk product van zijn tijd (door de technische beperkingen, kijk ik daar voorbij dan snap ik echt wel dat het destijds echt geweldig ontvangen werd). Nu zullen ze daar best het een en ander aan aanpassen, maar ik vraag me af hoeveel ze aan durven te passen zonder de originele OoT fans voor het hoofd te stoten.
Tot nu toe vind ik hem nog helemaal niet moeilijk, je heb 3 moeilijkheid instellingen dus zeg een easy, normal en hard.jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:40:
[...]
Is die Batman echt te makkelijk of is dat zwaar overdereven ?
Ik wil die straks namelijk voor de Switch 2 hebben.
Bij de 1ste 2 kan je niet echt dood/ levens verliezen. of tenminste je komt zo weer terug. Ik had dit niet goed gezien en speel hem dus op normal.
Difficulty Selection
Players can select from three difficulty levels; two of them ('Classic' and 'Caped Crusader') have no fail state.- Classic: A traditional LEGO experience with unlimited lives and fewer enemies.
- Caped Crusader: A balanced focus between combat and story with unlimited lives, more enemies, and a greater focus on advanced enemy types.
- Dark Knight: A heavy combat focus with more enemies and a greater focus on advanced enemy types. Most missions will have limited lives.
Ik moet eens kijken of je kan wisselen in de settings, want opnieuw beginnen heb ik niet zo zin in.
Maar moet zeggen vind hem wel leuk, iets anders dan een normale Lego game. Maar zeker wel vermakelijk(Denk ook prima leuk is voor de switch ja).
Starfox demo wel leuk, gepreorderd
En die Tomb Raider ook maar aangeschaft.
Haters everywhere but I don’t really care
Tomb Raider is wel leuk hoor, maar heb die al op de playstation en stream. dus vind dat wel genoegmatthijst schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:15:
Starfox demo wel leuk, gepreorderd![]()
Ben ik wel met je eens, OoT is wel echt een rammer die ook zwaar leunt op nostalgie. Destijds toen die game uitkwam was het echt een beleving. En daarmee is OoT ergens ook een gewaagde release. Heeft een enorme fanbase en kan dus een gigantische hit worden, maar ook een flinke flop...Transportman schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:43:
Ben wel heel benieuwd wat ze er van maken en erg leuk om zoiets te volgen!
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Velan heeft o.a. die Mario Kart Live game gemaakt.jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:44:
Dit is de studio die de Star Fox remake heeft gedaan:http://velanstudios.com/ Ik had zelf ff de gedachten dat het Bandai-Namco zou zijn.
Een lijstje van een Direct vol games. Toch een aantal dingen waar ik wel blij van word. Het lijkt me verder wel duidelijk dat Ocarina rond november gepland wordt.
Edit: tabel bevat een deel van de aankondigingen van de voorbije 1-2 weken
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" - Summer Game Fest, Sony. Minstens 19 games.
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" - een hoop nieuws tussenin. Nog eens minstens 18 games.
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" - Xbox showcase met nog minstens drie games
Edit: tabel bevat een deel van de aankondigingen van de voorbije 1-2 weken
| Titel | Datum | NS | NS2 |
|---|---|---|---|
| Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration | vandaag beschikbaar | x | |
| Xenoblade Chronicles Nintendo Switch 2 Edition | digitaal: vandaag verkrijgbaar; fysiek: 30/07/2026 | * | x |
| SnowRunner | vandaag beschikbaar | x | |
| Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land: Nintendo Switch 2 Edition | vandaag beschikbaar | * | x |
| Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked | 16/06/2026 | x | |
