L23 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:40:
[...]

Wat bedoel je met checken? Gelijk kopen voor 40 euro? Er is inderdaad niks mis met de visuals. De gameplay zal ook goed zijn, maar zin om dezelfde game nog een keer te kopen en te spelen?
Als het spel straks netjes draait op de Switch 2 dan heb ik er wel 40 Euro voor over.Ik ben gewoon een groot fan van de Legends game en wat ik in Retold zie spreekt me wel aan.

Mijn eerste gedachten was ook dat deze soort van remake nog niet nodig was.Ik snap de reactie van @Timothy3000 dan ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 04-06-2026 08:41 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Sagat schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Heb de game destijds op mijn nes uitgespeeld, wel met hulp van de mintendo magazines tips secties:*)
Maar herinner me meer frustratie dan plezier.

Nog paar keer de laatste jaren de game opgestart, een keer met retroachievements en (als ik me niet vergis) een keer met de nes to snes port......maar nee was er snel klaar mee (of eigenlijk niet klaar mee maar wel weggelegd :D )
Ik heb hem als kind niet uitgespeeld, terwijl ik helemaal gek was op de eerste. Van het weekend op de retrobeurs heb ik een CIB versie laten liggen, nu heb ik een beetje spijt :-) Hij hoort er toch bij.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Sagat

Is pappa x2!

Cyrax0508 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Ik heb hem als kind niet uitgespeeld, terwijl ik helemaal gek was op de eerste. Van het weekend op de retrobeurs heb ik een CIB versie laten liggen, nu heb ik een beetje spijt :-) Hij hoort er toch bij.
Zowel de verpakking als de cart zelf zijn goud *badum tssssssss* :+

10 second ninja DONE

Grant Kirkhope: Deze composer maakt muziek voor de nieuwe Rayman content.Deze man heeft o.a. Banjo-Kazooie en Donkey Kong64 op zijn naam staan.

Gamekings Preview

[ Voor 46% gewijzigd door jori040 op 04-06-2026 10:29 ]

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:53
Sagat schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:29:
[...]

Je moet het uiteraard zelf weten, maar zelda 2, ondanks dat er echt wel leuke elementen in zitten gewoon niet zo leuk om te spelen, helemaal in vergelijking met de andere zelda's.

De gfx hadden voor de tijd wel een wow factor en de exploratie en het avontuur maakt het destijds leuk maar nee. Ik ga deze game lekker laten liggen. Volgens mij zitten de 'oracles of 'games ook in nso. Dit zijn de onbekendere game boy (color) games. Die zijn zoveel leuker. Goed als je alle zelda al af hebt en wat nieuws wil, ja dan kom je (helemaal met save states) uiteindelijk ook door Zelda 2 heen.
Goed om te lezen dat het niet helemaal aan mij ligt 🤣

Ooit wil ik hem wel uitspelen, maar er staan andere titels hoger op het lijstje. Zoals Oracle of Ages en Seasons inderdaad. Met Oracale of Ages ben ik iets over de helft vastgelopen en toen heb ik hem laten liggen. Ik denk dat ik gewoon opnieuw ga beginnen en daarna wil ik Seasons doen. Bijna identiek maar toch wil ik hem uitspelen.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Pro-prutser
Sagat schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Heb de game destijds op mijn nes uitgespeeld, wel met hulp van de Nintendo magazines tips secties:*)
Maar herinner me meer frustratie dan plezier.

Nog paar keer de laatste jaren de game opgestart, een keer met retroachievements en (als ik me niet vergis) een keer met de nes to snes port......maar nee was er snel klaar mee (of eigenlijk niet klaar mee maar wel weggelegd :D )
Respect!

Ik vind dat je dit met alle recht en respect mag toevoegen aan je CV :p Doorzettingsvermogen is een gewilde competentie!

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Heb je wel mooi een tweede hypotheek bespaard :p

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Pro-prutser schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:51:
[...]

Vroeger had ik tijd, maar geen geld en nu heb ik geld, maar geen tijd.
edit:
en tegenwoordig als het om pc-gaming gaat dan heb ik geen tijd én geen geld lol
Herkenbaar, ik gebruik ook een guide om het spel te spelen want ik heb geen tijd meer om er uren aan te besteden en alles zelf te vinden :X

Hail to the king baby!

• Pro-prutser
urk_forever schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:59:
[...]

Herkenbaar, ik gebruik ook een guide om het spel te spelen want ik heb geen tijd meer om er uren aan te besteden en alles zelf te vinden :X
Inderdaad! En eerlijk gezegd heb ik het geduld er ook niet meer voor. Wetende hoe kostbaar tijd is. Als kind had ik daar geen besef van en gelukkig maar, want een kind moet vooral een kind zijn. Wat dat betreft ben ik dus heel dankbaar voor mijn jeugd!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Sagat

Is pappa x2!

Pro-prutser schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Respect!

Ik vind dat je dit met alle recht en respect mag toevoegen aan je CV :p Doorzettingsvermogen is een gewilde competentie!
Mwah, Wat anderen al zeiden, je had veel tijd. En gezien de games prijzig waren zat er nog wel wat tijd tussen nieuwe games (hoewel ik daar niet eens over mag klagen als ik terug kijk, maar als kind he voelde dat wel zo :P )

Tegenwoordig speel ik vooral veel verschillende games voor een paar mins. wellicht met uitzondering van wat shmupjes alwaar ik dan voor highscore speel. Maar die worden ook elke week geroteerd.

10 second ninja DONE

• Pro-prutser
Sagat schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:28:
[...]

Mwah, Wat anderen al zeiden, je had veel tijd. En gezien de games prijzig waren zat er nog wel wat tijd tussen nieuwe games (hoewel ik daar niet eens over mag klagen als ik terug kijk, maar als kind he voelde dat wel zo :P )

Tegenwoordig speel ik vooral veel verschillende games voor een paar mins. wellicht met uitzondering van wat shmupjes alwaar ik dan voor highscore speel. Maar die worden ook elke week geroteerd.
Dat klinkt helaas heel herkenbaar

Lego Batman: Legacy of the Dark Knight:Hier kijk ik ook erg naar uit.Gezien het een UE5 game is ben ik benieuwd of er een 60fps optie zou zijn maar ik houd in me achterhoofd van niet.
jori040 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:19:
Lego Batman: Legacy of the Dark Knight:Hier kijk ik ook erg naar uit.Gezien het een UE5 game is ben ik benieuwd of er een 60fps optie zou zijn maar ik houd in me achterhoofd van niet.
Ik heb me er nog steeds niet goed in verdiept. Aan de ene kant lijkt het me erg leuk gezien ik de andere Lego games ook vermakelijk vond. Lego Star Wars Skywalker Saga destijds helemaal uitgespeeld op de Nintendo Switch. Ik had niet voor 100% moeten gaan want sindsdien ben ik nog steeds Lego game moe.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
L23 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:55:
[...]

