WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Cyberw00d schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:43:
[...]

😆🤷‍♂️

Volgende x iets meer geduld het word altijd rond 16.00 Nederlandse tijd aangekondigd eigenlijk
Dacht dat doen ze gewoon random.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
AMDLegion schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Ik ben nog steeds zo sceptisch hierover. 60FPS 1080p op een switch? pfff vind het maar moeilijk te geloven
Mijn gok/hoop is dat ze de campaign 30 fps zetten en de multiplayer online 60 welles waar met downgrades maar dat is met de snelle gameplay online niet erg

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:59
Cyberw00d schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:57:
[...]

Mijn gok/hoop is dat ze de campaign 30 fps zetten en de multiplayer online 60 welles waar met downgrades maar dat is met de snelle gameplay online niet erg
Oh zeker, maar mijn sceptism zit hem eigenlijk al in very low settings met 60fps, ik weet niet of ze de settings laag genoeg kunnen krijgen voor 60. Ik hoop het wel want voor mij is dat het enige wat er echt mist op de switch, een goede online shooter.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 11:12
Deezers schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:03:
Ik verwacht slechts 1 of 2 nieuwe Nintendo titels. De rest is van games waarvan we weten dat ze al komen, veel 3rd party en vage JRPG's en wat amiibo's. Dan kan het alleen maar meevallen. Als je de podcast van Nate vandaag luistert weet je alles al haha. Vorige keer met de Galaxy remake, Marion Tennis en wat DLC toch best teleurgesteld.
Als het niet direct uitkomt dan wil ik het niet eens weten. Ik vind wachten helemaal niet leuk en een backlog die op mij wacht vind ik wel leuk. Ik snap overigens wel dat “direct” van Nintendo Direct niet daarvoor staat :P

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

Deezers schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:03:
Ik verwacht slechts 1 of 2 nieuwe Nintendo titels. De rest is van games waarvan we weten dat ze al komen, veel 3rd party en vage JRPG's en wat amiibo's. Dan kan het alleen maar meevallen. Als je de podcast van Nate vandaag luistert weet je alles al haha. Vorige keer met de Galaxy remake, Marion Tennis en wat DLC toch best teleurgesteld.
Nate speculeert op dit punt ook maar, maar ik denk ook wel dat het jaar relatief licht gaat blijven + er colt nog een direct in september. Bovendien zijn er een hoop third-party games die bvb. een leeftijdsrating hebben gekregen maar nog niet te bekennen zijn tijdens de voorbije weken.

Ben wel benieuwd - ga helaas pas tijdens de avond kunnen kijken. Ik ben zelf al blij als Fire Emblem een datum krijgt, en er iets dergelijks van Zelda getoond wordt voor de kerstperiode. Ik verwacht ook minstens één Nintendo Switch 2 Edition van een bestaande game.
Third party zijn de opties legio. Hopelijk niet te veel games die een herhaling zijn van de andere shows in juni.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 06:34:
[...]

Als ik mag kiezen liever HeartGold/SoulSilver :p
Of allemaal? :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
1 game met alle werelde erin :p

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:47
Zolang ze ook naar de Switch 1 komen vindt ik het prima.

XSX: legianb

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:57
Ik zou niet op te veel rekenen met pokemon. Het is al een wonder dat ze na al die jaren eindelijk fire red en leaf green erop hebben gezet (wat voor mij de trigger was om een switch 2 te kopen om weer in pokemon te duiken).
Op gebied van Poekemon verwacht ik eerder Pokopia DLC/uitbreiding.Verder ben ik ook wel benieuwd of er een Switch 2 Edition van Pikmin 4 gaat komen.

Aan Star Fox en Spaltoon Raiders hoeven ze voor mij weinig tijd aan te besteden.Ik vermoed dat beide games te zien zijn in de Treehouse Presentatie.

Puur persoonlijk hoef ik ook niets meer van Star Fox te zien want die komt eind deze maand al uit. :)

[ Voor 46% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 09:07 ]

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Net de podcast van nate the hate geluisterd over de voorspellingen van de direct alvast als voorpret .
Man als dat allemaal moet komen in 50 minuten moet het wel vliegensvlug gaan 🤡 ook zitten we er dan warmpjes bij de aankomende jaar . Ik zie mijn backlog al groeien in gedachten …
Maargoed als de afgelopen jaren ons iets heeft geleerd is dat we altijd veels te veel verwachtingen hebben en daarna teleurgesteld bij elkaar komen om te zeuren 😆
Wel weer zoals altijd bij een direct erg veel zin in!