| Observer: System Redux | 18/06/2026 | x | |
| Parking Garage Rally Circuit | 18/06/2026 | x | * |
| Devil May Cry 5 Devil Hunter Edition | 23/06/2026 | x | |
| DEER & BOY | 23/06/2026 | x | * |
| DELTARUNE Chapter 5 | 24/06/2026 | x | x |
| Star Fox | 25/06/2026 - demo vandaag | x | |
| Citizen Sleeper - Nintendo Switch 2 Ed. | 25/06/2026 | * | x |
| Citizen Sleeper 2 - Nintendo Switch 2 ed. | 25/06/2026 | * | x |
| Juli | |||
| Rhythm Paradise Groove | 02/07/2026 | x | * |
| Cozy Grove: Camp Spirit | 15/07/2026 | * | x |
| Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer - Nintendo Switch 2 Edition | 16/07/2026 | * | x |
| The Mermaid Mask. | 16/07/2026 | x | |
| Go-Go Town | 16/07/2026 | x | |
| Splatoon Raiders | 23/07/2026 | x | |
| Augustus | |||
| Xenoblade Chronicles 2 Nintendo Switch 2 Edition | digitaal: 30/07/2026; fysiek: 01/10/2026 | * | x |
| Big Walk | 04/08/2026 | x | |
| Lies of P: Complete Edition | digitaal: 06/08/2026; fysiek: 02/10/2026 | x | |
| Duskfade | 13/08/2026 | x | |
| EA Sports Madden 27 | 13/08/2026 | x | |
| Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2 | 27/08/2026 | x | x |
| Pokémon Pokopia – Gratis update en Expansion Pass | 08/2026 | x | |
| Final Fantasy XIV Online | 08/2026 | x | |
| Colorbound | 08/2026 | x | x |
| September | |||
| The Duskbloods | Netwerk test: zomer 2026 | x | |
| Wo Long: Fallen Dynasty Complete | 03/09/2026 | x | |
| Valheim | 03/09/2026 | x | |
| Orbitals | 03/09/2026 | x | |
| Fire Emblem: Fortune's Weave | 17/09/2026 | x | |
| Lego Batman: Legacy of The Dark Knight | 18/09/2026 | x | |
| Onimusha: Way of the Sword | 25/09/2026 | x | |
| RuneScape: Dragonwilds | 15/09/2026 | x | |
| Trine 6: Together in Time | 15/09/2026 | x | |
| Hot Wheels Infinite Rush | 24/09/2026 | x | |
| Derby Stallion 2 | 24/09/2026 | x | |
| Hitman Absolution - NS2 Editie | zomer 2026 | x | |
| Skatesterre | zomer 2026 | x | |
| Kernel Hearts | 01/09/2026 | x | |
| Oktober | |||
| Rayman Legends Retold | 01/10/2026 | x | |
| Kingdom Hearts HD 1.5+ II.5 Remix | 08/10/2026 | x | x |
| Kingdom Hearts II.8 Final Chapter Prologue | 08/10/2026 | x | |
| Kingdom Hearts III +Re Mind | 08/10/2026 - demo vandaag | x | |
| Kingdom Hearts I-III Collection | 08/10/2026 | x | |
| Dragon's Dogma 2: Dark Arisen | 09/10/2026 | x | |
| Tenebris Somnia | 08/10/2026 | x | x |
| Tales of Eternia Remastered | 16/10/2026 | x | x |
| FINAL FANTASY RESONANCE | 22/10/2026 | x | x |
| Nintendo Switch Sports Resort | 22/10/2026 | x | |
| Cotton Reboot! | 22/10/2026 | * | x |
| Cotton Reboot! High Tension! | 22/10/2026 | * | x |
| Call of Duty: Modern Warfare 4 | 23/10/2026 | x | |
| ONE PIECE: Grand Gourmet | 23/10/2026 | x | x |
| Hello Kitty Party Land | 29/10/2026 | x | x |
| Lords of the Fallen II | herfst 2026 | x | |
| November 2026 en later | |||
| Godzilla: Destroy All Monsters Melee Remastered. | 03/11/2026 | x | |
| Metaphor: ReFantazio | 12/11/2026 | x | |
| Barbie Rewind | 12/11/2026 | x | x |
| DRAGON QUEST MONSTERS: The Withered World | 03/12/2026 | x | |
| Xenoblade Chronicles 3 Nintendo Switch 2 Edition | digitaal: 03/12/2026 | * | x |
| Warhammer 40,000: Space Marine 2 | winter 2026 | x | |
| The Wolf Among Us Remastered | winter 2026 | x | |
| Nobunaga's Ambition: Hishou | winter 2026 | x | |
| Minecraft Nintendo Switch 2 versie | 2026 | x | |
| The Legend of Zelda: Ocarina of Time | 2026 | x | |
| Beyond the Dark: Nightwatch | 2026 | x | |
| JUJUTSU KAISEN RUMBLE: SURVIVATON | 2026 | x | |
| DayZ Cool Edition | 2026 | x | |
| Stellar Blade | 2026 | x | |
| Moomin: Midsummer Madness | 2026 | x | x |
| The Road of Dust and Sorrow | 2026 | x | x |
| Tomb Raider: Legacy of Atlantis | 12/02/2027 | x | x |