Ik heb me er nog steeds niet goed in verdiept. Aan de ene kant lijkt het me erg leuk gezien ik de andere Lego games ook vermakelijk vond. Lego Star Wars Skywalker Saga destijds helemaal uitgespeeld op de Nintendo Switch. Ik had niet voor 100% moeten gaan want sindsdien ben ik nog steeds Lego game moe.
Haha ja maar die was ook echt te groot eigenlijk, heb ook zo goed als 100% of 100% alles gehaald. Was hier echt enorm lang mee bezig om alles te doen 😂.
L23 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:55:
[...]

Qua production value vind ik zo op het eerste gezicht dat dit boven hun vorige titels ligt.Heb vernomen dat Rocksteady Studios[Arkham games] ook mee aan deze game heeft gewerkt.

Puur op basis van de PS5/Series X footage lijkt met dit een leuke open-wereld achtige game.Wel is mijn wens dat het een goede port gaat worden.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 20:17
TomBraamhaar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:
Volgende week dinsdag een Nintendo Direct? Ik zie steeds meer geruchten opkomen daarover.
Het is ook niet vreemd dat volgende week dinsdag genoemd wordt. We zitten weer in de 'E3 periode' komende week en dinsdag was altijd Nintendo dag. Maar de afgelopen jaren doet Nintendo hier niks meer mee. Daarom denk ik dat Nintendo eerder kiest voor eind juni/begin juli ipv dat hun nieuws nu ondergesneeuwd gaat worden door Xbox en Playstation. Vorig jaar hadden we enkel een partner direct eind juli, vergeet dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Zerora op 05-06-2026 11:58 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-07 21:08
Geachte leden,

Ik zit toch ferm te twijfelen om de switch 2 te kopen.

Mijn zoontje van 6 heeft wel ferme interesse om te gamen en ik denk bij de Switch 2 toch kindvriendelijke games zijn.

Welke spelletjes raden jullie aan( voor een 6 jarige)?

Nu ikzelf ben ook een gamer (appel valt niet ver van de boom) vroeger was dit de gameboy, PlayStation 1 en 2 overgeschakeld dan naar pc gamen. Ook in het bezit van Steam Deck en dockingstation.

Reden dat switch 2 ook aanspreekt zijn de Pokemon titels ,Mario Kart en ik zou eens een zelda titel willen proberen...

Voornaamste twijfel is de prijs zowel de console en de games dacht dat er zelfs spellen van 90€ uitkomen dit is echt wel prijzig....

Is die switch 2 echt een ferme upgrade? Waarvan men kan zeggen die console zeker ook 5 jaar zal meegaan? En is een 6 jarige al klaar om te spelen op de Switch 2?

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ronalnilson schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:04:
Geachte leden,

Mijn zoontje van 6 heeft wel ferme interesse om te gamen en ik denk bij de Switch 2 toch kindvriendelijke games zijn.

Nu ikzelf ben ook een gamer (appel valt niet ver van de boom) vroeger was dit de gameboy, PlayStation 1 en 2 overgeschakeld dan naar pc gamen. Ook in het bezit van Steam Deck en dockingstation.

Reden dat switch 2 ook aanspreekt zijn de Pokemon titels ,Mario Kart en ik zou eens een zelda titel willen proberen...

Voornaamste twijfel is de prijs zowel de console en de games dacht dat er zelfs spellen van 90€ uitkomen dit is echt wel prijzig....

Is die switch 2 echt een ferme upgrade? Waarvan men kan zeggen die console zeker ook 5 jaar zal meegaan? En is een 6 jarige al klaar om te spelen op de Switch 2?

Alvast bedankt
Denk dat een 6-jarige wat moeite heeft met SW2 games, maar niet ieder kind is hetzelfde. Je kan het altijd proberen.

In Nederland krijgen sommige nieuwe klanten van KPN een Switch 2 bij hun abonnement. Ik heb compleet nieuwe SW2 consoles voor €380 in V&A zien staan.

Games van €90 ben ik nog niet tegengekomen. Ik kijk altijd even op budgetgaming.nl voordat ik bestel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Geachte leden,

Alvast bedankt
Je kunt dan ook voor een tweedehands Switch gaan. Die zijn niet zo duur meer en daar is ook nog echt heel veel op te spelen. Waaronder beide Zelda games (en Echoes of Wisdom), veel Pokemon games en Mario Kart. Als dat bevalt kun je later alsnog de keuze maken om ook voor een Switch 2 te gaan... en het mooie is dat je al die games dan gewoon alsnog lekker op je nieuwe apparaat kunt spelen.

Een mooie manier om kennis te maken met de Switch zonder meteen 500,- kwijt te zijn. :)

Ik zou de Yoshi games dan ook aanraden. Die zijn vrij toegankelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 05-06-2026 12:22 ]

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-07 21:08
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:17:
[...]

Je kunt dan ook voor een tweedehands Switch gaan. Die zijn niet zo duur meer en daar is ook nog echt heel veel op te spelen. Waaronder beide Zelda games (en Echoes of Wisdom), veel Pokemon games en Mario Kart. Als dat bevalt kun je later alsnog de keuze maken om ook voor een Switch 2 te gaan... en het mooie is dat je al die games dan gewoon alsnog lekker op je nieuwe apparaat kunt spelen.

Een mooie manier om kennis te maken met de Switch zonder meteen 500,- kwijt te zijn. :)

Ik zou de Yoshi games dan ook aanraden. Die zijn vrij toegankelijk.
Bedankt, voor de reactie

Switch 1 heb ik al paar keer op gespeeld. Mijn petekind heeft de Switch 1 . Die mariokart vind ik echt leuk. Die Pokemon spellen waren aangenaam . Ook animal Crossing gedaan in begin leuk maar op de duur kwam het voor mij saai. Die pokopedia ziet er wel leuk uit.

Die zelda heb ik geen ervaring mee en ook splatoon ziet er ook leuk uit. Maar daar ook geen ervaring mee. Nu in de bibliotheek kun je switch 1 games huren. Zijn die games compatibel met de switch 2?

• Zerora
ronalnilson schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:31:
Die zelda heb ik geen ervaring mee en ook splatoon ziet er ook leuk uit. Maar daar ook geen ervaring mee. Nu in de bibliotheek kun je switch 1 games huren. Zijn die games compatibel met de switch 2?
Vrijwel alle Switch 1 games werken ook op Switch 2.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

@ronalnilson Switch 2 is backwards compatible: bijna alle Switch 1 games werken op een Switch 2. Vaak zelfs iets beter dan op een Switch 1, maar dit hangt er van af hoe de game ontwikkeld is. Een game zonder limiet op de framerate kan bvb. Een hogere framerate hebben dan op de Switch 1.

Verder gaan sommige games een gratis of betaalde Switch 2 upgrade hebben - waaronder een aantal Nintendo games. Voor anderen bestaat soms een nieuwe full price release.