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
Als de Zelda OoT remake en Switch 2 console komt ben ik al tevreden eigenlijk. Eind van de maand Starfox, laat maar komen.

Uiteraard heb ik buiten OoT wel een wishlist met de usual suspects:

Nieuwe Mario 3D

Luigi's Mansion 4

Pikmin 5

Wario Land/World/Universe

Kid Icarus

F-Zero SX

Maar ondertussen weten we allemaal dat dit het allemaal niet gaat worden natuurlijk. Met heel veel geluk een aankondigen van een nieuwe 3D Mario, maar veel meer verwacht ik niet.
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:11:
Als de Zelda OoT remake en Switch 2 console komt ben ik al tevreden eigenlijk. Eind van de maand Starfox, laat maar komen.

Nieuwe Mario 3D

Luigi's Mansion 4

Pikmin 5

Kid Icarus

F-Zero SX

Maar ondertussen weten we allemaal dat dit het allemaal niet gaat worden natuurlijk. Met heel veel geluk een aankondigen van een nieuwe 3D Mario, maar veel meer verwacht ik niet.
Kan ik me wel in vinden.Al denk ik dat Pikmin 5 iets te snel is.

2D Metroid zou ook leuk zijn.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:18
Wat een voorspellingen weer😂. Ik voorspel veel teleurstelling bij velen.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:15:
[...]

Kan ik me wel in vinden.Al denk ik dat Pikmin 5 iets te snel is.

2D Metroid zou ook leuk zijn.
Moest het even opzoeken, maar inderdaad Pikmin 4 is nog niet zo gek oud, dus dat is zeker voor Nintendo doen te snel(Als er nog niet eens een echte nieuwe 3D mario is gekomen sinds 2017(Mario Odyssey).
Carlos0_0 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Moest het even opzoeken, maar inderdaad Pikmin 4 is nog niet zo gek oud, dus dat is zeker voor Nintendo doen te snel(Als er nog niet eens een echte nieuwe 3D mario is gekomen sinds 2017(Mario Odyssey).
Daarom zie ik eerder een Switch 2 Edition van 3 of 4 gebeuren.

• Cyrax0508
giantgiantus schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:34:
Je ziet verder wel staan dat het voor de meeste meer een wishlist is dan een voorspelling? Ik denk niet dat er iemand is die echt denkt dat alle games die opgenoemd worden ook in de Direct zullen zitten.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:05
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:11:
OoT lijkt me redelijk te verwachten. Helemaal gezien StarFox 64 op Switch 2 uitkomt. Nintendo wil duidelijk N64 games 'upgraden' voor een nieuw publiek.

Nieuwe Mario 3D
Kans is klein, misschien voor laat 2027.
Luigi's Mansion 4
Kan je denk ik wel vergeten.
Pikmin 5
4 is pas uit, en dat heeft echt jaren geduurd. Dus nee.
Kleine kans, ik vermoed dat deze franchise redelijk dood is.
Héél misschien een port van de Wii WarioLand. Maar die kans acht ik nog steeds erg klein.
Kid Icarus
Met Kirby Air Riders afgelopen jaar, ik denk dat dit misschien de volgende Sakurai game wordt.
Maar je zult dit zeker niet voor 2028 gaan zien.
F-Zero SX
Met MarioKartWorld en Kirby AirRiders afgelopen yaar, acht ik de kans op nog een race game erg klein.

Ik denk dat we vooral veel van StarFox en Splatoon Raiders gaan zien. Misschien iets van de Zelda film en de OoT remake. Verder.. Mario Golf. (Mario Tennis en Golf volgen elkaar bijna altijd snel op) MarioKartWorld DLC, en.. verder laat ik me verrassen.
giantgiantus schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:34:
Er is nog nooit een Direct geweest waar voor mij niets in te vinden was.Als de Zelds remake vet gaat zijn dan is jij al geslaagd voor mij.

Voorspellingen doen is leuk en neem ik dan ook met een korreltje zout.

Fire Emblem & The Duskbloods gaan we 100% zien.Mario Kart World DLC zou nice zijn maar misschien is dat nog te snel.

En Capcom komt langs met wat titels.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 10:02 ]

Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Je ziet verder wel staan dat het voor de meeste meer een wishlist is dan een voorspelling? Ik denk niet dat er iemand is die echt denkt dat alle games die opgenoemd worden ook in de Direct zullen zitten.
Ik hoop het...

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:18
Cyrax0508 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Jarenlang van dit soort show meegemaakt en meer dan de helft van de reacties is altijd teleurstelling door te hoge verwachtingen.
Ik hoop gewoon niet dat we veel third-party games van de afgelopen dagen te zien krijgen.Dan pas heb je die 50 min zo vol.