| Atelier Karia: The Night Kingdom & the Guide of Memories | early 2027 | x | |
| Muramasa: Revenant Blades | early 2027 | x | x |
| FINAL FANTASY VIII REVELATION | lente 2027 | x | |
| Everbloom | lente 2027 | x | |
| Ninjala 2: The Uncharted Planet | lente 2027 | x | |
| Ragnarok Console Project | H1 2027 | x | |
| Xenoblade Genesis | 2027 | x | |
| Pikuniku 2 | 2027 | x | |
| Star Trek: Shadow Frontier | 2027 | x | |
| Resident Evil: Veronica | 2027 | x | |
| The Wolf Among Us 2 | 2027 | x | |
| Spyro: A Realm Beyond | 2027 | x | |
| Crazy Taxi: World Tour | 2027 | x | |
| Wo Long 2: Wings of Ember | 2027 | x | |
| Smalland II: Lost Realms | 2027 | x | |
| Monster Hunter Wilds | ??? | x | |
| Kingdom Hearts IV | ??? | x | |
| Alien: Isolation 2 | ??? | x | |
| Mighty Cuphead Adventure | ??? | x | |
| No Rest for the Wicked | ??? | x | |
| Teenage Mutant Ninja Turtles: The Last Ronin | ??? | x | |
| Bunraku | ??? | x | |
| BioEden | ??? | x | |
| Arizona Sunshine | ??? | x | |
| Attack on Titan 3 | ??? | x | |
| Super Yookla-Laylee Kart | ??? | x | |
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" - een hoop nieuws tussenin. Nog eens minstens 18 games.
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" - Xbox showcase met nog minstens drie games
[ Voor 43% gewijzigd door JackAvery op 10-06-2026 08:37 ]
Wat doet Capcom zijn best voor de Switch 2 zeg.
Als echte Nintendo fan ben ik toch teleurgesteld. Behalve Zelda geen ècht nieuwe Nintendo characters aankondigingen. Geen Mario Kart DLC. Geen nieuwe grote game van Mario, Wario, Toad e.d.
Ze zullen vast nog wel met een nieuwe direct in september komen of wat aankondigen via de Today app... Maar een jaar later als echte Nintendo fan is het maar vrij karig (3rd party speel ik op andere consoles) en we hebben voornamelijk Switch 2 edities en remakes gehad (star Fox, Zelda, Galaxy). Uiteraard mijn persoonlijke mening. Velen zullen wel blij geweest zijn met de aankondigingen vandaag als het je type game is
Ze zullen vast nog wel met een nieuwe direct in september komen of wat aankondigen via de Today app... Maar een jaar later als echte Nintendo fan is het maar vrij karig (3rd party speel ik op andere consoles) en we hebben voornamelijk Switch 2 edities en remakes gehad (star Fox, Zelda, Galaxy). Uiteraard mijn persoonlijke mening. Velen zullen wel blij geweest zijn met de aankondigingen vandaag als het je type game is
@Deezers he sorry dat je je gading momenteel niet vindt. Het werd al een tijdje gezegd dat 2026 een rustiger jaar ging worden qua first-party games. Ik vind het gezien de aankondigingen allemaal best wel meevallen. Yoshi is net nog uitgekomen, Pokopia was een klepper, Rhythm Paradise is een heel leuke casual game, en ik kijk zelf wel uit naar de meeste aankondigingen (al zal ik niet alles oppikken). Maaruh Splatoon, Fire Emblem, Xenoblade en de Wii/Switch Sports series zijn toch echt wel Nintendo franchises hoor 
Persoonlijk vind ik het positief dat er zoveel third party al aanwezig is. Mensen die enkel op een Nintendo platform willen spelen missen steeds minder.
En over third party aankondigingen gesproken… de Japanse Direct heeft nog een hoop extra games getoond. De meesten kenden we echter al. En Koei kondigt verder nog aan dat Wo Long 1 ook op Switch 2 uitkomt op 3 september.
Persoonlijk vind ik het positief dat er zoveel third party al aanwezig is. Mensen die enkel op een Nintendo platform willen spelen missen steeds minder.
En over third party aankondigingen gesproken… de Japanse Direct heeft nog een hoop extra games getoond. De meesten kenden we echter al. En Koei kondigt verder nog aan dat Wo Long 1 ook op Switch 2 uitkomt op 3 september.