Switch 2 is op de meeste (maar niet alle) vlakken een heel duidelijke upgrade en je kan er gerust van uitgaan dat deze nog 6-7 jaar ondersteuning krijgt. Switch 1 is bijna end of life.

Het enige wat je best overweegt is hoeveel geld je nu kan/wil uitgeven, of je kind voorzichtig is met spullen etc. Een tweedehands Switch 1 is inderdaad een goedkopere oplossing en je zal reeds heel veel games kunnen spelen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:41

Esumontere

Floep, banaan.

@ronalnilson Marktplaats is je beste vriend voor Switch (2) spellen. Zoals al eerder benoemd is de Switch 2 backwards compatible met (vrijwel) alle Switch 1 spellen, en die staan op Marktplaats vaak voor ~ 30 euro te koop.
JackAvery schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:40:
Switch 2 is op de meeste (maar niet alle) vlakken een heel duidelijke upgrade en je kan er gerust van uitgaan dat deze nog 6-7 jaar ondersteuning krijgt. Switch 1 is bijna end of life.
Het is natuurlijk ook een beetje een rare vraag. De hardware maakt daarin niet zoveel uit (niet relevant), de Switch 2 zal inderdaad nog vrij lang mee gaan totdat de opvolger uit is en de meeste spellen daar op uitkomen.

Ik ben trouwens benieuwd hoe dat met de Switch 1 gaat gezien straks de accu in Europa makkelijker vervangbaar moet zijn. De Switch 2 krijgt dan een aangepast model die voldoet aan deze voorwaarden. Van de Switch 1 mag dan alleen nog de huidige voorraad in Europa verkocht worden? Of zijn er uitzonderingen?
L23 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:02:
Ik ben trouwens benieuwd hoe dat met de Switch 1 gaat gezien straks de accu in Europa makkelijker vervangbaar moet zijn. De Switch 2 krijgt dan een aangepast model die voldoet aan deze voorwaarden. Van de Switch 1 mag dan alleen nog de huidige voorraad in Europa verkocht worden? Of zijn er uitzonderingen?
Van wat ik begrepen heb zijn de wettelijk vereiste modificaties eigenlijk relatief beperkt voor Switch 2 - een punt zijn bvb de gebruikte stickers… - en is Switch 1 reeds compliant. Maar ik heb die wet niet gelezen en ben geen expert :)
JackAvery schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Van wat ik begrepen heb zijn de wettelijk vereiste modificaties eigenlijk relatief beperkt voor Switch 2 - een punt zijn bvb de gebruikte stickers… - en is Switch 1 reeds compliant. Maar ik heb die wet niet gelezen en ben geen expert :)
Ja ik begrijp dat je mogelijk met standaard schroefjes of een meegeleverde schroevendraaier al een heel eind bent. Ik begrijp dat het bij de Switch 1 redelijk lastig kan zijn om zelf de accu te vervangen omdat je dan ook opnieuw de koelpasta moet aanbrengen. Geen idee in hoeverre de Switch 2 daarin verschilt. De Joy-cons van de Switch 1 een keer opengemaakt vanwege stick drift. Het is wat gepriegel met de connector, maar daar is de accu redelijk makkelijk te vervangen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
ronalnilson schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:31:
[...]

Bedankt, voor de reactie

Switch 1 heb ik al paar keer op gespeeld. Mijn petekind heeft de Switch 1 . Die mariokart vind ik echt leuk. Die Pokemon spellen waren aangenaam . Ook animal Crossing gedaan in begin leuk maar op de duur kwam het voor mij saai. Die pokopedia ziet er wel leuk uit.

Ja, dat zijn ze. Pokopia is wel een Switch 2 exclusive.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:02:
[...]

Geen antwoord op je vraag, meer ter nuance. Er is een maas in de weet. Als de batterij 1000 cycli mee kan gaan hoeft deze niet vervangbaar te zijn. De iPhone (als voorbeeld) voldoet daar al 2-3 jaar aan. Dus Apple hoeft geen iPhone met vervangbare accu uit te brengen. Geen idee of dat voor de Switch 1 of 2 ook zo is.

-Edit-

Nog even opgezocht en het zit net even anders. Dit zijn alleen regels voor smartphones en tablets, niet voor game handhelds.
  1. De accu behoudt nog minstens 80% capaciteit na 1000 volledige laadcycli.
  2. Het apparaat is minimaal IP67 stof- en waterdicht.
  3. De batterij moet na 500 cycli nog op minstens 83% zitten (en de accu moet alsnog door professionals vervangbaar zijn).
Voor de Switch (2) is er geen uitzondering. Nieuw op de markt gebrachte of naar EU geïmporteerde consoles moeten vanaf 18 februari 2027 een door de gebruiker eenvoudig vervangbare batterij hebben.

Het is aannemelijk dat Nintendo stopt met het exporteren van de Switch 1 na 18 februari 2027. Ik zie ze geen nieuw model op de markt brengen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mog op 05-06-2026 14:16 ]

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

@Mog het punt dat ik net maakte is dat “eenvoudig vervangbaar” niet perse de juridische definitie heeft die de gewone mens in gedachten heeft. Het zou gaan om heel specifieke parameters die niet perse op de vervanging door de gewone consument gericht zijn. Eenvoudig kan betekenen “met commercieel beschikbare apparatuur en onderdelen”, wat niet hetzelfde is als vroeger even de batterijen uit een gameboy halen en vervangen.

Ik heb geen tijd gemaakt om de wet in detail te bekijken maar het klonk alsof Switch 1 mogelijk binnen die parameters valt en er dus geen probleem is.

Nu, als dat toch niet zo zou zijn zou ik ook verwachten dat er geen nieuwe Switch 1 consoles meer in Europa ingevoerd worden door Nintendo. Het is alvast duidelijk dat er enkel een aanpassing komt van het Switch 2 model.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 05-06-2026 14:29 ]

• Pro-prutser
Geachte leden,

Alvast bedankt
Ik vind 6 jaar nog best wel vroeg. Op die leeftijd is een beetje begeleiding vanuit de ouder wel nodig denk ik. Kan ook leuk zijn natuurlijk, vooral omdat je zelf ook gamer bent. Maar het maakt je zoontje in het begin wel wat afhankelijk van je tijd en aandacht. Op een gegeven moment lost dat zich vanzelf wel op. Tot die tijd zou ik denk ik eerst met een Switch Lite beginnen. Als je zoontje tzt zelfstandig kan gamen en beter snapt wat je wel en beter niet kan doen, dan upgraden naar iets wat bij die tijd past.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:11
Pro-prutser schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Ik vind 6 jaar nog best wel vroeg. Op die leeftijd is een beetje begeleiding vanuit de ouder wel nodig denk ik. Kan ook leuk zijn natuurlijk, vooral omdat je zelf ook gamer bent. Maar het maakt je zoontje in het begin wel wat afhankelijk van je tijd en aandacht. Op een gegeven moment lost dat zich vanzelf wel op. Tot die tijd zou ik denk ik eerst met een Switch Lite beginnen. Als je zoontje tzt zelfstandig kan gamen en beter snapt wat je wel en beter niet kan doen, dan upgraden naar iets wat bij die tijd past.
Vind dat wel meevallen gezien hoe oud ik was toen ik begon. Ja de spellen waren anders in de tijd van Atari 2600, maar een kind leert heel snel. Maar ook mijn kinderen waren rond de 6 al op de Xbox 360 aan het spelen met spellen als Shrek The Third, Viva Pinata, Lego Pirates/Star Wars/Indiana Jones. Ze zullen in het begin wat vaker af gaan, maar leren daar heel snel van.