• ShadLink
jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:07:
Ik hoop gewoon niet dat we veel third-party games van de afgelopen dagen te zien krijgen.Dan pas heb je die 50 min zo vol.
Ga daar maar wel van uit. Directs zijn over het algemeen een paar Nintendo eigen aankondigen en meeste third party games. En daar zie je tegenwoordig gewoon weinig exclusieven.
jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:07:
De ene third party game is de andere niet, daarom vind ik het best een rare opmerking. Jij hoopt op specifieke first party games, maar een third party game kan net zo interessant zijn. Voor mij missen er gewoon nog games en dan heb ik er niks aan dat er volgens jou al een boel third party games uitgekomen zijn :P
ShadLink schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ga daar maar wel van uit. Directs zijn over het algemeen een paar Nintendo eigen aankondigen en meeste third party games. En daar zie je tegenwoordig gewoon weinig exclusieven.
Ja ik ga er dan ook vanuit dat Lego Batman en Rayman nog ff langs komen.
jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:10:
[...]

Ja ik ga er dan ook vanuit dat Lego Batman en Rayman nog ff langs komen.
Kan best zijn dat ze het vlug benoemen, maar niet logisch dat ze al aangekondigde games uitgebreid gaan behandelen. Wellicht aan het einde een reeks zoals ze wel vaker doen.
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:09:
[...]

De ene third party game is de andere niet, daarom vind ik het best een rare opmerking. Jij hoopt op specifieke first party games, maar een third party game kan net zo interessant zijn. Voor mij missen er gewoon nog games en dan heb ik er niks aan dat er volgens jou al een boel third party games uitgekomen zijn :P
Third-party heeft alle ruimte gekregen de afgelopen dagen dus voor deze show gaat mijn focus 100% naar Nintendo.
jori040 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Third-party heeft alle ruimte gekregen de afgelopen dagen dus voor deze show gaat mijn focus 100% naar Nintendo.
Dan bij de third party game aankondigingen even wegkijken?
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:16:
[...]

Dan bij de third party game aankondigingen even wegkijken?
Yep

• Cyrax0508
ShadLink schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:56:
[...]

OoT lijkt me redelijk te verwachten. Helemaal gezien StarFox 64 op Switch 2 uitkomt. Nintendo wil duidelijk N64 games 'upgraden' voor een nieuw publiek.

[...]

Kans is klein, misschien voor laat 2027.

[...]

Kan je denk ik wel vergeten.

[...]

4 is pas uit, en dat heeft echt jaren geduurd. Dus nee.

[...]

Kleine kans, ik vermoed dat deze franchise redelijk dood is.
Héél misschien een port van de Wii WarioLand. Maar die kans acht ik nog steeds erg klein.

[...]

Met Kirby Air Riders afgelopen jaar, ik denk dat dit misschien de volgende Sakurai game wordt.
Maar je zult dit zeker niet voor 2028 gaan zien.

[...]

Met MarioKartWorld en Kirby AirRiders afgelopen yaar, acht ik de kans op nog een race game erg klein.

Ik denk dat we vooral veel van StarFox en Splatoon Raiders gaan zien. Misschien iets van de Zelda film en de OoT remake. Verder.. Mario Golf. (Mario Tennis en Golf volgen elkaar bijna altijd snel op) MarioKartWorld DLC, en.. verder laat ik me verrassen.
Het is een wishlist guys. Ik weet dat 90% van wat ik hier heb neergezet niet gaat gebeuren. Ik vind het wel mooi dat mensen hier dan gelijk denken dat ik echt denk dat het allemaal gaat gebeuren en in een hoekje ga huilen als het niet zo is. Natuurlijk komt er niets van dat alles terecht en dat is helemaal prima.

Ik zie hier meerdere mensen reageren die niet begrijpen dat een wishlist en voorspellingen totaal verschillende dingen zijn. Ik ben al blij als ze alleen Zelda OoT laten zien.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:18
Mijn wishlist/voorspellingen:
  • Ice Climber 2
  • Mach Rider 2
  • Kid Icarus 4
  • Duck Hunt 2
  • Urban Champion 2
  • Triforce of the Gods 3
  • TMS#FE 2
:Y) 🍿

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:25:
@Cyrax0508 Ik denk niet dat jij dat gaat doen, maar er gaan zoals altijd zeker mensen klagen tijdens/na de Direct :P
Ja, I know. Maar daar is geen direct voor nodig, klagen doen ze toch wel :-)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:07
Ik gok zelf nog op Mario Baseball gezien de samenwerking en sponsoring in Amerika dit jaar. Mochten ze dit nog aandurven na de Tennis flop eerder dit jaar.
Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:53:
Ik gok zelf nog op Mario Baseball gezien de samenwerking en sponsoring in Amerika dit jaar. Mochten ze dit nog aandurven na de Tennis flop eerder dit jaar.
Verwacht dan eerder een Wii Sports achtige game.