Nintendo is meer dan alleen Mario en Zelda? Ja, als het gaat om aankondigingen was er niet veel, maar tot nu toe heeft Nintendo dit jaar wel elke maand iets uitgebracht.Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:02:
Als echte Nintendo fan ben ik toch teleurgesteld. Behalve Zelda geen ècht nieuwe Nintendo characters aankondigingen. Geen Mario Kart DLC. Geen nieuwe grote game van Mario, Wario, Toad e.d.
Als je hier zo leest lijken de meeste mensen elke maand een Mario 64 copy te willen. Ik ben wel blij dat Nintendo veel verschillende dingen probeert. Wel vond ik de laatste paar games echt minder qua kwaliteit: Metroid, Mario Kart World en Donkey Kong.
klopt op zich wel, dat er nog niet veel echte Nintendo nieuwe titels zijn geweest.Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:02:
Ze hebben de bal op save gegooid, ook veel updates van switch1 voor switch2 uitgebracht(Wat je ook eigenlijk zag bij xbox en playstation met hun nieuwe console toen).
Ze kunnen toch ook moeilijk elke kwartaal een spel uitbrengen, dat is niet te doen.
Dat toevallig de games bij jou niet helemaal goed vallen, die uit gekomen zijn. dat kan inderdaad(Ik zelf heb ook alleen nog mario Kart en Pokemon Legends als 1st party titels).
Door nu de grote aanhang van 3th party titels, komen er wel veel spellen op de switch2 uit.
Ik speel meestal deze dan op de ps5(Dus heb al veel van deze titels), maar mocht je alleen een switch2 hebben. kan je toch aardig veel spelen nu(In vergelijking denk ik met de switch1 toen).
Heb je Donkey Kong uberhaupt geprobeerd? Ik vond het een fantastisch spel, en met mij vele anderen.giantgiantus schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:41:
Als je hier zo leest lijken de meeste mensen elke maand een Mario 64 copy te willen. Ik ben wel blij dat Nintendo veel verschillende dingen probeert. Wel vond ik de laatste paar games echt minder qua kwaliteit: Metroid, Mario Kart World en Donkey Kong.
Ik had dat zelf echt met Metroid. Als je dan bedenkt hoe lang dat spel in ontwikkeling is geweest, vind ik het eigenlijk een aanfluiting met wat het is geworden. Tuurlijk, er zaten wat leuke elementen in, maar overall stelde deze game zwaar teleur. Metroid Prime remastered was zelfs nog beter.giantgiantus schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:41:
Verder hoop ik dat Zelda OoT een groot succes gaat worden en dat Nintendo daarna doorgaat met MM. Dat zou weer een perfect tweeluik kunnen zijn, net als BotW en TofK. Liever had ik een Wind Waker-remaster gezien (een zwart scherm infadend naar een grote oceaan met enorme nieuwe eilanden en dan de Dragon Roost-theme), maar ik snap ook wel dat die nooit gaat komen.
Tenslotte hoopte ik nog wel op een echte verrassing. Bijv. een kleurrijke 2D metroidvania met Wario lijkt me erg leuk. Minder serieus dan Metroid, dus meer zoals de Guacamelee-series. Ik denk dat Wario zich daar uitstekend voor leent.
Ja en vind er echt niet veel aan, ik zal hem wellicht ooit nog eens proberen(Heb hem nog liggen besef ik mij net).Esumontere schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:53:
[...]
Heb je Donkey Kong uberhaupt geprobeerd? Ik vond het een fantastisch spel, en met mij vele anderen.
maar voorlopig niet, andere dingen om te spelen.
Ik heb altijd een beetje het idee dat mensen dingen verwachten die niet mogelijk zijn. Nintendo heeft in het eerste jaar toch aardig wat nieuwe first party titels uitgebracht:Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:51:
[...]
klopt op zich wel, dat er nog niet veel echte Nintendo nieuwe titels zijn geweest.
Ze hebben de bal op save gegooid, ook veel updates van switch1 voor switch2 uitgebracht(Wat je ook eigenlijk zag bij xbox en playstation met hun nieuwe console toen).
Ze kunnen toch ook moeilijk elke kwartaal een spel uitbrengen, dat is niet te doen.
Dat toevallig de games bij jou niet helemaal goed vallen, die uit gekomen zijn. dat kan inderdaad(Ik zelf heb ook alleen nog mario Kart en Pokemon Legends als 1st party titels).
Door nu de grote aanhang van 3th party titels, komen er wel veel spellen op de switch2 uit.