XBL: BamBam I NL | PSN: BamBam-NL-

• Pro-prutser
bambam1979 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:11:
[...]

Vind dat wel meevallen gezien hoe oud ik was toen ik begon. Ja de spellen waren anders in de tijd van Atari 2600, maar een kind leert heel snel. Maar ook mijn kinderen waren rond de 6 al op de Xbox 360 aan het spelen met spellen als Shrek The Third, Viva Pinata, Lego Pirates/Star Wars/Indiana Jones. Ze zullen in het begin wat vaker af gaan, maar leren daar heel snel van.
Ik denk eerlijk gezegd dat een kind van 6 ongeveer dezelfde perceptie heeft bij een Switch 1 en 2. Kinderen zullen vooral afhaken als de gameplay niet leuk is voor hen. Niet bij frame dips of lagere resolutie.

Tegen de tijd dat hij het verschil herkend en waardeert is er misschien al een Switch 2 Oled op de markt of op zijn minst een revisie model.

De langere batterijduur van een Switch 1 (Lite) zal voor mij al een argument zijn om nog even geen Switch 2 te kopen voor een kind van 6.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 09:33
JackAvery schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:27:
@Mog het punt dat ik net maakte is dat “eenvoudig vervangbaar” niet perse de juridische definitie heeft die de gewone mens in gedachten heeft. Het zou gaan om heel specifieke parameters die niet perse op de vervanging door de gewone consument gericht zijn. Eenvoudig kan betekenen “met commercieel beschikbare apparatuur en onderdelen”, wat niet hetzelfde is als vroeger even de batterijen uit een gameboy halen en vervangen.

Ik heb geen tijd gemaakt om de wet in detail te bekijken maar het klonk alsof Switch 1 mogelijk binnen die parameters valt en er dus geen probleem is.

Nu, als dat toch niet zo zou zijn zou ik ook verwachten dat er geen nieuwe Switch 1 consoles meer in Europa ingevoerd worden door Nintendo. Het is alvast duidelijk dat er enkel een aanpassing komt van het Switch 2 model.
De wetgeving zegt dat je dat met gangbaar gereedschap moet kunnen doen, dus niks bijzonders. Een schroevendraaier is geen probleem, maar dan moet het niet bijvoorbeeld een pentalobe zijn of zo, gewoon kruiskoppen. Hitte en dergelijken mogen ook niet, dus als er een lijmlaag in zit die je warm moet stoken om het los te krijgen, dan val je ook al af. Bij mijn weten is dat bij de S1 een ding - die koeler moet eraf, maar als ik me niet vergis is dat een soort lijm, dus die kun je niet simpel weg loshalen en weer terug plakken.

Er geldt een uitzondering voor al in de EU aanwezige voorraad. Dus ze kunnen in januari nog even een container vol Switches deze kant op sturen, die in een pakhuis zetten en daar dan nog een tijd lang uit verkopen, maar na ingang van die wetgeving mag er geen S1 zonder vervangbare accu meer de EU in.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:35
Je hebt voor de S1 koelpasta met hoge viscositeit nodig voor de koeler, jis- en tri-schroevendraaiers, en de batterij zit met een soort superglue vast, ik moest hem zo ongeveer verzuipen in de ipa om hem los te krijgen.
Seal64 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:24:
[...]

De wetgeving zegt dat je dat met gangbaar gereedschap moet kunnen doen, dus niks bijzonders. Een schroevendraaier is geen probleem, maar dan moet het niet bijvoorbeeld een pentalobe zijn of zo, gewoon kruiskoppen. Hitte en dergelijken mogen ook niet, dus als er een lijmlaag in zit die je warm moet stoken om het los te krijgen, dan val je ook al af. Bij mijn weten is dat bij de S1 een ding - die koeler moet eraf, maar als ik me niet vergis is dat een soort lijm, dus die kun je niet simpel weg loshalen en weer terug plakken.

Er geldt een uitzondering voor al in de EU aanwezige voorraad. Dus ze kunnen in januari nog even een container vol Switches deze kant op sturen, die in een pakhuis zetten en daar dan nog een tijd lang uit verkopen, maar na ingang van die wetgeving mag er geen S1 zonder vervangbare accu meer de EU in.
Ik ben maar eens gaan kijken - http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1542/2025-07-31 - het betreft art. 11, waarbij lid 1, 5,6,7 van belang zijn. Lijkt me toch wel redelijk wat ruimte voor interpretatie te zijn.

Persoonlijk zou ik het vervangen van de Switch 1 batterij echter niet gemakkelijk noemen voor een leek (iFixit guide), maar alle benodigdheden zijn wel relatief goed te vinden (op misschien die JIS schroevendraaier na?). Lijm kan gewoon eraf met isopropylalcohol.

Nu vermoed ik dat Nintendo het risico niet neemt en Switch 1 hardware rustig aan EOL gaat in Europa :)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Who's. Vergeten we vandaag niet iets...

Happy birth/releaseday Switch 2.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 12:41
Wat ik mij afvraag is als de batterij vervangen kan worden er ook derde partijen ( schuin ook kijkend naar naar ome Ali aanbieders ) batterijen gaan verkopen met grotere capaciteiten.
Zelf zou ik niet zomaar een andere batterij erin pleuren maar ik zie het wel gebeuren . Of een soort case / backplate die de switch 2 dikker maakt en daarvoor een veel grotere accu gebruikt kan worden.
Stel je voor de OLED is er over 2 jaar en dan een batterijduur van 8 uur gamen 🤡

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• hcQd
Cyberw00d schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:09:
Wat ik mij afvraag is als de batterij vervangen kan worden er ook derde partijen ( schuin ook kijkend naar naar ome Ali aanbieders ) batterijen gaan verkopen met grotere capaciteiten.
Ali verkoopt ook grips met ingebouwde powerbank, veel simpeler dan een batterij vervangen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Cyberw00d schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:09:
Zelf zou ik niet zomaar een andere batterij erin pleuren maar ik zie het wel gebeuren . Of een soort case / backplate die de switch 2 dikker maakt en daarvoor een veel grotere accu gebruikt kan worden.
Stel je voor de OLED is er over 2 jaar en dan een batterijduur van 8 uur gamen 🤡
Past ie alleen niet meer in de basisstation dus alleen handheld gebruiken of iedere keer je batarij of grip eraf halen >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 21:39
Geachte leden,

Alvast bedankt
Zoontje van 6 hier, die speelt al ruim 2 jaar op mijn steamdeck (wel docked met een kleinere controller). Heeft een knip kirby (and the forgotten world) en mario odyssey inmiddels helemaal uitgespeeld! Ook super mario 3D world en mario bros wonder redelijk ver al. Kortom die games zijn echt geschikt voor een 6 jarige. knip De controller was een 8 bit do lite 2 die hij heeft, maar speelt sinds een maand of 2 nu op de 8 bit do pro.