Als het op sport games aankomt dan wens ik een nieuwe 1080 Snowboarding.Dat genre was ooit eens heel groot

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 09-06-2026 10:59 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13
Mijn wishlist:
- Ocarine of Time remake is veel meer dan de game met betere graphics.
- Super Mario Maker 3
- Terugkeer oude franchise
- Wario game dat geen WarioWare is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ricknologic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Hierbij een poging de hoge verwachtingen positief bij te stellen.
Mijn gok welke first party fillers we gaan zien:
  • Nintendo World Championships: SNES Edition
  • Pictonico! (de mobile game die blijkbaar al gereleast is)
  • Mario Party DLC
  • 1 NSO Gamecube game: Doshin The Giant
  • ... iemand?
Naast 1 of 2 knallers moeten we wel realistisch blijven, en hope for the best
Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:53:
Was het een flop? Ik had er zelf geen interesse in omdat ik Mario Tennis Aces al heb (dat is voor mij genoeg). Die Mario Tennis Fever is voor mijn gevoel wat te prijzig, maar mijn neefje vermaakt zich prima met de game.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
Ik hoop op een nieuwe 3D Mario of Zelda. OOT remake zou leuk zijn, maar ik zie liever eigenlijk een nieuwe Zelda game. Of Wario World 2. Afgelopen tijd Wario World op de Gamecube gespeeld en is echt een leuke platformer. Zou mooi zijn als Nintendo zoiets oppakt ipv weer een Wario Ware.

Releasedatum voor Professor Layton mag onderhand ook wel eens. En ik blijf, zoals bij iedere direct, stug hopen op een nieuwe 2D Donkey Kong platformer. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ShadLink
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:20:
[...]

Was het een flop? Ik had er zelf geen interesse in omdat ik Mario Tennis Aces al heb (dat is voor mij genoeg). Die Mario Tennis Fever is voor mijn gevoel wat te prijzig, maar mijn neefje vermaakt zich prima met de game.
Mario Tennis Fever schijnt iets minder goed verkocht te hebben dan Aces. Maar dat was imo wel te verwachten, met de hogere prijs en de lagere installed base.

Ik denk niet dat er een baseball game gaat komen.
Maar Mario Golf verwacht ik wel, gezien Camelot (dev van Tennis en Golf games) bijna altijd een Mario Tennis en een Mario Golf in ontwikkeling hebben. Ze komen dan ook redelijk gelijktijdig uit. (al hoop ik nog steeds op een Golden Sun Remake, maar die kans is naargenoeg 0)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:07
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:20:
[...]

De game werd niet genoemd tijdens de laatste kwartaalcijfers dus zat deze op dat moment onder de miljoen stuks verkocht. Hoe ver weten we niet maar niet noemenswaardig dus. De singleplayer had je binnen een paar uurtjes uit en verder zijn er ook geen extra events of DLC gekomen dus de game voelt dan vrijwel dood. Zeker geen 50-60 euro game voor de meeste. Ook bijna niet meer gepromoot de laatste tijd.
Deezers schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:51:
[...]

De game werd niet genoemd tijdens de laatste kwartaalcijfers dus zat deze op dat moment onder de miljoen stuks verkocht. Hoe ver weten we niet maar niet noemenswaardig dus. De singleplayer had je binnen een paar uurtjes uit en verder zijn er ook geen extra events of DLC gekomen dus de game voelt dan vrijwel dood. Zeker geen 50-60 euro game voor de meeste. Ook bijna niet meer gepromoot de laatste tijd.
Het een flop noemen vind ik wel een beetje overdreven. De game is ook nog maar net uit toch? Ik verwacht geen nieuwe Mario Tennis deze generatie en dus blijft het als Mario sport game nog wel verkopen de komende tijd. Dan is eventuele DLC ook niet uitgesloten. Verder met je eens hoor, het is geen game voor mij. Net als de vorige game in de serie zie ik graag meer single player content. De multiplayer met 2-4 man voor de televisie was weer vermakelijk, maar voor mij niet vernieuwend genoeg ten opzichte van Aces.
Pagina: 1 ... 162 163 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4