Ik speel meestal deze dan op de ps5(Dus heb al veel van deze titels), maar mocht je alleen een switch2 hebben. kan je toch aardig veel spelen nu(In vergelijking denk ik met de switch1 toen).
Mario Kart World
Donkey Kong Bananza
Kirby Air Riders
Yoshi and the Mysterious Book
Pokemon Pokopia
Mario Tennis Fever
Splatoon Raiders
Om er maar even een paar te noemen. Ik weet niet maar ik denk niet dat een Sony of MS hieraan kan tippen.
Ik vond het bij de Switch 1 ook al heel goed, de Switch 2 zet dat nu voort qua third party titels. Er was geen gebrek in ieder geval, wel lijken we er nu meer games tegelijkertijd uit te komen met de PS5/Xbox.Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:51:
[...]
klopt op zich wel, dat er nog niet veel echte Nintendo nieuwe titels zijn geweest.
Mooi lijstje inderdaad. Ik wil Tomodachi Life daar nog wel aan toevoegen. Ook zo'n titel waar alleen Nintendo mee kan komen.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:23:
[...]
Ik heb altijd een beetje het idee dat mensen dingen verwachten die niet mogelijk zijn. Nintendo heeft in het eerste jaar toch aardig wat nieuwe first party titels uitgebracht:
Mario Kart World
Donkey Kong Bananza
Kirby Air Riders
Pokemon Pokopia
Mario Tennis Fever
Splatoon Raiders
Om er maar even een paar te noemen. Ik weet niet maar ik denk niet dat een Sony of MS hieraan kan tippen.
Pokemon Pokopia is imo geen first party.
edit: dat merk je oa. aan de Gamekeycard-release, en geen Nederlandse vertaling.
[ Voor 5% gewijzigd door ricknologic op 10-06-2026 09:29 ]
Daar ben ik dan ook benieuwd naar inderdaad. Volgens mij is er niet een voorbeeld waar het sneller gaat.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:23:
[...]
Ja. Alledrie prima games maar voor mij niet de kwaliteit die Nintendo normaal bereikt. En natuurlijk alledrie gespeeld anders zou ik er geen mening over hebben 🙂Esumontere schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:53:
[...]
Heb je Donkey Kong uberhaupt geprobeerd? Ik vond het een fantastisch spel, en met mij vele anderen.
Ja het is toch op zich dan nog wel een lijstje, goed het moet in je straatje vallen om leuk te vinden.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:23:
[...]
Ik heb altijd een beetje het idee dat mensen dingen verwachten die niet mogelijk zijn. Nintendo heeft in het eerste jaar toch aardig wat nieuwe first party titels uitgebracht:
Mario Kart World
Donkey Kong Bananza
Kirby Air Riders
Pokemon Pokopia
Mario Tennis Fever
Splatoon Raiders
Maar op zich is er toch wel iets uitgekomen dan ja, wel meer idd dan bij Sony en Microsoft denk ik.
In elk geval een exclusive titel toch?ricknologic schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Mooi lijstje inderdaad. Ik wil Tomodachi Life daar nog wel aan toevoegen. Ook zo'n titel waar alleen Nintendo mee kan komen.
Pokemon Pokopia is imo geen first party.
Precies, dat denk ik ook niet.L23 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:28:
[...]
Daar ben ik dan ook benieuwd naar inderdaad. Volgens mij is er niet een voorbeeld waar het sneller gaat.
Het zijn, in mijn optiek, veelal echte Nintendo titels. Met DK Bananza en Yoshi the Mysterious Book laten ze ook zien dat ze nog steeds durven iets anders te proberen.Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:30:
[...]
Ja het is toch op zich dan nog wel een lijstje, goed het moet in je straatje vallen om leuk te vinden.
Maar op zich is er toch wel iets uitgekomen dan ja, wel meer idd dan bij Sony en Microsoft denk ik.
DK ja dat klopt, Maar Yosi is gewoon een voortzetting van het vorige Yosi deel vind ik (Crafted World)l.Cyrax0508 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:32:
[...]
Het zijn, in mijn optiek, veelal echte Nintendo titels. Met DK Bananza en Yoshi the Mysterious Book laten ze ook zien dat ze nog steeds durven iets anders te proberen.
Maar goed ook dit was een probeersel toen, en het is aangeslagen schijnbaar.
Want ja anders ga je er niet mee verder, en maak je een nieuw deel.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/5LbzIkFGzJYyhB9x3dkgDUTb.jpg?f=fotoalbum_large)