Voordeel van de steamdeck is dat er ook een rij steam games geschikt zijn die ik al had: Rocket league, alle lego games etc.

Dingen over Emulatie over hoe je Switch games op een Steam Deck kunt spelen is niet toegestaan, lees aub de huisregels door

[ Voor 9% gewijzigd door Linksquest op 08-06-2026 15:39 . Reden: Dingen van emulatie eruit knipt, dat hoort hier niet thuis ]

• Cyberw00d
chucky666 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:29:
[...]

Past ie alleen niet meer in de basisstation dus alleen handheld gebruiken of iedere keer je batarij of grip eraf halen >:)
Damn daar had ik niet aangedacht …
Dan maar een zelfde formaat batterij met lijp vermogen

Wat nieuws... (ik vergeet duidelijk nog dingen)

De Japanse Monster Hunter Wilds twitter account bevestigt net als onderstaande YouTube Video de ontwikkeling van een Switch 2 editie.Het is dat de data leaks er al waren en we dit eigenlijk al vermoedden. Misschien zou Capcom er beter aan gedaan hebben een opvolger van Rise te maken? Aankondiging van de release datum volgt later.

Capcom bevestigt ook dat updates voor Monster Hunter Stories 3 er aan komen.
Minecraft Dungeons II heeft een lanceerdatum : het komt uit op 29 september voor 30 euro.

De voorbije dagen zijn ook redelijk wat games van kleinere publishers gepasseerd:
  • Cotton Reboot! en Cotton Reboot! High Tension! release op 22 oktober
  • Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked release op 16 juni
  • Parking Garage Rally Circuit release op 18 juni voor Switch 1.
  • Bunraku is een platform fighter voor acht spelers geïnspireerd door het Japanse poppentheater met dezelfde naam. Geen release date.Trailer vind je hier.
  • Colorbound is een puzzle-platformer die in augustus uitkomt en met kleur speelt als belangrijkste leidraad voor de gameplay. Trailer op YouTube.
  • Kernel Hearts - een roguelike actiegame met RPG elementen een anime sausje - komt dan weer uit in september. Ondersteunt co-op met 4 spelers. Trailer hier.
Via Summer Game Fest dan:
Alien Isolation 2, voorlopig geen release datum
Resident Evil Veronica remake in 2027
Final Fantasy VII: REVELATION , het laatste deel van de remake trilogie, werd onthuld - deze kunnen we verwachten in de lente van 2027
De makers van Cuphead kondigen een kleinere game aan: Mighty Cuphead Adventure. 8-bit actie platformer. Onderstaande trailer bevat tien seconden gameplay :+ Ook komt er een nieuwe Cuphead g ame, maar deze toonden ze nog niet.
Een nieuwe Hot Wheels game, te spelen vanaf 24 september
Voor de fans van Telltale Games komt er een remaster van The Wolf Among Us rond de feestdagen. In 2027 komt het vervolg uit:
Trine 6: Together in Time (ja, al de zesde game...) kan je dan weer vanaf 17 september spelen
Platinum Games - of wat er nog van de studio over is - werkt aan een Teenage Mutant Ninja Turtles: The Last Ronin game gebaseerd op de verhaallijn met dezelfde naam.
Uit de Days of the Devs presentatie: er komt een nieuwe karting game aan... Super Yooka-Laylee Kart haalt de mosterd bij Mario Kart in een 3D pixel sausje. Geen release date.
Tenslotte komt er weeral de derde Attack on Titan game uit van Koei Tecmo's Omega Force. Geen release datum, maar meer informatie volgt in een stream op 1 juli.

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 06-06-2026 06:25 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44
M'n vrouw wilde graag Hogwarts Legacy op m'n switch 2 spelen. Ik vertik het om daar vijftig euro (of zelfs meer) aan uit te geven. Ze heeft het immers ook op de ps5.

Zonet zag ik de switch 1 versie in de sale voor $8.99 en de switch 2 upgrade voor $10. Direct een us account erbij aangemaakt dus. :+ Switch 2 versie was ook in de sale voor $24 ofzo, maar deze route is voordeliger. :P

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:44
Mawlana schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:22:
M'n vrouw wilde graag Hogwarts Legacy op m'n switch 2 spelen. Ik vertik het om daar vijftig euro (of zelfs meer) aan uit te geven. Ze heeft het immers ook op de ps5.

Zonet zag ik de switch 1 versie in de sale voor $8.99 en de switch 2 upgrade voor $10. Direct een us account erbij aangemaakt dus. :+ Switch 2 versie was ook in de sale voor $24 ofzo, maar deze route is voordeliger. :P
Goed opgelost, maar Hogwarts gaat ook in de NL store vaak in de aanbieding.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mawlana schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:22:

Ik heb er een maandje geleden 9,- voor betaald via de eShop. Wel de Switch 1 versie, want de Switch 2 stond hier toen nog niet.
Nog een hoop nieuws gisteren. Ik maak een droog lijstje maar er zullen vast wel games ontbreken en games tussenzitten die absoluut meer aandacht verdienen.
  • Op 3 november komt een remake van een ietswat bekende GameCube game uit, Godzilla: Destroy All Monsters Melee Remastered.
  • Demonschool krijgt een Switch 2 versie en nieuwe DLC.
  • De ontwikkelaars van Snipperclips en Crow Country werken al even aan The Mermaid Mask. Deze heeft nu een release datum: 16 juli.
  • IO Interactive bevestigt een Switch 2 upgrade pack voor Hitman: Absolution - release deze zomer
  • Er komt een nieuwe Moomin point & click adventuregame exclusief naar Switch consoles. De release van Moomin: Midsummer Madness wordt voor later dit jaar gepland.
  • Roguelite shoot-em-up Vampire Survivors krijgt niet alleen een nieuwe 1.15 versie en een DLC Legacy of the Moon... ook een Switch 2 editie werd aangekondigd met ondersteuning voor mouse mode.
  • Cute city builder en logistieke automatisatiegame Go-Go Town komt als console exclusive naar Switch platformen op 16 juli. Deze heeft een co-op mode.
  • Life sim/chille avonturengame Cozy Grove: Camp Spirit komt uit op alle consoles op 15 juli. Origineel gereleased op iOS/Android.
  • Citizen Sleeper 1 en 2 krijgen Switch 2 edities op 25 juni. 4K, 60 FPS. Gratis update voor Switch 1 eigenaars voor zover ik begrijp.
  • Uit de stal van VR games komt third-person zombie shooter Arizona Sunshine o.a. naar Switch 2
  • Bloober Team werkt aan een nieuwe horror game in het Star Trek universum. Star Trek: Shadow Frontier is gepland voor 2027.
  • Fans van Bloober Team krijgen ook een DLC genaamd Lazarus voor Cronos: The New Dawn
  • Pixel art survival-horror avonturengame The Road of Dust and Sorrow werd aangekondigd voor alle platformen. Release in 2026
  • Nog een voor de fans van retro-horror games... Tenebris Somnia mixt 8bit gameplay met FMV cutscenes komt uit op 16 oktober.
  • De volgende aankondiging.. 3D action-adventure game Duskfade komt uit op 13 augustus.
  • Eén week voor de geplande release van GTA 6 komt Barbie Rewind uit, een collectie van maar liefst 16 oudere Barbie games
  • BioEden - een "cozy management game"- werd aangekondigd maar zonder release date
  • Voor fans van skategames werd Skatesterre aangekondigd. Release deze zomer
Tussen quotes vinden jullie een aantal trailers (zodat de post wat korter blijft)...

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 07-06-2026 07:53 ]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 7 juni 2026 @ 07:39:
Nog een hoop nieuws gisteren. Ik maak een droog lijstje maar er zullen vast wel games ontbreken en games tussenzitten die absoluut meer aandacht verdienen.
  • Op 3 november komt een remake van een ietswat bekende GameCube game uit, Godzilla: Destroy All Monsters Melee Remastered.
  • De ontwikkelaars van Snipperclips en Crow Country werken al even aan The Mermaid Mask. Deze heeft nu een release datum: 16 juli.
  • IO Interactive bevestigt een Switch 2 upgrade pack voor Hitman: Absolution - release deze zomer
  • Er komt een nieuwe Moomin point & click adventuregame exclusief naar Switch consoles. De release van Moomin: Midsummer Madness wordt voor later dit jaar gepland.
  • Roguelite shoot-em-up Vampire Survivors krijgt niet alleen een nieuwe 1.15 versie en een DLC Legacy of the Moon... ook een Switch 2 editie werd aangekondigd met ondersteuning voor mouse mode.
  • Cute city builder en logistieke automatisatiegame Go-Go Town komt als console exclusive naar Switch platformen op 16 juli. Deze heeft een co-op mode.
  • Life sim/chille avonturengame Cozy Grove: Camp Spirit komt uit op alle consoles op 15 juli. Origineel gereleased op iOS/Android.
  • Citizen Sleeper 1 en 2 krijgen Switch 2 edities op 25 juni. 4K, 60 FPS. Gratis update voor Switch 1 eigenaars voor zover ik begrijp.
  • Uit de stal van VR games komt third-person zombie shooter Arizona Sunshine o.a. naar Switch 2
  • Bloober Team werkt aan een nieuwe horror game in het Star Trek universum. Star Trek: Shadow Frontier is gepland voor 2027.
  • Fans van Bloober Team krijgen ook een DLC genaamd Lazarus voor Cronos: The New Dawn
  • Pixel art survival-horror avonturengame The Road of Dust and Sorrow werd aangekondigd voor alle platformen. Release in 2026
  • Nog een voor de fans van retro-horror games... Tenebris Somnia mixt 8bit gameplay met FMV cutscenes komt uit op 16 oktober.
  • De volgende aankondiging.. 3D action-adventure game Duskfade komt uit op 13 augustus.
  • Eén week voor de geplande release van GTA 6 komt Barbie Rewind uit, een collectie van maar liefst 16 oudere Barbie games
  • BioEden - een "cozy management game"- werd aangekondigd maar zonder release date
Tussen quotes vinden jullie een aantal trailers (zodat de post wat korter blijft)...

[...]
Benieuwd wat die S2 versies van Hitman en vooral Vampire Survivors moeten kosten (of misschien zelfs gratis zijn? :P)
RangedNeedles schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:04:
[...]

Benieuwd wat die S2 versies van Hitman en vooral Vampire Survivors moeten kosten (of misschien zelfs gratis zijn? :P)
De persaankondiging is niet erg helder hierover. Men heeft het over een gratis Contracts update voor Switch 1 en vermeldt daarna de Switch 2 upgrade die "tegelijkertijd" komt.

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 12:42
Ik ben benieuwd naar wat een beetje goede sites, winkels, etc. voor Switch 2 games zijn om in de gaten te houden.

Na jaren zonder console (mijn laatste was een gemodde Wii) en game-pc, ben ik totaal niet op de hoogte van de wereld van games, consoles, etc. Ik wil nu een Switch 2 kopen en een spel als SMB Wonder voor de Switch 2. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Fysieke kaartjes, digitale downloads, kaartjes met sleutel, verkopers via AliExpress (voor gare/prima? versies), de Nintendo Store, weet ik veel wat voor winkels, Switch 1 games met upgrade naar 2... En prijzen voor games variërend van enkele tot vele tientjes.

Zou iemand deze eind-dertiger willen helpen en de essentiële zaken willen uitleggen? Wat zijn jouw go-to winkels, vergelijkingssites, etc.? Ga je voor fysiek of juist niet? Wat werkt goed, wat is gewoon shady/van de vrachtwagen gevallen? Ik wil gewoon alles legaal: er is vast een boel te modden, hacken, emuleren, piraten; maar daar heb ik geen behoefte aan. Echter wil ik ook niet de hoofdprijs betalen als er met wat slimmigheid veel te besparen valt.

Excuus als dit een eigen topic behoeft en niet hier hoort.

bugs are desired behaviours for legacy reasons

erikieperikie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:02:
Zou iemand deze eind-dertiger willen helpen en de essentiële zaken willen uitleggen? Wat zijn jouw go-to winkels, vergelijkingssites, etc.? Ga je voor fysiek of juist niet?
De keuze voor fysiek of download is er een die zeer persoonlijk is en afhankelijk van waar je waarde aan hecht. Ik heb mijn Switch-games voornamelijk digitaal:
  • Ik ben lui en wil zo min mogelijk kaartjes wisselen.
  • Ik ben niet geinteresseerd in het doorverkopen van games.
Games die ik fysiek heb zijn meestal collector's editions.

Mocht je interesse hebben om games digitaal aan te schaffen, dan is sowieso Deku Deals een belangrijke site. Als je op die site een account aanmaakt en een wishlist bijhoudt, dan krijg je vanzelf een seintje wanneer er items op je wishlist in de aanbieding zijn.

(Deku Deals trackt ook de prijs van fysieke exemplaren op een beperkt aantal webshops, maar hier heb ik geen ervaring mee.)
kaartjes met sleutel
Dit zijn in fysieke games, zonder dat de daadwerkelijke game op het kaartje staat. Wanneer je zo'n kaartje in de Switch steekt, dan moet de volledige game worden gedownload. Je hebt het kaartje ook nodig om de game te spelen.

Voor veel fysieke verzamelaars is dit een doorn in hun oog. Hun argument is dat mochten de downloadservers ooit offline gaan(*), dan heb je niets aan een zo genaamde Game-Key Card (GKC), want er staat namelijk geen game op het kaartje.

(* Niemand weet wanneer de downloadservers voor de Switch 2 offline zullen worden gehaald... maar zelf maak ik me er weinig zorgen over gezien de downloadservers voor de Wii nog steeds werken.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pro-prutser
erikieperikie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:02:
Ik ben benieuwd naar wat een beetje goede sites, winkels, etc. voor Switch 2 games zijn om in de gaten te houden.

Na jaren zonder console (mijn laatste was een gemodde Wii) en game-pc, ben ik totaal niet op de hoogte van de wereld van games, consoles, etc. Ik wil nu een Switch 2 kopen en een spel als SMB Wonder voor de Switch 2. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Fysieke kaartjes, digitale downloads, kaartjes met sleutel, verkopers via AliExpress (voor gare/prima? versies), de Nintendo Store, weet ik veel wat voor winkels, Switch 1 games met upgrade naar 2... En prijzen voor games variërend van enkele tot vele tientjes.

Zou iemand deze eind-dertiger willen helpen en de essentiële zaken willen uitleggen? Wat zijn jouw go-to winkels, vergelijkingssites, etc.? Ga je voor fysiek of juist niet? Wat werkt goed, wat is gewoon shady/van de vrachtwagen gevallen? Ik wil gewoon alles legaal: er is vast een boel te modden, hacken, emuleren, piraten; maar daar heb ik geen behoefte aan. Echter wil ik ook niet de hoofdprijs betalen als er met wat slimmigheid veel te besparen valt.

Excuus als dit een eigen topic behoeft en niet hier hoort.
Lol je bent bovengemiddeld goed geinformeerd

Ik ben nu niet in de gelegenheid om uitgebreid te reageren, maar je kan in dit topic zoeken op:

- Japanse eshop

- Vintage

- Deku Deals

- Budgetgaming.nl

Ik weet zeker dat er hier genoeg welwillenden zijn die bereid zijn om er meer over te vertellen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44
https://eshop-prices.com/
Vergelijk de prijzen van de verschillende eShops. Je kan meerdere Nintendo accounts aanmaken (regio's). Eenmaal gekocht en gedownload kan je games spelen met je primaire account.

Het is hier en daar wel een gedoe om te betalen in die buitenlandse eshops. Je hebt doorgaans een creditcard nodig die is uitgegeven in desbetreffend land. Omweg is het werken met eshop cards die je hier en daar kan kopen (bijv. Amazon of eneba).

Kopen in buitenlandse eshops wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar goed... 🤷‍♂️ Zo wordt en blijft het enigszins betaalbaar voor mij.
Behalve budgetgaming heb je ook nog geizhals.de voor het Duitse equivalent van de Pricewatch, en chocobonplan voor de Franse. Het kan lonen om in andere EU landen rond te shoppen voor fysieke games. De concurrentie rond Nintendo spul in Frankrijk is bvb. een stuk agressiever dan in NL/BE.

De Japanse Yen staat momenteel ook heel gunstig als je al eens van daar dingen koopt.

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 07-06-2026 12:35 ]

• AMDLegion
JackAvery schreef op zondag 7 juni 2026 @ 07:39:

[...]
Blijf aub deze updates doen. Ik vind dit veel fijner dan allemaal bloated blogs en videos te moeten volgen :P Held dat je er bent!
Ook tijdens de Xbox showcase is men zo sympathiek geweest om een aantal Switch 2 games te tonen voor 2027. Lijkt er verder op dat er nog wel een aantal games tussen zaten waarvan het nog niet bekend is (en zelfs een paar waarvan wel).
AMDLegion schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:08:
[...]

Blijf aub deze updates doen. Ik vind dit veel fijner dan allemaal bloated blogs en videos te moeten volgen :P Held dat je er bent!
Bedankt, het is het seizoen ervoor dus er valt veel tegelijk te vertellen, dan is het nog de moeite ;) Zolang er voor iedereen ook iets leuks tussenzit.

Hopelijk de komende week nog een Nintendo Direct.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56

JK

Crazy Taxi... ik moet weer terugdenken aan mijn Sega Dreamcast. Dat is ook alweer 26 jaar terug dat dat spel uitkwam.

• Zerora
Op de Castlevania Belmont's Curse site, terwijl de release voor alle versies al bekend zijn:
The release of the Nintendo Switch™ version is scheduled for 2026, but the release date and pre-orders will be announced at a later time.
Die zal wel bekend worden tijdens de Direct dan.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Over 10 dagen is de nieuwe DLC van Dave the Diver beschikbaar!

YouTube: DAVE THE DIVER - In the Jungle DLC Launch Trailer

[ Voor 16% gewijzigd door Esumontere op 08-06-2026 10:05 ]

Morgen een Nintendo Direct kunnnen we denk wel vergeten.Mijn hoop zet ik dan op Wo/do.

Of er staat morgenvroeg net als bij Starfox gewoon een show spontaan online.

[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 08-06-2026 14:13 ]

• Zerora
Afgelopen week hebben verschillende Nintendo kantoren allemaal leuke advertentievideo's online gezet:

Alle EU kanalen:
Australië:

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:11
Nog geen Direct aankondiging. Misschien morgen voor woensdag dan maar?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

En hier is de aankondiging op Nintendo Today app. Morgen dus een Nintendo Direct om 16:00 CET. Zal straks wel op andere socials verschijnen.

https://www.nintendo.toda...9a-4922-a8af-1ee3f9a14a7d

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKS_DV9WIAAgL37?format=jpg&name=large

De direct duurt ongeveer 50 minuten en wordt gevolgd door een Treehouse stream van 1,5 uur.

[ Voor 109% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2026 21:02 . Reden: URL naar stream van morgen ]

• Deezers
JackAvery schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:47:
En hier is de aankondiging op Nintendo Today app. Morgen dus een Nintendo Direct. Zal straks wel op andere socials verschijnen.

En voor de verandering een uurtje later. 16u ipv 15u.
En hier is de aankondiging op Nintendo Today app. Morgen dus een Nintendo Direct om 16:00 CET. Zal straks wel op andere socials verschijnen.

[Afbeelding]
PEGI-18? 🤔

JackAvery schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:54:
[...]

Een heel volwassen Picross game?
Daar teken ik voor.

• Deezers
GTA 6 natuurlijk! Hopelijk komen er nog wat leuke aankondigingen zoals extra content voor Mario Kart. En niet weer talloze Switch 2 edities of remakes. Al zit die Zelda remake er natuurlijk wel aan te komen deze winter.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:23
MadWorld 2

https://psnprofiles.com/RaemNL

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45
jori040 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:10:
Morgen een Nintendo Direct kunnnen we denk wel vergeten.Mijn hoop zet ik dan op Wo/do.

Badly aged posts. :+
Er komt zoveel op third-party gebied naar de Switch 2 dat ik hoop dat deze voor het grote deel om first-party gaat draaien.

@L23 Niet dat ik jou geen Mass Effect ofzo gun hoor.

• Zerora
50 minuten. Dat is flink. Hopelijk is de helft niet allemaal van de halfbakken Japanse troep.
Zelda Ocarina of Time remake alleen al maakt dat Nintendo de show wint. Duimen voor veel moois. O+

jori040 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:19:
Er komt zoveel op third-party gebied naar de Switch 2 dat ik hoop dat deze voor het grote deel om first-party gaat draaien.

@L23 Niet dat ik jou geen Mass Effect ofzo gun hoor.
Ik hoop het niet, niet dat ik jou geen first party games gun hoor :P We hebben geen gebrek aan first party games en ik verwacht niet dat ze zoveel games op de plank hebben om daar een hele Direct mee te vullen.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
dus half uur nieuwe persona, zelda remake en een uur gezwets over virtual boy ?

Ik houd nergens meer rekening mee, kom eens met nieuwe games op NSO Gamecube zeg....trieste zooi.

#negativenancy
sderooij schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:40:
dus half uur nieuwe persona, zelda remake en een uur gezwets over virtual boy ?

Ik houd nergens meer rekening mee, kom eens met nieuwe games op NSO Gamecube zeg....trieste zooi.

#negativenancy
Mario Kart Double Dash!!?

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
L23 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Mario Kart Double Dash!!?
dat zou geweldig zijn zeg.

• Zerora
Ik zie ze trouwens nog wel Ocarina of Time remake aankondigen met releasedatum halverwege volgende maand.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
Nu we toch Star Fox aan het remaken zijn;

- Pilotwings
- Wave race

komt er maar door :)
L23 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Ik hoop het niet, niet dat ik jou geen first party games gun hoor :P We hebben geen gebrek aan first party games en ik verwacht niet dat ze zoveel games op de plank hebben om daar een hele Direct mee te vullen.
Op third-party gebied is er al genoeg te zien geweest de laatste dagen.Verwacht dan ook dat we best wel wat dingen[third-party] langs zien komen die al bekend zijn.

• Deezers
rudyman85 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:53:

- Pilotwings
- Wave race

wave race zal leuk zijn maar die komt dan pas volgende zomer gok ik :)
rudyman85 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:53:

- Pilotwings
- Wave race

Kid Icarus Uprising.

Ik ga al heel blij met Star fox zijn deze maand ;)

Luigi's Mansion 4: Deze gaan we denk wel zien.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 08-06-2026 17:10 ]

• AMDLegion
Mawlana schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:53:
https://eshop-prices.com/
Vergelijk de prijzen van de verschillende eShops. Je kan meerdere Nintendo accounts aanmaken (regio's). Eenmaal gekocht en gedownload kan je games spelen met je primaire account.

Het is hier en daar wel een gedoe om te betalen in die buitenlandse eshops. Je hebt doorgaans een creditcard nodig die is uitgegeven in desbetreffend land. Omweg is het werken met eshop cards die je hier en daar kan kopen (bijv. Amazon of eneba).

Kopen in buitenlandse eshops wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar goed... 🤷‍♂️ Zo wordt en blijft het enigszins betaalbaar voor mij.
Bedankt hiervoor. Heb het zonet geprobeerd en een Brazilians account gemaakt en een gift card via Eneba en voila om en nabij 50% korting op elke game die mij interesseert.

eerste game die ik heb gekocht was Deadzone Rogue voor 8,88€ terwijl die in de eshop van Nederland 18€ op z’n laagst was.
Morgen een direct... maar eerst... wat nieuws:

Vandaag (?) komt plots een Nintendo Switch 2 editie uit van Sea of Stars, en dit samen met de laatste update voor het spel.
Switch 2 Port – Looking to the future, we wanted to have a proper full-on standalone Switch 2 version. While not technically an “upgrade path,” it’s set with a permanent 100 percent discount for Switch 1 owners of the game (going live at 9:00 a.m. PT / 12:00 p.m. ET), and the ability to import Switch save files. Everything’s been programmed, but exact roll-out and propagation times are outside of our control.
Interessant genoeg stond dit gisteren al op de Japanse eShop.

Nightdive komt deze winter met een update van een echte klassieker: Thief: The Dark Project
Valheim heeft een release datum voor hun 1.0 en Switch 2 versie: 9 september
Het was enkele dagen geleden reeds geleaked, maar Pokémon-a-like Cassette Beasts krijgty een sequel: Cassette Beasts 2002. Release datum is onbekend!
Tenslotte ook voor deze winter... Armatus, een third-person roguelite shooter met een hoop demonen tijdens een apocalyps.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik denk in ieder geval voor NSO wat updates. GameBoy, Nes en SNES. Zag net tijdens N64 Donkey Kong 64 daarvoor updates langskomen. Helaas dus nog geen new games.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
Een nieuwe Mario of Zelda (remake) daar teken ik voor, dan is het al een succesvolle Nintendo Direct.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Cyberw00d
jori040 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:10:

😆🤷‍♂️

Volgende x iets meer geduld het word altijd rond 16.00 Nederlandse tijd aangekondigd eigenlijk

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberw00d op 08-06-2026 18:44 ]

• Deezers
Ik verwacht slechts 1 of 2 nieuwe Nintendo titels. De rest is van games waarvan we weten dat ze al komen, veel 3rd party en vage JRPG's en wat amiibo's. Dan kan het alleen maar meevallen. Als je de podcast van Nate vandaag luistert weet je alles al haha. Vorige keer met de Galaxy remake, Marion Tennis en wat DLC toch best teleurgesteld.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 09:46
De hoop is hier gevestigd op RDR2 _/-\o_

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:18

[Afbeelding]

De direct duurt ongeveer 50 minuten en wordt gevolgd door een Treehouse stream van 1,5 uur.

[YouTube: Nintendo Direct – 09-06-2026]
Hopelijk krijgen we iets zoals dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxR7X2M-H1oVBcIXuH1u3uv0N0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSkpOv2DSWyoffluu1jHuWRD.jpg?f=fotoalbum_large
"Afbeelding is fake"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• hcQd
Ik gok MW4.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
G_Dragon schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:15:
[...]

Hopelijk krijgen we iets zoals dit;

[Afbeelding]
"Afbeelding is fake"
Haha en dat je dan eindelijk kan ruilen met fire red en de andere, om je Dex compleet te maken 🤡.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:18
Carlos0_0 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Haha en dat je dan eindelijk kan ruilen met fire red en de andere, om je Dex compleet te maken 🤡.
Ja dat zou zo tof zijn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• AMDLegion
Ik ben nog steeds zo sceptisch hierover. 60FPS 1080p op een switch? pfff vind het maar moeilijk te geloven
Pagina: 1 ... 162 ... 168 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4